I&N Feedback-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
Even los van het idee vind ik het wel vreemd om in het topic zelf de plusjes te gaan tellen, maar in een ander topic eventueel commentaar te gaan tellen. Dat is meten met twee maten. Dan kan je beter volgende keer een post ernaast zetten met plusjes voor niet splitsen of allebei naar het mod topic verwijzen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
MrAngry schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:23:
Even los van het idee vind ik het wel vreemd om in het topic zelf de plusjes te gaan tellen, maar in een ander topic eventueel commentaar te gaan tellen. Dat is meten met twee maten. Dan kan je beter volgende keer een post ernaast zetten met plusjes voor niet splitsen of allebei naar het mod topic verwijzen.
Een poll had wellicht beter gewerkt, mee eens. Puntje voor de volgende keer.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
rens-br schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Ik vind de zoekfunctie zelf geen goed alternatief voor twee losse topics, om eerlijk te zijn. De zoekfunctie is daarvoor, naar mijn idee, te beperkt. Sowieso is zoeken in zulk grote ervaringen topics altijd een beetje een kriem.
Dat laatste onderschrijf ik in het algemeen.
Dat gezegd hebbende. Er zijn inmiddels 32 plusjes gemaakt op mijn post en zie ik in dit topic maar 2 bezwaren tegenkomen. Er lijkt dus voldoende animo te zijn voor een los topic, dus we gaan een splitsing maken. Wat mij betreft kan dit gezien worden als proefballon, dus we zullen over een een maand of 2 eens kijken of het een succes was.

Het nieuwe topic is hier te vinden: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Leuk. Ik ben benieuwd hoe het de komende twee maanden gaat.
Lord_Dain schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:42:
Ik snap de overweging hoor, maar ik vrees toch wel dat het ten koste gaat van de animo in het originele draadje wat nu dan specifiek voor inhoud/techniek bedoeld is. Daarnaast levert het jullie ook weer extra werk op qua moderatie want de meeste mensen lezen de topic regels niet eens. Benieuwd hoe het proefballonnetje gaat.
Dat eerste zou best mee kunnen vallen. Als ik een kijkje neem in Videokaarten en Beeldschermen dan zijn ervaringen en discussie (in CJ's topic) zelfs nog opgesplitst. CJ's topic zakt soms 10-14 dagen weg en als er nieuws is dan is er ook meteen een flurry aan goed onderbouwde beschouwingen.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Supersnel internet: echt nodig, leuk om te hebben of FOMO?

Mag dit topic sticky bovenaan in de lijst? Goed om dit onderwerp centraal te bespreken, naar te kunnen verwijzen..

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:31
@rens-br Zou je in mijn topic Odido Klik&Klaar de volgende tekst in het gele kader willen opnemen:

"Let op: voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord"

Alvast bedankt.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
marktweakt schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:39:
@rens-br Zou je in mijn topic Odido Klik&Klaar de volgende tekst in het gele kader willen opnemen:

"Let op: voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord"

Alvast bedankt.
Inmiddels gedaan door mijn collega zie ik. 👍 Handigste voor de volgende keer is om even een topic report aan te maken. Dan zien we het allemaal en kan het het snelste worden opgepakt.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:15
rens-br schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:01:
[mbr]Ik zie wat reports voorbij komen voor een los vergelijk topic. Ik vind dat geen enkel probleem, bij KPN hebben een soort vergelijkbaar topic gemaakt: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Dat topic is bedoeld voor het bespreken van prijzen, vergelijk tussen providers kan daar wmb ook gevoerd worden.

Als dit is wat jullie bedoelen, dan maak ik graag een [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen topic aan. Laat even via een thumbs up weten of er animo voor is.[/]
Ik ben voor.
Maar is geen must hoor ☺️

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

rens-br schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:01:
[mbr]Ik zie wat reports voorbij komen voor een los vergelijk topic. Ik vind dat geen enkel probleem, bij KPN hebben een soort vergelijkbaar topic gemaakt: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Dat topic is bedoeld voor het bespreken van prijzen, vergelijk tussen providers kan daar wmb ook gevoerd worden.

Als dit is wat jullie bedoelen, dan maak ik graag een [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen topic aan. Laat even via een thumbs up weten of er animo voor is.[/]
Ik vind het persoonlijk een beetje geven en nemen... zij die klagen zijn zelf ook niet helemaal onschuldig (iets met gezouten of ongezouten boter op het hoofd :)) en dan moet je nu weer gaan kijken of iets in dat topic moet of in dat topic... ik vind het persoonlijk een beetje de makkelijke weg. Dit terwijl het om 'Ervaringen en discussie' met en over Ziggo gaat en daar hoort alles bij. Zint het je niet, scroll door man. Een beetje een luxeprobleem en nog even en alles moet in hapklare brokken op een zilveren dienblaadje gepresenteerd worden. Het is niet altijd zoals je zelf graag zou willen zien. Altijd zo leuk, leef en laat leven, maar vervolgens wil men afsplitsing in diverse topics. Nu weet ik wel dat topicreports voor alles gebruikt wordt (sommigen iets te snel), maar ik vind het wel wat overdreven allemaal. Ik scroll ook gewoon door als er weer eens wat nutteloos gepost wordt. Zijn ook vaak dezelfden. Maar goed, vaak ontzettend gekleurd. Straks fijn één onderwerp per topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 03-11-2025 12:19 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
CreativeS schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:04:
[...]

Ik vind het persoonlijk een beetje geven en nemen... zij die klagen zijn zelf ook niet helemaal onschuldig (iets met gezouten of ongezouten boter op het hoofd :)) en dan moet je nu weer gaan kijken of iets in dat topic moet of in dat topic... ik vind het persoonlijk een beetje de makkelijke weg. Dit terwijl het om 'Ervaringen en discussie' met en over Ziggo gaat en daar hoort alles bij. Zint het je niet, scroll door man. Een beetje een luxeprobleem en nog even en alles moet in hapklare brokken op een zilveren dienblaadje gepresenteerd worden. Het is niet altijd zoals je zelf graag zou willen zien. Altijd zo leuk, leef en laat leven, maar vervolgens wil men afsplitsing in diverse topics. Nu weet ik wel dat topicreports voor alles gebruikt wordt (sommigen iets te snel), maar ik vind het wel wat overdreven allemaal. Ik scroll ook gewoon door als er weer eens wat nutteloos gepost wordt. Zijn ook vaak dezelfden. Maar goed, vaak ontzettend gekleurd. Straks fijn één onderwerp per topic :)
* RobertMe grijpt deze post ook maar meteen aan om met een thumbsup hierop effectief een thumbsdown op de post van@rens-br te geven. Want "geef een thumbsup om af te splitsen" is nogal raar als er geen thumbsdown is. Misschien zijn er 10 plusjes maar virtueel 100 minnetjes zeg maar, alleen kunnen die minnetjes niet geuit worden.

Maar ik ben het ook gewoon inhoudelijk eens met de reactie van @CreativeS. In elk topic dat ik volg komen wel vaker onderwerpen voorbij die mij niet interesseren en ik gewoon verder scroll. Alles afsplitsen leidt alleen maar tot wirwar. En gezien er nu al een Ziggo coax vs Ziggo glasvezel is moet er dadelijk ook voor beiden een afgesplitst prijzen / vergelijk topic komen? Vervolgens nog een topic om de algemene ervaringen met Ziggo te bespreken (afsluiten abo, klantenservice, trucjes voor nieuwe klanten korting, ... zijn immers niet afhankelijk van het type medium waarover de dienst geleverd wordt).

• rens-br

rens-br

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:09:
* RobertMe grijpt deze post ook maar meteen aan om met een thumbsup hierop effectief een thumbsdown op de post van@rens-br te geven. Want "geef een thumbsup om af te splitsen" is nogal raar als er geen thumbsdown is. Misschien zijn er 10 plusjes maar virtueel 100 minnetjes zeg maar, alleen kunnen die minnetjes niet geuit worden.
Wellicht was gebruik maken van een poll ook logischer geweest, dank voor de feedback.
Maar ik ben het ook gewoon inhoudelijk eens met de reactie van @CreativeS. In elk topic dat ik volg komen wel vaker onderwerpen voorbij die mij niet interesseren en ik gewoon verder scroll. Alles afsplitsen leidt alleen maar tot wirwar. En gezien er nu al een Ziggo coax vs Ziggo glasvezel is moet er dadelijk ook voor beiden een afgesplitst prijzen / vergelijk topic komen? Vervolgens nog een topic om de algemene ervaringen met Ziggo te bespreken (afsluiten abo, klantenservice, trucjes voor nieuwe klanten korting, ... zijn immers niet afhankelijk van het type medium waarover de dienst geleverd wordt).
Je kan natuurlijk ook doorslaan in het afsplitsen van topics. Losse ervaringen met providers in combinatie met hun netwerk hebben we in ieder geval al heel veel langer. Zie bijv. ook [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie vs. [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie en dat zie je ook bij KPN, werkt volgens mij best wel goed.

[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen is een proef geweest naar aanleiding van een soortgelijk verzoek in het KPN topic en daar werkt het heel erg goed.

Uiteindelijk heb ik geen voorkeur, zolang jullie (= gebruikers van het Ziggo topic) er blij van worden.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:11
Splits niet teveel... Het is makkelijk genoeg om over de niet interessante onderwerpen heen te scrollen...

Zou je een separaat prijs discussie topic willen dan zou dat niet een afgesplitst topic moeten zijn maar - mijn idee - een generiek "glasvezel prijzen" topic oid. Overstappen valt daaronder net als de prijzen van alle aanbieders - of moet ik zelf op zoek naar losse overstap en/of verlengen prijzen topics van losse aanbieders?

Ik ben er overigens niet voor (duimpje naar beneden dus) ;)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
DjoeC schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:32:
Splits niet teveel... Het is makkelijk genoeg om over de niet interessante onderwerpen heen te scrollen...

Zou je een separaat prijs discussie topic willen dan zou dat niet een afgesplitst topic moeten zijn maar - mijn idee - een generiek "glasvezel prijzen" topic oid. Overstappen valt daaronder net als de prijzen van alle aanbieders - of moet ik zelf op zoek naar losse overstap en/of verlengen prijzen topics van losse aanbieders?

Ik ben er overigens niet voor (duimpje naar beneden dus) ;)
Klopt. Mijn gedachte was niet om een afzonderlijk Ziggo prijs discussie topic te maken, maar een generiek topic waarin verschillende aanbieders vergeleken kunnen worden. Dit zie je bijvoorbeeld ook bij de diverse stekkerbatterij topics. Er is eentje generiek en verschillende specifiek.
Mijn grootste zorg is overigens dat ik vind dat het Ziggo topic regelmatig verpest wordt door het regelmatig gehak op elkaar. Het zou fijn als dit niet meer voorkomt. #doeslief

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 03-11-2025 14:23 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
meesje schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:22:
[...]

Klopt. Mijn gedachte was niet om een afzonderlijk Ziggo prijs discussie topic te maken, maar een generiek topic waarin verschillende aanbieders vergeleken kunnen worden.
Ik denk dat dit sowieso helemaal geen verkeerd idee is. Een algemeen 'vergelijk hier de provider met elkaar' topic, los van een eventueel prijs topic per provider. Ik zal dit intern ook eens ter sprake brengen, maar wat vinden jullie hiervan?

Verder is het aantal plusjes inmiddels opgelopen naar 20 in het Ziggo topic, dus ik kan in ieder geval wel concluderen dat er enige animo is voor een los Ziggo prijzen topic. Ik zou dus graag ook voor Ziggo een soort gelijke proef willen starten als voor KPN.
Mijn grootste zorg is overigens dat ik vind dat het Ziggo topic regelmatig verpest wordt door het regelmatig gehak op elkaar. Het zou fijn als dit niet meer voorkomt. #doeslief
Ja, dat vind ik ook een doorn in het oog. Maak vooral TR's aan als de sfeer dreigt te ontsporen.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

rens-br schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:53:
Ja, dat vind ik ook een doorn in het oog. Maak vooral TR's aan als de sfeer dreigt te ontsporen.
Maar op dit moment gebeurt dat al als er al een scheet dwarszit... ik snap dat je dingen voor wil zijn, maar niet ieders grens is even hoog of in dit geval soms erg laag. Valt vooral op als het weer eens stilvalt in het topic, dan is er weer een report. Dezelfde figuren reageren, druk loopt op en dan is het weer stil... en tadaaaah, daar is Rens :(:) Ach, topic is toch al steeds minder interessant, zeker met het vele gehak van Ziggo-gekleurde mensen... en gezond tegenwicht wordt al snel in de kiem gesmoord. Zo maak je het voor mensen wel minder interessant en dan is dat doel in ieder geval bereikt voor een aantal lieden.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 04-11-2025 09:04 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:11
Als je een apart topic maakt, begrens het dan tot een prijzendiscussie en sta geen inhoudelijke discussie goeie/slechte provider toe. Maar zelfs dan vermoed ik dat de meeste opmerkingen over prijzen (verlengingen) nog steeds in de providertopics plaats gaan vinden - en da's ook niet verkeerd....

Ik ben nog niet zover dat ik een nieuw topic als positieve toevoeging zie, maar gelukkig ga ik er niet over 8) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 04-11-2025 09:50 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19
Het probleem zit hem naar mijn idee ook niet in de prijzen, maar bepaalde fanboy gedragingen. Iedereen gebruikt persoonlijke ervaring als vergelijking, maar wordt in het Ziggo topic teveel gebruikt en bepaalde onderwerpen worden altijd van tafel geveegd, want toch niemand heeft het nodig of het maakt toch niets uit.

Dat is waar de ellenlange vervelende discussies vandaan komen. Je maakt een objectief punt, maar subjectief wordt het onderuit gehaald. Snap sowieso niet dat er zo krampachtig aan een merk/provider loyaliteit vast wordt gehouden, maar dat is wel wat er gebeurt en oorzaak is van veel misinformatie en daardoor vervelende discussie. Lijkt een beetje op corona tijd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Koldur schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:31:
Het probleem zit hem naar mijn idee ook niet in de prijzen, maar bepaalde fanboy gedragingen. Iedereen gebruikt persoonlijke ervaring als vergelijking, maar wordt in het Ziggo topic teveel gebruikt en bepaalde onderwerpen worden altijd van tafel geveegd, want toch niemand heeft het nodig of het maakt toch niets uit.

Dat is waar de ellenlange vervelende discussies vandaan komen. Je maakt een objectief punt, maar subjectief wordt het onderuit gehaald. Snap sowieso niet dat er zo krampachtig aan een merk/provider loyaliteit vast wordt gehouden, maar dat is wel wat er gebeurt en oorzaak is van veel misinformatie en daardoor vervelende discussie. Lijkt een beetje op corona tijd.
Precies... vooral door blijven hakken waarom je vooral als consument thuis bepaalde dingen niet nodig hebt, want zelf hebben ze de laatste 24 uur maar zo weinig upload gebruikt. Dat zijn dan ook direct feiten waarom het allemaal niet nodig is. Die bekende 4-eenheid met Ziggobril op en dan doen ze verontwaardigd als je iets weerspreekt. Dan hakt de hele fanclub er wel even 1 voor 1 op in. Hou @#$@#$@ je mond man, niemand bepaalt voor mij wat ik wel of niet nodig heb. Dat tergende gepredik, maar ja, daar mag en kan je niets van zeggen (hoe respectvol of vriendelijke dan ook) want dan is er alweer een report. Heeft mij al wat weekjes 'straf' opgeleverd. Dat ik mij dan ook stil houd, heeft niets met waardering voor hun meningen of posts te maken, maar GoT is voor mij meer dan die 'luitjes' in het Ziggo-topic.

Het is maar mijn bescheiden mening, maar ik merk wel dat er wat onvrede over die dingen heerst.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 04-11-2025 11:22 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
In navolging van het bovenstaande gaan we ook bij Ziggo starten met een proef om wat zaken een eigen topic te geven. Aanbiedingen, prijsvergelijk graag vanaf nu doen in: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Over een paar maanden zullen we evalueren hoe dit is gegaan.
Pagina: 1 2 Laatste