I&N Feedback-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:06

MasterL

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48

rens-br

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:50

Yariva

Per heden hebben we 1 nieuw, centraal ideeën & feedback topic, voor alle fora bij elkaar. In dit topic kan je al je ideeën en op- of aanmerkingen kwijt over alle fora die binnen "Internet & Netwerken" aanwezig zijn. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en FAQ's en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen Internet & Netwerken de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op- of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:

1. Vragen en opmerkingen over de policy van Internet & Netwerken
2. Moderatie feedback binnen Internet & Netwerken
3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot Internet & Netwerken

Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:

1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via DM richting de desbetreffende mod)
2. Jouw beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod)
3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een TR of in Schop een Modje)
4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)

Mocht je in geval van 1 & 2 er niet uitkomen met de desbetreffende moderator, dan kan je altijd contact opnemen met een andere moderator binnen Internet & Netwerken. Maar alvorens je tot een andere moderator te wenden, verwachten wij dat je het eerst met de desbetreffende moderator hebt geprobeerd.

Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in Internet & Netwerken

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
En meteen wil ik iedereen vragen om eens mee te denken in Toekomst Professional Networking & Servers

Discussie over de toekomst van PNS ook graag in dat topic :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-05 12:09

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

@rens-br Wat is nou het verschil van doorgeven dat je ook domeinnamen registreert en iemand die mijn diensten aanbied en dan zeggen dat ik ze registreer :+ Ik promoot hier niet mijn diensten. Iemand anders had dit zelf ook kunnen neerzetten, dat is hetzelfde naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
SupaHotFire schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:17:
@rens-br Wat is nou het verschil van doorgeven dat je ook domeinnamen registreert en iemand die mijn diensten aanbied en dan zeggen dat ik ze registreer :+ Ik promoot hier niet mijn diensten. Iemand anders had dit zelf ook kunnen neerzetten, dat is hetzelfde naar mijn mening.
Wanneer jij je website linkt is het reclame maken, het is immers jouw website. Wanneer iemand anders het doet is het een tevreden klant. Twee hele verschillende dingen. :)

Ik heb je post naar dit topic verhuisd, want het is nogal offtopic in Domeinnaam prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Mag de titel van dit topic:
[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Veranderd worden naar
[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

TLDR: Laatst een nieuw topic aangemaakt specifiek over internet, omdat de huidige titel suggereert dat het bestaande topic enkel over TV gaat. Mijn topic werd weggegooid en inhoud verplaatst naar bovenstaand "TV" topic.
Prima, maar pas dan ook de titel aan van dat topic svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Klopt, dat lijkt mij logisch. Done.

Maar de volgende keer kan je hiervoor ook gewoon een TR aanmaken op dat topic :)

[ Voor 54% gewijzigd door Equator op 15-06-2019 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
ASW1 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:53:
Mag de titel van dit topic:
[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Veranderd worden naar
[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

TLDR: Laatst een nieuw topic aangemaakt specifiek over internet, omdat de huidige titel suggereert dat het bestaande topic enkel over TV gaat. Mijn topic werd weggegooid en inhoud verplaatst naar bovenstaand "TV" topic.
Prima, maar pas dan ook de titel aan van dat topic svp.
Even nog wat achtergrond informatie over de wellicht verwarrende titel. Youfone is van oorsprong een mobiele provider en die is begonnen met het aanbieden van vaste diensten onder de naam YoufoneTV. Ik zie die naam inmiddels nergens meer terugkomen op de website, dus een titel wijziging lijkt mij inderdaad op zijn plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier grijpt een MOD in om een offtopic discussie te stoppen: MisteRMeesteR in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Maar vervolgens gaat hij in zijn eigen reactie wel erop door. Kunnen jullie de modjes eens goed leren hoe het werkt?

Edit: Niet zeggen dat dit niet hier hoort, daar kwam het modje namelijk zelf mee.....

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 09-08-2019 11:15 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@Tylen hoewel het inderdaad niet handig is om in een modbreak een deel van de discussie te laten plaats vinden. Bedoeld @MisteRMeesteR er in dit geval volgens mij niks mee, het is volgens mij meer bedoeld als een afsluiter van de discussie.

Verder mag je feedback wel op een andere manier gebracht worden, het komt nogal denigrerend over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
TL/DR - Voorstel: vragen in forum netwerken dienen altijd te worden voorzien van feedback of een conclusie door de topic starter, ook als er geen oplossing is gevonden

Netwerken is een forum waarop voornamelijk vragen worden gesteld i.v.m. een netwerkprobleem. Er zijn echter nogal wat topics met een vraag waar de TS ergens lijkt af te haken. Er komt dus geen feedback door de TS, en het topic wordt nooit gesloten.

Ik heb even zitten turven:
- sinds 1 januari 2019 waren er ca. 1000 topics in Netwerken
- daarvan 20 lange draadjes / [ Ervaring met ... ] (zie lijst hieronder)
- 244 zijn afgevinkt als beantwoord

Daarmee heb je dus een “oplossingspercentage” van tenminste 25%. Op zich hoog, maar niet alle vragen worden afgevinkt. Ik heb een steekproef genomen van 25 topics, waarvan er 10 a 15 eindigen zonder dat het duidelijk is of de TS iets met het antwoord kon. Ik schat dat er in 30-50% van de topics onduidelijk is hoe het eindigt. Je ziet dan vaak iets als “ik kom erop terug” of “ik ga het proberen” en dat was het dan. Soms komt er helemaal geen reactie van een TS.

Misschien komt dit omdat het probleem is “verholpen” met een simpele fix, de TS er geen zin meer in had, werd afgeschrikt door de vragen, op vakantie is gegaan of de antwoorden niet werkten.

Geen conclusie door de TS is mijn ogen onwenselijk omdat:
- het voor de community niet duidelijk is wat de oplossing was (al het is maar iets simpels als “resetten”)
- het enigzins disrespectvol is richting de leden die ze proberen te helpen (waarschijnlijk niet bewust)
- het een verkeerde manier van problemen oplossen stimuleert (accepteren dat iets het gewoon even niet deed)
- het een soort “laat ik het eens proberen op dit forum” gedrag kan uitlokken (uitholling van de community)

Met name dat laatste is fnuikend, want je merkt niet welke mensen afhaken.

Mijn voorstel: altijd feedback na X dagen. Zo niet, dan een bericht naar die user met een verzoek om feedback.

Graag jullie reactie!

Mee eens? Zo ja, hoeveel dagen is bovenstaande X?
Zo nee? Waarom niet?

Ik snap dat er ook mensen zijn die het geen klap interesseert of de TS antwoord of niet, maar probeer even te denken vanuit community perspectief.

————
Niet meegetelde lange draadjes:
Zelfbouw project: Firewall / Router / AP
Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router.
Het grote privacy-gerichte DNS server topic
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
NT Kroeg v0.1
[Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router
[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
[Synology routers] Ervaringen & Discussie
[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies
[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit
[Asus AiMesh] Ervaringen & Discussie
Het grote IPv6 topic
[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
[MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie
[TP-Link Managed Access Points] Ervaringen & Discussie
[OpenWRT] Ervaringen & Discussie
[VPN] Ervaringen & Discussie
[Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Palo Alto schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:42:
Netwerken is een forum waarop voornamelijk vragen worden gesteld i.v.m. een netwerkprobleem. Er zijn echter nogal wat topics met een vraag waar de TS ergens lijkt af te haken. Er komt dus geen feedback door de TS, en het topic wordt nooit gesloten.

Ik heb even zitten turven:
- sinds 1 januari 2019 waren er ca. 1000 topics in Netwerken
- daarvan 20 lange draadjes / [ Ervaring met ... ] (zie lijst hieronder)
- 244 zijn afgevinkt als beantwoord

Daarmee heb je dus een “oplossingspercentage” van tenminste 25%.
Bedankt voor de feedback en je uitgebreide onderzoek. Wordt echt erg op prijs gesteld.
TL/DR - Voorstel: vragen in forum netwerken dienen altijd te worden voorzien van feedback of een conclusie door de topic starter, ook als er geen oplossing is gevonden
We hebben het eerst intern even besproken, vandaar ook de wat verlate reactie.

We zijn we het eens met het feit dat het onwenselijk is om topics zo te laten versloffen. We willen het echter wat breder trekken dan Netwerken alleen, want dit probleem speelt forum breed. We gaan dit dan ook intern breder bespreken en dan gaan we eens kijken wat voor oplossing gevonden kan worden.

We zijn er alleen wel over uit dat handmatig users een bericht sturen te veel werk op gaat leveren, maar iets automatiseren op basis van een aantal factoren zou bijvoorbeeld wel een optie kunnen zijn. Mochten jij of iemand anders daar nog goede ideeën over hebben, dan horen we dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

Bedankt voor de feedback en je uitgebreide onderzoek. Wordt echt erg op prijs gesteld.

[...]

We hebben het eerst intern even besproken, vandaar ook de wat verlate reactie.

We zijn we het eens met het feit dat het onwenselijk is om topics zo te laten versloffen. We willen het echter wat breder trekken dan Netwerken alleen, want dit probleem speelt forum breed. We gaan dit dan ook intern breder bespreken en dan gaan we eens kijken wat voor oplossing gevonden kan worden.

We zijn er alleen wel over uit dat handmatig users een bericht sturen te veel werk op gaat leveren, maar iets automatiseren op basis van een aantal factoren zou bijvoorbeeld wel een optie kunnen zijn. Mochten jij of iemand anders daar nog goede ideeën over hebben, dan horen we dat graag.
Wellicht behandelen zoals op een "gemiddelde" servicedesk gaat? naar 5 dagen een reminder dat er een post gemaakt is met een issue, bij geen reactie naar nogmaals 2 weken "ticket" / post automatisch sluiten.

Wellicht een "punten" systeem d'r aan hangen om posters te motiveren ook netjes te melden of iets wel of niet is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dutch2007 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:44:
Wellicht behandelen zoals op een "gemiddelde" servicedesk gaat? naar 5 dagen een reminder dat er een post gemaakt is met een issue, bij geen reactie naar nogmaals 2 weken "ticket" / post automatisch sluiten.
Dat zou inderdaad een hele goede optie zijn. Een topic automatisch sluiten is om (zoek) technische redenen alleen geen handige optie. Gesloten topics komen erg laag in de (Google) zoekresultaten terug, tenminste voor zover ik had begrepen van Kees.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 12-08-2019 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:07:
We hebben het intern even besproken, vandaar ook de wat verlate reactie.
Het wordt nu een soort Droste effect. Wat noem je een “verlate” reactie? :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Droste-effect
Bedankt!

Zal mij niet verbazen als het in andere delen van het forum ook speelt. Misschien een vraag aan database beheer om de verhouding vinkje/totaal per forum eens uit te rekenen? Eventueel per kwartaal om seizoenseffecten te onderzoeken. De uitkomst is een onderschatting, maar relatief snel te doen. Met een query dan... handmatig turven kan ik niet aanraden :)

Persoonlijk zou ik juist beginnen met een “minimal viable product” in Netwerken, dat verbeteren en als het werkt uitrollen naar andere forum onderdelen. En met een MVP bedoel ik niet per se een software oplossing, kan ook beleid zijn.
We zijn er alleen wel over uit dat handmatig users een bericht sturen te veel werk op gaat leveren
The mod-bot to the rescue :)

In ieder geval is de meest effectieve oplossing er één die zich richt op een feitelijke oorzaak. Misschien is het mogelijk om uit te zoeken waarom mensen niet “afsluiten”. Kan via een poll, maar als je dat via een neutrale DM doet krijg je waarschijnlijk andere (verrassende) antwoorden.

Mogelijke redenen waarom een TS niet “afsluit”:
- het beste antwoord kwam nog niet voorbij en de TS wacht af, en wacht, en wacht....
- de TS is het forum vergeten en heeft zelf een oplossing gevonden
- de TS is zich niet bewust dat feedback belangrijk is voor de community moraal
- de TS weet niet hoe je kan kiezen voor “Beste antwoord” of vindt meedere antwoorden goed
- de TW raakt overwelmd door de reacties en laat het verder zitten

Handmatig herinnerings-berichten sturen lijkt mij op de lange termijn ook onhaalbaar. Maar als test (een MVP) zou je er wellicht mee kunnen beginnen. Misschien reageert een TS helemaal niet op zo’n “schopje”, of heel verontwaardigd, of verbaasd.

Het hoeft ook niet via moderatoren. Je zou ook de community zelf kunnen laten monitoren. Met de kanttekening dat een user de TS m.i. niet kan verplichten op elk antwoord apart in te gaan. Een moderator kan dat wel, en dat gebeurt soms ook (de bekende topics waar de TS consequent de gestelde vragen negeert).

Idee
Een schopknop naast “Quote” etc. waardoor een bericht wordt geplaatst:

“Beste TS@,
User@ is benieuwd of je een oplossing hebt gevonden. Kun je hier laten weten of je probleem is opgelost?”
maar iets automatiseren op basis van een aantal factoren zou bijvoorbeeld wel een optie kunnen zijn.
Heeft als voordeel dat het makkelijker uitvoerbaar blijft, maar heeft als nadeel dat een TS het ook makkelijker kan negeren dan een “persoonlijk” bericht van een user of moderator. Het is immers “de bot” maar.

Ideeën voor parameters
- Boolean: is er een “Beste antwoord” (werkt niet als het antwoord ontbreekt)
- Laatste reactie is van TS (werkt niet voor doorkabbelende topics, waar de oplossing wel is gegeven)
- Er is geen post van TS binnen X dagen na laatste post (maar wat is X?)

Tot slot: ik heb altijd begrepen dat het dev team van Tweakers niet erg ruim in de tijd zit. Maar zonder technische oplossing is er denk ook wel wat mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
@Palo Alto dank voor je aangeleverde mogelijkheden. :D

Als we een forumbrede oplossing hiervoor zoeken, dan zijn het vooral de devvers en server admins die hier een oplossing voor gaan bedenken.

Laten we vooral bedenken wat we willen bereiken. Het hoe, dat komt later wel.
- Laatste reactie is van TS (werkt niet voor doorkabbelende topics, waar de oplossing wel is gegeven)
Dat is ongeveer het lijstje wat ik ook in mijn hoofd had zitten. Parameters even daargelaten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 11:22
Palo Alto schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Het wordt nu een soort Droste effect. Wat noem je een “verlate” reactie? :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Droste-effect

[...]

Bedankt!

Zal mij niet verbazen als het in andere delen van het forum ook speelt. Misschien een vraag aan database beheer om de verhouding vinkje/totaal per forum eens uit te rekenen? Eventueel per kwartaal om seizoenseffecten te onderzoeken. De uitkomst is een onderschatting, maar relatief snel te doen. Met een query dan... handmatig turven kan ik niet aanraden :)

Persoonlijk zou ik juist beginnen met een “minimal viable product” in Netwerken, dat verbeteren en als het werkt uitrollen naar andere forum onderdelen. En met een MVP bedoel ik niet per se een software oplossing, kan ook beleid zijn.

[...]

The mod-bot to the rescue :)

In ieder geval is de meest effectieve oplossing er één die zich richt op een feitelijke oorzaak. Misschien is het mogelijk om uit te zoeken waarom mensen niet “afsluiten”. Kan via een poll, maar als je dat via een neutrale DM doet krijg je waarschijnlijk andere (verrassende) antwoorden.

Mogelijke redenen waarom een TS niet “afsluit”:
- het beste antwoord kwam nog niet voorbij en de TS wacht af, en wacht, en wacht....
- de TS is het forum vergeten en heeft zelf een oplossing gevonden
- de TS is zich niet bewust dat feedback belangrijk is voor de community moraal
- de TS weet niet hoe je kan kiezen voor “Beste antwoord” of vindt meedere antwoorden goed
- de TW raakt overwelmd door de reacties en laat het verder zitten

Handmatig herinnerings-berichten sturen lijkt mij op de lange termijn ook onhaalbaar. Maar als test (een MVP) zou je er wellicht mee kunnen beginnen. Misschien reageert een TS helemaal niet op zo’n “schopje”, of heel verontwaardigd, of verbaasd.

Het hoeft ook niet via moderatoren. Je zou ook de community zelf kunnen laten monitoren. Met de kanttekening dat een user de TS m.i. niet kan verplichten op elk antwoord apart in te gaan. Een moderator kan dat wel, en dat gebeurt soms ook (de bekende topics waar de TS consequent de gestelde vragen negeert).

Idee
Een schopknop naast “Quote” etc. waardoor een bericht wordt geplaatst:

“Beste TS@,
User@ is benieuwd of je een oplossing hebt gevonden. Kun je hier laten weten of je probleem is opgelost?”

[...]

Heeft als voordeel dat het makkelijker uitvoerbaar blijft, maar heeft als nadeel dat een TS het ook makkelijker kan negeren dan een “persoonlijk” bericht van een user of moderator. Het is immers “de bot” maar.

Ideeën voor parameters

Tot slot: ik heb altijd begrepen dat het dev team van Tweakers niet erg ruim in de tijd zit. Maar zonder technische oplossing is er denk ook wel wat mogelijk.
Allereerst complimenten voor deze posts en je op feiten en cijfers gebaseerde verhaal. _/-\o_

Ik werd zojuist gewezen op dit draadje door @rens-br nadat ik een vergelijkbaar gevalletje had met een netwerktopic waarin een vraag gesteld wordt, meerdere personen reageren uitgebreid maar de TS is na de OP al wekenlang MIA. Ik denk dat je al aardig de goede richting op zit met de genoemde voorstellen, door een TS te (blijven) verzoeken feedback te geven, gescheduled danwel met een schopknop. Het geven van feedback belonen met karma-punten zal ook zeker helpen.

De andere kant op kan je denk ik echter niet zo heel veel doen, tenminste niet als je de boel voor nieuwkomers toegankelijk wilt houden en dus nieuwe users wil blijven toestaan meteen topics te openen. Dan heeft het ook geen zin te zeggen; Geen feedback geven = negatieve karmapunten, saldo < 0 betekend geen topics meer openen. Dan maakt men immers gewoon weer een nieuw account aan.

Wat men nog wel zou kunnen overwegen (mits dit enigszins makkelijk kan binnen React), is de users die daadwerkelijk gereageerd hebben te laten stemmen "by majority" (al dan niet na het verstrijken van een eerste reactieperiode voor alleen de TS) of het probleem is opgelost en dan ook by-vote het topic als opgelost kunnen markeren.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
ronjansen87 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:34:
een vergelijkbaar gevalletje had met een netwerktopic waarin een vraag gesteld wordt, meerdere personen reageren uitgebreid maar de TS is na de OP al wekenlang MIA.
Zou zomaar kunnen dat we samen aan het wachten zijn op hetzelfde antwoord... :z

Ik bedenk net dat de laatse user login bekend is voor het systeem. Voor zover je het kan vaststellen als user, lijkt er sowieso weinig account activiteit te zitten bij de TS van de versloffende topics. Er kan deze weken goed een vakantie-effect zijn natuurlijk.
De andere kant op kan je denk ik echter niet zo heel veel doen, tenminste niet als je de boel voor nieuwkomers toegankelijk wilt houden en dus nieuwe users wil blijven toestaan meteen topics te openen. Dan heeft het ook geen zin te zeggen; Geen feedback geven = negatieve karmapunten, saldo < 0 betekend geen topics meer openen. Dan maakt men immers gewoon weer een nieuw account aan.
Mee eens, sanctioneren zou ik ook niet aan beginnen. De meeste mensen handelen ook ter goeder trouw. Straffen werkt zelden beter dan belonen. Ik ben wel erg benieuwd waarom dit gebeurd.
Wat men nog wel zou kunnen overwegen (mits dit enigszins makkelijk kan binnen React), is de users die daadwerkelijk gereageerd hebben te laten stemmen "by majority" (al dan niet na het verstrijken van een eerste reactieperiode voor alleen de TS) of het probleem is opgelost en dan ook by-vote het topic als opgelost kunnen markeren.
Dank voor de suggestie! Lastige is wel dat je niet weet of het echt heeft gewerkt. Maar van sommige topics is het overduidelijk.

Wat ook zou kunnen werken is dat je mensen bij het starten van een topic een vakje laat aanvinken, waarin ze beloven de reacties van feedback te voorzien. Klinkt simpel, maar veel mensen voelen zich gehouden aan een soort “contract” ook al is er geen echte sanctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 10:06
rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:28:
[mbr]Dit heeft niet zoveel te maken met PNS, dus schopje naar IH.[/]
Sorry, maar dit vind ik toch echt verkeerd. Het klopt dat er veel huist-tuin-en-keuken nonsense in PNS terecht komt, maar een redelijke discussie over verantwoordelijkheden en hoe omgaan met O365 hoort wat mij betreft wel in PNS thuis. (ook al is de gebruikersbase van de TS beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@PerfectPC ik heb je bericht even naar hier verhuisd, feedback op de moderatie hoort niet thuis in topics.

Maar het is mij persoonlijk om het even. Ik roep er dus even @DJSmiley en @Equator bij. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Dat topic mag wat mij betreft prima in PNS blijven @rens-br

Met een alias in IH :)

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 26-08-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Equator schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:09:
Dat topic mag wat mij betreft prima in PNS blijven @rens-br

Met een alias in IH :)
Prima, bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Ok, ik mag mijn vraag niet neerdumpen. Waarom de aanname dat ik niet gezocht heb?? Ik heb een flinke zoektocht gedaan, maar zoek maar eens iets terug wat misschien een half jaar geleden erop stond, of misschien anderhalf jaar geleden. Met zoektermen lukte het niet. Maar goed, als dit het nieuwe beleid is, laat ik dit forum weer achter me.

[ Voor 7% gewijzigd door Zuid-Limburg op 10-11-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Zuid-Limburg schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:08:
Ok, ik mag mijn vraag niet neerdumpen. Waarom de aanname dat ik niet gezocht heb?? Ik heb een flinke zoektocht gedaan, maar zoek maar eens iets terug wat misschien een half jaar geleden erop stond, of misschien anderhalf jaar geleden. Met zoektermen lukte het niet. Maar goed, als dit het nieuwe beleid is, laat ik dit forum weer achter me.
Ik heb je bericht even verhuisd uit: Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14, het is namelijk offtopic.

Maar ik zie inderdaad dat je wel aangeeft 'snel' gezocht te hebben, maar niks te hebben gevonden. Je hele post straalde een beetje 'luiheid' uit, vandaar dat ik er vanuit ging dat je zoektocht niet afdoende was. Maar ik zal je post herstellen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@rens-br het lijkt niet alsof TS actief mee wil discussieren, dus waarom blijven we alsnog in cirkels redeneren? alles is inmiddels wel gezegd volgens mij. kan je er net zo goed een slotje op zetten.

TS: registratie, topic maken , offline gaan en niet bijdragen. wat voor verwachting heb jij nog van het topic dan?

• rens-br

rens-br

Topicstarter
RodeStabilo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:23:
@rens-br het lijkt niet alsof TS actief mee wil discussieren, dus waarom blijven we alsnog in cirkels redeneren? alles is inmiddels wel gezegd volgens mij. kan je er net zo goed een slotje op zetten.
Dat wij nu 24/7 op Tweakers zitten, wil niet zeggen dat iedereen dat doet. Ik geef de TS dus nog de gelegenheid om te reageren, het is immers pas 24 uur geleden.

Verder heb ik je post verhuist uit Ziggo vergeten op te zeggen (€600) - recht op terugbetaling?, het is namelijk erg offtopic om daar erover te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Niet online
TL/DR - Kan de default radio-button bij topic start binnen NT worden aangepast naar “Vraag”?

Binnen NT worden met name vragen gesteld en nauwelijks algemene discussie gevoerd (behalve de onderwerpen die lang lopen zoals het Ubiquiti topic etc.)

Bij het aanmaken van een topic kiezen veel topic starters (ik vermoed onbewust) voor de default “Ik wil een discussie-, ervaring- of feedbacktopic starten“, waardoor de standaardvragen “Relevante software en hardware die ik gebruik” en “ Wat ik al gevonden of geprobeerd heb” niet gesteld worden.

Verder kan het topic in dat geval ook niet met een beste antwoord en groen vinkje worden afgesloten door een TS, wat de overzichtelijkheid van lopende topics ook niet ten goede komt.

Een voorbeeld van zo’n topic staat hier, maar er zijn er (veel) meer.

Mijn vraag:
Is de volgorde van de default radio-button om te draaien voor NT en andere fora waar m.n. vragen worden gesteld? Wellicht is de instelling GoT breed, en dan zal omdraaien vermoedelijk niet wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:57:
[mbr] Aantal posts verplaatst naar het ronde archief, het is hier geen V&A :+ [/]
? Ik volg dit even niet. Er wordt hier altijd advies gevraagd en gegeven over je het beste kan kopen en wel aangeboden and spullen van elkaar over te nemen?

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 23-11-2020 15:14 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
@xbeam, ik heb je post even verplaatst naar het feedback-topic ;)

Er werd letterlijk gepost:
kan je hier wat mee?? ik heb er teveel..
Ik persoonlijk vind dit teveel neigen naar V&A. De 'aangeboden' SFP's waren bovendien MultiMode, HP vendor en duplex in plaats van simplex en hebben daardoor feitelijk niets te maken met de vraag van @RobertMe :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:24:
@xbeam, ik heb je post even verplaatst naar het feedback-topic ;)

Er werd letterlijk gepost:

[...]

Ik persoonlijk vind dit teveel neigen naar V&A. De 'aangeboden' SFP's waren bovendien MultiMode, HP vendor en duplex in plaats van simplex en hebben daardoor feitelijk niets te maken met de vraag van @RobertMe :P
Maar dat was niet mijn post ik was de hele post nog aan het maken met veel meer dan alleen de reactie daarop.

En tijdens aanvullen van de post krijg ik de error, geen toegang tot catogie en kon ik nieuwe beginnen (ik ben een dislext op telefoon dus het gaat alemaal niet zo snel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVKB8L2FJjvxHI5eK5mfzKlG4d0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lu33bPAlKQ7YkQyAfx77rAZD.png?f=fotoalbum_large

Maar ik snap je gedachten gang, alleen ik had niet echt de indruk dat het hem echt om de verkoop ging maar meer goed bedoelt van ik heb hier nog wat op de plank liggen.

En multimode is wel het geen wat Robert eigenlijk zou moet gebruiken voor zijn doel ook omdat waneer zijn aansluiting gpon wordt de singel verbinding binnen in huis gelijk onbruikbaar is voor het idee wat hij heeft.

Vandaan mijn reactie maar is het is verder geen discussie waardig ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door xbeam op 23-11-2020 17:26 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

In deze post staan de voor en achternaam van iemand van de helpdesk waar TS contact mee had, waarvoor ik een topic report heb aangemaakt. Inmiddels is het topic report afgehandeld, maar de post is niet aangepast.

Zie ik iets over het hoofd en is het plaatsen van volledige namen (die er niet toedoen) toegestaan, of heeft de moderator een vergissing begaan?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Ik heb even snel een aanpassing gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Equator schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Had je de modbreak gezien die je quotte? :)
offtopic:
m.b.t. die modbreak(s). Enerzijds kan ik ze begrijpen, want puur de linkdrop is sowieso irritant in dat je "verplicht" bent ze te openen, en dat het dan niet op een public forum / thread staat is ook niet handig voor diegenen die het niet kunnen zien. Maar anderzijds vind ik het ook raar om te verlangen dat informatie die Ubiquiti eigenlijk deelt "onder voorwaarden" zomaar publiekelijk hier gedeeld wordt. Immers heeft het een reden dat je in je Ubiquiti account eerst "Early Access" moet aanzetten wil je toegang krijgen tot posts van beta firmwares etc. Nu lijkt Ubiquiti er niet heel streng mee om te gaan en kom je wel vaker screenshots van EA gebeuren tegen. Maar het zorgt er natuurlijk toch een beetje voor dat EA steeds meer het gevoel krijgt van "je krijgt als een van de eerste een stabiel product" en niet de "je krijgt een beta product waarbij we feedback verwachten, en als we het hardwarematig aanpassen, of het zelfs helemaal niet goed werkt, dan is dat voor jou een risico."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Topicstarter
@RobertMe ik heb je reactie even verplaatst naar dit topic ;)

Ik ben van mening dat een ordinaire link drop niet gewenst is. Het moet in een post alhier op GoT ten minste duidelijk zijn waar het over gaat zonder de link te moeten openen.

Verder ben ik het roerend met je eens voor wat betreft Ubiquiti en zijn EA en dat deze informatie niet zonder reden achter een login zit in plaats van publiekelijk toegankelijk is, dit is iets wat we moeten respecteren.

Wellicht dat mijn vraag om een screenshot te posten in die zin niet helemaal correct is geweest.

Ik denk dat we hier met zijn allen voor moeten waken en een balans in zullen moeten vinden want de EA discussies ansich zijn natuurlijk hartstikke on-topic en leuk om te bespreken.

[ Voor 43% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-01-2021 22:10 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laat maar, verkeerd gekeken.....

[ Voor 93% gewijzigd door Diederik op 01-04-2021 11:24 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro-Gui
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Hallo,

ik ben nieuw op Tweakers, en vind het een zeer gecompliceerd platform. Kan iemand mij dus misschien uitleggen hoe ik zelf een topic kan starten, of een vraag aan het forum kan stellen? Ik weet dat dit niet echt een reactie is op uw vraag, maar ik moet zelf eerst deftig leren omgaan met Tweakers om actief te kunnen deelnemen aan het forum.

Met dank aan allen die mij kunnen verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Electro-Gui schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:33:
Hallo,

ik ben nieuw op Tweakers, en vind het een zeer gecompliceerd platform. Kan iemand mij dus misschien uitleggen hoe ik zelf een topic kan starten, of een vraag aan het forum kan stellen? Ik weet dat dit niet echt een reactie is op uw vraag, maar ik moet zelf eerst deftig leren omgaan met Tweakers om actief te kunnen deelnemen aan het forum.

Met dank aan allen die mij kunnen verder helpen
In het forumdeel waar je een topic aan wilt maken staat rechts bovenaan een blauwe knop met 'Nieuw topic'.

Maar, even een headsup: als je al moeite hebt om die knop te vinden, dan is dit forum misschien niet helemaal voor jou. Hier wordt aardig veel eigen inzet verwacht, het is niet de bedoeling dat je voor elke kleine vraag een topic opent. In ieder geval niet zonder dat je eerst zelf al moeite hebt gedaan om het antwoord te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 08-05-2021 16:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro-Gui
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Bedankt mr. Hahn voor uw zeer sympathieke antwoord. Ik voel mij hier direct aanvaard. Ik kan het ook niet helpen dat je waarschijnlijk oneindig veel slimmer bent dan ik. En btw, de blauwe knop, noch de tekst "nieuw topic" kan ik nergens terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Electro-Gui schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:57:
Bedankt mr. Hahn voor uw zeer sympathieke antwoord. Ik voel mij hier direct aanvaard. Ik kan het ook niet helpen dat je waarschijnlijk oneindig veel slimmer bent dan ik. En btw, de blauwe knop, noch de tekst "nieuw topic" kan ik nergens terugvinden.
Deze reactie nodigt me ook zeer zeker uit om je verder te helpen. Maar goed, ik ben de kwaadste niet.

Als je in Netwerken kijkt, dan zie je rechtsboven, naast de dropdown 'Nieuw Topic':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-avwPdX9rvIEGbApt7GGZ79fsv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uETMMVrfOjl7E8uOKxNFPOUy.png?f=fotoalbum_large

Mocht je ergens anders je vraag over willen stellen, dan moet je natuurlijk in een ander forumdeel zijn.

Succes ermee, en vat mijn reacties vooral op als goedbedoeld, want je venijnige reactie wordt niet heel erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Electro-Gui schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:33:
ik ben nieuw op Tweakers, en vind het een zeer gecompliceerd platform. Kan iemand mij dus misschien uitleggen hoe ik zelf een topic kan starten, of een vraag aan het forum kan stellen?
Gecompliceerd valt wel mee, maar er zijn wel veel opties dus check even de faq: https://gathering.tweakers.net/forum/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@Electro-Gui welkom op Tweakers.

Ik heb je vraag en alle antwoorden even verhuisd naar dit topic. Aangezien het in het andere topic een beetje offtopic was. Aangezien je vraag al door andere is beantwoord ga ik er even vanuit dat je nu voorruit kan op ons forum. Mocht je toch nog vragen hebben, stel die dan gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik ben het gezever over details van de interactieve tv dienst een beetje zat aan het worden in het volgende topic:
[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Is het misschien een idee om een apart topic te maken voor Caiway/Delta interactieve TV.

En dan de huidige Caiway/Delta glasvezel topics samenvoegen?

Zelf vind ik het fijn om te lezen over media converters, routers en andere Tweaks. Maar al dat gedoe over de fijnste details van de interactieve tv dienst en bijbehorende speculaties, daar heb ik weinig interesse in.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Diederik schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:05:
Ik ben het gezever over details van de interactieve tv dienst een beetje zat aan het worden in het volgende topic:
[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Is het misschien een idee om een apart topic te maken voor Caiway/Delta interactieve TV.

En dan de huidige Caiway/Delta glasvezel topics samenvoegen?

Zelf vind ik het fijn om te lezen over media converters, routers en andere Tweaks. Maar al dat gedoe over de fijnste details van de interactieve tv dienst en bijbehorende speculaties, daar heb ik weinig interesse in.
Allereerst sorry dat een reactie wat lang op zich heeft moeten wachten. Het duurde even voordat we overleg hebben kunnen plegen.

Het samenvoegen van de topics van Caiway en Delta vonden we nog een beetje te vroeg, maar je idee voor twee losse topics vonden we wel erg goed. We hebben dus samen nieuwe topics gemaakt:
[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Bedankt voor je feedback.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:27
De titel van [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
mag worden aangepast naar [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Dank alvast :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 16-09-2021 12:51 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Dennis-L schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:50:

Het is handiger om dat als een Topic report op het specifieke topic te melden. Of je tagt in ieder geval even een moderator in het topic zelf. :)

• rens-br

rens-br

Topicstarter

Hebben die een naamswijziging gekregen / gehad? Of was de titel altijd al 'fout'?

Verder mag je dit soort dingen ook gewoon melden via de 'Rapporteer' knop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Topicstarter

Done.
Equator schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:04:
[...]

Het is handiger om dat als een Topic report op het specifieke topic te melden. Of je tagt in ieder geval even een moderator in het topic zelf. :)
:>

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:27
rens-br schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:04:
[...]

Hebben die een naamswijziging gekregen / gehad? Of was de titel altijd al 'fout'?

Verder mag je dit soort dingen ook gewoon melden via de 'Rapporteer' knop :)
N.a.v. deze post Barre73 in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud" :)

Ik zal de volgende keer de rapporteerknop gebruiken.

Dank voor het aanpassen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het lijkt dat dit topic (I&N Feedback-topic) moeilijk te vinden is: rens-br in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

De Caiway topics zijn al drie jaar feest. Sinds de invoer van 'topic volgen' volg ik een aantal topics die ik interessant vind, maar ik betrap mijzelf erop dat ik keer op keer TRs zit aan te maken voor de Caiway topics omdat het simpelweg OT, op de man, incorrecte informatie of onderbuikgevoelens zonder bronnen is.

Wat mij betreft mag er wel vaker door dit topic heen gegaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 10-10-2021 14:26 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bedankt voor de melding. Ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

ik weet niet of dit hier op de juiste plek is, maar gezien tweakers een grote gebruikersgoep deelt, kunnen jullie misschien acties/campagnes starten voor betere digitalisering in Nederland ?

om te beginnen met acties voeren die leiden naar tenminste 1 media aansluiting voor iedere woning van minimaal 1 gigabit uplink en mobiele netwerken die ook flatfee toegankelijk zijn en blijven.

en scholen die ICT als standaard vakpakket hebben, zodat alle basiskennis er bij iedereen goed in gestampt word.

het is namelijk een puinhoop op gebied van glasvezel en de netwerken die er liggen raken nu al hopeloos verouderd, tegen de tijd dat iedereen van trage dsl af is wordt dan weer verrast met nieuwe beperkingen.

dingen zoals datalimieten op mobiel kosten de samenleving uiteindelijk meer dan ze opleveren en de beperkte kennis bij de gros van de consumenten leidt ook tot te weinig nieuwe innovaties voor Nederland.

dat kan echt een stuk beter. techniek is razend snel aan het veranderen, waarbij we vroeger met zn allen buitenshuis werkten zijn we nu veel meer aangewezen op de computer en iseen goed stabiel netwerk veel belangrijker geworden dan ooit te voren en dat zal alleen maar toenemen. zaak is dus om die tempo wel bij te houden met zn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@bbstreams hier kunnen wij binnen Netwerken niet heel erg veel mee, je zou het eens aan de redactie kunnen voorleggen Geachte Redactie.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 01-11-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mbt Het Online Backup Topic
De TS is nu 8 1/2 jaar oud en gaat alleen over prijzen.
In het topic is de afgelopen jaren veel geschreven over alle andere aspecten.
Nu ben ik geen kenner maar ik mis wel een centrale plek over verhuizen, encryptie en met name restore van de backups. Ik zoek daar naar maar het is te versnipperd om er wijs uit te worden.
Misschien is het mogelijk om een oproep te doen in het topic om een deel twee te maken met meer achtergrondinformatie etc?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@franssie lijkt mij opzich een goed idee. Maar wellicht is het handiger om zelf even met @MaNDaRK contact op te nemen om te kijken of de TS een update kan krijgen. Al dan niet dat er een nieuw deel geopend wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om een nieuw topic te maken. Ik zal even een bericht plaatsen met welke informatie er handig is voor een nieuw topic.

Daarna zal ik een nieuw topic maken en eventueel nog iemand vragen om het met mij bij te houden helaas zitten er hier ook maar 24 uur in een dag :)

@franssie @rens-br

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MaNDaRK schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:47:
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om een nieuw topic te maken. Ik zal even een bericht plaatsen met welke informatie er handig is voor een nieuw topic.
Goed bezig! Laat maar weten als je zover bent, dan gooi ik het oude topic dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:06:
Het lijkt dat dit topic (I&N Feedback-topic) moeilijk te vinden is: rens-br in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

De Caiway topics zijn al drie jaar feest. Sinds de invoer van 'topic volgen' volg ik een aantal topics die ik interessant vind, maar ik betrap mijzelf erop dat ik keer op keer TRs zit aan te maken voor de Caiway topics omdat het simpelweg OT, op de man, incorrecte informatie of onderbuikgevoelens zonder bronnen is.

Wat mij betreft mag er wel vaker door dit topic heen gegaan worden.
Ik quote mijzelf even, ik nog steeds bovenstaande van mening.

Als Caiway en DELTA aparte topics hebben horen wat mij betreft "maar bij DELTA is het X duur bij Z pakket" ook lekker in het DELTA topic en niet in het Caiway topic. Ik zag dit voor de prijswijzigingen overigens ook regelmatig voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@True we zitten er bovenop. Mocht je offtopic / ongewenste posts tegenkomen, maak dan een TR aan, dan pakken wij het zo snel mogelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
De titel van het G Suite topic is wat misleidend.
G Suite stopt, wat nu?

Alleen de gratis legacy dienst stopt.

Misschien kan iemand de titel wat aanpassen?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Diederik schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:34:
De titel van het G Suite topic is wat misleidend.
G Suite stopt, wat nu?

Alleen de gratis legacy dienst stopt.

Misschien kan iemand de titel wat aanpassen?
Bij deze, bedankt voor het melden :) Voor een volgende keer mag je ook op de rapporteerknop drukken, dan zien wij het over het algemeen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:06
Er wordt in dit topic een punt aangehaald en meteen alle posts verwijderd op een bepaald persoon zijn reactie. Terwijl er genoeg goede inhoudelijke reacties waren. Ik heb net ook een normaal inhoudelijke reactie geplaatst en wordt zonder pardon verwijderd.

Mag er dan gewoon überhaupt niet gereageerd worden op de reactie op zich? Dan lijkt mij dat die ene reactie ook verwijderd moet worden. Wat ik overigens niet zou snappen, want er moet gewoon inhoudelijk gereageerd kunnen worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Koldur schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:07:
Er wordt in dit topic een punt aangehaald en meteen alle posts verwijderd op een bepaald persoon zijn reactie. Terwijl er genoeg goede inhoudelijke reacties waren. Ik heb net ook een normaal inhoudelijke reactie geplaatst en wordt zonder pardon verwijderd.

Mag er dan gewoon überhaupt niet gereageerd worden op de reactie op zich? Dan lijkt mij dat die ene reactie ook verwijderd moet worden. Wat ik overigens niet zou snappen, want er moet gewoon inhoudelijk gereageerd kunnen worden.
Zoals ook in de modbreak staat heb ik riegelreus alle reacties verwijderd, gezien het er echt teveel waren om helemaal inhoudelijk doorheen te spitten. Om te voorkomen dat de discussie nogmaals uit de hand loopt heb ik opvolgende reacties ook verwijderd. Deze was nog blijven staan en is hiermee ook verwijderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:06
Ik moet trouwens terugkomen op: "Wat ik overigens niet zou snappen, want er moet gewoon inhoudelijk gereageerd kunnen worden.". Beetje lastig om het inhoudelijk te onderbouwen zonder hier de discussie weer voor te zetten, maar begrijp het wel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zou iemand wellicht tijd hebben om even hier naar te kijken: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 mijn TR staat al een tijdje open maar het is weer same-old same-old ..

[ Voor 13% gewijzigd door True op 27-06-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Topicstarter
True schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:37:
Zou iemand wellicht tijd hebben om even hier naar te kijken: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 mijn TR staat al een tijdje open maar het is weer same-old same-old ..
Thnx, ik kijk er morgen even naar. Topic is nu tijdelijk even op slot.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Staat nog een TR van mij een weekje open: [VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2 niet dat het nu echt een probleem is, gezien er toch weinig gepost wordt, maar een toegevoegde waarde is het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Er is denk ik iets niet helemaal goed gegaan met het verplaatsen van berichten, want ik kreeg een enorm déjà vu gevoel bij de laatste 4 berichten in dit topic: [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
(ze staan er dubbel in nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:04:
Er is denk ik iets niet helemaal goed gegaan met het verplaatsen van berichten, want ik kreeg een enorm déjà vu gevoel bij de laatste 4 berichten in dit topic: [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
(ze staan er dubbel in nu)
Weet je zeker dat je niet tegen een lokaal (cache) probleem zit te kijken? Want de laatste 4 posts komen niet dubbel voor. Ik heb de post van jor177 en posttoast gezocht in het topic (als poster) en die komen niet dubbel naar voren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@Caelorum Ik zie dat inderdaad ook niet. Maar het gaat wel eens mis met de topic counter o.i.d. @crisp is dat nu ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Naja ik zie het zowel op mijn mobiel als laptop verkeerd, dus lokaal cache in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:25:
Naja ik zie het zowel op mijn mobiel als laptop verkeerd, dus lokaal cache in ieder geval niet.
Is het mogelijk om daar een screenshot van te maken en even te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even een reset gedaan, helpt dat?

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
crisp schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:49:
Ik heb even een reset gedaan, helpt dat?
ja
Equator schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:30:
[...]

Is het mogelijk om daar een screenshot van te maken en even te plaatsen?
Nu niet meer. Maar pagina 121 voor mij eindigde met de twee berichten en pagina 122 (bij mij dan) had ook diezelfde twee berichten. Ging in dit geval dus om Arjan A in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud" en het opvolgende bericht dat op zowel pagina 121 als 122 stond.

Ik weet dus ook niet of een screenshot veel toegevoegde waarde heeft.

*edit* Als toevoeging. Pagina 122 bevatte ook alleen die ene twee berichten die naar het topic waren verplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mooi, dan is een screenshot verder ook niet meer nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik geloof dat mijn TR van een jaar geleden hier: [Cogas] Glasvezel in Twente nog niet behandeld is, aan mijn water voelend zou ik 'm 1:1 kunnen copy/pasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
True schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:44:
Ik geloof dat mijn TR van een jaar geleden hier: [Cogas] Glasvezel in Twente nog niet behandeld is, aan mijn water voelend zou ik 'm 1:1 kunnen copy/pasten.
Ik heb er even naar gekeken @True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24
Beste mods,

Vrij regelmatig komt er hier een topic langs voor kabel-advies. Een mooi voorbeeld is dit recent topic, maar er komen vaker vergelijkbare topics voor. En wat je telkens ziet terugkomen zijn de adviezen "cat5e is voldoende", "doe unshielded" en "kijk in het 'Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels' topic".

Nou hebben we in 'netwerken' al een topic wat ooit is begonnen, denk ik, toen CCA kabels enigszins stiekem door fabrikanten als full-copper werden verkocht, maar ondertussen is dat topic eigenlijk een grote vergaarbak voor 'welke kabel heb ik nodig'.

Is het een overweging om nieuwe topics voor kabeladvies maar meteen te moven naar 'Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels', liefst met een mod-waarschuwing dat eigen inzet en wat rondkijken in het topic gewenst is? Dan blijven vergelijkbare vragen (en antwoorden) bij elkaar en wordt dit forumdeel naar mijn idee minder vervuild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
vanaalten schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:00:
Beste mods,

Vrij regelmatig komt er hier een topic langs voor kabel-advies. Een mooi voorbeeld is dit recent topic, maar er komen vaker vergelijkbare topics voor. En wat je telkens ziet terugkomen zijn de adviezen "cat5e is voldoende", "doe unshielded" en "kijk in het 'Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels' topic".

Nou hebben we in 'netwerken' al een topic wat ooit is begonnen, denk ik, toen CCA kabels enigszins stiekem door fabrikanten als full-copper werden verkocht, maar ondertussen is dat topic eigenlijk een grote vergaarbak voor 'welke kabel heb ik nodig'.

Is het een overweging om nieuwe topics voor kabeladvies maar meteen te moven naar 'Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels', liefst met een mod-waarschuwing dat eigen inzet en wat rondkijken in het topic gewenst is? Dan blijven vergelijkbare vragen (en antwoorden) bij elkaar en wordt dit forumdeel naar mijn idee minder vervuild.
Bedankt voor je feedback!

Opzich hou ik wel van dit idee, blijft het forum lekker clean. Aan de andere kant is het een drama om informatie te vinden in vergaarbaktopics. Zowel via Google als via onze eigen search is het vrij lastig om daar goede informatie uit te halen. Onze voorkeur gaat dan ook altijd naar losse topics, eventueel met verwijzigingen naar specifieke posts in zo'n vergaarbar topic.

Wat mij betreft laten we het dan ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24
rens-br schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

Bedankt voor je feedback!

Opzich hou ik wel van dit idee, blijft het forum lekker clean. Aan de andere kant is het een drama om informatie te vinden in vergaarbaktopics. Zowel via Google als via onze eigen search is het vrij lastig om daar goede informatie uit te halen. Onze voorkeur gaat dan ook altijd naar losse topics, eventueel met verwijzigingen naar specifieke posts in zo'n vergaarbar topic.

Wat mij betreft laten we het dan ook zo.
Ik snap je punt. Wellicht zou een goede oplossing zijn als er een nieuw topic gemaakt wordt 'Het grote thuisnetwerk-aanlegtopic' of zo, met in de TS alles wat er komt kijken en geadviseerd wordt voor het aanleggen van vaste en/of draadloze verbindingen. Dan blijft het wel een vergaarbak, maar wel met een topicstart waar alle basisinfo in staat (dan wel bijgehouden wordt).

Maar goed, dan heb je nog wel een vrijwilliger nodig die zo'n topicstart maakt.

* vanaalten rent snel weg, want heeft niet de tijd en kennis om zo'n topicstart maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
vanaalten schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

Ik snap je punt. Wellicht zou een goede oplossing zijn als er een nieuw topic gemaakt wordt 'Het grote thuisnetwerk-aanlegtopic' of zo, met in de TS alles wat er komt kijken en geadviseerd wordt voor het aanleggen van vaste en/of draadloze verbindingen. Dan blijft het wel een vergaarbak, maar wel met een topicstart waar alle basisinfo in staat (dan wel bijgehouden wordt).

Maar goed, dan heb je nog wel een vrijwilliger nodig die zo'n topicstart maakt.

* vanaalten rent snel weg, want heeft niet de tijd en kennis om zo'n topicstart maken
Dat zou eigenlijk de meest ideale oplossing zijn ja. Uitleg over patchpanelen, kabels, keystones, cat-types. Soort how-to. Mocht er iemand / iemander in de gelegenheid zijn om zo'n topic te maken, dan ben je bij deze van harte uitgenodigd.

Moet ook wel zeggen, als opener van vele topic is het altijd lastig om informatie up-to-date te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben slecht in het schrijven vanuit het niets, maar heb meestal wel de motivatie om zaken up-to-date te houden. Als iemand een degelijke opzet wil maken wil ik gerust meehelpen met up-to-date houden van zaken in zo'n topic. Sparren over een opzet, onderdelen en leesbaarheid is ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Moet 'n paar UTP stekkers vastknijpen. Doe ik niet vaak, dus ik dacht even de volgorde op te zoeken in de FAQ. Maar helaas, de plaatjes aldaar zijn de dodo achterna. Ik weet niet of men zich daarvan bewust is?

Zo zijn er ruim meer tekenen aldaar dat de info niet meer je dat is. En daarmee haak ik in op de posts hierboven: weet dat als er in zo'n FAQ daadwerkelijk de standaard info bijeen staat, redelijk up to date, er dus ook mensen zoals ik gebruik van maken :).

Want dat is waar 't hierboven volgens mij eigenlijk over gaat: een up to date FAQ. In die zin ligt de basis er dus ook al, in de vorm van de verouderde FAQ. Schrijven hoeft dus niet vanuit het niets.

[ Voor 15% gewijzigd door Gwaihir op 07-04-2024 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gwaihir schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:23:
Moet 'n paar UTP stekkers vastknijpen. Doe ik niet vaak, dus ik dacht even de volgorde op te zoeken in de FAQ. Maar helaas, de plaatjes aldaar zijn de dodo achterna. Ik weet niet of men zich daarvan bewust is?

Zo zijn er ruim meer tekenen aldaar dat de info niet meer je dat is. En daarmee haak ik in op de posts hierboven: weet dat als er in zo'n FAQ daadwerkelijk de standaard info bijeen staat, redelijk up to date, er dus ook mensen zoals ik gebruik van maken :).

Want dat is waar 't hierboven volgens mij eigenlijk over gaat: een up to date FAQ. In die zin ligt de basis er dus ook al, in de vorm van de verouderde FAQ. Schrijven hoeft dus niet vanuit het niets.
Die FAQ is zo oud als de weg naar Rome en komt uit het tijdperk dat Googlen nog geen gemeengoed was. Ik ben natuurlijk geen mod, maar mijn feedback zou zijn opschonen en driekwart er uit. Eigenlijk kan het I&N in het algemeen ook wel een likje verf gebruiken, bijv: NT Beleid met de verwijzing naar PNS >:) Of de verwijzing naar INS terwijl eigenlijk niemand meer weet wat INS was (althans, degenen die beleid/FAQ/feedback voor het eerst gaan lezen zeker niet). :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Gwaihir schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:23:
Daar waren wij ons niet van bewust, dus bedankt voor de melding. Zoals @True ook al aangeeft is de FAQ en beleid een beetje verouderd en kunnen wel een update gebruiken.

Binnen de crew moeten we eens gaan bepalen of we ze nog een update gaan geven, of dat de FAQ alleen maar informatie bevat die je ook niet simpelweg zelf op internet kan vinden. Volgens mij is het gebruik dan ook wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik kan bekennen dat ik in die FAQ inderdaad al sinds het tijdperk dat Googlen nog geen gemeengoed was zo nu en dan wat opzoek ;).

Ik durf ook te stellen dat de tijd dat je met Google even het antwoord vond, over z'n hoogtepunt heen is; er komt veel te veel onzin tevoorschijn die als maar moeilijker als zodanig te onderscheiden is*. Goed advies vanaf een forum als dit neemt daardoor m.i. juist weer in waarde toe. Dus ik hoop dat zo'n FAQ weer in onderhoud wordt genomen. Al is het maar om vanuit die telkens langs komende topics naar te verwijzen.

Als al die verwijzingen daardoor ook jaren later nog naar actuele, waardevolle info blijken te gaan, wordt het geheel gestaag sterker. (I.t.t. verwijzingen naar info die dan al lang verouderd / verdwenen is.)

*Edit: ik lees net op de homepage dat ik niet alleen sta in die indruk:
nieuws: CBS: meer Nederlanders twijfelen aan waarheid van informatie op internet

[ Voor 15% gewijzigd door Gwaihir op 08-04-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rens-br schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:00:
[mbr]Een topic kicken voor een update is in dit hoekje van het forum niet zo vanzelfsprekend. Ik gooi hier dan ook een slotje op om verdere (offtopic) reacties te voorkomen. @david-80 mocht je nog wat willen toevoegen aan je topic, stuur me dan gerust een DM.[/]
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom is een topic kicken voor een update in dit hoekje van het forum niet zo vanzelfsprekend? :)

Uiteraard zit er een limiet aan, een topic van jaren geleden kicken, terwijl TS misschien allang niet meer op GoT komt is niet heel zinvol. Maar ik zie niet helemaal in waarom het bij dit topic (of Netwerken in het algemeen) niet de bedoeling zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:23:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom is een topic kicken voor een update in dit hoekje van het forum niet zo vanzelfsprekend? :)

Uiteraard zit er een limiet aan, een topic van jaren geleden kicken, terwijl TS misschien allang niet meer op GoT komt is niet heel zinvol. Maar ik zie niet helemaal in waarom het bij dit topic (of Netwerken in het algemeen) niet de bedoeling zou zijn.
Niet de bedoeling is een groot woord, maar het is niet gebruikelijk. Ervaring leert dat om een update vragen helaas vaak weinig zin heeft, niet dat dat nu zo'n probleem is. Maar alle offtopic reacties die daarop volgens zijn wel onwenselijk en daar ging het in dit geval ook mis.

Dus een slotje en dan de reactie van de TS afwachten is de oplossing om verdere offtopic reacties te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:40
Het topic [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 wordt gevuld met lange lappen posts over aanschaf, prijs(verlagingen), verlenging, korting, overstappen en opzeggen die mij niet interesseren en naar mijn overtuiging niet thuis horen.

Ik zou willen voorstellen om het [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 topic op te splitsen in twee topics vergelijkbaar met de situatie in Videokaarten en beeldschermen . In Videokaarten en beeldschermen zijn er aparte topics over Levertijden & Prijzen naast topics m.b.t. Ervaringen & Discussie.

Zijn er meer leden geïnteresseerd in deze opsplitsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@EricJH ik heb je topic even verhuisd naar: I&N Feedback-topic, aangezien je dan sneller de betrokken partijen te pakken hebt.

Hoewel zo'n splitsing in 'ons' hoekje wat minder gebruikelijk is, heb ik persoonlijk geen bezwaar tegen de splitsing.

Ik was alleen nog wel even benieuwd waarom dat soort posts, volgens jou, niet thuis horen in het ervaringen topic? En wat hoort er volgens jou wel thuis in het topic?

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 19-06-2024 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Dank voor het verplaatsen. Ik wist niet precies wat het beste subforum was.

De posts die er niet in thuishoren zijn posts die betrekking hebben op prijs, korting, overstap, verlenging en opzeggen. Zeg maar alles wat betrekking heeft op de economische kant.

Wat er wat mij betreft in thuis hoort:
  • TV(+): hoe vergelijken de bitrates en beeld- en geluidskwaliteit met de concurrentie, hoe sluit je het aan (wifi of bedraad)
  • Integratie met eigen WiFi versterkers en andere access points
  • Snelheid, ping, onderliggende techniek etc
  • Hoe bevalt glasvezel in vergelijking met de concurrentie; denk aan hoge uploadsnelheid, lage ping algemene (on)tevredenheid
  • Basics van eigen router (ook met het oog op makkelijk over kunnen stappen met behoud van eigen router)
  • Ervaringen m.b.t. aansluiting, helpdesk, algemene service en afhandeling problemen op netwerkniveau ook in vergelijking met de concurrentie
Als ik de economische posts lees then my eyes glaze over, schakel de cortex in een lagere stand en lees door deze posts heen tot ik het andere type posts vindt. De hoeveelheid economisch gaat ten koste van een oog houden op de post over het techische en ervaring,

Ik hoop dat bovenstaande mijn idee verder verheldert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@EricJH bedankt voor je uiteenzetting. Ik kan het wel vinden in je logica eigenlijk, maar ik stel voor om de mede KPN'ers even erbij te betrekken. Zal ik een post maken in het topic om even te vragen of andere het ook een goed idee vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Dat vind ik prima. Mijn volgende stap zou zijn geweest om in het KPN topic te vragen er hun gedachten over te laten gaan nadat ik het eerst hier had voorgelegd.

Het geeft gewicht als de vraag van een moderator komt dus ik ben akkoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:31
Ik vind het juist prettig dat het in 1 topic zit, dan kan ik 1 topic volgen voor alles mbt mijn internet aansluiting. Zowel prijs en andere aanbieders op hetzelfde netwerk als techniek & eigen modem/infra interesseren me daarin.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-05 16:40
Lijkt mij een heel goed idee!

Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in het topic om de technische info en ervaringen.
Dat geneuzel of het ergens anders wel al dan niet €2.50 goedkoper kan per maand boeit mij echt totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 01-05 16:43
Ben het wel met @MrAngry eens, waarom nog een opsplitsing?
Bedenk wel dat er voor KPN Netwerk - Aanleg & Onderhoud al een apart topic loopt. Misschien dat KPN posters hier wat meer op gedirigeerd moeten worden dat de aansluit-techniek voor de FTU niet in het KPN Glasvezel Ervaringen topic horen maar in het KPN Netwerk topic.

Wat wel heel storend is dat er anders providers zoals Ziggo en Odido bij gehaald worden. Dit hoort uiteraard niet, maar daar wordt ook al op gemodereerd door o.a. @rens-br ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Soundwork schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:18:
Ben het wel met @MrAngry eens, waarom nog een opsplitsing?
Ik kan me wel vinden in de mening van onder andere @EricJH en de inmiddels 17 andere die een +1 gegeven hebben op de post. Er is blijkbaar animo om de twee onderwerpen af te splitsen. Het is voor veel mensen niet zo interessant, denk ik, om te lezen welke aanbieding er nu loopt of welke korting je nu hebt gekregen. Je zit immers al bij KPN en hebt zelf al een contract.

Je ziet dit bij de Videokaarten, zoals @EricJH aangeeft ook, maar ook binnen bijvoorbeeld Mobile zie je deze splitsing met een Ervaringen & Discussie en Levertijd & Prijzen topic's.

Ik zie dit dan ook als een proefballon om te zien of de splitsing enerzijds duidelijk genoeg is en anderzijds dat een los topic de moeite waard is. Wordt daar bijvoorbeeld erg weinig in gepost, dan was het blijkbaar niet de moeite.
Bedenk wel dat er voor KPN Netwerk - Aanleg & Onderhoud al een apart topic loopt. Misschien dat KPN posters hier wat meer op gedirigeerd moeten worden dat de aansluit-techniek voor de FTU niet in het KPN Glasvezel Ervaringen topic horen maar in het KPN Netwerk topic.
Dat topic gaat alleen over KPN Netwerk NL, als eigenaar van de glasvezel kabel. Het daadwerkelijk aansluiten van de FTU, wanneer je KPN afgesloten hebt als provider hoort naar mijn mening wel in het KPN topic thuis, dat is immers de aanbieder waar je bijzit. Stel je zit bij Odido en werkt via het KPN netwerk, ga je ook in het Odido topic vragen hoe je FTU / NT / apparatuur aangesloten moet worden.
Wat wel heel storend is dat er anders providers zoals Ziggo en Odido bij gehaald worden. Dit hoort uiteraard niet, maar daar wordt ook al op gemodereerd door o.a. @rens-br ...
Dat is meestal inderdaad offtopic en maak daar vooral TR"s voor aan, dan zullen wij ons best doen om er zo snel mogelijk op te acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik zie de meerwaarde niet van het opsplitsen van het KPN topic in 2 verschillende topics.

Waar 'vroegah' veel op technisch vlak werd bediscussieerd zie je een beweging naar de meer economische aspecten, de vele posts over kosten/verlengen zijn hier ook een bewijs voor dat het erg leeft in deze tijden.

Ja, dat gaat ten kostte van de inhoudelijke discussies over het product en de techniek maar opsplitsen is (in extremis) eigenlijk een oplossing die de zoek functie van het forum overbodig maakt.. en dat is jammer want die werkt op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Lord_Dain schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:31:
Ik zie de meerwaarde niet van het opsplitsen van het KPN topic in 2 verschillende topics.

Waar 'vroegah' veel op technisch vlak werd bediscussieerd zie je een beweging naar de meer economische aspecten, de vele posts over kosten/verlengen zijn hier ook een bewijs voor dat het erg leeft in deze tijden.
Precies, en daarom een eigen topic verdient zoals bij andere subfora ook het geval is.
Ja, dat gaat ten kostte van de inhoudelijke discussies over het product en de techniek maar opsplitsen is (in extremis) eigenlijk een oplossing die de zoek functie van het forum overbodig maakt.. en dat is jammer want die werkt op zich prima.
Ik snap niet hoe het de zoekfunctie overbodig maakt. Zoals je aangeeft betreft het twee duidelijk gescheiden interessesgebieden met eigen merites zonder inhoudelijke overlap. Het scheiden draagt bij aan het overzichtelijk en toegankelijk maken van het subforum.

Een ervaringen topic kan doorlopend interessant zijn maar een topic over de economische aspecten slechts één keer per (twee, drie) jaar en dan voor een beperkte periode (de aanloop naar verlenging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Lord_Dain schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:31:
Ik vind de zoekfunctie zelf geen goed alternatief voor twee losse topics, om eerlijk te zijn. De zoekfunctie is daarvoor, naar mijn idee, te beperkt. Sowieso is zoeken in zulk grote ervaringen topics altijd een beetje een kriem.

Dat gezegd hebbende. Er zijn inmiddels 32 plusjes gemaakt op mijn post en zie ik in dit topic maar 2 bezwaren tegenkomen. Er lijkt dus voldoende animo te zijn voor een los topic, dus we gaan een splitsing maken. Wat mij betreft kan dit gezien worden als proefballon, dus we zullen over een een maand of 2 eens kijken of het een succes was.

Het nieuwe topic is hier te vinden: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik snap de overweging hoor, maar ik vrees toch wel dat het ten koste gaat van de animo in het originele draadje wat nu dan specifiek voor inhoud/techniek bedoeld is. Daarnaast levert het jullie ook weer extra werk op qua moderatie want de meeste mensen lezen de topic regels niet eens. Benieuwd hoe het proefballonnetje gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Lord_Dain schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:42:
Ik snap de overweging hoor, maar ik vrees toch wel dat het ten koste gaat van de animo in het originele draadje wat nu dan specifiek voor inhoud/techniek bedoeld is. Daarnaast levert het jullie ook weer extra werk op qua moderatie want de meeste mensen lezen de topic regels niet eens. Benieuwd hoe het proefballonnetje gaat.
Wij zijn er ook zeer benieuwd naar en wat betreft extra modwerk. We hebben een tijdje geleden ons modforce verdubbeld met @MasterL en @Yariva, dus dat moet ook vast goedkomen.
Pagina: 1 2 Laatste