[Mediaplayer] WD TV Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 436.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Hij is een (flink) stukkie goedkoperder hè.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
ohja tuurlijk geen netwerk, dat wist ik... *fluit* was nog niet wakker. :D

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hmm, als ik die reacties over DTS hier lees ben ik blij dat ik al een tijdje de Creative DDTS-100 heb ;)
Verder wel een aardige naaistreek van alternate om ineens die prijs zo omhoog te gooien, was zeker ineens veel vraag naar :P
Zit zelf nog te twijfelen tussen deze en de HDX-1000, streamen vind ik toch ook wel zo handig ... Of bestaan er geen usb sticks met netwerkaansluiting die je zo kan configureren dat hij shares als mappen ziet oid. Dat de WD TV deze gewoon als usb stick herkent en zo door de mappen doorgestuurd word het netwerk op ? :P
Kweet het, zal wel niet bestaan, maartoch.... ;)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:05:
Heeft iemand de WD TV eigenlijk al in het wild gezien, oftewel in een echte winkel?

Er lijken grote tekorten te zijn in de internetwinkels. Sommige zeggen dat ze hem op voorraad hebben, terwijl 'ie er daadwerkelijk helemaal niet is. Alternate heeft gisteren de prijs zo, hop, verhoogd van € 89,- naar € 109,-.

Ik wil dat ding gewoon een keer in mijn handen hebben!
Volgens mij was ik diegene die de prijs opgestuwd heeft ;)... Meteen nadat ik hem besteld had, werd de prijs aangepast... Gister 10:00 besteld.. 13:00 uur bericht dat hij verzonden was. Nu maar hopen dat TNT hem vandaag meteen bij het postkantoor afgeeft aangezien er doordeweeks niemand thuis is smiddag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
dapluiz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:04:
Zit zelf nog te twijfelen tussen deze en de HDX-1000
Ik zit met precies hetzelfde dilemma.
Qua design vind ik de WD TV gewoon veel mooier.
Qua mogelijkheden is de HDX-1000 weer net iets uitgebreider (al weet ik niet hoe vaak ik daadwerkelijk zou streamen)
Qua prijs is de WD TV weer voordeliger
En qua prestaties is het nog even afwachten, ben benieuwd naar hoe de bird scene bij anderen het doet...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:33:
[...]

Volgens mij was ik diegene die de prijs opgestuwd heeft ;)... Meteen nadat ik hem besteld had, werd de prijs aangepast... Gister 10:00 besteld.. 13:00 uur bericht dat hij verzonden was. Nu maar hopen dat TNT hem vandaag meteen bij het postkantoor afgeeft aangezien er doordeweeks niemand thuis is smiddag..
Grrrrrr..... :)

Ze willen de prijs ook niet nog even omlaag doen op speciaal verzoek, ik heb het geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:49:
[...]

Grrrrrr..... :)

Ze willen de prijs ook niet nog even omlaag doen op speciaal verzoek, ik heb het geprobeerd.
hehe idd, ik was gister even langs de showroom van alternate gereden in Ridderkerk, en tot mijn grote verbazing was ie daar 109 euro ipv 89. Ik had ook meteen de laatste die in de vrije verkoop was meegekregen, dus mij hoorde je niet zeuren ;)

wat betreft de speler. Top dingetje. Hij is muisstil en past mooi bij m'n zwarte WD passport en Samsung LCD. Dat ie zelf geen DTS kan verwerken is wel een beetje jammer, ik ging er ook vanuit dat ie dat signaal gewoon zou omzetten, maar nu heb ik dus helemaal geen geluid bij films met DTS audio (heb namelijk een oude jaren 70' receiver :P).

In het "ps3 als mediacenter'-topic in SGD kwam ik echter een handig oplossing tegen, ff muxen met tsmuxer. Een film van 8 gig is dan binnen 30 minuten omgezet naar AC3 audio. Een beetje omslachtig, maar beter dan helemaal geen geluid (of een dure dts decoder). Voorlopig dus ff goed in de gaten houden wat ik binnenhaal ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijsstijging zonder aanwijsbare reden is voor mij een reden geweest de bestelling te annuleren en bij een concurrent te plaatsen. Nu afwachten op het moment dat ik aan de gang kan met het nieuwe speeltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:05: Alternate heeft gisteren de prijs zo, hop, verhoogd van € 89,- naar € 109,-.
idd ik zie het nu ook. best wel erg eigenlijk. gelukkig was ik er op tijd bij ... overigens beweert Alternate dat ze er nu of anders zeer binnenkort meer dan 400 op voorraad hebben.
Garyu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:19:
Is dit ding nou zoveel anders / beter dan de Popcorn Hour en consorten? Of waarom staan hier opeens 8 pagina's vol met lof-berichten? het ding kan toch precies hetzelfde, maar mist de ingebouwde harde schijf EN de netwerk-aansluiting? Of mis ik iets?
hij is slechts 89 109 euro, i.t.t. die andere apparaten die al gauw 400 euro kosten. ik weet dat je met die duurdere appararten veel meer functies hebt, maar de prijs EN de eenvoud van de WD TV maken het een populair apparaat voor veel mensen. plus het feit dat dit kastje 1080p MKV kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt dit apparaatje met HD files, welke voor de XBOX zijn bedoeld? Volgens mij zijn dit WMV files, maar ik weet niet of ze speciaal gecodeerd zijn of zo?

verder hoorde ik dat hij geen menu's laat zien van de DVS, maar kan hij wel gewoon de subtiltles laten zien van films? Heb je eventueel nog invloed op de plek waar de subtitles worden afgebeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik had em vrijdagavond bij Alternate besteld gelukkig nog voor de oude prijs.
Was alleen in de order gezet dat ik hem zou afhalen terwijl ik verzendkosten betaald heb.
Maar is rechtgezet en hopelijk binnen morgen / overmorgen.

Natuurlijk laat ik even weten wat mijn bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Vorige week woensdag besteld, en vanmiddag verstuurd door Informatique :) Nog voor €99,- in plaats van de nieuwe €109,- :9

Zal morgen wel laten horen wat ik er van vind O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Net een .wmv en .mkv file proberen te openen beide starte die niet. Zal waarschijn aan de bestanden liggen maar voor de rest prachtig apparaatje! ff vlug testen voor het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ding sinds twee weken staan (zie eerder bericht). Gekoppeld via HDMI aan een Panasonic TX-32LX70 en via optische Toslink aan een Onkyo Receiver. Dus DTS is geen probleem.

Ik vind het een fantastisch apparaat _/-\o_ . Ik wist niet dat HD zo verschrikkelijk mooi kan zijn. :)

Waar ik wel tegen aan gelopen ben:
-Speelt geen .wmv af;
-Speelt geen subs uit .mkv af, dus je moet er dan .srt subs bijzetten en dezelfde naam geven. Dit werkt dan overigens uitstekend.
-Speelt geen AVCHD af.

De beste resultaten heb ik tot nu toe met x264 geëncodeerde .mkv files, zowel in 720p als 1080p. Dit geeft (natuurlijk) geen zichtbaar verschil op mijn scherm, wat geen 1080p is. Het beeld is in beide gevallen waanzinnig. Ik ga er binnenkort een 1TB WD My Book aanhangen, want mijn beschikbare schijfcapaciteit neemt inmiddels snel af........

Ik heb hem besteld via opusshop.nl. Binnen twee dagen in huis. Op dit moment tijdelijk geen voorraad op de site. Ze zijn echter wel officieel WD leverancier (ze hebben zo'n beetje alle harddisks van WD in voorraad), dus waarschijnlijk komt er wel weer voorraad.

Oh ja, hier een leuke link: [url="http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1080840&page=11"[/url]

Ik houd ook de WD site in de gaten voor een eventuele firmware update. Bedenk wel dat het ding pas 4 weken op de markt is.

Gr. Marco

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Ik heb hem afgelopen zaterdag ook bij de Alternate gekocht, nog wel voor 99,- (prijs ging van 89,- > 99,- > 109,-)
.mkv speelt ie idd perfect af, ook Vob cq een Video_ts map spelt ie prima met subs af.

mkvtjes met subs ingebouwd = fail, iso's = fail, WMVHD = fail (dit vind ik erg jammer, aangezien ik vrijwel alle series op dat formaat heb)
Dus een HD Filmpje met subs werkt alleen met losse .srt files :( maar die kan ik nergens vinden :(

Zit er over na te denken om hem terug te brengen of zou het WMVHD probleem verholpen kunnen worden met een fw update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt subs redelijk makkelijk uit een .mkv bestand halen. Vervolgens openen in Subtitle Factory (Windows Only :() en opslaan als .srt (SubRip) bestand. Dit heb ik gisteren al succesvol gedaan (heb nu geen WD TV maar die zit er zeker aan te komen, ik moet alleen ook nog een Plasma en Receiver kopen, komt er allemaal binnenkort aan dus ben vast met films/series klaarmaken begonnen). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik denk dat ik deze nog wel links laat liggen, wilde een 2de mediaplayer aanschaffen denk dat ik het maar bij een 2de popcornhour houd. Deze speelt wel wmv af (ook pro), avc gecodeert maakt ie ook geen probleem van, maakt het niet uit of de subs in de mkv zitten of er los bij zitten, kan nog wat instellingen doen aan de subs(kleur ect), zit een netwerk op en er draaien wat handige proggies op (zoals torrent, usenet client)....... en dan te bedenken dat die me 9 mnd gelee 159,- euro gekost heeft, denk ik dat de meeste daar beter mee af zijn. Bij de popcorn kan je tenminste nog een harddisk indoen, die moet je er welliswaar los bijkopen. Maar in feite moet je dat bij de WD TV ook doen....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:07:
Je kunt subs redelijk makkelijk uit een .mkv bestand halen. Vervolgens openen in Subtitle Factory (Windows Only :() en opslaan als .srt (SubRip) bestand. Dit heb ik gisteren al succesvol gedaan (heb nu geen WD TV maar die zit er zeker aan te komen, ik moet alleen ook nog een Plasma en Receiver kopen, komt er allemaal binnenkort aan dus ben vast met films/series klaarmaken begonnen). :P
Hoe haal je ze er dan uit? Met welk prog. Ik ben er nog niet achter.......Ook niet met Google. Zou me een hoop zoekwerk schelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Caveman schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:32:
Ik denk dat ik deze nog wel links laat liggen, wilde een 2de mediaplayer aanschaffen denk dat ik het maar bij een 2de popcornhour houd. Deze speelt wel wmv af (ook pro), avc gecodeert maakt ie ook geen probleem van, maakt het niet uit of de subs in de mkv zitten of er los bij zitten, kan nog wat instellingen doen aan de subs(kleur ect), zit een netwerk op en er draaien wat handige proggies op (zoals torrent, usenet client)....... en dan te bedenken dat die me 9 mnd gelee 159,- euro gekost heeft, denk ik dat de meeste daar beter mee af zijn. Bij de popcorn kan je tenminste nog een harddisk indoen, die moet je er welliswaar los bijkopen. Maar in feite moet je dat bij de WD TV ook doen....
Kijk ook eens naar de HDX 1000 deze is ongeveer gelijk aan de popcorn, maar schijnt net even een tikje beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Toch écht een gemis dat hij geen .iso aan kan. Aangezien alles wat ik in mijn collectie heb staan in dat formaat is.

Wellicht met firmware update?
- niet gezien dat er 5 pagina's waren 8)7 :o mea culpa! -

[ Voor 20% gewijzigd door Tomino op 25-11-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan wel degelijk .iso aan!
Heb er al heel wat afgespeeld zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:59:
Hij kan wel degelijk .iso aan!
Heb er al heel wat afgespeeld zonder problemen!
Ow grappig, staat namelijk niet bij de file support. Heb zonet ook een mail gestuurd met de vraag wanneer dit beschikbaar komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:02:
[...]

Ow grappig, staat namelijk niet bij de file support. Heb zonet ook een mail gestuurd met de vraag wanneer dit beschikbaar komt :p
Of je leest dit topic even!! Mijn hemel waarom neemt men wel de moeite iets te posten maar niet de moeite om zich even te verdiepen in dit apparaat door bijv/oa. dit topic te lezen.

Staat denk ik wel 30x in dit topic genoemd dat ie wel .iso aan kan...........

8)7 8)7 |:( |:( :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:41:
[...]

Hoe haal je ze er dan uit? Met welk prog. Ik ben er nog niet achter.......Ook niet met Google. Zou me een hoop zoekwerk schelen _/-\o_
zoals al eerder gemeld in dit topic, met MKV Extract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spelertje,alleen jammer dan je een externe harddisk moet gebruiken.
Ik had liever een interne oplossing gezien,nu zit je met 2 adapter dus als het uitstaat verbruik je onnodig stroom omdat de adapters vaak in het stopcontact blijven zitten.
Zijn de ondertitels goed te lezen op een witte achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
kaajee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:05:
[...]

Of je leest dit topic even!! Mijn hemel waarom neemt men wel de moeite iets te posten maar niet de moeite om zich even te verdiepen in dit apparaat door bijv/oa. dit topic te lezen.

Staat denk ik wel 30x in dit topic genoemd dat ie wel .iso aan kan...........

8)7 8)7 |:( |:( :? :?
Ja je hebt gelijkt, en dacht ook ooit gelezen te hebben dat het wel kon, maar na dat bericht van iemand die zei dat het apparaat het niet kon, toen ben ik naar de product pagina gegaan om te kijken of het er ergens bij stond, en het stond daar dus niet bij.

Was er eigenlijk vanuit gegaan dat diegene zelf ook de WD TV had, en uit eigen ervaring had vermeld dat iso niet werkte........ Maar goed wel dus :) Des te beter.
Maar ja dan nog altijd de keuze, welke wordt het, deze of de HDX 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:35:
Leuk spelertje,alleen jammer dan je een externe harddisk moet gebruiken.
Ik had liever een interne oplossing gezien,nu zit je met 2 adapter dus als het uitstaat verbruik je onnodig stroom omdat de adapters vaak in het stopcontact blijven zitten.
Dan zou ik hem dus niet kopen! Genoeg alternatieven...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
kaajee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:01:
[...]

Dan zou ik hem dus niet kopen! Genoeg alternatieven...........
Daarom heb ik ook een 2,5'' HD, die geen externe voeding nodig heeft :)
Daarbij is bij de nieuwe firmware gefixt dat de USB-HD ook uit gaat als je speler uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de WD TV sinds gister in bezit, maar heb de volgende problemen;

- De ondertiteling staat hoog in het scherm en ver uitelkaar. Iemand anders dit probleem c.q. oplossing?

- Je kan de aspectratio van een film niet veranderen, dit heeft als resultaat dat bijna elke film niet fullscreen
is. Bij VLCplayer pastte ik de beeldverhouding aan, en tadáá fullscreen.

Iemand insight in de toekomstige firmware updates?
Heb hem gelukkig wel voor 89e gekocht, maar ben bang dat ik hem terug ga sturen naar Alternate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders wil iemand hier hem vast wel van je overnemen voor € 89,- met het oog op de hudige schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Ja, zou ook kunnen, maar ik hoop eigenlijk de problemen opgelost te krijgen ;) Mocht iemand wel interesse hebben pm/email me. Woon in Groningen.

Ontopic:
Heb al een mailtje gestuurd naar Western Digital. De reactie post ik hier ook.
Weet verder iemand nog iets over bovengenoemde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Ik heb hier nu ook het apparaat staan voor €89,-. Werkt bijzonder goed en eenvoudig.

Ik heb echter wel een vraag: ik heb een HD-Ready televisie staan maar deze heeft geen HDMI ingang maar wel een DVI ingang. Nu weet ik dat DVI geen geluid kan doorgeven maar kun je dan wel het composiet geluid gebruiken of ze het apparaat deze uitgangen uit zodra je overschakeld naar HDMI?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Crusher77 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:20:
[...]

Daarom heb ik ook een 2,5'' HD, die geen externe voeding nodig heeft :)
Daarbij is bij de nieuwe firmware gefixt dat de USB-HD ook uit gaat als je speler uit gaat.
Maar daarmee is de adapter die aan de USB-HD hangt nog niet uitgeschakeld en zal dus nog altijd stroom verbruiken waar dat met een interne (of een externe 2.5" HD die geen losse voeding nodig heeft) niet zo is.

Ik snap de opmerking op zich wel. Ik zit zelf nog altijd te twijfelen tussen dit ding of de HDX1000 :)

Beide apparaten hebben duidelijke voor- en nadelen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Heeft iemand een idee hoe je dat voetje bevestigd aan het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:50:
Ik heb hier nu ook het apparaat staan voor €89,-. Werkt bijzonder goed en eenvoudig.

Ik heb echter wel een vraag: ik heb een HD-Ready televisie staan maar deze heeft geen HDMI ingang maar wel een DVI ingang. Nu weet ik dat DVI geen geluid kan doorgeven maar kun je dan wel het composiet geluid gebruiken of ze het apparaat deze uitgangen uit zodra je overschakeld naar HDMI?
Je kan van beide uitgangen tegelijk gebruik maken. Ik heb de mijne ook met HDMI aangesloten, en de versterker met composiet geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny Cash schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:12:
Heeft iemand een idee hoe je dat voetje bevestigd aan het apparaat?
Voetje is voor je passport, niet voor de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hiervoor gebruik je V&A

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die raak je vast wel kwijt! Als ik niet al een bestelling had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is vanochtend in een vrachtwagen geladen door TNT, hopelijk komen ze 's avonds lang als er iemand thuis is. Ben benieuwd of de mediaplayer zo eenvoudig is qua gebruik als de filmpjes doen vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Ben harstikke tevreden over het apparaat speelt alles goed af en is gewoon heel gemakkelijk in gebruik. Een firmware update voor sommige problemen zou geen luxe zijn. Maar voor me mij een perfect alternatief aangezien ik geen server wil opzetten en zo een portable film collectie heb die ik overal kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

En WAAROM ben je dan ontevreden als ik vragen mag?

Mijne is net bezorgd hoor ik net, vanavond denk ik even kijken...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Hiervoor gebruik je V&A

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 23:58 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Als ik jou was zou ik dat e-mailadres even maskeren, spambots zijn overal...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan, ik zag even geen andere oplossing, aangezien ik niet weet hoe ik berichtjes moet sturen via Tweakers. Het heeft in ieder geval gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Jammer genoeg is er nog steeds geen echt volledige review van een gebruiker van tweakers hier te vinden.
Ik zit namelijk nog steeds te denken of ik het wel zal doen of een andere player zal gaan kopen.
Dus mocht iemand zich geroepen voelen :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag een mailtje van WD, er komen wel firmware updates. Maar een planning met wanneer en wat konden ze niet geven. Dus als er nog dingen zijn die niet werken, wees niet getreurd, er komen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het meezit heb ik vrijdag eindelijk ook zo'n mooi ding onder mijn TV staan, en dan zal er snel een review volgen!

Overigens staan in de startpost ook al een aantal reviews van websites vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Werkt dit alleen met een WD Passport of kan ik mijn USB stick ook gebruiken om films af te spelen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het werkt ook met USB sticks en andere USB schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Hoe zit het eigenlijk met support voor Dolby True HD en DTS-HD, kunnen die via HDMI gebitstreamd worden naar een decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

DjWannaB2002 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:57:
Vandaag een mailtje van WD, er komen wel firmware updates. Maar een planning met wanneer en wat konden ze niet geven. Dus als er nog dingen zijn die niet werken, wees niet getreurd, er komen updates.
goed nieuws! :) hopelijk zit o.a. wmvhd erbij..... (kon geen converter ofzo vinden voor dat formaat)

betere ondersteuning voor ondertiteling zou natuurlijk ook mooi zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Er is meer vraag dan aanbod! Ze zijn bij veel bedrijven uitverkocht en ik zie zelfs prijsverhogingen. Alternate is gegaan van 89 naa 109 euro. Jammer :(

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Heb hem binnengekregen gisteren.
Wel uitgepakt (zag er klein uit), maar nog niet uit kunnen proberen...

Moet ook eigenlijk even wachten tot volgende week mijn Full HD-tv er is, dan kan ik pas echt de "full power" zien van zowel de tv als de WD TV.
Ga overigens alle content "streamen" vanaf een 2TB LaCie... ben benieuwd of dat een beetje gaat werken...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:20:
- De ondertiteling staat hoog in het scherm en ver uitelkaar. Iemand anders dit probleem c.q. oplossing?
Hebben anderen hier ook ervaring mee? Of ligt dat aan de 'ingebakken' ondertiteling?
Tha BasZ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:38:
Heb hem binnengekregen gisteren.
Wel uitgepakt (zag er klein uit), maar nog niet uit kunnen proberen...

Moet ook eigenlijk even wachten tot volgende week mijn Full HD-tv er is, dan kan ik pas echt de "full power" zien van zowel de tv als de WD TV.
Ga overigens alle content "streamen" vanaf een 2TB LaCie... ben benieuwd of dat een beetje gaat werken...
We verwachten wel snel een review natuurlijk, ongeacht het full had scherm, dan heb ik het meer over functies, mogelijkheden, etc.

En dan nog even een vraagje over DTS. Stel ik heb een film met alleen DTS geluid, die film wil ik kijken op mijn werk tijdens een nachtdienst. Ik sluit de WD TV aan via de geel, wit, rode tulp, heb ik dan wel of geen geluid?
(als er geluis is zal het geen surround zijn dat snap ik)

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 27-11-2008 10:39 ]

• MrAcid
  • Niet online
Nee, dan heb je geen geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen geluid. Het probleem is dat het ding DTS niet kan verwerken. Het kan het wel doorgeven aan een versterker die het op zijn beurt dan wel kan verwerken. Maar als je hem direct op een TV aansluit (met welke kabel dan ook) heb je geen geluid.

Je zal het geluid moeten omzetten naar AC3, dat is elders in dit topic te vinden.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp (en de kans is groot dat ik het niet doe:P) dan is het volgende dus mogelijk:

- Full hd films via je pc op een externe hd schijf zetten
- De externe hd schijf loskoppelen en vastmaken aan de WD TV
- Via de WD TV kun je de films op je externe hd probleemloos kijken op mijn full hd tv?

Als ik dat goed begrijp dan is het toch een verrekt handig dingetje...
Ik neem aan dat ik muziek/foto's op dezelfde manier kan afspelen dan?

Kan iemand het bovenstaande bevestigen? Want dan ga ik er heel snel een kopen denk ik:)

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Ik heb 'em nog net voor de oude prijs bij Alternate kunnen kopen, geweldig apparaat, heb alleen wel last dat 'ie na een tijdje power-off niet meer aangaat met de AB. Moet dan eerst power-plug eruit halen en dan weer aansluiten... Meer mensen met dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:36:
Als ik het goed begrijp (en de kans is groot dat ik het niet doe:P) dan is het volgende dus mogelijk:

- Full hd films via je pc op een externe hd schijf zetten
- De externe hd schijf loskoppelen en vastmaken aan de WD TV
- Via de WD TV kun je de films op je externe hd probleemloos kijken op mijn full hd tv?

Als ik dat goed begrijp dan is het toch een verrekt handig dingetje...
Ik neem aan dat ik muziek/foto's op dezelfde manier kan afspelen dan?

Kan iemand het bovenstaande bevestigen? Want dan ga ik er heel snel een kopen denk ik:)
Klopt allemaal! Kleine sidenote bij 'probleemloos': er zijn een paar beperkingen; die kan je elders in dit forum vinden.

• Inunekko
DjWannaB2002 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:06:
Begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden naar de WD TV.
Maar is er iemand die al de beruchte vogelscene uit BBC's Planet Earth uitgeprobeerd? Dit schijnt nogal een zware HD scene te zijn. De CDULLHDMA van Conceptronic heeft hier bijvoorbeeld moeite mee om deze goed af te spelen. De HDX-1000 bijvoorbeeld weer niet. Het zou toch het overwegen waard kunnen zijn om daarom deze WD TV wel of niet aan te schaffen.

edit:
Weet iemand trouwens welk type harddisk van Western Digital je regelmatig tegen kom op foto's icm deze WD TV?
Ik heb de Blue Ray versie van Earth bekeken, WD TV trek het net heel af en toe zie je een kleine hapering (valt haast niet op)

Verwijderd

Misschien ook een goed idee om een bug lijst bij te gaan houden:
@Inukekko: bij mij ook na power off geen leven meer met de AB
Ook als je hem in pauze zet en lang wacht komt de WD screensaver: hierna reageert de AB ook niet meer
Ik speelde gisteren KillBill 1 mkv DTS 1080P af en tijdens de aftiteling was de AB ook buiten werking (kon geen STOP, Home etc meer gebruiken). Lijkt erop dat 1080p MKV het maximale uit de WD TV haalt en geen tijd meer heeft voor AB. Verder nog niet getest, vanavond Kill Bill 2 : ;)

• MrAcid
  • Niet online
Inderdaad wel interessant om een lijst met known issues (en beperkingen) bij te gaan houden denk ik?

Wat ik in het topic langs heb zien komen:
- Ondertiteling wordt niet lekker weergegeven, deze staat wat te hoog en te ver uit elkaar
> Geen workaround bekend
- DTS geluid wordt niet afgespeeld door de WD TV, hier heb je een DTS receiver voor nodig
> Geluid omzetten naar AC3
- Afstandsbediening werkt niet na een "power off"
> Stekker erin en eruit

• SeenD
Ja ik heb m gister ook binnen gekregen alleen niet echt kunnen testen, mn schoonmoeder was jarig... :|

Maaruh afgelopen nacht nog 10 minuutjes mee gespeeld.
Gewoon via composiet/component kabel die erbij zat. K vond de kwaliteit van het menu wat minder. Maar ik had ook geen hdmi kabel geprobeerd, ik ga er zo ff eentje kopen bij de mediamarkt.

In het begin leek het traag te zijn, het menu, ik baalde al, maar hij was nog bezig met indexeren van de harddisk. (Jammer dat ie mn nieuwe merkloze externe harddisk niet herkende, mn oude externe van 300gb kende hij wel, en mn 16gb USB stick was ook zonder problemen)

verder gaat alles wel vlot, ik heb alleen een divx geprobeerd en de bestanden die erbij zaten op cd, die had ik op mn usb stick gezet.
Ondertitels automagisch, alleen ja beetje raar, zo groot en veruit elkaar.
Ik had ook wat problemen met de breedbeeld verhoudingen, ik moest mn tv van automatisch afhalen en handmatig op 16:9 zetten. Ik hoop dat dit opgelost wordt door een HDMI kabel.
DTS niet kunnen testen aangezien ik geen dts versterker heb.

Dat probleem met de AB heb ik ook gemerkt, ik moest de stroom er af halen voordat ie t deed.

En het apparaatje was ook kleiner dan verwacht. Ik had m minstens 30% groter verwacht, geen id waarom.

AB werkt verder goed, niet veel knopjes, !! gelukkig !!

dus al met al wel nice.

Oh en muziek afspelen en foto's bekijken ging goed. Soms een beetje traag bij 10mpixel foto's.

Something something

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

MrAcid schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:07:
Inderdaad wel interessant om een lijst met known issues (en beperkingen) bij te gaan houden denk ik?

- Ondertiteling wordt niet lekker weergegeven, deze staat wat te hoog en te ver uit elkaar
> Geen workaround bekend
- DTS geluid wordt niet afgespeeld door de WD TV, hier heb je een DTS receiver voor nodig
> Stekker erin en eruit
- beperkte opties met betrekking tot weergave. Je kan bijvoorbeeld niet de aspect ratio instellen

Al met al ben ik wel tevreden met het dingetje, alleen ik begin wel te merken dat de ontbrekende DTS decodering vervelend begint te worden gezien vrijwel alle (nieuwe) films DTS audio hebben. Het muxen is nog wel te overzien voor de films die ik al had, maar ik ben niet van plan om dit te blijven doen. Dan kan ik netzogoed de HD content vanaf mn macbook afspelen, die wel gewoon DTS aan kan.

Dus ik wacht nog ff de firmware af. Mocht er weinig veranderen aan de huidige situatie dan ga ik toch voor een wat duurdere NMT.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Voor standaard vragen en oplossingen is hier de url naar de knowledgebase van WD:

knowledgebase

Volgens de manual is de aspectratio in te stellen in het Instellingen menu. Voor de lezers zou het ook interessant zijn waarom de no-name externe schijf van SeenD niet werkt, daar de compatibiliteitslijst van WD nogal beperkt is...

[edit] Volgens MadHat.com is het fullscreen issue op te lossen door even snel in- en uit te zoomen?
Sometimes the video won’t completely fill the screen at first. It’s easily fixed by zooming in, then back out. But for some reason, the decoder just doesn’t scale the video properly. This doesn’t happen always. It seems to happen completely randomly. Once I zoomed in and out to fix it, it would play properly for the rest of the file. This issue is pretty annoying, and hopefully it can be fixed.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 13:14 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
SeenD schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:24:...
Maaruh afgelopen nacht nog 10 minuutjes mee gespeeld.
Gewoon via composiet/component kabel die erbij zat. K vond de kwaliteit van het menu wat minder. Maar ik had ook geen hdmi kabel geprobeerd, ik ga er zo ff eentje kopen bij de mediamarkt....
Ik had hem ook eens via component aangesloten en het menu ziet er inderdaad niet zo goed uit (precies dat alles interlaced was, dat gevoel had ik).
Via HDMI en een hd(ready) resolutie ziet het er gelukkig wel netjes uit :)

• Inunekko

> Geen workaround bekend
> Stekker erin en eruit
Ik heb geluk, ik sluit de WDTV aan via HDMI naar mn Receiver (die verwerkt geluid en video) vervolgens weer HDMI naar mn LCD, dus perfect beeld en DST via mn surround set !!

Verwijderd

amahusu schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:37:
[...]

- beperkte opties met betrekking tot weergave. Je kan bijvoorbeeld niet de aspect ratio instellen

Al met al ben ik wel tevreden met het dingetje, alleen ik begin wel te merken dat de ontbrekende DTS decodering vervelend begint te worden gezien vrijwel alle (nieuwe) films DTS audio hebben. Het muxen is nog wel te overzien voor de films die ik al had, maar ik ben niet van plan om dit te blijven doen. Dan kan ik netzogoed de HD content vanaf mn macbook afspelen, die wel gewoon DTS aan kan.

Dus ik wacht nog ff de firmware af. Mocht er weinig veranderen aan de huidige situatie dan ga ik toch voor een wat duurdere NMT.
Ik heb hetzelfde met m'n HDX-1000 NMT. Speelt ook geen DTS af, echter staat wel voor de update gepland in December als top priority. Baal er wel een beetje van, maar geduld is een schone zaak in deze.

• The_Worst

The_Worst

Unox

> Stekker erin en eruit
Wat dacht je van de standy-by knop iets langer in te houden op de afstandsbediening? ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Verwijderd

Even een aanvulling op de lijst "beperkingen" van Mr Acid.
Ik heb deze speler nu 3 dagen en MKV-files + iso-bestanden werken prima.
Wat mij het meest tegenvalt is dat deze speler absoluut geen enkel soort WMV-files herkent.
(Ik heb zo'n 900 GB aan WMVHD-files op een ext. harde schijf staan die ik dus niet kan gebruiken en daar baal ik van :'( !!!. Hopelijk komt er snel een update.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 16:54 ]

• The_Worst

The_Worst

Unox

The_Worst schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:38:
[...]

Wat dacht je van de standy-by knop iets langer in te houden op de afstandsbediening? ;)
mmm, het verschil tussen standby en power-off is nogal moeilijk voor mij. |:(

• Johny Cash
Iemand ook opgevallen dat ondertiteling bij .srt bestanden ver uit elkaar staat. Beetje jammer maar zal wel herstellen met firmware update.

Btw mijn LCD tv zet ik bij instellingen video op normal ipv widescreen en dan zoom x2 heb ik mooi het hele scherm gevuld. The Dark Knight 1080p speelt ie prima af met subs alleen staan de subs ver uit elkaar.

• Shvt
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb hem ook gekocht, mede na het lezen van deze topic. Ik ben er redelijk enthousiast over.

Ik heb echter erg last van de vlekkerigheid (lage color depth) bij films; ik heb het idee dat als ik ze bekijk op mijn eigen computer (zeker Divx) dit zeker meevalt, maar de kwaliteit lijkt echt erg minder. Misschien komt het omdat de kwaliteit van mijn samsung HDTV hoger is dan mijn k*tbeeldschermpje van mijn pc, maar het is wel irritant.. Hebben anderen hier ook last van?

Verder werken niet alle subtitles; ik heb net uitgevogeld dat ik ze dan moet omzetten naar UTF-8 dus dat ga ik even proberen, anders geeft hij ze niet weer. Niet het einde, wel irritant icm omzetten van geluid...

Ten slotte heb ik ook 16gig USB stick gekocht, 'want dat is handig dan hoef ik niet de hele tijd met mijn HD te slepen'. Tot ik er thuis achter kwam (na het openen van mijn stick) dat NTFS alleen >4GB bestanden ondersteunt, dus ik moet nu of mijn HD gebruiken (irritant omdat ik hem meestal helemaal ingebouwd heb) of mijn bestanden splitten (+- 10 min per film dus niet het einde, wel irritant)... ik weet niet hoe SeenD dat doet... (tips?).. maar dat ligt natuurlijk niet aan die WD TV.

Al met al ben ik dus redelijk blij, maar compatibiliteit is niet 100%, verggt dus wel wat moeite en werk...

• Lisadr
@Shvt

Kan de WD TV geen FAT32 aan?

Is de limiet van NTFS 4G? Dat is vreemd. Ik heb 10 tot 30GB bestanden op mijn NTFS harddisk

• The_Worst

The_Worst

Unox

Lisadr schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:02:
@Shvt

Kan de WD TV geen FAT32 aan?

Is de limiet van NTFS 4G? Dat is vreemd. Ik heb 10 tot 30GB bestanden op mijn NTFS harddisk
FAT32 kan geen bestanden aan die groter zijn dan 4GB. NTFS wordt dan vaak weer niet ondersteunt door USB-sticks volgens mij.

Verwijderd

De meeste USB sticks zijn gewoon te formatteren met ntfs. (en > betekent 'groter dan')

Ik hoor nog niemand over het afspelen van gewone DVD bestanden en hoe dat eruit ziet, met name de ondertitels?

• Johny Cash
Bij iso zijn ondertitelingen prima. Merk nu bij muziek dat ie soms hapert. Firmware update is hard nodig verder prachtig apparaat.

• MrAcid
  • Niet online
The_Worst schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:02:
[...]

mmm, het verschil tussen standby en power-off is nogal moeilijk voor mij. |:(
Ik heb hem ook zelf (nog) niet, ik volg alleen dit topic met interesse omdat ik er wel eentje wil. Ik som dus alleen maar op wat anderen zeggen. :)

• SeenD
ik heb inmiddels een HDMI kabel gekocht en er tussen gehangen en het ziet er nu perfect uit :)
Me is happy.

Wat wel is, nu je een hoge resolutie tv hebt en een hd afspeel apparaat, wat ik eerst niet had, dan zie je pas hoe lage resolutie gewone divx zijn.

Ik zal zo even dvd kopieren op mn schijf en testen met subs, maar ik zou niet weten hoe je subs zou moeten selecten op een dvd... aangezien er geen knopje van is :)

Maar ja mn harde schijf dat ie niet vindt is raar, zo dat aan de usb controller liggen in de externe harddisk? of aan de harddisk? ik kan wel een andere disk in de behuizing schroeven, misschien werkt dat?

Edit:
Inmiddels zit de dvd erop, en ik speel de vobs af en via options kan ik de audio kiezen, dus verschillende talen, en de subs. Dus dat is mooi.
Alleen het is een dvd van een openhaard, dus er zit maar 1 audiostream op, en geen subs :z

die ga ik nog proberen, maar het ziet er naar uit dat t goed werkt, want ik kan t gewoon selecteren! Dus dat is wel nice.

[ Voor 22% gewijzigd door SeenD op 27-11-2008 20:46 ]

Something something

Verwijderd

Als het goed is kan je drukken op "option" tijdens een video en dan krijg je een menutje bovenin waarvan het 2e symbool de subtitels optie weergeeft.

(Een openhaard-dvd als test tssss ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:02:
Even een aanvulling op de lijst "beperkingen" van Mr Acid.
Ik heb deze speler nu 3 dagen en MKV-files + iso-bestanden werken prima.
Wat mij het meest tegenvalt is dat deze speler absoluut geen enkel soort WMV-files herkent.
(Ik heb zo'n 900 GB aan WMVHD-files op een ext. harde schijf staan die ik dus niet kan gebruiken en daar baal ik van :'( !!!. Hopelijk komt er snel een update.
ik heb precies het zelfde! net allemaal mooi WMV full hd films gedownload... nada!! terwijl er in de manual toch echt staat: support wmv9 up to 1080p ... niet dus :S

en al mn divxjes haperen als een gek! iemand ook dit probleem? of komt dit omdat het niet ondersteunt wordt?

dit is al mn 2e aankoop in de hoop een keer een goede full hd speler te vinden. eerst een movie cube gekocht. dat speelde helemaal geen hd formaten af terwijl het wel een hdmi output had.
nu eindelijk deze in huis... weer niet met alles compatible. hoe moeilijk kan het zijn? :)

heb overigens wel een 720p mkv afgespeeld.. zag er mooi uit.

wachten op de firmware update dan maar...

• SeenD
hmm andere dvd gekopieerd en ik kan gewoon de subs en audio kiezen :)

ook net geprobeerd om dat birds filmpje te testen, maar hij zegt bij mij: "unable to play the selected. Please refer to the user manual on how to change the file to a supported format."

Something something

Verwijderd

Dat komt omdat het vogel MKV bestand een High@L5.1 profile heeft en de WD speler alleen High@L4.1 kan afspelen. Geen idee wat het is trouwens. (resist the google!).
Dit kan je checken met het tooltje MediaInfo; onderdeel van het matroska codecpack.

[edit]
Heb in 20 minuten lezen en downloaden van die birds.mkv een L4.1 gemaakt met de tutorial op deze pagina: how_to_remux
Het is even proberen en aanklooien maar het gaat redelijk eenvoudig!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Een klein beetje offtopic maar wat heeft beter beeldkwaliteit? Een volledige DVD 4.3GB of een 720p compressed 4.3GB mkv bestand? vanuitgaande dat ze beide 90min zijn.

MKV is 720p, maar omdat er meer pixels binnen dezelfde 4.3Gb moeten, lijkt met dat het kwaliteit verliest, maar aan de andere kant, het is wel 720 vs 576p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat kun je volgens mij zo niet zeggen. Dat hangt van een hele hoop factoren af. De belangrijkste lijkt mij de gebruikte video en audio codecs. Het kan best zijn dat een kleiner bestand een voor het oog betere kwaliteit heeft. Het verschil tussen een originele DVD en een goede Xvid/DivX rip kun je vaak ook niet zien, terwijl het verschil in bestandsgrootte zo 3GB kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Ik kan het (voor mij persoonlijk dan) wel zeggen:
ALTIJD de mkv, natuurlijk alleen als er x/h264 video gebruikt is

ik zie het verschil echt wel en een mkv is een genot om naar te kijken. Niet dat een dvd slecht is, maar eens je >= 720p gewend bent, dan is dvd al niet meer voldoende :-)

Die x/h264 codec is echt wel stukken beter dan mpeg2 die op een gewone dvd gebruikt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door DaRKie op 28-11-2008 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Laatst online: 10-09 13:27
OK dan, ik heb gister een WD TV gehaald in Haarlem via www.mobile-harddisk.nl voor €97,nog wat.
Vorige week besteld en met wat vertraging gister dus binnengekomen. Overigens gaven ze aan dat er veel minder binnen zijn gekomen dan besteld, dus de schaarste zal nog wel even blijven.

Meteen mee aan het rommelen gegaan natuurlijk en ik herken alle eerder gemelde resultaten. Ik heb hem aangesloten via m'n Onkyo receiver (HDMI throughpass, audio via optische Toslink). Audio geen problemen gevonden, wat fijn is dat hij probleemloos FLAC's afspeelt!
Video: ISO werkt prima, inderdaad geen menustructuur, maar ondertiteling is wel in/uit te schakelen via het in-video menu. Hetzelfde geldt voor TS_video. De mapstructuur pakt hij niet, maar wel de .vob's. ondertiteling werkt verder ook via het WD TV menu.
MKV heb ik nog niet kunnen proberen, WMVHD werkt pertinent niet (net als de rest hoop ik op een firmware update daarvoor), Blu-ray kon ik afspelen door het .m2ts bestand te gebruiken.

Het enige wat ik me afvroeg: wanneer je Blu-ray afspeelt door het m2ts bestand te gebruiken, kan je dan ook de ondertiteling op een of andere manier aan de gang krijgen? Mij is dat nog niet gelukt. Iemand suggesties misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wat een geneuzel over het afspelen van WMV-HD! Staat toch gewoon in specs/manual/everywhere dat ie dit formaat niet ondersteund!!

Verdiep je in de materie/spullen voordat je tot aanschaf overgaat en ga niet achteraf klagen als ie iets niet doet waarvan je van te voren kunt weten dat het niet gaat werken...........

WMV9 (zelf al zou het 1080p zijn) is heel wat anders dan WMV-HD.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Oh ik had m trouwens bij databyte besteld, sochtends besteld en volgende dag lag ie bij de buren. :)
Want ja ik ben nooit thuis :)

@Mithjo, kun je die mkv niet uploaden bij yousendit ofzo? Zodat ik m kan testen?
Ik heb van t weekend niet zoveel tijd om m te gaan remuxen, maar ja, als andere bestanden niet spelen dan moet ik dat natuurlijk wel gaan doen. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
@ Kaajee:
Ik wist dat wel degelijk vantevoren want ik kan ook lezen, maar dat neemt niet weg dat het heel jammer is! De meeste media players ondersteunen dit formaat wel en het is een veelgebruikt bestandsformaat. Overigens staat er op de site van Western Digital dat de speler wel WMV's ondersteunt, maar dat doet hij bij mij in de praktijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeenD: leuk, dat YouSendIt, maar naar wie moet ik het sturen?:)
Heb hier en daar gelezen dat dit soort conversies niet altijd werken. Kan je niet gewoon een mkv'tje ophalen van ftd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:15:
Wat een geneuzel over het afspelen van WMV-HD! Staat toch gewoon in specs/manual/everywhere dat ie dit formaat niet ondersteund!!

Verdiep je in de materie/spullen voordat je tot aanschaf overgaat en ga niet achteraf klagen als ie iets niet doet waarvan je van te voren kunt weten dat het niet gaat werken...........

WMV9 (zelf al zou het 1080p zijn) is heel wat anders dan WMV-HD.......
niks geneuzel.. hd is voor velen een nieuw begrip en als je een wmv hd film download komt ie gewoon binnen onder de extensie wmv... als WD dan in de specs vermeld dat wmv tot 1080p wordt ondersteunt is het niet meer dan logisch dat mensen denken dat het dus gewoon moet werken. Waarom niet toch? Het is tenslotte een hdmi speler. Maar goed, hopen dat het compatible wordt... tot die tijd lekker mkvtjes kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ben ik het ook wel mee eens hoor, door al die codecs en containers zie ik ook af en toe het beeld niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Daar heb je een punt! Want WMV is helemaal geen codec maar een container. Een soort verpakking om de gebruikte encoder heen ahw. In zo'n verpakking kunnen in beginsel verschillende encoders zitten. Zo is het heel goed mogelijk om een MPEG2 formaat in een MKV container te stoppen. Je hebt dan in een MPEG2 decoder nodig om deze file af te spelen (MKV is dus ook geen formaat, maar ook een container).

Voor een WMV-HD file/film kan in beginsel dus ook een andere encoder gebruikt zijn. (niet echt want WMV is van Microsoft, maar in theorie).
Dus sec. een WMV(HD) file zegt niets, het gaat er om welke encoder gebruikt is. In WMV-HD geval is dit de VC-1 encoder. De WD TV is dus (lijkt) niet compatible met deze VC-1 codec, dit formaat staat dan ook nergens vermeldt als supported.

Voor 'echt' (officieel) HD materiaal wordt in beginsel 3 codecs (encoders) gebruikt: MPEG-2 & H.264/MPEG-4 AVC & VC-1.
Dus de reden waarom sommige users ook geen 'gewone WMV's' af kunnen spelen, ligt waarschijnlijk aan het feit dat deze met een niet compatible encoder ge-encodeerd zijn (VC-1)........

Dus feature request voor firmware update: support voor VC-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@mithjo

Ik bedoelde misschien niet yousendit, dat gebruik ik op mn werk vaak.
Maaruh, ergens anders in de thread staat waar je dat birds filmpje kan downloaden. even zoeken ... www.rapidshare.com Misschien kun je m daar uploaden. Maar ja het is wel copyrighted content, dus misschien kom je in de problemen... dat willen we niet.
Ik zal anders die mkv wel ombouwen. :)

allemaal om simpel te testen :z

Er moet gewoon een standaard komen. Maar ja welke...
1 standaard voor muziek bestanden
1 standaard voor video/hd videobestanden

[ Voor 5% gewijzigd door SeenD op 28-11-2008 12:18 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SeenD: ik kan m sturen als ik je emailadres weet, dat heb ik nodig voor YouSendIt toch? Ben namelijk al aangemeld. Geen idee hoe ik hier op T een privatemessage kan sturen!

Dat ombouwen kost slechts enkele minuten met die guide die ik poste, zolang je alle software in huis hebt. Best interessante materie hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
kaajee schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:43:
Voor 'echt' (officieel) HD materiaal wordt in beginsel 3 codecs (encoders) gebruikt: MPEG-2 & H.264/MPEG-4 AVC & VC-1.
Dus de reden waarom sommige users ook geen 'gewone WMV's' af kunnen spelen, ligt waarschijnlijk aan het feit dat deze met een niet compatible encoder ge-encodeerd zijn (VC-1)........

Dus feature request voor firmware update: support voor VC-1.
OK, dat laatste vind ik wel interessant. Dat zou kunnen verklaren waarom de 'gewone' WMV's het niet willen doen. Ik zal er nog eens wat op los laten. Ik ben wel benieuwd of WD iets gaat doen aan VC-1 support, het zou een leuke toevoeging zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Iemand enig idee waar de WD Mediaplayer op het moment leverbaar is? Heb tot nu toe nog geen winkel kunnen vinden waar die leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Pricewatch staat PixMania, die geven aan dat de WD Mediaplayer op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat blijkt in de praktijk helaas niet altijd waar te zijn. Ik heb zowel bij Redcoon als bij MyCom, nadat 'ie eerst op voorraad was, een vertraging van een week te horen gekregen... Misschien even mailen of bellen voor de zekerheid!
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.