[Mediaplayer] WD TV Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 436.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

Topicstarter
Vorige week kondige WD haar eerste mediaplayer aan: de WD TV.

Dit is precies waar ik naar op zoek ben; gewoon lekker je externe harde schijf er aan hangen en afspelen op je TV wat je wilt. Netwerkverbinding heb ik zelf geen behoefte aan (en daar zal bovendien in de toekomst vast wel een mouw aan te passen zijn).

- Compact, strak design
- Goedkoop: minder dan € 100,-!
- Speelt alles af wat je wilt, incl. MKV, Xvid en MPEG4
- Moeiteloos afspelen van 1080p (zie vooral ook de Maddhat review)
- Mooi menu
- Zuinig en stil

Nog andere mensen die ook zo enthousiast zijn? In de internetwinkels is hij op dit moment nog niet op voorraad; heeft iemand hem al ergens zien liggen?

Officiëel: Main site, Product overview, Quick Installation Guide, Product Manual

Pricewatch: Tweakers,

Reviews: PC Advisor, Wired, Maddhat, GadgetZone, Pocket-lint

Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/lifestyle1/wdfWDTV.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 12-12-2008 01:32 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Zit ook al een tijdje rond te neuzen naar een htpc, maar opzich zou dit ook prima de job voldoen.
Heb hier ook nog een mybook liggen dus samen zit het er wel leuk uit + al klaar voor rond de 100e.
Wordt ff goed nadenken.

Is trouwens ook al te vinden bij azerty prijs 94,30 enige is wel levertijd van 14 dagen.

[ Voor 17% gewijzigd door MoRz op 10-11-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, een HTPC is natuurlijk altijd uitgebreider en ook meer up-to-date te houden.

Maar voor nu is dit apparaatje volgens mij perfect! Volgens mij kan je met de huidige ondersteunde formaten (MKV, H.264, MPEG4 etc.) wel een tijdje vooruit.

Hier trouwens nog een mooi fotootje uit de Maddhat-review, compact!

Afbeeldingslocatie: http://maddhat.com/wp-content/uploads/2008/11/wd_a_inhand.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Leuk, klein ding. En de reviews lijken goed. Ik had em echter nou net wel graag mét (gigabit) netwerk aansluiting gezien. Dan was ie voor mij ideaal geweest. Wellicht komt die nog......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat er ook wel een versie met netwerk zal komen inderdaad. En anders komt er wel een add-on, of verzint iemand een of andere hack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:26
Ik vind dit apparaat ook zeer interessant alleen moet ik eerst zeker weten dat het alle HD content vlekkeloos afspeelt inclusief subs.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 21:13
Ontzettend aantrekkelijk apparaatje, als er een netwerkversie komt, koop ik hem meteen. Knap dat hij alles ook goed afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 234350 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:05:
Ik heb het vermoeden dat er ook wel een versie met netwerk zal komen inderdaad. En anders komt er wel een add-on, of verzint iemand een of andere hack...
add-on, hack, lijkt me sterk. Netwerk functionaliteit toevoegen is niet zo eenvoudig als jij het hier voorstelt. Er moet bijv. sowieso al een RJ45 poortje bij gemaakt worden, extra hardware op het moderbordje en ook het ingebouwde operating systeem (linux variant?) moet grondig aangepast worden.....

Dus zal echt een heel ander, nieuw product worden, maar dat geeft niet, we wachten even af..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[FrEEzEr] schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:43:
Ik vind dit apparaat ook zeer interessant alleen moet ik eerst zeker weten dat het alle HD content vlekkeloos afspeelt inclusief subs.
Volgens Maddhat:
"Next, I tried a 1080p x264 file, also in an MKV container, this time with DTS audio. The video bitrate was around 15mbps, and I honestly expected many dropped frames. However, I was proven wrong, as the file played back with no issues at all. My receiver showed DTS audio coming through, and the video played back on my TV with no dropped frames.
Since I was playing back a 1080p file and the player was outputting 1080p60, I did not notice the sharpening effect mentioned above. I’m going to assume this is because there was no scaling going on, therefore no postprocessing of any kind.

With each file I tested, I increased the bitrate, so next I tested a 25mbps MPEG2 file (I had to change the extension from .TS to .MPG as the player won’t recognize .TS files). It was a 1080i movie captured from DTheater tape, and looked very nice. The player did a decent job with deinterlacing/IVTC, but when I switched the output resolution to 1080i and let my TV do the work, I did notice a slight increase in picture quality and motion was a bit smoother. This was mainly noticeable during slow camera pans.

Finally, I tested a couple of Blu-Ray backups. The player would recognize an .ISO file, however it didn’t understand the Blu-Ray structure, so it would not play that particular file. I decided to extract the .m2ts from the .ISO image and test that, and to my surprise, it worked! This particular movie was encoded with AVC at a bitrate of around 30mbps. The WD TV played it without breaking a sweat. Fast motion and lots of action, with bitrate peaks of over 45mbps, and playback was flawless. I’m sold.

En zie ook hier op Youtube: "...slices 1080p for breakfast"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 10-11-2008 21:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Dolby Digital wordt volgens WD zelf alleen in stereo uitgegeven. Dat is wel een bizar iets! DTS staat verder niet eens bij de specs, ook raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 275797 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:12:
Dolby Digital wordt volgens WD zelf alleen in stereo uitgegeven. Dat is wel een bizar iets! DTS staat verder niet eens bij de specs, ook raar.
Ja, dat is wel raar inderdaad... Nu ga ik in eerste instantie toch niet verder dan 2.1 boxen, dus niet echt een bezwaar. Maar wel een nadeel voor veel andere mensen, kan ik me voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Kan zoiets ook omgaan met DVD-files, dus *.vob, *.ifo en de hele meuk?
En images (*.iso etc. )

Op zich wel interessant als m'n xbox met xbmc de geest gaat geven.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
T-8one schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:13:
Kan zoiets ook omgaan met DVD-files, dus *.vob, *.ifo en de hele meuk?
En images (*.iso etc. )

Op zich wel interessant als m'n xbox met xbmc de geest gaat geven.
Het lijkt erop......
(was niet zo heel moeilijk zoekn/vinden btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het zou vreemd zijn als ze de SPDIF poort limiteren op stereo. Dus ze sturen gewoon een bitstream uit over die uitgang, waarschijnlijk om die reden dat die reviewer dus DTS kon ontvangen op zn receiver.
Lijkt me dat de HDMI en/of de cinch aansluitingen dan gewoon stereo zullen zijn, en DTS niet kunnen decoden (aangezien daarvoor licenties + hardware nodig zijn) bitstream (spdif passthrough) heb je echter geen licenties nodig, aangezien het apperaat zelf niks met de audio zelf doet :P.

Verder ziet dat ding er zeer netjes uit. Vraag me alleen af wat die precies aan MKV functies ondersteund, zoals .ass softsubs (voor Anime voornamelijk handig) etc.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan niet wachten om er eentje te kopen en hem te testen i.c.m. een nieuwe Panasonic 37PX80! Er zijn weer wat internetwinkels bij gekomen in de Pricewatch, maar nog geen enkele heeft hem op voorraad. Het lijkt erop dat ik nog 1-2 weken geduld zal moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:06
Zie deze lijst op hardware.info voor meer aanbieders.
http://www.hardware.info/...tv%20hd%20media%20player/

Lijkt me ook een geweldig apparaat.

[ Voor 20% gewijzigd door ArnoutV op 11-11-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

kaajee schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:38:
[...]

add-on, hack, lijkt me sterk. Netwerk functionaliteit toevoegen is niet zo eenvoudig als jij het hier voorstelt. Er moet bijv. sowieso al een RJ45 poortje bij gemaakt worden, extra hardware op het moderbordje en ook het ingebouwde operating systeem (linux variant?) moet grondig aangepast worden.....

Dus zal echt een heel ander, nieuw product worden, maar dat geeft niet, we wachten even af..........
Kan je zoiets niet achter in de USB poort drukken en dan een lan kabel erin? en dan via je pc alles direct afspelen ??

http://www.prijzenstunter...twerk-UTP-10-100Mbps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 126385 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:34:
[...]

Kan je zoiets niet achter in de USB poort drukken en dan een lan kabel erin? en dan via je pc alles direct afspelen ??

http://www.prijzenstunter...twerk-UTP-10-100Mbps.html
Bij het inprikken van zo'n module zal het besturings-systeem toch echt drivers willen hebben vrees ik. Tenzij WD dat al in hun (mini linux?) ingebouwd heeft, maar dat lijkt me sterk.......dus nee vrees ik.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ziet er goed uit. Ik vraag me wel af hoe het ding omgaat met verschillende subtitle formats, en of ie ook bitrates boven de 50 mbit trekt. Ik heb 1080p files met scenes van zwermen vogels, en sneeuw, enz. en die gaan echt dik over de 50 mbit/sec heen. 60+ zelfs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 23:53

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, dit is een van de perfectste apparaatjes uitgebracht de afgelopen jaar vind ik. :D

De KiSS-players hadden nogal wat problemen. Op zich wel een leuk iets voor mij; ik heb een WD320GB Ext HDD, maar...

...Ik heb al een XboX360, gekoppeld aan mijn MediaCenterPC. O-)

De MCE Vista 32, ICM een paar codecs en hacks laat je alles zo streamen naar mijn XboX360 beneden. Geen meerwaarde dus. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Welke filesystems kan die WD lezen? alleen FAT32 of ook UFS en EXT3?

Verder zie ik dat 1080p op 50Hz en 60Hz niet kan... Best een gemis als je upscaled of deinterlaced rips wilt afspelen. Verder zie ik niet of TrueHD en DTS-HD via HDMI gebitstreamt kunnen worden.

[ Voor 60% gewijzigd door ari3 op 12-11-2008 01:35 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 22:00
ari3 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:32:
Welke filesystems kan die WD lezen? alleen FAT32 of ook UFS en EXT3?

Verder zie ik dat 1080p op 50Hz en 60Hz niet kan... Best een gemis als je upscaled of deinterlaced rips wilt afspelen. Verder zie ik niet of TrueHD en DTS-HD via HDMI gebitstreamt kunnen worden.
External Drive Formats Supported
FAT32, NTFS, HFS+ (no journaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 11:33

amahusu

taking over the world!

en als je hier nou een networked harddisk aanhangt, dan kun je toch ook gewoon streamen vanaf je netwerk?

op zich wel handig dingetje, ik ga em in de gaten houden!

Ik lees net dat ie ook srt files ondersteund, nice!

[ Voor 14% gewijzigd door amahusu op 12-11-2008 02:21 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
salimrmaf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:52:
...Ik heb al een XboX360, gekoppeld aan mijn MediaCenterPC. O-)

De MCE Vista 32, ICM een paar codecs en hacks laat je alles zo streamen naar mijn XboX360 beneden. Geen meerwaarde dus. :/
Behalve dat nu je computer aan moet staan, en die is misschien wel iets minder stil en zuinig dan dit dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 15:03
Naar de X360 beneden, daar zal dus geen last van zijn. Zuiniger desalniettemin, X360 én computer moeten aan hiervoor. Daarbij zal de X360 zelf ook niet bepaald stiller zijn dan de WD Speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Ik vind dit dus een perfect apparatje om bij ouders / schoon ouders neer te zetten, lekker goedkoop en geen scala aan mogelijkheden die tog nooit gebruikt worden. hopen dat de interface een beetje te begrijpen is. kan echter nergens veel vinden over de interface en schreenshot's

[ Voor 16% gewijzigd door Lordsauron op 12-11-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
amahusu schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:59:
en als je hier nou een networked harddisk aanhangt, dan kun je toch ook gewoon streamen vanaf je netwerk?
.........
Tuurlijk niet, hoe zie je dat voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
gaaf ding! en lekker portabel!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb deze prijsvergelijker ook even toegevoegd in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

SoaDmaggot schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:26:
[...]

Naar de X360 beneden, daar zal dus geen last van zijn. Zuiniger desalniettemin, X360 én computer moeten aan hiervoor. Daarbij zal de X360 zelf ook niet bepaald stiller zijn dan de WD Speler.
Juist, dat is nu mijn probleem; naar boven gaan om de PC aan te zetten. Die verbruikt 250 Watt. Dan beneden de XboX360; is best stil (Falcon-variant) , maar verbruikt 120Watt. Ik denk dat de WD TV 30Watt verbruikt. TV 32" LCD verbruikt 150Watt.

WDTV:
150+30=180 Watt :P

XboX360 Streaming:
150+250+120=520Watt. :(

Dat is dus het voornaamste verschil,.. Pfff. Ik luister bijvoorbeeld niet naar muziek op mijn XboX, alleen omdat ik met de gedachte zit van; ik verbruik 300 watt, alleen omdat ik naar een leidje wil luisteren. :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik wilde eerst perse een HTPC maar ga nu toch twijfelen... vond het een nadeel van de PopcornHour dat ie niet vloeiend alles kon afspelen qua FullHD maar daar heeft deze geen last van blijkbaar :) Dat ie niet networked is, tja..daar kom ik wel overheen.

edit: wat ik nooit duidelijk vind: kan deze nu ook .mkv X264 files bekijken? En er staat dat ie 1920x1080P @ 24fps aan kan, maar als mn bron nu 1920x1080P @ 25fps is, of 30fps...dan werkt het niet...hoe zit dat :?

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 12-11-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:14
kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:39:
[...]

Tuurlijk niet, hoe zie je dat voor je dan?
Verschillende NAS'jes hebben tegenwoordig een USB aansluiting langswaar je een externe USB harde schijf kunt hangen dewelke dan via je NAS beschikbaar is op je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, weet ik en/maar hoe past de WD TV in jouw verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Het is niet mijn verhaal :)

Maar ik ga er vanuit dat amahusu doelde op het feit dat je de WD zo gemakkelijk via het netwerk kan benaderen (filesharing).
Echte media streaming zoals bv van vista media gedoe naar je xbox360 zal zo waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DaRKie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:16:
Het is niet mijn verhaal :)

Maar ik ga er vanuit dat amahusu doelde op het feit dat je de WD zo gemakkelijk via het netwerk kan benaderen (filesharing).
Echte media streaming zoals bv van vista media gedoe naar je xbox360 zal zo waarschijnlijk niet werken.
Nou het is wel jouw verhaal dat ik citeerde hoor......... ;)

Maar dit gaat toch echt niet werken ben ik bang. Die WD-TV wil een externe harde schijf via USB. Als je daar dus een NAS via USB aanhangt. Dan ziet de WD-TV alleen maar de bestanden die op die NAS staan. En die zit dan natuurlijk nog steeds gewoon via een USB kabel aan je WD-TV.
De meeste NASsen die ik ken kunnen niet tegelijk zowel via USB (externe harddisk) als via UTP (netwerkschijf) opereren en al zouden ze dat wel kunnen dan nog zal de WD-TV alleen maar de bestanden zien die lokaal op die NAS staan. Dus niks 'netwerk' enzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:08:
[...]

Maar dit gaat toch echt niet werken ben ik bang. Die WD-TV wil een externe harde schijf via USB. Als je daar dus een NAS via USB aanhangt. Dan ziet de WD-TV alleen maar de bestanden die op die NAS staan. En die zit dan natuurlijk nog steeds gewoon via een USB kabel aan je WD-TV.
De meeste NASsen die ik ken kunnen niet tegelijk zowel via USB (externe harddisk) als via UTP (netwerkschijf) opereren en al zouden ze dat wel kunnen dan nog zal de WD-TV alleen maar de bestanden zien die lokaal op die NAS staan. Dus niks 'netwerk' enzo.....
tnx voor de uitleg, dus als ik het goed begrijp kan je dus niet 'streaming' dingen afspelen van je netwerk, maar je kan bijvoorbeeld wel bestanden downloaden direct op die NAS en dan afspelen op je WD TV?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Er zitten 2 usb aansluitingen op, je zult het dus via een usb hdd (of nas met usb aansluiting....) de files af moeten spelen.

Erg leuk apparaat voor een zeer nette prijs. Probleem is alleen dat ik hier thuis een behoorlijk oude (720p) hdtv heb zonder HDMI ingang (alleen component).
Zijn er geen goedkope hdmi>>component tooltjes? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
amahusu schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:16:
[...]

tnx voor de uitleg, dus als ik het goed begrijp kan je dus niet 'streaming' dingen afspelen van je netwerk, maar je kan bijvoorbeeld wel bestanden downloaden direct op die NAS en dan afspelen op je WD TV?
Als je NAS ook (middels USB) als 'gewone externe harddisk' kan fucntioneren wel ja. Maar zoals ik zei, veel NASsen hebben wel/ook een USB aansluiting maar kunnen dan óf het één óf het ander. Dus óf middels USB als externe HD werken óf middels UTP/Netwerk als netwerkschijf/NAS werken. Tegelijk kunnen ze niet.
Als dit het geval is zal zo'n NAS dus niet als netwerkschijf werken als ie aan de WD-TV is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Tortelli schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:27:
Er zitten 2 usb aansluitingen op, je zult het dus via een usb hdd (of nas met usb aansluiting....) de files af moeten spelen.

Erg leuk apparaat voor een zeer nette prijs. Probleem is alleen dat ik hier thuis een behoorlijk oude (720p) hdtv heb zonder HDMI ingang (alleen component).
Zijn er geen goedkope hdmi>>component tooltjes? :D
Eh, nee denk et niet. Want HDMI (volledig) digitaal en component is toch echt analoog. Dus zul je een digital-naar-analoog converter moeten hebben en dat is een hele (elektronische) schakeling op zich (een computer eigenlijk/bijna). Dus goedkoop lijkt me dat lastig worden......

Onderaan deze pagina staat er één: 269eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:36:
[...]

Eh, nee denk et niet. Want HDMI (volledig) digitaal en component is toch echt analoog. Dus zul je een digital-naar-analoog converter moeten hebben en dat is een hele (elektronische) schakeling op zich (een computer eigenlijk/bijna). Dus goedkoop lijkt me dat lastig worden......

Onderaan deze pagina staat er één: 269eu
Hmm, even denken;

van HDMI naar Component;

Hdmi kabel-DVI-Plug
DVI-VGA-plug
VGA-Componentkabel.

WD TV-HDMI-DVI-KABEL DVI-VGA Convertertje VGA-Component Kabel

Dat moet gewoon werken?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141545

Ziet er echt tof uit.

Ik wil niet zeuren over deze prachtig uitziende MP

Maar kunnen de subs aangepast worden als ze niet synchroon lopen met + en - bv na een weggeknipte reclame :?

En iets wat ik mis is een coaxiale uitgang, de beste optie voor geluidsoverdracht

Verder een net apparaat voor een vriendelijke prijs.
Echt om uit te proberen of de specs werkelijk zo goed blijken te zijn.

Grtz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:08:
[...]

Aha (ff de spec site bekeken), dit toestel heeft dus zelf geen HD maar moet je aansluiten via USB met een externe ,dan neem ik alles terug wat ik zei en dan zal het indd niet werken :)
salimrmaf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:18:
[...]
Hmm, even denken;

van HDMI naar Component;

Hdmi kabel-DVI-Plug
DVI-VGA-plug
VGA-Componentkabel.

Dat moet gewoon werken?
Op DVI-I zit ook het analoge signaal, daarom dat je dmv een DVI->VGA kabel kan werken (er gebeurd immers geen signaal conversie maar het reeds aanwezige analoge signaal wordt gebruikt).
HDMI is echter (zoals DVI-D) volledig digitaal welke dus niet door een connector converter plugje ineens omgezet kan worden in een analoog signaal, je gaat dus geen beeld krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door DaRKie op 12-11-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Hier heb ik dus op gewacht... Nu maar ff paar webshops mailen wanneer ze hem binnenkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ben benieuwd hoe de beeld kwaliteit is en hoe goed hij daadwerkelijk 1080p films afspeelt.
speelt hij ook mac geformatteerde schijven af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brimme schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:59:
ben benieuwd hoe de beeld kwaliteit is en hoe goed hij daadwerkelijk 1080p films afspeelt.
speelt hij ook mac geformatteerde schijven af ?
Misschien moet je even de 2 paginas aan posts doorlezen want het staat er echt in vermeld!

(ja hij kan ook Mac, HFS+, lezen)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Anoniem: 110299 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:34:
Hier heb ik dus op gewacht... Nu maar ff paar webshops mailen wanneer ze hem binnenkrijgen!
ik ben vandaag wat elektronika zaken in Rotterdam centrum binnengelopen, maar daar hadden ze nog nooit van dat ding gehoord :X

Sommige sites hebben 21 november als leverdatum staan, dus ik richt me voorlopig even daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 141545 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:20:
Ziet er echt tof uit.
...........

En iets wat ik mis is een coaxiale uitgang, de beste optie voor geluidsoverdracht
........
Wat een onzin! Coaxiaal is niets beter dan digitaal via een optische, toslink verbinding. Ze hebben beide hun (minimale) nadeeltjes.......blijven allebei digitaal; 1-en en 0-en. Optisch kan wat meer kast van jutter hebben, coaxiaal weer meer last van storingen van buitenaf (aarde etc.), optisch is (vanzelfsprekend) volledig geïsoleerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

amahusu schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:15:
[...]

ik ben vandaag wat elektronika zaken in Rotterdam centrum binnengelopen, maar daar hadden ze nog nooit van dat ding gehoord :X

Sommige sites hebben 21 november als leverdatum staan, dus ik richt me voorlopig even daarop.
Daar zeg je een stad...

Hehe j/k, hopen dat ze de prijzen niet opeens omhoog schroeven wanneer hij daadwerkelijk in voorraad komt.
$125 vs €90 vind ik opzich wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
En het kerst kado voor mijn broer is gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
salimrmaf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:18:
[...]

Hmm, even denken;

van HDMI naar Component;

Hdmi kabel-DVI-Plug
DVI-VGA-plug
VGA-Componentkabel.

Dat moet gewoon werken?
&
DaRKie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:22:

Op DVI-I zit ook het analoge signaal, daarom dat je dmv een DVI->VGA kabel kan werken (er gebeurd immers geen signaal conversie maar het reeds aanwezige analoge signaal wordt gebruikt).
HDMI is echter (zoals DVI-D) volledig digitaal welke dus niet door een connector converter plugje ineens omgezet kan worden in een analoog signaal, je gaat dus geen beeld krijgen.
Zo werkt het helaas niet!!

HDMI is volledig DIGITAAL. Daar kan geen analoog signaal meer inzitten, zoals idd wel het geval kan zijn bij DVI (DVI-I).
Er is dus geen analoog signaal meer!
Dus kan je er niet met wat voor verloopjes dan ook een analoog signaal uitkrijgen. Daar zal ten allen tijde elektronica aan te pas moeten komen; een 'actieve' converter dus, zoalks ik die al eerder noemde; 260euri!

edit: sorry DaRKie ik lees het nog een keer en zie dat jij dit ook al concludeert.............

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 12-11-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:40:
[...]

Wat een onzin! Coaxiaal is niets beter dan digitaal via een optische, toslink verbinding. Ze hebben beide hun (minimale) nadeeltjes.......blijven allebei digitaal; 1-en en 0-en. Optisch kan wat meer kast van jutter hebben, coaxiaal weer meer last van storingen van buitenaf (aarde etc.), optisch is (vanzelfsprekend) volledig geïsoleerd.....
Dat neemt niet weg dat, theorethisch een Coaxiale verbinding nog steeds beter is dan een Optische verbinding. Het is de vraag of wij het verschil kunnen horen of merken, maar die is er wel. Coax i dus beter dan optisch; ik had een jaartje geleden dit onderzocht.

Snap uberhaupt niet waarom ze 2 vrijwel dezelfde dingen hebben uitgebracht; Coax was toch goed genoeg.. Optisch is weer zoiets, pfff. Heeft je XboX360 een optische uitgang, maar je receiver alleen een Coax-aansluiting voor SPDIF/Surround sound. Ikzelf heb een convertertje gekocht voor 20 euro. Spdif to coax.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
salimrmaf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:45:
[...]

Dat neemt niet weg dat, theorethisch een Coaxiale verbinding nog steeds beter is dan een Optische verbinding. Het is de vraag of wij het verschil kunnen horen of merken, maar die is er wel. Coax i dus beter dan optisch; ik had een jaartje geleden dit onderzocht.

Snap uberhaupt niet waarom ze 2 vrijwel dezelfde dingen hebben uitgebracht; Coax was toch goed genoeg.. Optisch is weer zoiets, pfff. Heeft je XboX360 een optische uitgang, maar je receiver alleen een Coax-aansluiting voor SPDIF/Surround sound. Ikzelf heb een convertertje gekocht voor 20 euro. Spdif to coax.
I repeat: wat een onzin!
Sowieso; als je dan al onderzoek gedaan hebt, meld je bevindingen dan compleet. Is nl. gewoon BS, niet waar. Ik heb de nadeeltjes van beide weer gegeven, that's all!

Vervolgens zeg je dat je een convertertje gekocht hebt, als je dan al vindt dat coaxiaal beter is heb je dat met die converter al teniet gedaan (want daar werk je met optisch).

Als laatste; sorry to say: maar als ik lees; "convertertje gekocht voor 20 euro. Spdif to coax", vraag ik me de waarde van je onderzoek al helemaal af, want spdif en coaxiaal zijn namelijk precies hetzelfde.
Het digitale signaal wordt ook wel aangeduid als S/PDIF (staat voor Sony/Philips Digital Interface Format) en een S/PDIF signaal kan ook 2 manieren getransporteerd worden: elektrisch via een coaxiale verbinding en dmv licht middels een toslink of optische verbinding.

edit: en last but not least; als je dan zo nodig over 'kwaliteit' witl hebben kun je je beter afvragen welke audio chip er in die WD-TV zit, helemaal gezien de prijs van het hele apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 12-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:59:
[...]

I repeat: wat een onzin!
Sowieso; als je dan al onderzoek gedaan hebt, meld je bevindingen dan compleet. Is nl. gewoon BS, niet waar. Ik heb de nadeeltjes van beide weer gegeven, that's all!

Vervolgens zeg je dat je een convertertje gekocht hebt, als je dan al vindt dat coaxiaal beter is heb je dat met die converter al teniet gedaan (want daar werk je met optisch).

Als laatste; sorry to say: maar als ik lees; "convertertje gekocht voor 20 euro. Spdif to coax", vraag ik me de waarde van je onderzoek al helemaal af, want spdif en coaxiaal zijn namelijk precies hetzelfde.
Het digitale signaal wordt ook wel aangeduid als S/PDIF (staat voor Sony/Philips Digital Interface Format) en een S/PDIF signaal kan ook 2 manieren getransporteerd worden: elektrisch via een coaxiale verbinding en dmv licht middels een toslink of optische verbinding.

edit: en last but not least; als je dan zo nodig over 'kwaliteit' witl hebben kun je je beter afvragen welke audio chip er in die WD-TV zit, helemaal gezien de prijs van het hele apparaat.
toon volledige bericht
Ik wilde je niet bashen, hoor. :P

Maar het was gewoon een onderzoekje, wat ik het beste kon doen VOORDAT ik de converter had gekocht, en ja, k weet waar s/pdif voor staat.

Gulfstream G650

Topicstarter
Anoniem: 110299 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:34:
Nu maar ff paar webshops mailen wanneer ze hem binnenkrijgen!
Same here! We houden elkaar op de hoogte...

Review van Gadgetzone toegevoegd in de topic start: zeer positief, met name over het menu en de gebruikersvriendelijkheid. Verder niet zo diepgaand.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 13-11-2008 09:15 ]

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 08:21
kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:59:
[...]
[...]
Klopt helemaal. De twee signalen zijn logisch gezien zelfs precies hetzelfde. De meeste chips met SPDIF geven gewoon een TTL-niveau digitaal signaal, wat daarna eenvoudig wordt omgezet in licht of in een elektrisch signaal met een positieve en negatieve spanning.

Mijn HTPC had alleen een optische aansluiting, en mijn receiver alleen een coaxiale. Met een paar weerstandjes en condensatortjes kun je er zo een coaxiale uitgang bij maken (volgens het reference design van de fabrikant van de audio chip). Dit zou bij deze WD TV waarschijnlijk ook wel moeten kunnen.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:06
Anoniem: 141545 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:20:
... Maar kunnen de subs aangepast worden als ze niet synchroon lopen met + en - bv na een weggeknipte reclame :? ...
De juiste subs gebruiken!? :/

Topicstarter
Die zijn dan helaas weer niet altijd beschikbaar... Ik heb nergens iets kunnen vinden over het vertragen/versnellen van subs, dus ik denk dat je kan aannemen dat dat niet mogelijk is.

• DaRKie
Het zou misschien wel leuk zijn dat je dit via de WD TV zelf kan regelen maar uiteindelijk kan je dit nog altijd via de pc corrigeren.

Topicstarter
WD TV is het meest populaire product uit de Pricewatch van de afgelopen 24 uur...!

En de site 4AllClients.nl zegt dat ze hem binnen 1-3 werkdagen op voorraad hebben; dat zou mooi zijn!

En hier nóg een (positieve) review: Pocket-lint. Conclusie is in grote lijnen hetzelfde als de andere reviews.

"The good: wide file support, intuitive and slick interface, potentially a convenient media "bridge" for some users

The bad: no Ethernet connection, shame about no memory card support, no HDMI cable

We found that music, photos and movies played back smoothly and the WD TV was a pleasure to use. Combined with a discreet slick design, and a simple to use interface, for some it will be a real winner
"

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 13-11-2008 15:36 . Reden: Toevoeging ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

MBT tot een netwerkfunctie: Dit werkt toch wel:

Een LAN HDD aan de WD-TV koppelen. Dan zet je op de HDD een netwerklink naar een bestand op een PC in het netwerk.

Zou in princiepe moeten werken... weet alleen niet of de WDTV met snelkoppelingen kan werken.

Bij de 360 icm MediaCenterPC doe ik hetzelfde; Ik maak een snelkoppeling van bestanden op een externe HDD aan mijn PC. Dan kan ik de bestanden toch wel zien op de XboX360 beneden.. het is maar een idee? :)

Gulfstream G650

• lowfi
Hoe wil je een LAN HDD aan de wd koppelen? Via coax misschien? :+

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

lowfi schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:29:
Hoe wil je een LAN HDD aan de wd koppelen? Via coax misschien? :+
Haha, k bedoel HA-HA. :/

Nee, serieus: USB? B)

WD-TV USB EXT HDD LAN NETWERK

U know?

Gulfstream G650

• lowfi
nee i dont know

usb aansluiting network rj45 ... does not compute

Zon beetje alle reviews zien het missen van een netwerk aansluiting als een negatief punt en jij knoopt zonder problemen een netwerk hdd eraan?

[ Voor 51% gewijzigd door lowfi op 13-11-2008 20:57 ]

• kaajee
Theoretisch zou je oplossing nog wel kunnen werken, je zegt dat je het op zo'n manier doet met je Xbox en PC. Maar die PC hiertussen die mis je natuurlijk bij de WD-TV! Die WD-TV is geen 'echte pc' en ik weet bijna zeker dat die 'oplossing' met een drive aanmaken op je NAS via een snelkoppeling naar een netwerk share niet gaat werken.

Om een aantal redenen: de meeste NASsen ondersteunen dit niet, zo'n NAS is natuurlijk bij lange na niet zo flexibel als een volwaardige PC. En ten tweede moet de WD-TV dan niet alleen de USB drive herkennen als drive, maar ook een 'extra drive' die op die NAS 'aangemaakt' is.
En ten derde, ook al gezegd hierboven, de meeste NASsen kunnen niet eens tegelijkertijd als externe USB harddisk en als NAS/Netwerkschijf fungeren. Het is óf een externe USB harddisk óf een NAS/netwerkdrive. Niet beide tegelijk.

Kortom; vergeet het maar
(maar je lijkt een eigenwijs mannetje, dus ik zou zeggen, koop zo'n ding, probeer het en post je bevindingen alhier)

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 13-11-2008 23:25 ]

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 06:32

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

kaajee schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:23:

En ten derde, ook al gezegd hierboven, de meeste NASsen kunnen niet eens tegelijkertijd als externe USB harddisk en als NAS/Netwerkschijf fungeren. Het is óf een externe USB harddisk óf een NAS/netwerkdrive. Niet beide tegelijk.
Zijn er wel drives die beide functies tegelijk ondersteunen? En zo ja welke? Dus dat je gewoon met je PC (of laptop in mijn geval) bestanden op je NAS zet en deze dan via usb op je WD TV kan benaderen. Dit zou een ideale oplossing zijn voor mij.
Zou iemand ook kunnen bevestigen of ontkrachten of een dvd drive/ blu-ray aangesloten via usb gaat werken? (eventueel WD TV -> Usb HUB -> HD/Dvd Drive ,zodat je hd en dvd drive beide kunt gebruiken zonder kabels te wisselen)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Er zijn wel NASsen die zowel usb als netwerk ondersteunen (lacie bv) maar het hele idee gaat hiermee onderuit natuurlijk, misschien is dat wat wel salimrmaf bedoelt (??). Ik heb een netwerk hdd om hem niet overal mee naartoe te slepen maar gewoon in de meterkast te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb een LaCie die dit niet ondersteund.......daar is het 1 van beide, niet beide tegelijk......

En ik lees bij de LaCie Internet Space bijvoorbeeld:
De USB-uitbreidingspoort aan de achterzijde van de Ethernet
disk wordt gebruikt om een andere externe USB harde schijf of
USB-sleutel aan te sluiten. Met de toepassing MySafe(USB) in
het webportaal kunt u een back-up van gedeelde bestanden op
uw Ethernet disk opslaan op de externe schijf. Met deze pro-
cedure beschermt u uw waardevolle bestanden tegen verlies.
Dus bij deze bijv. kun je hem überhaupt niet als externe USB schijf aansluiten. Hij is 'alleen' maar USB host (ipv client)

Hier een screenshot uit de manual van een Freecom Network & USB-externe harddisk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/freecomhd.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door kaajee op 14-11-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vraag me af wat er zo bijzonder aan dit ding is vergeleken met NMT's en dergelijke. Die zijn wat duurder maar je kunt ze direct aan je netwerk hangen, en dus aan elke computer of NAS daarin. Je hoeft ze ook niet heen en weer te slepen om er bestanden op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Als de player dvr-ms goed ondersteund koop ik hem direct (dit zijn files die Mediacenter produceert als hij opneemt), ik word moe van alleen maar via mn xbox360 dit te kunnen bekijken.

Nou heb ik een beetje gezocht en kwam dit tegen:
You cannot imagine how happy I was when I read user manual (yes, I RTFM :-) ) and found that dvr-ms is 100% supported! I have hundred of SD dvr-ms files (unprotected) recorded on my MCE 2005 and sure thing I wanted to try them.
I also have TiVo HD and I created HD dvr-ms file using VideoRedo (unprotected of course).
All my dvr-ms files have embedded subtitles, this is imperative for my family.
Well, SD dvr-ms files easily play back. However, no subtitles on display and no way to turn them on.
Then, attempt to fast forward or rewind freezes playback. Pressing play/pause halts playback and returns to folder view (I did not use media library option).
Het zou fijn zijn als het een fool proof systeem is en ik mn vriendin dus makkelijk haar opgenomen afleveringen kan laten afspelen, maar dan moet vooruitspoelen (ivm reclames skippen) wel mogelijk zijn ... Hmm misschien moet ik toch maar gewoon de gok wagen om het te testen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 11:50

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Dit is exact wat ik zocht en nog betaalbaar ook. Ik verwacht wel dat er snel een versie met LAN aansluiting komt zoals dat ook ging met de MyBooks..(world editions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ron!n schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:19:
Als de player dvr-ms goed ondersteund koop ik hem direct (dit zijn files die Mediacenter produceert als hij opneemt), ik word moe van alleen maar via mn xbox360 dit te kunnen bekijken.

Nou heb ik een beetje gezocht en kwam dit tegen:

[...]

Het zou fijn zijn als het een fool proof systeem is en ik mn vriendin dus makkelijk haar opgenomen afleveringen kan laten afspelen, maar dan moet vooruitspoelen (ivm reclames skippen) wel mogelijk zijn ... Hmm misschien moet ik toch maar gewoon de gok wagen om het te testen.
Denk eraan dat je wel al die DVR-MS files eerst naar een USB harde schijf dient te kopieren voordat je ze via de WD-TV kunt weergeven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
jup snap ik, maar mijn pctje dat opneemt staat altijd aan en ik heb er een 500gb extern schijfje aan hangen dat op zich niets nuttigs doet, dus dat is geen probleem. Zit gewoon met mijn Xbox die dus mijn mediacenter pc weer is niet wil zien, vandaar deze oplossing die iets flexibeler werkt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
'T is maar wat je flexibel vindt:
-opnamen geschiedt op pc
-slaat het op, op een middels USB aangesloten USB disk
-opname is klaar
-opname dient op tv weergeven te worden
-USB schijf loskoppelen van PC
-USB aankoppelen aan WD-TV......
-via WD-TV afspelen op tv.

(mijn suggestie in dit geval: neem gewoon een HTPC aangesloten op je tv, maar goed ieder z'n meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
kaajee schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:38:
'T is maar wat je flexibel vindt:
-opnamen geschiedt op pc
-slaat het op, op een middels USB aangesloten USB disk
-opname is klaar
-opname dient op tv weergeven te worden
-USB schijf loskoppelen van PC
-USB aankoppelen aan WD-TV......
-via WD-TV afspelen op tv.

(mijn suggestie in dit geval: neem gewoon een HTPC aangesloten op je tv, maar goed ieder z'n meuk)
Nee inderdaad, het is inderdaad niet het meest handige idee, maar ik vind dit soort gadgets altijd wel leuk om mee te klooien. Eigenlijk vond ik mijn mce die TV opnam en dit deelde met mijn XBOX360 (die dus als Mediacenter Extender functioneerde) prima werken, maar deze connectie is weer eens weg en nog niet te herstellen. Die opnames worden zowiezo door de pc gemaakt, en de WD TV zou vast aangesloten zijn, dus het is een kwestie van de usb schijf even naar de WD TV brengen.
Het zou overigens een wereld van verschil zijn als de WD TV gewoon een LAN verbinding had, dan heb je dat hele gezooi niet van met een schijf door het huis banjeren. Thanks voor de input, ik blijf voorlopig nog maar even twijfelen! ;)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Weet er iemand toevallig wat deze weergeeft als je muziek afspeelt ? ( visualizer of album art ofzo )
En stuurt ie tegelijk hdmi en composite video uit ? Kan ik dus bvb een psone lcdtje er aan hangen tegelijk met mijn tv? ( kwestie van niet telkens in instellingen ergens een van de twee te moeten aanduiden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Zijn er uberhaupt al tweakers die de WD TV hebben aangeschaft?

Wij zitten er serieus over te denken. Aangezien een compleet mediacenter voor ons (voorlopig) zwaar overdreven is maar het gemak van alle cd's "direct bij de hand" en i.v.m. de kids geen geouwehoer met wisselen van welke DVD ze willen kijken (met uiteindelijk de nodige defecte dvd's).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Soulfly schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:46:
Zijn er uberhaupt al tweakers die de WD TV hebben aangeschaft?

Wij zitten er serieus over te denken. Aangezien een compleet mediacenter voor ons (voorlopig) zwaar overdreven is maar het gemak van alle cd's "direct bij de hand" en i.v.m. de kids geen geouwehoer met wisselen van welke DVD ze willen kijken (met uiteindelijk de nodige defecte dvd's).
Eerst moet hij natuurlijk wel leverbaar zijn :P
Ik zit er ook over te denken. Voornamelijk omdat we hier een HD camera hebben en geen blu-ray. Dan zet ik alles op een externe harde schijf en dan kan ik ze allemaal gewoon af laten spelen! Ook oudere banden en andere HD content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Nee, goed lezen:
- An audio receiver is required for surround sound output. AAC/Dolby Digital decodes in 2 channel output only
Er staat dat voor Dolby in 5.1 een receiver nodig is en dat als hij niet is aangesloten op een receiver, hij alleen Dolby 5.1 kan converteren naar 2 kanalen (en niet DTS bijvoorbeeld).
Dus Dolby: 5.1 of 2.0
Rest: alleen 5.1 (of 2.0 als de bron 2.0 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
masser120 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:59:
Eerst moet hij natuurlijk wel leverbaar zijn :P
Ik zit er ook over te denken. Voornamelijk omdat we hier een HD camera hebben en geen blu-ray. Dan zet ik alles op een externe harde schijf en dan kan ik ze allemaal gewoon af laten spelen! Ook oudere banden en andere HD content :)
Als je de pricewatch moet geloven, dan is er toch al een enkele die 'm op voorraad heeft...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157692

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er één staan sinds dinsdag j.l. (besteld via opusshop.nl).

Tot nu toe redelijk tevreden maar ik ben allerlei types files aan het downloaden om te kijken of de kunnen worden afgespeeld. Ook teleurgesteld in het feit dat een film met héél veel blokjes (bij beweging) wordt afgespeeld, Madagascar 1080p. Deze film speelt op mijn PC feilloos af. Misschien komt dit doordat ik een een 720p TV heb (Panasonic 100Hz LCD), ik weet het even niet. Moet nog spelen met de instellingen. Ik laat het weten als ik de juiste heb gevonden.

Over het algemeen speelt hij de meeste films (vooral MKV) feilloos, ook met gedownloade subs in srt formaat erbij. WMV geeft vooralsnog problemen, worden niet herkend. Ik hoop dat WD snel met een Firmware upgrade komt.

Het ding is klein, geeft geen geluid en verbruikt weinig. Via HDMI, Toslink optische audio en USB 2.0 aangesloten. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen. Google geeft inmiddels heel veel hits op dit ding, dus het is het waard om even rond te neuzen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270895

@Herbe089,

Ik ben ook van plan deze speler aan te schaffen. Heb er veel positiefs over gelezen op internet. Alleen lees ik regelmatig over problemen die ontstaan bij het afspelen van .ISO en IMG betanden. Zoals ondertiteling die het niet meer doet, menu van de dvd niet werkt en dat het ook niet meer lukt als je naar de volgende chapter wil gaan. Laat ons je bevindingen weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 157692 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:39:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er één staan sinds dinsdag j.l. (besteld via opusshop.nl).
Hmmm, ik kan hem niet vinden in die webshop... Hoe snel leverden ze hem na bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vrijdag besteld, maandag verstuurd en dinsdag binnen.....per TPG Post. Waarschijnlijk is hun voorraad supersnel uitverkocht.
Anoniem: 234350 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:44:
[...]

Hmmm, ik kan hem niet vinden in die webshop... Hoe snel leverden ze hem na bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond een .iso bestand zonder problemen gedraaid. Menu werkt inderdaad niet, maar dat vind ik bijzaak. Film speelt keurig af met 5.1 geluid en originele retail ondertiteling. Hoofdzaak voor mij is om hem met HD content te gebruiken. Ik ben nog volop aan het uitproberen, maar ik moet dit hele weekend werken dus veel updates zullen er niet zijn. Ik houd jullie op de hoogte. Problemen blijven met sommige files met gigantische blokjesvorming is niet om aan te zien. Ik zal deze week WD eens mailen met wat vragen.
Anoniem: 270895 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:00:
@Herbe089,

Ik ben ook van plan deze speler aan te schaffen. Heb er veel positiefs over gelezen op internet. Alleen lees ik regelmatig over problemen die ontstaan bij het afspelen van .ISO en IMG betanden. Zoals ondertiteling die het niet meer doet, menu van de dvd niet werkt en dat het ook niet meer lukt als je naar de volgende chapter wil gaan. Laat ons je bevindingen weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Kan ik met mijn oude CRT-tv dit apparaat niet gebruiken, met een normale scart aansluiting?

Kan het niet helemaal uit de tekst halen, en is het mogelijk om via een tulp aanstuiting het geluid via mijn versterker te laten gaan?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
scart blokje achterin je tv en een composite kabel vanaf de wdtv naar je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Hoe zetten bezitters van deze gadget hun bestanden op de HDD? Steeds loskoppelen en aan je computer koppelen om bestanden erop te zetten? Of toch een netwerk-achtige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 03-07 14:31
Is niet zo vreemd. Er zit alleen een decoder in voor DD, en dat word stereo analoog geoutput. Voor digitale uit hoeft er niets gedecodeerd te worden en werk 5.1 DD en DTS.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 03-07 14:31
bas116 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:59:
Kan ik met mijn oude CRT-tv dit apparaat niet gebruiken, met een normale scart aansluiting?

Kan het niet helemaal uit de tekst halen, en is het mogelijk om via een tulp aanstuiting het geluid via mijn versterker te laten gaan?
Er zit een composite uitgang op, dus die kan je met een scart blokje aan je CRT hangen (of directe ingang aan de voorkant). De stereo uitgang kan je dan aan je versterker hangen. Let wel dat het beeld dan niet optimaal is vanwege het composite signaal. S-video en RGB scart zijn een stuk mooier. Misschien ergens een oude xbox op de kop tikken en XBMC gebruiken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280830

Volgens mij wordt het toch lastig om een netwerk oplossing (NAS of HDD met usb/lan) aan de WD te hangen. Het probleem is dat de de meeste NAS oplossingen werken met ext3 indeling en dat lust de WD niet. Als je een HDD via usb of lan wilt gebruiken dan kan je alleen fat32 gebruiken met de WD en ja............das toch ook niet alles. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Weet iemand of .ass files ondersteund worden ?

Deze subtitle formaat wordt (bij fansubbed animé) vaak in een mkv container gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

Ik zou toch enkele vragen hebben bij dit apparaat:
- kan hij ook overweg met .IMG bestanden?
- hoe werkt hij met ingebouwde subs? (en als er subs beschikbaar zijn via een menu, kan je die dan gemakkelijk kiezen)
- thumbnails, moet je die handmatig toevoegen? Gaat dat via een interface/programmaatje? Of sleep je die erin als je je films op de USB disk zet?
- met .srt subs, heb je dan de mogelijkheid om te bepalen waar de subs komen? (Onderin, of misschieen op de film, kan je dat schuiven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik ben benieuwd hoe deze de Planet Earth 1080P scenes afspeelt. Alles gewoon vloeiend?
Ben benieuwd wie dit voor ons kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18
XthinkZ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 05:29:
Ik ben benieuwd hoe deze de Planet Earth 1080P scenes afspeelt. Alles gewoon vloeiend?
Ben benieuwd wie dit voor ons kan testen.
Het blijft 24p hè, dus helemaal 100% vloeiend zal het, zonder processing foefjes, nooit gaan. Mijn tv maakt er 72Hz van maar dan nóg is het uiteraard niet zo smooth als 50/60Hz content.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 10:59
* RetroTycoon neemt een abo op dit draadje...
Is ie ondertussen al beter beschikbaar, en is er een hdmikabel bij (nee hè :N)?

[ Voor 9% gewijzigd door RetroTycoon op 18-11-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Een hdmi kabel kost 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 10:59
Dat is ook weer zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ben net bezig mijn laptop als htpc in te richten, maar dit is toch ook wel heel interessant... als je alle randapparatuur erbij optelt die je voor de laptop moet kopen (dock, extern geluidskaartje met digitale uitgang, afstandsbediening e.d.) dan ben je hiermee toch een stuk goedkoper af... alleen internet is hierop niet mogelijk.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 15:15

Rub3s

+3 , omdat het kan

hij is weer leverbaar bij o.a. azerty! beetje jammer dat zij weer geen kabeltjes hebben die ik nodig heb (om o.a. ook compatible te maken met men dvi scherm) |:(

-ik ga het vooral voor een hdmi tv gebruiken hoor, maar zou het apparaatje hdmi EN composite tegelijk uitzenden? (hdmi waar ik dvi uithaal voor beeld en composite waar ik hopelijk een normale speaker ingang van kan maken met een adapter)

-en zou dit apparaatje erg kieskeurig zijn qua usb hardeschijven? ik wil namelijk een hd uit men kast in een usb behuizing stoppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 08:21
Rub3s schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:24:
... en composite waar ik hopelijk een normale speaker ingang van kan maken met een adapter)
Dit ding heeft toch gewoon een stereo-uitgang voor het geluid?
Wat bedoel je dan met een normale speaker ingang (geluid) maken van composite (video)?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.