Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Nu meer en meer van deze apparaatjes voor de massa wordt uitgebracht krijg ik ook interesse in een "professionele" oplossing

Op dit moment gebuik ik een zelfgebouwde media center machine. Werkt goed, alleen, het is weer een computer die aanstaat en stroom zuipt. Vandaar mijn interesse in kleinere apparatuur.

Nu heb ik al gelezen over de Popcorn Hour, WD TV, maar beide missen de functionaliteit die ik zoek. Nu kwam ik onlangs de AC Ryan PlayOn! HD (pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD) serie tegen, een apparaat dat alle functies bevat die ik zoek en voor een zeer economische prijs

Het apparaat is zeer kort geleden gelanceerd en reviews kon ik dan ook niet vinden. Vandaar de vraag - heeft iemand al ervaring met het product? WERKT het? Hoe zit de interface in elkaar? Gebruikersgemak?

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81390

Ervaring van gebruikers in nederland is er waarschijnlijk nog niet, de Playon HD is in Europa nog niet verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 11-06-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Helaas, je hebt gelijk...

Volgens Hardware.info:

"De PlayOn!HD ligt vanaf juli in de winkels, met een adviesprijs van 149 euro"

Dus dat is maar afwachten. De link in de Pricewatch is overigens een webshop waar de PlayOn alleen maar gereserveerd kan worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze komen eerder dan juli, alleen moet je dan wel snel bestellen.

Volgende week komt er een partij binnen, maar daar zijn er nog maar enkele van beschikbaar.
Als je nu een pre-order plaatst kan je er eind volgende week een hebben.

(NB: Ik ben van 4U-Tech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Nah, ik wacht het even af. De krengen volgen elkaar nu zo snel op, wie weet wat er over 2 weken beschikbaar is

Dat, en ik wil eerst wat reviews vergelijken. Tegen die tijd zullen er ook wel meer aanbieders zijn (Niks tegen 4U-Tech overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26
Misschien dit topic samensmelten met het Xtreamer topic en er een general Realtek-based mediaplayer van maken zoals het NMT-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66948

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:19:
Misschien dit topic samensmelten met het Xtreamer topic en er een general Realtek-based mediaplayer van maken zoals het NMT-topic?
Deze spelers hebben in principe vrij weinig met elkaar te maken. In elk geval is het heel anders dan met de bekende Sigma NMT's waarin je zelfs elkanders firmware kunt gebruiken. De Playon!HD en Xtreamer zijn beide een mediaspeler op zich, die zich zeer verschillend in de markt zetten. Overeenkomsten zijn er, maar niet zo overduidelijk als bij de meeste NMT's.

Op MPCclub.com is al wat meer info te vinden overigens, daar zal binnenkort ook een review verschijnen:
http://www.mpcclub.com/mo...viewtopic&p=165170#165170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

In het topic op AVSForum is iemand die hem al heeft:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1152967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Dit ziet er interessant uit nu mijn vraag omtrend het 5.1 dolby surround.

Nu wil ik deze speler aanschaffen maar nu is mijn vraag kan de volgende opstelling toch 5.1 geluid voortbrengen

Nu is mijn opstelling dvdspeler(inclusief digitale decoder) met scart naar de TV en met tulpstekkers naar mijn speakerset zodat ik 5.1 geluid heb.

Als ik nu alles zo laat zitten en de PlayOn!HD via HDMI op de tv aansluit krijg ik dan gewoon een 5.1 signaal zoals gewend in de oude situatie?

Ik ben er al achter het is niet mogelijk 5.1 geluid door de scart heen nu op zoek naar dvdspeler met optische ingang iemand enig idee welke dvdspeler dit heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door boschie_73 op 05-07-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
Heeft er al iemand deze in huis?

Zit te twijfelen tussen deze AC Ryan en de Xtreamer. De laatste is ietsje goedkoper maar wat kleiner (alleen 2.5'HD) Kan een nadeel zijn qua prijs en capaciteit. Ook m.b.t. warmte en geluid kan het nadelen hebben.
In de AC Ryan passen 'normale' schijven. Is ook wat groter waardoor er meer aansluitingen achterop passen.
De Xtreamer lijkt echter wel een goede ondersteuning te krijgen.

Twijfel, twijfel.
Denk dat ik nog maar een paar weken wacht totdat er wat meer ervaringen/reviews zijn.
Of zijn er al tweakers die wat ervaringen met de AC Ryan Playon!HD hebben?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Ik heb een weekje geleden nog naar 4U-Tech gemailed met de vraag of de PlayOn! nog op voorraad was - ze hadden nog enkele exemplaren.

Zelf heb ik besloten om toch maar voor de PCH serie te gaan, deze serie heeft zichzelf inmiddels bewezen. De Xtreamer kan alleen 2.5" aan (En ik koop juist zo'n apparaat om de media lokaal af te kunnen spelen) en de AC Ryan heeft wat negatieve verhalen (Sorry, heb geen links bewaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Het enige negatieve verhaal dat ik over ac-ryan heb gehoord, was dat de fan erg luidruchtig is. Kun je misschien herinneren welke andere negatieve dingen je gehoord hebt?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01

JME

zeg maar Jamie

Waar heb je dat gehoord over die ventilator? Ik heb namelijk precies hetzelfde gelezen over de xtreamer (staat op hun eigen forum). Kan het zijn dat je de apparaten door elkaar haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Volgens mij haal je ze inderdaad doorelkaar. Hier staat nml. dat de fan redelijk stil is.
Het fan-geluid is ook een van de dingen die me tegenstaan aan de xtreamer, ben er erg gevoelig voor nml. ;) .

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Hmm ik kan het zo een twee drie niet meer voor de geest halen waar ik het gelezen had. Maar ik geloof op hardware.info

Hebbes:
De ventilator aan de achterzijde kunnen we minder waarderen, en bij het aanzetten van het apparaat is deze direct hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Als hardware.info gelijk heeft vervalt jammer genoeg een van de pluspunten van de Playon!HD.
Tsja, waarschijnlijk wordt het dus bij beiden de fan vervangen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Op zich natuurlijk geen probleem, alleen heel erg jammer van een dergelijke design fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ai, das best heel jammer inderdaad. Zat al te azen op de Xtreamer, maar dat ging voorbij toen ik las over de ventilator. Heb een bloedhekel aan dat soort gezoem...
Weet iemand wat voor fan er in de Playon!HD zit? In de Xtreamer zit een mini-propellortje dat zich letterlijk een slag in de rondte moet werken om een beetje airflow te krijgen. Als de Playon!HD een wat grotere fan heeft dan zijn er veel meer mogelijkheden om deze te vervangen door een stil exemplaar, omdat ie dan minder hard hoeft te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Nu zie ik hier weer een review waar bij de pluspunten staat dat de unit zeer stil is
:?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
hmm er is inderdaad weinig eenduidigheid. Wellicht gewoon proberen.... en als het niet bevalt terugsturen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Hier ook een reactie dat ie best stil is:
http://www.avsforum.com/a...p?p=16822757#post16822757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 21:14
Holgster schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:52:
Nu zie ik hier weer een review waar bij de pluspunten staat dat de unit zeer stil is
:?
huh jah echt vervelend om een keuze te maken zo :'(
ik denk dat het voor iedereen verschillend is, de een let er wat meer op, ik ben er zo eentje die daar veel op let omdat ik het prettiger vind als ie weinig of helemaal geen geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Laatst online: 22-10-2024
heeft iemand hier de HD al? word cover art nu wel of niet ondersteund, de TivX 6500a doet dit wel niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91740

Volgens mij halen we een aantal reviews door elkaar. Over de Xtreamer is op diverse plekken gemeld dat de ventilator luidruchtig is. Over de AC Ryan heb ik dat nog nergens kunnen lezen....
Heb er net ook maar 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ie binnekomt. Laat hier wel ff wat weten over hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test-user
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:46
Ik ben nu al een aantal weken in het bezit van de playon!hd en ik vind het geluid van de ventilator niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:58
Anoniem: 66948 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:10:
[...]
Deze spelers hebben in principe vrij weinig met elkaar te maken. In elk geval is het heel anders dan met de bekende Sigma NMT's waarin je zelfs elkanders firmware kunt gebruiken. De Playon!HD en Xtreamer zijn beide een mediaspeler op zich, die zich zeer verschillend in de markt zetten. Overeenkomsten zijn er, maar niet zo overduidelijk als bij de meeste NMT's.
Zoveel verschillen zie ik eigenlijk niet. De PlayOn! heeft als extra:

- Cardreader
- Bittorent download ondersteuning
- RMVB ondersteuning
- Foto slideshow ondersteuning
- Wordt standaard geleverd met HDMI kabel van 2 meter

Daarbij is de Xtreamer goedkoper en krijg je er nu een gratis Wifi N-stick/antenne bij.

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 22-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test-user
Extra voordelen ten opzichte van de xtreamer zijn naast de door musicfreak genoemde:

- component
- Coaxial audio en optical ipv alleen optical
- 3.5 inch hd (goedkoper als 2.5 inch en niet beperkt tot 500gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
test-user schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:48:
Extra voordelen ten opzichte van de xtreamer
Ik neem aan datr je de A.C. Ryan PlayOn! HD bedoeld? :P
zijn naast de door musicfreak genoemde:

- component
- Coaxial audio en optical ipv alleen optical
- 3.5 inch hd (goedkoper als 2.5 inch en niet beperkt tot 500gb)
Wat dat laatste betreft, een 2,5 inch is wel zuiniger en zal ook vat en keer in 1 Tb beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test-user
musicfreak schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan datr je de A.C. Ryan PlayOn! HD bedoeld? :P
Ja ik bedoel inderdaad het voordeel van de playon!hd ten opzichte van de xtreamer. 8)7
Voor mij was de xtreamer geen optie omdat ik nog een oude lcd-tv heb zonder HDMI.
De playon!hd geeft met zijn component uit op 720p een prachtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Review van MPC club staat online:

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=799

Redelijk positieve review. Goed om te zien dat afspelen van files via netwerk goed gaat. Dit viel me nml. tegen van de review (zelfde site) van de xtreamer die dit dus (nog) niet goed doet. (xtreamer streamt niet goed :?)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
Holgster schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:34:
Review van MPC club staat online:

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=799

Redelijk positieve review. Goed om te zien dat afspelen van files via netwerk goed gaat. Dit viel me nml. tegen van de review (zelfde site) van de xtreamer die dit dus (nog) niet goed doet. (xtreamer streamt niet goed :?)
ja heb hem gisteren gelezen :D ziet er goed uit, en er staat dat ie stil is, ik begrijp niet waarom die van hardware.info zeggen dat ie een luide fan heeft, mischien hadden ze een vroegere/beta versie ontvangen en hebben ze een aantal aanpassingen gemaakt.

voor mij valt de xtreamer ook helaas af, wat ik wel minder vindt van de playonHD is dat de usb aan de zijkant zit, jammer dat ie niet aan de achterkant zit, maarja dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Kwam hem gisteren tegen bij de reseller in hilversum, heb dus waarschijnlijk 1 van de laatste kunnen bemachtigen :)

Het verhaal van dat de van luidruchtig is klopt niet, als je hem aanzet hoor je hem op +- 1m licht zoemen, maar niet hinderlijk en zodra als er een beetje omgevings geluid is valt hij helemaal weg.

M'n wireless is denk alleen niet snel genoeg, mp3 en dvd's gaan prima maar HD content via het netwerk happert.

Ook last gehad van dat de speler geen DTS downmixing doet, maar heb al een tool gevonden om DTS simple om te zetten naar AC3 5.1. Binnen een paar klikken en 10 minuten geduld is de audio geschikt voor de PLAYOn. http://www.networkedmedia...ex.php/Convert_DTS_to_AC3
Zeer werkbaar tot dat ik m'n vriendin zo ver heb om een nieuwe surround set te kopen :+

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
hij is lastig om te vinden, bij de winkels die hem verkopen, staan ze allemaal niet op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Hij is zeker lastig te vinden.

De batch van 21 juli is denk al helemaal uitverkocht.
Winkel waar ik hem van had heeft er in totaal 5 gekregen van AC RYAN.

Er staat alweer een batch gepland voor augustus, je zou hem dus bij een winkel kunnen bestellen of als je helemaal zeker wil weten dat je hem krijgt bestellen bij AC RYAN zelf, alleen zijn daar de verzendkosten aan de erg hoge kant met €12,-

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 17:22

red bull

Keeps me awake !

Ik heb er hier nu 2 draaien :-) 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.
De functionaliteit is nog heel basic.
Ik heb nog wat ruzie met een aantal HD bestanden, maar dat kan ook nog aan de bestanden liggen.
De eerste indruk is goed, ik moet wel vaak klikken in vergelijking met mijn oude xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
ja ik denk dat ik nog wel een beetje afwacht, mischien komt er in de tussen tijd wat nieuwere media spelers en dan kan die ik ook even goed bekijken,

maar deze playonHD zie ik wel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Ik heb er op dit moment een in bestelling staan i.c.m. een Samsung EcoGreen F2 1TB (5400 rpm) bij Komplett. Ben heel benieuwd, van wat ik heb gelezen op o.a. MPC club wil AC Ryan verschillende firmware updates gaan uitbrengen om de functionaliteit van de PlayOn! HD nog meer uit te breiden, want er zitten nog wat scherpe randjes aan de userinterface volgens de review in Hardware.info Magazine.

Nog even nagels bijten tot 12 augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:50
Zo'n combi wil ik ook gaan bestellen, tot nu toe lijkt dit apparaat voor mij de beste en mooiste oplossing voor een mediaplayer (ter opvolging van xbox/xbmc). Zeker ook omdat 'ie als NAS kan fungeren en geen ventilatorherrie afgeeft. Enige voor mij nog grote (potentiële) nadeel, behalve de beschikbaarheid: hij moet wireless op het netwerk en dan moet er een antenne via USB aan de zijkant ingeplugd die lelijk uitsteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 02:52
De AC Ryan Playon!HD lijkt mij ook een goede optie. Eerst dacht ik de Xtreamer te kopen, maar die lijkt toch wat tegen te vallen vooral wat betreft de fan.
Jammer dat er geen topic is waar deze streamers vergeleken worden....

- WD TV: geen interne harddisk, géén LAN stream, stille fan --> 79,-
- Asus O!Play: geen interne harddisk (wel e-sata), LAN stream, stille fan --> 109,-
- Xtreamer: interne 2,5" harddisk, LAN stream, luidruchtige fan --> 99,- (wel hoge verzendkosten!)
- AC Ryan PlayOn!HD: interne 3,5" harddisk, LAN streamen, stille fan --> 149,-

[ Voor 7% gewijzigd door Exar op 26-07-2009 13:32 . Reden: prijzen toegevoegd ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266770

Heb er nu ook één sinds donderdag in combinatie met een Samsung F2 1TB, en ik vind de geluidsproductie echt niet iets om je druk over te maken. Ik hoor hem nauwelijks, en als je film aan het kijken bent, al helemaal niet.

Heb hem bij AcRyan zelf in Rotterdam opgepikt. Tot nog toe bevalt de speler uitstekend, en ben ook nog geen problemen tegengekomen, iig niet iets wat niet met een update verholpen zou kunnen worden.

Ze zijn idd van plan om met software-updates de speler verder te verbeteren, het is een nieuw product, en ze vragen ook om feedback van gebruikers, en zijn zelf ook actief op hun forum: http://www.acryan.com/forums/

En sinds donderdag is er ook een nieuwe firmware update uit voor de Playon!HD:

http://www.acryan.com/index.php?option=com_content&task=view&id=189&Itemid=141

Al met al een heel mooi apparaat, zeker voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 11:19
Mooi dingetje.. Enige wat mij nog ervan weerhoudt hem te halen is het gebrek aan een usenet client.. Want dat is toch wel zo gemakkelijk.

Ben benieuwd of hier net zo'n community achter komt te staan als bij de PCH. Spelertje heeft in ieder geval potentie genoeg en het merk AC Ryan heeft als voordeel dat het bij de "hardcore" ict community al wel naamsbekendheid geniet..

Nog even een paar weekjes afwachten en aankijken hoe dit zich ontwikkeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De interne HD van de AC Ryan is wel een pluspunt tov de Asus O!play, hoef je niet te streamen vanaf je pc dus die kan lekker uit 's avonds. Alleen het vullen van de HD over het netwerk gaat wel erg traag volgens de review, 5MB per seconde??. Hopelijk kunnen ze daar nog wat aan doen, anders blijf ik toch liever streamen. Ik wil downloaden en vervolgens direct kijken, ipv nog gaan liggen kopieren of met externe HD's gaan schuiven.
MP3s, wavs, Photos, or small movie files are ok and are done with ease. However, at present don’t try to copy any files over a Gigabyte, I tried several large movie files ranging from 5GB to 11GB from various sources to the internal HDD and it was excruciatingly slow, it was one of those set and go to bed jobs. A 10GB file from my Windows 2k3 file server took 31minutes to copy! This is a point I raised with AC Ryan and they believe with the development of their firmware this will be improved, so at present it is faster to disconnect and utilise the USB device option to transfer your files, or set and got to bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

ze zijn trouwens ook bezig met iets van een browser en zijn op zoek naar de sites die mensen intressant vinden: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=1214

We moeten er natuurlijk voor zorgen dat tweakers.net als portal word opgenomen :D

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Hoe bevalt het downloaden van bitorrent files via de acryan?
Ik ga hoop hem een dezer dagen volledig te kunnen gebruiken voor dergelijke dingen, opdat ik mijn laptop wat kan ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
Exar schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:17:
De AC Ryan Playon!HD lijkt mij ook een goede optie. Eerst dacht ik de Xtreamer te kopen, maar die lijkt toch wat tegen te vallen vooral wat betreft de fan.
Jammer dat er geen topic is waar deze streamers vergeleken worden....

- WD TV: geen interne harddisk, géén LAN stream, stille fan --> 79,-
- Asus O!Play: geen interne harddisk (wel e-sata), LAN stream, stille fan --> 109,-
- Xtreamer: interne 2,5" harddisk, LAN stream, luidruchtige fan --> 99,- (wel hoge verzendkosten!)
- AC Ryan PlayOn!HD: interne 3,5" harddisk, LAN streamen, stille fan --> 149,-
De xtreamer is niet te horen op low :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
offtopic:
Heb je dat draadje ook echt gelezen? Sorry, maar ik zie alleen dat de nieuwe firmware zorgt voor lagere snelheid van de fan, met gemixte resultaten in klanttevredenheid. Er wordt geroepen om een andere fan, dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
n0elite schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:33:
[...]

De xtreamer is niet te horen op low :>
het wordt niet aangeraden om hem lager dan medium vooral als je veel HD materiaal gaat kijken tenzij je hem wilt bricken ;)
Ik zie echt veel negatieve posts erover op die forum van xtreamer dat valt wel tegen, ze zeggen dat ze die fan gaan vervangen in de 2e batch, wat een gedoe.

konden ze dat niet gelijk bij het begin doen ofzo, je zou je afvragen of ze wel hun producten zelf testen voordat ze het uitbrengen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
Sabocalypse schreef op maandag 27 juli 2009 @ 02:40:
[...]

het wordt niet aangeraden om hem lager dan medium vooral als je veel HD materiaal gaat kijken tenzij je hem wilt bricken ;)
Door wie? Ik vind dit ''probleem'' zwaar overdreven. De fan op low hoor je gewoon niet , ook niet als je een film kijkt. Daarnaast word de Xtreamer niet bijzonder heet. Warm ? ja , maar heet nee. Ik schat zo'n 40-45 graden en dat mogen zulke apparaatjes gerust worden , dus ik zie het probleem niet. En mocht he apparaat kapot gaan , heb je altijd nog RMA ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n0elite op 27-07-2009 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Playon HD is op dit moment inderdaad helemaal uitverkocht, zoals verschillende mensen hier al hebben gemerkt.

In week 33/34 (augustus) wordt weer een nieuwe batch van de Playon HD's verwacht, waarschijnlijk is die ook weer snel uitverkocht, dus het is aan te raden om een pre-order hiervoor te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Winkelvoorraaden moeten met dit soort nieuwe producten altijd op gang komen. Het ziet er wel naar uit dat de wachttijd aanzienlijk korter wordt vanaf de volgende batch in augustus. Een van de grotere voordelen zal overigens de DTS downmixing zijn waarmee de Playon!HD vanaf de komende batch standaard uitgerust is! En voor eerder verkochte modellen zal dit middels firmware update toe te voegen zijn.

In de tussentijd wordt er inderdaad keihard gewerkt aan een lange lijst met firmware update punten. Van onderhuidse bugfixes tot een compleet nieuwe grafische interface met video library! Dit zijn zaken waar we in de komende maanden mee naar buiten zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Anoniem: 66948 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:54:
Winkelvoorraaden moeten met dit soort nieuwe producten altijd op gang komen. Het ziet er wel naar uit dat de wachttijd aanzienlijk korter wordt vanaf de volgende batch in augustus. Een van de grotere voordelen zal overigens de DTS downmixing zijn waarmee de Playon!HD vanaf de komende batch standaard uitgerust is! En voor eerder verkochte modellen zal dit middels firmware update toe te voegen zijn.

In de tussentijd wordt er inderdaad keihard gewerkt aan een lange lijst met firmware update punten. Van onderhuidse bugfixes tot een compleet nieuwe grafische interface met video library! Dit zijn zaken waar we in de komende maanden mee naar buiten zullen komen.
We..? Jij werkt bij Ac Ryan? ;)
Overigens wel enigzins jammer van de nieuwe grafische interface misschien.. Voordeel bij de oude/huidige was uiteraard de juist goed uitziende/gemakkelijk bedienbare UI.. Wordt volgens mij in reviews en zo toch juist als sterk punt gezien.
Maar goed, dat legt de lat ook wat hoger voor de nieuwe UI natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 20:38
Ik ben tot nu toe niet echt tevreden met de PlayOn!HD. Dat is omdat films echt niet normaal spelen bij mij. De zogenaamde 1080 24P werkt niet goed( bij mij). De films zijn allemaal 23.976(zo ongeveer) en bij mij speelt hij dat niet goed af. Alleen als de film precies 24P is speelt hij goed af. Ik heb dit al op het forum gezegd maar ik krijg niet echt reactie van zo: "daar wordt aan gewerkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
n0elite schreef op maandag 27 juli 2009 @ 06:38:
[...]

Door wie? Ik vind dit ''probleem'' zwaar overdreven. De fan op low hoor je gewoon niet , ook niet als je een film kijkt. Daarnaast word de Xtreamer niet bijzonder heet. Warm ? ja , maar heet nee. Ik schat zo'n 40-45 graden en dat mogen zulke apparaatjes gerust worden , dus ik zie het probleem niet. En mocht he apparaat kapot gaan , heb je altijd nog RMA ;)
Door tweakers zelf vooral als je er een HD in stopt, ik las dat op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1354285 en op de nieuwe review van tweakers zelf en op enkele andere reviews.
Ik geloof je wel hoor, ik heb hem zelf niet dus ik kan eigenlijk geen beslissing doen maar ik zie het hier en daar op reviews en krijg er zo mijn twijfels over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Sabocalypse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:12:
[...]

Door tweakers zelf vooral als je er een HD in stopt, ik las dat op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1354285 en op de nieuwe review van tweakers zelf en op enkele andere reviews.
Ik geloof je wel hoor, ik heb hem zelf niet dus ik kan eigenlijk geen beslissing doen maar ik zie het hier en daar op reviews en krijg er zo mijn twijfels over
Los van het fan probleem, komen er als je pech hebt nog douane kosten (denk 20-30 Euro) bovenop de al hoge 20,- verzendkosten van de Xtreamer!
Wat mij betreft is de AC Ryan (yeah! back on topic! ;)) dan een stuk betere keuze. De prijs is 149,- maar daar zit dan ook geen 20,- verzendkosten bij en geen douane gedoe. Bovendien levert AC Ryan zelfs een HDMI kabel mee en hoef je geen dure 2,5" HDD te kopen maar volstaat een 3,5" HDD.
Zo bekeken is de AC Ryan dus zelfs goedkoper dan de Xtreamer als je een HDD en HDMI nodig hebt en en de (eventuele) douane kosten meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:40:
[...]

Los van het fan probleem, komen er als je pech hebt nog douane kosten (denk 20-30 Euro) bovenop de al hoge 20,- verzendkosten van de Xtreamer!
Wat mij betreft is de AC Ryan (yeah! back on topic! ;)) dan een stuk betere keuze. De prijs is 149,- maar daar zit dan ook geen 20,- verzendkosten bij en geen douane gedoe. Bovendien levert AC Ryan zelfs een HDMI kabel mee en hoef je geen dure 2,5" HDD te kopen maar volstaat een 3,5" HDD.
Zo bekeken is de AC Ryan dus zelfs goedkoper dan de Xtreamer als je een HDD en HDMI nodig hebt en en de (eventuele) douane kosten meerekent.
De vraag waar ik naar benieuwd ben. Waarom zou je niet kiezen voor de Asus O!Play?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Nog meer mensen die hem al hebben?

Wat vinden jullie van de afstandbediening? werk ie goed? hoe vaak moet je drukken voordat ie 't doet?

Hebben jullie al meerdere RM, RMVB bestanden geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
KillGhost schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:53:
[...]

De vraag waar ik naar benieuwd ben. Waarom zou je niet kiezen voor de Asus O!Play?
Omdat daar geen HDD in kan en dat lijkt mij nou juist wel handig, omdat dan je PC niet perse aan hoeft te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:19:
[...]

Omdat daar geen HDD in kan en dat lijkt mij nou juist wel handig, omdat dan je PC niet perse aan hoeft te staan. :)
Hmm okay. Het is dan wel helaas een 2,5 HDD. Ik ga juist voor een oplossing met een externe HDD. Hoeft je PC ook niet aan te staan en ben je niet gebonden aan de toch wat duurdere 2.5 HDD"s.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
KillGhost schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:30:
[...]

Hmm okay. Het is dan wel helaas een 2,5 HDD. Ik ga juist voor een oplossing met een externe HDD. Hoeft je PC ook niet aan te staan en ben je niet gebonden aan de toch wat duurdere 2.5 HDD"s.
De Xtreamer moet je 2,5" HDD's in stoppen ja, in de AC Ryan kan dus juist een 3,5" HDD (dat was juist één van mijn punten waarom de AC Ryan goedkoper is dan de Xtreamer als je een HDD nodig hebt)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik zit zelf namelijk nog te twijfelen tussen een Playon!HD of een O!Play. Ik zelf hoef niet perse een HDD in te bouwen en een externe HDD vind ik ook meer dan goed. Ik neig daardoor iets meer naar de O!Play vanwege dat deze goedkoper is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
KillGhost schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:51:
Ik zit zelf namelijk nog te twijfelen tussen een Playon!HD of een O!Play. Ik zelf hoef niet perse een HDD in te bouwen en een externe HDD vind ik ook meer dan goed. Ik neig daardoor iets meer naar de O!Play vanwege dat deze goedkoper is.
Maar een externe HDD is toch weer duurder dan een interne HDD? :?
Bij de AC Ryan kan je in elk geval nog kiezen (of zowel intern als extern gebruiken).
En reken je ook de HDMI kabel mee die je bij de AC Ryan krijgt?
Ik twijfel overigens over dezelfde opties, maar ik vind de AC Ryan er ook nog wat mooier uit zien. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Exar op 28-07-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Hier nog een twijfelaar tussen deze twee spelers.
Heb vandaag de knoop doorgehakt en de Playon!Hd besteld. Vooral vanwege het gevoel dat de Ac-Ryan betere ondersteuning krijgt en de bouwkwaliteit (afgaande op de foto's dan). Zag de plaatjes van de O!play bij de review op tweakers en dat zag er toch wel erg cheap en gammel uit.
Ook de mogelijkheid tot inbouwen van HD en meer aansluitmogelijkheden hebben uiteindelijk de doorslag gegeven.

Nu nog even wachten tot 15 augustus.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:56:
[...]

Maar een externe HDD is toch weer duurder dan een interne HDD? :?
Bij de AC Ryan kan je in elk geval nog kiezen (of zowel intern als extern gebruiken).
En reken je ook de HDMI kabel mee die je bij de AC Ryan krijgt?
Ik twijfel overigens over dezelfde opties, maar ik vind de AC Ryan er ook nog wat mooier uit zien. :)
Yep, maar externe HDD is net iets makkelijker ergens heen te nemen. Verder heeft de O!Play geen fan doordat er geen HDD in hoeft. Scheelt weer in het lawaai. De HDMI kabel reken ik niet mee, omdat ik nog 2 lossen kabels overheb. Dat voordeel zegt mij ook niks. De AC Ryan is op dit moment afaik ook niet meer verkrijgbaar, terwijl de O!Play nog wel beschikbaar is. Ik ben een klein kind, en kan niet goed wachten hehe.

Zoveel scheelt een externe HDD toch niet in vergelijking met een interne in vergelijking met prijsverschil O!Play en Playon!HD?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40
Holgster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:33:
Hier nog een twijfelaar tussen deze twee spelers.
Heb vandaag de knoop doorgehakt en de Playon!Hd besteld. Vooral vanwege het gevoel dat de Ac-Ryan betere ondersteuning krijgt en de bouwkwaliteit (afgaande op de foto's dan). Zag de plaatjes van de O!play bij de review op tweakers en dat zag er toch wel erg cheap en gammel uit.
Ook de mogelijkheid tot inbouwen van HD en meer aansluitmogelijkheden hebben uiteindelijk de doorslag gegeven.

Nu nog even wachten tot 15 augustus.
Ik heb er gisteren ook 1 besteld bij Komplett.
Maar waar haal jij die 15 augustus vandaan ?

Komplett zelf verwachtte ze gisteren pas eind augustus binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AC Ryan geeft inderdaad 15 augustus aan als levering, althans dat is de levertijd die wij hebben gekregen van AC Ryan voor de voorraad die wij besteld hebben.

Of Komplett ze dan ook krijg weet ik niet, maar waarschijnlijk wel aangezien de batch die daarop volgt voor begin september staat gepland.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 28-07-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Heb hem rechtstreeks bij Ac-Ryan besteld. Kreeg een verwachte delivery date van 15augustus in de mail.
Het aantal toekomstige gebruikers loopt aardig op hier. Misschien kan de openingspost een keer aangepast worden met wat meer informatie over de speler.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

Anoniem: 36691 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:01:
Nog meer mensen die hem al hebben?
Heb de PlayOn!HD een paar dagen te "leen".
Wat vinden jullie van de afstandbediening? werk ie goed? hoe vaak moet je drukken voordat ie 't doet?
Beste redelijk. En doet het prima. Doet het meteen
Hebben jullie al meerdere RM, RMVB bestanden geprobeerd?
Ik heb een paar rm files geprobeerd (848x480), maar niet van grootste formaat. Doen het prima.

[ Voor 17% gewijzigd door MeO op 28-07-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Inmiddels heb ik een paar "probleempjes" ontdekt op de Playon!HD

1. Indien een mkv interne ondertiteling bevat, dan kan externe ondertiteling (srt) niet worden geselecteerd. Kan natuurlijk altijd nog remuxen, maar dit is geen goede oplossing.

2. WMV's met wma3 (wma10pro) wordt dus niet ondersteunt. In principe speel ik audio af via hdmi raw, Maar er zijn maar weinig receivers die dit ondersteunen. syabas based NMT's kunnen dit wel downmixen naar stereo. Vindt dit een groot gemis, aangezien er veel wmv's zijn geencodeerd voor xbox 360.

Ik heb deze opmerkingen op de forum gezet van AC Ryan, maar krijg daar geen reactie op. Jammer... :S
Hoop dat deze dingen in toekomstig firmware worden opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door MeO op 28-07-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Exar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:40:
[...]

Bovendien levert AC Ryan zelfs een HDMI kabel mee
Let op deze kabel is niet van beste kwaliteit. Bij mij krijg ik op een Harman Kardon AVR 255 problemen met het geluid, o.a. veel onderbrekingen, verkeerde herkenning van audioformaat. Heb een andere kabel gebruikt die ik nog had en daar heb ik die problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeO schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:09:
[...]

Let op deze kabel is niet van beste kwaliteit. Bij mij krijg ik op een Harman Kardon AVR 255 problemen met het geluid, o.a. veel onderbrekingen, verkeerde herkenning van audioformaat. Heb een andere kabel gebruikt die ik nog had en daar heb ik die problemen niet.
Waarschijnlijk zit er dan iets in de kabel die jij hebt gehad niet helemaal goed, aangezien deze kabels van zeer hoge kwaliteit zijn en niet voor problemen horen te zorgen.

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar je kan proberen om de kabel om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 28-07-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
Hoyden schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Ik heb er gisteren ook 1 besteld bij Komplett.
Maar waar haal jij die 15 augustus vandaan ?

Komplett zelf verwachtte ze gisteren pas eind augustus binnen..
ik had eergisteren contact opgenomen met acryan en ze krijgen hem inderdaad 15 augustus binnen, mischien duurt het bij komplett wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxneoxxx schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:02:
[...]

We..? Jij werkt bij Ac Ryan? ;)
Overigens wel enigzins jammer van de nieuwe grafische interface misschien.. Voordeel bij de oude/huidige was uiteraard de juist goed uitziende/gemakkelijk bedienbare UI.. Wordt volgens mij in reviews en zo toch juist als sterk punt gezien.
Maar goed, dat legt de lat ook wat hoger voor de nieuwe UI natuurlijk.
Ik zal er geen geheim van maken ;) Afgezien van het hoofdmenu (dat er wel een stuk beter uitziet :)) is de rest van de GUI vrij gelijk aan die van de Playon!DVR TV met hier en daar een kleine verbetering.
Negaiido schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:28:
Ik ben tot nu toe niet echt tevreden met de PlayOn!HD. Dat is omdat films echt niet normaal spelen bij mij. De zogenaamde 1080 24P werkt niet goed( bij mij). De films zijn allemaal 23.976(zo ongeveer) en bij mij speelt hij dat niet goed af. Alleen als de film precies 24P is speelt hij goed af. Ik heb dit al op het forum gezegd maar ik krijg niet echt reactie van zo: "daar wordt aan gewerkt".
23.976 blijkt inderdaad een probleem te hebben bij het afspelen. Dit zie je ook terug bij andere Realtek spelers en we werken momenteel aan een een fix hiervoor. Ik kan ook hier geen definitieve data geven van firmware releases en fixes aangezien we meer stoeien met welke updates voorrang hebben :) We beginnen met de belangrijkste zaken zoals DTS downmix.
Sabocalypse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:58:
[...]

ik had eergisteren contact opgenomen met acryan en ze krijgen hem inderdaad 15 augustus binnen, mischien duurt het bij komplett wat langer
De eerstvolgende batch staat inderdaad gepland op 15 augustus voor een paar duizend units. Deze hebben overigens standaard al DTS Downmixing (en de nieuwste firmware die nog moet uitkomen). Shops zullen de dagen hierop volgend dus hun voorraad weer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Anoniem: 66948 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:32:
De eerstvolgende batch staat inderdaad gepland op 15 augustus voor een paar duizend units. Deze hebben overigens standaard al DTS Downmixing (en de nieuwste firmware die nog moet uitkomen). Shops zullen de dagen hierop volgend dus hun voorraad weer krijgen.
Neem aan dat deze apparaten in China gemaakt worden. Normaliter worden produkten per boot verzonden. Luchtvracht lijkt me een duur geintje. Als ze per boot komen betekent dat ze al op de boot moeten zijn. Duurt minimaal 5 weken voordat alles hier is. Waarom is dan de firmware niet beschikbaar? Deze vraag is natuurlijk gebaseerd op aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeO schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:52:
[...]

Neem aan dat deze apparaten in China gemaakt worden. Normaliter worden produkten per boot verzonden. Luchtvracht lijkt me een duur geintje. Als ze per boot komen betekent dat ze al op de boot moeten zijn. Duurt minimaal 5 weken voordat alles hier is. Waarom is dan de firmware niet beschikbaar? Deze vraag is natuurlijk gebaseerd op aannames.
Voor zover ik je kan vertellen is DTS downmix standaard in de volgende batch en vanaf dezelfde tijd zal de firmware ook beschikbaar zijn. Het is meer een licentie overeenkomst dan een technisch verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je ook torrents mee downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 36691 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:59:
Kan je ook torrents mee downloaden?
jep zie de site http://www.acryan.com/ind...12&parent_id=42&Itemid=98

, wanneer je er nzb's mee kunt downloaden, parren en unrarren vind ik hem ook erg interessant! Enig idee wanneer dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh netjes, dat is wel heel mooi, dan hoef ik me pc niet hele tijd aan te hebben voor het leechen en uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Anoniem: 66948 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:32:
[...]

Ik zal er geen geheim van maken ;) Afgezien van het hoofdmenu (dat er wel een stuk beter uitziet :)) is de rest van de GUI vrij gelijk aan die van de Playon!DVR TV met hier en daar een kleine verbetering.
Cool! 8)

Dan is dit vast het meest gedurfde project/product (naast de play!onDVR) wat Ac Ryan tot nu toe uit heeft gebracht lijkt me.. (direct de NMT markt in stappen met "nieuwe" chips, nog niet echt proven technology dus t.o.v. bijvoorbeeld de Sigma chipsets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108822

Ook ik heb na lang wikken en wegen de AC RYAN HD media player besteld ik ben heel benieuwd hoe dit apparaatje gaat bevallen. Ik hoop dat er regelmatig nieuwe firmeware uitkomt want er missen nogal wat dingetjes.. Er is op de gathering nog geen specifiek forum aanwezig over dit product als ik het goed heb. Zoals dit wel het geval is van bijvoorbeeld de Xtreamer.

Xtreamer ervaringen.

Misschien een idee om ook zo'n forum te starten voor alle ervaringen/problemen en bevindingen ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsie500
  • Laatst online: 16-06 04:44
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort ook de ac ryan playon HD in mijn bezit. Gebruik hem in combinatie met een externe harde schijf wat tot nu toe uitstekend werkt. Speel er vooral iso bestanden op af wat hij zonder problemen doet.

Interface is misschien niet de mooiste maar wel duidelijk en snel dus voor mij geen echt nadeel. Heb hem nu nog aan een crt tv hangen maar in de toekomst zal hij meeverhuizen naar mijn kamer om te kijken hoe hij het doet op een full hd plasma. Als er nog mensen vragen over het apparaat hebben beantwoord ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou niet zozeer over het apparaat zelf maar meer waar je dit ding gehaald hebt >?? Waar heb je deze gehaald/besteld en hebben ze er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor deze speler is trouwens de nieuwe firmware nu ook in de meuktracker te vinden:
meuk: A.C.Ryan ACR-PV73100 Playon! HD 7.06.r1135

Ik denk overigens dat voor de diehards de volgende toevoeging wel interessant is:
Added 1080p 24Hz option;

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Hoe gaat deze player trouwens om met muziek? In het algemeen wordt er in de reviews meer gefocust op de video afspeelmogelijkheden en is het afspelen van muziek niet echt aan de orde.
Kan het een beetje gemakkelijk hiermee? (qua zoeken naar nummers, afspeelmogelijkheden etc). Voor mij zou de player mee bedoeld zijn om mp3's ed af te spelen en foto's te kijken en komt video kijken meer op de 2e plaats.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hopjesvla79 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:27:
Hoe gaat deze player trouwens om met muziek? In het algemeen wordt er in de reviews meer gefocust op de video afspeelmogelijkheden en is het afspelen van muziek niet echt aan de orde.
Kan het een beetje gemakkelijk hiermee? (qua zoeken naar nummers, afspeelmogelijkheden etc). Voor mij zou de player mee bedoeld zijn om mp3's ed af te spelen en foto's te kijken en komt video kijken meer op de 2e plaats.
Tijd voor een goede OP/TS in dit topic lijkt mij.. :P Want het antwoord staat al in het topic.

Protip: wil je het ding echt gebruiken om mp3's af te spelen, koop 'm dan niet, maar koop een oude originele pre-modded xbox.. XBMC is nog steeds heer en meester in zulke zaken. :P
Anoniem: 108822 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:05:
Er is op de gathering nog geen specifiek forum aanwezig over dit product als ik het goed heb. Zoals dit wel het geval is van bijvoorbeeld de Xtreamer.

Xtreamer ervaringen.

Misschien een idee om ook zo'n forum te starten voor alle ervaringen/problemen en bevindingen ?

Que? Je hebt het over een specifiek forum, en geeft vervolgens een link naar een topic. Waar denk je dat je op het moment in zit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxneoxxx schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:53:
[...]

Tijd voor een goede OP/TS in dit topic lijkt mij.. :P Want het antwoord staat al in het topic.

Protip: wil je het ding echt gebruiken om mp3's af te spelen, koop 'm dan niet, maar koop een oude originele pre-modded xbox.. XBMC is nog steeds heer en meester in zulke zaken. :P

[...]

Que? Je hebt het over een specifiek forum, en geeft vervolgens een link naar een topic. Waar denk je dat je op het moment in zit? ;)
ja haha ... :| tikfout.. topic bedoelde ik natuurlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsie500
  • Laatst online: 16-06 04:44
Anoniem: 108822 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:47:
Nou niet zozeer over het apparaat zelf maar meer waar je dit ding gehaald hebt >?? Waar heb je deze gehaald/besteld en hebben ze er nog meer?
Ik heb hem bij Mobile-hardisk.nl gekocht was er net op tijd bij 10 minuten na mij waren ze uitverkocht en ze hebben de volgende levering ook pas weer rond 15 augustus. Muziek afspelen doet hij goed maar de functionaliteit is vrij minimaal. Geen zoekfunctie en het volgende nummer in de lijst speelt hij niet af maar moet je zelf weer aanklikken, dus zou hem niet kopen als je van plan bent om er veel muziek mee te gaan luisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil er zeker wel muziek mee afspelen. Ik twijfelde tussen de Xtreamer en AC Ryan. Maar door de 3,5 inch schijf toch maar voor deze gekozen. Ik heb flink wat research gedaan naar deze apparaten en ik verwacht van deze mediaplayer toch regelmatig firmware updates, zodat deze net als de DVR variant ook de top kan bereiken!

Het gevoel en idee dat ik er nu bij heb is dat er nog behoorlijk wat functionaliteit mist en usability voor de gebruiker nog zeker wel verbeterd kan worden. Ik hoop dat mijn verwachtingen niet al te voorbarig zijn?

Thadeez? O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 108822 op 30-07-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Maakt het trouwens uit voor het afspelen van een film of je een externe HDD of een interne gebruikt?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108822 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:49:
Ik wil er zeker wel muziek mee afspelen. Ik twijfelde tussen de Xtreamer en AC Ryan. Maar door de 3,5 inch schijf toch maar voor deze gekozen. Ik heb flink wat research gedaan naar deze apparaten en ik verwacht van deze mediaplayer toch regelmatig firmware updates, zodat deze net als de DVR variant ook de top kan bereiken!

Het gevoel en idee dat ik er nu bij heb is dat er nog behoorlijk wat functionaliteit mist en usability voor de gebruiker nog zeker wel verbeterd kan worden. Ik hoop dat mijn verwachtingen niet al te voorbarig zijn?

Thadeez? O-)
Ook voor de Playon HD al er regelmatig een nieuwe firmware worden uitgebracht om bugs op te lossen en nieuwe functionaliteiten aan de speler toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

KillGhost schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:14:
Maakt het trouwens uit voor het afspelen van een film of je een externe HDD of een interne gebruikt?
Dat hangt er vanaf waar je film op staat :+
Ik denk dat je doelt op de benodigde snelheid van de dataverbinding? Aangenomen dat je de interne schijf vergelijkt met een externe schijf met een usb-verbinding dan maakt dat helemaal niets uit. Gaat het om een netwerkschijf waarmee je draadloos contact maakt, dan kan snelheid een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

thijsie500 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:31:
[...]

Ik heb hem bij Mobile-hardisk.nl gekocht was er net op tijd bij 10 minuten na mij waren ze uitverkocht en ze hebben de volgende levering ook pas weer rond 15 augustus. Muziek afspelen doet hij goed maar de functionaliteit is vrij minimaal. Geen zoekfunctie en het volgende nummer in de lijst speelt hij niet af maar moet je zelf weer aanklikken, dus zou hem niet kopen als je van plan bent om er veel muziek mee te gaan luisten.
Ik had ook last van het feit dat hij maar 1 nummer speelde en niet de hele folder, de oplossing is eigenlijk heel simpel, selecteer in de balk boven in "music", dus niet "all" en op eens pakt hij als je op play of enter drukt wel alle nummers in de folder :+

Blijkbaar vonden ze het handig om het per group anders te doen.
Zoek functies ontbreken helaas, als ik via Upnp/Netwerk een nummer wil bereiken dat ik wil luisteren ben ik ook wel even zoet, opnieuw een torrent downloaden of even naar de local disk kopieren is makkelijker.
Hoop echt dat ze er nog iets van een zoek functie in bouwen

[ Voor 13% gewijzigd door brid op 30-07-2009 17:15 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

JME schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:45:
[...]

Dat hangt er vanaf waar je film op staat :+
Ik denk dat je doelt op de benodigde snelheid van de dataverbinding? Aangenomen dat je de interne schijf vergelijkt met een externe schijf met een usb-verbinding dan maakt dat helemaal niets uit. Gaat het om een netwerkschijf waarmee je draadloos contact maakt, dan kan snelheid een probleem worden.
Ik bedoelde inderdaad via USB en niet via een netwerk. Ik zit te twijfelen of ik een interne HDD doe in de Playon!HD of een externe koop en die via USB connect.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het begint inderdaad een actief topic te worden hier :) Ik zal even wat vragen beantwoorden die hierboven gesteld zijn.

Allereerst wat betreft de functionaliteiten op gebied van het afspelen van muziek, dit is inderdaad vaak iets waar minimale aandacht heen gaat. Op dit moment is de technische capaciteit er wel en kan men uit de voeten met de basisfuncties. Echter zoals al eerder aangegeven, werken we hard aan een GUI die het toestaat om ook het afspelen van muziek uitgebreider te maken, denkende aan cover art, een goeie implementatie van ID3 tags en meer afspeelmogelijkheden.

Zodra er meer te vertellen en te zien valt zullen we dit vanzelf verkondigen. Veel is nu nog volop in ontwikkeling maar dat zal zich de komende maanden gaan bewijzen. Tot die tijd kunnen we alleen zeggen wat we van plan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Anoniem: 66948 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:25:
[...]

Voor zover ik je kan vertellen is DTS downmix standaard in de volgende batch en vanaf dezelfde tijd zal de firmware ook beschikbaar zijn. Het is meer een licentie overeenkomst dan een technisch verhaal.
Dus het werkt al wel. ;) Jammer dat ie nog niet beschikbaar is. Vele bezitters zouden dit dolgraag willen hebben o.a. degenene waarvan ik hem heb geleend. Trouwens eigenaars hebben toch al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 'm besteld, krijg ik morgen ;) met 1.5TB Seagate!

Hoop dat 't downloaden van torrents wel goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
MeO schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:38:
[...]

Dus het werkt al wel. ;) Jammer dat ie nog niet beschikbaar is. Vele bezitters zouden dit dolgraag willen hebben o.a. degenene waarvan ik hem heb geleend. Trouwens eigenaars hebben toch al betaald?
Als je zijn post nog eens begrijpend leest, dan kan je wel wat dingen bedenken lijkt mij zo.. ;)

@thadeez; kan je al een tipje van de sluier oplichten wat betreft usenet support..? Ik begrijp dat de GUI en dts downmixing in eerste instantie prio hebben.. En ik las op het Ac Ryan forum ook al dat usenet support er waarschijnlijk ook wel gaat komen, maar hoe hoog staat ie ergens op het lijstje..? (een globale indicatie misschien.. Als je daar uitspraken over mag en kan doen uiteraard. :P)

Overigens wel goed dat je hier ook actief bent.. Is wel goed voor community opbouw lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Anoniem: 36691 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:17:
Ik heb 'm besteld, krijg ik morgen ;) met 1.5TB Seagate!

Hoop dat 't downloaden van torrents wel goed werkt!
`Waar heb je em besteld dan? Omdat die daar blijkbaar nog aanwezig is :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Divxplayer.nl lijkt ze op voorraad te hebben volgens de website.
Daar betaal je alleen wel 10 euro meer dan de meeste andere winkels.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 30-07-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Anoniem: 81390 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:02:
Divxplayer.nl lijkt ze op voorraad te hebben volgens de website.
Daar betaal je alleen wel 10 euro meer dan de meeste andere winkels.
Je kan em ook ophalen staat er. Jammer dat het dan weer in Spijkenisse is. Er zit ook nooit iets in het noorden :D

No guts, no glory!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.