Ja, dat gaat nog lang duren. De huidige firmware ondersteunt niets van skinning, dus dat gedeelte moet nog helemaal opgepakt worden.alliems schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:17:
ha ,
is het al mogelijk om een soort van xmbc skin of media portal software erop te instaleren??
en zo niet, gaat dat nog lang duren?
Ik heb gisteren de HDD er uit gehaald van mijn xtreamer. Maar ik merk nu dat het veel trager opstart. Hebben anderen dat ook gemerkt?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Is het ook mogelijk een externe usb hardeschijf te koppelen?
van 250gb bijvoorbeeld?
van 250gb bijvoorbeeld?
Knowledge is my Weapon
jaSnyder schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:31:
Is het ook mogelijk een externe usb hardeschijf te koppelen?
van 250gb bijvoorbeeld?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
En afspelen van de externe HD is dan mogelijk ?
nog een kleine vraag,
Het streamen via wifi gaat vloeiend ?
ik wil graag dvd`s streamen vanaf mijn "download server" naar de Xtreamer. kabels trekken naar de locatie van de xtreamer is namelijk erg lastig.
Knowledge is my Weapon
Ik zou zeggen lees de faq, het staat er allemaal in.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
ok thanks nog 1 vraag...
in de faq staat het volgende:
Kan ik probleemloos 1080p streamen over wifi?
ik wil graag weten of het streamen van een "normale" dvd vlekkeloos gaat
Knowledge is my Weapon
@Snyder: Daar kom je maar op een manier achter: het zelf proberen. Dat het bij x goed gaat (hoogst onwaarschijnlijk overigens, streamen en wifi = no go) wil niet zeggen dat het bij y ook lukt. Er zijn teveel factoren om te kunnen zeggen dat het overal zal lukken.
Verwijderd
Dit ligt helemaal aan je opstelling. Ik kan 720p vlekkeloos streamen. 1080p lukt niet.... (volgens mij kan dit ook (nog) helemaal niet over wifi)Snyder schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:00:
ok thanks nog 1 vraag...
Xtreamer staat ong 3 meter van de router af en streamt over de g-band... Ontvangst is ong 75%.
Beveiliging is WPA2-AES....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 15:48 ]
zijn er meer mensen met problemen met externe usb harde schijven? Als ik de xtreamer uit doe en het usb kabeltje los haal en weer aansluit dan doet hij het. Als ik nu vervolgens de xtreamer uitdoe en weer aan(laten we zeggen na een uur) dan herkent hij hem niet. Wel via het netwerk. Xtreamer uit kabeltje eruit en erin en hoppa hij doet het weer. Vreemd toch?
Verwijderd
Heb een 1TB Western Digital schijf via USB aan mijn Xtreamer hangen. Werkt perfect. Heb hiervoor gekozen omdat de fan vrij veel herrie maakt en daarom geen HDD in de Xtreamer wil. Tot op heden nog geen USB problemen ervaren.paulpayne schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:32:
zijn er meer mensen met problemen met externe usb harde schijven? Als ik de xtreamer uit doe en het usb kabeltje los haal en weer aansluit dan doet hij het. Als ik nu vervolgens de xtreamer uitdoe en weer aan(laten we zeggen na een uur) dan herkent hij hem niet. Wel via het netwerk. Xtreamer uit kabeltje eruit en erin en hoppa hij doet het weer. Vreemd toch?
Verwijderd
In welke USB poort heb je hem zitten? Je moet als je ervoor staat die rechter pakken...paulpayne schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:32:
Ik heb geen problemen...
Zeer tevreden met mijn net aangeschafte Xtreamer.
Alleen als ik via de MediaServer files vanaf mijn laptop wil uploaden geeft hij Server (IO) errors ??
De .jpg uit de folder load hij wel up ...
Alleen als ik via de MediaServer files vanaf mijn laptop wil uploaden geeft hij Server (IO) errors ??
De .jpg uit de folder load hij wel up ...
Verwijderd
FTP Probleem
Ik heb een USB-Stick in mijn Xtreamer en wil daar een aantal plsx (radiostreams) bestanden op kopieren m.b.v. FTP.
Ik kan verbinding maken met filezilla en bladeren door de bestanden/mappen op de stick.
Een directory maken en verwijderen lukt ook.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om bestanden naar/van de Xtreamer te kopieren: "530 Server is busy, sorry.".
Iemand een idee?
Ik heb een USB-Stick in mijn Xtreamer en wil daar een aantal plsx (radiostreams) bestanden op kopieren m.b.v. FTP.
Ik kan verbinding maken met filezilla en bladeren door de bestanden/mappen op de stick.
Een directory maken en verwijderen lukt ook.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om bestanden naar/van de Xtreamer te kopieren: "530 Server is busy, sorry.".
Iemand een idee?
Dat is mogelijk, maar download snelheid is misschien lager dan gewend? zie ook http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=11&t=4061Dennis Lammers schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:20:
Is het met deze speler mogelijk om rechtstreeks van usenet te downloaden, via een aangesloten externe USB HDD, zonder tussenkomst van een computer/laptop?
Een vraag van mij, kan de Xtreamer ook plat liggen of is ie daar niet voor gemaakt?
Ik had hem juist altijd plat liggen ivm het geluid, want liggend leek de fan rustiger.witteveder schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:14:
Een vraag van mij, kan de Xtreamer ook plat liggen of is ie daar niet voor gemaakt?
Er zijn volgens mij wel 2 nadelen aan het plat leggen.
1) De Xtreamer wordt warm aan beide kanten. De warmte hoopt dan zeg maar op tussen je meubel en de Xtreamer, dus hij kan de warmte niet goed kwijt
2) Natuurlijk het stof verhaal. Als het gat naar beneden wijst komt als het goed is minder stof binnen.
Heb zelf een heatsink van Tranquilo erop gemonteerd, de fan uitgezet en de Xtreamer weer overeind naast de tv gezet.
Verwijderd
Volgens mij valt het met de download snelheid wel mee, alleen ik denk dat het uitpakken van de rar bestanden echt eeuwen duurt op de xtreamer.... Ga het deze week maar eens uitproberen.witteveder schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:14:
[...]
Dat is mogelijk, maar download snelheid is misschien lager dan gewend? zie ook http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=11&t=4061
Plat liggen is geen probleem, zou ik hem wel op de rechterzijkant leggen omdat het koelprofiel zich tegen de linkerzijkant bevindt.
Ik zie dat de levertijden bij (alle?) webwinkels op 2-3 weken staat... Dat is weer jammer.
Misschien een brakke USB-kabel. Heb je al een andere kabel geprobeerd?paulpayne schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:32:
Enige idee over de levertijd?AlexR schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:29:
Zo, ik heb ook een Xtreamer besteld na de redelijk positieve ervaringen hier op dit forum.
Nee dat kon ik dus niet echt vinden op https://shop.xtreamer.net. Zodra ik er iets meer over weet laat ik het hier weten!
Zijn die rood-omkaderde blauwe waarschuwingen zo moeilijk te lezen?
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 19-11-2009 18:29 ]
nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'
Ik vermoed dat het YouTube-kanaal in de Xtreamer ook gaat verdwijnen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zal er niet minder om slapenpven schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:13:
nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Sinds firmware versie 2 werkte het goed bij mij en vind ik het juist leuk om door YouTube te bladeren. Ik zal het niet missen als het verdwijnt, maar ik kan het wel waarderen als ik het kan blijven gebruiken.
zolang het een enorm geklooi is om een simpele search query in te voeren maakt het mij niet uit. Dat toetsenbord zuigt. Zou je er een USB toetsenbord op aan kunnen sluiten en laten werken?
Ik gebruik de nieuwe rc-remote, dan kan ik vanaf mijn laptop mijn zoekqueries via de Xtreamer afvuren. Werkt prima!
Verwijderd
Klopt dat is wel ideaal.
Ik zal youtube ook niet missen, kwaliteit ervan was toch niet om aan te zien.
Quote moderator Xtreamer-forum:
"it was announced long time ago in the chat that this will come. but same time, there were some hints that we will be able to use youtube and many other flv video sites in a much better way in future =)"
USB toetsenbord gaat niet werken...
Quote moderator Xtreamer-forum:
"it was announced long time ago in the chat that this will come. but same time, there were some hints that we will be able to use youtube and many other flv video sites in a much better way in future =)"
USB toetsenbord gaat niet werken...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 09:01 ]
Tsja, mee eensVerwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:47:
Ik heb overigens net de eTrayz besteld bij Xtreamer (oftewel, de NAS die ze aanbieden
Beta firmware 2.1 is uit voor testers, geen grote verbeteringen en (nog) GEEN JUKEBOX
:
http://forum.xtreamer.net/blog.php/?p=854
New Features:
1. “My Shortcut” in Home menu.
- Add your favorite contents from HDD (Internal/External) to “My Shortcut”
- By pressing “Func” key from Remote Control select “Add to My Shortcut”
- To remove from My Shortcut press “Func” key and select “Delete from My Shortcut” from My Shortcut menu.
- Contents are ordered as per their insert order, not alphabetically.
- Folders and files are displayed from “All” menu only, “Music/Photo/Video” menu only shows respective files not folders
2. eTrayz auto search and mount.
- eTrayz can be auto searched and mounted from media library.
- Only one eTrayz device supported for auto mount now, later all in local network will be supported..
3. Estonian language support.
- Estonian language support for OSD and subtitle.
Improvements:
1. Photo preview UI improved
2. Movie preview UI improved.
3. Improved ODD (audio & data disc) detection.
- DVD CSS will be added by next f/w.
4. Font outline increased 1 pixel more in thickness.
Bug Fix:
1. During movie playback, after pressing “Stop” button it went to “All” menu from “Movie” menu.
2. Playback OGG with CoverArt.
- Sometimes “invalid file” displayed, we will fix next f/w.
- Not display tag info.
To Do:
1. NFS auto search.
2. All NSF and Samba shares will be displayed directly from “Media Library->NET” menu
- Dept will be decreased from Group->PC_name->Share_folder to Share_folder
- Wi-Fi connection improvement
New Features:
1. “My Shortcut” in Home menu.
- Add your favorite contents from HDD (Internal/External) to “My Shortcut”
- By pressing “Func” key from Remote Control select “Add to My Shortcut”
- To remove from My Shortcut press “Func” key and select “Delete from My Shortcut” from My Shortcut menu.
- Contents are ordered as per their insert order, not alphabetically.
- Folders and files are displayed from “All” menu only, “Music/Photo/Video” menu only shows respective files not folders
2. eTrayz auto search and mount.
- eTrayz can be auto searched and mounted from media library.
- Only one eTrayz device supported for auto mount now, later all in local network will be supported..
3. Estonian language support.
- Estonian language support for OSD and subtitle.
Improvements:
1. Photo preview UI improved
2. Movie preview UI improved.
3. Improved ODD (audio & data disc) detection.
- DVD CSS will be added by next f/w.
4. Font outline increased 1 pixel more in thickness.
Bug Fix:
1. During movie playback, after pressing “Stop” button it went to “All” menu from “Movie” menu.
2. Playback OGG with CoverArt.
- Sometimes “invalid file” displayed, we will fix next f/w.
- Not display tag info.
To Do:
1. NFS auto search.
2. All NSF and Samba shares will be displayed directly from “Media Library->NET” menu
- Dept will be decreased from Group->PC_name->Share_folder to Share_folder
- Wi-Fi connection improvement
[ Voor 87% gewijzigd door SteeringWheel op 21-11-2009 12:28 ]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Ik kan niet bij dit topic (waarschijnlijk besloten) maar staat er in de releasenotes een fix voor mijn probleem (SeatRider in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2")?SteeringWheel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:39:
Beta firmware 2.1 is uit voor testers, geen grote verbeteringen en (nog) GEEN JUKEBOX:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Het goede nieuws is dat het dus als probleem is erkend, maar een oplossing komt er nog niet.
Ik heb een USB-man-USB-vrouwtje-kabel gekocht, zoals hier eerder is voorgsteld, om de wifi-ontvanger bij de xtreamer weg te houden en dat lijkt te werken.. Thnx!
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Een draadloos probleem opgelost met een draadje 
Van mij mag dit probleem prioriteit 1 krijgen. Zo'n draad door de woonkamer is toch geen gezicht.
Van mij mag dit probleem prioriteit 1 krijgen. Zo'n draad door de woonkamer is toch geen gezicht.
[ Voor 51% gewijzigd door Masimo op 21-11-2009 16:13 ]
Verwijderd
Ik heb een vraag, dit is me nog niet helemaal duidelijk:
- Kan ik via mijn router media streamen vanaf mijn pc zonder een harde schijf in dit ding te hangen?
- Weet iemand of deze met internet en mijn pc kan communiceren via mijn Davolink modem/router? (Tele2)
Ben benieuwd naar jullie reactie(s)!
- Kan ik via mijn router media streamen vanaf mijn pc zonder een harde schijf in dit ding te hangen?
- Weet iemand of deze met internet en mijn pc kan communiceren via mijn Davolink modem/router? (Tele2)
Mag ik vragen wat je zelf al geprobeerd hebt om deze vragen te beantwoorden?Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:44:
De eerste vraag wordt door velen hier gedaan en wordt vaak besproken.
De tweede vraag, is dat niet hetzelde als de eerste vraag?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Dit voegt niets toe.
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 21-11-2009 21:46 ]
Heel veel leesvoer verder heb ik de WD live en de Xtreamer op het oog. Lees net dat de WD live geen dvd menu's kan lezen...erg handig als mijn kleine man de bumba dvd wil kijken met menu....
Vraagje over de Xstreamer:
Ik las dat de opstarttijd van dit mooie stukje hardware 25 seconden is, klopt dit?
Edit: is dit aangepast na een firmware update?
Ik las dat de opstarttijd van dit mooie stukje hardware 25 seconden is, klopt dit?
[ Voor 7% gewijzigd door zwoelie op 21-11-2009 20:08 ]
Verwijderd
De eerste vraag had ik misschien niet moeten stellen, ik meen inderdaad terug te kunnen lezen in andere posts dat dit kan, maar niet letterlijk. Ik ben dan ook een redelijk leek, maar heb al wel verder op Tweakers gezocht en op de site van de Xtreamer.Tukk schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:58:
[...]
Mag ik vragen wat je zelf al geprobeerd hebt om deze vragen te beantwoorden?
De eerste vraag wordt door velen hier gedaan en wordt vaak besproken.
De tweede vraag, is dat niet hetzelde als de eerste vraag?
Vwb de tweede, ik weet gewoon echt niet of je dit apparaat zo op een Davolink kunt aansluiten en dat hij dan met mijn PC kan praten. Ik heb geen ervaring met het maken van een netwerk thuis en heb hier gewoon geen kennis van.
Een switch/router is een switch/router. Xtreamer (of wat voor apparaat dan ook) ziet niet om welk merk en type het gaat. Dat is 100% transparant. Dus 100%: ja, dat gaat werken.Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:54:
[...]
Vwb de tweede, ik weet gewoon echt niet of je dit apparaat zo op een Davolink kunt aansluiten en dat hij dan met mijn PC kan praten. Ik heb geen ervaring met het maken van een netwerk thuis en heb hier gewoon geen kennis van.
Xt gebruik ik in combinatie met synology nas 109j. Werkt erg goed mbv bedraadnetwerk 1080p mkv streamen is geen probleem.
Het valt me alleen op dat xvid bestanden niet vloeiend spelen. En dat de 24p functie het alleen maar erger maakt. Wat is jullie ervaring speelt alles vloeiend af?
Het valt me alleen op dat xvid bestanden niet vloeiend spelen. En dat de 24p functie het alleen maar erger maakt. Wat is jullie ervaring speelt alles vloeiend af?
Het is ook belangrijk te melden welke techniek je gebruikt om de connectie op te bouwen.BrotherGecko schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 23:22:
Xt gebruik ik in combinatie met synology nas 109j. Werkt erg goed mbv bedraadnetwerk 1080p mkv streamen is geen probleem.
Ik heb een ds107 en ik gebruik draadloos NFS, dat levert me bij mkv's en xvid's geen enkel probleem op. Wel gebruik ik een CRT, ik weet niet of dat invloed heeft op de snelheid van coderen.
25 seconden kan wel kloppen ja. Ik ben een mediacenter pc gewend, en dan is dit nog snel.zwoelie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:39:
Heel veel leesvoer verder heb ik de WD live en de Xtreamer op het oog. Lees net dat de WD live geen dvd menu's kan lezen...erg handig als mijn kleine man de bumba dvd wil kijken met menu....![]()
De meeste mensen hebben het idee dat na de 2.0.x firmware update het apparaat nog iets langer boot.
Via samba maar heb net getest door de film af te spelen vanaf een usb-stick. Ook dan loopt ie niet vloeiend. Op mijn pc gaat het goed dus door de films komt het niet.Tukk schreef op zondag 22 november 2009 @ 08:38:
[...]
Het is ook belangrijk te melden welke techniek je gebruikt om de connectie op te bouwen.
Ik heb een ds107 en ik gebruik draadloos NFS, dat levert me bij mkv's en xvid's geen enkel probleem op. Wel gebruik ik een CRT, ik weet niet of dat invloed heeft op de snelheid van coderen.
Hopelijk gaat het met FW 2.1 beter.
Ik had eindelijk eens tijd om de nieuwe fan erin te plaatsen. Nadat ik hem aan had gehad heb ik er binnen een minuut weer de oude in geplaatst, die nieuwe maakt veel meer herrie dan de oude (bij mij dan). 
Daarbij is bij het openmaken helaas een pinnetje van de case afgebroken waardoor ik hem niet goed meer dicht kan schroeven.
Over FW 2.1 gesproken: ik was beta-tester, maar nu blijkbaar niet meer. Is er iets veranderd op dat vlak en had ik iets door moeten geven?
Daarbij is bij het openmaken helaas een pinnetje van de case afgebroken waardoor ik hem niet goed meer dicht kan schroeven.

Over FW 2.1 gesproken: ik was beta-tester, maar nu blijkbaar niet meer. Is er iets veranderd op dat vlak en had ik iets door moeten geven?
Ik wil ook streamen vanaf mijn PC. Tot op heden loopt dit niet lekker. Kan alleen avi's streamen via gedeelde bestanden van Windows mediaplayer. Lijkt mij niet de manier, wil ook graag ISO's en DVD's streamen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:44:
Is er een handleiding beschikbaar waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je dit kan opzetten? Of kan iemand dit in het kort opschrijven?
Alvast bedankt.
Zou je hier: http://forum.xtreamer.net...=11&t=1313&p=50387#p50387 iets mee kunnen?xtr schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:14:
Is er een handleiding beschikbaar waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je dit kan opzetten? Of kan iemand dit in het kort opschrijven?
Welles
Het lijkt zo gruwelijk lang allemaal maar het zal zo zijn. Ik lees verder goeie verhalen en gelukkig maar, heb hem al in de bestelling staan !SeatRider schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:20:
[...]
25 seconden kan wel kloppen ja. Ik ben een mediacenter pc gewend, en dan is dit nog snel.
De meeste mensen hebben het idee dat na de 2.0.x firmware update het apparaat nog iets langer boot.
Nu even met wifi verbinden met pc, in januari bedraad.
thx voor de bevestiging.
Net mijn wifi usb antenne geïnstalleerd en de XT streamt, voor zover ik kan nagaan (nog geen volledige film gekeken), al mijn 1080p films vlekkeloos. Ik heb trouwens wel mijn gehele netwerk enkel via wireless-n (D-Link DIR-655 router)Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:44:
[...]
Dit ligt helemaal aan je opstelling. Ik kan 720p vlekkeloos streamen. 1080p lukt niet.... (volgens mij kan dit ook (nog) helemaal niet over wifi)
Xtreamer staat ong 3 meter van de router af en streamt over de g-band... Ontvangst is ong 75%.
Beveiliging is WPA2-AES....
Ik vind het echt niet lang. Je slingert hem aan, gaat even lekker zitten, haalt wat drinken en als je er echt klaar voor bent is de Xtreamer klaar met starten.zwoelie schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:04:
[...]
Het lijkt zo gruwelijk lang allemaal maar het zal zo zijn. Ik lees verder goeie verhalen en gelukkig maar, heb hem al in de bestelling staan !![]()
Nu even met wifi verbinden met pc, in januari bedraad.
thx voor de bevestiging.
Ik heb een opvallend ding gevonden.
Als ik vanaf windows naar \\myxtreamer\Xtreamer\sda1 aan het kopieren ben, dan gaat het kopieren aanmerkelijk sneller als ik iets aan het afspelen ben. Overiges kopieer ik via wifi.
[ Voor 18% gewijzigd door pven op 22-11-2009 20:48 ]
Bedankt het is gelukt. Streamen van HD materiaal gaat met horten en stoten.roy.ahuis schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:38:
[...]
Zou je hier: http://forum.xtreamer.net...=11&t=1313&p=50387#p50387 iets mee kunnen?
Van het weekend geprobeerd de firmware te upgraden van 1.0.2 naar 2.0.2, maar helaas tegen de een HDMI bug aangelopen: scherm krijgt een paarse gloed en verliest de HDMI instelling (1080p, 60Hz). Is bekend op het Xtreamer forum. Tevens lukt het ook niet meer om netwerkverbindingen naar de shares op andere pc's aan te brengen (wireless), terwijl dit wel in 1.0.2 werkte.
Vervolgens maar besloten om firmware 1.0.3 erop te zetten. Ik mis dan helaas wel alle mooie nieuwe functionaliteit (internetradio, etc) maar:
* Benaderen van shares lukte weer heel makkelijk
* Geen paarse gloed.
Mbt de paarse gloed: dit zou komen door een fout in de 'handshake' met de Sony LCD TV. Voorgestelde oplossing is iedere keer na opstarten de HDMI kabel eruit te halen en weer in te steken.
Kan best zijn, maar dit heeft toch gewerkt? Ik heb eerder eens gepost dat je met de start van een nieuw product enkele bugs op de koop toe moet nemen, maar dat zaken verslechteren met nieuwe verbeteringen is wel teleurstellend.
Vervolgens maar besloten om firmware 1.0.3 erop te zetten. Ik mis dan helaas wel alle mooie nieuwe functionaliteit (internetradio, etc) maar:
* Benaderen van shares lukte weer heel makkelijk
* Geen paarse gloed.
Mbt de paarse gloed: dit zou komen door een fout in de 'handshake' met de Sony LCD TV. Voorgestelde oplossing is iedere keer na opstarten de HDMI kabel eruit te halen en weer in te steken.

Welke methode heb je gebruikt?xtr schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:59:
[...]
Bedankt het is gelukt. Streamen van HD materiaal gaat met horten en stoten.
NFS werkt bij mij het best, stream ook HD films via een wireless g netwerk zonder al te veel problemen.
Mijn situatie: Laptop-wifi-router-kabel-xtreamer
Iemand al de passieve koeler besteld voor zijn Xtreamer?
Mijn xtreamer staat nog in bestelling via shop.xtreamer.net maar vond een passieve koeler als aanbieding op http://www.wf-systems.com/ (22,- incl verzending)
Lijkt mij een goede upgrade om van de lawaaige koeler af te komen

Mijn xtreamer staat nog in bestelling via shop.xtreamer.net maar vond een passieve koeler als aanbieding op http://www.wf-systems.com/ (22,- incl verzending)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Yep, die heb ik (2x) besteld, hopelijk komen ze deze week binnen want de fan's van beide xtreamers lopen aan en om de fan nou uit te zetten tijdens het kijken van films is net ff te, hij wordt dan zo heet dat ik de zijkant eigenlijk niet vast kan houden.arjants schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:17:
Lijkt mij een goede upgrade om van de lawaaiige koeler af te komen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het schijnt aardig wat verschil te maken dus ik ben benieuwt.
[EDIT]
Nog een bugje in de xTreamer als je muziek luisterd oid en je delete dan een willekeurige file (van het netwerk, van HDD niet geprobeerd) dan stopt hij met het afspelen van dat wat je aan het luisteren was.
Ik heb nu zo'n 3 weken deze koeler. Echt een aanrader! Stilte.arjants schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koelt goed en het ziet er ook nog goed uit. Daarmee bedoel ik dat alles naadloos aansluit en precies past.
Ik heb vandaag mijn 2e xtreamer binnen gekregen. Deze is dus een week geleden besteld.
Maar nu begrijp ik het gezeur over de fan. Deze nieuwe xtreamer is veel lawaaieriger dan mijn eerste xtreamer. En dat allemaal al tijdens het opstarten/main menu. Echt vreemd dat er zo'n verschil in is. Ik had tenminste verwacht dat de nieuwe fan veel stiller zal zijn.
Maar nu begrijp ik het gezeur over de fan. Deze nieuwe xtreamer is veel lawaaieriger dan mijn eerste xtreamer. En dat allemaal al tijdens het opstarten/main menu. Echt vreemd dat er zo'n verschil in is. Ik had tenminste verwacht dat de nieuwe fan veel stiller zal zijn.
Ik heb vandaag ook mijn xtreamer binnen gekregen maar heb geen last van de koeler.
Als het helemaal stil is, wat het natuurlijk bijna nooit is, dan hoor je heel iets.
firmware versie 2.0.2 staat erop staan en er zit een HD in, de stand van de koeler heb ik op laag gezet, na het kijken van een filmpje is hij niet heel warm geworden ofzo.
Als het helemaal stil is, wat het natuurlijk bijna nooit is, dan hoor je heel iets.
firmware versie 2.0.2 staat erop staan en er zit een HD in, de stand van de koeler heb ik op laag gezet, na het kijken van een filmpje is hij niet heel warm geworden ofzo.
Ik heb de bestelling ook maar uit laten gaan. Het is aan de ene kant wel jammer, want nu heeft de xtreamer me toch 150 euro gekost zo.Roelos schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:41:
[...]
Ik heb nu zo'n 3 weken deze koeler. Echt een aanrader! Stilte.
Koelt goed en het ziet er ook nog goed uit. Daarmee bedoel ik dat alles naadloos aansluit en precies past.
Ik heb de Xtreamer nu ongeveer een week. Met de Firmware 2.0.2 is het mij opgevallen dat random Xvid-bestanden niet willen inladen. Ik stream draadloos van mijn pc waar een externe HD op aangesloten is.
Als ik dan het Xvid bestand aanklik dan lijkt het of het bestand gaat afspelen, maar na ongeveer 30 sec. vliegt het beeld van de TV er uit. Ondanks dat op de Xtreamer het groene lampje brand, reageert hij niet meer op input van de afstandsbediening en alleen een harde reset dmv de stroom eraf te halen brengt hem weer tot leven. Soms moet ik dit dan drie keer herhalen voordat hij het bestand toch gaat afspelen. Andere dagen werkt het bestand gewoon in een keer, zonder enig probleem.
Hebben jullie dit ook ?
Als ik dan het Xvid bestand aanklik dan lijkt het of het bestand gaat afspelen, maar na ongeveer 30 sec. vliegt het beeld van de TV er uit. Ondanks dat op de Xtreamer het groene lampje brand, reageert hij niet meer op input van de afstandsbediening en alleen een harde reset dmv de stroom eraf te halen brengt hem weer tot leven. Soms moet ik dit dan drie keer herhalen voordat hij het bestand toch gaat afspelen. Andere dagen werkt het bestand gewoon in een keer, zonder enig probleem.
Hebben jullie dit ook ?
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Heb de xtreamer V2.02 sinds 18 november (13 nov. besteld bij HD supplies inc. Etrayz), fan is idd hoorbaar, maar na deze op handmatig "45" te zetten is hij bijna niet meer hoorbaar, heb tevens een HD ingebouwd.
Ik heb de xtreamer draadloos verbonden met m'n Netgear B/G router (1 betonnen verd. hoger), het streamen van DVD/ISO/IFO etc. gaat allemaal zonder problemen, maar met MKV en Blue Ray gaan de eerste 20 seconden goed, vervolgens moet hij te veel bufferen waardoor hij begint te stotteren (vrijdag bij HCC even een N router kopen, kijken of het dan beter gaat).
Ik heb de USB draadloze N adapter met een USB kabel verbonden aan de Xtreamer, omdat anders de ander USB aansluiting niet echt gebruikt kan worden (Adapter neemt net iets te veel ruimte in), tevens is het bereik hierdoor verbeterd.
Van de week ook even NZBget geinstalleerd op de xtreamer (heel makkelijk) en deze werkt prima, de snelheid is bij mij niet volledig maar toch nog redelijk te noemen (800kbps), hopen dat de Etrayz dit beter gaat doen.
Tevens controlleerd NZBget middels de par bestanden en pakt hij het uit naar de door jouw opgegeven locatie, het maakt dus ook niet uit of je gebruik maakt van de interne/netwerk of een usbschijf voor het downloaden.
Via de optie "Netwerk" kun je ook je pc's in het netwerk vinden, mocht deze niet aanwezig zijn dan moet je even een shortcut aanmaken naar het ipadres van de pc.
Indien je de webserver in de Xtreamer aan hebt staan kun je ook via het ipadres van de Xtreamer de webschil benaderen en via de pc je filmpjes bekijken en muziek afluisteren, tevens kun je hier de opties voor de NAS/NFS/Back&restore etc. instellen.
Via http://ipadresxtreamer/rc kun je de remote benaderen, indien je op de xstreamer via applicaties de webserver geactiveerd hebt.
Voor de rest heb ik nog geen bestand kunnen ontdekken wat hij niet afspeeld.
Een TOP apparaatje voor weinig geld.
Ik heb de xtreamer draadloos verbonden met m'n Netgear B/G router (1 betonnen verd. hoger), het streamen van DVD/ISO/IFO etc. gaat allemaal zonder problemen, maar met MKV en Blue Ray gaan de eerste 20 seconden goed, vervolgens moet hij te veel bufferen waardoor hij begint te stotteren (vrijdag bij HCC even een N router kopen, kijken of het dan beter gaat).
Ik heb de USB draadloze N adapter met een USB kabel verbonden aan de Xtreamer, omdat anders de ander USB aansluiting niet echt gebruikt kan worden (Adapter neemt net iets te veel ruimte in), tevens is het bereik hierdoor verbeterd.
Van de week ook even NZBget geinstalleerd op de xtreamer (heel makkelijk) en deze werkt prima, de snelheid is bij mij niet volledig maar toch nog redelijk te noemen (800kbps), hopen dat de Etrayz dit beter gaat doen.
Tevens controlleerd NZBget middels de par bestanden en pakt hij het uit naar de door jouw opgegeven locatie, het maakt dus ook niet uit of je gebruik maakt van de interne/netwerk of een usbschijf voor het downloaden.
Via de optie "Netwerk" kun je ook je pc's in het netwerk vinden, mocht deze niet aanwezig zijn dan moet je even een shortcut aanmaken naar het ipadres van de pc.
Indien je de webserver in de Xtreamer aan hebt staan kun je ook via het ipadres van de Xtreamer de webschil benaderen en via de pc je filmpjes bekijken en muziek afluisteren, tevens kun je hier de opties voor de NAS/NFS/Back&restore etc. instellen.
Via http://ipadresxtreamer/rc kun je de remote benaderen, indien je op de xstreamer via applicaties de webserver geactiveerd hebt.
Voor de rest heb ik nog geen bestand kunnen ontdekken wat hij niet afspeeld.
Een TOP apparaatje voor weinig geld.
[ Voor 205% gewijzigd door cassanov99 op 25-11-2009 08:01 ]
Met wat aanpassingen in de config van nzbget haal ik nu zo'n 1100kbps, ik zal het nog eens uitzoeken welke dat ook alweer zijn.cassanov99 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:45:
Nu welVerwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:58:
Van de informatie van Cassanov99 wordt je ook lekker wijs...
Laat weten of een N-router verbetering geeft, ik ben benieuwd.cassanov99 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:45:
Heb de xtreamer V2.02 sinds 18 november (13 nov. besteld bij HD supplies inc. Etrayz), fan is idd hoorbaar, maar na deze op handmatig "45" te zetten is hij bijna niet meer hoorbaar, heb tevens een HD ingebouwd.
Kun je ook iets zeggen over de snelheid van parren en unrarren? Normale snelheid of tergend langzaam? Als er wordt gedownload / par en unrar, kun je dan nog films kijken met de xtreamer of is hij dan te druk bezig?cassanov99 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:45:
...
...
Ik ben ook benieuwd naar jouw bevindingen met de Etrays tzt.
parren gaat ongeveer 12001400KB/s, unrarren iets sneller 14002000KB/s (uit m'n hoofd)
[ Voor 15% gewijzigd door SteeringWheel op 25-11-2009 20:21 . Reden: snelheid uitgezocht ]
Ik zal het vandaag/morgen even testen en terug melden.witteveder schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:16:
[...]
Kun je ook iets zeggen over de snelheid van parren en unrarren? Normale snelheid of tergend langzaam? Als er wordt gedownload / par en unrar, kun je dan nog films kijken met de xtreamer of is hij dan te druk bezig?
Ik ben ook benieuwd naar jouw bevindingen met de Etrays tzt.
De Etrayz bevindingen hoor je later nog van mij......
Mijn nieuwe Xtreamer werd binnen enkele dagen geleverd (HD Suplies
) en dus direct aan de slag,
Via mijn WNDR3700 aangesloten op het netwerk, de installatie is kinderspel. Snel werkende interface, opstarttijd goed (
) en goeie wifiverbinding.
Fan is redelijk, niet echt storend maar het vrouwtje vond van niet dus uitgezet, toch geen hd aan boord).
Loop alleen ff te klooien voor het streamen.
Het ziet echter alleen mijn pc in het netwerk en niet mijn gedeelde mappen (rechtermuis, delen en beveiligen, handje onder schijf).
Kan iemand mij daarbij helpen?
edit: ik zie my shortcuts, workgroup, werkgroep en thuis. de laatste is mijn pc.
Via mijn WNDR3700 aangesloten op het netwerk, de installatie is kinderspel. Snel werkende interface, opstarttijd goed (
Fan is redelijk, niet echt storend maar het vrouwtje vond van niet dus uitgezet, toch geen hd aan boord).
Loop alleen ff te klooien voor het streamen.
Het ziet echter alleen mijn pc in het netwerk en niet mijn gedeelde mappen (rechtermuis, delen en beveiligen, handje onder schijf).
Kan iemand mij daarbij helpen?
edit: ik zie my shortcuts, workgroup, werkgroep en thuis. de laatste is mijn pc.
[ Voor 8% gewijzigd door zwoelie op 27-11-2009 21:41 ]
Goedenavond,
Twee vraagjes over de streamer.
- Ik heb een aantal VOB files in een videoTS folder staan. Hoe kan ik deze allemaal tegelijk starten zodat je de film afspeelt?
- Hoe kan ik navigeren in het dvd menu. Als ik het menu voor me heb, dan probeer ik te navigeren via de pijltjes knoppen, maar dan worden er compleet andere acties uitgevoerd bv spoelen.
Twee vraagjes over de streamer.
- Ik heb een aantal VOB files in een videoTS folder staan. Hoe kan ik deze allemaal tegelijk starten zodat je de film afspeelt?
- Hoe kan ik navigeren in het dvd menu. Als ik het menu voor me heb, dan probeer ik te navigeren via de pijltjes knoppen, maar dan worden er compleet andere acties uitgevoerd bv spoelen.
Heb inmiddels zelf de oplossing voor bovenstaande vragen gevonden.
Een andere vraag: Als ik dvd's afspeel die in een video_ts map staan wordt vaak de subtitle niet afgespeeld. Als ik ISO's afspeel lijkt dit wel altijd (tot nog toe dan) te lukken. Is dit bekend dat de subtitle vaak niet wordt gevonden?
Een andere vraag: Als ik dvd's afspeel die in een video_ts map staan wordt vaak de subtitle niet afgespeeld. Als ik ISO's afspeel lijkt dit wel altijd (tot nog toe dan) te lukken. Is dit bekend dat de subtitle vaak niet wordt gevonden?
Wat zijn de oplossingen dan? Altijd handig voor iemand met dezelfde problemen...j_cda schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:50:
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
Ik heb net de Xtreamer binnen en met testen kon ik van 2 verschillende films in ISO formaat de ondertitels niet afspelen. Iemand hier ervaringen mee? Heb ik misschien wat verkeerds ingesteld?j_cda schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:50:
Ik stream vanaf mijn PC, want er schijnen dus problemen te zijn met de koppeling tussen een Freecom Network Drive (door mij dus in bezit
[ Voor 3% gewijzigd door AlexR op 29-11-2009 16:18 . Reden: link toegevoegd ]
Je kunt via my shortcuts een koppeling toevoegen. Ik neem aan dat je de guest account niet aan hebt staan op je windows machine?zwoelie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:34:
Hier geen probleem met ISO's met subs.AlexR schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:57:
[...]
Ik heb net de Xtreamer binnen en met testen kon ik van 2 verschillende films in ISO formaat de ondertitels niet afspelen. Iemand hier ervaringen mee? Heb ik misschien wat verkeerds ingesteld?
1 oplossing voor beide problemen. Gewoon het info bestand starten, vaak het eerste bestand in de map. Dan werkt het navigeren + de hele film wordt afgespeeld.Joppy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:58:
[...]
Wat zijn de oplossingen dan? Altijd handig voor iemand met dezelfde problemen...
Ik heb de Xtreamer nu bijna 24 uur... Hij valt niet tegen. Hij speelt helaas niet alle video formaten af... In het bijzonder speelt hij mijn eigen home video's (DV tape --> avi,), dat is jammer en ook een paar Xvid's (Life of Brian en de Matrix trilogy.)
Iemand enig idee om mijn home video's aan de praat te krijgen? videocompressie: MC_DVD en geluidsindeling PCM.
Oja en bij mij (windows XP) is het zo dat als je mappen wilt sharen/streamen met een ' (apostrofe), de xtreamer begint te zeuren over wachtwoorden met als gevolg 'logon failed'. Door de map naam te veranderen loopt het wel weer allemaal. (Bug misschien?)
Iemand enig idee om mijn home video's aan de praat te krijgen? videocompressie: MC_DVD en geluidsindeling PCM.
Oja en bij mij (windows XP) is het zo dat als je mappen wilt sharen/streamen met een ' (apostrofe), de xtreamer begint te zeuren over wachtwoorden met als gevolg 'logon failed'. Door de map naam te veranderen loopt het wel weer allemaal. (Bug misschien?)
Zo de fan is vanaf nu goed te doen, op high 3 m er vandaan hoor ik m helemaal niet.
Nu wil ik er een wd1600bevs sata schijf inbouwen maar krijg t geheel niet meer helemaal
teruggeduwd, zal ie niet passen of moet ik doorduwen?
Graag vraag ik ook om een link hoe mijn pc zichtbaar te maken voor de xtreamer.
Situatie xtreamer adsl-modem-pc.
Op youtube en alles kom ik wel.
Nu wil ik er een wd1600bevs sata schijf inbouwen maar krijg t geheel niet meer helemaal
teruggeduwd, zal ie niet passen of moet ik doorduwen?
Graag vraag ik ook om een link hoe mijn pc zichtbaar te maken voor de xtreamer.
Situatie xtreamer adsl-modem-pc.
Op youtube en alles kom ik wel.
Had het inderdaad niet. Staat nu aan mar de xtreamer ziet alleen nu de shortcuts en geen netwerk meer.SteeringWheel schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:10:
[...]
Je kunt via my shortcuts een koppeling toevoegen. Ik neem aan dat je de guest account niet aan hebt staan op je windows machine?
Zie ook trouwens nog steeds niet de gedeelde mappen op de laptop...
Zit iets vout in het netwerk maar wat.....
Heb een probleempje.
Heb een externe Hd gekoppeld aan de xtreamer. Viamijn laptop is deze te benaderen via mijn netwerk. Als ik nu iets wil downloaden op de externe hd dan geeft de pc aan dat er niet genoeg schijfruimte is terwijl er nog 300 gb over is. Heeft iemand het zelfde probleem en eventueel een oplossing?
Bij voorbaat dank
Heb een externe Hd gekoppeld aan de xtreamer. Viamijn laptop is deze te benaderen via mijn netwerk. Als ik nu iets wil downloaden op de externe hd dan geeft de pc aan dat er niet genoeg schijfruimte is terwijl er nog 300 gb over is. Heeft iemand het zelfde probleem en eventueel een oplossing?
Bij voorbaat dank
Ik ben nu zover dat ie de net user id vraagt en t net password; waar vindt ik dat?
help deze beginnende huisvader, gezocht heb ik al op de forums...
concurentie aan t werk....PJzzz schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:25:
Wat moet je hier nu van denken?
En de reply hier op
Verder geen commentaar.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=50387#p50387eddie02 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:26:
Ik ben nu zover dat ie de net user id vraagt en t net password; waar vindt ik dat?
Deze al gezien? Verre van perfect hoor, maar in ieder geval getracht wat info op een rijtje te zetten.
Welles
Ik heb dus een ned. xp home versie.....roy.ahuis schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:51:
[...]
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=50387#p50387
Deze al gezien? Verre van perfect hoor, maar in ieder geval getracht wat info op een rijtje te zetten.
Ik heb er een uur over gedaan om erachter te komen dat mijn geshare-de map geen vreemde tekens mocht bevatten, haalde ik die weg, dan werkte het... dus "movie's" werd "movies" en alles was OK, geen wachtwoord gedoe meer. (windows xp)eddie02 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:26:
Sowieso is "movie's" Nederlands noch Engelswitteveder schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:55:
[...]
Ik heb er een uur over gedaan om erachter te komen dat mijn geshare-de map geen vreemde tekens mocht bevatten, haalde ik die weg, dan werkte het... dus "movie's" werd "movies" en alles was OK, geen wachtwoord gedoe meer. (windows xp)
Nu met de laatste firmware erop ben ik workgroup alweer kwijt....
Waarschijnlijk lag de spellingschecker dwarsSeatRider schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:40:
[...]
Sowieso is "movie's" Nederlands noch Engels
Ik gok dat je een bestand van meer dan 4GB (bijvoorbeeld een DVD ISO) op een FAT geformatteerde schijf probeert te zetten en dat kan niet, aangezien FAT maar bestanden ondersteund tot 4GB. Waarschijnlijk moet je de schijf dus even opnieuw formatteren.patrick28 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:26:
Heb een probleempje.
Bij voorbaat dank
Mijn externe HD is NTSF geformateerd dus daar kan het niet aan liggen. Andere opties??Mikey NL schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:26:
[...]
Ik gok dat je een bestand van meer dan 4GB (bijvoorbeeld een DVD ISO) op een FAT geformatteerde schijf probeert te zetten en dat kan niet, aangezien FAT maar bestanden ondersteund tot 4GB. Waarschijnlijk moet je de schijf dus even opnieuw formatteren.
Iemand nog een idee hoe ik door de net user id en net password vraag kom?
Draai hier op xp home versie.
Alvast alle dank!
Alvast alle dank!
Als je het met FTP doet dan kan het ook nog aan je FTP client liggen. Probeer het eens met Filezilla.patrick28 schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:49:
[...]
Mijn externe HD is NTSF geformateerd dus daar kan het niet aan liggen. Andere opties??
Die vraag zou je niet moeten krijgen als je anoniem delen aan hebt gezet. Zie anders How to configure file sharing in Windows XPeddie02 schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:01:
Ding vrijdag binnen gehad. Net even zitten rommelen met NFS (Ik heb een Synology 109+ waar mijn films op staan.
Beetje karige handleidingen van Xtreamer zelf (NFS staat niet eens in de handleiding genoemd), maar het forum is gelukkig wel actief. Deze post was exact de oplossing: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=37621#p37621
Wat een top device, ik ben zelf dol op details. Wat ik nu als eerste al tegenkwam was het instellen van de subtitles: grootte, positie en kleur... En zelfs de offset voor als het niet in sync loopt! Kick!
Beetje karige handleidingen van Xtreamer zelf (NFS staat niet eens in de handleiding genoemd), maar het forum is gelukkig wel actief. Deze post was exact de oplossing: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=37621#p37621
Wat een top device, ik ben zelf dol op details. Wat ik nu als eerste al tegenkwam was het instellen van de subtitles: grootte, positie en kleur... En zelfs de offset voor als het niet in sync loopt! Kick!
Opgelost! na wat gerommel in de firewall komt ie zo in de gedeelde mappen!eddie02 schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:01:
Alvast alle dank!
Dus dit hierboven is op te lossen in je firewall settings, weet iedereen dat ook weer...
Ik zag in een van de vorige topic dat het mogelijk is om een externe usb dvd speler er aan te hangen. Kan ik daar dan ook mkv-bestanden vanaf spelen.
Ik had het al eerder gevraagd, maar niet echt heel specifiek mijn probleem verteld:
Is het mogelijk om user security uit te zetten bij het benaderen van een netwerk schijf vanuit de Xtreamer?
Ik heb een Freecom Netwerk Drive in mijn netwerk hangen die ik wil benaderen vanuit de mediaplayer. Echter bij het benaderen van de schijf vraagt de Xtreamer om een userid/pass (bv "guest"), maar ik kan geen user security instellen op de network disk. Ook het algemene uid/ww van de FND al geprobeerd, ook "guest/guest" of "guest/.." enz... maar mag allemaal niet baten. Heb ook al contact gehad met Freecom en die zeggen dat er gewoon geen SMB-user security's te zetten zijn.
Iemand?
Is het mogelijk om user security uit te zetten bij het benaderen van een netwerk schijf vanuit de Xtreamer?
Ik heb een Freecom Netwerk Drive in mijn netwerk hangen die ik wil benaderen vanuit de mediaplayer. Echter bij het benaderen van de schijf vraagt de Xtreamer om een userid/pass (bv "guest"), maar ik kan geen user security instellen op de network disk. Ook het algemene uid/ww van de FND al geprobeerd, ook "guest/guest" of "guest/.." enz... maar mag allemaal niet baten. Heb ook al contact gehad met Freecom en die zeggen dat er gewoon geen SMB-user security's te zetten zijn.
Iemand?
Is t niet zo dat je firewall je hele netwerk beveiligd en dus ook je freecom?AlexR schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:09:
Ik had het al eerder gevraagd, maar niet echt heel specifiek mijn probleem verteld:
Iemand?
Dit klinkt nl. als t probleem wat ik had met t verkrijgen van contact van de x naar de pc...
Dat gerommel heeft bij mij 2 dagen gekost....eddie02 schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:47:
[...]
Opgelost! na wat gerommel in de firewall komt ie zo in de gedeelde mappen!
Dus dit hierboven is op te lossen in je firewall settings, weet iedereen dat ook weer...![]()
Na een lang telefoongesprek met een expert (lees:diegene die het meest weet van netwerken in je omgeving) mijn zonealarm uitgezet......en de xtreamer zag eindelijk het netwerk....
Maar de ip adressen in zonelalarm invoeren.
Dat is het volgens mij niet (de schijf is uit windows nml zonder ww te benaderen), maar ik zal eens een poging wagen. Bedankt voor de tip!eddie02 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:56:
[...]Is t niet zo dat je firewall je hele netwerk beveiligd en dus ook je freecom?
Dit klinkt nl. als t probleem wat ik had met t verkrijgen van contact van de x naar de pc...
Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.