[Mediaspeler] Welke te kiezen voor simpele video's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een mooie mediaplayer voor thuis, maar zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik heb thuis een HD-ready tv in de woonkamer en in de studeerkamer een pc met daarop Ubuntu 9.04 (linux). Deze pc is aangesloten via wifi op een KPN Experiabox voor internet.

Wat ik nu zoek is eigenlijk een mediaspeler die op een makkelijke manier mijn bestandjes van mijn pc afspeelt op mijn tv (vooral video en foto's, audio hoeft niet zo). De mediaspeler zelf hoeft van mij niet op internet, maar het zou wel handig zijn als hij via het draadloos netwerk bij mijn pc kan (zodat ik niet via USB hd's films hoef over te zetten). Omdat mijn draadloos netwerk helaas niet altijd even goed functioneert zou het handig zijn als de speler de hele film eerst kopieert naar een soort interne HD voordat deze wordt afgespeeld.

Even de wensen op een rijtje:
- Video's en foto's afspelen op een hd-ready tv
- Film eerst helemaal 'downloaden' vanaf de pc en dan pas afspelen
- Internet is niet zo belangrijk

Welke spelers zouden hier goed bij passen? Ik had al het een en ander gelezen over de HDX-1000 Networked Media Tank en Conceptronic CFULLHDMA allesspeler, maar ik kwam er niet helemaal over uit of deze precies deden wat ik wil (vooral de verhalen over hoe ze films binnenhalen over het netwerk e.d. waren me niet duidelijk). Daarnaast bieden deze een stuk meer functionaliteit dan wat ik wil wat mij de prijs lijkt op te doen drijven. Eigenlijk wil ik gewoon via een draadloze verbinding met mijn pc mijn films op mijn tv afspelen :)

Kan iemand mij advies geven?

PS: Misschien zou het ook eens leuk/handig zijn om op GoT een keertje een vergelijkende test tussen een aantal mediaspelers te doen?