[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 170.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit betreft een OEM klant van ons in Japan. Daar wordt ie voor USD 209 verkocht, dus mogen blij zijn dat we in Europa zitten!
alle niet eerste batch bestellers krijgen nieuwe fan.

vwb naheffingen blijft dat een risico wanneer je via internationale .net shop besteld. bij .nl shop is dat uitgesloten.
Tukk schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:35:
[...]

Kun je onderstaande vraag beantwoorden?
Ik ben nogal nieuwsgierig of ik mijn xtreamer niet 1 dag te vroeg heb besteld, namelijk:
1. Stillere fan vanaf vandaag
2. Zekerheid van geen gezeur over belastingen sinds vandaag.

Klopt dat?

[...]
Gebruik aub de editknop, ik blijf niet waarschuwen.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik heb het ook nagevraagd bij Xtreamer zelf en ook zij geven inderdaad aan dat vanaf batch 2 de nieuwe fans in de units zitten.. Hoera !:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mvix schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:22:
alle niet eerste batch bestellers krijgen nieuwe fan.
[...]
Jammer dat ik 'gestraft' wordt omdat ik als een van de eersten heb besteld. :/

Maar goed: dat is het risico bij nieuwe producten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is de Xtreamer zo te configureren dat het beeld via de HDMI uitgang gaat en geluid via de tulpstekkers, zoals bij de Playstation 3 mogelijk is? Ik heb namelijk een beamer met HDMI-in en een analoge versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
BamSlam_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:32:
Weet iemand of het mogelijk is de Xtreamer zo te configureren dat het beeld via de HDMI uitgang gaat en geluid via de tulpstekkers, zoals bij de Playstation 3 mogelijk is? Ik heb namelijk een beamer met HDMI-in en een analoge versterker.
Tulp is altijd aan. Verder kan je in het menu de volgende outputs kiezen voor geluid:

HDMI LCPM
HDMI RAW
OPTICAL LCPM
OPTICAL RAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
@Noelite: bedankt! Dan is dit zeker een interessant apparaat voor mij. Ik wacht nog even af voor ik bestel, eens kijken (liever nog: luisteren) wat de ervaringen zijn met de nieuwe fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
BamSlam_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:08:
@Noelite: bedankt! Dan is dit zeker een interessant apparaat voor mij. Ik wacht nog even af voor ik bestel, eens kijken (liever nog: luisteren) wat de ervaringen zijn met de nieuwe fan.
Je hoort natuurlijk voornamelijk de klagers voor wat betreft het fangeluid. Zelf sluit ik me bij Pven aan, op high is de fan een opstijgend vliegtuig, maar medium en low zijn voor mij vrijwel onhoorbaar (vanaf een meter afstand, maar zeker acceptabel).
Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Zo, da's wel weer een groot nadeel van de Xtreamer! Leuk dat ze adverteren met 99 Euro, maar daar komt dus behalve 20 Euro verzendkosten (!) als je pech hebt ook nog eens een Euro of 20-30 importbelasting en inklaringskosten bij!
Beetje jammer... :|
Is wel vreemd, maar volgens mij hebben de meesten die 1 hebben besteld niks extra hoeven te betalen... Bovendien kun je hem nu ook van een Nederlandse website bestellen.
Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:
Voor mij valt de Xtreamer nu echt uit m'n shortlist, het voordeel van de prijs is er niet meer en echte andere voordelen over concurrenten kan ik zo niet bedenken.
Nu her en der vergelijkbaar geprijsde spelers op de markt verschijnen is het grootste voordeel de nu al grote community die achter de Xtreamer staat. Wanneer de source gereleased wordt kan dit leuke dingen opleveren :9

[ Voor 48% gewijzigd door SteeringWheel op 30-07-2009 23:14 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14

Pinjataaa

Hit me!

Wat ook leuk zou zijn, is de mogelijkheid van XBMC op de Xtreamer, of features van XBMC in de firmware van de Xtreamer.

Ik heb goede verwachtingen van deze mediaplayer! Nu maar hopen dat ze de mijne vanuit Amersfoort sturen, die 20 euro extra vind k niet zo super! :D

Wat een slechte site trouwens, de .NL variant.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinjataaa op 31-07-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Woei, het was me ontgaan dat de software in principe open source is (in principe, de source is immers op dit moment nog niet vrijgegeven). Dat maakt dit apparaat echt mega interessant. Wat betreft dat fangeluid: mijn beamer heeft ook al een fan, die weliswaar behoorlijk stil is. Maar toch komt er dan weer een fan bij. Dus wacht ik toch even af met bestellen tot er meer bekend is over het geluidsniveau van de nieuwe fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

BamSlam_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:26:
Woei, het was me ontgaan dat de software in principe open source is (in principe, de source is immers op dit moment nog niet vrijgegeven). Dat maakt dit apparaat echt mega interessant. Wat betreft dat fangeluid: mijn beamer heeft ook al een fan, die weliswaar behoorlijk stil is. Maar toch komt er dan weer een fan bij. Dus wacht ik toch even af met bestellen tot er meer bekend is over het geluidsniveau van de nieuwe fan.
Dat was ook een van de redenen waarom ik voor de xtreamer ben gegaan. Van de andere players die ik heb, irriteerde ik me dat de firmware niet helemaal gebruikersvriendelijk was en geen mogelijkheid tot aanpassen.
Er is voor de xtreamer tenminste een fanbase aanwezig.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal replies over bestellingen zijn getrashed. Het is hier niet het Mvix-supportforum, en die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Heeft iemand al eens Quicktime-bestanden zoals die door de Canon 5D Mark II worden aangemaakt geprobeerd af te spelen op de Xtreamer? Ben benieuwd of deze 40mbit 1080p-bestanden vloeiend worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

BamSlam_ schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:12:
Heeft iemand al eens Quicktime-bestanden zoals die door de Canon 5D Mark II worden aangemaakt geprobeerd af te spelen op de Xtreamer? Ben benieuwd of deze 40mbit 1080p-bestanden vloeiend worden afgespeeld.
Als je een sample online wilt zetten, kan ik het wel even voor je testen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tof, dank je! De sample file kun je hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Bij mij gaat via WIFI afspelen niet zonder stotteren, dus dit werkt nog niet goed.
Via de interne HD gaat het vlekkeloos. _/-\o_

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
renbull schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:01:
[...]
Bij mij gaat via WIFI afspelen niet zonder stotteren, dus dit werkt nog niet goed.
Da's niet zo gek, want de 5D2 maakt 40mbit/sec bestanden aan.
Via de interne HD gaat het vlekkeloos. _/-\o_
Nu ben ik heel blij! :) *O*
Dank je wel voor het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens dit bericht gaat Xtreamer heel erg veel channels toevoegen aan het internet-gebeuren. Het mooie is dat je hier geen firmware-update nodig hebt hiervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wow, dat is zwaar cool. Het zou helemaal mooi zijn als ze op termijn ook Nederlandse kanalen als Uitzending Gemist en RTL Gemist zouden toevoegen!

BTW, ik heb van het weekend de Xtreamer ook besteld.. roll on 10 augustus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

pven schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:00:
Volgens dit bericht gaat Xtreamer heel erg veel channels toevoegen aan het internet-gebeuren. Het mooie is dat je hier geen firmware-update nodig hebt hiervoor. :)
Ik zag het gisteren inderdaad, maar het minder mooie hieraan is dat we blijkbaar afhankelijk zijn van een externe partij om die channels weer te geven in het internet menu.
Bij XBMC heb je dat niet, daar sla je de channels lokaal op en beheer je ze ook zelf. Dit provisioning systeem zit mij toch niet helemaal lekker, wat als Xtreamer ooit failliet gaat of overgenomen wordt? Wie garandeert dat we channels blijven zien in het internet menu?

Overigens werkt meer dan de helft van de filmpjes uit de channels (in ieder geval Youtube) niet, de Xtreamer reageert gewoon niet op de afspeel-opdracht, waarna je kunt proberen of een ander filmpje het wel doet. Vaag.

[ Voor 20% gewijzigd door Crusader op 03-08-2009 11:48 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Overigens werkt meer dan de helft van de filmpjes uit de channels (in ieder geval Youtube) niet, de Xtreamer reageert gewoon niet op de afspeel-opdracht, waarna je kunt proberen of een ander filmpje het wel doet. Vaag.
YouTube werkt bij mij prima (via WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

pven schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:03:
[...]

YouTube werkt bij mij prima (via WiFi).
Ik krijg ook wel netjes overzichten van beschikbare filmpjes, maar de helft krijg ik niet afgespeeld, jij dus wel?
Ik zit via LAN overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 03-08-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Ik krijg ook wel netjes overzichten van beschikbare filmpjes, maar de helft krijg ik niet afgespeeld, jij dus wel?
Ik zit via LAN overigens.
Het is me nog niet opgevallen dat ik filmpjes niet afgespeeld krijg. Heb je voorbeelden van filmpjes die het niet doen? Dan kijk ik er vanavond naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Leuk ook dat er vanaf de bedrijfsaccount vrolijk wordt gemeld dat er een nieuwe fan in de nieuwe apparaten zit. En de mensen van de eerste batch dan? Die hebben mooi pech gehad? Leuk hoor. Ik ben er tevreden mee, maar het is overduidelijk dat de mensen achter de Xtreamer veel te hoog van de toren hebben geblazen. Omdat 24p niet werkt dan ik niet 70% van alle films niet fatsoenlijk afspelen op een 1080p scherm. Fraai hoor... En dan heb ik het nog niet eens over de talloze andere bugs. Prima dat het product verbeterd wordt, maar zorg dan aub ook voor afdoende tegemoetkomingen naar de eerste klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Hallo,

ik heb hier thuis een aardige multimedia netwerk aangelegd. Alle films die ik download speel ik af via mijn laptop naar mijn ps3 en dan uiteraard naar de tv. Is het mogelijk dat ik de xtreamer aansluit op mijn router en deze kan benaderen via mijn ps3? Met de ps3 kan ik ook alleen maar mijn laptop benaderen door middel van het software programma ps3 media server. Maar ik verwacht dat die niet op de xtreamer staat?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je bedoelt dat je de Xtreamer als een soort NAS wilt gebruiken? Zo ja: dat kan. Hierbij merk ik meteen op dat ik geen idee heb wat de PS3 af kan spelen, maar benaderen moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

pven schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:01:
[...]

Het is me nog niet opgevallen dat ik filmpjes niet afgespeeld krijg. Heb je voorbeelden van filmpjes die het niet doen? Dan kijk ik er vanavond naar.
De filmpjes die bij mij momenteel niet afspelen zijn o.a.:
Top Favorites -> This Week ->

Rant on music (Remade)
Eminem - The Warning (Mariah Carey Diss)

De andere filmpjes op deze pagina doen het wel bij mij.

Thanks alvast.

[ Voor 29% gewijzigd door Crusader op 03-08-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Jah inderdaad, als een soort nas wil ik hem gebruiken. Er zit dus een soort stream server in de xtreamer die de ps3 kan lezen? Hoe ziet hij deze dan precies? In ieder geval bedankt voor je antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
rbeijers schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:01:
ik heb hier thuis een aardige multimedia netwerk aangelegd. Alle films die ik download speel ik af via mijn laptop naar mijn ps3 en dan uiteraard naar de tv. Is het mogelijk dat ik de xtreamer aansluit op mijn router en deze kan benaderen via mijn ps3? Met de ps3 kan ik ook alleen maar mijn laptop benaderen door middel van het software programma ps3 media server. Maar ik verwacht dat die niet op de xtreamer staat?
De Xtreamer heeft een UPNP-mediaserver aan boord. Die zou vanaf de PS3 benaderbaar kunnen zijn. Als het tegen die tijd nog niet door een medetweaker getest is, zal ik het zelf even testen als mijn Xtreamer gearriveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:22:
[...]

De filmpjes die bij mij momenteel niet afspelen zijn o.a.:
Top Favorites -> This Week ->

Rant on music (Remade)
Eminem - The Warning (Mariah Carey Diss)

De andere filmpjes op deze pagina doen het wel bij mij.

Thanks alvast.
Hmz, het internetkanaal is momenteel even niet bereikbaar lijkt het. Ik kan alleen iets als 'Video Library' kiezen, daar zit niets onlines tussen. :/

Uit/aan zetten heeft geholpen; dat filmpje doet het hier ook niet.

Wat me overigens weer te binnen schiet: als ik een YouTube-filmpje afspeel, dan is er gruwelijk veel ruis hoorbaar via mijn versterker.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 03-08-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

BamSlam_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:52:
De Xtreamer heeft een UPNP-mediaserver aan boord. Die zou vanaf de PS3 benaderbaar kunnen zijn. Als het tegen die tijd nog niet door een medetweaker getest is, zal ik het zelf even testen als mijn Xtreamer gearriveerd is.
Misschien mis ik iets maar waarom zou je nog een PS3 tussen je setup willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

IceStorm schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:18:
[...]

Misschien mis ik iets maar waarom zou je nog een PS3 tussen je setup willen zetten?
Omdat de Xtreamer een NAS is als je er een 2,5" hdd in schuift?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
IceStorm schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:18:
[...]

Omdat ik juist zo min mogelijk kabels naar mijn opgehangen tv wil hebben. Tevens heb ik alle draden nu mooi weggewerkt. Tevens zou die xtreamer dan op mijn dressoir moeten gaan staan, waar ik al genoeg apparatuur heb. En in de meterkast kan hij dan mooi onopvallend staan. En hijs dan ook makkelijk los te koppelen om mee te nemen.

@ bamslam

Als je voor mij zou willen kijken, graag, moet namelijk snel iets hebben voor mijn bluray films op te downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je dan niet beter een gewone NAS kopen die sneller is. Als je toch al via je PS3 films gaat kijken lijkt me een Xtreamer puur en alleen vanwege het NAS gedeelte niet helemaal de beste keuze.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers:

Ik heb door gebruik te maken van de site van jorisvdstraten.nl UZG aan de gang op de xtreamer.

Op dit moment alleen nog de TOP 50, maar de rest is knip/plak werk, alleen ik ben nu aan het bekijken of het niet handiger kan dan per net (ned1/2/3) een heel alfabet invoegen aan RSS Feeds.

Via dezelfde methode is het ook mogelijk om internet streams op internet te bekijken, zoals bijv. 101tv of Nick JR ;)

Uitleg is hier te vinden

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=1536

1e pagina zijn instructies voor het instellen van TVersity en de 2e pagina staat de link naar de RSS feed met de TOP 50 erin.

Vooral de instellingen e.d. kan ik wel wat hulp gebruiken voordat ik een duidelijk handleiding schrijf voor de volledige xtreamer community.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

rbeijers schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:16:
Omdat ik juist zo min mogelijk kabels naar mijn opgehangen tv wil hebben.
Juist, daar had ik geen rekening mee gehouden ;) Ik snapte gewoon niet wat je nog van je PS3 verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

pven schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:02:
[...]

Hmz, het internetkanaal is momenteel even niet bereikbaar lijkt het. Ik kan alleen iets als 'Video Library' kiezen, daar zit niets onlines tussen. :/
Daar heb je het door mij genoemde nadeel dat het menuitem Internet dynamisch gevuld wordt, waarbij de inhoud door Xtreamer crew bepaald wordt.
Uit/aan zetten heeft geholpen; dat filmpje doet het hier ook niet.
Jammer... bedankt voor het testen, ligt het in elk geval niet aan mij :)
Wat me overigens weer te binnen schiet: als ik een YouTube-filmpje afspeel, dan is er gruwelijk veel ruis hoorbaar via mijn versterker.
Ik had m'n Xtreamer via optische uitgang aangesloten en daarop heb ik sowieso geen geluid van Youtube filmpjes (is bekend issue met de beta firmware die ik gebruik). Kan ik helaas niet naspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je het door mij genoemde nadeel dat het menuitem Internet dynamisch gevuld wordt, waarbij de inhoud door Xtreamer crew bepaald wordt.
Dit is dus oplosbaar door TVersity op je eigen PC te installeren en de uPNP te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
redfoxert schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:48:
Kan je dan niet beter een gewone NAS kopen die sneller is. Als je toch al via je PS3 films gaat kijken lijkt me een Xtreamer puur en alleen vanwege het NAS gedeelte niet helemaal de beste keuze.
Kijk maar naar de prijzen. Een NAS is er vanaf 160 euro en de xtreamer voor 120 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gabliboeba schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:37:
Leuk ook dat er vanaf de bedrijfsaccount vrolijk wordt gemeld dat er een nieuwe fan in de nieuwe apparaten zit. En de mensen van de eerste batch dan? Die hebben mooi pech gehad? Leuk hoor. Ik ben er tevreden mee, maar het is overduidelijk dat de mensen achter de Xtreamer veel te hoog van de toren hebben geblazen. Omdat 24p niet werkt dan ik niet 70% van alle films niet fatsoenlijk afspelen op een 1080p scherm. Fraai hoor... En dan heb ik het nog niet eens over de talloze andere bugs. Prima dat het product verbeterd wordt, maar zorg dan aub ook voor afdoende tegemoetkomingen naar de eerste klanten toe.
Denk je niet dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt voor een alleskunnend product als dit voor 99 euro? Voor dit bedrag kun je uitgaan van een product in ontwikkeling, en als je zelf de firmware kunt updaten is er geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:31:
[...]

Dit is dus oplosbaar door TVersity op je eigen PC te installeren en de uPNP te gebruiken
Goede tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

SeatRider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:43:
[...]

Denk je niet dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt voor een alleskunnend product als dit voor 99 euro? Voor dit bedrag kun je uitgaan van een product in ontwikkeling, en als je zelf de firmware kunt updaten is er geen probleem toch?
Ik zal niet zover gaan. Maar als iets in hun feature-list staat, dan moeten ze dat ook kunnen leveren. Voor de prijs die ze om vragen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

kmf schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:49:
[...]

Ik zal niet zover gaan. Maar als iets in hun feature-list staat, dan moeten ze dat ook kunnen leveren. Voor de prijs die ze om vragen.
Dat zullen ze ook wel doen neem ik aan, dit soort dingen is allemaal met firmware op te lossen lijkt me. Maar ik reageerde meer op het feit dat Gablibloebladiebla leek te impliceren dat 'ie vond dat de 1e batch kopers een compensatie moesten krijgen voor de luide fan. En dan overdrijf je imho.

[ Voor 1% gewijzigd door SeatRider op 04-08-2009 10:04 . Reden: Naam veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

Als een product met een lijst aan specs in de markt wordt gezet, mag je ervan uitgaan dat het voldoet aan die specs. Niet dat het er op één of andere termijn wellicht nog wel eens een keer aan zou kunnen gaan voldoen. Dat heeft volgens mij niets met de prijs te maken, maar alles met misleiding. Natuurlijk is het mooi meegenomen als er op termijn extra functionaliteit beschikbaar komt, maar dat staat los van de basisfunctionaliteit die je van begin af aan met luid trompetgeschal adverteert.

Bovendien, je koopt een 1080p mediaspeler toch juist om 1080p media af te spelen? Dat is basisfunctionaliteit! Als dan blijkt dat het ding het merendeel van de 1080p-films (nog) niet aankan, dan snap ik wel dat mensen zich besodemieterd voelen. Als je dan ook nog eens ziet hoe hoogdravend de modjes op het xtreamer-forum durven te reageren, dan is het volgens mij niet meer dan logisch dat de stemming begint om te slaan.

En ik weet dat er veel meer mediaspelers zijn die hier moeite mee hebben, maar dat is geen excuus. Die anderen voldoen dan net zo min aan de verwachtingen. Zou mooi worden: koop je een nieuwe mixer, kom je er thuis achter dat voor het mengen van cakebeslag je een update nodig hebt die met wat geluk ergens in de loop van 2010 beschikbaar komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik hoor wat je zegt, ik heb me hier een jaartje of wat geleden al eens aan gestoord, dat je tegenwoordig nog geen apparaat kunt kopen wat al af is. ALLES! is (lees: moet) achteraf nog geupdate worden. Het rare is dat we dit met z'n allen wel lijken te accepteren. Ik zoek even dat draadje op.

Edit: ik vind even dat draadje: Ergernis over brakke firmware/software

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 04-08-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
JME schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:36:
Als een product met een lijst aan specs in de markt wordt gezet, mag je ervan uitgaan dat het voldoet aan die specs. Niet dat het er op één of andere termijn wellicht nog wel eens een keer aan zou kunnen gaan voldoen. Dat heeft volgens mij niets met de prijs te maken, maar alles met misleiding. Natuurlijk is het mooi meegenomen als er op termijn extra functionaliteit beschikbaar komt, maar dat staat los van de basisfunctionaliteit die je van begin af aan met luid trompetgeschal adverteert.

Bovendien, je koopt een 1080p mediaspeler toch juist om 1080p media af te spelen? Dat is basisfunctionaliteit! Als dan blijkt dat het ding het merendeel van de 1080p-films (nog) niet aankan, dan snap ik wel dat mensen zich besodemieterd voelen. Als je dan ook nog eens ziet hoe hoogdravend de modjes op het xtreamer-forum durven te reageren, dan is het volgens mij niet meer dan logisch dat de stemming begint om te slaan.

En ik weet dat er veel meer mediaspelers zijn die hier moeite mee hebben, maar dat is geen excuus. Die anderen voldoen dan net zo min aan de verwachtingen. Zou mooi worden: koop je een nieuwe mixer, kom je er thuis achter dat voor het mengen van cakebeslag je een update nodig hebt die met wat geluk ergens in de loop van 2010 beschikbaar komt 8)7
Waar haal jij vandaan dat de meeste 1080p content niet is af te spelen??????

Ik ben zelf een trotse eigenaar van een Xtreamer en ik ben zelf nog geen een bestand tegen gekomen dat niet vlekkeloos werd afgespeeld!
behalve dat mijn tv niet meewerk :(

Dat er sommige mensen zijn die verachten dat hij een zeer slecht gecodeerd bestand kan afspelen waar zelf een core i7 moeite mee zou hebben is natuurlijk een heel slecht argument tegen de xtreamer. |:(

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

renbull schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:03:
Waar haal jij vandaan dat de meeste 1080p content niet is af te spelen??????
Ik reageer slechts op wat ik lees in dit draadje. Zie bijvoorbeeld:
Gabliboeba schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:37:
Omdat 24p niet werkt dan ik niet 70% van alle films niet fatsoenlijk afspelen op een 1080p scherm. Fraai hoor...
Ik heb zelf geen Xtreamer, ik zit hier om een aankoopbeslissing voor te bereiden op basis van wat anderen schrijven. Ik neem daarom zoveel mogelijk woorden als "ik vind" en "lijkt mij" op in mijn posts, om aan te geven dat ik ook niet over de feiten beschik. Jammer dat jij nu uitsluitend reageert op die ene passage waarin ik dat ben vergeten.
Overigens raak ik op basis van al die reacties er steeds meer van overtuigd dat die Xtreamer er in huize Jamie niet gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
renbull schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:03:
[...]

behalve dat mijn tv niet meewerk :(
Klein vraagje hoor maar waaruit blijkt dat je tv niet meewerkt? Hoe weet je zeker dat het aan je tv ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Hier gaat de Xtreamer nog steeds komen. Heb hem 7 juli besteld en volgens de website zou ik hem rond 15 aug in huis moeten hebben.

In de woonkamer heb ik een volwaardige HTPC staan en voor de slaapkamer wilde ik wat kleins om vooral series te kunnen kijken. Wat ik jammer vind is dat mensen voor 99 euro verwachten dat ze dezelfde functionaliteit krijgen als een HTPC en alles naar eigen hand kunnen instellen. Misschien, let op het woordje misschien, dat dit kan als de source openbaar word maar verwacht het vooral niet.

Mijn advies: Wil je een apparaat dat alles kan afspelen en volledig naar eigen hand te zetten is neem dan een HTPC. Heb je minder eisen dan kun je met een Xtreamer geen plank mis slaan.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JME schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

[...]

Ik heb zelf geen Xtreamer, ik zit hier om een aankoopbeslissing voor te bereiden op basis van wat anderen schrijven. Ik neem daarom zoveel mogelijk woorden als "ik vind" en "lijkt mij" op in mijn posts, om aan te geven dat ik ook niet over de feiten beschik. Jammer dat jij nu uitsluitend reageert op die ene passage waarin ik dat ben vergeten.
Overigens raak ik op basis van al die reacties er steeds meer van overtuigd dat die Xtreamer er in huize Jamie niet gaat komen...
Aha jij ventileert dus de meningen van anderen in een post waardoor het lijkt alsof het jouw ervaringen zijn. Dat maakt dit topic wel een stuk betrouwbaarder. Aangezien anderen weer jouw hear-say gaan lopen quoten... Misschien handig om dat er even duidelijk bij te zetten, aangezien dit gewoon puur opnaaien is.

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 04-08-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Daar komt ook nog bij dat de mensen die gewoon tevreden zijn niet zoveel posten als mensen die ontevreden zijn. Er zijn 1500 units verstuurd en enkele tientalle mensen klagen over het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Floris-K schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:07:
Daar komt ook nog bij dat de mensen die gewoon tevreden zijn niet zoveel posten als mensen die ontevreden zijn. Er zijn 1500 units verstuurd en enkele tientalle mensen klagen over het product.
Feit blijft gewoon dat omdat 24p niet goed werkt (films met 23.976fps worden weegegeven als 24.000fps) dat het merendeel van de films NIET goed werkt op een Full HD scherm. Daarom snap ik ook niet waarom daar niet meer over wordt geklaagd. In de review van T.net wordt er geen woord over gerept, en in de review van MPCclub wordt er slechts 1 zinnetje aan besteedt. Ik vind dit een zeer grote tekortkoming die ervoor zorgt dat ik de Xtreamer momenteel amper gebruik.
Ik hoop dat ze de nieuwe firmware snel uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Gabliboeba schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:20:
[...]
Feit blijft gewoon dat omdat 24p niet goed werkt (films met 23.976fps worden weegegeven als 24.000fps) dat het merendeel van de films NIET goed werkt op een Full HD scherm. Daarom snap ik ook niet waarom daar niet meer over wordt geklaagd. In de review van T.net wordt er geen woord over gerept, en in de review van MPCclub wordt er slechts 1 zinnetje aan besteedt. Ik vind dit een zeer grote tekortkoming die ervoor zorgt dat ik de Xtreamer momenteel amper gebruik.
Klopt... maar ik heb op het forum van Xtreamer gelezen dat ze ermee bezig zijn en daar een firmware update voor komt. Als je het 1001x herhaalt in dit topic zal het proces niet echt versnellen.. Ze zijn ermee bezig, dus chill en wacht af tot de firmware er is.

zie bijv. http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=4&t=740

[ Voor 4% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-08-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit in de volgende firmware zit dan komt het echt wel heel dicht in de buurt van een XBMC omgeving (wat ik er van gebruikte), immers je kan dan zonder problemen rss feeds toevoegen en scripts maken voor o.a. UZG.
Internet(RSS) service from user web server
=========================

Now user can run Xtreamer Internet(RSS) service from his/her own web server.
To do this please follow the below steps:

Steps:

1. Download and extract the SDK for Interner(rss) service.
2. Extract it and copy to your web server root directory (http://your_server/).
3. Mension your web server IP/URL in source codes. Now it consists "your_ip_or_url" as for example.
4. Mind that the folder name must be "x_live" which contains all the files.
5. x_live folder must contain "WAN_OK" file, otherwise Internet(RSS) service will not work.
6. Go to your xtreamer web server page.
7. From Setup->Live menu input your server IP/URL (without "http://" and port no. It works only for default port 80).
8. Click "Apply" button. If your server is active and SDK files are in right place it will be successfull.
9. Go to your tv and enjoy.

NB: Its just SDK, so few image may not work. You can include image as you wish. And also you can include any RSS service you want following the SDK structure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Sander schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:04:
Aha jij ventileert dus de meningen van anderen in een post waardoor het lijkt alsof het jouw ervaringen zijn. Dat maakt dit topic wel een stuk betrouwbaarder. Aangezien anderen weer jouw hear-say gaan lopen quoten... Misschien handig om dat er even duidelijk bij te zetten, aangezien dit gewoon puur opnaaien is.
Weet je wat nou het leuke is: ik ga het niet eens probéren aan je uit te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Negaiido schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Klein vraagje hoor maar waaruit blijkt dat je tv niet meewerkt? Hoe weet je zeker dat het aan je tv ligt?
Heb inmiddels al op 10 andere tv's getest en bij allen werkt het probleemloos. Ik heb een TX-P42G10E en heb last van flikkeringen/verspringen van het beeld als ik 1080p uitstuur, inmiddels ben ik bij zowel de BCC als de it's geweest en heb de xtreamer daar op de TX-P42G10E getest en deze hebben de zelfde symptomen :(
Gabliboeba schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:20:
[...]
Als jij op het xtreamer forum 'Gblbb' ( G(a)BL(i)B(oe)B(a) )?heet dan heb je al sinds 24 juli daar niet meer gepost. waarom post je daar dan geen constructieve dingen in plaats van hier lopen gallen. 8)7
ook lees ik daar dan je een Philips 9603D misschien ligt het daar wel aan 8) dat je planet earth niet spoel loopt, want bij my doet het dat wel:D
JME schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

[...]

Je kunt beter je eigen mening vormen in plaats van de mening van andere te spuien! Dus ik zou zeggen koop een xtreamer en ervaar het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
renbull schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Als jij op het xtreamer forum 'Gblbb' ( G(a)BL(i)B(oe)B(a) )?heet dan heb je al sinds 24 juli daar niet meer gepost. waarom post je daar dan geen constructieve dingen in plaats van hier lopen gallen. 8)7
ook lees ik daar dan je een Philips 9603D misschien ligt het daar wel aan 8) dat je planet earth niet spoel loopt, want bij my doet het dat wel:D
Wat Gabliboeba zegt is een bekend probleem en verscheidene mensen hebben dit probleem. Je moet niet doen alsof het ergens anders aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Je kunt beter je eigen mening vormen in plaats van de mening van andere te spuien! Dus ik zou zeggen koop een xtreamer en ervaar het zelf!
Dan probeer ik het nog één keer: ik spui NIET de mening van anderen, ik REAGEER op de ervaring van anderen en geef aan wat ik van die situaties VIND. Als dat niet mag op een forum, dan weet ik het ook niet meer.
Jouw mening is voor mij niets meer of minder waard dan welke andere mening ik hier dan ook lees. Die respecteer ik allemaal, maar ga alsjeblieft niet op de persoon spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door JME op 04-08-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nu weer ontopic ipv op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

OK, wat goed nieuws dan

De 2nd batch is klaar
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=4&t=1582

De vraag is dan natuurlijk... in welke batch zit ik?

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 04-08-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

kmf schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:04:
OK, wat goed nieuws dan

De 2nd batch is klaar

Ik vind dit zelfs erg goed nieuws
We ship the 2nd and 3rd batches from Europe.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
kmf schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:04:
OK, wat goed nieuws dan

De 2nd batch is klaar

Is al oud nieuws -.-

batch 2 is order 1500-3000 geloof ik. Batch 3 is een week later dan batch 2, dus zoveel verschil zit daar niet meer in :)

[ Voor 11% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-08-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Floris-K schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:30:
[...]

Is al oud nieuws -.-

batch 2 is order 1500-3000 geloof ik. Batch 3 is een week later dan batch 2, dus zoveel verschil zit daar niet meer in :)
Sheesh, als nieuws van 3 agustus al oud is op 4 augustus.
Tukk schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:30:
[...]

Ik vind dit zelfs erg goed nieuws

[...]
Ik lees dat ze eerst de hele container naar europa halen en van daaruit distribueren, maar wordt de individuele shipment dan gezien als een shipment van buiten europa of binnen. :?

Niet dat het wat uitmaakt voor de individu
No Taxes for EU countries

European union country residents should not have to pay taxes. We pay all the taxes for the whole batch before it is even getting to the hands of the distribution center.

[ Voor 50% gewijzigd door kmf op 04-08-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even weer met beide benen op de grond. Ik lees net even het stuk over 23,7474774... en 24,000fps en waarom er niet meer mensen over klagen. Ik denk dat ik wel een antwoord op heb. Er gaat heeeeeeeeel veel aandacht uit naar H.264 en MKV. Inderdaad geweldig mooi maar eigenlijk nog steeds niet echt praktisch vanweg de grootte van de bestanden. Lang downloaden, veel ruimte op de harddisk, moeilijker vindbaar, duurt lang om uit te pakken en te copieren naar een netwerk harddisk etc. Plus hoeveel van de 100 mensen met een LCD TV hebben een Full HD TV, er zijn wat cijfers van maar de meerderheid beschikt iig over een HD Ready TV. Dus vanwege praktische overwegingen denk ik dat heel veel mensen at the end voor de snelheid overstappen naar het downloaden van DVD's. 5-10x zo snel en wat kwaliteit betreft, tja iets minder maar het verhaal wordt er niet slechter van. En die mindere kwaliteit is voor heeeeeeel veel mensen al een enorme verbetering tov hun bestaande DVD speler. Je komt iets tegen en eigenlijk wil je het met een half uurtje op de TV kunnen bekijken... kan me heel goed voorstellen dat dat voor het overgrote deel van de cconsumenten geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:05:
Ik lees dat ze eerst de hele container naar europa halen en van daaruit distribueren, maar wordt de individuele shipment dan gezien als een shipment van buiten europa of binnen. :?

Niet dat het wat uitmaakt voor de individu
Als jij een pakketje bij het postkantoor brengt, komt ie dan ineens vanuit Thailand? Dacht het ook niet :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Waarom zou iemand in godsnaam een Xtreamer halen om dan vervolgens dvd rips te kijken op hun beeldbuis.

Beetje rare reactie van jou hoor Mvix. Xtreamer beweerd goede HD mogelijkheden te hebben , dan moet zij dat maar waar maken. Fijn voor je dat jij alleen maar divx kijkt met een xtreamer, maar ik durf te wedden dat iedere Xtreamer gebruiker gebruikt maakt van 720/1080p MKV video's , en als dat niet gaat zoals het hoort dan is dat gewoon frustrerend. Voilgens jou redenatie is een CAM versie van een film ook goed omdat ''het verhaal hetzelfde blijft'' . Nou haal die HDMI maar van die Xtreamer af.

Nogmaals een beetje rare reactie van Mvix die me pissig maakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:07:
Even weer met beide benen op de grond. Ik lees net even het stuk over 23,7474774... en 24,000fps en waarom er niet meer mensen over klagen. Ik denk dat ik wel een antwoord op heb. Er gaat heeeeeeeeel veel aandacht uit naar H.264 en MKV. Inderdaad geweldig mooi maar eigenlijk nog steeds niet echt praktisch vanweg de grootte van de bestanden. Lang downloaden, veel ruimte op de harddisk, moeilijker vindbaar, duurt lang om uit te pakken en te copieren naar een netwerk harddisk etc. Plus hoeveel van de 100 mensen met een LCD TV hebben een Full HD TV, er zijn wat cijfers van maar de meerderheid beschikt iig over een HD Ready TV. Dus vanwege praktische overwegingen denk ik dat heel veel mensen at the end voor de snelheid overstappen naar het downloaden van DVD's. 5-10x zo snel en wat kwaliteit betreft, tja iets minder maar het verhaal wordt er niet slechter van. En die mindere kwaliteit is voor heeeeeeel veel mensen al een enorme verbetering tov hun bestaande DVD speler. Je komt iets tegen en eigenlijk wil je het met een half uurtje op de TV kunnen bekijken... kan me heel goed voorstellen dat dat voor het overgrote deel van de cconsumenten geldt
Nee hoor. Het downloaden van een MKV vs divx bestandje is slechts 2x zo lang. Oftewel voor 90% van de tweakers hier een kwestie van 10 vs 20 minuten, als alles al niet automatisch binnenkomt.

Het gebruik wordt eerder beperkt door de capcaciteiten van de huidige mediaplayers. Mijn mediapc bv kan maar niet 720p aan.
n0elite schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:15:
Waarom zou iemand in godsnaam een Xtreamer halen om dan vervolgens dvd rips te kijken op hun beeldbuis.

Beetje rare reactie van jou hoor Mvix. Xtreamer beweerd goede HD mogelijkheden te hebben , dan moet zij dat maar waar maken. Fijn voor je dat jij alleen maar divx kijkt met een xtreamer, maar ik durf te wedden dat iedere Xtreamer gebruiker gebruikt maakt van 720/1080p MKV video's , en als dat niet gaat zoals het hoort dan is dat gewoon frustrerend. Voilgens jou redenatie is een CAM versie van een film ook goed omdat ''het verhaal hetzelfde blijft'' . Nou haal die HDMI maar van die Xtreamer af.

Nogmaals een beetje rare reactie van Mvix die me pissig maakt. :/
Oh, ik zal zeker ook wel dvd-images en divx/xvid erop kijken hoor. Daar niet van. Maar als het ENKEL om die SD-materiaal gaat, dan zijn er wel veel meer goedkope alternatieven beschikbaar.

Als Mvix denkt dat zijn klantengroep idd enkel SD-materiaal nodig heeft, moet ie misschien een partnership aangaan met een paar chinese fabrikanten die zulke kastjes leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door kmf op 04-08-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Even weer met beide benen op de grond. Ik lees net even het stuk over 23,7474774... en 24,000fps en waarom er niet meer mensen over klagen. Ik denk dat ik wel een antwoord op heb. Er gaat heeeeeeeeel veel aandacht uit naar H.264 en

MKV. Inderdaad geweldig mooi maar eigenlijk nog steeds niet echt praktisch vanweg de grootte van de bestanden.

Ehm , we hebben tegenwoordig 1TB harde schijven.

Lang downloaden, veel ruimte op de harddisk, moeilijker vindbaar, duurt lang om uit te pakken en te copieren naar een netwerk harddisk etc.

Tegenwoordig heeft men minimaal een 10Mb/s verbinding , en de wat meer veeleisende gebruiker 25Mb/s of 50Mb/s. Daarmee haal je een HD film binnen een uur binnen.

Plus hoeveel van de 100 mensen met een LCD TV hebben een Full HD TV, er zijn wat cijfers van maar de meerderheid beschikt iig over een HD Ready TV.

Cijfers? Bron? HD Ready is nog steeds 720p en als dat via 24FPS gaat ipv 23,97FPS is gewoon zwaar irritant (Sync problemen).

Dus vanwege praktische overwegingen denk ik dat heel veel mensen at the end voor de snelheid overstappen naar het downloaden van DVD's. 5-10x zo snel en wat kwaliteit betreft, tja iets minder maar het verhaal wordt er niet slechter van. En die mindere kwaliteit is voor heeeeeeel veel mensen al een enorme verbetering tov hun bestaande DVD speler. Je komt iets tegen en eigenlijk wil je het met een half uurtje op de TV kunnen bekijken... kan me heel goed voorstellen dat dat voor het overgrote deel van de cconsumenten geldt

''Mensen'die uit praktische overweging'' iets doen kopen gewoon een film DVD en geen Xtreamer , verder : spreek voor jezelf
Verder adverteerde Xtreamer met hun HD afspeelmogelijkheden. Dus waarom jij SD aanhaalt snap ik niet. Volgens mij moet er iemand een mail naar jouw werkgever sturen omdat je jezelf echt te kijk zet en imagoschade veroorzaakt aan Mvix en Xtreamer.

nuff said

[ Voor 9% gewijzigd door n0elite op 04-08-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Er gaat heeeeeeeeel veel aandacht uit naar H.264 en MKV. Inderdaad geweldig mooi maar eigenlijk nog steeds niet echt praktisch vanweg de grootte van de bestanden. En die mindere kwaliteit is voor heeeeeeel veel mensen al een enorme verbetering tov hun bestaande DVD speler.
Beetje rare reactie, Mark. Ik had dit eerlijk gezegd niet echt van je verwacht...

De Xtreamer is op de mark geprojecteerd als dé speler die het verschil uit zou maken mbt HD-films. Mijn keuze is gevallen op de Xtreamer ivm mkv/H.264 support. Als ik een speler zou willen die divx/xvid aan kan of gewone dvd's, dan had ik wel een ander product gekocht of gewoon een dvd-speler met een aantal dvd-rw's. Dit is een stuk goedkoper.

Momenteel ben ik in het bezit van een hd-ready tv en wilde mede dankzij de komst van de Xtreamer over stappen op een mooie 40 inch Full HD tv. Echter begrijp ik dat het een slechte keuze zou zijn, omdat de Xtreamer dit niet aan kan.

Ik hoop dat je jouw zaakjes juridisch goed op orde hebt in Nederland, want je dient hier een deugdelijk product af te leveren. De consument heeft hier, zeker in vergelijking met Korea, een bijzonder veel rechten. Wanneer de door jullie in Nederland verkochte Xtreamer niet voldoet aan de opgegeven specificaties, dan kun je nog wel eens problemen krijgen met die kopers.

Om even op jouw manier van posten terug te komen: Ik zou heeeeeeeeeeeeeel eeeeeeeeeerg graag willen dat de Xtreamer moeiteloos 1080p mkv/h.264 afspeelt. Ik vind dit namelijk heeeeeeeel eeeeerg veeeeeel beter dan een gewone dvd. Ik begrijp echter uit jouw reactie dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel zal moeten duimen en dat de kans heeeeeeeeeeeeeeeel eeeerg veeeeeeeeeeel groot is dat ik dit kan vergeten :'(

edit: een mkv bestand in 1080p is 10GB en zoveel meer hoef je dan ook niet te downloaden t.o.v. een DVD9 image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Rustig aan man, denk om je hart.

Mark geeft alleen aan dat de reden dat er zo weinig mensen klagen over 1080p waarschijnlijk is dat er nog weinig mensen gebruik van maken, niets meer en niets minder. Hij zegt helemaal niets over het oplossen van het issue of de termijn daarvoor. Dus om op basis van zijn reaktie nu meteen te roepen over juridische problemen en dat het apparaat niet goed zou zijn en ook nooit goed zal worden lijkt mij zeer voorbarig en niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Inderdaad een rare reactie van mvix, SD spelers zijn er al jaren voor ene leuke prijs (zelfs telefoons en luxe mp3 spelers hebben meestal geen enkel probleem met SD content. Waarom zou je een xtreamer kopen waarvan de enige bruikbare aansluiting HDMI is (dus sowieso alleen aan te sluiten op tv's die hd content kunnen weergeven) om er vervolgens SD content op te kijken.

Een 720p mkv film is vaak kleiner dan een DVD, dus de snelheid met het downloaden gaat ook al niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
he3763 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:57:
Rustig aan man, denk om je hart.

Mark geeft alleen aan dat de reden dat er zo weinig mensen klagen over 1080p waarschijnlijk is dat er nog weinig mensen gebruik van maken, niets meer en niets minder. Hij zegt helemaal niets over het oplossen van het issue of de termijn daarvoor. Dus om op basis van zijn reaktie nu meteen te roepen over juridische problemen en dat het apparaat niet goed zou zijn en ook nooit goed zal worden lijkt mij zeer voorbarig en niet correct.
Dat is nou jammer want gedupeerden waar ik onder val moeten dus lang wachten voordat 1080P echt goed word afgespeeld. Het is namelijk geen prioriteit als er "weinig" vraag naar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Negaiido op 04-08-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Negaiido schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Dat is nou jammer want gedupeerden waar ik onder val moeten dus lang wachten voordat 1080P echt goed word afgespeeld. Het is namelijk geen prioriteit als er "weinig" vraag naar is.
Gelukkig maar dat de firmware niet gemaakt wordt door de nederlandse reseller en dat ze bij xtream zelf dus blijkbaar wel flink aan het werk zijn om zoveel mogelijk verbeteringen in dat ding te donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Klingeling het glas is al gesneuveld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat 3763 is juist, ik probeer uit te leggen waarom je realtief weinig mensen hoort over het afspelen van 23,...fps ipv 24fps. daarmee zeg ik niets over de feitelijke capaciteiten van de xtreamer zelf maar probeer ik inzage te geven hoe veel mensen na verloop van tijd ermee aan de slag gaan, zeg maar een beetje de werking van het consumentenbrein.

vergelijk het met iets nieuws dat je koopt. ik heb bijvoorbeeld net een android telefoon, zo'n htc magic met goog;le streetview erin. ik laat dat aan iedereen zien en probeer het ook daadwerkelijk te gebruiken. ik weet zeker dat als je me over een aantal weken vraagt of ik t nog gebruik dat niet meer het geval is. dat werkt bij veel mensen zo, je koopt iets, buit alle functies uit om vervolgens weer terug te gaan naar de core, in het geval van een telefoon handig bellen met nog een paar extra's.

dus nogmaals, xtreamer is en blijft DE full hd mediastreamer van het moment en we zorgen ervoor dat dat in de toekomst zo zal blijven met nieuwe firmware update en aanvullende producten.

het feit dat jullie al actief zijn in dit forum geven aan dat jullie geen doorsnee gebruikers zijn maar wat ook wel wordt genoemd de innovators en early adopters. die kopen een xtreamer juist om de Full HD capaciteiten. daar hebben we alle feedback voor nodig om de speler verder te verbeteren en exact te laten werken naar jullie wensen. de groep kopers die hoogstwaarschijnlijk na jullie komt zou je kunnen typeren als doorsnee, en daarvan monitoren wij nauwkeurig hoe zij naar verloop van tijd de mediastreamers gebruiken. daarin zien wij dus dat ook extra's als youtube o\p TV in een latere fase wat minder worden gebruikt dan in t begin...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:28:
De groep kopers die hoogstwaarschijnlijk na jullie komt zou je kunnen typeren als doorsnee, en daarvan monitoren wij nauwkeurig hoe zij naar verloop van tijd de mediastreamers gebruiken. daarin zien wij dus dat ook extra's als youtube o\p TV in een latere fase wat minder worden gebruikt dan in t begin...
Ik vind dit wat privacygevoelig Mark, hoe monitoren jullie het gebruik van de Xtreamer die bij de mensen thuis staan? En wat leggen jullie vast? Het feit dat het menu Internet op basis van provisioning vanuit Xtreamer wordt beheerd vond ik al geen prettige gedachte, maar nu krijg ik de indruk dat er wat backdoors zijn voor "de mensen van Xtreamer". Ik zal het vast overdrijven, maar zou toch graag willen weten hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

n0elite schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:19:
Volgens mij moet er iemand een mail naar jouw werkgever sturen omdat je jezelf echt te kijk zet en imagoschade veroorzaakt aan Mvix en Xtreamer.
Volgens mij is Mvix hier niemand anders dan leppam (Mark Appel), de man achter de Mvix winkel, en tevens de bouwer van de Xtreamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij monitoren de forums en directe terugkoppelingen die we via onze helpdesk en direct vai mail krijgen toegezonden, niet de spelers zelf. ervaringen die ik weergeef heeft betrekking op onze ervaringen met mvix sofar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt!
SeatRider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:15:
[...]

Volgens mij is Mvix hier niemand anders dan leppam (Mark Appel), de man achter de Mvix winkel, en tevens de bouwer van de Xtreamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
[b][message=32361761,noline]

dus nogmaals, xtreamer is en blijft DE full hd mediastreamer van het moment en we zorgen ervoor dat dat in de toekomst zo zal blijven met nieuwe firmware update en aanvullende producten.
Voor zijn prijs is de Xtreamer een zeer goede mediaplayer, maar ik moest hier toch wel even lachen. Je denk toch serieus niet dat een apparaat van 100 euro het op kan nemen tegen een apparaat van 300-400 euro?
[...]

Ik heb meermaals mijn ervaringen geplaatst. Ik wacht rustig op de nieuwe firmware. Tevens staat mij de houding van de admins op het forum niet aan. Het enige wat zijn doen is hoog van de toren blazen hoe goed de Xtreamer wel niet is. Ik zeg nergens dat het een slecht apparaat is. Ik zeg alleen dat het de nodige bugs heeft die opgelost dienen te worden. Als je dan weer een schreeuwerig sticky topic krijgt met aeen hoop bla bla, dan maakt dat op mij gewoon een slechte indruk.

Een apparaat dat pas op markt is voor een zeer scherpe prijs te kampen heeft met bugs/kinderziektes is niet meer dan logisch. Maar geef dit dan ook gewoon toe, en werk eraan om het op te lossen.

[ Voor 56% gewijzigd door Gabliboeba op 04-08-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vandaag een 500 GB harddisk geplaatst en na het formatteren ervan zijn dit mijn ervaringen tot nu toe:

Via FTP of SMB krijg ik steevast de foutmelding dat er onvoldoende ruimte is, wanneer ik een set directories wil kopiëren, via Explorer of Total Commander maakt niet uit. Een los bestand (ca. 300 MB) gaat daarentegen wel goed. Ook als ik die UPnP Boost uitschakel geeft ie deze fout. Jammer dat 't niet helemaal plug-n-play is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Een cursus communiceren misstaat sommige mensen in dit topic niet. Wat een felle reacties. Het lijkt wel of men hier praat over een dure auto waarvan blijkt dat die maar 180 kan rijden in plaats van de 220 km per uur zoals beloofd door de fabrikant. De auto rijd echter wel gewoon goed en heeft weinig tot geen mankementen.

Diezelfde fabrikant geeft hier aan dat men nog bezig is met het finetunen van de auto en met de volgende chip de auto weer wat meer gebruik kan maken van zijn mogelijkheden.

Echter hebben we het hier niet over een auto van 30.000 euro maar over een mediaplayer van 99 euro die niet onder doet aan andere mediaplayers. Het is geen Ferrari maar een Porsche komt zeker in de buurt.

Mark, bedankt dat je ons steeds goed up2date houdt. Je staat achter het produkt en dat geeft mij voldoende vertrouwen voor de toekomst van dit mooie apparaatje.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

txs hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we onze frustraties lekker achterwege, en laten we verder on-topic gaan met het welbekende gezegde:
"Je moet niet in problemen denken, maar in oplossingen!"

Het probleem dat de xtreamer geen mkv bestanden met 23,9 fps afspeelt is voor mij een grote "dealbreaker". Ik wil het apparaat voornamelijk aanschaffen om series te bekijken. Deze zijn allemaal 23,9fps. Weet iemand (Mark?) of dit met de firmware update opgelost wordt/kan worden?

PS ik heb even gekeken naar wat films die ik heb. Sommige hebben ook geen "afgeronde frame rates (zoals: 59,94 of 29,97). Deze zouden dus ook niet goed worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bug die blijkbaar nog opgelost moet worden: vanuit Windows kunnen geen bestanden worden gekopiëerd, de foutmelding dat er te weinig ruimte zou zijn is dus nog iets dat opgelost moet worden. De Xtreamer als NAS gebruiken zit er dus even niet in (voor mij tenminste).

Bron: http://forum.xtreamer.net...it=file+copy+error#p12748

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik een beta firmware gebruik en dit blijkt achteraf een known issue te zijn, ik kan Xtreamer het niet kwalijk nemen dat ik een beta draai. Ik weet niet of dit probleem zich ook in de gereleasde 1.0.1. firmware voordoet.

[ Voor 26% gewijzigd door Crusader op 04-08-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:13
WorkForce schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:26:Een cursus communiceren misstaat sommige mensen in dit topic niet. Wat een felle reacties. Het lijkt wel of men hier praat over een dure auto waarvan blijkt dat die maar 180 kan rijden in plaats van de 220 km per uur zoals beloofd door de fabrikant. De auto rijd echter wel gewoon goed en heeft weinig tot geen mankementen.
Dan is een cursus vergelijken ook wel eentje om in de aanbieding te doen. Als je vergelijkt met een auto, dan moet je bij de goedkopere auto dan maar accepteren dat 'ie bijvoorbeeld niet over snelwegen kan rijden, maar zeer goed over landweggetjes rijdt. Of sommige wijken niet in kan omdat de drempels te hoog zijn, whatever. Het is volstrekte oplichting als je verkondigt dat je product iets kan en dat later blijkt dat 'ie op grote schaal de mist ingaat. Dat rode kruis in het logo gaat er voor mij pas af wanneer ze de basisfunctionaliteit op orde hebben. En dan (met stille fan) ben ik uitermate geïnteresseerd. En dat geldt ook voor de concurrenten, die mogelijk allemaal zo snel mogelijk de markt met redelijk wat aanbieders willen veroveren.

Je bent dan als consument aan jezelf 'verplicht' om dit soort fora te volgen om te kunnen ontdekken of iets wel of niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Crusader schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:21:
Bug die blijkbaar nog opgelost moet worden: vanuit Windows kunnen geen bestanden worden gekopiëerd, de foutmelding dat er te weinig ruimte zou zijn is dus nog iets dat opgelost moet worden. De Xtreamer als NAS gebruiken zit er dus even niet in (voor mij tenminste).

Bron: http://forum.xtreamer.net...it=file+copy+error#p12748

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik een beta firmware gebruik en dit blijkt achteraf een known issue te zijn, ik kan Xtreamer het niet kwalijk nemen dat ik een beta draai. Ik weet niet of dit probleem zich ook in de gereleasde 1.0.1. firmware voordoet.
Ik ben erachter hoe je deze bug kan omzeilen. Waarschijnlijk heb je thuis een werkgroep die anders heet dan : "WORKGROUP". (iets wat je er zelf van hebt gemaakt of MSHOME ofzoiets.)

Verander de werkgroep naar WORKGROUP en je kan dan wel kopieren. Alleen geeft hij nog wel steeds kopieerfouten bij grote bestanden bij mij.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HellBeast schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:53:
[...]

Ik ben erachter hoe je deze bug kan omzeilen. Waarschijnlijk heb je thuis een werkgroep die anders heet dan : "WORKGROUP". (iets wat je er zelf van hebt gemaakt of MSHOME ofzoiets.)

Verander de werkgroep naar WORKGROUP en je kan dan wel kopieren. Alleen geeft hij nog wel steeds kopieerfouten bij grote bestanden bij mij.
Bedankt voor de tip. Helaas draai ik zelf een AD domein en dat ga ik niet hernoemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:21:
Doet dit probleem zich alleen voor bij kopieren via ethernet of ook wanneer de Xtreamer via USB op de PC aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is met de xtreamer om er de resolutie naar 1024x768 te zetten. Ik heb namelijk een beamer en die heeft dat als native resolutie. Andere resoluties worden dan "vervormd" door de beamer zelf en dat ziet er minder strak uit.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens op tweakers dat er een aardige community rondom the Xtreamer bestaat en dat er verschillende 'homebrew' programmas voor het apparaat gemaakt zijn. Waar kan ik deze community vinden? Op het forum van Xtreamer zelf is er niet veel over te vinden (tenzij ik niet op de juiste plek kijk natuurlijk).

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Zit een aantal postings vol bewondering te lezen waarbij meedere malen mijn mond echt open valt. Ik wil de discussie niet opnieuw oplaaien door een extra houtblokje op het vuur neer te leggen maar ik kan het stiekem niet nalaten te reageren :+

In mijn mening post Mark (Mvix) vanuit de typische "huis, tuin en keuken" consumentengedachte. Ik merk vanuit Mvix dat dit de doelgroep is waar de voornaamste aandcht naar uit gaat. Voor deze groep mensen is DVD materiaal plus SD uitzendingen wellicht voldoende. Typische bugs als 24fps of minder zijn voor deze groep wel van belang maar hebben niet het meeste prioriteit. NL huishoudens hebben tezamen een gemiddelde bandbreedte per lijn van ong 5Mbit dacht ik. Met zo'n lijn zal je niet snel MKV en H.264 files binnen trekken aangezien dit wat langer duurt.

Aan de andere kant staan Tweakers welke veel belang hechten aan de nieuwste features, snelle support, homebrew apps en deze doelgroep staat bekend om zijn kritische noten. Gemiddelde bandbreedte in deze doelgroep zit hoger dan 20MBit volgens mij en hierdoor is MKV, .264 of zelfs BD-25, BD-50 een must. Beste kwaliteit en de meest exotische formaten MOETEN afspeelbaar zijn en het liefst zo goedkoop mogelijk lijkt het wel. Ik moet toegeven dat ik zelf zo ook in elkaar zit. Voor een dubbeltje zoveel mogelijk verwachten.

Daarom denk ik ook dat Mark (Mvix) ietwat duidelijker zal kunnen zijn in zijn communicatie mbt de doelgroep waar hij het over heeft.

Moet wel toegeven dat ik het ook wel zat ben dat er met veel bombarrie media players worden aangekondigd in het algemeen en dat het leeuwendeel van deze producten pas na een aantal firmware updates eindelijk begint te werken zoals het hoort. De TViX M-6500A is hier helaas een schoolvoorbeeld van. Hopelijk dat de Xtreamer veel van de belangrijkste fixes binnen 1 a 2 firmware upgrades voor elkaar heeft. En de rest van de nieuwe firmwares alleen maar feature addons zijn en weinig fixes.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant een vergelijking tussen de popcorn c200 en de Xtreamer (zie link);
www.avforums.com/forums/a...hipset&cd=7&hl=nl&ct=clnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

BamSlam_ schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:13:
[...]

Doet dit probleem zich alleen voor bij kopieren via ethernet of ook wanneer de Xtreamer via USB op de PC aangesloten is?
Over ethernet. USB heb ik niet geprobeerd, maar dat lijkt mij ook geen probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 05-08-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:35:
Misschien interessant een vergelijking tussen de popcorn c200 en de Xtreamer (zie link);
Ah damn... net een gigabit switch gekocht ivm de Xtreamer, maar kan hij dit niet eens aan.. lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:35:
Oh, het is een attachment welke je download. Merkte ik niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Handig, die C200 vs Xtreamer vergelijking. Kunnen de devs bij Xtreamer mooi gebruiken bij het toevoegen van nieuwe features. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Nieuwe beta is uit.

We currently port newer version of the SDK that will enable us to meet your apetite for better more stable device with many improved features you requested, and much updated network drivers for both wired/wireless.

The next firmware which will luanch in 2 weeks will be based on the newer SDK and will include BD ISO support as well as many other bug fixes we collected from you.

Improvements as from beta ver 1.02 beta 4:
===============================

1. Removed Preview Menu in Setup -> Playback
2. Preview mode can be applied separately to All/Music/Photo/Movies Menus. It will auto save this configuration.
3. Movie preview will start from any random position (m2ts, ts file are not applied).
4. Unified to one digital output setup from each HDMI and SPIDF in SETUP->AV
5. Xtreamer web server Setup menu UI modified (Tabs in double line).
6. Modified "Text Encoding" to SUB-T/ID3TAG in SETUP->system
7.. Modified UI of remote control "func" key in My_Shortcuts
8. During movie playback change in Zoom and position value will be auto stored for each TV OUT (resolutions).

New Features in beta 6 :
===============================

1. Supported MKV external subtitles.
2. Internet menu redecorated and lots of new channels added.
3. Removed NTP setting from Web Setup (It is not needed so far, and problematic).
4. NFS Client: Added NFS client option in web setup menu. Now user can add/delete his/her NFS server directories to Xtreamer using web interface.
5. Added HDMI Audio on/off option in SETUP->AV

[ Voor 13% gewijzigd door PJzzz op 05-08-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Da's beter, zie 'm alleen niet staan in het beta testers forum. Waar haal je die info vandaan?
Ik heb de beta6 firmware, ik ga er vanavond mee aan de slag.

[ Voor 190% gewijzigd door Crusader op 05-08-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BamSlam_ schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:21:
Handig, die C200 vs Xtreamer vergelijking. Kunnen de devs bij Xtreamer mooi gebruiken bij het toevoegen van nieuwe features. :Y)
Tja, dit is een vergelijking van een opel corsa met een Audi A3, dus kan wel leuk zijn maar als je ze alleen al kwa prijs vergelijkt is het al het dubbele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Crusader schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:29:
Da's beter, zie 'm alleen niet staan in het beta testers forum. Waar haal je die info vandaan?
Hier staat iig iets. :)

Ik begin me nu toch wat te storen aan de harde ruis via het internetkanaal. Dit heb ik bij het afspelen van YouTube en National Geographic. Meer mensen hier last van?

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 05-08-2009 16:00 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.