Mystikal's bioscoop deel 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Nadat het in 2010 hier allemaal begon, gaan we dit jaar verhuizen.

Huidige situatie. De bank is overigens aangepast, waardoor er nu 4 chaisse longue zijn. Ideaal! Zichtbaar op 1e foto, niet op 2e foto.
Bios 4

Bios 1

Dat is natuurlijk super leuk, maar in ons nieuwe huis geen kelder meer :'( :'( Dit was zo'n beetje de enige concessie. Het voordeel is wel dat er maar liefst 9 slaapkamers zijn, waarvan ik er eentje heb kunnen reserveren voor een nieuwe bioscoop. Helaas niet eentje zo mooi qua grootte als ik wat ik nu heb (5x2,50), maar ik moet het er mee doen.

Ik ben een beetje aan het stoeien hoe of wat nu het beste is de ruimte in te richten.
Een aantal zaken die vooraf duidelijk moeten zijn:
  • Muren, vloeren en plafonds blijven zitten, maar wellicht toch wat freeswerk doen om het allemaal heel netjes te maken
  • Onbekend nog of er een loze leiding (cai) zit, waarvan ik mijn netwerk kan halen. Als deze er zit, zit hij rechtsbovenin de kamer zie platte grond hieronder.
  • Mijn huidige bank gaat mee, die is 2,75 breed.
  • Beamer, scherm blijft achter (buiten al mijn ander netwerk apparatuur. De nieuwe bewoner is een digibeet en vroeg me om alles achter te laten. Daarmee uiteindelijk ingestemd. Ik heb bijna de nieuw prijs kunnen rekenen... :)
  • Het wordt wederom een 5.1 opstelling, met de huidige audio apparatuur
  • Er zit een 'inbouw kast in de ruimte'. Wellicht is dit de plek om de apparatuur neer te zetten.
  • Gezien het feit dat mijn gameroom niet meer in dezelfde ruimte zal zijn als mijn bioscoop heb ik een nieuwe pc aangeschaft. Dat is een Intel NUC 8I3BEH2 Bean Canyon geworden. Ik neem afstand van Mediaportal en ga over op Plex
  • De kamer heeft geen bovenlicht en is voorzien van rolluiken. Ik kan het dus wederom helemaal donker maken.
  • Vertrekken hebben allemaal vloerverwarming, dus geen last van radiatoren in de ruimte
  • Vloer is pvc, en dus zal ik wederom iets moeten gaan doen aan de demping. Geen idee hoe of wat nog.
Een plaatje bij het praatje. Dit zijn de foto's van de huidige verkopers. De spullen gaan er dus allemaal uit.

Aanzicht vanaf het raam de ruimte in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpsNvPHIB2qTKMojdiSbDLHWZoc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1hJhzu0nmL8IIj9gNLuxlJs.jpg?f=fotoalbum_medium

Aanzicht vanaf de deur de ruimte in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw-w9QglNzsBU4QrggfUIJZQrWk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NWnKZFEpXPxVqTzEP8UK8gL.jpg?f=fotoalbum_medium

De plattegrond van de kamer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFHEziRphBWaqpmAyPWNNtkHtmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAseEcyjrnzecI2OihfS6uci.jpg?f=fotoalbum_large

In de basis zijn er dus 4 opties om de bank/beamer neer te zetten/hangen. Waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de volgende optie:
Voorkeursoptie 1
Scherm tegen de wand naast de deur (onderste wand op de plattegrond).
Voordelen:
Ruimtelijk als je naar binnen loopt me de bank onder het raam.
Aansluiting van de mogelijke UTP niet te ver weg.
Speakers makkelijker weg te zetten ivm naar binnen draaiende deur.

Zou dit ook jullie voorkeur zijn?

In dit topic zal ik de voortgang bijhouden en daarnaast zeker steunen op jullie gewaardeerde input. De sleutel krijgen we ergens half juni, dus we hebben nog even.

Huidig lijst van aan te schaffen zaken:
Optoma HD144X
Projectie scherm 260cm x 146cm (16:9). Iemand ervaring met spanschermen? Er is veel prijsverschil en vraag me af of dat het waard is? Suggesties voor scherpe prijzen?
HDMI en speakerkabel

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 20-04-2020 17:07 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Als aanvulling op dit topic. Ik vraag me af, is een Ubiquity AP (of meerdere, heb er nu ook 3) nu voldoende en stabiel genoeg om hierover draadloos HD / 4K te streamen?

Ik zit met zeer beperkte mogelijkheden met bedraad netwerk.

Daarnaast is het voor een niet it-er nu mogelijk om een Ubiquity router te installeren. Hoeft behalve wat port forwarding niet veel ingesteld te worden voor mijn gebruik. Maar ben een beetje huiverig.

Ook me aan het oriënteren hoe ik de kabels ga wegwerken. Dat is in mijn huidige basement bios echt een sluitpostje.

Dat wil ik nu wat professioneler aanpakken.

Ik kwam dit tegen.

Dat ziet er wel mooi uit! Moet alleen nog even uitzoeken met welke minimale hoogte ik kan werken. Voor de frontzijde heb ik minimaal 4 keer 2 luidspreker kabels, voeding voor LFE (dus 3 elektra kabels) en rca voor LFE.

Aansluitpunten zijn er in allerlei soorten en gelukkig ook in zwart. Want dat moet de ruimte wel worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lddx0TpdlHeIY0eJr5iqVWzn1mw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRlpNoTvKWrNXvX2j777reXX.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krdw_6REYikYV2mIpWuXy_EOR0U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5o0XBkAqlhDDANc3Uomt7BL.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 60% gewijzigd door Mystikal op 19-04-2020 23:45 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-04 11:34

psy

Krijg je zo'n groot scherm (120 inch) kwijt in die ruimte qua beamer afstand? Ik heb 110 inch in mijn filmkamer en veel marge had ik niet meer met een Sony beamer op ongeveer 350 cm afstand vanaf de lens.

Ik heb mijn scherm trouwens voor 410 euro (met 9 cm zwarte rand) en vind het een prima scherm, meer zou ik er nooit aan uitgeven.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:26
.

[ Voor 111% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
psy schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:29:
Krijg je zo'n groot scherm (120 inch) kwijt in die ruimte qua beamer afstand? Ik heb 110 inch in mijn filmkamer en veel marge had ik niet meer met een Sony beamer op ongeveer 350 cm afstand vanaf de lens.

Ik heb mijn scherm trouwens voor 410 euro (met 9 cm zwarte rand) en vind het een prima scherm, meer zou ik er nooit aan uitgeven.
Ik denk dat de afstand van beamer naar scherm ongeveer 2,60mtr gaat zijn. Ruimte is 3,21mtr. Beamer is 30cm en ik wil nog met een lichtkoof gaan werken. Plus hangt het scherm nog wat van de muur.

Volgens de specificaties heeft de beamer een trow ratio van 0.48:1.
Scherm van 120 inch is 266cm breed.

Afstand (2.66mtr) x Throwratio (0.49) = breedte beeld 5.31.
Wat mij niet duidelijk is of ik dit ook een stuk kleiner kan maken? In ieder geval klein genoeg.
Deleon78 schreef op maandag 20 april 2020 @ 01:03:
- Raam zit op het noorden?
- Scherm naast de deur zit mogelijk niet in het midden voor kijkers?
- Misschien de beamer als verduisterend gordijn? Kan het open blijven wanneer je niet bioscoop kijkt. Maarjah, als je de kamer alleen hiervoor gebruikt... Kan me echter voorstellen dat de bank dan niet/wel past.
- Dan kan in de kast evt nog apparatuur (koeling?)
- Misschien kan je 1 stopcontact verwijderen en daar netwerkaansluiting van maken?
- ivm de afstand van beamer tot scherm (tenzij je overgaat op short-throw) zou je kunnen overwegen in de lengte de kamer in te delen.
- Netflix/amazon is 15 a 25mbps bandwith requirement. Als je echter lokaal streamt, kan ik me voorstellen dat de kwaliteit (en daarmee bandwith requirement) omhoog schiet.
- Ubiquiti APs wisselen tussen 300mbps en 1300mbps, afhankelijk van model. En aantal gebruikers uiteraard. Maar je kan bv 5ghz voor media gebruiken en 2.4ghz voor huisgebruik inrichten (2 SSDs).
Voor de duidelijkheid. Ruimte heeft rolluiken en geen bovenlicht. Kan dus 100% donker worden.
Stopcontact verwijderen en netwerk maken zal niet gaan. Die kabel gaat niet rechtstreeks naar de meterkast, maar wordt natuurlijk afgetakt van andere aansluitpunten.

Zover ik je begrijp moet het normaal gesproken mogelijk zijn 1080p DTS te streamen over een goede wifi verbinding. Eventueel gebruikmakend van 5GHZ.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Deleon78 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:11:
4k zou volgens mij ook prima moeten lukken met een goed signaal, maar wellicht zijn er ervaringsdeskundigen die dit kunnen bevestigen :)
Succes met dit mooie traject! :)

Andere vraag: kijk je film met sfeerlicht aan? Of alles uit?
Ik wacht even op de experts/ervaringsdeskundige.
Ik kijk altijd met licht uit omdat het scherm ook licht geeft.

Wel wil ik een koof gaan plaatsen. Ik had deze op het oog, waarbij er ook ruimte is voor een ledstrip.
Bij de huidige bios heb ik het zelf gemaakt, maar dit is wat sneller en praktischer.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.koofmetlicht.nl/wp-content/uploads/2017/11/Koof-ID101_aan_1.jpg?w=350&ssl=1

Dit wordt gemaakt van wit polystyreen, licht en in kleur te schilderen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb een vergelijkbaar systeem als wat @Mystikal nu heeft in zijn huidige woning, ik heb de spotjes wel dimbaar gemaakt, maar zelfs op de allerlaagste stand is het eigenlijk nog een tikje te veel licht. Eigenlijk wil je geen enkele ander licht in je kamer als je gaat projecteren.
Toen ik mijn koofjes maakte, nee, liet maken >:) wilde ik ook zo'n uitstekekende rand om een ledstrip te maken, maar dat was net ietsje teveel werk dus het is voor nu even bij een koof gebleven, zonder rand,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2pziuy6pbCo5EREBdTV445ibRM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlMWgZs4WqPMfNg2M6cASs7m.jpg?f=fotoalbum_medium

Zelf zit ik nu te denken aan indirect licht via een ledstrip vlakbij de grond, dat kan natuurlijk ook en is iets makkelijker aangelegd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Dat ziet er ook netjes uit! Gebruik jij ook een short trow? Ik vraag me af of je met een short trow nog steeds op 2,60mtr afstand kan projecteren? Hoe kun je zien tussen welke afstand je beamer op moet hangen als je bijvb 120inch wil hebben?

Er wordt bijvb gezegd, maximale projectiestand 3,35mtr, maar hoe 'klein' kan ik dan het scherm nog maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 20-04-2020 14:54 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Mystikal schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:53:
Dat ziet er ook netjes uit! Gebruik jij ook een short trow? Ik vraag me af of je met een short trow nog steeds op 2,60mtr afstand kan projecteren? Hoe kun je zien tussen welke afstand je beamer op moet hangen als je bijvb 120inch wil hebben?

Er wordt bijvb gezegd, maximale projectiestand 3,35mtr, maar hoe 'klein' kan ik dan het scherm nog maken?
Ik weet niet hoe het bij een Optoma is, bij mijn Sony (vpl-hw65es, geen short throw) zit er een zoomwiel op waarmee je kan bepalen hoe groot het beeld moet zijn. Op 350 cm afstand kon ik gaan van ik geloof ongeveer 50 tot maximaal 120 inch.
Ik heb dus eerst op de muur geprojecteerd om te kijken hoe ver ik kon gaan en ben daar iets onder gaan zitten.

Je kan hier experimenteren met het formaat. Ze hebben helaas alleen de 143, niet de 144?
https://www.projectorcent...ection-calculator-pro.htm

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 20-04-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Deleon78 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:16:
[...]

Short throw staat over het algemeen minder dan een meter van het scherm, dat is een beetje het idee (tov een normale beamer die afstand nodig heeft).
Bij de specs van de beamers staat wel minimale en maximale schermgrootte op een afstand toch? (Wat ik me herinner van de laatste aanschaf)
De specs staan erbij, maar ik vind ze moeilijk te interpreteren eerlijk gezegd.

Ik had deze op het oog. Optoma GT1080E

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

Jag

Mystikal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:36:
[...]

De specs staan erbij, maar ik vind ze moeilijk te interpreteren eerlijk gezegd.

Ik had deze op het oog. Optoma GT1080E
Daar bestaat projector central voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Maar dat geeft niet aan wat voor marge je hebt met de zoom functie? Toch?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Mystikal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:08:
[...]

Maar dat geeft niet aan wat voor marge je hebt met de zoom functie? Toch?
Zo je hebt je wel goed verdiept in die projector :+
Hij heeft geen zoom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Jag schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:18:
[...]
Zo je hebt je wel goed verdiept in die projector :+
Hij heeft geen zoom!
Je hebt gelijk, ik had namelijk eerst een andere op het oog, die had het wel. De short trow van Optoma in deze prijsrange heeft dat niet.

Geeft wel meteen duidelijkheid :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Mystikal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:35:
[...]

Je hebt gelijk, ik had namelijk eerst een andere op het oog, die had het wel. De short trow van Optoma in deze prijsrange heeft dat niet.

Geeft wel meteen duidelijkheid :+
Zeker. Heel precies positioneren zou dat dan worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:52
Nice, deze ga ik volgen. Ben zelf ook bezig mijn zolder om te bouwen tot home cinema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Inmiddels de sleutel ontvangen van ons nieuwe stekkie.

Het stond niet op het plan om meteen ook de bios aan te pakken, aangezien het hele huis moet worden geschilderd (muren, deuren, plafonds). Maar om maar zo snel mogelijk uit de rotzooi te zijn, toch maar meteen aangepakt om de basis in ieder geval goed te hebben qua leidingen.

Concreet:
  • CAI verplaatsen naar andere muur en vervangen voor een CAI/UTP combinatie van Jung
  • 40mm afvoerbuis in het plafond en muur verwerkt voor aansluiting van hdmi en stroom.
  • 4 extra stopcontacten aangelegd voor aansluiting apparatuur in het midden van het scherm.
  • 2 led spots aan de zijkanten en 3 led spots aan de achterkant
Inmiddels keuze gemaakt voor de Optoma GT1080E wat een short throw is.
De inbouwkast zal niet gebruikt worden voor apparatuur. Ik zet allen in het midden, zodat ik het kan zien.
Nu had ik dat niet en ergerde me weleens dat het niet werkte, maar dan stond de versterker uit, wat ik niet kon zien. Is niet handig.

Komende dagen zal vervolgens de plinten, muren en de binnenkant van de deur antraciet geschilderd worden.Plafond zal iets lichter worden.

Vervolgens afmonteren met donker schakelmateriaal.

Ik ben dus afgestapt van de opzet plinten en koofjes. Er zat in verlaagd plafond in en daar ook maar gebruik van gemaakt.

Ik probeer ook de speaker kabel van de achterste 2 speakers nog door de kabelgoot te krijgen van 19mm. Maar dat wordt wellicht een uitdaging. Anders pak ik een net kabelgootje voor op de plint in het zwart.

De mediaplayer is inmiddels ook gekocht en geinstalleerd met W10 icm Plex. Dat was nodig, want ik gebruikte nu mijn gamepc. Dit wordt gebruikt icm Synology DS412+

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesIntel NUC Kit NUC8i3BEH (met EU-stroomadapter)€ 270,-€ 270,-
1Geheugen internCrucial CT16G4DFD824A€ 64,-€ 64,-
1Solid state drivesWD Green SSD M.2 V2 120GB€ 24,99€ 24,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,99

De vele gaten in het plafond waren nodig om de kabels voor de inbouwspots te kunnen trekken. Ik dacht eerst dat het hele/halve plafond eruit moest, maar dat was gelukkig niet het geval.

Plaatjes bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApPLoJjqT02FY20nY6ZElbVZ4u0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qr15YSUH9FabZ2qXhTxpQM0d.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvtDyZHc0lVP5GQ-PU4OUKORByU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J1oWngDNVlSbx2ctK4NYlAIF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSTRDANjPTUSNhZguvHX1QfMp7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BvmaLIfeNebooaO9DbKWhGTM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YttKM2eSfq_IXNZmzLIIAWmnpw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OkHFdhhoz89zegX2A9huE8ud.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNHpi_-b7Pwhj3okOKQ1wn1flsI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QqASmzzEfsd30JT1bNpJEEzc.jpg?f=user_large

Wordt vervolgd! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mystikal op 18-06-2020 15:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ga je die buis voor o.a. de hdmi ook meteen bedraden, voor je je plafond dichtmaakt? Gewoon, voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
psy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:41:
Ga je die buis voor o.a. de hdmi ook meteen bedraden, voor je je plafond dichtmaakt? Gewoon, voor de zekerheid :)
Die buis in het plafond is 40mm. ik geloof wel dat ik daar een stroom en hdmi kabel doorheen kan krijgen.
Heb op dit moment nog geen kabel besteld. Moet wel lukken toch? Wellicht nog een kabeltje doorheen trekken als trekkoord.

Iemand ervaring met een span scherm. Als je een donkere muur hebt, wil je dan ook nog een scherm met een donkere rand of is dat eigenlijk niet nodig?

En hoeveel gain wil je? De ruimte is 100% verduistert/d/dt/td :P

[ Voor 19% gewijzigd door Mystikal op 18-06-2020 16:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:23
Leuk weer, ik ga je volgen!

Zou zeker een trekkoord/ kabel doen voor de zekerheid, al was het maar voor je eigen gemoedsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Mystikal schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Die buis in het plafond is 40mm. ik geloof wel dat ik daar een stroom en hdmi kabel doorheen kan krijgen.
Heb op dit moment nog geen kabel besteld. Moet wel lukken toch? Wellicht nog een kabeltje doorheen trekken als trekkoord.

Iemand ervaring met een span scherm. Als je een donkere muur hebt, wil je dan ook nog een scherm met een donkere rand of is dat eigenlijk niet nodig?

En hoeveel gain wil je? De ruimte is 100% verduistert/d/dt/td :P
Ja gaat als het goed is gewoon passen, heb zelf ook 40mm in muur zitten, met bochten 90 gr. Trekkoord is zeker aan te raden!
Ik ga je ook volgen, vanaf volgend jaar ook extra ruimte, misschien leuk om (kleinschaliger) een bios van te maken! Waar bestaat je plafond uit als ik vragen mag, gipsplaten?

[ Voor 10% gewijzigd door Fikkie007 op 19-06-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hier weer foto update:

Deuren en deurkozijnen geschilderd. Zowel vd inbouw kast als de toegangsdeur.

Ook kabel getrokken voor stroom bij de beamer. HDMI kabel moet er nog bij.

Ook eerste stuk van combikabel getrokken. Moet nu nog van deze ruimte naar de meterkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0vU9Ur-EEqcs8stKvnBN0xVb6M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4BedSZcmrrum0Zl4vUZTuKYX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8fpTc5RpjhrnDY-MED_xHQpsZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gB9VbFLUgkBSOEdQJVPyWFku.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1sy3NGaOGFmjtExotwOAjMuDOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v0jybIVm1iSNCzF5SNtmmK1e.jpg?f=user_large

Volgende stappen zijn:
  • Hdmi kabel trekken, utp/coax kabel doortrekken.
  • Plafond schilderen
  • Wanden schilderen

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
En de verf zit erop. Kleuren vertekenen behoorlijk. Voor mijn gevoel is het plafond de kleur van de muur en de muur is echt stukken donkerder.

Een impressie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTCAE6S2eUxYDlDOdlacX7xfF7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G49YHRtDa8aiT22m27UPWGlC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCESSprK9DNM0DDJqrmyWcImyqw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9bf93Q9BMQlFD5hv3o6v87XC.jpg?f=user_large

Plinten waren zwart gepland, maar agv een foutje wit. En ben er eigenlijk meer dan tevreden mee. Het geeft veel meer diepte aan de ruimte en het lijkt daardoor ruimer.

[ Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 23-06-2020 19:42 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Grozno

acts without consequence!

offtopic:
Auto HDR iPhonefoto's toevallig? Dan worden donkere delen in foto's namelijk enorm opgetrokken via software. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Grozno schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:43:
offtopic:
Auto HDR iPhonefoto's toevallig? Dan worden donkere delen in foto's namelijk enorm opgetrokken via software. :P
offtopic:
S10e in HDR stand idd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Weer een korte update. Had een pivot hdmi kabel gekocht. Die moest in de 40mm pijp komen samen met met de coax/utp combikabel en een 3 aderige stroomkabel. De 40mm pijp had 2 90gr bochten. Uiteindelijk heel erg mijn best moeten doen (samen met miss Mystikal) om die kabel er toch doorheen te krijgen. Met name in de bochten was het een drama. Veel vloeken en tieren (en het geduld en de rust van miss Mystikal) uiteindelijk gelukt.

Volgende stap is de led inbouwen. Is op zich niet lastig behalve dat de stroomkabel geen harde kern heeft en de bevestiging van de led heeft dat eigenlijk wel nodig. Daarbij moeten er ook nog 2 in gedaan worden.

Dus twijfel nu om de kern 'hard' te solderen of met een kroonsteen van 2x3draden naar 1x3 draden met harde kern te gaan.

Ervaringen?

Iemand toevallig ook nog een eenvoudige manier om te weten welke coax kabel bij welke tv aansluiting hoort (zonder dat je al signaal hebt van Ziggo). Heb iets van 10 aansluitingen in de meterkast en van een paar wil ik die vervangen voor de combi coax/utp kabel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Mystikal schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:41:
Weer een korte update. Had een pivot hdmi kabel gekocht. Die moest in de 40mm pijp komen samen met met de coax/utp combikabel en een 3 aderige stroomkabel. De 40mm pijp had 2 90gr bochten. Uiteindelijk heel erg mijn best moeten doen (samen met miss Mystikal) om die kabel er toch doorheen te krijgen. Met name in de bochten was het een drama. Veel vloeken en tieren (en het geduld en de rust van miss Mystikal) uiteindelijk gelukt.
Daarom zei ik dus dat je beter vooraf de buis kon bedraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Deleon78 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:20:
Kan je niet zo'n krimptang en een hulsje gebruiken? Dat is volgens mij hoe het hoort (of iig hoe ik het hier doe)
Is wellicht een goede optie! Zal er eens even naar kijken!
psy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:57:
[...]

Daarom zei ik dus dat je beter vooraf de buis kon bedraden :P
Tsssss }:|

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

Voor mijn LED spotjes heb ik trouwens geen kroonsteentjes gebruikt maar van die Wago lasklemmetjes. Daarmee kan je perfect harde kern koppelen aan meervoudige kern. Ze zijn wat duurder maar zo fijn in gebruik.

https://www.sandervunderi...ve-aders-transparant.html

Afbeeldingslocatie: https://www.webe.nl/userdata/artikelen/226703504.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:51
psy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:37:
Daarmee kan je perfect harde kern koppelen aan meervoudige kern. Ze zijn wat duurder maar zo fijn in gebruik.

[Afbeelding]
Om die meeraderige kern zul je toch echt een hulsje moeten krimpen. Die lasklemmen snijden ook gewoon in de kern. Meeraderig heeft dan de neiging om langzaamaan per ader doorgesneden te worden. Een hulsje in de juiste maat voorkomt dit.

Meeraderig zet je nooit zonder huls ergens in vast. Omdat aderbreuk nou eenmaal voorkomt en uiteindelijk kan zorgen dat de draad loskomt uit de verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

Toch niet bij de Wago 221...? Gewoon strippen en niet twisten.

Hulzen beter wel bij kroonsteentjes. Maar die dingen zijn wel wat achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ah die kende ik niet. Eens kijken of ik doe morgen op de kop kan tikken.

Al heb ik totaal 31 spotjes in huis dus ik zal deze alleen voor de bios gebruiken. De overige hebben al bestaande bedrading met harde kern.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Werkt perfect die dingen!

Alles ingebouwd inmiddels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmrA2Njvfy_VZlDvdXo7vT4zqGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GVqeJRNTcGjUb6RNjv4lX5lN.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wellicht dat iemand het hier weet. Ik werk met Jung schakelmateriaal.

Ik wil de huidige lichtschakelaar vervangen door een inbouw schakelaaractor welke er voor zorg dat ik mijn 6 led inbouwspots kan bedienen met een afstandsbediening.

Ik ben aan het googelen, maar kom er niet helemaal uit.

Heb ik dit nodig?
Afbeeldingslocatie: https://www.installatievakwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/575x390/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/3051006104011377086838.jpg

https://www.installatieva...FH7G-LfOpLzxoCPl4QAvD_BwE

en voor de afstandsbediening dit?
Afbeeldingslocatie: https://www.installatievakwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/575x390/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/30510061att_4011377000001_master_ppi_jung_fmhs2.jpg

https://www.installatieva...oduct-details-information

Mis ik dan nog iets? Is dit zelf te installeren of wordt dit een complex verhaal?

Dit ook nog gevonden.
Wellicht een goedkoper alternatief.

KlikaanKlikuit AWMD-250 Mini inbouwdimmer
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JVOlXX02L7l/550x814.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 02-07-2020 22:42 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Mystikal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:40:
En de verf zit erop. Kleuren vertekenen behoorlijk. Voor mijn gevoel is het plafond de kleur van de muur en de muur is echt stukken donkerder.

Een impressie.

Plinten waren zwart gepland, maar agv een foutje wit. En ben er eigenlijk meer dan tevreden mee. Het geeft veel meer diepte aan de ruimte en het lijkt daardoor ruimer.
netjes hoor, ik vind een donkere muur met witte plinten eigenlijk wel sjiek staan. Wat voor kleur of verf heb je op de muur? Is het antraciet of echt zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hebt ook inbouwmodules die samenwerken met Philips Hue, dat is misschien nog mooier?
Ben er zelf niet bekend mee, misschien hier eens kijken? [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wimploo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:06:
[...]

netjes hoor, ik vind een donkere muur met witte plinten eigenlijk wel sjiek staan. Wat voor kleur of verf heb je op de muur? Is het antraciet of echt zwart?
Het is wel zwart (maar die heb je ook in vele kleuren :P ). Maar het is een stuk donkerder dan op de foto, maar iets lichter dan de kozijnen. Het plafond is echt meer antraciet, om ook daardoor de ruimte groter te krijgen.

De witte plinten geven het een ruimtelijker effect.

Ik heb inmiddels de meubels er ook in staan, maar niet meer gepost. Animo leek niet heel groot te zijn, dus was gestopt met de updates :).

De beamer is inmiddels binnen
Optoma GT1070XE + Optoma Universal projector mount (dat kostte met nog 50 minuten om dat passend te krijgen, maar inmiddels top)

Het scherm is ook binnen 113" oftewel 250x141:
Afbeeldingslocatie: https://www.projectieschermspecialist.nl/pub/media/catalog/product/cache/image/700x700/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/P/S/PSHCY224126_240418_1_1.jpg

Deze moet ik nog wel installeren.

Gevoelsmatig installeer ik eerste het scherm en dan pas de beamer toch, aangezien de beamer beperkte instelmogelijkheden heeft.

Ook zorgt dit scherm er voor dat ik de lichtschakelaar bij binnenkomst niet meer kan bedienen, dus daar wil ik een blinde doos van maken en deze middels een afstandsbediening schakelen.

Voor de gordijnen komen ze begin augustus de boel inmeten. Ik wil een gevoerd gordijn, om zoveel mogelijk demping te krijgen. Nu is het nog echo. Daarna nog wat canvas posters aan de muur (al dan niet met vulling erachter) om verdere demping te optimaliseren.

Focus is nu eerst om mijn LG 65GX op de muur te krijgen. Dat is hopelijk deze week klaar.
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:11:
Je hebt ook inbouwmodules die samenwerken met Philips Hue, dat is misschien nog mooier?
Ben er zelf niet bekend mee, misschien hier eens kijken? [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3
Ik ga kijken naar de optie van Sonoff. Schijnt niet te duur te zijn en werkt prima volgens de elektricien.

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 21-07-2020 15:20 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Gaaf project hoor! Heb je naast de gordijnen en canvas posters nog andere dingen aan akoestiek gedaan of in gedachte?

Ik ga begin augustus beginnen met een dedicated HT, dus leuk om te lezen dit :D

Edit: en wat wordt er qua apparatuur verder gebruikt? Receivers, speakers/sub etc.?

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn1990 op 21-07-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:23:
Gaaf project hoor! Heb je naast de gordijnen en canvas posters nog andere dingen aan akoestiek gedaan of in gedachte?

Ik ga begin augustus beginnen met een dedicated HT, dus leuk om te lezen dit :D

Edit: en wat wordt er qua apparatuur verder gebruikt? Receivers, speakers/sub etc.?
Nee nog niet. Bij mijn vorige bioscoop (zie OP) was dat voldoende, echter toen had ik wel vloerbedekking liggen. Nu met de warmtepomp installatie icm pvc is dat niet mogelijk. Ik hoop dus dat dit voldoende is.
Ben wel bang dat het geluid goed hoorbaar is buiten de kamer, aangezien de andere slaapkamers allemaal ook op de 1e verdieping is. Nu zit ik wel op de linkerkant en de rest aan de rechterkant, maar toch...

Apparatuur is:
Versterker:
Onkyo TX-NR686

Speakers:
Jamo C603 (fronts)
JBL ES25C (center)
Jamo E8SUR.2 Black Ash (rear)
KLIPSCH R-12SW (sub)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Mooi setje zo. Qua geluid buiten de kamer ben ik ook een beetje bang ja, daar moet ik nog wat op verzinnen. Hoop voor je dat de akoestiek zo genoeg is, zou wel mooi zijn zonder grote aanpassingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Zo na veel inspanning en 3x gedeeltelijk opnieuw begonnen is het scherm eindelijk in elkaar. Toch wel imposant zo. Hij staat nog beneden, maar het ziet er nu al schitterend uit. Op de muur van 267 komt die mooi te hangen met een totale breedte van 262.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCh4T_oj_QD6tR8AzZM1wUUE8UE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n69KGEHA7D362XqklYKwb17k.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Ziet er allemaal goed uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Impressie van de bank opstelling. Deze gaat uiteindelijk helemaal tegen de muur aan de zijkant, echter moeten daar nog wat kabels afgewerkt worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0hAflX1r0ew4bvaN2LdtRSpfWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23qOE0DzkJFfqxs4UAOfXboZ.jpg?f=fotoalbum_large

Rear speakers komen denk ik aan de muur te hangen. Op de vensterbank gaat niet, want daar wil ik een gordijn hebben namelijk. Die komt waarschijnlijk gewoon op mijn woofer te staan, met daarop mijn nuc. Wellicht dus geen kastje nodig. Mocht dat niet netjes zijn, ga ik toch nog een tv kastje scoren.

Impressie van de voorkant, dit zijn mijn fronts en mijn woofer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrbvMIXgVQAcULDHpkxcDgK2pLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcSzDFWfroD10HfDZKECglVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Mystikal schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:36:
Zo na veel inspanning en 3x gedeeltelijk opnieuw begonnen is het scherm eindelijk in elkaar. Toch wel imposant zo. Hij staat nog beneden, maar het ziet er nu al schitterend uit. Op de muur van 267 komt die mooi te hangen met een totale breedte van 262.

[Afbeelding]
Krijg je deze wel in elkaar door het trapgat naar boven? O-)
Mystikal schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:00:
Impressie van de bank opstelling. Deze gaat uiteindelijk helemaal tegen de muur aan de zijkant, echter moeten daar nog wat kabels afgewerkt worden.
[Afbeelding]

Rear speakers komen denk ik aan de muur te hangen. Op de vensterbank gaat niet, want daar wil ik een gordijn hebben namelijk. Die komt waarschijnlijk gewoon op mijn woofer te staan, met daarop mijn nuc. Wellicht dus geen kastje nodig. Mocht dat niet netjes zijn, ga ik toch nog een tv kastje scoren.

Impressie van de voorkant, dit zijn mijn fronts en mijn woofer.
[Afbeelding]
Ik zou als je de mogelijkheid hebt de bank niet helemaal tegen de muur schuiven, komt je surroundbubble niet ten goede als de speaker zo dichtbij de luisterplek staat/hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Krijg je deze wel in elkaar door het trapgat naar boven? O-)
Moet wel lukken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgW3lW1qixwprC8wpo-p6p53FJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dGaYtprmMZCXR4k8rHjXrufC.jpg?f=user_large
Ik zou als je de mogelijkheid hebt de bank niet helemaal tegen de muur schuiven, komt je surroundbubble niet ten goede als de speaker zo dichtbij de luisterplek staat/hangt.
Nee, zit wel wat in, echter sweetspot is toch in de middelste 2 plaatsen van de bank :) Ik heb ook niet zoveel ruimte. Bank is net zo breed als de muur en dat zou ik wel in 1 lijn willen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 22-07-2020 10:59 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Volgens mij hebben jullie echt een prachtig huis! Las ook al iets over 9 slaapkamers _/-\o_

En wat je bank betreft snap ik je keuze dan! Wordt sowieso een prachtige ruimte. Van welk merk is het span scherm trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:03:
Volgens mij hebben jullie echt een prachtig huis! Las ook al iets over 9 slaapkamers _/-\o_

En wat je bank betreft snap ik je keuze dan! Wordt sowieso een prachtige ruimte. Van welk merk is het span scherm trouwens?
Het huis is inderdaad schitterend, waarbij we erg geholpen zijn door de lage rentstand. Dus we zijn zelf ook nog steeds verbaasd dat we er mogen en kunnen wonen.

Scherm komt van projectieschermspecialist vandaan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Dat ziet eruit als een comforatebel bank en zo te zien ook modulair. Ideaal voor mijn home cinema welk ik op zolder wil bouwen. Welke bank is het of waar komt die vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wimploo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:14:
Dat ziet eruit als een comforatebel bank en zo te zien ook modulair. Ideaal voor mijn home cinema welk ik op zolder wil bouwen. Welke bank is het of waar komt die vandaan?
Bank is (schrik niet) van Seats and Sofa's. Grootste oplichters allertijden en slechte kwaliteit, maar was destijds een bank die precies paste. Daarnaast wordt het niet veel gebruikt, dus slijtage valt dan wel mee.
Vervolgens 2 extra zitkussens besteld en 2 Lack tafeltjes van Ikea ingekort om 4 chaisse longues te krijgen.

Beste opzet ooit. Vele malen beter dan originele bioscoopstoelen waar iedereen het altijd over heeft. Dat zit toch niet zo lekker als gewoon hangend de film kunnen kijken.. 8)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Oh ik zie die Lack tafeltjes nu pas, gaaf bedacht zo! Ik twijfelde eerst ook over bioscoop stoelen, vooral om het echte bioscoop gevoel te krijgen. Maar heb uiteindelijk gekozen voor 3x relaxstoel, Hovborg van Jysk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:19:
Oh ik zie die Lack tafeltjes nu pas, gaaf bedacht zo! Ik twijfelde eerst ook over bioscoop stoelen, vooral om het echte bioscoop gevoel te krijgen. Maar heb uiteindelijk gekozen voor 3x relaxstoel, Hovborg van Jysk.
Dat zijn ook lekkere stoelen, maar halen het niet bij de chaisse longue }:O

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:16
Mystikal schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Dat zijn ook lekkere stoelen, maar halen het niet bij de chaisse longue }:O
Heb je al iets van geluid geprobeerd in de kamer? En hoe was dat in je vorige ruimte? Ik heb 7.1 Atmos in een vergelijkbaar grote kamer, maar heb het idee dat door de weerkaatsingen 5.1/7.1 niet zo veel meer toe voegt. Of ik moet gewoon beter fine tunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Justevo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Heb je al iets van geluid geprobeerd in de kamer? En hoe was dat in je vorige ruimte? Ik heb 7.1 Atmos in een vergelijkbaar grote kamer, maar heb het idee dat door de weerkaatsingen 5.1/7.1 niet zo veel meer toe voegt. Of ik moet gewoon beter fine tunen :)
In deze kamer nog niet geprobeerd. In mijn vorige basement bios natuurlijk wel (5.1) waarbij ik altijd zeer tevreden was over het geluid en had geen last van weerkaatsingen. Dat was echter wel een veel betere omgeving dan waar ik nu mee begin. Ik zal het gaan ervaren en daarna de boel waar mogelijk aanpassen / verbeteren.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Er zal wat vertraging gaan komen. Het schakelmateriaal voor de bios zou gisteren binnen zijn bij de groothandel (liep via de elektricien), maar die vertelde me gisteren dat de bestelling zoekgeraakt is.
Daarnaast zat het behoorlijk tegen bij het trekken van nieuwe kabels in de woonkamer en het ophangen van mijn nieuwe tv (probleem zit hem nu vooral dat de tv geen signaal krijgt...), dat ze niet zijn toegekomen aan de bios. De vakantieperiode kwam er nu ook aan, dus geen idee nog wanneer ze weer terugkomen.

Ik kan mijn scherm ook niet eerder ophangen, dan dat ze weer langs zijn geweest. Helaas nog even geduld.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Hoe gaat het hier, nog vorderingen in deze warmte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:57:
Hoe gaat het hier, nog vorderingen in deze warmte?
Weinig. Electricien moet wat zaken afronden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Vandaag zijn de gordijnen binnen gekomen. Ze hangen nog niet top, maar dat komt doordat de vensterbank nog vol staat met spullen.

Wat wel fijn is dat de akoestiek meteen een behoorlijk stuk verbeterd is. Het zijn zware velours gordijnen in de kleur zwart overigens.

[ Voor 82% gewijzigd door Mystikal op 19-06-2023 15:29 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Leenbakker? Of was het Kwantum...?
Ik was daar ook nog voor op zoek en zij hadden zoiets.

[ Voor 15% gewijzigd door psy op 18-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
psy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:39:
Leenbakker? Of was het Kwantum...?
Ik was daar ook nog voor op zoek en zij hadden zoiets.
Veneta

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Mystikal schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

Weinig. Electricien moet wat zaken afronden.

Ik hou jullie op de hoogte.
Heeft die elektricien vakantie of zo? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Heeft die elektricien vakantie of zo? :D
Die had hij inderdaad! Vorige week zijn ze nog langs geweest, maar voor wat andere zaken.
Woensdag komen ze weer terug en dan pakken ze de bios aan.

Kan ik hem daarna afmaken. Beamer ophangen, scherm ophangen, aankleding verzorgen.
Wellicht alleen nog een tv kastje bij de Ikea halen om de versterker en de NUC in te zetten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Kleine update.

Electricien is klaar.

Scherm tegen de juiste muur gezet en uitgemeten. Onderkant scherm komt op 65cm hoogte.

Nu nog even kijken of iemand binnenkort tijd heeft om het mee op te hangen. Niet echt te doen in je eentje!

[ Voor 31% gewijzigd door Mystikal op 19-06-2023 15:29 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 96% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Deleon78 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:37:
Als je in het midden van het land zit...
Succes!
Haha, nee zuiden. Maar komt goed. Even tijd vinden samen met mijn lieve vrouw. Komt goed.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-04 11:02
Mystikal schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:53:
[...]

Haha, nee zuiden. Maar komt goed. Even tijd vinden samen met mijn lieve vrouw. Komt goed.
Allemaal perspectief, vanuit Maastricht is Etten-Leur het midden van het land. :) Trouwens ooit bij top indonesisch restaurant geweest aldaar. :9

Is het niet beter om het scherm wat lager te hangen? Of is dat omdat je bijna ligt en dus meer omhoog kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Mystikal schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:03:
Kleine update.

Electricien is klaar.

Scherm tegen de juiste muur gezet en uitgemeten. Onderkant scherm komt op 65cm hoogte.

Nu nog even kijken of iemand binnenkort tijd heeft om het mee op te hangen. Niet echt te doen in je eentje!
Mooi, ik zag dat scherm van de week ook nog langskomen. Ik ben nog even aan het twijfelen tussen een kant en klaar scherm of eentje zelf maken.

Had je al ervaring met dit merk of is dit je eerste?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wooldoor schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:42:
[...]

Mooi, ik zag dat scherm van de week ook nog langskomen. Ik ben nog even aan het twijfelen tussen een kant en klaar scherm of eentje zelf maken.

Had je al ervaring met dit merk of is dit je eerste?
Geen ervaring met dit scherm. Hiervoor had ik een elektrisch valscherm. Wel tevreden over bouwkwaliteit. Beeld moet nog blijken maar daar ben ik niet bang voor.

Overigens stap 1 van vandaag!

Scherm hangt!

[ Voor 17% gewijzigd door Mystikal op 19-06-2023 15:28 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Mystikal schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:26:
[...]

Geen ervaring met dit scherm. Hiervoor had ik een elektrisch valscherm. Wel tevreden over bouwkwaliteit. Beeld moet nog blijken maar daar ben ik niet bang voor.

Overigens stap 1 van vandaag!

Scherm hangt!

[Afbeelding]
Dus welke stappen volgen vandaag dan nog ? >:)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
masauri schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:18:
[...]

Dus welke stappen volgen vandaag dan nog ? >:)
Speakers hangen ook. Hopelijk straks nog de beamer.

Speakers esthetisch verre van top. Maar geluid zal goed zijn. Je ziet ze nadat de bios klaar is ook niet meer. Kon geen betere optie vinden als deze. Plafond/wand past ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCA92VX1rK00ebTfVzmFO90kR2k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ex0icQA3pZfDZJztyAcI212w.jpg?f=user_large

Beamer wordt morgen met de hulp van Miss Mystikal

[ Voor 57% gewijzigd door Mystikal op 19-06-2023 15:28 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Mystikal schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:38:
[...]

Speakers hangen ook. Hopelijk straks nog de beamer.

Speakers esthetisch verre van top. Maar geluid zal goed zijn. Je ziet ze nadat de bios klaar is ook niet meer. Kon geen betere optie vinden als deze. Plafond/wand past ook niet.

Beamer wordt morgen met de hulp van Miss Mystikal
Noem me maar een leek. Maar waarom de weerkaatsing van het geluid tegen de muur?
Of heb ik nu de speakers verkeerd bekeken?
Heb ze nog nooit gezien :+

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
masauri schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:31:
[...]

Noem me maar een leek. Maar waarom de weerkaatsing van het geluid tegen de muur?
Of heb ik nu de speakers verkeerd bekeken?
Heb ze nog nooit gezien :+
Klopt dat is het model. Had ik in mijn vorige cinema ook. Gaf (voor mij) geen nadelig effect.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Van het weekend de beamer en de audio aangesloten. Technisch werkt het allemaal.

Nu nog verdere afwerking dmv tv kastje, kabel sleeves, plafond plaatje, nieuwe kabel voor SW.

Geluid is prima, geen echo of hol geluid. Ben meer dan tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6LVpAax797VeUiyr3iJTzwABT4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QNUcbQT4oyn4kbS5NPoAVDNY.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Stoort de tekst op de display onder het scherm je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
masauri schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:50:
Stoort de tekst op de display onder het scherm je niet?
Nee, maar zoals gezegd. Ik wil nog een kastje on het beter neer te zetten.

Display kan wellicht ook wel gedimd worden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Hoe gaat het hier? Nog lekker aan het genieten van je HT?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Martijn1990 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:45:
Hoe gaat het hier? Nog lekker aan het genieten van je HT?
Hier gaat het alles goed! Lekker aan het genieten. Wacht al 4 maanden op een Ikea kast (Best, zwart), maar komt in geen enkele vestiging meer beschikbaar. Dus dat is wel even jammer!

Verder niets te klagen, vandaag nog een laatste actie, om de kabel doorvoer door het plafond af te werken met een afdekplaatje. Dan is dat ook weer gedaan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Zal binnenkort eens een update plaatsen. Ik heb nooit meer final pictures gemaakt zie ik :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Zo is uiteindelijk het vooraanzicht geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYGYAJ8O8pEEHdPrWMu1EamBMnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtMINkkmdQtsDIkIEdkaz9Ro.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Lekker rustig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Mystikal schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:28:

[Afbeelding]
Wat kost een kaartje om bij je te komen kijken :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:01
Mystikal schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:28:
Super, maar zitten je fronts niet wat laag om een goeie soundstage te maken?

Wel tof om een ruimte als deze te hebben / maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
RobbieHifi schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:57:
[...]

Super, maar zitten je fronts niet wat laag om een goeie soundstage te maken?

Wel tof om een ruimte als deze te hebben / maken.
Nee, valt mee. Ik ligt altijd op de bank :P

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1