Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je de MP-35 of de MP350 WLAN?

NDAS via wireless is helaas geen stabiele verbinding. Het zorgt regelmatig voor disconnects, echt grote bestanden kun je om die reden er ook niet mee verplaatsen. (vanaf 400-700 MB geeft bij mijn MP 350-WLAN problemen, via LAN gisteren nog 100 GB aan data verplaatst, ging prima, duurt alleen ontzettend lang)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5436

MP-35 pffff dagen aan het kloten blijkt de lan kabel van de mediaplayer naar de router gewoon defect te zijn.
Omdat er wel verbinding is maar bij transfer alles fout ging heb ik daar niet eerder aan gedacht. Heb een andere kabel gepakt en nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228838

Ok, het heeft ff geduurd maar inmiddels heb ik wat nieuws omtrent het aansluiten van een dvdrom speler in een 35. Helaas slecht nieuws, het werkt niet ...

Het lijkt erop dat in de kernel geen ATAPI modules zijn meegebakken :( Ik heb wel de laatste gemodde firmware erop geknald, veel betere graphics dan die standaard versie! Ik ben in contact met enkele developers om te kijken of we meer aan de firmware kunnen aanpassen dan alleen de skin. Wat mij betreft mag bijvoorbeeld de local/netwerk keuze er wel uit, laat het ding lekker een automagische connectie naar mijn (de enige) server maken en die tonen als een subdir van m'n lokale hd! En natuurlijk staat er ook een nieuwere kernel met ATAPI ondersteuning op m'n verlanglijstje :) Dan nog een fatsoenlijke zoek interface en streaming audio en dan ben ik happy. Als ik meer nieuws heb laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200890

jules schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:14:
Heb je de MP-35 of de MP350 WLAN?

NDAS via wireless is helaas geen stabiele verbinding. Het zorgt regelmatig voor disconnects, echt grote bestanden kun je om die reden er ook niet mee verplaatsen. (vanaf 400-700 MB geeft bij mijn MP 350-WLAN problemen, via LAN gisteren nog 100 GB aan data verplaatst, ging prima, duurt alleen ontzettend lang)
Ik kan dit niet bevestigen. Ik heb nooit problemen met mijn NDAS WLAN verbinding.
OK hij is niet erg snel maar de verbinding is zeker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik geef toe, ik woon in een flat waar bijna iedereen aan de wireless lijkt te zijn, nachtje network stumbler laten draaien en hij geeft zo'n 60 AP's in de omgeving weer :X.

Maar hoe ik het went of keer, het maakt weinig verschil of het stukje draadloos nu tussen het AP (Speedtouch 780) en de MP350 WLAN zit, of het stukje tussen router en m'n laptop. Daarnaast is de afstand tussen router en de MP een 1-1,5 m met alleen wat hout ertussen. Zelfs via een ander AP (Fritzbox fon wlan) maakt het geen verschil.

Welke firmware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 14:41

Dreamer

Foutje

Na lang twijfelen tussen tig soorten heb ik er voor gekozen om de freecom network mediaplayer 35 te nemen. Wilde het eigenlijk draadloos, maar door de ervaringen hier heb ik er voor gekozen om hem toch maar via netwerk kabel aan te sluiten.

Hoe snel is de overdracht met usb2.0? mijn server staat namelijk straks naast de mediaplayer.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:30

Caveman

whahoehaha

Dreamer schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:02:
Na lang twijfelen tussen tig soorten heb ik er voor gekozen om de freecom network mediaplayer 35 te nemen. Wilde het eigenlijk draadloos, maar door de ervaringen hier heb ik er voor gekozen om hem toch maar via netwerk kabel aan te sluiten.

Hoe snel is de overdracht met usb2.0? mijn server staat namelijk straks naast de mediaplayer.
Net zo snel als een externe harde schijf zo tussen de 20- 30 MB/sec.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Ik heb hem net binnen. aangesloten en al snel kom ik er achter dat hij niet werkt als de usb kabel aangesloten is. Moet zeggen dat dit toch wel een minpunt is. Had gehoopt dat ik die kabel er gewoon lekker in kon laten zitten en dat als ik hem aanzette dat hij zichzelf uitschakelde, helaas.

Wellicht iemand een oplossing voor hierboven?!

Ga hem nu verder uitproberen, later meer info

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251169

Heeft er nog iemand een MP350 WLAN waar geen beeld uitkomt?

Ik heb gisteren mij deze aangeschaft. 1x een test kunnen doen om video's te bekijken maar nu kan ik hem enkel nog via USB aansluiten.
Ook als ik de USB loskoppel, zelfs dmv USB apparaat verwijderen in Vista krijg ik daarna nog geen beeld. Herstarten helpt ook niet.
Heb al S-Video, DVI en composite video geprobeerd maar geen van deze werken.
Rode led licht op zoals het moet en verder alles lijkt normaal te draaien.

Hopelijk is hij nog niet na 1 dagje naar de maan :s

-----------------
Edit ...

Problem solved... Aantal malen op 'TV-out' drukken wisselt het videosignaal. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 251169 op 03-02-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251868

Heb vandaag mijn MP 35 / 400 GB geïnstalleerd en merkte al snel dat hij geen *.avi (videofragment) bestanden afspeelt, Mpeg bestanden speelt hij wel maar beeld en geluid worden niet vloeiend weergeven.
Heeft hier iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Vreemd, die van mij leest avi's zonder problemen. Zijn het DivX of Xvid films? Wet je welke codec ervoor gebruikt is? Het maakt bij mij niet uit welk type het is, hij pakt ze allemaal. Ik neem aan dat het geen HD content is? Die vreet ie niet.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn bestanden die van mijn analoge videocamera (mini dv''s) komen.
Hij geeft ze weer in het menu, gaat dan laden maar laat het afweten.
Geeft uw speler de Mpeg bestanden goed weer of zit er ook geregeld een vertraging op?
Heb toch de laatste Firmware ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Anoniem: 251868 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:52:
Geeft uw speler de Mpeg bestanden goed weer of zit er ook geregeld een vertraging op?
Die Firmware moet je wel zelf downloaden en er op zetten. Dat gebeurd dus niet vanuit de fabriek.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij stond er toch standaard de Firmware 1.4.8 op.
Bij het afspelen van een *.avi bestand geeft hij volgende foutmelding weer:
Geen playback mogelijk van bestand, video / audio format wordt ondersteund.
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Zo :Y)

Ik heb m'n MG-35 binnengekregen gister, en na alle problemen met die ranzige NDAS software (connection unstable -> dropped als je er ook maar naar ademt :( ) die door freecom meegeleverd wordt en het vinden van de originele firmware 1.5.1 heb ik even alles wat ik gevonden heb wat nu wél stabiel werkt in een zipje gepleurd en naar rapidshare gegooid voor everyone's pleasure:

http://rapidshare.com/files/90622520/Freecom_MG-35.zip.html

Wat een heerlijke player in vergelijking tot degene die ik eerst had :D

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 251868 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:43:
Bij mij stond er toch standaard de Firmware 1.4.8 op.
Bij het afspelen van een *.avi bestand geeft hij volgende foutmelding weer:
Geen playback mogelijk van bestand, video / audio format wordt ondersteund.
???
Mja, dan wordt er een onbekende codec gebruikt die de MP niet kent. Kijk eens op je pc wat voor codec er in die filmpjes gebruikt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cavenman,
Ik heb de codec opgevraagd met GSpot, voor audio = pcm audio en video = dvsd.
Ik denk niet dat dit er iets mee temaken heeft omdat ik ook al andere avi filmpjes gedownload heb en die werken ook niet, telkens dezelfde foutmelding: "geen playback mogelijk van bestand, video / audio format wordt ondersteund". Welke firmware heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Anoniem: 251868 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:52:
Beste..ik heb even voor je getest..als ik mini dv avi bestanden op de MP zet en afspeel heb ik zwart beeld..de tyds indicatie loopt wel door.
Bestandsinformatie:
720x576 25fps.
mpeg4

Je bent niet de enige dus, mocht dit je gerust stellen. :)

wellicht moet je er eerst even mpeg2 vanmaken en kan je het dan wel afspelen.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 251868 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:28:
Cavenman,
Ik heb de codec opgevraagd met GSpot, voor audio = pcm audio en video = dvsd.
Ik denk niet dat dit er iets mee temaken heeft omdat ik ook al andere avi filmpjes gedownload heb en die werken ook niet, telkens dezelfde foutmelding: "geen playback mogelijk van bestand, video / audio format wordt ondersteund". Welke firmware heb jij?
Ik denk dat het wel er mee te maken heeft, dvsd speelt ie niet af. Pak maar eens een divx of een xvid dat moet prima gaan, let wel resoluties boven de 755x567 speelt ie niet af.
Mijn firmware is 1.49 gemod, maar ik heb hem al sinds firmware 1.3nogwat en toen speelde ie ook alle xvid en divx af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag Plaster en Caveman,
Bedankt voor jullie reacties, ben weer iets wijzer geworden.
Als ik mijn avi bestanden omzet naar Mpeg 2 heb ik dan een kwaliteitsverlies?
Of kan ik aan mijn avi bestanden een andere codec toekennen bv. divx of xvid en hoe moet je dit doen?
Ben op dit forum ook enkele tegengekomen die de MG-35NDAS gebruiken firmware 1.5.1

http://www.airlinktek.com/english/download.php

Deze Firmware zou ook avi problemen oplossen, heeft hier iemand ervaring mee en kan ik deze gebruiken op mijn MP 35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Anoniem: 251868 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:40:
Dag Plaster en Caveman,
Bedankt voor jullie reacties, ben weer iets wijzer geworden.
Als ik mijn avi bestanden omzet naar Mpeg 2 heb ik dan een kwaliteitsverlies?
Of kan ik aan mijn avi bestanden een andere codec toekennen bv. divx of xvid en hoe moet je dit doen?
Ben op dit forum ook enkele tegengekomen die de MG-35NDAS gebruiken firmware 1.5.1

http://www.airlinktek.com/english/download.php

Deze Firmware zou ook avi problemen oplossen, heeft hier iemand ervaring mee en kan ik deze gebruiken op mijn MP 35?
Ik heb firmware 1.5.1. Heb gisteren even een avi erop gezet en ook die had problemen met afspelen. Dus helemaal opgelost is het niet. Weet niet precies welke codec er gebruikt werd. Kan ik vanavond wel even uitzoeken.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Er zijn vast andere manieren om avi`s om te zetten maar ik zal je zeggen wat ik doe met mini dv avi`s.

bewerk het eerst en laat het video bewerkings programma het ruwe avi bestand opslaan/renderen naar een dvd compatible mpeg 2 bestand. Ik kan ook veel andere kiezen maar dit is voor mij de meest gangbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tnx schizoduckie!

ik heb nog steeds problemen om me shared maps te zien in de MG
hopelijk werkt het met jouw firmware wel.

en ja, de shares staan volledige open , ook voor gastaccounts (vista wel te verstaan)...

Anoniem: 252356

Sinds vorige maand heb ik de Freecom MediaPlayer 3.5.
Inmiddels de laatste firmware en ndas software geïnstalleerd.

Het probleem is dat een filmpje overzetten van de PC naar de Player met een snelheid gaat van ca. 1,2 MB/sec. (ca. 50 min.)
Via de player afspelen van de film vanaf de PC is ook geen optie want dit gaat met horten en stoten.

Ook zie ik geen kans om de verschillende bestanden zoals muziek, video, en foto's in de daarvoor bestemde mappen te krijgen.
Alle bestanden zijn zichtbaar en afspeelbaar op de TV in de map "Movies" de zelfde bestanden zijn ook zichbaar in de overige mappen (Music, Photos, enz) maar niet afspeelbaar.

Wie maakt me blij, niet te moeilijk graag, want ik ben maar een "digibeet" :?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
shameete schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:
tnx schizoduckie!

ik heb nog steeds problemen om me shared maps te zien in de MG
hopelijk werkt het met jouw firmware wel.

en ja, de shares staan volledige open , ook voor gastaccounts (vista wel te verstaan)...
helaas, die werkt dus ook niet.

heeft iemand hier een oplossing voor?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 252356 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:43:
Sinds vorige maand heb ik de Freecom MediaPlayer 3.5.
Inmiddels de laatste firmware en ndas software geïnstalleerd.

Het probleem is dat een filmpje overzetten van de PC naar de Player met een snelheid gaat van ca. 1,2 MB/sec. (ca. 50 min.)
Via de player afspelen van de film vanaf de PC is ook geen optie want dit gaat met horten en stoten.

Ook zie ik geen kans om de verschillende bestanden zoals muziek, video, en foto's in de daarvoor bestemde mappen te krijgen.
Alle bestanden zijn zichtbaar en afspeelbaar op de TV in de map "Movies" de zelfde bestanden zijn ook zichbaar in de overige mappen (Music, Photos, enz) maar niet afspeelbaar.

Wie maakt me blij, niet te moeilijk graag, want ik ben maar een "digibeet" :?
Ik weet niet of ergens een deel van de verbinding via Wireless loopt? Dat maakt al aardig wat uit iig. Eventueel kun je het nog via ftp proberen, weet alleen niet of dit ook met de MP 35 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252356

jules schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:22:
[...]

Ik weet niet of ergens een deel van de verbinding via Wireless loopt? Dat maakt al aardig wat uit iig. Eventueel kun je het nog via ftp proberen, weet alleen niet of dit ook met de MP 35 kan.
Bedankt voor je reactie.
Alles loopt via 'n utp-kabeltje en usb is ook geen optie, daarbij ligt de snelheid welliswaar op ca 25 MB/sec. maar ik wil de player in de huiskamer zetten bij de TV en de afstand naar mijn PC is ca. 18 m. dus "iets" te ver voor USB.

Het zichtbaar zijn van de bestanden in alle mappen op de TV heb ik inmiddels opgelost.
Als de bestanden duidelijk herkenbaar zijn als video of audio dan zijn ze alleen zichtbaar in de daarvoor bestemde mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik heb gisteren eindelijk zo'n ding gekocht, en zit met een paar beginnersvragen:

* Ik heb firmware 1.4.8, op de freecom site staat 1.4.7.(Vista) als laatste update. Mijne is dus recenter naar ik mag aannemen? Afblijven dan maar...??
* Het lijkt niet mogelijk de muziek door te laten spelen, terwijl je foto's op het scherm toont (of vice versa), dat vind ik best wel en minpunt, maar misschien doe ik het niet goed.
* Ik ben nog niet zo uit de connecties op de achterzijde, maar vooralsnog lijkt het erop dat als ik muziek over de audio installatie wil afspelen, ik altijd de TV moet aanzetten of aan laten staan? (MP35 via 3 tulp aangeslloten op de TV en de TV op de AUX van de hi-fi). Er is geen extra audio uitgang, althans niet met tulpjes. Ik zie wel COAx en Optical zitten, maar ik ben er nog niet achter of ik die aansluitingen op mijn hi-fi heb... 8)7
* Ik las hoger in deze laaaaange topic iets over $20 betalen om de NDAS functionaliteit te activeren? Is dat nog actueel? Ik heb er een schijfje van 40Gb in gezet om wat uit te proberen, en ik kom inderdaad nog niet op het volume (zoals bij mijn andere NAS'je zonder enig probleem lukte)

Thx,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

josimar schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:51:
Ik heb gisteren eindelijk zo'n ding gekocht, en zit met een paar beginnersvragen:

* Ik heb firmware 1.4.8, op de freecom site staat 1.4.7.(Vista) als laatste update. Mijne is dus recenter naar ik mag aannemen? Afblijven dan maar...??
Op de yahoo group (zie TS voor de URL) is fimware 1.5.1 te vinden, welliswaar voor de MediaGate speler maar die is technisch gelijk aan de freecom speler. Daar zijn ook gemodde firmware versies te vinden die er grafisch een stuk beter uitzien!
* Het lijkt niet mogelijk de muziek door te laten spelen, terwijl je foto's op het scherm toont (of vice versa), dat vind ik best wel en minpunt, maar misschien doe ik het niet goed.
Tijdens het bekijken van foto's worden nummers uit een bepaalde directorie afgespeeld geloof ik (zelf nog nooit geprobeerd).
* Ik ben nog niet zo uit de connecties op de achterzijde, maar vooralsnog lijkt het erop dat als ik muziek over de audio installatie wil afspelen, ik altijd de TV moet aanzetten of aan laten staan? (MP35 via 3 tulp aangeslloten op de TV en de TV op de AUX van de hi-fi). Er is geen extra audio uitgang, althans niet met tulpjes. Ik zie wel COAx en Optical zitten, maar ik ben er nog niet achter of ik die aansluitingen op mijn hi-fi heb... 8)7
Als je je hi-fi digitaal aansluit zal je denk ik wel moeten omschakelen naar digitale weergave. Op het moment moet je echter sowieso je TV aanzetten om de muziek te selecteren. Je zou eventueel een splitter kunnen gebruiken om zowel je TV als je hi-fi aan te sluiten. Overigens zijn we wel bezig om een netwerk-besturing toe te voegen.
* Ik las hoger in deze laaaaange topic iets over $20 betalen om de NDAS functionaliteit te activeren? Is dat nog actueel? Ik heb er een schijfje van 40Gb in gezet om wat uit te proberen, en ik kom inderdaad nog niet op het volume (zoals bij mijn andere NAS'je zonder enig probleem lukte)
Volgens mij is dat niet actueel meer maar zou de NDAS sleutel op een sticker onderop het apparaat moeten staan? Ik gebruik zelf NDAS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testers en/of ontwikkelaars gezocht!

Ik ben via de yahoo groups in contact gekomen met enkele ontwikkelaars van de gemodde firmware voor de freecom MP35 en MediaGate MG-35. De fabrikant van deze speler (dat is niet freecom) heeft in het verleden enkele sources vrijgegeven maar die is helaas niet compleet. We zijn daarom via reverse engineering bezig een source-base op te bouwen. Afgelopen weekend hebben we een mijlpaal behaald met een eigen kernel, hiermee word het mogelijk andere filesystems te gebruiken (bijv. ext2). Deze kernel maakt het ook mogelijk een atapi dvdrom speler aan het systeem te hangen i.p.v. een harddisk. Verder denken we met aangepaste ide modules een betere netwerk performance te kunnen behalen (huidige bottleneck ligt bij het schrijven naar de HD).

Binnenkort komt er een alpha firmware release waarin deze kernel is opgenomen. We zoeken vrijwilligers die deze firmware willen flashen en testen. Als er tweakers zijn die mee willen helpen aan verdere ontwikkeling zijn zij natuurlijk ook van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Thanx voor de zinnige feedback!
Anoniem: 228838 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:56:
Overigens zijn we wel bezig om een netwerk-besturing toe te voegen.
Dat zou de meest briljante toevoeging aan de functionaliteit zijn... Ik hoor het graag als deze functie beschikbaar komt...
Anoniem: 228838 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:56:Volgens mij is dat niet actueel meer maar zou de NDAS sleutel op een sticker onderop het apparaat moeten staan? Ik gebruik zelf NDAS niet.
Hm, dat valt even tegen, er staan geen 20 cijferig NDAS Device ID op de bodem, alleen een sticker met een 10 cijferig serienummer en de tekst refurbished... Da's even jammer, weet iemand van een workaround? Ik zou het wel lekker vinden om naar de drive te kunnen schrijven via mijn LAN, en niet steeds met dat ding of mijn laptop van boven naar beneden te moeten sjouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 19:03
josimar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:53:

Hm, dat valt even tegen, er staan geen 20 cijferig NDAS Device ID op de bodem, alleen een sticker met een 10 cijferig serienummer en de tekst refurbished... Da's even jammer, weet iemand van een workaround? Ik zou het wel lekker vinden om naar de drive te kunnen schrijven via mijn LAN, en niet steeds met dat ding of mijn laptop van boven naar beneden te moeten sjouwen...
'Refurbished' betekent dat ie al eens terug gestuurd is naar de leverancier/fabrikant..

[ Voor 14% gewijzigd door OutofFocus op 18-02-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
OutofFocus schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:11:
[...]
'Refurbished' betekent dat ie al eens terug gestuurd is naar de leverancier/fabrikant..
I know. Deze reeds twee keer, want onder de refurbished sticker zat nóg een refurbished sticker, en daaronder pas de eerste met het orginele serialnummer... Deze twee keer gerepareerde unit wordt kennelijk nog als nieuw verkocht. Lekker bedrijfje, dat Freecom...

Maar goed, niemand die een workaround weet om dat ding toch te benassen?? Zou het beter gaan als ik er die 1.5.1 firmware op knal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

josimar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:30:
[...]

I know. Deze reeds twee keer, want onder de refusbshed sticker zat nog een refurbished sticker, en daaronder pas de eerste met het orginele serielanummer... Deze twee keer gerepareerde unit wordt kennelijk nog als nieuw verkocht. Lekker bedrijfje, dat Freecom...

Maar goed, niemand die een workaround weet om dat ding toch te benassen?? Zou het beter gaan als ik er die 1.5.1 firmware op knal?
Gewoon ff mailen naar freecom dan krijg je je NAS code zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Josimar, de modded developer versie op yahoo groups heeft standaard ook een ftp server, inloggen met user ftp and je kan naar hartelust overpompen. De snelheid is nog niet fantastisch maar schijnt beter te zijn dan NDAS, ik heb zelf NDAS nooit geprobeerd dus durf daar niet m'n hand voor in het vuur te steken.

btw, voor je een modded firmware installeert moet je eerst de stock versie installeren omdat de modded versie geen bootloader bevat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Anoniem: 228838 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:36:
Josimar, de modded developer versie op yahoo groups heeft standaard ook een ftp server, inloggen met user ftp and je kan naar hartelust overpompen...
Goede functie, dit vond ik tot op heden de grootste tekortkoming van het ding, allerlei simpele netwerkdrives hebben FTP en/of SAMBA server, dat moet toch op dit ding ook handiger zijn, handiger dan dat NDAS in mijn beleving
Anoniem: 228838 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:36:btw, voor je een modded firmware installeert moet je eerst de stock versie installeren omdat de modded versie geen bootloader bevat!
Kijk, daar wordt het een beetje te eng voor mij, ik ben nog niet genoeg bekend hiermee om gekke dingen te riskeren, en een bricked drive over te houden. Voor het moment heb ik Freecom gemaild, en w8 even af wat er gebeurt...

Als ik de heren developers (zowel die van freecom en de Modders) nog een kleine suggestie mag doen: Maak een instelling waar de gebruiker de time to sleep mode van de HDD zelf kan instellen, zodat je niet steeds met een lawaaierige drive in de huiskamer zit, als je over het netwerk iets aan het kijken bent, of de drive helemaal niet bgebruikt. Bij mij spint de HDD up, en blijft draaien, ook als ik elders vandaan data haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

josimar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Kijk, daar wordt het een beetje te eng voor mij, ik ben nog niet genoeg bekend hiermee om gekke dingen te riskeren, en een bricked drive over te houden. Voor het moment heb ik Freecom gemaild, en w8 even af wat er gebeurt...
Dat is jammer, er is namelijk een hele goede reden om de gemodde firmware niet te voorzien van een bootloader. Zolang je bootloader goed is is het mogelijk om, met behulp van een serieele kabel, de player te de-bricken. Als de bootloader verpest is wordt dat al een stuk lastiger, het is op dit moment onbekend of de player dan nog te de-bricken is. Daarom hebben de modders besloten niet standaard
een bootloader mee te flashen. Mocht je flash fout gaan dan is de-bricken altijd nog mogelijk (ik heb het zelf ondertussen al enkele keren gedaan). De ontwikkelaars van de stock firmware zijn echter niet die mening toegedaan en stoppen _altijd_ een bootloader in hen upgrade files, zelfs als deze niet gewijzigd is!
Bij release 1.5.1 is echter wel een update aan de bootloader geweest (er is 1 hele byte verschil met de vorige versie ....) Daarom is het aan te raden eerst de stock 1.5.1 firmware te flashen, zodat je over de nieuwe bootloader beschikt, en pas daarna modded 1.5.1 firmware.
Als ik de heren developers (zowel die van freecom en de Modders) nog een kleine suggestie mag doen: Maak een instelling waar de gebruiker de time to sleep mode van de HDD zelf kan instellen, zodat je niet steeds met een lawaaierige drive in de huiskamer zit, als je over het netwerk iets aan het kijken bent, of de drive helemaal niet bgebruikt. Bij mij spint de HDD up, en blijft draaien, ook als ik elders vandaan data haal...
Ik zou natuurlijk ook de sugestie kunnen doen een stillere HD in te bouwen O-) Ik zal er eens op letten, wanneer je de speler opstart en geen keuze maakt word de schijf automagisch in sleep mode gezet, ik was in de veronderstelling dat dat zo bleef als je van je netwerk gaat spelen? Schijnbaar niet ... zoals gezegd, ik houd het in de gaten. Tevens een notitie gemaakt op m'n wishlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Anoniem: 228838 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:14:
Testers en/of ontwikkelaars gezocht!

Ik ben via de yahoo groups in contact gekomen met enkele ontwikkelaars van de gemodde firmware voor de freecom MP35 en MediaGate MG-35. De fabrikant van deze speler (dat is niet freecom) heeft in het verleden enkele sources vrijgegeven maar die is helaas niet compleet. We zijn daarom via reverse engineering bezig een source-base op te bouwen. Afgelopen weekend hebben we een mijlpaal behaald met een eigen kernel, hiermee word het mogelijk andere filesystems te gebruiken (bijv. ext2). Deze kernel maakt het ook mogelijk een atapi dvdrom speler aan het systeem te hangen i.p.v. een harddisk. Verder denken we met aangepaste ide modules een betere netwerk performance te kunnen behalen (huidige bottleneck ligt bij het schrijven naar de HD).

Binnenkort komt er een alpha firmware release waarin deze kernel is opgenomen. We zoeken vrijwilligers die deze firmware willen flashen en testen. Als er tweakers zijn die mee willen helpen aan verdere ontwikkeling zijn zij natuurlijk ook van harte welkom!
Ik zeg hier voorzichtig 'Ja' op. Ik gebruik mijn Freecom vrij veel dus wil enerzijds niet te veel risico met het ding lopen. Anderzijds ben ik wel vóór meer of betere functionaliteit. Als er uitgebreide release notes aanwezig zijn en ik doe beta testen, geen alpha testen, dan wil ik wel meewerken. Heb vrij veel ervaring in (beta)testen van verschillende zaken dus denk wel zinvolle feedback te kunnen geven. Daarnaast moet ik altijd zo nodig voorop lopen bij nieuwe dingen en ga de bijbehorende risico's dan ook graag aan.... :X

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Anoniem: 228838 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:53:
Dat is jammer, er is namelijk een hele goede reden om de gemodde firmware niet te voorzien van een bootloader. [...] Bij release 1.5.1 is echter wel een update aan de bootloader geweest (er is 1 hele byte verschil met de vorige versie ....) Daarom is het aan te raden eerst de stock 1.5.1 firmware te flashen, zodat je over de nieuwe bootloader beschikt, en pas daarna modded 1.5.1 firmware.
Umuh, ik geloof dat ik nu toch een beetje onbedoeld een gemodde firmware (Patched developer firmware 1.5.14a) heb geflashed, en daarvoor had ik de stock 1.5.1 geflashed. Dus dat is niet eens zo eng. Bij welke firmware is die FTP functie aanwezig? Ik wil dus wel mee b'te testen, als de ondersteuning er een beetje is. Zeg maar waar ik me aan moet melden.
Anoniem: 228838 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:53:
Ik zou natuurlijk ook de sugestie kunnen doen een stillere HD in te bouwen O-) Ik zal er eens op letten, wanneer je de speler opstart en geen keuze maakt word de schijf automagisch in sleep mode gezet, ik was in de veronderstelling dat dat zo bleef als je van je netwerk gaat spelen? Schijnbaar niet ... zoals gezegd, ik houd het in de gaten. Tevens een notitie gemaakt op m'n wishlist :)
Tja, ik heb om te beginnen een 40Gb drive die ik nog in de la had liggen gemonteerd om e.e.a. eens uit te proberen. Dat zal idd niet de stilste zijn, want zeker 8 jaar oud. Maar hij spint up wanneer ik de afstandbediening gebruik, ook als ik alleen netwerkactiviteiten ontplooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

josimar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Goede functie, dit vond ik tot op heden de grootste tekortkoming van het ding, allerlei simpele netwerkdrives hebben FTP en/of SAMBA server, dat moet toch op dit ding ook handiger zijn, handiger dan dat NDAS in mijn beleving.
De nieuwe firmware van de MP350 heeft inmiddels FTP en SAMBA functionaliteiten. Ja, het FTP-en gaat wat harder dan de standaard NDAS software, maar het schijnt dat het aan de hardware ligt dat het niet sneller kan. De apparaten zijn gebouwd voor stream mogelijkheden, niet om veel en zware data bestanden over te zetten. Toch wel jammer... Als het echt veel data is dat ik wil overzetten dan sluit ik m'n laptop via USB aan (via USB repeater kabel alsnog een afstand van 5 m, snelheden zijn nog steeds prima te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht is het beter als ik voor de discussie omtrent modded firmware een nieuwe topic start? Weet alleen even niet waar die dan thuis zou horen, C&V lijkt me op de een of andere manier niet helemaal de juiste plek?

@josimar:
MG35_1.5.1.4_alpha_3.zip heeft een ftp en een telnet server, volgens mij is dat de versie die je nu hebt.

@roma0803:
Ook betatesters zijn van harte welkom, je hoeft je niet speciaal aan te melden. Wanneer ik een nieuw topic gestart heb kan je daar voorlopig met opmerkingen terecht. Wanneer we echt nieuwe functionaliteit toe gaan voegen zal er denk ik meer gebruik gemaakt gaan worden van sourceforge voor error reports e.d.Op dit moment ben ik de enige die de versie met eigen kernel gedraaid heeft, wanneer je niet teveel risico wilt lopen zou ik nog even wachten tot we deze versie op andere players hebben uitgeprobeerd of wellicht een beta uitbrengen. De huidige "Beta" versies zijn voornamelijk binary patches van de stock firmware met een mooiere GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Anoniem: 228838 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:48:
@josimar:
MG35_1.5.1.4_alpha_3.zip heeft een ftp en een telnet server, volgens mij is dat de versie die je nu hebt.
Whoa, je hebt gelijk, ik kan hem met WS_FTP benaderen. Ik krijg een hele directory tree. Dat zijn echter wel heel andere directories als ik op de HDD heb staan, neem aan dat dat de mappen van de mebedded Linux op de ROM zijn... Daar gaan we eens even mee spelen, eerst eens uitzoeken waar de HDD te vinden is en of ik daarnaar kan schrijven... Is dat ergens geducomenteerd verder?

[ Voor 12% gewijzigd door josimar op 20-02-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De hdd is, als je 1 partitie hebt, meteen onder /cdrom te vinden 8)7 (niet mijn idee). Als je meerdere partities hebt vind je daar directories Partition1, 2 enzovoort. Om te kunnen schrijven zijn twee dingen belangrijk; ten eerste moet je gebruik maken van FAT32 (NTFS kan alleen gelezen worden) en ten tweede moet je even met telnet een connectie maken nadat je speler net opgestart is en het commando "rw" uitvoeren. Dat laatste zorgt ervoor dat de FAT32 partities schrijfbaar gemount worden, dat kan niet als er al een proces "bezig" is met de partitie.
Als je met telnet een connectie maakt krijg je meteen een prompt, er is nog geen login procedure, en je kan dan gelijk het commando ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Anoniem: 228838 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:18:
Om te kunnen schrijven zijn twee dingen belangrijk; ten eerste moet je gebruik maken van FAT32 (NTFS kan alleen gelezen worden) en ten tweede moet je even met telnet een connectie maken nadat je speler net opgestart is en het commando "rw" uitvoeren. Dat laatste zorgt ervoor dat de FAT32 partities schrijfbaar gemount worden, dat kan niet als er al een proces "bezig" is met de partitie.
Als je met telnet een connectie maakt krijg je meteen een prompt, er is nog geen login procedure, en je kan dan gelijk het commando ingeven.
Damn, daar gaat mijn blijdschap. De reden dat ik zo blij was met dat ding is dat ik een 12Gb grote AVI file erop wilde storen (die ok op mijn LANdisk NASje ook niet kwijt kan ivm filesize icm FAT32)
Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat ik die 12Gb file niet "zie" met FTP.
Nou ja, dan laat ik die wel even ergens anders (kan hem toch niet afspelen op die MP-35) en formatteer ik dat ding ff FAT32. Maar wanneer een volgende versie wel een SMB server zou bevatten ben ik extra blij. En een web interface waarmee je hem vanaf een PC kan bedienen zonder de TV aan te hoeven zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik ben benieuwd naar die apparaat. Ga hem morgen ophalen van waar ik hem besteld heb.
Alleen ik merk nu dat eerst dit topic had moeten lezen en dan wellicht kopen.

Ik lees op veel website dat er veel haken en ogen aan dit apparaat zitten.
ik heb de hd loze besteld en wil straks een 500gb ervoor in kopen. voordat ik dat doe test ik m wel even met een oude 20gb schijf :P ik geef het apparaat dit weekend de tijd om zich te bewijzen anders zit in maandag alweer in de doos 'return to sender'

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Net nieuw en nu al heb ik spijt.

ik krijg hem al niet eens in massa opslag mode met de usb kabel.
blauwe licht blijft knipperen en is mn apparatenbeheer zag ik wel dat er een massaopslag device is.
alleen er is nix zichtbaar in deze computer in de vorm van een removable disk.

schijf geprobeerd om master, cable select etc.

ik las op de forum van freecom dat een soort gelijk probleem te wijten valt aan hardware failure van t ding.

iemand een idee of komt het bekend voor?

(ik heb trouwens vista, en bij installatie komt er een fout te voor schijn :S)

[ Voor 7% gewijzigd door AseranO op 23-02-2008 19:49 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

AseranO schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:48:
Net nieuw en nu al heb ik spijt.
.......
(ik heb trouwens vista, en bij installatie komt er een fout te voor schijn :S)
Hmmm, en dan geef je het apparaat maar de schuld ? Vanuit mijn standpunt geef ik vista de schuld. En aan je 2 voorgaande berichten te zien had je al spijt voordat je hem in huis haalde.

Maar goed hang hem eens aan een andere pc, 1tje met XP ofzo, als die het dan wel doet weet je tenminste waar het aan ligt. Is je 20 Gb schijf wel in orde ? Is dat niet een oude schijf die niet fatsoenlijk werkt in een usb drive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik doe wel mee, mijn freecom staat stof te verzamelen na de aanschaf van een andere mediaplayer. Kan ik er nog wat nuttigs mee doen.

btw, ben al lid van die yahoo group 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:47:
[...]

Ik doe wel mee, mijn freecom staat stof te verzamelen na de aanschaf van een andere mediaplayer. Kan ik er nog wat nuttigs mee doen.

btw, ben al lid van die yahoo group 8)
Ok, cool! Maar euh ... als 'ie toch stof staat te happen ... ik ben eigenlijk wel op zoek naar een goedkoop development/test apparaat (wink wink, nudge nudge).

Op yahoo is inmiddels een kernel-alpha te downloaden. Uit de eerste reports blijkt dat deze versie ook bij anderen probleemloos geflashed kon worden en ook volgens de normale werkwijze terug te flashen is. NTFS ondersteuning lijkt echter nog wel een probleem te zijn, mocht je NTFS draaien dan kan je deze versie dus beter overslaan.

Ik ben een topic start aan het maken die speciaal gericht is op de gemodde firmware, ik denk dat ik die het beste in non-windows operatings systems kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 228838 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Ok, cool! Maar euh ... als 'ie toch stof staat te happen ... ik ben eigenlijk wel op zoek naar een goedkoop development/test apparaat (wink wink, nudge nudge).
Ik zal er eens over nadenken.....
(misschien heb ik er zelf nog een doel voor, was toch altijd erg tevreden over het apparaat. Maar door het groeiende HD content ben ik toch overgestapt op iets anders)
Op yahoo is inmiddels een kernel-alpha te downloaden. Uit de eerste reports blijkt dat deze versie ook bij anderen probleemloos geflashed kon worden en ook volgens de normale werkwijze terug te flashen is. NTFS ondersteuning lijkt echter nog wel een probleem te zijn, mocht je NTFS draaien dan kan je deze versie dus beter overslaan.
Heb er een NTFS schijf inzitten, sla deze dus ff over..
Ik ben een topic start aan het maken die speciaal gericht is op de gemodde firmware, ik denk dat ik die het beste in non-windows operatings systems kan plaatsen.
Vraag het anders even een modje, dan weet je zeker dat ie in 1x goed staat, als je het mij vraagt zou ik hem gewoon in "portable media devices" zetten

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 24-02-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Caveman schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:42:
[...]

Hmmm, en dan geef je het apparaat maar de schuld ? Vanuit mijn standpunt geef ik vista de schuld. En aan je 2 voorgaande berichten te zien had je al spijt voordat je hem in huis haalde.

Maar goed hang hem eens aan een andere pc, 1tje met XP ofzo, als die het dan wel doet weet je tenminste waar het aan ligt. Is je 20 Gb schijf wel in orde ? Is dat niet een oude schijf die niet fatsoenlijk werkt in een usb drive ?
ik heb m nu aan een xp bak hangen en daar krijg ik de melding dat er dus geen driver voor zijn.
maar t gekke is ik zag op me vista laptop in een flits dat ie m wel een keer herkende de hd (maxtor.... geinstalleerd)

is dat mogelijk dat bepaalde hd's nu voor usb devices beschikbaar zijn? lijkt me sterk opzich.

maar het lijkt nu op een driver probleem voor xp en vista...

nu ff alleen de hd testen in een desktop...

Als hij werkt op usb.. moet dat blauwe licht blijven knipperen of blijft ie dan branden?
in de handleiding staat dat je m na het aansluiten hem aan moet zetten. maar als je m aansluit gaat ie vanzelf al aan...

[ Voor 11% gewijzigd door AseranO op 24-02-2008 11:41 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

AseranO schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:39:
[...]
Als hij werkt op usb.. moet dat blauwe licht blijven knipperen of blijft ie dan branden?
in de handleiding staat dat je m na het aansluiten hem aan moet zetten. maar als je m aansluit gaat ie vanzelf al aan...
Als je hem aan een usb poort hangt dan blijft ie knipperen en moet je er net als een gewone usb drive er een schijf bij hebben. Je hoeft hem niet aan te zetten. Zoals je het nu omschrijft lijkt het idd een driver probleem, aan de andere kant zou XP hem zo moeten herkennen zonder eerst een drivertje te installen.

Dat van die hd of ie wel in orde is heb ik uit ervaring, ik heb wel eens een wat oudere hd gehad, 10 gieg, geloof ik, die het wel deed in de pc maar niet in mijn usb drive... vandaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 24-02-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Caveman schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:47:
[...]

Als je hem aan een usb poort hangt dan blijft ie knipperen en moet je er net als een gewone usb drive er een schijf bij hebben. Je hoeft hem niet aan te zetten. Zoals je het nu omschrijft lijkt het idd een driver probleem, aan de andere kant zou XP hem zo moeten herkennen zonder eerst een drivertje te installen.

Dat van die hd of ie wel in orde is heb ik uit ervaring, ik heb wel eens een wat oudere hd gehad, 10 gieg, geloof ik, die het wel deed in de pc maar niet in mijn usb drive... vandaar.
Zo probleem gevonden. op een of andere manier was de schijf stuk gegaan. heb met andere 20gig getest. Alles lijkt naar behoren te werken. heb m geflasht met de mediagate 1.5.1 firmware.

Maar de ndas snelheid is niet super veel mee omhoog gegaan snelheid is maar rond de 600kb.(overigs draadloos tussen laptop en router)

nu nog uitvinden om te streamen vanaaf me laptop

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131364

ik heb een week deze player in mijn bezit en vind dat het geluid redelijk overstuur klinkt laten we zeggen zeer scherp ,, in mijn videobestanden heb ik dat niet en naar ik al gelezen heb op het forum zou het zijn dat mijn volumeknop te hoog staat maar dan hoor ik ook geen verandering in .de mp3tjes spelen normaal op de pc heel goed af .
heefd iemand er een oplossing voor ,ik zou er zeer dankbaar voor zijn
de speler zelf vind ik andres wel top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Anoniem: 131364 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:36:
ik heb een week deze player in mijn bezit en vind dat het geluid redelijk overstuur klinkt laten we zeggen zeer scherp ,, in mijn videobestanden heb ik dat niet en naar ik al gelezen heb op het forum zou het zijn dat mijn volumeknop te hoog staat maar dan hoor ik ook geen verandering in .de mp3tjes spelen normaal op de pc heel goed af .
ik ondervond het zelfde probleem. nu ik de volume van mp op half heb gezet klinkt het een stuk beter.
Maar om er wild van te worden..nee

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
josimar schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:55:
[...]

Damn, daar gaat mijn blijdschap. De reden dat ik zo blij was met dat ding is dat ik een 12Gb grote AVI file erop wilde storen (die ok op mijn LANdisk NASje ook niet kwijt kan ivm filesize icm FAT32)
Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat ik die 12Gb file niet "zie" met FTP.
Nou ja, dan laat ik die wel even ergens anders (kan hem toch niet afspelen op die MP-35) en formatteer ik dat ding ff FAT32. Maar wanneer een volgende versie wel een SMB server zou bevatten ben ik extra blij. En een web interface waarmee je hem vanaf een PC kan bedienen zonder de TV aan te hoeven zetten...
Waarschijnlijk begrijp ik dit verkeerd. Maar mijn schijf is NTFS en ik kan met het mounten kiezen of ik "read" wil of "read/write". ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131364 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:36:
ik denk dat het aan de bekabeling moet liggen ,ik ga deze namiddag eens een goei optische kabeltje halen en dan zien we wel,
het is wel eigenaardig dat er weinig over gesproken word ,dan zal het probleem niet ver af liggen .
voor het ogenblik gebruik ik de 3-ledige rca-kabel en volgens mij is het geluid niet zo best ,ook als ik de volume van de mp laag zet ??

problemen zijn er voor op te lossen hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb de MP350, vond het in het begin ook wat overstuurd klinken. Het volume dempen leek voor mijn gevoel het probleem op te lossen. Wellicht is het ook afhankelijk van hoe je hem verbonden hebt met je speakers/versterker? Ik heb hem zowel via tulip naar een speakerset aangesloten, als via optisch naar een ander setje. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
AseranO schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:18:
[...]
Waarschijnlijk begrijp ik dit verkeerd. Maar mijn schijf is NTFS en ik kan met het mounten kiezen of ik "read" wil of "read/write". ...
Ligt eraan, als ik het goed begrepen heb speelt het NTFS probleem alleen als je met de gemodde firmware over FTP je schrijf probeeert te beschrijven... W8 ff, je schrijft "mounten"... Be specific.... heb je de modderfirmare? Dus niet als je de USB kabel gebruikt, noch als je de officiële NDAS support gebruikt... ?!?

Over dat laatste gesproken: Ik heb nu 2x (eerste keer via support sectie op de site, 2e keer een supportmedewerker an de telefoon gehad) een NDAS code aangevraagd voor dat ding, met opgave van serienummer en MAC adres, maar nu al ruim een week na de support call NIETS gehoord. Het zal nietmand verbazen dat mij dat een beetje tegenvalt.

Daarbij is het me nog niet gelukt een DVD in een gescharede drive op mijn PC afgespreeld te krijgen (bedraag 100Mbps netwerk). Ik doe iets verkeerd, maar wat.

Muziek afspelen lukt, en ik ben niet ontevreden over het geluid. Alleeen als ik de probeer de muziek map om mijn LANDisk NAS te benaderen, krijg ik altijd eenste keer een gebroddelde content van de map, waarna ik helemaal terug moet naat het eerste menu, om dan opnieuw e share op te zoeken, teneinde de submappen van de muziek map te kunnen lezen... Dit gebeurde zowel met de orginele firmware als met de gemodde (wazig verhaal? Ik kan het niet 1,2,3 duidelijker uitleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:35:
Heb de MP350, vond het in het begin ook wat overstuurd klinken. Het volume dempen leek voor mijn gevoel het probleem op te lossen. Wellicht is het ook afhankelijk van hoe je hem verbonden hebt met je speakers/versterker? Ik heb hem zowel via tulip naar een speakerset aangesloten, als via optisch naar een ander setje. Werkt prima.
ik heb hem aangesloten op een harman kardon HS200 en normaal moet er toch redelijk goede klank uitkomen hé maar nog eens ik zal deze namiddag eens proberen met een optische kabel ,hoop dat het beter zal zijn maar nu is het niet goed het schettert en de bassen van de harman komen niet door? het kan ook een software probleem zijn ik gebruik de laatste versie de 1.4.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 18:32
josimar schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:40:
[...]
Over dat laatste gesproken: Ik heb nu 2x (eerste keer via support sectie op de site, 2e keer een supportmedewerker an de telefoon gehad) een NDAS code aangevraagd voor dat ding, met opgave van serienummer en MAC adres, maar nu al ruim een week na de support call NIETS gehoord. Het zal nietmand verbazen dat mij dat een beetje tegenvalt.
Even door het hele topic lezen. Ik heb ook nooit een NDAS code gekregen van de Nederlandse Freecom support. Maar ik en anderen hebben wel via de Duitse Freecom support een NDAS code weten krijgen. Ik zou het daar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:13

CSB

:D

Ff een stomme vraag misschien: Ik heb het topic doorgezocht, maar kan je deze mediaplayer aan een PS3 hangen? Dat is voor mij de bepalende factor of ik hem aanschaf ja of nee.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
josimar schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:40:
[...]

Ligt eraan, als ik het goed begrepen heb speelt het NTFS probleem alleen als je met de gemodde firmware over FTP je schrijf probeeert te beschrijven... W8 ff, je schrijft "mounten"... Be specific.... heb je de modderfirmare? Dus niet als je de USB kabel gebruikt, noch als je de officiële NDAS support gebruikt... ?!?

Daarbij is het me nog niet gelukt een DVD in een gescharede drive op mijn PC afgespreeld te krijgen (bedraag 100Mbps netwerk). Ik doe iets verkeerd, maar wat.

Muziek afspelen lukt, en ik ben niet ontevreden over het geluid. Alleeen als ik de probeer de muziek map om mijn LANDisk NAS te benaderen, krijg ik altijd eenste keer een gebroddelde content van de map, waarna ik helemaal terug moet naat het eerste menu, om dan opnieuw e share op te zoeken, teneinde de submappen van de muziek map te kunnen lezen... Dit gebeurde zowel met de orginele firmware als met de gemodde (wazig verhaal? Ik kan het niet 1,2,3 duidelijker uitleggen)
ik had het dus verkeerd begrepen. ik heb niet de gemodde versie. ik heb nu de versie van mediagate.
en het qua mounten bedoelde ik dus via de ndas softaware van mediagate.

wat betreft de ndas code. de mijne zat ook met een sticker aan de onderkant van de mp. apart dat het bij andere gevallen niet zo is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
iemand idee hoe ik kan streamen vanaf mn pc? ik heb vista.. gastaccount staat aan. mappen gedeeld, iedereen en gast rechten op de mappen.

op de mp zegt ie dat er geen juist gedeelde mappen zijn...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
troftnom schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:13:
[...]Even door het hele topic lezen. Ik heb ook nooit een NDAS code gekregen van de Nederlandse Freecom support. Maar ik en anderen hebben wel via de Duitse Freecom support een NDAS code weten krijgen. Ik zou het daar eens proberen.
Hmm, interessant. Op welke wijze? Telefonisch, of email support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
josimar schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:03:
[...]

Hmm, interessant. Op welke wijze? Telefonisch, of email support?
Email support, op supportde@freecom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

CSB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:27:
Ff een stomme vraag misschien: Ik heb het topic doorgezocht, maar kan je deze mediaplayer aan een PS3 hangen? Dat is voor mij de bepalende factor of ik hem aanschaf ja of nee.
Op wat voor manier zou je hem eraan willen hangen? De nieuwste firmware van de MP 350 WLAN heeft iig Samba en FTP connectie mogelijkheden, anders moet je kijken of de PS3 NDAS functionaliteiten heeft (ik vermoed van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik reeds eerder aankondigde heb ik een nieuwe topic gestart speciaal gericht op gemodde firmware voor de Freecom 35.

Mediaplayer hacking (MediaGate/Freecom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
jules schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:24:
[...]

Op wat voor manier zou je hem eraan willen hangen? De nieuwste firmware van de MP 350 WLAN heeft iig Samba en FTP connectie mogelijkheden, anders moet je kijken of de PS3 NDAS functionaliteiten heeft (ik vermoed van niet).
Jammer dat ze dat dan nog niet in de MP-35 firmware implementeren... Ik neem aan dat de 350 firmware in de 35 flashen geen optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

josimar schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:30:
[...]

Jammer dat ze dat dan nog niet in de MP-35 firmware implementeren... Ik neem aan dat de 350 firmware in de 35 flashen geen optie is?
Is inderdaad geen optie. Het lijkt er op het moment overigens wel op dat de ontwikkeling op de 350 gedaan wordt en nieuwe features enige maanden later ook op de 35 firmware beschikbaar komen. Er is dus nog hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Net de helddesk vam Freecom opnieuw gebeld, en direct een NDAS code bij mijn apperaat gekregen. Kennelijk was de eerste poging in een of andere spamtrap blijven hangen (van mijn kant, dus alle blaam gezuiverd van de Freecom service). Het werkt nu dus, alleen nu kan ik de hoofstukken over "lost connections" gaan doorploegen, want daar werd ik meteen mee geconfronteerd toen ik een groot bestand naar dat doosje in NDAS mode probeerde te schrijven. Overigens vertelde de freecom medewerker dat de 350 toch wel heel anders van opzet (hardware matig) is dan de 35, en dat hij niet verwacht dat de ontwikkelingen van de firmware van de 35 die van de 350 zullen volgen, wat betreft SMB of FTP ondersteuning, en dat de firmware 35 niet meer doorontwikkeld wordt, alleen maar problem solving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als er ergens een connectie tussen je pc/laptop en de MP wireless is, dan is mijn ervaring dat je vanaf 400mb-700mb gegarandeerd meldingen krijgt dat het bestand niet goed is aangekomen. Ook als je een rits bestanden achter elkaar verstuurd krijg je deze melding + dat de MP vastloopt. (althans, mijn MP 350 WLAN. Maakt verder niet uit of het vanuit mijn laptop wireless naar de router verstuurd word, die weer bedraad in verbinding staat met de MP, dan wel bedraad van mijn laptop naar router en het laatste stukje wireless, of als laatste, direct wireless in verbinding. Alles bedraad maken of grote files via usb verzenden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
AseranO schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:18:
iemand idee hoe ik kan streamen vanaf mn pc? ik heb vista.. gastaccount staat aan. mappen gedeeld, iedereen en gast rechten op de mappen.

op de mp zegt ie dat er geen juist gedeelde mappen zijn...
Iemand de gouden tip?
wat mis ik nog?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

AseranO schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Iemand de gouden tip?
wat mis ik nog?
ik had het zelfde probleem, heb sindskort een nieuwe pc met vista en het lukte mij alleen te sharen door de gehele disk op delen te zetten, niet de map eronder.
Overigens werkt dit ook niet want na een paar seconden film verbreekt de verbinding met de pc. Heb geen idee waar het aan ligt, iemand een idee?
Voor de duidelijkheid, het is bedraad, dus de speler hangt aan de router die weer naar de pc loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 26-02-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:33:
[...]

ik had het zelfde probleem, heb sindskort een nieuwe pc met vista en het lukte mij alleen te sharen door de gehele disk op delen te zetten, niet de map eronder.
Overigens werkt dit ook niet want na een paar seconden film verbreekt de verbinding met de pc. Heb geen idee waar het aan ligt, iemand een idee?
Voor de duidelijkheid, het is bedraad, dus de speler hangt aan de router die weer naar de pc loopt.
ja precies, ik krijg hem dus helemaal niet, hd geshared, daaronder nog mappen etc. hele mikmak en nog lukt t niet

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

AseranO schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:52:
[...]

ja precies, ik krijg hem dus helemaal niet, hd geshared, daaronder nog mappen etc. hele mikmak en nog lukt t niet
Ik raad je in elk geval aan NIET de nieuwste firmware (die het vista probleem zou oplossen) te installeren. Dit gaat ook over het netwerk (zit tenslotte geen HDD in) en deze bleef bij mij dus fijn steken op 43%. Kan dus nu terug naar de fabriek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:05:
[...]

Ik raad je in elk geval aan NIET de nieuwste firmware (die het vista probleem zou oplossen) te installeren. Dit gaat ook over het netwerk (zit tenslotte geen HDD in) en deze bleef bij mij dus fijn steken op 43%. Kan dus nu terug naar de fabriek :(
Was ik ook niet van plan. heb nu de mediagate versie en die werkt voor de rest prima.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Ik heb nu dus die NDAS code, en succesvol gemount, echter, na een lost connection wil ik hem opnieuw mounten, en geeft hij aan dat er nog steeds een PC R/W access heeft. Ook unregisteren en opnieuw aanmelden in de NDAS manager geeft dezelfde foutmelding. Is er een manier waarop ik de verloren connectie kan resetten (*bij voorkeur niet twee trappen naar beneden lopen om hem uit en weer aan te zetten)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Misschien een goeie tip voor degenen die al een tijdje overwegen zo'n ding aan te schaffen, maar nog wat terugschrikken voor de stevige prijs: op de site van Freecom nu een aanbieding voor de MP35 drive-in kit (Refurbished) voor €69, zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
josimar schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:12:
Misschien een goeie tip voor degenen die al een tijdje overwegen zo'n ding aan te schaffen, maar nog wat terugschrikken voor de stevige prijs: op de site van Freecom nu een aanbieding voor de MP35 drive-in kit (Refurbished) voor €69, zolang de voorraad strekt.
welke versie is dit? ik zie dvi aansluiting etc. of is dat alleen bij de wlan versie?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
AseranO schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:30:
[...]
welke versie is dit? ik zie dvi aansluiting etc. of is dat alleen bij de wlan versie?
Huh, DVI? Wist niet dat die er ook was... Op mijn nét aangeschafte van februari 2008 (ook refurbished, maar orgineel van december 2007, dus niet heel oud) zit écht geen DVI aansluiting. Als iemand zeker weet dat de MP-35 uit deze aanbeiding van de freecom site DVI heeft, koop ik hem meteen, en verpats de andere weer. Zijn die MP-35's er in verschillende hardwareversies, en zo ja ooit met DVI gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
josimar schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:52:
[...]

Huh, DVI? Wist niet dat die er ook was... Op mijn nét aangeschafte van februari 2008 (ook refurbished, maar orgineel van december 2007, dus niet heel oud) zit écht geen DVI aansluiting. Als iemand zeker weet dat de MP-35 uit deze aanbeiding van de freecom site DVI heeft, koop ik hem meteen, en verpats de andere weer. Zijn die MP-35's er in verschillende hardwareversies, en zo ja ooit met DVI gemaakt?
ik zie hier iig een dvi aansluiting....

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00010479.jpg
op de website van de aanbieding

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het is de wifi versie (de MP350) die DVI heeft. Zal wel een foutje van freecom zijn, de twee afbeelding van de achterkant komen niet met elkaar overeen.

Edit: de productsheet is gewoon voor de MP3.5, dus zonder DVI/Wifi etc

[ Voor 19% gewijzigd door troftnom op 27-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Bah, ik word een beetje gek van die NDAS toestand. Met de meegeleverde NDAS software kon ik weliswaar de drive stabiel RO mounten, maar RW gemount is het knap waardeloos, de hele tijd unstable connections, connection lost etc. Nu heb ik eens die Ximeta 3.20 versie geinstalleerd, maar met die nieuwe NDAS software kan ik geen connectie maken met de MP-35

[ Voor 40% gewijzigd door josimar op 27-02-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he , ik zit juist met een probleem ,ik kan nergens die ndas device id vinden
onderaan op mijn toestel staat er sticker met s/n en 10 cijfers , het art no en dan nog een lange code met erna made in taiwan ??
waat of hoe kan ik die ndas device id vinden ??
wie kan mij helpen ?
thanks

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 131364 op 27-02-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235723

Vraagje

Ik heb net de Mediaplayer kit besteld. Ik zit alleen nog met een paar vraagjes waar ik niet goed
een antwoord op heb kunnen vinden.

1) Wie heeft er ervaring met de remote control aansluiting. Aan de achterzijde zit een aansluiting
waarop een externe ontvanger op aangesloten kan worden. Echter bij freecom konden ze niet vertellen welk soort/model dit moet zijn. Ik wil deze namelijk heel graag aansluiten aangezien de
player achter de muur uit het zicht komt te staan. Ik begreep van Freecom dat het een standaard ontvanger is (maar welke) die zij zelf niet verkopen.

2) Op welke manier zijn de films te sharen vanaf een pc? Kunnen deze in submappen staan.
Ik begrijp dat sommigen hiermee nogal wat problemen mee hebben.
Ik wilde namelijk 3 folders aanmaken: Muzie, Films, Foto's en daarin de subfolders met de
desbetreffende inhoud.
Kan dit op folder niveau of moet ik de volledige drive sharen?
Bovendien hoe zit dat met de beveiling. Lijkt me niet handig om deze zo open te gooien en kan je
gebruik maken van users en wachtwoorden.

3) Welke firmware is het meest geschikt om op de speler te zetten. Ik gebruik in principe een XP omgeving en geen Vista. Er gaan nogal wat verhalen rond van verschillende versies.
Misschien dat ik in de toekomst een HD inbouw maar ik wil dan gewoon middels de USB aansluiting de data overzetten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. _/-\o_ Ben nog een leek op dit gebied.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Anoniem: 131364 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:09:
he , ik zit juist met een probleem ,ik kan nergens die ndas device id vinden
onderaan op mijn toestel staat er sticker met s/n en 10 cijfers , het art no en dan nog een lange code met erna made in taiwan ??
waat of hoe kan ik die ndas device id vinden ??
wie kan mij helpen ?
thanks
Ron van Freecom kan je helpen, bellen naar het 015 nummer dat op de site staat.
Zorg dat je het MAC adres van je MP35 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235723 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:30:
Vraagje

Ik heb net de Mediaplayer kit besteld. Ik zit alleen nog met een paar vraagjes waar ik niet goed

1) Wie heeft er ervaring met de remote control aansluiting. Aan de achterzijde zit een aansluiting
waarop een externe ontvanger op aangesloten kan worden. Echter bij freecom konden ze niet vertellen welk soort/model dit moet zijn. Ik wil deze namelijk heel graag aansluiten aangezien de
player achter de muur uit het zicht komt te staan. Ik begreep van Freecom dat het een standaard ontvanger is (maar welke) die zij zelf niet verkopen.
Op mediagate.pbwiki.com is onder het kopje hardware iets te vinden over het aansluiten van een externe IR ontvanger. Of het inderdaad ook werkt durf ik niet te zeggen.
2) Op welke manier zijn de films te sharen vanaf een pc? Kunnen deze in submappen staan.
Ik wilde namelijk 3 folders aanmaken: Muzie, Films, Foto's en daarin de subfolders met de
desbetreffende inhoud.
Bovendien hoe zit dat met de beveiling. Lijkt me niet handig om deze zo open te gooien en kan je
Ik heb onder linux (samba) losse mappen geshared, default probeert de firmware zonder userid (of userid guest) en wanneer dat niet lukt nog eens met een standaard userid/password. Ik weet zo even niet welke userid dat is maar dat moet ook op pbwiki te vinden zijn. Dat is natuurlijk nog steeds niet erg secure maar iets beter dan niets.
3) Welke firmware is het meest geschikt om op de speler te zetten. Ik gebruik in principe een XP omgeving en geen Vista. Er gaan nogal wat verhalen rond van verschillende versies.
Misschien dat ik in de toekomst een HD inbouw maar die wil ik dan gewoon middels de USB aansluiting de data overzetten.
De stock firmware 1.5.1 werkt volgens mij goed, op de gemodde 1.5.1 versie ziet de menu interface er een stuk mooier uit. Zolang je geen HD inbouwt of alleen bestanden naar de ingebouwde HD kopieert via USB hoef je NDAS niet te gebruiken en kan je alle problemen die daarmee zijn negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Ik ga er vanuit dat je de freecom 35 hebt gekocht (dus zonder W-LAN)

punt 1 kan je geen info over geven
punt 2 kan ik je vertellen dat ik geen enkel probleem heb met mapjes aanmaken. Die krijg ik gewoon prima te zien en alles werkt naar behoren.
punt 3 Gewoon de laatste officiële van Mediagate downloaden. Dat is wat mij betreft de beste.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimar
Zijn er meer mensen die Ndas software 3.20.1528 hebben geïnstalleerd en nu absoluut geen connectie meer kunnen maken met de MP-35?? Kan het zijn dat ik weer terug moet naar een stock firmware? (heb nu de mod 1.5.1)

Edit: Na een paar keer opnieuw installeren is de NDAS functie nu met de 3.20.1528 software stabiel, weliswaar teruggeflashed naar stock 1.5.1 firmware, maar ik weet niet of dat de oorzzaak was...

[ Voor 32% gewijzigd door josimar op 27-02-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235723

Dreamer schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:05:
Ik ga er vanuit dat je de freecom 35 hebt gekocht (dus zonder W-LAN)
Dat klopt !!

punt 1 kan je geen info over geven
Ik heb inmiddels bij onderstaande link het benodigde gevonden
http://mediagate.pbwiki.com/MG35Hardware#ExternalIRreceiver

punt 2 kan ik je vertellen dat ik geen enkel probleem heb met mapjes aanmaken. Die krijg ik gewoon
prima te zien en alles werkt naar behoren.
Hoe share je die mappen dan. Gewoon als een standaard share met leesrechten?

punt 3 Gewoon de laatste officiële van Mediagate downloaden. Dat is wat mij betreft de beste.
Waar kan ik die downloaden en het flashen is daar een handleiding van ??
Want is het dan handig als ik er eerst even een HD in zet waar de files op gezet
kunnen worden.

Alvast bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

daar zijn we hier voor, hoef je dus niet letterlijk hier neer te zetten ;)
Welke versie? de MP35 of de MP350WLAN
1) Wie heeft er ervaring met de remote control aansluiting.
Geen ervaring mee maar wel interesse!
desbetreffende inhoud.
De MP350WLAN word standaard geleverd met 3 mappen (als je hem met hdd koopt); Music, Movies en Pictures (namen kunnen anders zijn). Op zich is het aan te raden om deze setup ook zo te houden voor jezelf, maar verplicht is het niet. Voordeel is wel dat de firmware "trucjes" zou moeten kunnen. Bijv dat hij standaard de hoofdmap Music af kan spelen bij het bekijken van een diashow van foto's uit de Pictures map. Of andersom, bij het beluisteren van muziek dat hij dan een of meerdere foto's als screensaver toont. (heb het zelf echter nog niet voor elkaar gekregen)
Je kan er dacht ik een beveiligde map ingooien die je alleen met een wachtwoord kunt bereiken. Verdere beveiliging op de NDAS modi na (read only/read&write) is er niet. Ga er vanuit dat het meer een mediaplayer is met lichte nas functionaliteiten. Hij is ook verre van snel te noemen!
3) Welke firmware is het meest geschikt om op de speler te zetten.
Je firmware updaten is aan te raden bij beide versies. Tenminste, als je tweakerbloed hebt en weet waar je mee bezig bent. Met de firmware die er op de freecom site zelf te vinden is ben je (redelijk) safe bezig. De mediagate firmware draait er ook op, maar zorgt ervoor dat je garantie vervalt. Check de firmware releases voor welke extra functies je krijgt. Ik gebruik verder XP, op wat installatie probs na die zichzelf oplosten werkt alles nu prima op de bekende probs na (wireless grote bestanden verzenden lukt niet, daarnaast trage transfers). Hoe het onder vista werkt kan ik je niet zeggen.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:13

CSB

:D

jules schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:24:
[...]

Sorry voor de late reactie.
Wat ik wil weten is: ik stream nu HD video van PC naar PS3 via Tversity. Kan dit ook vanaf de MP35? Het kan zijn dat ik gemodde firmware nodig heb, so be it.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• cornelisprul
  • Laatst online: 15-07 22:06
Ik heb gister ook een refurbished versie besteld op de Freecom site. Maar is het normaal dat je behalve dat je kunt betalen geen enkele vorm van bevestiging krijgt? Ik vind dat nogal een vreemde gang van zaken.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• josimar
cornelisprul schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:44:
Maar is het normaal dat je behalve dat je kunt betalen geen enkele vorm van bevestiging krijgt?
Heb nooit iets besteld bij ze, maar ik zou verwachten dat je toch enige vorm van orderbevestiging krijgt, zo gaat het bij Ibood althans wel...

Even geheel offtopic: Heeft iemand een tip voor een STILLE hdd om in de MP35 te bouwen, snel hoeft hij niet te zijn, maar vooral lekker stil dus... Ik heb nu echt last van dat hoge gierende geluid van mijn (antieke, dat wel) 5400RPM 40Gb Maxtor schijf...

cornelisprul schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:44:
Ik heb gister ook een refurbished versie besteld op de Freecom site. Maar is het normaal dat je behalve dat je kunt betalen geen enkele vorm van bevestiging krijgt? Ik vind dat nogal een vreemde gang van zaken.
Het is inderdaad een vreemde gang van zaken maar bij mij ging het hetzelfde. Ik kreeg een mailtje met ordergegevens en een bevestiging van de betaling d.m.v. ideal, daarna werd het stil. Ik dacht een weekje later kreeg ik een factuur uit duitsland en de volgende dag, ook verstuurd vanuit duitsland, een pakketje; de player.

• cornelisprul
  • Laatst online: 15-07 22:06
Anoniem: 228838 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Het is inderdaad een vreemde gang van zaken maar bij mij ging het hetzelfde. Ik kreeg een mailtje met ordergegevens en een bevestiging van de betaling d.m.v. ideal, daarna werd het stil. Ik dacht een weekje later kreeg ik een factuur uit duitsland en de volgende dag, ook verstuurd vanuit duitsland, een pakketje; de player.
Het vreemde is dat ik zelfs niet eens een bevestiging of mailtje met ordergegevens heb gehad (wel aangevinkt) . Ik heb ook dmv iDeal betaald en behalve dat ik kan zien dat het bedrag is afgeschreven heb ik geen enkel bewijs dat de transaktie heeft plaatsgevonden. Maar goed ik heb het gister pas overgeboekt, dus misschien komt dit nog. Vandaag nog maar even afwachten en anders maar gaan bellen.

Ok een telefoontje leert mij dat ik een typefout heb gemaakt in mijn emailadres. Op zo'n manier kun je natuurlijk lang wachten op je mailtje |:(

[ Voor 8% gewijzigd door cornelisprul op 28-02-2008 16:09 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

CSB schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:56:
[...]

Sorry voor de late reactie.
Wat ik wil weten is: ik stream nu HD video van PC naar PS3 via Tversity. Kan dit ook vanaf de MP35? Het kan zijn dat ik gemodde firmware nodig heb, so be it.
Wellicht via de gemodde firmware mogelijk. Weet niet of de MP35 firmware ftp aan kan? of de PS3 wellicht, anders is het niet mogelijk... Nogmaals, het is een mediaplayer die er "sterk" in is om zelf zijn muziek af te spelen. Al het andere (NAS/FTP etc) moet je zien als extraatje, maar het is verre van uitgebreid...

Anoniem: 253832

josimar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:56:
[...]
Even geheel offtopic: Heeft iemand een tip voor een STILLE hdd om in de MP35 te bouwen, snel hoeft hij niet te zijn, maar vooral lekker stil dus... Ik heb nu echt last van dat hoge gierende geluid van mijn (antieke, dat wel) 5400RPM 40Gb Maxtor schijf...
De stilste en betrouwbaarste (5 jaar gar.) zijn van SEAGATE (Barracuda serie). Google- 'silentpc'.
Ik heb gisteren net ontvangen de ST3250620A. 250GB voor 63 euro. Ze zijn fluisterstil!
De leessnelheid is bij mij 21 MByte/s. Voor 87 euro heb je 320GB (even geruisloos).
Bij aankoop letten op IDE en eerst initialiseren.

Ik heb pas een Nieuwe Freecom M35 gekocht inclusief 300GB hdd voor 200 euro.
Bij thuiskomst zat er een gereviseerde hdd (Seagate Barracuda) in met nog maar 4 maanden gar..
Hij was wel fluisterstil! Dus terug naar de winkel-
De tweede had er WEER een gereviseerde hdd (Maxtor) in zitten die een geluid maakte van een
electromotor.
Waar is Freecom mee bezig! Ik betaal tenslotte voor een nieuw product!

Ik heb nu alles nieuw (drive-in kit & hdd) voor 183 euro.
Waarschijnlijk heeft jouw hdd nog kogellagers i.p.v fluid bearings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07 08:28
Anoniem: 253832 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:40:
[...]

De stilste en betrouwbaarste (5 jaar gar.) zijn van SEAGATE (Barracuda serie). Google- 'silentpc'.
Ik heb gisteren net ontvangen de ST3250620A. 250GB voor 63 euro. Ze zijn fluisterstil!
De leessnelheid is bij mij 21 MByte/s. Voor 87 euro heb je 320GB (even geruisloos).
Bij aankoop letten op IDE en eerst initialiseren.

Ik heb pas een Nieuwe Freecom M35 gekocht inclusief 300GB hdd voor 200 euro.
Bij thuiskomst zat er een gereviseerde hdd (Seagate Barracuda) in met nog maar 4 maanden gar..
Hij was wel fluisterstil! Dus terug naar de winkel-
De tweede had er WEER een gereviseerde hdd (Maxtor) in zitten die een geluid maakte van een
electromotor.
Waar is Freecom mee bezig! Ik betaal tenslotte voor een nieuw product!

Ik heb nu alles nieuw (drive-in kit & hdd) voor 183 euro.
Waarschijnlijk heeft jouw hdd nog kogellagers i.p.v fluid bearings.
Dat is toch eigenlijk niet normaal? :?
Als ik dat zo lees ben ik blij dat ik een Drive-in kit heb gekocht met een losse HD (Ook een Seagate Barracuda: Echt een aanrader btw! _/-\o_ )
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast