[Mediaplayer] WD TV Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 436.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

DJMarcel schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:32:
[...]

Dit ding heeft toch gewoon een stereo-uitgang voor het geluid?
Wat bedoel je dan met een normale speaker ingang (geluid) maken van composite (video)?
Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/bck/wdfWDTV.jpg

die heeft toch alleen usb, hdmi, composite en nog iets van optisch ofzo, of ben ik kippig? :|

[ Voor 45% gewijzigd door Rub3s op 19-11-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Spijt me zeer, maar ik ben bang dat je inderdaad kippig bent ;)

Van links naar rechts in jouw plaatje: voeding, USB, HDMI, optische SPDIF (digitaal geluid), composite video (geel) en stereo audio (wit en rood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ja ok, maar dan bedoelen allebei iets anders denk ik :) ik wil men pc speakertjes er aan vast knopen (met subwoofer) en die heeft maar 1 kabel die normaal op de front audio hoort (groene stekker, wat ik 'normale speaker ingang' noemde :P wat natuurlijk verwarrend is).

[ Voor 5% gewijzigd door Rub3s op 19-11-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Rub3s schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:24:
-en zou dit apparaatje erg kieskeurig zijn qua usb hardeschijven?
Lijkt me sterk.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 19-11-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Rub3s schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:16:
ja ok, maar dan bedoelen allebei iets anders denk ik :) ik wil men pc speakertjes er aan vast knopen (met subwoofer) en die heeft maar 1 kabel die normaal op de front audio hoort (groene stekker, wat ik 'normale speaker ingang' noemde :P wat natuurlijk verwarrend is).
Oh, dat bedoel je. Lijkt me geen probleem. Het signaal op dat groene stekkertje is precies hetzelfde als op de rode en witte aansluitingen van dit ding. Kabeltjes met aan één kant twee cinch-pluggen (rood en wit of rood en zwart) en aan de andere kant een jack-plugje (zo'n koptelefoon-plugje waar jij het over hebt) kosten een paar euro en zijn echt in elke elektro/audio/PC/etc-zaak te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMarcel op 19-11-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ik vraag me alleen af:

Kan je hier een externe dvd/bluray speler aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
om wat te doen? om het te tonen op de tv? ik snap de vraag niet echt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ron!n schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:36:
om wat te doen? om het te tonen op de tv? ik snap de vraag niet echt.
Ik heb al mijn hd-films op dvd's staan. Dus ik wil die ook graag afspelen vanaf de dvd (anders moet ik ze eerst op de harde schijf gaan zetten. En eventueel later blurayfilms af te spelen.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Weet iemand misschien welke chip er wordt gebruikt in deze speler?

Bij http://www.samenkopen.net/action_products/389895/905002 zijn ze nu ook bezig met het verkopen met HD spelers, dus ik loop een beetje te twijfelen.

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

tjah, die van 99 euro ondersteund geen mkv en 1080p en die duurdere is vooral duurder :P maar daar zit dan wel weer lan op.....

• XthinkZ

XthinkZ

Rub3s schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:32:
tjah, die van 99 euro ondersteund geen mkv en 1080p en die duurdere is vooral duurder :P maar daar zit dan wel weer lan op.....
En er kan een 1TB 3,5" SATA HDD ingebouwd worden. Een externe nemen gebruikt weer een extra voeding.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb deze speler ook vandaag besteld icm. pricewatch: LaCie Network Space 1TB

Die KSS DP-600 is onderhand wel aan vervanging toe :) Ik maak momenteel gebruik van mijn laptop met HDMI uitgang, maar dat is geen mooie oplossing voor in de huiskamer.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• XthinkZ

XthinkZ

Ben benieuwd of bij jou de USB en netwerk tegelijk gaat werken.

[ Voor 72% gewijzigd door XthinkZ op 20-11-2008 04:40 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Edit: Goed dat je het zegt. Ik heb mij daar inderdaad op verkeken. Andere uitzoeken dan maar :)

Edit2: Heb mij misschien toch verkeken op de externe schijven met USB/Ethernet mogelijkheden. Over paar uur maar even bellen of die ik op het oog nu heb het ondersteunt. Zo niet, de hele handel maar cancelen.

[ Voor 131% gewijzigd door Kid Buu op 20-11-2008 05:53 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• XthinkZ

XthinkZ

Ze zouden best allebei kunnen werken, alleen zal de WD TV de bestanden pas zien nadat je via de PC de film naar de externe netwerkschiHD hebt gekopieerd. Bestanden op je PC Zal de WD TV niet zien denk ik. En 720p/1080P films via 100Mbit versturen wordt je niet vrolijk van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 20-11-2008 08:13 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Bluray heeft een bandbreedte tussen de 36 en 72 mbps. 100mbit zou dus voldoende moeten zijn. Overigens ben ik van plan om hem alleen te gebruiken voor voornamelijk Xvid en H.264 bestanden. Voor Bluray heb ik tenslotte een Bluray speler :)

Maar ik vrees dat ik die netwerk functionaliteit niet werkend ga krijgen. Ik zal dus moeten gaan kijken naar een andere oplossing.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Kid Buu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:18:
Bluray heeft een bandbreedte tussen de 36 en 72 mbps. 100mbit zou dus voldoende moeten zijn. Overigens ben ik van plan om hem alleen te gebruiken voor voornamelijk Xvid en H.264 bestanden. Voor Bluray heb ik tenslotte een Bluray speler :)

Maar ik vrees dat ik die netwerk functionaliteit niet werkend ga krijgen. Ik zal dus moeten gaan kijken naar een andere oplossing.
Er wordt bedoeld dat je eerst van de PC waar de 720p/1080P films op staan 'fysiek' naar een netwerk drive gekopieerd moet worden. Er wordt niet bedoeld 'streaming'. Dus die hele 36/72mbps doet er helemaal niet toe. Het gaat er gewoon om dat wanneer je, bijv. een HD film van 25Gb van je PC naar de LaCie zou moeten kopiëren; daar wordt je niet vrolijk van!

Buiten dit: die LaCie die jij op het oog hebt gaat sowieso al niet werken want die is niet eens meer als USB drive in te zetten/te gebruiken. Als je leest USB aansluiting betekent dat niet meteen dat ie ook als USB drive werkt.
In dit geval is de USB poort op de LaCie Network Space bedoelt om een extra USB disk of USB stick aan te hangen. Hij is USB host ipv client.

En zoals al vaker gezegd in dit topic: die WD TV heeft toch echt een USB disk nodig en gaat niet werken met een netwerkdrive..........

Uit de RTFManual:
Vooraanzicht
USB-uitbreidingspoort en back-uppoort
De USB-poort aan de voorzijde van de LaCie Network Space
wordt gebruikt om een andere externe USB harde schijf of USB-
sleutel aan te sluiten..........

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 20-11-2008 09:48 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Klopt, daar was ik vannacht dus achtergekomen. Die USB is inderdaad alleen een extensie port. Deze speler gaat helaas voor mij afvallen. Erg jammer, maar zonder enige vorm van netwerk functionaliteit is het nogal een beperkte speler.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:48:
[...]
Het blijft 24p hè, dus helemaal 100% vloeiend zal het, zonder processing foefjes, nooit gaan. Mijn tv maakt er 72Hz van maar dan nóg is het uiteraard niet zo smooth als 50/60Hz content.
wat bedoel je precies met "24p" en hoe kan ik controleren of mijn BD films dit wel of niet hebben? thanks.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

XthinkZ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:12:
Ze zouden best allebei kunnen werken, alleen zal de WD TV de bestanden pas zien nadat je via de PC de film naar de externe netwerkschiHD hebt gekopieerd. Bestanden op je PC Zal de WD TV niet zien denk ik. En 720p/1080P films via 100Mbit versturen wordt je niet vrolijk van ;)
Hoezo niet? Werkt hier gewoon feilloos over een draadloos netwerk (@54mbit), dus lijkt me dat utp @ 100mbit dat helemaal makkelijk zou moeten trekken.

Als het goed is wordt die van mij vandaag nog verstuurd per DHL koerier, dus morgen zou ik het pakketje moeten ontvangen. Ben heel erg benieuwd, heb van de week ook al een externe schijf van WD gehaald (zonder netwerkfunctie) die ik nu aan het volproppen ben met HD materiaal :P

[ Voor 50% gewijzigd door amahusu op 20-11-2008 12:40 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

hmmmm bij alternate is hij goedkoper dat dat hij in de pricewatch staat! :) (89 euries, en elke eurie teld hè in deze crisis)

ik heb em dus mooi ff besteld, met de nodige kabels. kijkend naar de levertijden, verwacht ik em rond maandag en dat is wel te overleven :)

• XthinkZ

XthinkZ

De pc ziet de externe schijf als een netwerkschijf.
De WD TV Player ziet alleen bestanden die op de externe netwerkschijf staan vis de USB aansluiting.

Mappen die je gedeeld hebt op de PC, heeft je externe schijf niks mee te maken je zal dus die pc gedeelde mappen niet op de WD TV Player zien als je die netwerkschijf aan het netwerk koppelt.

Hoop dat het nog een beetje duidelijk is :P.
Je kan door die netwerkschijf aan het netwerk te koppelen dus niet opeens met de WD TV Player browsen door al je netwerkmappen die op je pc staan lijkt mij.
amahusu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:38:
[...]

Hoezo niet? Werkt hier gewoon feilloos over een draadloos netwerk (@54mbit), dus lijkt me dat utp @ 100mbit dat helemaal makkelijk zou moeten trekken.

Als het goed is wordt die van mij vandaag nog verstuurd per DHL koerier, dus morgen zou ik het pakketje moeten ontvangen. Ben heel erg benieuwd, heb van de week ook al een externe schijf van WD gehaald (zonder netwerkfunctie) die ik nu aan het volproppen ben met HD materiaal :P

• amahusu

amahusu

taking over the world!

XthinkZ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:06:
De pc ziet de externe schijf als een netwerkschijf.
De WD TV Player ziet alleen bestanden die op de externe netwerkschijf staan vis de USB aansluiting.

Mappen die je gedeeld hebt op de PC, heeft je externe schijf niks mee te maken je zal dus die pc gedeelde mappen niet op de WD TV Player zien als je die netwerkschijf aan het netwerk koppelt.

Hoop dat het nog een beetje duidelijk is :P.
Je kan door die netwerkschijf aan het netwerk te koppelen dus niet opeens met de WD TV Player browsen door al je netwerkmappen die op je pc staan lijkt mij.

[...]
dacht dat je bedoelde dat het streamen van HD materiaal in het algemeen geen pretje was

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
amahusu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:32:
[...]

dacht dat je bedoelde dat het streamen van HD materiaal in het algemeen geen pretje was
Ik stream ook 1080p beeldmateriaal @ 60mbit over mijn 100mbit switch, totaal geen problemen mee.. daar zijn buffers voor uitgevonden.

• kaajee
Het gaat hier niet over streamen!!

De snelheid die hierboven bedoeld wordt gaat over het 'gewoon kopiëren' van data, dus van de ene PC via het netwerk naar een andere pc kopiëren om hem vervolgens daar iets mee te kunnen doen; afspelen oid. Dat gaat op zich natuurlijk best snel, ook met een 100mbit netwerk, maar als je 25Gb (of 10) moet kopiëren gaat dat zeker flinke tijd duren en daar wordt je niet blij van!

[ Voor 84% gewijzigd door kaajee op 20-11-2008 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dinsdag WD TV besteld bij Redcoon omdat de status 'direct leverbaar' was, woensdagochtend betaling doorgekomen. Vandaag nog steeds niks gehoord, dus een mailtje gestuurd waar dat ding blijft. Krijg ik een mailtje terug:

"Dit toestel is momenteel niet op voorraad.
Deze staat nog te wachten op binnenkomst vanuit de leverancier.
Wij verwachten deze vanaf vandaag bij ons binnen.
Zodra deze in ons magazijn is, kunnen we deze uiteraard zo spoedig als
mogelijk naar u verzenden."

Wordt dus waarschijnlijk morgen pas verstuurd... Grrr... Erg slecht dat ze dan op de site 'direct leverbaar' zetten!

• XthinkZ

XthinkZ

Inderdaad, de WD kan helemaal niet streamen.

Liep nog even te brainstormen met een USB verlengkabel icm een USB switch om snel te switchen tussen WD en PC..

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6640 dit ding werkt helaas alleen op usb 1.1 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor de mensen die hem al binnen hebben:

Hoe zit het precies met subtitels? Ik weet dat hij .srt bestanden doet, maar laat hij deze ook zien in de interface (hopelijk niet) bij het browsen? Daarnaast ben ik wel benieuwd of je een soort "posters" kunt maken voor je films.

edit: ik zie net op een andere site (link) dat het mogelijk is om cover art toe te voegen. Dat is alvast mooi. :)

edit2: na het lezen van de handleiding heb ik toch ook nog geen antwoord op de tweede vraag gekregen.

[ Voor 34% gewijzigd door MrAcid op 21-11-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Zojuist besteld krijg em waarschijn maandag binnen dan zal ik flink gaan testen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mr Acid:

Hem m gisteren ontvangen, aangesloten en wat filmpjes bekeken.

Subtitle bestanden worden niet zichtbaar gemaakt in het menu, alleen de film.
Verder kan je los op foto's en muziek zoeken in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:04:
@ Mr Acid:

Hem m gisteren ontvangen, aangesloten en wat filmpjes bekeken.

Subtitle bestanden worden niet zichtbaar gemaakt in het menu, alleen de film.
Verder kan je los op foto's en muziek zoeken in het menu.
Super! Dat hoopte ik al! Dank je wel voor het "testen"!

Hoe is de weergave van de ondertiteling? Ik las in een review dat het behoorlijk hoog in het scherm stond? Zijn de letters goed leesbaar en een beetje om aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Grrr,ik heb dit voor mijn ouders gekocht, leek me ideaal voor ze om hd content af te spelen ... alleen jammer dat hij geen digitaal geluid wil produceren! :(

2 mkv's en 1 avi geprobeerd welke DTS en Dolby AC3 als audio codec gebruikte. Als ik een filmpje start zegt hij dat er een digitaal signaal is maar er komt gewoon geen geluid uit, niet via hdmi, niet via spdif en ook niet via de component aansluiting (in dat geval zet ik bij instellingen het geluid op stereo bij de andere op digital)

Zou dit nu moeten werken of niet? Want als het niet werkt, dan kan ik het bakje evengoed terug doen want dan speelt hij waarschijnlijk geen enkel van men filmpjes af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij mij perfect.

Alleen gaat het geluid dan niet via de TV maar via mijn reciever die het signaal (optisch) omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dus jou receiver decode het geluidsignaal? Ik dacht dat de wd tv dit zou doen maar dan als stereo uitzenden gewoon, grmbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee , Decoderen doet hij niet
- An audio receiver is required for surround sound output. AAC/Dolby Digital decodes in 2 channel output only
Maar als hij het in stereo wel doet, en jouw instellingen staan niet op digital maar ook op stereo, zou het moeten werken, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
De filmpjes die niet werkten zijn er dus met dts/ac3 6 channels audio. Ik dacht dat ze met het stukje dat jij quote, bedoelde dat je voor surround sound dus externe decoder nodig hebt maar dat de WD TV zelf wel het geluid als stereo zal doorsturen ... maar dat lijkt dus niet het geval (tenzij ik iets over het hoofd zie)

Ik heb zowat alle instellingen al aangepast (zijn er niet zoveel uiteindelijk) maar ik krijg nooit geluid.

Als het echt niet mogelijk is om er geluid uit te krijgen zonder een aparte dts/ac3/... decoder dan stel ik me toch wel serieuse vragen bij dit toestel. Het mag dan wel maar 99euro kosten, je hebt wel verschillende extras nodig om alles aan de praat te krijgen:
- hdmi kabel
- usb hd
- dts/ac3 receiver

edit: nog wat gezocht en het ziet er inderdaad naar uit dat hij enkel dts pasthrough doet ... ik denk dat ik hem ga terugbrengen, als je de prijs van een dts receiver in acht neemt, dan is dit niet zo een goedkoop toestel meer :(

[ Voor 13% gewijzigd door DaRKie op 22-11-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem vandaag bij m'n ouders geplaatst, zij hebben een 102 cm full hd tv van Samsung.

ik had eerst wat problemen om beeld te krijgen. de HDMI kabel die ik er los bij had gekocht was het probleem, toen ik er een andere HDMI kabel aan koppelde ging het wel goed. de eerste HDMI kabel kon ik wel weer gebruiken voor een Denon DVD speler, dus waarom die het voor de WD TV niet doet is me een raadsel.

de WD TV speelt 1080p mkv files zonder stotteren of haperen, echter de subs die in de mkv zitten speelt hij niet mee. ik heb dit opgelost door de subs uit de mkv te extracten via MKVExtract en deze op te slaan als .srt, en die dan in dezelfde map te zetten als de mkv (met dezelfde naam als het mkv bestand).

DTS wordt idd niet ondersteund door het apparaat zelf. mijn ouders hebben ook geen DTS decoder. dit probleem heb ik omzeild door de DTS track uit de mkv met MKV Audio Converter te converteren naar AC3 (Dolby Digital). je krijgt dan een mkv met zowel de DTS track als een AC3 track. nu heb ik in ieder geval geluid via de tv, maar dan uiteraard 'slechts' stereo. een echte oplossing is het niet maar ik kan er persoonlijk wel mee leven.

sommige 1080p films (hellboy ii) speelt hij met waanzinnig veel blokken en artifacts, dat heeft met de codering van de mkv te maken heb ik op verschillende forums gelezen. Iron Man, Indiana Jones, Mamma Mia (ook allemaal 1080p) gaan vlekkeloos. alle 720p mkv's speelt hij zonder problemen af en dat geldt ook voor alle avi's en iso's van dvds die ik heb geprobeerd. deze dvd iso's hebben echter weer geen menu of subtitle support. ook kun je niet naar de volgende chapter skippen. VIDEO_TS speelt hij ook, maar je moet dan handmatig iedere VOB starten wat waardeloos is, daarom heb ik dat ook allemaal naar iso omgezet.

verder is me ook opgevallen dat de externe HD niet automatisch uit gaat als je het apparaat uit zet. voor mij geen dealbreaker maar handig is het niet.

al met al vind ik het een prima apparaatje, zeker voor het geld. en voor de wat minder tech savvy mensen is het een ideaal ding want de GUI is erg overzichtelijk en zonder fratsen. maar helemaal perfect is het apparaat ook weer niet, ik hoop dat er nog firmware updates komen die goede support brengen voor VIDEO_TS, interne subs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:48:
...
DTS wordt idd niet ondersteund door het apparaat zelf. mijn ouders hebben ook geen DTS decoder. dit probleem heb ik omzeild door de DTS track uit de mkv met MKV Audio Converter te converteren naar AC3 (Dolby Digital). je krijgt dan een mkv met zowel de DTS track als een AC3 track. nu heb ik in ieder geval geluid via de tv, maar dan uiteraard 'slechts' stereo. een echte oplossing is het niet maar ik kan er persoonlijk wel mee leven.
...
Welk programma gebruik je hiervoor? Dat wil ik ook nog wel eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:55:
[...]
Welk programma gebruik je hiervoor? Dat wil ik ook nog wel eens proberen
zoals ik al zei, MKV Audio Converter ;)

EDIT : de WD TV audio settings heb ik op Analog gezet, ik kreeg helemaal geen sound als ik het op Digital liet staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Gelukkig heb ik geen 5.1 in m'n slaapkamer :9 Duurt dat omzetten nog lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb em ook sinds vanochtend en ik vind het echt een gouden apparaat :)

je start em op en de eerst 30s-1min moet hij even men 750gb schijf doorzoeken (en die is alles behalve netjes ingedeeld, ook veel docu's en andere gedownloade troep) en daarna kan hij de mediabestanden in een lijst laten zien, of je kan er voor kiezen een explorer te gebruiken waar hij alleen de mappen laat zien waar het gekozen type mediabestand in zit (muziek/film/foto).

qua kwaliteit van beeld kan ik het nog niet echt beoordelen omdat ik het alleen nog maar op een oude beeldbuis tv geprobeerd heb (al vond ik dat ook nog aardig gaan :P ), maar ik ga het strax even testen op men computer scherm die wel full hd is.

het enigste wat ik tot nu toe op te merken heb is dat een paar kleine .mkv filmpjes (trailers) geen geluid konden doorgeven aan die tv via composite (of het apparaat ondersteunde dat geluid niet?). naja, ik ga straks nog ff wat verder testen wat ie kan, en wat ie niet kan. andere .mkv's kon hij weer wel afspelen met geluid, dus moet nog ff uitvinden waar het probleem ligt

tot nu toe vind ik het een echt fantastisch apparaat :)
(en zeg maar welke dingen ik moet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ok, het DTS probleem is opgelost met die MKV audio converter, nu nog het AC3 probleem oplossen ...

Heb je daar ook nog een gemakkelijk tooltje voor? :)
Rub3s schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:52:
het enigste wat ik tot nu toe op te merken heb is dat een paar kleine .mkv filmpjes (trailers) geen geluid konden doorgeven aan die tv via composite (of het apparaat ondersteunde dat geluid niet?). naja, ik ga straks nog ff wat verder testen wat ie kan, en wat ie niet kan. andere .mkv's kon hij weer wel afspelen met geluid, dus moet nog ff uitvinden waar het probleem ligt
Dat is dus hetgene waar ik sinds een paar uur over aan het bazelen ben :)

De beelden die hij weergeeft zijn gewoon heel goed ... maar het feit dat hij bepaalde digitale formaten niet zelf kan decoden is toch een groot minpunt vind ik. Je moet dan ofwel een dure aparte decoder hebben ofwel de filmpjes gaan remuxen zodat er wel een audio formaat inzit dat hij kent. En het is niet alleen bij MKV's maar ook divx/xvid met ac3 hebben dit probleem. En ac3 is nu toch wel iets dat redelijk veel gebruikt wordt ...

dat van ac3 was dus BS van mijn kant ... wat crookram zegt: audio output op analog/stereo zetten en ac3 werkt perfect! Het is dus enkel DTS dat ofwel een receiver of recoding vereist, misschien gaat het bakje toch nog een 2de kans krijgen hier :)

[ Voor 85% gewijzigd door DaRKie op 23-11-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
DaRKie schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:54:
Ok, het DTS probleem is opgelost met die MKV audio converter, nu nog het AC3 probleem oplossen ...

Heb je daar ook nog een gemakkelijk tooltje voor? :)

[...]

Dat is dus hetgene waar ik sinds een paar uur over aan het bazelen ben :)

De beelden die hij weergeeft zijn gewoon heel goed ... maar het feit dat hij bepaalde digitale formaten niet zelf kan decoden is toch een groot minpunt vind ik. Je moet dan ofwel een dure aparte decoder hebben ofwel de filmpjes gaan remuxen zodat er wel een audio formaat inzit dat hij kent. En het is niet alleen bij MKV's maar ook divx/xvid met ac3 hebben dit probleem. En ac3 is nu toch wel iets dat redelijk veel gebruikt wordt ...
dat van ac3 was dus BS van mijn kant ... wat crookram zegt: audio output op analog/stereo zetten en ac3 werkt perfect! Het is dus enkel DTS dat ofwel een receiver of recoding vereist, misschien gaat het bakje toch nog een 2de kans krijgen hier :)
Dit begrijp ik even niet.
Ook ik wil dit apparaat bestellen vanwege de prijs en het gemak.In de maddhat review was DTS geen probleem toch?
Next, I tried a 1080p x264 file, also in an MKV container, this time with DTS audio. The video bitrate was around 15mbps, and I honestly expected many dropped frames. However, I was proven wrong, as the file played back with no issues at all. My receiver showed DTS audio coming through, and the video played back on my TV with no dropped frames.
Since I was playing back a 1080p file and the player was outputting 1080p60, I did not notice the sharpening effect mentioned above. I’m going to assume this is because there was no scaling going on, therefore no postprocessing of any kind.
Ik heb dus een Onkyo tx-ds676 receiver met Dolby Digital en DTS decoders erin.Dit sluit je aan via optisch of component.Op het kastje zit toch een optical out?Dus DTS signaal moet het dan toch doen in mijn geval?

Maar ok,eigenlijk heeft het apparaat wat tekortkomingen die best wel irritant zijn,ondertiteling krijg je niet zomaar aan de praat,een dvd structuur moet je per .vob bekijken,niet in 1 x volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Wanneer je alle .vob´s in een iso zet zal hij de dvd waarschijnlijk wel in een keer afspelen en dan heb je ook geen last van ondertiteleingen die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Oh,vergeet nog wat.

Ik heb een philips 32pf9830 HD ready lcd,dus 720p.Nu kan je veel films in 1080p vinden,terugscalen doet het apparaat toch niet als ik het allemaal goed heb begrepen.
Is mijn tv dan goed genoeg in het terugscalen naar 720p?
Zoals zovaak ben ik te vroeg geweest met een tv kopen,teveel geld uitgegeven aan dat ding,en geen full hd dus.
Kortom,om de WD TV te kopen zou ik dat graag willen weten,anders heeft het voor mij nog geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ben ook heel erg geïnteresseerd om dit apparaatje te kopen maar krijg nu toch mijn twijfels als ik lees dat een aantal 1080p films blokjes gaat vertonen :( heeft iemand hem al geprobeerd met mac geformatteerde schijven ?

speelt hij gedowoade blurays of ? en heeft hij hdmi 1.3 om de nieuwe geluidsformaten door te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Corona schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:52:
Oh,vergeet nog wat.

Ik heb een philips 32pf9830 HD ready lcd,dus 720p.Nu kan je veel films in 1080p vinden,terugscalen doet het apparaat toch niet als ik het allemaal goed heb begrepen.
Is mijn tv dan goed genoeg in het terugscalen naar 720p?
Zoals zovaak ben ik te vroeg geweest met een tv kopen,teveel geld uitgegeven aan dat ding,en geen full hd dus.
Kortom,om de WD TV te kopen zou ik dat graag willen weten,anders heeft het voor mij nog geen zin.
Gewoon proberen hè.........

Hoe moeten wij nou weten of jou tv in staat is een beetje goed te scalen? Je mag verwachten van een Philips tv dat ie wel in staat is 1080p materiaal te downscalen naar 720 denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Brimme schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:13:
ben ook heel erg geïnteresseerd om dit apparaatje te kopen maar krijg nu toch mijn twijfels als ik lees dat een aantal 1080p films blokjes gaat vertonen :( ............
Garanties kunnen natuurlijk nooit gegeven worden. Helemaal al niet als wij niet weten wát voor 1080p materiaal jij gaat downloaden. Daar zal het mee staan en vallen lijkt je ook niet? Als jij het werk van prutsers gaat downloaden heb je kans dat je blokken gaat ziet. Allemaal re-encodes van het origineel waarschijnlijk......

Zoals al gezegd in dit topic: goed 1080p materiaal wordt gewoon goed weergegeven........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hmm, dat probleem met de audio lijkt me toch wel erg vervelend. Ik overweeg dit kastje juist omdat ik dan nooit meer dingen hoeft te branden, om te zetten of er wat dan ook mee te doen. Gewoon aansluiten en spelen. Als ik dan eerst weer audiosporen moet gaan omzetten dan schiet het zijn doel natuurlijk een beetje voorbij.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

MrAcid schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:39:
Hmm, dat probleem met de audio lijkt me toch wel erg vervelend. Ik overweeg dit kastje juist omdat ik dan nooit meer dingen hoeft te branden, om te zetten of er wat dan ook mee te doen. Gewoon aansluiten en spelen. Als ik dan eerst weer audiosporen moet gaan omzetten dan schiet het zijn doel natuurlijk een beetje voorbij.. :(
Een beetje filmkijker heeft toch wel een home cinema setje staan, of heb ik dat helemaal fout ..... Trouwens de meeste mediaplayers geven het DTS signaal 1 op 1 over, dus wat voor apparaat je ook kiest je hebt sowieso een DTS reciever/whatever nodig. Ik denk als je een mediaplayer zoekt die DTS decode dat je lang kunt zoeken want die zijn er (nog) niet.

Het is dus geen probleem met de audio, als je een DTS/DD decoder hebt is het allemaal plug en play.

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 23-11-2008 16:45 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44

13art

Moderator Mobile
Ziet er wel grappig uit dat spelertje. ls die nou ook nog eens alle verwachtingen waar maakt dan is het voor die prijs zeker een overweging waard!

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar goed kan je zien of een speler blue-ray content kan afspelen? Want er staan wel voor welke codecs etc een speler geschikt is, maar waar moet ik naar kijken of ik wil weten of een streamer ook met blue-ray content overweg kan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

DjWannaB2002 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:44:
Ziet er wel grappig uit dat spelertje. ls die nou ook nog eens alle verwachtingen waar maakt dan is het voor die prijs zeker een overweging waard!

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar goed kan je zien of een speler blue-ray content kan afspelen? Want er staan wel voor welke codecs etc een speler geschikt is, maar waar moet ik naar kijken of ik wil weten of een streamer ook met blue-ray content overweg kan?
Staat in het begin van de post:
Finally, I tested a couple of Blu-Ray backups. The player would recognize an .ISO file, however it didn’t understand the Blu-Ray structure, so it would not play that particular file. I decided to extract the .m2ts from the .ISO image and test that, and to my surprise, it worked! This particular movie was encoded with AVC at a bitrate of around 30mbps. The WD TV played it without breaking a sweat. Fast motion and lots of action, with bitrate peaks of over 45mbps, and playback was flawless. I’m sold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand als eens de beruchte vogelscene uit BBC's Planeth Earth uitgeprobeerd? Hier schijnen veel blue-ray spelers bijv moeite mee te hebben om dit vloeiend af te spelen. Wel benieuwd hoe dat met deze media streamer is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Caveman schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:40:
[...]

Een beetje filmkijker heeft toch wel een home cinema setje staan, of heb ik dat helemaal fout ..... Trouwens de meeste mediaplayers geven het DTS signaal 1 op 1 over, dus wat voor apparaat je ook kiest je hebt sowieso een DTS reciever/whatever nodig. Ik denk als je een mediaplayer zoekt die DTS decode dat je lang kunt zoeken want die zijn er (nog) niet.

Het is dus geen probleem met de audio, als je een DTS/DD decoder hebt is het allemaal plug en play.
Ok, duidelijk. :) Zo goed zit ik er allemaal (nog) niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Ben van plan om morgen de WD TV te kopen bij Alternate. Maar heb eerst een vraagje over het aansluiten van het geluid.

Ik heb een DTS receiver (Logitech Z-5500 waar maar 1 optische ingang op zit. Op het moment heb ik mijn Xbox 360 daar op aangesloten. Maar op mijn receiver zit nog wel een coax aansluiting die niet gebruikt wordt. Na wat zoeken kwam ik tot deze oplossing, een optisch naar coax converter er tussen zetten. Dus mijn vraag is, als ik dit doe, dan neem ik aan dat ik dan nog steeds digitaal geluid heb (omdat coax en optisch in principe hetzelfde is)? Dus dan zal ik MKV bestanden met DTS geluid zonder problemen kunnen afspelen, omdat mijn receiver deze decodeert?

En weet iemand een goede converter die ik kan gebruiken? Ik ben er zelf een paar tegengekomen, maar die waren allemaal met voeding. Ik zou er het liefst 1 zonder voeding willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

het lijkt me dat dat niet zonder voeding kan, omdat die converter licht naar stroom moet omzetten (of heeft men gezonde verstand dat verkeerd? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
MrAcid schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:08:
[...]

Ok, duidelijk. :) Zo goed zit ik er allemaal (nog) niet in.
Zo duidelijk vind ik het niet hoor. Hoeveel mensen hebben effectief een home cinema waarop je een extern aparaat kan aansluiten? Veel van die setjes hebben immers een tuner + dvdspeler + dts decoder maar ontbreken veelal een optische ingang (ik praat dan over <300euro setjes)
De duurdere zullen het inderdaad wel hebben maar goed, volgens mij zal dat de minderheid zijn?

En met dat in het achterhoofd vind ik toch dat je het aparaat langs 2 kanten moet bekijken:
- heb je een dts decoder: super goedkoop aparaat dat je films met geluid zal afspelen
- heb je het niet: je hebt nog steeds een super goedkoop aparaat maar je zal dan ofwel redelijk wat kosten moeten maken om films met dts te kunnen afspelen ofwel ze converteren of enkel de film zien met ondertiteling :)

Uiteindelijk zal het wel meevallen want de meeste films zullen wel AC3 gebruiken maar toch, het is toch iets dat je moet weten als je dit aparaat koopt.

Verder ben ik er wel over te spreken, het beeld is goed en de GUI lijkt me wel parents-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DaRKie schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:06:
[...]

Zo duidelijk vind ik het niet hoor. Hoeveel mensen hebben effectief een home cinema waarop je een extern aparaat kan aansluiten? Veel van die setjes hebben immers een tuner + dvdspeler + dts decoder maar ontbreken veelal een optische ingang (ik praat dan over <300euro setjes)
De duurdere zullen het inderdaad wel hebben maar goed, volgens mij zal dat de minderheid zijn?

En met dat in het achterhoofd vind ik toch dat je het aparaat langs 2 kanten moet bekijken:
- heb je een dts decoder: super goedkoop aparaat dat je films met geluid zal afspelen
- heb je het niet: je hebt nog steeds een super goedkoop aparaat maar je zal dan ofwel redelijk wat kosten moeten maken om films met dts te kunnen afspelen ofwel ze converteren of enkel de film zien met ondertiteling :)

Uiteindelijk zal het wel meevallen want de meeste films zullen wel AC3 gebruiken maar toch, het is toch iets dat je moet weten als je dit aparaat koopt.

Verder ben ik er wel over te spreken, het beeld is goed en de GUI lijkt me wel parents-proof.
Maar die audio kan toch ook via HDMI verstuurd worden naar je versterker die dan DTS moet ondersteunen? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Rub3s schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:32:
het lijkt me dat dat niet zonder voeding kan, omdat die converter licht naar stroom moet omzetten (of heeft men gezonde verstand dat verkeerd? :P )
Ik denk dat je helaas gelijk hebt. Ben er zelf nog geen een tegengekomen zonder voeding. Dus mocht iemand er nog een weten....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

MrAcid schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:20:
[...]

Maar die audio kan toch ook via HDMI verstuurd worden naar je versterker die dan DTS moet ondersteunen? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Jep, audio wordt via de HDMI verstuurd, helaas zijn er geen TV's (misschien ergens hele dure) die daar iets mee kunnen....iig niet met DTS en AC3 (dolby) wordt meestal gedownsampeld naar 2 kanaals.

Trouwens je plugt je HDMI stekker niet in je versterker maar in je TV. De optische uitgang van het apparaatje gaat naar je versterker.

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 23-11-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

King_Tech schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat je helaas gelijk hebt. Ben er zelf nog geen een tegengekomen zonder voeding. Dus mocht iemand er nog een weten....?
Helaas gaat dit niet zonder stroom.... maar veel verbruiken die dingen niet
http://shop.conrad.nl/aud...ars-verdelers/350720.html

en voor de hobbisten :)
http://www.beis.de/Elektronik/ADDA2496/SPDIF-Converter.html

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 23-11-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

DaRKie schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:06:
[...]

Ik heb een setje van 220 euro en daar zit gewoon een digital in op, welliswaar coax. maar voor mij is dat voldoende voor mijn popcorn :)
(voor degene die netwerk functionaliteit zoeken, is dat een ietwat duurdere oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Caveman schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:21:
[...]

Jep, audio wordt via de HDMI verstuurd, helaas zijn er geen TV's (misschien ergens hele dure) die daar iets mee kunnen....iig niet met DTS en AC3 (dolby) wordt meestal gedownsampeld naar 2 kanaals.

Trouwens je plugt je HDMI stekker niet in je versterker maar in je TV. De optische uitgang van het apparaatje gaat naar je versterker.
Als je je TV met HDMI aansluit heb je gewoon geluid hoor! Je zult geen surround geluid hebben omdat de tv in de regel slechts 2 speakers heeft.

En waarom zou je niet je receiver middels HDMI aansluiten?
Als je receiver gewoon het beeld via HDMI 1-op-1 door-passt naar je tv zou dit mijn voorkeur juist hebben. Alles via 1 kabel.

En over de S/PDIF uitgang: als je heel handig bent en niet geeft om de garantie van dat ding: openschroeven en de digitale optische uitgang 'aftappen' en dan heb je je coaxiale digitale s/pdif uitgang.
Een optische toslink module (zoals gebruikt in de wd-tv) heeft 3 pinnetjes: GND, S/PDIF signaal & 5Volt.
De 5volt is voor het rode licht. De S/PDIF is exact hetzelfde signaal als wat door een coaxiale verbinding gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door kaajee op 23-11-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

kaajee schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:18:
[...]

Als je je TV met HDMI aansluit heb je gewoon geluid hoor! Je zult geen surround geluid hebben omdat de tv in de regel slechts 2 speakers heeft.
ehh, volgens mij zeg ik dat ook.... ik bedoel alleen dat er geen tv's zijn met DTS decoders (voorzover mijn zoektocht op google, mja wel complete HCS met een soort monitor als TV)
En waarom zou je niet je receiver middels HDMI aansluiten?
Als je receiver gewoon het beeld via HDMI 1-op-1 door-passt naar je tv zou dit mijn voorkeur juist hebben. Alles via 1 kabel.
Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben nog weinig setjes tegen gekomen met een HDMI in...
En over de S/PDIF uitgang: als je heel handig bent en niet geeft om de garantie van dat ding: openschroeven en de digitale optische uitgang 'aftappen' en dan heb je je coaxiale digitale s/pdif uitgang.
Een optische toslink module (zoals gebruikt in de wd-tv) heeft 3 pinnetjes: GND, S/PDIF signaal & 5Volt.
De 5volt is voor het rode licht. De S/PDIF is exact hetzelfde signaal als wat door een coaxiale verbinding gaat.
Kijk dat is een handige tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Veel momenteel verkrijgbare 'iets luxere' receivers beschikt over een HDMI ingang. En dan heb ik het niet eens over de hele dure modellen.......(<200eu).........Wel even goed kijken wat ze doen met het HDMI signaal, maar de audio eruit halen doen er al veel..........(bijv. Sony STR-DG520 of Samsung AV-R720)

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 23-11-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
pricewatch: Samsung AVR720

Je praat dan over een toestel van 400 euro, dat is nu eigelijk het punt dat ik wil maken. Die 99 euro lijkt weinig maar als je alles bij elkaar telt:
WD TV: 99 euro
HDMI kabel: 20 euro
USB HD: 60 euro
Deftige DTS receiver: 3-400 euro

Voor dat geld steek je zelf een HTPC in elkaar die DTS kan decoden, bluray lezertje, netwerk toegang, etc :)

Maar het hoeft dus niet, als je er mee kan leven dat je soms DTS uit een film moet recoden, het merendeel zal wel goed gaan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat voor specificatie moet die reciever dan hebben om geluid weer te kunnen geven? Waar moet ik op letten? Ik zie namelijk ook recievers van rond de 200 euro waarbij DTS genoemd wordt.

In dit setje bijvoorbeeld:
http://www.eu.onkyo.com/p...duct_en_2008_6278292.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
kaajee schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:18:
[...]

Klopt niet. De vorm van het signaal is wel hetzelfde, maar het S/PDIF signaal op de optische toslink module is een TTL signaal (tussen 0 en 5 V), terwijl het coaxiale S/PDIF signaal een signaal tussen -1 V en +1 V is.

Overigens is dit probleem met twee weerstanden en een condensator (of liever twee condensatoren) op te lossen. Ik heb ooit een coaxiale S/PDIF uitgang voor mijn Pundit (barebone) gemaakt, die oorspronkelijk ook alleen optisch had. Ik heb daarvoor toen het reference design van de fabrikant van de audio-chip gebruikt. Indien nodig kan ik wel 'ns zoeken of ik dat ontwerp nog ergens heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:59:
Wat voor specificatie moet die reciever dan hebben om geluid weer te kunnen geven? Waar moet ik op letten? Ik zie namelijk ook recievers van rond de 200 euro waarbij DTS genoemd wordt.

In dit setje bijvoorbeeld:
http://www.eu.onkyo.com/p...duct_en_2008_6278292.html
Ja, precies dat setje had ik nou ook op het oog! Ben ook erg benieuwd of die dat DTS-probleem met de WD TV gaat oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DJMarcel schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:16:
[...]

Klopt niet. De vorm van het signaal is wel hetzelfde, maar het S/PDIF signaal op de optische toslink module is een TTL signaal (tussen 0 en 5 V), terwijl het coaxiale S/PDIF signaal een signaal tussen -1 V en +1 V is.

Overigens is dit probleem met twee weerstanden en een condensator (of liever twee condensatoren) op te lossen. Ik heb ooit een coaxiale S/PDIF uitgang voor mijn Pundit (barebone) gemaakt, die oorspronkelijk ook alleen optisch had. Ik heb daarvoor toen het reference design van de fabrikant van de audio-chip gebruikt. Indien nodig kan ik wel 'ns zoeken of ik dat ontwerp nog ergens heb...
Je hebt gelijk, echter de meeste receivers accepteren ook een TTL signaal op een/de coaxiale digitale ingang, zelf al een keer of 4 toegepast.
Schemaatje is idd simpel:
code:
1
2
3
4
5
6
         100nF
  TTL ----||-----330ohm--+--------- coax S/PDIF signal out
  in                     |
                      100ohm
                         |
 Ground -----------------+--------- coax signal ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, mijn WD TV is eindelijk ook verstuurd bij Redcoon. Die zeiden afgelopen dinsdag 'direct leverbaar', dus direct besteld, paar dagen niks gehoord, en na even klagen dan nu toch echt verstuurd. Levertijd 1-3 dagen, dan zal ik mijn ervaringen natuurlijk ook delen!

Kan ik ook eindelijk mijn harde schijf, helemaal dichtgeslibt met 720p-materiaal, weer gaan leegtrekken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 10:11 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Ik zie hier een reden niet terug wat voor mij de grootste reden is om te kopen en dat is de eenvoud/grootte van het apparaat. Ik heb een Freecom mobile drive xxs en samen met dit apparaat stop ik deze straks gewoon in mijn tas als ik naar mijn ouders ga of naar vrienden. Stop er een HDMI kabel bij, een composite kabel en ik heb een hele film collectie bij me. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Couldn't agree more! En afgezien van het meenemen: deze past volgens mij zelfs op het gedeelte van de voet áchter mijn Panasonic 37PX80, lekker uit beeld. Ik hoop dat het ding mijn 16 GB SD-card met USB-adapter pikt, kleiner dan dat wordt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En over de setjes (oa. genoemde Onkyo setje): als een set een digitale ingang en ondersteuning heeft voor DTS en DD51 (dolby digital). Dan heeft die set/receiver een decoder aan boord om deze formaten te decoderen/weer te kunnen geven. Dan aansluiten via optische kabel en alles wordt weergegeven.

de WD TV ondersteund uit zichzelf alleen geen DTS, dit geldt alleen voor de analoge audio uitgang van de WD TV, dus als je content hebt (flims) die Dolby Digital als audiospoor hebben wordt dit door de WD TV netjes 'geconverteerd' naar 2 kanaals. Als je echter (alleen) DTS in je bron hebt en je wilt de analoge uitgangen gebruiken zul je geen geluid horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus met een geschikte versterker (of set zoals de Onkyo S5105) is er geen probleem, begrijp ik. Dat is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

pfff, als mensen nog van plan zijn om de wd tv online te bestellen: mijdt MaxICT als de pest!

afgelopen woensdag daar een wd tv besteld omdat ie daar ogenschijnlijk op voorraad was, zou donderdag per DHL verstuurd worden. Na 3 dagen voor jan lul te hebben thuis gezeten vertellen ze me vandaag doodleuk dat ie eigenlijk helemaal niet op voorraad was, terwijl ze dat al vanaf donderdag wisten (toen een medewerker van hun me aan de telefoon vertelde dat de order al verwerkt was en opghaald zou worden door dhl) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden naar de WD TV.
Maar is er iemand die al de beruchte vogelscene uit BBC's Planet Earth uitgeprobeerd? Dit schijnt nogal een zware HD scene te zijn. De CDULLHDMA van Conceptronic heeft hier bijvoorbeeld moeite mee om deze goed af te spelen. De HDX-1000 bijvoorbeeld weer niet. Het zou toch het overwegen waard kunnen zijn om daarom deze WD TV wel of niet aan te schaffen.

edit:
Weet iemand trouwens welk type harddisk van Western Digital je regelmatig tegen kom op foto's icm deze WD TV?

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 24-11-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:06:
edit:
Weet iemand trouwens welk type harddisk van Western Digital je regelmatig tegen kom op foto's icm deze WD TV?
Als ik me niet vergis is dat de WD Passport. Qua formaat een kleine HD van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is idd de WD Passport. de WD TV heeft in het pakket een soort van houder speciaal voor de Passport formaten hd, dus dat is op zich wel netjes.

Planet Earth krijg ik binnenkort op 1080p, ik zal dan die vogelscene even door de WD TV gooien, ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
amahusu schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:36:
pfff, als mensen nog van plan zijn om de wd tv online te bestellen: mijdt MaxICT als de pest!

afgelopen woensdag daar een wd tv besteld omdat ie daar ogenschijnlijk op voorraad was, zou donderdag per DHL verstuurd worden. Na 3 dagen voor jan lul te hebben thuis gezeten vertellen ze me vandaag doodleuk dat ie eigenlijk helemaal niet op voorraad was, terwijl ze dat al vanaf donderdag wisten (toen een medewerker van hun me aan de telefoon vertelde dat de order al verwerkt was en opghaald zou worden door dhl) 8)7
Ik heb dus een vergelijkbare ervaring met Redcoon, hoewel die daar vandaag eindelijk wel verstuurd is. Ik ben benieuwd wanneer die eindelijk komt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Alternate besteld. Prima service zaterdag besteld vandaag verzonden (ze hadden zaterdag problemen met magazijnsoftware ofiets). Heb track & trace etc al ontvangen dus kan er wel vanuit gaan dat ik morgen kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met name die extractie (m2ts?) uit de blue ray rip iso's lijken mij een aardige feature. Dat scheelt toch weer een aardige stapel double layer DVD's. Iemand van jullie al ervaring met subtitles en m2ts bestanden? Speelt ie de subtitles netjes mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:29
Ik hoop dat een paar Tweakers z.s.m. dit apparaat eens grondig gaan testen en er reviews van plaatsen bij de pricewatch. Ik ben zelf met name benieuwd naar de prestaties van dit apparaat bij zware 1080p bestanden (vogel scene, u allen welbekend) en naar de eventuele problemen met het doorgeven van audio.
De bedoeling is dat ik dit apparaat icm een dts-converter van bijvoorbeel Onkyo ga gebruiken en ik wil, net als veel anderen, graag zo volledig mogelijk zijn voorbereid.

Edit: bij deze leverancier kan je de Onkyo setjes bestellen voor een iets lagere prijs dan in de pricewatch. Misschien interessant voor diegenen die zo'n setje willen hebben: http://www.heinhuis-hifi.nl/audio/onkyo/sets/set.htm

[ Voor 23% gewijzigd door BramSd op 24-11-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Kan iemand me vertellen in welke episode de vogelvlucht komt. Dan download ik vandaag nog even de blueray versie. Zal ik het morgen testen, qua geluid kan ik hier niet testen maar zal hem het weekend mee naar huis nemen daar staat een bose systeem.

EDIT:
Heb het al gevonden.

[ Voor 42% gewijzigd door Johny Cash op 24-11-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik had ergens gelezen dat de vogelscene met al die zwarte raven in resident evil extintion nog zwaarder was dan die scene van earth.

Dus testen maar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:16:
Planet Earth krijg ik binnenkort op 1080p, ik zal dan die vogelscene even door de WD TV gooien, ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat.
Zou super zijn. Had die bewuste scene gedownload en geprobeerd af te spelen met VLC op mn pc, maar dit ging voor geen meter 8)7

Als je via google zoekt naar bird scene planet earth dan is de eerste de beste link die je tegen komt een verwijzing naar de vogel scene (voor anderen die hem ook willen testen.

edit: vraag me net af of verwijzen naar die scene alleen eigenlijk wel mag ivm het GoT beleid. Als dit niet mag beste mod-jes, verwijder het dan even please :)

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 24-11-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je het formaat van de subtitles kan aanpassen, want de ruimte tussen de eerste en tweede regel is wel heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

hmmmmm bij mij werken 2 wmv's ook niet echt :S (apparaat zegt dat ie ze niet support). het zijn films met 1080p kwaliteit. weet iemand een goeie (en vooral snelle) converter voor zoiets? heb riverpast cleaner pro geprobeerd, maar werkte niet echt goed........

ik ga zo ff die bird scene testen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een zeer interessant product. Alleen hoop ik dat er voor de volgende zaken een firmware update komt.
- Goede weergave van 720p wmvhd materiaal (las in review en reactie van anderen dat die daar nogal wat problemen mee zou hebben)
- ondersteuning voor WMA pro, voor 5.1 audio dat vaak op wmvhd files zit.
- keuze voor ondertiteling in iso en video-ts mappen.

Dus hopelijk gaan ze firmware updates uitbrengen. Misschien dat iemand mijn punten kan bevestigen of tegenspreken als ik er naast zit.

Trouwens, produceert dit apparaatje (fan-) geluid? Vind geluid dat x360 produceert soms best hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb men oor er ff opgelegd, maar ik hoorde niks. waarschijnlijk geen dus ;)

een firmware update hoop ik ook, al betwijfel het jammer genoeg :|

die bird scene moet nog ff wachten, download schiet niet erg op....

[edit] men laptop met een xp install van 1 dag heeft een knoepert van een virus (was op zoek naar ander programma om audio van mkv te editen), dat heeft helaas voorrang boven dat filmpje [edit]

[ Voor 30% gewijzigd door Rub3s op 24-11-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
http://rs145.rapidshare.c...583/killa.sampla.x264.mkv

Dit is de birdscene voor geinterreseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:35:

een firmware update hoop ik ook, al betwijfel het jammer genoeg :|
Lijkt goed te komen , volgens een ander forum.
According to an email exchange from Scott at Western Digital, a new firmware will be coming up soon which will correct the following issues.
draadje vcdhelp forum over de WD TV hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

had wat problemen met een virus, maar ik heb het filmpje met die birds nog getest op de wd tv

spoiler:
hij deed het 2 seconden..... =/ iemand een idee waarom het zo zwaar zou zijn?

@pak65
een firmware update zou mooi zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rub3s op 24-11-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Nou dat filmpje dat ik net gepost hebt hapert hier zelfs op een q6600 met een 9800gt dus denk dat het ook aan het filmpje ligt. Zal morgen een betere versie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoop dat het aan het filmpje ligt.... Want mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de WD TV vanwege het uiterlijk en het kleine formaat. Meer dan een HDMI aansluiting en optische uitgang en composiet voor oudere tv's heb ik toch niet nodig...
Anders wordt het de HDX-1000. Qua ondersteunde formaten maar het niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik ben ook zeer benieuwd, voor de prijs ga ik t niet laten, ik ga m vanavond bestellen en werkt ie niet, tja dan neem ik mn verlies, en verkoop m via marktplaats.

Maar het kan ook een superding zijn.
Audio is nog geen issue voor mij momentaal, kben een beetje in de markt voor dolby, aangezien mn vorige dood is.

Ik had pas ook nog een 16gb usb stick gekocht, dus dat is wel handig voor het snel overzetten van films en fotos om meteen te gaan bekijken.

Maar ik vraag me af hoe hackbaar dat ding is. Misschien zo erg dat er een podcast rss downloader erop kan komen? En misschien een torrent iets? Of dat je op zn minst de thema's kan aanpassen of iets dergelijks.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

SeenD schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:38:
Maar ik vraag me af hoe hackbaar dat ding is. Misschien zo erg dat er een podcast rss downloader erop kan komen? En misschien een torrent iets? Of dat je op zn minst de thema's kan aanpassen of iets dergelijks.
Dat zou knap zijn.... er zit geen netwerkverbinding op 8)7 . Zoek dan een andere mediaplayer waar dat allemaal al opzit kijk eens bv. in Networked Media Tank - deel 2

btw. voor degene die zich zorgen maken over "The Bird scene" er zijn maar weinig mediaplayers die zich daar niet in verslikken, dat ding heeft een bitrate van ruim 33 mbits/s en is zwaar gecodeerd (L5.1).

[ Voor 17% gewijzigd door Caveman op 25-11-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand de WD TV eigenlijk al in het wild gezien, oftewel in een echte winkel?

Er lijken grote tekorten te zijn in de internetwinkels. Sommige zeggen dat ze hem op voorraad hebben, terwijl 'ie er daadwerkelijk helemaal niet is. Alternate heeft gisteren de prijs zo, hop, verhoogd van € 89,- naar € 109,-.

Ik wil dat ding gewoon een keer in mijn handen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:05:
Heeft iemand de WD TV eigenlijk al in het wild gezien, oftewel in een echte winkel?

Er lijken grote tekorten te zijn in de internetwinkels. Sommige zeggen dat ze hem op voorraad hebben, terwijl 'ie er daadwerkelijk helemaal niet is. Alternate heeft gisteren de prijs zo, hop, verhoogd van € 89,- naar € 109,-.

Ik wil dat ding gewoon een keer in mijn handen hebben!
Is wel een hele erge verhoging van 20 euro in 2 dagen! Voor die prijs met verzending waar die er nu voor staat heb ik em met een 10meter hdmi kabel erbij. Als je in de buurt van Eindhoven woont mag je wel een keer komen kijken hoor ;) Maar denk dat hij bij Mycom binnenkort wel in de winkels zal liggen.

Zending zit in afleverroute 25-11-2008 Veldhoven-De Run, pakkettendistributie Wel klote dat ik de hele middag avond moet werken hoop dat hij er nog binnen een half uur is kan ik vanmiddag nog wat vlug testen. Heb dan ook een bose systeem tot mijn beschikking :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:49

Garyu

WW

Is dit ding nou zoveel anders / beter dan de Popcorn Hour en consorten? Of waarom staan hier opeens 8 pagina's vol met lof-berichten? het ding kan toch precies hetzelfde, maar mist de ingebouwde harde schijf EN de netwerk-aansluiting? Of mis ik iets?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.