HD Media Player met handmatige lipsync correctie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik het beu ben met de lipsync issues wil ik alleen nog maar een HD Media Player waarop ik zelf beeld en geluid kan instellen. In het verleden deed ik dat op de XBOX1 ook en werkte fantastisch. De XBOX1 kan helaas geen HD aan.

In het bezit zijnde van een Conceptronic CFullHDMA en een splinternieuwe Samsung LE32B550 merk ik verdorie nog steeds Lip-Sync issues. (welliswaar alleen merkbaar middels koptelefoon aansluiting en aangezien deze op de slaapkamer staat wordt dit de huidige audio uitgang)

Ik ben er gewoon zat van!

In de TV winkel wijzen ze de vinger naar de HDMI verbinding of de CFullHDMA. Conceptronic beweerd echter dat dit probleem niet door hun apparaat veroorzaakt word.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertmol
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 11:58
Je kunt je audio wellicht via de TV laten lopen. De mijne corrigeert dit issue wat veroorzaakt wordt door video post processing om onder meer meer contrast op lcd te realiseren. Ik gebruik dan weer digi out op mijn TV en dat gaat in de versterker. Werkt perfect!

Voor de volledigheid: ik gebruik hdmi van de cfullhdma op de tv. De spdif out (digi) van de tv gaat naar de versterker. De TV synchroniseert beeld en geluid (doet ie bij mij perfect). Enige bummer is dat de Cfullhdma DTS niet via de hdmi (1.1) kan sturen.

Hope it helps...

[ Voor 34% gewijzigd door Geertmol op 27-07-2009 20:58 . Reden: even wat uitgebreider ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Ik heb meerdere mediaplayer topics en FAQ's gelezen maar ik kan maar slecht vinden wat ik zoek. Ik ben op zoek naar een lijstje met mediaplayers (HD!) die on the fly de audio timing kunnen aanpassen. Dit omdat ik met regelmaat out-of-sync dvd's (meestal homemade dvd van tv-series met HDTV als bron) heb, ik kan dit nu met XBMC en mijn XBOX on-the-fly aanpassen zowel negatieve als positieve waardes. Daarnaast komt er binnenkort een LCD-TV die de nodige beeldverwerkingstechnieken en dus videodelay zal hebben, met een av-sync optie in de mediaplayer kan ik dat mooi corrigeren.

Dus mensen vul maar aan:

zonder av-sync:
xtreamer
Playon!HD
EM7075
EM7080

met av-sync:

[ Voor 6% gewijzigd door lexi op 15-01-2010 17:53 . Reden: lijstje aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Volgens mij zijn er weinig spelers die dit wel kunnen (ik ken ze iig niet).

Is een simpele HTPC met XBMC geen optie? Dan hou je meteen de interface die je nu gewend bent. ;) Op zoiets zou XMBC onder linux prima moeten draaien.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar ik hoopte eigenlijk dat zo een plusminus €100-125 apparaat dat ook zou kunnen. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben voor dat geld, maar ik zoek even verder.

[fanboy]Eigenlijk is XBMC ook gewoon het beste wat er is aan HT software[/fanboy]

[ Voor 17% gewijzigd door lexi op 15-01-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
zonder av-sync: bijna elke speler!

met av-sync:
Popcorn Hour A-200 / C-200

verder nog niets gevonden helaas, de popcorn's zijn nogal duur......

[ Voor 11% gewijzigd door lexi op 11-08-2010 16:59 ]

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
Even een schop omhoog. Heeft er inmiddels al iemand een player gevonden met deze functie? Ik zoek me suf, maar kom nog niks tegen.. Snap er niets van, bijna iedereen heeft inmiddels een flatscreen en een aparte receiver, dus er móeten meer mensen zijn met dit probleem, maar toch zie ik geen mediaspelers met lipsync correctie... Uiteraard kan ik via HDMI naar de TV, en dan via coax naar de receiver, maar dan blijft het bij stereo ipv 5.1 of DTS.. toch zonde!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat je iets gerichter moet zoeken op 'handmatige sync'.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

FF de BoxeeBox ervaringen afwachten, dit zou wel bekend moeten worden binnen afzienbare tijd. Ze worden ongeveer vanaf nu uitgeleverd.

*edit* Volgens een gebruiker op de BoxeeBox supportforums is het mogelijk om de audio handmatig aan te passen, ik weet echter niet of dit een permanente setting is of dat je het handmatig moet doen voor elke video.
Het kan in ieder geval wél!

Laterzz,

Tom

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 13:19 . Reden: updated info ]

Pagina: 1