Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-08 23:01
Sinds gisteren ben ik in bezit van een Lacinema Black Max HD Media Center. Gekocht bij MaxICT.nl

Het kastje ziet er strak uit en de reden van aanschaf waren de HD mogelijkheden. Ik heb internet al afgezocht naar reviews, helaas zonder succes. Alle gangbare videocodecs en indelingen worden ondersteund.

Ik heb de Lacinema mbv de bijgeleverde HDMI kabel verbonden met een HD-ready tv. En een optische kabel naar een versterker. Ik ben meteen vol verwachting wat mkv files gaan kijken, maar na 2 minuten gaat het beeld haperen. :( Dit blijkt een veel voorkomende ergernis te zijn. Diverse dingen geprobeerd:
- mbv Twonkymedia (meegeleverd) een media server opzetten en streamen via wireless verbinding.
- streamen via wired ethernet
- USB drive koppelen aan de Lacinema
- Files direct op de interne schijf (500GB) zetten
Al het bovenstaande verhielp de haperingen niet. Vervolgens de settings in de Lacinema eens nader bekeken:
- 1080 of 720
- 50 of 60 Hz
Ook deze veranderen hielp niet... Alle overige files werken overigens wel goed.

Na wat onderzoek op internet veel gevonden over dit onderwerp. En ik ben eens gaan klooien met conversie software, met name de framerate van de mkv files vormen een probleem (denk ik). Na een aantal conversies heb ik toch een goed resultaat kunnen halen.. Ik converteer nu de mkv bestanden welke niet goed lopen, naar mpeg van HD kwaliteit en behoud van DD5.1, waarbij ik een andere framerate opgeef = 30 fps. (er zijn dus ook mkv bestanden die wel goed lopen)

Mochten meer mensen ervaring opdoen met de Lacinema Black Max in combinatie met HD media, dan hoor ik dat graag! Als mensen nog andere manieren hebben om het haperen tegen te gaan hoor ik dat ook graag!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Eindelijk iemand in nedreland die hem al heeft.

Ik heb hem 23-02-2009 besteld bij Salland.
Ook ik heb heel het internet afgezocht maar weinig kunnen vinden.
Wat zijn je verdere indrukken van de speler?
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de linkjes van forum's te kunnen geven?
Als alles goed is krijg ik hem in de loop van de volgende week.

B.v.d.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste jj,
als je nou een voledige dvd afspeelt of een .iso van een voledige dvd. krijg je dan ook het menu van de dvd te zien?

heb in de handleiding wel kunnen zien dat die voledige dvd en iso afspeeld. ondertiteling en geluid zijn ook te kiezen maar vraag me af of je het menu van de dvd zelf ook kan zien.

alvast bedankt

• Online JJ
wenmaar schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:34:
Ook ik heb heel het internet afgezocht maar weinig kunnen vinden.
Wat zijn je verdere indrukken van de speler?
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de linkjes van forum's te kunnen geven?
Het is een net afgewerkte speler, ook de gebruiksinterface is mooi afgewerkt. Ook de bijgeleverde software om een media server op te starten is makkelijk te gebruiken. Nadeel is wel het geluid wat de speler produceert; er staat constant een ventilator te blazen, ook wanneer de speler uit staat! Dus ik snuk de voeding er nog wel eens uit om wat rust te bewaren... :)
Links naar forums zijn er nog niet echt.. ik heb t idee dat ik de eerste ben die een forum over de Lacinema Black Max is gestart. Er zijn wel plenty forums die gaan over het streamen van media van PC naar TV mbv dergelijke apparatuur als de Lacinema; Google is your friend.
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:38:
als je nou een voledige dvd afspeelt of een .iso van een voledige dvd. krijg je dan ook het menu van de dvd te heb in de handleiding wel kunnen zien dat die voledige dvd en iso afspeeld. ondertiteling en geluid zijn ook te kiezen maar vraag me af of je het menu van de dvd zelf ook kan zien.
ISO's heb ik nog niet afgespeeld, meestal pak ik die eerst uit, maar ik zal binnenkort eens een iso proberen. Voor wat betreft VOB bestanden; deze moet je eerst in een playlist zetten.. anders speelt ie maar 1 VOB bestand af en moet je steeds de opvolgende handmatig starten. Subtitles en geluid kun je simpel tijdens de film switchen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit is de datasheet van het apparaat (pdf)

Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://nexus404.com/Blog/wp-content/uploads2/2009/02/lacie-lacinema-black-max-hdd.jpg

Achterkant / aansluitingen
Afbeeldingslocatie: http://nexus404.com/Blog/wp-content/uploads2/2009/02/lacie-lacinema-black-max-inputs-outputs.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• wenmaar
  • Niet online

wenmaar

JJ nog bedankt voor je reactie.

Maar begrijp ik het goed dat hij niet geheel uit gaat?

Even een opmerking van mijn kant, als je alle VOB-bestanden in een VIDEO_TS map zet wordt die dan als normale dvd afgespeeld met menu?

Ik zag op de site van Lacie dat ze nu ook de handleiding en quick install guide ter download aanbieden.
site: http://www.lacie.com/nl/s...ort_manifest.htm?id=10362
Handleiding: http://www.lacie.com/download/manual/lacinemaBlackMAX_en.pdf
Quick install guide: http://www.lacie.com/download/qig/lacinemaBlackMax.pdf

Voor mij is het helaas nog even wachten.

Verwijderd

dat bedoelde ik eigelijk ook met vob bestande in een video_ts map, speeld die dan gewoon de dvd met menu en al af ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Ik heb nog geen menu menu's gezien, maar ik ben ook nog niet echt aan t testen geweest.

Zoals ik al zei: je moet de afzonderlijke VOB bestanden selecteren om deze af te spelen; je kunt dus geen map oid selecteren.. Selecteer je 1 VOB bestand, dan speelt ie dus alleen dit ene bestand af, oftwel; als je de complete film in 1 keer wilt zien, dan moet je eerst alle losse VOB bestanden in een playlist zetten en deze vervolgens afspelen.

En nee, de ventilator gaat nooit uit = irritant.

[ Voor 41% gewijzigd door Online JJ op 27-02-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenmaar
  • Niet online

wenmaar

Jammer, ik had er toch wat meer van verwacht.
Als ik dit zo hoor is het toch niet dat wat ik zoek.
Ik vind het ook vreemd dat zo'n apparaat niet eens een normale uit stand heeft.
Ik heb mijn bestelling maar laten vervallen (was geen probleem bij salland).

Mijn keuze gaat nu eigenlijk uit naar de netgear eva9150 maar ook daar zijn nog weinig gebruikers ervaringen op internet van te vinden.
Deze keer zal ik toch wat meer geduld moeten hebben voor ik hem bestel.

Ronduit jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Zojuist heb ik een reviewtje geplaatst over mijn bevindingen van de afgelopen week van de Lacinema Black Max...

[ Voor 3% gewijzigd door Online JJ op 04-03-2009 10:40 ]

Pagina: 1