• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:00
http://xtreamer.net/images/general/xtremer_logo.jpg

Inleiding

De Xtreamer is een nieuwe mediaplayer die, in tegenstelling tot veel huidige mediaplayers zoals de Popcornhour en TVIX, is gebasseerd op de Realtek 128X chipset. Enkele maanden geleden werd deze speler aangekondigd en beloofde vrijwel alle soorten media af te spelen voor slechts 99,- euro. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen. Inmiddels is deze speler enkele maanden op de markt en kan geconcludeerd worden dat hij, ondanks enkele tekortkomingen, zijn beloftes waarmaakt. Hopelijk zullen de meeste tekortkomingen in een volgende firmware release opgelost worden. Wel moet gezegd worden dat er inmiddels meerdere mediaspelers gebasseerd op de nieuwe Realtek chipset uit zijn gekomen, die ook voor een lage prijs te koop zijn.

Waarom Xtreamer:Waarom geen Xtreamer:Tot slot:
  • Vragen mbt levertijd en dergelijke kunnen in dit topic in het Shopping Forum. De leverproblemen die in het begin speelden zijn in ieder geval zo goed als voorbij
  • Specifieke problemen verdienen een eigen topic. Dit topic is alleen bedoeld om ervaringen uit te wisselen

Inhoudsopgave

Specificaties

• Connectivity
  • UPnP SSDP
  • UPnP AV
  • SMB/CIFS
  • NFS
  • [/li]
  • Web services
  • Video: YouTube, Picasa, Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more
  • Audio: Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo
  • Photo: Picasaweb
  • RSS feed: Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more
  • [/li]
  • Media files supported
  • Video containers:
  • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V), MPEG1/2 PS (M2P, MPG), MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS), VOB, AVI, ASF, WMV, Matroska (MKV), AVC HD, MOV (H.264), MP4, RMP4, FLV - Flash Video
  • [/li]
  • Video codecs:
  • XVID SD/HD, MPEG-1, MPEG-2 + MP@HL, MPEG-4.2 + ASP@L5, 720p, 1-point GMC, WMV9 + MP@HL, H.264 + BP@L3 + MP@L4.0 + HP@L4.0 + HP@L4.1, VC-1 + MP@HL + AP@L3
  • [/li]
  • Audio containers:
  • AAC, M4A, MPEG audio(MP1, MP2, MP3, MPA), WAV, WMA, FLAC, OGG
  • [/li]
  • Audio codecs:
  • Dolby Digital, DTS (DTS DownMix Supported), WMA, WMA Pro, AAC, MP1, MP2, MP3, LPCM, FLAC, Vorbis
  • [/li]
  • Audio pass through:
  • DTS, Dolby Digital, DTS-HD MA, DTS-HD HR, Dolby True HD, Dolby Digital Plus
  • [/li]
  • Photo formats:
  • JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG
  • [/li]
  • Other formats:
  • ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM
  • [/li]
  • Subtitle formats:
  • SRT, SMI, SUB, SSA, IDX
  • [/li]
  • Streaming formats:
  • RTSP, FLV
  • [/li] [/li]
  • Chipset
  • Realtek 128X (Special Edition)
  • [/li]
  • Memory
  • 256MB DDR SDRAM, 128MB Flash
  • [/li]
  • Audio/Video outputs
  • HDMI v1.3a (up to 1080p)
  • Composite Video
  • Stereo Analog Audio
  • S/PDIF Optical Digital Audio
  • [/li]
  • Interface
  • 1x USB 2.0 slave
  • 2x USB 2.0 host
  • Internal SATA
  • [/li]
  • Network
  • Ethernet 10/100
  • WIFI USB Antenna 802.11n (optional)
  • [/li]
  • Power
  • 12V DC, 3A
  • [/li]
  • Dimension
  • Width 10.5"(180mm) x Depth 1.25" (32mm) x Height 2.25" (82mm)
  • Weight
  • 2.2 lbs (1Kg)
  • [/li]
  • Package Content
  • Xtreamer (HDD not included)
  • 100~240V Power Adapter
  • 1.5M length HDMI cable (optional)
  • WiFi 802.11n USB Antenna (optional)
  • Audio & Video Cables
  • Remote Control with 2 "AAA" batteries
  • USB Slave cable
  • Quick start guide
  • [/li]

Veelgestelde vragen

Speelt de Xtreamer alle ondersteunde formaten probleemloos af?
Over het algemeen kan gesteld worden dat zo'n 90% tot 95% van de formaten probleemloos kunnen worden afgespeeld. Er zijn echter bepaalde exotische coderingen welke voor problemen kunnen zorgen. Denk hierbij aan bitrates > 40Mb en/of > 12 refframes. Dit geldt echter niet alleen voor de Xtreamer, de meeste NMT's kennen dit probleem. Uiteraard streeft men erna om dit percentage met elke nieuwe firmware release te verhogen.

Dus er zit een luidruchtige fan in?
Ja er zit een fan in. Het lawaai dat deze fan maakt is nogal wisselend per Xtreamer. De meeste gebruikers hebben er geen last van, maar er zijn toch wel een flink aantal mensen die zich er behoorlijk aan storen. Het lijkt een beetje een kwestie van geluk en subjectiviteit te zijn.
In de huidige firmware is de fanspeed in te stellen op Off, Low, Medium en High waarbij High door alle gebruikers als een vliegtuig wordt omschreven. Ook kan de fan in stappen van 0 tot 50 ingesteld worden. Hoewel het aanbevolen wordt de fan niet uit te zetten, zijn er genoeg gebruikers die hun Xtreamer zonder fan aan laten draaien.
Alternatieve mods voor de fan zijn hier en in verscheidene topics hier te vinden. De eerste hiervan is zelfs met behoud van garantie.

Dus er zijn HDMI handshake problemen?
Het blijkt dat sommige tv's/receivers/av-switches ed niet compatible zijn met de hdmi uitgang van de Xtreamer. Dit zou te maken hebben met hdmi-handshake problemen. Een lijst met apparatuur die dit probleem vertoont is bij mijn weten helaas ook niet beschikbaar. Je kan hiervoor op dit en het Xtreamer forum proberen te zoeken. Sinds firmware 2.1.0 zijn een hoop probleem hiermee verholpen. Er blijven echter nog steeds probleem tv's. Uiteraard wordt beloofd dit met toekomstige firmwares op te lossen.

Volledig open source
In tegenstelling tot wat bij de introductie beloofd is, namelijk het volledig vrijgeven van de sourcecode, is men hier nu vanaf gestapt. De gebruikte source is vrijgegeven, maar de belangrijkste component, de zogenaamde DvdPlayer applicatie (welke kort gezegd zorgt voor het beeld en geluid), wordt niet vrijgegeven. Ergens is dit begrijpelijk aangezien men ook onder NDA's van Realtek staat, maar toch is dit op z'n zachtst gezegd nogal zuur. Men zegt dat indien je een NDA tekent, je de source kan krijgen en zodoende applicaties voor de Xtreamer kan ontwikkelen. Er is tot op heden echter nog geen enkel bericht van een gebruiker die dit daadwerkelijk gedaan heeft. De source is hier te vinden en het discussie topic hierover hier.

Kan de Xtreamer dvd menu's ook weergeven?
Dvd menu's worden volledig ondersteund. Ook van .iso's worden de menu's ondersteund.

Kan de Xtreamer AVCHD en BlueRay iso's weergeven?
Dit kan sinds firmware 2.0.0. Menu's worden nog niet ondersteund.

Kan ik probleemloos 1080p streamen over wifi?
Dit is (nog) niet mogelijk, de performance van de wifi adapter is hiervoor nog onder de maat. Men probeert dit dmv nieuwe firmware releases mogelijk te maken maar of dit lukt is uiteraard afwachten. 720p schijnt wel al mogelijk te zijn.

Hoe is de weergave van foto's want op NMT X was dit bagger/traag/onwerkbaar
Dit is met de Xtreamer wel goed voor elkaar. Dwz dat de interface en slideshow vlot reageert. Natuurlijk maakt het wel een groot verschil in snelheid of je foto's van 1MB of van 25MB bekijkt.

Is het mogelijk een externe harde schijf op de Xtreamer aan te sluiten en vervolgens mediabestanden via de Xtreamer op de tv af te spelen?
Dit is mogelijk. Ook de andere kant op werkt (de Xtreamer als een externe hd aan je pc hangen).

Is het mogelijk een externe usb dvd speler aan te sluiten en zo (originele) dvd's af te spelen?
Dit is mogelijk. Originele css encrypted dvd's worden ondersteund evenals backups en 'gewone' data dvd's met media bestanden.

Kan ik ook een usb hub aansluiten en zodoende meer apparaten aansluiten?
Dit wordt ondersteund en hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld de opslagcapaciteit te vergroten.

Welke harde schijven worden ondersteund?
Enkele harddisks worden hier door XtreamerAdmin aanbevolen. Verder is er hier een topic over. In principe moeten de meeste schijven gewoon werken.

Kan deze speler de ondertiteling versnellen of vertragen wanneer deze uit sync is?
Ja, dit is mogelijk.

Kan deze speler de audio via de optical out vertragen om een lipsync te verkrijgen met de TV?
Dit is helaas niet mogelijk. Het is ook niet bekend of dit in een later firmware toegevoegd zal worden.

Kan ik ook al zelf applicaties op de Xtreamer installeren?
Dit is al wel in beperkte mate mogelijk. Er is nog geen zogenaamde toolchain beschikbaar om zelf applicaties te compileren, wel is het al gelukt middels Optware applicaties te installeren. Dit is niet voor totale noobs, maar met een beetje gezond verstand kom je een heel eind. Zie hiervoor dit topic en dan in het bijzonder deze post.
Nzb's downloaden kan middels nzbget en hier is een redelijke foolproof methode voor gemaakt (die nog niet door veel mensen is uitgetest).

Firmware

Links

[Voor 145% gewijzigd door SteeringWheel op 11-02-2010 09:26]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06

HellBeast

Oh My GoT!

Kun je even in de SP veranderen dat NFS nu wel gewoon ondersteund wordt? Thx.

Beauty is in the eye of the beerholder

• SteeringWheel
HellBeast schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:08:
Kun je even in de SP veranderen dat NFS nu wel gewoon ondersteund wordt? Thx.
Done, maar graag aanvullingen op de TS melden via DM ivm offtopic :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 13:55
Helaas alleen nog maar slechte ervaringen tot nu toe. Krijg HDMI vooralsnog niet werkend :(

Mijn topic op Xtreamer:

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=4872

Wellicht dat hier iemand iets weet?

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-03 10:49
Glopes schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:12:
Helaas alleen nog maar slechte ervaringen tot nu toe. Krijg HDMI vooralsnog niet werkend :(

Mijn topic op Xtreamer:

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=4872

Neem aan dat je al op andere tv's je Xtreamer geprobeerd heb? (loop anders even bij de buurman binnen met je hdmi kabel)
En anders wordt het tijd om een RMA aan te vragen? :'(

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 15:22
Succes Glopes, ik heb t allemaal gelezen en daar zit je idd niet op te wachten als je m bestelt hebt..

Nu is mijn vraag wat ik precies in welke volgorde moet doen als ik m eind deze week binnenkrijg??
Moet er b.v. gelijk de laatste fw op en wat is nu de juiste volgorde van aansluiten bij de eerste keer?

Alvast bedankt voor de reacties

• SteeringWheel
Glopes schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:12:
Ik zou in ieder geval even op de nieuwe firmware wachten. In het beta testers forum op xtreamer worden wel meldingen gemaakt dat de hdmi problemen bij de nieuwe firmware bij sommigen verholpen zijn.
eddie02 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:29:
Nu is mijn vraag wat ik precies in welke volgorde moet doen als ik m eind deze week binnenkrijg??
Ik zou me niet druk maken als ik jou was, de kans dat het direct gewoon werkt is groot.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Om dit topic *wel* enigszins op de rail te houden wil ik iedereen even wijzen op de topicwaarschuwing.

• patrick28
  • Laatst online: 29-11-2009
Ik heb een paar vragen:

1. als ik mijn externe HDD aansluit via usb op de Xstreamer, kan ik dan daarop films downloaden zonder een pc aan te laten hoeven staan? ( zoals bv. bij de eminent 7075)

2. als mijn externe HDD aangesloten is op de Xtreamer, is deze dan vanaf elke pc benaderbaar om er bestanden op te zetten? (via netwerk natuurlijk)

3. Wordt DTS geluid door de HDMI-kabel afgespeeld of moet dit omgeleid worden via de optische kabel naar een decoder?

Graag jullie reactie,

Patrick

• Time
  • Laatst online: 01-10-2022
1. Nee, de Xtreamer kan alleen afspelen, streamen etc. Om zonder pc te kunnen downloaden heeft Xtreamer de eTrayz (ofzo?) in het leven geroepen. Dit is een NAS apparaat dat torrents, rapidshare etc aan zou moeten kunnen.

2. Hier zou ik ook wel een antwoord op willen zien!?

3. DTS kan gewoon over de HDMI kabel indien de tv/receiver dit ook ondersteund.

Tevens ben ik zelf een kijkje gaan nemen in de 2.0b2 firmware. Ik vraag mij het volgende af:
Uit de releasenotes: "2. Change from SD UI to HD UI."

Momenteel op mijn 4:3 CRT tv heb ik duidelijk de HD UI. Dit heeft geweldig beeld op mijn LCD.
Enkel op zo'n klein scherm is niets meer leesbaar. Weet of heeft iemand uitgevonden hoe de UI te wisselen naar SD UI? Ik heb firmware zodoende nu maar terug naar 1.0.3.1

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Time schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:46:
1. Nee, de Xtreamer kan alleen afspelen, streamen etc. Om zonder pc te kunnen downloaden heeft Xtreamer de eTrayz (ofzo?) in het leven geroepen. Dit is een NAS apparaat dat torrents, rapidshare etc aan zou moeten kunnen.

2. Hier zou ik ook wel een antwoord op willen zien!?

3. DTS kan gewoon over de HDMI kabel indien de tv/receiver dit ook ondersteund.
1. Er zijn wel degelijk mensen die een nzb-leecher werkend hebben. (zie ook het vorige topic)

2. ook benieuwd naar(icm een Asus O-play)

3. idem

• Time
Klopt, enkel begrijp ik dat de officiele firmware dit niet gaat ondersteunen en er dus wat modding bij komt kijken.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 11:39

Crusader

Arc Nature

patrick28 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:18:
Ik heb een paar vragen:

2. als mijn externe HDD aangesloten is op de Xtreamer, is deze dan vanaf elke pc benaderbaar om er bestanden op te zetten? (via netwerk natuurlijk)
Ik kan over het netwerk middels smb een USB stick benaderen om daar een tijdelijk een firmware op te zetten.
Een USB harddisk is dan ook te benaderen lijkt me.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• SteeringWheel
Crusader schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:25:
Ik kan over het netwerk middels smb een USB stick benaderen om daar een tijdelijk een firmware op te zetten.
Een USB harddisk is dan ook te benaderen lijkt me.
Zeker weten zelfs :)
thejoker80 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:52:
1. Er zijn wel degelijk mensen die een nzb-leecher werkend hebben. (zie ook het vorige topic)
In de topic start staat nog een stukje over het installeren van applicaties. Verder is het natuurlijk wachten op de source voordat de community echt aan de slag kan. Ik denk dan aan dingen zoals de Community Software Installer van de NMT community.
Time schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:46:
Weet of heeft iemand uitgevonden hoe de UI te wisselen naar SD UI? Ik heb firmware zodoende nu maar terug naar 1.0.3.1
Dit is niet mogelijk in de 2.0.0beta, er komt een nieuwe beta aan waarin ze een oplossing hiervoor hebben. Ze zeggen alleen niet wat voor oplossing dit is.

[Voor 27% gewijzigd door SteeringWheel op 29-10-2009 12:37]

*weg*

[Voor 165% gewijzigd door RoD op 29-10-2009 13:56]

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-03 23:22
Even terugkomen op het slechte beeld bij 1080p 60Hz output probleem van Meandmoi uit het vorige deel.

Aangezien ons stroomnet op 50Hz funktioneert, moet je kiezen voor 1080p 50Hz als instelling.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Masimo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:45:
Even terugkomen op het slechte beeld bij 1080p 60Hz output probleem van Meandmoi uit het vorige deel.

Aangezien ons stroomnet op 50Hz funktioneert, moet je kiezen voor 1080p 50Hz als instelling.
Volgens mij worden hier zaken gigantisch door elkaar gehaald. Ik heb de boel ook op 60 Hz staan en heb geen enkel probleem.

• styles
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03-2021
Xtreamer binnen gekregen gisteren, na het inpluggen van de kabels toch maar direct de fan uitgeschakeld. Als je een film hebt spelen dan is het niet hinderlijk maar hij is wel hoorbaar als er een stilte in de film valt.

Speelt alles af wat ik in mijn library heb zitten.
Met de nieuwe update kan je ook heel handig vooruit springen in de film (enkele seconden of minuten met behulp van navigatie toetsen) ipv fast forward.

Toegang tot Windows 7 shares heb ik op volgende manier ingesteld:
Navigate to the following location in the registry editor.

MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
On the right side Double Click on everyoneincludesanonymous and in the window that pops up, change the value data from a 0 value to a 1
Double Click on NoLmHash and in the window that pops up, change the Value Data from a 1 value to a 0
Navigate to the following location in the registry editor

MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
Double Click on restrictnullsessaccess and change the 1 value to a 0

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
*knip*

Verder nog even over de vraag over downloaden van nieuwsgroepen: Het schijnt wel te kunnen m.b.v. een aangepaste versie van NZBget, te vinden op het xtreamer forum. Ik heb het zelf nog niet geprobeert maar het schijnt best goed te werken. Alleen het unparren en unrarren schijnt lang te duren en tijdens het het downloaden is de Xtreamer haast niet te benaderen...

[Voor 45% gewijzigd door RoD op 29-10-2009 13:56]

• SteeringWheel
Roelos schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:36:
[mbr]*knip*[/]
Verder nog even over de vraag over downloaden van nieuwsgroepen: Het schijnt wel te kunnen m.b.v. een aangepaste versie van NZBget, te vinden op het xtreamer forum.
Zie de faq in de TS :>

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 16:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Even voor mijn begrip.

De beta-testers hebben nu de tweede beta versies van 2.0, klopt dat?
Krijgen jullie ook te horen of/wanneer er een derde beta komt of wanneer versie 2.0 (eindelijk) uit komt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• SteeringWheel
Tukk schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:03:
De beta-testers hebben nu de tweede beta versies van 2.0, klopt dat?
Nee, nog niet. Deze zou vandaag komen, maar er is een kans dat dit morgen wordt.
Tukk schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:03:
Krijgen jullie ook te horen of/wanneer er een derde beta komt of wanneer versie 2.0 (eindelijk) uit komt?
Ik hoopte eigenlijk dat er geen derde komt en dat dit een release candidate zou worden. Helaas wordt al door de admins gezegd dat er behalve bugfixes ook nieuwe features zijn toegevoegd (welke wordt niet over gerept). Dit betekent natuurlijk ook dat er weer nieuwe bugs geïntroduceerd zullen worden ;(

Anoniem: 265215

Bij sommige films geen ondertiteling bij VOB bestanden, weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn?
De films staan op interne HD

• Masimo
Crusader schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

Volgens mij worden hier zaken gigantisch door elkaar gehaald. Ik heb de boel ook op 60 Hz staan en heb geen enkel probleem.
Laten we er verder niet over door gaan, want off-topic mag niet meer. Bij mij werkt 60Hz ook goed op een Sony trouwens.

Wellicht is het goed om de XT eens naar factory defaults te resetten en opnieuw in te stellen.

• loyske
  • Laatst online: 16:01
Heb hem gewoon op HDMI Auto staan op mijn Sony Bravia, werkt perfect !

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 16:38
styles schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:02:
Toegang tot Windows 7 shares heb ik op volgende manier ingesteld:
Navigate to the following location in the registry editor.

MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
On the right side Double Click on everyoneincludesanonymous and in the window that pops up, change the value data from a 0 value to a 1
Double Click on NoLmHash and in the window that pops up, change the Value Data from a 1 value to a 0
Navigate to the following location in the registry editor

MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
Double Click on restrictnullsessaccess and change the 1 value to a 0
Thanks voor de tip. Die had ik nog nodig. Vanavond even testen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-03 23:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb zelf ook mijn best moeten doen om Win7 shares aan de praat te krijgen op mijn Xtreamer en omdat ik gok dat er meer mensen mee geholpen zijn even wat hulp door naar het Xtreamer-forum te wijzen en wel dit topic: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=11&t=1313

Staat een hele hoop info en mogelijkheden in. Uiteindelijk heb ik het aan de praat door onderstaande uit te voeren:
Press "Start" => "execute" => type "cmd" and press <enter>. ( ALL COMMANDS WITHOUT THE " ! )
A DOS-screen will appear.
At the blinking cursor you type "control userpasswords2" and press <enter>

A new screen will appear ( "User Accounts" ).

Please be very careful what you do next for you can change all your settings for login here !!

In this screen you will see 2 or more accounts on the left side, now double-click ( 2x click ) on the "Guest"-account.
Double-click on "Groupmembership" , this will bring up a new screen.
In this screen, change "Guest" to "Standarduser".
Click on the "Advanced"-tab and change the given setting to "Standarduser" too and click "Apply".

You will now be back in the "User Accounts"-screen.

At the bottom of this screen there is an option to "Renew / change Passwords".
Click the "Standarduser" in the upper-screen 1x to make it blue, then click the button the "Renew/change Passwords".

A small screen will appear that has 2 fields to enter the new password.
Leave it "Blank" or remove any passwords that are in there and click "Apply".

Then you get back at the "User Accounts"-screen again.
Click "Apply" here and then click "OK".

Close the command-screen ( DOS-screen ) and reboot your computer to apply the changes you just made.

Now you should be able to login to all your shares without having to enter a username/password.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=38834#p38834

Om eerlijk te zijn was dat op de laatste pagina en heb ik eigenlijk alle tips en trucs daarvoor ook toegepast (net iets te veel om hier neer te zetten).
Ik ga in ieder geval even kijken of ik daar nog wat helderheid in kan brengen maar voor het moment is dat iig wel de plek om info te vergaren.

Als het goed is moet de problematiek met win7 shares met de firmware van morgen (of iig begin november) minder zijn of liever nog gewoon opgelost zijn.

[Voor 0% gewijzigd door IceStorm op 31-10-2009 15:10. Reden: En als toevoeging.... alles op eigen risico natuurlijk]

• bigpapa
  • Laatst online: 08-02 15:52
Vandaag ff de nieuwe firmware 2.0.0b4 erop gezet.
Met internet radio. Perfect..

New features:

1. Internet Radio.
A. Internet Radio option added in main OSD.
B. .plsx extension detection support for internet radio.
C. Same file format for .pls and .plsx
D. User can use internet radio files residing in their internal or external HDD.
2. Photo thumbnail display.(in Photo menu)
A. Preview button toggles between ”Preview off/Preview on/Photo Thumbnail” in ”Photo” menu if there is any photo file in that folder.

Bug fixed:

1. Chinese missing character support.
2. During Audio Passthrough, mpeg audio(mp3) will be PCM.
3. After navigation to a file and hitting the ”Enter” key delays to start movie(takes 2~3 click).
4. Samba Share of windows 7 can’t be seen.
5. From virtual remote control when press ”go” button for searching in iPhone Xtreamer turns off.
6. Center alignment of Arabic subtitle.
7. No subtitle displayed while playing video if 1080P 24Hz set from setup menu.
8. Noise sound during navigation and starting music playback.

Improvements:

1. Internet Video preview displays current time/total time and progress bar with buffering bar.
2. Rewind, Fast Forward button added in virtual remote control.
3. Fan speed manual setting from 0 ~ 200.
4. UTF8/UTF16 auto detection when no selection of Unicode in SUB-T/ID3TAG .
5. Booting time decreased
A. Normally 25~30 sec[varies for HDMI detection & HDD or USB].
6. Moved playback of movie preparation time after clicking play button.
7. Font size and status icons size increased a little for SD TV user.

# Detection of external ODD improved.
A. If can’t detect, go to ”Home” and press ”Eject”. It will retry to detect.
B. To eject DVD go to ”Home” menu and press ”Eject” button(when DVD is detected).
# Audio Jukebox UI changed.
# Changed fast forward from 1.1X to 0.8X in video playback.
# Fast forward from 1.0X to 2.0X displays subtitle also.
# Delete function added to remote control ”Delete” (3) button.

Eindelijk ook HD in iso afspelen....

• digital8
  • Laatst online: 13-03 14:54
Twee vraagjes...

1.) Weet iemand een manier om subtitels standaard uit te zetten..?

2.) Ik heb mijn xtreamer via HDMi aangesloten op m'n Samsung LE40B650 maar omdat deze TV geen DTS passthrough ondersteund (volgens mij ondersteund geen enkele betaalbare TV dit) gebruikt ik de Optical Out van de xstreamer om het DTS geluid direct op m'n versterker af te spelen (die dit uiteraard wel ondersteund), het probleem is nu dat tijdens het afspelen van 1080p DTS MKV bestanden het geluid achter begint te lopen op het beeld bij 720p DTS MKV films is dit ook aanwezig maar de afwijking is dan maar minimaal, DivX, DVD enz. hebben er geen last van ook MKV bestanden die geen DTS geluid hebben hebben geen last van het out-off-sync raken van het geluid.

Hebben jullie hier ook last..? en misschien een oplossing voor...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nog even terugkomend op mijn opmerking in het vorige deel wat betreft het afspelen van originele dvd's.
Er werd beweerd dat deze gewoon af te spelen waren terwijl ik gelezen had dat dit niet kon.

Nu staat er een opmerkelijk punt in de todo-lijst van firmware 2.0:

We are in progress to get DVD CSS license to support encrypted DVD.

Dus vraag ik mij weer af hoe het nou precies zit...

• IceStorm
  • Laatst online: 23-03 23:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Crusader schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:03:
Dus vraag ik mij weer af hoe het nou precies zit...
Ik ben niet zo thuis in DVD beveiligingen, ik kan alleen zeggen dat ik een vijftal van mijn eigen originele DVD's heb geprobeerd en dat ging allemaal goed.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

En die dvd's zijn allemaal voorzien van beveiliging? Niet alle dvd's zijn dat namelijk.
Anders zou het misschien een firmware 2.0 specifiek iets zijn denk ik...

[Voor 40% gewijzigd door Crusader op 01-11-2009 21:49]

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-03 07:46
Heeft iemand de passthrough van dts hd en dolby truehd al geregeld gekregen? Het zou normaal bij fw2.0 moete zitte maar ik heb hier de 2de beta en de passthrough werkt precies niet. Iemand ervaringen?

• Roelos
  • Niet online
digital8 schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:47:
2.) Ik heb mijn xtreamer via HDMi aangesloten op m'n Samsung LE40B650 maar omdat deze TV geen DTS passthrough ondersteund (volgens mij ondersteund geen enkele betaalbare TV dit) gebruikt ik de Optical Out van de xstreamer om het DTS geluid direct op m'n versterker af te spelen (die dit uiteraard wel ondersteund), het probleem is nu dat tijdens het afspelen van 1080p DTS MKV bestanden het geluid achter begint te lopen op het beeld bij 720p DTS MKV films is dit ook aanwezig maar de afwijking is dan maar minimaal, DivX, DVD enz. hebben er geen last van ook MKV bestanden die geen DTS geluid hebben hebben geen last van het out-off-sync raken van het geluid.

Ik heb dit ook. Echt minimaal, maar wel net genoeg om je er aan te storen. Met mijn UPC-HD decoder kan ik dit corrigeren, maar de xtreamer heeft deze mogelijkheid volgens mij niet. Wellicht in in de nieuwe firmware?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een stomme vraag misschien... maar ik heb m'n xtreamer aangesloten via een optische kabel naar m'n Onkyo Receiver TXSR507 versterker.

Maarre.. hoe kan ik zien of er DTS doorgestuurd wordt? Er staat nu "All Channels" op de receiver, maar het klinkt niet echt als dts... (bij opstarten van de xtreamer staat dolby prologic II)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kmf schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:08:
Een stomme vraag misschien... maar ik heb m'n xtreamer aangesloten via een optische kabel naar m'n Onkyo Receiver TXSR507 versterker.

Maarre.. hoe kan ik zien of er DTS doorgestuurd wordt? Er staat nu "All Channels" op de receiver, maar het klinkt niet echt als dts... (bij opstarten van de xtreamer staat dolby prologic II)
Mijn versterker van 8 jaar oud geeft netjes het bronsignaal aan. Jouw Onkyo moet dat toch ook wel laten zien?
Toevallig ga ik binnenkort een Onkyo aanschaffen, maar dit soort dingetjes zijn dan niet handig.

• kmf
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:10:
[...]

Mijn versterker van 8 jaar oud geeft netjes het bronsignaal aan. Jouw Onkyo moet dat toch ook wel laten zien?
Toevallig ga ik binnenkort een Onkyo aanschaffen, maar dit soort dingetjes zijn dan niet handig.
Nou, via de optische kabel heb ik volgens mij nooit gezien dat het op DTS staat. De 2 optische ingangen van de Onkyo zijn dan ook aangegeven als CD of zo.

Ik heb tot nu toe nog geen HDMI-audio gebruikt ( had m'n extra HDMI-kabels nog niet binnen, en toen ik ze binnenkreeg had ik geen zin om ze te installeren)
Crusader schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:48:
En die dvd's zijn allemaal voorzien van beveiliging? Niet alle dvd's zijn dat namelijk.
Anders zou het misschien een firmware 2.0 specifiek iets zijn denk ik...
Het gaat vooral om regiogebonden dvd's waarschijnlijk. Ik had een paar originele dvd's geprobeerd te kijken met een usb-dvd drive. Maar een paar zijn idd regiogebonden en dus encoded. Moest ik even dvd-decrypter gebruiken om een regio-vrije iso te bakken.

[Voor 29% gewijzigd door kmf op 02-11-2009 12:50]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 12:58

911GT2

en blazen maar!

bigpapa schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:40:
Vandaag ff de nieuwe firmware 2.0.0b4 erop gezet.

Eindelijk ook HD in iso afspelen....
Ben benieuwd of dat werkt.
Daarnaast hoop ik dat ze ook eindelijk eens een stabile versie hebben opgeleverd. \ik zie weer een aantal hipppe features waarvan ik denk... jongens zorg nou eerst eens dat de basis goed is :P

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28
digital8 schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:47:
Twee vraagjes...

1.) Weet iemand een manier om subtitels standaard uit te zetten..?

Misschien moet je hiervoor even kijken in het service menu van je samsung (als hij uitstaat, dit intoetsen: info > menu > mute > standby). Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit ingesteld kan worden in dat menu, maar pin me er niet op vast.

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 06:31
Al veel posts gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet achter of de kwaliteit voor een old-school, superoude, tenenbrekende CRT-tv met zo'n hypermodern, pixelverslindend kastje een beetje te doen is 8)
Helaas heb ik deze nog steeds op mijn slaapkamer staan, een bakbeest van 80cm (ofwel 31,5 inch voor de nieuwelingen onder ons die de centimeters niet meer kennen)
Op verschillende plaatsen heb ik problemen gelezen met het niet goed uitlijnen van menu's en wegvallen van informatie. Daarnaast wordt de kwaliteit als bagger beoordeeld terwijl optimisten er prima mee kunnen leven.
Ik begrijp dat een HD flatpanel veeeeeele malen beter is.. Ik zeur dan ook niet dat mijn HD film niet tot zijn recht komt, maar is er een beetje naar te kijken?
Ervaringsdeskundigen, laat je horen! ;)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

frankvdberg schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:47:
Al veel posts gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet achter of de kwaliteit voor een old-school, superoude, tenenbrekende CRT-tv met zo'n hypermodern, pixelverslindend kastje een beetje te doen is 8)
Helaas heb ik deze nog steeds op mijn slaapkamer staan, een bakbeest van 80cm (ofwel 31,5 inch voor de nieuwelingen onder ons die de centimeters niet meer kennen)
Op verschillende plaatsen heb ik problemen gelezen met het niet goed uitlijnen van menu's en wegvallen van informatie. Daarnaast wordt de kwaliteit als bagger beoordeeld terwijl optimisten er prima mee kunnen leven.
Ik begrijp dat een HD flatpanel veeeeeele malen beter is.. Ik zeur dan ook niet dat mijn HD film niet tot zijn recht komt, maar is er een beetje naar te kijken?
Ik heb een CRT, via de composiet naar Scart heb ik echt helemaal nergens problemen mee.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Natuurlijk kan het alleen is het een beetje als in je broek poepen... 't kan maar echt happy wordt je er niet van ;)

Ik vraag me trouwens af wat er over blijft van de leesbaarheid op CRT-tv. want de menu's zijn niet extreem groot of zo...

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11-2022
Ik zeur dan ook niet dat mijn HD film niet tot zijn recht komt, maar is er een beetje naar te kijken?
Ik heb hem en via hdmi op mijn lcd tv en via en scart zender naar mijn tv boven. Moet wel de resolutie aanpassen om daar het beeld goed en in kleur te krijgen, maar beeld ziet er verder wel acceptabel uit.

Wat ik wel bemerkte is dat de xtreamer geen hd films meer kan afspelen als hij op een niet-hd resolutie staat. Maar sd zou prima moeten lukken.

• Time
@frankvdberg

Wat voor Merk/Model TV heb je?

Zelf heb ik nog een CRT, de Philips Cineos 28PW9551. HD Prepared, wel 576p maar met HDMI aansluiting wat 1080i 60 Hz kan downscalen. Geniaal beeld!!

Tevens als ik aansluit op composiet is de kwaliteit prima, dit op 66 cm / 28". Dit nog wel met de oude v1.x firmware met SD UI. Op een 4:3 CRT is dat ook prima, echter de v2.x beta HD UI via composiet is bagger maar daar zou in de toekomst tussen de SD en HD UI gekozen kunnen worden.

Kortom is ook voor een CRT breedbeeldbuis de Xtreamer een aanrader, vooral omdat je dan ook gelijk klaar bent als je besluit een tv met hdmi aan te schaffen.

Tevens de Philips serie die ik heb (28"/32") is momenteel 2e hands voor zeer weinig te krijgen. Vorige week gekocht voor 70 euro en via HDMI op een crt echt een wereld van verbetering!!

Anoniem: 288534

Het geluid van flims via de Xtreamer is niet altijd wat het moet zijn.. Ik heb hem via HDMI aan mijn LCD-TV aangesloten, HDMI audio staat aan. Alleen klinkt het niet echt geweldig.. Ik las ergens dat Dolby 5.1 / DTS niet werkt via HDMI. Via Optical zou het wel werken.. Nu heb ik geen Optical ingang op mijn Cinemaset.. Klopt het dat Dolby 5.1 e.d. bij een latere firmware wel zouden moeten werken via HDMI. (las ik ook ergens).

Draai nu trouwens op de 2.0 beta 4 firmware....

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 288534 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:32:
Het geluid van flims via de Xtreamer is niet altijd wat het moet zijn.. Ik heb hem via HDMI aan mijn LCD-TV aangesloten, HDMI audio staat aan. Alleen klinkt het niet echt geweldig.. Ik las ergens dat Dolby 5.1 / DTS niet werkt via HDMI. Via Optical zou het wel werken.. Nu heb ik geen Optical ingang op mijn Cinemaset.. Klopt het dat Dolby 5.1 e.d. bij een latere firmware wel zouden moeten werken via HDMI. (las ik ook ergens).

nou, ik heb hem aangesloten met optical. maar ik heb het dtsicoontje nog niet gezien

Snap der nix van... heb ff verder zitten zoeken... Volgende zaken vallen op..

- Gewone Digitale TV loopt over alle speakers.
- Xtreamer speelt alleen geluid over rechts-voor rechts-achter en de Sub.
- De knop Audio toont alleen R-Mono, L-Mono en L+R mono, kan verder geen selecties maken.
- Verschillende films spelen goed, alleen met blikkerig geluid, weinig BASS.
- Menu staat ingesteld op Dolby 5.1, HDMI geluid staat aan...

Vreemd, hele lol van het film kijken is deraf zo.. PERFECT beeld, maar KLOTE geluid... misschien toch weer ff terug naar de laatste uitgegeven Firmware.. Kan me alleen herinneren dat toen het geluid ook knudde was..

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kmf schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:08:
[...]

nou, ik heb hem aangesloten met optical. maar ik heb het dtsicoontje nog niet gezien
Bij alle DTS films heb ik een DTS icoontje dat oplicht op m'n versterker. Optisch aangesloten.

• RedFox
  • Laatst online: 16:16

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Anoniem: 288534 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:32:

Audio over HDMI werkt prima hier. DTS wordt doorgegeven naar mijn receiver die dat ook aangeeft.
Dit is met 1.0.3.1

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• frankvdberg
MarkBM schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:32:
[...]

Ik heb hem en via hdmi op mijn lcd tv en via en scart zender naar mijn tv boven. Moet wel de resolutie aanpassen om daar het beeld goed en in kleur te krijgen, maar beeld ziet er verder wel acceptabel uit.

Wat ik wel bemerkte is dat de xtreamer geen hd films meer kan afspelen als hij op een niet-hd resolutie staat. Maar sd zou prima moeten lukken.
Pfhoe, wel even een afknapper voor de functies die ik wil gebruiken :'( Helaas zijn de films die ik heb vaak van HD kwaliteit. Als ik deze niet kan "zien" is dat wel een groot nadeel. Heeft alleen de Xtreamer dit limiet, of is dit normaal bij recentere media-streamers/players (zoals de ASUS O!play of de AC Rayon HD)

• frankvdberg
Time schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:36:
@frankvdberg

Wat voor Merk/Model TV heb je?

Zelf heb ik nog een CRT, de Philips Cineos 28PW9551. HD Prepared, wel 576p maar met HDMI aansluiting wat 1080i 60 Hz kan downscalen. Geniaal beeld!!

....
Tsja, als je het zo stelt kan ik begrijpen dat het geweldig beeld weergeeft. Maar hier staat toch echt geen staaltje techniek. De mooiste aansluiting die deze tv heeft is een scart. 8)

• Roelos
  • Niet online
Ik heb mijn XSC binnen. Ik moet zeggen dat die perfect past en ziet er ok uit. Montage was niet moeilijk.

RedFox schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:54:
[...]

Audio over HDMI werkt prima hier. DTS wordt doorgegeven naar mijn receiver die dat ook aangeeft.
Dit is met 1.0.3.1
Hmz, raar, enig idee waaraan het zou kunnen liggen? Een DVD word wel gewoon met surround geluid afgespeeld. Het moet dus kunnen lijkt me...

• Time
frankvdberg schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:35:
[...]

Pfhoe, wel even een afknapper voor de functies die ik wil gebruiken :'( Helaas zijn de films die ik heb vaak van HD kwaliteit. Als ik deze niet kan "zien" is dat wel een groot nadeel. Heeft alleen de Xtreamer dit limiet, of is dit normaal bij recentere media-streamers/players (zoals de ASUS O!play of de AC Rayon HD)
Bij mij, firmware 1.0.3.1, is dit niet helemaal correct. Alle 720p en 1080p mkv's spelen prima via composiet!
Of dit anders te stellen, de xtreamer speelt alles af of het nou hdmi of composiet zit aangesloten. Je zou netzoals ik dus HD kunnen zien via composiet/scart. Xtreamer downscaled deze is geweldige kwaliteit!

Als je op je scart ingang prima beeld hebt via scart met bv een dvd speler kun je minstens zo goed beeld verwachten van de xtreamer. Helemaal als het HD bestanden zijn.

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Anoniem: 288534 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:08:
[...]

Hmz, raar, enig idee waaraan het zou kunnen liggen? Een DVD word wel gewoon met surround geluid afgespeeld. Het moet dus kunnen lijkt me...
Moeilijk te zeggen, heb je wel een factory reset gedaan nadat je de firmware geupdate hebt?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Jep, heb ik gedaan... Zal het nog eens proberen, anders weet ik het ook niet meer...

• loyske
Firmware 2.0 is uit _/-\o_

Hier te downloaden

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik heb via Mvix nederland een nieuwe fan binnen gekregen. En een week later via de reguliere RMA procedure alsnog eentje van Xtreamer zelf.

Nu heb ik er dus twee:

Welke van de twee is de beste fan? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Heel professioneel aangekondigd weer :')
New features:

1. BD ISO playback support.

- Can’t supports menu navigation.
Nou ja vanavond maar eens testen...

[Voor 44% gewijzigd door 911GT2 op 04-11-2009 12:27]

• loyske
911GT2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:23:
Ik heb via Mvix nederland een nieuwe fan binnen gekregen. En een week later via de reguliere RMA procedure alsnog eentje van Xtreamer zelf.

Nu heb ik er dus twee:
[afbeelding]
Welke van de twee is de beste fan? Heeft iemand daar ervaringen mee?

[...]

[...]

Nou ja vanavond maar eens testen...
Zou ze allebei eens insteken en dan luisteren welke het stilst is ;)

Hoezo is het niet professioneel aangekondigd dan ?
Staat op het Xtreamer forum en het staat netjes op de site !? 8)7

[Voor 82% gewijzigd door loyske op 04-11-2009 12:29]

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:28:
[...]

Zou ze allebei eens insteken en dan luisteren welke het stilst is ;)

Hoezo is het niet professioneel aangekondigd dan ?
Staat op het Xtreamer forum en het staat netjes op de site !? 8)7
Ja maar dat er niet even de moeite wordt genomen om het in in word te plakken voor spellingscontrole of even door iemand gecontroleerd is op spelfouten is natuurlijk een beetje jammer ;)

Daarnaast staat de download weer ergens op een 3rd party location |:(

• loyske
911GT2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:37:
[...]

Ja maar dat er niet even de moeite wordt genomen om het in in word te plakken voor spellingscontrole of even door iemand gecontroleerd is op spelfouten is natuurlijk een beetje jammer ;)

Daarnaast staat de download weer ergens op een 3rd party location |:(
Tsja spellingcontrole zit zeker niet in de Koreaanse Word :+

En waar die download staat boeit me dan weer niet, als ik het maar kan downloaden.
Ben eens benieuwd met de nieuwe firmware.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45
Hmm weet niet of dit standaard is maar de xtremer kost nu €99 inclusief antenne via de xtreamer.net site :)
//edit, oh dat is dus standaard.. O-)

[Voor 15% gewijzigd door Giant87 op 04-11-2009 13:47]

• kmf
  • Niet online
Ik moet zeggen de de "known issues" voor de verandering best veelbelovend is:
DTS HD Passthrough is ready. We are waiting for an approval from the DTS Labs to release it.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
Kan ik eigenlijk ook via een externe hd de nieuwe firmware erop krijgen? Ik kan namelijk zo snel geen usb stick vinden :S

To dare is to do

• SteeringWheel
zou moeten kunnen, maar heb het zelf nog nooit zo gedaan

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Slaapje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:48:
Kan ik eigenlijk ook via een externe hd de nieuwe firmware erop krijgen? Ik kan namelijk zo snel geen usb stick vinden :S
Nee dat wordt afgeraden in ieder geval bij versie 1.0.3.1

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
911GT2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:02:
[...]

Nee dat wordt afgeraden in ieder geval bij versie 1.0.3.1
Hmm... er moet toch een andere manier zijn dan via een usb stick..

To dare is to do

• loyske
Slaapje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:07:
[...]

Hmm... er moet toch een andere manier zijn dan via een usb stick..
Stick kan, dan moet USB HD toch ook kunnen lijkt mij.
Wel raden ze het af om het via shares oid te doen, omdat de ethernet poort tijdens de upgrade onderuit kan gaan.

Anoniem: 126206

Doe je zelf en de bezoekers van Tweakers een lol en verkoop dat ding of hou eens op met je constante gezeik , word er echt een beetje heel erg naar van ondertussen en ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben

Ontopic :

Ben blij dat de nieuwe firmware er is , vooral het internet radio is een leuke toevoeging.
Het apparaatje bracht al vreugde in huis maar het word steeds beter :)

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Anoniem: 126206 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
[...]

Doe je zelf en de bezoekers van Tweakers een lol en verkoop dat ding of hou eens op met je constante gezeik , word er echt een beetje heel erg naar van ondertussen en ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben

Ontopic :

Ben blij dat de nieuwe firmware er is , vooral het internet radio is een leuke toevoeging.
Het apparaatje bracht al vreugde in huis maar het word steeds beter :)
Negatieve ervaringen zijn ook ervaringen ;) Dat jij dat gezeik vind is jouw mening ik vind het terecht. Het product is nog steeds niet correct werkend te krijgen.

Anyway iemand de update al aan het werk gekregen? De Xt ziet het bestand niet, zowel in als uitgepakt niet... op fat niet en op fat32 niet.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

911GT2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:38:

Anyway iemand de update al aan het werk gekregen? De Xt ziet het bestand niet, zowel in als uitgepakt niet... op fat niet en op fat32 niet.
Bij mij hetzelfde probleem.

Ik heb de upgrade van 1.02 naar 1.03 zelf uitgevoerd, namelijk file uitpakken, in root van USB-stick en aansluiten, selecteren en draaien maar. Maar de xt ziet de file op de usb-stick niet....

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Geen probleem hier met 2.0. Gebruiken jullie wel de "system update" functie in het menu?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RedFox schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:57:
Geen probleem hier met 2.0. Gebruik jullie wel de "system update" functie in het menu?
Ja...

hij doet het nu wel. Ik had eerst geboot met de usb-stick aangesloten. Nu heb ik geboot, usb-stick er in en hij wordt herkend.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Tukk schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:01:
[...]

Ja...

hij doet het nu wel. Ik had eerst geboot met de usb-stick aangesloten. Nu heb ik geboot, usb-stick er in en hij wordt herkend.
zal eens proberen of dat werkt...

Nope zelfde probleem ook op interne hd wordt het bestand niet herkent.

Uitgepakt... en booten met de drive er in werkte het uiteindelijk wel. Precies andersom dan hierboven dus 8)7

[Voor 24% gewijzigd door 911GT2 op 04-11-2009 20:14]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Eerste reactie van v2.0

Tering wat een kleine lettertjes op mijn toch niet zo kleine CRT.
Ik heb wat 'applications' als NAS en upnp uitgezet, hij was echt trager geworden.
Een film afspelen is me nog niet gelukt, hij blijft hangen in 'buffering' of start de film wel maar zonder beeld.

Ik ga een andere keer verder met oplossen...

• Masimo
Geslaagde update naar v2.0.
Voor de zekerheid vantevoren naar defaults gereset en daarna opnieuw opgestart.
USB stick met de update erin en de nieuwe firmware geinstalleerd.
Meteen daarna weer naar defaults gereset en opnieuw opgestart.
Geen last van traagheid zoals de vorige spreker.

Schrok in eerste instantie van het slechte beeld (576i / PAL mode). Maar daarna bij A/V instellingen de TV modus op 1080p 50Hz ingesteld en alles weer mooi. Het is inderdaad wel allemaal een stuk kleiner geworden. Had niet gehoeven.

Heel even gespeeld met Internet radio. Maar hij liep vast toen ik weer eruit wilde. Verder onderzoek ingezet.
Nog een keer geprobeerd en na een tijdje wachten reageert ie weer.

Nog geen films uitgeprobeerd want vrouwlief claimt de TV alweer.
Alle films uit mijn arsenaal spelen goed af. Varieert van WMV-HD, mkv, avi, dvd. Ook 24p werkt naar behoren. Ik merk alleen dat ie moeite heeft met killa.sample.mkv. Dat wordt blokkerig afgepeeld. Met ander mkv's heeft ie geen probleem.

Geen problemen met muziek en foto's. Dus wat mij betreft vooralsnog een geslaagde update.

[Voor 30% gewijzigd door Masimo op 04-11-2009 23:20. Reden: update]

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

br iso's lijken te werken en ook dvd iso's vormen geen probleem meer.

De interface is alleen om te janken. Korrelig, klein, traag en in mijn ogen minder mooi. Maar goed het werkt tot nu toe allemaal redelijk. Die irritante klikjes gaan nog wel uit, maar ik wilde hem ook eens gebruiken ipv alleen maar mee lopen tweaken.

• kmf
  • Niet online
Zo. Ook de upgrade gedaan. Ik zie nu de DTS teken op m'n versterker met optical. De interface was wel lelijk met default instellingen. Gellukig is het na omzetten naar 1080p alles weer perfect

Anoniem: 153866

Op ben op zoek naar een mediaplayer.
De xstreamer staat daarbij ook op mijn lijstje maar ook de Eminent 7075 en de WD TV HD LIVE.
De laatste twee hebben de nieuwste Sigma chip (SMP8655).

Is de xstreamer een betere keuze dan deze mediaplayers? En begrijp ik nu goed dat het probleem met de enorme Fan herrie is verholpen?

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Echte HD kijk je op een plasma TV

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Anoniem: 153866 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:29:
De xstreamer staat daarbij ook op mijn lijstje maar ook de Eminent 7075 en de WD TV HD LIVE.

Is de xstreamer een betere keuze dan deze mediaplayers? En begrijp ik nu goed dat het probleem met de enorme Fan herrie is verholpen?
nee de fan is nog steeds luidruchtig. Er is echter wel passieve koeling te verkrijgen.

• SteeringWheel
911GT2 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:57:
[...]
nee de fan is nog steeds luidruchtig. Er is echter wel passieve koeling te verkrijgen.
Correctie, jouw fan is luidruchtig. Die van de meeste mensen is heel acceptabel.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SteeringWheel schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:22:
[...]

Correctie, jouw fan is luidruchtig. Die van de meeste mensen is heel acceptabel.
Inderdaad, de fan van één xtreamer is gewoon zeer stil, van m'n andere (een batch van vorige maand) is iets luider maar alles zeer acceptabel.

• kmf
  • Niet online
Ik moet ook zeggen dat m'n fan nooit heb gehoord op 3 meter afstand.

• Time
Ik sluit mij aan dat v2.0 wel fraaie functies biedt en aangenaam weinig bugs heeft! Alle formaten die in v1.0.3 probleemloos afspelen doen dat ook geweldig in v2.0. Iets trager lijkt de user interface geworden maar niet storend. Wel mooi zo, beetje klein gescaled inderdaad maar in HD is dit op een groot scherm wanneer gewend toch prettiger.

Alleen voor degene die op composiet aansluiten is het beeldresolutie te hoog, hopelijk komt er zoals aangekondigd voor v2.x nog een SD UI oplossing hiervoor. Overigens heb ik op een LCD TV - HDMI @ 1080P 50/60 Hz last van een aparte kleuren, alsof ze wat "doffig" zijn, dit had ik volgens mij niet of minder bij v1.x misschien nog maar eens testen dit. Iemand dit ook opgemerkt? Ik kan wel vinden dat enkele HDMI problemen bekend zijn, hoe zijn bij jullie de kleuren?

• kmf
  • Niet online
Note to myself: de audio-switching functie uitproberen. Schijnbaar kan je van audio wisselen, maar ook Left channel/right channel doen.

• Time
Anoniem: 153866 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:29:

Ten opzichte van de door jouw aangegeven spelers is volgens mij de Xtreamer wel de betere, dit omdat min of meer de speler alle functies ondersteund die de anderen ook hebben. Hier bovenop een aantal leuke toevoegingen. Mijn Xtreamer speelt zelfs meer af dan de Popcorn A-110!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De XTreamer moet je ook vergelijken met de C200, en dan moet je het afleggen. Maar dat mag ook voor dat prijsverschil ;-)
Een andere optie is de ACRyan play!on. Ook daar lijkt de firmware actief door ontwikkeld te worden, kan een 3,5"disk ingebouwd worden en problemen met de fan heb ik nog niet gehoord daar.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Heeft er iemand al ervaring met de remote functie op een iPhone? Ik overweeg de Xtreamer te kopen, mits dit lekker werkt. Anders moet namelijk de TV aan om door mijn muziek te bladeren...

Een andere optie is een squeezebox ernaast, maar dat kost natuurlijk weer extra...

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 20:49
ondersteund versie 2.0 nou ook shoutcast radio?

en wat voor functionaliteit biedt de internet radio nog meer?>

• bigpapa
  • Laatst online: 08-02 15:52
Jaja .
Heb je de prijs al is vergelijken.
Geen HD inbouw bij de xtreamer wel...
En nog meer....

• Anoniem: 282395
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Firmware 2.0 is uit met oa BD ISO ondersteuning en je kunt je Xtreamer vanaf de iPhone, Android of Windows Mobile bedienen! Hoef je de TV niet aan te zetten als je alleen muziek wilt afspelen... Have fun. Te downloaden via http://www.xtreamer.nl

Oh ja, ook nog internet radio geimplementeerd...

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 282395 op 05-11-2009 18:50]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 282395 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:50:
Firmware 2.0 is uit met oa BD ISO ondersteuning en je kunt je Xtreamer vanaf de iPhone, Android of Windows Mobile bedienen! Hoef je de TV niet aan te zetten als je alleen muziek wilt afspelen... Have fun. Te downloaden via http://www.xtreamer.nl

Oh ja, ook nog internet radio geimplementeerd...
hahaha... een paar gebruikers waren je al voor met deze mededeling, ik geloof dat die 2.0 inmiddels al uitgebreid besproken is, lol :D

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

bigpapa schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:48:
[...]

Jaja .
Heb je de prijs al is vergelijken.
Geen HD inbouw bij de xtreamer wel...
En nog meer....
Ik heb er hier 2 staan, en als ik dit forum zo lees heeft de CFH veeeeeeeeeeel minder problemen >:)

Echte HD kijk je op een plasma TV

Anoniem: 252802

Hier ook v2.0 .
Werkt prima, wel een beetje teleurgesteld door het ontbreken van de "now playing' optie in de web-remote.
Kan nu wel bedienen maar niet zien 'waar' ik ben in mijn mappenlijst met muziek.
UI ziet er strak uit en i-net radio werkt bij mij ook prima. Al zal ik de lijst met zenders nog wel aanvullen (Op het Xtreamer.net forum is hierover al een boel geschreven).
Ik gebuik geen wifi en geen NAS functionaliteit dus heb hier ook geen negatieve ervaringen mee :+ .
Ik kan alle muziek (hoofdzakelijk mp3) en films afspelen (enkele avi's uitgezonderd).

Kortom een tevreden gebruiker.

Maar...Waar is de handleiding v2.0. :?

• Anoniem: 282395
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Xtreamer beste product 2009 door HWI? STEM NU!

Vraag 20: http://www.hardware.info/...nfo_Awards_2009__Ronde_2/

• SteeringWheel
Anoniem: 252802 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:51:
Werkt prima, wel een beetje teleurgesteld door het ontbreken van de "now playing' optie in de web-remote.
Kan nu wel bedienen maar niet zien 'waar' ik ben in mijn mappenlijst met muziek.
Precies, dit zou wel een gewilde optie zijn, evenals bladeren door de mappen.

• loyske
Gisteren 2.0 geïnstalleerd. Binnen 5 minuutjes klaar.
Ben erg blij met deze versie, werkt erg fijn en ziet er goed uit.
Geen problemen met mijn Sony Bravia en cheapass HDMI-kabeltje.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik heb gestemd... omdat het om de hardware gaat, die is goed...en nu met de nieuwe 2.0 firmware lijkt het allemaal op zijn pootjes terecht te komen.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
SteeringWheel schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:34:
[...]

Precies, dit zou wel een gewilde optie zijn, evenals bladeren door de mappen.
Als je dus bijvoorbeeld een iPhone als AB gebruikt, kun je niet door je mappenstructuur bladeren? Hoe moet je dan navigeren? Ik ben al een tijd op zoek naar een ilmpje of wat screens die dat laten zien. Dta zou voor een reden zijn hem wel of niet te kopen
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee