Ik heb al veel gelezen hier op dit forum, maar ik ben het antwoord op mijn vraag helaas niet tegengekomen. Ik heb onlangs een Samsung 1TB harddisk ingebouwd in de PCH en geformatteerd e.d. en dat werkte allemaal perfect. Nu heb ik die schijf vervolgens aan de PC gehangen en geformatteerd als NTFS schijf (ik wilde hem volknallen met bestanden via de pc). Ik was toen nog niet zo wijs als nu, en weet dat ik hem beter als ext3 schijf had kunnen laten (om schrijftechnische redenen; genoeg topics over te vinden). Ik heb hem dus weer geformatteerd als ext3 schijf. Voor de goede orde: de harddisk zit weer in de PCH.
Na deze enorme inleiding de kern van het probleem:
Als ik op de PCH de bron "harddisk" kies, ziet hij geen bestanden. Hij kan echter wel op de HD schrijven als ik via torrents download. De harddisk is nu alleen nog maar benaderbaar vanaf de optie "NFS server" in het PCH menu. Ik krijg dan netjes de bestanden te zien (en ze zijn afspeelbaar). Maar als ik de PCH ontkoppel van het netwerk, is het ip-adres weg en dus de zichtbaarheid van de bestanden. Firmware is up to date, opnieuw formatteren wil hij niet doen, want hij geeft aan dat alle programma's al geïnstalleerd zijn.
Als je hardop mee wil denken, heel graag!
Na deze enorme inleiding de kern van het probleem:
Als ik op de PCH de bron "harddisk" kies, ziet hij geen bestanden. Hij kan echter wel op de HD schrijven als ik via torrents download. De harddisk is nu alleen nog maar benaderbaar vanaf de optie "NFS server" in het PCH menu. Ik krijg dan netjes de bestanden te zien (en ze zijn afspeelbaar). Maar als ik de PCH ontkoppel van het netwerk, is het ip-adres weg en dus de zichtbaarheid van de bestanden. Firmware is up to date, opnieuw formatteren wil hij niet doen, want hij geeft aan dat alle programma's al geïnstalleerd zijn.
Als je hardop mee wil denken, heel graag!
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'