Media Server/Client met een nogal specifieke wens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 12:56
Ik heb eigenlijk een vraag, waar ik naar veelvuldig zoeken helaas niet uit kom:

Ik heb een Windows XP PC met daarop zo'n 2,5TB aan ISO bestanden (DVD's)
Ik heb een etage lager een Mooie LG LCD TV staan waar ik die ISO bestanden op wil afspelen.
Bij die TV staat een Playstation 3 ... Maar ik ben niet te spreken over de Media Server / TVersity.
Het is behoorlijk omslachtig om een ISO met gewenste ondertiteling te starten, en je mist het menu.

Wat ik eigenlijk wil is een Kastje bij mijn TV (liefst met HDMI out) waarmee ik die ISO's kan benaderen.
En op een dusdanige manier dat ik de covers (wellicht gelijke bestandsnaam als de ISO) duidelijk in beeld krijg (kan ook met PSM, maar covers zijn pietsie klein).
Ik dacht aan zo'n 4x3 rooster, met daarin dus per pagina 12 films aangetoond op cover.

Ik wil dus niet eindeloos door mappen heen bladeren, en een titel selecteren op basis van tekst (ben zelf visueel aangelegd, en ik herken meer films aan de cover dan de titel)

Nu heb je van Conceptronic diverse aparaten, die met Twonky werken, maar waar ik niet uit kan komen is of de interface van dit aparaat is aan te passen.
Het handigste (voor mij) zou een HTML programmeerbare interface, gezien ik aardig met die taal overweg kan, en het mij persoonlijk de makkelijkste manier lijkt om het weer te geven.

Met andere woorden: Je krijgt 12 (grote) covers, ik klik op de cover en de film (met menu) wordt geladen, en start op.

Is zo iets haalbaar op de betreffende apparaten? Of zijn er andere opties?
De key in dit geval is vooral: Gebruikersgemak!
denk maar: je oma moet het kunnen bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
popcornhour met yamj (moviejukebox)