[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 170.083 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Afbeeldingslocatie: http://www.xtreamer.net/WebsiteAssets/Images/xtremer_logo.jpg

Inleiding

De Xtreamer is een nieuwe Networked Media Tank (NMT) die, in tegenstelling tot veel huidige NMT's zoals de Popcornhour en TVIX, is gebasseerd op de nieuwe Realtek 128X chipset. Deze speler belooft vrijwel alle soorten media af te spelen voor slechts 99,- euro. Inmiddels zijn de eerste spelers afgeleverd en komen er zowel positieve als negatieve gebruikerservaringen binnendruppelen. Aan de hand hiervan kan geconcludeerd worden dat, ondanks enkele tekortkomingen, de speler zijn beloftes waarmaakt. Hopelijk zullen de meeste tekortkomingen in een volgende firmware release opgelost worden. De belangrijkste specs zijn:
  • 99,- euro
  • 1080P
  • DTS downmixing
  • 2.5" harddisk (niet inbegrepen)
  • Wired network (en optioneel wireless)
  • Volledige opensource! (source nog niet beschikbaar 10-7-09)

Inhoudsopgave

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://www.xtreamer.net/Files/specs.jpg
  • Connectivity
  • WIFI
  • UPnP SSDP
  • UPnP AV
  • NTFS
  • [/li]
  • Web services
  • Video: YouTube, Picasa, Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more
  • Audio: Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo
  • Photo: Picasaweb
  • RSS feed: Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more
  • [/li]
  • Media files supported
  • Video containers:
  • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V), MPEG1/2 PS (M2P, MPG), MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS), VOB, AVI, ASF, WMV, Matroska (MKV), AVC HD, MOV (H.264), MP4, RMP4, FLV - Flash Video
  • [/li]
  • Video codecs:
  • XVID SD/HD, MPEG-1, MPEG-2 + MP@HL, MPEG-4.2 + ASP@L5, 720p, 1-point GMC, WMV9 + MP@HL, H.264 + BP@L3 + MP@L4.0 + HP@L4.0 + HP@L4.1, VC-1 + MP@HL + AP@L3
  • [/li]
  • Audio containers:
  • AAC, M4A, MPEG audio(MP1, MP2, MP3, MPA), WAV, WMA, FLAC, OGG
  • [/li]
  • Audio codecs:
  • Dolby Digital, DTS (DTS DownMix Supported), WMA, WMA Pro, AAC, MP1, MP2, MP3, LPCM, FLAC, Vorbis
  • [/li]
  • Audio pass through:
  • DTS, Dolby Digital, DTS-HD MA, DTS-HD HR, Dolby True HD, Dolby Digital Plus
  • [/li]
  • Photo formats:
  • JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG
  • [/li]
  • Other formats:
  • ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM
  • [/li]
  • Subtitle formats:
  • SRT, SMI, SUB, SSA, IDX
  • [/li]
  • Streaming formats:
  • RTSP, FLV
  • [/li] [/li]
  • Chipset
  • Realtek 128X (Special Edition)
  • [/li]
  • Memory
  • 256MB DDR SDRAM, 128MB Flash
  • [/li]
  • Audio/Video outputs
  • HDMI v1.3a (up to 1080p)
  • Composite Video
  • Stereo Analog Audio
  • S/PDIF Optical Digital Audio
  • [/li]
  • Interface
  • 1x USB 2.0 slave
  • 2x USB 2.0 host
  • Internal SATA
  • [/li]
  • Network
  • Ethernet 10/100
  • WIFI USB Antenna 802.11n (optional)
  • [/li]
  • Power
  • 12V DC, 3A
  • [/li]
  • Dimension
  • Width 10.5"(180mm) x Depth 1.25" (32mm) x Height 2.25" (82mm)
  • Weight
  • 2.2 lbs (1Kg)
  • [/li]
  • Package Content
  • Xtreamer (HDD not included)
  • 100~240V Power Adapter
  • 1.5M length HDMI cable (optional)
  • WiFi 802.11n USB Antenna (optional)
  • Audio & Video Cables
  • Remote Control with 2 "AAA" batteries
  • USB Slave cable
  • Quick start guide
  • [/li]

Veelgestelde vragen

Speelt de Xtreamer alle ondersteunde formaten probleemloos af?
Over het algemeen kan gesteld worden dat zo'n 90% tot 95% van de formaten probleemloos kunnen worden afgespeeld. Er zijn echter bepaalde exotische coderingen welke voor problemen kunnen zorgen. Denk hierbij aan bitrates > 40Mb en/of > 12 refframes. Dit geldt echter niet alleen voor de Xtreamer, de meeste NMT's kennen dit probleem. Uiteraard streeft men erna om dit percentage met elke nieuwe firmware release te verhogen.

Is het mogelijk een externe harde schijf op de Xtreamer aan te sluiten en vervolgens mediabestanden via de Xtreamer op de tv af te spelen?
Dit is mogelijk. Ook de andere kant op werkt (de Xtreamer als een externe hd aan je pc hangen).

Kan ik ook een usb hub aansluiten en zodoende meer apparaten aansluiten?
Dit wordt ondersteund en hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld de opslagcapaciteit behoorlijk te vergroten.

Kan ik probleemloos 1080p streamen over wifi?
Dit is (nog) niet mogelijk, de performance van de wifi adapter is hiervoor nog onder de maat. Men probeert dit dmv nieuwe firmware releases mogelijk te maken maar of dit lukt is uiteraard afwachten.

Zit er ook een luidruchtige fan in?
Ja er zit een fan in. In de huidige firmware is deze in te stellen op Off, Low, Medium en High waarbij High door de meeste gebruikers als een vliegtuig wordt omschreven. In een toekomstige firmware wordt de fanspeed automatisch geregeld. Verder zijn er uiteraard al gebruikers die erover denken om de fan te vervangen. Verder wordt aanbevolen om de fan niet op Off te zetten en bij het afspelen van HD content zelfs niet lager dan Medium.

Hoe is de weergave van foto's want op NMT X was dit bagger/traag/onwerkbaar
Het schijnt dat dit met de Xtreamer wel goed voor elkaar is. Dwz dat de interface en slideshow vlot reageert.

Ondersteund de Xtreamer ook het NFS (Network File System) protocol?
Dit wordt nog niet ondersteund door de Xtreamer. Hopelijk wordt dit in een volgende firmware release toegevoegd.

Kan de Xtreamer dvd menu's ook weergeven?
Kort en bondig: ja, dvd menu's worden volledig ondersteunt.

Welke harde schijven worden ondersteunt?
Enkele harddisks worden hier door XtreamerAdmin aanbevolen, maar in principe moeten de meeste schijven gewoon werken.

Kan deze speler de ondertiteling versnellen of vertragen wanneer deze uit sync is?
Ja, dit is mogelijk.

Kan deze speler de audio via de optical out vertragen om een lipsync te verkrijgen met de TV?
Dit is helaas niet mogelijk. Het is ook niet bekend of dit in een later firmware toegevoegd zal worden.

Firmware

Links

Met grote dank en waardering aan Door: SteeringWheel _/-\o_ bij deze openingspost

[ Voor 74% gewijzigd door abusimbal op 08-08-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:32
Ziet er interessant uit, die nieuwe Realtek chip (overigens andere dan in de nieuwe Asus player).
Ik zou'm zo bestellen, ware het niet dat ik (nog?) geen goed gevoel heb over de betrouwbaarheid van (1) de specs & (2) het bedrijf.

(1) er zou een S/PDIF Optical Digital Audio output op zitten (met DTS downmix) maar deze is op de gebuikte foto niet te zien.

(2) je kunt niet betalen met iDeal. Dit terwijl het bedrijf in NL gevestigd is en je op basis van de registratiegegevens van de site kunt afleiden dat er een connectie is met MVIX Europe en de webshop divxplayer.nl. Het toevoegen van iDeal aan de betalingsmogelijkheden zou dan ook geen moeite moeten kosten en geeft mij toch een beter gevoel dan bijvoorbeeld WesternUnion, Moneybookers of Allcharge.

Edit: link naar topic op AVforums met wat meer info.
http://www.avforums.com/f...layer-cheap-powerful.html

[ Voor 11% gewijzigd door mtr33 op 09-06-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
mtr33 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:11:

(1) er zou een S/PDIF Optical Digital Audio output op zitten (met DTS downmix) maar deze is op de gebuikte foto niet te zien.
die zie ik volgens mij toch zitten onder de 2 USB poorten (weliswaar aangegeven met de bullet "USB 2.0")
Wat betreft betalen, dat is idd een slechte zaak, van de andere kant, stel dat het verkoopkantoor de verkoop voor heel Europa e.d. doet, dan kan ik me voorstellen dat de prioriteiten niet bij IDEAL liggen maar bij CC en PP. Daarentegen zou het idd wel netjes zijn als ze het hadden, en wie weet komt het nog.

eerst maar eens de reviews zien, op papier ziet het er goed uit.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik vind dit ook een zeer interessant apparaat. * Stacheldraht kijkt nog even de kat uit de boom.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 13:32
die zie ik volgens mij toch zitten onder de 2 USB poorten (weliswaar aangegeven met de bullet "USB 2.0")
Dat lijkt me toch echt een USB Type B aansluiting (om 'm als externe HDD aan je PC te hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ziet er vet uit, dit is wel een leuk apparaat wat ik ipv van een HTPC kan laten plaatsen, alleen even snel gelezen, maar wat voor O.S draait er onder..? Ik hoop ook iets waar je media portal op kan draaien en met een server kan verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
mtr33 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:20:
[...]

Dat lijkt me toch echt een USB Type B aansluiting (om 'm als externe HDD aan je PC te hangen).
Dacht eerder aan een optische poort, met beschermflapje zoiets als dit Afbeeldingslocatie: http://www.removethelabels.com/images/tributaries_toslink.jpg
maar is idd moeilijk te zien, USB B kan ook. Staat in de specs dat er 2 X host en 1 x slave aanwezig moet zijn.

Ergo, tijd voor reviews! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-06-2009 15:17 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 15:08
Interessant product, denk dat het zeker wel een mooie vervanging kan zijn van mn WDTV aangezien de andere NMT modellen in mijn ogen net iets te duur zijn. Kan de WDTV mooi naar mn moeder toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Jammer dat er niet verder wordt gewerkt aan reviews etc! ;) Ik wacht vol spanning af... Ik hoop dat iemand je helpt bij de headpost. Ik vindt het een zeer interessant product.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
DJ-Visto schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:56:
Jammer dat er niet verder wordt gewerkt aan reviews etc! ;) I
moet het ding natuurlijk eerst beschikbaar zijn!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nou, ze hebben nu ook lokale forumdelen bij Xtreamer:
Algemeen Xtreamer forum voor Nederland
Hier kun je je Nederlandse mede gamers ontmoeten. Doe mee en chat over alles wat met Xtreamer heeft te maken.
Er staat ook iets dergelijks in de andere talen. Beetje gek en niet vertrouwenswekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:12:
[...]

maar is idd moeilijk te zien, USB B kan ook. Staat in de specs dat er 2 X host en 1 x slave aanwezig moet zijn.
Niet echt. Op de plaatje staat duidelijk een rode lijn naar USB 2.0 up tp 480Mbps
schaduw schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:08:
Er staat ook iets dergelijks in de andere talen. Beetje gek en niet vertrouwenswekkend.
Dat viel me ook op. Daarnaast is de vergelijking met de Tvix en de NMT biased.

Xtreamer vs. Tvix
Hier staat bij dat de Tvix een dongle vereist maar dit is ook het geval bij de Xstreamer

Xtreamer vs. NMT
Zelfde wireless verhaal als bij de Tvix
Heeft ook FLV support

Xstreamer heeft nu ook een filmje geplaatst waar een tour wordt gegeven door de interface.

http://www.xtreamer.net/1...pages/Product%20Tour.aspx

De filenames van de bestanden geven al aan wat ze gebruiken als test materiaal. Indien dat ding precies functioneert zoals ze claimen denk ik dat Xstreamer goede zaken gaat doen

[ Voor 22% gewijzigd door sunturion op 12-06-2009 20:41 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Maximaal 500 GB intern? Da's... erg weinig IMO in deze tijd. Wellicht dat dit middels een firmware update te verhogen is, maar klinkt niet bemoedigend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 10:30
Zodiac schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:11:
Maximaal 500 GB intern? Da's... erg weinig IMO in deze tijd. Wellicht dat dit middels een firmware update te verhogen is, maar klinkt niet bemoedigend
Volgens mij zijn er geen 2.5" hdd die groter zijn dan 500GB :P dat zal er iets mee te maken hebben denk ik.... waar ik benieuwd naar ben is of het mogelijk is om een koptelefoon aan te sluiten op de analoge audio outputs met een converter oid

Hier nog een linkje op youtube over de features en de interface van het apparaat ziet er echt veelbelovend uit http://www.youtube.com/watch?v=GSaoNTSNn0g ik twijfel nog wel een beetje... maar het kwartje begint toch wel een kant op te vallen :9

[ Voor 20% gewijzigd door iceme op 13-06-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Mijn excuses, overheen gelezen

Maar dan nog is het erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:56
Zo zie je maar weer. Ik zou er neit eens een harddisk inzetten. Gewoon streamen vanaf het netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik vind dit ook een zeer aantrekkelijk apparaat maar ik twijfel nog. Ik mis reviews, duidelijke ondersteuning, handleidingen e.d. Kortom, nog even te vroeg om nu al te happen. Ook het bedrijf wat er achter zit en de site... Beetje rommelig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Het is een mooi apparaat, alleen jammer dat het geen usenet of torrent ondersteuning heeft.
Daarnaast vraag ik me af hoe warm dat ding word. Ik heb nog geen fan gezien oid.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306090

Ik ben redelijk blanco op dit vlak, maar ik ben bezig een Full HD Plasma aan te schaffen, en wil hierop gedownloade HD films afspelen. Is het mogelijk mijn externe harde schijf op deze mediaspeler aan te sluiten en vervolgens de HD film via deze mediaspeler op de HD TV af te spelen? Of wordt dan een andere mediaspeler aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:36
Anoniem: 306090 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:46:
Ik ben redelijk blanco op dit vlak, maar ik ben bezig een Full HD Plasma aan te schaffen, en wil hierop gedownloade HD films afspelen. Is het mogelijk mijn externe harde schijf op deze mediaspeler aan te sluiten en vervolgens de HD film via deze mediaspeler op de HD TV af te spelen? Of wordt dan een andere mediaspeler aangeraden?
Koop een hdx of popcornhour. Deze hebben zich inmiddels bewezen en er zijn veel compabiliteitslijsten in omloop. Dit ziet er op het eerste gezicht goed uit, nu de reviews afwachten.

Zie ik het nou verkeerd en ondersteund hij wel MKV maar geen H264 8)7 die logica ontgaat me namelijk heel even, alle mkv's die ik download zijn geencodeerd met de h264-codec :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

thefox154 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:30:
[...]
Zie ik het nou verkeerd en ondersteund hij wel MKV maar geen H264 8)7 die logica ontgaat me namelijk heel even, alle mkv's die ik download zijn geencodeerd met de h264-codec :+
Je ziet het verkeerd:
o H.264
+ BP@L3
+ MP@L4.0
+ HP@L4.0
+ HP@L4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
thefox154 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:30:
Koop een hdx of popcornhour. Deze hebben zich inmiddels bewezen en er zijn veel compabiliteitslijsten in omloop. Dit ziet er op het eerste gezicht goed uit, nu de reviews afwachten.
Ja, maar de popcorn/hdx zijn ook 2x zo duur. Dus als je de tijd hebt, lijkt het me het wel waard om een paar weken te wachten op de eerste grondige reviews en tests van deze players met Realtek chips. Volgens de fabrikanten zijn ze zelfs beter dan de Sigma's (natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:36
pelican schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:23:
[...]

Je ziet het verkeerd:

[...]
aihh jah, niet goed gelezen. Kwam laatst een apparaat tegen die dat niet had (ibood volgens mij) en te snel de conclusie getrokken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 21:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

riddles schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:48:
Ja, maar de popcorn/hdx zijn ook 2x zo duur. Dus als je de tijd hebt, lijkt het me het wel waard om een paar weken te wachten op de eerste grondige reviews en tests van deze players met Realtek chips. Volgens de fabrikanten zijn ze zelfs beter dan de Sigma's (natuurlijk).
Mee eens. Ik vind een Popcorn leuk speelgoed maar eigenlijk is het van de zotte om 200+ euro neer te leggen voor een stuk plastic dat bestanden vanaf je pc fatsoenlijk op je TV kan afspelen.
Ik heb sinds kort een nieuw schermpje gekocht om naar te kijken en ik wil ook echt een manier hebben om HD materiaal op mijn TV te toveren maar niet voor meer dan 200 euro.

Ik ben heel benieuwd naar dit apparaat, iig goed om te merken dat er wat concurrentie komt op deze markt.
Heeft iemand al helder of er voor dit apparaat ook mogelijkheden zijn voor een community om extra functionaliteit te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wel vreemd dat er nog geen enkele review te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 11:11
Reviews zit ik ook op te wachten... volgens hun site zijn ze leverbaar vanaf 1 juli (nu alleen pre-orders), da's over 13 dagen... dan zou je toch verwachten dat de apparaten wel al een tijdje geleden ter review aan verschillende reviewers aangeboden zijn...

Als deze positief uit de reviews komt is hij voor mij de vervanger van m'n xbox met XBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14:33

beany

Meeheheheheh

Ik stond op het punt om het apparaat van WD te gaan kopen. Maar dit klinkt allemaal ook erg interessant, toch zit er iets van 'if it sounds too good to be true, it probably is' in.

Nog maar even een paar dagen wachten!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 10:00
het produkt is bijna te mooi om waar te zijn en er zijn signalen dat er iets niet in de haak is. Ik wacht nog even af...

er is een 'live support' optie op de website, die heb ik net geprobeerd.
Na een minuutje 'an operator will be with you shortly' verschijnt er
You are now chatting with Jennifer Park (Live Support)
increddibelly: hello?
Jennifer Park: Welcome to our live chat service.
Jennifer Park: How may I help you today?
increddibelly: curious about the product,
increddibelly: do you expect to be shipping soon?
Jennifer Park: yes
Jennifer Park: on 1.7.2009
increddibelly: I'm surprised to see there are no reviews whatsoever, have you sent out any review samples?
Jennifer Park: all shipment will be made to on this date
Jennifer Park: we expect reviews in many magazines
Jennifer Park: first will be mpc club
increddibelly: any websites?
Jennifer Park: and later all other
increddibelly: which country is the company based?
Jennifer Park: we got many applications from many websites and we expect them to pass a review within few weeks time from now
Jennifer Park: manufacturing - korea/taiwan ....EU base - NL
Jennifer Park: Our European HQ is based in Amersfoort NL
increddibelly: oh cool - I am in Amersfoort right now
increddibelly: could I come over and take a look?
Jennifer Park: sure
increddibelly: sweet! where should I go?
Jennifer Park: Algolweg 9-1 | 3821 BG AMERSFOORT
Jennifer Park: +31.33.4546696
increddibelly: cool! do you have demo products there?
Jennifer Park: nop
Jennifer Park: you can contact them and arrange time
increddibelly: thank you

Jennifer Park has left the chat conversation
Click Here to Leave a Message

Jennifer Park: Thank you for visiting. Please contact us at anytime.
als er tweakers zijn in amersfoort... ben benieuwd of iemand even namens mij een blik zou willen werpen om te kijken hoe fictief dit product werkelijk is... ik vind het niet zo fris ruiken eerlijk gezegd.

-edit-
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews wat een hoofdpijnsite >_<

-edit2-
:( op dat adres in amersfoort vindt google:
Terach
Algolweg 9-1, 3821 BG Amersfoort
Rubriek: Dataverrijking en databanken

dat heeft niets met videostreamers te maken...

[ Voor 8% gewijzigd door increddibelly op 18-06-2009 12:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14:33

beany

Meeheheheheh

increddibelly schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:25:
-edit-
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews wat een hoofdpijnsite >_<

-edit2-
Terach

Dat een bedrijf in een verzamelpand zit zegt niks he :)

Misschien heeft het meer gewicht als een redacteur van Tweakers eens een belletje doet om te kijken of ze het product kunnen reviewen. Tweakers zit ook in Amersfoort, dus dat moet te doen zijn lijkt me.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
goed punt :)

op http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21943 staat iets van een review.
Het lijkt erop dat mpcclub inderdaad een review unit verwacht, misschien dat even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05 11:09
Het kan aan het youtube filmpje liggen maar als ik die op hun site bekijk: http://shop.xtreamer.net/Support/questions.php?questionid=59
Dan schokt het behoorlijk bij het transformer film afspelen.

Ik vraag me ook af of hij 1024p wel kan afspelen bij http://www.xtreamer.net/9.../Media-Files-Support.aspx staat: MPEG 4.2 - 720p. Lijkt mij niet dat je 720p er neerzet als je 1024p kan spelen.

Idd tis wachten op een hands on experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
increddibelly schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:25:
-edit2-
Terach

Als je doorklikt in Google Maps vindt Google wel 18 bedrijven, dus inderdaad verzamelgebouw. Een daarvan is Mvix Benelux. Ze hebben er nooit een geheim gemaakt te opereren onder Mvix Benelux. Ze hebben ook een eigen website: http://www.mvixbenelux.com/. Eigenaar is Mark Appel (http://www.mvixbenelux.com/?id=4&subid=12).
Enige vraag die ik heb is van wie het product nou is. Doet hij dit op zichzelf, of is het een officieel Mvix product? Het lijkt meer op het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Lijkt mij een ideaal ding voor in de slaapkamer. Ook al zo hij maar 720p zijn. Tvs die in de slaapkamer zijn zijn vaak toch niet groter dan 26"

Iig in nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Besteld, als portable player meer eigenlijk, als vaste player kijk ik naar de nieuwe PCH en of een alternatief waarbij ik een blu-ray player in kan bouwen danwel een volwaardige HTPC.

Nu maar hopen dat de levering geen delays kent en dat alles out of the box al vlekkeloos werkt.

Begrijp ik het goed als de xtreamer geenzins torrents/usenet downloads kan faciliteren?

Heb een aantal 400GB schijven besteld, hoop dat ze SATA zijn... (WD passports, meeste zijn sata, maar er gaan ook IDE versies rond.)

Op de product info page zie ik overigens het volgende:

The Xtreamer firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.

* Streaming video over WiFi under best condition only able to achieve up to 10Mbps.
** HDD not included, please refer to the HDD compatibility list for Xtreamer
*** An internal HDD is required for these functions.

What the hell? Kan geen goede bitrate 1080ptjes streamen dus? Waar is die wifi N dan voor :S Alleen voor de geweldige 'range'?

[ Voor 43% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-06-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:40:
............
What the hell? Kan geen goede bitrate 1080ptjes streamen dus? Waar is die wifi N dan voor :S Alleen voor de geweldige 'range'?
Ben de laatste tijd ook wat aan het rondkijken naar die dingen. Nou heb ik begrepen dat bij al die apparaten HD streaming (vooral 1080p dan) over WiFi een probleem is. Is gewoon nog niet snel genoeg.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
1080p streamen gaat hier prima van pc naar pc (2e verdieping naar begane grond) op een G netwerk. Ik snap niet dat die wifi N usb stick niet consistent 20mbit kan trekken. Dit issue is dus wel een bekend probleem binnen alle wifi hd media players? Mjah gelukkig dat meer dan 10mbit geen noodzaak is maar toch wel vervelend als je net dat lekkere 12mbit mkvtje niet goed kan streamen.

Mochten mensen er interesse in hebben: ten tijde van mijn bestelling zat het ordernumer in de 8xx

[ Voor 28% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-06-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 07:45
Heb gisteravond ook de gok gewaagd en er 1 besteld. Ben al in het bezit van een volledige HTPC, dus deze is eigenlijk meer voor erbij...

Is het niks, vette pech, geld weg...maar ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen
Kreeg overigens wel keurig netjes een hele batterij aan e-mails met bevestigingen, dus aan communicatie zal het in ieder geval niet liggen.

Die trage wireless snelheid is inderdaad wel jammer, maar bij mij gaat er tcch een draadje in, dus vindt ik niet zo heel erg. Ben eigenlijk ook meer benieuwd naar het hele open source verhaal wat ze hebben aangekondigd. Als het apparaat voor zijn geld gewoon goed functioneert zou dat best wel eens uit kunnen groeien tot een mooie actieve community.

Had overigens een ordernummer laag in de 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zijn er meer mensen die zich zorgen maken over 'you will not be able to find them in retail stores anywhere'

Terwijl elders op de site en zelfs in het demo filmpje word gesproken over affiliates en partners etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Western Digital TV box heeft ook geen HP@5.1 zoals deze. Maar het heeft wel voldoende firmware support oftewel er wordt geluisterd naar customers?

Hoe zou het staan met de firmware support / upgrade van het apparaat hier?
En waarom zegt niemand over Conceptronic CFULLHDMA die geniet van opensource firmware upgrade?
Dat is gewoon goed concurrent van popcornhour en HDX. Ik weet niet hoe het zit met firmware support in beide apparaten.

Western Digital TV is ook lekker klein en heeft al usb->netwerk ondersteuning bij customized firmware. Er zijn dus mooie kansen voor WD TV. En optical SPDIF is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300101

Als je het telefoonnummer googled uit de chat van increddibelly, dan kom je idd bij MVIX Benelux uit:

http://www.ilocal.nl/nl/e...x-benelux/037465839867060

Vreemd dat ze de xtreamer dan vergelijken met hun eigen product op de site.

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Ben toch van plan om een kabeltje eraan te plakken, dus voor die gratis Wireless antenna ga ik het risico niet nemen. Ik heb hem ook pas vanaf augustus nodig. Ik hoop dat de tweakers die hem besteld hebben een goede review hier plaatsen.

Heb ik nog een (misschien) vreemde vraag: Waarom zou je een interne HDD plaatsen, als je een externe HDD kan aansluiten? De snelheid is misschien minder via USB, maar dat heb je toch niet nodig bij 1080p video's.

Edit: Op de site staat trouwens een nieuw promo filmpje: http://www.xtreamer.net/1...pages/Xtreamer-Promo.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 300101 op 21-06-2009 15:29 . Reden: Promo film toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik plaats een interne HDD omdat extern weer een extra bakkie ernaast is. Uiteindelijk wil ik bij de tv gewoon een fullsize player met 2TB erin wifi en liefst ook gigabit bekabeld (maar er lopen beneden geen kabels) met blu-ray drive erin en twin tv receiver etc. mag een dedicated player zijn maar een htpc is ook prima.

Een xtreamer is voor mij juist lekker een portable player die je overal mee naartoe kan slepen, dan is 400-500gb intern wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Net besteld, Order #1071
Nu maar afwachten, was het getweak aan mijn HTPC (mediaportal/XBMC) echt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
Waarom zou je een interne HDD plaatsen, als je een externe HDD kan aansluiten?
voor sommige features is een interne HDD vereist als ik de website mag geloven.
raar is wel dat ik geen functies zie die niet op een externe HD zouden kunnen worden gebruikt - hopelijk kan dat ooit met een nieuwe firmware opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
nu staat er op de site: "We increased quantity of the first batch! Orders are welcome!"
Zou de assembly line zo rustig zijn in deze crisistijd dat xtreamer de lijn gemakkelijk een paar weken langer kan huren / laten draaien? Dat lijkt me toch erg sterk hoor...

ah ze geven zelf het antwoord al...
We decided to pospote shipments for dealers to the 2nd batch

Hence, more units will be availabe for private users for 1st batch

500 units left
Dealers? Dat is nieuw. waar is de dealerlijst? ah, er is een knop "become a dealer."
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9939/xtreamdealer.png :|

de Legal pagina is ook grappig: eerst gaat het over het verzamelen van credit card data, daarna staat er "Follow this link for more detailed examples of when Xtreamer.net gathers information." maar ze zijn de <a href=""> even vergeten, of 'vergeten', wie het weet mag het zeggen.

Misschien ben ik een zwartkijker, maar dit past opnieuw erg goed in het plaatje "geld innen voor een briljant fictief product en daarna met de noorderzon vertrekken". :(

ik hoop dat de dappere bestellers een prachtig product thuis krijgen! hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fijne lorem ipsum place holder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230496

Zojuist ook besteld, order #1101, ben erg benieuwd... En gelukkig is creditcard verzekerd, dus lukt het niet, dan gewoon geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 01:14
Anoniem: 230496 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:36:
Zojuist ook besteld, order #1101, ben erg benieuwd... En gelukkig is creditcard verzekerd, dus lukt het niet, dan gewoon geld terug
Hmm da's een goeie ja! Maar je kon daar toch alleen met Paypal betalen? Nu dus ook direct met creditcard?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kon gewoon voor creditcard kiezen.

Ik ben vooral erg benieuwd of ie met de huidige uitzendinggemist scripts werkt, en anders heb ik wat te doen zeg maar ;-)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 230496 op 22-06-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300101

Er staat bij dat hij '.asf' kan lezen. Ik neem aan dat dit dus mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nogsteeds niemand die een beetje bezorgd is over het feit dat ze t hebben over zowel dealers en partners als over dat ze enkel direct bij xtreamer en niet retail gekocht kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met ideal betalen sowiezo niet doen, (of je moet echt 100% zeker van je zaak zijn), want met dat geintje zijn een paar honderd mensen de boot in gegaan met Iphones een tijdje terug.. Ideal = Niet verzekerd, Creditcard of Paypal = Verzekerd... En als je het niet durft voor die 120 euro, dan gewoon niet doen.

Sterker nog, als het bevalt, dan wordt ik graag dealer van ze.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 230496 op 22-06-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Exar schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:57:
[...]

Hmm da's een goeie ja! Maar je kon daar toch alleen met Paypal betalen? Nu dus ook direct met creditcard?
Ik heb met PayPal betaald. Het bedrag is zo te zien wel gereserveerd, maar (zoals ze ook beloven) nog niet afgeschreven. :)

Ook ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, voor die 100 euro durf ik de gok wel te wagen. Nu alleen nog een hardeschijfje regelen en ik heb geen HTPC nodig. :Y)

<pimp-mode> Order #210 </pimp-mode>

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 23-06-2009 09:04 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

ik hoop dat ze zeer binnenkort hier ook in de nederlandse winkels liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Ook besteld :Y) Betaald via PayPal maar geld is inmiddels wel afgeschreven na een paar dagen... :?
Risico durf ik wel te nemen ondanks 'If it sounds too good to be true ... it probably is'. Zou wel een erg goed opgezette hoax/scam zijn dan als je kijkt hoeveel moeite ze in de website/shop/supportsysteem/forum/demo filmpjes hebben gestopt.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu een WD HD Media player. Vergelijkbaar met dit produkt, alleen heeft de xtreamer standaard al UTP en de mogelijkheid voor een interne HD. Wat ik wel heel erg vreemd vind is het volgende; De WD HD Media player doet zelf geen DTS decoderen. M.a.w als je een film kijkt met DTS geluid, dan hoor je geen geluid door HDMI. Als je het signaal optisch doorlust naar een externe decoder, dan kan die het wel decoderen en heb je wel geluid. Dit hebben ze zo gedaan, omdat DTS decoding gelicenseerd is en dus geld kost per unit. Dit zou de WD Media player een stuk duurder hebben gemaakt en daarom hebben ze dit niet toegepast. Nu vraag ik me dus af hoe deze speler van nagenoeg dezelfde prijs (85E vs 100E) deze functionaliteit wel kan bieden....

edit:

Ik heb het volgende gevonden: "The HDMI has been configured to the 1.3a spec, allowing full support of HD Audio pass-through for DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD. The ports on the device have also been configured, with a USB port placed at the rear panel,next to the optical S/PDIF."

M.a.w. de Xtreamer doet dus ook geen DTS audio decoderen, maar stuurt het ook desgewenst door naar een externe decoder via SP-DIF of HDMI. Dus opgelet! Standaard via HDMI geen DTS geluid, voor degenen die dat belangrijk vinden. (veel mkv's hebben maar 1 audio stream en die is vaak DTS)

Edit 2: Nu vind ik dit weer op een andere site; the Xtreamer is supporting DTS audio and has acquired all licenses from Sisvel , DTS, Dolby labs and Divx) http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1155845 heel verwarrend allemaal. :/

Wat ik overigens ook niet kan terugvinden is of de Xtreamer NFS ondersteund. Met normale windows shares haal je nooit genoeg snelheid om 1080P te streamen. Ik spreek uit ervaring met de WD Media player. Daar heb ik ook NFS voor moeten inrichten op m'n pc en nog speelt hij sommige 1080P niet vlekkeloos af.

[ Voor 45% gewijzigd door HellBeast op 25-06-2009 11:49 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Foutje.

[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 25-06-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
HellBeast schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:25:
Wat ik overigens ook niet kan terugvinden is of de Xtreamer NFS ondersteund. Met normale windows shares haal je nooit genoeg snelheid om 1080P te streamen. Ik spreek uit ervaring met de WD Media player. Daar heb ik ook NFS voor moeten inrichten op m'n pc en nog speelt hij sommige 1080P niet vlekkeloos af.
Xtreamer ondersteunt (nog) geen NFS: http://forum.xtreamer.net...t=87&p=451&hilit=nfs#p451. Aan de andere kant, ze claimen wel dat streamen van full hd moet kunnen. 40-60 Mbps moet (over 100 Mbps) UTP in theorie ook niet zo'n probleem zijn, zelfs niet met SMB. Echter, SMB is geen prettig protocol en de devices hebben er nog wel eens wat moeite mee. NFS heeft, zeker met een grote blok-grootte veel minder overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
DJ-Visto schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:55:
ik hoop dat ze zeer binnenkort hier ook in de nederlandse winkels liggen..
Dat kun je vergeten. Oorspronkelijk zouden players uit de eerste batch (1 juli) voor een deel naar distributors gaan. Die zijn allemaal teruggehaald om alsnog individueel te kunnen versturen. Je zult tot na de tweede batch (1 aug) moeten wachten voor ze in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
[...]
Wat ik wel heel erg vreemd vind is het volgende; De WD HD Media player doet zelf geen DTS decoderen. [...] Nu vraag ik me dus af hoe deze speler van nagenoeg dezelfde prijs (85E vs 100E) deze functionaliteit wel kan bieden....
[...]
M.a.w. de Xtreamer doet dus ook geen DTS audio decoderen, maar stuurt het ook desgewenst door naar een externe decoder via SP-DIF of HDMI. Dus opgelet!
[...]
Nu vind ik dit weer op een andere site; the Xtreamer is supporting DTS audio and has acquired all licenses from Sisvel , DTS, Dolby labs and Divx) http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1155845 heel verwarrend allemaal. :/
[...]
Op hun eigen site heb ik gevonden:
Does the Xtreamer supports DTS DownMix

The long awaited media streamer with support of DTS Down Mix is here.

Yes the Xtreamer device does support DTS DownMix and has acquired the licences of DTS.
Ik ga er voorlopig van uit dat het toch wordt ondersteund. Ik vraag me echter wel af of de processor echt krachtig genoeg is om 1080p x 24fps h.264 te decoderen en dan ook nog even DTS te downmixen...
* Alex heeft gelukkig maar een 720p scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 15:08
Nu vraag ik me dus af hoe deze speler van nagenoeg dezelfde prijs (85E vs 100E) deze functionaliteit wel kan bieden....
Heel simpel, tis een commercieel bedrijf dus gewoon meer winstmarge voor WD natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Wat kan een week toch lang duren...

Harde schijf wordt wederom een WD, stil, koel en zuinig.
Ik ga voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga me eraan wagen en heb een order geplaatst. De WD HD Media player is een leuk apparaat, maar ondanks de mogelijkheid tot streamen met gehackte firmware en een USB to Lan adapter, is een unit met een interne HD toch sneller met afspelen. Sommige 1080P films op een USB HD kan de WD niet afspelen. Ik hoop dat het met dit apparaat wel kan. De WD Media player gaat naar mijn zwager toe.

Ook de mogelijkheid tot full DVD menu support spreekt mij erg aan. Iets wat ik wel mis in de WD. Als dit ding niet waarmaakt wat hij zegt, zal ik een keer echt goed mijn portemonee opentrekken en dan een wat duurdere oplossing aanschaffen. Vooralsnog ga ik dit ding een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Voor mij is het nu vrijwel zeker dat het hier niet om een fictief apparaat gaat.

Klik hier voor de (snelle) installatie handleiding.

Edit:
Hier loopt ook een aardige discussie omtrent de Xtreamer.

[ Voor 34% gewijzigd door BionicBunny op 26-06-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker nu het e.a. opensource lijkt te gaan worden heb ik erg veel zin in dit leuke hebbe dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
riddles schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:53:
[...]

Xtreamer ondersteunt (nog) geen NFS: http://forum.xtreamer.net...t=87&p=451&hilit=nfs#p451. Aan de andere kant, ze claimen wel dat streamen van full hd moet kunnen. 40-60 Mbps moet (over 100 Mbps) UTP in theorie ook niet zo'n probleem zijn, zelfs niet met SMB. Echter, SMB is geen prettig protocol en de devices hebben er nog wel eens wat moeite mee. NFS heeft, zeker met een grote blok-grootte veel minder overhead.
Heb zowel een CFULLHDMA, een PCHA110 als een HDX1000 en nog nooit problemen gehad met SMB, dus dat (al was er al ooit een probleem) is absoluut niet meer het geval.

Verder mooi apparaat voor mooie prijs.
Verder level 5 wordt officieel door geen enkele bouwer ondersteunt (maakt volgens mij ook geen deel uit van BR specificatie) en of zo'n bestand werkt is nogal afhankelijk van de firmware bouwer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik ben benieuwd! dit apparaatje zou in principe alles doen wat ik er mee zou willen, al wacht ik even de eerste reacties af van mensen die besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Ik vroeg mij juist af of het gebruiken van een 2,5 ssd drive voor spelers zoals deze betere prestaties zou leveren ? ( sneller laden van films,vlotter afspelen van 1080, snellere overdracht via netwerk ) of zou dat overkill zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 14:44
http://www.youtube.com/watch?v=_-syuI8NBVU
http://www.youtube.com/watch?v=0yk2dkctVF8

Ook besteld. #1464. 1e batch was iets van 1500 toch? Kan niet wachten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik zou nooit een produkt bestellen dat nog niet in omloop is. Hoe weet je b.v. dat 'ie straks niet supertraag is tijdens het opstarten? Straks moet je minutenlang wachten en is dat een blijvende ergernis. Zo kunnen er wel tig dingen tegenvallen (prestatie bijvoorbeeld bij zware content afspelen). Voordeel is dat 'ie weinig kost, ik wacht nog even rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Bedankt voor de youtube links Gabliboeba

Ik heb de opstarttijd van het linkerscherm geklokt op +/- 30 seconden, is niet verkeerd dacht ik.
Het scrollen in het menu lijkt me ook niet traag en het mini-preview scherm van films is zeer geslaagd.
Ik hoop echter dat scenes met pan/zoom effecten straks wat vloeiender zijn dan wat ik heb kunnen waarnemen, oftewel iets schokkerig.
Met bv. mediaportal zijn deze scenes dankzij de dynamic refresh rate functie super smooth.
Wat mij over de streep trok om de xtreamer aan te schaffen was vooral het on-the-fly syncen van ondertitels.
Voor 119 euro durf ik wel een gokje te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 10:30
Ik heb hem ook besteld 1593.... waar haal je die 1500 vandaan eigenlijk... hoop wel dat ik hem krijg :) zit al vanaf het begin te twijfelen en heb nu zeker te lang gewacht dat ik hem krijg uit de eerste batch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het lijkt er echt op dat ze hem binnenkort gaan verzenden. *O*
An order you recently placed on our website has had its status changed.

The status of order #210 is now Awaiting Shipment

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Hmmm..bij mij staat sinds ik de bestelling geplaatst/betaald heb: Order Status: Awaiting Fulfillment.

Woensdag is D day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij ook nog steeds "Awaiting Fulfillment".
Wellicht dat de eerste batch qua aantal dus toch wat tegenvalt? #1101 hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 230496 op 30-06-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
*O* *O* *O* The status of order #739 is now Awaiting Shipment *O* *O* *O*

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Woot...#1071 is now Awaiting Shipment.

Damn..Mijn harde schijf is nog niet binnen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder HDD doet ie ook ;)

Ah die van mij is ook onderweg, dus toch +1000 van die dingen klaar gelegd :D

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 230496 op 30-06-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
Nu we toch bezig zijn :Y) :
The status of order #1*** is now Awaiting Shipment
Ben benieuwd hoe lang de verzending gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Die van mij is ook Awaiting Shipment.
#14xx

Ik ben extreem benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Loze "die van mij is ook verstuurd"-berichten mogen vanaf nu achterwege blijven. Dit voegt niets toe.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 30-06-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
*O* Shipping day... *O*
en de manual is uit...
Verder is dit wel interessant voor de liefhebber, geteste hd samples

[ Voor 39% gewijzigd door SteeringWheel op 01-07-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
een flamewar over wie de langste heeft, torrents of nieuwsgroepen... zomg :X
00019.m2ts (Interlace) - Check
03.split.5.ts (DTS-HD) - Check
720p16rf-001.mkv - Playback check. "But preview mode becomes black, and multi audio is normal. The file has an audio encoding error".
Avalon.split.34.m2ts (real TrueHD) - Check
Casino.50.mkv (video bitrate >40Mbps) - Check
Casino.Royale.BDrip.1080p.SPLIT-004.mkv ok- Check
Deinterlace.m2ts - Check
H264_TrueHD.m2ts - Check
Satoyama.II.Japan.Secret.Water.Garden.1080p.rus.-002.mkv - Check
VC-1_Sub.mkv ok - Check (multi-subtitle - Check)
hns-fc-new-002.mkv (1080p 16Ref.frames) - "can replay, but causes blocking, not smoothly replayed the file".
All files ran smoothly over the wired network with an exception of Casino.50.mkv/ Casino.Royale.BDrip.1080p.SPLIT-004.mkv - "network problem, no smoothly replaying. If copied to HDD, playback OK".
aldus 'xstreameradmin'.

nog altijd geen reacties van 'echte' klanten... heeft iemand hier al een TNT-popje aan de deur gehad? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door increddibelly op 01-07-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282347

Vandaag zijn alle units verstuurd naar consumenten die hebben besteld, have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308525

Goedenavond

volgens mij is heel die xtreamer een fake....als je service and support zoekt kom je uit op de siten van wd
Het adres in Amersfoort is te huur.....
Dus ik denk dat dit een klein beetje gaat lijken op oplichting

Groet Riez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Anoniem: 308525 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:30:
Goedenavond

volgens mij is heel die xtreamer een fake....als je service and support zoekt kom je uit op de siten van wd
Het adres in Amersfoort is te huur.....

Dus ik denk dat dit een klein beetje gaat lijken op oplichting
Groet Riez
Aardig dat je je speciaal daarvoor aanmeldt... Voor service en support kun je gewoon terecht op hun website en forum. Verder is het adres in Amersfoort een kantoorpand waar meerdere bedrijven in gevestigd zijn. :)
Hoewel het niet onmogelijk is, geloof (en hoop) ik niet dat het oplichterij is :7 :
SteeringWheel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:31:
Risico durf ik wel te nemen ondanks 'If it sounds too good to be true ... it probably is'. Zou wel een erg goed opgezette hoax/scam zijn dan als je kijkt hoeveel moeite ze in de website/shop/supportsysteem/forum/demo filmpjes hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check ff djuice die gezegd heeft dat ze verstuurd zijn
SteeringWheel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:47:
[...]

Aardig dat je je speciaal daarvoor aanmeldt... Voor service en support kun je gewoon terecht op hun website en forum. Verder is het adres in Amersfoort een kantoorpand waar meerdere bedrijven in gevestigd zijn. :)
Hoewel het niet onmogelijk is, geloof (en hoop) ik niet dat het oplichterij is :7 :

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 308525 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:55:
Check ff djuice die gezegd heeft dat ze verstuurd zijn

[...]
Ja hallo: dat heeft ie vandaag om 17:00 uur gemeld. Erg raar dat nog niemand hem dan 'al' binnen heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

check zijn site even

of google hem even dan weet je wat ik bedoel
ik krijg in ieder geval geen connectie met xtreamer
pven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:01:
[...]

Ja hallo: dat heeft ie vandaag om 17:00 uur gemeld. Erg raar dat nog niemand hem dan 'al' binnen heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mij werkt de site nog wel. Ik heb het idee dat je ze om wat-voor-reden-dan-ook zwart probeert te maken. :?

En geef dan eens concrete URL's waar jij uit haalt dat we allemaal op worden gelicht.

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 01-07-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer ze niet zwart te maken maar ben wel bang dat ik niet de spullen krijg

ik kom op divxplayer.nl in spijkenisse uit....daar zie ik hem niet
ik kom op mivx.nl uit .....daar zie ik hem niet
als ik naar service and support gaat kom ik op de website van western digital...notabene de concurrent
Verder kom ik ook ergens een adres tegen in amersfoort op de algolweg 9-1 ...google daar is op

[ Voor 172% gewijzigd door Anoniem: 308525 op 01-07-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Hoe dan ook, dit is niet het topic om dit te bespreken. Dit topic gaat over het apparaat. Ervaringen met het bedrijf / de shop kun je elders kwijt. Niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok

we zullen zien
RoD schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:19:
[modbreak]Hoe dan ook, dit is niet het topic om dit te bespreken. Dit topic gaat over het apparaat. Ervaringen met het bedrijf / de shop kun je elders kwijt. Niet hier.[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:15
Heb weken zitten twijfelen en net toch maar 1 besteld.
Kreeg er nog steeds een gratis Antenne bij, maar die 20 euro gaat weer naar de verzendkosten.
Heb nu op mijn kamer een kabel lopen vanaf de pc, maar straks in het nieuwe huis zal dat wat lastiger worden met 4 slaapkamers :P

Edit: ben overigens nummer 1971 geloof ik :/
Moet zeker wachten tot augustus.. grmbl..

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-07-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
What the hell is dit.

Ik begin er ook aan te twijfelen.
Nog gezocht op en review of dat er iemand al 1 gekregen heeft, maar dit lijkt niet goed te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Geduld mensen, de eerste units zijn gisteren pas verscheept. Geen enkele reviewer heeft nog een exemplaar in handen gehad. Ik snap niet dat mensen zo weinig vertrouwen hebben. Ik ga pas flippen als ik een doos met bakstenen ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
abusimbal schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:51:
What the hell is dit.

Ik begin er ook aan te twijfelen.
Nog gezocht op en review of dat er iemand al 1 gekregen heeft, maar dit lijkt niet goed te komen.
Kalm aan. Het is niet nodig om paniek te zaaien. Er zijn verscheidene mensen die mailtjes naar de support van MViX hebben gestuurd en het antwoord terugkregen dat de Xtreamer inderdaad een Unicorn/MViX merk is. Daarnaast, wat voor zin zou het voor de eventuele oplichters voor zin hebben om een 43-pagina grote user manual te maken nog voordat het product verzonden werd geacht te zijn. Beetje veel moeite, of niet?

Wacht in ieder geval het einde van deze week af. Als er dan nog geen veranderingen zijn geweest heb je pas reden om je druk te maken. Als je zo paranoide bent snap ik niet dat je uberhaupt al een product hebt gekocht waar je weinig tot geen bewijs hebt gezien over haar legitimiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The units are on their way. Be patient and in a matter of few days all of you will get their tracking number as per their shipment.

Please stop sending us this kind of question regarding ETA . We simply cannot answer and are reluctant to delete them from your accounts log as this will be regarded rude of us to do.

Just be patient. Once you got the Tracking Number you will be able to monitor the way your device is doing to your living room with an online tracking tool.

In order to provide you all smooth and fast delivery we are using various couriers per country. The shipping load was simply too much for one company to handle and we did not require you to pay any additional cost for delivery.
En idd: waarom zou men manuals schrijven en filmpjes maken als ze de bedoeling hebben om je op te lichten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 12:31

burgt

Starbass

pven schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:33:
[...]

En idd: waarom zou men manuals schrijven en filmpjes maken als ze de bedoeling hebben om je op te lichten? :?
Om het echt te laten lijken zodat minder mensen argwaan hebben en dus meer mensen erin trappen?

Maar de eerste zullen zo wel aankomen, ben erg benieuwd naar de gebruikers reviews

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik snap echt niet waar jullie je zo druk om maken. Er zijn echt al zoveel mensen die het product gekocht hebben en er is al veel media aandacht. Mocht oplichterij zijn geweest, dan waren ze al lang pleite geweest met het eerste geld en niet nu heel de wereld over hun schouder meekijkt.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.