[Mediaplayer] WD TV Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 436.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
@Mithjo, thx !!

Hebben ze al een changelog of features added voor de nieuwe firmware?

Of ook al nieuwe firmware aangekondigd want ik kan niks vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door SeenD op 28-11-2008 15:58 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeenD, hij staat erop!

Op het AV(S)forum hebben ze het over januari 2009 voor de eerste frimwareupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shvt
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb in mijn eerdere post me idd vergist met NTFS/FAT32; zoals ik ook toen al zei lag het aan de stick. Ik heb hem echter nu via een omweg NTFS geformat (waarom ze dat niet gewoon standaard in XP aanbieden), maar nu herkent mijn WD TV speler het usb apparaat niet meer... Dus toch OF files splitten OF HD slepen...

Maar ik ben er wel blij mee! Die blokkerigheid valt achteraf met HD rips wel mee, toch merk ik dat hij nog moeite heeft met goed Xvid weer te geven, maar dat kan natuurlijk ook aan Xvid liggen (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Johny Cash schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:55:
Iemand ook opgevallen dat ondertiteling bij .srt bestanden ver uit elkaar staat. Beetje jammer maar zal wel herstellen met firmware update.

Btw mijn LCD tv zet ik bij instellingen video op normal ipv widescreen en dan zoom x2 heb ik mooi het hele scherm gevuld. The Dark Knight 1080p speelt ie prima af met subs alleen staan de subs ver uit elkaar.
Bij mij krijg ik bij The Dark Knight 1080p (ESiR release) alleen maar blokjes in beeld en dan heel even normaal en dan weer mega veel blokjes. Heb jij dat ook of gebruik je een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King_Tech schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:49:
Iemand enig idee waar de WD Mediaplayer op het moment leverbaar is? Heb tot nu toe nog geen winkel kunnen vinden waar die leverbaar is.
opusshop.nl heeft hem op dit moment op voorraad op de site. Mijn ervaringen met deze shop zijn erg goed. Heb hem 2 weken geleden op vrijdag besteld en dinsdag kwam TNT hem brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Zo dat mkv'tje getest van die birdscene.
Thx to mithjo!!

Ennuh die dag daarvoor had ik met mn vriendin zo'n discussie over kwaliteit en scherpte van t beeld. En dat ze t gewoon niet ziet. :D Is wel erg.
Dus toen zette ik dat filmpje aan, één blokken festijn, af en toe een correctie dat je de vogels zag. :D
Toen zei mn vriendin dood leuk: Goh, dat is echt scherp zeg. AAARGH :P

Anyhow, dat trekt ie dus niet.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de WD HD TV donderdag binnengekregen.

Allereerst speelt hij HD materiaal ( M2T, MKV, MPEG2) perfect af.). Helaas speelt hij 0% van al mijn divx, avi en mov files. Tevens reageerd de afstandsbediening ook niet echt optimaal. Ook het indexeren van de hardeschijf duurt bijna 15 minuten van160 gig. Deze tijd werd verhoogd nadat ik een mpeg2 film van 11 gig had erop gezet.

Dus ik hoop dat die firmware er vlug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:58:
Heb de WD HD TV donderdag binnengekregen.

Allereerst speelt hij HD materiaal ( M2T, MKV, MPEG2) perfect af.). Helaas speelt hij 0% van al mijn divx, avi en mov files. Tevens reageerd de afstandsbediening ook niet echt optimaal. Ook het indexeren van de hardeschijf duurt bijna 15 minuten van160 gig. Deze tijd werd verhoogd nadat ik een mpeg2 film van 11 gig had erop gezet.

Dus ik hoop dat die firmware er vlug komt.
Jammer dat die divx niet afspeelt want dat is toch de meest gangbare codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is wel gewoon een ondersteunde codec, dus ik ben wel benieuwd hoe dat bij andere mensen zit.

Niet waar dus.. Hmmmmm...

[ Voor 16% gewijzigd door MrAcid op 29-11-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Xvid en divx speelt ie prima af.

[ Voor 14% gewijzigd door Johny Cash op 29-11-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm wellus-nietus schieten we weinig mee op mensen. Misschien wat exacte details van de codecs/containers die gebruikt zijn?

@SeenD; denk toch niet dat de conversie van die mkv goed gelukt is. Probeerde voor de gein gisteren een L4.1 met referentie 5 in een L4.1 met referentie 4 te veranderen en dat gaf ook 1 mooi blokkencircus. Stel voor dat je het probeert met een mkv die door EureKa is gecodeerd; moet eenvoudig voor je te vinden zijn:)

De afstandbediening schijnt nogal storingsgevoelig te zijn volgens andere fora; vooral als de WD direct naast een TV staat.

[edit]
SeenD; ik zie nu waarom die Birds @L4.1 niet werkt. Deze heeft een referentie (reframes) van 16 (argh).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:13:
[...]

Jammer dat die divx niet afspeelt want dat is toch de meest gangbare codec.
Heb ik ook met sommige Divx films gehad.
Oplossing, openen in virtualdub ( direct stream copy zowel audio als video) en weer opslaan als avi, duurt minder dan 2 minuten en werkt prima.

Mocht de audio bij het openen in Virtualdub al een melding geven, audio op full procesing mode zetten, en in
9 van de 10 gevallen werkt alles.
Dit kost misschien 3 minuten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens een idee hoe ik een dvd folder met meegeleverde arcsoft software kan converteren naar een formaat dat mijn WD ook kan lezen? Ik krijgs steeds de melding "cannot open source disk" als ik een dvd map selecteer. Terwijl er toch ifo files in staan!!!

Wat betreft die afstands bediening.. Het gaat idd iets beter als ik mijn WD meer van de tv verplaats..
Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:57:
[...]

Heb ik ook met sommige Divx films gehad.
Oplossing, openen in virtualdub ( direct stream copy zowel audio als video) en weer opslaan als avi, duurt minder dan 2 minuten en werkt prima.

Mocht de audio bij het openen in Virtualdub al een melding geven, audio op full procesing mode zetten, en in
9 van de 10 gevallen werkt alles.
Dit kost misschien 3 minuten .
Hij schijnt een packed bitstream ook niet zo leuk te vinden?
http://forum.videohelp.com/topic356796.html#1909718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me de "Bird Scene" van een aantal post eerder gedownload en proberen af te spelen op de WD. Ook hier geeft hij aan dat het formaat niet ondersteund wordt terwijl het een .mkv file is. En met alle respect. Ik heb geen apparaat gekocht waar ik zelf alle avi films zelf nog eens moet converteren.. Ook al duurt het maar 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de software nog niet gebruikt.
Maar open de dvd(folder) eens met DVDshrink , en sla hem op als iso. Dat zou normaal gesproken ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rkhbsd1: Dat is geen eerlijk argument. Degene die de betreffende Birds scene heeft geript van de orginele BluRay heeft er gewoon een potje van gemaakt. Op alle sites die ik ben tegengekomen in de afgelopen dagen word aangegeven dat de juiste manier van rippen van HD content met L4.1 en ReFrames 4 is:
Everybody should be encoding HD content (1080p, 720p) to Profile High @ Level 4.1. For smooth playback, "--level 4.1" should be used to mark the file as compatible when encoding. The best x264 profile is the MeGUI DXVA-HD-HQ profile.
Er zijn niet veel mensen die hun eigen BR schijfjes gaan rippen; de meeste films zullen vanaf het internet komen en daar zijn ze in 3 smaken:
- PS3 > AVCHD
- XBOX360 > HDWMV
- Streamers/PC > MKV x264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begrijp me niet verkeerd. Ik ben nog steeds enthousiast over dit apparaat. Maar ik had gehoopt op minder kinderziektes. Als men bij WD vlug een update uitbrengt, zou ik wellicht nog enthousiaster zijn ;). Maar idd werkt een iso gecreeerd door DVD Shrink perfect op de WD. Zoals gezegd zou ik het fijn vinden om niet bij elke 8 van de 10 films zelf nog een actie te moeten ondernemen om het fatsoendelijk te kunnnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:00:
[...]

Hij schijnt een packed bitstream ook niet zo leuk te vinden?
http://forum.videohelp.com/topic356796.html#1909718
Heb ik nog geen ervaring mee, of gewoon niet opgelet :P
Ik had een film of 80 in Divx staan,en heb die in een avond allemaal omgezet.
Was een poosje gewoon dom files door virtualdub aan het rammen. Een checken en next, dus niet echt opgelet.

Tot nu toe ben ik dik tevreden over het aparaat, hij doet alles wat ik ervan verwacht en als ik eens
paar minuten moet steken in het omzetten van een file, zie ik dat niet als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik had nog een vraagje over dat ding.

ik heb een 24" full hd scherm (245b+) voor de pc en ik wou die aansluiten op de wd tv. ik had er een blokje voor liggen voor hdmi naar dvi te converten. maar beeld geven doe ie niet aan men beeldscherm. het beelscherm reageert licht, het wisselt van 'geen kabel aangesloten' tot een compleet zwart scherm. ook als ik men oude crt tv + men full hd aansluit en de resolutie op 1080p zet, veranderd er niets... (en verander van pal naar ntsc....)

waar zit de gedachtefout?

overigens is me ook opgevallen dat hij bij een lange .wav file (een album met variabele bitrate) op een duur plopjes ging geven. na even kort pauseren en dan weer doorgaan was het weer voor 10 minuten opgehouden. probleem met buffering ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn exemplaar eindelijk ook binnen (met dank aan MMM1956 van dit forum!).

Eerste ervaringen: hij herkent zowel mijn MyBook op HFS+ unjournaled (gisteren op HME2008 gekocht), TransCend SDHC-card FAT32 via adapter, als LaCie schijf HFS+ journaled (geconfigureerd als Time Machine). Op de laatste kan 'ie de inhoud echter niet herkennen, maar dat klopt ook aangezien hij HFS+ journaled niet ondersteunt.

Gelijk even mijn collectie filmpjes doorgelopen: nagenoeg alles speelt 'ie perfect af! DTS geluid zoals besproken niet. Daarnaast mijn .mov-filmpje opgenomen met Panasonic FZ18 ook niet.
Verder alles wel, even een moment in het begin van een mkv wat artifacts, maar die waren gelijk weg.

Verder is hij echt supergebruiksvriendelijk; als iemand dit niet snapt..?!?! Gewoon aansluiten en spelen maar. Het menu werkt soepel, maar een klein beetje traag aangezien alles via een fade gaat.

Wat mij betreft zou embedded ondertiteling van MKV's de belangrijkste update zijn, voor de rest enorm tevreden!

Iemand nog specifieke vragen? Die beantwoord ik graag.

Trouwens: wat een prachtig klein dingetje is het! Je moet hem in het echt zien om te geloven hoe klein 'ie is...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:50:
Heb mijn exemplaar eindelijk ook binnen (met dank aan MMM1956 van dit forum!).

*knip ivm lap tekst*
Aangezien wij volgens mij precies met dezelfde apparaten werken(jij)/willen gaan werken (ik ;)) doet het me goed om dit te lezen! :) Ik ben wel benieuwd wat je van de ondertitels vindt, de weergave ervan. Kun je daar misschien een foto van maken en dat posten? Ben benieuwd op wat voor manier ze niet goed worden weergegeven en of ze lekker scherp zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door MrAcid op 30-11-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(Je hoeft iemand direct boven niet te quoten, hoor. Dat scheelt weer een lap tekst. :) )

Hieronder wat foto's van de WD TV zelf, het menu, en de ondertiteling. Het was een beetje donker al hier, dus de kwaliteit van de foto's laat wat te wensen over...

Complete set-up (Panasonic 37px80, Xbox 360, WD TV, WD MyBook, UPC Mediabox)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/STFuuobpZlI/AAAAAAAABwA/O_WR3ZBTKJ4/s512/P1050069.JPG

Xbox 360, WD MyBook met daarop de (piepkleine) WD TV
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/STFuu2WKd7I/AAAAAAAABwI/Nng0J0QRUp4/P1050070.JPG

MyBook en WD TV upclose. Erg mooie witte power- en usb-lichtjes vind ik zelf
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/STFuu0qGAFI/AAAAAAAABwQ/ci8CZ5Vexts/P1050071.JPG

Ondertiteling: enkele regel
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/STFuwIT00EI/AAAAAAAABwg/_RbxaPrwwZk/s800/P1050083.JPG

Ondertiteling: twee regels
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/STFxNbauiOI/AAAAAAAABws/AJFVtJHchwU/s800/P1050085.JPG

Ondertiteling: twee regels + tijdsbalk bij pauze onderin + options bovenin
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/STFxOadthJI/AAAAAAAABw8/cg3PH5qP1Rg/s800/P1050088.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 17:52 . Reden: Plaatjes gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
En het is niet mogelijk om de plaats wat aan te passen??
Welke idioot heeft dit nou verzonnen (vooral bij 1 regel tekst 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke sourcemedia is dat Coop? Kun je ook wat laten zien van HD en DVD materiaal svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de letters van de ondertitel alleen wit of zit er nog een zwarte rand omheen zodat je ze ook kan lezen bij bv Ice Age.
Ik heb een dvd player van Philips en daar zijn de ondertitels spierwit en een dvdrecorder van Pioneer maar daar van zijn de letters te klein bij divx :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bovenstaande was Heroes, een mkv van 720p. Very nice! Ik zal later nog wat ander materiaal laten zien, hoewel de foto's geen enkel recht doen aan hoe het er in het echt uit ziet (nl. vlekkeloos)!

De letters van de ondertitels hebben wel een zwart randje voor op witte achtergronden, dus het is leesbaar. Je hebt verder geen opties om ze te verkleinen, verplaatsen of veranderen (helaas).

Ach, ik kijk persoonlijk toch alles zonder ondertiteling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die apparaatje gekocht voor de hd media. Ik heb m2ts files van ps3 avchd op een externe hd gezet en die speelt hij prima af. Ook 9 van de 10 mkv bestanden speelde hij goed af. De meeste waren van Eureka. Alleen Shine a light speelde hij niet goed af. De m2ts streams van blu ray rips speelt hij ook vloeiend af. Ik heb zo'm file wel eerst door ts muxer gehaald om de overbodige audio en subs eruit te halen. Alleen bestanden, dus ook br rips met een vc1 codec speelt hij(nog) niet af. Hopelijk bij een volgende firmware zit die codec erin en ook een manier om de subs wat aan te passen. Divx heb ik nooit gebruikt en voor dvd's gebruik ik mijn dvd speler. Puur voor de hd bestanden vind ik dit echt een geweldig apparaatje voor dit geld. Mocht hij ook nog eens die vc1 codec gaan ondersteunen dan kun je zo'n beetje alle hd media spelen.

gr,
Blackadder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

88€ ,je moet ook nog eens btw over de verzendkosten betalen :?
en niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
The_Worst schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:10:
[...]

FAT32 kan geen bestanden aan die groter zijn dan 4GB. NTFS wordt dan vaak weer niet ondersteunt door USB-sticks volgens mij.
USB Stick als NTFS formatteren is geen probleem hoor..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

88€ ,je moet ook nog eens btw over de verzendkosten betalen :?
en niet op voorraad.
dat is pas vreemd, er staat inc BTW.

Ik vind dit wel erg misleidende als ze dat zo op hun website zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Rub3s schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:26:

ik heb een 24" full hd scherm (245b+) voor de pc en ik wou die aansluiten op de wd tv. ik had er een blokje voor liggen voor hdmi naar dvi te converten. maar beeld geven doe ie niet aan men beeldscherm. het beelscherm reageert licht, het wisselt van 'geen kabel aangesloten' tot een compleet zwart scherm. ook als ik men oude crt tv + men full hd aansluit en de resolutie op 1080p zet, veranderd er niets... (en verander van pal naar ntsc....)

waar zit de gedachtefout?
niemand een idee waarom dat niet ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bedankt voor de foto's Dale Cooper! Ziet er erg goed uit allemaal! Die ondertiteling zal wel aangepast worden in de komende FW updates, aangezien je dat overal terug ziet komen als klacht.

Ik zit er over te denken om hem te bestellen bij CentralPoint. Mooie prijs lijkt me, alleen even afwachten wanneer hij weer op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik een Blueray Backup kan afspelen op de WD HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:23:
Heeft iemand een idee hoe ik een Blueray Backup kan afspelen op de WD HD ?
Zou je moeten remuxen, zoals ook op Madhatt.com staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Rub3s schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:26:

ik heb een 24" full hd scherm (245b+) voor de pc en ik wou die aansluiten op de wd tv. ik had er een blokje voor liggen voor hdmi naar dvi te converten. maar beeld geven doe ie niet aan men beeldscherm. het beelscherm reageert licht, het wisselt van 'geen kabel aangesloten' tot een compleet zwart scherm.
HDMI en DVI zijn hetzelfde, alleen wordt DVI veelal voor de PC gebruikt en HDMI voor audio/video. Jij hebt dus een kabel nodig met aan de ene kant een DVI stekker en aan de andere kant een HDMI stekker. (kan ook dmv een adapter blokje) Waarschijnlijk heb jij een verkeert adapterblokje, ik gok zomaar dat aan de de DVI kant niet alle pinnetjes aanwezig zijn...
ook als ik men oude crt tv + men full hd aansluit en de resolutie op 1080p zet, veranderd er niets... (en verander van pal naar ntsc....)
Kun je dit eens uitleggen, ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoelt.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:48:

de WD TV speelt 1080p mkv files zonder stotteren of haperen, echter de subs die in de mkv zitten speelt hij niet mee. ik heb dit opgelost door de subs uit de mkv te extracten via MKVExtract en deze op te slaan als .srt, en die dan in dezelfde map te zetten als de mkv (met dezelfde naam als het mkv bestand).
Jep dat werkt! Alleen jammer dat je soms (i) en (/i) ziet... Dus italic snapt ie niet helemaal... Subs moeten ze echt snel fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ben ik het mee eens. Ondertiteling is (naast USB power-off) de prioriteit voor dit dingetje.

Maar wat werkt 'ie heerlijk verder! Komt mijn mooie Panasonic 37PX80 eindelijk ook tot z'n recht. Vannacht Sin City op 720p gekeken: oogstrelend mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag een optisch kabeltje op aangesloten om zo de films met digitaal geluid te kunnen afspelen, maar tot mijn verbazing hapert het geluid elke 5 a 10 seconden.
Waar kan dit mee te maken hebben? Kabel niet goed? Versterker niet goed? Of speelt de WD TV niet juist digitaal geluid af? Film was volgens mij DTS... is dat misschien de boosdoener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waar heb je hem op aangesloten? Dus waar gaat het geluid naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Caveman schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:36:
[...]

HDMI en DVI zijn hetzelfde, alleen wordt DVI veelal voor de PC gebruikt en HDMI voor audio/video. Jij hebt dus een kabel nodig met aan de ene kant een DVI stekker en aan de andere kant een HDMI stekker. (kan ook dmv een adapter blokje) Waarschijnlijk heb jij een verkeert adapterblokje, ik gok zomaar dat aan de de DVI kant niet alle pinnetjes aanwezig zijn...
http://www.alternate.nl/h...l1=Toebehoren&l2=Adapters
tjah, tjah dat product heb ik gekocht, maar het verschilt minimaal: zoals kleur van dvi slot en er zitten nog 4 kleine gaatjes op de plaats van het - teken op die connector
[...]

Kun je dit eens uitleggen, ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoelt.
ik sluit dan men oude tv aan via composite en men pc scherm aan via hdmi/dvi en selecteer in het menu'tje van wd tv 1080p, maar er veranderd dan weinig (behalve dan dat men oude tv ook, begrijpelijk, niks weer geeft). men full hd pc scherm blijft zwart :/

ach het blijft een mooi apparaatje hoor, daar niet van :) ik heb et vooral gekocht omdat het makkelijk mee te nemen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:03:
Waar heb je hem op aangesloten? Dus waar gaat het geluid naartoe?
het kabeltje gaat naar mijn versterker,
ben er inmiddels achter dat "niet dts" films geen problemen hebben over de optische kabel.
komt dus waarschijnlijk omdat DTS niet ondersteunt wordt door de WD TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou niet juist moeten zijn. Geen DTS zou totaal géén geluid betekenen en niet haperend. De WD ondersteunt geen DTS door de HDMI output maar stuurt deze wel via de toslink uitgang.
[edit]
Dit volgens gebruikers op het AV- en AVS forum. Agent Cooper is denk ik 1 van de weinigen die dit hier kan testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shvt
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-01-2023
Occy74 schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:11:
[...]
USB Stick als NTFS formatteren is geen probleem hoor..
..behalve dat die WD TV hem dan (bij mijn kingston 16GB datatraveler) hem niet meer herkend... tenzij ik iets fout doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...behalve dat ik nog even geen versterker heb staan hier. Die volgt snel.

Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de versterker of bij het bestand ligt; de WD TV geeft DTS in principe gewoon door. Probeer het eens met een andere DTS-film, of misschien met een andere versterker...?

Gebruikers met een DTS-versterker zeggen dat dat gewoon werkt i.c.m. de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Rub3s schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:00:
[...]

niemand een idee waarom dat niet ging?
Ik vermoed dat je scherm de (standaard) HD resoluties (720/1080) gewoon niet ondersteund/accepteerd. Per slot heeft die Samsung een native resolutie van 1920x1200 (16:10) en dat is nou geen 'consumenten resolutie', in ieder geval geen resolutie die in 'tv land' gebruikelijk is.
(is ook geen 'tv' maar een "monitor')

En die andere test situatie van je: ik lees dat je 2 schermen tegelijk aansluit, dat wordt niet ondersteund door de WD TV volgens mij. Als je alleen een CRT tv aansluit via composiet werkt het wel.......

[ Voor 22% gewijzigd door kaajee op 30-11-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

bedankt voor de reacties :)
(hij kan opzich in windows wel 1080p weergeven, al is het dan wel uitgerekt. )

zou het een beetje het probleem zijn dat de wd tv bij het opstarten info krijgt van het beeldscherm ofzo over de reso, maar dat de reso dan te hoog is. als de wd tv dan geen geschikte resolutie ontvangt van de monitor, dat de wd tv dan gewoon de laagste resolutie gaat geven wat men monitor zowiezo niet ondersteunt. (want op de 1 of andere manier steld ie zich automatisch af op het beeldscherm dat je gebruikt).

of ik heb geen goeie converter :P maar aan de buitenkant is er weinig bijzonders te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:24:
Dat zou niet juist moeten zijn. Geen DTS zou totaal géén geluid betekenen en niet haperend. De WD ondersteunt geen DTS door de HDMI output maar stuurt deze wel via de toslink uitgang.
[edit]
Dit volgens gebruikers op het AV- en AVS forum. Agent Cooper is denk ik 1 van de weinigen die dit hier kan testen.
Het bovenstaande klopt als een bus. DTS gaat niet via de HDMI naar de TV, maar wél via optische toslink naar je receiver. Ik heb e.e.a. zo aangesloten en werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dit op Avforums:

1080p.mkv works on WD TV HD if: Width x Height x ReFrames is less than or equal to 8,388,608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Heeft iemand nog tips voor een leuk home cinema setje in combinatie met de WD TV? Wil eigenlijk een normaal setje... Dus rond de 200 Euro. Is dat te vinden met Toslink (aangezien dat nodig is?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Morgen allemaal,

Ook ik heb nog via Alternate de goedkope WD TV HD Mediaplayer weten te bemachtigen vorige week (98 euro incl. verzendkosten)
Deze is via HDMI aangesloten op mijn onkyo TX-SR674E a/v receiver, deze is weer aangesloten op mijn LCD Samsung LE46M87BD.

Mijn vraag:
Via deze setup heb ik geen DTS geluid? Dus via HDMI.
Ben ik nu verplicht om ook nog een extra Toslink aan te sluiten, dit vindt ik persoonlijk toch een beetje jammer/overbodig, omdat HDMI toch juist bedoeld is om digitaal geluid en beeld over 1 kabel te kunnen weergeven, waaronder ook DTS?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:43:
...behalve dat ik nog even geen versterker heb staan hier. Die volgt snel.

Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de versterker of bij het bestand ligt; de WD TV geeft DTS in principe gewoon door. Probeer het eens met een andere DTS-film, of misschien met een andere versterker...?

Gebruikers met een DTS-versterker zeggen dat dat gewoon werkt i.c.m. de WD TV.
bedankt voor de reacties. Ik zou eens moeten testen of het aan de versterker ligt. Is welliswaar gewoon een dts versterker.
Zou het ook te maken kunnen hebben met de audio codecs? Dat WD TV dit bepaalde type wellicht niet ondersteunt? Ik zal eens uitzoeken op welke codec deze film draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:39:
Ik las dit op Avforums:

1080p.mkv works on WD TV HD if: Width x Height x ReFrames is less than or equal to 8,388,608
Ik heb diverse mkv's proberen om te zetten, tot nu toe geen succes gehad. Ik hoop dat ze bij een volgende update het apparaat wat minder kieskeurig kunnen maken. Het is nu echt afwachten of een 1080p film het doet. Ik heb hier met 720p nog geen enkel probleem gehad.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:39:
Ik las dit op Avforums:

dat lijkt me echt sterk. ik heb een stuk of 10 1080p films met .mkv extensie en die doen het allemaal. de hoogte is in veel gevallen wel iets minder dan 1080, maar hoe je het ook wend of keert; het gaat allemaal makkelijk boven die 8,nogwat miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
The_Worst schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:07:
[...]

Ik heb diverse mkv's proberen om te zetten, tot nu toe geen succes gehad. Ik hoop dat ze bij een volgende update het apparaat wat minder kieskeurig kunnen maken. Het is nu echt afwachten of een 1080p film het doet. Ik heb hier met 720p nog geen enkel probleem gehad.
Als je een beetje kwalitatief hoogwaardige 1080p bluray rips hebt, geripped via x264 scenerules, gaat alles prima.
Die usenet crap zal inderdaad de helft van de tijd niet werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Bas Post schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:18:
Morgen allemaal,

Ook ik heb nog via Alternate de goedkope WD TV HD Mediaplayer weten te bemachtigen vorige week (98 euro incl. verzendkosten)
Deze is via HDMI aangesloten op mijn onkyo TX-SR674E a/v receiver, deze is weer aangesloten op mijn LCD Samsung LE46M87BD.

Mijn vraag:
Via deze setup heb ik geen DTS geluid? Dus via HDMI.
Ben ik nu verplicht om ook nog een extra Toslink aan te sluiten, dit vindt ik persoonlijk toch een beetje jammer/overbodig, omdat HDMI toch juist bedoeld is om digitaal geluid en beeld over 1 kabel te kunnen weergeven, waaronder ook DTS?
lees eens dit topic rustig door, deze vraag is al uitgebreid aan de orde gekomen (o.a. 1 pagina terug ;))

Ik heb van t weekend voor een mooi prijsje een zeer nette Yamaha RX-V496RDS op de kop weten te tikken. Komt echt superstrak geluid uit vergeleken bij m'n vintage Pioneer receiver uit '78 ;)

Ga nu ff een optische kabel aanschaffen om de boel met DTS te testen. Ik neem aan dat in tegenstelling tot HDMI kabels de prijs/kwaliteit verhouding bij optische kabels wel relevant is?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Het valt mij op hoe vlug het apparaat krassen krijgt. Het weekend even mee naar huis genomen en er zijn nu al veel krassen te zien op de bovenzijde van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Hij is echt overal uitverkocht! Levertijden zijn 3 tot 14 werkdagen en sommige staat zelfs begin 2009!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is zeker een gewild dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
amahusu schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:47:
[...]
Ik neem aan dat in tegenstelling tot HDMI kabels de prijs/kwaliteit verhouding bij optische kabels wel relevant is?
Nope.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 14-09 17:05
Lisadr schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:47:
Hij is echt overal uitverkocht! Levertijden zijn 3 tot 14 werkdagen en sommige staat zelfs begin 2009!
Ja echt balen, de Mycom in amsterdam op de kinkerstraat had em niet meer en afgelopen weekend naar de mycom in utrecht geweest, wassie ook al uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Net een Toslink kabeltje gekocht, moet zeggen dat dat toch echt wel een stuk fijner is dan dat stereo geluid uit je TV :p

Mooi 5.1 geluidje via homecinema setje nu :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:38:
[...]

dat lijkt me echt sterk. ik heb een stuk of 10 1080p films met .mkv extensie en die doen het allemaal. de hoogte is in veel gevallen wel iets minder dan 1080, maar hoe je het ook wend of keert; het gaat allemaal makkelijk boven die 8,nogwat miljoen.
Ik lees daar dat het echt met de 1080 te maken heeft.
Zodra hij toch minder is in de hoogte, dan behalen mensen toch vaak andere resultaten, waarbij het wel gewoon werkt.

Maar met exact 1080 hoogte, lijkt dat toch de max te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Crusher77 schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:08:
Net een Toslink kabeltje gekocht, moet zeggen dat dat toch echt wel een stuk fijner is dan dat stereo geluid uit je TV :p

Mooi 5.1 geluidje via homecinema setje nu :9~
same here, heb nog een hele discussie gehad met de verkoper (die me een kabel wilde aansmeren van 79,99 :X), uiteindelijk voor een goedkope variant gegaan die 17,99 koste. Het geluid dat nu uit m'n speakers komt klinkt echt superhelder, zowieso al een flinke vooruitgang ten opzichte van stereo. En nu kan ik dus ook genieten van alle mkv movies zonder ze eerst om te zetten _/-\o_

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi zo! Dus... even voor de zekerheid: bij een toslink a.k.a. optical kabel is het net zoals bij HDMI-kabels: digitaal is digitaal, dus heel duur = heel onnodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Jup, zo goedkoop mogelijk! (mijne kostte 5.5 euro, Belkin geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Pap3rclip schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:04:
Jup, zo goedkoop mogelijk! (mijne kostte 5.5 euro, Belkin geval)
kun je zeggen, maar als je vrij veel kabels hebt liggen is eentje die beter shielded (en dus duurder) is toch altijd in het voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Rub3s schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:30:
[...]

http://www.alternate.nl/h...l1=Toebehoren&l2=Adapters
tjah, tjah dat product heb ik gekocht, maar het verschilt minimaal: zoals kleur van dvi slot en er zitten nog 4 kleine gaatjes op de plaats van het - teken op die connector

[...]

ik sluit dan men oude tv aan via composite en men pc scherm aan via hdmi/dvi en selecteer in het menu'tje van wd tv 1080p, maar er veranderd dan weinig (behalve dan dat men oude tv ook, begrijpelijk, niks weer geeft). men full hd pc scherm blijft zwart :/

ach het blijft een mooi apparaatje hoor, daar niet van :) ik heb et vooral gekocht omdat het makkelijk mee te nemen valt
hmmm, als het idd die adapter is dan gebruik je dus een dvi kabel van je monitor naar je mediaspeler. Zo te zien is die adapter wel goed, maar is je dvi kabel dan wel goed ? zitten daar wel alle pinnetjes in ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

er missen idd 2 rijen van 3 pinnen in het midden. misschien is dat het probleem (dat ik voor hdmi naar dvi ook die 6 nodig heb)

ik zal het es een keer gaan testen met een volwaardig dvi kabel :)

nogmaals bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Helox-in-a-box schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:04:
[...]

Ja echt balen, de Mycom in amsterdam op de kinkerstraat had em niet meer en afgelopen weekend naar de mycom in utrecht geweest, wassie ook al uitverkocht...
Alternate schijnt ze begin december weer binnen te krijgen. Dus laten we hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bij Redcoon zijn ze vanaf 3 december in de vooraad. Maar aangezien er veel pre-orders zijn, weet ik niet op ze bij die tijd al op zijn.

Wat mij verbaasd is dat er geen TV's zijn waar dit ingebouwd is. Als het 100 kost, dan zijn de werkelijk kosten veel minder en dus niet duur om al in de TV te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:14:
Bij Redcoon zijn ze vanaf 3 december in de vooraad. Maar aangezien er veel pre-orders zijn, weet ik niet op ze bij die tijd al op zijn.

Wat mij verbaasd is dat er geen TV's zijn waar dit ingebouwd is. Als het 100 kost, dan zijn de werkelijk kosten veel minder en dus niet duur om al in de TV te hebben.
Denk dat dat nog wel gaat gebeuren maar dat zal dan niet een van WD zijn maar van de fabrikant zelf,misschien Philips of Samsung die het als eerste op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
Crusher77 schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:32:
[...]

kun je zeggen, maar als je vrij veel kabels hebt liggen is eentje die beter shielded (en dus duurder) is toch altijd in het voordeel
Tja maar je kan je ook afvragen in hoeverre licht vervormd kan worden door wat elektrische storing van buiten af. Lijkt mij dat dat niet echt mogelijk is. Dus goedkope optische toslink zou het ook gewoon moeten doen.
Heb zelf er gewoon eentje besteld van 1,5m voor 5,95 oid (ex verzendkosten) van HQ.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Lisadr schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:14:
3 december is inmiddels 13 december geworden! Maar hun levertijden kloppen zowiso niet. Dus wees niet verbaast als je het pas in januari hebt!

[ Voor 14% gewijzigd door Lisadr op 02-12-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb erg slechte ervaringen gehad met Redcoon (misleidende/foutieve informatie naderend aan oplichterij), dus raad deze webshop zeker niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Hmm ik had hem bij databyte besteld, http://www.databyte.nl/sh...r=productnaam&zoekterm=wd%hd&zoektype=trefwoord&ProdGrp= ... volgende dag was ie geleverd, vorige week dan. :)
Nu staat de status op 0, dus tja...

Gister was de crash test, mn vriendin was thuis en ging met vriendinnen een film kijken van de harddisk.
En ik was bij een vriend van me Left4Dead aan t spelen. En ik ben niet één keer gebeld, het ging goed schijnbaar. :)
En mn vriendin die moet niks hebben van computers. Ze checkt soms d'r mail en hyves via mn iPhone.
Maar dit ging perfect. :D

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:15
4 December zegt mijn glazen bol. Hopelijk dus 5 december bij wat winkels te krijgen. (sinterklaasje bedankt!?!?!? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Hoe zit het met nieuwe firmwares voor dit apparaat? Worden deze wel snel uitgebracht of duurt het maanden voordat er een nieuwe versie is? Ik wil dit apparaat namelijk ook kopen, maar lees dat er nog wat foutjes in zitten, zoals te hoge ondertiteling (en ook te grote ruimte tussen twee regels), 1080p bestanden spelen niet allemaal en VC1 werkt niet. Gaan deze dingen nog verbeterd/toegevoegd worden of kan ik beter voor een duurder apparaat gaan?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Goedenavond. Ik heb dit mooie apparaat. Mijn ervaringen dusver. Speelt MKV bestanden van 1080p perfect mits <5.1. Ik heb echter het volgende gekmakende probleem.
- Ik open een DVD met DVDShrink
- Ik laat alle audio weg behalve Nederlands
- Ik rip naar ISO
De ISO speelt perfect op m'n PC en als ik hem brand naar DVD werkt het ook prima.
De ISO via m'n WD TV speelt wel op m'n TV maar zonder geluid. Als ik de DVD rip met alleen Engels als audio geeft WD TV wel geluid via HDMI op m'n TV. Het geluidsspoor is geen DTS.
Dit gebeurd bij alle DVD's waar ik alleen het Nederlandse geluidsspoor wil behouden. Als ik kies voor beide geluidssporen dan ziet WD TV beide sporen wel maar laat nog steeds niks horen bij de Nederlandstalige optie.
Kan iemand mij misschien helpen, ik zou het enorm waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Wat bedoel je met mits <5.1? AVC level 5.1 of 5.1 geluid ofzo?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Amiet01 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:44:
Wat bedoel je met mits <5.1? AVC level 5.1 of 5.1 geluid ofzo?
Ik bedoel AVC. Bij AVC 4.1 werkt alles perfect. AVC 5.1 geeft problemen. Is idd verwarrend maar heeft niets met geluid te maken.

De problemen die ik heb zijn de geluidsproblemen zoals hierboven beschreven en het wegvallen van ondertitels als ik een DVD omzet naar ISO of VOB via DVDShrink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
update : wanneer ik mijn originele DVD volledig rip via DVDShrink dan werken alle talen en ondertitels perfect via WD TV. Zodra ik via DVDShrink ook maar iets laat vallen dan werkt WD TV niet goed meer (geen ondertitels en geen taalkeuze). Dit is balen want hele DVD's nemen natuurlijk veel meer ruimte in plus dat ik geen zin heb om al mijn reeds geripte ISO's weg te gooien en opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we geen dingen door elkaar halen, het is al zo verwarrend met al die codecs en containers. Ernie hierboven bedoelt het Format Profile genaamd High@L5.1 en L4.1 zoals al eerder in deze thread beschreven. AVC betekent Advanced Video Codec en is de naam van het Video format in de MKV.
De bovenstaande oplossing voor meerdere audio/sub sporen komt heeft Ernie rechtstreeks van het AVSForum waar hij eerder vandaag hetzelfde had gepost (aha!). Wel handig dat je het hier post Ernie, spaart weer wat leeswerk uit:)

Wel lastig dat de DVD intact gelaten moet worden, kun je het misschien proberen met andere programmas zoals dvdfab en/of clonedvd2 Ernie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Klopt helemaal dat ik hetzelfde probleem ook op AVS heb gepost schaam ik me ook niet voor hoor is ook een mooi forum (gebruik ook dezelfde nick)
Ik heb net met dvdfab mijn originele DVD geript en ook daarmee hetzelfde probleem als met Shrink : alleen de eerste audio titel werkt. Ik zat zelf nog te denken om via een programmatje de volgorde van de audio sporen "om te draaien" zodat Nederlands als eerste spoor staat. Geen idee of dat gaat werken en of het ook werkt voor ISO's waar mijn bron een geripte Shrink DVD is. Enig idee met welk programmatje ik dat zou kunnen proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan moet je volgens mij de DVD editten met een IFO editor zoals PcgEdit. Was er al even naar aan het kijken maar ik word er niet vrolijk van want het is lastig..
Kan wel een wysiwyg versie van zoiets gebruiken maar geen idee waar ik het moet zoeken!

[edit]
Ernie, ik zie in dvdshrink dat je tijdens een re-author van een dvd kunt rechtsklikken op een title en dan kan kiezen voor "Set default Streams', waarna je de standaard audio en subpicture kan aangeven. probeer dat eens?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Ik heb het probleem gevonden. WD TV zoekt naar audio spoor 0x80. is dit niet aanwezig dan hoor je geen audio. als je via shrink iets ript dan behoud je het originele audiospoor. bv 0x82 dus hoor je niets in WD TV. Als je via DVD Decrypter dit audiospoor omzet naar 0x80 dan werkt het bestand in WD TV.
Ik vind wel dat er nogal wat last is van skipped frames maar dit zoek ik og verder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okiedokie.

Als je dat doet, kan je dan nog wel switchen tussen de audiosporen of zit je altijd vast aan 1 werkende audiospoor met de WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb nog een raar probleem. Wellicht dat het aan mij ligt. Ik krijg het niet voor elkaar om een film op 4:3 af te spelen. Dus een volledig gevuld scherm. Ik zie boven en onder een zwarte balk van cq 10 cm..

Heeft iemand een idee, ( behalve dan met de optie inzoomen tijdens de film, maar dan mis ik een aantal cm van de film) om dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:09:
Okiedokie.

Als je dat doet, kan je dan nog wel switchen tussen de audiosporen of zit je altijd vast aan 1 werkende audiospoor met de WD?
Ik heb tot nu toe alleen deze actie gedaan met het weglaten van alles behalve Nederlands. Ik zal deze truc met meerdere audiosporen morgen eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
ernie12121 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:01:
[...]

Ik heb tot nu toe alleen deze actie gedaan met het weglaten van alles behalve Nederlands. Ik zal deze truc met meerdere audiosporen morgen eens proberen
Instellingen audio & video, aspect ratio naar normal ipv widescreen. Film aanzetten, option knop, zoom x2 en je hele scherm is mooi gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij uitleggen wat REFRAMES zijn/betekend?

FPS is dus frames per second. Maar aangezien reframes minstens net zo belangrijk blijken te zijn graag even uitleg wat dat dan precies is. Op google vind ik helaas geen concreet antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:45:
Wie kan mij uitleggen wat REFRAMES zijn/betekend?

FPS is dus frames per second. Maar aangezien reframes minstens net zo belangrijk blijken te zijn graag even uitleg wat dat dan precies is. Op google vind ik helaas geen concreet antwoord.
Reference Frames denk ik? Vermoedelijk complete frames en komen daarna alleen de wijzigingen in de frames, gevolgt weer door een REFRAME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord. Dus dat wil zeggen dat er bij een refFrame van 8, er van de 24fps hooguit 8 frames volledig kunnen wisselen? (Volledige refresh)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of kortgezegd eigenlijk: Een film die een refFrame heeft van 11, en 24fps is; heeft zodoende gemiddeld 11 op de 24 volledig nieuwe beelden.

Klopt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:15
dominator schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:24:
4 December zegt mijn glazen bol. Hopelijk dus 5 december bij wat winkels te krijgen. (sinterklaasje bedankt!?!?!? :P )
Woei, net bevestiging gehad dat er een lading verstuurd word vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:21:
Of kortgezegd eigenlijk: Een film die een refFrame heeft van 11, en 24fps is; heeft zodoende gemiddeld 11 op de 24 volledig nieuwe beelden.

Klopt dat een beetje?
11 reference frames per seconde lijkt me een beetje overdreven, misschien is het per minuut? 5 reference frames per minuut, dus een compleet nieuw frame om de 12 secs? Misschien is het per 30 secs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Het lijkt me niet realistisch dat ze om de 12 seconden pas een volledig frame gaan gebruiken.

Het is geloof ik de bedoeling dat ze 1 volledig frame nemen en daarna een aantal frames die slechts de verschillen met dat reference frame bevatten. Zo herbruik je reeds bestaande info en kan je een video kleiner maken omdat je zaken uit het reference frame herbruikt.

Dus op 24 full frames / seconden, daar gaan ze dan 11 full frames + 13 frames met beperkte informatie van overhouden.

Enfin, dat is hoe het volgens mij werkt, gelieve me te corrigeren als ik fout ben :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 04-12-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de subtitles, de ene x geeft ie ze wel weer en de andere x weer niet. Ook heb ik soms t probleem dat als ik een ISO van een film inlaad dat me hele wdtv vastloopt en dan is de enige oplossing de stekker eruit trekken en er weer indoen. Weet iemand waaraan dit kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Het apparaat ondersteunt alleen srt-bestanden in UTF8-formaat. Dit kan je omzetten met bijvoorbeeld Notepad++. Het apparaat ondersteunt geen ondertiteling die zich bevindt in een mkv-bestand.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.