BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Beauty is in the eye of the beerholder
Dat doet hij allemaal idd, automatisch ook nog, super handig, net zoiets als sabnzbd.HellBeast schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:45:
Hoe werkt dat NZBget dan? Die download gewoon rechtstreeks naar de HD van je media speler? Kan hij daarna ook de rar's uitpakken? Of met quickpar repareren?
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Werkt al prima op de NMT (Popcornhour, HDX, etc) devices dus het is mooi en het is waarHellBeast schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:56:
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn!
Er bestaat een Youtube filmpje van dit apparaat (ergens eerder in dit topic gepost), dus zal het wel echt zijn. Alleen vraag ik me af waarom ze er niet voor gekozen hebben een paar review samples op te sturen naar reviewsites.
Ik ben wel benieuwd naar de netwerkperformance en de HD-afspeel performance.
Het lijkt er tevens op dat er geen koelfannetje in zit, dus vraag ik me af hoe ze een 400MHz processor koel houden.
@ BounceMeister: Er zit wel een 25mm fan in. Deze is via het menu in te stellen qua snelheid, maar is niet uit te schakelen. zie voor meer info de handleiding die al beschikbaar is op de Xtreamer website,

[ Voor 10% gewijzigd door HellBeast op 02-07-2009 13:20 ]
Heb alleen ervaring met een pc, heb geen nmt. Maar persoonlijk maakt me dat niks uit aangezien hij dat mooi 's nachts mag doen.Floris-K schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:43:
Ja dat was direct mijn vraag.. Als je een .mkv hebt gedownload en wilt deze reprarren met Quickpar om vervolgens uit te pakken. Hoe lang is dat ding er dan wel niet mee bezig?
XtreamerAdmin @ Thu Jul 02, 2009 12:27 pm http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=1932#p1932
I meant you'll get your tracking numbers by tomorrow.
En: Magic in the box

[ Voor 12% gewijzigd door SteeringWheel op 02-07-2009 15:15 ]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Een .mkv'tje zal wel iets van 20GB zijn? Dat zou wel eens heel erg lang kunnen duren. Des te meer reden om een goede payserver te nemen. Dan is repareren veel minder vaak nodig.Floris-K schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:43:
Ja dat was direct mijn vraag.. Als je een .mkv hebt gedownload en wilt deze reprarren met Quickpar om vervolgens uit te pakken. Hoe lang is dat ding er dan wel niet mee bezig?
Het alternatief: Niet laten repareren en eerst naar de PC kopieren, dan repararen en dan weer terugzetten gaat ook wel lang duren.
Met m'n Synology Diskstation (NAS, vergelijkbaar apparaat) haal ik maximaal iets van 12 MB/s transfersnelheid over gigabit ehternet. Dan zou het (20x1024/12/60) 28 minuten duren om het te kopieren. Met standaard 100Mbit (8 MB/s) zou het bijna drie kwatier duren om te kopieren.
Dan repareren en dan weer terug. Dat kost ook een paar uur bij elkaar.
Daarnaast valt het me op dat downloaden met m'n NAS langzamer gaat dan met de PC. Voordeel is echter dat de NAS minder stroom verbruikt en veel stiller is. De snelheid is ongveer 600kB/s t.o.v.1068kB/s. Ik heb het overigens sinds de laatste firmware updates niet meer getest.
Ik neem aan dat de Xtreamer vergelijkbare prestaties neerzet. Hoewel hij met 400MHz wel sneller is dan de 266MHz van m'n NAS. De NAS heeft overigens wel 128MB geheugen.
[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 02-07-2009 15:13 ]
Op mijn pc duurt het fixen en uitpakken bij elkaar al snel 15-20 minuten
Dit terwijl ik heb: Q6600 (4x 3,6 ghz), 4GB RAM en 2 Sata300 7200rpm schijven in Raid1
Ik verwacht dat zo'n mini apparaatje er dan ook een halve week tot een week erover zal doen om te downloaden, repareren en uit te pakken. Het zou iig wel makkelijk zijn.. Hoeft de pc niet elke week een nacht aan te staan
Heb Ziggo hier en ga binnenkort naar 50/5 (mbit) toe. Ik weet iig dat een 5400rpm schijf(voorkeur voor xtreamer) snelheden van 40MByte/s niet haalt. Laptopje met 5400rpm schijf aan school netwerk gehangen en kreeg elke halve minuut een melding dat het downloaden was gepauzed, omdat de HD achterstand weg moest werken.
edit: @ magic in the box: Ziet er allemaal er goed uit. Had eigenlijk een afstandsbediening verwacht met 10 knoppen, maar ziet er goed uit zeg ! Toch maar eens kijken voor een Logitech Harmony met al die AB's
[ Voor 18% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-07-2009 15:21 ]
Kan deze speler de audio via de optical out vertragen om een lipsync te verkrijgen met de TV?
Ik kan dat nergens terugvinden en heb nog een goede receiver zonder HDMI die ik niet zo maar wil vervangen.
Ik heb deze voor 10,- bij de aldi, werkt perfect, kan leren van een andere ab, al is hij bij lange na niet zo mooi als de Logitech:Floris-K schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:19:
edit: @ magic in the box: Ziet er allemaal er goed uit. Had eigenlijk een afstandsbediening verwacht met 10 knoppen, maar ziet er goed uit zeg ! Toch maar eens kijken voor een Logitech Harmony met al die AB's

Goede vraag, er wordt nergens over gesproken dat dat kan, maar kan je receiver dat dan niet?Indoubt schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:40:
Kan deze speler de audio via de optical out vertragen om een lipsync te verkrijgen met de TV?
Ik kan dat nergens terugvinden en heb nog een goede receiver zonder HDMI die ik niet zo maar wil vervangen.
Ik hoop dat de Xtreamer tijdsvertraging heeft voor de optical audio out. De manual zegt er niets over maar het zal denk ik wel bekend worden zodra de eerste spelers zijn uitgeleverd.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze wens/dit probleem
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 02-07-2009 18:05 ]
Copyright.

Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 02-07-2009 19:20 ]
[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 02-07-2009 19:21 ]
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 03-07-2009 08:37 ]

En nog een topic voor de non-believers
Zijn er uberhaupt wel players (inclusief de luxere BD player) die dit kunnen? Volgens mij heb je 2 opties hiervoor:Indoubt schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:40:
Ik heb de user manual doorgespit (bedankt voor het posten dat ie beschikbaar was) en kan een ding niet terugvinden in de manual.
1. een moderne receiver met vertraging in de receiver
2. geluid via HDMI naar de tv en digitaal geluid van tv naar de receiver.
1. Features
- Scan local / network media folders, fetch data for each movie from an online website and generate:
a. A local database of movies
b. 3 files with the base name of the movie filename, for the use of Xtreamer
- Show a 3D Wall of local movie database
- The user can choose the online website from which the data is fetched according to language preference
- Since scan can take a long time, during the scan the current movie data is shown, and progress is updated
- A smart & flexible 'Search' feature allows the user to quickly find a movie by Genre, Rating, Actor and more
[ Voor 70% gewijzigd door pven op 03-07-2009 09:38 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ze zouden dit op die medieplayer zelf moeten zetten ipv een los programma. Bij die nmt dingen werkt dat ook al zo slecht.
Je hebt natuurlijk gelijk, ik had die oplossingen ook al bedacht echter:riddles schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:29:
[...]
Zijn er uberhaupt wel players (inclusief de luxere BD player) die dit kunnen? Volgens mij heb je 2 opties hiervoor:
1. een moderne receiver met vertraging in de receiver
2. geluid via HDMI naar de tv en digitaal geluid van tv naar de receiver.
1. kost veel centjes, ik heb nogal wat eisen m.b.t. geluidskwaliteit en bijvoorbeeld pre-outs. De multichannel versterker wordt niet gebruikt voor de frontkanalen, deze staan op een aparte stereo versterker die voor film kan worden aangesloten op de pre-out van de receiver. De huidige doet dat en ik kan ook nog eens mijn geld maar een keer uitgeven.
2. Jahaaaa, dat zou leuk zijn, de time delay is dan afhankelijk van de belldverwerkingssnelheid van de TV en je hebt altijd 100% perfecte lip sync. Helaas hebben vrijwel alle grote fabricanten van TV's hun ziel verkocht aan de duivel. Onder druk van de media industrie wordt de digital(SPDIF) out op de tv gedowngrade naar twee kanaals PCM als je een HDMI bron aansluit. Helaas moet het probleem daardoor in de versterker of in de speler worden opgelost. Het is krom, het is duur, het is moeizaam en het is stupide met dank aan de media industrie.
Daarom hoop ik dat het mogelijk is op de xtreamer.
Ik zal mij ook aanmelden op het forum van de xtreamer en de vraag daar stellen.
De units worden op dit moment vanuit Korea naar Europa verscheept. De verzending is dus niet vanuit nederland op de release datum van 1 juli.
Er wordt geen extra belasting voor import aan de klanten doorberekend. Dit heeft de directeur van MVix gemeld in het nederlandse gedeelte van het forum.
Wel balen dat de verzending nu minstens een week langer gaat duren. Helaas pindakaas!
Edit: Er is onduidelijkheid op het forum wat betreft de verzending. De Xtreameradmin zegt nu dat alles wel vanuit NL verscheept wordt. Ik vermoed zelf dat het hele zooitje eerst naar NL komt en daarna naar de eindbestemming wordt gestuurd.
[ Voor 19% gewijzigd door HellBeast op 03-07-2009 13:42 ]
Verwijderd
Xtreamer is een project waar o.a. Mvix, Unicorn en Realtek erg nauw samenwerken. De 1e batch is volledig direct aan consumenten verkocht via het web in de online webshop. Xtreamer wordt uitgevoerd door Mvix Europa. Alle webshop orders worden dan ook door hun gecoordineerd. Zie Xtreamer als een 2e merk naast Mvix echter gericht op een wat ander publiek en uitsluitend bestemd voor de online verkoop kanalen.
Mvix Benelux zal de Xtreamer gaan importeren binnen de EU en de Benelux net zoals zij al doet voor de Mvix producten. Dit is om vervolgens de reguliere online webwinkels te voorzien van de Xtreamer zodat zij hem tevens kunnen gaan verkopen. Wij geloven er zelf namelijk in dat consumenten liever kopen bij hun eigen vertrouwde webshop. De 2e batch staat voor augustus gepland dus rond die tijd kunnen mensen gaan bestellen tevens in Nederlandse webshops. Welke is nog niet exact bekend maar die info volgt binnenkort.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 13:49 . Reden: extra info ]
Wel jammer dat ik net mijn bestelling heb geplaatst voor batch 2.
Waarschijnlijk bieden de webshops het straks goedkoper aan en met slechts een paar euro verzendkosten.
1 voordeel: de wifi antenne zit er nog bij als je nu nog besteld

Maar geen trace nr
Verder nog een opengewerkte Xtreamer.
[ Voor 75% gewijzigd door SteeringWheel op 04-07-2009 12:29 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 05-07-2009 17:39 ]
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=2&t=457
Hiermee hopen ze een final antwoord te geven op alle geruchten en negatieve verhalen ("zo goedkoop, dat kan nooit"). Blijkbaar liggen ze behoorlijk onder vuur van concurrenten en sceptici.
Daarnaast laat het topic ook mooi zien met welke ontwikkelingen ze bezig zijn. Ik ben vooral nieuwsgierig naar het kunnen streamen van je content buiten je netwerk. Daarnaast zijn internet radio en een bittorent client in de maak lees ik. Nu ook nog nzb erbij en dan ben ik helemaal blij.
Edit 6-7-2009:
Ik zie net een topic voorbij komen mbt nzb ondersteuning. De software die voor de popcornhour geschreven is, kan mogelijk vrij makkelijk overgezet worden naar Xtreamer. Daarnaast is Xtreamer volledig opensource dus er zullen vast nog wel meer mooie addons bijkomen.
[ Voor 22% gewijzigd door Unomomentodado op 06-07-2009 19:50 ]
Ik ga voor HDMI voor het beeld en optical voor het geluid.
Ik heb vandaag eens wat met die MovieJukeBox gespeeld. Mijn voorlopige conclusie is dat dit stukje software nog lang niet af is. Hij vindt sommige dingen wel, sommige dingen niet en sommige dingen worden echt compleet verkeerd geregistreerd. Maar goed: het is nog maar een beta.
[ Voor 46% gewijzigd door pven op 06-07-2009 16:44 ]
http://www.youtube.com/watch?v=B4wcC50JTys
Voor een eerste indruk ziet het er goed uit. Ik wacht nog even op een 'echte' review maar er zit iig wel snelheid in de menu's (iets dat de PCH bijv. niet heeft imho).
Ik zat zelf te denken aan de:
Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT 500GB SATA2 8MB 5.400
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT
Haha goede tip! Hier hetzelfde gehad alleen met een andere media player...Unomomentodado schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:32:
Let trouwens op dat er geen HDMI kabel bij geleverd wordt (verwachtte ik eerst wel). Dus wil je direct aan de slag , dan zou ik er vast een aanschaffen.Niks zo vervelend als naar de Scheer&Foppen om te hoek te moeten lopen om daar een dure HDMI kabel te moeten kopen omdat je hem per se aan wilt sluiten (been there).
ehhhh..HOI
Voortaan graag inhoudelijk reageren.
[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 07-07-2009 02:05 ]
wat HD betreft ik heb de http://tweakers.net/price...rpio-blue-wd5000bevt.html besteld, en kon hem voor €78,- ophalen bij komplett.nl, Ideaal. argh, zie nu dat ie €76,01 is...
[ Voor 5% gewijzigd door renbull op 07-07-2009 09:32 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Wat een megagrote adapter zit er bij dat ding! Dan ben je gelijk 2 andere stopcontacten van de stekkerdoos kwijt. Ze hadden er beter een stukje kabel tussen kunnen doen, dan kan je de adapter gewoon neerleggen en neemt de stekker maar 1 klein stopcontact in beslag.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:21:
De eerste Xtreamer alvast uitgepakt: http://www.youtube.com/watch?v=4S4nGEn8Gjw
De opstarttijd valt me een klein beetje tegen, ruim 30 seconden. Een Xbox met XBMC is sneller opgestart. De verdere werking is wel lekker vlot!IceStorm schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:18:
Dan is deze natuurlijk interessanter:
http://www.youtube.com/watch?v=B4wcC50JTys
Voor een eerste indruk ziet het er goed uit. Ik wacht nog even op een 'echte' review maar er zit iig wel snelheid in de menu's (iets dat de PCH bijv. niet heeft imho).
Ik ben benieuwd naar de weergave van FullHD materiaal.
[ Voor 40% gewijzigd door BounceMeister op 07-07-2009 10:15 ]
Als ik gewoon een dvd wil kijken, dan moet ik ook 30 secs wachten tot die HD gereed is.
Gewoon je Xtreamer aanzetten en nog ff wat te drinken inschenken
Mijn Xtreamer-tje ligt nu op de plank bij TNT in Cork (Ierland).
Nog ff door de kanaal tunnel !!!!!!
Ben zeer benieuwd.
Tip voor de HDD 2,5".
Zie de Dixons Online folder: Freecom Externe 2,5" harddisk 500GB €89,99 (Blz 20).
Deze heeft een interne Samsung Spinpoint M7 HM500JI schijf die in de Xtreamer kan.
Rubber pootjes ff weg wippen, schroefjes los, kastje (Click/Clack systeem) open pulken met platte screwdriver en klaar.
P.S. Garantie stickertje gaat wel naar de kl*te.
Dus eigen risico.
Wil je dit niet, kun je hem altijd nog aan een USB poort hangen.
[ Voor 57% gewijzigd door vuilverwerking op 07-07-2009 16:28 ]
‘Er is een ware run ontstaan op alles wat met Xtreamer te maken heeft, we zijn er zelf ook aangenaam door verrast,' aldus Mark Appel, Managing Director van Xtreamer. ‘De meest vreemde geluiden deden zich in de markt de ronde omdat men het voor onmogelijk hield wat wij hebben neergezet. Met de eerste leveringen deze week aan de consument en aan journalisten voor reviews laten we zien waar de afgelopen maanden keihard aan gewerkt is.'
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 07-07-2009 17:18 ]
Verwijderd
De youtube filmpjes van MrXtreamer (Mark Appel) zijn erg interessant maar hebben tot nu toe helaas geen HD (1080p) afspeel mogelijkheden getoond. Als Mark dit overigens zelf wil doen, is dat ook super. Ik heb flink gegoogled maar kom steeds uit bij informatie van het bedrijf. Ik ben heel erg benieuwd naar de HD capaciteiten van het apparaat en de ervaringen van gebruikers hierin.Weet iemand een mooi linkje?
Voor zover ik weet nog niet. Je ziet wel dat de Xtreamer steeds dichterbij komt (ik zag dat iemand zijn Xtreamer in Dublin had gespot, de mijne is nu volgens de TNT-site in Luik).NooN schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:45:
Zijn er al berichten van iemand behalve meneer Mark Appel die het apparaat al binnen hebben gekregen en hebben die personen misschien al een gebruikersreview online gezet?
Afgaande op dit topic op Xtreamer zijn er al wel mensen die hem binnen hebben.
Ook interessant: hier staat het dringende advies om de firmware eerst bij te werken als je hem eenmaal hebt ontvangen.
Als het ze gaat lukken 1080p over de wireless N module te streamen dan zijn ze de eerste die dat gelukt is met een media streamer (gelezen op mpcclub). Fingers crossed!

Update
Heb bij de bestelling dit ook te horen gekregen:
Maar goed ik ga geen statussen hier posten.Dear Sir
Thank you for your payment and order.
Our product will commence shipment on 1.8.2009
We will send you in the box free of charge a wireless USB Antenna 802.11n as a gift as you are a pre-order period time buyer.
Once your unit will be ready for shipment you will be notified automatically by our system and sales team.
Thank you for your purchase.
Xtreamer Sales Team
[ Voor 46% gewijzigd door Hugo op 08-07-2009 14:30 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Misschien handig om alvast een spare voeding bij de hand te hebben voor het geval je er enthousiast mee aan de gang wilt gaan en de voeding blijkt ook bij jou defect...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
NooN schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:45:
Zijn er al berichten van iemand behalve meneer Mark Appel die het apparaat al binnen hebben gekregen en hebben die personen misschien al een gebruikersreview online gezet?
De youtube filmpjes van MrXtreamer (Mark Appel) zijn erg interessant maar hebben tot nu toe helaas geen HD (1080p) afspeel mogelijkheden getoond. Als Mark dit overigens zelf wil doen, is dat ook super. Ik heb flink gegoogled maar kom steeds uit bij informatie van het bedrijf. Ik ben heel erg benieuwd naar de HD capaciteiten van het apparaat en de ervaringen van gebruikers hierin.Weet iemand een mooi linkje?
Verwijderd
Ik hik namelijk aan tegen de verzendkosten die zomaar 20% bovenop de aanschafkosten gooien, waarbij de leverancier in mijn ogen ook nog eens allerlei warrigheden rondom de eventuele douanekosten opwerpt. En dat voor een apparaat dat op één of andere manier toch Nederlandse roots lijkt te hebben. Dat moet dan toch goedkoper verzonden kunnen worden, zodat je het apparaat ook echt in huis kan hebben voor en prijs in de buurt van de geadverteerde 99 euro? De prijs van de leverancier, met gratis antenne, met gewone NL verzendkosten: dat zou mooi zijn!
Plus, als er meer webwinkels bijkomen die dit apparaat gaan leveren, is dat ook prettig voor de marktwerking. Kennelijk is Mvix erbij betrokken, dus als die hun dealernetwerk zouden inzetten...
[ Voor 4% gewijzigd door JME op 09-07-2009 10:46 ]
Dat is een domein van MvixJME schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:40:
De Xtreamer wordt nu ook te koop aangeboden op www.mediastreamershop.nl. Iemand ooit van gehoord?
Ah, daar was je al achter.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 09-07-2009 10:46 ]
JME schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:55:
Hopelijk een niet al te off-topic vraagje, maar stel dat ik overstag ga en me laat verleiden door de actie met de gratis 802.11n antenne: is dat ding backwards compatible met mijn 802.11g router?
[ Voor 7% gewijzigd door renbull op 09-07-2009 11:18 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Overigens vermoed ik dat het wel kan, maar ik ben wat huiverige voor een iets tragere draadloze verbinding door het verlengkabeltje.
edit
ohja, ik ben net ff langs de wibra geweest om te kijken of het waar is. Ja hoor ze kosten €3,99 en zien er net zo uit als de kabals van €10-€20
vuilverwerking schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:10:
Wibra en HDMI kabel..........Beetje goed spul???
[ Voor 29% gewijzigd door renbull op 09-07-2009 12:51 ]
De Ladder uitleg is wel lachen. Fysiek goed is een ander verhaal.
[ Voor 23% gewijzigd door vuilverwerking op 09-07-2009 12:11 ]
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=zH5mnIYLj2Q
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 14:04 ]
Super, bedankt. Ik ben reuze benieuwd.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:10:
op veler verzoek filmpje online geplaatst op youtube met afspelen full hd mkv/h.264 film... nog aan t uploaden maar zodirect online (was geschreven 12.10u 8 juli)
Dat klinkt als een erg goed idee, het lijkt me dat dit niet moet uitmaken voor de kwaliteit van de verbinding (zolang de USB kabel niet te lang is). Mijn externe hardeschijf zit tenslotte ook met een USB kabel vast aan mijn computer? Is zelfde principe.pven schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:21:
Ik vraag me af of die antenne via een USB-kabeltje te verlengen is. De Xtreamer komt bij mij in een kastje te staan (met IR-extender), het is nog niet te voorspellen wat in het kastje het bereik van de antenne is.
Kun je misschien een linkje plaatsen? (Ik kan hem nu nog niet vinden.) (12:40).Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:10:
op veler verzoek filmpje online geplaatst op youtube met afspelen full hd mkv/h.264 film... nog aan t uploaden maar zodirect online (was geschreven 12.10u 8 juli)
Bedankt voor je filmpje.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:10:
op veler verzoek filmpje online geplaatst op youtube met afspelen full hd mkv/h.264 film...
Deze speelt vanaf de harddisk.
Werkt dit ook goed via een (bedraad) netwerk?
[ Voor 4% gewijzigd door pelican op 09-07-2009 15:22 ]
Voor de rest ziet het er natuurlijk goed uit !
Ik ben vooral benieuwd of ie echt helemaal nooit stottert (zoals de ps3 wel doet als ie boven de 50/60 mb/s komt)
Zou je eens een ongecomprimeerde blue ray film willen afspelen?
Tevens zou ik graag willen weten wat de draadloze performance is via een wireless N router
als dit allemaal hgoed werkt bestel ik er ook 1.
Alvast bedankt.
[ Voor 23% gewijzigd door Nordcore op 09-07-2009 15:43 ]
Zie hier vele ervaringen. Vele positief maar ook enkele negatief met name over streaming performance:Nordcore schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
ziet er allemaal erg goed uit.
Ik ben vooral benieuwd of ie echt helemaal nooit stottert (zoals de ps3 wel doet als ie boven de 50/60 mb/s komt)
http://forum.xtreamer.net...092047fbfce8d32a63b56e7c5
Fijn allemaal, maar wat is er dan zo "special" aan die chip en hoe vertaalt zich dat in 1080p-beelden op mijn full-hd scherm? Als ik de full-hd beelden uit de Xtreamer zou vergelijken met een HDX-1000 of een WDTV of een goede upscalende dvd-speler, welke verschillen mag ik dan verwachten?
Ik ben zó benieuwd naar de eerste echte reviews...
Laat dat net hétgene zijn waar het kastje voor bedoeld is. Weet ik weer waarom ik nooit apparatuur koop voordat het door anderen getest is. Ik hoop voor de vroege bestellers dat er nog een firmware komt die het tot een krachtig apparaat maken.catchingfire schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:46:
[...]Vele positief maar ook enkele negatief met name over streaming performance
Je bent wel erg negatief hoor, ik heb er ook 1 besteld, maar ik vind het handig dat ik kan streamen, maar ik druk er een 500gb schijf in en stream helemaal niks... speel het gewoon lokaal af. Want ik heb op mijn slaapkamer geen utp en via wifi is leuk maar werkt natuurlijk niet fatsoenlijk, dat weet je vooraf alPoplitius schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:54:
[...]
Laat dat net hétgene zijn waar het kastje voor bedoeld is. Weet ik weer waarom ik nooit apparatuur koop voordat het door anderen getest is. Ik hoop voor de vroege bestellers dat er nog een firmware komt die het tot een krachtig apparaat maken.
Dat streaming is ook leuke extra optie, maar ik verwacht het niet veel te gaan gebruiken.
Inderdaad, helpMR_WAZOO schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:00:
als ik het topic zo lees lijkt het er enorm op dat dit een heel erg leuke speler is, echter gezien de eerste posts twijfel ik nog een beetje en uit de openingspost word ik ook niet helemaal 100% wijs, is het misschien een idee om een hernieuwde openingspost te maken?
Ik ben niet goed in openingsposten.
1 vraag die ik heb. Is er een mogelijkheid om deze ook via component aan te sluiten. Ik heb in mijn keuken een tv hangen, maar de buizen die ik daar getrokken hebben zijn te dun voor HDMI...
Basement Bios ---- Exo-S
Nee, alleen hdmi of composiet...Mystikal schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:50:
1 vraag die ik heb. Is er een mogelijkheid om deze ook via component aan te sluiten. Ik heb in mijn keuken een tv hangen, maar de buizen die ik daar getrokken hebben zijn te dun voor HDMI...
Precies de reden waarom ik hem heb besteld. Hoop alleen dat het streamen enigzins te doen is. Gelukkig heb ik nog niet veel HD materiaal en zal ik vooral series streamen in divx formaat. Dat moet volgens mij wel goed gaan.Mystikal schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:50:
Ik ben ook erg benieuwd naar dit spelertje, voor op de slaapkamer. Ik de woonkamer heb Mediaportal draaien, maar om nu ook een volwaardige pc in de slaapkamer te gaan zetten, daar pas ik voor.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ik las op het xtreamer forum dat de streaming problemen met de volgende update (1.02 die over 2 weken uitkomt) opgelost worden. Ben benieuwdWorkForce schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:44:
[...]
Precies de reden waarom ik hem heb besteld. Hoop alleen dat het streamen enigzins te doen is. Gelukkig heb ik nog niet veel HD materiaal en zal ik vooral series streamen in divx formaat. Dat moet volgens mij wel goed gaan.
Ik ga hem eerst nog op mn oude beeldbuis aansluiten (student etc
Ik ga hier wel mee aan de slag, kost wel even wat tijd, heb dus even geduldabusimbal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:59:
[...]
Inderdaad, help![]()
Ik ben niet goed in openingsposten.
En de site is ook down (hier iig)
Ontopic: Ik ben wel een beetje geschrokken van al het temperatuur gedoe, nu zelfs een announcement met 'als je HD afspeelt dan de fan op medium en high' en dan reacties van iedereen die het apparaat al binnen heeft met WTF op high is het een orkaan!!
[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-07-2009 15:18 ]
Ik heb er eentje liggen welke ik mag testen voor dit weekend. Ik zal zsm een eerste indruk van dit apparaatje posten. Kijken wat ie in huis heeft. Ben benieuwd!
"Photo viewing. From local HDD/USB - amazingly fast compared to PCH (I have turned off transition and slideshow delay) - doing "next" or "previous" is pretty instant. Over the wireless connection it's a bit slower - about a 1s pause then the pics appear - maybe my NAS drive is to blame for that little pause. The icing on the cake would be a thumbnail view."
Ben ik eigenlijk ook wel naar benieuwd, subs syncen is zelfs een knop voor op de AB dus...digital8 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:04:
Weet iemand of de xstreamer de mogelijkheid heeft om de audio te corrigeren, als dit 'out of sync' is...?
Het team lijkt erg gepassioneerd dus als het nu niet kan zou het binnen 1-3 firmware updates wel mogelijk moeten zijn.
Zitten inderdaad knoppen hiervoor op de AB, staat ook in de handleiding:digital8 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:04:
Weet iemand of de xstreamer de mogelijkheid heeft om de audio te corrigeren, als dit 'out of sync' is...?
"SYNC SUBTITLE To adjust sync of subtitle files played with film (100ms/ 0.1sec)"
Verwijderd
Een groot nadeel wat ik bij de pvr merk, is dat software-development wordt uitbesteed. PVR gebruikers zitten bijvoorbeeld al tijden te wachten op de beloofde internet functionaliteit (MVix Live). Eigenlijk werkte alleen Youtube, tot 1-2 maanden geleden (volgens mvix heeft google iets veranderd - schuif maar af). En het internet op de xtreamer (xtreamer live) is PRECIES hetzelfde als op de pvr (Als ik nu mvixlive selecteer staat bij vrijwel alles 'Coming Soon', al 4+ maanden!) Als XTREAMER open-source wordt, heb je dat probleem minder natuurlijk, maar ik verwacht zeker de eerste maanden/jaar heel veel bugs en problemen en (hopelijk) veel updates.
De internet toepassing werkt op de mvixpvr trouwens helemaal niet als je geen hdd ingebouwd hebt, dat is misschien bij de xtreamer ook het geval.
werd de pvr ook maar open-source
Voor mij komen er geen verrassingen uit, je krijgt wat je voor 99 euro mag verwachten.
Inderdaad, mooie budget oplossing voor mij. De reden waarom ik hem gekocht heb is zodat ik niet meer hoef te slepen met m'n laptop om die aan m'n tv aan te sluiten. Ben wel benieuwd wat de kwaliteit is van de composite video uitgang, ik ga hem namelijk in eerste instantie nog op mn oude breedbeeld aansluiten. (de lcd komt later welpven schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:28:
Mooi review.
Voor mij komen er geen verrassingen uit, je krijgt wat je voor 99 euro mag verwachten.
Ik bedoel dus niet het syncen van de subtitles maar van hoe zal ik het zeggen 'lip synchronisatie' de audio iets eerder of later laten afspelen zodat audio en video gelijk loopt.digital8 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:04:
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.