Goede review, alleen mis ik de vergelijking met de sigma chip betreffende beeld- en geluidkwaliteit.flappie27 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:06:
Op mpcclub.com is een beta van de review geplaatst: http://www.mpcclub.com/mo...News&file=article&sid=794
Verwijderd
#
You Said:
Thank you for the quick respons. I already read a lot on the forums online.
Just a small question, will the firmware of the device shipped on th 1st of August have the problem with HD streaming over internet fixed?
Thanks a lot!
ps. Your dealer page contains lorem-ipsum sample text.
#
Re: Small question
12th Jul 2009 @ 9:45 PM
Xtreamer.net Shop Said:
dear sir
the wire/wireless drivers are about to be updated soon before your shipment. We belive you will be able to enjoy HD playback of 1080P with no problem.
HD 1080P streaming is not depnded only on our device capabilities. Rather on your network environment. 1080P is streaming is our target that will be accomplished within several runs of updates in the next few months.
Streaming over the internet (not local lan ) is depnded again in your upload bandwidth of your ISP, not the device itself.
We are sure you will enjoy the xtreamer.
You Said:
Thank you for the quick respons. I already read a lot on the forums online.
Just a small question, will the firmware of the device shipped on th 1st of August have the problem with HD streaming over internet fixed?
Thanks a lot!
ps. Your dealer page contains lorem-ipsum sample text.
#
Re: Small question
12th Jul 2009 @ 9:45 PM
Xtreamer.net Shop Said:
dear sir
the wire/wireless drivers are about to be updated soon before your shipment. We belive you will be able to enjoy HD playback of 1080P with no problem.
HD 1080P streaming is not depnded only on our device capabilities. Rather on your network environment. 1080P is streaming is our target that will be accomplished within several runs of updates in the next few months.
Streaming over the internet (not local lan ) is depnded again in your upload bandwidth of your ISP, not the device itself.
We are sure you will enjoy the xtreamer.
Ik ben van plan nog steeds om dit apparaatje te kopen, maar eerst is wachten tot hij goed in NL te verkrijgen is en dat er mooie reviews zijn
Hier werkt de site ook niet meer, maar ze hebben wel 120 euro van mij in hun pocket
[ Voor 98% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-07-2009 10:37 ]
Denk dat je gek bentVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:24:
Ben ik gek of is de www.xtreamer.net site verdwenen ?
Werkt hier gewoon.
Het forum werkt wel: http://forum.xtreamer.net/
Ik heb wel vaker gemerkt dat die site er af-en-toe uit ligt, voorlopig niets om je druk om te maken.
Ik heb wel vaker gemerkt dat die site er af-en-toe uit ligt, voorlopig niets om je druk om te maken.
offtopic:
En wat duurt het lang voordat ze eindelijk eens met concrete informatie komen over de verzending.
En wat duurt het lang voordat ze eindelijk eens met concrete informatie komen over de verzending.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Forum werkt hier uitsluitend nog na inloggen, is afgeschermd voor gasten.
[ Voor 3% gewijzigd door JME op 13-07-2009 10:34 ]
Als ik nu naar xtreamer.net ga, kom ik bij een-of-ander vang-site van GoDaddy.com uit.

Hier kijk naar mijn screenie...
De site ligt idd momenteel plat
Edit: Markkkkk !!!
[ Voor 25% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-07-2009 10:38 ]
Mwa, lijkt 'gewoon' een foutje. Als ik de WHOIS bekijk zijn er vandaag wat aanpassingen geweest aan het record. Kan best zijn dat ze ergens een fout hebben gemaakt. Aangezien de expiration date in 2011 ligt lijkt me er niet zo heel veel aan de hand behalve een slordigheid.
it will take some time and we will back .
Adding more servers.
13.7.09 17:54 PM (Korea time)
Op 't moment is de site er weer hoor
Ik wacht nog op mijn Xtreamer.
Wel mooi om te lezen dat bugs nu al gefixed worden.
Wel mooi om te lezen dat bugs nu al gefixed worden.
Ik heb dit apparaatje al enkele dagen in het bezit en moet zeggen dat de Xtreamer alle beloftes inlost en nakomt. Het is een WD TV killer (veel meer waar voor je geld) en is maar een fractie duurder .
Minpunten zijn de GUI in 1080P b.v. deze wordt gestretched en krijgt niet de hoge resolutie zoals ik van een TViX gewend ben b.v. (1920x1080). Files afspelen werkt prima, beetje met gamma e.d. spelen is wel een must de eerste keer. Andere tip is om de fan direct van de high setting af te zetten, net een vliegtuig dan. Zitten wat bugjes in mbt de menu volgorde (lees: functies onder het verkeerde tabblad plaatsen)
Na een paar uur film te hebben gekeken nog nooit vastgelopen oid. Ik mis nog wel de customizable GUI zoals een TViX dat heeft en 1080P/24Hz. support (nu gefixed met FW update hoewel deze niet 100% lijkt te werken)
Voor de prijs is dit een uitstekend product welke de PopCorn hour en de TViX prima het vuur aan de schenen kan leggen. De WD TV is deze met forse passen voorbij gerend!!!
Minpunten zijn de GUI in 1080P b.v. deze wordt gestretched en krijgt niet de hoge resolutie zoals ik van een TViX gewend ben b.v. (1920x1080). Files afspelen werkt prima, beetje met gamma e.d. spelen is wel een must de eerste keer. Andere tip is om de fan direct van de high setting af te zetten, net een vliegtuig dan. Zitten wat bugjes in mbt de menu volgorde (lees: functies onder het verkeerde tabblad plaatsen)
Na een paar uur film te hebben gekeken nog nooit vastgelopen oid. Ik mis nog wel de customizable GUI zoals een TViX dat heeft en 1080P/24Hz. support (nu gefixed met FW update hoewel deze niet 100% lijkt te werken)
Voor de prijs is dit een uitstekend product welke de PopCorn hour en de TViX prima het vuur aan de schenen kan leggen. De WD TV is deze met forse passen voorbij gerend!!!
offtopic:
Abusimbal, zet je dm eens aan, ik heb een topicstart gefabriceerd
Check je dm 
Abusimbal, zet je dm eens aan, ik heb een topicstart gefabriceerd
[ Voor 11% gewijzigd door SteeringWheel op 14-07-2009 21:22 ]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Die van mij is ook binnen. Eerste ervaringen zijn vrij positief. Menu is erg 'responsive'. Alle bestanden die ik heb geprobeerd werken (waaronder 20mbit 1080p DXVA compliant).
Grootste minpunt dat ik tot nu toe heb ondervonden is het onacceptabele lawaai dat de fan maakt bij mid en high. Vijf 360's naast elkaar zijn er niets bij.
Daarnaast wordt mijn HDD wel herkend door de PC, maar ik kan hem niet accessen. Er verschijnt een melding van 'linux en dan nog iets'. Hij verschijnt ook niet in disk management. HDD wordt wel herkend als ik 'm zo aansluit. (NTFS)
Grootste minpunt dat ik tot nu toe heb ondervonden is het onacceptabele lawaai dat de fan maakt bij mid en high. Vijf 360's naast elkaar zijn er niets bij.
Daarnaast wordt mijn HDD wel herkend door de PC, maar ik kan hem niet accessen. Er verschijnt een melding van 'linux en dan nog iets'. Hij verschijnt ook niet in disk management. HDD wordt wel herkend als ik 'm zo aansluit. (NTFS)
Kan ik de Xtreamer via USB eigenlijk als externe harde schijf gebruiken?
Ja.pven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:19:
Kan ik de Xtreamer via USB eigenlijk als externe harde schijf gebruiken?
Nog een nadeel: mijn samsung decoder werkt ook op de afstandsbediening van de Xtreamer. Dus als ik de Xtreamer uit/aan doe gaat de decoder ook aan/uit. 
En de fan maakt hier ook een irritante hele hoge piep. Iemand anders hier ook last van? Je moet er denk ik wel een goed gehoor voor hebben...
En de fan maakt hier ook een irritante hele hoge piep. Iemand anders hier ook last van? Je moet er denk ik wel een goed gehoor voor hebben...
[ Voor 31% gewijzigd door Gabliboeba op 15-07-2009 12:53 ]
offtopic:
Heb hem vandaag in ontvangst mogen nemen van TNT
Heb hem vandaag in ontvangst mogen nemen van TNT
Mijn eerste indruk van het apparaat is goed. Voorlopig even aangesloten via de meegeleverde composiet kabel, waarbij ik helaas wel getrakteerd wordt op fraaie horizontale banding (analoge video op een lcd... hoewel mijn PS2 daar totaal geen last van heeft... slechte kwaliteit van meegeleverde kabel?)
De firmware update is wel een must! De fan op medium is dan goed te doen. Geen last van hoge pieptonen waar ikzelf erg gevoelig voor ben. Het schijnt het veiligst te zijn de firmware op een USB-stick te zetten.
MD5: 343fb9e41cdb3f70e66c09a31c866018
SHA-1: af3b4bfefa2362175dc74df9d4192c433c2f4d42
xtreamer_ver101.xtr
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=5&t=577
http://gator884.hostgator.com/~xtreamer/Xtreamer_ver101.xtr
Voor windows gebruikers die de checksum willen controleren alvorens hun apparaat te bricken:
Availability and description of the File Checksum Integrity Verifier utility
Nu eerst verder met gebruikerservaring opdoen (hopenlijk binnenkort met HDMI-kabel
weet iemand of het mogelijk is om het apparaat af te halen ipv de 20 euro verzending?
Ik had ze al gemailed maar nog geen reactie.
Ik had ze al gemailed maar nog geen reactie.
Ja dat kan. In Korea
Eerdere plannen om vanuit NL te verzenden zijn namelijk herzien, alles komt nu uit Korea. Over een tijdje schijnen ze echter ook in NL webwinkels te komen en dan kun je ze daar uiteraard wel gewoon afhalen als die een balie hebben. Maar verwacht dan wel een hogere basisprijs.
Eerdere plannen om vanuit NL te verzenden zijn namelijk herzien, alles komt nu uit Korea. Over een tijdje schijnen ze echter ook in NL webwinkels te komen en dan kun je ze daar uiteraard wel gewoon afhalen als die een balie hebben. Maar verwacht dan wel een hogere basisprijs.
Fan geluid is inderdaad sterk verbeterd met de nieuwe firmware. Ik blijf echter last hebben van irritante geluiden, piepen, kraken, die de fan maakt. Dit gaat meestal weg als de Xtreamer een tijdje aan staat. Bij het uitzetten van de fan is dit weg. Ik blijf rustig afwachten op goede resultaten met een andere fan. Aan de foto's van een uit elkaar gehaalde Xtreamer te zien is dit een fluitje van een cent.
Youtube functionaliteit is grappig, maar hier kan nog heel veel aan verbeterd worden. Weather channel ziet er niet uit.
De rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Na het formatteren van de HDD vanuit Xtreamer menu herkent 'ie 'm nu wel. Die 250gb HDD gaat volgepompt worden.
Youtube functionaliteit is grappig, maar hier kan nog heel veel aan verbeterd worden. Weather channel ziet er niet uit.
Na het formatteren van de HDD vanuit Xtreamer menu herkent 'ie 'm nu wel. Die 250gb HDD gaat volgepompt worden.
Misschien zou je een andere fan kunne monteren? Van Papst bijvoorbeeld?
Heb er wel wat gezien en kosten zo rond de 18 euro. Geluidsproductie: 15db
http://www.ikbenstil.nl/F...Fans-25mm:::27_55_84.html
http://www.ikbenstil.nl/F...Fans-25mm:::27_55_84.html
Ik heb hem ook eindelijk binnen. 
Ik ben voornamelijk bezig geweest met het netwerk gebeuren. Ik heb er een harde schijf ingezet en die wil ik via mijn draadloze netwerk benaderen. Nadat ik echter firmware 1.0.1 erop heb gezet, krijg ik het draadloze netwerk van de Xtreamer niet meer aan de praat. Als ik in het menu aangeef dat ik het draadloze netwerk aan wil zetten dan kies ik voor AP en dan springt hij weer een schermpje terug.
Met de originele firmware kreeg ik hem overigens wel online, maar daar heb ik verder niet echt meer naar gekeken.
Update: het bovenstaande is al gelukt. Ik heb hem een keer uit/aan gezet, daarna heb ik nadat ik een-en-ander in de setup had gewijzigd bewust het huisje ingedrukt en nu kan ik de interne schijf vanaf een andere PC benaderen.
Nog een vraagje: ik gok dat ik de adapter nodig heb als ik de Xtreamer als USB-schijf op mijn PC aan wil sluiten? Ik heb de adapter netjes weg gewerkt, volgens mij was dat niet zo handig.
Ik krijg met geen mogelijkheid filmbestanden op het apparaat. Wireless via een share lukt niet, na een paar procent kapt de Xtreamer ermee en moet ik hem hardhandig uit/aan zetten. Via USB lukt niet, want de schijf wordt niet gevonden (het wireless gebeuren wordt overigens wel gevonden
). Via wired ethernet lukt niet; ik sluit hem aan, zet hem aan en nadat het power-lampje een seconde groen is geweest springt de hele handel weer uit. Ook via FTP kapt hij er na een paar procent mee.
Blijkbaar ontkom ik er niet aan om het via een SATA-kabeltje op de interne schijf te zetten?
Ik ben voornamelijk bezig geweest met het netwerk gebeuren. Ik heb er een harde schijf ingezet en die wil ik via mijn draadloze netwerk benaderen. Nadat ik echter firmware 1.0.1 erop heb gezet, krijg ik het draadloze netwerk van de Xtreamer niet meer aan de praat. Als ik in het menu aangeef dat ik het draadloze netwerk aan wil zetten dan kies ik voor AP en dan springt hij weer een schermpje terug.
Met de originele firmware kreeg ik hem overigens wel online, maar daar heb ik verder niet echt meer naar gekeken.
Update: het bovenstaande is al gelukt. Ik heb hem een keer uit/aan gezet, daarna heb ik nadat ik een-en-ander in de setup had gewijzigd bewust het huisje ingedrukt en nu kan ik de interne schijf vanaf een andere PC benaderen.
Nog een vraagje: ik gok dat ik de adapter nodig heb als ik de Xtreamer als USB-schijf op mijn PC aan wil sluiten? Ik heb de adapter netjes weg gewerkt, volgens mij was dat niet zo handig.

Ik krijg met geen mogelijkheid filmbestanden op het apparaat. Wireless via een share lukt niet, na een paar procent kapt de Xtreamer ermee en moet ik hem hardhandig uit/aan zetten. Via USB lukt niet, want de schijf wordt niet gevonden (het wireless gebeuren wordt overigens wel gevonden
Blijkbaar ontkom ik er niet aan om het via een SATA-kabeltje op de interne schijf te zetten?
[ Voor 49% gewijzigd door pven op 15-07-2009 20:56 ]
Dat kan nooit de bedoeling wezen tochpven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:15:

Heb er zelf geen hd in, werkt verder goed (al heb ik er nog niet lang mee gespeeld).
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Kan de warmte van de interne HDD schadelijk zijn voor de Xtreamer? De linkerkant (van voren gezien( wordt behoorlijk heet bij het wegschrijven van data op de interne HDD. Heeft dit invloed op de levensduur?
Op het forum van Xtreamer heb ik hulp gevraagd, in het kort:SteeringWheel schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:12:
[...]
Dat kan nooit de bedoeling wezen tochKun je wel media streamen vanaf je pc?
Heb er zelf geen hd in, werkt verder goed (al heb ik er nog niet lang mee gespeeld).
• formatteer de schijf via de Xtreamer
• haal de antenne eruit
• sluit hem via USB aan
Maar dan nog werkt het alleen onder XP, want Win2003 herkent de USB-schijf niet.
Streamen moet ik nog proberen, ik gok dat dat wel gaat lukken.
Momenteel ben ik aan het proberen om via WiFi 1,5GB naar de Xtreamer te kopieren, misschien dat het na het formatteren wel lukt.
En idd: hij wordt erg warm, maar voor zover ik op het Xtreamer-forum heb begrepen heeft dit alleen invloed op de kwaliteit van de video.
Voorlopig ben ik er blij mee.
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 15-07-2009 22:52 ]
Tja wat is warm? Veel externe HD's worden ook erg warm, verder nooit last mee gehad.
Hoe bevallen de menu's ? Beetje snel met opstarten? Nog beter: Hoe doet 1080p materiaal het bij iedereen?
Hoe bevallen de menu's ? Beetje snel met opstarten? Nog beter: Hoe doet 1080p materiaal het bij iedereen?
K to the KillaZ
veel HD's worden erg warm? Die van mij zit volgens de metingen nooit boven de 30 graden.(in de pc)
Ik doe er dan ook een 5400rpm schijf in ivm warmte(voor zover het helpt)
Denk dat wij tweakers de aangewezen personen zijn voor een mooie tweak/mod tegen die warmte.
Zat er zelf al over te denkenom een gat erin te zagen en een grotere fan erop te zetten met stoffilter ervoor
Denk dat wij tweakers de aangewezen personen zijn voor een mooie tweak/mod tegen die warmte.
Zat er zelf al over te denkenom een gat erin te zagen en een grotere fan erop te zetten met stoffilter ervoor
Heb net even een filmpje gekeken vanaf de interne HDD, en als ik m'n wang tegen de linkerkant houdt, dan is dit echt HEET. Ik denk toch wel dat het rond de 60 graden zit. Het gaat hier trouwens ook om een 5400rpm Western Digital schijf. Ik zal hem er morgen even uithalen en een stresstestje er mee doen. Kijken wat voor temps dat oplevert.Floris-K schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:47:
veel HD's worden erg warm? Die van mij zit volgens de metingen nooit boven de 30 graden.(in de pc)
Ik heb overigens ook een WD My Book Studio 1TB, en die wordt volgens metingen ook rond de 65-70 graden.
edit. Ik lees net op Xtreamer forum dat ze de fan voor 2e batch gaan vervangenn. Toch een beetje een naaistreek. Testen bedrijven hun producten niet meer voordat ze deze op de markt brengen ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door Gabliboeba op 16-07-2009 00:20 ]
Hmmm dat is niet zo best..
Heb even gezocht en bijv. de Western Digital Scorpio blue 500GB (die ik erin wilde zetten)
Daar wordt aangeraden dat deze tussen de 0 en 60 graden blijft wanneer bij operationeel is.
Er zal dus een aanpassing gedaan MOETEN worden en zeker als je keer film kijkt op een warme tropische dag a 35 graden.
edit: gelukkig zit ik in de 2e batch
Maar ga toch even kijken voor die Papst fan denk ik. Sowieso weet je dat je altijd kinderziektes hebt bij nieuwe artikelen. Wilde eigenlijk ook wachten met de Xtreamer.
Heb even gezocht en bijv. de Western Digital Scorpio blue 500GB (die ik erin wilde zetten)
Daar wordt aangeraden dat deze tussen de 0 en 60 graden blijft wanneer bij operationeel is.
Er zal dus een aanpassing gedaan MOETEN worden en zeker als je keer film kijkt op een warme tropische dag a 35 graden.
edit: gelukkig zit ik in de 2e batch
[ Voor 24% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-07-2009 00:23 ]
Ik heb hem nu ook binnen.
Eerste ervaringen zijn goed. Hij reageert snel en menu is overzichtelijk.
Harry potter and the goblet of fire 1080p x264 speelde hij moeiteloos af.
Transformers vertoont daarentegen wel artifacts
Eerste ervaringen zijn goed. Hij reageert snel en menu is overzichtelijk.
Harry potter and the goblet of fire 1080p x264 speelde hij moeiteloos af.
Transformers vertoont daarentegen wel artifacts
Tuurlijk heb je kans op kinderziektes. Echter vind ik dit geen vrijbrief voor bedrijven om niet-degelijke producten op de markt te brengen en het maar te gooien op kinderziektes verhaal. Bedrijven hebben deze early-adaptors hard nodig voor de verdere ontwikkeling van hun product. Enige vorm van compensatie vind ik dus wel op z'n plaats. Ik heb er bijvoorbeeld geen moeite mee om een paar euro's neer te leggen voor een nieuwe fan, maar ik zou het toch wel wat vervelender zijn als hierdoor mijn garantie ineens volledig vervalt.Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:22:
Hmmm dat is niet zo best..
edit: gelukkig zit ik in de 2e batchMaar ga toch even kijken voor die Papst fan denk ik. Sowieso weet je dat je altijd kinderziektes hebt bij nieuwe artikelen. Wilde eigenlijk ook wachten met de Xtreamer.
Je zou eens kunnen overleggen met Mark van Mvix
Zij doen geloof ik de aftersales van dit product? (RMA enz?)
Zij doen geloof ik de aftersales van dit product? (RMA enz?)
[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-07-2009 00:33 ]
Als het goed is zou je hem niet per se hoeven te formatteren. Hi-Jack @ MPC zegt dat "one of both USB ports is shared so the WLAN should be inserted in the second USB HOST to allow the xtreamer to function as an external HDD drive and not detect it as the WLAN USB".pven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:51:
[...]
Op het forum van Xtreamer heb ik hulp gevraagd, in het kort:
• formatteer de schijf via de Xtreamer
• haal de antenne eruit
• sluit hem via USB aan
Maar dan nog werkt het alleen onder XP, want Win2003 herkent de USB-schijf niet.
Op deze manier zou je alsnog wireless, data naar de Xtreamer kunnen kopiëren.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Als ik de "problemen" met de fan en de hitte zo hoor, is het tijd voor een casemod! Of eigenlijk een hele nieuwe case.
Van mij mag de behuizing best iets groter zijn en van aluminium. Dan kan er een grotere fan in met minder rpm.
Een harddisk gaat toch langer mee als hij koeler blijft.
Nog over die brakke fans:
Toen de fan van m'n nieuwe Synology Diskstation lawaai maakte, kreeg ik netjes een nieuwe fan opgestuurd. Ik vraag me af hoe ze dat bij Xtreamer op gaan lossen. Aangezien de aanschafprijs erg laag is, zal er minder financiële ruimte zijn voor service. Vooral als het over de gehele batch gaat. Maar dat lawaai zou je toch bij een prototype ook op moeten vallen?
Van mij mag de behuizing best iets groter zijn en van aluminium. Dan kan er een grotere fan in met minder rpm.
Een harddisk gaat toch langer mee als hij koeler blijft.
Nog over die brakke fans:
Toen de fan van m'n nieuwe Synology Diskstation lawaai maakte, kreeg ik netjes een nieuwe fan opgestuurd. Ik vraag me af hoe ze dat bij Xtreamer op gaan lossen. Aangezien de aanschafprijs erg laag is, zal er minder financiële ruimte zijn voor service. Vooral als het over de gehele batch gaat. Maar dat lawaai zou je toch bij een prototype ook op moeten vallen?
De WDTV had dan de warmte toch beter onder controle. Die wordt niet echt heet. Uiteraard zit daar geen harddisk in, maar bij de Xtreamer hoeft dat ook niet perse. Het is denk ik voornamelijk de grootte van de fan die het probleem veroorzaakt, dan de kwaliteit van de fan.
Beauty is in the eye of the beerholder
Het lijkt erop dat de xtreamer qua behuizing/warmte/geluid niet goed is doorgedacht.
Een kleine case van plastic met de fan aan de onderzijde. Daar komt nog eens bij dat de fan niet een van de stilste is.
Hopelijk komen ze snel met een aangepaste versie. En dan niet alleen een andere fan maar een compleet nieuwe behuizing.
Ik wacht nog even af en blijf alle kandidaten (xtreamer/Playon!HD/Asus Oplay) goed in de gaten houden.
Een kleine case van plastic met de fan aan de onderzijde. Daar komt nog eens bij dat de fan niet een van de stilste is.
Hopelijk komen ze snel met een aangepaste versie. En dan niet alleen een andere fan maar een compleet nieuwe behuizing.
Ik wacht nog even af en blijf alle kandidaten (xtreamer/Playon!HD/Asus Oplay) goed in de gaten houden.
Br(36) Ba(56)
Ik merk dat de drive na het formatteren een stuk beter te bereiken is. Gisteravond heb ik bv een bestand van 1,5GB via wireless erop gezet en dat ging prima, en ook nog redelijk snel. Voorlopig ga ik niet meer spelen met USB, wireless is goed genoeg voor mij.sunturion schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 06:34:
[...]
Als het goed is zou je hem niet per se hoeven te formatteren. Hi-Jack @ MPC zegt dat "one of both USB ports is shared so the WLAN should be inserted in the second USB HOST to allow the xtreamer to function as an external HDD drive and not detect it as the WLAN USB".
Op deze manier zou je alsnog wireless, data naar de Xtreamer kunnen kopiëren.
En over die warmte begin ik me toch wat zorgen te maken. Iemand een idee of de Xtreamer ook warm wordt als er geen schijfje in zit?
Hmm de fan aan de onderkant? En deze blaast de lucht naar buiten neem ik aan?
Men zou ook kunnen proberen om de fan om te draaien. Warme lucht stijgt naar boven, dus als je de fan aan de onderkant naar binnen laat blazen, dan zou dat volgens mij beter uit komen. Moet er aan de bovenkant wel een mogelijk zijn voor de afvoer van de lucht.
Wat misschien ook zou kunnnen: Onderste fan omdraaien en boven nog een 25mm fan erbij plaatsen.
Onder lucht in, boven lucht uit...
maarja heb de case nog niet in mijn handen gehad
Men zou ook kunnen proberen om de fan om te draaien. Warme lucht stijgt naar boven, dus als je de fan aan de onderkant naar binnen laat blazen, dan zou dat volgens mij beter uit komen. Moet er aan de bovenkant wel een mogelijk zijn voor de afvoer van de lucht.
Wat misschien ook zou kunnnen: Onderste fan omdraaien en boven nog een 25mm fan erbij plaatsen.
Als hij naar buiten blaast, kan je hem misschien ook ondersteboven neerzetten?Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:50:
Scheelt bovendien in het huishouden als je zelf niet meer hoeft te stofzuigenFloris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:50:
Men zou ook kunnen proberen om de fan om te draaien.
Ik begreep dat 1 fan al meer dan genoeg herrie maakt, om er dan nog eentje bij te plaatsen klinkt niet meteen als de meest voor de hand liggende oplossing.Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:50:
Sorry, wil je echt niet te kakken zetten, maar dit lijken me gewoon niet de meest zinvolle mods.
Zoals hierboven al vermeld, heeft Xtreamer duidelijk niet goed nagedacht over de warmtehuishouding van hun speeltje. Of ze hebben er wel over nagedacht en bewust besloten dat de kostprijs het belangrijkste speerpunt is, dat kan natuurlijk ook. Hoe het ook zij, feit lijkt te zijn dat de huidige combi van behuizing en fan het gewoon niet redt. Wat ze nu proberen met een nieuwe firmware die het toerental van de fan tijdens gebruik moet regelen is een lapmiddel. Op gegeven moment wordt de zaak toch weer te warm en moet de fan harder gaan draaien en komt de herrie terug. Die herrie komt dan alleen een beetje later. Tel daarbij op dat fans in de loop der tijd alleen maar luidruchtiger worden door het gebruik en je ziet dat dit probleem niet zomaar is opgelost. Dan wacht ik liever op de Xtreamer Deluxe Limited Edition met aluminium casing, ruimte voor 3,5" HD en 8 cm fan (dream on...

Klopt. Er zit een gammel voetje bij dat er voor moet zorgen de fan zijn lucht kwijt kan. Over dat voetje ben ik overigens niet tevreden, want de Xtreamer staat er niet stevig op.Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:50:
Ik heb het gevoel dat er dan heel veel stof in je Xtreamer terecht gaat komen.Men zou ook kunnen proberen om de fan om te draaien. Warme lucht stijgt naar boven, dus als je de fan aan de onderkant naar binnen laat blazen, dan zou dat volgens mij beter uit komen. Moet er aan de bovenkant wel een mogelijk zijn voor de afvoer van de lucht.
Die ervaring deel ik absoluut niet, mijn voet i.c.m. de Xtreamer is enorm stabiel en hij blijft goed op zijn pootjes staan!pven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:11:
[...]
Klopt. Er zit een gammel voetje bij dat er voor moet zorgen de fan zijn lucht kwijt kan. Over dat voetje ben ik overigens niet tevreden, want de Xtreamer staat er niet stevig op.
Wat betreft je vraag of hij warm wordt zonder disk? Ja dat wordt ie, maar niet abnormaal heet mijns inziens. Gebruik hem al meer dan 1 week vrij intens en nog nul komma nul issues gehad. Top apparaat!
Uuhm als je er 2 in plaatst, dus kunnen ze beide op low draaien?JME schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:09:
[...]
Ik begreep dat 1 fan al meer dan genoeg herrie maakt, om er dan nog eentje bij te plaatsen klinkt niet meteen als de meest voor de hand liggende oplossing.
Als ze op low draaien, dan hoor je ze niet meer?
mensen klagen over het geluid op high/medium en zelfs dan wordt hij warm.
Als je er 2 hebt op low(push-pull), dan zou het wat beter moeten zijn. Maar ben bang dat er grotere aanpassingen gedaan moeten worden.
Heb je hem op de een-of-andere manier vast geklikt? Doordat ik een stugge (goedkopeTekn0z schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:17:
[...]
Die ervaring deel ik absoluut niet, mijn voet i.c.m. de Xtreamer is enorm stabiel en hij blijft goed op zijn pootjes staan!
Helaas, Push-Pull gaat niet werken. aan de achhterkant is de xtreamer een gatenkaas.
Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:19:
[...]
Uuhm als je er 2 in plaatst, dus kunnen ze beide op low draaien?
Als ze op low draaien, dan hoor je ze niet meer?
mensen klagen over het geluid op high/medium en zelfs dan wordt hij warm.
Als je er 2 hebt op low(push-pull), dan zou het wat beter moeten zijn. Maar ben bang dat er grotere aanpassingen gedaan moeten worden.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Je moet hem inderdaad goed vastklikken.pven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:24:
[...]
Heb je hem op de een-of-andere manier vast geklikt? Doordat ik een stugge (goedkope) HDMI-kabel gebruik, duwt de HDMI-kabel als het ware de Xtreamer van zijn plek.

[ Voor 10% gewijzigd door BartV op 16-07-2009 10:59 ]
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Dan ben ik te voorzichtig geweest. Dank!
mm, zal ik even aan mijn zusje vragen, waar in Korea? Seoul? Zou serieus een optie zijn als hij daar al "vrij" te verkrijgen isJME schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:32:
Ja dat kan. In Korea![]()
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Zie www.xtreamer.net (waar overigens ook al die andere info te vinden is, vooral op het forumdeel)
[ Voor 14% gewijzigd door JME op 16-07-2009 11:35 ]
NL webwinkels zal ook niet lang meer op zich laten wachten. Verwacht zelf dat binnen een maand deze Xtreamer in NL goed te verkrijgen is via de reguliere kanalen.hufkes schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:23:
[...]
mm, zal ik even aan mijn zusje vragen, waar in Korea? Seoul? Zou serieus een optie zijn als hij daar al "vrij" te verkrijgen is
Als ie 60 gaden zou zijn, dan kan je je wang er niet tegenaan houden, want dan is het veel te heet.Heb net even een filmpje gekeken vanaf de interne HDD, en als ik m'n wang tegen de linkerkant houdt, dan is dit echt HEET. Ik denk toch wel dat het rond de 60 graden zit.
Dan verbrand je je er aan.
Bij 40 graden voelt het ook al echt HEET aan!
Mensen verkijken zich daar gigantisch op.
En de eerste fanmod is een feit (en wat voor één
)
Zijn er mensen met ervaring met deze naast een Popcornhour? Aangezien het prijsverschil toch 100e is vraag ik me af of dit daarmee een betere koop is, of dat er toch nog grote verschillen zijn.
Ben zelf erg tevreden over de popcorn, maar hij is inmiddels wel een stukkie duurder dan hij in het begin was, dus vandaar dat ik een xtreamer overweeg.
Ben zelf erg tevreden over de popcorn, maar hij is inmiddels wel een stukkie duurder dan hij in het begin was, dus vandaar dat ik een xtreamer overweeg.
Geen ervaring mee, maar lees de review, lees de fora en kom tot de conclusie dat hij, ondanks enkele minpunten, die 100,- euro meer dan waard isSander schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:40:
Zijn er mensen met ervaring met deze naast een Popcornhour? Aangezien het prijsverschil toch 100e is vraag ik me af of dit daarmee een betere koop is, of dat er toch nog grote verschillen zijn.
Dat had ik inmiddels ook al gedaan, enige waar ik nog wat huiverig over ben is firmware support op langere termijn. Ik heb voor mijn Popcornhour nu na 2 jaar nog steeds (als eerste) de firmware upgrades, nog voordat ze de upgrades ook uitrollen voor de andere modellen zoals de A110 en het nieuwe C-model. Het is nog even de vraag in hoeverre dat bij de Xtreamer ook zo gaat zijn.SteeringWheel schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:56:
[...]
Geen ervaring mee, maar lees de review, lees de fora en kom tot de conclusie dat hij, ondanks enkele minpunten, die 100,- euro meer dan waard is
Ik snap dit plaatje niet?DikkieDik schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:59:
[...]
Je moet hem inderdaad goed vastklikken.
[afbeelding]
Ik kon mijn standaard er niet op krijgen
Het is gewoon erop schuiven. De uitsparing valt precies onder de fan, en dan schuif je hem naar de voorachterkant toe tot hij klik zegt.n0elite schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:00:
[...]
Ik snap dit plaatje niet?
Ik kon mijn standaard er niet op krijgen
[ Voor 1% gewijzigd door BartV op 16-07-2009 19:15 . Reden: voor/achter ]
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Apparaat tijdelijk in bezit. Aangesloten op een MybookWorld en usbsticks etc. Alle normale formaten qua HD, DVD en DIVX speelt dit apparaat vlekkenloos af. 1080p via het netwerk nog niet geprobeerd, maar gezien alle reacties op het xtreamer forum moet ook dit geen probleem zijn.
Ik ga dit apparaat zeker voor mijzelf bestellen!
Ik ga dit apparaat zeker voor mijzelf bestellen!
Ik hem hem vandaag binnengekregen en toevallig kwam ook de bestelde HD (WD 500GB Digital Scorpio 5400rpm) binnen. Ik heb hem voor mijn ouders gekocht, maar wilde natuurlijk eerst zelf alles even uitvogelen (ben later de helpdesk
).
Mijn setup:
* PC met 1000Mbit LAN
* 1000Mbit switch + 100Mbit router inc Wifi (11g)
* Synology NAS 207+
* Direct de 1e firmware upgrade op de Xt gezet
Mijn ervaringen:
* Mijn Synology kon ik via UPNP benaderen op de Xt. Mijn ervaring is dat het afspelen via de Netwerk optie beter/sneller gaat.
* Ik vind de Xt (met HD erin) in mijn netwerk en kan deze mounten onder een driveletter. Maar als ik er bestanden naar wil kopieren dan krijg ik de melding dat de schijf vol is. Op het Xt forum heb ik gelezen dat je de schijf niet in de Xt maar in je pc NTFS moet formatteren. Ik heb dat gedaan maar het maakt geen verschil. Kopieren via de Xt interface lukt wel, maar vanaf pc is toch makkelijker.
* Afspelen van HD content vanaf de ingebouwde WD schijf gaat zonder problemen. Over LAN netwerk gaat het tot 720p goed, maar 1080p films stotteren.
* Er zijn nog wel formats die hij niet afspeelt. Sommige series die ik heb in mkv (Two and a half Men, The Office US) of .ts (Band of Brothers) bv niet. Maar goed, ik denk dat er volgende firmware vast wel meer codecs beschikbaar komen.
* Soms vind de Xt mijn netwerk, soms ook niet. Ik heb hier een oplossing voor, zie hier (Xt forum).
* Voor het beetje leuk afspelen van muziek moet je de preview aan hebben. Om door je films heen te scrollen is het weer niet handig. Zo zijn zijn er wat betreft de interface nog wel wat dingen aan te merken, maar Xt gaat daar vast aan werken.
* Om de een of andere reden lukt het me niet een hd film van mijn pc share of te spelen. De snelheid komt niet boven de 850KB/s als ik stream vanaf de Xt. Ik kan daardoor geen HD content vanaf mijn pc streamen. Vanaf mijn Synology lukt het wel en als ik de films afspeel vanaf mijn PS3 (met gebruik van PS3 Media Server) dan pompt mijn pc er ook makkelijk 25MB/s naartoe. Kopieren van pc naar Xt (via de Xt interface) levert dezelfde max snelheid van 850. Iemand een idee? Komt dit door samba shares? (heb op mijn Synology NFS aangezet, of kan dat het niet zijn)
Overall ben ik er tevreden over, zeker gezien de prijs die je ervoor betaald. Ik ben benieuwd hoe er de komende tijd op doorontwikkeld wordt (door Xt en de 'community')
Mijn setup:
* PC met 1000Mbit LAN
* 1000Mbit switch + 100Mbit router inc Wifi (11g)
* Synology NAS 207+
* Direct de 1e firmware upgrade op de Xt gezet
Mijn ervaringen:
* Mijn Synology kon ik via UPNP benaderen op de Xt. Mijn ervaring is dat het afspelen via de Netwerk optie beter/sneller gaat.
* Ik vind de Xt (met HD erin) in mijn netwerk en kan deze mounten onder een driveletter. Maar als ik er bestanden naar wil kopieren dan krijg ik de melding dat de schijf vol is. Op het Xt forum heb ik gelezen dat je de schijf niet in de Xt maar in je pc NTFS moet formatteren. Ik heb dat gedaan maar het maakt geen verschil. Kopieren via de Xt interface lukt wel, maar vanaf pc is toch makkelijker.
* Afspelen van HD content vanaf de ingebouwde WD schijf gaat zonder problemen. Over LAN netwerk gaat het tot 720p goed, maar 1080p films stotteren.
* Er zijn nog wel formats die hij niet afspeelt. Sommige series die ik heb in mkv (Two and a half Men, The Office US) of .ts (Band of Brothers) bv niet. Maar goed, ik denk dat er volgende firmware vast wel meer codecs beschikbaar komen.
* Soms vind de Xt mijn netwerk, soms ook niet. Ik heb hier een oplossing voor, zie hier (Xt forum).
* Voor het beetje leuk afspelen van muziek moet je de preview aan hebben. Om door je films heen te scrollen is het weer niet handig. Zo zijn zijn er wat betreft de interface nog wel wat dingen aan te merken, maar Xt gaat daar vast aan werken.
* Om de een of andere reden lukt het me niet een hd film van mijn pc share of te spelen. De snelheid komt niet boven de 850KB/s als ik stream vanaf de Xt. Ik kan daardoor geen HD content vanaf mijn pc streamen. Vanaf mijn Synology lukt het wel en als ik de films afspeel vanaf mijn PS3 (met gebruik van PS3 Media Server) dan pompt mijn pc er ook makkelijk 25MB/s naartoe. Kopieren van pc naar Xt (via de Xt interface) levert dezelfde max snelheid van 850. Iemand een idee? Komt dit door samba shares? (heb op mijn Synology NFS aangezet, of kan dat het niet zijn)

Overall ben ik er tevreden over, zeker gezien de prijs die je ervoor betaald. Ik ben benieuwd hoe er de komende tijd op doorontwikkeld wordt (door Xt en de 'community')
Ach het wordt openscource zeggen ze dus wat dat betreft komt het helemaal goed.
Ik heb een bestand van 1,5GB via wifi naar de Xtreamer gekopieerd, dat ging met een snelheid van 33.478 MegaBytes/min (is dus iets meer dan een half MB per seconde). Niet echt snel, maar streamen ben ik voorlopig niet van plan.Unomomentodado schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:38:
Ik heb via de USB mijn film collectie met 20MB/sec kunnen verplaatsen. duurt ook wel lang om de 500GB vol te maken dan. zat er maar e-sata op.... verder zeer tevreden met het aparaat. word wel een beetje warm. heb de fan al omgedraaid, scheelt wel wat. maar als de xtreamer via de usb is aangesloten op de pc dan draait de fan altijd op low, dit zorgt er voor dat hij erg heet word als je hem aan het volpompen bent.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ah, USB werkt hier nu ook. Ik had een andere adapter gebruikt maar die was maar 800mAh ipv de 2000mAh die de gewone adapter is. 
Hij is nu de USB-schijf vol aan het plempen. Nu moet ik alleen nog iets bedenken voor die adapter, want om nu iedere keer die adapter achter het TVkastje vandaan te halen is niet echt handig.

Hij is nu de USB-schijf vol aan het plempen. Nu moet ik alleen nog iets bedenken voor die adapter, want om nu iedere keer die adapter achter het TVkastje vandaan te halen is niet echt handig.
Veel mensen schijnen problemen te hebben met de wired netwerk snelheid terwijl anderen nergens last van hebben. Zelf heb ik ook geen problemen, kan zonder problemen 1080p streamen over smb vanaf vista 32 bit. Kan het niet een autonegotiation issue zijn? Probeer eens de poort in je router op 100 FD te zetten. Anders kun je misschien een packet sniffer op je pc installeren en checken op tcp retransmits?Unomomentodado schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:38:
...
....
* Om de een of andere reden lukt het me niet een hd film van mijn pc share of te spelen. De snelheid komt niet boven de 850KB/s als ik stream vanaf de Xt. Ik kan daardoor geen HD content vanaf mijn pc streamen. Vanaf mijn Synology lukt het wel en als ik de films afspeel vanaf mijn PS3 (met gebruik van PS3 Media Server) dan pompt mijn pc er ook makkelijk 25MB/s naartoe. Kopieren van pc naar Xt (via de Xt interface) levert dezelfde max snelheid van 850. Iemand een idee? Komt dit door samba shares? (heb op mijn Synology NFS aangezet, of kan dat het niet zijn)![]()
...
[ Voor 3% gewijzigd door SteeringWheel op 17-07-2009 10:41 ]
Hoe kan ik een VIDEO_TS-map netjes afspelen? Nu moet ik op zoek naar het juiste bestandje, dat is niet echt praktisch. Hij speelt het wel af, maar ik heb geen zin om extra te moeten bladeren.
Tevens heb ik een 1080p-BlueRay-bestand geprobeerd, dat ging met hakken en stoten en kwam voor mijn gevoel niet eens aan de vijf frames per seconde, dat zeg er niet uit.
Volgens twitter is er een nieuwe firmware uit, ik kan hem alleen nog niet vinden op het forum.
Laat maar, is voor 'mvixpvr'.
Tevens heb ik een 1080p-BlueRay-bestand geprobeerd, dat ging met hakken en stoten en kwam voor mijn gevoel niet eens aan de vijf frames per seconde, dat zeg er niet uit.
Volgens twitter is er een nieuwe firmware uit, ik kan hem alleen nog niet vinden op het forum.

[ Voor 49% gewijzigd door pven op 17-07-2009 14:19 ]
http://www.youtube.com/watch?v=B4wcC50JTyspven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:11:
Hoe kan ik een VIDEO_TS-map netjes afspelen? Nu moet ik op zoek naar het juiste bestandje, dat is niet echt praktisch. Hij speelt het wel af, maar ik heb geen zin om extra te moeten bladeren.
Zie vanaf 2:40. Hoe hij het precies doet weet ik niet, maar het kan dus wel...
Ah, die pakt dus wel gewoon het eerste bestandje. Daar zal ik eens mee geen spelen. 
Iemand een idee hoe ik de Xtreamer in de software van mijn Logitech Harmony One kan vinden? Ik heb naar verschillende fabrikanten en types gezocht, maar heb de Xtreamer tot op heden nog niet kunnen vinden.
Overigens kan ik 1080p nu wel goed afspelen, ik heb de Xtreamer uit/aan gezet en daarna kon ik alles afspelen.
Iemand een idee hoe ik de Xtreamer in de software van mijn Logitech Harmony One kan vinden? Ik heb naar verschillende fabrikanten en types gezocht, maar heb de Xtreamer tot op heden nog niet kunnen vinden.
Overigens kan ik 1080p nu wel goed afspelen, ik heb de Xtreamer uit/aan gezet en daarna kon ik alles afspelen.
Dat is best een mooie review........ben toch wel benieuwd naar dit apparaatje.
DUGG
Wat ik echt bloedirritant vind is dat mijn Samsung digitale decoder reageert op de afstandsbediening van de Xtreamer en andersom. Als ik op de afstandsbediening van de decoder naar Ned 1 (1) ga, dan gaat de Xtreamer aan. Ik neem aan dat hier moeilijk iets aan te doen is?
@SteeringWheel: bedankt voor je suggestie. Met een sniffer de oorzaak nietgevonden, maar daardoor wel de ingeving gekregen de utp kabels eens anders aan te sluiten (ik heb een gigabit switch aangesloten op een 100Mbit router voor extra poorten, geen goeie combi blijkbaar). Met het goede resultaat want mijn HD films spelen nu perfect vanaf zowel Synolgy als mijn pc. De series die eerst niet afgespeeld konden worden (zie mijn eerdere post, veelal 720p mkv's) spelen nu wel af. Menselijk fout dus (is wel vaker bij mij).SteeringWheel schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:37:
[...]
Zelf heb ik ook geen problemen, kan zonder problemen 1080p streamen over smb vanaf vista 32 bit. Kan het niet een autonegotiation issue zijn? Probeer eens de poort in je router op 100 FD te zetten. Anders kun je misschien een packet sniffer op je pc installeren en checken op tcp retransmits?

De Xtreamer is nogal nieuw zeg maar, ik denk dat je 'm voorlopig niet zult vinden. Je kunt de Harmony de codes aanleren met de originele afstandsbediening van de Xtreamerpven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:23:
Ah, die pakt dus wel gewoon het eerste bestandje. Daar zal ik eens mee geen spelen.
Voorzover ik weet gaat bij een switch-aan-een-switch de apparatuur half-duplex werken. Dat verklaart misschien e.e.a.Unomomentodado schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:15:
[...]
@SteeringWheel: bedankt voor je suggestie. Met een sniffer de oorzaak nietgevonden, maar daardoor wel de ingeving gekregen de utp kabels eens anders aan te sluiten (ik heb een gigabit switch aangesloten op een 100Mbit router voor extra poorten, geen goeie combi blijkbaar). Met het goede resultaat want mijn HD films spelen nu perfect vanaf zowel Synolgy als mijn pc. De series die eerst niet afgespeeld konden worden (zie mijn eerdere post, veelal 720p mkv's) spelen nu wel af. Menselijk fout dus (is wel vaker bij mij).
[ Voor 35% gewijzigd door Crusader op 17-07-2009 19:14 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Vind ik niet echt een menselijke fout, zou in theorie wel gewoon goed moeten werken.Unomomentodado schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:15:
[...]
Menselijk fout dus (is wel vaker bij mij).
Dit zou bij mijn weten niet zo moeten zijn, is dan een autonegotiation issue lijkt mij. Daarom werkte de switch to switch van Rogierh ook niet naar behoren (is maar een theorie)Crusader schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:12:
[...]
Voorzover ik weet gaat bij een switch-aan-een-switch de apparatuur half-duplex werken. Dat verklaart misschien e.e.a.
Zou kunnen, ik kon even geen onderbouwing vinden voor mijn theorie, al zou ik zweren dat ik het ergens ben tegengekomenSteeringWheel schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:51:
[...]
Dit zou bij mijn weten niet zo moeten zijn, is dan een autonegotiation issue lijkt mij. Daarom werkte de switch to switch van Rogierh ook niet naar behoren (is maar een theorie)
Verwijderd
Mocht SMB de bottleneck zijn (weet ik niet, ik heb geen Xtreamer), dan zou je kunnen proberen op je PC een NFS share te maken.Unomomentodado schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:38:
OS-X, Linux, *BSD en Solaris systemen ondersteunen al NFS server functionaliteit out-of-the-box, of 't is eenvoudig toe te voegen.
Draai je XP, Win2003 of Win2000, dan zit er in Microsoft's Windows Services for UNIX 3.5 (gratis) een prima NFS server. SFU draait echter niet (goed) op Vista of Windows 7, en in Vista's Subsystem for UNIX-based Applications en Services for NFS zit geen NFS server. Je kunt dan uitwijken naar bv. nfsAxe ($40) of Cygwin (gratis, maar erg uitgebreid en lastig op te zetten). Ik zou in dat geval gewoon een kale Linux distro draaien in een virtual machine met bv. Virtual PC, vmWare of mijn favoriet: VirtualBox.
Misschien is 't de moeite waard om zo uit te zoeken of Xtreamer's samba client idd de bottleneck is en of 't beter werkt via NFS.
Ik heb ook een Samsung decoder (DCB-P850R) en heb daar helemaal geen last van.Gabliboeba schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:44:
Wat ik echt bloedirritant vind is dat mijn Samsung digitale decoder reageert op de afstandsbediening van de Xtreamer en andersom. Als ik op de afstandsbediening van de decoder naar Ned 1 (1) ga, dan gaat de Xtreamer aan. Ik neem aan dat hier moeilijk iets aan te doen is?
Her-en-der lees ik slechte verhalen over BDMV-ondersteuning. Nu heb ik 'toevallig' een BR van net geen 50GB op mijn harde schijf staan, die zal ik dit weekend eens gaan testen. Wordt vervolgd.
Helaas ondersteunt de Xtreamer nog geen NFS...Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:03:
[...]
Misschien is 't de moeite waard om zo uit te zoeken of Xtreamer's samba client idd de bottleneck is en of 't beter werkt via NFS.
Er is ook iemand die een hack heeft bedacht waardoor je commando's op je Xtreamer uit kunt voeren. Hij maakt misbruik van een webpage op de Xtreamer, slim bedacht
Ik heb trouwens nog niets gemerkt van het hele open-source gebeuren...
En weet iemand al wat meer over een fan-replacement? Eentje die goed werkt en waarbij je de snelheid ook aan kan passen.
En weet iemand al wat meer over een fan-replacement? Eentje die goed werkt en waarbij je de snelheid ook aan kan passen.
De snelheid van de standaard fan is aan te passen met de 1.01 firmware.Gabliboeba schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:38:
Een paar posts naar boven is ook een fan-mod gepost.
En in een van de posts hier staat een link naar een overzicht van andere 25mm fans en welke voor- en nadelen deze hebben
Verwijderd
alles bij elkaar €25,41 fan+portoFloris-K schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:35:
Misschien zou je een andere fan kunne monteren? Van Papst bijvoorbeeld?
http://www.ikbenstil.nl/F...-Fans-25mm:::27_55_84.htm
Hier nog 2 waar je wat mee kan doen ik zelf heb de 16dBA versie genomen.
http://www.sunon.com.tw/products/pdf/DCFAN/GM2510.pdf
GM1202PFV1-8 (RPM) 13000 (Inch-H2O) 0.18 (CFM) 3.5 (dBA) 23
GM1202PFV2-8 (RPM) 10000 (Inch-H2O) 0.15 (CFM) 3.0 (dBA) 16 ( €15,95)
http://www.nedis.nl/Articles/Sunon/CY%202510.php Bestel nummer CY 2510 bestellen via De Bouwhof B.V te zoetermeer.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 19:50 ]
Maart dioe fans zullen niet optimaal gaan werken, omdat de voltages van de Xtreamer fan nogal vreemd is:Floris-K schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:16:
[...]
De snelheid van de standaard fan is aan te passen met de 1.01 firmware.
Een paar posts naar boven is ook een fan-mod gepost.
En in een van de posts hier staat een link naar een overzicht van andere 25mm fans en welke voor- en nadelen deze hebben
low 11.4 V
middle 11.55 V
high 11.7 V
Veel plezier met een fan vinden die goed werkt op alle fan standen...
Ik verwacht niet dat er een onwijze rocket-science fan in de Xtreamer zit, dus het zal wel meevallen denk ik.Gabliboeba schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:03:
[...]
Maart dioe fans zullen niet optimaal gaan werken, omdat de voltages van de Xtreamer fan nogal vreemd is:
low 11.4 V
middle 11.55 V
high 11.7 V
Veel plezier met een fan vinden die goed werkt op alle fan standen...
Bouwhof zit gelukkig vlak bij mij in de buurt
Overigens heb ik in de oude Xbox ooit een Papst fan gebouwd, omdat die zo lekker stil zijn. Maar wat bleek, die fan zit zó strak tegen de behuizing aan, dat je de motor hoorde resoneren tegen de Xbox behuizing en ik er netto niets op vooruit ging wat geluidsproductie betrof.
Straks is dat ook met de Xtreamer het geval, dat die fan erg strak tegen de behuizing zit.
[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 19-07-2009 10:14 ]
Op het Xt forum lees ik dat het niet 100% opensource zal worden, maar dat er wel modules tegenaan te programmeren zijn. 100% Opensource zou betekenen dat er custom skins etc. zullen komen waardoor de Xt niet meer als zodanig te herkennen is en dat is niet iets wat ze nastreven.Gabliboeba schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:38:
Ik heb afgelopen week mijn Xtreamer eindelijk ontvangen na weken wachten
!
Nu heb ik hem afgelopen weekend lekker kunnen testen met m'n TX-P42G10E! prachtig beeld!
Ik heb echter kom echter een raar fenomeen tegen en kan er niet geheel achter komen waar het aan ligt.
Als ik namelijk de TV aanstuur met 1080p resolutie vanuit de xtreamer, welke een willekeurig videobestand afspeelt. 1080p/720p/... komt er na enkele minuten een rare flicker in beeld, en lijkt het beeld te verspringen. als ik de outupt van de xtreamer op 1080i of 720p zet dan verdwijnt het weer.
Zie youtubefilmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=v86XvAWW-LI
Ik heb al geprobeerd de xtreamer met dezelfde kabel aan te sluiten op een philips PF9603D ook Full HD. hier kom ik dit fenomeen echter niet tegen.
Als ik bij mijn Panasonic even aan de kabel zit dan word het erger. Als ik bij de Philips dat doe gebeurt en nopes
Zou het aan de TV kunnen liggen?
Zou de xtreamer te heet worden?
Is de kabel niet in orde?
Kan het zijn dat de ene tv gevoeliger is voor een b-kabel dan de andere?
Heeft er iemand van jullie met een TX-P42G10E of degelijke en ook een Xtreamer?-> dan hoor ik graag jullie ervaring.
Nu heb ik hem afgelopen weekend lekker kunnen testen met m'n TX-P42G10E! prachtig beeld!
Ik heb echter kom echter een raar fenomeen tegen en kan er niet geheel achter komen waar het aan ligt.
Als ik namelijk de TV aanstuur met 1080p resolutie vanuit de xtreamer, welke een willekeurig videobestand afspeelt. 1080p/720p/... komt er na enkele minuten een rare flicker in beeld, en lijkt het beeld te verspringen. als ik de outupt van de xtreamer op 1080i of 720p zet dan verdwijnt het weer.
Zie youtubefilmpje.
Ik heb al geprobeerd de xtreamer met dezelfde kabel aan te sluiten op een philips PF9603D ook Full HD. hier kom ik dit fenomeen echter niet tegen.
Als ik bij mijn Panasonic even aan de kabel zit dan word het erger. Als ik bij de Philips dat doe gebeurt en nopes

Heeft er iemand van jullie met een TX-P42G10E of degelijke en ook een Xtreamer?-> dan hoor ik graag jullie ervaring.
In de reactie daaronder zegt xtreamer dit:Unomomentodado schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:09:
[...]
Op het Xt forum lees ik dat het niet 100% opensource zal worden, maar dat er wel modules tegenaan te programmeren zijn. 100% Opensource zou betekenen dat er custom skins etc. zullen komen waardoor de Xt niet meer als zodanig te herkennen is en dat is niet iets wat ze nastreven.
al is dat natuurlijk nog afwachten...We are in the process of building a wiki for the full open source of the entire environment.
We already said we will do. No need to cast doubt !
Heb zelf slechts een 720p scherm, geen suggesties helaas...renbull schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:21:
Ik heb een universele adapter gekocht zodat ik de originele adapter mooi weg gewerkt kan laten zitten achter het TV-kastje.
Bij die adapter zit een plug a-la de onderstaande:

Ik kan er echt zo snel niet achterkomen of binnen nu de + is of juist buiten. Iemand die me dat kan melden?
Uiteraard heb ik in de handleiding gekeken, daar staat het niet in; een volt-metertje heb ik niet bij de hand.

Ik kan er echt zo snel niet achterkomen of binnen nu de + is of juist buiten. Iemand die me dat kan melden?
Uiteraard heb ik in de handleiding gekeken, daar staat het niet in; een volt-metertje heb ik niet bij de hand.
Staat meestal wel op de adapter, een buitenste rondje en een stipje met bij een van beide een +pven schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:10:
Ik heb een universele adapter gekocht zodat ik de originele adapter mooi weg gewerkt kan laten zitten achter het TV-kastje.
[afbeelding]
Zie voorbeeldplaatje, de schematische weergave onder de tekst "output DC ..."

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Staat 'altijd' op de adapter zelf:
buitenkant -
Binnenkant +
pf telaat
buitenkant -
Binnenkant +
pf telaat
[ Voor 19% gewijzigd door renbull op 20-07-2009 21:40 ]
Dank!
Ik weet dat het op de adapter staat, maar ik heb er vandaag geen zin in om het TV-kastje te moeten verplaatsen (want dan moet de TV er af).
Ik weet dat het op de adapter staat, maar ik heb er vandaag geen zin in om het TV-kastje te moeten verplaatsen (want dan moet de TV er af).
Mocht het er niet op staan, dan bij de bouwmarkt voor een paar euro een multimetertje halen, dan weet je het ook.
Of een behulpzame medetweaker die het even voor je nameet..?
Ik heb zelf geen Xtreamer helaas.
Of een behulpzame medetweaker die het even voor je nameet..?
Ik heb zelf geen Xtreamer helaas.
Verwijderd
Ik heb je omschrijving gelezen, maar heb geen eenduidig antwoord voor je, maar zoals je zelf al aangeeft heeft een andere Full HD-TV er geen last van. Het ligt dus aan de combinatie Xtreamer/Panasonic. Je kan kijken of het met het instellen van een andere refreshrates weggaat. Ofwel instellen op 1080p 50, 60 of 24 op 1 van beide of beide (weet niet of dat uberhaupt kan??). Heb laatst de extreamer gezien op een full HD pioneer en die had er geen last van.renbull schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:21:
Ik heb afgelopen week mijn Xtreamer eindelijk ontvangen na weken wachten!
Zie youtubefilmpje.
Als ik bij mijn Panasonic even aan de kabel zit dan word het erger. Als ik bij de Philips dat doe gebeurt en nopes![]()
Hoe groot vind je het kwaliteitsverschil tussen 1080p en i ?? Anders zou ik hem lekker op 1080i laten staan, als dat geen geflikker veroorzaakt. Je wil natuurlijk dat het werkt, maar if everything else fails....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 09:52 ]
Instelingen veranderen naar 60/50/24hz levert geen verbetering op. kwaliteits verschil tussen 1080p en i? Tja dat is natuurlijk theoretsiche een hoop, '2x' of dit in praktijk ook zo is. Tja, vind dat er eigenlijk niet toe doen. Ik vind gewoon dat mijn tv 1080p moet spelen!!! vandaag maar naar e-care gebeld, voor een afspraak met de monteur. Ik kom er zelf niet meer uit.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:49:
[...]
Ik heb je omschrijving gelezen, maar heb geen eenduidig antwoord voor je, maar zoals je zelf al aangeeft heeft een andere Full HD-TV er geen last van. Het ligt dus aan de combinatie Xtreamer/Panasonic. Je kan kijken of het met het instellen van een andere refreshrates weggaat. Ofwel instellen op 1080p 50, 60 of 24 op 1 van beide of beide (weet niet of dat uberhaupt kan??). Heb laatst de extreamer gezien op een full HD pioneer en die had er geen last van.
Hoe groot vind je het kwaliteitsverschil tussen 1080p en i ?? Anders zou ik hem lekker op 1080i laten staan, als dat geen geflikker veroorzaakt. Je wil natuurlijk dat het werkt, maar if everything else fails....
Er is ook geen nieuwe software voor de tv te verkrijgen
Ben niet de enige met dit probleem overgens. Op het xtreamer forum heeft nog iemand zich gemeld met een TX-P50G10.
Ik heb em nu ongeveer een week.
Ben er echt supertevreden mee. speelt alles af.
Allen blu-ray iso's speelt hij nog niet af.
Verder heb ik een probleem dat bij een film het geluid en beeld niet sync loopt, maar op de pc wel.
Kleine bugs dus
Ben er echt supertevreden mee. speelt alles af.
Allen blu-ray iso's speelt hij nog niet af.
Verder heb ik een probleem dat bij een film het geluid en beeld niet sync loopt, maar op de pc wel.
Kleine bugs dus
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.