Anoniem: 108822

Topicstarter
Mede-auteur:
  • IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

IJsbeer

Inleiding

Nu er steeds meer Network Media Tank (NMT's) op de markt komen is het goed om te weten welke NMT voor jou situatie het beste geschikt is. In dit topic wordt de AC RYAN PLAY!ON HD en de PLAY!ON HD MINI besproken met al zijn voor- en nadelen en uiteraard bevindingen van de gebruikers. Beide spelers zijn voorzien van de nieuwste Realtek chipset.
De interface is wat betreft bediening en functionaliteit nog niet optimaal en zal dus ook nog zeker bijgeschaafd moeten worden. Daarentegen beloofd de speler naar genoeg alle bestandsformaten aan te kunnen wat zeker niet onbelangrijk is.
Een van de grootste pluspunten van deze apparaten is dat AC Ryan al geruime tijd actief aan het ontwikkelen is aan de firmware, en dat er naar gebruikers geluisterd wordt.

Inhoudsopgave

• Inleiding
  • Inhoudsopgave
  • Specificaties
  • FAQ
  • Firmware
  • Reviews
  • Interessante links

Specificaties PLAY!ON HD

Specificaties PLAY!ON HD MINI

227 x 165 x 60mm151 x 102 x 42 mm

* Full HD Media Player
* HDMI up to 1080p (Full HD)
* Enjoy Full HD video (H.264, MKV, RM/RMVB) on TV
* UPnP Media Streaming
* Wired & Wireless Network
(Wired Network is included / Wireless Network is an optional extra, not included in the standard package. To enjoy wireless network at up to 300Mbps, purchase the Wireless option)
* Store all your media files centrally
* Network Drive (NAS)
* Download BitTorrent
* Listen to Internet Radio
* Internet Feeds
(Picassa, Flickr, News Feeds)
* Enjoy a Slideshow of your favorite photos

* HDMI interface up to 1080p
* Composite Video
* Composite Audio
* Y/Pb/Pr Video
* SPDIF Optical TOSLink (digital audio)

* 3.5" SATA/SATA2 Harddisk up to 2TB
* SD card
* SDHC (SD High Capacity)
* MMC
* MS
* MSPro
/
40 mm active fanNo fan

Supported video formats
AVI / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV resolution up to 720p / 1080i / 1080p[b]
Supported video codecs[/b
MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1) / RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
Supported Audio formats
MP3 / MP2 / WMA / AAC / FLAC / WAV / OGG Vorbis / PCM / LPCM / MS-ADPCM / LC-AAC / HE-AAC / COOK / RA-Lossless
Supported Audio
* Stereo
* AC3 Dolby Digital 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
* DTS (passthrough & downmix to stereo)
* DTS Master Audio (passthrough core stream & downmix to stereo)
* Voor 7.1 en DTS MA, zie onder (is afhankelijk van versie)

FAQ

AC RYAN HD F.A.Q.
Aanvulling:
Q1: Waarom wordt enkel èèn nummer afgespeeld wat geselecteerd is, terwijl in de bovenste menu balk de optie "All" aanstaat?
A1: Dit is waarschijnlijk een bug in de software. Verander de optie "All" naar "Music" en alle nummers in de folder worden afgespeeld.
Zijn er problemen met 23,97 frames/s films?
Dit probleem heeft in de 'oude' firmwares wel gespeeld, maar is ondertussen al ruimschoots opgelost. Dus alle types films die de POHD kan afspelen, mogen deze fps hebben.
Mijn POHD blijft hangen op het beginscherm na een firmware upgrade
De beste manier is de POHD opnieuw te flashen via de 'handmatige' manier. Dit gaat als volgt:
- Stop een USB stick in de POHD met de firmware in de root (dus hetzelfde als je zou doen als je de firmware via het menu update)
- Trek de stroom - stekker eruit
- Druk de aan/uit knop in
- Stop de stroom-stekker er weer in
- Laat de aan/uit knop pas los als je een firmware upgrade scherm ziet

IK heb een Medi8ter of Woxter, die ziet er hetzelfde uit, kan ik de firmware van de POHD gebruiken?
Nee, natuurlijk niet! De firmware is beschermt zodat deze alleen op de POHD gebruikt kan worden. En terecht, ACRyan hoeft niet de kosten te dragen die andere bedrijven weigeren te nemen.

Welke WiFi dongle kan ik gebruiken
Er is geen officiële lijst beschikbaar, dus blijf bij de AC Ryan dongle. Snelheid via WiFi is overigens zeer beperkt, streamen van HD is geen optie! (zie snelheden hieronder)

Data-overdracht is nogal traag?
Op zijn zachts gezegd: Ja! De players hebben beide een 100 Mbit netwerk aansluiting, maar de processor kan deze snelheid bij lange na niet halen. In de praktijk zijn de volgende snelheden te behalen:
- Wireless -> 2 MBps
- Wired -> 5 MBps
- USB -> 22 MBps

Gezien de bitrates van sommige HD films veel hoger is, kan streamen dus voor problemen zorgen. Als je bijvoorbeeld 'een' birdscene hebt van 40Mbps, dan zal die met de hakken over de sloot worden afgespeeld via een wired verbinding. Er bestaat dus grootte kans dat het beeld gaat haperen.

Kan ik de POHD blijven gebruiken als ik hem via USB aangesloten heb?
Nope! Als de POHD via USB is aangesloten op een PC/router dan gedraagt deze zich als externe schijf en geeft deze geen beeld. Deze beperking komt doordat de POHD als externe HDD zelf geen zeggenschap meer heeft over bestanden die erop staan. Je kan dus rare situaties krijgen dat je en film verwijderd die je aan het kijken bent. Dit zal dus niet in een firmware opgelost worden!

Ondersteund de POHD USB-powered discs
Ja! 2,5" schijven die via USB worden gevoed kunnen probleemloos worden aangesloten op beide app.
Disks tot 500gb werken zonder problemen, 640 zou ook nog moeten kunnen. Echter, 1tb 2,5" kunnen problemen geven omdat deze teveel stroom vragen. Een oplossing is een Y-usb kabel te gebruiken, dan wordt de schijf gevoed door 2 usb poorten.

De POHD kan ook als USB HDD gebruikt worden, maar hij dut 't niet!
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=61236#p61236

Welke HDD's ondersteunt de POHD
Vrijwel alle 3,5" SATA schijven, tot 2 TB, er zijn geen schijven bekend die niet werken.
3 TB schijven werken niet! Voor de technische reden: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35103193

Kan ik meerdere beelduitgangen tegelijk gebruiken?
Men claimt van wel. Op het AC Ryan forum zijn er ook mensen die dat bevestigen.

Ondersteund het apparaat WOL
Niet officieel, maar er zijn mensen die zeggen dat het wel werkt via BusyBox:
Christian_Ku in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

Werkt het downloaden van torrents goed?
Nee! De ingebouwde torrent client (BTPD) is oud en te beperkt om fatsoenlijk te gebruiken. Na uitzetten blijven torrents nog wel eens hangen en seeden heb je ook geen instellingen voor.
Er zijn manieren om Transmission op de POHD te installeren, maar het bljift dat de processor gewoon niet krachtig genoeg is voor dit soort allround zaken. (die is gebouwd voor beeldverwerking, niet als all-round CPU zoals een intel of amd).

Ik wil mijn universele ab gebruiken (bijvoorbeeld de harmony's), wat zijn de codes?
http://www.acryan.com/downloads/ACR-PV73100_RC_Codes.jpg
http://www.acryan.com/downloads/ACR-PV73100_RC_Codes.txt

Ik kan mijn POHD niet in het netwerk vinden / andere netwerk problemen?
Hier zijn mooie stappen plannen voor:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=102&t=2958
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=102&t=6228

Mijn TV is helemaal geen HD, maar ik wil wel HD films bekijken
Dan doe je dat toch :+. In de settings van de POHD kun je instellen wat je TV maximaal aankan, de POHD regelt dan dat je alles te zien krijgt wat het beestje aankan.

Als ik een MKV file afspeel heb ik wel geluid en ondertiteling, maar het beeld blijft zwart. Bij info wordt de melding 'Unknown format' getoond. Op mijn lokale pc werkt de file prima, wat nu?
Zie dit topic: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6897.0
Vanaf de beta firmwares van november 2010 wordt dit in de firmware ondersteund en is dit dus niet meer nodig. Dus vanaf deze firmwares werkt het:

4368 voor de POHD
4415 voor de Mini
4368 voor de DVR

Mijn MKV wil hij helemaal niet afspelen, op mijn desktop/laptop doet ie het wel!
Nieuwere MKV's worden vaak met compressed headers geleverd. Dit ondersteund de POHD (nog) niet. Een tijdelijke workaround is hier te vinden: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=7907

Help: Welke audio setting moet ik kiezen
Simpel: De eerste stap is te bepalen via welke weg je de speler hebt aangesloten. Optisch of SPDiff -> Een van de SPDIF opties. HDMI, spreekt voor zich :)
En dan heb je nog een aantal opties. Die is weer afhankelijk van wat je versterker aankan:

HDMI LPCMStereo
HDMI LPCM MULTI CH5.1 DTS?
HDMI RAW / PassThroughDTS
SPDIF LPCMStereo
SPDIF RAW / PassThroughDTS

Er zijn meerdere versies van de chipsets?
Helaas wel! Beetje onbegrijpelijk, zeker omdat je ze niet/nauwelijks kan herkennen. De versies:

POHD:
1073DA (Type nr: PV73100)- Geleverd tot september 2009 -> Geen DTS down mix ondersteuning
1073DD (Type nr: PV73100) - Geleverd tot april 2010 -> Heeft 7.1 en HD audio downmix support
1073DD C+ (Type nr: PV73100 P+)
-> Ondersteund vanaf firmware 4318
-> Full 7.1 en HD audio support
(aldus een mod: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=60037#p60037)

Voor zover bekend is het gewoon pech hebben als je een oud type hebt. De DA type is overigens maar zeer beperkt op geleverd.
De mini is er niet geweest met de DA type.

Firmware

Voor de POHD en de POHD Mini zijn aparte firmwares beschikbaar. De laatste release versie kun je op de site van ACRyan vinden: Firmware. Als je geen problemen ondervind hoef je natuurlijk niet te upgraden, lees de release notes eens door om te kijken of de wijzigingen interessant voor je zijn.

Ook geeft ACRyan een kijkje in de keuken met wat er aan zit te komen, deze kunnen in het firmware forum gevonden worden. Dit zijn Beta of 'Trial' versies, en kunnen dus bugs bevatten. Momenteel zijn ze bezig met stabilisatie en de invoering van YAMJ ('Videowall').

Beta firmwares kunnen gevonden worden op de AC RYAN Forums

Reviews

nieuws: AC Ryan presenteert hd-mediaspeler met Realtek-chipset
techzine
MPC Club
AC RYAN PLAY!ON specs

Interessante links

#To Do

[Voor 94% gewijzigd door IJsbeer op 24-01-2011 13:53. Reden: FAQ aangevuld]

Topicstarter
Beste tweakers hierbij een topic over de AC RYAN PLAY!On mediaplayer. Het is nog niet helemaal compleet maar daar wordt de komende dagen aangewerkt. Mochten er aanvullingen of wijzigingen zijn nodig zijn hoor ik dat graag. Post alle positieve maar ook negatieve ervaringen zodat we er van kunnen leren en de juiste keuzes tot een aankoop kunnen maken! :*)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19
Vraag me af of de firmware voor de verschillende realtek-players uitwisselbaar zijn? Dan krijg je een beetje een grote community zoals bij de Syabas NMTs (dat je dus een popcorn firmware op iedere Syabas NMT kan zetten).

Ben redelijk benieuwd hoe de ontwikkelingen van apps en firmwares gaan lopen aangezien ik toch tegen de limieten van de WDTV begin te lopen (interne hd, netwerk).

Anoniem: 188147

Eindelijk een merk die het begrijpt, de optie om spdif zowel via toslink als ook coaxiaal aan te bieden! Dan hoef ik tenminste niet zo'n bagger toslink switch geval aan te schaffen! :p

Ik denk dat deze toch hoog op mijn verlanglijstje komt te staan ;)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12-2022

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zal hem hier ook nog even posten:

Iemand hier trouwens al ervaring icm een logitech harmony remote?

Heb er gisteren 1 gehaald en hij kent hem helaas niet en de logitech software is "gebruiksvriendelijk" dus even snel zelf een apparaat defineren met wat hij kan en dan ff de knopjes inschieten gaat niet 123.

Kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerde type apparaat heb gekozen, Setop box.
Ga vanavond in ieder geval weer even stoeien, het moet kunnen

Ook nog iets wat wel in de Faq mag:

Als ik album wil afspelen speelt hij alleen het nummer dat ik selecteer.

Waarschijnlijk staat hij in de bovenste balk op 'All', selecteer "Music" en zodra als je 1 nummer selecteerd worden alle songs in de folder afgespeeld.

Misschien ook handig dat je opneemt dat vanaf de batch in augustus DTS downmixing word ondersteund en dat dit ook in een nieuwe firmware komt

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Topicstarter
brid schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:17:
Ook nog iets wat wel in de Faq mag:

Als ik album wil afspelen speelt hij alleen het nummer dat ik selecteer.

Waarschijnlijk staat hij in de bovenste balk op 'All', selecteer "Music" en zodra als je 1 nummer selecteerd worden alle songs in de folder afgespeeld.

Misschien ook handig dat je opneemt dat vanaf de batch in augustus DTS downmixing word ondersteund en dat dit ook in een nieuwe firmware komt
Done

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 108822 op 31-07-2009 16:44]

• brid

brid

net begon m'n logitech software te gillen dat hij nieuwe update voor het device gevonden heeft....nadat ik net zelf alle knoppen had gedefineerd :(
Blijkt dus dat de Harmony de ac ryan nu redelijk ondersteund.
Ik kan hem zelf niet terug vinden in de add device, maar hij gaf aan dat het media player pc was met als type PLAY!ON HD

Zitten alleen een paar bugs in op dit moment.
  1. links,rechts, omhoog, omlaag geven 2 inputs
  2. Select en de middelste(Enter/open) op de orginele remote zitten net niet lekker. Select zit in het middelste en de andere zit andere(Enter/Open) zit onder Enter
1 is op te lossen door in de logitech software het volgende te doen:
Selecteer de Tab Devices
Klik bij de playonhd op troubleshoot
Kies Media Center PC 2 responds to some commands either too many times or only occasionally.
Standaard staat de waarde hier op 3, als je deze naar 2 zet is het opgelost

2 is makkelijk op te lossen door de 2 knoppen om te wisselen

[Voor 4% gewijzigd door brid op 31-07-2009 21:14]

DIY NAS, Hoofd PC

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik heb dit ook al in de andere topic gezet maar omdat dit over ervaringen gaat zet ik het hier maar ook in.

Ik ben tot nu toe niet echt tevreden met de PlayOn!HD. Dat is omdat films echt niet normaal spelen bij mij. De zogenaamde 1080 24P werkt niet goed( bij mij). De films zijn allemaal 23.976(zo ongeveer) en bij mij speelt hij dat niet goed af. Alleen als de film precies 24P is speelt hij goed af. Ik heb dit al op het forum gezegd maar ik krijg niet echt reactie van zo: "daar wordt aan gewerkt".

--------

Jullie hebben het over de logitech harmony remotes, op het forum van AC Ryan staan wel de codes van controls.
Ik weet niet of jullie dat al gezien hadden.

[Voor 23% gewijzigd door Negaiido op 31-07-2009 22:00]

Anoniem: 81390

Negaiido schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:54:
Ik heb dit ook al in de andere topic gezet maar omdat dit over ervaringen gaat zet ik het hier maar ook in.

Ik ben tot nu toe niet echt tevreden met de PlayOn!HD. Dat is omdat films echt niet normaal spelen bij mij. De zogenaamde 1080 24P werkt niet goed( bij mij). De films zijn allemaal 23.976(zo ongeveer) en bij mij speelt hij dat niet goed af. Alleen als de film precies 24P is speelt hij goed af. Ik heb dit al op het forum gezegd maar ik krijg niet echt reactie van zo: "daar wordt aan gewerkt".
Dennis van AC Ryan (Thadeez) heeft hier al antwoord op gegeven in het andere topic. Hier wordt aan gewerkt en het wordt met een nieuwe firmware update opgelost.

Zie onderstaande quote:
23.976 blijkt inderdaad een probleem te hebben bij het afspelen. Dit zie je ook terug bij andere Realtek spelers en we werken momenteel aan een een fix hiervoor. Ik kan ook hier geen definitieve data geven van firmware releases en fixes aangezien we meer stoeien met welke updates voorrang hebben We beginnen met de belangrijkste zaken zoals DTS downmix.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 31-07-2009 22:34]

• Negaiido
Anoniem: 81390 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:32:
[...]

Dennis van AC Ryan (Thadeez) heeft hier al antwoord op gegeven in het andere topic. Hier wordt aan gewerkt en het wordt met een nieuwe firmware update opgelost.
Oooh Ik had dat niet gezien :) heel bedankt om dat te vertellen, zo kun je echt zien dat ze moderators nodig hebben. Ze zouden eigenlijk een topic moeten maken met alle veranderingen in de volgende firmware.

Topicstarter
Negaiido schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:34:
[...]

Oooh Ik had dat niet gezien :) heel bedankt om dat te vertellen, zo kun je echt zien dat ze moderators nodig hebben. Ze zouden eigenlijk een topic moeten maken met alle veranderingen in de volgende firmware.
Ik wil proberen om alle veranderingen in de firmware zo duidelijk mogelijk toe te lichten en bij te houden zodat duidelijk mag zijn wat wel en (nog) niet ondersteund wordt in de firmware versies. Dit komt dan te staan onder het hoofdstuk firmware van dit topic.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108822 op 31-07-2009 23:45]

• Negaiido
Anoniem: 81390 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:32:
[...]

Zie onderstaande quote:

[...]
Nja het verbaast me dat ze zeggen dat het geen prioriteit vinden want geen enkel film speelt nu normaal af...

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 11:14
Negaiido schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:16:
[...]

Nja het verbaast me dat ze zeggen dat het geen prioriteit vinden want geen enkel film speelt nu normaal af...
Geen enkele film in dat formaat. genoeg films dus die waarsch. zonder problemen afspelen.
Negaiido schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:54:
Jullie hebben het over de logitech harmony remotes, op het forum van AC Ryan staan wel de codes van controls.
Ik weet niet of jullie dat al gezien hadden.

Tekst bij het plaatje:
"Do not upload this information for public access. Do not copy/paste this information for public access." Hotlinken mag dan gelukkig weer wel.

• Negaiido
Dat doe ik nu toch ook :S
xxxneoxxx schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Geen enkele film in dat formaat. genoeg films dus die waarsch. zonder problemen afspelen.

[...]
Als je kijkt naar de meeste films dan zijn ze bijna allemaal 23.976 Hz.

[Voor 86% gewijzigd door Negaiido op 01-08-2009 17:30]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Veel films worden ge-recode. Zeker als je het over het wat minder legale circuit hebt. Je vindt video in allerlei smaken tussen de 23 en de 25fps. 23,976 is daarbij toch wel een vrij vaak voorkomende hoeveelheid fps. Toch wel jammer dat dit niet goed werkt.

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-03 19:47
Bij mij werken losse srt ondertitels niet als er ook embedded subs staat in filmbestand (mkv). Heeft iemand anders er ook last van?

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-02 19:31
Weet iemand toevallig of (en hoe) je partities kunt verbergen of verwijderen in je HD?
Als ik nu browse naar mijn pc, zie ik alle partities daar, maar ik heb maar 2 mappen geshared. Ik wil graag alleen deze 2 mappen zien op mijn HD.

Anoniem: 312576

Weet iemand of we echt moeten wachten op de Wireless adapter van A.C. Ryan die in september beschikbaar komt of dat er USB adapters van andere merken zijn die ook werken (of werkend te maken zijn)?

• xxxneoxxx
Anoniem: 312576 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:53:
Weet iemand of we echt moeten wachten op de Wireless adapter van A.C. Ryan die in september beschikbaar komt of dat er USB adapters van andere merken zijn die ook werken (of werkend te maken zijn)?
Ik zie dat zo vaak bij zulke apparatuur, dat men het maar wireless wil maken. En dan gaat er maar 1 gedachte door mijn hoofd. Waarom? Waarom zou je dat willen? Kabeltjes trekken is uiteraard kut, maar bij kopiëren e.d. en streamen heb je volgens mij zoveel meer plezier als je het wired aansluit.. :?

• Negaiido
Anoniem: 312576 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:53:
Ik had gehoord dat de adapter wel een realtek chipset moet hebben. Ik heb de wireless adapter van de xtreamer geprobeerd maar bij mij lukt het niet. Hij vind wel het signaal maar bij test connection gebeurt niks.
Dat vind ik ook een nadeel, als iets niet lukt dan krijg je niet eens een melding waarom het niet lukt.

De bijhorende WLAN sticks komen binennkort.

In principe moeten alle WLAN USB sticks met realtek chipset op de PlayOn HD werken. Een precieze levertijd is nog niet bekend, wel de verkoopprijs: € 29,00.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 02-08-2009 14:35]

• Marsman83
  • Laatst online: 24-03 15:11
RoD schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:01:
Veel films worden ge-recode. Zeker als je het over het wat minder legale circuit hebt. Je vindt video in allerlei smaken tussen de 23 en de 25fps. 23,976 is daarbij toch wel een vrij vaak voorkomende hoeveelheid fps. Toch wel jammer dat dit niet goed werkt.
Dus met andere woorden, 99% van de H264 MKV films van bijv usenet zijn niet af te spelen :o
Wat speeld deze speler nu wel goed af?
Ik ben erg geïnteresseerd in deze medial player en wil hem gebruiken om de volgende bestanden af te spelen vanaf mijn netwerk (fileserver):

- WMVHD, VC-1
- MKV, x264
- VOB files
- AVCHD
- ISO, MPEG2
- M2TS, h264
- MP3
- FLAC
- WAV, 5.1 en DTS

Kan iemand mij aangeven welke van bovenstaande zonder problemen afgespeeld kunnen worden?
Tevens sluit ik deze speler via HDMI aan op mijn Onkyo SR-606 versterker (deze heeft DTS,DTS HD en consorten).

[Voor 35% gewijzigd door Marsman83 op 02-08-2009 16:01]

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 15:42
Fraggler schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

Dus met andere woorden, 99% van de H264 MKV films van bijv usenet zijn niet af te spelen :o
Wat speeld deze speler nu wel goed af?
Als ik het zo zie, dan kun je beter nog even wachten met het aanschaffen... Ik wil de Playon!On HD ook gebruiken voor MKV's van nieuwsgroepen, maar heb net een aantal films zitten controleren en echt bijna allemaal zitten op die niet afspeelbare framerate.

Hoe zit het bij de mensen die de Playon!On HD al hebben? Komen jullie veel films (in MKV) tegen, die die niet afspeelbare framerate hebben?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Sabocalypse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-08-2020
oke nou begin ik ook te twijfelen, dus bestanden met een 23.976 framerate spelen niet af? over welke bestanden hebben jullie het dan divx of mkv? want de meeste movie/dvd rips worden met een 23.976 gecode zoals hier boven word vermeldt.

• Negaiido
Ik wil even tegen jullie zeggen dat eigenlijk ongeveer alle mediaplayers met dezelfde chipset dezelfde problemen hebben. De 24P glitch is ook bij o.a. de xtreamer.
Zodra DTS downmix en de 24P glitch opgelost is dan is de player echt de moeite waard. Ik heb gehoord dat .MOV en .AVI het wel goed doen. .Mov heb ik geprobeerd en die doen het inderdaad wel goed. Er zijn ook wel films die gwn in 24.000 Hz afspelen en die werken ook gewoon goed. Je kan altijd eerst kijken wat de specs zijn van films.

• Marsman83
  • Laatst online: 24-03 15:11
Is dit 24P probleem altijd aanwezig? Dus ook als ik de output op een reso van 720P zet? Mijn tv is namelijk niet full HD dus dan zou het bij mij niet uitmaken als dat een oplossing bied.

• xxxneoxxx
Lijkt mij dat dit middels de volgende firmware update wel verholpen is.. En aangezien dat niet lang meer op zich zal laten wachten.. ;)

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

JME

zeg maar Jamie

Vraag is a) of dit alleen een firmware-kwestie is (als alle spelers met deze chipset dit probleem hebben) en b) of dit dat dan zo snel op te lossen is dat het al in de volgende release zit (als het zo simpel was, waarom zat het er dan niet van begin af aan al in?)
Maar er is niks mis met wishful thinking hoor, ik hoop ook dat ze dit snel oplossen ;)

JME schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:46:
Vraag is a) of dit alleen een firmware-kwestie is (als alle spelers met deze chipset dit probleem hebben) en b) of dit dat dan zo snel op te lossen is dat het al in de volgende release zit (als het zo simpel was, waarom zat het er dan niet van begin af aan al in?)
Maar er is niks mis met wishful thinking hoor, ik hoop ook dat ze dit snel oplossen ;)
a) Het zit in de firmware, zoals eerder al gezegd is.
b) Voor zover bekend zit dit nog niet bij de volgende release.

Quote van Thadeez (AC Ryan):
23.976 blijkt inderdaad een probleem te hebben bij het afspelen. Dit zie je ook terug bij andere Realtek spelers en we werken momenteel aan een een fix hiervoor. Ik kan ook hier geen definitieve data geven van firmware releases en fixes aangezien we meer stoeien met welke updates voorrang hebben We beginnen met de belangrijkste zaken zoals DTS downmix.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 03-08-2009 14:17]

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

JME

zeg maar Jamie

Weet ik, ik reageerde slechts op de veronderstellingen van xxxneoxxx.

• Negaiido
Anoniem: 81390 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:09:
[...]
b) Voor zover bekend zit dit nog niet bij de volgende release.
[...]
Ze zeggen dat ze niet weten wanneer die komt, misschien komt hij wel volgende firmware. Zoveel hoor je tegenwoordig niet van AC Ryan medewerkers. Als ze een beetje naar hun klant luisteren komt dat wel de volgende firmware want dit is echt niet normaal. Betaal je tegenwoordig 150 euro voor een apparaat dat haast niet goed werkt? Dan weet ik dat deze problemen met firmwares opgelost kunnen worden maar zoveel werk is dat ook toch niet? Als ze het werk niet aankunnen waarom brengen ze de source dan niet uit... Dan kan de community tenminste ook meehelpen.

Negaiido schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:03:
[...]

Ze zeggen dat ze niet weten wanneer die komt, misschien komt hij wel volgende firmware. Zoveel hoor je tegenwoordig niet van AC Ryan medewerkers. Als ze een beetje naar hun klant luisteren komt dat wel de volgende firmware want dit is echt niet normaal. Betaal je tegenwoordig 150 euro voor een apparaat dat haast niet goed werkt? Dan weet ik dat deze problemen met firmwares opgelost kunnen worden maar zoveel werk is dat ook toch niet? Als ze het werk niet aankunnen waarom brengen ze de source dan niet uit... Dan kan de community tenminste ook meehelpen.
De volgende firmware wordt al gezet op de batch die 15 augustus komt, dus daar zit hij niet bij, anders wisten ze wel wanneer die kwam.

• Negaiido
Anoniem: 81390 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

De volgende firmware wordt al gezet op de batch die 15 augustus komt, dus daar zit hij niet bij, anders wisten ze wel wanneer die kwam.
Nou dan duurt het nog een paar maanden voordat ik mijn PlayOn!HD ga gebruiken of ik stuur hem gewoon terug.

Topicstarter
Negaiido schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:59:
[...]

Nou dan duurt het nog een paar maanden voordat ik mijn PlayOn!HD ga gebruiken of ik stuur hem gewoon terug.
Denken andere PlayOn gebruikers hier ook zo over?

• Negaiido
Anoniem: 108822 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

Denken andere PlayOn gebruikers hier ook zo over?
Geen idee, maar er zijn wel wat mensen ontevreden. Kijk maar op AC Ryan forum.

Topicstarter
Negaiido schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:58:
[...]

Geen idee, maar er zijn wel wat mensen ontevreden. Kijk maar op AC Ryan forum.
Tja zelf zat ik nog te twijfelen tussen de AC RYAN en de Xtreamer. Maar die heeft volgens mij dezeflde chipset dus dan zou het niet uit moeten maken. Wat wel verschil maakt is dat zij wel de source door een community laten verbeteren.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20
Wat is nu precies het probleem bij 23,976 framerate files?
Spelen ze helemaal niet af (kan ik me niet voorstellen), blokjes ofzo?, sync probleem audio? iets anders?

Iemand met dit apparaat die hier antwoord op kan geven?
Ik lees nml. allerlei verschillende dingen hierover in dit topic.

Br(36) Ba(56)

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:17
Holgster schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:53:
Wat is nu precies het probleem bij 23,976 framerate files?
Spelen ze helemaal niet af (kan ik me niet voorstellen), blokjes ofzo?, sync probleem audio? iets anders?

Iemand met dit apparaat die hier antwoord op kan geven?
Ik lees nml. allerlei verschillende dingen hierover in dit topic.
De files spelen wel zonder blokjes, sync errors e.d. maar niet vloeiend zoals het zou moeten...
Het schokt op verschillende momenten, tenminste dat is wat ik begrijp op het AC Ryan forum..

De mijne komt pas 15 augustus als het goed is...

Systeem Specs

• Holgster
Heb je een link naar die discussie op het Ac-Ryan forum?

Ik verwacht de speler op 17 augustus

Br(36) Ba(56)

• drunkfux

Systeem Specs

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 11:37

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb gisteren ook een playon hd besteld met 1gb harddisk. Komt jammergenoeg pas eind van de maand, maar dat redden we nog wel :P

• renzo4000
  • Laatst online: 22:19
Barracuda_82 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:02:
Ik heb gisteren ook een playon hd besteld met 1gb harddisk. Komt jammergenoeg pas eind van de maand, maar dat redden we nog wel :P
Met zo'n harddisk kan je toch minimaal 2 afleveringen van de Simpsons kwijt :-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Holgster
@drunkfux
Thanks voor de links. Het is maar een iemand die problemen heeft, dezelfde die hier ook over dat probleem post.
Dit heeft mijn ongerustheid weer weggenomen.
Ik wacht tot ik de speler ontvangen heb en ga dan eens goed testen.

Br(36) Ba(56)

• Negaiido
Holgster schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:15:
@drunkfux
Thanks voor de links. Het is maar een iemand die problemen heeft, dezelfde die hier ook over dat probleem post.
Dit heeft mijn ongerustheid weer weggenomen.
Ik wacht tot ik de speler ontvangen heb en ga dan eens goed testen.
@ Holgster

Nee er zijn meer mensen hoor en er zijn ook mensen op de xtreamer forum die het probleem hebben. Omdat de xstreamer dezelfde chipset heeft, heeft hij ook dezelfde problemen.

De reden waarom er niet zoveel mensen op AC Ryan zijn met hetzelfde probleem is waarschijnlijk omdat ik een van de weinige ben met een Full HD tv.

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=3&t=1187

• Sabocalypse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-08-2020
vervelend wat ik wil weten is, of dit op te lossen is met een firmware update? of kan dat niet

Sabocalypse schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:19:
vervelend wat ik wil weten is, of dit op te lossen is met een firmware update? of kan dat niet
Ja, zoals eerder gepost, wordt hier een firmware update voor gemaakt. Het is alleen nog niet bekend wanneer de update uitkomt die dit probleem moet oplossen.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 11:37

Barracuda_82

mkTime(), not war!

renzo4000 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:10:
[...]

Met zo'n harddisk kan je toch minimaal 2 afleveringen van de Simpsons kwijt :-)
Oeh... ik bedoelde dus 1TB :P

Ik ben al oud en pas net gewend om GB te typen.

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:41
Negaiido schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:35:Nee er zijn meer mensen hoor en er zijn ook mensen op de xtreamer forum die het probleem hebben. Omdat de xstreamer dezelfde chipset heeft, heeft hij ook dezelfde problemen.
Dezelfde chipset okay, maar andere programmeurs. Het is de vraag of het toeval is dat ze beide dit probleem hebben. Het is toch geen rare gedachte om iets te testen voordat je het ter verkoop/productie aanbiedt? Dat het bij beide bekend is en dat ze zelfs nu nog geen oplossing hebben (of hebben gemeld op welke datum het via een firmware update werkend zal zijn) doet mij argwanen of het überhaupt wel gaat werken.

De eerste die dit oplost krijgt mijn centjes. De eerste die een firmware update uitbrengt waarin dit niet is opgelost, schrijf ik definitief af.

• brooks123
  • Laatst online: 20:54
Poplitius schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:07:
[...]

De eerste die dit oplost krijgt mijn centjes. De eerste die een firmware update uitbrengt waarin dit niet is opgelost, schrijf ik definitief af.
precies mijn gedachte, ik had vroeger een matrox G450 videokaart met tv-out die exact dit probleem had. Het waren de begin dagen van tv-out, dus vooruit. Een software progje had ik ernaast draaien die dit euvel recht trok. Dat was ongeveer 2001. Nu zijn we in 2009 en is dit nog steeds een probleem !!!
Ik vermoed dat dit niet gefixt kan worden....

signature

Anoniem: 66948

Verzoek om dit topic te verplaatsen naar het juiste subforum -> Themaforum Mediaspelers.

thnx!

• LIzARdje
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-10-2022
ik heb de ac ryan nu zo'n anderhalve week, gisteren een 1,5TB schijf ingehangen en natuurlijk gelijk aan het vol zetten.

Ik heb de AC Ryan aangeschaft om voornamelijk video af te spelen, muziek en foto's doe ik via een andere weg.

Nu heb ik via een usb aangesloten HD eerst mijn films gestreamed, geen problemen.
Via netwerk heeft hij soms problemen met mijn AVCHD's 1080p.

Maar nu speelt hij bij mij geen image bestanden af, hebben meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd?
Ook speelt hij geen AVCHD iso af, deze moet ik dus uitpakken met IsoBurst en dan op de HD zetten, deze speelt hij dan wel goed af alleen kan ik dan geen subs kiezen. die subs zitten er wel bij als ik hem op dvd brand en via mijn blu-ray speler afspeel. Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

edit:
kom er net achter dat hij UIF bestanden ook niet afspeelt..

Gr Sander

[Voor 4% gewijzigd door LIzARdje op 10-08-2009 14:28]

Anoniem: 313808

Vandaag in Rotterdam besteld, wordt naar verwachting vanaf 17 augustus geleverd... Out of stock dus, nieuwe voorraad op komst... Zou de nieuwe firmware er op zitten???

• Negaiido
Ik weet niet precies hoe het zit maar de nieuwe batch heeft DTS downmix.

Anoniem: 313808 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:03:
Vandaag in Rotterdam besteld, wordt naar verwachting vanaf 17 augustus geleverd... Out of stock dus, nieuwe voorraad op komst... Zou de nieuwe firmware er op zitten???
De nieuwe batch heeft een nieuwe firmware welke DTS Downmix heeft.

• drunkfux
Anoniem: 81390 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:35:
[...]

De nieuwe batch heeft een nieuwe firmware welke DTS Downmix heeft.
kijk eens boven je post? :9

Systeem Specs

Anoniem: 266770

Negaiido schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:03:
[...]
Als ze het werk niet aankunnen waarom brengen ze de source dan niet uit... Dan kan de community tenminste ook meehelpen.
http://www.acryan.com/index.php?option=com_content&task=view&id=189&Itemid=141

Op deze site staat niet alleen de (eerste en) laatste firmware versie, maar ook de source code (141MB).

• Negaiido
Anoniem: 266770 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:56:
[...]

http://www.acryan.com/index.php?option=com_content&task=view&id=189&Itemid=141

Op deze site staat niet alleen de (eerste en) laatste firmware versie, maar ook de source code (141MB).
Ja dat had ik al eens gelezen, jammer genoeg is er (nog) niet een grote community om echt open source support te geven.

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 07:40
Ik hoop dat ik vrijdag ff een ritje naar rotterdam kan gaan maken :P

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Anoniem: 91761

Ik heb er ook een besteld, 15 augustus komt ie binnen. Hopelijk komt dat firmware (waar iedereen op wacht) spoedig.

• dapluiz
Hm had me vergist ja, hopelijk zijn ze zaterdag ook open ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Je hoeft hier niet te melden dat je em besteld hebt / gaat kopen / dat ie onderweg is. Dit topic is puur bedoeld om het apparaatje te bespreken.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:38
Beetje matig dat de mods en devs nog steeds niet erkennen dat er simpelweg een probleem is met 24p van dit apparaat (en de Xtreamer). Op het forum wordt steeds maar gezegd dat het aan mijn setup ligt, terwijl ik het reeds op twee tv's geprobeerd heb (Philips 9603D 42" en Sony 40W5500)

De devs van de Xtreamer hebben daarentegen het probleem al wel erkend en zijn er druk mee bezig.

Jammer... :X

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31

M0nkeymen

Monkeystyle!

Gabliboeba schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:06:
Beetje matig dat de mods en devs nog steeds niet erkennen dat er simpelweg een probleem is met 24p van dit apparaat (en de Xtreamer). Op het forum wordt steeds maar gezegd dat het aan mijn setup ligt, terwijl ik het reeds op twee tv's geprobeerd heb (Philips 9603D 42" en Sony 40W5500)

De devs van de Xtreamer hebben daarentegen het probleem al wel erkend en zijn er druk mee bezig.

Jammer... :X
Er zit hier een werknemer van AC Ryan en die heeft het al wel toegegeven en zegt dat er aan gewerkt word. In toekomstige firmware updates zal het waarschijnlijk opgelost worden. Zie dit bericht van hem http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32329696 ;)

overigens hebben alle apparaten dat met een realtek chip

[Voor 3% gewijzigd door M0nkeymen op 14-08-2009 22:34]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Poplitius
Het probleem is dan ook bij alle leveranciers bekend. En niet sinds een paar weken. Dat eraan gewerkt wordt, betekent niet dat ze niet al maanden met dit probleem in de maag zitten omdat ze niet weten hoe ze het moeten oplossen. Voor mij is dit de enige reden om voorlopig geen Play!on te kopen, in eerste firmwarereleases van fabrikanten wordt het niet opgelost en 'er wordt hard aan gewerkt'. Voor mij betekent dat dat ze het niet op kunnen lossen. Ik geloof niet dat deze bug een lage prioriteit krijgt.

• brid

brid

had gisteren de Computer Totaal in m'n handen en daar stond een test in van 15 mediaplayers.
De ac ryan kwam als beste uit de test.

De 24p bug hoeft denk trouwens niet al te erg te zijn, je kan 24p ook gewoon uitzetten in de setup.
Heb er zelf geen ervaring mee, hd ready tv hier.

Hinderlijker vind ik het dat de bittorrent en samba er mee ophoud als je het apparaat in standby zet en daarna weer aanzet

DIY NAS, Hoofd PC

• simplicidad
  • Laatst online: 25-03 19:45
Die 24p bug is dus als ik het goed begrijp enkel maar van tel als je een FullHD toestel hebt ? Thuis hebben we enkel maar (beamer inclusief) HDReady toestellen.

Tegen dat ik een FullHD (niet dit jaar alleszins) toestel heb zal die bug hopelijk wel verleden tijd zijn.

[Voor 25% gewijzigd door simplicidad op 16-08-2009 17:08]

• drunkfux
simplicidad schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:06:
Die 24p bug is dus als ik het goed begrijp enkel maar van tel als je een FullHD toestel hebt ? Thuis hebben we enkel maar (beamer inclusief) HDReady toestellen.

Tegen dat ik een FullHD (niet dit jaar alleszins) toestel heb zal die bug hopelijk wel verleden tijd zijn.
Helaas, u gaat niet door naar de 2e ronde voor de koelkast :9 ,
24P heeft niets met fullhd of hdready te maken maar met het aantal frames per seconde waarin de film is gecodeerd/opgenomen.

Ik heb bv een Panasonic 37px80 die hdready is maar wel 24p ondersteunt, ik zal dus ook last van de bug hebben zodra ik de speler binnenkrijg, hopelijk wordt het snel opgelost.

[Voor 18% gewijzigd door drunkfux op 16-08-2009 21:16]

Systeem Specs

• Isegrimm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-03 17:16

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

drunkfux schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:18:
[...]

Helaas, u gaat niet door naar de 2e ronde voor de koelkast :9 ,
24P heeft niets met fullhd of hdready te maken maar met het aantal frames per seconde waarin de film is gecodeerd/opgenomen.

Ik heb bv een Panasonic 37px80 die hdready is maar wel 24p ondersteunt, ik zal dus ook last van de bug hebben zodra ik de speler binnenkrijg, hopelijk wordt het snel opgelost.
24p heeft op zich inderdaad niks met de resolutie te maken, maar de AC Ryan biedt de 24p-optie alleen maar bij FullHD (1080p), niet bij HDready-resoluties. Dus jij en simplicidad zullen dus geen last van de bug hebben omdat je het niet kan gebruiken.

Aldus sprak ik.

• drunkfux
Isegrimm schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

24p heeft op zich inderdaad niks met de resolutie te maken, maar de AC Ryan biedt de 24p-optie alleen maar bij FullHD (1080p), niet bij HDready-resoluties. Dus jij en simplicidad zullen dus geen last van de bug hebben omdat je het niet kan gebruiken.
Ah, dus we hadden beide een beetje gelijk :)

Systeem Specs

• simplicidad
  • Laatst online: 25-03 19:45
Ah thanks for the info beiden

Met de info die drunkfux mij eerder heeft gegeven ivm die 24p heb ik de handleidingen van mijn hd toestellen eens bekeken en geen enkel ondersteunt 24p sowieso.

Dan ga ik het toestel bestellen zie :)

Anoniem: 313808

Anoniem: 91761 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:18:
Ik heb er ook een besteld, 15 augustus komt ie binnen. Hopelijk komt dat firmware (waar iedereen op wacht) spoedig.
Vandaag bericht gehad... duurt nog een week ;(

• badbolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 17:11
Was even nieuwsschierig, is er een mogelijkheid om dit apparaat vanaf de pc te bedienen om bv mp3 van de interne harde schijf te beluisteren via je recciever

• drunkfux
iemand al bericht over de zending van de 15 augustus batch? ik nog niks en was even benieuwd of ik de enige ben.

Systeem Specs

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 16:48
sinds vorig week bezit ik ook een playonhd. Speciaal gekocht om RMVB (realplayer) af te spelen. Heeft iemand ervaring met BT? Voor mij gevoel werkt t nog niet optimaal. BT is langzaam.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31

M0nkeymen

Monkeystyle!

drunkfux schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:31:
iemand al bericht over de zending van de 15 augustus batch? ik nog niks en was even benieuwd of ik de enige ben.
Eind augustus werd hier vertelt tegen mij(komplett).

Is het eigenlijk mogelijk om van mijn bestanden die 23,976P deze te converteren naar 24P? Of is dit erg omslachtig, ik kan me voorstellen dat de kwaliteit bv. achteruitgaat.
mokkie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:09:
sinds vorig week bezit ik ook een playonhd. Speciaal gekocht om RMVB (realplayer) af te spelen. Heeft iemand ervaring met BT? Voor mij gevoel werkt t nog niet optimaal. BT is langzaam.
Wat bedoel je met BT? bittorrent?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• brid

brid

Bt werkt opzich aardig alleen de interface is niet al te snel.
Haal met een goede torrent meestal rond de 700Kb/s (max verbinding is 1,2MB/s)

Moest natuurlijk wel netjes de bittorrent porten fwd naar het ip van de playon

DIY NAS, Hoofd PC

• mokkie
BT is bittorent.

Welke porten heb je geforward? via forum van acryan, werd gezegd 1234 of 12345. Beide forwarded, maar resultaat blijft hetzelfde. Meestal rond 10 tot 40kb/s. met 2,2MB/s verbinding.

Verder krijg ik bij herstarten van de torrent niet hoger dan 0.0kb/s, wel actief, maar niet gedownload.

[Voor 4% gewijzigd door mokkie op 18-08-2009 16:04]

Anoniem: 120596

mokkie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:03:
BT is bittorent.

Welke porten heb je geforward? via forum van acryan, werd gezegd 1234 of 12345. Beide forwarded, maar resultaat blijft hetzelfde. Meestal rond 10 tot 40kb/s. met 2,2MB/s verbinding.

Verder krijg ik bij herstarten van de torrent niet hoger dan 0.0kb/s, wel actief, maar niet gedownload.
Deze al geprobeerd?: http://www.google.nl/sear...a=&aq=4s&oq=bittorent+por

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 14:15
Vraagje: weet iemand hoe snel dit apparaat als NAS is, over het netwerk naar een PC? En kan het apparaat de harde schijf ook uitzetten als de NAS functie niet gebruikt wordt (stroom besparing)? BVD voor eventuele antwoorden :)

• mokkie
ik weet hoe portforward werkt, maar dat was de vraag niet. Ik wilde toen graag weten op welke port de torrent 'luistert'. Wat je niet in de playon zelf kon definieren. Inmiddels gevonden via log in de router op te vragen. Hoop dat hij nu optimaal werkt.

• brid

brid

Gewoon de standaard range voor bittorrent ;)

DIY NAS, Hoofd PC

• bukkum
  • Laatst online: 16:03
MeO schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:56:
Bij mij werken losse srt ondertitels niet als er ook embedded subs staat in filmbestand (mkv). Heeft iemand anders er ook last van?
Weet iemand of je een losse srt ondertitel wel kan selecteren? Ook vraag ik mij af of bij een bluray (losse m2ts en srt) de ondertitels goed worden weergegeven. Kan iemand dit bevestigen?

Dit zijn de 2 zaken die ik zeker wil weten voordat ik hem aanschaf.

• dapluiz
Hmm, zou het wellicht mogelijk zijn om een Blu-ray drive die in een externe drive enclosure zit aan te sluiten op de AC Ryan en dan Blu-rays af te spelen ? :)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:07
dapluiz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:26:
Hmm, zou het wellicht mogelijk zijn om een Blu-ray drive die in een externe drive enclosure zit aan te sluiten op de AC Ryan en dan Blu-rays af te spelen ? :)
aai dat zou wel vet zijn!

• Exar
  • Laatst online: 21:44
dapluiz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:26:
Als dat zo is dan koop ik er direct één! Maar ik ben bang dat ze geen licenties kunnen/willen betalen om DVD en/of Blu-Ray af te spelen...

Signature

• dapluiz
Juist .... Iemand anders wel shares icm met Windows 7 voor elkaar gekregen ?

Edit: Na een paar xstreamer tutorials en tips te hebben gedaan het aan de praat gekregen, vraag me neit hoe, me pc staat nu volgens mij zo open als wat, maar het werkt :)

Gister True Blood HD gekeken en dat werkte perfect! Heb maar een simpel HD-ready tv-tje maartoch zie je het wel :) Killer sample nog even via wired netwerk geprobeerd en dat trok ie niet, paar andere 1080P films gingen wel gewoon soepel.
Ook lijkt DTS downmix te werken, 1 (wellicht alle?) 1080P rip had DTS en dat kwam gewoon uit de boxjes van mijn tv :) Het staat nu ook op de doos dat het DTS kan downmixen (tenzij dat er al op stond bij oudere leveringen)

[Voor 80% gewijzigd door dapluiz op 25-08-2009 09:53]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25
Wat ik mij afvraag is of de Playon op verschillende manieren door directory's kan scrollen of zoeken. Vorige week was ik bij een kennis die een Emtec Movie Qube heeft en als hij door een map met pakweg 300 mp'3's wilde scrollen naar een nummer dat begon met de letter V bijvoorbeeld, dat hij dan bijna 300 keer op de arrow-down toets moest drukken om daar te komen...
Dus: kun je met grotere stappen dan 1 door mappen bladeren of kun je (met een virtueel toetsenbord of zo) in 1 keer naar een bepaalde letter in de map springen.... Wie kan mij dit zeggen?

• bukkum
Zojuist vernomen dat er een nieuwe firmware is met onderstaande verbeteringen. Denk dat ik er nu toch maar een ga aanschaffen!

Version v7.0.6 r1402
------------------------------------
What's new in this release

1) Add support for Bluray PGS subtitles support
2) Add message when USB host port is plugged in
3) Add highlighting of next music track in Music playback mode
4) Add hidden WIFI SSID support
5) Add subtitles position (up, down) and font size (left-decrease, right-increase)
6) Improved Internet Radio layout
7) Improved network connectivity after resuming from standby

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 14:15
Douwetje schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:36:
Vraagje: weet iemand hoe snel dit apparaat als NAS is, over het netwerk naar een PC? En kan het apparaat de harde schijf ook uitzetten als de NAS functie niet gebruikt wordt (stroom besparing)? BVD voor eventuele antwoorden :)
Schopje voor bovenstaande vraag...

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Begin dit toch wel een interessant product te vinden :) Ik speel nu alles vanaf mn PS3 af, welke de films van mn NAS binnen haalt. Echter is dit niet perfect aangezien de PS3 geen MKV bestanden en losse ondertitels ondersteund.

Nu las ik in de review van Tweakers over de PlayOn! HD dat de menustructuur bij ISO's van dvd's gewoon afspeelbaar is. Kan iemand mij vertellen of dit ook werkt wanneer je gewoon een dvd probeert af te spelen vanuit de losse VIDEO_TS map?

En hoe zit het met de menustructuur bij BluRay films.. kan de PlayOn! HD ook dit weergeven wanneer je AVCHD's gewoon los op een NAS of hardeschijf zet?

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• dapluiz
Zal dat van die DVD-menu's vanavond even checken, met iso files geeft hij wel het menu, dus ik vermoed dat dat met ifo files ook wel zal gebeuren :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

dapluiz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:00:
Zal dat van die DVD-menu's vanavond even checken, met iso files geeft hij wel het menu, dus ik vermoed dat dat met ifo files ook wel zal gebeuren :)
Zit net verder te zoeken in de FAQ en kom het volgende tegen:
MKV file with embedded subtitles?
Yes

AVCHD (.mts/.m2ts) files used in high definition camcorders?
Yes AVCHD .mts/.m2ts are supported

DVD file with menu?
Yes DVD files can be played with menu navigation (as per normal like a DVD) - both IFO (as it is in DVD) and ISO (ripped DVD).

Blu-ray file with menu?
Navigation menu with Blu-ray file and Blu-ray ISO is currently not supported. This feature has been planned in a firmware upgrade.

Blu-ray video?
Yes, Blu-ray video .m2ts can be played.
Helaas nog geen BluRay menu ondersteuning dus maar iig wel bij dvd's.

Weet je toevallig of een film in *.m2ts met losse SRT ondertitels in dezelfde map wel gaat werken?

Ik stoor me er nu vooral aan dat ik al mijn ondertitels moet hardcoden omdat de PS3 dit niet ondersteund, iets wat per film een hoop tijd kost ookal heb ik een snelle pc. Ik wil dan ook zo weinig mogelijk na het downloaden hoeven doen behalve uitpakken en naar mijn NAS (Synology DS109) kopieeren :)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:38
bukkum schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:24:
Zojuist vernomen dat er een nieuwe firmware is met onderstaande verbeteringen. Denk dat ik er nu toch maar een ga aanschaffen!

Version v7.0.6 r1402
------------------------------------
What's new in this release

1) Add support for Bluray PGS subtitles support
2) Add message when USB host port is plugged in
3) Add highlighting of next music track in Music playback mode
4) Add hidden WIFI SSID support
5) Add subtitles position (up, down) and font size (left-decrease, right-increase)
6) Improved Internet Radio layout
7) Improved network connectivity after resuming from standby
Kun je mij vertellen wat je zo interessant vindt aan deze verbeteringen? 24p issue en DTS downmix zijn nog steeds niet gefixt.

• bukkum
Wat ik interessant vind is dat je de subtitels kan verplaatsen,verkleinen. Ik had nl. op mijn vorige mediaplayer dat de helft van mijn ondertitel wegviel. Neem aan (hoop) dat dat bij deze speler dus niet zo is.

Nu nog losse srt sub erbij kunnen zetten (bij m2ts) en als dat ook werkt is het voor mij perfect. Weet eigenlijk nog steeds niet of dit werkt, want ik zo lees niet. Kan iemand mij vertellenwat support voor pgs subs bij bluray eigenlijk inhoud?

DTS downmix kan mij helemaal niks schelen aangezien ik alles via receiver doe. 24p is ook niet belangrijk voor mij aangezien mijn tv dit niet ondersteunt.

[Voor 15% gewijzigd door bukkum op 25-08-2009 15:06]

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Volgens mij zijn de ondertitels die meegeleverd worden in een *.m2ts bestand altijd van PGS formaat.. dit zou dus betekenen dat je een BluRay disc kan downloaden, dan het m2ts filmbestand eruit kan halen en dat ondertitels hierbij dus ook werken :D Iemand die dit kan bevestigen?

Anoniem: 266770

Ik kan bevestigen dat een *.m2ts icm *.srt werkt.

• Poplitius
Gabliboeba schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:12:
[...]
Kun je mij vertellen wat je zo interessant vindt aan deze verbeteringen? 24p issue en DTS downmix zijn nog steeds niet gefixt.
Jaaaa, jaaaa, maar er wordt wel hard aan gewerkt! Elke dag opnieuw. Dat meerdere fabrikanten met dezelfde chipset hier hard aan werken maar er niet in slagen om een oplossing te vinden wil niet zeggen dat je het apparaat moet laten liggen. Hap maar in het worstje, het zou zo maar eens in een volgende firmware kunnen zitten!

Ik koop die dingen niet zolang ze geen 24p aankunnen, misschien de PCH C-200 eens in overweging nemen.

• dapluiz
AVCHD in de vorm van een iso werkt niet, maar ik kan wel de iso mounten en dan de m2ts eruit kopieren, en die pakt ie dan wel :)

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25
Niemand antwoord op onderstaande vraag?

Kun je met grotere stappen dan 1 door mappen bladeren of kun je (met een virtueel toetsenbord of zo) in 1 keer naar een bepaalde letter in de map springen.... Wie kan mij dit zeggen?
Pagina: 1 2 3 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee