Nadat het in 2010 hier allemaal begon, gaan we dit jaar verhuizen.
Huidige situatie. De bank is overigens aangepast, waardoor er nu 4 chaisse longue zijn. Ideaal! Zichtbaar op 1e foto, niet op 2e foto.

Dat is natuurlijk super leuk, maar in ons nieuwe huis geen kelder meer
Dit was zo'n beetje de enige concessie. Het voordeel is wel dat er maar liefst 9 slaapkamers zijn, waarvan ik er eentje heb kunnen reserveren voor een nieuwe bioscoop. Helaas niet eentje zo mooi qua grootte als ik wat ik nu heb (5x2,50), maar ik moet het er mee doen.
Ik ben een beetje aan het stoeien hoe of wat nu het beste is de ruimte in te richten.
Een aantal zaken die vooraf duidelijk moeten zijn:
Aanzicht vanaf het raam de ruimte in.
:strip_exif()/f/image/t1hJhzu0nmL8IIj9gNLuxlJs.jpg?f=fotoalbum_medium)
Aanzicht vanaf de deur de ruimte in.
:strip_exif()/f/image/6NWnKZFEpXPxVqTzEP8UK8gL.jpg?f=fotoalbum_medium)
De plattegrond van de kamer.
:strip_exif()/f/image/AAseEcyjrnzecI2OihfS6uci.jpg?f=fotoalbum_large)
In de basis zijn er dus 4 opties om de bank/beamer neer te zetten/hangen. Waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de volgende optie:
Voorkeursoptie 1
Scherm tegen de wand naast de deur (onderste wand op de plattegrond).
Voordelen:
Ruimtelijk als je naar binnen loopt me de bank onder het raam.
Aansluiting van de mogelijke UTP niet te ver weg.
Speakers makkelijker weg te zetten ivm naar binnen draaiende deur.
Zou dit ook jullie voorkeur zijn?
In dit topic zal ik de voortgang bijhouden en daarnaast zeker steunen op jullie gewaardeerde input. De sleutel krijgen we ergens half juni, dus we hebben nog even.
Huidig lijst van aan te schaffen zaken:
Optoma HD144X
Projectie scherm 260cm x 146cm (16:9). Iemand ervaring met spanschermen? Er is veel prijsverschil en vraag me af of dat het waard is? Suggesties voor scherpe prijzen?
HDMI en speakerkabel
Huidige situatie. De bank is overigens aangepast, waardoor er nu 4 chaisse longue zijn. Ideaal! Zichtbaar op 1e foto, niet op 2e foto.

Dat is natuurlijk super leuk, maar in ons nieuwe huis geen kelder meer
Ik ben een beetje aan het stoeien hoe of wat nu het beste is de ruimte in te richten.
Een aantal zaken die vooraf duidelijk moeten zijn:
- Muren, vloeren en plafonds blijven zitten, maar wellicht toch wat freeswerk doen om het allemaal heel netjes te maken
- Onbekend nog of er een loze leiding (cai) zit, waarvan ik mijn netwerk kan halen. Als deze er zit, zit hij rechtsbovenin de kamer zie platte grond hieronder.
- Mijn huidige bank gaat mee, die is 2,75 breed.
- Beamer, scherm blijft achter (buiten al mijn ander netwerk apparatuur. De nieuwe bewoner is een digibeet en vroeg me om alles achter te laten. Daarmee uiteindelijk ingestemd. Ik heb bijna de nieuw prijs kunnen rekenen...
- Het wordt wederom een 5.1 opstelling, met de huidige audio apparatuur
- Er zit een 'inbouw kast in de ruimte'. Wellicht is dit de plek om de apparatuur neer te zetten.
- Gezien het feit dat mijn gameroom niet meer in dezelfde ruimte zal zijn als mijn bioscoop heb ik een nieuwe pc aangeschaft. Dat is een Intel NUC 8I3BEH2 Bean Canyon geworden. Ik neem afstand van Mediaportal en ga over op Plex
- De kamer heeft geen bovenlicht en is voorzien van rolluiken. Ik kan het dus wederom helemaal donker maken.
- Vertrekken hebben allemaal vloerverwarming, dus geen last van radiatoren in de ruimte
- Vloer is pvc, en dus zal ik wederom iets moeten gaan doen aan de demping. Geen idee hoe of wat nog.
Aanzicht vanaf het raam de ruimte in.
:strip_exif()/f/image/t1hJhzu0nmL8IIj9gNLuxlJs.jpg?f=fotoalbum_medium)
Aanzicht vanaf de deur de ruimte in.
:strip_exif()/f/image/6NWnKZFEpXPxVqTzEP8UK8gL.jpg?f=fotoalbum_medium)
De plattegrond van de kamer.
:strip_exif()/f/image/AAseEcyjrnzecI2OihfS6uci.jpg?f=fotoalbum_large)
In de basis zijn er dus 4 opties om de bank/beamer neer te zetten/hangen. Waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de volgende optie:
Voorkeursoptie 1
Scherm tegen de wand naast de deur (onderste wand op de plattegrond).
Voordelen:
Ruimtelijk als je naar binnen loopt me de bank onder het raam.
Aansluiting van de mogelijke UTP niet te ver weg.
Speakers makkelijker weg te zetten ivm naar binnen draaiende deur.
Zou dit ook jullie voorkeur zijn?
In dit topic zal ik de voortgang bijhouden en daarnaast zeker steunen op jullie gewaardeerde input. De sleutel krijgen we ergens half juni, dus we hebben nog even.
Huidig lijst van aan te schaffen zaken:
Optoma HD144X
Projectie scherm 260cm x 146cm (16:9). Iemand ervaring met spanschermen? Er is veel prijsverschil en vraag me af of dat het waard is? Suggesties voor scherpe prijzen?
HDMI en speakerkabel
[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 20-04-2020 17:07 ]
Basement Bios ---- Exo-S