Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke mediacenter (of NMT zoals het tegenwoordig heet). Echter, de apparaten volgen elkaar nu zo snel op dat het moeilijk kiezen is. Mijn vereisten zijn:
  • Netwerkaansluiting
  • Mogelijk voor een interne HDD
  • Redelijke prijs
Met bovenstaande vereisten vallen zowel de Popcorn Hours (Geen netwerk, €'s) en de WD TV (Geen interne HDD, geen netwerk)

Daarom heb ik alle mogelijke overige kandidaten op een rijte gezet:

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/3872/zwik.png
Van de AC Ryan en Xtreamer zijn nog geen reviews beschikbaar - de PlayOn! HD is pas eind juli verkrijgbaar en de Xtreamer is begin juli gelanceerd en wordt nog verscheept. Op diverse fora zoals MPC Club en AVS Forum zijn zowat alle topics over de 2 apparaten lovend

De HDX-1000 daarentegen is al een flinke poos op de markt, heeft enkele updates gehad en is er een gevestigde community die allerlei aangepaste menus en applicaties levert. Dit zou overigens ook mogelijk moeten zijn met de de andere 2 NMTs.

Samengevat:

AC Ryan PlayOn!:
+ Redelijk geprijs
+ Verschillende edities met of zonder schijf
- Nog niet beschikbaar

HDX-1000
+ Veel goede ervaringen
+ Gevestigde community
- Duurste NMT
- Oudste NMT

Xtreamer
+ Goedkoop en toch alle opties
+ Goedkoop (Tja, we blijven hollanders he)
- Beperkte schijfgrootte
- Geen reviews beschikbaar

Mijn vraag is - kijk ik naar de correcte kriteria? Zie ik iets belangrijks over het hoofd? Ik heb geen ervaring met mediacenters als deze en wil simpelweg waar voor mijn geld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
De Popcorn Hour A100/A110 had toch wel degelijk netwerk? Weet niet hoe het met die nieuwste versie zit...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Inderdaad, je hebt gelijk - de A-110 heeft tóch een netwerkaansluiting. Dit had ik over het hoofd gezien omdat ik naar de C-200 keek, het nieuwste model, en dat heeft weer géén netwerkaansluiting

Echter, de A-110 is ongeveer €200,- en biedt voor zover ik uit de specs kan opmaken geen kenmerkende mogelijkheden om deze te kiezen boven de andere, goedkopere opties

Ik zoek gewoon een advies van iemand die met meerdere NMTs ervaring heeft of de gebreken kent die niet 1-2-3 gevonden kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Natuurlijk heeft ook de nieuwe C200 wel een netwerk aansluiting!

Waarom heet het anders een NETWORKED Media Tank ? 8)7

http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=12

zelf heb ik na lang zoeken / vergelijken de a110 gekocht. Er is enorme veel info hier te vinden in de NMT topics!

Networked Media Tank - deel 3

[ Voor 30% gewijzigd door Ray op 04-07-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik geloof dat je je inderdaad in de specs hebt verkeken. De PCH A110 heeft inderdaad wel degelijk een netwerk aansluiting anders mag het ding zichzelf niet eens networked noemen. Daarnaast zijn de specs zo goed als gelijk aan de HDX-1000.

PCH heeft ook de C200 op de plank staan voor release binnenkort. Deze zal in beginsel wel wat duurder zijn dan de huidige NMT's maar dan krijg je daar ook wel wat voor. Volledige BluRay support e.d. maar het ding word nog zonder BD speler geleverd.

de Xtreamer zeg je dat deze een beperkte harddisk space heeft. Dat is meer omdat er nog geen grotere 2.5" drives zijn. Dit geldt ook voor de C200 tot op zekere hoogte aangezien deze intern een 2.5" drive gebruiken kan. In de plaats waar de BD speler kan komen zit standaard een 3.5" removable harddisk tray voor extra HD storage dus. Ik zou de C200 zeker even het bekijken waard geven en in je lijstje opnemen. Zeker als je future ready wilt zijn (speler zou uit moeten komen in juli/augustus).

PS: De C200 heeft zelfs Gbit netwerk, al moet in de praktijk nog blijken hoeveel daar van over blijft. In ieder geval is de 10/100 snelheid van de HDX/PCH-A110 redelijk "overdreven". De Sigma chipset is goed in decoden van video maar van netwerk heeft ie niet veel kaas gegeten :) Streamen gaat prima maar wil je via SMB of FTP ofzo files overzetten zal je een snelheid halen die rond de 4 a 5 Mbps ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door redfoxert op 04-07-2009 10:14 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Verdomme, inderdaad, PCHs hebben allemaal een netwerkaansluiting. Ik keek dan ook alleen naar de Tweakers specs pagina's - deze vermelden dat alléén bij de A-110 een netwerkaansluiting aanwezig is

Maar goed, ik zal deze serie ook in de overweging opnemen

In ieder geval, voor zover ik heb gelezen de afgelopen dagen zit er nauwelijks verschil tussen de NMTs en zal ik puur naar de prijs, design en extras moeten kijken. Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Maar goed, de Popcorn staat niet in het lijstje dus er is keuze uit 3 NMT's.

Welke van de 3 is de betere? Want ook ik hoor lovende verhalen over de HDX-1000.

Of mag ik de conclusie trekken dat qua prijs en volwassenheid de HDX-1000 de beste is?
ze fluisteren ook dat hij de stilste is omdat hij fanloos is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Kijk ook nog even naar de TViX DVico HD M-6500A. Voldoet ook aan alle door jou gestelde eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
N97 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:00:
Maar goed, de Popcorn staat niet in het lijstje dus er is keuze uit 3 NMT's.

Welke van de 3 is de betere? Want ook ik hoor lovende verhalen over de HDX-1000.

Of mag ik de conclusie trekken dat qua prijs en volwassenheid de HDX-1000 de beste is?
ze fluisteren ook dat hij de stilste is omdat hij fanloos is
Aub niet andermans topic kapen. Overigens is het aan jezelf om te bepalen welke de beste is. Als je specifieke vragen hebt mag je ze stellen, maar dan wel in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Hij mag het topic hebben hoor :)

Maar om je vraag te beantwoorden: Toen ik dit topic startte had ik geen flauw idee wat de verschillen waren tussen de chipsets en fabrikanten - door de grote topics te lezen zoals [Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media Tank deel 2 en Networked Media Tank - deel 3 ben ik inmiddels heel wat bekender met dit speelgoed.

Het komt er op neer dat je nu veel keuze hebt:
Money no object? Popcorn Hour serie, vooral de C-200
Budget? Realtek spelers zoals de Xtreamer en PlayOn! HD
Alleen interesse in bepaalde features? WD TV bijvoorbeeld (Streaming)

Kortom, gewoon even inlezen en je kunt zelf een goede keuze maken
Pagina: 1