Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241504

Eergisteren heb ik, na lang twijfelen, de Freecom Media Player aangeschaft omdat deze op het LAN aangesloten kan worden.

Maar echt werken zoals ik het voor ogen had doet het (nog) niet, maar wellicht weet iemand een oplossing:

De te streamen video's, MP3S en foto's zijn opgeslagen op een netwerkdrive (LaCie Ethernet Disk): deze heeft de functie van MediaServer en volgens de gebruiksaanwijzing van LaCie kunnen de multimediabestanden, via het netwerk, worden afgespeeld op een digitale mediaspeler.

Maar helaas ... als ik de Freecom op het netwerk laat zoeken dan wordt de netwerkdisk gevonden maar krijg de foutmelding dat "het delen van het netwerkbestand is mislukt".

Dus... nada noempa. Iemand enig idee waarom?

Overigens: de Mediaserver op de LaCie staat AAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 241504 schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:23:
Eergisteren heb ik, na lang twijfelen, de Freecom Media Player aangeschaft omdat deze op het LAN aangesloten kan worden.

Maar echt werken zoals ik het voor ogen had doet het (nog) niet, maar wellicht weet iemand een oplossing:

De te streamen video's, MP3S en foto's zijn opgeslagen op een netwerkdrive (LaCie Ethernet Disk): deze heeft de functie van MediaServer en volgens de gebruiksaanwijzing van LaCie kunnen de multimediabestanden, via het netwerk, worden afgespeeld op een digitale mediaspeler.

Maar helaas ... als ik de Freecom op het netwerk laat zoeken dan wordt de netwerkdisk gevonden maar krijg de foutmelding dat "het delen van het netwerkbestand is mislukt".

Dus... nada noempa. Iemand enig idee waarom?

Overigens: de Mediaserver op de LaCie staat AAN.
Mja, dit is een bekend probleem. Je had van te voren toch even goed moeten informeren of dit type apparaten goed met elkaar kunnen communiceren. Ik heb zelf een freecom storage gateway en zelfs daarmee is het moeilijk om hem bestanden te laten delen met de mediaplayer....
Maargoed de volgende oplossing moet je proberen op te zoeken: Waarschijnlijk is de Lacie drive voorzien van een embedded linux systeempje (om rechten en mappen te delen), als je dit systeem kunt benaderen via een SSH client (bv. putty) dan moet je een "Windows Filesharings folder zonder user en password" aanmaken en dan ziet de mediaplayer hem wel. Ik kan je precies vertellen hoe dat moet op een freecom storage gateway, maar op een Lacie drive helaas niet.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In hoeverre verschilt deze: http://www.freecom.com/ec...D=1146581&ssCatID=1146581van de nieuwe?
Eerst zelf maar eens zoeken :X
Iets wat ik niet heb gevonden is of je bij het bladeren door films op je tv er ook beschrijvingen oid bij kan zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door MuSeLive op 26-11-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Even het draadje doorlezen misschien? Een aantal van de verschillen zijn meerdere malen genoemd, de laatste keer nog maar een handvol posts geleden bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

MuSeLive schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:20:
In hoeverre verschilt deze: http://www.freecom.com/ec...D=1146581&ssCatID=1146581van de nieuwe?
Eerst zelf maar eens zoeken :X
Iets wat ik niet heb gevonden is of je bij het bladeren door films op je tv er ook beschrijvingen oid bij kan zetten?
Nee, je kunt er geen beschrijving bij zetten, maar de mappen en bestandsnamen kun je noemen wat je wilt, dat zal toch wel een aardige hint moeten geven naar wat je wilt kijken... ;)

Anoniem: 26328

Sinds kort heb ik de freecom 35 ter vervanging van m'n mediagate25. Ik had hem gekocht omdat ik dan niet meer hoefde te slepen en aan mijn netwerk kan hangen maar zoals zo veel hier opgemerkt (hele topic gelezen) dat gaat als dikke stroop door een rietje met die ndas.

Mijn vraag is nu als ik hem aan mijn 2e netwerkkaart aansluit op mijn pc met een crosskabel gaat het dan sneller of maakt het geen verschil ?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 26328 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:59:
Sinds kort heb ik de freecom 35 ter vervanging van m'n mediagate25. Ik had hem gekocht omdat ik dan niet meer hoefde te slepen en aan mijn netwerk kan hangen maar zoals zo veel hier opgemerkt (hele topic gelezen) dat gaat als dikke stroop door een rietje met die ndas.

Mijn vraag is nu als ik hem aan mijn 2e netwerkkaart aansluit op mijn pc met een crosskabel gaat het dan sneller of maakt het geen verschil ?
Nee, heb zelf al zo'n beetje alles geprobeert en een crossed link werkt ook niet sneller. Maar nu ik me er bij neer gelegd heb dat als dikke stront door een trechter gaat, vind ik het wel weer meevallen... :)

Ok, bedankt dan kan ik dat kabeltje verpakt laten en terugbrengen :)

Nou heb ik zelf al vele jaren de mediagate 25 en sinds een jaar of 2 de sitecom mp 010 welke nu werkt met de mediagate firmware daar ze bij bij sitecom wat achterlopen.

Maar nu zag ik bij sitecom de MD250 netwerk drive staan welke op een andere manier werkt zou het een optie zijn om die firmware te gebruiken en hun manier van netwerkbenadering o.a. d.m.v. ftp ?

Hier nog een link rechts kan je naar de manual.
http://www.sitecom.com/pr...oductid=540&subgroupid=46

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26328 op 29-11-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Caveman ,ik lees dat je veel rvaring hebt met de freecom wlan in een netwerk.
Nu heb ik me deze wlan ook aangeschaft en voorals nog bevalt het me uitstekend.
Nu overweeg ik om het in een draadloos netwerk te zetten en wil daarom een * Linksys Wireless Access Point Router w/ 4-Port Switch 802.11g and Linux aan te schaffen speciaal voor de MP.

Is dat het wel waard ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 26328 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:55:
Ok, bedankt dan kan ik dat kabeltje verpakt laten en terugbrengen :)

Nou heb ik zelf al vele jaren de mediagate 25 en sinds een jaar of 2 de sitecom mp 010 welke nu werkt met de mediagate firmware daar ze bij bij sitecom wat achterlopen.

Maar nu zag ik bij sitecom de MD250 netwerk drive staan welke op een andere manier werkt zou het een optie zijn om die firmware te gebruiken en hun manier van netwerkbenadering o.a. d.m.v. ftp ?

Hier nog een link rechts kan je naar de manual.
http://www.sitecom.com/pr...oductid=540&subgroupid=46
Het ligt niet aan firmware dat de MP35 traag is, eerder aan het moederbordje van de MP. De MP is in eerste instantie bedoeld voor media bestanden af te spelen, de architectuur van het bordje is gewoon niet toereikend voor hoge snelheden over een netwerk. Die netwerkdrives hebben een hele andere architectuur, en hoeven ook alleen maar data heen en weer te kunnen sjouwen en nix anders.
Er zitten op het engelse forum (ergens eerder vermeld in dit topic) wel hele slimme gasten die er nog meer proberen uit te peuren met gemodde firmwares, maar bv. een verdubbeling redden ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

plaster schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:08:
Caveman ,ik lees dat je veel rvaring hebt met de freecom wlan in een netwerk.
Nu heb ik me deze wlan ook aangeschaft en voorals nog bevalt het me uitstekend.
Nu overweeg ik om het in een draadloos netwerk te zetten en wil daarom een * Linksys Wireless Access Point Router w/ 4-Port Switch 802.11g and Linux aan te schaffen speciaal voor de MP.

Is dat het wel waard ??
Tja, moeilijke vraag... ik denk dat een wireless router nooit weg is, maar met de MP kun je wat haperingen (in het afspelen over het netwerk) verwachten. Zeker met dvd's, daar is de bitrate eenvoudigweg te hoog voor, avi's gaan over het algemeen wel. Kopieren naar de HD van de MP is ipp geen probleem, daar kun je gewoon de snelheden verwachten die verder in dit topic vermeld worden.
Alleen dat linux snap ik niet helemaal, en daar heb ik echt geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Linux werk ik niet mee dus info daarover hoef ik niet.

Je info is duidelijk bedankt hiervoor.Wat een mooi apparaat is de Mediaplayer .Echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243438

Sinds een paar dagen de Freecom 350 drive-in kit in mijn bezit. Laatste freeware gedownload. Apparaat voldoet grotendeels aan mijn verwachtingen. Alleen het wireless spelen van DVD gaat moeizaam ( haperen/stotteren). Dit gebeurt bij het gebruiken van de IFO- file. Als ik de VOB file separaat open gaat alles perfect, maar alleen dan heb je geen subtitles. Weet jij toevallig hoe ik dit kan verhelpen. Alvast bedankt voor de hulp.
Caveman schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:27:
[...]

Tja, moeilijke vraag... ik denk dat een wireless router nooit weg is, maar met de MP kun je wat haperingen (in het afspelen over het netwerk) verwachten. Zeker met dvd's, daar is de bitrate eenvoudigweg te hoog voor, avi's gaan over het algemeen wel. Kopieren naar de HD van de MP is ipp geen probleem, daar kun je gewoon de snelheden verwachten die verder in dit topic vermeld worden.
Alleen dat linux snap ik niet helemaal, en daar heb ik echt geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Anoniem: 243438 schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:38:
Sinds een paar dagen de Freecom 350 drive-in kit in mijn bezit. Laatste freeware gedownload. Apparaat voldoet grotendeels aan mijn verwachtingen. Alleen het wireless spelen van DVD gaat moeizaam ( haperen/stotteren). Dit gebeurt bij het gebruiken van de IFO- file. Als ik de VOB file separaat open gaat alles perfect, maar alleen dan heb je geen subtitles. Weet jij toevallig hoe ik dit kan verhelpen. Alvast bedankt voor de hulp.
[...]
Als ik de vorige berichten zo lees heeft heeft iedereen stotterende beelden wanneer deze dvd afspeeld.
Ik krijg vd week mijn nieuwe Wireless-G PCI Adapter binnen ,ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, Het VOB file is gewoon een mpeg2 bestand, die kun je inderdaad wel afspelen maar dan weet de mediaspeler niet waar de subs staan, daarvoor heeft ie het IFO file nodig. In het IFO file staat wat in welke VOB zit, waar het menu staat, en waar de audio tracks zich bevinden. Het IFO file is een soort "roadmap" van de DVD. Bij de meeste DVD's is het zo dat de VOB's meestal keurig op volgorde staan _01, _02 ect, en als je die volgorde aanhoud kun je gewoon de film bekijken, maar er zijn ook DVD's waar ze die volgorde niet aanhouden.
Het haperen en stotteren komt door 2 dingen, over het algemeen kan de bitrate een oorzaak zijn, daar doe je dus nix aan nl. die bandbreedte heeft de MP gewoonweg niet. En als je het IFO bestand gebruikt kan het zijn dat er "geswitcht" moet worden tussen VOB's (voor audio en/of subs) en dat daardoor vertraging onstaat.... doe je dus ook nix aan.

Ik gebruik de MP eigenlijk alleen maar voor avi's voor DVD's heb ik een DVDspeler..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Ok, de knoop doorgehakt en gekozen voor de 35. Waarom? Ik ben voor de goedkoopste oplossing gegaan. Ik denk dat er de komende jaren veel verandert op dit gebied. Dat er apparaten komen die alle mogelijkheden hebben, zonder al teveel gedoe. Dit is dan een mooie, relatief goedkope, tussenoplossing.

Mijn ervaringen:
Ik heb de drive in kit gekocht en er een HD in gezet die ik nog over had. Een Ide van 120 gb, als NTFS.
Ik had van tevoren veel gelezen over dit apparaat (o.a. hier) en dat scheelde heel veel!
Installatie ging gesmeerd. Alles deed het gelijk.
Wat wel vreemd is, dat is dat de firmware versie 1.4.8 is en de meest recente op de Freecom site 1.4.7. Het is de originele en ik heb een kleurenscherm waar je de keuzes kunt maken voor film, muziek etc.
Ik heb van alle films (video_TS mappen) ISO bestanden gemaakt en die spelen perfekt. Heb hiervoor dvd shrink gebruikt.
De zapper zou traag reageren maar die van mij doet het prima en dus niet traag. Het blijft wel een low budget ding met ienemienie knopjes en een knoopcel. Wie heeft die liggen op zondag als hij net leeg is...?
De bijgeleverde cd deed het niet maar eea staat ook op de site.
Ik heb de Freecom trouwens plat neergelegd met de gaatjes naar boven. Paste beter in de kast.
Ik heb nog geen netwerkkabel getrokken dus die ervaring komt nog.
Over de setup zou ik nog wel willen weten waar die verschillende beeldstanden voor zijn.

Nou, ik ben benieuwd of er de komende tijd nog meer mensen zo'n ideaal kerstkado kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 241323 op 05-12-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 08:50
Gefeliciteerd met je 35! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee!

Overigens is firmware 1.5.1 de meest recenste hoor (even wat pagina's terugbladeren voor de link) en als je toch bezig bent zet dan deze er overheen: http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=576107&page=129
Zie de link in de posting van Teddystacker. Deze is veeeeeeeeel mooier!

Let op! Eerst de originele 1.5.1 en dan pas deze gemodde er over heen anders kun je je player beschadigen.
Wat is het verschil; de originele 1.5.1 verhelpt veel bugs en issues en de gemodde is precies hetzelfde alleen met een mooi jasje. Probeer het, je krijgt er geen spijt van (en anders gooi je 1.4.9 er weer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Wat is een normale overdrachts snelheid (in mb`s aub) van mijn ad-hoc pc naar de mediaplayer ?(wireless dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze ndas geinstalleerd en die gaat beduidend sneller dan de vorige.
quote:
After downloading the latest NDAS driver from the Ximeta website

http://www.ximeta.com/web...ndows_xp/drivers/v3x/inde
x.php

the transfer speed is 1.65 MB/sec continue in stead of the 1.0 I had
till now. Seems improved.... Nicer icon on the taskbar also ;-)
end quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Nog even een vraagje en wel ff handig om te weten voor mij, hoe/waar zie ik wat de snelheid is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ferret:
Die Firmware die jij noemt, is die van Freecom, of Mediagate? Freecom is de 1.4.8. toch echt de nieuwste. (bevestigd door Freecom NL).

@DO3000: Je was me net voor met die Ximeta software. Ik kreeg een mail van Freecom NL die daar over spraken. Ik ga die installeren i.p.v. hun eigen ndas software. Overigens noemt Freecom de firma Ximeta hun leverancier dus zal alles wel snor zitten.

Overigens lijkt die mail wel opgesteld door een Pool of automatisch vertaald of zo. Stijl en taalvauten.
Maar goed, ze mailen tenminste terug en dat kun je niet van alle bedrijven zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Inderdaad van Mediagate. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 241323 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:08:
Overigens lijkt die mail wel opgesteld door een Pool of automatisch vertaald of zo. Stijl en taalvauten.
Maar goed, ze mailen tenminste terug en dat kun je niet van alle bedrijven zeggen...
Misschien dat ze dan eindelijk iemand in dienst genomen hebben die een beetje Nederlands kan lezen en schrijven. Heb van Freecom Nederland nog nooit een reactie mogen ontvangen op vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En, als aanvulsel op mijn "aankoop post": Ik heb ook het netwerkgedeelte pratend gekregen. Tijdje zitten klieren want na install van de Ximeta software hield ik een zwart vierkantje. Kabel in de router, rechtstreeks in de compu, maakte allemaal niet uit. :?
Tot ik bedacht dat ndas in de player op "aan" gezet moet worden. Heb ik niets over gezien in de manual (of overheen gelezen?).
Anyway, dat deed het hem en na het delen van een map kan ik vanuit de compu alles doen met de player schijf en avnuit de player media streamen.
Ik blijf me verbazen. Zoveel vernuft voor die prijs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb sinds een half jaartje de MP 350 WLAN. Op zich een mooi ding dat gigantisch veel kan. Divx, xvid, mp3's, dvd's (zowel uitgepakt als nog in .iso bestand), via bedraad als onbedraad bereikbaar, USB host werkt prima, speelt ook bestanden via shared mappen af.

De wireless NDAS oplossing is bij mij helaas niet stabiel. Als bestanden groter zijn dan een 500-700 mb dan crasht de speler. Uitzetten en opnieuw opstarten helpt dan alleen. Om van het gezeur af te zijn heb ik maar een draadje neergelegd. Helaas had ik nog steeds hetzelfde probleem als ik wireless via m'n laptop bestanden er naar toe probeerde te verzenden. Daar ook een draadje tussen en het probleem was opgelost.

Radiostations heb ik ook aan de praat gekregen. Ik luister af en toe www.pulsradio.com v90 en laatste tijd www.radioabf.net. Jammer dat Slam!FM geen shoutcast heeft...

Waar ik me verder aan stoor;
-het apparaat is vrijwel niet zonder beeld te bedienen. Oftewel, je moet bijna altijd je TV aanzetten. Voor zowel radio of gewoon mp3's zou dit toch niet echt benodigd hoeven zijn lijkt mij. Een klein (tekst) schermpje had dit mooi op kunnen lossen.
-gebruiksgemak is ver te zoeken. Ik zou het apparaat absoluut niet hoeven aan te raden bij mijn ouders of mijn broer of een ander a-technisch persoon.
-mogelijkheid om disc wide playlists aan te maken en op te slaan.
-bediening via web/http zou geniaal zijn. Zit je in de keuken/balkon/tuin, kun je wireless of bedraad, whatever, ff een ander muziekje opzetten. Bespaard je meteen een tv aanzetten als je toch al een pc/laptop aan hebt staan.
-USB host schijf ook via het netwerk/NDAS benaderbaar
-niet kunnen browsen of samenstellen van een playlist tijdens het afspelen van muziek

Was vandaag overigens een film aan't kijken, kwam 4:3 op mijn tv uit (heb 4:3 tv). Terwijl de film bioscoop formaat was. Na een x aantal keren op "tv out" gedrukt te hebben (enkele cycles gemaakt) kwam alsnog de originele verhoudingen/afmetingen op mijn tv terecht, dus incl zwarte balken.

Vanmorgen van 1.1.2 geupgraden naar 1.1.4. Helaas crashte ie vrij snel na het afspelen van een paar willekeurige nummers. Althans, als schijf was ie nog prima bereikbaar via het netwerk. Nu maar geupgrade naar de nieuwste firmware; 1.1.7. Ben benieuwd of daar nog leuke features inzitten :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 10-12-2007 13:55 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Ik wil een media center gaan kopen, deze lijkt me wel leuk. Nu heb ik op kieskeurig gekeken waar ie allemaal te koop is. Nu heb ik ze gevonden voor 100 eurie zonder hdd, zijn die 3,5" makkelijk erin te zetten en zijn ze ook met WLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 170251 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:36:
Ik wil een media center gaan kopen, deze lijkt me wel leuk. Nu heb ik op kieskeurig gekeken waar ie allemaal te koop is. Nu heb ik ze gevonden voor 100 eurie zonder hdd, zijn die 3,5" makkelijk erin te zetten en zijn ze ook met WLAN?
Het is geen media center maar een media player...
Heel makkelijk.
Ja, maar dan heet ie de mp350. De laatste 2 vragen staan trouwens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Anoniem: 170251 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:36:
Hier de NL talige uitleg (die ik wel duidelijk vindt.)Daar kan je zien hoe eenvoudig het plaatsen van een HDD is :)

http://www.freecom.com/objects%5C00011803.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192923

waar kan ik deze hele mooi grafische firmware downloaden van wie is deze freecom of mediagate heb beide geprobeerd maar niet dezelfde prachtige GUI
Caveman schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:32:
[...]

Vind ik van wel... :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Is niet mijn MP, dus voor de hackers MAC en IP kloppen niet 8)
Dit is van firmware 1.4.4 er zijn wat kleine cosmetische veranderingen t.o.v. 1.4.9 maar deze screens geven een goed beeld van hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nadat bij mij de mp350 WLAN bij het afspelen van mp3's sinds de firmware update naar 1.1.4 & 1.1.7 vastliep, heb ik nu de screensaver uitgeschakeld. Hij doet het nu weer perfect!

Nu via FTP aan het testen hoe snel hij is.

Bedraad; Schrijven is 2,1 MB/s, lezen 2,3 MB/s
wireless; Schrijven is 1,3 MB/s, lezen 2,2 MB/s
Tijdens het testen liet ik de MP niks doen, als in geen bestanden afspelen en heb ik via de NDAS driver het station zowel draadloos als bedraad losgekoppeld.

Via NDAS heb ik met schrijven 400 kb/s gehaald en met lezen een 600 kb/s. Via LAN of WLAN maakte hierbij niet giga veel uit.

Nu nog ff uitvissen hoe ik de boel via Samba, UPNP of de andere mogelijkheden kan aansluiten. Vraag me af welke optie het stabielste is & snelste is.
Anoniem: 192923 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:11:
waar kan ik deze hele mooi grafische firmware downloaden van wie is deze freecom of mediagate heb beide geprobeerd maar niet dezelfde prachtige GUI

[...]
Woei, die is idd erg strak! Nu nog een geschikte versie vinden voor de MP350

[ Voor 18% gewijzigd door jules op 10-12-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret

[...]
Zie mijn post van 6 december en trouwens; het staat gewoon in dit topic. Zo heb ik het ook gevonden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 228845 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:36:
Upload probleem WS FTP Pro.

Ik gebruik het programma WS FTP Pro voor het uploaden van bestanden van mijn pc naar mijn MP-350 WLAN.

Nu loop ik tegen een probleem aan.

Hij upload de bestanden wel maar...........ze zijn allemaal 0Kb.
Dit terwijl ze allemaal groter zijn dan 0Kb.

Heeft iemand een oplossing?
Het lijkt op een probleem waar ik in het begin ook tegenaanliep. Net geuploade bestanden speelt hij niet of soms af.

Een hele simpele optie; het apparaat opnieuw opstarten
2e manier, de map verversen door helemaal opnieuw vanuit het hdd icoontje de files weer op te zoeken.

Wel moet je rekening houden met enkele zaken, het bestand moet wel compatible zijn voor het OS/FAT/NTFS, wat inhoud, niet te lange bestandsnamen, niet te diep liggende mappen, niet te lange mapnamen. Dacht dat er een grens lag bij 256 tekens voor zowel totale mapnaamlengte, bestandsnaam lengte + extensie.

Er is inmiddels wéér een nieuwe NDAS versie uit bij Ximeta (NDAS™ Software v 3.20.1528)

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 10-12-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

[...]
Iets verder kijken dan je neus lang is he...:) Nog geen 4 topics daarboven heb ik de links al gegeven... Caveman in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245005

Zie Vastlopen na Mounten MP350. Vragen horen in een eigen topic en één maal is genoeg.

[ Voor 88% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-12-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Heeft iemand de skin al eens veranderd?
Maakt het nog uit welke afbeeldingen je ervoor gebruikt?
:)
(350wlan)

[ Voor 8% gewijzigd door plaster op 15-12-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:40:

Nu via FTP aan het testen hoe snel hij is.

Bedraad; Schrijven is 2,1 MB/s, lezen 2,3 MB/s
wireless; Schrijven is 1,3 MB/s, lezen 2,2 MB/s
Nadat NDAS bij mij niet wilde lukken. Is het uiteindelijk met FTP wel gelukt, maar de wireless snelheid gaat niet boven 52 KB/s, dus heel traag enig idee waar dit in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

NDAS aanslingeren is niet eenvoudig.

Paar tips, zorg dat NDAS in het menu van de MP staat ingeschakeld én dat ook op welke manier mogelijk moet zijn (via wireless of bedraad). Check vanuit het menu of ie een werkende internet connection heeft. Check welk ip adres ie heeft. Check of je je MP kunt pingen. Voer in je NDAS driver op je laptop/pc de juiste codes in van de manier waarop je wilt connecten. Iedere mogelijkheid WLAN/LAN heeft een eigen code.

En kwa snelheid, je MP moet niet bezig zijn met andere (zware) dingen. als je in de file browser zit kun je op je afstandsbediening op info drukken. Door één of meerdere keren te drukken kun je zien wat de wireless ontvangst is (0-100% en snelheid). Plaatsing van je Wireless AP/ PC / MP zijn hierbij cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 14:13
Ik heb sinds deze week ook een Mediaplayer-35 Network Kit, en ben daar tot nu toe erg tevreden mee.

Ik heb alleen een raar probleem: Een van de schijven op mijn PC wordt niet goed uitgelezen door de Mediaplayer. De Mediaplayer ziet alle mappen die in de root staan, maar als ik die mappen open, lijken ze leeg te zijn. Bovendien staan er dan onderin de balk waar normaal grootte+datum staat, een heleboel 'random' leestekens in plaats van de grootte en datum. Andere schijven op mijn PC kan ik wel goed openen, en afspelen van bestanden daarop gaat prima. Ik zie geen verschil in configuratie tussen de schijven, maar toch is er blijkbaar een verschil. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3305/16122007257ez0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dijkhuis op 16-12-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ff scandisk of chkdsk runnen over je schijf heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Misschien omdat je haakjes gebruikt in de foldernaam waardoor deze niet goed herkend/uitgelezen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tips! Zal waarschijnlijk toch af en toe een externe HD op de MP aan moeten sluiten, zodat alles wat sneller wordt gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het niet voor elkaar om onderstaand probleem te verhelpen:

- Beeld "passend" maken voor TV met de scr size: Ik kan wel met de <> pijltjes werken maar niet
met de pijltjes hoog/laag. Ik kan nu dus alleen het beeld smaller krijgen maar dan zijn de
verhoudingen verkeerd. (ei hoofden etc.)
Ik wil dus het totale beel uitzoomen zodat de subs en zijkanten beeld zichtbaar zijn.
Dan maar zwarte balken...

Verder vraag ik me af: Zijn er "slechts" 2 maten subs? Groot en gemiddeld? (knop ondertitels)

THX enne, prettige kerst!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 241323 op 22-12-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Ferret schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:28:
Misschien omdat je haakjes gebruikt in de foldernaam waardoor deze niet goed herkend/uitgelezen wordt?
Ik heb het probleem met de niet-uitleesbare mappen uiteindelijk opgelost door de schijf opnieuw te sharen.

Andere vraag: Hoe navigeer je door een DVD-menu? als ik in een DVD-menu de pijltjestoetsen gebruik, gaat het geluid harder of zachter of ga ik voor of achteruit scrollen. Welke knoppen moet je dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 241323 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:48:
Ik krijg het niet voor elkaar om onderstaand probleem te verhelpen:

- Beeld "passend" maken voor TV met de scr size: Ik kan wel met de <> pijltjes werken maar niet
met de pijltjes hoog/laag. Ik kan nu dus alleen het beeld smaller krijgen maar dan zijn de
verhoudingen verkeerd. (ei hoofden etc.)
Ik wil dus het totale beel uitzoomen zodat de subs en zijkanten beeld zichtbaar zijn.
Dan maar zwarte balken...

Verder vraag ik me af: Zijn er "slechts" 2 maten subs? Groot en gemiddeld? (knop ondertitels)

THX enne, prettige kerst!
Over het algemeen heb ik het nog weinig meegemaakt dat verhoudingen niet kloppen op mijn MP350 WLAN. Een enkele keer heb ik het probleem gehad dat een bioscoop formaat beeld opeens op 4:3 gecropt weergegeven werd. Paar keer een cycle gemaakt met op "TV out" drukken en het probleem was verholpen. Met name na het gebruik van pauze/spoelen trad dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Kort vraagje, als ik op de mp-350 mp3's zet, zou dat dan ook samenwerken met een apparaat zoals de musicpal (van freecom zelf) om deze mp3's te streamen, of met de archos 605 wifi video's streamen? Iemand die zoiets gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Fly-guy schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:53:
Kort vraagje, als ik op de mp-350 mp3's zet, zou dat dan ook samenwerken met een apparaat zoals de musicpal (van freecom zelf) om deze mp3's te streamen, of met de archos 605 wifi video's streamen? Iemand die zoiets gebruikt?
Nee, dat gaat niet werken.
Om de mp3 te "streamen" of delen zal de MP een servertje moeten draaien en dat doet ie dus niet. Zelfs bij de gemodde firmware hebben ze dat (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Een verzoek:

Kunnen de mensen met problemen aangeven of het om de MP-35 of MP-350 gaat !
De firmwares verschillen namelijk en dus ook de problemen.

Bv. scr size met pijltjes toetsen werkt prima bij mij en het DVD menu ook, maar ik heb dan ook de MP-35 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Caveman schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:09:
[...]

Nee, dat gaat niet werken.
Om de mp3 te "streamen" of delen zal de MP een servertje moeten draaien en dat doet ie dus niet. Zelfs bij de gemodde firmware hebben ze dat (nog) niet.
Ah ok, helemaal duidelijk.... Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Caveman schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:16:
Een verzoek:

Bv. scr size met pijltjes toetsen werkt prima bij mij en het DVD menu ook, maar ik heb dan ook de MP-35 ;)
DVD menu werkt bij mij niet op een MP-35, en ik kan er ook niks over vinden in de handleiding. Ik snap er geen snars van, dat moet toch gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Dijkhuis schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:43:
[...]

DVD menu werkt bij mij niet op een MP-35, en ik kan er ook niks over vinden in de handleiding. Ik snap er geen snars van, dat moet toch gewoon werken?
Welk bestand selecteer je om een DVD af te spelen, bv met iso's gaat het automatisch goed probeer maar eens dus even van je video_ts en audio_ts mappen een iso maken met bv imgburn (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

.ifo bestanden moet je opstarten bij de MP350 WLAN

Caveman schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:16:
Een verzoek:

Daar heb je een punt. Ik gebruik de MP35 met firmware 1.4.8 (de nieuwste originele Freecom FW dus) Ik snap niet dat die beelduitsnede het niet wil doen. Ook subtitles hebben maar 2 standen: middel en groot maar er verandert niets. Ik speel dan een avi af.

Idd is een iso maken het makkelijkst om een DVD menu te krijgen. Het probleem met de VIDEO_TS folder is anders welke .ifo te starten.

Nog even over synchroon (lip sync): ik heb de indruk dat ie af en toe net off-sync is. Zou dat kunnen liggen aan het feit dat ie met een iso te veel moet rekenen waardoor het beeld net iets trager is?
(ik verzin maar iets want ik kan anders niets bedenken. Jullie? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil mijn MP 350 toch af en toe loskoppelen van de TV en direct koppelen aan mijn PC, nu heb ik een voeding voor een externe harde schijf en deze past in de MP 350. Kan deze voeding zonder problemen worden gebruikt met de MP 350?

Externe schijf voeding: Input 100v-240V 50-60Hz 1.0A en Output +5v 2.0A en +12V 2.0A

Freecom voeding: Input 100v-240V 50-60Hz 0.7A en Output +5v 1.5A en +12V 1.5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 245005 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:06:
Ik wil mijn MP 350 toch af en toe loskoppelen van de TV en direct koppelen aan mijn PC, nu heb ik een voeding voor een externe harde schijf en deze past in de MP 350. Kan deze voeding zonder problemen worden gebruikt met de MP 350?

Externe schijf voeding: Input 100v-240V 50-60Hz 1.0A en Output +5v 2.0A en +12V 2.0A

Geen probleem, heb precies hetzelfde en doe het al jaren.
(en voor de mierennqers ;) , de voeding van de externe HD is zwaarder dan die van de MP350, dus das helemaal goed... andersom zou je de voeding misschien wat zwaar belasten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228838

Hoi!

Ik heb zojuist een MP35 besteld uit de "koopjeshoek" van Freecom. Deze refurbished players zijn slechts 88,95 (inclusief verzendkosten) en hebben toch nog een jaar garantie.

Anyway, ik heb volgens mij de hele thread doorgespit maar heb toch nog 2 vraagjes;
Heeft iemand al eens een ext2 (linux) geformatteerde schijf in het apparaat gehangen?
Heeft iemand er al eens een DVD speler i.p.v. HD aan gehangen?

Als het apparaatje in staat is gewone dvd's rechtstreeks af te spelen lijkt me dat namelijk wel een case mod waard, kan ik meteen m'n gare kruidvat dvd-speler het huis uit gooien.

Groetjes, Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 245005 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:06:

Als de polen gelijk zijn kan het geen kwaad. Alleen de hoeveelheid ampere van je externe schijf adapter zijn hoger, in theorie alleen maar beter. Andersom zou tricky kunnen zijn.
Anoniem: 228838 schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:29:
Hoi!

Ik heb zojuist een MP35 besteld uit de "koopjeshoek" van Freecom. Deze refurbished players zijn slechts 88,95 (inclusief verzendkosten) en hebben toch nog een jaar garantie.

Anyway, ik heb volgens mij de hele thread doorgespit maar heb toch nog 2 vraagjes;
Heeft iemand al eens een ext2 (linux) geformatteerde schijf in het apparaat gehangen?

Als het apparaatje in staat is gewone dvd's rechtstreeks af te spelen lijkt me dat namelijk wel een case mod waard, kan ik meteen m'n gare kruidvat dvd-speler het huis uit gooien.

Groetjes, Danny.
Ik zie niet in waarom een DVD speler inbouwen problemen op zou leveren. IDE blijft IDE. Overigens kun je deze naar mijn inziens beter extern via usb aansluiten, vind zelf die interne hdd erg relaxt! Een ander probleem zou wel kunnen zijn de codering van beveiligde DVD's. Geen idee hoe hij daarmee omgaat.

ps, je hoeft hier niet te groeten hoor ;). Tweakers groeten elkaar permanent. Check anders ook de FAQ bovenin ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De MP35 heeft geen USB host functionaliteit, een externe usb dvd is dus geen optie. Inbouwen lijkt me niet een hack die de moeite waard is. Het past niet dus wordt lelijk en het is de vraag of hij goed gedetecteerd zal worden en zal werken zoals je wilt. Misschien is streamen van een gedeelde desktop dvdspeler een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op maandag 31 december 2007 @ 02:14:
[...]

Ik zie niet in waarom een DVD speler inbouwen problemen op zou leveren. IDE blijft IDE. Overigens kun je deze naar mijn inziens beter extern via usb aansluiten, vind zelf die interne hdd erg relaxt! Een ander probleem zou wel kunnen zijn de codering van beveiligde DVD's. Geen idee hoe hij daarmee omgaat.

ps, je hoeft hier niet te groeten hoor ;). Tweakers groeten elkaar permanent. Check anders ook de FAQ bovenin ergens.
Oh - ik ben ervan overtuigd dat de hardware een DVD speler aan kan! Ik verwacht eerlijk gezegd zelfs dat de hardware twee IDE aansluitingen ondersteund. Vraag is alleen of de software er ook iets mee aan kan? Ik denk niet dat ik er een HD in ga zetten omdat ik alleen nog linux draai thuis en dat NDAS gedoe lijkt me dan lastig. Ik wil 'm dan ook voornamelijk als netwerk player inzetten. Dan blijft de IDE aansluiting dus vrij, zou toch leuk zijn als die DVD speler werkt?

De 35 heeft overigens geen USB aansluiting voor andere apparaten. (toch?)

Groet^H^H^H^H^H ... Mijn goeie voornemen is volgend jaar niet meer te groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:16:
De MP35 heeft geen USB host functionaliteit, een externe usb dvd is dus geen optie. Inbouwen lijkt me niet een hack die de moeite waard is. Het past niet dus wordt lelijk en het is de vraag of hij goed gedetecteerd zal worden en zal werken zoals je wilt. Misschien is streamen van een gedeelde desktop dvdspeler een mogelijkheid?
"Het past niet dus het wordt lelijk" vind ik wel erg kort door de bocht ... Ok ik voorzie wel wat probleempjes, de originele behuizing is in ieder geval niet geschikt en het zou makkelijker zijn als de bediening horizontaal georienteerd was ... Eerst maar eens zien of de FW het aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228838 schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:29:
Ik niet iig, maar wie houd je tegen..... ;) en kun je strax misschien nog wat waardevole info hier posten. Met name de dvd speler ben ik wel geintresseerd, btw heb je al eens gedacht aan een laptop sdvd spelertje, die past er makkelijk in volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:10:
[...]

Ik niet iig, maar wie houd je tegen..... ;) en kun je strax misschien nog wat waardevole info hier posten. Met name de dvd speler ben ik wel geintresseerd, btw heb je al eens gedacht aan een laptop sdvd spelertje, die past er makkelijk in volgens mij.
Ik ga het in ieder geval proberen, moet nog even geduld hebben :+. Een slimline DVD spelertje zou wel kunnen misschien is een slot-in dan de mooiste oplossing ... jammer dat die krengen zo prijzig zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Ik heb veel info uit dit topic gekregen..

, Ik las over de zapper dat die niet fijn ,rap reageerd.MP 350WLAN
Ik heb daar geen last van maar ik heb nu al de tweede batterij erin en deze is na een ruime week al weer leeg, zo lijkt het.Is het dan toch een flut afstandbediening of is die van mij stuk?

Wat zijn de ervaringen?

(Ik ga voor alle zekerheid morgen de cell batterij ff laten testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Van mijn MP 350WLAN vond ik dat de batterij ook vrij rap (binnen 6 maanden) leeg was. Ook nog eens jammer dat er van die cell batterijen ingaan. Maakt de ab aan de ene kant lekker klein, aan de andere kant stukkie duurder in't gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238708

Ik overweeg om een freecom mediaplayer 350 wlan of de 35 (zonder wlan) drive in-kit te kopen. Spelen beide ook divx bestanden met ac3 geluid af? Wat de afstandbediening betreft: overweeg een universele, die hebben volgens mij gewoon penlites.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 238708 op 04-01-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 238708 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:24:
Ik overweeg om een freecom mediaplayer 350 wlan of de 35 (zonder wlan) drive in-kit te kopen. Spelen beide ook divx bestanden met ac3 geluid af? Wat de afstandbediening betreft: overweeg een universele, die hebben volgens mij gewoon penlites.
Ja, beide spelen Xvid/Divx met ac3 af.

Trouwens ik heb zelf een Logitech Universal AB en die doet het prima op de MP, beter zelfs als de orginele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Ik las ook al over de 550 van logitech maar die dingen kosten nogal wat. wat kost die universele die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247638

Hallo, eindelijk ben ik dan aangemeld om één simpele vraag te stellen:

Hoe kan je liedjes shuffle-en? Ik heb bijna 10 000 liedjes, en het is neit zo leuk om ze op volgorde van naam af te laten spelen, dus heeft iemand aub (asap) een antwoord voor mij!? :)

Het zou ook fijn om iets wat met itunes gemaakt is dr mee af te spelen> playlists etc, maar het gaat vooral om het Shuffle-en

Plz help

Groet'n (ookal zeggen sommigen dat dat niet mag/hoeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Helaas lukt het niet om je hele muziekverzamling te shuffelen tenzij ze in één map staan. Wanneer je op een map met muziek gaat staan en drukt dan op de nul, dan shuffelt ie de betreffende map. Zitter er meer submappen in de map waarop je staat, dan shuffelt ie map voor map, beginnend bij de eerste.
Mocht iemand een suggestie hebben, dan hoor ik dat graag. Ik heb ook +10.000 songs op mijn schijf staan die ik graag af en toe geshuffeld door m'n speakers zou willen horen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 238708 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:24:
of ie AC3 geluid van divx/xvid films afspeelt weet ik niet, mag aannemen van wel.

Kwa ab heb je helemaal gelijk. Moet nog eens een mooie zien te vinden, heb al eens naar die harmony dingen van Logitech gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt Roma!!

Alles zit gewoon in een map dus dat is wel lekker!!!

Als ik bv ook snelkoppelingen maak van de liedjes naar een andere map, kan ik die map met snelkoppelingen ook afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:39:
Helaas lukt het niet om je hele muziekverzamling te shuffelen tenzij ze in één map staan. Wanneer je op een map met muziek gaat staan en drukt dan op de nul, dan shuffelt ie de betreffende map. Zitter er meer submappen in de map waarop je staat, dan shuffelt ie map voor map, beginnend bij de eerste.
Mocht iemand een suggestie hebben, dan hoor ik dat graag. Ik heb ook +10.000 songs op mijn schijf staan die ik graag af en toe geshuffeld door m'n speakers zou willen horen.
Oke, ik heb dus dit:
/hdd/patition5/Audio/

Dan sta ik op de map met Muziek, druk ik op de nul en gebeurt er niks.. Daarna druk ik dan gwn op play/pause, en dan speelt ie ze gwn één voor één af.. :'(

Iemand nog antwoord op de vraag: hoe te shuffle-en? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Welke firmware versie? Je staat niet in de map maar op de map?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Na wat overleg is besloten dat dit topic toch beter past in Consumentenvideo en videobewerking :)

PMD --> VID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:53:
Welke firmware versie? Je staat niet in de map maar op de map?
oké dat is het wss, heb de firmware nog nooit upgedated.. Waar en hoe kan ik dat doen? :$

Edit1: oke in het begin van dit forum hebk de link van 1.4.7 gevonden, die ga ik wel installeren

Edit2: oke aan die link hadk geen ruk, ik zal nog wel verder zoeken op t net..

Edit3: naar freecom.nl gegaan, en deze update gedownload: http://www.freecom.com/fi...=12500&Manufactures=12500

Is voor vista..:S en dr is niks voor XP ofzo, maar iig nu heb uik een bestand dat zo heet: MG35_FREECOM_1.4.7.upgrade

Een UPGRADE-Bestand dus.. Wat moetk dr mee? Hoe installeer ik het?

het is 1.4.7

Edit4: Pfff er staat al 1.4.8 op (het apparaat is ooit bij n ander geweest, die heeft em vol gestopt met zijn media bestandjes), zag ik net, maar als ik op de 0 druk gebeurt er dus echt echt écht niks..

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 247638 op 07-01-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 247638 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:12:
[...]

oké dat is het wss, heb de firmware nog nooit upgedated.. Waar en hoe kan ik dat doen? :$

Edit1: oke in het begin van dit forum hebk de link van 1.4.7 gevonden, die ga ik wel installeren

Edit2: oke aan die link hadk geen ruk, ik zal nog wel verder zoeken op t net..

Edit3: naar freecom.nl gegaan, en deze update gedownload: http://www.freecom.com/fi...=12500&Manufactures=12500

Is voor vista..:S en dr is niks voor XP ofzo, maar iig nu heb uik een bestand dat zo heet: MG35_FREECOM_1.4.7.upgrade

Een UPGRADE-Bestand dus.. Wat moetk dr mee? Hoe installeer ik het?

het is 1.4.7

Edit4: Pfff er staat al 1.4.8 op (het apparaat is ooit bij n ander geweest, die heeft em vol gestopt met zijn media bestandjes), zag ik net, maar als ik op de 0 druk gebeurt er dus echt echt écht niks..
Ok, je hebt het geprobeerd ;)

Haal hier (midden van pagina) het laatste firmwarebestand (v1.5.1). Plaats op de harde schijf van je Freecom. Browse er met de player (dus vanaf TV) naar toe vanuit Audio (of was het toch video... nou ja, één van 2-en). Zoek het bestand, selecteer en volg de aanwijzingen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:08:
[...]

Ok, je hebt het geprobeerd ;)

Haal hier (midden van pagina) het laatste firmwarebestand (v1.5.1). Plaats op de harde schijf van je Freecom. Browse er met de player (dus vanaf TV) naar toe vanuit Audio (of was het toch video... nou ja, één van 2-en). Zoek het bestand, selecteer en volg de aanwijzingen op het scherm.
Ik zet em gwn op de HDD en niet in een of andere map eh? Ik probeerd it wel iig

Edit: HARTELIJK BEDANKT!!!!

wow dit is toch wel effies koel, nu ik het shuffle-en kan! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 247638 op 07-01-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga nu ef kijken of snelkoppelingen ook werken, ik laat t weten, mocht er nog een of ander onverlaat willen weten of t werkt ;)

Snelkoppelingen werken niet

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 247638 op 07-01-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Gelukt dus? Mooi :) Ja, wat ik nog wel zou willen weten is hoe ik in WMP een playlist aanmaak die ik kan gebruiken met de MP. Ik meen dat je dan handmatig de paden moet aanpassen, maar het fijne weet ik er nog niet van. Het maken van playlists met de MP is wel errug bewerkelijk.

Tja, en het is jammer dat er altijd een pauze tussen nummers zit. (moest ik ff kwijt :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Ik heb nog even iets wat me niet helemaal duidelijk is.

Als ik nu een hd film afspeel dan wordt mijn beeld van de tv zwart en kan ik niets meer met de mediaplayer beginnen,(ui/aan en doet weer).

Welnu ik heb een 15 jaar ouwe tv (die binnen kort ingeruild gaat worden) .Moet ik een hd -ready of full hd tv hebben om 720p of 1080p resolutie te kunnen afspelen af te spelen vanf de MP?

Of kan de MP uberhaubt geen Hd afspelen?
Gaat het soms tot een beperkte resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

plaster schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:52:
Ik heb nog even iets wat me niet helemaal duidelijk is.

Als ik nu een hd film afspeel dan wordt mijn beeld van de tv zwart en kan ik niets meer met de mediaplayer beginnen,(ui/aan en doet weer).

Welnu ik heb een 15 jaar ouwe tv (die binnen kort ingeruild gaat worden) .Moet ik een hd -ready of full hd tv hebben om 720p of 1080p resolutie te kunnen afspelen af te spelen vanf de MP?

Of kan de MP uberhaubt geen Hd afspelen?
Gaat het soms tot een beperkte resolutie?
Dit is al vele malen aan de orde geweest in dit topic, maar in het kort de MP speelt alleen TS streams af in HD, voor de rest niet ! (dus geen divx/xvid boven 720x576 en mkv ken ie niet en wmv kent alleen de 350 !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Dank je, TS streams in HD wel.. heeft dat dan met de resolutie te maken?

In de handleiding op internet staat ,op pagina 4 dat het 1082i afspeelt dat klopt dan niet wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

plaster schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:32:
Dank je, TS streams in HD wel.. heeft dat dan met de resolutie te maken?

In de handleiding op internet staat ,op pagina 4 dat het 1082i afspeelt dat klopt dan niet wat er staat.

Dat klopt prima, maar dan alleen met TS streams (en dat zetten ze er niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Caveman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Dat klopt prima, maar dan alleen met TS streams (en dat zetten ze er niet bij)
Had dit ook..Zie hier

Dit is al meerdere keren ter sprake geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer over het shuffle-en:

Het lukte me om de inhoud van mappen te shuffle-en, maar vrijwel elke keer gaat ie een andere map afspelen dan die ik selecteer! Ik heb Map1, Map2, Map3, en Map4. Dan sta ik op Map3 en dan speelt ie Map4 af ofzo.. Dan ga ik weer terug, selecteer ik weer Map3 en dan speelt ie weer Map2 af.. Dat gaat soms heel lang door, voordat ie doet wat ik wil.. Iemand een oplossing?

Ohja, na die update, is mijn freecom ineens MediaGate geworden... :+

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248966

Hoi jongens,
ben ook aan het stoeien met een net aangekochte MP35, en nu was de vraag of ik via de lan-kabel vanuit mijn pc bestanden op de schijf van de MP35 kan zetten, dus niet via de USB, maar via LAN en indien ja, hoe ga ik dan juist te werk.
En dan nog een vraagje, welk is nu op het moment de beste firmware voor mijn Mediaplayer35 en waar haal ik deze?
Ik stel deze vraag, daar ik door het vele lezen op dit board, het bos door de bomen niet meer zie.
Bedankt voor jullie hulp aan deze newbie,
Johnny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De handleiding is het meest handige om te checken. Als het goed is vind je daarin dat je je schijf via lan middels NDAS kunt bereiken. Hiervoor moet je een tooltje installeren dat bijgeleverd is bij de installatie cd-rom. Anders check je ook even de freecom site als je gaat sleutelen met nieuwe firmware, zal vast wel een nieuwere handleiding online staan die daarvoor benodigd is.

Overigens is de meeste info van hierboven ook terug te vinden in de FAQ van GoT. Het bespaard je een hoop rtfm opmerkingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reply,
een handleiding en installatie cd heb ik er niet bijgekregen, daar ik de MP35 tweedehands heb gekocht.
Ik heb reeds veel gelezen, en ook over NDAS, maar er lopen verschillende zaken door elkaar doordat er over 2 verschillende toestellen word gesproken, die van Mediaplayer en de Mediagate.
Nu vraag ik me nog steeds af, en jouw antwoord draagt hier niet tot bij, wat is nu de beste firmware voor de player en kan het schrijven via de LAN niet zonder extra soft te installeren?
Als ik op de site van Freec.m ga kijken zie ik daar nog niet teveel firmware voor dit toestel aangeboden staan....
Nog iemand die een newbie effe wil verder helpen zonder dat die eerst een gans forum moet van buiten gaan studeren, en met de mogelijkheid dat deze alsnog iets verkeerds installeerd?
Met dank,
Johnny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 248966 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:47:
Bedankt voor de reply,
een handleiding en installatie cd heb ik er niet bijgekregen, daar ik de MP35 tweedehands heb gekocht.
Ik heb reeds veel gelezen, en ook over NDAS, maar er lopen verschillende zaken door elkaar doordat er over 2 verschillende toestellen word gesproken, die van Mediaplayer en de Mediagate.
Nu vraag ik me nog steeds af, en jouw antwoord draagt hier niet tot bij, wat is nu de beste firmware voor de player en kan het schrijven via de LAN niet zonder extra soft te installeren?
Als ik op de site van Freec.m ga kijken zie ik daar nog niet teveel firmware voor dit toestel aangeboden staan....
Nog iemand die een newbie effe wil verder helpen zonder dat die eerst een gans forum moet van buiten gaan studeren, en met de mogelijkheid dat deze alsnog iets verkeerds installeerd?
Met dank,
Johnny.
Het is een beetje overdreven om te zeggen dat je het hele topic moet doorlezen.... al jouw vragen worden al beantwoord in de openings post. Maar ik zal je toch maar even op weg helpen.
-LAN kan alleen via NDAS software. (of als je een gemodde firmware gebruikt is FTP ook een mogelijkheid, zelf nooit goed aan de praat gekregen)
-Mediagate is dezelfde speler alleen van een ander merk
- Beste firmware .... de laatste, meestal ik gebruik zelf de gemodde 1.4.9 -> Caveman in "Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit"

PS. je kunt ook "zoeken" "alleen in dit topic" doen als je dan bv firmware intoetst krijg je alleen de posts over firmware, misschien wel zo handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 15-01-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Caveman,
1001 maal bedankt voor jouw reply en hulp, ik heb de download van de laatste firmware gedaan en ga deze er even opzetten.
Verder heb ik ook reeds NDAS geinstalleerd.
Bedankt en ik laat nog wel wat horen,
Johnny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Anoniem: 216073 schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:03:
[...]

Ik heb via de website van freecom gekocht voor 199 + 8 verzendkosten.Ik heb de netwerkkit zonder HD (lekker stil) Bediening reageerd een beetje traag, soms weet je niet of je de toets goed hebt ingedrukt. Ik had hem een via wifi 802.11B (11mbit bruto) en daar kon je geen DVD's mee kijken, nu inmiddels 100mbit vaste draad en dat gaat gewoon goed, alsof je via je dvd speler speelt en dat was hier ook de bedoeling, morgen ergens een DVI-HDMI kabel halen, kijken hoeveel verschil dat gaat maken.
Merk je (veel) verschil als je gebruik maak van de dvi/hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55386

Heb enkele maanden de MP-350 Wlan met veel plezier gebruikt icm de KPN-experiabox.

Sinds vorige maand ben ik overgestapt naar Chello. Heb nu een Linksys WRT54GC aan mijn "Chello-modem" hangen. De MP-350 ziet mijn Linksys Router wel, maar als ik connect met mijn router, ziet de MP-350 mijn PC & mijn Laptop niet meer. (No device is connected) Met de experia werkte het perfect, dus ik zal zeggen dat het een instelling in mijn router is. Heb echt alles geprobeerd, maar ik zit nu echt met mijn handen in het haar.

Hoe krijg ik het voor elkaar, dat mijn PC weer gezien wordt door mijn MP-350. Ik wil zo graag weer streamen vanaf mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De setup van de MP 350 WLAN is niet eenvoudig, denk dat het daar ergens mis gaat. De router deelt als het goed is alleen maar een IP adres uit.

Bedraad is het makkelijkste connecten. Als je dit via wireless gaat doen moeten er tig instellingen helemaal goed staan. Weet je bijv zeker dat ze in hetzelfde subnet actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi jongens,
ik zit toch nog een beetje te sukkellen hoor.
Ik heb een netwerkkabel tussen de MP35 en de Linksys-router gehangen, maar het enige dat ik te zien krijg op de MP35 is mijn computernaam en verder geen files.....
Ook omgekeerd zie ik op de pc geen MP35 tussen mijn ander schijven staan?
NDAS is running, moet ik hier nog iets instellen?
Ik heb een map aangemaakt op de pc en deze delen gezet.
Hebben jullie nog tips, want hoe hard ik ook zoek hier op het forum, ik kan niet direct een oplossing vinden dat voor mij van toepassing is.
Wat mijn netwerk betreft, heb ik alles op automatisch staan zoals DHCP enz. ook in de setup van de MP35 staat DHCP aan.
Ik ben nou niet echt dat grote licht op dit gebied hoor, vergeef het me.
Alvast bedankt,
Johnny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 248966 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:39:
Hoi jongens,
ik zit toch nog een beetje te sukkellen hoor.
Ik heb een netwerkkabel tussen de MP35 en de Linksys-router gehangen, maar het enige dat ik te zien krijg op de MP35 is mijn computernaam en verder geen files.....
De map die je deelt moet goed toegankelijk zijn, dus het guest account toevoegen en ervoor zorgen dat het guest account aanstaat in "users"
Ook omgekeerd zie ik op de pc geen MP35 tussen mijn ander schijven staan?
NDAS is running, moet ik hier nog iets instellen?
Ja zat.... als het goed is heb je een icoontje in de systemtray staan, je moet eerst register new device doen (heb je een nummer voor gekregen bij je MP) daarna kom ie erbij in het menu en kun je hem mounten daarna kom ie in de verkenner te voorschijn.
Ik heb een map aangemaakt op de pc en deze delen gezet.
Zie vraag 1
Hebben jullie nog tips, want hoe hard ik ook zoek hier op het forum, ik kan niet direct een oplossing vinden dat voor mij van toepassing is.
hmmm, alles wat je vraagt staat in dit forum, zeker wat betreft het delen van mappen op je pc maar het is soms wat lastig zoeken...
Wat mijn netwerk betreft, heb ik alles op automatisch staan zoals DHCP enz. ook in de setup van de MP35 staat DHCP aan.
is goed, kan ook handmatig maar dit werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Er is voor de 350 een beta firmware uit.

Ik ben nog geen noemenswaardige problemen tegengekomen en een enorme WHOOT voor puntje C in de changelog.

http://tinyurl.com/2hjhpj

stukje Changelog:

The main additions to the beta firmware v1.1.8 include the following.
A) Delete Files from Internal Hard disk Feature (Does not work on the Network)
B)Sleep Timer - Mg-350 automatically powers down after a pre-determined period of time.
C)Mp3 Browse feature..

While playing a mp3 or audio file you can use the Up and Down arrows to broser other files on the hard disk and network shares.
You can also adjust the Brightness etc (From the remote) while playing a audio file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
@Qwek: Heb je hem geinstalleerd dan? Geen problemen?
Ik wacht nog ff tot hij officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Qwek schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:34:
Er is voor de 350 een beta firmware uit.

Ik ben nog geen noemenswaardige problemen tegengekomen en een enorme WHOOT voor puntje C in de changelog.

http://tinyurl.com/2hjhpj

stukje Changelog:

The main additions to the beta firmware v1.1.8 include the following.
A) Delete Files from Internal Hard disk Feature (Does not work on the Network)
B)Sleep Timer - Mg-350 automatically powers down after a pre-determined period of time.
C)Mp3 Browse feature..

While playing a mp3 or audio file you can use the Up and Down arrows to broser other files on the hard disk and network shares.
You can also adjust the Brightness etc (From the remote) while playing a audio file.
Ik vind het allemaal top verbeteringen. Op C zat ik idd te wachten. Als je vaker films kijkt vanaf het ding en er eentje zat bent kun je hem meteen verwijderen, of met een mp3 bijv. B is op zich ook wel oké, als is ie al behoorlijk energie zuinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
@renelma
Ik ben nog niets tegengekomen en ik draai hem nu 3 dagen, kijk en luister divere formaten. sofar, sogood.

A) jammer, ik draai alles vanaf mijn 2003 servertje
puntje B doet me niets, ik had liever FLAC of een ander lossless formaat gehad.. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Qwek op 22-01-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227090

Hoi Allemaal,

Ik heb ook de MP-350 Wlan aangeschaft werkt allemaal perfect, alleen krijg ik hem niet draadloos verbonden met mijn router/pc.
Ik heb een netgear router en via die router loopt een kabel naar mijn pc, en een draadloze verbinding naar de laptop. Nu wilde ik de MP-350 Wlan ook draadloos contact laten maken met mijn pc, maar hij ziet die niet?
Heb alles ingevuld bij Wireless verbinding, maar krijg steeds een bericht van niks gevonden.

Het is me inmiddels gelukt:p

Gr Brenda

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 227090 op 24-01-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5436

Op zich een leuk apparaat het werkt alleen niet echt allemaal super. Maar goed er is dan ook al een nieuwer type.

Het lukt my dus onmogelijk om data via mijn netwerk op het apparaat te zetten.
Mijn laptop is via Wlan met m''n router verbonden en die weer via Lan met de freecom (fw1.48..).
NDAS (fw.3.20...) werkt en ik kan ook files deleten en directories aanmaken, zodra ik echter een file naar het apparaat sleep begint hij en loopt XP compleet vast (XP pro SP2).

Ben ik de enige met dit probleem?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast