Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ja inderdaad, hoop alleen dat ondertitels het dan ook doen vanwege de toegevoegde support voor PGS ondertitels (welke standaard gebruikt zouden worden in m2ts bestanden)?dapluiz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:47:
AVCHD in de vorm van een iso werkt niet, maar ik kan wel de iso mounten en dan de m2ts eruit kopieren, en die pakt ie dan wel
Ik ga het vanavond iig weten, dan staat er ook eentje bij mij

De hierboven genoemde review in de Computer Totaal heb ik gelezen, maar daar ben ik niet zo over te spreken. Ze stellen bijvoorbeeld dat de Woxter i-Cube en de Playon!HD indentiek zijn. Maar niets is minder waar. De Woxter beschikt over een Realtek 1262PA chip terwijl de Playon!HD het met de nieuwere Realtek 1073A chip doet. Een groot verschil. Ik heb ergens gelezen dat de eerste op 300 en de laatste op 400 Mhz werkt. Maar dit kan ik niet bevestigen.
Zoals gezegd wacht ik even de firmware update af en overweeg dan nogmaals. Als de bugs er niet uit gaan dan wordt het ook niet de AC Ryan. Ik geef liever iets meer uit voor een goed werkend product. En er staan er genoeg op stapel.
- Ik kan qua resolutie alleen kiezen voor 480p of HDMI Auto. Wat ik ook probeer, ik kan niet voor 1080p of zelfs 'maar' 720p kiezen. Het gevolg hiervan is dat de Playon kiest voor 480p waardoor met name het menu er nogal cheap uit ziet. Ik heb er eentje van de nieuwe batch, dus firmware 1402 staat er al op..
- DVD's opstarten uit een losse video_ts map lukt met geen mogelijkheid. Wanneer je het IFO bestand probeert te openen dan geeft ie iets aan in de trant van "Bestand onbekend". Heb het nog niet geprobeerd met een ISO dvd bestand, wellicht dat ie dat wel wil afspelen.
- Een 14.7GB MPG bestand afspelen (in 1080p) gaat qua beeld goed, alleen het geluit blijft af en toe haperen. Je zou denken dat wellicht het netwerk het niet aan zou kunnen, maar mijn NAS geeft aan tijdens het afspelen van de film een maximale piek te hebben van zo'n 2800KB/sec (gemiddeld ligt dit zo rond de 2000KB/sec). Dit zou de ingebouwde 10/100Mbit aan moeten kunnen lijkt me.. Lijkt zich voornamelijk voor te doen met bestanden van rond de 12 a 15GB.
Dit zijn eigenlijk de 2 punten waar ik momenteel tegenaan loop. Wat wel goed werkt is het volgende:
- DTS Downmixing
- Ondertitels uit MKV bestanden. Kon momenteel maar 1 film uitproberen, maar ondertitels zijn netjes aanpasbaar in formaat en je kan aangeven waar ze op je beeld moeten verschijnen (desnoods in het midden
- Ondertitels uit M2TS bestanden
Tot zo ver dus voorzichtig positief over dit product, maar zou graag nog wel suggesties krijgen over mijn eerste 2 problemen
Ter extra info, de AC Ryan haalt zijn bestanden van mijn Synology DS109 NAS, en gaat via de meegeleverde hdmi kabel naar mijn Sony 37V5500 tv (ja die is zeker weten full hd
[ Voor 10% gewijzigd door BlizzarD op 26-08-2009 20:10 ]
En daarvoor heb ik de player ook gekocht.
grt
Vreemd, ik heb al meerdere dvds geprobeerd via de video_ts.ifo en die starten gewoon op bij mij ..BlizzarD schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:15:
Ik heb m in bezit, even een paar kritiekpunten op een rij:
- DVD's opstarten uit een losse video_ts map lukt met geen mogelijkheid. Wanneer je het IFO bestand probeert te openen dan geeft ie iets aan in de trant van "Bestand onbekend". Heb het nog niet geprobeerd met een ISO dvd bestand, wellicht dat ie dat wel wil afspelen.
- Een 14.7GB MPG bestand afspelen (in 1080p) gaat qua beeld goed, alleen het geluit blijft af en toe haperen. Je zou denken dat wellicht het netwerk het niet aan zou kunnen, maar mijn NAS geeft aan tijdens het afspelen van de film een maximale piek te hebben van zo'n 2800KB/sec (gemiddeld ligt dit zo rond de 2000KB/sec). Dit zou de ingebouwde 10/100Mbit aan moeten kunnen lijkt me.. Lijkt zich voornamelijk voor te doen met bestanden van rond de 12 a 15GB.
Over punt 2 kan ik niks zeggen, ik heb tot nu toe max 10 gb bestanden afgespeelt via het netwerk
Klopt, gewoon even de iso mounten en dan uit de STREAM map de m2ts file kopieren, werkt perfect!RobinvB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:27:
Ook kan ik geen blu ray iso's afspelen maar volgens mij was dat al bekend bij AC Ryan. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee? Want bijna alle goeie rips zijn mkv.
En daarvoor heb ik de player ook gekocht.
grt
Gister bij meerdere 1080P films gedaan en die spelen allemaal perfect af met de embedded subs.
Ja vind het ook vreemd.. heb het nu bij 2 dvd's geprobeerd.. staan gewoon op mn nas als: Naam\VIDEO_TS\"bestanden" Ben nu even een dvd ISO aan het binnenhalen, kijken of dat wel werkt.dapluiz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:49:
[...]
Vreemd, ik heb al meerdere dvds geprobeerd via de video_ts.ifo en die starten gewoon op bij mij ..
Over punt 2 kan ik niks zeggen, ik heb tot nu toe max 10 gb bestanden afgespeelt via het netwerk
[...]
Klopt, gewoon even de iso mounten en dan uit de STREAM map de m2ts file kopieren, werkt perfect!
Gister bij meerdere 1080P films gedaan en die spelen allemaal perfect af met de embedded subs.
Heb er nu ook even tijdelijk een lege hdd in zitten. Hiermee gaat het afspelen van de grootste bestanden wel goed voor zover ik getest heb. Echter blijft zowel het beeld als het geluid stotteren/wegvallen bij muziekbestanden van tussen de 200 en 700Mb

Ook blijf ik nog steeds problemen met de resolutie hebben.. de ene keer pakt ie gewoon 1080p en de andere keer blijft ie steken op 480p en kan ik niks anders selecteren. Erg vervelend
[ Voor 3% gewijzigd door BlizzarD op 27-08-2009 11:02 ]
Waarschijnlijk ligt het aan mijn NAS (Synology DS109) dat ik geen dvd's kan streamen. Opzich wel gek, want ISO bestanden zou hij met de laatste firmware update gewoon moeten doorgeven.1. Resolutie blijft een gok. De ene keer pakt ie 1080p maar vaker kan ik alleen maar kiezen uit 480p of HDMI auto, maar bij deze laatste optie pakt ie automatisch ook 480p. Ik moet dan de tv en het apparaat enkele malen aan/uit zetten in de hoop dat ik daarna wel de goede resolutie kan selecteren.
2. Streamen van grote bestanden (> 10GB) via het netwerk zonder interne hdd gaat niet soepel; het beeld loopt vrijwel altijd gewoon door maar het geluid stottert. Met interne hdd is het probleem wel weg voor zover ik heb getest.
3. Bij het streamen van videobestanden (vaak tussen de 200 en 700MB) stottert zowel het beeld als het geluid. Ik denk dat deze bestanden een wat hogere gemiddelde bitrate hebben. Beeld en geluid stotteren zowel met als zonder interne hdd.
4. Afspelen van DVD mappen via de interne hdd gaat zonder problemen (menu laad goed en afspelen gaat vlekkeloos). Bij dezelfde film, alleen dan verpakt in een ISO bestand, stottert zowel het beeld als het geluid.
5. Diverse spelfouten/letters die wegvallen in het menu wanneer de taal ingesteld staat op Nederlands. Ook zijn sommige icoontjes nog niet vertaald. Vind dit zelf niet zo'n probleem, heb liever dat ik gewoon normaal kan kijken zonder haperingen.
6. Weergave van resolutie etc. werkt niet wanneer je op de INFO knop drukt op de ab.
Al met al ben ik er eigenlijk nog niet tevreden over en had ik toch meer van de PlayOn HD verwacht..
Stom had even verder moeten lezen dan mijn neus lang is, gewoon de pijltjes toetsen.
Ik heb wel een probleem dat als ik de subs uit en aan zet eht beeld gaat stotteren(heb dit probleem volgens mij al eerder ergens gelezen)
[ Voor 67% gewijzigd door FutureCow op 27-08-2009 12:38 ]
Verwijderd
Wat zijn de specificaties van de geluidschip die erin zit? en wat voor een is dat er?
hoe zit het met die online radiotoestand die erin zit? Kun je ook zelf radiostations ingeven? Komen die radiostations van shoutcast of ergens anders vandaan?
Hoe zit het met dat streamen vanaf je eigen computer? Kun je gewoon vanuit winamp je muziek streamen naar de playon!hd ?
Nu heb ik een o!play (geen hd nodig) maar deze kan dit niet
Subs moet ik nogal eens syncen tijdens het afspelen dus erg belangrijk voor mij.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Wat opvalt:
- Een FullHD MPG met DTS -> Beeld is goed / Geluid alleen maar ruis
-> Heeft iets te maken met dat DTS downmixing neem ik aan, maar ik lees hierboven dat dit bij anderen wel werkt.
- Het eerder genoemde 480p resolutie probleem. Op mijn Sony 37W5500 geeft hij alles op 480 weer, wat zorgt voor een cheap menu.
Ook je films worden in 480p weergegevenpietbuks schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:42:
Gisteren ook de PlayonHD binnen gekregen. Afgeveleverd met de nieuwste firmware.
Wat opvalt:
- Een FullHD MPG met DTS -> Beeld is goed / Geluid alleen maar ruis
-> Heeft iets te maken met dat DTS downmixing neem ik aan, maar ik lees hierboven dat dit bij anderen wel werkt.
- Het eerder genoemde 480p resolutie probleem. Op mijn Sony 37W5500 geeft hij alles op 480 weer, wat zorgt voor een cheap menu.
Mijne gaat morgen terug, heb de Popcorn Hour C-200 inmiddels al in bestelling staan
Sowieso ziet alles er ubercheap uit, werkt de helft niet en is ie nu al 2 keer vastgelopen in een half uur.
Fijn.
Edit:
Problemen tot nu toe (uur mee zitten klooien)
- 3 keer vastgelopen en reageert nergens meer op, moest de stekker er uit trekken
- Beeld knippert/verspringt at random in het menu
- Aan het eind van een .MOV filmpje (enige wat ik tot nu toe heb bekeken) ruist het geluid en lijkt mijn stereo te ontploffen
- Nederlandse tekst past niet
- Menu's zien er cheap uit (niet erg als de rest goed werkt, maart da's ook niet zo)
- Computer ziet het apparaat niet en andersom (kan aan het netwerk liggen)
- Hij opent geen mac-drive hardeschijf (ziet wel dat er iets aangesloten word)
Edit 2:
- Net nog even een .iso van een DVD te spelen van een externe HDD en die speelt ie ook niet.
Edit3:
- WMVHD speelt ie wel, maar ook tijdens het spelen van de film knippert en verspringt het beeld
[ Voor 67% gewijzigd door Barracuda_82 op 28-08-2009 21:18 ]
Verder vind ik het menu niet fijn, het is te traag en niet echt overzichtelijk. Zeker niet als je windows media center gewend ben. Met afspelen nog geen problemen gehad. Ik vind de optie om foto's via een diavoorstelling te laten zien met een muziekje er onder wel gaaf. Kijkt makelijk de vakantie foto's weg
[ Voor 44% gewijzigd door M0nkeymen op 29-08-2009 09:21 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Vanmiddag ophalen, ik ben heel benieuwd naar de menustructuur, de foto en muziek afspeelmogelijkheid (was bij de HDX1000 een drama) en of de fan een beetje geruisloos z'n werk kan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 29-08-2009 11:06 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
hee, da's frappant. Ik ben juist benzig om van een Playon!HD naar een HDX1000 over te stappen.... Maar vertel eens, wat is er zo'n drama aan de muziek- en foto-module van de HDX??? Want behalve films afspelen gaat ie hier ook veel ingezet worden om de vakantiekiekjes te vertonen.... Graag een reactie!
Nouja zodra je een 1080p film aan hebt staan, switcht hij wel naar de juiste output resolutie. Je kan dan via de knop die uiterst bovenaan links zit (TV SYS. / onder de power knop) schakelen tussen de resoluties.BlizzarD schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:10:
[...]
Ook je films worden in 480p weergegeven
Mijne gaat morgen terug, heb de Popcorn Hour C-200 inmiddels al in bestelling staan
Als je daar dus handmatig 1080p kiest, veranderd er aan het beeld an sich niets, dit was en blijft 1080p.
Als je echter terug keert naar het menu zie je dat alles er strak uit ziet ivm de 1080p switch.
Zet je hem daarna weer uit en aan, ben je dat helaas weer kwijt

Dat had ik niet geprobeerd, maar merkte wel dat hij idd de resolutie niet onthield als je m uitzette. Snap niet dat die reviews dit product haast de hemel in prijzen terwijl ik haast geen enkel bestand zonder stotteren kan afspelen, wat ik ook probeerde.pietbuks schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:22:
[...]
Nouja zodra je een 1080p film aan hebt staan, switcht hij wel naar de juiste output resolutie. Je kan dan via de knop die uiterst bovenaan links zit (TV SYS. / onder de power knop) schakelen tussen de resoluties.
Als je daar dus handmatig 1080p kiest, veranderd er aan het beeld an sich niets, dit was en blijft 1080p.
Als je echter terug keert naar het menu zie je dat alles er strak uit ziet ivm de 1080p switch.
Zet je hem daarna weer uit en aan, ben je dat helaas weer kwijtHij boot dus weer in 480p.
Ik vertrouw nu op de Popcorn Hour, deze is veel meer doorontwikkeld en biedt ook de mogelijkheid tot andere (jukebox) interfaces
Ik ben er al uit...de verbinding werkt wel direct via de router maar niet met een switch ertussen...
[ Voor 37% gewijzigd door ThronVM op 29-08-2009 21:40 ]
Foto's worden erg langzaam weergegeven en er is geen preview functie beschikbaar en als je 500 foto's hebt in een map is het heel irritant om bijv. naar pagina 30 te moeten gaan. Erg langzaam dus.rowicom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:53:
@ Smarron:
hee, da's frappant. Ik ben juist benzig om van een Playon!HD naar een HDX1000 over te stappen.... Maar vertel eens, wat is er zo'n drama aan de muziek- en foto-module van de HDX??? Want behalve films afspelen gaat ie hier ook veel ingezet worden om de vakantiekiekjes te vertonen.... Graag een reactie!
Muziek speelt hij gewoon af, maar totaal niet prettig zonder playlists of een shuffle functie.
Dus het werkt allemaal wel, maar het verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Ik zal beiden blijven gebruiken, maar de beste zal in de woonkamer blijven, de ander zal moven naar de slaapkamer.
Maar nu ben ik wel benieuwd waarom jij juist naar de HDX wilt gaan!
Tsja, ik verkeer in de omstandigheid dat ik de Playon!HD nog maar kort heb en dat ik 'm uiterlijk woensdag terug kan brengen naar de winkel. Als je regelmatig de iBood of OneDayFly aanbiedingen voorbij ziet komen waarin de HDX voor 175 euro bij je thuis komt, dan is dat maar 25 euro meer dan de Playon.Smarron schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:32:
[...]
Dus het werkt allemaal wel, maar het verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Ik zal beiden blijven gebruiken, maar de beste zal in de woonkamer blijven, de ander zal moven naar de slaapkamer.
Maar nu ben ik wel benieuwd waarom jij juist naar de HDX wilt gaan!
Wat ik er zo van kan zeggen is dat het kastje van de Playon zeer goedkoop aandoet, het is dan ook maar kunststof. De HDX is van aluminium.
De Playon heeft een ventilator aan boord, die weliswaar niet echt lawaai maakt, maar in een stille kamer hoor je 'm wel. De HDX is geluidloos, want passief gekoeld.
Verder erger ik me groen en geel aan de vele handelingen die je moet doen als je een map met foto's op het netwerk wilt afspelen. Op zich is dat wel te begrijpen, want hij moet door m'n hele boomstructuur op de NAS graven, maar er is geen mogelijkheid om op het 'bureaublad' een shortcut te maken. Dat zou zo makkelijk zijn... dat je een film neerzet voor de kinderen en dat de kids direct na het opstarten al een shortcut te zien krijgen en ze die slechts hoeven te activeren. Dus: exacte lokatie op het netwerk, username/password om op de share in te loggen en afspelen maar. We hebben allemaal favorieten die meer dan eens afgespeeld worden en die zou je dus in een favorietenlijst moeten kunnen opnemen . Ik heb daar hele ideeen bij.... Dat je voor mijn part een tekstbestandje maakt op de pc waar alle relevante startgegevens in staan voor die betrreffende favoriet en dat je die dan met bijv. FTP in een speciale map op de Playon pleurt...
Kent de HDX een dergelijke mogelijkheid wel?
Afspelen van foto's gaat inderdaad wel prettig snel en ja, je krijgt een preview. Irritant is ook hier dat je in een map met de pijltjestoets per foto kunt bladeren of met 10 tegelijk (next/prev), maar dat je geen getal in kunt geven om in 1 keer naar foto 400 te gaan of zo. Of een virtueel toetsenbordje op kunt roepen om naar een bepaalde letter te springen.
Begrijp me goed: ik ben niet zo'n filmfanaat als de meesten hier en 1080p is aan mij met m'n hd-ready lcd'tje toch niet echt besteed. Maar zo af en toe voor de visite een map met vakantiefotoos laten zien, dat is waar ik 'm voornamelijk voor vrouw en kinderen voor gekocht heb.
Nu twijfel ik toch weer of ik de Playon niet gewoon ga houden.... Het lawaai van de ventilator kun je makkelijk elimineren door het connectortje op het mobo los te trekken.... Het kastje wordt op 1080i nauwelijks warm. Het is dan ook geen cpu-fannetje maar gewoon een dingetje wat de warme lucht moet afvoeren en dat gebeurt door het aluminium chassis (dat dan weer wel!) toch al redelijk. De staff van AC Ryan belooft in de toekomst met heel veel firmware-updates te komen en wie weet wat er nog allemaal door het gebruiksforum ontwikkeld gaat worden.... Over die 150 euro komen we ook wel weer heen....
Kom ik ook te laat achter dat Windows 7 nog niet ondersteunt wordt. Ik maak geen gebruik van een interne HD (Deed ik met de HDX ook niet). Dus ik heb hem eigenlijk puur gekocht om te streamen. Gaat leuk worden, aangezien er elke keer een username en password wordt gevraagd. Nu lees ik dat de mensen met een Xtreamer en Asus hier ook last van hebben.
Er schijnt een manier (ik meen via shortcut en dan de function toets, heeft de PlayOn dus niet) te zijn om het gedeeltelijk op te lossen, maar ik kom er maar niet uit. Op dit moment baal ik behoorlijk en heb ik een vrij nutteloos product. Of ik zou weer over moeten stappen naar XP, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Verder heb ik het 480p probleem, of het is auto HDMI. Ben nu wat content aan het kopieren naar een USB-stick en dan eens kijken wat er gebeurt. Tot nu toe alleen te spreken over de snelheid van de menu's en het werkt allemaal wat vloeiender, maar daar koop ik geen NMT voor. Even verder aanklooien maar. To be continued.
Zojuist een videobestand 1080i, 720p en 1080p afgespeeld en nog steeds geen mogelijkheid om mijn eigen resolutie (720p) in te stellen.
Verder vond ik de ondertiteling aan de kleine kant en ver onderaan in het scherm. Ik zie geen mogelijkheid om deze groter te maken of te verschuiven. Er is volgens mij ook geen delay mogelijk om een ondertitel sneller of juist langzamer af te laten spelen.
Nu dus al 3 grote irritaties gevonden waar een NMT eigenlijk voor is gekocht. Ik zit nu al te twijfelen om hem in te leveren en terug te gaan naar een op Sigma designs gebaseerde NMT. Pffft, leuke zaterdagavond zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Smarron op 29-08-2009 22:00 ]
Yep, die gelukkig wel gevonden, maar geen delay aanwezig dus ?Hoyden schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:01:
De ondertitels zijn dmv de pijl toetsen aan de passen..
Ik heb hem overigens alweer ingepakt en hij gaat terug. Teveel belangrijke zaken die gewoon niet werken. Dan zal er een PCH A110 komen (omdat de HDX1000 nog steeds zwaar overpriced is) of een Egreat EG-M34A. Die is van binnen identiek aan de PCH en de HDX.
Wel jammer, want ik had er erg veel van verwacht en zo op het eerste oog zie ik ook echt positieve dingen op de Realtek apparaten ivg de Sigma Designs, maar uiteindelijk moet hij z'n werk doen waarvoor hij is gemaakt en als het daar al ophoudt, ben ik er klaar mee. Dan zijn de mooiere menu's helaas niet voldoende.
Grootste issues zijn dus:
- Geen ondersteuning voor shares Windows 7
- 480p bug (getest met films en alles blijft op 480p afspelen)
- Ondertitel vertraging niet aanwezig
- Skippen in procenten niet aanwezig
[ Voor 42% gewijzigd door Smarron op 30-08-2009 12:17 ]
Met 1080p geen enkel probleem, middels menu selecteren en oa Madagascar, The Dark Knight en 2 Demos van Philips alle perfect! MKV-series werken ook prima. Tot nu toe zeer tevreden.
Enige problemen wat ik heb is het benaderen van Windows 7 Shares en dat het copieren via het netwerk uitermate traag is (is bij alle mediaspelers het geval helaas).
Hier wordt de 1080p nu ineens wel altijd onthouden, en start hij altijd op in 1080p (Stroom blijft er wel op)Smarron schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:12:
[...]
Grootste issues zijn dus:
- Geen ondersteuning voor shares Windows 7
- 480p bug (getest met films en alles blijft op 480p afspelen)
- Ondertitel vertraging niet aanwezig
- Skippen in procenten niet aanwezig
Mbt de 480p bug en het feit dat films ook in 480p afspelen kan ik zeggen dat dit niet klopt.
Zodra je een 1080p formaat film / bestand start, wordt deze afgespeeld op de juiste resolutie.
Shares in Windows 7 werken inderdaad (nog) niet.
Het vertragen van de sub lijkt me ook handig en zit er inderdaad niet in.
Vooralsnog behoorlijk tevreden, hoop wel dat ze qua FW ontwikkeling niet te veel focussen op zo veel mogelijk brede functionaliteit, maar dat eerst gezorgd worrdt dat de basic zaken allemaal goed tot uitstekend werken.
Al lijkt mij Youtube HD ondersteuning zeer mooi! Niet die karige Youtube XL troep zoals op de PS3.
[ Voor 20% gewijzigd door pietbuks op 01-09-2009 12:35 ]
Dat 480p heb ik met 3 soorten bestanden getest: 720p, 1080i en 1080p, maar mijn TV laat elke keer 480p zien. Dit verandert dus helaas niet bij mij (ik had idd gehoopt dat het zou veranderen tijdens het afspelen van een film, maar helaasch.)pietbuks schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:31:
Hier wordt de 1080p nu ineens wel altijd onthouden, en start hij altijd op in 1080p (Stroom blijft er wel op)
Mbt de 480p bug en het feit dat films ook in 480p afspelen kan ik zeggen dat dit niet klopt.
Zodra je een 1080p formaat film / bestand start, wordt deze afgespeeld op de juiste resolutie.
Shares in Windows 7 werken inderdaad (nog) niet.
Het vertragen van de sub lijkt me ook handig en zit er inderdaad niet in.
Vooralsnog behoorlijk tevreden, hoop wel dat ze qua FW ontwikkeling niet te veel focussen op zo veel mogelijk brede functionaliteit, maar dat eerst gezorgd worrdt dat de basic zaken allemaal goed tot uitstekend werken.
Al lijkt mij Youtube HD ondersteuning zeer mooi! Niet die karige Youtube XL troep zoals op de PS3.
Het belangrijkste issue blijft voor mij Windows 7. Ik vertik het om terug te gaan naar XP en de HDX1000 had hier geen enkel probleem mee. Ik ga de speler overmorgen weer inleveren en er zal een Egreat M34A voor in de plaats komen. Kost hetzelfde, maar gebruikt de Syabas software (PCH/HDX).
Ik geloof wel dat dit apparaatje nog verder ontwikkeld moet worden en zo op het eerste oog ziet alles er wel gelikt uit, alleen heb ik nu een goede NMT nodig en niet over een aantal weken/maanden.
- Shares met windows 7 werken bij mij. toegegeven, ik heb hiervoor (teveel) dingen open moeten zetten wat niet zou horen. (weet niet eens meer wat precies)
- Resolutie blijft goed staan, maar ik laat m altijd op stroom staan, ik trek het stekkertje er niet uit.
- Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd speelt af
Grootste issues voor mij zijn :
- Ondertitel vertraging niet aanwezig <- dit klopt, dat zou ik ook wel willen.
- Skippen in procenten niet aanwezig < - zou inderdaad ook beter kunnen, je hebt wel de commercial skip knop die nu 30 seconden skipt, maar ik had liever de next chapter knop 5 minuten willen laten doorspoelen ipv de andere file. Beetje net als met XBMC op de xbox, met de vierpuntsdruktoets rechts en links was 30 seconden skippen en boven en beneden was 10 minuten. Zoiets zou ik ook wel op de Ac Ryan willen.
Zie pathfinder77 in "Asus O!Play FULL-HD Media Streamer"
Je moet wel een mass storage device aangesloten hebben om deze netwerk mount zichtbaar te krijgen onder het opslag submenu.
Maargoed, je kan dus wel veel aanpassen in het systeem zelf, dan hoop ik dat je ook wellicht bepaalde knoppen van de afstandsbediening anders kan laten reageren
En wat hier misschien mee te maken heeft.... Als ik de Samba server wil gebruiken, dat moet ik 'm in het menu eerst installeren en daarna runnen. Maar als ik het kastje op standby zet en daarna weer aan, dan staan alle services weer 'not installed'. Heb je hier ook een harde schijf voor nodig?
Setup was erg makkelijk, kabels erachter in, aanzetten, instelling van tv-resolutie veranderen in 720p 60Hz (blijft trouwens staan na compleet uitzetten van het apparaat). Via browser zag hij meteen mijn computer boven (shared mappen, winXp) en konden bestanden afgespeeld worden.
Voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschaft lijkt hij goed te voldoen. 720p mkv's van amerikaanse series worden perfect weergegeven. Ondertiteling kan aangepast worden in positie en grootte.
DVD iso bestanden gaan ook goed. Verbonden met receiver wordt surround goed doorgegeven.
Heb ook nog een paar Hd-films geprobeerd, allen 720p, wmv, avi, mkv, ging allemaal goed.
Geen 1080i/p materiaal getest omdat mijn tv dat toch niet aankan.
Enige probleem wat ik tegenkwam waren video_ts folders. Bij aanklikken van het .ifo bestand speelde het niet goed af.
Foto's, mp3 heb ik even geprobeerd, leek goed te werken, kan ik verder nog niet veel over zeggen.
Internet radio is niet echt bruikbaar omdat je een lijst krijgt van ongeveer 1500 pagina's. Zoek daar maar eens het juiste station! Of ik heb misschien een selectie methode over het hoofd gezien?
De fan is redelijk stil, niet zo stil als ik gehoopt had, maar goed. Er zit een een hoger bijgeluid bij de fan, moet nog even onderzoeken of dat op te lossen is. Hopelijk is een kwestie van de fan even goed vast zetten, lijkt nml. resonantie te zijn.
Nog een ding over het skippen in een film. Je kunt drie dingen doen: vooruit spoelen tot 32x, 30sec skip of de goto functie gebruiken en daar een tijdcode ingeven (mijn favoriet)
Al met al zijn mijn eerste ervaringen met het apparaat positief.
Br(36) Ba(56)
Verwijderd
Ik beschik sinds anderhalf jaar over een Pioneer Kuro 428XD plasma televisie en een Pioneer DVR-LX 60 harddisk recorder. Dit alles word geregiseerd door een Denon 3808 A/V-receiver.
Tot op heden heb ik nog steeds niet optimaal gebruik kunnen maken van de capaciteiten van mijn televisie. Toch zou ik nu graag in HD kwaliteit beeld willen kijken. Ik was voornemens een Blue Ray speler aan te schaffen, maar er is steeds meer aanbod in Full HD media players. De ACR-PV73100 Playon! HD van AC Ryan is er zo een. Ik zou er dan wel een grote (liefst een paar TB) harde schijf in of aan willen hebben.
Mijn vraag aan jullie is of er ook apparaten zijn die naast HD media streaming ook Blue Ray schijfjes kunnen afspelen? Welk apparaat kan ik nu het beste aanschaffen? Alle tips en suggesties zijn welkom. Alvast vriendelijk dank.
Verwijderd
Kijk eens binnen het Topic van de Pocornhour C-200 in dat apperaat kan namelijk naast een HD een BD rom worden geplaatst.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:46:
Hallo,
Ik beschik sinds anderhalf jaar over een Pioneer Kuro 428XD plasma televisie en een Pioneer DVR-LX 60 harddisk recorder. Dit alles word geregiseerd door een Denon 3808 A/V-receiver.
Tot op heden heb ik nog steeds niet optimaal gebruik kunnen maken van de capaciteiten van mijn televisie. Toch zou ik nu graag in HD kwaliteit beeld willen kijken. Ik was voornemens een Blue Ray speler aan te schaffen, maar er is steeds meer aanbod in Full HD media players. De ACR-PV73100 Playon! HD van AC Ryan is er zo een. Ik zou er dan wel een grote (liefst een paar TB) harde schijf in of aan willen hebben.
Mijn vraag aan jullie is of er ook apparaten zijn die naast HD media streaming ook Blue Ray schijfjes kunnen afspelen? Welk apparaat kan ik nu het beste aanschaffen? Alle tips en suggesties zijn welkom. Alvast vriendelijk dank.
Ik zou zelf nog willen zien dat de >>| knop gewoon 5 of 10 minuten skipt, nu speelt hij de eerstvolgende file af als je er 2 keer op drukt, die functie kan mij gestolen worden, het gebeurt weinig dat ik gelijk de eerstvolgende file af wil spelen. (ja ok, met muziek, maarja daar gebruik ik m niet voorHolgster schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:40:
Nog een ding over het skippen in een film. Je kunt drie dingen doen: vooruit spoelen tot 32x, 30sec skip of de goto functie gebruiken en daar een tijdcode ingeven (mijn favoriet)
Heb hier een speler uit 1 van de eerste batches met de nieuwste firmware en hij bevalt nog steeds goed.
Voor de mensen met vista/windows 7, de playon kan niet overweg met het extra wachtwoord(Password protected sharing) die deze wil hebben. Als je dit in het netwerk and sharing center uitzet werkt het gewoon met user/password.
Instellen van de standaard resolutie moet je doen via het menu, daarna onthoudt hij dit.
Enige negatieve tot nu toe is de muziek en webradio opties, helaas niet handig te door zoeken.
Verder wil hij op hires afbeeldingen weleens vast lopen.
Ik had alles al uitgezet in het network and sharing center, maar dat heeft niks uitgemaakt.brid schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:34:
Wat een berg negatieve ervaringen opeens hier.
Heb hier een speler uit 1 van de eerste batches met de nieuwste firmware en hij bevalt nog steeds goed.
Voor de mensen met vista/windows 7, de playon kan niet overweg met het extra wachtwoord(Password protected sharing) die deze wil hebben. Als je dit in het netwerk and sharing center uitzet werkt het gewoon met user/password.
Instellen van de standaard resolutie moet je doen via het menu, daarna onthoudt hij dit.
Enige negatieve tot nu toe is de muziek en webradio opties, helaas niet handig te door zoeken.
Verder wil hij op hires afbeeldingen weleens vast lopen.
Instellen van resolutie wilde ook niet. 2 keuzes: HDMI auto en 480p.
In mijn geval dus 2 cruciale problemen die niet opgelost konden worden. Vandaag de Egreat M34A (voor € 4,- minder!) in huis gehaald en meteen weer heerlijk series gekeken en Death Race.
Wellicht worden een hoop problemen verholpen bij toekomstige updates, maar dat duurt mij te lang.
Je hebt toch wel gebruik gemaakt van de actie @ 1dayfly ??!Barracuda_82 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:07:
Ik heb het opgegeven en vandaag de Playon!HD terug gestuurd naar de winkel en meteen een Popcorn Hour A110 besteld met een 1,5TB harde schijf. Hopelijk voldoet deze wél aan mijn verwachtingen.
NatuurlijkSmarron schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:18:
[...]
Je hebt toch wel gebruik gemaakt van de actie @ 1dayfly ??!
Ik wist al dat ik mijn ACRyan terug zou sturen en dat ik wel een andere speler wilde hebben, en toen ik de 1dayfly voorbij zag komen heb ik besloten om die eens te proberen. Geen slechte aanbieding dacht ik zo.
Verwijderd
Wat doe ik momenteel:
Films downloaden in .vob formaat/divx en branden op een DVD-R.
Wat zou ik willen:
FIlms downloaden in .vob formaat/divx en Blue ray en kopieren/verplaatsen naar de ACRyan om zodoende direct op de TV te bekijken.
Wat heb ik:
Een Full HD plasma P50V10, Denon receiver 1910 en alles via HDMI aangesloten.
Er ligt UTP cat5 bekabeling door het hele huis.
In de meterkast heb ik een kabelmodem (32 mbit verbinding) welke doorgelust is naar een hub en dan naar een router.
Allemaal nodig voor draadloos en een flink aantal kabel aansluitingen.
Ik heb geen netwerk aangemaakt, alle computers(3) zijn stand-alone.
Vragen:
Ik zal ongetwijfeld een netwerk moeten creeren om zodoende de ACRyan te kunnen bendaderen, Tip?
Ik lees ook dat BitTorent op de ACRyan aanwezig is, Handig Ja/Nee? momenteel gebruik ik FTD/Eweka
Volgens mij is er qua beeld en geluid doorvoer totaal geen probleem te verwachten doordat ik HDMI gebruik, klopt dit?
En tenslotte lijkt me dat de ACRyan de beste oplossing is hiervoor.
PopCorn Hour, Asus en Tvix ook bekeken maar ACRyan geef me nog het beste gevoel (ondanks sommige negatieve berichten)
Aangezien je via newsgroepen download lijkt me de popcorn een betere keuze. Deze heeft zichzelf ruimschoots bewezen en heeft mogelijk om direct op de popcorn vanuit newsgroepen te downloaden, te parren en unrarren. heb je allen je pc nog nodig om downloads aan te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:10:
Ok en nu heb ik even hulp nodig.![]()
Wat doe ik momenteel:
Films downloaden in .vob formaat/divx en branden op een DVD-R.
Wat zou ik willen:
FIlms downloaden in .vob formaat/divx en Blue ray en kopieren/verplaatsen naar de ACRyan om zodoende direct op de TV te bekijken.
Wat heb ik:
Een Full HD plasma P50V10, Denon receiver 1910 en alles via HDMI aangesloten.
Er ligt UTP cat5 bekabeling door het hele huis.
In de meterkast heb ik een kabelmodem (32 mbit verbinding) welke doorgelust is naar een hub en dan naar een router.
Allemaal nodig voor draadloos en een flink aantal kabel aansluitingen.
Ik heb geen netwerk aangemaakt, alle computers(3) zijn stand-alone.
Vragen:
Ik zal ongetwijfeld een netwerk moeten creeren om zodoende de ACRyan te kunnen bendaderen, Tip?
Ik lees ook dat BitTorent op de ACRyan aanwezig is, Handig Ja/Nee? momenteel gebruik ik FTD/Eweka
Volgens mij is er qua beeld en geluid doorvoer totaal geen probleem te verwachten doordat ik HDMI gebruik, klopt dit?
En tenslotte lijkt me dat de ACRyan de beste oplossing is hiervoor.
PopCorn Hour, Asus en Tvix ook bekeken maar ACRyan geef me nog het beste gevoel (ondanks sommige negatieve berichten)
tevens heeft de acryan volgens mij geen dts downmix optie waardoor je een aparte receiver nodig hebt voor je geluid. Het gaat niet door de tv(weet ik niet zeker)
Inmiddels wel, als je nu een AC Ryan besteld dan heb je DTS downmixthejoker80 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:23:
[...]
Aangezien je via newsgroepen download lijkt me de popcorn een betere keuze. Deze heeft zichzelf ruimschoots bewezen en heeft mogelijk om direct op de popcorn vanuit newsgroepen te downloaden, te parren en unrarren. heb je allen je pc nog nodig om downloads aan te zetten.
tevens heeft de acryan volgens mij geen dts downmix optie waardoor je een aparte receiver nodig hebt voor je geluid. Het gaat niet door de tv(weet ik niet zeker)
Verwijderd
Gister alles aangesloten alles spreekt voor zich.
hard disk geformateerd.
instellingen standaard.
Aangesloten middels HDMI.
netwerk aangesloten en ingesteld.
Geen problemen.
muziekDVD (ISO) via netwerk gestreamed.
Alles vlekkeloos... alles werkt.
Skip naar volgende nummer, geluid weg......

terug naar vorige nummer geluid weer terug
heel even en toen geluid weer weg
Playon opnieuw opgestart, geluid weer terug
Helaas voor heel even want..... wederom geen geluid
iemand een hint, tip??
Verwijderd
Mister Jokerthejoker80 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:23:
[...]
Aangezien je via newsgroepen download lijkt me de popcorn een betere keuze. Deze heeft zichzelf ruimschoots bewezen en heeft mogelijk om direct op de popcorn vanuit newsgroepen te downloaden, te parren en unrarren. heb je allen je pc nog nodig om downloads aan te zetten.
Ben in het bezit van een Denon AVR-1910. De ACRyan zal net als mijn Blue-ray speler via deze receiver het beeld en geluid doorsturen naar de TV dus dat is geen/was (reactie van dapluiz lezende) geen probleem.
Mijn gevoel bij de Popcorn was dat qua instellingen en installatie deze stukken minder "gebruiksvriendelijk" was. Kun je dit beamen? Ben niet dom maar nou ook geen expert hierin.
De bovenzijde van het kastje is dan na het afspelen van een dvd in 1080i handwarm en hij stinkt van binnen niet. Conclusie: de fan voert de warme lucht af, maar doordat het kastje qua afmetingen ruim overbemeten is, is een niet draaiende fan geen probleem. De cpu wordt met een blokje aluminium passief gekoeld.
Elektronica kan wel wat warmte verdragen in mijn optiek. Als ik soms voel hoe pisheet bepaalde routers en adsl-modens worden... Die zijn soms niet eens vast te houden bij wijze van spreken.... Die ruik je gewoon.... en gaan ook jarenlang mee....
Beide apparaten (Realtek en Sigma Designs) zijn sowieso door vrouwen te besturen, dus ze voldoen beiden. De apparaten met de Realtek chip hebben wel een kleine voorsprong op menu's enzo. Maar ik weet niet of dat boven functionaliteit moet gaan. Nieuwsgroepen zoals hierboven aangegeven werken perfect met de Sigma Designs (HDX1000 of PCH A110). De PCH is nog 54 minuten in de aanbieding. Zie link hierboven ergens.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:44:
[...]
Mister Joker, Thx voor je reactie.
Ben in het bezit van een Denon AVR-1910. De ACRyan zal net als mijn Blue-ray speler via deze receiver het beeld en geluid doorsturen naar de TV dus dat is geen/was (reactie van dapluiz lezende) geen probleem.
Mijn gevoel bij de Popcorn was dat qua instellingen en installatie deze stukken minder "gebruiksvriendelijk" was. Kun je dit beamen? Ben niet dom maar nou ook geen expert hierin.
Goed dat je dat onderzocht hebt, ga ik misschien ook eens proberen. Heb er ook geen harddisk inzitten.rowicom schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:04:
Ik heb nu al een aantal dagen geleden de connector van de fan losgetrokken van het mainboard. Heerlijk stil is ie nu.......
Br(36) Ba(56)
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=1512
Ziet er goed uit.
Verder externe srt ondersteuning voor mkv bestanden met interne sub + srt time sync !
Wat moet je daarvan denken, 'improved'. Het is wat anders dan 'solved' en het klinkt ook wel als een zoethoudertje. Die zin wekt in elk geval niet de indruk dat 23,976fps probleemloos zal gaan afspelen de komende tijd. Ik sta nu op de drempel van aanschaf, dat ze hun produkt driftig verbeteren is me nu wel duidelijk.On top of these features, the playback of 23.976fps movies have also been improved. But we would like to have your feedback on this for any further improvements after we have release this firmware version.
Een 23,976 fps sample speelde echt perfect af
Ook is de subtitles menu echt cool
Waar verkrijgbaar?Negaiido schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:06:
Ze hebben een beta versie van de nieuwe firmware uitgegeven.
Een 23,976 fps sample speelde echt perfect af![]()
Ook is de subtitles menu echt cool
Heb m al: http://www.acryan.com/eugene/PV73100_r1703_Beta.zip
bron: http://www.acryan.com/for....php?f=43&t=1512&start=20
[ Voor 19% gewijzigd door Occy74 op 04-09-2009 15:41 ]
AC Ryan medewerkers zijn niet echt actief op hun eigen forum maar wel in deze thread:
http://forums.hardwarezon...ead.php?t=2426147&page=51
Ik was eerst gewoon van plan om 'm bovenop een tv-meubel te zetten vóór de tv, maar zie dat er in het afdekbare tv-meubel nog 6,5 centimer hoogte over is voor dit 6 centimeter-hoge kastje. In dát geval is 'ie alleen in beeld als de lade openstaat en vind ik die usb-stick niet storend. Vraag me wel af: gaat die stick ontvangst hebben ín een kastje (dik hout, geen glasplaat)?
Is dat usb-stickje voor andere gebruikers niet storend of sluiten de meesten 'm via draad aan op het netwerk vraag ik me dan af.
Ik weet niet zeker om 23,976 helemaal opgelost is maar het ziet er wel goed uit.patje01 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:40:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen welke Mediaplayer ik wil kopen. Na het lezen van dit topic krijg ik steeds meer het idee dat de Playon het wel gaat worden. Ik heb nog even gekeken voor een Xtreamer, maar gezien de berichten over herrie, firmware updates enz., heb ik daar niet zo veel vertrouwen in. Nu nog even wachten tot de Playon in Haarlem op voorraad is, dan ga ik em denk ik gewoon maar halen. Ik heb er in ieder geval een positief gevoel over. Goed om te lezen dat AC Ryan als (volgens mij) eerste het 23,976 fps probleem heeft opgelost.
Hierna merk ik op http:\\ipadres een pagina met " A simple html+cgi example "
Waar is dat voor
En ik kom niet meer op het apparaat middels \\ipadres.
Maar even verder zoeken hoe dit gefixed kan worden.
Verwijderd
Heb het zelfde probleem, geen netwerk meerHoyden schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:19:
Ik heb via het menu een systeemupdate gedaan.
Waar is dat voor
You may have notice the following which we will sort it out by next week with the finalised version.
- Optical drive unable to eject after it is mounted
- Missing screen saver
- Network name VENUS instead of PLAYONHD
- Trash option removed from Copy function
Aangezien ik alleen van playon naar computer verbinding maak
Me2 en dat werkt nog steeds als vanouds... en die irritante slashes zijn verdwenen bij de directoriesdapluiz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:04:
Kan er niet meer verbonden worden vanaf computer naar playon maar andersom nog wel ?
Aangezien ik alleen van playon naar computer verbinding maak
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Maar in elk geval thumbs up voor de layout, want die is toch wel stukken beter dan de Syabas apparaten (En dat zag er al beter uit voor deze update). Maar goed, heb op dit moment de Egreat M34A en die werkt perfect waarvoor hij uiteindelijk gemaakt is: Networked Media Tank.
Welke 480P bug? Windows 7 is ook nog niet officieel uit dus verbaast me die complicatie niet echt.Smarron schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:31:
Toch wel positief die support, ook om alvast een beta uit te kunnen proberen. 1 van de 4 ergernissen waar ik mee zat wordt in elk geval aangepakt (subtitle delay). Alleen jammer dat ze nog niks zeggen over de 480p bug waar mijn 1 na grootste ergernis zat en welke ook bij anderen voorkwamen en de grootste de Windows 7 shares. Dat wil overigens niet zeggen dat die zaken niet aan worden gepakt.
Maar in elk geval thumbs up voor de layout, want die is toch wel stukken beter dan de Syabas apparaten (En dat zag er al beter uit voor deze update). Maar goed, heb op dit moment de Egreat M34A en die werkt perfect waarvoor hij uiteindelijk gemaakt is: Networked Media Tank.
heb je de Playon al een keer aangesloten via component en gekeken of je dan ook alleen maar 480p kan selecteren. Misschien is er iets mis met de HDMI verbinding (kabel/aansluiting)
[ Voor 21% gewijzigd door Holgster op 05-09-2009 09:59 ]
Br(36) Ba(56)
Verwijderd
Op de xbox icm Media Center werkte dit perfect. Mijn vraag is dan ook, kan de Playon dit wel. En is het mogelijk on the fly tracks aan je playlist toe te voegen ?
Wanneer dit het geval is dan gaat mijn Popcorn meteen in de verkoop en ga ik voor de Playon.
[ Voor 0% gewijzigd door Grodor op 05-09-2009 12:47 . Reden: Spellcheck. ]
No coffee, no nothing!
Negaiido schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:39:
Welke 480P bug? Windows 7 is ook nog niet officieel uit dus verbaast me die complicatie niet echt.
Nee, niet geprobeerd, maar ik heb wel 2 verschillende HDMI-kabels geprobeerd. 1 welke bijgeleverd zat en de oude van de HDX. Die werkte voorheen al goed.Holgster schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:56:
@smarron
heb je de Playon al een keer aangesloten via component en gekeken of je dan ook alleen maar 480p kan selecteren. Misschien is er iets mis met de HDMI verbinding (kabel/aansluiting)
Overigens heb ik het apparaat donderdag weer teruggebracht een een Egreat M34A voor 4 euro minder gekocht. Deze werkt vanaf de start goed met de oude HDMI-kabel van de HDX die er nog lag.
Maar ik las op verschillende fora dat ik niet de enige was die dit probleem had.
Officiele ondersteuning voor Windows 7 is er ook niet, maar vind het dan vreemd dat de Syabas apparaten hier geen enkel probleem mee ervaren. Het blijft gewoon een schijf sharen en die moet gewoon zichtbaar en toegankelijk zijn. De Playon kwam niet eens zover en vroeg direct om een login + ww welke er niet was. Dan houdt het "Networked" gedeelte voor mij helaas al snel op. Ik meen dat de Vista x64 gebruikers ook veel moeite hadden met hun shares.
Maar goed, dit is persoonlijk. Had ik XP gedraaid, had ik hem waarschijnlijk ook niet gehouden, vanwege dat 480p probleem. Andere hebben hier geen last van, dan is het een perfect apparaatje en met de updates in zicht, kan het alleen maar beter worden. Op dit moment geniet ik echter van de Egreat. Die werkt zoals een NMT zou moeten werken.
kan iemand mij vertellen hoe ik externe subs kan aanzetten?
ik heb een divx bestand en een srt bestand.
film.blabla.cd1.avi
film.blabla.cd1.srt
ondertiteling start niet en als ik op de subtitle knop druk geeft hij aan dat er niks is....
iemand tips?
thanks
edit: het werkt.
als ik mijn nas via UPNP benader dan werken ze niet.
via netwerk wel... vaag
[ Voor 15% gewijzigd door snake06 op 06-09-2009 13:29 ]
Bing
Wat is sneltrein vaart ?bing69 schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:55:
Heb hem nu een week in huis en het werkt perfect. Valt me echter een ding op. Als ik vanaf mijn server een mapping aan maak naar de HD op de Ryan dan duurt het kopieeren vreselijk lang. Echt als ik de Ryan webbased benader en de HD open en er een film in sleep dan gaat het in een sneltrein vaart.......
Hoeveel MB/s ?
2-4 MB/s is wel zo'n beetje het max. via een normale kopieer slag. (via een Windows client richting HDD)
Ik zit dan op 4,5 Mb (voor de rekenaars, Dvd in 14 minuten) , doe ik het naar de mapping dan zakt het dramtisch naar 600 kb....Hoyden schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:56:
[...]
Wat is sneltrein vaart ?
Hoeveel MB/s ?
2-4 MB/s is wel zo'n beetje het max. via een normale kopieer slag. (via een Windows client richting HDD)
Meet het net even na en kom op 5,3 MB/s
[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 08-09-2009 07:47 ]
Bing
Verwijderd
Heb ik ook al een keer gehad en kwam er achter dat unicgi, samba en btpd weer opnieuw geinstalleerd en aangezet moesten worden (was na standby ...?!). Daarna kon ik weer inloggen op het scherm.Hoyden schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:19:
Ik heb via het menu een systeemupdate gedaan.
Waar is dat voor
Verwijderd
Verwijderd
Een stuk duurder, maar zeker interessant: HDI Prime of center v3.0 (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82971.0)Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:46:
Hallo,
Ik heb ze allen even gestopt en gestart en nu kan ik er weer bij.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:59:
[...]
Heb ik ook al een keer gehad en kwam er achter dat unicgi, samba en btpd weer opnieuw geinstalleerd en aangezet moesten worden (was na standby ...?!). Daarna kon ik weer inloggen op het scherm.
Thnx !
Via USB ging helemaal lekker snel
echt heel positief zijn ze er niet over...Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:16:
[...]
Een stuk duurder, maar zeker interessant: HDI Prime of center v3.0 (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82971.0)
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Ik ben van plan een mediaspeler te kopen voor mijn verjaardag. Eentje die de meest voorkomende HD filmbestanden kan afspelen zonder al te veel poespas. Ik kwam uit op de WDTV, maar vanwege de problemen met DTS downmix heb ik die inmiddels van mijn lijstje geschrapt. Deze AC Ryan speler lijkt mij de ideale keuze. Niet al te prijzig, een HDMI kabel erbij en een goede ondersteuning.
Nou heb ik wel een paar vragen voordat ik dit apparaatje aanschaf. Ik ben namelijk niet van plan om te gaan streamen via de PC. Ik wil een externe USB hardeschijf gebruiken van 1TB om films te kijken, omdat ik deze ook voor andere doeleinden gebruik ben ik dus niet van plan om hem in te bouwen. Aangezien de meerderheid van de gebruikers de streaming mogelijkheden of een interne schijf gebruiken vroeg ik mij af hoe de kwaliteit is met externe schijven. Is de beeldkwaliteit en snelheid van 1080p bestanden op een full HDTV nog steeds zo goed als het via de externe schijf gespeeld word. Ook lees ik hier over de 23,976 problemen, zijn die inmiddels nog steeds zo erg aanwezig met de bovenstaande beta of is het grotendeels verholpen?
Indien de kwaliteit wel word beinvloed door het gebruik van een externe schijf, zou het dan mogelijk zijn om deze USB schijf in te bouwen in de AC Ryan. Zo ja, kan de AC Ryan zelf dan worden aangesloten op de PC en game consoles en als hardeschijf gebruikt worden? Ik ben bang van niet, maar het is altijd mogelijk..
Indien nodig, hier is de hardeschijf die ik gebruik:
pricewatch: Verbatim 3.5'' External Hard Drive USB 2.0 1TB 1TB Zwart
Zit nu met 'n kastje met 1TB harde schijf en een draadloos netwerk waarbij ik alleen via een webbrowser van de laptop naar het kastje kan versturen met een snelheid van zo'n 115kb/sec.
[ Voor 112% gewijzigd door Poplitius op 10-09-2009 01:39 ]
Ik loop finaal vast [..] edit: tig keer kabels in- en uit het apparaat en de laptop halen geeft eindelijk firewire vervbinding, da's in elk geval iets.
[ Voor 57% gewijzigd door Poplitius op 10-09-2009 09:13 ]
Speelt alles af mkv,wmv etc via netwerk (NAS) behalve m2ts bluray. Deze stottert, geluid valt weg en de ondertiteling klopt niets van. Heb hiervan 3 films geprobeerd en alle 3 hetzelfde probleem. Speel ik deze films via een externe hardisk via usb dan spelen ze perfect. Dit alles met de nieuwe beta firmware.
Hopelijk wordt dit nog opgelost. Al met al dus positief.
Is die webradio ook te voorzien van eigen stations, of kan je de bestaande misschien wissen?Poplitius schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:04:
Aanvullend: wat al eerder vermeld is, die webradio is met 1400-nogwat zenders volstrekt niet bruikbaar, daar ga je niet met een afstandsbediening 1 voor 1 doorheenbladeren.
Ik sta ook op het punt er 1 aan te schaffen, ik lees een hoop positiefs en de mensen van ac ryan zijn druk bezig met verbeteringen.
Ik ben niet zo'n audiofiel, maar met zon digital coax geluiduitgang, geeft dat gewoon 5.1 / dts geluid goed door of is daar de s/pdif voor nodig?
XboX live : DaWauZ
Beide uitgangen kunnen DD 5.1 / DTS aan.dawauz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:03:
[...]
Ik ben niet zo'n audiofiel, maar met zon digital coax geluiduitgang, geeft dat gewoon 5.1 / dts geluid goed door of is daar de s/pdif voor nodig?
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ik heb 'm nu twee dagen in huis en als ik de bediening vergelijk met b.v. XBMC dan is het wel een stapje terug. Bij vrijwel elke druk op de knop zit een seconde vertragina (had die ouwe xbox geen last van, ik gebruik nu ook een interne HDD) voordat het menu daarop gereageerd heeft. Niet onoverkomelijk maar wel hinderlijk. Er staan maar weinig items in een beeldscherm en dat betekent dat je veel en langzaam moet scrollen. Voor mijzelf heb ik nog geen oplossing voor het benaderen van een Vista-share, via firewire kan ik wel vrij snel grote bestanden overpompen. Zo'n draadloze optie móet gewoon werken vind ik, maar er is omheen te werken.
Belangrijkste is het afspelen van HD materiaal, anders kon ik nog wel blijven XBMC'en. De eerste de beste m2ts via interne HDD afgespeeld loopt niet geheel vloeiend (schokkerig) en daar zakt mijn broek echt van af. Juist voor zulke bestanden heb ik 'm gekocht en uit de gebruikerservaringen tot nu toe heb ik vaak "hij speelt alles perfect af" zien staan. Vooralsnog is dat niet mijn ervaring en ik heb die beta-firmware geïnstalleerd voordat ik begon met testen.
Dus voorlopig stroom ik niet over van enthousiasme en heb ik achteraf gezien toch te vroeg gekocht. Nu is het maar afwachten of toekomstige firmwareupdates net mijn issues gaan oplossen. Wel ben ik te spreken over het kastje zelf (behalve dan weer de usb-stick wireless adapter die aan de zijkant uitsteekt) en het geproduceerde geluidsniveau, dat is een grote stilte vergeleken met een xboxje.
Verwijderd
http://forums.hardwarezon...ead.php?t=2426147&page=61
Dit vond ik toen ook op z'n minst merkwaardig te noemen.. overal mooie reviews waarin gezegt word dat ie alle bestanden vlekkeloos afspeelt en ik heb zelfs problemen met MKV bestanden van 500MB :?Poplitius schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:59:
Hoe beoordeel je kwaliteit he? Je kan 'n paar manko's die voor jou niet van belang zijn even over het hoofd zien, terwijl die manko's voor een ander reden zijn om het apparaat volstrekt waardeloos te beoordelen.
Ik heb 'm nu twee dagen in huis en als ik de bediening vergelijk met b.v. XBMC dan is het wel een stapje terug. Bij vrijwel elke druk op de knop zit een seconde vertragina (had die ouwe xbox geen last van, ik gebruik nu ook een interne HDD) voordat het menu daarop gereageerd heeft. Niet onoverkomelijk maar wel hinderlijk. Er staan maar weinig items in een beeldscherm en dat betekent dat je veel en langzaam moet scrollen. Voor mijzelf heb ik nog geen oplossing voor het benaderen van een Vista-share, via firewire kan ik wel vrij snel grote bestanden overpompen. Zo'n draadloze optie móet gewoon werken vind ik, maar er is omheen te werken.
Belangrijkste is het afspelen van HD materiaal, anders kon ik nog wel blijven XBMC'en. De eerste de beste m2ts via interne HDD afgespeeld loopt niet geheel vloeiend (schokkerig) en daar zakt mijn broek echt van af. Juist voor zulke bestanden heb ik 'm gekocht en uit de gebruikerservaringen tot nu toe heb ik vaak "hij speelt alles perfect af" zien staan. Vooralsnog is dat niet mijn ervaring en ik heb die beta-firmware geïnstalleerd voordat ik begon met testen.
Dus voorlopig stroom ik niet over van enthousiasme en heb ik achteraf gezien toch te vroeg gekocht. Nu is het maar afwachten of toekomstige firmwareupdates net mijn issues gaan oplossen. Wel ben ik te spreken over het kastje zelf (behalve dan weer de usb-stick wireless adapter die aan de zijkant uitsteekt) en het geproduceerde geluidsniveau, dat is een grote stilte vergeleken met een xboxje.

Daarom wacht ik ook nog maar even. Ik wil er absoluut zeker van zijn dat het apparaat al het gangbare af kan spelen. Ik kan nog begrijpen dat ie (net als schijnbaar al die andere NMT-apparaten) moeite heeft met verkeerd geencodeerde mkv's, maar de berichten zijn zo wisselend.BlizzarD schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:42:
[...]
Dit vond ik toen ook op z'n minst merkwaardig te noemen.. overal mooie reviews waarin gezegt word dat ie alle bestanden vlekkeloos afspeelt en ik heb zelfs problemen met MKV bestanden van 500MB :?Zal wel een te hoge bitrate hebben gehad maar ze speelden zelfs niet goed af vanaf een interne 3.5" hdd, ja sorry daar koop ik juist dat apparaat voor. Heb m 3 dagen gehad en daarna is ie terug gegaan.
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Verwijderd
New Beta Firmware Version v7.06.r1757_Beta
Die firmware zuigt voor mij, elke keer als een film/tv-episode oid is afgelopen gaat hij niet door naar de volgende maar blijft op zwart beeld staan, als ik dan op stop druk kom ik terug in het hoofdmenu en moet ik het hele netwerk weer opnieuw doorbladerenVerwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:39:
Vandaag is er weer een nieuwe Beta-versie van de firmware uitgebracht, en deze schijnt onder andere het 'wireless' probleem op te lossen, zelf gebruik ik het niet, dus kan er niets over zeggen.
New Beta Firmware Version v7.06.r1757_Beta
Ja heb ik ook gedaan, werkt nu weer goedNegaiido schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 23:55:
Je kan ook weer downgraden, tis ook maar een beta firmware.
Bevalt tot nu toe erg goed, alles speelt zonder haperingen.
Heb wel wat issues gehad met de video instellingen, dat ie een unsupported modus uitstuurde naar mn TV.
Heb dat via TV Type op de ab kunnen oplossen.
Hoop dat ze de firmware lekker blijven updaten, die library functie is wel een mooie verbetering.
Whatever.
Thanks!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
De niet beta-versie staat ook gewoon online. Die heb ik geïnstalleerd waarna ik alles opnieuw moest instellen (ik weet niet of dat normaal is). Voor het benaderen van mijn vista-share loop ik nog vast op een inlogscherm. Volgens de firmware laten ze dat voorlopig links liggen:Negaiido schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 23:55:Je kan ook weer downgraden, tis ook maar een beta firmware.
Version v7.0.6 r1757
------------------------------------
What's new in this release
1) Add subtitles menu
-Subtitles selection (Internal & External)
-Realtime Text Encoding
-Time Sync
-Colour (White,Black,Red,Green,Blue,Yellow)
-Size
-Position
2) Add Media Library function in Home menu
3) Add chapter mark support for MKV videos
4) Fix playback glitches when internal subtitles are switched
5) Improved playback and audio sync with 23.976 fps videos
6) Improved Info details on the current played file
7) Improved Simplified Chinese text encoding for subtitles
Improved wireless connectivity with 802.11n USB adapter
--Currently developing--
1) Add external USB optical drive support
2) Add Auto-Play function when a disc is inserted in the USB optical drive
3) Add Parental Control for disc rating
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.