Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:59
Ik zie net dat FW 4.2.7 er is, dan installeer ik die wel even om te zien of dit het probleem verhelpt.

Het lijkt trouwens te zijn nadat ik een andere router gekocht heb, kan dit er mee te maken hebben ?

Als reply op CAP: Het probleem blijft zich voordoen, het kan rustig 20 min duren voordat hij draait en laat dan een driehoek met uitroepteken en de melding "wifi plugin" is te zien. Als hij dan draait speelt niet alles af, de laatste toevoegingen in de map films en series bijvoorbeeld.

De film staan er netjes bij op de pc doen ze het prima maar de SW3 pakt ze niet, een cirkel met diagonale streep komt links boven in beeld.

Hoe stel ik een vast IP in eigenlijk, ik kan toch niet zomaar een IP bedenken en invullen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jawel! Hoewel, zomaar... dat wordt een basic uitleg van hoe IP adressen worden uitgereikt. :P De kunst is een onbezette IP te kiezen in dezelfde range die de DHCP server van je router uitreikt. Het doel is natuurlijk dat iedere client (pc, apparaat) zijn unieke IP adres heeft, net zoals ieder huis in een straat zijn unieke adres heeft maar wel een gelijke straatnaam.

Dit range die je router uitreikt kan je in je routerinstellingen webpagina zien. Bijv de router levert adressen uit in de range 192.168.0.X, waarbij het eerste deel 192.168.0 gelijk is voor elke client (analogie straatnaam) en X van 1 tot 254 kan lopen en uniek is voor elke client (analogie huisnummer).
In een thuissituatie heb je meestal niet meer dan een stuk of 10-20 clients (apparaten) die gebruik maken van het netwerk. Vaak staat een router zo ingesteld dat ie een beperkte range uitgeeft, bijv een DHCP start adres van 192.168.0.1 en eind adres van 192.168.0.50 (of een start adres + aantal clients van 50, wat op hetzelfde neerkomt). Deze DHCP adressen zijn dan gereserveerd voor clients (notebooks, etc) die op "auto DHCP" staan. Verder zijn er enkele nummers die vaker worden gebruikt door apparaten als routers als IP adres, ook die moet je dus mijden. Dit zijn 1, 100, 128 en 254. In praktijk zit je in een thuisnetwerk dus met een adres als 70 of 79 of 133 altijd wel op een vrije spot. :)

De 192.168.0.X range is maar een voorbeeld, het kan ook zijn dat je router een andere range uitgeeft, bijv 192.168.1.X of iets als 10.0.0.X. Maar het principe blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portugees
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-04 11:40
kan/wil iemand de changelog van fw 4.2.7 hier posten, om voor mij volstrekt onbegrijpelijke reden kan/mag ik niet meer op de xtreamer forum site komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
ik kan ook niet bij de forum. Maar is de info op onderstaande link niet voldoende?

http://www.xtreamer.net/d...3-firmware/ver-4-2-7.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portugees
ja, dank je, stom van me, was die link vergeten...is wel voor SW

[ Voor 12% gewijzigd door portugees op 31-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33

HellBeast

Oh My GoT!

De Sidewinder 4 is aangekondigd. http://www.xtreamer.net/SideWinder4/

Wat ik niet snap is dat deze versie weer wel Airplay ondersteund, terwijl dit er bij de Prodigy is uitgesloopt na een firmware update.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:59
Cap schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:29:
Jawel! Hoewel, zomaar... dat wordt een basic uitleg van hoe IP adressen worden uitgereikt. :P De kunst is een onbezette IP te kiezen in dezelfde range die de DHCP server van je router uitreikt. Het doel is natuurlijk dat iedere client (pc, apparaat) zijn unieke IP adres heeft, net zoals ieder huis in een straat zijn unieke adres heeft maar wel een gelijke straatnaam.

Dit range die je router uitreikt kan je in je routerinstellingen webpagina zien. Bijv de router levert adressen uit in de range 192.168.0.X, waarbij het eerste deel 192.168.0 gelijk is voor elke client (analogie straatnaam) en X van 1 tot 254 kan lopen en uniek is voor elke client (analogie huisnummer).
In een thuissituatie heb je meestal niet meer dan een stuk of 10-20 clients (apparaten) die gebruik maken van het netwerk. Vaak staat een router zo ingesteld dat ie een beperkte range uitgeeft, bijv een DHCP start adres van 192.168.0.1 en eind adres van 192.168.0.50 (of een start adres + aantal clients van 50, wat op hetzelfde neerkomt). Deze DHCP adressen zijn dan gereserveerd voor clients (notebooks, etc) die op "auto DHCP" staan. Verder zijn er enkele nummers die vaker worden gebruikt door apparaten als routers als IP adres, ook die moet je dus mijden. Dit zijn 1, 100, 128 en 254. In praktijk zit je in een thuisnetwerk dus met een adres als 70 of 79 of 133 altijd wel op een vrije spot. :)

De 192.168.0.X range is maar een voorbeeld, het kan ook zijn dat je router een andere range uitgeeft, bijv 192.168.1.X of iets als 10.0.0.X. Maar het principe blijft hetzelfde.
Thx voor de dummie proof uitleg :)

-edit-

Situatie gewijzigd, w8.1 opnieuw geïnstalleerd.

De SW3 is zichtbaar in het netwerk op de PC, de SW3 ziet de PC ook als ik hem opzoek.

Login problemen gehad en opgelost, rest voor nu nog 1 probleem:

Wanneer in de gedeelde mappen een film of serie toegevoegd word ziet de SW3 dit bestand wel maar kan hem niet afspelen, ik moet de map opnieuw toevoegen om de film/serie te kunnen kijken.

Hoe kan dit ?

[ Voor 30% gewijzigd door douwe.nl op 03-02-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 13:28
ik heb op 15 januari een Xtreamer Multi-Console besteld. De status van die order is op 24 januari veranderd naar "shipped". sindsdien heb ik niets meer vernomen...

het vreemde is dat mij op de Xtreamer forums heb geregistreerd, maar iedere keer als ik inlog de melding krijg: "you are not allowed to use this forum". ik kan zelfs niet een password recovery of een hulpmail naar de admins sturen! :s iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

verder heb ik bij mijn orderstatus een trackingcode gekregen, maar geen idee wat ik hier mee moet doen.

Hier zegt men dat ik een carriers name zou moeten krijgen, maar die staat er niet bij. Onderstaande is alle info die ik heb gekregen:

Shipments for Order #55XXX
Date Shipped Shipping Method Tracking Link
24th Jan 2014 (Free Shipping) by registered mail RF20XXXXXXSG

Iemand hier ervaringen mee?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
niet heel veel activiteit meer in dit forum, geen goed teken :)

heb inmiddels van postnl gehoord dat mn pakketje sinds 5 februari bij de douane ligt :?

heeft iemand trouwens enig idee of je zomaar gebanned of iets dergelijks kan worden van het Xtreamer forum (en of t te fixen is)? zonder daar ook maar iets te posten krijg ik met een nieuw account de melding "you are not allowed to view this forum".... erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:04

Speedmaster

Make my day...

Ken het probleem en heb totaal geen alternatief om erbij te komen.
Weet dat er een andere gebruiker is die wel kan posten echter vind ik het op dit moment niet nodig.
Het is bij mij vaak "graag of niet"

• habermas
ja inderdaad, gelukkig heb ik inmiddels dus een 3S code van postnl voor mn pakketje, en ik zag dat de firmware downloads niet afgeschermd waren, dus voor mij is t nu ook wat minder noodzakelijk, maar t blijft heel vreemd...

*update* pakketje vanmiddag mogen ontvangen, na 38 euro rembourskosten! :( da's de eerste en de laatste keer dat ik iets van boven de 100 euro uit Hong Kong laat komen.... :/

[ Voor 28% gewijzigd door habermas op 16-02-2014 07:50 ]

• avec_style
de firmware downloads op de forums zijn vaak beta versies. Het is dus de vraag of je die wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portugees
@speedmaster
ik heb gewoon een nieuw account aangemaakt en kan er nu weer op
zag bij mijn oude account staan dat mijn oude email adres geblockt was, zag ook dat bij mijn oude adresgegeven ukraine als land staat, misschien was ik daarm wel gebanned...
enfin kan er nu weer op en zag dat er weer een nieuwe sw 4.2.7 uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22

MikeWazowski

Look into my eye

Op zoek naar een 3e Xtreamer MK1 zie ik een advertentie staan voor een Xtreamer 256 - is dat nu dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
habermas schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:51:
ja inderdaad, gelukkig heb ik inmiddels dus een 3S code van postnl voor mn pakketje, en ik zag dat de firmware downloads niet afgeschermd waren, dus voor mij is t nu ook wat minder noodzakelijk, maar t blijft heel vreemd...

*update* pakketje vanmiddag mogen ontvangen, na 38 euro rembourskosten! :( da's de eerste en de laatste keer dat ik iets van boven de 100 euro uit Hong Kong laat komen.... :/
Dat is geen rembourskosten maar invoer belasting, oftewel ze hebben gechecked wat erinzit en zodoende ben jij de shaakie, soms heb je wel mazzel en soms dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
EDIT-- nevermind. Het probleem lag niet aan de xtreamer maar aan de firmware upgrade van mijn router die gepushed is door XS4all.

[ Voor 82% gewijzigd door avec_style op 15-03-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 20:03

zerocool82

Ignorance causes chaos

MikeWazowski schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:32:
Op zoek naar een 3e Xtreamer MK1 zie ik een advertentie staan voor een Xtreamer 256 - is dat nu dezelfde?
Mocht iemand anders nog op zoek zijn naar dit antwoord (ga er vanuit dat je inmiddels je 3e XT al hebt aangeschaft :) ), de Xtreamer 256 is inderdaad de Xtreamer MK1. De 256MB verwijst naar het flash geheugen. Het interne geheugen is 128MB (DDR2 SDRAM).

Zojuist de AMP_R10 firmware op mijn MK1 gezet, werkt goed! Hij kan weer een paar jaartjes mee als 3e of 4e mediaspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22

MikeWazowski

Look into my eye

zerocool82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:24:
..ga er vanuit dat je inmiddels je 3e XT al hebt aangeschaft :) ) ..
Ja, dat is al weer een tijdje geleden gebeurd :) - maar dank je voor de bevestiging!
zerocool82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:24:
Zojuist de AMP_R10 firmware op mijn MK1 gezet, werkt goed! Hij kan weer een paar jaartjes mee als 3e of 4e mediaspeler :)
Waarom zou je dat willen? Ik zag geen screenshots o.i.d. en wat betreft de inhoud kon ik ook niet direct vinden wat er zo cool aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Weet iemand of je dual audio files op de prodigy kunt afspelen?
Gaat om MKV files.
1 layer is russisch, andere engels... (raad eens voor welke ik wil gaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik bestanden via een externe hdd usb naar een interne hdd van een xtreamer 3 sidewinder kopieren ?

ik wil een interne hdd plaatsten in mijn xtreamer sidewinder 3 en mijn bestanden hierop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
http://dev.xtreamer.net/etrayz/features/usbcopy-backup.aspx

bedoel je dit ?

@lennox-06

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 30-03-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-04 17:40
Ik heb de ultra knap ding, maar me usb met os is kaduuk en ik krijg die image nergens vandaan is er iemand die er nog een een image van heeft zodat ik hem weer up and running kan krijgen.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.