Toon posts:

Chili Green Multi Media HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 11.975 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 211676

Topicstarter
Nieuw gadget gehaald (http://www.chiligreen.at/...er/3.5_SATA-MEDIADISK.pdf) omdat ik EN een grotere HDD nodig had en graag een mediaspeler wilde. Omdat ik eigenlijk te weinig gebruik maakte van een echte HTPC besloten om een Chili Green Mediadisk te kopen en liet deze nu net in de aanbieding te zijn bij de Makro voor 149 euro inclusief een Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ). Mede omdat ik net een nieuwe Pioneer HDD-recorder had gekocht inclusief HDMI etc :P Alleen ooit nog eens een FULL HD TV kopen want ik doe het nu nog steeds met m'n oude CRT.... Vervangen voor mooie 32" LCD

Een geweldig stil ding die ook nog eens vanalles af kan spelen door de bijgevoegde opties:
oa: MP3, WAV, WMA, AAC, DTS, AC3, LRC MPEG-1 (AVI, MPG, DAT), MPEG-2 (AVI, VOB, ISO), MPEG-4 (AVI, DivX3.11), DVD, DivX4, DivX5, DivXVOD, XviD), JPEG, wel op basis van Fat32.
via USB 2.0,VGA (D-SUB), Composite YPbPr(NTSC/PAL), Scart(Adapter) en afstandbediening _/-\o_

http://www.chiligreen.at/shop/images/externe%20HDD%20Mediadisk.jpg

maar nu de grote vraag na deze lovende woorden? Heeft er iemand een geweldige update om binnen de software sneller te kunnen zoeken (en hem van het duits af te krijgen).

Via de website kan ik namelijk nog niet veel vinden... 8)7

Anoniem: 241386

Beste Omegasun,

Ik heb de mediadisk van chiligreen ook zien staan bij Makro. Lijkt mij een handig apparaat. Ik vraag me alleen af of deze media speler ook .srt-bestanden (ondertiteling bij divx) afspeelt wanneer ik de mediaspeler op een tv aansluit. Heb je hier misschien al ervaring mee?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 23:17

The Third Man

The Third Jellyfish

Er staat 'Composite YPbPr(NTSC/PAL),' maar die combinatie kan niet, het is óf Component YPbPr óf Composite, waarbij het 1e de hoogste kwaliteit levert en de 2e juist de laagste. Ik hoop trouwens dat hij RGB over SCART aankan anders is dat enkel s-video.

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-01-2022
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:18:
Er staat 'Composite YPbPr(NTSC/PAL),' maar die combinatie kan niet, het is óf Component YPbPr óf Composite, waarbij het 1e de hoogste kwaliteit levert en de 2e juist de laagste. Ik hoop trouwens dat hij RGB over SCART aankan anders is dat enkel s-video.
Ik heb deze mediaplayer ook zien staan. Ik heb even verder gezocht op de website ( http://www.chiligreen.com...nleitungMultimediaHDD.pdf ) en kwam het volgende tegen:

Die MediaDisk unterstutzt nur SRT und SMA-Dateien

Misschien dat je daar iets mee kan...Dit antwoord zat bij een Faq omdat ondertiteling toch wel eens kan weg vallen blijkbaar. Ik wilde deze ook kopen maar ondertitels moeten toch wel weergegeven worden...

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Het is inderdaad composiet of YPbPr. Als je Scart wilt, moet je een adapter gebruiken, en een YPbPr naar scart adapter heeft dan natuurlijk de beste kwaliteit.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• TimmyT
Jiriki schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:26:
Het is inderdaad composiet of YPbPr. Als je Scart wilt, moet je een adapter gebruiken, en een YPbPr naar scart adapter heeft dan natuurlijk de beste kwaliteit.
Wil dit dan zeggen dat ik hem niet rechtstreeks met een scartkabel kan aansluiten op de tv?

Voor mensen die echt willen weten wat de voor en nadelen zijn van deze mediaplayer, zie hier:

http://www.wcm.at/forum/s...1&perpage=10&pagenumber=1

Dit is een duitse site met allerlei ervaringen over deze mediaplayer.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zie nu in dat pdfje dat de verwarring ontstond door een onbrekende komma tussen Compostie en YPbPr(NTSC/PAL). Het is dus óf component óf composite gebruiken, waarbij je voor de laatste bijna overal SCART converters kan krijgen maar dan een slechte beeldkwaliteit hebt. Voor component naar SCART bestaan ook kabels enzo maar die zijn wel prijziger.

• TimmyT
Lekkere Kwal schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:00:
Ik zie nu in dat pdfje dat de verwarring ontstond door een onbrekende komma tussen Compostie en YPbPr(NTSC/PAL). Het is dus óf component óf composite gebruiken, waarbij je voor de laatste bijna overal SCART converters kan krijgen maar dan een slechte beeldkwaliteit hebt. Voor component naar SCART bestaan ook kabels enzo maar die zijn wel prijziger.
Sorry, maar ik kan het ff niet meer volgen...
Er wordt (als het goed is) een scart kabel bij geleverd. Die kan je dan toch aansluiten op de tv en gaan met die banaan? Of zie ik dat verkeerd? Want op de duitse site staan genoeg goede recenties. En daar staat weinig over extra kabels e.d.....

Maar goed, gisteren naar de Makro (best) geweest en dat ding was al uit verkocht... Net zoals het alternative product.... Heel vreemd want deze player is daar vaker in de aanbieding geweest en telkens hoor ik die opmerking (nu dus al 2x)

Het lijkt mij vreemd dat deze player al 2x is uitverkocht én zo ook het alternatief.... (welke dat ook mag zijn..). En aan het vak te zien konden er maar een paar staan... Dus volgens mij hebben ze van deze player er maar zéér weinig op voorraad. Als ze uberhaupt op voorraad zijn.

Topicstarter
Ik heb zelf geen problemen met de beeldkwaliteit maar dat is misschien ook omdat ik toch nog een oude tv heb staan. Wel ben ik erachter dat je alle optivoorbeelden moet laten zitten en gewoon moet zorgen voor een duidelijke mapstructuur. Ik ga zo even proberen of hij srt files goed weergeeft.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

TimmyT schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:50:
[...]

Sorry, maar ik kan het ff niet meer volgen...
Er wordt (als het goed is) een scart kabel bij geleverd. Die kan je dan toch aansluiten op de tv en gaan met die banaan? Of zie ik dat verkeerd? Want op de duitse site staan genoeg goede recenties. En daar staat weinig over extra kabels e.d.....

Maar goed, gisteren naar de Makro (best) geweest en dat ding was al uit verkocht... Net zoals het alternative product.... Heel vreemd want deze player is daar vaker in de aanbieding geweest en telkens hoor ik die opmerking (nu dus al 2x)

Het lijkt mij vreemd dat deze player al 2x is uitverkocht én zo ook het alternatief.... (welke dat ook mag zijn..). En aan het vak te zien konden er maar een paar staan... Dus volgens mij hebben ze van deze player er maar zéér weinig op voorraad. Als ze uberhaupt op voorraad zijn.
Ze vermelden het niet letterlijk maar ik denk dat, net zoals bij de oude xbox bijvoorbeeld, er een 3xtulp kabel bij zit met stereo geluid + composite én een scart verloopkastje waardoor je hem inderdaad op je tv kan aansluiten. Wil je echter betere kwaliteit dan heb je een (duurdere) component -> scart kabel nodig en die moet je zelf los kopen.

Topicstarter
@ Lekkere Kwal je hebt helemaal gelijk idd 3 tulip met scartverloopje.... merkte gisteren niet veel van de srt files misschien toch anders doen? :( naja vanavond weer een kans

en geprobeerd jammer maar nog geen echte ondertiteling. Heeft er iemand al een beter idee?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 211676 op 29-11-2007 13:20]

Anoniem: 106379

Ik zag dit apparaat bij de makro in de aanbieding was ..

Als je al je cd,s op dit apparaat heb gezet kan je dan via de tv selecteren welk nummer je wilt horen ??

aangezien ik al m,n cd,s wil opzetten en dan aansluiten op m,n home theater

Topicstarter
Ja dat kan makkelijk. Alleen omdat het apparaat fat32 is kun je geen bestanden groter dan 4gb erop zetten... dus even iets om rekening mee te houdem

Heb inmiddels dit apparaat in huis en ben bezig al m,n cd's rippen via windows media player en dan op de chili green te zetten ..

Alleen jammer dat je geen nummers kan zoeken

En als je ript dan staat alleen de titelsong op het scherm en geen artist

Topicstarter
Ik kan zelf ook nog geen gebruiksvriendelijkere software vinden. Ook bij de fabrikant kom ik nog niet veel verder. Wat ik zelf gebruik is vooral de optie Datei omdat ik teveel erop heb staan om dit via de voorbeeld functies te doen. 8)7

datie ?? zal wel duits voor data zijn ..

heb je em niet op nederlands staan dan .. je kan meerdere talen kiezen hoor

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Een Datei is Duits voor wat wij een 'bestand' noemen :P

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 11:06
mijn oom en tante hebben er al enkele maanden zo eentje, alleen ze zijn nu niet echt technisch, en snappen niks van de installatie. ik heb er nog niet naar kunnen kijken, maar wordt er iets moeilijks gevraagd bij de installatie?

stijnovinchi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:14:
mijn oom en tante hebben er al enkele maanden zo eentje, alleen ze zijn nu niet echt technisch, en snappen niks van de installatie. ik heb er nog niet naar kunnen kijken, maar wordt er iets moeilijks gevraagd bij de installatie?
Ik heb em ook maar ik heb niks geistalleerd .. Ik zet m,n cd,s erop (rippen) en dan aansluiten op de tv en spelen maar

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 11:06
dus je kan hem ook gewoon aansluiten? zonder enkele software?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 13:21
Als dat ding aangesloten kan worden in het netwerk, en geen moeite heeft met HD resolutie films, dan is het misschien een leuke alternatief voor een xbox media center. (zo jammer dat xbmc geen hd resolutie af kan spelen)

Edit: Heb dat ding ook nog even wat bekeken (specs pdfje enzo) en het lijkt me inderdaad erg sterk dat het apparaat bovenstaande kan. Natuurlijk desondanks erg leuk apparaat om bijv. mee te nemen op vakantie voor wat filmpjes enzo.

[Voor 34% gewijzigd door warcow op 05-02-2008 19:49]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

warcow schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:10:
Als dat ding aangesloten kan worden in het netwerk, en geen moeite heeft met HD resolutie films, dan is het misschien een leuke alternatief voor een xbox media center. (zo jammer dat xbmc geen hd resolutie af kan spelen)
Het lijkt me erg sterk, want voor HDTV decoderen vanuit MPEG4 heb je een dikke decoder nodig. Daarnaast melden ze in de specificaties niets over HDTV resoluties, sterker nog ze noemen expliciet alleen NTSC en PAL... De Xbox kan nog naar 720p en 1080i upscalen én geluid via SPDIF uitsturen voor je surround set. Dat kan dit ding niet eens (slechts analoog stereo).

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 06:39
Hoi, ik zit zelf te rommelen met een Emtecmoviecube, en nu heb ik via Putty telnet sessie de swconfig.ini aangepast naar chili-green. De desktop veranderd dan ook in chili-Green hot tools desktop. Het lijkt mij dus mogelijk dat de emtec moviecube-r en de chiligreen gebruik maken van de zelfde chipset. Ik maak via Telnet contact met de cube door het IP adres in te vullen en als wachtwoord root

Graag zou ik van jullie weten of de CG net als de emtec een RTD1261 chipset gebruikt. In NOS en in de productreviews is een topic van mij over de Emtec

• nelisb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08-2016
even een vraagje over dit ding.

ik heb wat films voor mijn baas op de green chili gezet.
het zijn dvd rips met nederlandse ondertiteling ingebakken.
Deze ondertitels zijn niet zichtbaar op mijn tv en ook niet selecteerbaar.(op mijn pc zijn de subs wel te zien)

Wat kan ik nog doen om wel de ondertiteling te kunnen zien?

Anoniem: 258125

Ik heb deze gisteren van mijn ouders gekregen, alleen zat er een los kabeltje in, zoals je die vaak IN de apparatuur ziet. Als ik hem aansluit, gebeurt er op mijn beide computers niets. Op de televisie zegt 'ie dat er geen schijf is. Als ik er een SD kaart in doe speelt 'ie wel af vanaf de SD. Dus ik vermoed dat ze dit ding geleverd hebben, vergeten zijn de harde schijf aan de rest vast te koppelen, en toen geen zin meer hadden om hem open te maken. Wat wel vreemd is, is dat je als je hem aanzet hem voelt trillen, dus die harde schijf draait wèl.

Al om al, ik ga vanavond terug naar de makro en hoop dat ik een nieuwe krijg, ik vind het wel slecht dat 'ie zo geleverd wordt.

Stef

Topicstarter
@DeDooieVent helaas geen mogelijkheid om er een telnet sessie op te zetten er zit nl ook geen netwerkaansluiting oid op. Het is alleen maar USB.
zie: http://www.chiligreen.com...en/Download/Mediadisk.pdf maar als iemand een mogelijkheid zit om de besturing aan te passen ben ik een gelukkig man :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 262201

Hoi,ik heb ook zo'n chiligreen festplatte gekocht van 500gb bij de makro,maar deze is nu kapot en ik kan de garantiebon nergens vinden.

Heb dat ding naar een pc shop gebracht en die zeiden dat de voeding kapot was,want met opstarten krijg ik geen menu en zodrz ik de usb insteek valt dat hele ding gewoon uit.

Weet iemand wat je daarmee kan doen,want het is een onbekend merk en ben nog geen zaak tegengekomen die kan helpen.

Thx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 262946

Anoniem: 258125 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:34:
Ik heb deze gisteren van mijn ouders gekregen, alleen zat er een los kabeltje in, zoals je die vaak IN de apparatuur ziet. Als ik hem aansluit, gebeurt er op mijn beide computers niets. Op de televisie zegt 'ie dat er geen schijf is. Als ik er een SD kaart in doe speelt 'ie wel af vanaf de SD. Dus ik vermoed dat ze dit ding geleverd hebben, vergeten zijn de harde schijf aan de rest vast te koppelen, en toen geen zin meer hadden om hem open te maken. Wat wel vreemd is, is dat je als je hem aanzet hem voelt trillen, dus die harde schijf draait wèl.

Al om al, ik ga vanavond terug naar de makro en hoop dat ik een nieuwe krijg, ik vind het wel slecht dat 'ie zo geleverd wordt.

Stef
Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
Op verschillende pc's en laptops aangesloten maar hij wordt negerns gedetecteerd.

Iemand een idee waar dit aan ligt of is ie gewoon kapot.

BTW...heb hem gisteren pas gekocht.

al m,n foto,s en muziek staan op deze media speler en daarna heb ik de speler aangesloten op m,n PS3 .. werkt uitstekend _/-\o_

Topicstarter
Anoniem: 106379 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:19:
al m,n foto,s en muziek staan op deze media speler en daarna heb ik de speler aangesloten op m,n PS3 .. werkt uitstekend _/-\o_
Hoeveel data heb je erop staan? Is de snelheid via je PS3 wel goed ivm inlezen? Ik heb inmiddels zelf de schijf in 2 delen verdeeld. 1 met Fat32 en 1 met NTFS's (kon nl m'n ISO's niet fatsoenlijk kopieren)

Anoniem: 211676 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:44:
[...]

Hoeveel data heb je erop staan? Is de snelheid via je PS3 wel goed ivm inlezen? Ik heb inmiddels zelf de schijf in 2 delen verdeeld. 1 met Fat32 en 1 met NTFS's (kon nl m'n ISO's niet fatsoenlijk kopieren)
Er staat ongeveer 40 gb nu op aan data (muziek+foto's) en met inlezen gaat echt supersnel
Heel de media speler is fat32 en op de ps3 zie je dan je mappen staan en kan je die aanklikken

Topicstarter
'Helaas' heb ik gisteren afscheid genomen van de behuizing. Deze dient nu een doel bij mn vader, sata/ide controller ertussen uit en ide schijf erin. Hangt nu aan linksysding als netwerkopslag.

Ik heb alleen wel even de HD gehouden die doet het goed, heb toch maar een media/internet webserver in elkaar geflanst.

Anoniem: 322625

Hoi,

Ik heb ook zo'n mediadiske maar kirijg hem ineens niet meer an de praat als externe hardeschijf.
Heb jij misschien een oplossing voor me? Mogelijk een site waar ik installatiesoftware kan vinden?

Groetjes en vast bedankt! _/-\o_

quote]Omegasun schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:14:
Nieuw gadget gehaald (http://www.chiligreen.at/...er/3.5_SATA-MEDIADISK.pdf) omdat ik EN een grotere HDD nodig had en graag een mediaspeler wilde. Omdat ik eigenlijk te weinig gebruik maakte van een echte HTPC besloten om een Chili Green Mediadisk te kopen en liet deze nu net in de aanbieding te zijn bij de Makro voor 149 euro inclusief een Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ). Mede omdat ik net een nieuwe Pioneer HDD-recorder had gekocht inclusief HDMI etc :P Alleen ooit nog eens een FULL HD TV kopen want ik doe het nu nog steeds met m'n oude CRT.... Vervangen voor mooie 32" LCD

Een geweldig stil ding die ook nog eens vanalles af kan spelen door de bijgevoegde opties:
oa: MP3, WAV, WMA, AAC, DTS, AC3, LRC MPEG-1 (AVI, MPG, DAT), MPEG-2 (AVI, VOB, ISO), MPEG-4 (AVI, DivX3.11), DVD, DivX4, DivX5, DivXVOD, XviD), JPEG, wel op basis van Fat32.
via USB 2.0,VGA (D-SUB), Composite YPbPr(NTSC/PAL), Scart(Adapter) en afstandbediening _/-\o_

[afbeelding]

maar nu de grote vraag na deze lovende woorden? Heeft er iemand een geweldige update om binnen de software sneller te kunnen zoeken (en hem van het duits af te krijgen).

Via de website kan ik namelijk nog niet veel vinden... 8)7
[/quote]
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee