[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 170.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:16:
[...]

Her-en-der lees ik slechte verhalen over BDMV-ondersteuning. Nu heb ik 'toevallig' een BR van net geen 50GB op mijn harde schijf staan, die zal ik dit weekend eens gaan testen. Wordt vervolgd. :)
De index van een BR speelt hij helaas niet af, ik heb dus door moeten klikken naar de echte filmbestanden. Jammer, maar daar komt vast nog wel eens verbetering in. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te kijken naar de Xtreamer. Ben alleen benieuwd naar de mogelijkheden van de ondertiteling. Kan je bij een BR/DVD/AVCHD film de ondertiteling gewoon selecteren?

Heb nu een PS3 grotendeels om video te streamen maar dit voldoet niet aangezien je dan veel gedoe hebt met de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:22:
Ik zit ook te kijken naar de Xtreamer. Ben alleen benieuwd naar de mogelijkheden van de ondertiteling. Kan je bij een BR/DVD/AVCHD film de ondertiteling gewoon selecteren?

Heb nu een PS3 grotendeels om video te streamen maar dit voldoet niet aangezien je dan veel gedoe hebt met de ondertiteling.
Ik heb een aantal mkv's met geintegreerde subtitles getest (ASS) en de resultaten waren verschillend. De Xtreamer herkende ze allemaal, en kon ze ook allemaal afspelen. Echter heb ik bij een aantal films het probleem dat zodra ik van ondertitel verwissel het beeld gaat en blijft haperen en dat ik artifacts krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb wederom een poging ondernomen om met de Movie Jukebox te spelen, wat een onding is dat zeg. Ik kan er werkelijk niets mee. Hij draait overigens wel goed, maar inhoudelijk klopt 90% van wat hij vindt gewoon niet. Nu maar hopen dat ze hier eens mee opschieten, want dit was tijdens de pre-sales toch wel het paradepaardje.

Het zou overigens erg prettig zijn als je met het handje de informatie op kan geven, waarna de jukebox er een mooi menu-tjes omheen bouwt. De eerste keer is dat veel werk, maar als je het daarna bijhoudt is het beste te doen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 21-07-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
riddles schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:29:
[...]

Zijn er uberhaupt wel players (inclusief de luxere BD player) die dit kunnen? Volgens mij heb je 2 opties hiervoor:
1. een moderne receiver met vertraging in de receiver
2. geluid via HDMI naar de tv en digitaal geluid van tv naar de receiver.
Even een vraagje over het lipsync gebeuren: ik wil de audio afspelen af via een stereo versterker via de analoge tulpaansluitingen van de TV, geen 5/7.1 setup dus. Speelt het lipsync probleem dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Lipsync probleem komt door de beeldverwerking (= vertraging) die in een tv plaats vindt. Probleem ligt dus bij de tv (lcd,plasma) en niet bij een mediaspeler/versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
musicfreak schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:53:
[...]

Even een vraagje over het lipsync gebeuren: ik wil de audio afspelen af via een stereo versterker via de analoge tulpaansluitingen van de TV, geen 5/7.1 setup dus. Speelt het lipsync probleem dan ook?
Ligt aan je tv, mijn philips42pfl7404 heeft een synchrone cinch(tulp)uitgang en is dus altijd in-sync.
Mijn tv regelt dus zelf de evt vertraging nodig om met alle beeld-manipulaties (pixelplus etc...) synchroon te kunnen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
-edit- laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door sharkzor op 22-07-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
PJzzz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Ligt aan je tv, mijn philips42pfl7404 heeft een synchrone cinch(tulp)uitgang en is dus altijd in-sync.
Mijn tv regelt dus zelf de evt vertraging nodig om met alle beeld-manipulaties (pixelplus etc...) synchroon te kunnen lopen
Ah. Mijn TV is een Sharp LC-32BV8E, een LCD TV uit 2006. Ik heb geen lipsync problemen met mijn huidige aldi DVD speler die ik ook via HDMI verbonden heb. Ik vraag me alleen af of dat ook zegt dat ik het probleem met de Xtreamer niet ga ervaren. Heb geen idee of ik synchrone cinchuitgangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

lowfi schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:04:
Lipsync probleem komt door de beeldverwerking (= vertraging) die in een tv plaats vindt. Probleem ligt dus bij de tv (lcd,plasma) en niet bij een mediaspeler/versterker.
Als je het probleem met een instelling op je mediaspeler kunt oplossen (eigenlijk tegenwerken) dan boeit het toch niet dat de bron van het probleem in de tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Als de xstreamer dat kan niet natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JME schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:47:
[...]

Als je het probleem met een instelling op je mediaspeler kunt oplossen (eigenlijk tegenwerken) dan boeit het toch niet dat de bron van het probleem in de tv zit?
Mee eens. De mediaspeler is juist de plaats waar je dit probleem heel makkelijk op kan lossen. Daar heb je dan geen dure nieuwe versterker voor nodig.

Zelfs een "oude" Xbox met daarop XBMC (MediaCenter) geïnstalleerd, kan al de audio sync aanpassen. Helaas ondersteunt dit apparaat geen HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
BounceMeister schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:54:
[...]

Mee eens. De mediaspeler is juist de plaats waar je dit probleem heel makkelijk op kan lossen. Daar heb je dan geen dure nieuwe versterker voor nodig.
Helemaal eens, ik hoop dan ook dat dit in een komende firmware wordt mogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nog een andere vraag: ik wil de Xstreamer ook gebruiken om muziek van mijn PC naar mijn stereoset te streamen. Nu lees ik in de handleiding dat de Media library ook een shuffle functie kent, maar shufflet 'ie dan per map of kan 'ie ook submappen shufflen?

Verder vroeg ik me af of .pls en .m3u playlists worden ondersteund. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
musicfreak schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:01:
Nog een andere vraag: ik wil de Xstreamer ook gebruiken om muziek van mijn PC naar mijn stereoset te streamen. Nu lees ik in de handleiding dat de Media library ook een shuffle functie kent, maar shufflet 'ie dan per map of kan 'ie ook submappen shufflen?

Verder vroeg ik me af of .pls en .m3u playlists worden ondersteund. Iemand?
.m2u wel, dat heb ik gister geprobeerd, van .pls weet ik het niet . Maar vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hier staat een telnet-hack beschreven.

Ik kan het nu even niet proberen (de Xtreamer hangt aan de USB) maar als je het onderstaande in een htm-bestand gooit dan kan je blijkbaar telnet-commando's uitvoeren. Let er op dat je commando door een # vooraf gegaan moet worden.

code:
1
2
3
4
<html>Command:<form id="cmd" name="cmd" method="post" action="http://venus/ifconfig.php">
<input type="text" name="cmd_input" size="50" maxlength="56" >
<input type="submit" value="Run!">
</form></html>

Ah, het onderstaande hoort er ook nog bij:
I guess the cat is out of the bag.... :D

Here's how to get a telnet prompt:

1) Copy busybox (http://www.sendspace.com/file/uzs7cb) file to your USB stick.
2) Put USB stick in your xtreamer
3) Use xtreamer menus to navigate to the USB stick to make sure it is mounted.
4) Using the steps posted by original poster, type this into the command box of your PC browser:

#/tmp/usbmounts/sda1/busybox telnetd -l /bin/sh &

Telnet will now be available on the ip address of your xtreamer.
Nice: men probeert om NZBget werkend te krijgen. Ik volg dat topic met interesse. _O_

[ Voor 36% gewijzigd door pven op 22-07-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Aansluitend op Pven is deze ook wel grappig: Build your own Xtreamer Theme!. Heb je bovenstaande telnet hack wel voor nodig.
In folder /usr/local/bin/Resource/bmp all GUI images are stored in BMP format.
I copied all 646 image files (~30MB) to my internal HDD and went over them on my PC.

All the GUI backgrounds, buttons, images, logos are there waiting for modification! :mrgreen:
[...]
Then I tried to modify the BG image IMAGE_GUIDE_AVHDD_BG.bmp and get it running on my box. It works! :geek:
8)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
pven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:19:
Hier staat een telnet-hack beschreven.

Ik kan het nu even niet proberen (de Xtreamer hangt aan de USB) maar als je het onderstaande in een htm-bestand gooit dan kan je blijkbaar telnet-commando's uitvoeren. Let er op dat je commando door een # vooraf gegaan moet worden.

code:
1
2
3
4
<html>Command:<form id="cmd" name="cmd" method="post" action="http://venus/ifconfig.php">
<input type="text" name="cmd_input" size="50" maxlength="56" >
<input type="submit" value="Run!">
</form></html>

Ah, het onderstaande hoort er ook nog bij:

[...]

Nice: men probeert om NZBget werkend te krijgen. Ik volg dat topic met interesse. _O_
Dit gaat vast wat mooie applicaties opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb de Xtreamer inmiddels weer in de doos zitten en rijp voor mijn grijze kliko. Ik heb zeer teleurgesteld in het feit dat de .m2ts bestanden welke met een VC-1 codec gecodeerd zijn niet goed werken met losse .srt bestanden. De subs lopen zwaar out of sync en beginnen ergens halverwege ipv aan het begin. Super hinderlijk en het lijkt een makke van de Realtek chipset ipv de firmware. Film speelt ie vlekkeloos af, alleen de subs niet goed.

Kopie van mijn post in het Xtreamer.net bug forum is HIER te vinden!

Weet je wat je kunt verwachten als je dit apparaat besluit aan te schaffen! Voor mij is het een behoorlijke tegenvaller ook al kan ik Engels prima verstaan en begrijpen. Wil toch graag subs voor het extra gemak.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
Tekn0z schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:08:
Ik heb de Xtreamer inmiddels weer in de doos zitten en rijp voor mijn grijze kliko.
Waar woon je? >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
We hebben een inpandige container in ons appartementen complex, dus zonder sleutel kom je daar niet in :9

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:08:
Weet je wat je kunt verwachten als je dit apparaat besluit aan te schaffen! Voor mij is het een behoorlijke tegenvaller ook al kan ik Engels prima verstaan en begrijpen. Wil toch graag subs voor het extra gemak.
Ik heb dezelfde ervaring.
Naast mijn WDTV gebruik ik sinds anderhalve week de Xtreamer.
De Xtreamer werd, ook in dit forum, aangeprezen als de WDTV killer.
Mijn verwachtingen ten aanzien van de Xtreamer waren dus hooggespannen. Ik gebruik sinds drie avonden weer alleen mijn WDTV.
Toch doe ik de Xtreamer nog niet weg. Eventuele upgrades kunnen nog veel verbeteren, maar dan moeten ze wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ik wacht op de nieuwe firmware, die waarschijnlijk deze week gaat uitkomen.
Hoop dat er veel bugfixes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Klopt het dat de Xtreamer geen internetradio optie heeft? De A.C. Ryan PlayOn! HD heeft dat nl. wel.
Of zou deze optie middels een firmware update toe te voegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik heb met bijna al mijn bestanden problemen op de Philips PFL9603D. Dit is een 100Hz Tv en Perfect HD Natural Motion staat aan. Het lijkt net of 100hz niet aanstaat. Bijvoorbeeld wanneer ik Planet Earth 1080p zit te kijken, dan wordt het beeld als het ware schokkerig bij veel scenes.

Ligt dit aan de tv of aan de Xtreamer zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Gabliboeba schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:41:
Ik heb met bijna al mijn bestanden problemen op de Philips PFL9603D. Dit is een 100Hz Tv en Perfect HD Natural Motion staat aan. Het lijkt net of 100hz niet aanstaat. Bijvoorbeeld wanneer ik Planet Earth 1080p zit te kijken, dan wordt het beeld als het ware schokkerig bij veel scenes.

Als je dat Natural Motion eens uitzet, hoe ziet het er dan uit?
Ik heb zelf een breedbeeld Philips uit het stenen tijdperk (32PW9525) en die heeft ook Natural Motion. Ik heb het al 8 jaar uitstaan, want vooral bij films ziet het er niet uit, net alsof je naar een studio opname zit te kijken.

edit:
technieken zijn natuurlijk niet meer te vergelijken, maar het idee blijft hetzelfde

[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 23-07-2009 23:47 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Crusader schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:46:
[...]

Ik heb zelf een breedbeeld Philips uit het stenen tijdperk (32PW9525) en die heeft ook Natural Motion. Ik heb het al 8 jaar uitstaan, want vooral bij films ziet het er niet uit, net alsof je naar een studio opname zit te kijken.

edit:
technieken zijn natuurlijk niet meer te vergelijken, maar het idee blijft hetzelfde
Helpt niks. Ik zie geen verandering. Ik heb ook al verschillende modes (Film, Intens etc.) geprobeerd. Bij Films werd het schokeffect erger en bij intens wat minder. Echter blijft het nog duidelijk merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
Crusader schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:46:
[...]

edit:
Ik weet hoe het bij hem is en wat hij zegt klopt niet bij Natural Motion. Als je die uitdoet dan word et probleem veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:41:

Het lijkt erop dat de (de)codering in de Xstreamer niet goed loopt.
Heb je eventueel al op een andere HD TV gekeken hoe de 1080p film loopt?
Het klinkt misschien gek, maar er zit ook een groot kwaliteitsverschil tussen een HDMI kabel van de Lidl of een Profigold kabel, maar ik neem aan dat wanneer je 1080p kijkt je voor echte kwaliteit gaat. De kabel kun je dus uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:29:
[...]

Het klinkt misschien gek, maar er zit ook een groot kwaliteitsverschil tussen een HDMI kabel van de Lidl of een Profigold kabel
Dit is absolute onzin. De reden hiervoor is simpel. Mensen denken dat kwaliteit van een kabel het signaal beter overbrengt, waardoor het geluid en/of beeld ook beter is. Dit geldt alleen voor analoge signalen en niet voor digitale signalen! De makkelijke uitleg: Ook al zit er storing in een kabel, wat in analoge termen "ruis"zou heten, dan nog is de vertaling aan het eind van de kabel een 1 of een 0. M.a.w. de kabel doet het, of hij doet het niet. Dure HDMI kabels zijn dus gewoon een marketing tool om mensen iets duurs te laten kopen.

Zie ook bv : http://reviews.cnet.com/hdmi-cable/?tag=rb_content;rb_mtx

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:29:
[...]

Het lijkt erop dat de (de)codering in de Xstreamer niet goed loopt.
Heb je eventueel al op een andere HD TV gekeken hoe de 1080p film loopt?
Het klinkt misschien gek, maar er zit ook een groot kwaliteitsverschil tussen een HDMI kabel van de Lidl of een Profigold kabel, maar ik neem aan dat wanneer je 1080p kijkt je voor echte kwaliteit gaat. De kabel kun je dus uitsluiten.
:')_! geen woorden voor. Dat er nog steeds mensen zijn die zoiets denken :r

[ Voor 4% gewijzigd door n0elite op 24-07-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Het blijkt dus gewoon brakke 24p support te zijn. Films die 23.976fps zijn worden weergegeven in 24.000fps.
Als het goed is wordt dit opgelost met een volgende firmware. Wel jammer op zich, want op deze manier spelen 90% van de .mkv 1080p films niet af zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:00
HellBeast schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:23:
[...]

Dit is absolute onzin. De reden hiervoor is simpel. Mensen denken dat kwaliteit van een kabel het signaal beter overbrengt, waardoor het geluid en/of beeld ook beter is. Dit geldt alleen voor analoge signalen en niet voor digitale signalen! De makkelijke uitleg: Ook al zit er storing in een kabel, wat in analoge termen "ruis"zou heten, dan nog is de vertaling aan het eind van de kabel een 1 of een 0. M.a.w. de kabel doet het, of hij doet het niet. Dure HDMI kabels zijn dus gewoon een marketing tool om mensen iets duurs te laten kopen.

Zie ook bv : http://reviews.cnet.com/hdmi-cable/?tag=rb_content;rb_mtx
Helemaal onzin is het natuurlijk niet (je zult het verschil met 1 meter kabel niet merken).
Maar om te zorgen dat de informatie goed aankomt zitten er allerlei error correctie mechanismes op. Als je dus informatie mist word deze opgevuld, of aangepast zodat het wel lijkt te kloppen. Als er heel veel informatie ontbreekt word het beeld dus minder. (hetzelfde gebeurt met CD's als er krassen opzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06
Hmmm.. mkv support is juist de reden waarvoor ik hem heb besteld.
Hoop dat ze het oplossen, want anders gaat er een annulering richting Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Eskimootje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:46:
[...]

Helemaal onzin is het natuurlijk niet (je zult het verschil met 1 meter kabel niet merken).
Maar om te zorgen dat de informatie goed aankomt zitten er allerlei error correctie mechanismes op. Als je dus informatie mist word deze opgevuld, of aangepast zodat het wel lijkt te kloppen. Als er heel veel informatie ontbreekt word het beeld dus minder. (hetzelfde gebeurt met CD's als er krassen opzitten).
Je hebt het nu over uitzonderlijke gevallen die in de praktijk bijna niet voor komen. Ook "kwaliteitskabels" hebben problemen als je over de 15 meter heen gaat, maar daar hebben we het nu niet over. Overigens zul je daar ook eerder gewoon geen beeld krijgen dan dat je de signaalverlies kan waarnemen.

Als je binnen de 5 meter blijft heeft een dure HDMI kabel geen voordeel boven een goedkopere wat betreft beeld/geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Floris-K schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:54:
Hmmm.. mkv support is juist de reden waarvoor ik hem heb besteld.
Hoop dat ze het oplossen, want anders gaat er een annulering richting Korea.
Het is gemakkelijk firmwarematig op te lossen, en de devs hebben reeds laten weten dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JME schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:47:
Het probleem is en blijft je TV. Dat moet worden opgelost. Je gaat ook geen andere versnellingsbak steken als de motor het probleem is van je auto.

De reden waarom ze dit aan de mediaspeler kant niet horen te doen is simpel: het is niet hun probleem. Verder zit er nogal wat spreiding op de vertraging. Scene tot scene en chip tot chip. Vooral Philips TV's zijn een nachtmerrie om daar een geschikte vertraging voor te vinden.

Lipsync doet zich alleen voor wanneer het geluid niet over HDMI wordt aangestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 24-07-2009 19:24 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdiep je eens in het HDMI protocol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:10:
[...]

Het probleem is en blijft je TV. Dat moet worden opgelost. Je gaat ook geen andere versnellingsbak steken als de motor het probleem is van je auto.

De reden waarom ze dit aan de mediaspeler kant niet horen te doen is simpel: het is niet hun probleem. Verder zit er nogal wat spreiding op de vertraging. Scene tot scene en chip tot chip. Vooral Philips TV's zijn een nachtmerrie om daar een geschikte vertraging voor te vinden.

Lipsync doet zich alleen voor wanneer het geluid niet over HDMI wordt aangestuurd.
De oplossing zou dan zijn een 100x snellere processor in je TV zodat er geen vertragingen meer ontstaan door alle beeldbewerkingen. Dan lijkt de mediaspeler me nu toch de beste optie.

De vergelijking motor - versnellingsbak kan je ook omdraaien. Als je een motor hebt met een bepaalde karakteristiek, neem je een bijpassende versnellingsbak om een zo plezierig mogelijk rijgedrag te behalen.

In het geval van de Philips met variërende afwijkingen, heb je inderdaad niet zoveel aan een vaste offset.

Ze zouden gewoon de TV's moeten voorzien van 5.1 geluid op de digitale AUX uitgang, ongeacht van de bron. Omdat ze dit beperken (downmix naar 2.1 omdat je wel eens iets zou kunnen kopiëren), zitten we met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:55:
[...]

Haha, wat een grap. Geloof jij nou maar in fabeltjes en koop een kabel van 80 euro. De mensen die het wel begrijpen zullen het wel anders doen.

Het enige wat ik niet zo leuk vind, is dat de mensen die niet weten hoe het zit, jouw onzin als waarheid aannemen en dan nutteloos een dure kabel gaan kopen. Wanneer ik dat soort reacties zie (niet alleen van jou), dan vind ik dat ik moet reageren en minstens de prikkel op moet roepen bij degenen die het niet weten om het zelf uit te zoeken. Wanneer deze mensen dan op internet gaan zoeken hoe het zit, dan trekken ze vanzelf wel de juiste conclusie.

Maar ga je gang maar, probeer mijn stelling eens met feiten te ontkrachten. Ik ben benieuwd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

BounceMeister schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:03:
[...]
De oplossing zou dan zijn een 100x snellere processor in je TV zodat er geen vertragingen meer ontstaan door alle beeldbewerkingen.
Ook niet altijd. Sommige algoritmes werken op basis van meerdere frames. Dan heb je die vertraging nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:55:
[...]

Dan zouden de nullen en énen die over de kabel gaan ineens protocolafhankelijk zijn? Ook nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BounceMeister schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:03:
De oplossing zou dan zijn een 100x snellere processor in je TV zodat er geen vertragingen meer ontstaan door alle beeldbewerkingen. Dan lijkt de mediaspeler me nu toch de beste optie.
Niet waar wegens het verschil in image processing algoritmes zoals door Pelican wordt gezegd.
De vergelijking motor - versnellingsbak kan je ook omdraaien. Als je een motor hebt met een bepaalde karakteristiek, neem je een bijpassende versnellingsbak om een zo plezierig mogelijk rijgedrag te behalen.
Dat is het een ander gedrag toekennen maar geen probleem oplossing. Je maakt het dan gewoon anders. Die vlieger gaat dus niet op.

(een slechte motor kan je niet verbloemen met een eender andere transmissie btw)
In het geval van de Philips met variërende afwijkingen, heb je inderdaad niet zoveel aan een vaste offset.
Dus zeg je zelf dat lipsync aan de bron kant geen zin heeft.
Ze zouden gewoon de TV's moeten voorzien van 5.1 geluid op de digitale AUX uitgang, ongeacht van de bron. Omdat ze dit beperken (downmix naar 2.1 omdat je wel eens iets zou kunnen kopiëren), zitten we met dit probleem.
Dit is geen probleem. Met HDMI is het mogelijk om alle spreiding tgv verschil in apparatuur op te vangen. Als je echter met oude spullen zit dan loop je tegen de beperkingen van je systeem met de huidige standaards. Zo gaat het nu eenmaal met de techniek.

Ik zou de Xtreamer iig niet afwijzen omdat deze geen lipsync correctie heeft. Ik lus die wel door via de receiver, daar is die voor. Maar ik laat hem wel links liggen omdat hij me wat te jong is. Wie weet over een maandje of 6 dat ik het ding ga overwegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 24-07-2009 23:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Maat van me heeft een rekening gekregen van TNT, ongeveer 22 euro. Importkosten. De mijne is nog onderweg, maar ik had wel zoiets van wtf?? Alle kosten zouden toch voor rekening van Xtreamer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De discussie over HDMI-kabels hoort hier niet thuis. Hou het bij het apparaatje zelf aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:16:
[...]
Niet waar wegens het verschil in image processing algoritmes zoals door Pelican wordt gezegd.
[...]
Dat is het een ander gedrag toekennen maar geen probleem oplossing. Je maakt het dan gewoon anders. Die vlieger gaat dus niet op.
(een slechte motor kan je niet verbloemen met een eender andere transmissie btw)
[...]
Dus zeg je zelf dat lipsync aan de bron kant geen zin heeft.
[...]
Dit is geen probleem. Met HDMI is het mogelijk om alle spreiding tgv verschil in apparatuur op te vangen. Als je echter met oude spullen zit dan loop je tegen de beperkingen van je systeem met de huidige standaards. Zo gaat het nu eenmaal met de techniek.

Ik zou de Xtreamer iig niet afwijzen omdat deze geen lipsync correctie heeft. Ik lus die wel door via de receiver, daar is die voor. Maar ik laat hem wel links liggen omdat hij me wat te jong is. Wie weet over een maandje of 6 dat ik het ding ga overwegen.
Je kunt dingen lekker omdraaien en uit z'n verband rukken zeg. Ben je altijd zo principieel?

Vergelijkingen zorgen er altijd voor dat een discussie afdwaalt. Het is maar net hoe je de motor/versnellingsbak vergelijking bekijkt. Ik zie het anders, en volgens mij is de beste oplossing nu een kleine aanpassing in de software van de mediaplayer. Daar zijn een heleboel mensen mee geholpen. Alleen Philips tv-bezitters hebben pech. Ik ben niet van plan om al m'n apparatuur te vervangen, als het simpel opgelost kan worden. Misschien ben ik verwend door de makers van de Synology Diskstation, die luisteren wel naar hun klanten en voegen regelmatig mogelijkheden toe aan bestaande apparatuur. Ik had het idee dat de Xtreamer dezelfde goede support zou gaan leveren. Ik hoop dat ze geen mensen zoals jij in dienst hebben.
Verder schrijf ik de Xtreamer niet af op basis van lipsync correctie. Ik zou hem eerder afschrijven op het lawaai dat hij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Crusader schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:18:
Maat van me heeft een rekening gekregen van TNT, ongeveer 22 euro. Importkosten. De mijne is nog onderweg, maar ik had wel zoiets van wtf?? Alle kosten zouden toch voor rekening van Xtreamer zijn?
Ik zou het even bij hen posten. Er zouden inderdaad géén extra kosten voor Nederlandse klanten zijn.
Ik heb gelezen dat iemand ergens ook een rekening kreeg, maar ze erop hadden gewezen dat het het zo verzonden was dat de kosten voor de verzender waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

BounceMeister schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:55:
[...]

Verder schrijf ik de Xtreamer niet af op basis van lipsync correctie. Ik zou hem eerder afschrijven op het lawaai dat hij maakt.
Geruchten zijn dat de volgende lichting, die vanaf 1 augustus wordt verzonden, voorzien is van een stillere ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je dit gehoord? dat zou mooi zijn, want ik heb extra gewacht. :)

Bestaat er eigenlijk ook een mogelijkheid om ander internet site te bezoeken met de xtreamer? of alleen youtube enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:13:
Waar heb je dit gehoord? dat zou mooi zijn, want ik heb extra gewacht. :)
Dat staat op het forum van Xtreamer.
Bestaat er eigenlijk ook een mogelijkheid om ander internet site te bezoeken met de xtreamer? of alleen youtube enz?
Als de firmware ge-open-sourced wordt, komen er vast meer customizations. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Laatst online: 19-03-2024
Wat is een goede speaker om hiermee te gebruiken? Liefst 2.1 en anders met achter-speakers die los te halen zijn (of draadloos) en voor een prijs van zo'n 100 tot maximaal 200 euro.

Als ik het goed begrijp zal de kwaliteit het beste zijn door op digitale audio aan te sluiten, correct? Of kan analoog ook nog gewoon goed ermee door?

Ik heb zelfs geen idee of ik beter een pc-speaker setje (zoals de Creature II of de Z-2300), een homecinema systeem (zoals de dav-dz30), of een versterker met 2 losse 'kwaliteits' boxen (en dus zonder subwoofer, anders wordt het te duur) kan gebruiken.

Wie heeft er een (onderbouwde) suggestie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

precious1 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:52:
Wie heeft er een (onderbouwde) suggestie hiervoor?
Post je vraag in Audio en HiFi (al vraag ik me af of die daar ook gewaardeerd wordt).
Alsof de xtreamer een bepaalde 'geluidsklank' heeft die bij bepaalde speakers goed matched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vind hem alleen niet al te best. Hij had wel wat dieper mogen ingaan op de mogelijkheden en de bestaande bugs. De MPCClub review vind ik 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

HellBeast schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:08:
[...]

Ik vind hem alleen niet al te best. Hij had wel wat dieper mogen ingaan op de mogelijkheden en de bestaande bugs. De MPCClub review vind ik 10x beter.
Ik heb die review net even gelezen en je hebt helemaal gelijk.
De reviews op t.net zijn wel vaker 'net te kort door de bocht'
Floris-K schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:07:
[...]

Ik zou het even bij hen posten. Er zouden inderdaad géén extra kosten voor Nederlandse klanten zijn.
Ik heb gelezen dat iemand ergens ook een rekening kreeg, maar ze erop hadden gewezen dat het het zo verzonden was dat de kosten voor de verzender waren.
Na de bestelling werd ik hierop gewezen. Ze gaven aan dat het goed zou moeten gaan, maar in de EU zouden er problemen bekend zijn, dat het fout gaat.
8 Please Consult your local Custom office for liability of tax and VAT.

For European Union Residents we use DDP shipment and try to pre-pay taxes that cover your expected taxes but according to our first batch experience we cannot guarantee all will go smoothly and with no additional charges. We try our best.

As a recipient of our device you may be subjected to additional import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Additional charges for customs clearance must be borne by the recipient;

We have no control over these charges and cannot predict what they may be.
Customs policies vary widely from country to country; you should contact your local customs office for further information.

[ Voor 124% gewijzigd door Tukk op 28-07-2009 11:38 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
Tukk schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:
[...]

Na de bestelling werd ik hierop gewezen. Ze gaven aan dat het goed zou moeten gaan, maar in de EU zouden er problemen bekend zijn, dat het fout gaat.

[...]
Zo, da's wel weer een groot nadeel van de Xtreamer! Leuk dat ze adverteren met 99 Euro, maar daar komt dus behalve 20 Euro verzendkosten (!) als je pech hebt ook nog eens een Euro of 20-30 importbelasting en inklaringskosten bij!
Beetje jammer... :|
Voor mij valt de Xtreamer nu echt uit m'n shortlist, het voordeel van de prijs is er niet meer en echte andere voordelen over concurrenten kan ik zo niet bedenken.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Zo, da's wel weer een groot nadeel van de Xtreamer! Leuk dat ze adverteren met 99 Euro, maar daar komt dus behalve 20 Euro verzendkosten (!) als je pech hebt ook nog eens een Euro of 20-30 importbelasting en inklaringskosten bij!
Voor mij valt de Xtreamer nu echt uit m'n shortlist, het voordeel van de prijs is er niet meer en echte andere voordelen over concurrenten kan ik zo niet bedenken.
Ik was inderdaad niet bepaald blij dat dit gemeld werd NA het bestellen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Van de in dit forum gelezen tekst: de Xtreamer is een echte WD TV killer, blijft na de eerste ervaringen bitter weinig overeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:51:
[...]

Van de in dit forum gelezen tekst: de Xtreamer is een echte WD TV killer, blijft na de eerste ervaringen bitter weinig overeind.
Nouja, ten opzichte van de WD TV zie ik wel voordelen hoor, want die kan én niet streamen over LAN, én geen HDD inbouwen... er zijn nu genoeg concurrenten die kunnen streamen over LAN en de Xtreamer en de AC Ryan kunnen ook nog een HDD inbouwen. :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Kan je het apparaat ook gewoon uitzetten zonder problemen? (dus zonder een hele shutdown sequence te doen?)

Enne... thumbnails voor videobestanden?

*Net de bestelling gedaan

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Ja en Ja, zelfs preview van de film!
kmf schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:41:
Kan je het apparaat ook gewoon uitzetten zonder problemen? (dus zonder een hele shutdown sequence te doen?)

Enne... thumbnails voor videobestanden?

*Net de bestelling gedaan

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Mwah bij mij hoeven ze niet aan te komen met een naheffing.
Sowieso vreemd dat er verschillende bedragen worden berekend bij sommige mensen.
Kan niet anders dan fouten van TNT zijn, dus hopen dat DHL beter zijn werk doet.

Sowieso was er ergens een grens van 140 euro mbt tot invoerrechten, dus één stuk zal niet veel uitmaken.
De BTW mogen ze in Korea betalen, want onder die voorwaarden heb ik eind juni besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Floris-K schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:57:
Mwah bij mij hoeven ze niet aan te komen met een naheffing.
Sowieso vreemd dat er verschillende bedragen worden berekend bij sommige mensen.
Kan niet anders dan fouten van TNT zijn, dus hopen dat DHL beter zijn werk doet.

Sowieso was er ergens een grens van 140 euro mbt tot invoerrechten, dus één stuk zal niet veel uitmaken.
De BTW mogen ze in Korea betalen, want onder die voorwaarden heb ik eind juni besteld.
Veel succes met daar onderuit te komen. Je mag annuleren, maar dan ben je alsnog je verzendkosten kwijt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[...]

Vaag. T.net schrijft in haar review "De Xtreamer wordt in Korea geproduceerd en in Europa door de firma Mvix uitgeleverd." Dat suggereert dat je hem niet vanuit Korea krijgt opgestuurd, maar vanuit een Europees land. Wat ik ook raar vind is dat er, behalve het RMA retour-adres, geen enkel adres van het bedrijf te vinden is op de xtreamer.net site. Het domein xtreamer.net is anoniem geregistreerd via domainsbyproxy.com. Dat soort praktijken zie je bij van die nepwinkels die wel geld incasseren maar niet leveren. Al levert Xtreamer wel degelijk uit, natuurlijk. Maar het wekt bij mij nou niet echt veel vertrouwen in het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Raar, ik hoefde namelijk niks te betalen.

Mijn pakket ging vanaf frankfurt naar luik en vanaf daar naar nederland.

Geen problemen met invoerkosten oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:06:
Als ik de "problemen" met de fan en de hitte zo hoor, is het tijd voor een casemod! Of eigenlijk een hele nieuwe case.
Wie-o-wie wordt de eerste tweaker met een vloeistofgekoele Xtreamer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

n0elite schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:03:
Raar, ik hoefde namelijk niks te betalen.

Mijn pakket ging vanaf frankfurt naar luik en vanaf daar naar nederland.

Geen problemen met invoerkosten oid
Invoerkosten worden ook alleen maar toegepast als jouw pakketje toevallig eruit wordt gevist. Maar bij koeriersdiensten als UPS en fedex, dan schiet de koeriersdienst alvast de invoerkosten voor en moet jij na een maand gaan dokken. Bij normale pakketdiensten als TNT heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

BamSlam_ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:03:
Dat suggereert dat je hem niet vanuit Korea krijgt opgestuurd, maar vanuit een Europees land.
Nee dat suggereert dat een Europees bedrijf de producten in Korea laat maken en ze vanuit daar direct naar klanten worden gestuurd ;)

Ze vonden het overigens niet grappig dat ik 30 wifi antennes had besteld :P Ja dan moet je ze maar niet gratis in je shop zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door IceStorm op 29-07-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IceStorm schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:25:
[...]

Nee dat suggereert dat een Europees bedrijf de producten in Korea laat maken en ze vanuit daar direct naar klanten worden gestuurd ;)

Ze vonden het overigens niet grappig dat ik 30 wifi antennes had besteld :P Ja dan moet je ze maar niet gratis in je shop zetten.
Der staat in de FAQ dat je er maar 1 per apparaat kan bestellen, dat de bestelsoftware dat niet tegenhoud... Dat is wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
IceStorm schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:25:
[...]

Dat had ik ook gedaan, maar heb er maar een gekregen. wilde een paypal dispute openen om hun dwars te zitten maar het was jammergenoeg al te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
n0elite schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:03:
[...]

Dat had ik ook gedaan, maar heb er maar een gekregen. wilde een paypal dispute openen om hun dwars te zitten maar het was jammergenoeg al te laat :P
Grappig joh... 100e voor zo'n apparaat is al geen geld en dan ga je ook nog lopen etteren met iets dat je er gratis bij krijgt. Snap dit soort acties echt niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand vertellen, welke HD het beste bij de extramer past.
Dan vooral gezien temperatuur en snelheid van de HD.

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:13:
Kan mij iemand vertellen, welke HD het beste bij de extramer past.
Dan vooral gezien temperatuur en snelheid van de HD.

Vriendelijk bedankt!
Heb je al gezocht op de xtreamers-site of daar iets over HDD's wordt vermeld?
Kan me namelijk herinneren dat dit wordt behandeld daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bedoel je intern of extern? Intern is al eerder besproken in dit topic, extern kan je zo'n beetje iedere schijf er wel aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 08:25
Op het forum staat nu ook dat vandaag de officiele Benelux webshop online is gegaan.
daar is de xtreamer al wel 20 euro duurder, daarbij komt ook nog de bezorg- en/of rembourskosten. Dus dan is hij wel duurder, maar sta je niet voor verrassingen.
Alleen zie ik daar de kans niet om gratis de wlan antenne erbij te doen.
Naja, ik wacht wel tot er meer bekend is over de nieuwe batch, met misschien wel een 'stillere' fan. niet dat ik me er erg aan zal storen, maar heb geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hij is niet duurder, je krijgt alleen de antenne (wat een tijdellijke actie is/was) niet meer kado. :Y)

Overigens moet ik zeggen dat ik me niet aan de fan stoor. Ik heb de Xtreamer in een kastje staan en als ik hem gebruik, staat de versterker best hard. Ik ben nog steeds dik tevreden met dit speeltje. :)

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 29-07-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik heb 'm gisteren besteld voor 119,- incl verzenden via http://shop.xtreamer.net/ . Daar krijg je dus wel de wifi-antenne gratis erbij. Ik kreeg gisteren een berichtje dat mijn bestelling vanaf 10 augustus verwerkt wordt. Ze hebben nu dus blijkbaar even pauze. Op mijn factuur staat Mvix Europe Ltd in Amersfoort als verkopende partij.

De nederlandse site biedt hem aan (ook vanaf 10 Augustus) voor 119,- excl. verzending en inderdaad geen mogelijkheid tot de gratis wifi-antenne. Hier is de verkopende partij Streamer in alweer Amersfoort. Het adres is wel anders dan Mvix.

Voelt wel een beetje vreemd maar ga er vanuit dat alles goed gaat. Hopelijk is dat naheffingen gedoe geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*
Tukk schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:
[...]

Ik heb die review net even gelezen en je hebt helemaal gelijk.
De reviews op t.net zijn wel vaker 'net te kort door de bocht'

[...]

[...]
Het adres is nu eenduidig, Algolweg 9-1 in amersfoort. Daar zit Mvix Benelux bv die exclusieve import doet van Mvix en Xtreamer binnen Benelux. Xtreamer.net is op termijn puur en alleen voor gebieden zonder lokale vertegenwoordiging. Met lokale vertegenwoordiging ben je verzekerd van geen achteraf verrassingen op het gebied van naheffingen.
Masimo schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:17:
Ik heb 'm gisteren besteld voor 119,- incl verzenden via http://shop.xtreamer.net/ . Daar krijg je dus wel de wifi-antenne gratis erbij. Ik kreeg gisteren een berichtje dat mijn bestelling vanaf 10 augustus verwerkt wordt. Ze hebben nu dus blijkbaar even pauze. Op mijn factuur staat Mvix Europe Ltd in Amersfoort als verkopende partij.

De nederlandse site biedt hem aan (ook vanaf 10 Augustus) voor 119,- excl. verzending en inderdaad geen mogelijkheid tot de gratis wifi-antenne. Hier is de verkopende partij Streamer in alweer Amersfoort. Het adres is wel anders dan Mvix.

Voelt wel een beetje vreemd maar ga er vanuit dat alles goed gaat. Hopelijk is dat naheffingen gedoe geregeld.
Alles wat vanaf vandaag wordt besteld gaat komen met een nieuwe fan, intelligent en muisstil...

Voortaan graag de editknop gebruiken ipv 3x achter elkaar te posten. En je hoeft hier niet te melden waar je het kan kopen. Dat is ten eerste spam, en ten tweede is het topic alleen bedoeld om het apparaat te bespreken.

[ Voor 60% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvix schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:54:
Alles wat vanaf vandaag wordt besteld gaat komen met een nieuwe fan, intelligent en muisstil...
Ik heb vorige week een bestelling geplaatst, maar die wordt 10 augustus pas verstuurd. Zit die nieuwe fan daar dus niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Wat wil "Awaiting Fulfillment" als status van je bestelling zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:00:
Wat wil "Awaiting Fulfillment" als status van je bestelling zeggen?
Dat staat op het forum van Xtreamer:
They have your money and are waiting for the delivery of the next batch to themselves.

When the Xtreamer shop receives the next batch, your status will change into "awaiting shipment".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
pven schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:12:
[...]

Dat staat op het forum van Xtreamer:
[...]
Ow, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:58:
[...]

Ik heb vorige week een bestelling geplaatst, maar die wordt 10 augustus pas verstuurd. Zit die nieuwe fan daar dus niet in?
Heb twee weken geleden besteld, maar ook mijn exemplaar wordt vanaf 10 augustus verstuurd, ben ook benieuwd of de nieuwe fan daarin zit.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Is wel iets duurder. Er zijn ook wel andere alternatieven natuurlijk

Maar ach... de reden dat ik deze heb gekozen is vooral rmvb-support en een vrij actieve support/developpersforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

is er al wat meer bekend over wanneer de eventuele nieuwe fan in het apparaat zit? als dat zo is, wil ik hem zeker bestellen.

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
m-unit schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:58:
is er al wat meer bekend over wanneer de eventuele nieuwe fan in het apparaat zit? als dat zo is, wil ik hem zeker bestellen.
Lees eens een paar posts naar boven, daar staat ene post van de importeur/leverancier in NL en die zegt dat er vanaf deze batch stille fans in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

zit er op de hdmi ook audio eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:48:
En de admin op het Xtreamer forum heeft aangegeven dat er in batch 2 al een stillere fan zou komen te zitten. Zou dit betekenen dat ik mijn order moet annuleren en opnieuw plaatsen? Krijg hem dan 10 dagen later, maar mét stille fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:42:
zit er op de hdmi ook audio eigenlijk?
The HDMI has been configured to the 1.3a spec, allowing full support of HD Audio pass-through for DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD and DTS Downmix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:58:
[...]

Ook mijn vraag. Stille fan of niet? Besteld op 28 juli. Levering na 10 augustus.
Niet mijn bedoeling Mvix te dissen vanwege de twee bestelroutes. Volg ook de ontwikkelingen in het xtreamer forum en ben gerust op goede afloop.
Ben razend enthousiast over xtreamer, terwijl ik hem nog niet eens heb. Firmware ondersteuning zit ook snor, aangezien alle threads en discussies die her en der lopen door xtreamer goed in de gaten gehouden worden. Xtreamer beloofd 2-wekelijkse update indien haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Floris-K schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:43:
[...]

En de admin op het Xtreamer forum heeft aangegeven dat er in batch 2 al een stillere fan zou komen te zitten. Zou dit betekenen dat ik mijn order moet annuleren en opnieuw plaatsen? Krijg hem dan 10 dagen later, maar mét stille fan.
Let effe op: Annuleringskosten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is dit de opvolger van de jukebox of is het de jukebox? :? Het betreft overigens versie 1.0.6.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 30-07-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

Batch 1 is toch al helemaal afgeleverd, alles waarop je nu nog is dan toch batch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
[...]

Ik heb de mijne op 20-07 besteld en toen al de melding gekregen dat er op 10-08 geleverd gaat worden. Het lijkt mij dat in deze batch de stillere fan moet zitten en dat het niet uitmaakt of je hem nou op de 20e of wellicht vandaag besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Tukk schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:44:
[...]

Batch 1 is toch al helemaal afgeleverd, alles waarop je nu nog is dan toch batch 2?
Batch 2 komt 1 augustus bij hun binnen en Batch 3 komt op 10 augustus bij hun binnen.

Op het forum heeft de admin een paar weken geleden gezegd dat batch 2 waarschijnlijk een andere fan zou krijgen. Nu lees ik hier in de post van Mvix dat Xtreamer die vanaf vandaag besteld worden een nieuwe fan hebben.

Dit zou dan betekenen dat alle 3000 mensend die reeds besteld hebben ernaast vissen.
Ben best bereid 5-10 euro annuleringskosten te betalen en mijn order dan opnieuw te plaatsen.
Als ik zelf een andere fan erin moet zetten, dan ben ik het dubbele kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Masimo schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:17:

Waarom zou je een naheffing krijgen als het ding via shop.xtreamer.net ook gewoon vanuit Amersfoort wordt geleverd? Ik wil er graag eentje hebben voor 119, en dan bij voorkeur met wireless-N!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Zaken rondom het aankoopgebeuren mogen in Shopping Forum.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe versie van XMJ (Xtreamer Movie Jukebox) is gereleased en hier te downloaden: http://forum.xtreamer.net...ic.php?f=2&t=1452&start=0

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:25:
Nieuwe versie van XMJ (Xtreamer Movie Jukebox) is gereleased en hier te downloaden: http://forum.xtreamer.net...ic.php?f=2&t=1452&start=0

Have fun!
Kun je onderstaande vraag beantwoorden?
Ik ben nogal nieuwsgierig of ik mijn xtreamer niet 1 dag te vroeg heb besteld, namelijk:
1. Stillere fan vanaf vandaag
2. Zekerheid van geen gezeur over belastingen sinds vandaag.

Klopt dat?
Floris-K schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:53:
[...]

Batch 2 komt 1 augustus bij hun binnen en Batch 3 komt op 10 augustus bij hun binnen.

Op het forum heeft de admin een paar weken geleden gezegd dat batch 2 waarschijnlijk een andere fan zou krijgen. Nu lees ik hier in de post van Mvix dat Xtreamer die vanaf vandaag besteld worden een nieuwe fan hebben.

Dit zou dan betekenen dat alle 3000 mensend die reeds besteld hebben ernaast vissen.
Ben best bereid 5-10 euro annuleringskosten te betalen en mijn order dan opnieuw te plaatsen.
Als ik zelf een andere fan erin moet zetten, dan ben ik het dubbele kwijt.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.