Popcorn Hour PCH-110 harddisk intern niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:40
Ik heb al veel gelezen hier op dit forum, maar ik ben het antwoord op mijn vraag helaas niet tegengekomen. Ik heb onlangs een Samsung 1TB harddisk ingebouwd in de PCH en geformatteerd e.d. en dat werkte allemaal perfect. Nu heb ik die schijf vervolgens aan de PC gehangen en geformatteerd als NTFS schijf (ik wilde hem volknallen met bestanden via de pc). Ik was toen nog niet zo wijs als nu, en weet dat ik hem beter als ext3 schijf had kunnen laten (om schrijftechnische redenen; genoeg topics over te vinden). Ik heb hem dus weer geformatteerd als ext3 schijf. Voor de goede orde: de harddisk zit weer in de PCH.

Na deze enorme inleiding de kern van het probleem:
Als ik op de PCH de bron "harddisk" kies, ziet hij geen bestanden. Hij kan echter wel op de HD schrijven als ik via torrents download. De harddisk is nu alleen nog maar benaderbaar vanaf de optie "NFS server" in het PCH menu. Ik krijg dan netjes de bestanden te zien (en ze zijn afspeelbaar). Maar als ik de PCH ontkoppel van het netwerk, is het ip-adres weg en dus de zichtbaarheid van de bestanden. Firmware is up to date, opnieuw formatteren wil hij niet doen, want hij geeft aan dat alle programma's al geïnstalleerd zijn.

Als je hardop mee wil denken, heel graag! ;)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Nu heb ik die schijf vervolgens aan de PC gehangen en geformatteerd als NTFS schijf (ik wilde hem volknallen met bestanden via de pc). Ik was toen nog niet zo wijs als nu, en weet dat ik hem beter als ext3 schijf had kunnen laten (om schrijftechnische redenen; genoeg topics over te vinden).
Euhm... wat zou hier het voordeel van moeten zijn dan? Ik heb dezelfde schijf in mn A110 NTFS geformatteerd en het werkt als een zonnetje. Waarom zou ik dan op ext3 moeten overstappen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je hem in de PCH opnieuw geformatteerd of in je PC ?

Want als je hem in de PCH formatteert maakt hij zelf een aantal partities aan.

Wat je eventueel nog kan proberen is de CSI Community Software Installer gebruiken en dan een van de Advanced opties kiezen. Hiermee kan je een Deep Full Reinstall of iets dergelijks uitvoeren. Als het goed is zal de PCH hem daarna opnieuw moeten formatteren.

Desnoods de HD eruit halen, aan je pc hangen, partities wegmikken die er op staan (al dan niet leesbaar) en terug in je PCH om opnieuw de NMT Apps te installeren.

Wellicht is dat laatste nog wel het makkelijkst.
low_n_slow schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:41:
[...]

Euhm... wat zou hier het voordeel van moeten zijn dan? Ik heb dezelfde schijf in mn A110 NTFS geformatteerd en het werkt als een zonnetje. Waarom zou ik dan op ext3 moeten overstappen volgens jou?
Weet je dat heel zeker? Ik weet niet beter namelijk dan dat de PCH/HDX geen NTFS kan lezen/schrijven. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik heb mijn disks die ik in mijn HDX heb gehad namelijk altijd maar met 1 manier kunnen formatteren en dat was als Ext3.

[ Voor 32% gewijzigd door redfoxert op 20-07-2009 15:43 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
redfoxert schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:41:

[...]

Weet je dat heel zeker? Ik weet niet beter namelijk dan dat de PCH/HDX geen NTFS kan lezen/schrijven. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik heb mijn disks die ik in mijn HDX heb gehad namelijk altijd maar met 1 manier kunnen formatteren en dat was als Ext3.
Dat is een goeie. Ik heb de schijf aan mijn pc gehangen. Geformatteerd, zooi er op gezet in de PCH gepropt. Ik ging er vanuit dat het NTFS is geweest, maar volgens jou misschien niet? Kan het helaas niet controleren omdat ik op mn werk zit....

Maar stel dat beide indelingen mogelijk zijn, wat zou Ext3 dan als voordeel hebben bij de a110?

-edit-

Ah volgens deze site heeft het de volgende voordelen:

http://scage.web-log.nl/scage/2009/04/popcorn-hour-a.html
Je kan kiezen om de schijf als Fat32 of NTFS in te voeren of om deze via de Popcorn te formatteren als linux indeling (EXT3).

Als je er een NTFS/ FAT32 schijf inbouwt kan je de PCH gelijk aansluiten op je pc met de ook meegeleverde USB kabel, er zit een PC slave aansluiting op de PCH.

Als je de schijf via de PCH formatteert krijg je extra functies. Zo kan je dan de PCH gebruiken als netwerk harde schijf (NAS) en kan je NMT applicaties installeren zoals een torrent client en een usenet client. Ook draait er dan een ftp server en Samba server op, dan kan je de harde schijf bereiken via een ftp client of via het Windows netwerk als een harde schijf. Als je de schijf als linux bestandsindeling door de PCH laat formatteren dan kan je het wel aansluiten via USB op je pc maar heb je drivers nodig om de schijf herkenbaar te laten maken in Windows. Deze kan je downloaden op www.fs-driver.org. Ik heb .mkv bestanden op de harde schijf gezet en dan speelt de PCH het keurig af.

[ Voor 43% gewijzigd door low_n_slow op 20-07-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:40
Desnoods de HD eruit halen, aan je pc hangen, partities wegmikken die er op staan (al dan niet leesbaar) en terug in je PCH om opnieuw de NMT Apps te installeren.

Wellicht is dat laatste nog wel het makkelijkst.
Zou een geniale optie kunnen zijn, want in partition magic zag ik wel 2 partities waarmee ik niets gedaan heb. Alleen met de "grote" partitie (99%) ben ik bezig geweest. Vandaar dat hij misschien die programma's niet opnieuw wil installeren, omdat ze al op die 2 kleine partities staan!

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'