[Mediaplayer] WD TV Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 436.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar die subs zitten gewoon in dvd ISO ingebouwd dus niet losse subs, dit gaat bij de ene dvd wel goed en bij de andere niet. Ook is t heel vaag dat als me wdtv vastloopt dat 1 bestand opeens 5x wordt weergegeven ook geen id hoe dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
@Sharky, subtitles zijn inderdaad een probleem. Bij een DVD die in zijn geheel is overgezet naar ISO zullen de subs meestal wel werken. Zodra je bv alleen de film + NL ondertitels ript naar ISO zullen de subs meestal niet werken in WD TV ook al werken ze bv wel in Power DVD.
Wat betreft dat vastlopen. Ik denk dat het sowieso handig is om elke ISO in z'n eigen folder neer te zetten. Als je dan kiest voor folder weergave zal je niet elk bestand dubbel of meer zien.
Ik ben zelf volop aan het expirimenteren met de subs maar heb nog geen geluk gehad. Zodra dat verandert laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd zo dat films waar geen menu inzit en alleen film met subs daar werken de subs niet voorderest wel zie ik net. Wat betreft dat vastlopen heb alle bestanden al in een eigen folder staan maar gaat evengoed fout soms. Misschien komt t doordat ik ze met imgburn omzet en ik misschien beter ander programma of andere instellingen kan gebruiken. Btw gebruik voor image de volgende instelling: ISO9660+ UDF. Kan ik beter een andere instelling gebruiken of is dit geen probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heeft iemand een tooltje gevonden om onder Mac OS X de encodings van je .srt files om te zetten naar UTF-8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

MrAcid schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:01:
Heeft iemand een tooltje gevonden om onder Mac OS X de encodings van je .srt files om te zetten naar UTF-8?
Gewoon met Text Edit die meegeleverd wordt ('Plain text encoding' bij Save as).
Of middels de terminal...

iconv -f original_charset -t utf-8 originalfile > newfile

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of die via hdmi ook Dolby True hd decodeert Of Dolby Digital EX ?

gr,
Blackadder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen. Werkt perfect! Beeld via HDMI op mijn LG 42" plasma, en geluid via mijn DTS versterker. Geluid & beeld subliem, ik ben bijzonder tevreden.

WMV is een probleem. Dat hij geen WMV-HD kan zit ik niet zo mee. Maar gewoon oude WMV-tjes speelt ie niet, ook al gebruiken die geen VC-1. Alleen WMV-9 files doen het wel. Maar goed; dat stond ook in de specs dus ik klaag niet. Die oude wmv-tjes staan nu dus in de batch om omgezet te worden naar AVI. Daar is de pc wel even zoet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thumbs up:
  • Beeldkwaliteit en afspeelcapaciteit. Ook de hier genoemde birdscene uit de planet-earth serie speelt ie 'pas du problemo' af. Geen schokje te bekennen.
  • Geluid is fantastisch via de optische output
  • Ik vind het menu mooi, duidelijk en strak. Ik hou niet van poespas, bij WD ook niet zo te zien. Gewoon netjes en mijn vrouw kan er ook prima mee overweg.
  • Snelheid van benaderen: ik ben een folder-freak; heb alles netjes via mappen ingedeeld, en dan werkt het prima. Ik hou niet van tags dus weet ook niet hoe dat werkt.
Thumbs down:
  • De bijgeleverde software is werkelijk prut. Een WMVHD video omzetten kan alleen naar AVI, beeldkwaliteit goed, ondertiteling niet synchroon, geluid niet synchroon. Bout-software dus.
  • Geen 'alfabet' keuze op afstandsbediening. Dat is lastig: even door je muziek afdeling singeltjes heenscrollen is dus no option. Ik heb zo'n kleine 6000 singles. Niet leuk als je naar de letter K moet ofzo. Dus ook niet voor muziek hét apparaat.
  • Foto's kijken is mager. Daar gebruik ik vrolijk mijn media-portal voor.
Conclusie:
Vet apparaat met dik beeld en geluid (bron moet goed zijn; maar dat is logisch!)
Voor de prijs krijg je (vind ik) waar voor je geld.

Popcorn Hour is welliswaar ook mooi; maar duurder -> de chipset is hetzelfde (dus als WD met een firmware-update komt héb je hetzelfde :) Netwerk optie was leuk geweest maar is ook anders op te lossen. Verder vind ik het een plus aan de WD-kant dat die youtube-shit en meuk er allemaal niet op zit.

Van WD een hele aardige en raakgeschoten eerste poging! Toppertje.

- Verre van een media-center: een HD-video center mag het zeker wel heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Popcorn Hour heeft netwerkfunctionaliteit ingebouwd, inclusief een NAS server, en er kan een harde schijf in. Hoe wou je dat met een firmware-update oplossen?
Door te zeggen dat het hetzelfde is, zet je mensen op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik denk ook niet dat hij dat wil zeggen. ik denk dat ie meer bedoelt in de richting van dat het dezelfde compatabiliteit zou kunnen halen als de popcorn en ook betere ondersteuning zou kunnen geven voor o.a. ondertiteling (en wmvhd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:51:
ik denk ook niet dat hij dat wil zeggen. ik denk dat ie meer bedoelt in de richting van dat het dezelfde compatabiliteit zou kunnen halen als de popcorn en ook betere ondersteuning zou kunnen geven voor o.a. ondertiteling (en wmvhd?)
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen zo gefocused op de netwerkfunctie zijn.

1. De meeste hebben gewoonweg geen pc naast hun tv
2. Popcorn hour schijnt ook niet altijd vlekkenloos te werken
3. Wd is plug en play.... voor de meeste (lees massa) is dat werkelijk voldoende. Klein en stil...ideaal
gewoonweg een 2.5 inch harde schijf aansluiten....waarom interne harde schijf erin? ik zie het probleem niet. Eerder een voordeel omdat ik zo met vrienden kan uitwisselen.
4. De meeste eerste kopers (en dat zijn toch deskundigen) zijn er toch enthousiast over. En dat voor een eerste generatie die pas begin nov uit is. Met firmware update kan dat alleen maar beter worden.
5. En wil je dat nog steeds niet geloven...check maar eens hoe druk op de forums (hier en avs) over de WD wordt gediscussieerd.

Als bij de firmware mijn minpunten weggewerkt worden heb ik em meteen in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

totaly agree ;)

vooral dat plug en play vind ik heerlijk :) gisteren heb ik em ook weer naar een aantal vrienden genomen en ffekes aan gesloten en gaan! (en dan lekker met het afstandsbedieningkje spelen). ik moet nog wel een (paar?) uur steken in ondertiteling voor al men films, maar als dat eenmaal gefixt is, is het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de specificaties zou hij ook .mov (quicktime) moeten afspelen, maar doet ie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:05:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom sommigen zo gefocused op de netwerkfunctie zijn.

1. De meeste hebben gewoonweg geen pc naast hun tv
2. Popcorn hour schijnt ook niet altijd vlekkenloos te werken
3. Wd is plug en play.... voor de meeste (lees massa) is dat werkelijk voldoende. Klein en stil...ideaal
gewoonweg een 2.5 inch harde schijf aansluiten....waarom interne harde schijf erin? ik zie het probleem niet. Eerder een voordeel omdat ik zo met vrienden kan uitwisselen.
4. De meeste eerste kopers (en dat zijn toch deskundigen) zijn er toch enthousiast over. En dat voor een eerste generatie die pas begin nov uit is. Met firmware update kan dat alleen maar beter worden.
5. En wil je dat nog steeds niet geloven...check maar eens hoe druk op de forums (hier en avs) over de WD wordt gediscussieerd.

Als bij de firmware mijn minpunten weggewerkt worden heb ik em meteen in huis :)
Komende vanaf een Xbox (met XBMC) is voor mij, en vele anderen een netwerkfunctie een groot gemis bij de WD TV. Ik heb een Popcorn Hour gehad, maar was er niet blij mee. Een paar maanden mee gewerkt, hopende op een goede firmware, maar uit frustatie maar doorverkocht. Daar is er ook een grote achterban met gebruikers/discussiefora etc. Maar je blijft afhankelijk van de ontwikkelaar.

Uiteindelijk een Mac Mini aangeschaft en daar Plex op geinstalleerd. Geweldige ervaring, alles werkt meteen maar het prijskaartje was wel hoog. Downloaden via Usenet/Torrents op m'n NAS. En geen geklooi met bestanden kopieren etc. Als het gedownload is (zelfs gedeeltelijk, divxjes) dan kun je film al kijken. Hoe je het draait of keert, een netwerkfunctie is zeer handig en gebruikersvriendelijk in de zin van dat je niets hoeft te kopieren. Eenmaal een goede workflow opgezet te hebben en dan kan iedereen in je gezin overweg hiermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 07-12-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:26:
Popcorn Hour heeft netwerkfunctionaliteit ingebouwd, inclusief een NAS server, en er kan een harde schijf in. Hoe wou je dat met een firmware-update oplossen?
Door te zeggen dat het hetzelfde is, zet je mensen op het verkeerde been.
Ik zeg ook niet dat dát op te lossen is met firmware. Alleen de codec ondersteuning en dergelijke.
Ik wil ook niet tezeer vergelijken; maar een externe nas-schijf met usb aansluiting (de behuizing) koop je voor vijf tientjes. Een schijf moet je voor de PH ook kopen, dus die prijs kun je laten voor wat het is. Heb je dus met de WD een nette oplossing voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe slaan jullie een dvd op op jullie wdtv, als ISO, of VOB of op een andere manier, want ISO gaat niet altijd goed bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Raar genoeg heb ik proberen met het aansluiten van mijn WD TV aan mijn Samsung LE40A656...
Via composite doet tie het perfect, alleen hij wil in de settings menu niet HDMI pakken.
Indien ik HDMI kies dan knalt me tv op zwart en moet ik een andere source kiezen natuurlijk.
Maar die is dus niet te vinden... even laten doet composite het weer, maar ja dat wil je ook niet natuurlijk als je net een nieuwe HD TV gekocht hebt.

Alle HDMI-ingangen geprobeerd maar geen mooi beeld. Terwijl ik met zelfde HDMI ingang wel gewoon met laptop via HDMI kan aansluiten, dus ingang doet et wel gewoon

HDMI-kabel is net nieuw dus daar kan het haast niet aan liggen... toch nog even een kabel van iemand lenen om te kijken of et dat niet is. Zou niet mogen maar ja...

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:03:
Hoe slaan jullie een dvd op op jullie wdtv, als ISO, of VOB of op een andere manier, want ISO gaat niet altijd goed bij mij?
ISO geeft geen problemen voor mij gebruik magic iso maker en dan de dvd video ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny Cash schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:16:
[...]

ISO geeft geen problemen voor mij gebruik magic iso maker en dan de dvd video ISO
Ok dan ga ik ff proberen of t met dat programma beter gaat heb t zelf met imgburn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:11:
Raar genoeg heb ik proberen met het aansluiten van mijn WD TV aan mijn Samsung LE40A656...
Via composite doet tie het perfect, alleen hij wil in de settings menu niet HDMI pakken.
Indien ik HDMI kies dan knalt me tv op zwart en moet ik een andere source kiezen natuurlijk.
Maar die is dus niet te vinden... even laten doet composite het weer, maar ja dat wil je ook niet natuurlijk als je net een nieuwe HD TV gekocht hebt.

Alle HDMI-ingangen geprobeerd maar geen mooi beeld. Terwijl ik met zelfde HDMI ingang wel gewoon met laptop via HDMI kan aansluiten, dus ingang doet et wel gewoon

HDMI-kabel is net nieuw dus daar kan het haast niet aan liggen... toch nog even een kabel van iemand lenen om te kijken of et dat niet is. Zou niet mogen maar ja...

Iemand een idee wat het kan zijn?
Nadat je de TV op hdmi hebt geschakeld moet je even wachten voor de WD ook is overgeschakeld. Ik heb hier ook mee zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:46:
[...]

Nadat je de TV op hdmi hebt geschakeld moet je even wachten voor de WD ook is overgeschakeld. Ik heb hier ook mee zitten klooien.
Hoe bedoel je precies?

Mijn WD TV staat in het begin op composite (anders zie ik ook niks), daarna zit ik hem bij settings op HDMI.
Dan knalt me tv op zwart (omdat die geen composite meer ziet) en dan zet ik mijn TV op het goede HDMI-kanaal.
Maar ja dan zie ik dus ook niks... ook niet na even wachten...

Seconde of 5 later knalt me WD TV automatisch weer terug naar composite en kan ik dus weer wat zien. Helaas niet via HDMI dus...

Rare is overigen wel (of kan dat wel?) is dat ik via composite wel gewoon 1080P-rips kan kijken...
Indien de gele stekker van composite eruit haal dan knalt het beeld ook weg, dus het is echt niet via HDMI.

Zoals ik al zei moet ik nog even me HDMI kabel checken... kan haast niet dat het dat is, aangezien die net nieuw is... maar ja heb raardere dingen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het volgende het geval.

Ik had mijn WD met composite en HDMI aangesloten.
Als je hem op HDMI zet dan gaat de WD 'voelen' of het zijn signaal kwijt kan.
Als ik dan overschakelde naar HDMI op mijn TV, dan duurt dat even op mijn TV.
Voordat mijn TV op HDMI was geschakeld was de 'voelperiode' (ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden) alweer voorbij; en schakelde de WD weer terug naar composite.

Dus.... heb ik op composite wel de optie HDMI gekozen en de balk op de juiste resolutie gezet. Maar nog NIET gekozen.
Dan schakel ik op mijn TV naar HDMI.
En dán pas op de remote 'enter'. Je ziet dus niet dat je kiest.
Nu merkt de WD wél dat hij het signaal kwijt kan.
En dan even afwachten, en voila... daar is het beeld!

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Dat is inderdaad wel idioot gemaakt dat ze daar geen rekening mee houden! Ik heb ook een kwartier zitten klooien voor ik deze work-around had gevonden.

Dat je wel 1080p films via composite kunt kijken is niet vreemd: al is wat je ziet dan een normale resolutie. Hij downscaled dan gewoon naar composite. Maar dat zul je wel zien als je HDMI aan de praat hebt... dat beeld is écht goed!!

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

knorrewiets, dank voor je "workaround"!

Ga gelijk vanavond even proberen of dit werkt.

Weet ook niet of ik al dat HDMI-"kanaal" kan kiezen op mijn tv als er geen "signaal op staat", maar dat ik pas vanavond.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42
Volg al vanaf pagina 2 dit dingetje en aangezien de nieuwe TV vorige week is binnengekomen, toch maar overgegaan tot het kopen van de WD TV boven een NMT :)

Gezien de voornamelijk positieve ervaringen hier zal het vast geen miskoop zijn, alleen nu even kijken of het gebrek aan een netwerk aansluiting me parten gaat spelen :P maar ja wat verwacht je voor 99 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
het kan zijn dat deze vraag de revue al is voorbij gegaan maar ondersteunt dit toestel ook:
DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD.

want heb hierop nog steeds geen duidelijk antwoord.
Heb al begrepen dat dts via reciever kan worden afgespeeld. maar of de voorgenoemde worden doorgezonden, heb ik nog geen antwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nu waarschijnlijk achter waarom me wdtv sommige ISO's niet altijd goed afspeelt. Het zijn namelijk precies de ISO's die NTSC zijn. Normaal is dat op me dvd speler geen probleem maar als ik ze afspeel met me wdtv dan loopt ie soms vast. Het maakt trouwens ook niet uit of ik me wdtv op ntsc zet als ik wil afspelen want dan doet ie t nog steeds niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Tha BasZ schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:47:
knorrewiets, dank voor je "workaround"!

Ga gelijk vanavond even proberen of dit werkt.

Weet ook niet of ik al dat HDMI-"kanaal" kan kiezen op mijn tv als er geen "signaal op staat", maar dat ik pas vanavond.

Dank alvast!
Mmm net even geprobeerd, maar kan met geen mogelijkheid het HDMI-'kanaal' (source) kiezen wat nog niet actief is. Andere 'kanalen' (source) bijv. HDMI zijn ook grijs en niet te kiezen.

Iemand nog een idee? Heb dus een Samsung LE40A656.

/EDIT:
Uit et Samsun topic heb ik dit:
Je kunt alleen een HDMI bron kiezen als er ook daadwerkelijk iets op aangesloten is EN aanstaat. Met andere woorden, je TV "ziet" jouw PC niet. Dat kan liggen aan de gebruikte DVI-->HDMI kabel, maar heb je ook gekeken of je wel beeld naar de TV stuurt? Als je aan je PC ook een monitor hebt hangen, schakel dan de ondersteuning voor het tweede beeldscherm in, dat gaat niet automatisch.

Kortom me TV ziet me WD TV "niet"??

[ Voor 29% gewijzigd door Tha BasZ op 08-12-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ThaBasZ

Ik heb dezelfde opzet als jij. Ik sluit de WD TV alleen met HDMI aan op de 40A656. Dus component kabel NIET aansluiten. Ook heb ik de HDMI ingang een naam gegeven op de samsung.
Succes. Het werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:27:
He ThaBasZ

Ik heb dezelfde opzet als jij. Ik sluit de WD TV alleen met HDMI aan op de 40A656. Dus component kabel NIET aansluiten. Ook heb ik de HDMI ingang een naam gegeven op de samsung.
Succes. Het werkt dus wel.
Als ik de WD TV alleen via HDMI aansluit dan kan ik dus ook niet van composite naar HDMI kiezen in de instellingen van de WD TV omdat ik niks kan zien. :)
Indien ik eerst zowel composite aansluit als HDMI en dan eerst via HDMI de tip hierboven uitvoer en dan composite eruit trek voordat ik HDMI kies en dan "blind" HDMI kies blijft op mijn Samsung nog steeds de desbetreffende HDMI-source grijs en dus niet te kiezen.
Op een gegeven moment gaat mijn WD TV weer terug naar composite en kan de gele stekker er weer in doen en weer "verder".

Maar dus nog steeds niet via HDMI...

Volgens mij mis ik wat of doe ik wat verkeerd :)
Heb overigens al meerdere HDMI sources geprobeerd met allemaal een naam (van DMA tot VCR tot TV etc.)

Ik kan me HDMI-kabel nog proberen of dat het is... maar zoals ik al zei is die net nieuw. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tha BasZ op 08-12-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ: volgens mij zijn we langs elkaar heen aan het praten of snap ik je niet. Waarom sluit je die composiet kabel aan? Die mag je gewoon in zijn zakje laten (of weg fl*kkeren) Je hoeft helemaal niet eerst composiet aan te sluiten, dan HDMI selecteren en dan omteschakelen.
Wat gebeurd er als je de spanningsstekker uit de WD TV trekt, vervolgens alleen HDMI aansluit en dan de spanning er op zet en je tv naar de poort zapt mbv de source button?

Ik heb vervolgens in de instellingen HDMI op autoformat gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:21:
hey,
het kan zijn dat deze vraag de revue al is voorbij gegaan maar ondersteunt dit toestel ook:
DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD.

want heb hierop nog steeds geen duidelijk antwoord.
Heb al begrepen dat dts via reciever kan worden afgespeeld. maar of de voorgenoemde worden doorgezonden, heb ik nog geen antwoord op
Kijken of de website of lees het topic even vlug door?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny Cash schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:55:
[...]

Kijken of de website of lees het topic even vlug door?!
vraag was al eens gesteld op pg. 10 maar ik zie geen duidelijk antwoord... mss lees ik erover of ben ik gwn te dom om het te begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorteXkelvin:
Je bent niet dom. Het staat nergens in de manual of op de WDC website. Ik was er van uitgegaan dat het niet kon. Ik heb geen receiver met HD formaat decoders (laat staan HDMI aansluiting) dus ik kan het niet voor je uitproberen. Misschien iemand anders op het forum die wel hardwarematig bij de tijd is die het voor je kan proberen? Zowieso bevat de WD TV nauwelijks audiocodec's dat kan niet gezien de lage prijs volgens mij. Maar pass-thru over HDMI zou moeten kunnen (SPDIF is te langzaam voor HD audio had ik begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:03:
Tha BasZ: volgens mij zijn we langs elkaar heen aan het praten of snap ik je niet. Waarom sluit je die composiet kabel aan? Die mag je gewoon in zijn zakje laten (of weg fl*kkeren) Je hoeft helemaal niet eerst composiet aan te sluiten, dan HDMI selecteren en dan omteschakelen.
Wat gebeurd er als je de spanningsstekker uit de WD TV trekt, vervolgens alleen HDMI aansluit en dan de spanning er op zet en je tv naar de poort zapt mbv de source button?

Ik heb vervolgens in de instellingen HDMI op autoformat gezet.
Geen idee of we langs elkaar heen praten. :)

Ik had dat wat jij bedoeld volgens mij al een keer geprobeerd en dat deed het dus niet, dus vandaar dat ik met composite in de weer ben geweest want die deed het wel.
Maar ik zal het nogmaals proberen en dus volkomen op 0 beginnen en alleen HDMI-kabel te gebruiken en dan weer aan te zetten.
Ik laat het nog wel even weten of dat werkt!

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 09-12-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine vraagje: als ik mijn WD TV aanzet begint hij altijd in de categorie 'Photo'. Is er een manier om in te stellen dat hij in 'Video' begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:22
Heb een vraagje, mijn WD TV doet er zo'n 5-10 minuten over voordat hij mijn WD Passport herkend, daarna gaat hij pas de Hdd doorzoeken. Is dit normaal? (Het lampje van mijn Passport gaat wel aan) Ook .m2ts files speelt hij niet af, ik zie overal op internet dat hij het gewoon afspeeld?

Alvast Bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Lars Kremers op 09-12-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de WD TV en My Book Passport ontvangen. Zalig ding die WD TV. Ik heb wel geen HD TV maar ik bekijk nu 720p .mkv's via composite en het beeld is prachtig! Het is precies of je naar een echte DVD aan het kijken bent.

Ik moet de ondertitels nog testen maar ik geef alles al een dikke 9/10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

als hij heel je hd gaat doorzoeken dan is het normaal ja, maar je kan ook instellen dat je zelf alles zoekt (mbv de explorer die erin zit)

bij mij speelt ie m2ts perfect af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nou to be continued denk ik...

Krijg de WD TV met geen mogelijkheid via HDMI op me Samsung (LE40A656) te laten draaien.

Alles uitgeschakeld en alleen via HDMI kreeg ik niks te zien... de source was zelfs niet actief in me menu.
Ook via de switch composite naar HDMI zonder te kijken (ook andere tip) nogmaals geprobeerd, ook geen goed resultaat.
Na alle (goede) tips waarvoor ik overigens erg dankbaar voor ben, werkt m'n WD TV dus alleen via composite.... 8)7

Overigens verschillende HDMI-ingangen probeert, zonder of met naam... Ook de HDMI-ingangen gechecked door me laptop aan te sluiten en ze werken gewoon allemaal (gelukkig!). :)
Ga nu even kijken of ik ergens een HDMI kabel kan lenen om te kijken of dat het is, anders moet de WD TV denk ik toch echt terug want dan is die gewoon defect. Kan namelijk niks anders verzinnen... :(

Dacht dat ik wel wat van aansluiten van hardware wist, maar dit heb ik nog nooit gehad. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tha BasZ op 09-12-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ik zit al twee weken op mijn WD TV te wachten :(

WD krijgt van de leverancier de schuld!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Lisadr schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:35:
Ik zit al twee weken op mijn WD TV te wachten :(

WD krijgt van de leverancier de schuld!
Das bijzonder,ik kreeg vandaag een mail van Redcoon dat ie verstuurd was via GLS.
Dus als iemand m nog wil hebben/kopen,daar is hij nu blijkbaar leverbaar.

Ik heb al een aantal iso's gemaakt en een paar 1080p films op mijn schijf staan,ben benieuwd of mijn HD ready tv (philips 32pf9830) deze goed kan downscalen.
Ik heb iig een mail gestuurd naar philips en die konden melden dat een productspecialist met mij contact zou opnemen.

Maar naar wat ik heb begrepen moet een HD ready tv zowieso kunnen downscalen,of heb ik het nu mis?Want na lang googlen is dat hetgene wat ik heb kunnen vinden,dit is volgens specificaties van de HD instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
@Corona

Ik had het 3 weken geleden besteld bij Redcoon omdat de levertijd 1 dag was. Ik kreeg 2 weken geleden te horen dat levertijd verplaatst was naar vanaf 13 december. Dus belde ik pixmania. Zij vertelde mij dat ik het binnen 2 dagen zou hebben. Dat hebben ze 1 week volgehouden en nu is het verplaatst naar 15 december. WD krijgt de schuld.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:42:
Ga nu even kijken of ik ergens een HDMI kabel kan lenen om te kijken of dat het is, anders moet de WD TV denk ik toch echt terug want dan is die gewoon defect. Kan namelijk niks anders verzinnen... :(
Op het avsforum wordt gesproken over een eerste batch van deze apparaten waar bij van enkele exemplaren de hdmi poort defect was en deze zijn vervangen door WD na contact. Ik zou zeggen; sluit m ff aan bij de buurman en als er geen beeld is WD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Lars Kremers schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:19:
Heb een vraagje, mijn WD TV doet er zo'n 5-10 minuten over voordat hij mijn WD Passport herkend, daarna gaat hij pas de Hdd doorzoeken. Is dit normaal? (Het lampje van mijn Passport gaat wel aan) Ook .m2ts files speelt hij niet af, ik zie overal op internet dat hij het gewoon afspeeld?

Alvast Bedankt.
Ik had het probleem ook en dit kwam (waarschijnlijk) omdat ik de schijf had omgezet naar ntfs met het 'convert' commando. Hierdoor heeft WDTV waarschijnlijk problemen om de schijf te herkennen. Een simpele maar langdurige format heeft het opgelost:
code:
1
format k: /fs:ntfs /a:8192

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Een quote uit de review van Gadgetzone: "It can’t play Blu-ray rips if they are in 1080p24 format". Wat bedoelen ze hier nou precies mee? Al mijn MKV bestanden zijn namelijk 1080p24. En hoe zit het met eventuele ondersteuning voor vc1? Gaan ze hier ondersteuning voor toevoegen via een firmware update? En hoe zit het met firmware updates voor dit apparaat, worden deze vaak gereleased? Ik wil dit apparaat wel kopen, maar ben nog aan het twijfelen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met Blu-ray rips bedoelen ze bij Gadgetzone niet mkv-bestanden, maar een letterlijke rip (dus dan heb je een Blu-raymapje op je harde schijf staan. MKV gaat perfect!

De eerste firmware update komt waarschijnlijk in januari; over vc1-ondersteuning is nog niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Amiet01 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:56:
Een quote uit de review van Gadgetzone: "It can’t play Blu-ray rips if they are in 1080p24 format". Wat bedoelen ze hier nou precies mee? Al mijn MKV bestanden zijn namelijk 1080p24. En hoe zit het met eventuele ondersteuning voor vc1? Gaan ze hier ondersteuning voor toevoegen via een firmware update? En hoe zit het met firmware updates voor dit apparaat, worden deze vaak gereleased? Ik wil dit apparaat wel kopen, maar ben nog aan het twijfelen.
Och net vandaag m'n glazen bol vergeten, maar wacht even, kijk anders eens op deze pagina......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:46:
[...]

Op het avsforum wordt gesproken over een eerste batch van deze apparaten waar bij van enkele exemplaren de hdmi poort defect was en deze zijn vervangen door WD na contact. Ik zou zeggen; sluit m ff aan bij de buurman en als er geen beeld is WD bellen.
Zou zonde zijn als die defect is...
Maar ja ik hou jullie op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Is er ergens een pagina waarop we meer informatie van WD kunnen lezen? Toen het product net uit was waren er reacties te vinden van "ScottWD" op verschillende fora en blogs. Die heb ik echter al een tijdje niet meer gezien. Misschien hebben ze er ergens een blog over ofzo? Zou mooi zijn! Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dit topic staat redelijk wat informatie, hoor. :)

En als je iets mist, vraag het maar, ik (en velen anderen) hebben hem al staan en helpen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het gaat me dan vooral om komende updates. :) Ik vraag me af waar jullie die informatie vandaan halen.

Fabrikanten van de NMT's zijn vaak erg actief op het internet in communities waardoor je direct met de producenten kunt praten/direct kunt volgen waar ze mee bezig zijn. Misschien heeft WD dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat iemand in dit topic WD gemail had over een aanstaande update, en als reactie kreeg dat ze hard bezig zijn, dat 'power management' de hoogste prioriteit heeft (shutdown on device shutdown wordt sowieso gefixt), en dat de eerste update hoogstwaarschijnlijk in januari beschikbaar komt.

Ik heb nog niks gehoord of gevonden zoals jij noemt, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

WD was actief op het avsforum onder de naam ScottWD. Er is echter al een tijdje niet meer van hem gehoord.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laten we dat maar opvatten als dat ze daar druk aan het werk zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:22
The_Worst schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:49:
[...]

Ik had het probleem ook en dit kwam (waarschijnlijk) omdat ik de schijf had omgezet naar ntfs met het 'convert' commando. Hierdoor heeft WDTV waarschijnlijk problemen om de schijf te herkennen. Een simpele maar langdurige format heeft het opgelost:
code:
1
format k: /fs:ntfs /a:8192
Bedank,

Ik heb hem inderdaad convert naar ntfs, ik zal hem nu even backupen en formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Korte vraag:

Ik heb 3 harde schijven met HD content. Is het mogelijk om in de WD TV een dongle te hangen en dan daar de 3 schijven aan? Herkent hij ze dan nog allemaal? Of is het apparaat gelimiteerd aan 2 HDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voorlopig kan er maar met twee schijven gewerkt worden. Hubs worden niet ondersteund. Ik dacht echter gelezen te hebben dat dit in de toekomst wel mogelijk gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:01:
WD was actief op het avsforum onder de naam ScottWD. Er is echter al een tijdje niet meer van hem gehoord.
Scott is terug gefloten door zijn sueprvisor.

Hij mocht geen uitlatingen meer doen op de forums.

Posts van hem zijn volgens mij ook verwijderd.

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
Misschien nog even ten overvloede maar ik wil toch nog even wat uitleggen over levels in avc encodingen.

De WD TV (en de popcorn hour) kunnen H.264/MPEG-4 AVC bestanden afspelen maar dan moeten die bestanden wel aan maximaal lvl 4.1 voldoen.
Dit houdt in dat de maximale resolutie 2048x1024 is op 30 fps met maximaal 4 reference frames.
Nu zul je die in het dagelijkse leven vrijwel nooit tegen komen maar de meer gangbare 1920x1080 en 1280x720 wel.
Ook die moeten dan aan bepaalde voorwaarden voldoen om te kwalificeren als Level 4.1.
Ik zal jullie niet dood gooien met encoder settings maar een springt er vaak wel uit en dat zijn het aantal reference frames.
Een reference frame is een frame waarvan de encoder/decoder kan zien wat er veranderd is. Normaal gesproken is dit '1' want alleen het eerste vorige frame kan worden gebruikt als referentie. In h.264 kunnen dat er meerdere zijn(16 maximaal uit mijn hoofd). Dat betekent dat niet het vorige maar zelfs 16 frames daarvoor als referentie kunnen worden genomen.

Om L4.1 compliant te zijn kunnen op 1280x720 maximaal 9 reference frames gebruikt worden. Op 1920x1080 maximaal 4.
Als dit aantal overschreven worden is het niet meer L4.1 compatible. Voor zover ik kan zien is dit een hardware dingetje en zal dat ook in de toekomst niet veranderen.

Dit betekent dat als je een bestand tegenkomt dat volgens de 5.1 standaard is gecodeerd, dit niet zal werken op een hardware speler(ik geloof dat bijvoorbeeld de PS3 er ook niet mee om kan gaan). Je zult het bestand dan opnieuw moeten encoderen.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

duke99 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:48:
Dit betekent dat als je een bestand tegenkomt dat volgens de 5.1 standaard is gecodeerd, dit niet zal werken op een hardware speler(ik geloof dat bijvoorbeeld de PS3 er ook niet mee om kan gaan). Je zult het bestand dan opnieuw moeten encoderen.
Hmmm, net even geprobeert op mijn pocornhour maar L5.1 speelt ie gewoon af hoor... of mediainfo moet het fout aangeven.

Uit mediainfo:
Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 16 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 23s 41ms
Bit rate : 33.1 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
Ik weet niet hoe goed mediainfo is.
Ik gebruik zelf avinaptic http://fsinapsi.altervista.org/code/avinaptic/index.html

Het zou goed kunnen dat ik het verkeerd begrepen heb en dat de popcorn wel L5.1 kan afspelen.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

• Corona
Ok,heb m ook binnen,en voor degene die een hd ready tv heeft kan ik het volgende zeggen.
Mijn tv (philips 32pf9830) schakelt naar 1080i bij 1080p films,dus ook 1080p kan je dan bekijken,ik wel iig.

Nu alleen even ondertitels eruit slopen en genieten van mooi beeld :D

Oh ja,elke keer lees ik de vraag speelt ie Dolby digital en alle varianten daarvan,ook DTS dus,als je een goede versterker hebt,met daarin die decoders dan maakt het niet uit of de wd tv het niet aankan,je sluit m aan op de optical out en je versterker doet de rest,het enige wat dit apparaat doet is het geluids signaal doorgeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Corona op 11-12-2008 12:59 ]

Verwijderd

duke99 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:34:
Ik weet niet hoe goed mediainfo is.
Ik gebruik zelf avinaptic http://fsinapsi.altervista.org/code/avinaptic/index.html

Het zou goed kunnen dat ik het verkeerd begrepen heb en dat de popcorn wel L5.1 kan afspelen.
dit is van toepassing om de resolutie die wordt getoond.

Alleen op full hd resolutie zal dit zo zijn, bij lagere of afwijkende resoluties kan l5.1 prima spelen.

het hangt van meerdere factoren dus af.

Verwijderd

Nog een handige tip van het AvsForum:
het is in het Engels, maar dat geeft hopelijk niet, toch?

Het gaat over MKV files en hoe je de subtitles erbij kan krijgen!!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
I have done something I didn't know was possible, I used
"http://dsrt.boom.ru/down-eng.htm
DSRT
Just drop a mkv-file (damaged MKV & ASS/SSA also accepted) into DSRT.
Alt+Shift+I - Convert ASS to SRT
Ctrl+F7 - remove overlaps and other errors
or
Alt+F11 - remove errors and... just try it. cool.gif
Ctrl+S - save. Ctrl+Shift+S save as ASCII.
F4 shift.
Alt+V edit with video.
See. "Script" menu & readme for other options."

to extract subtitle files and convert them to srt from an mkv-container.
So, I extracted both the Swedish and the English subtitles, put them in the same folder as the movie file, they have the same name, except for "swe" in the end of the Swedish srt file. To my amazement you can switch between the 2 subtitle files with Options! So, in principal, you could have many different subtitle files, just change the ending of the file name, to swe, rus, pol, whatever you want, and you can switch between them when you want on the Options menu. Of course all the subtitle files have to be in srt format, UTF-8.

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:04 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:04:
Nog een handige tip van het AvsForum:
het is in het Engels, maar dat geeft hopelijk niet, toch?

Het gaat over MKV files en hoe je de subtitles erbij kan krijgen!!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
I have done something I didn't know was possible, I used
"http://dsrt.boom.ru/down-eng.htm
DSRT
Just drop a mkv-file (damaged MKV & ASS/SSA also accepted) into DSRT.
Alt+Shift+I - Convert ASS to SRT
Ctrl+F7 - remove overlaps and other errors
or
Alt+F11 - remove errors and... just try it. cool.gif
Ctrl+S - save. Ctrl+Shift+S save as ASCII.
F4 shift.
Alt+V edit with video.
See. "Script" menu & readme for other options."

to extract subtitle files and convert them to srt from an mkv-container.
So, I extracted both the Swedish and the English subtitles, put them in the same folder as the movie file, they have the same name, except for "swe" in the end of the Swedish srt file. To my amazement you can switch between the 2 subtitle files with Options! So, in principal, you could have many different subtitle files, just change the ending of the file name, to swe, rus, pol, whatever you want, and you can switch between them when you want on the Options menu. Of course all the subtitle files have to be in srt format, UTF-8.

Correct me if I'm wrong.
Dit gaat over hoe je ondertiteling uit een mkv kan halen (als deze het heeft) en vervolgens als srt formaat kan opslaan. Ik vraag me af of hij niet gewoon de ingebakken subs te zien krijgt ipv de hernoemde srts.

Verwijderd

Bovenstaande posts zijn niet geheel juist.

MKV's uit elkaar trekken (voor h264, ac3. ass, srt, etc) doe je met MKVextractGUI.
Omzetten van .ASS ondertitels naar .SRT ondertitels gaat doodeenvoudig met SubResync, onderdeel van vobsub. Dit doet DSRT ook eenvoudig. DSRT kan mkv bestanden níet uit elkaar halen, maar wel de ingebakken ondertitels controleren en herstellen en eventueel buiten de mkv als tekstbestand aanmaken. Handig tooltje dat zeker!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:49 ]

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Jammer is dan wel dat je de mooie mkv subs (kleuren, lettertypes, ...) niet meer hebt en dat je van de rare ondertitels krijgt van de WD TV (zo ver uit elkaar :s)

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

als je ondertiteling wil voor een .mkv, moet je dan de srt dezelfde naam geven als de mkv?

en weet iemand of het ook mogelijk is om een .srt toe te voegen aan een losse dvd structuur? (met allemaal .vob's)

• Corona
Pap3rclip schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:24:
Jammer is dan wel dat je de mooie mkv subs (kleuren, lettertypes, ...) niet meer hebt en dat je van de rare ondertitels krijgt van de WD TV (zo ver uit elkaar :s)
Idd,dat is mij ook opgevallen,misschien kunnen ze dit wel fixen met een firmware update :S
Dat de woorden wat uitgestrekter zijn maakt mij niet zoveel uit,maar een extra regel tussen 2 boven elkaar staande zinnen vind ik ook niet zo prettig.
Maar tot nog toe ben ik erg blij met dit apparaat,ik heb een 120 gb hd van maxtor eraan gehangen,mijn andere van 500 gb gebruik ik voor andere doeleinden.
Toch snel maar een grotere schijf kopen en deze in de case van mijn oude maxtor plaatsen (als dat uberhaupt gaat).

Verwijderd

srt dient inderdaad dezelfde naam te hebben als de mkv

@pap3rclip: de spacing in de ondertitels is inderdaad behoorlijk vervelend. Lijkt mij dat dit soort dingen kunnen worden aangepast, misschien zelfs wel met DSRT. Helaas heb ik nog geen WD HD dus kan ik niets testen. Ik zou zeggen; download dsrt en aan de slag!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Zal ik doen als ik de mijne krijg (na de examens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Voor de mensen die mijn verhaal volgen...
Net even getest bij een vriend van mij met een andere HDMI-kabel en dat doet et natuurlijk perfect.

Ook met andere TV en mijn HDMI-kabel geprobeerd en 0, niks...

Kortom duidelijk een defecte HDMI-kabel, morgen even omruilen dus!
Erg raar want hij is gloedjenieuw... maar ja blijkbaar kunnen die ook kapot gaan op een of andere manier.

Gelukkig dus niet een kapotte WD TV!

Dank voor jullie meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gelukkig! Scheelt weer een hoop gezeur met garantie, zeker met de schaarste van die dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tooltje voor Mac om de DTS van een mkv te converteren naar AC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:38:
Iemand een tooltje voor Mac om de DTS van een mkv te converteren naar AC3?
Is dat uberhaupt wel mogelijk??Want naar mijn idee zijn het 2 verschillende standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Het is zeker mogelijk want dat doe ik nu ook om mkv's met dts af te kunnen spelen op de WD TV :)
Het is trouwnes al iets dat ze jaren doen bij het rippen van dvd's naar divx ... bij een mkv is het niet anders omdat mkv een container is dus het audio spoor zou toch redelijk easy te vervangen moeten zijn

De tool is te vinden in dit topic ... maar wel windows only denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door DaRKie op 12-12-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Een vraag van mijn kant,

ikz ie redelijk wat content voorbij komen,en dat is oa .mkv,wmv10hd (speelt ie niet af) maar ook AVCHD,ofwel playstation3 bestandsformaat.
Speelt dit apparaat dit nou ook af,want als ik het goed begrijp is dat h264 of heb ik dat nu mis?
En het omzetten van dit bestand naar mkv,welk programma moet je daarvoor hebben,en duurt het erg lang om te decoderen.

Mijn pc is niet 1 van de vlotste meer namelijk,een AMD3000+,en dat is geen 64 bits proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Corona schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:11:
Een vraag van mijn kant,

ikz ie redelijk wat content voorbij komen,en dat is oa .mkv,wmv10hd (speelt ie niet af) maar ook AVCHD,ofwel playstation3 bestandsformaat.
Speelt dit apparaat dit nou ook af,want als ik het goed begrijp is dat h264 of heb ik dat nu mis?
En het omzetten van dit bestand naar mkv,welk programma moet je daarvoor hebben,en duurt het erg lang om te decoderen.

Mijn pc is niet 1 van de vlotste meer namelijk,een AMD3000+,en dat is geen 64 bits proc.
Zoek gewoon even op AVCHD in dit topic!

En als je toch aan het zoeken bent: google meteen even op: transcode AVCHD

Is veel sneller dan hier wachten op een antwoord hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
kaajee schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:34:
[...]

Zoek gewoon even op AVCHD in dit topic!

En als je toch aan het zoeken bent: google meteen even op: transcode AVCHD

Is veel sneller dan hier wachten op een antwoord hoor!
En dat had ik allang gedaan.Het enige wat ik kon vinden was van mkv naar AVCHD,niet andersom.
En misschien was het wel onduidelijk van mijn kant,ik zag idd dat hij m2ts bestanden afspeelt,iig volgens blackadder.Maar dan komt de volgende vraag van mij,als ik iets download waar ps3 bij staat,zijn dat dan m2ts bestanden??
Ik heb totaal geen ervaring met ps2,ps3 en verdere console apparaten.
En dan nog,de hoofdvraag van mijn kant was eigenlijk hoe lang het omzetten zou duren met mijn oude pc'tje.
Ik las ergens dat recoden met nero soms wel 8 uur kon duren,en dat is best lang.

[ Voor 15% gewijzigd door Corona op 12-12-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Yep dat zijn m2ts bestanden. De AVCHD heeft net als DVD een mappenstructuur en is eigenlijk gewoon een mini-BluRay disc. Als het goed is kan je deze dus gewoon met de WDTV afspelen. Ik wacht nog ff af voordat ik dit apparaat ga kopen totdat ze de nieuwe firmware hebben uitgebracht. Hopen dat de meest irritante bugs er dan uit zijn gehaald en met name het ondertitel spacing/formatting probleem.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Amiet01 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:45:
Yep dat zijn m2ts bestanden. De AVCHD heeft net als DVD een mappenstructuur en is eigenlijk gewoon een mini-BluRay disc. Als het goed is kan je deze dus gewoon met de WDTV afspelen. Ik wacht nog ff af voordat ik dit apparaat ga kopen totdat ze de nieuwe firmware hebben uitgebracht. Hopen dat de meest irritante bugs er dan uit zijn gehaald en met name het ondertitel spacing/formatting probleem.
Ik zag net namelijk nog wat over het omzetten en dat schijnt erg lang te duren
The compression is where a majority of the AVCHD format complaints come originate from, since there is not much out there in terms of being able to edit video stored in the format without uncompressing it first. It takes some rather respectable computing horsepower to actually convert the files into an uncompressed format that can be played with in a video editing software package. Using the method detailed here, it takes about 5-6 minutes to uncompress and transcode a minute of video, on an Intel Core2Duo running at 3.2GHz with 4GB of RAM and a 10,000RPM hard drive - OUCH!
dat gaat mijn arme pc'tje niet trekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Corona schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:33:
[...]

............Maar dan komt de volgende vraag van mij,als ik iets download waar ps3 bij staat,zijn dat dan m2ts bestanden??
Ik heb totaal geen ervaring met ps2,ps3 en verdere console apparaten.
.............
Tip: Eenvoudig; vermijdt files afkomstig ps2, ps3 en verdere console apparaten. Ga op zoek naar andere (illegale) meuk........ (er zijn genoeg alternatieven te vinden)

En gezien die quote die je gevonden had, had je toch niet echt goed gezocht, toch?

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 12-12-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

waarom ps3 vermijden? de wd tv leest m2ts files perfect? (uitgezonderd interne ondertiteling dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Tip: Eenvoudig; vermijdt files afkomstig ps2, ps3 en verdere console apparaten. Ga op zoek naar andere (illegale) meuk........ (er zijn genoeg alternatieven te vinden)

En gezien die quote die je gevonden had, had je toch niet echt goed gezocht, toch?
ik heb dus wel gezocht,alleen was het begrijpen ervaan f wat minder.En of het nou illegale meuk is of niet,ik heb geen boter op mijn hoofd,sommige anderen wel.Dat wil niet zeggen dat we het daarover zouden moeten hebben.
Vaak is er ook legale content,maar wat mij opvalt is dat er relatief weinig mkv's zijn,maar wel veel wmv10hd, xbox360 en ps3 content.Dus was mijn vraag naar ik aanneem gerechtvaardigd over het omzetten van ... naar .... .
Helaas ben ik er wel achter dat ik dan toch wel een flinke systemupdate moet doen.
Rub3s schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:29:
waarom ps3 vermijden? de wd tv leest m2ts files perfect? (uitgezonderd interne ondertiteling dan)
En daar zit dus ook een beetje mijn probleem,ik heb graag ondertiteling en mijn vrouw ook.
Dit is normaal in een mkv eruit te krijgen met mkv extract.Daarom wilde ik dus weten of het uberhaupt zou lukken met mijn pc en hoe,want je kan wel een mkv decoderen naar dat andere,maar andersom heb ik niet kunnen vinden.
Wat ik al eerder heb vermeld,ik heb hier echt geen ervaring mee,tis helemaal nieuw voor mij.

Maar ok,het gaat erg offtopic nu,de WD TV is wel een erg fijn apparaat,alleen moet je best wel wat omwegen maken om iets te kunnen bekijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Corona op 12-12-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffff

in eerste instantie kon ik nog leven met die bugs... maar ik wordt er nu toch wel een beetje gek van..

- als ik dvd iso's heb waar 4 afleveringen opstaan van een serie, speelt hij alleen de eerste aflevering af. Dit omdat hij natuurlijk kijkt naar vts1_1 en niet naar vts2_1..
- als ik die iso's rip naar een video_ts folder en ik zet die video ts folder op een externe HD en sluit die aan op de WD dan kan ik ook alleen vts1_1 afspelen .. maakt niet uit of ik die ander vobs aanklikt hij speelt automatisch de eerste aflevering af.. oplossing zet alle vobs van een aflevering in een aparte map.. maar dan kan ik geen subs meer kiezen.

- zet ik meerder iso's in een map dan crashed hij zo nu en dan

- sommige iso's en vobs met ac3 geluid, geven geen geluid... zo heb ik met dvd shrink een dvd compleet gebackupd.. mooi geluid.. maar als ik dan een bepaalde stream(aflevering) rip en bekijk die op de WD dan krijg ik wel keuzes uit subs.. maar speelt hij geen geluid af...

Zet ik er handmatig srt subs bij, 99% van de tijd loopt de sync net 3 seconden achter..

Behoorlijk frusterend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Hmmmm,ik had net ook een klein bugje.

Had het probleem dat hij een mkv bestand niet kon afspelen,ik dacht wat is dit nou weer!
Apparaat uitgezet en opnieuw aan gezet en toen kon ie m wel afspelen.

Erg vreemd,maar neemt niet weg dat ik daarna toch heb kunnen genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als de bovengenoemde bugs opgelost worden en ze voegen de WMVHD + wma pro codec toe, dan schaf ik het apparaat ook aan.

Helaas wordt het denk nog even wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ergens op voorraad, dus eindelijk besteld... pfffff !

WMVHD gaat volgens mij niet komen. Eigenlijk moet je kijken wat de Popcorn A110 en HDX1000 nu kunnen en daar vervolgens van uitgaan, omdat deze gebruik maken van dezelfde chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:49:
Eindelijk ergens op voorraad, dus eindelijk besteld... pfffff !

WMVHD gaat volgens mij niet komen. Eigenlijk moet je kijken wat de Popcorn A110 en HDX1000 nu kunnen en daar vervolgens van uitgaan, omdat deze gebruik maken van dezelfde chip.
Ik zie bij de specs van de popcorn hour wmvhd er idd niet bijstaan. Wel zie ik de codec wma pro en gewoon wmv als video formaat. De high definition wmv bestanden hebben ook gewoon de extensie .wmv. Volgens mij heeft het dus meer te maken met de codec (iets van VC1?).

Via google lees ik ook wat tegenstrijdige berichten. Wellicht kan hier iemand duidelijkheid over geven. Is met deze chip mogelijk om in de toekomst WMVHD bestanden af te spelen met 5.1 wma pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het avsforum:
The new firmware update is just about ready for primetime. We've made significant improvements based on community feedback. I will stop by and let you know when it's ready. We expect to have something to you before the end of the year!

-ScottWD
We zien het wel verschijnen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

wow, zelfs nog dit jaar :D poosje terug stond nog dat het ergens in januari kwam, dus ik dacht dat zal wel begin februari worden.....

in ieder geval érg goed nieuws :) ik verwacht dat ze de plaats van de ondertiteling wel hebben goed gezet in ieder geval (lijkt me niet zo moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker goed nieuws! En de opmerking "based on community feedback" geeft mij ook goede hoop voor de ondertitelingsopties... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:26:
Zeker goed nieuws! En de opmerking "based on community feedback" geeft mij ook goede hoop voor de ondertitelingsopties... :)
Based on community feedback... vrees beetje voor die subs, want avsforums is engelstalig en de amerikanen hebben niet echt nood aan subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je dan weer een punt. In ieder geval fijn dat de eerste update al zo snel komt; ze zijn in ieder geval hard aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:04:
[...]

Based on community feedback... vrees beetje voor die subs, want avsforums is engelstalig en de amerikanen hebben niet echt nood aan subs.
Er hebben al heel veel (incl ik) op AVS ge-opperd voor verbetering van subs. En er zitten niet alleen amerikanen op AVS.
Wat er nu staat is gewoon weg niet goed genoeg zelfs PCH kan meer. En ze beseffen ook wel dat buiten de US meer met ondertitels wordt bekeken. Lijkt mij qua software niet moeilijk om dat te verbeteren.

Als je ziet hoe enthousiast de meeste reageren, kan ik bijna niet wachten om eentje aan te schaffen.
Ik ben iig benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de subs goed zijn (liefst zelfs die in de mkv container) en de dvd iso worden goed afgespeeld (multiple episodes en dvd menu's enzo) dan weet ik al wat mijn vrouwtje mij mag kopen voor mijn valentijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:28:
[...]

Er hebben al heel veel (incl ik) op AVS ge-opperd voor verbetering van subs. En er zitten niet alleen amerikanen op AVS.
Wat er nu staat is gewoon weg niet goed genoeg zelfs PCH kan meer. En ze beseffen ook wel dat buiten de US meer met ondertitels wordt bekeken. Lijkt mij qua software niet moeilijk om dat te verbeteren.

Als je ziet hoe enthousiast de meeste reageren, kan ik bijna niet wachten om eentje aan te schaffen.
Ik ben iig benieuwd!
Ok,en over welk soort subs gaat het dan?
De WD TV kan alleen maar .srt aan,ik heb bv hier wat liggen waarbij de ene s_vobsubs is en de andere .ass subs.
Omzetten krijg ik niet voor elkaar,heb gegoogled en kwam op een aantal proggies.
Subtitle workshop crashed bij mij en DSRT wil het helemaal niet doen,die geeft aan dat de subs kapot zijn.

Gaan ze in de firmware update (als het uberhaupt kan) meer soorten subs ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corona schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:59:
[...]

Ok,en over welk soort subs gaat het dan?
De WD TV kan alleen maar .srt aan,ik heb bv hier wat liggen waarbij de ene s_vobsubs is en de andere .ass subs.
Omzetten krijg ik niet voor elkaar,heb gegoogled en kwam op een aantal proggies.
Subtitle workshop crashed bij mij en DSRT wil het helemaal niet doen,die geeft aan dat de subs kapot zijn.

Gaan ze in de firmware update (als het uberhaupt kan) meer soorten subs ondersteunen?
Subs bedoelde ik subtitle, dat het nu alleen srt bestanden zijn vind ik geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Corona schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:59:
[...]
Dat weet nog niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Ik kan maar geen antwoord vinden op de volgende vraag dus stel ik hem hier maar (ik heb hem ook gesteld op avs forum)
Ik heb een aantal 720p wmd films en ik weet dat WD TV die niet ondersteund Maar wat moet ik doen om deze op m'n WD TV spelend te krijgen en kan ik de embedded subs behouden ? Bedankt voor jullie antwoorden.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.