Hallo, ik heb wat vragen over het voorbereiden van een HDD voor de NMT HDX-1000. Omdat de NMT nog niet is geleverd heb ik de HDD met een usb-adapter van Scype aan de PC met Vista gekoppeld. Hierbij heb ik voor het partitioneren, formateren naar Ext3 en de controle de Live-CD's van Gparted en Kubuntu gebruikt. Na het installeren van de ext2fsd driver in Vista kan je dus bestanden via Windows overhevelen naar de mappen in de HDD. Ik heb 4 partitions aangemaakt: een primaire schijf aangezien ik er van uit ging dat de NMT programma's, waaronder Samba en de BitTorrent-Client, als programma's op een primaire schijf moet worden geinstalleerd. Verder heb ik 3 logische schijven gemaakt voor de Data.
Ik heb de volgende vragen:
a. Heb ik wel een primaire schijf nodig of worden de NMT-programma's gewoon op een logische schijf geinstalleerd?
b. Moet ik ook nog een partition maken voor een Swap disk, of is dat niet nodig?
c. Ben ik iets vergeten?
Alvast bedankt voor eventuele suggesties, aanvullingen...
Ik heb de volgende vragen:
a. Heb ik wel een primaire schijf nodig of worden de NMT-programma's gewoon op een logische schijf geinstalleerd?
b. Moet ik ook nog een partition maken voor een Swap disk, of is dat niet nodig?
c. Ben ik iets vergeten?
Alvast bedankt voor eventuele suggesties, aanvullingen...