Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Hoppa, v2.0.1 is uit _/-\o_

Xtreamer 2.0.1 release notes(from v2.0.1)

Bug fix:
1. Arabic missing character and character gap fixed.

2. Hebrew subtitle direction fixed.

3. Korean & Chinese & Japanese broken character fixed.

4. Xtreamer crash when Internet radio connect to wrong address/url.

5. NAS mode changed from “Go to Player” to “Reboot”.

6. Photo thumbnail changed from 5x4 to 4x3 matrix and size increased.

7. Subtitle offset lowest position changed to -50 from 0.

8. Preview playback starts from randomly 0~1/3 (before from 0~2/3)

9. When Movie preview is off, during movie playback, incorrect display of repeat icon removed from information window.

10. Display purple color on HDMI TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Dat van die ondertiteling was mij inderdaad al opgevallen

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Heb nu sinds een paar dagen mijn xtreamer. Nu zit ik met het volgende. Als ik via UPnP mijn NAS (synology) benader. Kan de xtreamer geen .mkv files zien. Alle andere bestanden ziet hij gewoon wel. Zelfs de mappen waar de .mkv files in horen te staan. Na de update (2.0.1) is dit ook nog niet verholpen.

Heeft iemand hetzelfde probleem? en wellicht een oplossing?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

loyske schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:56:

Bug fix:
1. Arabic missing character and character gap fixed.

2. Hebrew subtitle direction fixed.

3. Korean & Chinese & Japanese broken character fixed.

4. Xtreamer crash when Internet radio connect to wrong address/url.

5. NAS mode changed from “Go to Player” to “Reboot”.

6. Photo thumbnail changed from 5x4 to 4x3 matrix and size increased.

7. Subtitle offset lowest position changed to -50 from 0.

8. Preview playback starts from randomly 0~1/3 (before from 0~2/3)

9. When Movie preview is off, during movie playback, incorrect display of repeat icon removed from information window.

10. Display purple color on HDMI TV.
Gaat snel zo... het zou fijn zijn als je je firmware kon updaten door een direct download ;)
had ik net alles ingesteld komt er weer een nieuwe versie uit... kan ik weer opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48
Gaat wel lekker daar? Eerst 1.3 en dag erna 1.3.1 en nu 2.0 en dag erna 2.0.1

Heb zelf 2.0 emergnecy erop gezet, maar nog steeds problemen.
Hoop dat het misschien in 2.0.1 over is...

Als er bijv. een actiemoment in de film kwam dan bevroor mijn Xtreamer en werd de HDD geunmount.
Moest de Xtreamer opnieuw starten en dan resum playback doen meerdere keren per film.

Nu is het bevriezen niet meer voorgekomen bij 2 films die ik heb bekeken, maar op drukke momenten gaat het beeld wel stotteren en raakt de audio out of sync. Even op stop en play en dan gaat ie weer verder.

Scheelt iig dat ik geen gehele reboot hoef te doen, maar blijft irritant imho... fan staat overigens op high bij mij, dus hitteprobleem is het (hopelijk) niet. De fan kan namelijk niet hoger ! lol

Alles ziet er met 2.0 wel gelikter uit en heb het idee dat alles beter reageert. Iig flinke vooruitgang ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Purn0 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:52:
Heeft er iemand al ervaring met de remote functie op een iPhone? Ik overweeg de Xtreamer te kopen, mits dit lekker werkt. Anders moet namelijk de TV aan om door mijn muziek te bladeren...

Een andere optie is een squeezebox ernaast, maar dat kost natuurlijk weer extra...
Via de iphone werkt het prima: het is voorlopig een webapplicatie, maar de bedoeling is om er een volwaardige app van te maken. Lijkt mij beter, want sommige knoppen zitten vrij hoog op 'de site', waardoor telkens de adresbalk tevoorschijn komt.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

loyske schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:56:

Ik ga deze maar eens installeren. Niet dat ik de genoemde bugs tegen ben gekomen, maar omdat mijn Xtreamer gewoon niet lekker wil draaien.

Settings van de fan worden vergeten bij booten, het ip-adres ophalen gaan niet goed, of de Xtreamer vergeet gewoon de settings van het wlan. Daarnaast wil hij met een regelmaat een film niet draaien die hij eerder wel wilde afspelen...

Kijken of een verse installatie gaat helpen.

edit:
Na het selecteren van de 2.01-file boot de XTreamer meteen, daarna krijg ik het opstartscherm te zien en knippert de lamp rood. Hier blijft hij nu al meer dan 5 minuten in hangen..

Ik wordt een beetje moe van dit apparaat zo, ik heb juist geen HTPC zelf gemaakt om geen gezeur te hebben.. :(
8. The Xtreamer will reboot and the process will be done in matter of few minutes. Once done the Xtreamer will reboot itself.
Nou niet dus...

[ Voor 51% gewijzigd door Tukk op 07-11-2009 09:19 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Tukk schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:45:
[...]
edit:
Na het selecteren van de 2.01-file boot de XTreamer meteen, daarna krijg ik het opstartscherm te zien en knippert de lamp rood. Hier blijft hij nu al meer dan 5 minuten in hangen..
Dit had ik met de 2.0 versie ook al, met twee verschillende xtreamers. Op de ene xtreamer de firmware op de ingebouwde harddisk gezet en op de andere op een externe harddisk. Toen deed ie het wel. Flashen vanaf mijn usb-stick (en die van jou) is blijkbaar een no-go. Probeer een andere.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Crusader schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:20:
[...]

Dit had ik met de 2.0 versie ook al, met twee verschillende xtreamers. Op de ene xtreamer de firmware op de ingebouwde harddisk gezet en op de andere op een externe harddisk. Toen deed ie het wel. Flashen vanaf mijn usb-stick (en die van jou) is blijkbaar een no-go. Probeer een andere.
Dit is dezelfde USB-stick die ik heb gebruikt voor v2.0
Ik zal wel even een ander proberen, maar ik geef het weinig kans.

edit:
WTF! Nu loopt hij wel door... 8)7

Thnx!

edit2:

*Zucht*
Wil iemand dit ding van me overnemen?

Na het doorlopen van de firmwareupgrade bleef hij vast staan in "DO NOT TURN OFF THE POWER", na 15 minuten heb ik dan toch maar de stroom er af gehaald. Daarna wilde hij niet meer booten. Weer de stroom er af, dan wel geboot en nu ben ik weer in het bezit van een V2.0 firmware..

[ Voor 31% gewijzigd door Tukk op 07-11-2009 09:56 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:13:
Hey! Heb nu sinds een paar dagen mijn xtreamer. Nu zit ik met het volgende. Als ik via UPnP mijn NAS (synology) benader. Kan de xtreamer geen .mkv files zien. Alle andere bestanden ziet hij gewoon wel. Zelfs de mappen waar de .mkv files in horen te staan. Na de update (2.0.1) is dit ook nog niet verholpen.

Hoor het graag!
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Volgens mij is dat nog unsupported via upnp. Je kunt een nfs of samba share maken, dat werkt wel.
Tukk schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:28:
Na het doorlopen van de firmwareupgrade bleef hij vast staan in "DO NOT TURN OFF THE POWER", na 15 minuten heb ik dan toch maar de stroom er af gehaald. Daarna wilde hij niet meer booten. Weer de stroom er af, dan wel geboot en nu ben ik weer in het bezit van een V2.0 firmware..
Heb ik ook gehad. Maar je bent 'te snel' geweest met het rebooten. Bij mij ging hij na ruim een kwartier alsnog rebooten. Dit was bij de 2.0.0. Voor de 2.0.1 heb ik een andere usb stick gebruikt en werkte het wel snel na 2 á 3 minuten. De eerste stick was ook usb1.1 volgens mij, de tweede 2.0.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Kan de Xtreamer AVCHD en BlueRay iso's weergeven?
Dit kan in aankomende firmware 2.0.0. Menu's worden dan nog niet ondersteund.
En wekt dit nu en heb je dan ook de ondertitels en het menu ???

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteeringWheel schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is dat nog unsupported via upnp. Je kunt een nfs of samba share maken, dat werkt wel.
Dank! Dan ga ik dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
nietes schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:51:
En wekt dit nu en heb je dan ook de ondertitels en het menu ???
Wel ondertitels, geen menu

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb nu al verschillende keren bij Xtreamer aangegeven dat het lijkt alsof mkv's en srt's case-sensative zijn, helaas is ook in de nieuwste firmware dit probleem niet opgelost. Als de case van beide bestanden niet gelijk is, dan herkent hij de subs niet. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:28
pven schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:58:
Ik heb nu al verschillende keren bij Xtreamer aangegeven dat het lijkt alsof mkv's en srt's case-sensative zijn, helaas is ook in de nieuwste firmware dit probleem niet opgelost. Als de case van beide bestanden niet gelijk is, dan herkent hij de subs niet. :S
Inderdaad, ik baal ook flink van case sensitive... Zo vaak zijn er mensen die de ondertiteling in hoofdletters zetten terwijl de bestandsnaam kleine letters bevat. Erg vervelend

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Pieter,

Heb nu de xtreamer 2 dagen in huis, maar het lukt mij niet om via UPnP mijn NAS (synology 209+0) de bestanden te streamen. De mappen zijn wel zichbaar, maar van de music zie ik geen enkel mp3 bestand, video kan ik alleen vob bestanden afspelen (ondertiteling kan ik ook niet instellen), kan ook geen iso files afspelen. Werk met versie 2.0. Zou jij mij door de instellingen willen loodsen??
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:13:

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Slaapje schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:03:
[...]

Inderdaad, ik baal ook flink van case sensitive... Zo vaak zijn er mensen die de ondertiteling in hoofdletters zetten terwijl de bestandsnaam kleine letters bevat. Erg vervelend
Ik had het eerst in het beta-gebeuren aangemeld, ik heb er nu maar een ticket voor gelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SteeringWheel schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:00:
[...]

[...]

Heb ik ook gehad. Maar je bent 'te snel' geweest met het rebooten. Bij mij ging hij na ruim een kwartier alsnog rebooten. Dit was bij de 2.0.0. Voor de 2.0.1 heb ik een andere usb stick gebruikt en werkte het wel snel na 2 á 3 minuten. De eerste stick was ook usb1.1 volgens mij, de tweede 2.0.
Dank! Versie 2.01 staat er nu op.
Het duurde bijna de gehele ontbijtsessie van vanochtend, maar uiteindelijk boot hij dan.

De reden waarom ik een nieuwe versie er op wilde zetten is niet opgelost.

Ik heb geen HDD in de Xtreamer en speel alles af via Wlan. Sinds de v2.0 is het afspelen van video's onmogelijk geworden, doordat de film of niet wil afspelen, of na een seconde heel langzaam afspeelt of soms na enkele tientallen seconden begint te haperen.

Het lijkt wel of de Xtreamer het niet bij houd, of dat de film niet snel genoeg van de NAS wordt gelezen. Bij de vorige versie van de firmware had ik her geen last van, alles speelde vlekkeloos.
Ik heb het bereik van het Wlan gecontroleerd, die staat net als daarvoor rond de 70.

Iemand een idee waarom films nu zo stotteren en met de oude firmware perfect af te spelen waren?

edit:
Op het xtreamer-forum kom ik meer wifi/v2.0 probleempjes tegen...

bv:
on the very specific problem about wifi/network:
there are a lot of post here which, like myself have a "working wifi/network connection using 1.03.x" but had "started having problems when xt was upgraded to 2.0.x". With all that was said about the solutions such as using a usb cable to connect, check the routers firmware etc. Not a word has been said by any of the xtreamer guys that acknowledging that there is indeed a problem with the firmware itself. instead most blames the router, the user, even the pc OS.

Summary: wifi is working fine with 1.03.x it was messed up after upgrading to 2.0.x. problem disappears after reverting to 1.03. Isn't this clear enough that the problem is the firmware itself. Stop blaming the OS, the router firmware. Thanks for the suggestion on using a usb cable, and to all other clever workaround. But please fix the firmware... it surely is problematic as far as wifi is concern to quite a number of users. For all other improvemnents...thanks you!
Wederom *zucht*

[ Voor 27% gewijzigd door Tukk op 08-11-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:44:
[...]

Ik had het eerst in het beta-gebeuren aangemeld, ik heb er nu maar een ticket voor gelogd.
De Xtreamer heeft Linux als OS.
Linux gaat anders om met case sensitivity.

Als er gezocht moet worden naar een bestand met gelijke naam (maar met andere extentie), dan zal de naam ook gelijk moeten zijn ;).
Bij Linux geldt : Linux < > linux ,
Bij Windows geldt : WinDoWs = Windows.
Voor de windows gebuikers even wennen dus maar het lijkt mij geen bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:16:
[...]

Als er gezocht moet worden naar een bestand met gelijke naam (maar met andere extentie), dan zal de naam ook gelijk moeten zijn ;).
Bij Linux geldt : Linux < > linux ,
Bij Windows geldt : WinDoWs = Windows.
Voor de windows gebuikers even wennen dus maar het lijkt mij geen bug.
Hoewel ik het met je eens ben, lijkt het mij voor de gebruikerservaring beter om hier iets omheen te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:16:
[...]

Weet ik, maar voor versie 2.0 werkte het wel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand vertellen of jullie uitzending gemist hebben draaien op de xtr.
zo ja hoe stel je dat dan in en werkt het ook bij RTL enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zie het vorige topic; het zit er nog niet in.

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 08-11-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Hoe gaat het streamen van films over wifi met 802.11n eigenlijk? is een 720p h264 film een beetje te doen of gaat het dan schokken? Van wat ik heb gelezen schijnt SD materiaal prima werkt, terwijl 1080p gewoon niet werkt. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

accountabc schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:05:
Hoe gaat het streamen van films over wifi met 802.11n eigenlijk? is een 720p h264 film een beetje te doen of gaat het dan schokken? Van wat ik heb gelezen schijnt SD materiaal prima werkt, terwijl 1080p gewoon niet werkt. Iemand hier ervaringen mee?
Aannemende dat je WLAN wel op 'sterkte' is lukt eigenlijk alles behalve 1080p materiaal. Neemt niet weg dat ik de wireless antenne heel snel heb vervangen door een draadje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:15:
Hallo Pieter,

Heb nu de xtreamer 2 dagen in huis, maar het lukt mij niet om via UPnP mijn NAS (synology 209+0) de bestanden te streamen. De mappen zijn wel zichbaar, maar van de music zie ik geen enkel mp3 bestand, video kan ik alleen vob bestanden afspelen (ondertiteling kan ik ook niet instellen), kan ook geen iso files afspelen. Werk met versie 2.0. Zou jij mij door de instellingen willen loodsen??

[...]
je moet de NFS-client aanzetten in je xtreamer. Dit doe je door met je brower in te loggen op je xtreamer. Gewoon het IP van de xtreamer in je browser tikken. Vervolgens klik je daar op NFS-client.

Dit topic heeft mij geholpen om de boel op te zetten http://forum.xtreamer.net...t=2147&hilit=nfs+synology

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:22:
[...]

je moet de NFS-client aanzetten in je xtreamer. Dit doe je door met je brower in te loggen op je xtreamer. Gewoon het IP van de xtreamer in je browser tikken. Vervolgens klik je daar op NFS-client.

Dit topic heeft mij geholpen om de boel op te zetten http://forum.xtreamer.net...t=2147&hilit=nfs+synology

succes
NFS op de Syno :
in het menu mappen delen kanje gebruikersinstellingen aan en uitzetten, daar zit ook een knop NFS machtiging
hier kan je het ipnet aangeven, en krijg je onderin het scherm de NFSkoppeling te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Pieter, ga het uitproberen.......
[...]

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het stotteren is iets minder geworden. Het topic over de 2.0 firmware toont dat meerdere gebruikers hetzelfde probleem hebben als ik.

Van deze gebruikers, op het xtreamer-forum, heb ik geleerd dat spelen met de output van de xtreamer er voo zorgt dat afspelen via wifi beinvloed wordt. Als tip wordt gegegeven om de output op 720p-50Hz te zetten.

Ik merkte inderdaad verschil, maar aangezien ik composiet gebruik ben ik toch weer terug gegaan. Nu wil een film meestal wel weer goed afspelen, laden duurt geen 30 seconden meer.

Vooruit-en-terug-spoelen moet ik niet doen, dat is vragen om gestotter bij afspelen. Daarna moet ik de Xt rebooten om er af te komen. Mijn conclusie is dat het aan de firmware van de Xt ligt en de beta-test-procedure niet voldoet, mijns inziens mogen zulke problemen niet na een beta-test blijven zitten!

* Tukk hoopt op snelle bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eonflux
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:41
Ik ben ook maar naar 1.0.3.1 teruggegaan. De 2.0 en 2.0.1 maken er gewoon een zooitje van met Wlan. Ik heb dit ding juist hierom gekocht .

Waar echt boos om word is niet hey feit dat de firmware het niet zo goed doet. Maar dat er 0,0 feedback is van de devs. over de problemen. Op het forum krijgt van alles de schuld behalve de firmware. Dit ding heeft het vanaf begin af aan nooit echt 100% gedaan. Het waren immense beloftes waar maar een gedeelte van waar gemaakt is. Crashende xtreamers waar je de stekker uit moet trekken. De spinning weel of death. Of een afstandbediening die de helft van de tijd maar werkt. Maar als hij het doet doet hij het ook heel goed.

Het beste wat je kunt doen is gewoon in 1.0.3.1 blijven die doet het vooralsnog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
eonflux schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:46:
Waar echt boos om word is niet hey feit dat de firmware het niet zo goed doet.
Waar heb je dan precies last van? :?

Ik internet via WiFi, ik zet er film(pjes) op via wifi, ik gebruik dat remote-ding via wifi en het werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Tukk schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:17:
Mijn conclusie is dat het aan de firmware van de Xt ligt en de beta-test-procedure niet voldoet, mijns inziens mogen zulke problemen niet na een beta-test blijven zitten!

* Tukk hoopt op snelle bugfixes.
Heel de beta procedure klopt inderdaad voor geen meter.
Vraag me dan ook af waarom er steeds een .1 versie direct na een release komt.

Ben zelf wel blij met de aanpassingen van Fw 2.0. Alles toch net iets gelikter en de vastlopers heb ik niet meer. Ook de subs zien er bij mij beter uit(?) Gebruik alleen geen wifi, dus heb dat niet kunnen testen.

Is er eigenlijk al een goede handleiding voor sharen met Windows7? Heb destijds een handleiding nagelopen, maar het werkte nog niet. En om nou al de 50+ tips uit te voeren in het bewuste topic op het forumvan Xtreamer.net..

Heb gisteren ook de Heatsink van Tranquilo ontvangen. De oude koelpasta verwijderd, want had nog een beetje arctic silver 5 liggen. Gisteren koste film gekeken zonder fan en dat liep goed. De heatsink werd wat armer dus het contact is ook goed. Van de week een HD film van 2 uur testen :D

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 09-11-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Sinds 2.0 en 2.1 merk ik bij mij dat wifi enorm traag geworden is. Een divx afspelen gaat al niet meer. Denk dat ik zelf ook weer terug ga naar 1.3.1 omdat het daar allemaal nog wel werkte. En ik wil toch wel heel graag series vanuit mijn bedje kunnen bekijken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Nou ik heb ook weer een probleem met de nieuwe xtreamer firmware. Dit probleem had ik ook toen ik de xtreamer net had, maar toen ik hem op ander beeld had aangesloten werkte hij opeens wel goed. Dit keer niet.

Als de Xtreamer opstart geeft ie gewoon goeie kleuren. Maar zodra menu komt komt er een witte gloed, en die krijg ik niet weg.

Heb een JVC HD ready TV.

http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0003.jpg opstarten, dan ziet alles er nog goed uit.
http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0004.jpg en dit bedoel ik.

Het is niet de HDMI kabel, dat was het probleem de vorige keer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zenix schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:57:
Nou ik heb ook weer een probleem met de nieuwe xtreamer firmware. Dit probleem had ik ook toen ik de xtreamer net had, maar toen ik hem op ander beeld had aangesloten werkte hij opeens wel goed. Dit keer niet.

Als de Xtreamer opstart geeft ie gewoon goeie kleuren. Maar zodra menu komt komt er een witte gloed, en die krijg ik niet weg.

Heb een JVC HD ready TV.

http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0003.jpg opstarten, dan ziet alles er nog goed uit.
http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0004.jpg en dit bedoel ik.

Het is niet de HDMI kabel, dat was het probleem de vorige keer ook niet.
Zo ziet het beeld er bij mij uit als ik 720p op mijn composiet-connectie selecteer als output. Staat het daar nog goed na booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Tukk schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:07:
[...]

Zo ziet het beeld er bij mij uit als ik 720p op mijn composiet-connectie selecteer als output. Staat het daar nog goed na booten?
Het stond wel goed, dacht ik. Maar nadat ik wat met de output instelling gespeeld had werkte het wel goed.
Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

911GT2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:23:
Ik heb via Mvix nederland een nieuwe fan binnen gekregen. En een week later via de reguliere RMA procedure alsnog eentje van Xtreamer zelf.

Nu heb ik er dus twee:
[afbeelding]
Welke van de twee is de beste fan? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Uiteindelijk lijkt de linkerfan iets minder rumoerig te zijn wanneer hij gemonteerd is in de case, maar om hem nou stil te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eonflux
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:41
pven schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:55:
[...]

Waar heb je dan precies last van? :?

Ik internet via WiFi, ik zet er film(pjes) op via wifi, ik gebruik dat remote-ding via wifi en het werkt allemaal prima.
Dat is het vreemde eraan. Bij de een werkt wifi nu wel goed. En de ander waar het wel goed werkte nu helemaal niet meer na v.2.0:
- Xtreamer kan SSID niet vinden.
- Xtreamer kan geen connectie maken
- Heeft hij een connectie gaat het super traag
- Ik kan niet via mijn comp naar dat ding browsen dan

Verlengkabel geprobeerd niets helpt wat er op het forum staat.
Als ik 1.0.3.1 terug zet werkt alles kwa wifi weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zenix schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:35:
[...]

Het stond wel goed, dacht ik. Maar nadat ik wat met de output instelling gespeeld had werkte het wel goed.
Bedankt voor je hulp.
Heb je de instellingen weer terug gezet zoals ze waren?

Ik heb namelijk vaker het idee dat een beetje prullen aan instellingen nuttig is. Het lijkt wel of instellingen of weer vergeten worden door de Xtreamer (bv. mijn fan staat zo nu en dan gewoon weer op middle) of dat instellingen anders worden weergegeven dan dat ze zijn. Beetje aan-uit-aan-uit heeft, gevoelsmatig, invloed op hoe het apparaat werkt.

Dat wifi nu bij mij werkt komt nadat ik met de output-instellingen heb gespeeld, als laatste weer terug gezet op wat het was en nu werkt het wel, bij jou blijkbaar hetzelfde. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 09-11-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20
Allen,

Zelf ben ik in het bezit van een DS-109 (Synology) als NAS waar ik mijn muziek/films heb staan en ik ben op zoek naar een goede mediaplayer. Vereisten: WLAN, veel Codecs en subtitles supporten.
Een van de apparaten waar ik aan zit de denken is dit ding.. (ivm de prijs)

Nou lees ik hier dat veel mensen deze gebruiken icm een Synology. Korte vraag: Is dit een aanrader of niet? Zijn er nog minpunten? Ik zit ook te denk aan de TVix (http://www.memoryshop.nl/...yers/tvix-hd-m-6600n.html) maar die is wel even +150 euro duurder)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heel vreemd dat NFS-gebeuren.

Met FW2.0 is het me eindelijk gelukt om NFS-connecties aan te leggen. Ik zat er ook een paar keer mee te kijken. Maar nu "verbreekt" de connectie op 1 of ander emanier. Als ik meer dan 2 lagen diep ga zijn er opeens geen folders/bestanden meer om te bekijken. Soms gebeurt dit al met 1 laag. (dus klik op NFS-shortcut=leeg)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprons
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-03 09:13
bove027 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:07:
Allen,

Zelf ben ik in het bezit van een DS-109 (Synology) als NAS waar ik mijn muziek/films heb staan en ik ben op zoek naar een goede mediaplayer. Vereisten: WLAN, veel Codecs en subtitles supporten.

Nou lees ik hier dat veel mensen deze gebruiken icm een Synology. Korte vraag: Is dit een aanrader of niet? Zijn er nog minpunten? Ik zit ook te denk aan de TVix (http://www.memoryshop.nl/...yers/tvix-hd-m-6600n.html) maar die is wel even +150 euro duurder)...
Zelf heb ik de DS109+ en sinds 2 weken de Xtreamer. Deze combinatie is werkelijk waar kont-schoppend! Via DLAN is mijn NAS server met de Xtreamer verbonden en streamt Full HD materiaal zonder enige moeite! Hierdoor is het gebruik van de fan onnodig!

Zelf heb ik geen ervaring met streamen icm WLAN, maar met een maximale snelheid van 300 Mbps moet dit volgens mij ook geen probleem zijn.

Wat betreft het Codecs en subtitle gedeelte…? No worries about that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bove027 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:07:
Allen,

Ben zelf in het bezit van een Synology DS-207+ en stream alles wireless naar de Xtreamer (54mbit) die ik nu 2 dagen in mijn bezit heb. Het installeren van de Xtreamer ging snel en eenvoudig evenals het installeren van de nieuwe firmware, welke je via een USB Memorypen of externe USB HDD kunt installeren.

Het opzetten van een WLAN verbinding verliep stroef. Kon vaan geen SSID vinden of connecten / IP krijgen. Maar ik moet zeggen dat het nu goed draait, ook na enkele reboots.

De bestanden op de NAS benaders ik via NFS. Het starten van een film gaat razend snel, binnen 2 seconden nadat je op play hebt gedrukt. Ik stond hier werkelijk versteld van. Ook het vooruit spoelen gaat prima, maar terugspoelen gaat wat moeizamer. Zowel tijdens het afspelen van een DVD als 2 720p films geen enkele hapering gezien. Ik sta wederom versteld dat mijn 54mbit netwerkje al toereikend blijkt te zijn voor het streamen van 720p materiaal.

Al met al ben ik zéér tevreden, op de ietwat luidruchtige fan na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20
mr.curtain & Sprons: Thanx!

Zelf heb ik de DS209+ (Plusje vergeten in mijn post), goed te horen dat het top werkt. De info in het openingstopic, jullie feedback en de prijs hebben de knop voor mij doorgehakt. De Xtreamer it is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik kan sinds FW2.0 en 2.0.1 niet eens meer connecten met wifi laat staat streamen.

Ik pomp dus alles nog steeds 1 keer per week over de brakke USB poort heen. Wel vervelend wat ik haal per week dik 300 gig binnen dus dar over zetten duurt wel effe 8)7

Anyway met 2.0.1 ben ik niet ontevreden... wifi wekr idd voor geen meter en ook dat remote via je gsm geneuzel werkt voor geen meter.

Ik snap niet dat ze niet gewoon wifi werken krijgen... how hard can it be ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ligt het nu aan mij of gaat de prijs overal omhoog ?

[ Voor 74% gewijzigd door MikoMission op 10-11-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

911GT2 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:27:
Ik kan sinds FW2.0 en 2.0.1 niet eens meer connecten met wifi laat staat streamen.

Ik pomp dus alles nog steeds 1 keer per week over de brakke USB poort heen. Wel vervelend wat ik haal per week dik 300 gig binnen dus dar over zetten duurt wel effe 8)7

Anyway met 2.0.1 ben ik niet ontevreden... wifi wekr idd voor geen meter en ook dat remote via je gsm geneuzel werkt voor geen meter.

Ik snap niet dat ze niet gewoon wifi werken krijgen... how hard can it be ;)
Sorry, maar het begint er wel op te lijken dat jij de enige bent met zulke ernstige problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Crusader schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:55:
[...]
Sorry, maar het begint er wel op te lijken dat jij de enige bent met zulke ernstige problemen...
Wel in dit topic, maar er zijn op het Xtreamer forum helaas nog meer mensen met zulke dubieuze problemen :? Het is weliswaar een klein gedeelte van alle gebruikers maar toch.

Het gaat nu trouwens wel hard met de firmware updates, 2.0.2 is uit http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=5&t=5838
Bug fixed:
1. Executing “Restore Default’ from setup menu, NFS share file deleted if there exists NFS mount shares.
2. Subtitle cut when display resolution 576p/PAL with Pan Scan 4:3 aspect ratio selected.
3. FTP server multiconnection support.

[ Voor 32% gewijzigd door SteeringWheel op 10-11-2009 10:10 . Reden: Firmware update toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
[...]

Helaas heb ik dus ook problemen met wifi. Dit is gewoon traag. Terwijl voor fw 2.0 ik daar totaal geen problemen mee had.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

En ik heb daar ook al enkele posts aan gewijd in dit topic.

Wifi was echt briljant bij 1.x, maar vanaf 2.x is het te traag geworden. Soms krijg ik gewoon geen DHCP-ip-adres en tijdens kijken is het hopen dat het goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Tukk schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:12:
[...]

En ik heb daar ook al enkele posts aan gewijd in dit topic.

Wifi was echt briljant bij 1.x, maar vanaf 2.x is het te traag geworden. Soms krijg ik gewoon geen DHCP-ip-adres en tijdens kijken is het hopen dat het goed blijft gaan.
Heb je al eens geprobeerd om de antenne te verplaatsen met een USB-verlengkabeltje !?
Op het Xtreamer forum zijn veel mensen die het hierdoor hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zo... je bent dus niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

loyske schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:26:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om de antenne te verplaatsen met een USB-verlengkabeltje !?
Op het Xtreamer forum zijn veel mensen die het hierdoor hebben opgelost.
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Mijn bereik is ook niet achteruit gegaan, ik zie tijdens het afspelen het bereik schommelen tussen 65 en 70, dit was ook zo bij FW 1.x. Ik heb daarbij niet gezien op dat forum dat iemand de 2.x-problemen heeft opgelost met een langere kabel, of kijk ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Tukk schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:53:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Mijn bereik is ook niet achteruit gegaan, ik zie tijdens het afspelen het bereik schommelen tussen 65 en 70, dit was ook zo bij FW 1.x. Ik heb daarbij niet gezien op dat forum dat iemand de 2.x-problemen heeft opgelost met een langere kabel, of kijk ik fout?
Lees dit topic eens: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=5577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Die moet ik zelf ook nog proberen.

Het is natuurlijk niet 'de' oplossing. Ik hoop dat de Xtreamer devs dit probleem met een nieuwe fw kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Pieter,

Het is mij gelukt! mede door de link die jij mee gaf. Zat zelf wel dicht bij de oplossing, maar een plaatje maakte het voor mij duidelijk. Ben nu een erg blije bezitter van de xtreamer.

Nogmaals bedankt :) :) :)
[...]

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 2.0.2 is uit

http://www.xtreamer.net/download.aspx?CatID=1180

What's new in this firmware
Xtreamer 2.0.2 release notes(from v2.0.1 patch)

Bug fixed:

1. Executing “Restore Default’ from setup menu, NFS share file deleted if there exists NFS mount shares.
2. Subtitle cut when display resolution 576p/PAL with Pan Scan 4:3 aspect ratio selected.
3. FTP server multiconnection support.

**Caution: Please don’t use “Restore Default” from FW V2.0 & V2.0.1, NFS shared files may be deleted if mounted with RW option**

Edit: sry, dubbelpost. Dit staat ook al op pagina 6 van dit topic ... :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik neem aan dat als ik een externe harde schijf aansluit en hem aan het netwerk hang, dat ik de schijf gewoon via een andere PC kan benaderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05-2023

xtr

Iemand ervaring met de PS3 media server?

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=4107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Iemand ervaringen met de hd-audioformaten. De xtreamer blijft bij mij stereo pcm geluid weergeven.
De xtreamer staat op 5.1 dolby....

Iemand het al in orde gekregen, dan weet ik dat het aan mijn denon 1910 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wharfedale schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:51:
Iemand ervaringen met de hd-audioformaten. De xtreamer blijft bij mij stereo pcm geluid weergeven.

Ik heb zelf een Denon 2310 en wil het ook wel eens proberen, is er ergens een bestand met een hd audiostream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Hier is een bestand. Het tweede kanaal moet normaal een truehdformaat zijn.
Het staat wel op een trage downloadsite.
http://www.sendspace.com/file/yk2foj
Bedankt om te proberen

Zijn er al mensen die de hd audio formaten (truehd enz) aan de gang hebben gekregen, dan weet ik dat het probleem bij de xtreamer ligt?

[ Voor 27% gewijzigd door Wharfedale op 11-11-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik zal 'm vanavond proberen, ga zometeen naar een klant. Je hoort nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Tussen de antenne en de xtreamer een usbkabel doen heeft voor mij het probleem met de wifi snelheid opgelost. Hoop nog wel dat dit ooit gefixed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Vind het vreemd dat de prijs nu ineens gestegen nu de player populairder wordt...eerst 99 euro overal.
Bij bol hebben ze de prijs zelfs 20 euro verhoogd naar 119 eur..
Beetje jammer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Pallas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:17:
Vind het vreemd dat de prijs nu ineens gestegen nu de player populairder wordt...eerst 99 euro overal.
Beetje jammer allemaal.
waarom zullen ze expres minder vragen als er vraag naar is en het nog steeds goedkoper is dan de concurrent?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Pallas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:17:
Beetje jammer allemaal.
Ooit van de wet vraag en aanbod gehoord?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
MikoMission schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:53:
Ik neem aan dat als ik een externe harde schijf aansluit en hem aan het netwerk hang, dat ik de schijf gewoon via een andere PC kan benaderen ?
Geen enkel probleem. Kan hem als netwerk schijf aanspreken en upload mijn gegevens met 2 tot 2,5 MB/s over een 54 g netwerk. (wel met kabel aangesloten vanaf mijn router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MarkBM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:23:
[...]

Geen enkel probleem. Kan hem als netwerk schijf aanspreken en upload mijn gegevens met 2 tot 2,5 MB/s over een 54 g netwerk. (wel met kabel aangesloten vanaf mijn router)
Ik snap de link tussen het 54g-netwerk en die kabel niet helemaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
ik vermoed: pc-> draad-> router-> wireless-> xtreamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

SteeringWheel schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:56:
ik vermoed: pc-> draad-> router-> wireless-> xtreamer ;)
ik vermoed laptop -> wireless -> router -> draad -> xtreamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wharfedale schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:51:

Mijn 2310 laat met het bestand wat je linkte via mijn 2.0.0 xtreamer netjes DTS Surround in het display zien en speelt het ook af op mijn 5.1 speakerset. De tweede audiotrack is een 2.0 spoor.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Eind voige week heb ik er ook een besteld via de xtreamer.net webshop. Kreeg vervolgens bericht dat hij de 18e verzonden zou worden dus had me daar maar bij neergelegd.
Hoe groot was mijn verbazing toen vandaag GLS hem kwam bezorgen!

Heb hem met de gratis wifi antenne aangesloten op hdmi en met 2min deed hij het en speelde YouTube filmpjes. De shares folder van mijn MacBook had hij ook snel te pakken en films spelen goed. 720p mkv vond hij over wifi-g niet zo grappig nog, maar daar experimenteer ik nog wel wat mee of ga over naar n.
Morgen eens naar 2.x upgraden en kijken wat daar van komt. Tot nu toe een goed gevoel bij voor mijn slaapkamer!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Heb de extreamer nu een paar dagen in bezit. Ben er hartstikke tevreden over.
Voorheen speelde ik films af via de xbox of xbox 360, maar dit stukje techniek speelt toch heel wat meer formaten af.
Een aanradertje dus.

[ Voor 45% gewijzigd door Willianv op 12-11-2009 19:51 ]

• Roelos
  • Niet online
Ik heb mijn XSC nu zo'n week of twee. De koeler is echt top. Ik heb een interne hardeschijf ingebouwd en volgens mijn kan de Xtreamer zijn warmte goed kwijt. Tijdens het spelen wordt die warm (wat dus goed is). Toen ik de XSC nog niet erop had, had ik de fan ook uit staan, maar toen werd de Xtreamer toch wel erg heet. Misschien kon dat geen kwaad, maar dit is naar mijn gevoel beter.
Wat mij betreft dus een aanrader.

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Blamm schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:56:
Eind voige week heb ik er ook een besteld via de xtreamer.net webshop. Kreeg vervolgens bericht dat hij de 18e verzonden zou worden dus had me daar maar bij neergelegd.
Hoe groot was mijn verbazing toen vandaag GLS hem kwam bezorgen!

Heb hem met de gratis wifi antenne aangesloten op hdmi en met 2min deed hij het en speelde YouTube filmpjes. De shares folder van mijn MacBook had hij ook snel te pakken en films spelen goed. 720p mkv vond hij over wifi-g niet zo grappig nog, maar daar experimenteer ik nog wel wat mee of ga over naar n.
Morgen eens naar 2.x upgraden en kijken wat daar van komt. Tot nu toe een goed gevoel bij voor mijn slaapkamer!
Zeker de topper in deze prijsklasse op dit moment, zie je wel an de prijsstijgingen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door eddie02 op 12-11-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

eddie02 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:32:
[...]

Zeker de topper in deze prijsklasse op dit moment, zie je wel an de prijsstijgingen >:)
Och voor 119 incl wifi en verzending hoor je mij niet over de prijs klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Vandaag mijn tweede xtreamer besteld. Voor mijn ouders.
Reden? Het werkt gewoon goed, en met de nieuwste firmware blijkt dat ook het audio voor VCD-formaten werkend is geworden. Dit stond niet eens in de new features-list.

Bij multi-channels bestanden gaat het gewoon per kanaal. DTS, Dolby Prologic, Stereo whatever. Maar met de oude VCD-bestanden kreeg je gewoon per kanaal (links/rechts) tegelijkertijd twee talen door je speakers heen.
Sinds firmware 2.0 is het mogelijk om bij oude bestanden (met alleen stereo) om te kiezen voor Left channel, Right channel en stereo.
Dus ben ik maar eens begonnen om mijn VCD-collectie over te zetten op computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Roelos schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:10:
Ik heb mijn XSC nu zo'n week of twee. De koeler is echt top. Ik heb een interne hardeschijf ingebouwd en volgens mijn kan de Xtreamer zijn warmte goed kwijt. Tijdens het spelen wordt die warm (wat dus goed is). Toen ik de XSC nog niet erop had, had ik de fan ook uit staan, maar toen werd de Xtreamer toch wel erg heet. Misschien kon dat geen kwaad, maar dit is naar mijn gevoel beter.
Wat mij betreft dus een aanrader.
Ik kan me daar aleen maar bij aansluiten. Heb mijn heatsink met eigen koelpasta erop gezet en alles speelt goed af. Zo'n constructie zouden ze er eigenlijk standaard op moeten zetten en anders.. sja die 2 tientjes extra voor de rust :D Kan nu op mijn gemakje een film kijken (op normaal volume) laat op de avond zonder me te storen.

Heb zelf trouwens fw 2.01 erop staan en had eens een South Park aflevering met een *.ts bestand.
De Xt kon er niet zo goed mee overweg, want hij hikte er om de 30 secs even op. Voortaan gewoon mkv downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb nu 2 Xtreamers, eentje met firmware 2.0.1, en eentje met 2.0.2. Beiden hetzelfde probleem, wat ik met 1.0.3.1 niet had:

Hij vraagt als ik naar mijn NAS ga om een username/password. Die vul ik in, en sla ik op. Dan krijg ik shares te zien, ik selecteer Volume1 (ja, een CH3SNAS), en hij vraagt nogmaals om username/password. Ik vul ze (geirriteerd) nog een keer in en laat nogmaals opslaan. Ik kan dan mijn NAS op.

Echter, als ik via het hoofdmenu nogmaals naar My Shortcuts ga, en ik selecteer NAS:username:username, dan logt ie in, maar als ik dan Volume1 selecteer, dan krijg ik Logon Fail, en moet ik weer password opgeven. Waarom onthoudt ie de 2e x password niet?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kmf schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:20:
Heel vreemd dat NFS-gebeuren.

Met FW2.0 is het me eindelijk gelukt om NFS-connecties aan te leggen. Ik zat er ook een paar keer mee te kijken. Maar nu "verbreekt" de connectie op 1 of ander emanier. Als ik meer dan 2 lagen diep ga zijn er opeens geen folders/bestanden meer om te bekijken. Soms gebeurt dit al met 1 laag. (dus klik op NFS-shortcut=leeg)
Wat mij opvalt is dat de Xtreamer met NFS geen files ziet als er een spatie in de foldernaam zit. Dus ik kom wel tot /video/dvd/film_zonder_spatie maar niet /video/dvd/film met spatie.

Geen idee of meer mensen het hebben en of het aan de NFS settings kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
Frank-NL schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:59:
[...]

Wat mij opvalt is dat de Xtreamer met NFS geen files ziet als er een spatie in de foldernaam zit. Dus ik kom wel tot /video/dvd/film_zonder_spatie maar niet /video/dvd/film met spatie.

Geen idee of meer mensen het hebben en of het aan de NFS settings kan liggen.
niet zo gek he angezien nfs geen filenamen met spatie ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

is het eigenlijk mogelijk om de xtreamer altijd in preview mode te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
intraxi schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:56:
[...]

niet zo gek he angezien nfs geen filenamen met spatie ondersteund...
Dat verklaart dan een hoop :)

Vreemd genoeg met alleen underscores loop ik na 1 of 2 levels nog steeds dood. Zoals eerder ook al werd gemeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sinds kort ook in het bezit van een Xtreamer met FW 2.02. Prachtig apparaat, speelt tot nu toe werkelijk alles af wat ik aanbiedt. Ik gebruik 'm zonder ingebouwde harddisk. Streamen via (bedraad) LAN werkt uitstekend.

Heb hiervoor verschillende andere mediaspelers gehad (waaronder de TVIX-4100 en de Popcorn A-110) maar geen van allen waren zo stabiel als de Xtreamer. Heb bijv nog geen enkele spontane reboot gehad.

Twee tips misschien voor de FAQ:
- (Youtube) filmpjes kun je beeldvullend maken door de zoomknop van de AB te gebruiken
- Schokkerig beeld bij niet 24fps materiaal? --> Zet de 24fps optie in de Xtreamer UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:10:
Ik heb nu 2 Xtreamers, eentje met firmware 2.0.1, en eentje met 2.0.2. Beiden hetzelfde probleem, wat ik met 1.0.3.1 niet had:

Hij vraagt als ik naar mijn NAS ga om een username/password. Die vul ik in, en sla ik op. Dan krijg ik shares te zien, ik selecteer Volume1 (ja, een CH3SNAS), en hij vraagt nogmaals om username/password. Ik vul ze (geirriteerd) nog een keer in en laat nogmaals opslaan. Ik kan dan mijn NAS op.

Echter, als ik via het hoofdmenu nogmaals naar My Shortcuts ga, en ik selecteer NAS:username:username, dan logt ie in, maar als ik dan Volume1 selecteer, dan krijg ik Logon Fail, en moet ik weer password opgeven. Waarom onthoudt ie de 2e x password niet?
Ik heb zelf ook een ch3snas, maar iedereen binnen mijn netwerk heeft vrijelijk toegang tot de nas, ik hoef dus geen username of ww in te geven, heb jij dat zo specifiek anders ingesteld in de nas webinterface bij de network access list?

Zelf heb ik mijn nas voorzien van de fonz funplug en daarmee de nfs server op de nas ingeschakeld. Vervolgens nfs shortcuts op de xtreamer aangemaakt en benader dus nu alles via nfs shortcuts, voordeel is dat je veel sneller bij de gewenste bestanden bent en het speelt nog eens veel soepeler af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb alle MP3's op mijn Xtreamer keurig in subdirectories staan. Als ik echter een lijst wil maken ok zodoende random al die bestanden af te kunnen spelen, dan kan ik alleen maar bestanden selecteren in één subdirectory. Is er een truukje waardoor ik alle bestanden uit subdirectories random af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:02:
[...]

Ik heb zelf ook een ch3snas, maar iedereen binnen mijn netwerk heeft vrijelijk toegang tot de nas, ik hoef dus geen username of ww in te geven, heb jij dat zo specifiek anders ingesteld in de nas webinterface bij de network access list?

Zelf heb ik mijn nas voorzien van de fonz funplug en daarmee de nfs server op de nas ingeschakeld. Vervolgens nfs shortcuts op de xtreamer aangemaakt en benader dus nu alles via nfs shortcuts, voordeel is dat je veel sneller bij de gewenste bestanden bent en het speelt nog eens veel soepeler af.
Ik had in eerste instantie inderdaad de een user aangemaakt op mijn Volume1 share, zodat niet zomaar iedereen bij mijn bestanden kan, er staan ook prive documenten op mijn NAS, vandaar. En je weet natuurlijk nooit hoeveel mensen er graag mijn wlan op willen :).

Maar voorlopig heb ik het probleem opgelost door op geselecteerde folders nieuwe shares aan te maken waarop ALL leesrechten heeft.

Kun jij me vertellen waarom NFS beter zou zijn dan gewone SMB shares? En in hoeverre is dat anders dan een uPNP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
Is het met deze speler mogelijk om rechtstreeks van usenet te downloaden, via een aangesloten externe USB HDD, zonder tussenkomst van een computer/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dennis Lammers schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:20:
Is het met deze speler mogelijk om rechtstreeks van usenet te downloaden, via een aangesloten externe USB HDD, zonder tussenkomst van een computer/laptop?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:52:
[...]

Kun jij me vertellen waarom NFS beter zou zijn dan gewone SMB shares? En in hoeverre is dat anders dan een uPNP server?
Voordeel is zoals genoemd dat je directe snelkoppelingen kunt maken naar bv je music files en video files, tv shows etc, daar heb ik nu allemaal aparte snelkoppelingen voor, dus met 2 klikken ben ik nu op de plaats waar ik wil zijn, nfs snelkoppelingen en dan de gewenste map, dit kan nog steeds niet onder het netwerk gedeelte van de xtreamer en daar moet je dus eindeloos browsen.

2e voordeel is dat het veel minder cpu belastend is en dus het streamen soepeler verloopt, bij gewone dvd's en mp3's zal je dat niet zo merken maar wel bij HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:35:
Ik heb alle MP3's op mijn Xtreamer keurig in subdirectories staan. Als ik echter een lijst wil maken ok zodoende random al die bestanden af te kunnen spelen, dan kan ik alleen maar bestanden selecteren in één subdirectory. Is er een truukje waardoor ik alle bestanden uit subdirectories random af kan spelen?
Je zou een m3u playlist kunnen maken via playlist creator, dan kan het wel en is de manier zoals ik het nu doe. Zonder ingebouwde schijf kan het volgens mij nog niet anders en is persoonlijk een grote ergernis. Je zou toch verwachten direct een playlist te kunnen maken via de xtreamer, ongeacht of je nu een interne hdd, externe usb hdd of nas hebt. Lijkt me ook niet echt een pre met het oog op hun eigen eTrayz nas.

Zie op het forum voor meer info over de playlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Cujo, is het voor jou heel vervelend om eens hetzelfde te proberen als wat ik heb? Dus even een user aanmaken, die rechten geven op een bepaalde map, en dan in de Xtr die map selecteren. Ik ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt dat Xtr de username/pwd onthoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Frank-NL schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:38:
[...]

Dat verklaart dan een hoop :)

Vreemd genoeg met alleen underscores loop ik na 1 of 2 levels nog steeds dood. Zoals eerder ook al werd gemeld in dit topic.
Even mezelf quoten. Permissies stonden niet goed :X Spaties in filenames werken trouwens prima met NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 23:08

RedFox

Heb je een OV ofzo?

SeatRider schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:10:

Heb precies hetzelfde probleem met mijn ch3snas (al draai ik nog 2.0.0): sinds de firmware upgrade moet ik bij het selecteren van de schijf mijn username&password invullen en ik krijg het niet voor elkaar dat deze onthouden worden. Redelijk vervelend omdat ik ook niet zomaar alles open wil zetten.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:25:
Cujo, is het voor jou heel vervelend om eens hetzelfde te proberen als wat ik heb? Dus even een user aanmaken, die rechten geven op een bepaalde map, en dan in de Xtr die map selecteren. Ik ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt dat Xtr de username/pwd onthoudt :)
Heb het even voor je getest en inderdaad werkt het niet, moet steeds alles opnieuw invoeren, net zoals RedFox hierboven dus ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

OK bedankt jongens, fijn dat t niet aan mij ligt :). Ik heb m ook al gemeld op het forum van Xtreamer. Als jullie daar ook bekend zijn, misschien even in dat topic melden dat jullie hetzelfde probleem hebben - hopelijk bespoedigt dat een fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
Komt nog wel, naar de interne HD wil het wel met NZBget(Zie begin Deel 2).
Moet dus ook wel lukken naar SDB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
ha ,

is het al mogelijk om een soort van xmbc skin of media portal software erop te instaleren??
en zo niet, gaat dat nog lang duren?
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.