7200 toerenschijf in PCH een must? of 5400 voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb ook een PCH A110 aangeschaft via de ibood aktie.
Nu moet er uiteraard nog een hardeschijf in.

Aangezien de warmte ontwikkeling in de PCH met interne HD problemen kan geven zit ik te denken aan een 2,5" HD.

Enige nadeel is dat deze niet als 1Tb betaalbaar te verkrijgen zijn en dus terug vallen op de 500Gb varianten zoals de "Samsung 500GB SATA300 5400rpm, 8MB, HM500LI" of "Western Digital 500GB SATA300 5400rpm 8MB, WD5000BEVT" welke ik op het oog heb.
Ook is de toegangstijd wel 4ms trager (theoretisch)

Maakt het hierbij nog uit of de hd in 5400 of 7200 toeren draait?
Oftewel gaat dit problemen geven met het afspelen van enige formaat films maar ook? (ik denk dan met name aan HD-films)
E.e.a. in verband met de data snelheden en buffers zijn meestal ook wat kleiner van een 2,5" schijf.

Ik pak liever de 5400 rpm omdat deze doorgaans wat koeler blijven. Wat betreft het stroomverbruik zijn de meningen nog aardig verdeeld. Maar in dit geval niet echt een probleem.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ook met een 5400rpm schijf moet je gewoon HD materiaal af kunnen spelen:

Zeg dat de bitrate van een film 40Mbit is (dat is al veel en veel meer dan dat ze zijn op het moment maar goed dan is het ruim). Dat zorgt dus voor 40 / 8 = 5MB/sec read op de harddisk.

Een moderne 5400rpm schijf kan makkelijk 60MB/sec read halen. De harddisk zal dus niet de bottleneck zijn om HD af te spelen.

Natuurlijk is je harddisk ook bezig met andere dingen tegelijk maar daar blijft zoals je ziet genoeg voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Op zich maakt hiet zoveel uit. De 2e generatie WD Greens doen het goed wat throughput en access times betreft en met weinig Watts.

Deze dus: pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Review: http://www.tomshardware.c...en-terabyte-1tb,2078.html

[ Voor 81% gewijzigd door Chilly_Willy op 11-01-2009 19:40 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke een 5400 rpm schijf is voldoende voor de PCH. Ik heb begrepen dat de netwerk interface ook niet echt vlotjes is en zover ik weet zal de USB aansluiting ook niet de max van de 5400 rpm schijf halen.

Alleen is het nu zo dat de 2,5 inch 5400 rpm minder warm wordt dan een 3,5 inch 7200 rpm schijf?
Of is dit een een verhaal van 5 jaar geleden?

Het gaat mij erom dat de PCH niet te warm wordt wat nog wel eens problemen wil veroorzaken.
Daarnaast heb ik van de WD Green serie ook niet allemaal goede verhalen gehoord. (maarja meestal hoor je alleen de slecht verhalen)

De schijf staat wel in de compatibity lijst:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7735

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:04:
Oke een 5400 rpm schijf is voldoende voor de PCH. Ik heb begrepen dat de netwerk interface ook niet echt vlotjes is en zover ik weet zal de USB aansluiting ook niet de max van de 5400 rpm schijf halen.

Alleen is het nu zo dat de 2,5 inch 5400 rpm minder warm wordt dan een 3,5 inch 7200 rpm schijf?
Of is dit een een verhaal van 5 jaar geleden?

Het gaat mij erom dat de PCH niet te warm wordt wat nog wel eens problemen wil veroorzaken.
Daarnaast heb ik van de WD Green serie ook niet allemaal goede verhalen gehoord. (maarja meestal hoor je alleen de slecht verhalen)

De schijf staat wel in de compatibity lijst:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7735
Aangezien 7200RPM anno 2009 nog steeds sneller dan 5400RPM is lijkt me dat deze schijven nog steeds wel warmer worden.

Ik zit ook met een PCH en wil een nieuwe schijf (500GB) kopen. Ik twijfel momenteel tussen de WD Caviar Green WD5000AACS en de Samsung EcoGreen F2 HD502HI.

De Samsung draait dus op 5400RPM, deze staat echter niet in de PCH compatibility lijst. De WD 5000AACS wel. Laatstgenoemde zou volgens de specs een variabele rotatiesnelheid genaamed "IntelliPower" hebben, nog nooit van gehoord... beiden zijn 'zuinige schijven' zo beweren de fabrikanten.

Welke problemen heb jij genoemd zien worden met de WD schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik heb sinds gisteren de WD10EADS in mijn PCH-A110 zitten. Schijf is fluisterstil en de PCH wordt zelfs na 5 uur non-stop hd afspelen handwarm. Je hoeft je echt geen zorgen te maken mbt de warmte ontwikkeling van de PCH icm een 3.5" Green schijf van WD imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Iemand al ervaringen met de Samsung EcoGreen F2 van 1 TB? Ik begrijp dat deze HD nog maar 2 platters van 500 GB heeft i.p.v. 3 van 333 GB, dus dat zou ook warmte en geluid moeten schelen?
Pagina: 1