Mediaplayer; Keuze, Keuze en nog eens Keuze!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.536 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02-2022
Dames en Heren Tweakers,

Ik ben nu enige tijd op zoek een een multi-media oplossing om mijn Full HD TV belevenis naar een hoger niveau te brengen.

Ik ben op zoek gegaan naar een mediaplayer/recorded.

Eisen;

1) Up to 1080p FULL-HD video output HDMI 1.3. (nee geen 1080i ge-emmer :P of zijn er reviews/ervaring dat die mijn mening tegenspreken/tenietdoen)

2) Mediaplayer moet een breed scala aan mediabestanden kunnen afspelen. Hieronder moeten dan in ieder geval voor video MPEG 1, 2 en 4, DIVX x.x, XViD, AVI MKV, VOB en ISO vallen. En voor audio dan in ieder geval MP3, WAV, WMA, DTS en AC3. Foto's (BMP, JPEG en GIF) is leuk, maar niet noodzakelijk (meeste hebben dit standaard). Ik vind met name MKV onderstening belangrijk i.v.m. 720p TV sharing.

3) Mediaplayer moet een mogelijkheid tot massaopslag hebben. Danwel opgenomen in het apparaat zelf ofwel via zelf toe te voegen SATA-schijf. Niet wenselijk maar als het apparaat aan alle andere eisen voldoet niet dodelijk voor de keuze, enkel massaopslag via USB (dan denk ik bijvoorbeeld aan WD TV).

4) Ethernet benarding via liefst WiFi (ook WiFi-compatable is op te lossen met een dongle) maar dan in ieder geval wel via UTP. Ik heb geen zin om heen en weer met het apparaat te lopen om media erop te zetten (via USB). Streaming is voor mij niet belangrijk, ik wil graag dat het apparaat stand-alone is en zonder een PC die aan staat operationeel is/kan zijn.

5) Recorder-functie; ik heb van enkele mediaplayers meegekregen dat deze met een maximum van 720p media kunnen opnemen (TV Recording Analog & Digital). Ik denk dan aan mijn ouderweste video-recorder die daarmee vervangen wordt (ja ik weet het! ;) echter was HD-recorder me altijd nog te duur geweest) en ik dan tot een maximum van 720p media van TV kan opnemen en op een later tijdstip kan kijken/op DVD branden met hulp van mijn PC.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een WD TV met SATA-mogelijkheid en recorder functie. Ofwel een HDX-1000 met recorder functie (voor mij persoonlijk zijn al die extra opties van de mediatank (v.b. streaming mogelijkheden).

Na veel zoeken/reviews lezen e.d. kom ik nog niet op het apparaat die alles kan wat ik zou willen dat ie kan.

WD TV, HDX-1000, Emtech Movie Cube samen hebben alles...... Maar dan kom ik er niet.
AC Ryan PlayOn!DVR komt dicht, maar niet dicht genoeg. Geen 1080p en Geen MKV :'(
Ared QB7200 komt dicht in de buurt, maar is 1080i :( en lijkt erg onbetrouwbaar m.b.t. levering te zijn.

Kan een van jullie mij verder helpen in de zoektocht?

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
de popcorn hour komt volgens mij aardig in de buurt van je wensen
ff googlen op kieskeurig bijv.

maar die recorder functie van je, als dat een pre is wordt dit hem ook niet,..

[ Voor 18% gewijzigd door loewie1984 op 20-04-2009 15:09 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
Ik heb ook de Popcorn Hour bekeken, maar die valt inderdaad in de categorie net niet.

Zoals ook alle andere die ik hierboven hebt benoemd.

NB: Ook hier lijkt er een focus op streaming, voor mij onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rferwerda schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:30:
Ik heb ook de Popcorn Hour bekeken, maar die valt inderdaad in de categorie net niet.

Zoals ook alle andere die ik hierboven hebt benoemd.

NB: Ook hier lijkt er een focus op streaming, voor mij onnodig.
Dat ding wat jij wilt, moet nog worden uitgevonden. Doe eens een paar ontwikkelaars aanschrijven. Je kan er misschien rijk van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:48:
[...]
Dat ding wat jij wilt, moet nog worden uitgevonden. Doe eens een paar ontwikkelaars aanschrijven. Je kan er misschien rijk van worden.
Sad but true I guess, dat dacht ik ook toen ik het las, en het is helemaal niet verkeerd om de eisen te stellen die de TS gesteld heeft, echter is hetgeen heppieboeddah zegt best realistisch.

Ik zou zo graag ook zo'n netwerkspeler willen hebben, of een "dvd"-speler die en bluray en sa-cd kan spelen en het liefst ook nog betaalbaar. Maar zolang money een issue is, en je zelf geen potje kan breken bij de fabrikant, zal ik dat in dit leven wel niet meer meemaken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
Dus komt er waarschijnlijk op neer dat ik de TV recorder uit mijn hoofd moet gaan zetten en kiezen voor een Netwerk Media Tank of de WD TV.......

Schade..!

Ik vond die Ared namelijk akelig dicht bij komen.... Echter was die al 4 maanden op de markt, denk ff proberen of jullie een update hebben. Iets dat wel 1080p en 1.3a HDMI heeft.....

Tja!

Maandje wachten dan maar en hopen op chinesen die mijn aparaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar als je zoveel eisen stelt, waarom bouw je dan geen HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Tja, de Conceptronic Wireless Media Titan with dual Digital Tuner heeft alles wat je wil, behalve dat hij enkel DVB-T heeft om van op te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:52:
Maar als je zoveel eisen stelt, waarom bouw je dan geen HTPC?
^^^^^^^^^^^^ With stupid. Kijk eens in Home Theater PC (HTPC) Deel 3, genoeg informatie in te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
Kijk! Daar we toch allen voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.

Een HTPC is me domweg te duur!

@ Fire69 > Thanks voor die pointer. Die komt inderdaad heeeeeeel dicht in de buurt van wat ik zoek. Ik ga ff rondneuzen op conceptronic! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
Conceptronic aan de dure kant, maar dan moet ik maar niet zoveel eisen.

Zijn er ook Popcorn, HDX-1000 look-a-likes zonder streaming mogelijkheden. Is voor mij niet nodig en betaal ik dus liever ook niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
1080i ipv 1080p?!? zijn er reviews/ervaring dat die mijn mening tegenspreken/tenietdoen.

Mening is dat 1080i maar ge-emmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook eens in de hoek van de Satelliet/Cabel tuners kunnen kijken.
Ik zit zelf een beetje te kijken naar een alles in een oplossing in de vorm van een twin-pvr satelliettuner en kwam uit op de AZBox.
Die is nog wel een beetje in de beta status maar ziet er ook veelbelovend uit.
In juni komt de 1.0 versie van de firmware uit volgens de makers.
Of hij ook als NAS kan functioneren is mij niet helemaal duidelijk.

Ik gebruik nu al een paar jaar een twin-pvr satelliet tuner en dat is echt super, je mist nooit meer iets op tv.
2 zenders tegelijk opnemen en een derde kijken met timeshift.
Maar mijn huidige tuner is een SD tuner en heeft geen mogelijkheden als mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
Lastig met zoveel aanbod precies te vinden wat je zoekt nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
Heeft iemand ervaring met de Ared QB7200? Leveringsbetrouwbaarheid lijkt terug...... Toch misschien het overwegen waard......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik roep een Tvix M-6500A, kan je ook nog een recorder functie van maken (weliswaar DVB-T), ondersteund WiFi middels een dongle. Ondersteund alle formaten inclusief Bluray ISO's of losse "BDMV" map.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante thread idd. Vraag me alleen af waarom je geen streaming wilt, anders heb je toch het nadeel dat je alles van je PC naar de mediaplayer blijft copieren? Of moet de mediaplayer ook in staat zijn om net zo eenvoudig te downloaden met torrents of usenet-servers als op je PC?

Anyway, ga ook voor je zoeken en ben benieuwd naar het resultaat. Heb vandaag de fout gemaakt om een Mvix MX780HD-DVI te kopen. Gaat morgen weer retour. Afgezien van h.264 kan 'ie nog niet eens gewone homevideo's streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Frank Martin schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:16:
[...]

^^^^^^^^^^^^ With stupid. Kijk eens in Home Theater PC (HTPC) Deel 3, genoeg informatie in te vinden :)
Die Media Titan lijkt me wel cool, maar ik heb de prijs nog niet gecheckt hoor.

Support voor mkv is er, maar kan hij dan meteen ook de ondertitels weergeven?

Link: hier kun je zien wat ondersteund wordt, maar bij de detail lees ik dan over de support van subtitles unknown?

Iemand ervaring met dit toestel?

Wel flauw dat FLAC niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:07
Die Media Titan is wel een zeer interessant apparaat.
Ivm nieuw huis ben ik ook op zoek gegaan naar zo'n soort oplossing, maar had me al een beetje "neergelegd" bij het feit dat het ws een aparte HD Recorder en Media Tank zou worden.

Vraag van iomega herhaal ik graag:
Iemand ervaringen met die Conceptronic?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
AZBOX premium HD.
http://www.azboxshop.nl/w...ten/azbox-premium-hd.html

Binnenkort ook leverbaar met dubbele dvb-c tuner.
\[DVB-S2]Twintuner PVR met C+ EPG

[ Voor 27% gewijzigd door Shaggie_NB op 12-05-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Tekn0z schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:56:
Ik roep een Tvix M-6500A, kan je ook nog een recorder functie van maken (weliswaar DVB-T), ondersteund WiFi middels een dongle. Ondersteund alle formaten inclusief Bluray ISO's of losse "BDMV" map.
Die dus!. Dvico Tvix 6500a is voor mij de speler momenteel. HDX1000 is ook aardig door NZBget maar daar blijft het ook bij. Alle spelers hebben wel iets van 'bugs" Tvix heeft momenteel de beste papieren.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:38
Goed topic! Ik ben ook al een tijdje op zoek en alhoewel het een opneem-functie voor mij totaal niet belangrijk is ben ik toch steeds meer gecharmeerd door de Playon!DVR van A.C.Ryan. Onlangs is een firmwareupgrade uitgebracht die weer erg veel leuke dingen heeft toegevoegd aan deze player.

Mijn eigen eisen zijn:
1. WiFi (ik woon op een schip en draden trekken is haast niet te doen)
2. HDMI 1.3
3. Afspelen van ISO's en VOB/IFO (en natuurlijk een hoop andere formaten)

De bedoeling is dat ik al m'n films op m'n Home Server knal en dan via de player ga streamen.

Wat ook een voordeel is (denk ik) dat dit bedrijf gewoon in Rotterdam zit en dus kwa ondersteuning je dus beter zit dan met een bedrijf in Hong Kong ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En is de nieuwe Eminent HDMedia 7071 iets voor je: http://www.eminent-online...tap2.php?dt=2&ps=00907071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rferwerda
NU na de nieuwe kortingen de TivX besteld.

Ben benieuwd! Ik zal ervaringen delen wanneer ik hem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En? Heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
:/

Blijft lang stil....

Nou ja, we merken het hopelijk nog. Wat denken jullie hiervan: http://www.xtreamer.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Ben ook zoekende naar een simpele HD speler met HDMI, moet ongeveer zo'n 100 Euro kosten en beschikken over een HDD aangezien het draadloos streamen van HD films nog niet gaat.

Ben gestuit op deze twee:
Iomega Screenplay HD Mmdrive 500 GB
LaCie LaCinema Classicbridge (en dan een HDD in bouwen)

Ze voldoen aan mijn eisen, mits ze doen waarmee ze adverteren.
Iemand nog tips of aanmerkingen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling dat je hier je lijstje dumpt, en dat je het ons vervolgens maar uit laat zoeken. Specifieke vragen zijn prima, maar we verwachten hier enig zelfinitiatief. Tevens stellen we het kapen van andermans topic ook niet op prijs. Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.