Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:44

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:06

DJSmiley

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:06

MisteRMeesteR

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:25

rens-br

Per heden hebben we 1 nieuw, centraal ideeën & feedback topic, voor alle fora bij elkaar. In dit topic kan je al je ideeën en op- of aanmerkingen kwijt over alle fora die binnen "Internet & Netwerken" aanwezig zijn. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en FAQ's en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen Internet & Netwerken de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op- of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:

1. Vragen en opmerkingen over de policy van Internet & Netwerken
2. Moderatie feedback binnen Internet & Netwerken
3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot Internet & Netwerken

Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:

1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via DM richting de desbetreffende mod)
2. Jouw beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod)
3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een TR of in Schop een Modje)
4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)

Mocht je in geval van 1 & 2 er niet uitkomen met de desbetreffende moderator, dan kan je altijd contact opnemen met een andere moderator binnen Internet & Netwerken. Maar alvorens je tot een andere moderator te wenden, verwachten wij dat je het eerst met de desbetreffende moderator hebt geprobeerd.

Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in Internet & Netwerken

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Topicstarter
En meteen wil ik iedereen vragen om eens mee te denken in Toekomst Professional Networking & Servers

Discussie over de toekomst van PNS ook graag in dat topic :)

Vragen/opmerkingen

• BryanBarb
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-11 01:22

BryanBarb

Met minder geen genoegen

@rens-br Wat is nou het verschil van doorgeven dat je ook domeinnamen registreert en iemand die mijn diensten aanbied en dan zeggen dat ik ze registreer :+ Ik promoot hier niet mijn diensten. Iemand anders had dit zelf ook kunnen neerzetten, dat is hetzelfde naar mijn mening.

AMD Threadripper 1920X 4GHz, Corsair Dominator Platinum 16GB 3333MHz, Enermax Liqtech TR4 360 AiO, MSI X399 Pro Gaming Carbon AC , Asus STRIX-GTX1080-O8G-GAMING, Samsung SM961 1TB SSD, Corsair Crystal 570x, Corsair HX1000v2

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
BryanBarb schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:17:
@rens-br Wat is nou het verschil van doorgeven dat je ook domeinnamen registreert en iemand die mijn diensten aanbied en dan zeggen dat ik ze registreer :+ Ik promoot hier niet mijn diensten. Iemand anders had dit zelf ook kunnen neerzetten, dat is hetzelfde naar mijn mening.
Wanneer jij je website linkt is het reclame maken, het is immers jou website. Wanneer iemand anders het doet is het een tevreden klant. Twee hele verschillende dingen. :)

Ik heb je post naar dit topic verhuisd, want het is nogal offtopic in Domeinnaam prijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09:39
Mag de titel van dit topic:
[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Veranderd worden naar
[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

TLDR: Laatst een nieuw topic aangemaakt specifiek over internet, omdat de huidige titel suggereert dat het bestaande topic enkel over TV gaat. Mijn topic werd weggegooid en inhoud verplaatst naar bovenstaand "TV" topic.
Prima, maar pas dan ook de titel aan van dat topic svp.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Topicstarter
Klopt, dat lijkt mij logisch. Done.

Maar de volgende keer kan je hiervoor ook gewoon een TR aanmaken op dat topic :)

Equator wijzigde deze reactie 15-06-2019 22:00 (54%)

Vragen/opmerkingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
ASW1 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:53:
Mag de titel van dit topic:
[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Veranderd worden naar
[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

TLDR: Laatst een nieuw topic aangemaakt specifiek over internet, omdat de huidige titel suggereert dat het bestaande topic enkel over TV gaat. Mijn topic werd weggegooid en inhoud verplaatst naar bovenstaand "TV" topic.
Prima, maar pas dan ook de titel aan van dat topic svp.
Even nog wat achtergrond informatie over de wellicht verwarrende titel. Youfone is van oorsprong een mobiele provider en die is begonnen met het aanbieden van vaste diensten onder de naam YoufoneTV. Ik zie die naam inmiddels nergens meer terugkomen op de website, dus een titel wijziging lijkt mij inderdaad op zijn plaats. :)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Hier grijpt een MOD in om een offtopic discussie te stoppen: MisteRMeesteR in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Maar vervolgens gaat hij in zijn eigen reactie wel erop door. Kunnen jullie de modjes eens goed leren hoe het werkt?

Edit: Niet zeggen dat dit niet hier hoort, daar kwam het modje namelijk zelf mee.....

Tylen wijzigde deze reactie 09-08-2019 11:15 (13%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
@Tylen hoewel het inderdaad niet handig is om in een modbreak een deel van de discussie te laten plaats vinden. Bedoeld @MisteRMeesteR er in dit geval volgens mij niks mee, het is volgens mij meer bedoeld als een afsluiter van de discussie.

Verder mag je feedback wel op een andere manier gebracht worden, het komt nogal denigrerend over.

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
TL/DR - Voorstel: vragen in forum netwerken dienen altijd te worden voorzien van feedback of een conclusie door de topic starter, ook als er geen oplossing is gevonden

Netwerken is een forum waarop voornamelijk vragen worden gesteld i.v.m. een netwerkprobleem. Er zijn echter nogal wat topics met een vraag waar de TS ergens lijkt af te haken. Er komt dus geen feedback door de TS, en het topic wordt nooit gesloten.

Ik heb even zitten turven:
- sinds 1 januari 2019 waren er ca. 1000 topics in Netwerken
- daarvan 20 lange draadjes / [ Ervaring met ... ] (zie lijst hieronder)
- 244 zijn afgevinkt als beantwoord

Daarmee heb je dus een “oplossingspercentage” van tenminste 25%. Op zich hoog, maar niet alle vragen worden afgevinkt. Ik heb een steekproef genomen van 25 topics, waarvan er 10 a 15 eindigen zonder dat het duidelijk is of de TS iets met het antwoord kon. Ik schat dat er in 30-50% van de topics onduidelijk is hoe het eindigt. Je ziet dan vaak iets als “ik kom erop terug” of “ik ga het proberen” en dat was het dan. Soms komt er helemaal geen reactie van een TS.

Misschien komt dit omdat het probleem is “verholpen” met een simpele fix, de TS er geen zin meer in had, werd afgeschrikt door de vragen, op vakantie is gegaan of de antwoorden niet werkten.

Geen conclusie door de TS is mijn ogen onwenselijk omdat:
- het voor de community niet duidelijk is wat de oplossing was (al het is maar iets simpels als “resetten”)
- het enigzins disrespectvol is richting de leden die ze proberen te helpen (waarschijnlijk niet bewust)
- het een verkeerde manier van problemen oplossen stimuleert (accepteren dat iets het gewoon even niet deed)
- het een soort “laat ik het eens proberen op dit forum” gedrag kan uitlokken (uitholling van de community)

Met name dat laatste is fnuikend, want je merkt niet welke mensen afhaken.

Mijn voorstel: altijd feedback na X dagen. Zo niet, dan een bericht naar die user met een verzoek om feedback.

Graag jullie reactie!

Mee eens? Zo ja, hoeveel dagen is bovenstaande X?
Zo nee? Waarom niet?

Ik snap dat er ook mensen zijn die het geen klap interesseert of de TS antwoord of niet, maar probeer even te denken vanuit community perspectief.

————
Niet meegetelde lange draadjes:
Zelfbouw project: Firewall / Router / AP
Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router.
Het grote privacy-gerichte DNS server topic
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
NT Kroeg v0.1
[Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router
[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
[Synology routers] Ervaringen & Discussie
[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies
[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit
[Asus AiMesh] Ervaringen & Discussie
Het grote IPv6 topic
[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
[MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie
[TP-Link Managed Access Points] Ervaringen & Discussie
[OpenWRT] Ervaringen & Discussie
[VPN] Ervaringen & Discussie
[Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Palo Alto schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:42:
Netwerken is een forum waarop voornamelijk vragen worden gesteld i.v.m. een netwerkprobleem. Er zijn echter nogal wat topics met een vraag waar de TS ergens lijkt af te haken. Er komt dus geen feedback door de TS, en het topic wordt nooit gesloten.

Ik heb even zitten turven:
- sinds 1 januari 2019 waren er ca. 1000 topics in Netwerken
- daarvan 20 lange draadjes / [ Ervaring met ... ] (zie lijst hieronder)
- 244 zijn afgevinkt als beantwoord

Daarmee heb je dus een “oplossingspercentage” van tenminste 25%.
Bedankt voor de feedback en je uitgebreide onderzoek. Wordt echt erg op prijs gesteld.
TL/DR - Voorstel: vragen in forum netwerken dienen altijd te worden voorzien van feedback of een conclusie door de topic starter, ook als er geen oplossing is gevonden
We hebben het eerst intern even besproken, vandaar ook de wat verlate reactie.

We zijn we het eens met het feit dat het onwenselijk is om topics zo te laten versloffen. We willen het echter wat breder trekken dan Netwerken alleen, want dit probleem speelt forum breed. We gaan dit dan ook intern breder bespreken en dan gaan we eens kijken wat voor oplossing gevonden kan worden.

We zijn er alleen wel over uit dat handmatig users een bericht sturen te veel werk op gaat leveren, maar iets automatiseren op basis van een aantal factoren zou bijvoorbeeld wel een optie kunnen zijn. Mochten jij of iemand anders daar nog goede ideeën over hebben, dan horen we dat graag.

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-11 09:32
rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

Bedankt voor de feedback en je uitgebreide onderzoek. Wordt echt erg op prijs gesteld.

[...]

We hebben het eerst intern even besproken, vandaar ook de wat verlate reactie.

We zijn we het eens met het feit dat het onwenselijk is om topics zo te laten versloffen. We willen het echter wat breder trekken dan Netwerken alleen, want dit probleem speelt forum breed. We gaan dit dan ook intern breder bespreken en dan gaan we eens kijken wat voor oplossing gevonden kan worden.

We zijn er alleen wel over uit dat handmatig users een bericht sturen te veel werk op gaat leveren, maar iets automatiseren op basis van een aantal factoren zou bijvoorbeeld wel een optie kunnen zijn. Mochten jij of iemand anders daar nog goede ideeën over hebben, dan horen we dat graag.
Wellicht behandelen zoals op een "gemiddelde" servicedesk gaat? naar 5 dagen een reminder dat er een post gemaakt is met een issue, bij geen reactie naar nogmaals 2 weken "ticket" / post automatisch sluiten.

Wellicht een "punten" systeem d'r aan hangen om posters te motiveren ook netjes te melden of iets wel of niet is opgelost...

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Dutch2007 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:44:
Wellicht behandelen zoals op een "gemiddelde" servicedesk gaat? naar 5 dagen een reminder dat er een post gemaakt is met een issue, bij geen reactie naar nogmaals 2 weken "ticket" / post automatisch sluiten.
Dat zou inderdaad een hele goede optie zijn. Een topic automatisch sluiten is om (zoek) technische redenen alleen geen handige optie. Gesloten topics komen erg laag in de (Google) zoekresultaten terug, tenminste voor zover ik had begrepen van Kees.

rens-br wijzigde deze reactie 12-08-2019 13:47 (4%)

• Palo Alto
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:07:
We hebben het intern even besproken, vandaar ook de wat verlate reactie.
Het wordt nu een soort Droste effect. Wat noem je een “verlate” reactie? :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Droste-effect
Bedankt!

Zal mij niet verbazen als het in andere delen van het forum ook speelt. Misschien een vraag aan database beheer om de verhouding vinkje/totaal per forum eens uit te rekenen? Eventueel per kwartaal om seizoenseffecten te onderzoeken. De uitkomst is een onderschatting, maar relatief snel te doen. Met een query dan... handmatig turven kan ik niet aanraden :)

Persoonlijk zou ik juist beginnen met een “minimal viable product” in Netwerken, dat verbeteren en als het werkt uitrollen naar andere forum onderdelen. En met een MVP bedoel ik niet per se een software oplossing, kan ook beleid zijn.
We zijn er alleen wel over uit dat handmatig users een bericht sturen te veel werk op gaat leveren
The mod-bot to the rescue :)

In ieder geval is de meest effectieve oplossing er één die zich richt op een feitelijke oorzaak. Misschien is het mogelijk om uit te zoeken waarom mensen niet “afsluiten”. Kan via een poll, maar als je dat via een neutrale DM doet krijg je waarschijnlijk andere (verrassende) antwoorden.

Mogelijke redenen waarom een TS niet “afsluit”:
- het beste antwoord kwam nog niet voorbij en de TS wacht af, en wacht, en wacht....
- de TS is het forum vergeten en heeft zelf een oplossing gevonden
- de TS is zich niet bewust dat feedback belangrijk is voor de community moraal
- de TS weet niet hoe je kan kiezen voor “Beste antwoord” of vindt meedere antwoorden goed
- de TW raakt overwelmd door de reacties en laat het verder zitten

Handmatig herinnerings-berichten sturen lijkt mij op de lange termijn ook onhaalbaar. Maar als test (een MVP) zou je er wellicht mee kunnen beginnen. Misschien reageert een TS helemaal niet op zo’n “schopje”, of heel verontwaardigd, of verbaasd.

Het hoeft ook niet via moderatoren. Je zou ook de community zelf kunnen laten monitoren. Met de kanttekening dat een user de TS m.i. niet kan verplichten op elk antwoord apart in te gaan. Een moderator kan dat wel, en dat gebeurt soms ook (de bekende topics waar de TS consequent de gestelde vragen negeert).

Idee
Een schopknop naast “Quote” etc. waardoor een bericht wordt geplaatst:

“Beste TS@,
User@ is benieuwd of je een oplossing hebt gevonden. Kun je hier laten weten of je probleem is opgelost?”
maar iets automatiseren op basis van een aantal factoren zou bijvoorbeeld wel een optie kunnen zijn.
Heeft als voordeel dat het makkelijker uitvoerbaar blijft, maar heeft als nadeel dat een TS het ook makkelijker kan negeren dan een “persoonlijk” bericht van een user of moderator. Het is immers “de bot” maar.

Ideeën voor parameters
- Boolean: is er een “Beste antwoord” (werkt niet als het antwoord ontbreekt)
- Laatste reactie is van TS (werkt niet voor doorkabbelende topics, waar de oplossing wel is gegeven)
- Er is geen post van TS binnen X dagen na laatste post (maar wat is X?)

Tot slot: ik heb altijd begrepen dat het dev team van Tweakers niet erg ruim in de tijd zit. Maar zonder technische oplossing is er denk ook wel wat mogelijk.

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Topicstarter
@Palo Alto dank voor je aangeleverde mogelijkheden. :D

Als we een forumbrede oplossing hiervoor zoeken, dan zijn het vooral de devvers en server admins die hier een oplossing voor gaan bedenken.

Laten we vooral bedenken wat we willen bereiken. Het hoe, dat komt later wel.
- Laatste reactie is van TS (werkt niet voor doorkabbelende topics, waar de oplossing wel is gegeven)
Dat is ongeveer het lijstje wat ik ook in mijn hoofd had zitten. Parameters even daargelaten :)

Vragen/opmerkingen

• ronjansen87
  • Laatst online: 18-11 15:43
Palo Alto schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Het wordt nu een soort Droste effect. Wat noem je een “verlate” reactie? :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Droste-effect

[...]

Bedankt!

Zal mij niet verbazen als het in andere delen van het forum ook speelt. Misschien een vraag aan database beheer om de verhouding vinkje/totaal per forum eens uit te rekenen? Eventueel per kwartaal om seizoenseffecten te onderzoeken. De uitkomst is een onderschatting, maar relatief snel te doen. Met een query dan... handmatig turven kan ik niet aanraden :)

Persoonlijk zou ik juist beginnen met een “minimal viable product” in Netwerken, dat verbeteren en als het werkt uitrollen naar andere forum onderdelen. En met een MVP bedoel ik niet per se een software oplossing, kan ook beleid zijn.

[...]

The mod-bot to the rescue :)

In ieder geval is de meest effectieve oplossing er één die zich richt op een feitelijke oorzaak. Misschien is het mogelijk om uit te zoeken waarom mensen niet “afsluiten”. Kan via een poll, maar als je dat via een neutrale DM doet krijg je waarschijnlijk andere (verrassende) antwoorden.

Mogelijke redenen waarom een TS niet “afsluit”:
- het beste antwoord kwam nog niet voorbij en de TS wacht af, en wacht, en wacht....
- de TS is het forum vergeten en heeft zelf een oplossing gevonden
- de TS is zich niet bewust dat feedback belangrijk is voor de community moraal
- de TS weet niet hoe je kan kiezen voor “Beste antwoord” of vindt meedere antwoorden goed
- de TW raakt overwelmd door de reacties en laat het verder zitten

Handmatig herinnerings-berichten sturen lijkt mij op de lange termijn ook onhaalbaar. Maar als test (een MVP) zou je er wellicht mee kunnen beginnen. Misschien reageert een TS helemaal niet op zo’n “schopje”, of heel verontwaardigd, of verbaasd.

Het hoeft ook niet via moderatoren. Je zou ook de community zelf kunnen laten monitoren. Met de kanttekening dat een user de TS m.i. niet kan verplichten op elk antwoord apart in te gaan. Een moderator kan dat wel, en dat gebeurt soms ook (de bekende topics waar de TS consequent de gestelde vragen negeert).

Idee
Een schopknop naast “Quote” etc. waardoor een bericht wordt geplaatst:

“Beste TS@,
User@ is benieuwd of je een oplossing hebt gevonden. Kun je hier laten weten of je probleem is opgelost?”

[...]

Heeft als voordeel dat het makkelijker uitvoerbaar blijft, maar heeft als nadeel dat een TS het ook makkelijker kan negeren dan een “persoonlijk” bericht van een user of moderator. Het is immers “de bot” maar.

Ideeën voor parameters

Tot slot: ik heb altijd begrepen dat het dev team van Tweakers niet erg ruim in de tijd zit. Maar zonder technische oplossing is er denk ook wel wat mogelijk.
Allereerst complimenten voor deze posts en je op feiten en cijfers gebaseerde verhaal. _/-\o_

Ik werd zojuist gewezen op dit draadje door @rens-br nadat ik een vergelijkbaar gevalletje had met een netwerktopic waarin een vraag gesteld wordt, meerdere personen reageren uitgebreid maar de TS is na de OP al wekenlang MIA. Ik denk dat je al aardig de goede richting op zit met de genoemde voorstellen, door een TS te (blijven) verzoeken feedback te geven, gescheduled danwel met een schopknop. Het geven van feedback belonen met karma-punten zal ook zeker helpen.

De andere kant op kan je denk ik echter niet zo heel veel doen, tenminste niet als je de boel voor nieuwkomers toegankelijk wilt houden en dus nieuwe users wil blijven toestaan meteen topics te openen. Dan heeft het ook geen zin te zeggen; Geen feedback geven = negatieve karmapunten, saldo < 0 betekend geen topics meer openen. Dan maakt men immers gewoon weer een nieuw account aan.

Wat men nog wel zou kunnen overwegen (mits dit enigszins makkelijk kan binnen React), is de users die daadwerkelijk gereageerd hebben te laten stemmen "by majority" (al dan niet na het verstrijken van een eerste reactieperiode voor alleen de TS) of het probleem is opgelost en dan ook by-vote het topic als opgelost kunnen markeren.

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• Palo Alto
  • Niet online
ronjansen87 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:34:
een vergelijkbaar gevalletje had met een netwerktopic waarin een vraag gesteld wordt, meerdere personen reageren uitgebreid maar de TS is na de OP al wekenlang MIA.
Zou zomaar kunnen dat we samen aan het wachten zijn op hetzelfde antwoord... :z

Ik bedenk net dat de laatse user login bekend is voor het systeem. Voor zover je het kan vaststellen als user, lijkt er sowieso weinig account activiteit te zitten bij de TS van de versloffende topics. Er kan deze weken goed een vakantie-effect zijn natuurlijk.
De andere kant op kan je denk ik echter niet zo heel veel doen, tenminste niet als je de boel voor nieuwkomers toegankelijk wilt houden en dus nieuwe users wil blijven toestaan meteen topics te openen. Dan heeft het ook geen zin te zeggen; Geen feedback geven = negatieve karmapunten, saldo < 0 betekend geen topics meer openen. Dan maakt men immers gewoon weer een nieuw account aan.
Mee eens, sanctioneren zou ik ook niet aan beginnen. De meeste mensen handelen ook ter goeder trouw. Straffen werkt zelden beter dan belonen. Ik ben wel erg benieuwd waarom dit gebeurd.
Wat men nog wel zou kunnen overwegen (mits dit enigszins makkelijk kan binnen React), is de users die daadwerkelijk gereageerd hebben te laten stemmen "by majority" (al dan niet na het verstrijken van een eerste reactieperiode voor alleen de TS) of het probleem is opgelost en dan ook by-vote het topic als opgelost kunnen markeren.
Dank voor de suggestie! Lastige is wel dat je niet weet of het echt heeft gewerkt. Maar van sommige topics is het overduidelijk.

Wat ook zou kunnen werken is dat je mensen bij het starten van een topic een vakje laat aanvinken, waarin ze beloven de reacties van feedback te voorzien. Klinkt simpel, maar veel mensen voelen zich gehouden aan een soort “contract” ook al is er geen echte sanctie.

• PerfectPC
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:28:
[mbr]Dit heeft niet zoveel te maken met PNS, dus schopje naar IH.[/]
Sorry, maar dit vind ik toch echt verkeerd. Het klopt dat er veel huist-tuin-en-keuken nonsense in PNS terecht komt, maar een redelijke discussie over verantwoordelijkheden en hoe omgaan met O365 hoort wat mij betreft wel in PNS thuis. (ook al is de gebruikersbase van de TS beperkt)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
@PerfectPC ik heb je bericht even naar hier verhuisd, feedback op de moderatie hoort niet thuis in topics.

Maar het is mij persoonlijk om het even. Ik roep er dus even @DJSmiley en @Equator bij. Wat vinden jullie?

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Topicstarter
Dat topic mag wat mij betreft prima in PNS blijven @rens-br

Met een alias in IH :)

Equator wijzigde deze reactie 26-08-2019 11:10 (17%)

Vragen/opmerkingen

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Equator schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:09:
Dat topic mag wat mij betreft prima in PNS blijven @rens-br

Met een alias in IH :)
Prima, bij deze.

• Zuid-Limburg
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12-11 15:46
Ok, ik mag mijn vraag niet neerdumpen. Waarom de aanname dat ik niet gezocht heb?? Ik heb een flinke zoektocht gedaan, maar zoek maar eens iets terug wat misschien een half jaar geleden erop stond, of misschien anderhalf jaar geleden. Met zoektermen lukte het niet. Maar goed, als dit het nieuwe beleid is, laat ik dit forum weer achter me.

Zuid-Limburg wijzigde deze reactie 10-11-2019 12:09 (7%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Zuid-Limburg schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:08:
Ok, ik mag mijn vraag niet neerdumpen. Waarom de aanname dat ik niet gezocht heb?? Ik heb een flinke zoektocht gedaan, maar zoek maar eens iets terug wat misschien een half jaar geleden erop stond, of misschien anderhalf jaar geleden. Met zoektermen lukte het niet. Maar goed, als dit het nieuwe beleid is, laat ik dit forum weer achter me.
Ik heb je bericht even verhuisd uit: Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14, het is namelijk offtopic.

Maar ik zie inderdaad dat je wel aangeeft 'snel' gezocht te hebben, maar niks te hebben gevonden. Je hele post straalde een beetje 'luiheid' uit, vandaar dat ik er vanuit ging dat je zoektocht niet afdoende was. Maar ik zal je post herstellen. :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True