Er is nog iets heel raars aan het Xtreamer-forum: als je zoekt op trefwoorden als open source of firmware, dan krijg je nul op je rekest met de melding dat die zoekwoorden te algemeen zijn, ze zouden te vaak voorkomen. Bullshit. Dat woorden als "de", "het" en "een" gefilterd worden, OK. Maar op voornoemde trefwoorden moet je gewoon kunnen zoeken. Het maakt mijn vertrouwen dat firmware source daadwerkelijk zal worden vrij gegeven er in ieder geval niet groter op. Gelukkig kun je met Google het forum wel normaal doorzoeken.
Hacked FW is beschikbaar.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=14724#p14724
Tja, daar konden ze (Xtreamer) op wachten. Had al een pm naar de admin gestuurd:PJzzz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:49:
Hacked FW is beschikbaar.
Antwoord:Can you update us about the status of the release of the sourcecode? Since 1.02 and a bugtracker are released, this is something a lot of people are eagerly waiting for. In a dutch forum (tweakers.net) people started to doubt if the source will ever be released. Personally I have no doubt about that, but a status update would be welcome, maybe you can post it in viewtopic.php?f=28&t=1670&start=0. Thanks in advance.
Maar nu is men ze alsnog voorI asked the same question and received a very simple answer. Until there is a stable and more or less bug-free firmware we cannot release the source-code. Otherwise people will start messing with it and we will have hundreds of broken units.
The good news is - we are putting a lot of resources into development so I believe that it won't take too long.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Yep. Zolang je de fan maar niet blokkeert en het voetje er weer afhaalt, anders ligt ie scheefVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:30:
Heel belachelijke vraag eigenlijk; kan je dit apparaat ook plat leggen?
mvg
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik ben een tijdje op vakantie geweest, is er al nieuws over een eventuele stillere fan? ik heb een first batch met een lawaaige fan... of is er een andere oplossing voor de fan?
Verwijderd
Je zou kunnen proberen om er een andere fan in te monteren. Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo lastig.
Nope, geen nieuwsiceme schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:30:
Ik ben een tijdje op vakantie geweest, is er al nieuws over een eventuele stillere fan? ik heb een first batch met een lawaaige fan... of is er een andere oplossing voor de fan?
leppam schreef op 6 augustus op forum.xtreamer.net:
BronWe zijn nog even druk bezig om iets te regelen voor de mensen uit de 1e batch, nog heeeeeel even geduld, gaat goed komen.
Verwijderd
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik wilde dan overstapen naar Ziggo met 50gb/s internet die leveren nu een Arris Touchstone TM702 (DOCSIS 3 modem)
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee samen met de Xtreamer. Is deze geschikt om het net werk mee aan te sluiten? Wat betreft de snelheid zal die ruim voldoende zijn.
Graag een reactie en als er iemand is met de zelfde opzet graag even laten weten hoe dit bevalt.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee samen met de Xtreamer. Is deze geschikt om het net werk mee aan te sluiten? Wat betreft de snelheid zal die ruim voldoende zijn.
Graag een reactie en als er iemand is met de zelfde opzet graag even laten weten hoe dit bevalt.
Toevallig heb ik hetzelfde abonnement en dezelfde modem. Nu begrijp ik alleen je vraag niet. Het modem heeft niets te maken met je Xtreamer. Je Arris sluit je aan op een router. Die router is het schakelpunt in je netwerk (+ misschien nog een switch als je die ook nog hebt). Het is dus belangrijk om een degelijke router aan de Arris te koppelen. Dan ben je verzekerd van een stabiel netwerk. Je modem heeft verder alleen met het internetverkeer te maken en zal geen invloed hebben op je interne netwerksnelheden.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:31:
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik wilde dan overstapen naar Ziggo met 50gb/s internet die leveren nu een Arris Touchstone TM702 (DOCSIS 3 modem)
Ik ben overigens heel erg tevreden met mijn Ziggo All-in-one 50mbit. Ik haal een strakke 5,7 megabyte per seconde op usenet. En dat ook nog eens met en "oud" Linksys WRT54G router.
Beauty is in the eye of the beerholder
Lijkt me een simpel modem, m.a.w., geen router. Kan ook niet ontdekken hoeveel poorten het heeft. Dus je zult zelf je IP adressen moeten beheren en een switch aanschaffen indien het modem maar 1 poort heeft, OF je laat een router dit werk doenVerwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:31:
Wow, 50 gb/s!Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:31:
Maargoed, heeft idd niets met de snelheid van je interne netwerk te maken, dat zal wel gewoon 100 Mbit/s zijn, en das voldoende voor x264 materiaal.
\o/
Verwijderd
Je bent me net voor. Alle Benelux klanten vanuit de 1e batch krijgen een nieuwe fan: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=1817
BamSlam_ schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:27:
[...]
Bron
Dat is zeker TOP!
Beauty is in the eye of the beerholder
ja, voor de slaapkamer lijkt hij mij ook perfect, helaas heb ik daar een crt tv, dus moet ik dan de composiet aansluting gebruiken
En ik krijg wireless niet aan de praat tenzij ik al mijn beveiliging uitzet en dhcp aan want ik kan geen vast ip adres ingeven voor een wireless verbinding (heb getest met mijn vader zijn xtreamer).
Ik probeer dat over een paar firmwares nog wel eens, als wireless N goed werkt met alle security features en goed streamt, misschien dat er dan inderdaad 1 in de slaapkamer komt.
Houdt er met xbmc wel rekening mee dat je afhankelijk van de hardware misschien wat aanpassingen moet doen op de commandline, maar daar is met de guides op het xbmc forum makkelijk uit te komen. Probeer het gewoon, als het bevalt wil je nooit meer wat anders, bevalt het niet dan is een xtreamer zo gekocht.
En ik krijg wireless niet aan de praat tenzij ik al mijn beveiliging uitzet en dhcp aan want ik kan geen vast ip adres ingeven voor een wireless verbinding (heb getest met mijn vader zijn xtreamer).
Ik probeer dat over een paar firmwares nog wel eens, als wireless N goed werkt met alle security features en goed streamt, misschien dat er dan inderdaad 1 in de slaapkamer komt.
Houdt er met xbmc wel rekening mee dat je afhankelijk van de hardware misschien wat aanpassingen moet doen op de commandline, maar daar is met de guides op het xbmc forum makkelijk uit te komen. Probeer het gewoon, als het bevalt wil je nooit meer wat anders, bevalt het niet dan is een xtreamer zo gekocht.
[ Voor 23% gewijzigd door milenko79 op 14-08-2009 14:31 ]
[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 14-08-2009 14:54 ]
Verwijderd
Kun je wel met 2 laptops op het draadloos systeem werken?milenko79 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:24:
ja, voor de slaapkamer lijkt hij mij ook perfect, helaas heb ik daar een crt tv, dus moet ik dan de composiet aansluting gebruiken![]()
Ik had een tijd geleden namelijk het probleem dat ik maar met 1 systeem (laptop) tegelijkertijd op het draadloos netwerk kon werken. Dit kwam in eerste instantie omdat de router geen dynamische IPs aanmaakte. Later merkte ik nog een probleem: De router stond op de optie voor Wireless N, maar dat kon maar met 1 laptop tegelijk. Ik heb hem nu op N+G+B Gezet waardoor we wel met 2 systemen op het netwerk kunnen komen.
Da's geen probleem, Draadloos werkt perfect met zoveel apparaten als ik wil.
Ik weet niet hoe het in 1.02 is, ik heb getest met 1.01. De problemen die ik tegenkwam met de xtreamer waren:
- Ik zie geen mogelijkheid om waar dan ook handmatig een ipadres op te geven voor wireless (misschien zou hij de settings van de wired verbinding over moeten nemen maar dit werkt dan niet. Verder staat hier ook niets over omschreven in de documentatie.)
- Als de Ssid uitstaat ziet de xtreamer mijn accespoint niet want ik kan nergens mijn Ssid ingeven.
- De xtreamer ondersteund geen wpa2 (als mijn andere devices wel) en wilde met wpa ook niet werken, de enige optie was security helemaal uit.
Al met al ontbreekt de helft van de gebruikelijke wireless opties gewoon en de andere helft werkte niet of nauwelijks.
Ik hoop dat dit snel verbeterd wordt (of al is, zoals gezegd ik heb 1.02 nog niet geprobeerd, mijn ouders zijn terug van vakantie dus de xtreamer staat weer bij hen, wired).
Ik weet niet hoe het in 1.02 is, ik heb getest met 1.01. De problemen die ik tegenkwam met de xtreamer waren:
- Ik zie geen mogelijkheid om waar dan ook handmatig een ipadres op te geven voor wireless (misschien zou hij de settings van de wired verbinding over moeten nemen maar dit werkt dan niet. Verder staat hier ook niets over omschreven in de documentatie.)
- Als de Ssid uitstaat ziet de xtreamer mijn accespoint niet want ik kan nergens mijn Ssid ingeven.
- De xtreamer ondersteund geen wpa2 (als mijn andere devices wel) en wilde met wpa ook niet werken, de enige optie was security helemaal uit.
Al met al ontbreekt de helft van de gebruikelijke wireless opties gewoon en de andere helft werkte niet of nauwelijks.
Ik hoop dat dit snel verbeterd wordt (of al is, zoals gezegd ik heb 1.02 nog niet geprobeerd, mijn ouders zijn terug van vakantie dus de xtreamer staat weer bij hen, wired).
De Xtreamer ondersteunt wel degelijk WPA2; werkt bij mij thuis prima.milenko79 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:37:
- De xtreamer ondersteund[sic] geen wpa2 (als mijn andere devices wel) en wilde met wpa ook niet werken, de enige optie was security helemaal uit.
ik bedoelde ook ondersteunde (typo dus) en herinner metrouwens dat ik testte met 1.00, 1.01 had ik er later opgezet.
Als het nu wel werkt, mooi. Als ik dan ook een static ip adres en mijn ssid handmatig mag invoeren en goed throughput heb zou ik tevreden zijn.
Als het nu wel werkt, mooi. Als ik dan ook een static ip adres en mijn ssid handmatig mag invoeren en goed throughput heb zou ik tevreden zijn.
Ow.... nou we zullen zien, ik denk anders dat ik hem uit de behuizing sloop en zelf wel een kastje in elkaar flansBamSlam_ schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:27:
[...]
Bron
Met versie 1.0.2 heb ik dus nog steeds last van ruis. Overigens gebruik ik de optische uitgang voor het geluid.Crusader schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:22:
[...]
In 1.0.2.beta4 en beta6 heb ik geen last van ruis in het Youtube kanaal, over HDMI dan. Analoge uitgang niet
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Is er iemand die het RSS feed gebeuren draaiend heeft? Ik ga met alle liefde (met als bron UZG) aan de gang om te kijken wat het beestje allemaal kan, maar het live URL pakken ho maar.. Ik vraag me zelfs op dit moment af of het uberhaupt wel werkt in de laatste firmware
Ik wil er meteen een harde schijf inbouwen. Iemand een advies? Ik neem aan dat een 7200 rpm HDD "overkill" is i.v.m. niet volledig benutten van de snelheid. Daarnaast eventuele problemen met warmte.
Ik zit zelf te denken aan een Samsung Spinpoint M7 HM500JI.
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:42:
Is er iemand die het RSS feed gebeuren draaiend heeft? Ik ga met alle liefde (met als bron UZG) aan de gang om te kijken wat het beestje allemaal kan, maar het live URL pakken ho maar.. Ik vraag me zelfs op dit moment af of het uberhaupt wel werkt in de laatste firmware
Bestand downloaden (die op forum van xtreamer klopt niet echt):
http://www.evilman.net/x_live.rar
Plaats het op je webserver (incl x_live map)
@Xtreamer live link
http://hostname/
niet http://hostname/x_live
(xtreamer gaat er vanuit dat de map x_live heet!)
Voorbeeld van mijn instellingen
c:\web\htdocs\x_live\
livelink: http://192.168.0.1
Dan moet het werken..
[ Voor 3% gewijzigd door Pascal op 17-08-2009 02:01 ]
Op het Xtreamer.net forum loopt een topic over geschikte harde schijven. Er staat me bij dat een medewerker van Xtreamer daar goede ervaringen had met de Western Digital 2,5" 500GB.Masimo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 01:26:
Ik wil er meteen een harde schijf inbouwen. Iemand een advies? Ik neem aan dat een 7200 rpm HDD "overkill" is i.v.m. niet volledig benutten van de snelheid. Daarnaast eventuele problemen met warmte.
Ik gebruik een 500 GB Seagate (5400 rpm) en die doet het ook prima.BamSlam_ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 07:54:
[...]
Op het Xtreamer.net forum loopt een topic over geschikte harde schijven. Er staat me bij dat een medewerker van Xtreamer daar goede ervaringen had met de Western Digital 2,5" 500GB.
Ik lees op de xtreamer forum posts van mensen die zeggen dat ze de 2e batch hebben ontvangen maar de fan nog steeds erg luid is...
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn met de 2e batch en dezelfde of andere ervaring?
Ben benieuwd of hier ook mensen zijn met de 2e batch en dezelfde of andere ervaring?
Kan iemand dat dan ook meten?DaMayan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:44:
Ik lees op de xtreamer forum posts van mensen die zeggen dat ze de 2e batch hebben ontvangen maar de fan nog steeds erg luid is...
Luid verschilt nogal per persoon, het aantal dB ben ik nieuwsgieriger na.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Wederom een slowchat post verwijderd. Lees de topicwaarschuwing nog eens door en bedenk waarom je al eerder een waarschuwing hebt ontvangen.
[ Voor 76% gewijzigd door Edmin op 17-08-2009 13:52 ]
De fan is wat mij betreft acceptabel qua geluid. Het zoemgeluidje is natuurlijk hoger ivm de kleine fan. Wel had ik net een snerpend geluidje eruit. Pakte hem even op en hield hem horizontaal; geluidje verdwenen. De fan zat dus even niet goed. Op het te vergelijken: mijn sony vaio maakt idle ongeveer net zoveel geluid als de Xtreamer als hij een film afspeelt.
Verder vind ik het wel jammer dat via FlashFXP de bestanden slechts met 1,66MB/s over gepompt worden.
5 minuten voor een filmpje van 351MB en normaliter zijn mijn films 4,5-12gb. Mag dan wel een uurtje uittrekken om een film over te zetten. Dacht dat er wel een gigabit LAN in zou zitten en dus ook een gigabit switchje gekocht, maar heeft geen nut gehad dus
Via de USB host ging het ongeveer gemiddeld met 25MB/s, dus denk dat ik het voortaan maar op die manier doe.
Wat zijn jullie ervaringen mbt overzetten bestanden? Welke manier gebruiken jullie?
Verder vind ik het wel jammer dat via FlashFXP de bestanden slechts met 1,66MB/s over gepompt worden.
5 minuten voor een filmpje van 351MB en normaliter zijn mijn films 4,5-12gb. Mag dan wel een uurtje uittrekken om een film over te zetten. Dacht dat er wel een gigabit LAN in zou zitten en dus ook een gigabit switchje gekocht, maar heeft geen nut gehad dus
Via de USB host ging het ongeveer gemiddeld met 25MB/s, dus denk dat ik het voortaan maar op die manier doe.
Wat zijn jullie ervaringen mbt overzetten bestanden? Welke manier gebruiken jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-08-2009 16:09 ]
Als je je vooraf nou heel even in de specs had verdiept, dan wist je dat er geen Gbit in zit.Floris-K schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:59:
Dacht dat er wel een gigabit LAN in zou zitten en dus ook een gigabit switchje gekocht, maar heeft geen nut gehad dus
Soms via WiFi (voor divx of MP3), maar meestal via USB. Via USB haal ik ook tegen de 25MB/s.Via de USB host ging het ongeveer gemiddeld met 25MB/s, dus denk dat ik het voortaan maar op die manier doe.
Vermoedelijk draai jij nog firmware 1.0.1 want in latere versies doet de FTP het niet meer. Tenminste, FlashFXP is dacht ik een FTP client dus vandaar...Floris-K schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:59:
De fan is wat mij betreft acceptabel qua geluid. Het zoemgeluidje is natuurlijk hoger ivm de kleine fan. Wel had ik net een snerpend geluidje eruit. Pakte hem even op en hield hem horizontaal; geluidje verdwenen. De fan zat dus even niet goed. Op het te vergelijken: mijn sony vaio maakt idle ongeveer net zoveel geluid als de Xtreamer als hij een film afspeelt.
Ik heb 1.02 erop staan en dat draait gewoon.
in 1e instantie nier, maar moest in 2e tabblad alle opties uitvinken en passive mode weer aangezet.
Daarna werkt de FTP gewoon weer.. met 1.01 werkt de FTP met alle instellingen aan.
edit: owja heb er ook een login en ww ingezet. Wanneer ik de login uitschakel en anonymous erin ga, dan lukt het ook niet. Lijkt er dus op dat je een lgin en ww moet gebruiken.
ecit2: hij verliest wel constant zijn verbinding
in 1e instantie nier, maar moest in 2e tabblad alle opties uitvinken en passive mode weer aangezet.
Daarna werkt de FTP gewoon weer.. met 1.01 werkt de FTP met alle instellingen aan.
edit: owja heb er ook een login en ww ingezet. Wanneer ik de login uitschakel en anonymous erin ga, dan lukt het ook niet. Lijkt er dus op dat je een lgin en ww moet gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-08-2009 18:21 ]
Goed om te weten, thanks, ik ga ook even klooien met die settings. Krijg je nog een specifieke foutmelding van de xtreamer terug bij de disconnects? Als betatester kan ik dit soort dingen nog even melden bij xtreamer, ik heb al gemeld dat ftp niet meer werkte bij mij sinds 1.0.2. maar jouw suggestie is wel een aardige.Floris-K schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:57:
Ik heb 1.02 erop staan en dat draait gewoon.
Nee voor zo ver ik het nu zie niet. Na een een paar minuten dropt ie gewoon naar 0 kb/s en vervolgens een timeout.
Doet me weer denken aan IRC.. lol Ping timeout
Doet me weer denken aan IRC.. lol Ping timeout
Heb je al geprobeerd om dit via de webinterface in te schakelen? Ik heb wel het probleem als ik de xtreamer restart moet ik altijd eerst FTP inschakelen via de webinterface.Crusader schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:43:
[...]
Vermoedelijk draai jij nog firmware 1.0.1 want in latere versies doet de FTP het niet meer. Tenminste, FlashFXP is dacht ik een FTP client dus vandaar...
Hoe is ie m.b.t. warmte? Ik lees net op het Xtreamer forum dat de WD schijf goed funktioneert, maar dat de Xtreamer dan wel erg warm wordt.Crusader schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:09:
[...]
Ik gebruik een 500 GB Seagate (5400 rpm) en die doet het ook prima.
Goeie tips over stille en koele HDD's zijn welkom.
Ik heb er ook een WD 250gb schijf in en die wordt ontzettend warm. Als ik via usb iets van 100gb overschrijf, dan kan ik hem niet tegen m'n wang houden. Zo heet wordt 'ie.Masimo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:29:
[...]
Hoe is ie m.b.t. warmte? Ik lees net op het Xtreamer forum dat de WD schijf goed funktioneert, maar dat de Xtreamer dan wel erg warm wordt.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe effectief die fan is. Iemand die daar al iets over heeft gelezen? Ik heb namelijk het idee dat die fan amper koelt.
[ Voor 13% gewijzigd door Gabliboeba op 18-08-2009 07:24 ]
Waarom zou je hem tegen je wang willen houden?Gabliboeba schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:23:
[...]
Ik heb er ook een WD 250gb schijf in en die wordt ontzettend warm. Als ik via usb iets van 100gb overschrijf, dan kan ik hem niet tegen m'n wang houden. Zo heet wordt 'ie.

Mijn interne 500GB-schijfje wordt overigens ook erg warm, maar dat is alleen als ik er via USB het een-en-ander op zet. Tijdens het afspelen valt het allemaal reuze mee.
Heb zelf problemen met het netwerk van mijn pc. Alles netjes op WORKGROUP gezet zoals ze overal beweren, maar kan het netwerk niet op. De laptop van mijn moeder ziet de xtreamer wel en die kan ik ook benaderen terwijl deze in HOME zit. 
Heb het nu voor elkaar gekregen door een snelkoppeling te maken en dit gaat wel goed. Het overzetten is alleen super traag. Ga ook maar eens op zoek naar een 2e voeding; 1 bij de pc en 1 bij de tv.
Offtopic:
Je wang is niet eens zo betrouwbaar. Je kunt beter je blote eikel er tegenaan drukken.

Heb het nu voor elkaar gekregen door een snelkoppeling te maken en dit gaat wel goed. Het overzetten is alleen super traag. Ga ook maar eens op zoek naar een 2e voeding; 1 bij de pc en 1 bij de tv.
Offtopic:
Je wang is niet eens zo betrouwbaar. Je kunt beter je blote eikel er tegenaan drukken.
Aangesloten op USB gaat de fan niet draaien en wordt ie flink warm inderdaad.pven schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:11:
[...]
Mijn interne 500GB-schijfje wordt overigens ook erg warm, maar dat is alleen als ik er via USB het een-en-ander op zet. Tijdens het afspelen valt het allemaal reuze mee.
Is een goeie, niet naar gekeken. Was in de firmware 1.0.1. niet nodig dus heb er helemaal niet aan gedacht om het nu wel te checken in de webinterface.Pascal schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:30:
Heb je al geprobeerd om dit via de webinterface in te schakelen? Ik heb wel het probleem als ik de xtreamer restart moet ik altijd eerst FTP inschakelen via de webinterface.
Warmte is bij mij geen probleem, heb niet de indruk dat ie nou erg heet wordt ofzo. Fan staat op "middle" in de setup.Masimo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:29:
Hoe is ie m.b.t. warmte? Ik lees net op het Xtreamer forum dat de WD schijf goed funktioneert, maar dat de Xtreamer dan wel erg warm wordt.
Ik hoor en voel de fan volgens mij draaien als ik hem op USB aansluit.Crusader schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:06:
[...]
Aangesloten op USB gaat de fan niet draaien en wordt ie flink warm inderdaad.
Ik heb gisteren ook m'n Xtreamer ontvangen en ik moet zeggen dat ik het tot op heden een teleurstelling vindt.
De grootste min punt is echt de fan, de Xtreamer moest mijn oude Xbox gaan vervangen als streamer.
De Xbox was zeker niet stil, helemaal niet zelfs, maar de Xtreamer is op elke stand luider en irritanter dan de Xbox1.
Op deze manier kan ik echt geen film kijken!
Daarnaast is een en ander nog tamelijk buggy, vastlopers bij het benaderen van SMB shares zijn al een paar keer voorgekomen.
De beeld kwaliteit (HDMI>DVI) is zeker goed te noemen en veel beter dan m'n Xbox1 (scart).
De interface haalt het nog lang niet bij XMBC en heeft een lange weg te gaan.
De grootste min punt is echt de fan, de Xtreamer moest mijn oude Xbox gaan vervangen als streamer.
De Xbox was zeker niet stil, helemaal niet zelfs, maar de Xtreamer is op elke stand luider en irritanter dan de Xbox1.
Op deze manier kan ik echt geen film kijken!
Daarnaast is een en ander nog tamelijk buggy, vastlopers bij het benaderen van SMB shares zijn al een paar keer voorgekomen.
De beeld kwaliteit (HDMI>DVI) is zeker goed te noemen en veel beter dan m'n Xbox1 (scart).
De interface haalt het nog lang niet bij XMBC en heeft een lange weg te gaan.
heb je wel al je firmware een update gegeven?
Mijn fan is toch echt een stuk stiller dan die van m'n xbox (1.4)
Vanaf meer dan een meter onhoorbaar op medium tenzij het echt muisstil is (en dan moet niet de buurman buiten in de tuin toevallig hoesten zeg maar want dan hoor je hem al niet meer).
Dat is gewoon ene launch xtreamer met de luidruchtige fan.
misschien toch een onbalens ofzo.
Moet wel zeggen dat mijne plat ligt, misschien dat dat verschil maakt.
Mijn fan is toch echt een stuk stiller dan die van m'n xbox (1.4)
Vanaf meer dan een meter onhoorbaar op medium tenzij het echt muisstil is (en dan moet niet de buurman buiten in de tuin toevallig hoesten zeg maar want dan hoor je hem al niet meer).
Dat is gewoon ene launch xtreamer met de luidruchtige fan.
misschien toch een onbalens ofzo.
Moet wel zeggen dat mijne plat ligt, misschien dat dat verschil maakt.
Nou ik heb een 2e batch fan en ik hoor hem zeker wel. Soms komt er ook nog een piepje doorheen en de ene keer maakt hij meer lawaai dan de andere keer. Om dat te verhelpen moet ik hem horizontaal houden en weer terug kantelen. Of de fan zit niet zo goed vast. Of hij heeft wat lagerproblemen.
Maar goed.. als ik film kijk dan gaat de 5.1 aan en hoor ik het niet meer.
edit: firmware 1.02 en speed op middle ivm HD die erin zit.
[ Voor 35% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-08-2009 13:23 ]
dit klikt waarschijnlijk als een enorme noob vraag, maar hoe maak je in hemelsnaam een snelkoppeling aan?
Heb het ding nu sinds gisteren en kan gewoon de harde schijven van mijn NAS benaderen en daar vanaf spelen maar nu wil ik bv het mapje "Movies" op 1 van die harde schijven direct als snelkoppeling onder My_shortcuts plaatsen. Heb dit topic en het forum + de handleiding op nageslagen maar kom er niet uit. Wat zie ik over het hoofd?
Heb dus inmiddels de firmware bijgewerkt, geen HD in de xtreamer en nas en upnp functionaliteit uitgezet.
Heb het ding nu sinds gisteren en kan gewoon de harde schijven van mijn NAS benaderen en daar vanaf spelen maar nu wil ik bv het mapje "Movies" op 1 van die harde schijven direct als snelkoppeling onder My_shortcuts plaatsen. Heb dit topic en het forum + de handleiding op nageslagen maar kom er niet uit. Wat zie ik over het hoofd?
Heb dus inmiddels de firmware bijgewerkt, geen HD in de xtreamer en nas en upnp functionaliteit uitgezet.
Floris-K schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:55:
Heb zelf problemen met het netwerk van mijn pc. Alles netjes op WORKGROUP gezet zoals ze overal beweren, maar kan het netwerk niet op. De laptop van mijn moeder ziet de xtreamer wel en die kan ik ook benaderen terwijl deze in HOME zit.
Offtopic:
Ik heb er nog speciaal op gelet omdat iemand op het xtreamer forum zei dat zijn fan niet ging draaien en het ding erg heet werd. Weet je zeker dat het niet de interne harddisk is die je hoort?pven schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:15:
[...]
Ik hoor en voel de fan volgens mij draaien als ik hem op USB aansluit.
Nog even voor de andere recente posters: mijn 1e batch xtreamer heeft een fan die absoluut stil is op medium, als ik m'n oor er bij hou hoor ik iets, maar vanaf een meter echt niet meer. Blijkbaar zit er een groot verschil in de fans.
Je gaat naar Media player en dan naar My Shortcuts
Druk daar op 8 en er komt een schermpje. heb daar de IP van mijn pc toegevoegd en kan nu via de snelkoppeling naar mijn shared maps
Bij mij gaat de fan ook draaien via usb. Wel op een lage snelheid, want hij is dan vrijwel onhoorbaar. Maar hij draait zichtbaar.Crusader schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:10:
[...]
Ik heb er nog speciaal op gelet omdat iemand op het xtreamer forum zei dat zijn fan niet ging draaien en het ding erg heet werd. Weet je zeker dat het niet de interne harddisk is die je hoort?
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
ik heb gisteren een vriendelijke postbode mogen begroeten. Hij is nog kleiner dan ik had verwacht (de xtreamer dan...) maar wat een fijn tuigje is het zeg. Het doet wat het moet doen. Heb er de hele avond mee zitten spelen en tot nu toe iedere keer als ik dacht "het zou handig zijn als het ZO zou werken" dan werkte het inderdaad ook 'zo'. De fan waar veel over wordt geklaagd vind ik nog wel meevallen; je hoort hem, heb hem op high gezet maar zelfs dat vond ik niet storend. Bovendien, zodra je een film aanzet wordt die fan echt wel overstemd.
Echt een puik machientje... nu es even kijken of en hoe er extra software op kan, ik hoorde wat geruchten over ctorrent en dat klinkt als de perfecte combi.
Echt een puik machientje... nu es even kijken of en hoe er extra software op kan, ik hoorde wat geruchten over ctorrent en dat klinkt als de perfecte combi.
Verwijderd
Tja ik heb mijn Xtreamer ook ontvangen maar ik vind het geluid van de fan echt niet kunnen, die van mij maakt een irritante hooge toon, alsof het lager schuurt. Ik snap niet welke personen daar bij Xtreamer Q&A doen, die zijn doof of testen het geluidsniveau in een server ruimte.
Ik ben eingelijk nog nooit zo terleurgesteld geweest over een aankoop van een apparaat. Ik had het geld opzij moeten leggen en een fatsoendelijke media player moeten kopen. Misschien de aankomende Popcorn C200 (is wel duurder maar misschien wel van een betere bouw kwaliteit).
Ik zou mensen ook niet adviseren deze speler aan te schaffen, misschien kunnen ze beter een Popcorn A110 nemen of de Asus O! Play (zelfde CPU).
Ook het argument van het is maar een speler van 119 euro, vind ik nergens op slaan, dus omdat de speler goedkoop is moet je maar leven met de gebreken van de speler, vind ik echt raar.
Ik heb het ding maar alvast opengemaakt om te modden, maar dat is eigenlijk te zot voor woorden dat je een gekocht apparaat moet aanpassen om het te kunnen gebruiken.
Ik ben eingelijk nog nooit zo terleurgesteld geweest over een aankoop van een apparaat. Ik had het geld opzij moeten leggen en een fatsoendelijke media player moeten kopen. Misschien de aankomende Popcorn C200 (is wel duurder maar misschien wel van een betere bouw kwaliteit).
Ik zou mensen ook niet adviseren deze speler aan te schaffen, misschien kunnen ze beter een Popcorn A110 nemen of de Asus O! Play (zelfde CPU).
Ook het argument van het is maar een speler van 119 euro, vind ik nergens op slaan, dus omdat de speler goedkoop is moet je maar leven met de gebreken van de speler, vind ik echt raar.
Ik heb het ding maar alvast opengemaakt om te modden, maar dat is eigenlijk te zot voor woorden dat je een gekocht apparaat moet aanpassen om het te kunnen gebruiken.
Uhm
http://item.taobao.com/au...a61c.jhtml?cm_cat=0&pm1=1
xtreamer forum
http://item.taobao.com/au...a61c.jhtml?cm_cat=0&pm1=1
xtreamer forum
[ Voor 28% gewijzigd door PJzzz op 19-08-2009 15:59 ]
Pfffff... wat een negatief gedoe daar zeg, ik haal er niet uit wat het probleem is. What's the point?
Elders op deze aardkloot worden ook Xtreamers verkocht. Big deal.
Als ik als output SPDIF LCPM instel dan loopt alles wel synchroon, xtreamer maakt ergens een fout met het doorgeven van RAW geluidstrack? Ligt denk ik niet aan mijn Z-5500 want via de pc aangesloten doet alles het gewoon prima. Verder nog steeds geen 1.02 geinstalleerd alles loopt vastn0elite schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:30:
Net 1.02v geïnstalleerd en niets anders dan ellende.
Al mijn video's worden schokkerig afgespeeld. Zowel 720p als 1080p , en het is nog erger als je een film kijkt met DTS. Dan stopt de video om de 1 seconde en loopt het geluid vast.
Sowieso GEEN goede update. De helft van de bugfixes zijn gericht op online content terwijl het voor een mediaplayer veel belangrijker is om goede offline afspeelmogelijkheden te hebben. Ben echt pissig op xtreamer dat ze niet eens normale firmware kunnen uitbrengen.
Firmware 1.01 was al niet veel soeps . Zo had en heeft de xtreamer problemen met 24FPS content en video en geluid synchronisatie problemen. Fatsoenlijk een film afspelen met DTS gaat niet eens. Deze problemen zijn echter niet opgelost en in mijn geval nog erger geworden.
Ongelooflijk dat ze zo hun gebruikers zo negeren. Ik heb het probleem al meerdere op het xtreamer forum gepost en anderen hebben ook last van dat video en geluid niet gelijk lopen maar ze doen er gewoon niets aan. En als smoesje geven ze op : ja dit wordt nog wel opgelost. Nou 2 maanden zonder fatsoenlijke oplossing vind ik anders best wel vervelend. Ik snap niet dat hun prioriteiten bij dat online content gebeuren liggen aangezien dat wel ''leuk'' is maar niet de belangrijkste reden is om een mediaplayer aan te schaffen. Youtube filmpjes kijken kan ik ook gewoon op mijn pc

Het is gewoon niet netjes dat ze, terwijl wij al betaald hebben, toch eerst voorraden versturen naar winkels. Ook Salland Automatisering heeft al een voorraad die deze week binnenkomt.
Dat is de reden dat ze daar zo negatief zijn.
Kan me voorstellen dat dat als particuliere koper niet prettig is, maar als je ziet hoe ze in dat topic tekeer gaan, wat een stemmingmakerij zeg. Als ze nou gewoon even bellen of mailen met xtreamer/mvix, maar nee, ze lopen elkaar gewoon op te hitsen.Pinjataaa schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:09:
Het is gewoon niet netjes dat ze, terwijl wij al betaald hebben, toch eerst voorraden versturen naar winkels. Ook Salland Automatisering heeft al een voorraad die deze week binnenkomt.
Klopt, maar ze maken het wel bond daar hoor, niet alleen die klanten.Crusader schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:12:
[...]
Kan me voorstellen dat dat als particuliere koper niet prettig is, maar als je ziet hoe ze in dat topic tekeer gaan, wat een stemmingmakerij zeg. Als ze nou gewoon even bellen of mailen met xtreamer/mvix, maar nee, ze lopen elkaar gewoon op te hitsen.
Ook vraag ik me af waar de updates blijven welke ze allemaal beloofd hebben, de belangrijkste bugs worden niet gefixed. Ik heb een beetje het gevoel dat er echt maar 1 persoon achter dat ding zit die gewoon een stage project aan het doen is ofzo.
Ook lees ik meer en meer dat de Xtreamers na een maand al kapot gaan en de nieuwe fans helemaal niet stil zijn.
Ik wacht nu al 2 maand en dan kan ie nog niet eens fatsoenlijk 1080 afspelen, terwijl er wel staat dat het FULLHD 1080 ondersteund.
Bah, ik kan me altijd druk maken om zulke dingen, vooral die stilte eromheen maakt me wild
Ik moet toegeven dat hun ondersteuning wat updates betreft ook wel tegenvalt.
Toen de 1.0.2 beta6 uitkwam heb ik direct nog wat bugs gemeld, een paar uur later was ie al 1.0.2 final, gewoon de ongewijzigde beta6 final gemaakt. Lekker is dat. In de bugtracker staan wel bugs vermeld, maar krijg niet de indruk dat er iets mee gebeurt.
Toen de 1.0.2 beta6 uitkwam heb ik direct nog wat bugs gemeld, een paar uur later was ie al 1.0.2 final, gewoon de ongewijzigde beta6 final gemaakt. Lekker is dat. In de bugtracker staan wel bugs vermeld, maar krijg niet de indruk dat er iets mee gebeurt.
[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 19-08-2009 18:28 ]
Dit is hoe ze hun Fan probleem opgelost hebben:
Oude: Young Lin DFS251012H DC 12V 1.5W 13000 RPM 3.07 CFM 33.54 DB
Nieuwe: Young Lin DFS251012M DC 12V 1.3W 10000 RPM 1.85 CFM 25.06 DB
Oude: Young Lin DFS251012H DC 12V 1.5W 13000 RPM 3.07 CFM 33.54 DB
Nieuwe: Young Lin DFS251012M DC 12V 1.3W 10000 RPM 1.85 CFM 25.06 DB
Dat dacht ik ook. Ik vraag mij af wat dit met de temperaturen doet. Die zullen er toch onder lijden.
Nou moet je het niet overdrijven, ook zonder mod is de Xtreamer prima te gebruiken. Dat je 'm stiller wil is een andere zaak.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:20:
Verwijderd
Ik overdrijf niet, ik moest de TV behoorlijk hard zetten om de hoge toon van de ventilator te verdringen, dus 'musicfreak schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:15:
[...]
Nou moet je het niet overdrijven, ook zonder mod is de Xtreamer prima te gebruiken. Dat je 'm stiller wil is een andere zaak.
s avonds laat het ding gebruiken ging al niet.
Ik ga hem modden maar waarschijnlijk gaat hij daarna de prullenbak in, ik spaar wel genoeg geld bij elkaar voor een fatsoendelijk media player (ben zelf aan het wachten op reviews van de popcorn C200).
Leg em op zijn zij, of draai je fan om.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:56:
[...]
Ik overdrijf niet, ik moest de TV behoorlijk hard zetten om de hoge toon van de ventilator te verdringen, dus '
s avonds laat het ding gebruiken ging al niet.
Ik ga hem modden maar waarschijnlijk gaat hij daarna de prullenbak in, ik spaar wel genoeg geld bij elkaar voor een fatsoendelijk media player (ben zelf aan het wachten op reviews van de popcorn C200).
Verwijderd
Tja hij ligt al uit elkaar, ben aan het wachten op de harddisk cooler, maar eigenlijk heb ik al zo'n hekel aan het ding gekregen dat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.Pinjataaa schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:03:
[...]
Leg em op zijn zij, of draai je fan om.
Elke keer als ik dan erna kijk denk ik had ik geld maar niet daaraan uit gegeven.
Had em niet verkocht, er zijn genoeg wanhopige mensen die hem, misschien wel voor 140 euro, hadden willen kopenVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:06:
[...]
Tja hij ligt al uit elkaar, ben aan het wachten op de harddisk cooler, maar eigenlijk heb ik al zo'n hekel aan het ding gekregen dat ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.
Elke keer als ik dan erna kijk denk ik had ik geld maar niet daaraan uit gegeven.
Maak er anders gewoon een NAS van
Ik heb trouwens de Popcorn A-110 besteld nadat ik deze geannuleerd had, bijna net zo goed als de C200.. Bluray heb ik toch niet nodig
[ Voor 11% gewijzigd door Pinjataaa op 20-08-2009 23:59 ]
Ik volg dit topic nu al een tijdje en zie veel voorbij komen over de negatieve punten. Eigenlijk het enige punt wat mij nu nog tegenhoudt om er eentje te halen is het 24P probleem. Ik vraag mij af of dit voor mij ook een probleem wordt aangezien ik hem ga aansluiten op een HD-Ready tv, dus niet 1080P ga afspelen. Ik had namelijk al ergens gelezen dat het probleem zich eigenlijk alleen voordoet op Full HD tv's.
Klopt dit?
Klopt dit?
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
Klopt
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Verwijderd
Dit soort reacties voegen niets toe. Lees aub voortaan de topicwaarschuwing voordat je post.
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 21-08-2009 11:48 ]
Verwijderd
Ik heb een full HD tv en bij mij speelt hij alles af, ik heb wel de 2 levering ontvangen.
Ik heb vanalles uitgeprobeerd, maar het speeld allemaal. MKV x264 enz.
En mijn ventilator maakt ook niet veel geluid, je hoord hem als je niks anders aan hebt staan.
En hij staat op de hoogste stand.
Het enigste wat vervelend is dat als ik heb aan zet het lang duurt voor dat ik iets kan opstarten (duurt zo'n 5min) maar dit komt waarschijnlijk doordat ik geen ingeboude HDD heb maar er een via usb aansluit.
En die is 1TB, en waarschijnlijk moet de extreamer hem eerst doorlopen voordat hij hem kan open.
Maar voor de rest ben ik heel erg tevreden.
En mijn ventilator maakt ook niet veel geluid, je hoord hem als je niks anders aan hebt staan.
Het enigste wat vervelend is dat als ik heb aan zet het lang duurt voor dat ik iets kan opstarten (duurt zo'n 5min) maar dit komt waarschijnlijk doordat ik geen ingeboude HDD heb maar er een via usb aansluit.
En die is 1TB, en waarschijnlijk moet de extreamer hem eerst doorlopen voordat hij hem kan open.
Wat doet die box gedurende die 5 minuten? Wat zie je op het scherm? Reageert ie nog wel op de afstandsbediening? Hoor je de externe disk ook ratelen, alsof ie doorzocht wordt?Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:46:
Ik weet niet welke firmware je gebruikt, anders een idee om te kijken of je die kunt upgraden.
Verwijderd
De Extreamer hangt dan vast lijkt het, ik kan dan niks meer doen met de afstand bediening.
Ik heb hem al geupdate 1.02 dus daar ligt het ook niet aan.
Of de externe disk rateld durf ik niet te zeggen. Maar ook als ik het internet opstart als hij net aanstaat blijft die hangen?!!?
Ik heb hem al geupdate 1.02 dus daar ligt het ook niet aan.
Of de externe disk rateld durf ik niet te zeggen. Maar ook als ik het internet opstart als hij net aanstaat blijft die hangen?!!?
Je zou even kunnen testen zonder disk eraan. Dus gewoon eerst opstarten en da npas de disk eraan hangen.
Verwijderd
ja zonder disk doet hij het ook direct, dus vandaar dat ik er vanuit ga dat het daardoor komt.
Maar geen idee hoe ik dit kan verranderen zonder HDD in te bouwen.
Want ik denk als die er in zou zitten dat hij daar iets zou kunnen weg schrijven waardoor hij niet iedere keer opnieuw hoeft te scan?!?!?
Iemand anders zo'n zelfd de opzet als ik? ook deze problemen?
Maar geen idee hoe ik dit kan verranderen zonder HDD in te bouwen.
Want ik denk als die er in zou zitten dat hij daar iets zou kunnen weg schrijven waardoor hij niet iedere keer opnieuw hoeft te scan?!?!?
Iemand anders zo'n zelfd de opzet als ik? ook deze problemen?
Ik las ooit eens bij de specificaties dat de Xtreamer geen DTS downmixing heeft. Iemand op de frontpage beweerde echter van wel. Iemand met een Xtreamer die uitsluitsel kan geven?
.
Dit kan je makkelijk zelf kunnen opzoekenruyckske schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:35:
Ik las ooit eens bij de specificaties dat de Xtreamer geen DTS downmixing heeft. Iemand op de frontpage beweerde echter van wel. Iemand met een Xtreamer die uitsluitsel kan geven?

Zucht... ik heb het eigenlijk alweer gehad met de Xtreamer... Na veel wikken en wegen toch maar besteld maar ik begin toch weer te twijfelen of ik er goed aan heb gedaan. De levering is uitgesteld, de nieuwe fan is van hetzelfde merk als de oude, alleen wat minder RPM. Misschien had ik toch beter voor de Asus kunnen gaan maar ja, op het Xtreamer forum staat een bericht in het Nederlandse gedeelte van iemand die heeft geannuleerd en nu ook al tijden op z'n geld aan het wachten is.
Dilemma's
Dilemma's

no animals were harmed during the production of this message
Ik had mijn geld binnen 1 dag al terug! Via Paypal dan he.Caeruleus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:53:
Zucht... ik heb het eigenlijk alweer gehad met de Xtreamer... Na veel wikken en wegen toch maar besteld maar ik begin toch weer te twijfelen of ik er goed aan heb gedaan. De levering is uitgesteld, de nieuwe fan is van hetzelfde merk als de oude, alleen wat minder RPM. Misschien had ik toch beter voor de Asus kunnen gaan maar ja, op het Xtreamer forum staat een bericht in het Nederlandse gedeelte van iemand die heeft geannuleerd en nu ook al tijden op z'n geld aan het wachten is.
Dilemma's
Alleen moet je oppassen, bij sommige mensen hebben ze snel hun status op 'Verzonden' gezet, nadat ze het mailtje verstuurd hebben. Dus dan moeten ze annuleringskosten betalen... (Zeggen ze!)
Verwijderd
Ik ben deze week zelf in de fabriek geweest van Xtreamer en heb met eigen ogen kunnen zien wat het verschil is met vorige fan. Je zult zien dat er bij de fan vanaf de 2e batch een klein PCB is toegevoegd, een klein moederbordje dat intelligenter het aansturen van de fan regelt. Na extra testen is gebleken dat de temperatuur minder hoog wordt dan in 1e instantie gedacht, vandaar deze toevoeging aan de fan.
Caeruleus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:53:
Dilemma's
Verwijderd
Heb je toevallig een iPhone of Android telefoon om het aantal decibel te kunnen meten? Dat maakt wellicht ook wel duidelijk dat het met de fan namelijk wel meevalt vwb geluidsproductie...
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:46:
Ik heb een full HD tv en bij mij speelt hij alles af, ik heb wel de 2 levering ontvangen.
Wat ben ik blij dat ik mijn Xtreamer onder rembours heb besteld zeg. Overigens heeft Xtreamer nog een week om hem te leveren, daarna zijn de 30 dagen levertermijn om en volgt annulering van mijn kant.Pinjataaa schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:58:
[...]
Ik had mijn geld binnen 1 dag al terug! Via Paypal dan he.
Alleen moet je oppassen, bij sommige mensen hebben ze snel hun status op 'Verzonden' gezet, nadat ze het mailtje verstuurd hebben. Dus dan moeten ze annuleringskosten betalen... (Zeggen ze!)
Maar heb je de nieuwe fan ook gehoord?Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 05:35:
Ik ben deze week zelf in de fabriek geweest van Xtreamer en heb met eigen ogen kunnen zien wat het verschil is met vorige fan. Je zult zien dat er bij de fan vanaf de 2e batch een klein PCB is toegevoegd, een klein moederbordje dat intelligenter het aansturen van de fan regelt. Na extra testen is gebleken dat de temperatuur minder hoog wordt dan in 1e instantie gedacht, vandaar deze toevoeging aan de fan.
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door BamSlam_ op 22-08-2009 06:26 ]
Verwijderd
De nieuwe fan is prima te doen zoals de gebruiker hiervoor al heeft gepost.
Verklaring van Xtreamer rondom leveringen hier te vinden: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=2098
Verklaring van Xtreamer rondom leveringen hier te vinden: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=17&t=2098
Mark, bedankt voor de uitgebreide info over de oorzaak van de leverproblemen!
Wat de fan betreft: ik lees ook berichten van mensen die nog wel vinden dat de nieuwe fan veel geluid maakt. Maar dat verschilt uiteraard van persoon tot persoon. Ik ben benieuwd.
Wat de fan betreft: ik lees ook berichten van mensen die nog wel vinden dat de nieuwe fan veel geluid maakt. Maar dat verschilt uiteraard van persoon tot persoon. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Nou ik vind die nieuwe fan _NIET_ om te doen... je moet de TV echt hard zetten om het geluid van de fan te verdringen...
Verwijderd
Die van mij is eigenlijk erg rustig, hij maakt een hoog piep geluid, maar dat is echt minimaal.
Dit is dan op de hoogste stand.
Mark, ik heb een htc touch ik weet niet hoe ik daarmee het aantal decibel kan meten, of is daar een prog. voor??
Mark, ik heb een htc touch ik weet niet hoe ik daarmee het aantal decibel kan meten, of is daar een prog. voor??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 11:56 ]
Reageer nuttig of post gewoon niet. Of maak een topicreport. Dit willen we in ieder geval niet zo zien.
[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 22-08-2009 16:50 ]
Verwijderd
Dit soort loze berichten graag achterwege laten.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 22-08-2009 16:51 ]
Verwijderd
ik weet niet of we nu te ver off-topic gaan, maar ik ergerde me er vorige week al een keer aan dus toch maar een reactie:
Het meten van het geluidniveau van de fan met een app op een telefoon is volkomen arbitrair. Naast het feit dat deze apps (zo goed als zeker) niet geijkt zijn, is het geluidniveau zeer afhankelijk van de vorm en de materialen van de ruimte waar hij in staat. Het aantal dB in de ene ruimte kan dus veel verschillen in de andere ruimte. Daarom hebben ze gestandaardiseerde methoden ontworpen om geluidniveaus met elkaar te kunnen vergelijken.
On-topic: De enige conclusie die ik uit alle ervaringen hier kan trekken is dat de fan gewoon heel onbetrouwbaar is qua geluidniveau. Ik weet dat er verschil zit in perceptie, maar het verschil tussen mensen die het irritant vinden en mensen die het amper horen, vind ik erg groot. Kortom het is gewoon geluk hebben met de fan.
Het meten van het geluidniveau van de fan met een app op een telefoon is volkomen arbitrair. Naast het feit dat deze apps (zo goed als zeker) niet geijkt zijn, is het geluidniveau zeer afhankelijk van de vorm en de materialen van de ruimte waar hij in staat. Het aantal dB in de ene ruimte kan dus veel verschillen in de andere ruimte. Daarom hebben ze gestandaardiseerde methoden ontworpen om geluidniveaus met elkaar te kunnen vergelijken.
On-topic: De enige conclusie die ik uit alle ervaringen hier kan trekken is dat de fan gewoon heel onbetrouwbaar is qua geluidniveau. Ik weet dat er verschil zit in perceptie, maar het verschil tussen mensen die het irritant vinden en mensen die het amper horen, vind ik erg groot. Kortom het is gewoon geluk hebben met de fan.
Dit topic is om de Xtreamer te bespreken.. niet om telefoons en bijbehorende programma's te bespreken.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:55:
Die van mij is eigenlijk erg rustig, hij maakt een hoog piep geluid, maar dat is echt minimaal.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:50:
vandaar dat ik ik ook aan mark gevraagd had of hij een special progamma hiervoor gebruikt?
Ik ben er ook van overtuigd dat de fans verschillend werken. en daar door zo'n verschil in reacties ontstaan.
Ik heb blijkbaar geluk met een stille fan
.
vandaar dat ik ik ook aan mark gevraagd had of hij een special progamma hiervoor gebruikt?
Ik ben er ook van overtuigd dat de fans verschillend werken. en daar door zo'n verschil in reacties ontstaan.
Ik heb blijkbaar geluk met een stille fan
Verwijderd
Android en iPhone hebben prima decibel apps, HTC Touch heb ik ook gehad, nooit op gezien maar dat zegt niets.
Wat een *knip*service met de fan.
Moet je zelf al het werkt doen ipv dat ze gewoon kunnen kijken wie er in de 1e batch zat.
Service mensen..service.
*knip*
Moet je zelf al het werkt doen ipv dat ze gewoon kunnen kijken wie er in de 1e batch zat.
Service mensen..service.
*knip*
[ Voor 22% gewijzigd door Edmin op 23-08-2009 11:16 ]
wees blij dat je er eentje gratis krijgt toegezonden.n0elite schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 06:33:
Wat een service met de fan.
Service mensen..service.
[ Voor 2% gewijzigd door Edmin op 23-08-2009 11:16 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
al het werk? Je weet toch wel wanneer je dat ding besteld en gekregen hebt?n0elite schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 06:33:
Wat een service met de fan.
Service mensen..service.
Het is niet moeilijk. Ik snap niet waarom je constant zo negatief loopt te doen. Goed, je kan ontevreden zijn over een product of dienst, maar het lijkt wel of jij nooit tevreden zal zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 23-08-2009 11:17 ]
Ik heb hier dus ook een xtreamer van de 2e batch naast de tv staan, maar de fan maakt zelfs op low (wat evenveel lawaai maakt als medium
) nog teveel lawaai om als mediaspeel apparaat te gebruiken.. Ik ben helaas teleurgesteld.
Aankomende week dus maar even kijken welke fan ik moet gaan bestellen om de huidige zelf maar te vervangen..
Nog een puntje van kritiek is dat het beeld via de component uitgang nogal schokkerig lijkt bij het afspelen van xvid bestanden. Nu weet ik niet of dit een beperking is van component of van het apparaat, dus bij deze de vraag of dit normaal is

Aankomende week dus maar even kijken welke fan ik moet gaan bestellen om de huidige zelf maar te vervangen..
Nog een puntje van kritiek is dat het beeld via de component uitgang nogal schokkerig lijkt bij het afspelen van xvid bestanden. Nu weet ik niet of dit een beperking is van component of van het apparaat, dus bij deze de vraag of dit normaal is
FF nieuwsgierig.
heeft er al iemand van de tweede batch leveringen toevallig gekeken wat het rev. nr. is van het moederboard is.
Eerste batch levering was het board rev:1.3
frank
heeft er al iemand van de tweede batch leveringen toevallig gekeken wat het rev. nr. is van het moederboard is.
Eerste batch levering was het board rev:1.3
frank
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.