[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 170.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54

Mach

[END]Avengers

Vergeef me mijn luiheid (het is te warm om flink te zoeken ;) ) maar kan iemand mij in jip-en-janneke taal dat probleem van de 24 fps vs 23,9 fps uitleggen.....ik snap dat er een hoop heisa over is, maar ik snap niet why :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

pven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:57:
[...]

Hier staat iig iets. :)

Ik begin me nu toch wat te storen aan de harde ruis via het internetkanaal. Dit heb ik bij het afspelen van YouTube en National Geographic. Meer mensen hier last van?
Ja, maar dat gaat niet over een beta6 ;) (info inmiddels gevonden op Xtreamer forum).

In 1.0.2.beta4 en beta6 heb ik geen last van ruis in het Youtube kanaal, over HDMI dan. Analoge uitgang niet geprobeerd. In firmware 1.0.1. heb ik het niet getest.

In de beta6 werkt CIFS/SMB nog steeds niet (melding dat er te weinig diskruimte is) bij het kopieren naar de Xtreamer over het netwerk. FTP lijken ze er helemaal uitgesloopt te hebben, ik krijg geen connectie, alsof er geen FTP service draait op het ding.

Kopiëren naar de interne harddisk via de USB aansluiting gaat prima met ca. 15 tot 20 MB/s.

[ Voor 48% gewijzigd door Crusader op 05-08-2009 19:09 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24p in Jip en Janneke taal: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/24p/

Voor als je wat meer tijd hebt: Wikipedia: 24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik denk dat Mach meer doelde op het specifieke issue met de Xtreamer op dit gebied. Dus waarom is 23,97p een probleem wanneer dat op 24p wordt afgespeeld (sync problemen e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
daar ben ik ook nieuwsgierig naar.... ben van plan deze xtreamer te kopen vooral omdat hij hd kan afspelen maar als er sync problemen zijn met ondertitels? weet ik niet of ik het moet doen? Of snap ik het niet goed nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
sjekrecords schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:10:
daar ben ik ook nieuwsgierig naar.... ben van plan deze xtreamer te kopen vooral omdat hij hd kan afspelen maar als er sync problemen zijn met ondertitels? weet ik niet of ik het moet doen? Of snap ik het niet goed nu?
Als de ondertitels extern zijn , dus bijv in een .srt bestand , kun je met twee knoppen de ondertitel vertragen of sneller laten lopen. Als de ondertitels ingebakken zijn niet. Maar ik heb vele geluidsproblemen . audio en beeld loopt niet gelijk, maar op mijn pc wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze pagina staan de laatste releasenotes van 1.02 beta 6. Deze release staat op punt van uitkomen. O.a. ondersteuning externe subs staat daarin vermeld.

De Xtreamer ondersteunt 24p, zij het nog niet met auto switching (23.97p/24p/25p/29.97i/50i/50FP/50p/59.98i) Dit betekent voor de gebruiker dat ie eerst goed moet kijken wat voor blu-ray geripte bronmaterialen ie heeft. Wellicht dat een apart draadje kan worden opgestart voor dit onderwerp. Ik zoek eea bij elkaar om hierop verder in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wanneer kunnen we nieuwe firmware verwachten? Ik ben geen beta-tester en moet dus maar afwachten wanneer hij goed genoeg is om te verspreiden. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:46:
[...]
Tja, dit is een vergelijking van een opel corsa met een Audi A3, dus kan wel leuk zijn maar als je ze alleen al kwa prijs vergelijkt is het al het dubbele...
Ware het niet dat we het hier over mediaplayers hebben en niet over auto's. Via firmware updates moeten de meeste functies van de C200 ook te implementeren zijn in de Xtreamer. Bovendien zeggen de mensen achter de Xtreamer zelf dat ze er de beste mediaspeler van willen maken, dus vandaar mijn suggestie om dit Excel-bestandje goed te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:01:
Op deze pagina staan de laatste releasenotes van 1.02 beta 6. Deze release staat op punt van uitkomen. O.a. ondersteuning externe subs staat daarin vermeld.

De Xtreamer ondersteunt 24p, zij het nog niet met auto switching (23.97p/24p/25p/29.97i/50i/50FP/50p/59.98i) Dit betekent voor de gebruiker dat ie eerst goed moet kijken wat voor blu-ray geripte bronmaterialen ie heeft. Wellicht dat een apart draadje kan worden opgestart voor dit onderwerp. Ik zoek eea bij elkaar om hierop verder in te gaan.
Jeetje, hoe moeilijk is het om code te schrijven die de header van een bestand analyseert en daaruit afleidt om welke framerate het gaat? Maar goed, van de optimistische kant gezien: het is al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Ik lees net op het xtreamer forum dat er binnen 2 weken weer een nieuwe firmware release komt.
Het lijkt me logisch dat dit wel eerst een beta release zal zijn.
Echter wat wel interessant is , blu-ray iso support :+
Ik heb zelf nog geen xtreamer, maar als de nieuwe beta goed werkt ga ik het zeker overwegen

Hier een linkje naar het xtreamer forum.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Squall schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:24:
Echter wat wel interessant is , blu-ray iso support :+
Die is idd interessant. Nu heb ik het probleem dat ik bij een geripte BR extra moeite moet doen om hem af te spelen (als in: het juiste bestanden selecteren).
4. NFS Client: Added NFS client option in web setup menu. Now user can add/delete his/her NFS server directories to Xtreamer using web interface.
5. Added HDMI Audio on/off option in SETUP->AV
Lijken mij ook erg interessant. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Als ze de nieuwe features daadwerkelijk allemaal goed weten te implementeren vind ik het echt een grote pluim waard. Voor 100 euro heb je dan een apparaat in huis waarbij je ook ECHT 90-95% van je complete thuisbibliotheek af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is / komt er een optie om uitzending gemist te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dat interpreteer je verkeerd. Het topic geeft een lijst van services die men op korte termijn wil implementeren. Echter staat er ook:
It is our intention to deploy as many more channels for you to be able to enjoy a wide spectrum of streaming content in various langauges, media from known publishers.
Dat sluit een implementatie van (Uitzending|RTL Gemist) dus niet uit.

Bovendien zou de Open Source gemeenschap het kunnen doen, als Xtreamer het niet zelf zou toevoegen. Mits de firmware source eindelijk eens vrij wordt gegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door BamSlam_ op 06-08-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al mensen die UG werkend hebben: http://forum.xtreamer.net....php?f=17&t=1536&start=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, het werkt prima! Ik kan in principe elke stream bekijken, en zodra er meer gebruik gemaakt gaat worden van UZG dan zal ik ook meer scripts dan alleen de TOP 50 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Ik weet niet of mijn reactie hier helemaal op z'n plek is maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben aan het twijfelen tussen de Xtreamer, de Asus O!Play en de AC Ryan Playon! HD

Toen de eerste berichten verschenen over de Xtreamer had ik er nog niet helemaal vertrouwen in, qua kinderziektes e.d, ik wou toen voor de Asus gaan. In het Asus topic wordt echter terecht opgemerkt dat Asus wellicht minder support zal leveren qua nieuwe firmware, uitbreiding van features etc. (Bij mijn Asus router vind ik het ook niet echt geweldig).
Toen kwam ik dus uit bij de AC Ryan, deze ziet er wel veelbelovend uit en qua firmware wordt voorspeld dat deze vaker zal worden bijgewerkt dan de Asus. Echter.... als ik dan weer de AC Ryan vergelijk met de Xtreamer dan kost deze wel weer 50 euro (en 50%) meer.
Als de AC Ryan duidelijk beter is dan wil ik dat extra geld best uitgeven maar als de Xtreamer gewoon prima is dan ga ik voor de Xtreamer.

Vandaar dat ik het dus ook in dit topic vraag. Is de Xtreamer "af" dus geen idiote kinderziektes (buiten het 23,976 framerate verhaal). ? Ik heb namelijk geen zin om iets te kopen dat half werkt. Oh ja... ik wil hem btw. bekabeld gebruiken, dus streamen vanaf mijn NAS, geen interne HD oid.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Als ik geld heb ga ik er denk ik een halen bij informatique die zit vlakbij mijn woonplaats.

Ik vindt het al vanaf het begin een mooi apparaat, voor al ook met de functie voor draadloos (voor mijn boven heb ik dat nodig omdat ik geen draad heb :( ) daarvoor ga ik waarschijnlijk deze halen.

Want er zit volgens mijn veel protentie in dit apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Caeruleus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:37:
Oh ja... ik wil hem btw. bekabeld gebruiken, dus streamen vanaf mijn NAS, geen interne HD oid.
Geen probleem, gebruik hem ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Caeruleus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:37:
Vandaar dat ik het dus ook in dit topic vraag. Is de Xtreamer "af" dus geen idiote kinderziektes (buiten het 23,976 framerate verhaal). ? Ik heb namelijk geen zin om iets te kopen dat half werkt. Oh ja... ik wil hem btw. bekabeld gebruiken, dus streamen vanaf mijn NAS, geen interne HD oid.
Ik gebruik 'm ook via bekabeld LAN en stream vanaf een Windows 2008 machine. Speelt tot nu toe alles wat ik heb willen afspelen. Ik ben er tevreden mee. Natuurlijk zitten er wat kinderziekten in, maar ik heb het vetrouwen dat daar hard aan wordt gewerkt. Ik gebruik wel een interne harddisk en heb last van een bug op dat gebied, maar daar zul jij dus geen last van hebben zolang je geen interne harddisk gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ja, via Tversity, een PC programma dat de streams van UG en RTLG doorstuurt naar de Xtreamer. Dat is nou net niet de bedoeling, dan moet ik m'n PC aan gaan zetten en aan laten staan tijdens het gebruik van de Xtreamer. Zonde van de electriciteit die dat kost. Daarbij neemt de beeldkwaliteit ook nog eens af omdat Tversity het materiaal transcodeert voordat het het doorzendt naar de Xtreamer. Wat we willen is native ondersteuning voor UG en RTLG op de Xtreamer.

[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 06-08-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

BamSlam_ schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

Ja, via Tversity, een PC programma dat de streams van UG en RTLG doorstuurt naar de Xtreamer. Dat is nou net niet de bedoeling, dan moet ik m'n PC aan gaan zetten en aan laten staan tijdens het gebruik van de Xtreamer. Zonde van de electriciteit die dat kost. Daarbij neemt de beeldkwaliteit ook nog eens af omdat Tversity het materiaal transcodeert voordat het het doorzendt naar de Xtreamer. Wat we willen is native ondersteuning voor UG en RTLG op de Xtreamer.
Met hem ^^

Daarbij is mijn pc een laptop, die dan ook via het Wlan alles moet ontvangen en versturen. Lijkt me niet echt handig.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra de mogelijkheid er is om RSS feeds zelf toe te voegen, hoeft de PC inderdaad niet meer aan..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:30:
Zodra de mogelijkheid er is om RSS feeds zelf toe te voegen, hoeft de PC inderdaad niet meer aan..
Ik denk dat een PC/laptop nog steeds veel lekkerder is m.b.t. RSS feeds...

Wel zal het lekker zijn als je de feeds onderaan het scherm kan laten scrollen a la teletekst

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 06-08-2009 16:33 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ik gebruik de RSS feeds voor het aan de praat krijgen van UZG e.d. dat is wat anders dan nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 14:45
PJzzz schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:40:
[...]
Geen probleem, gebruik hem ook zo.
Crusader schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:01:
[...]
Ik gebruik 'm ook via bekabeld LAN en stream vanaf een Windows 2008 machine. Speelt tot nu toe alles wat ik heb willen afspelen. Ik ben er tevreden mee. Natuurlijk zitten er wat kinderziekten in, maar ik heb het vetrouwen dat daar hard aan wordt gewerkt. Ik gebruik wel een interne harddisk en heb last van een bug op dat gebied, maar daar zul jij dus geen last van hebben zolang je geen interne harddisk gaat gebruiken.
Dank voor de reacties, ik heb besloten mezelf niet langer te kwellen en heb er eentje besteld ;) (op de internationale site). Nu alleen nog uitvinden hoe lang het gaat duren, ik zag wel wat van batch 2 en 3 maar ik kon nog ff niet ontdekken of die al waren uitverkocht.

edit: bericht van Xtreamer in m'n mailbox: We will process your order for shipment on august 15th 2009. Delivery will take few working days after and will be handled with Courier Company.

[ Voor 8% gewijzigd door Caeruleus op 06-08-2009 18:23 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Verwijzen naar je eigen site vatten we op als spam.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 06-08-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat kan ik hier verder mee? :?

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 06-08-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevoegen in TVersity als RSS Feed en bekijken met je Xtreamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar mag via mail of DM.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 06-08-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben dit draadje al een tijdje aan het volgen en ik kijk ook regelmatig op het Xtreamer forum.
Omdat ik het apparaat ook voor foto weergave wil gebruiken zou ik graag alle foto's in thumbnails willen zien, en niet alleen de geselecteerde foto.

Nu kan ik hier niets over terugvinden, heeft een van jullie een idee hoe het hiermee staat.
Zou dit in een firmware update als nog kunnen komen?

Ik zag dat de Yuixx (.com) dit wel kan, en dat ziet er veel belovend uit.
Alleen wordt er niets gecommuniceerd wanneer deze op de markt komt.
Kan er misschien iets mee te maken hebben dat het moeder bedrijf van Conceptronic een doorstart heeft gemaakt. >:)

Als een van jullie hier iets over kan vertellen lees ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nieuwe firmware:
Release Note v 1.0.2 from ver 1.0.1
===============================

Improvements:
1. Improved 11n wireless connection and speed performance.
2. Deleted MISC->TV system menu and added auto setting(TVOUT integrated).
3. Added setup item index.
4. Added Vietnam language menu.
5. Added file extensions(m2t, m2p, m1v,m2v,rmp4,ram,ogm, mp1,mp2,flc,fla,ac3,dts,pcm).
6. Displayed selected items on file manager.
7. Modified Zoom function expansion (Video only).
8. Improved setup->AV->digital out displays.
9. Auto hide GOTO windows after applied.
10. Subtitle letter size and position are auto saved.
11. Added Prev, Next, chapter function for DVD file.
12. Displayed EXIF date in picture info.
13. Modified to print out actual file size while displaying picture file.
14. Displayed the speed on screen if jukebox plays as variable speed.
15. Enhanced internet connection and speed, and added waiting images.
16. Improved RSS news UI.
17. Improved YouTube UI.
18. Modified DDNS URL to myxtreamer.net from xtreamer.net
19. Linked file name for UPNP Media Server web page.
20. Modified the screensaver applying Main menu, setup, and file manager.
21. Removed Preview Menu in Setup -> Playback
22. Preview mode can be applied separately to All/Music/Photo/Movies Menus. It will auto save this configuration.
23. Movie preview will start from any random position (m2ts, ts file are not applied).
24. Unified to one digital output setup from each HDMI and SPIDF in SETUP->AV
26. Xtreamer web server Setup menu UI modified (Tabs in double line).
27. Modified “Text Encoding” to SUB-T/ID3TAG in SETUP->system
28. Modified UI of remote control “func” key in My_Shortcuts
29. During movie playback change in Zoom and position value will be auto stored for each TV OUT (resolutions).
30. Added x1.1, x1.2 during Movie/Music fast forward playback.
31. Hide “RECYCLE”, “System volume Information”, “lost+found” folder on external HDD.

New Features :
1. Added Xtreamer news at Internet service.(release note, tip, news)
2. Added user server address at UPNP setup to use internet service (RSS).
3. Supported MKV external subtitles.
4. Internet menu redecorated and lots of new channels added. (New Added ‘2009-08-07’)
5. NFS Client: Added NFS client option in web setup menu. Now user can add/delete his/her NFS server directories to Xtreamer using web interface.
6. Added HDMI Audio on/off option in SETUP->AV

Bug Fixed :
1. Fixed 12~13ch connection errors for 11n wireless.
2. Fixed progressive status bar displaying before preview start playing at video preview mode.
3. Fixed system down error when attempt playing Next or Prev file while info signal is on.
4. Fixed warning message: "can not upload 0 bytes files" while uploading more than 2GB file.
5. Fixed Arabic (added missing letters, and ANSI subtitle support) and Thai language display bugs.
6. Fixed can’t playback mpeg, ts, dat, wmv extension from samba(cifs) with http server running on NAS device or PC.
Versie 1.0.2 van de firmware is hier te downloaden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie kunnen dien firmware 1.0.2 gereleased. Gaarne op- en aanmerkingen hier te plaatsen: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=1683

Firmware met Nederlandstalige instructies zijn hier te downloaden: http://www.xtreamer.nl/downloads/Xtreamer_1.0.2.rar

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Knullig zeg, Xtreamer.net vermeldt nog steeds "gratis wifi antenne tot 1 augustus". En je kunt de Xtreamer er nog steeds met gratis antenne bestellen. Begin spijt te krijgen dat ik hem op de Nederlandse Xtreamer-site besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Even over dat 24p probleem, mijn tv is geen Full HD maar HD ready. Klopt het dat ik dan geen last heb van de bug als ik de output op 720p zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Jammer dat ze de echte problemen nog niet gefixed hebben in de nieuwe firmware.
24p werkt nog steeds niet en artifacts en glitched heb ik nog steeds vaak bij het selecteren van internal subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Nu de Xtreamer al enige tijd leverbaar is vraag ik me af of er mensen zijn die ook de PCH/HDX hebben naast de Xtreamer, of gehad hebben... wat zijn de ervaringen? Waar is de ene beter/slechter dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Net 1.02v geïnstalleerd en niets anders dan ellende.
Al mijn video's worden schokkerig afgespeeld. Zowel 720p als 1080p , en het is nog erger als je een film kijkt met DTS. Dan stopt de video om de 1 seconde en loopt het geluid vast.

Sowieso GEEN goede update. De helft van de bugfixes zijn gericht op online content terwijl het voor een mediaplayer veel belangrijker is om goede offline afspeelmogelijkheden te hebben. Ben echt pissig op xtreamer dat ze niet eens normale firmware kunnen uitbrengen.

Firmware 1.01 was al niet veel soeps . Zo had en heeft de xtreamer problemen met 24FPS content en video en geluid synchronisatie problemen. Fatsoenlijk een film afspelen met DTS gaat niet eens. Deze problemen zijn echter niet opgelost en in mijn geval nog erger geworden.

Ongelooflijk dat ze zo hun gebruikers zo negeren. Ik heb het probleem al meerdere op het xtreamer forum gepost en anderen hebben ook last van dat video en geluid niet gelijk lopen maar ze doen er gewoon niets aan. En als smoesje geven ze op : ja dit wordt nog wel opgelost. Nou 2 maanden zonder fatsoenlijke oplossing vind ik anders best wel vervelend. Ik snap niet dat hun prioriteiten bij dat online content gebeuren liggen aangezien dat wel ''leuk'' is maar niet de belangrijkste reden is om een mediaplayer aan te schaffen. Youtube filmpjes kijken kan ik ook gewoon op mijn pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
*knip*
Verder geen problemen hier met synchronisatie beeld/geluid en dts. Alleen streamen over lan als de bitrate 20mbit te boven gaat schokt het beeld over smb. Laat dit nou juist vaak de mooiste acties scenes zijn. Dit mag inderdaad verbeterd worden. Met nfs is dit allemaal geen probleem. Al is dit ook nogal omslachtig als je alleen windows machines hebt. 24p schijnt inderdaad ook een probleem te zijn, maar hier kan ik niet over mee praten, heb maar een hd-ready tv. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 10-08-2009 12:18 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

n0elite schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:30:
Nou 2 maanden zonder fatsoenlijke oplossing vind ik anders best wel vervelend.
De eerste apparaten zijn 1 juli uitgeleverd. Onmogelijk dat jij dat ding al twee maanden hebt.
Daarnaast vind ik jouw manier van posten nogal overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Mag je vinden , ik ga mijn mond niet stil houden maar zeg gewoon wat ik vind :)
Dat bepaalde gebruikers geen eisen stellen aan het apparaat zelf moeten ze zelf weten maar ik doe dat wel.
Ik wacht op een wat bekender merk en dan gaat de xtreamer gewoon de deur uit mocht er dan nog steeds geen firmware zijn die de bugs gefixt hebben. Ik word er echt schijtziek van. Ik kan niet eens normaal een film met DTS bekijken hier.

[ Voor 71% gewijzigd door n0elite op 08-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

n0elite schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:07:
Dat bepaalde gebruikers geen eisen stellen aan het apparaat zelf moeten ze zelf weten maar ik doe dat wel.
Ik wacht op een wat bekender merk en dan gaat de xtreamer gewoon de deur uit mocht er dan nog steeds geen firmware zijn die de bugs gefixt hebben. Ik word er echt schijtziek van. Ik kan niet eens normaal een film met DTS bekijken hier.
De Xtreamer is nog maar net uit, ik zou het gewoon meer tijd geven. Een perfect apparaat bestaat gewoon niet en de Xtreamer is voor mij waar voor z'n geld. Totaal niet de problemen die jij ervaart. Wie zegt dat het niet gewoon aan jouw setup ligt? Brakke Sweex/Sitecom apparatuur bijvoorbeeld heb ik geen vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite,

zoals in xtreamer forum aangegeven gaan we gezamenlijk bekijken waar je issues zitten. eerste suggestie is om te bekijken of je met een interne hdd hetzelfde ervaart. laten we elkaar respecteren en normale taal naar elkaar uitspreken met positieve grondhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmwareupgrade nog niet gedaan, maar als ik na de upgrade problemen ervaar, kan ik deze dan weer ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, je kunt altijd terug naar 1.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een zeer interessant apparaat voor een zeer aantrekkelijke prijs..

Ik heb een pc op zolder, die met 100mbit LAN is verbonden aan een router (Linksys WRT160n) in de meterkast.De router zou verbonden moeten worden met de Xtreamer in de woonkamer via WLAN. Wat ik wil doen, is films en series streamen van de pc naar de Xtreamer.

Wat ik heb begrepen is dat de xtreamer (nog) geen 1080p af kan spelen maar wel 720p.. het onderscheid hiertussen is de bitrate.. Echter heb ik ook 720p films met een bitrate van 6 - 10 Mbit met uitschieters naar de 21 Mbit (Matrix scene met helikopter en machinegeweer bijv.).

Krijg ik schokken tijdens deze uitschieters? Kan iemand mij zeggen wat ongeveer de max bitrate kan zijn van mijn setup? Ook zijn de meeste films die ik heb 23.98 fps; gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
ze hebben mijn topic op xtreamer forum gedelete. Dit geeft aan dat ze gewoon geen kritiek willen en dat ze bepaalde problemen in de doofpot willen stoppen.

Maar ik ben er klaar mee. Ik kan niet eens fatsoenlijk een 720p film met DTS afspelen via een externe HD. Probleem gemeld , probleem wordt genegeerd door xtreamer zelf , er zijn wel users die tips aandragen maar die helpen niet.

Daar zit je dan als early-adopter. Ik weet nu tenminste wel wat ik in de toekomst niet ga doen. Een product pre-orderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite, je spuit je ongenoegen in 4 verschillende forums en in alle 4 de forums geven we aan je te willen helpen met je issues. dus wij van xtreamer reiken je graag de helpende hand toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

n0elite schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:06:
ze hebben mijn topic op xtreamer forum gedelete. Dit geeft aan dat ze gewoon geen kritiek willen en dat ze bepaalde problemen in de doofpot willen stoppen.

Maar ik ben er klaar mee. Ik kan niet eens fatsoenlijk een 720p film met DTS afspelen via een externe HD. Probleem gemeld , probleem wordt genegeerd door xtreamer zelf , er zijn wel users die tips aandragen maar die helpen niet.

Daar zit je dan als early-adopter. Ik weet nu tenminste wel wat ik in de toekomst niet ga doen. Een product pre-orderen :)
Bleeding-edge... het hoort er een beetje bij, met een dergelijk nieuw product voor een dergelijke lage prijs. Ik denk dat het goed is dat er een actieve community is, dat de bouwer gewoon in het NL met ons kan communiceren en dat er vrij regelmatig fixes verschijnen. Wat ik echter ook begrijp is dat jij je niet zo constructief opstelt in die Mvix forums en dan kan ik me voorstellen dat een moderator deze verwijdert, om te voorkomen dat er een raar sfeertje gaat heersen. En dat is hun goed recht, het is namelijk hun forum.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Post nuttig en ontopic of post niet... dank je!

[ Voor 78% gewijzigd door Edmin op 10-08-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:15:
n0elite, je spuit je ongenoegen in 4 verschillende forums en in alle 4 de forums geven we aan je te willen helpen met je issues. dus wij van xtreamer reiken je graag de helpende hand toe...
Lukt het jullie om de problemen van n0elite met externe HD's te reproduceren? Of wordt HD materiaal vanaf externe schijven bij jullie wel goed afgespeeld? Ik neem aan dat je suggestie om te kijken of met een interne schijf dezelfde problemen optreden bedoeld is om te kijken of het niet aan zijn exemplaar van de Xtreamer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:13
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:01:
De Xtreamer ondersteunt 24p, zij het nog niet met auto switching (23.97p/24p/25p/29.97i/50i/50FP/50p/59.98i)
Bedoel je daarmee dat je handmatig ervoor kan zorgen dat 23,97p wél netjes wordt afgespeeld? Het verbaast me enorm dat juist dat punt in de afgelopen firmware update is blijven liggen. Kan je überhaupt toezeggen dat dat in de eerstvolgende update volledig is opgelost?

Ik moet zeggen dat ik het een dappere vertoning vindt, actief deelnemen in een kritisch forumpubliek. Zeker met een product dat zoveel onvolkomenheden lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

n0elite schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:06:

Het is de toon die de muziek maakt n0elite... de wijze waarop jij communiceert is nou niet bepaald vriendelijk. Nofi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
n0elite schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:07:
Denk dat je beter een Forum voor jezelf kan beginnen!
Hoeven mensen die het nut van een forum begrijpen al dat gezeur van jou niet aan te horen (lezen).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:42:
ja, je kunt altijd terug naar 1.01
Ja, bij mij was de Firmware Upgrade Downgrade van 1.0.2 naar 1.0.1 geen probleem.

Ik had problemen met vastlopers tijdens het afspelen van alle soorten films(ISO,VOB,MKV) vanaf elk media (NET,UPNP,HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:16:
Ik heb de firmwareupgrade nog niet gedaan, maar als ik na de upgrade problemen ervaar, kan ik deze dan weer ongedaan maken?
Ja, bij mij was de Firmware Upgrade Downgrade van 1.0.2 naar 1.0.1 geen probleem.

Ik had problemen met vastlopers tijdens het afspelen van alle soorten films(ISO,VOB,MKV) vanaf elk media (NET,UPNP,HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
vuilverwerking schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:11:
[...]

Denk dat je beter een Forum voor jezelf kan beginnen!
Hoeven mensen die het nut van een forum begrijpen al dat gezeur van jou niet aan te horen (lezen).

;)
Volgens mij begrijp jij het nut van een forum niet (ervaringen uitwisselen , discussie enz) en btw. spreek voor jezelf. :/
Crusader schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:49:
[...]

Het is de toon die de muziek maakt n0elite... de wijze waarop jij communiceert is nou niet bepaald vriendelijk. Nofi overigens.
Ik snap wel wat jullie bedoelen alleen het maakt me gewoon zwaar pissig. :)

[ Voor 36% gewijzigd door n0elite op 10-08-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
lol...

Nemen jullie het nou allemaal op voor mvix? :) Ik heb ook een realtek speler. Blijkt gewoon dat die dingen toch niet zo hiep hoi zijn als eerst werd beweerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

lowfi schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:32:
lol...

Nemen jullie het nou allemaal op voor mvix? :) Ik heb ook een realtek speler. Blijkt gewoon dat die dingen toch niet zo hiep hoi zijn als eerst werd beweerd ;)
Maar welke speler is dat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*... over levertijden wordt hier niet gediscussieerd...

Wil heb ook eindelijk uit testen, heb mijn oude media player al een maand geleden cadeau gedaan. En nu een maand zonder was wel hard, dus opschieten!!! ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Edmin op 10-08-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik probeer om het inzoomen en uitzoomen in mijn Harmony One te krijgen, helaas lukt dat nog niet erg. De originele afstandbediening heeft slechts 1 zoom-knop, waarmee je de hele zoom-cyclus doorloopt. Iemand een idee hoe ik de uitzoom-knop in mijn Harmony kan krijgen?

Ik vermoed dat het wel lukt als ik een van de knoppen van een ander Mvix-apparaat toewijs, maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

pven schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:55:
Ik probeer om het inzoomen en uitzoomen in mijn Harmony One te krijgen, helaas lukt dat nog niet erg. De originele afstandbediening heeft slechts 1 zoom-knop, waarmee je de hele zoom-cyclus doorloopt. Iemand een idee hoe ik de uitzoom-knop in mijn Harmony kan krijgen?

Ik vermoed dat het wel lukt als ik een van de knoppen van een ander Mvix-apparaat toewijs, maar dat is ook weer zo'n gedoe.
Als de originele afstandsbediening ook slechts 1 knop heeft voor de zoomfunctie, dan is er toch geen functie "uitzoomen" beschikbaar die je aan de Harmony kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:56:
[...]

Als de originele afstandsbediening ook slechts 1 knop heeft voor de zoomfunctie, dan is er toch geen functie "uitzoomen" beschikbaar die je aan de Harmony kan koppelen?
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Ik heb wel meer apparatuur gezien (bv TV's) waarbij, als je de afstandsbediening van een ander type gebruikt, wel degelijk meer functies te gebruiken zijn dan met de oorspronkelijk bij het apparaat meegeleverde afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
BamSlam_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:03:
[...]

Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Ik heb wel meer apparatuur gezien (bv TV's) waarbij, als je de afstandsbediening van een ander type gebruikt, wel degelijk meer functies te gebruiken zijn dan met de oorspronkelijk bij het apparaat meegeleverde afstandsbediening.
Inderdaad, ik weet zeker dat er een inzoom- en uitzoom-knop bestaat, maar die krijg ik dus niet geprogrammeerd. Toen ik zat de experimenteren met een ander apparaat van Mvix had ik wel een inzoom- en uitzoomknop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb het irritante probleem dat de knop rewind op de remote ook op mijn HDMI Switch een kanaal terug is. Zelfde IR code denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 10-08-2009 11:59 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
HellBeast schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:58:
Ik heb het irritante probleem dat de knop rewind op de remote ook op mijn HDMI Switch een kanaal terug is. Zelfde IR code denk ik.
Gezellig zeg,, dan heeft een van de twee fabrikanten zijn zaakjes wat betreft het gebruiken van unieke IR-codes dus niet op orde.. Misschien dat iemand met (Win)Lirc eens kan uitzoeken welke code precies gebruikt wordt en van welke fabrikant die is?

[ Voor 13% gewijzigd door BamSlam_ op 10-08-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Heren, ik heb een aantal posts moeten aanpassen en/of verwijderen, omdat ze tegen zowel de GoT policy als de TW in gingen. AUB inhoudelijk en ontopic verder. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn direct in contact ,met Logitech om alle codes van de Xtreamer netjes in hun database te krijgen. Neemt nog enkele weken in beslag verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:10:
We zijn direct in contact ,met Logitech om alle codes van de Xtreamer netjes in hun database te krijgen. Neemt nog enkele weken in beslag verwacht ik.
Ik heb alle knoppen direct aan de remote geleerd en dat werkt prima. Zo heel veel werk is het niet als je ze batch leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
BamSlam_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:15:
[...]

Gezellig zeg,, dan heeft een van de twee fabrikanten zijn zaakjes wat betreft het gebruiken van unieke IR-codes dus niet op orde.. Misschien dat iemand met (Win)Lirc eens kan uitzoeken welke code precies gebruikt wordt en van welke fabrikant die is?
Bij mij springt de Xtreamer aan als ik op de knop '1' druk van m'n Samsung decoder. Ik durf te wedden dat het aan de Xtreamer ligt. Heb het nl. ook al een keer gehad met een goedkoop Chinees dvd spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Gabliboeba schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:45:
[...]
Bij mij springt de Xtreamer aan als ik op de knop '1' druk van m'n Samsung decoder. Ik durf te wedden dat het aan de Xtreamer ligt. Heb het nl. ook al een keer gehad met een goedkoop Chinees dvd spelertje.
Dat kan niet. De Xtreamer wordt immers gemaakt op basis van 6 jaar ervaring bij het maken van mediaspelers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

BamSlam_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:06:
[...]

Dat kan niet. De Xtreamer wordt immers gemaakt op basis van 6 jaar ervaring bij het maken van mediaspelers. ;)
Sarcasm +1 lol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
vuilverwerking schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

|:(
En nog nog steeds vastlopers....
Wat me wel is opgevalen dat na de upgrade/downgrade elke keer de UPNP Server op de Xtreamer weer aan staat. Deze had ik bij FirmWare 1.0.1 uit staan.
Toen ik 1.0.1 had terug gezet kreeg ik ook vastlopers bij films.
Heb het stille vermoeden dat het probleem te maken heeft met de Xtreamer UPNP Server als deze dus aan staat.
Dit ga ik even proberen.....

[ Voor 8% gewijzigd door vuilverwerking op 10-08-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:13
@Mvix: negeer je bewust onderstaand probleem?
Poplitius schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:12:
[...]

Bedoel je daarmee dat je handmatig ervoor kan zorgen dat 23,97p wél netjes wordt afgespeeld? Het verbaast me enorm dat juist dat punt in de afgelopen firmware update is blijven liggen. Kan je überhaupt toezeggen dat dat in de eerstvolgende update volledig is opgelost?

Ik moet zeggen dat ik het een dappere vertoning vindt, actief deelnemen in een kritisch forumpubliek. Zeker met een product dat zoveel onvolkomenheden lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
vuilverwerking schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:44:
[...]

Wat me wel is opgevalen dat na de upgrade/downgrade elke keer de UPNP Server op de Xtreamer weer aan staat. Deze had ik bij FirmWare 1.0.1 uit staan.
Heb het stille vermoeden dat het probleem te maken heeft met de Xtreamer UPNP Server als deze dus aan staat.
Hier ook vastlopers met 1.02 in 1.01 had ik hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Modbreak:Dit is niet de plek om het te hebben over levertijden.

[ Voor 87% gewijzigd door TERW_DAN op 11-08-2009 13:41 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kmf schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:05:
Niet zozeer om de levertijd te bespreken, maar om de levensvatbaarheid van het product zelf.

Net op de forum van xtreamer gelezen dat mensen nu wel heel ongeduldig worden. Als er een hoop disputes worden geopend en chargebacks van creditcardmaatschappijen omdat xtreamer niet kan leveren.

Worst case scenario: flinke problemen in de cashflow-> einde oefening voor de verkopers?
Hun forum ligt er al uit sinds begin gisteravond, hoe heb je dat kunnen lezen?
Maar waarom dat doemdenken? Dat gebeurde ook al bij de eerste batch en dat is ook gewoon goedgekomen. Niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:33:
[...]
Maar waarom dat doemdenken? Dat gebeurde ook al bij de eerste batch en dat is ook gewoon goedgekomen. Niet druk om maken.
Het forum lag er gisteren het grootste gedeelte van de dag uit. Gisteravond werkte het weer een tijdje. Overigens kun je via de Google cache het forum nog gewoon lezen, ook al ligt het eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Poplitius schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:58:
@Mvix: negeer je bewust onderstaand probleem?
[...]
Mvix: en ik zou graag nog een reactie krijgen op de volgende vragen/opmerkingen:
Lukt het jullie om de problemen van n0elite met externe HD's te reproduceren? Of wordt HD materiaal vanaf externe schijven bij jullie wel goed afgespeeld? Ik neem aan dat je suggestie om te kijken of met een interne schijf dezelfde problemen optreden bedoeld is om te kijken of het niet aan zijn exemplaar van de Xtreamer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Modbreak:geklets over levertijden is niet de bedoeling.
Daarbij is kicken binnen 24 uur erg asociaal

[ Voor 84% gewijzigd door TERW_DAN op 11-08-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
[...]

Even je profiel in het forum aanpassen naar de engelse taal en dan doet het forum het weer. :)

Het is inderdaad erg vreemd dat we in onwetendheid worden gehouden. Laten we het op onervarenheid houden van de verkopende partij. Zodra er vanuit Nederlandse webshops geleverd kan gaan worden dan zal dit proces waarschijnlijk wel verbeteren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Op dit moment is het forum alweer in de lucht, er wordt aangegeven dat er enkele nieuwe features worden bijgevoegd, en dat het daarom af en toe down kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Xtreamer forum is op dit momenmt onderhevig aan onderhoud, vandaar dat je er af en toe niet bij kan. Dat wordt tevens vermeld als je het forum opent. Een reactie op een aantal berichten: de TVersity oplossing is een aardige maar niet eentje die onze voorkeur geniet, uiteraard willen we alles direct in Xtreamer Live hebben zitten. Zie dit als een aardige tussen oplossing die je niet hoeft te gebruiken.

Er wordt in het forum meer druk gelegd op het ondersteuning van auto-switching in 24p modus dus daar wordt momenteel hard aan gewerkt. Ik heb al wat eerste test resultaten gezien en die zijn veelbelovend. Zo proberen we op alle verzoeken in te gaan doch moeten we prioriteiten stellen hetgeen we doen op basis van alle feed back die we krijgen.

So keep on posting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Vergeet in dat geval ook niet:
  • Wired network performance te verbeteren, vooral over smb. Dit hangt af van de nieuwe SDK ofzo? Het stottert nu in ieder geval als de bitrate hoger is dan 20 mbit (meestal bij 1080p content). Nfs werkt wel goed maar aangezien de meeste mensen windows machines hebben en er niet een fatsoenlijke (als in makkelijk te installeren/configureren, opensource/freeware en vista compatible) windows nfs server implementatie is, is dit niet echt handig
  • De source zsm beschikbaar te stellen
  • Een fatsoenlijke bugtracker te implementeren
:)

[ Voor 3% gewijzigd door SteeringWheel op 11-08-2009 11:15 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

Gisternacht om 1 uur was het prima bereikbaar.

En niet zo zeer om doemdenken te promoten, maar voor veel paypalbetalers komt het moment dat ze nog een dispuut kunnen starten heel dichtbij. Dus de kans is groot dat zij dat uberhaupt gaan doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:35:
Er wordt in het forum meer druk gelegd op het ondersteuning van auto-switching in 24p modus dus daar wordt momenteel hard aan gewerkt. Ik heb al wat eerste test resultaten gezien en die zijn veelbelovend. Zo proberen we op alle verzoeken in te gaan doch moeten we prioriteiten stellen hetgeen we doen op basis van alle feed back die we krijgen.
De vraag was of het op dit moment handmatig te wijzigen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Modbreak:Ik heb hier weer een aantal posts moeten modbreaken.
Vanaf nu gaan we zonder pardon trashen en OWs uitdelen aan mensen die zich niet aan de topicwarning houden.

Dit topic is om ervaringen van het apparaat te bespreken, niet over levertijden, betalingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
vuilverwerking schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:44:
[...]

Helaas geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is straks de 1e batch van de 2e batch te onderscheiden? Stel dat ik over een jaar een Xtreamer via marktplaats koop...
Komt / zit er een kenmerk in het serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 13-09 22:45
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen met de Asus O!Play HDP-R1?
Naast de hd-inbouw vs e-sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
DaMayan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:07:
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen met de Asus O!Play HDP-R1?
Naast de hd-inbouw vs e-sata.
Volgens mij kan de asus niet omgaan met internet diensten zoals youtube en picasa enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 13-09 22:45
zedzed1 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:24:
Volgens mij kan de asus niet omgaan met internet diensten zoals youtube en picasa enz.
Lekker boeiend imho.
Nouja zoals ik nu zie is het belangrijkste pluspunt van Xtreamer de verbeterde menu/interface.
Belangrijkste pluspunten van de Asus zijn geen luide fan en snel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DaMayan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

Lekker boeiend imho.
Nouja zoals ik nu zie is het belangrijkste pluspunt van Xtreamer de verbeterde menu/interface.
Belangrijkste pluspunten van de Asus zijn geen luide fan en snel leverbaar.
En zoals eerder genoemd is de verwachting dat Xtreamer sneller met nieuwe firmwares komt dan Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Crusader schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

En zoals eerder genoemd is de verwachting dat Xtreamer sneller met nieuwe firmwares komt dan Asus.
Waarschijnlijk wordt de asus ook geen opensource. Ik denk dat er dadelijk voor de extremer een hoop custom software komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Wie zegt dat de xtreamer opensource wordt?
Misschien na 2 jaar , of misschien over 2 maanden? Who knows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inderdaad, tot nu toe is het helaas Vapour Source. Des te eerder de source wordt geopenbaard, des te beter het is, want dan kunnen veel meer mensen aan de doorontwikkeling van de firmware gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet helemaal waarom de source nog niet openbaar is.. Voor xtreamer heeft het toch alleen maar voordelen?
Veel mensen vinden het product dan aantrekkelijker omdat ze eigen programma's kunnen schrijven.
Anderen vinden het dan juist extra aantrekkelijk omdat er zoveel custom programma's voor zijn...

Waarom zouden ze de source geheim houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:49:
Ik snap ook niet helemaal waarom de source nog niet openbaar is.. Voor xtreamer heeft het toch alleen maar voordelen?
Veel mensen vinden het product dan aantrekkelijker omdat ze eigen programma's kunnen schrijven.
Anderen vinden het dan juist extra aantrekkelijk omdat er zoveel custom programma's voor zijn...

Waarom zouden ze de source geheim houden?
WIe weet hoe slecht het er wel niet uit ziet. Ik heb ook een paar progs gemaakt die heel goed werken en prima uitzien, maar de code is heel rommelig opgezet. Tja, als bedrijf wil ik dat natuurlijk wel een beetje opschonen voordat ik het open source maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06
Als het net zo lang duurt als het fixen van het forum, dan kunnen we nog wel ff wachten haha
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.