KPN (voluit Koninklijke KPN N.V.) is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN complete telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN biedt wereldwijd wholesale-netwerkdiensten aan andere operators. Het bedrijf heette tot 1998 Koninklijke PTT Nederland NV en daarvoor Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie (afgekort PTT) en bevatte tot de afsplitsing van TNT Post in 1998 ook het nationale postbedrijf. Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in: • [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 • KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie • KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 • KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie • KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Terug naar Inhoudsopgave KPN biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van KPN. Het is mogelijk om een cashback van ~€10,- tot ~€60 aan te vragen via Cashback XXL. Verder zijn er kortingen te verkrijgen wanneer het abonnement gecombineerd wordt met de mobiele diensten. Terug naar Inhoudsopgave Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van KPN. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Goede zaak dat er voor de kosten besparende Tweakers een apart topic is geopend, dat maakt het KPN Glasvezel topic een stuk overzichtelijker
Hoewel goed bedoeld is de woordkeuze een beetje ongelukkig uitgekozen. Ik heb de tekst even aangepast.
Hoewel goed bedoeld is de woordkeuze een beetje ongelukkig uitgekozen. Ik heb de tekst even aangepast.
[ Voor 39% gewijzigd door Yariva op 24-06-2024 15:36 ]
@rens-br Misschien is het nog wel aardig om ook aanbiedingen van andere (glasvezel) providers met dezelfde netwerkinstellingen hier mee te nemen? Want volgens deze post van @Azqi zou het mogelijk zijn met dezelfde apparatuur en instellingen van KPN Glasvezel naar BudgetThuis over te stappen. Dat maakt een provider zoals Budget dan voor mij wel enorm aantrekkelijk en interessant als mijn huidige aanbieding bij KPN afloopt en waarschijnlijk niet voor dezelfde voorwaarden verlengd kan worden.
Dan wordt de titel wel heel erg uitgebreid en lang, lijkt mij verder ook niet zo'n probleem als dat soort aanbiedingen hier ook voorbij komen.alex3305 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:17:
@rens-br Misschien is het nog wel aardig om ook aanbiedingen van andere (glasvezel) providers met dezelfde netwerkinstellingen hier mee te nemen? Want volgens deze post van @Azqi zou het mogelijk zijn met dezelfde apparatuur en instellingen van KPN Glasvezel naar BudgetThuis over te stappen. Dat maakt een provider zoals Budget dan voor mij wel enorm aantrekkelijk en interessant als mijn huidige aanbieding bij KPN afloopt en waarschijnlijk niet voor dezelfde voorwaarden verlengd kan worden.
Fair enough. Misschien KPN Netwerk als titel dan? Of is dat weer te breedrens-br schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:19:
[...]
Dan wordt de titel wel heel erg uitgebreid en lang, lijkt mij verder ook niet zo'n probleem als dat soort aanbiedingen hier ook voorbij komen.
Als ik BudgetThuis trouwens doorreken dan kom ik op het volgende uit als nieuwe klant voor 1 jaar:
- Internet (1Gbit/s) + TV: (€32,50 * 6) + (€71 * 6) = €621
- Internet only (1Gbit/s): (€32,50 * 6) + (€56 * 6) = €531
- Internet (1Gbit/s) + TV: €68 * 12 = €816
- Internet only (1Gbit/s): €55,50 * 12 = €666
[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 24-06-2024 14:40 . Reden: Kortingsactie Budget is geen 50%, maar tot 70%. Berekening daarop aangepast. Bedankt Azqi! ]
Wow, wat een toeval. Ik ben sinds deze middag opzoek naar een nieuw glasvezel abo in ons nieuwe huis, kom ik ineens dit topic tegen welke vandaag is aangemaakt hahaha!
Neem aan dat er hier ook deals worden gedeeld? Ik kom net tegen dat KPN een EK deal heeft? Dat je een Samsung TV erbij krijgt als je een glasvezel abo afneemt? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
https://www.kpn.com/samsungtv
Neem aan dat er hier ook deals worden gedeeld? Ik kom net tegen dat KPN een EK deal heeft? Dat je een Samsung TV erbij krijgt als je een glasvezel abo afneemt? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Glasvezel en televisie, dan krijg je een 43 inch gratis erbij of een grotere tegen een meer prijs (dus korting op de originele prijs), als ik het goed begrijp.darkfujita schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:37:
Wow, wat een toeval. Ik ben sinds deze middag opzoek naar een nieuw glasvezel abo in ons nieuwe huis, kom ik ineens dit topic tegen welke vandaag is aangemaakt hahaha!
Let wel op; ik het niet vinden zo 1-2-3, maar kan zijn dat je b.v. 2 jaar contract moet afnemen b.v. let altijd goed op kleine letters.
Kans ik wel dat je die TV krijgt als EK is afgerond, als jouw provider is aangesloten en actief is dan gaat 14 dagen zicht termijn in daarna krijg je pas een code.
Dus dat is hopelijk snel, maar kan ook een stukje later zijn :-P
[ Voor 13% gewijzigd door ilaurensnl op 24-06-2024 15:44 ]
Ik heb een aantal reacties verwijderd uit dit topic welke off-topic waren. Hopelijk halen de wijzigingen de ruis uit het topic en kunnen we vanaf nu weer on-topic blijven
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Nevermind, de actie is al voorbij. Van hun website:ilaurensnl schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:41:
[...]
Glasvezel en televisie, dan krijg je een 43 inch gratis erbij of een grotere tegen een meer prijs (dus korting op de originele prijs), als ik het goed begrijp.
Let wel op; ik het niet vinden zo 1-2-3, maar kan zijn dat je b.v. 2 jaar contract moet afnemen b.v. let altijd goed op kleine letters.
Kans ik wel dat je die TV krijgt als EK is afgerond, als jouw provider is aangesloten en actief is dan gaat 14 dagen zicht termijn in daarna krijg je pas een code.
Dus dat is hopelijk snel, maar kan ook een stukje later zijn :-P
Actievoorwaarden
Het actieaanbod voor consumenten en klein zakelijke klanten is van toepassing op de nieuwe afname van Internet (en TV+) van KPN.
De actie loopt tot en met zondag 23 juni 2024 23:59 uur.
Tipje mijnerzijds: als je in aanmerking komt om te verlengen kijk eens in de app wat voor aanbieding je kan krijgen. Ik had 100/100 glas + TV voor 57,- per maand met bellen (zonder belbundel) en zonder bells of whisles. Maar toen ik keek naar de 1000/1000 aanbieding kreeg ik het voorstel voor 62,50 per maand inclusief Netflix.
Geen slechte deal voor een jaar abbo dacht ik zo.
Geen slechte deal voor een jaar abbo dacht ik zo.
Om het nieuwe topic een klein zetje te geven. Wat ik uit het vorige topic begrepen heb verschillen de kortingen die je kunt krijgen als je aangeeft over te willen stappen. Het is mij niet helder wat de factoren voor de onderliggende verschillen zijn. Of dat betrekking heeft op postcode, anciënniteit of andere overwegingen.
Ik ben benieuwd wat anderen hiervan weten. Klopt mijn eerste observatie en wat weten van m.b.t. de verschillen? Het zou een nuttige aanvulling voor de topic start kunnen zijn.
Ik ben benieuwd wat anderen hiervan weten. Klopt mijn eerste observatie en wat weten van m.b.t. de verschillen? Het zou een nuttige aanvulling voor de topic start kunnen zijn.
Heel veel stelt dat niet voor, 5 euro korting op zijn best.boers706 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:41:
Als je bij KPN blijft kun je ook korting krijgen.
https://www.kpn.com/blijvenloont
Meeste effect heb je als weggaat bij KPN en weer terug komt als nieuwe klant.
Ik ken mensen die stappen continue over van KPN naar Odido en terug om de welkomst aanbiedingen elke keer ter krijgen.
En dat scheelt wel echt serieus in de kosten.
Mijn KPN abbo loopt bijna af hier. Ik vroeg me af of ik ipv overstappen naar Odido, het ik ook gewoon kan opzeggen. En dan een nieuw abbo afsluit op de naam van mijn vriendin.ArnoldSmit schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:11:
[...]
Heel veel stelt dat niet voor, 5 euro korting op zijn best.
Ik ken mensen die stappen continue over van KPN naar Odido en terug om de welkomst aanbiedingen elke keer ter krijgen.
Ik verwacht dat t geen probleem gaat zijn, geen idee of ik ook een ander rekeningnummer moet gebruiken.
Iemand ervaring hiermee?
[This space is for rent]
Ben ik ook benieuwd naar!PoweRoy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:54:
[...]
Mijn KPN abbo loopt bijna af hier. Ik vroeg me af of ik ipv overstappen naar Odido, het ik ook gewoon kan opzeggen. En dan een nieuw abbo afsluit op de naam van mijn vriendin.
Ik verwacht dat t geen probleem gaat zijn, geen idee of ik ook een ander rekeningnummer moet gebruiken.
Iemand ervaring hiermee?
Ik volg dit, als dit zou werken is het briljantPoweRoy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:54:
[...]
Mijn KPN abbo loopt bijna af hier. Ik vroeg me af of ik ipv overstappen naar Odido, het ik ook gewoon kan opzeggen. En dan een nieuw abbo afsluit op de naam van mijn vriendin.
Iemand ervaring hiermee?
Kweenie - huisadres is hetzelfde... toch?ArnoldSmit schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:51:
[...]
Ik volg dit, als dit zou werken is het briljant
makes it run like clockwork
Ja maar dan zou het ook niet kunnen met bijv. een verhuizing.
Volgens mij word er gekeken naar naam en/of rekening nummer.
Ik ben ook een van die gelukzoekers die ieder jaar van provider wisselt, mijn ervaring is dat vragen om korting werkelijk niet loont want overstappen levert ongeveer 350,- per jaar op en dat is best veel geld.ArnoldSmit schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:11:
[...]
Heel veel stelt dat niet voor, 5 euro korting op zijn best.
Wat mogelijk wel lastig kan zijn voor sommigen is dat je dan de router moet vervangen maar ik heb daar verder geen problemen mee.
Inmiddels heb ik er voor gekozen om van de "opbrengst" een eigen fritzbox met repeaters aan te schaffen zodat overstappen nog makkelijker zal zijn, namelijk gewoon ff de juiste setting aanvinken in de Fritz.
Uiteraard moet je wel opletten wanneer je overstap en de juiste aanbieding neemt.
Ik laat trouwens mijn mobile abbo ook mee wisselen zodat je nog meer korting krijg, dus al met al het blijft lonen dat overstappen maar je moet er even de moeite voor nemen.
Ik hoop wel dat de KPN volgend jaar weer wat beter aanbiedingen bied dan de huidige want uiteraard gaan we geen tweejarig contract afsluiten.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Als ik opzeg, het abbonement onder mijn vriendin haar naam zet en een andere rekening.Rensjuh schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:06:
[...]
Ja maar dan zou het ook niet kunnen met bijv. een verhuizing.
Volgens mij word er gekeken naar naam en/of rekening nummer.
Zou ik niet weten hoe kpn hier in de weg kan gaan zitten.
Inderdaad, dat doe je goed. Het is toch serieus geld.merlin1201 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:25:
Ik ben ook een van die gelukzoekers die ieder jaar van provider wisselt, mijn ervaring is dat vragen om korting werkelijk niet loont want overstappen levert ongeveer 350,- per jaar op en dat is best veel geld.
Ik stap ook ieder jaar over, het ene jaar KPN+KPNmobile, het jaar daarop Ziggo+Vodafone, het mobiele telefoonnummer verhuist gewoon mee. Alleen dan haal je er het maximaal mogelijke financieel voordeel uit, omdat je weer een nieuwe klant bent na een jaar onderbreking. Dat heeft niks te maken met de kwaliteit, ik vind dat beide providers uitstekende kwaliteit bieden. Er zijn wat kleine verschillen in aanbod maar daar kan ik mee leven, voor mij is de prijs het belangrijkste.
Ik vond de term 'gelukzoekers' ook wat ongelukkig gekozen omdat 'geluk' IMHO meer berust op toeval maar daar is in dit geval geen sprake van. Mijn beslissing is gebaseerd op het feit dat nieuwe klanten meer waard zijn dan zittenblijvers.
Het voorkomt ook ingewikkelde gesprekken met de afdeling 'opzeggen' of 'retentie' waarin je om korting vraagt terwijl je eigenlijk diep in je hart wilt blijven. Zittenblijvers krijgen nooit dezelfde korting als nieuwe klanten, omdat het marktaandeel niet verschuift want je bent al klant.
Je zegt gewoon 'ik zeg nu mijn abo op om voor 1 jaar naar de concullega te gaan maar over 12 maanden kom ik graag weer terug als nieuwe klant. Kunt u mij een bevestiging per email sturen van deze opzegging? Ik zeg niet 'vaarwel' maar 'tot ziens' en wens u verder een fijne dag'. Moeilijker is het niet.
Er wordt gekeken hoeveel nieuwe klanten er aan de voorkant bijkomen, maar niet hoeveel er via de achterdeur vertrekken. Onder de streep zou het zowel Ziggo als KPN enorm veel geld schelen om vaste klanten méér te waarderen dan nieuwe klanten:grun93 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:53:
[...]Mijn beslissing is gebaseerd op het feit dat nieuwe klanten meer waard zijn dan zittenblijvers.
- provider A moet een klant afvoeren en apparatuur laten terugsturen en controleren
- provider B moet een klant opvoeren, apparatuur opsturen, wellicht zelfs een monteur en een veel te hoge korting geven
- en een jaar later precies weer andersom.
Dit kost enorm veel geld wat bespaard zou kunnen worden.
Door je bestaande klanten méér te waarderen zou je kunnen voorkomen dat mensen overstappen. Want laten we eerlijk zijn, bijna ieder huishouden heeft inmiddels breedband (al dan niet met TV/telefoon) dus je ben alleen bezig om elke keer dezelfde klanten heen en weer te schuiven. Het aantal vissen in de vijver waarin de providers vissen is vrijwel constant.
Maar goed, wellicht denk ik te simpel

Ik weet van Odido dat dat prima kan, maar omdat het een nieuw abonnement betreft, gaan ze je oude abonnement opzeggen met een maand opzegtermijn, wat uiteindelijk tot gevolg heeft dat je een maand zonder internet zit.PoweRoy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:54:
[...]
Hoe dit bij KPN werkt weet ik niet.
Nu kan ik nog niet verlengen, maar via https://www.kpn.com/blijvenloont krijg ik een prima aanbieding. Internet (1Gbit/s) en TV + opnemen voor 50 euro per maand.
Bedankt @boers706 voor de link. Hoe lang van te voren kan je verlengen?
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Ga maar eens vergelijken met bv odido dan ben je voor 30,- klaar voor de komende 10 mnd.s020506 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:05:
Nu kan ik nog niet verlengen, maar via https://www.kpn.com/blijvenloont krijg ik een prima aanbieding. Internet (1Gbit/s) en TV + opnemen voor 50 euro per maand.
Beste is om een jaar bedrag te nemen dan weet je precies wat het verschil is. En idd belangrijk is ook je Mobi meeverhuizen dat scheelt ook 5,- pm
Als alternatief pak ik ook vaak simpel, dan ben je eigenlijk goedkoper uit als je deze erbij telt mits je geen onbeperkt neem.
Maar dan heb je ook extreem veel kans op slechte service.merlin1201 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:12:
[...]
Ga maar eens vergelijken met bv odido dan ben je voor 30,- klaar voor de komende 10 mnd.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Eerste 6 maanden 30 euro, daarna 70. Gemiddeld dus ook 50 euro. En dan nog aansluitkosten. Zelfs als het een tientje per maand scheelt blijf ik graag. Scheelt overstappen, plus alles werkt nu perfect, dat wordt hier thuis ook gewaardeerd.merlin1201 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:12:
[...]
Ga maar eens vergelijken met bv odido dan ben je voor 30,- klaar voor de komende 10 mnd.
Beste is om een jaar bedrag te nemen dan weet je precies wat het verschil is. En idd belangrijk is ook je Mobi meeverhuizen dat scheelt ook 5,- pm
Als alternatief pak ik ook vaak simpel, dan ben je eigenlijk goedkoper uit als je deze erbij telt mits je geen onbeperkt neem.
Doordat jij 1 Gb nodig hebt, mis je de beste deals. Op hogere snelheden is minder te verdienen ten opzichte van KPN.s020506 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:59:
[...]
Eerste 6 maanden 30 euro, daarna 70. Gemiddeld dus ook 50 euro. En dan nog aansluitkosten. Zelfs als het een tientje per maand scheelt blijf ik graag. Scheelt overstappen, plus alles werkt nu perfect, dat wordt hier thuis ook gewaardeerd.
In mijn geval met de aanbieding van Budget (6 maanden 17,50), bespaarde ik 263 euro door pijnloos over te stappen. Dit ten opzichte van het ‘Blijven Loont’ aanbod.
Ten opzichte van niks doen, komt daar nog 60 euro besparing bij.
Bij budget voor 100mbit/s internet en tv + opnemen betaal ik in totaal 533 euro voor een jaar, bij kpn 504 voor hetzelfde....Azqi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:21:
[...]
Doordat jij 1 Gb nodig hebt, mis je de beste deals. Op hogere snelheden is minder te verdienen ten opzichte van KPN.
In mijn geval met de aanbieding van Budget (6 maanden 17,50), bespaarde ik 263 euro door pijnloos over te stappen. Dit ten opzichte van het ‘Blijven Loont’ aanbod.
Ten opzichte van niks doen, komt daar nog 60 euro besparing bij.
Ik zit ernaast, ik krijg nog 3 maanden extra korting bij kpn. Kom ik op 480.24 voor een jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door s020506 op 26-06-2024 11:12 ]
Vergelijk je wel de ‘Blijf bij KPN’ prijzen met daarbij de blijf korting met de prijzen van nieuwe klanten bij Budget?s020506 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:07:
[...]
Bij budget voor 100mbit/s internet en tv + opnemen betaal ik in totaal 533 euro voor een jaar, bij kpn 504 voor hetzelfde....
Ik zit ernaast, ik krijg nog 3 maanden extra korting bij kpn. Kom ik op 480.24 voor een jaar.
KPN
Internet 42,50
TV 12,50
Opnemen 4,99 (pas bij 2 boxen gratis)
Blijf Korting 5,00
Ik kom op 660.- en niet op 480 bij KPN.
Heb jij een andere berekening?
De afgelopen twee keer heb ik dit gedaan. Uiteraard wel een ander rekeningnummer opgegeven en de meisjesnaam van mijn vrouw gebruikt om herkenning te voorkomen..PoweRoy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:54:
[...]
Iemand ervaring hiermee?
Je moet wel de juist aanbieden afwachten.s020506 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:59:
[...]
Eerste 6 maanden 30 euro, daarna 70. Gemiddeld dus ook 50 euro. En dan nog aansluitkosten. Zelfs als het een tientje per maand scheelt blijf ik graag. Scheelt overstappen, plus alles werkt nu perfect, dat wordt hier thuis ook gewaardeerd.
Want je betaal geen aansluitkosten en de eerste 10 mnd 30,- ( en met een mobiel abonnement zelfs 25,-) per maand voor een 1gb verbinding.
Dus je betaal slechts 2 mnd het volle pont, en dan weer overstappen mooi toch.
Het is wel zo dat ik verder geen extra’s neem zoals 4k, opnemen of extra tv kastjes. Gewoon kale prijs met 1 tv.
Deze begrijp ik niet? Is dat een persoonlijke ervaring of algemeen.CrankyGamerOG schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:35:
[...]
Maar dan heb je ook extreem veel kans op slechte service.
Ik ervaar geen problemen bij odido.
Zelf heb ik alleen slechte ervaring bij zigo, maar ook dat is persoonlijk geen idee of dat bij iedereen is
Ik krijg dit:Azqi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Vergelijk je wel de ‘Blijf bij KPN’ prijzen met daarbij de blijf korting met de prijzen van nieuwe klanten bij Budget?
KPN
Internet 42,50
TV 12,50
Opnemen 4,99 (pas bij 2 boxen gratis)
Blijf Korting 5,00
Ik kom op 660.- en niet op 480 bij KPN.
Heb jij een andere berekening?
:fill(white):strip_exif()/f/image/JnN2SVXkqTGKIrJLV42LXf1f.png?f=user_large)
Andere aanbieding?
Dan scheelt het niet veel met de aanbieding die ik nu van KPN krijg. Maar goed, ik kan nog niet verlengen, dus we zullen over een paar maanden wel kijken.merlin1201 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:32:
[...]
Je moet wel de juist aanbieden afwachten.
Want je betaal geen aansluitkosten en de eerste 10 mnd 30,- ( en met een mobiel abonnement zelfs 25,-) per maand voor een 1gb verbinding.
Dus je betaal slechts 2 mnd het volle pont, en dan weer overstappen mooi toch.
Het is wel zo dat ik verder geen extra’s neem zoals 4k, opnemen of extra tv kastjes. Gewoon kale prijs met 1 tv.
Andere aanbieding, maar zeker veel beter 👍. Normaal kreeg je die extra kortingen alleen bij pakket verzwaringen.s020506 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:36:
[...]
Ik krijg dit:
[Afbeelding]
Andere aanbieding?
Ik ontving deze korting aanbieding, verlengd:
KPN Internet 100 Mbit/s € 42,50
Dit abonnement heeft een minimumduur van 12 maanden vanaf 10 juli 2024.
Actiekorting eerste 6 maanden - € 10,00 € 32,50
Extra's
F-Secure 5 apparaten € 0,00
Totaal per maand, met actiekorting € 32,50
Totaal per maand, na afloop tijdelijke actiekorting € 42,50
KPN Internet 100 Mbit/s € 42,50
Dit abonnement heeft een minimumduur van 12 maanden vanaf 10 juli 2024.
Actiekorting eerste 6 maanden - € 10,00 € 32,50
Extra's
F-Secure 5 apparaten € 0,00
Totaal per maand, met actiekorting € 32,50
Totaal per maand, na afloop tijdelijke actiekorting € 42,50
[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 26-06-2024 14:25 ]
Nee , heb je onder een steen gelegen ofzo?merlin1201 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:34:
[...]
Deze begrijp ik niet? Is dat een persoonlijke ervaring of algemeen.
Ik ervaar geen problemen bij odido.
Zelf heb ik alleen slechte ervaring bij zigo, maar ook dat is persoonlijk geen idee of dat bij iedereen is
https://radar.avrotros.nl...-internet-van-odido-60571
Odido heeft met 49 procent het hoogste percentage (nog) niet opgeloste klachten, bij de andere providers is dit tussen de 32 procent (Ziggo) en 43 procent (KPN). Van deze groep Odido-klanten zit 80 procent al langer dan een maand met deze problemen. De grootste groep wacht zelfs al langer dan drie maanden op een oplossing.
[ Voor 26% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-06-2024 14:42 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Je beschouwing doet me denken aan wat ik las over prijzen in supermarkten in vergelijking met Duitsland.robert.v.w. schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:30:
[...]
Er wordt gekeken hoeveel nieuwe klanten er aan de voorkant bijkomen, maar niet hoeveel er via de achterdeur vertrekken. Onder de streep zou het zowel Ziggo als KPN enorm veel geld schelen om vaste klanten méér te waarderen dan nieuwe klanten:
- provider A moet een klant afvoeren en apparatuur laten terugsturen en controleren
- provider B moet een klant opvoeren, apparatuur opsturen, wellicht zelfs een monteur en een veel te hoge korting geven
- en een jaar later precies weer andersom.
Dit kost enorm veel geld wat bespaard zou kunnen worden.
Door je bestaande klanten méér te waarderen zou je kunnen voorkomen dat mensen overstappen. Want laten we eerlijk zijn, bijna ieder huishouden heeft inmiddels breedband (al dan niet met TV/telefoon) dus je ben alleen bezig om elke keer dezelfde klanten heen en weer te schuiven. Het aantal vissen in de vijver waarin de providers vissen is vrijwel constant.
Maar goed, wellicht denk ik te simpel
Er werd opgemerkt dat de prijzen in de supermarkten in Duitsland globaal lager zijn en er werd een verband gelegd met dat er in Duitsland geen traditie van juichende 1+1, 2+2 voordeelacties is.
Onder de streep moeten bedrijven omzet en winst draaien en wordt er per land blijkbaar verschillend gedacht over hoe je klanten bindt (of bespeelt). De immer prijsbewust, zuinige soms pinnige Hollanders worden 'bespeeld' met 1+1, 1+2 etc type acties maar zijn onder de streep wat duurder uit dan de Duitsers. Ik noem dat ook wel het Zeeuws Meisje model: "Ons bin zuunnig, geen cent teveel hoor".
Als ik als consument zou mogen kiezen dan kies ik voor het Duitse model.
Dan heb je geluk. Als ik dat doe, krijg ik 6 maanden 7,50 korting, dus 45 euro op jaarbasis. Als ik overstap nar bv. Youfone (wat gewoon KPN netwerk en apparatuur is), krijg ik meer dan 250 euro korting op jaarbasis.s020506 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:05:
Overigens was het "aanbod" van KPN vorige week nog 5 euro korting voor 6 maanden. Blijkbaar zit er een aan datum gekoppeld verloop achter.
Blijven loont niet, als nieuwe klant krijg je een veel beter aanbod.
Nu bij pricewice t/m 14 juli bij een 2-jarig nieuw KPN abo 1GB en TV+ ,
eerste 12 maanden voor 35 euro, daarnaast 100 euro cashback van Pricewise na 3 maanden. Komt op gemiddeld 45,83 per maand uit (excl. de 25 euro aansluitkosten, maar via cashbackxl nog 31,50 cashback bij pricewise). Wel natuurlijk na 1 jaar weer inflatiecorrectie, dus zal iets hoger uitkomen na 1 jaar, maar dan kan je eventueel de snelheid verlagen om op een lager maandbedrag uit te komen
https://www.pricewise.nl/internet/internet-tv-vergelijken/
Bij 1 jaar is het 6 maanden voor 32,50 met 80 euro cashback.
Misschien dat aanbod postcode afhankelijk is, dat heb ik niet uitgeprobeerd. Op mijn adres werkt het in ieder geval wel. Jammer dat ik niet kan overstappen vanaf xs4all voor zon aanbod.
Nu bij pricewice t/m 14 juli bij een 2-jarig nieuw KPN abo 1GB en TV+ ,
eerste 12 maanden voor 35 euro, daarnaast 100 euro cashback van Pricewise na 3 maanden. Komt op gemiddeld 45,83 per maand uit (excl. de 25 euro aansluitkosten, maar via cashbackxl nog 31,50 cashback bij pricewise). Wel natuurlijk na 1 jaar weer inflatiecorrectie, dus zal iets hoger uitkomen na 1 jaar, maar dan kan je eventueel de snelheid verlagen om op een lager maandbedrag uit te komen
https://www.pricewise.nl/internet/internet-tv-vergelijken/
Bij 1 jaar is het 6 maanden voor 32,50 met 80 euro cashback.
Misschien dat aanbod postcode afhankelijk is, dat heb ik niet uitgeprobeerd. Op mijn adres werkt het in ieder geval wel. Jammer dat ik niet kan overstappen vanaf xs4all voor zon aanbod.
@tvdoc
KPN 1Gigabit met TV+:
1-jarig komt neer op €530,- voor 12 maanden > €44,17/maand
2-jarig komt neer op €1125,- voor 24 maanden > €46,88/maand
1-jarig is dus iets goedkoper. Voor mij de reden om nu voor 1-jarig te kiezen vanaf een Ziggo abonnement.
Afgelopen jaren was het mogelijk om telkens tussen grote partijen over te stappen met het hele jaar 50% korting. Dat is aardig versoberd helaas. Ervaring leert dat elk jaar even shoppen enorm loont.
KPN 1Gigabit met TV+:
1-jarig is dus iets goedkoper. Voor mij de reden om nu voor 1-jarig te kiezen vanaf een Ziggo abonnement.
Afgelopen jaren was het mogelijk om telkens tussen grote partijen over te stappen met het hele jaar 50% korting. Dat is aardig versoberd helaas. Ervaring leert dat elk jaar even shoppen enorm loont.
[ Voor 9% gewijzigd door Noord27 op 01-07-2024 22:26 ]
O, zo precies had ik het niet uitgerekend. Ik zag in eerste instantie alleen de 2 jaars aanbieding. Maar als 1 jaar voordeliger is, kan je inderdaad beter 1 jaar kiezen en elk jaar switchen. Ik heb inmiddels ook KPN mobiel en Simyo, dus dan wordt het iets lastiger om weer naar Ziggo over te stappen, want dan ben ik mn mobiel korting/dubbele data kwijt.Noord27 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:18:
@tvdoc
KPN 1Gigabit met TV+:
Hele jaar 50% korting komt af en toe nog wel voor, als een van de providers een actie heeft en de concurrent meegaat. Odido had laatst ook een goede actie, met 10 maanden 30 euro + 100 euro cashback. Maar de echt goede acties zijn de laatste tijd inderdaad schaars.
Ieder jaar had t-mobile de gogo deals, en odido had ook zoiets onlangs.
Ik kijk eigelijk al 4 maanden vooruit, en dan is het even afwachten tot de juiste aanbieding.
KPN eigelijk ook, gek genoeg zijn die wel steeds zo rond de tijd dat mijn abbo afloopt
Ik kijk eigelijk al 4 maanden vooruit, en dan is het even afwachten tot de juiste aanbieding.
KPN eigelijk ook, gek genoeg zijn die wel steeds zo rond de tijd dat mijn abbo afloopt
[ Voor 4% gewijzigd door merlin1201 op 02-07-2024 07:05 ]
Ik heb even gekeken, maar als je geen TV afneemt is KPN goedkoper dan anderen. En Ziggo kan hier ook en met fikse korting, maar ik hou liever de lage pingtijden en hoge upload.
Dus recent voor 2 jaar bijgetekend. Die korting (7,50 voor een tijdje) is dan mooi meegenomen.
Dus recent voor 2 jaar bijgetekend. Die korting (7,50 voor een tijdje) is dan mooi meegenomen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Vertel? Had je een beter verlengaanbod dan overstappen naar bv Youfone of Budget? Welke deal heb je?elsinga schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:39:
Ik heb even gekeken, maar als je geen TV afneemt is KPN goedkoper dan anderen. En Ziggo kan hier ook en met fikse korting, maar ik hou liever de lage pingtijden en hoge upload.
Ik heb de standaard deal genomen die ik gemaild kreeg. Dat is bij een 2-jarig contract €7,50 korting over 6 maanden.
Alle andere glasvezel opties die ik heb bekeken waren in totaal duurder. Hier overigens alleen KPN AON in de meterkast, dus dat beperkt wat. Maar ook als ik goedkoper Odido had kunnen nemen, dan had ik dat door alle sh*t die je dan kunt krijgen niet gedaan.
Alle andere glasvezel opties die ik heb bekeken waren in totaal duurder. Hier overigens alleen KPN AON in de meterkast, dus dat beperkt wat. Maar ook als ik goedkoper Odido had kunnen nemen, dan had ik dat door alle sh*t die je dan kunt krijgen niet gedaan.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dan was je bij een jaar Budget toch veel voordeliger uit geweest? Met 6 maanden 17,50 totaal, tenzij je echt hoge snelheden glasvezel afneemt.elsinga schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:27:
Ik heb de standaard deal genomen die ik gemaild kreeg. Dat is bij een 2-jarig contract €7,50 korting over 6 maanden.
Ik wil minimaal 500/500, dan is Budget duurder.
Pffff in krijg maar €5 korting van 3 maanden via die link.
9-8-24 verloop mijn abbonement.
Hoop dat er nog wat acties komen medio juli want dit is om te janken.
9-8-24 verloop mijn abbonement.
Hoop dat er nog wat acties komen medio juli want dit is om te janken.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ook als je 2 jaar kiest? Want die geeft 2x zo lang en meer korting.
Ik zou nooit 2 jaar doen. Kun je ieder jaar een welkomstkorting ophalen.elsinga schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:39:
Ook als je 2 jaar kiest? Want die geeft 2x zo lang en meer korting.
Wat ik al eerder schreef, je moet goed kijken wat de aanbiedingen zijn, deze komen ieder jaar rond dezelfde tijd terug.
T-Mobile had de gogo deals, kpn de weekeind pakkers of zoiets. als je alles last minute doet kan je beter afwachten want je mag toch maandelijks opzeggen na je contract.
Idd nooit voor 2 jaar gaan want dat loont zeker niet, en probeer een mobiel arbo mee te switchen dat tikt ook al snel 5.- pm aan.
T-Mobile had de gogo deals, kpn de weekeind pakkers of zoiets. als je alles last minute doet kan je beter afwachten want je mag toch maandelijks opzeggen na je contract.
Idd nooit voor 2 jaar gaan want dat loont zeker niet, en probeer een mobiel arbo mee te switchen dat tikt ook al snel 5.- pm aan.
Ben uiteindelijk gegaan voor de EK korting van KPN.
Internet 100MB/s voor €42,50 (24 maanden) met 'gratis' 43 inch samsung TV.
TV binnenkort terug te vinden in de vraag & aanbod
Internet 100MB/s voor €42,50 (24 maanden) met 'gratis' 43 inch samsung TV.
TV binnenkort terug te vinden in de vraag & aanbod
Ik zou vandaag over naar KPN. Moet ik wachten op een sms? Nu werkt Odombo nog. Volgens mij moeten ze iets aanpassen in de wijkkast toch?
Consumentenbond schreef op 5 juli 2024:
Al jaren te hoge internetprijzen door gebrek aan concurrentie
De dominante positie van KPN en Ziggo zorgt ervoor dat consumenten al jaren te veel betalen voor internet. De Consumentenbond ziet tal van aanwijzingen van te weinig marktwerking en te hoge prijzen. De Consumentenbond roept toezichthouder ACM dringend op om in te grijpen in deze marktdominantie.
Meestal werkt het zo dat wanneer je je nieuwe modem aansluit de oude stopt met werken zodra de nieuwe online komtTimtheToolman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:53:
Ik zou vandaag over naar KPN. Moet ik wachten op een sms? Nu werkt Odombo nog. Volgens mij moeten ze iets aanpassen in de wijkkast toch?
Hier onlangs de overstap gemaakt van KPN naar Odido wegens onvoldoende korting bij verlenging. Ik zat vóór KPN ook al bij Odido (toen T-Mobile) en had daar af en toe een paar uur geen internet, viel nog mee. Ik zit dan wel in een wijk met eigen apparatuur in de wijkkast van Odido. Overstap naar KPN vanwege een goede aanbieding en daar eigenlijk probleemloos internet en tv gehad (tv nog de "normale", niet TV+). KPN heeft dat actietarief ongevraagd met een jaar verlengd, dikke prima. Dit jaar echter geen korting meer mogelijk, zelf belletje naar de opzeglijn gaf maar een paar euro korting. Dus weer over naar Odido. Ik merk dat het tv signaal van Odido iets minder scherp is, maar het is nog prima te doen voor die keren dat we tv kijken.
Downtime is ook echt minimaal, half uur voordat de Odido monteur kwam had ik geen internet meer, ik had zelf de modem en glasvezeldinges al opgehangen in de meterkast. Dus kwestie van kabels verwisselen en gaan.
Wifi heb ik zelf een Deco systeem voor, dus dat ging verder ook gewoon prima.
Kreeg van KPN nog een email met de vraag of ik ze kon beoordelen. Heb gezegd dat het me prima beviel, maar dat ik het ontzettend niet-duurzaam vind om elke keer te moeten overstappen. Komt er weer een monteur langs, krijg je nieuwe apparatuur enzo.De retourdoos die ik ontving nadat ik in de beoordeling had aangegeven dat ik nog steeds geen retourdoos had ontvangen, heeft het ook over het "recyclen" van de apparatuur. Oftewel de kliko. Erg zonde voor een modem en 2 tv boxen met afstandsbedieningen die het nog prima deden....
edit: grootste ongemak was trouwens voor mijn vrouw die haar opgenomen programma's van KPN nog snel moest kijken voordat het weg was
Downtime is ook echt minimaal, half uur voordat de Odido monteur kwam had ik geen internet meer, ik had zelf de modem en glasvezeldinges al opgehangen in de meterkast. Dus kwestie van kabels verwisselen en gaan.
Wifi heb ik zelf een Deco systeem voor, dus dat ging verder ook gewoon prima.
Kreeg van KPN nog een email met de vraag of ik ze kon beoordelen. Heb gezegd dat het me prima beviel, maar dat ik het ontzettend niet-duurzaam vind om elke keer te moeten overstappen. Komt er weer een monteur langs, krijg je nieuwe apparatuur enzo.De retourdoos die ik ontving nadat ik in de beoordeling had aangegeven dat ik nog steeds geen retourdoos had ontvangen, heeft het ook over het "recyclen" van de apparatuur. Oftewel de kliko. Erg zonde voor een modem en 2 tv boxen met afstandsbedieningen die het nog prima deden....
edit: grootste ongemak was trouwens voor mijn vrouw die haar opgenomen programma's van KPN nog snel moest kijken voordat het weg was
[ Voor 4% gewijzigd door kleinelievewolff op 05-07-2024 09:20 ]
Anoniem: 563525
Ze zijn gewoon duur zoals de Consumentenbond al zegt, moet nu meer dan 44 euro per maand betalen voor internet. Meer dan op de website staat dankzij de inflatiecorrectie volgens de mail van KPN. Begon met 15 euro (aanbieding) en later 25 euro per maand.
Dan kan je zeggen dat je sociaal en duurzaam bent en de SDG doelen onderschrijft maar waarom heb je dan geen sociaal tarief zoals in België?
https://www.overons.kpn/n...kkelingsdoelstellingen-vn
Dan kan je zeggen dat je sociaal en duurzaam bent en de SDG doelen onderschrijft maar waarom heb je dan geen sociaal tarief zoals in België?
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 563525 op 06-07-2024 07:37 ]
Ik heb voor KPN gewerkt, en duurzaamheid (vaak ook goedkoopste kosten) is best wel goed verankerd als het maar mag niet te veel kosten qua omzet/winst.Anoniem: 563525 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:34:
Ze zijn gewoon duur zoals de Consumentenbond al zegt, moet nu meer dan 44 euro per maand betalen voor internet. Meer dan op de website staat dankzij de inflatiecorrectie volgens de mail van KPN. Begon met 15 euro (aanbieding) en later 25 euro per maand.
Als KPN een sociaal tarief gaat aanbieden dan zullen hun inkomsten daar flink onder lijden want er is best veel (verborgen armoede) in NL. Dus duurzaam en sociaal is leuk maar ze zijn wel een flink commercieel bedrijf wat van kwartaal tot kwartaal leeft om de aandeelhouders te pleasen. Dat stond mij heel erg tegen en ook een hindernis om echt duurzaam als bedrijf te opereren met een lange termijn strategie en echte doelen.
Anoniem: 1420638
Mijn verleningsaanbod van KPN is: 3 maanden 5 euro korting en daarna 45 euro voor 100mb pm
. Odido probeer ik ver weg van te blijven. Collega heeft hier nare ervaringen mee gehad de afgelopen 12 m

Check vraag, vandaag wordt mijn internetverbinding opgeleverd.
Vorige bewoner had Odido (pon) over KPN netwerk glas (nog geen xsgpon). Logisch dat bij aansluiten KPN apparatuur er nog geen lampje bij Glas brand, toch? Verwacht dat een monteur nog iets om moet patchen in de pop.
Aansluit gepland op 8 juli, vervroegd naar 4 maar is vervolgens weer automatisch terug gezet op 8. Zal dan zijn vanwege aanpassijg moeten doen in de pop?
Edit einde dag: alles goed gekomen, moet iets meer geduld hebben 😉 was inderdaad nog een monteur die in de pop nog wat mocht inpluggen.
Vorige bewoner had Odido (pon) over KPN netwerk glas (nog geen xsgpon). Logisch dat bij aansluiten KPN apparatuur er nog geen lampje bij Glas brand, toch? Verwacht dat een monteur nog iets om moet patchen in de pop.
Aansluit gepland op 8 juli, vervroegd naar 4 maar is vervolgens weer automatisch terug gezet op 8. Zal dan zijn vanwege aanpassijg moeten doen in de pop?
Edit einde dag: alles goed gekomen, moet iets meer geduld hebben 😉 was inderdaad nog een monteur die in de pop nog wat mocht inpluggen.
[ Voor 13% gewijzigd door thof op 08-07-2024 22:07 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Nou de KPN verlengd site is ook slecht, oplichting. Contract kan ik ook niet cancelen want verlenging is niet te zien in het systeem. Morgen en overmorgen weer bellen.
Krijg ik te zien dat ik een aanbod krijg van €30 per maand voor 12 maanden, ik denk super, beter dan die 5€ voor 3 maanden.
/f/image/NjrvpGKQobXrE2XLCi0MQy9W.png?f=fotoalbum_large)
Ga ik akkoord, want meer kan je niet doen of zien, krijg ik contract per email na enkele minuten, is dat de korting van mijn oude contract die helemaal niet meegaat naar het nieuwe contract
. Maar dat kan je dus helemaal niet zien tijdens het verlengen, je krijgt alleen dit hierboven te zien en thats it.
Krijg ik te zien dat ik een aanbod krijg van €30 per maand voor 12 maanden, ik denk super, beter dan die 5€ voor 3 maanden.
/f/image/NjrvpGKQobXrE2XLCi0MQy9W.png?f=fotoalbum_large)
Ga ik akkoord, want meer kan je niet doen of zien, krijg ik contract per email na enkele minuten, is dat de korting van mijn oude contract die helemaal niet meegaat naar het nieuwe contract
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dat ziet er niet netjes uit. Gelukkig heb je screenshots.Bschnitz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:07:
Nou de KPN verlengd site is ook slecht, oplichting. Contract kan ik ook niet cancelen want verlenging is niet te zien in het systeem. Morgen en overmorgen weer bellen.
[Afbeelding]
Ga ik akkoord, want meer kan je niet doen of zien, krijg ik contract per email na enkele minuten, is dat de korting van mijn oude contract die helemaal niet meegaat naar het nieuwe contract. Maar dat kan je dus helemaal niet zien tijdens het verlengen, je krijgt alleen dit hierboven te zien en thats it.
Dat ‘grapje’ van de verlengsite hebben we hier eerder langs zien komen. Erg misleidend hoe het er op je screenshot uitziet. Hieronder het eerdere voorbeeld.Bschnitz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:07:
Nou de KPN verlengd site is ook slecht, oplichting.
…
Ga ik akkoord, want meer kan je niet doen of zien, krijg ik contract per email na enkele minuten, is dat de korting van mijn oude contract die helemaal niet meegaat naar het nieuwe contract. Maar dat kan je dus helemaal niet zien tijdens het verlengen, je krijgt alleen dit hierboven te zien en thats it.
ViezeVis schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat dit dus ook idd de catch is. Want ik heb in 2023 die 'blijf bij ons' korting heb gehad van 35,- per maand voor 12 mnd lang. Die zal wel verdwijnen dan...
Ziet KPN Simyo als KPN abonnement voor korting op hetzelfde adres? Of moet het perse KPN abonnement zijn (want hoger tarief = meer winst)?
Hangt er vanaf, je krijgt bij Simyo ook wat korting en meer korting met een KPN mobiel. Je zou de PDF's even moeten doornemen welke korting voor jou relevant is.Vaevictis_ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:45:
Ziet KPN Simyo als KPN abonnement voor korting op hetzelfde adres? Of moet het perse KPN abonnement zijn (want hoger tarief = meer winst)?
Ik had ook zoiets vorig jaar. Het eerste jaar heb ik €35 per maand betaald en het volgende jaar zou ik toen hetzelfde krijgen voor €45 per maand. Prima. Maar toen ik de eerste rekening kreeg, moest ik €72 betalen. Dat was niet de afgesproken €45. Ik heb daar toen de klantenservice over gebeld, maar die kende de kortingsactie niet en konden niets voor mij doen, maar gaven wel aan dat ik het af moest wachten. Daarop heb ik ook een community post gemaakt met dezelfde vraag. Echter zonder reactie. De maand erop werd het echter verrekend en kreeg ik dus €72 - €45 = €27 korting waardoor de rekening voor die maand op €18 uitkwam
.
Ik vond dit allemaal ontzettend onduidelijk, maar ik vond het vooral raar dat KPN dit niet in hun systemen terug kon vinden of kon zien. Dat had ik namelijk wel verwacht. De oplossing om het maar even af te wachten vond ik ook zeer karig. Want voor hetzelfde geld had ik dan twee maanden de volle mep moeten betalen. Of eigenlijk drie, want als ik zou overstappen zou ik nog een maand opzegtermijn hebben. Daarmee voelde ik mij wel aan het lijntje gehouden. Dat zouden ze bij KPN ook wel mogen verbeteren van mij.

Ik vond dit allemaal ontzettend onduidelijk, maar ik vond het vooral raar dat KPN dit niet in hun systemen terug kon vinden of kon zien. Dat had ik namelijk wel verwacht. De oplossing om het maar even af te wachten vond ik ook zeer karig. Want voor hetzelfde geld had ik dan twee maanden de volle mep moeten betalen. Of eigenlijk drie, want als ik zou overstappen zou ik nog een maand opzegtermijn hebben. Daarmee voelde ik mij wel aan het lijntje gehouden. Dat zouden ze bij KPN ook wel mogen verbeteren van mij.
Met simyo krijg je idd die korting bij simyo en kpn.Vaevictis_ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:45:
Ik heb zelf ook die combinatie
KPN ziet voor het Thuis Internet abonnement het Simyo abonnement niet als KPN Mobiel, dus de KPN Combivoordelen gelden dan niet. Dus geen € 5 entertainmentkorting en gratis pluspakket bij TV. Wel krijg je bij Simyo dubbele data.Vaevictis_ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:45:
Bijzonder op mijn factuur heb ik gewoon 5.- korting gekregen.areyouben schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:39:
[...]
KPN ziet voor het Thuis Internet abonnement het Simyo abonnement niet als KPN Mobiel, dus de KPN Combivoordelen gelden dan niet. Dus geen € 5 entertainmentkorting en gratis pluspakket bij TV. Wel krijg je bij Simyo dubbele data.
Misschien hangt het van de promo af? Ik kreeg ook alleen te zien dubbele data en belminuten voor Simyo.merlin1201 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:33:
[...]
Bijzonder op mijn factuur heb ik gewoon 5.- korting gekregen.
Tja ik zit eigelijk nu ook ff te kijken, kan ook zijn dat ik die 5,- korting dan ergens ander op heb gekregen.
Als nl google dan krijg je wel te lezen dat die thuiskorting niet opgaat. mm
Hoe noemen ze die €5 korting op de factuur?merlin1201 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:46:
Tja ik zit eigelijk nu ook ff te kijken, kan ook zijn dat ik die 5,- korting dan ergens ander op heb gekregen.
Tja ik zag alleen die 5,- en verder niet bekeken waar voor dat was.areyouben schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:56:
[...]
Hoe noemen ze die €5 korting op de factuur?
Was dus de combi met netflix en niet de combi met een mobiel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qBHpzcFKOvWUFz8BBO8eEpPr.jpg?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door merlin1201 op 11-07-2024 09:12 ]
Ah, check. Dat is het 1Gbps abonnement inclusief Netflix. Stel dat je KPN Mobiel neemt dan krijg je daar nog eens €5 korting op. Die verschijnt dan op je factuur als ‘Combivoordeel - entertainmentkorting’.merlin1201 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Tja ik zag alleen die 5,- en verder niet bekeken waar voor dat was.
Was dus de combi met netflix en niet de combi met een mobiel
[Afbeelding]
Hier sinds 2 maanden overgestapt naar KPN, na 10 jaar Ziggo. De reden was de prijs. KPN is voor (nieuwe klanten) veel goedkoper.
Ik heb uitgerekend dat het mij 700 euro(*) scheelt tijdens mijn 2-jarige contractperiode vergeleken met Ziggo. En omdat ik ook nog 5 euro Netflix korting krijg, zelfs 820 euro! Nou, dat lijkt mij een no-brainer om over te stappen. Blijkbaar zal ik dat elke twee jaar moeten doen als dit het verdienmodel van de internetproviders is...
(*) bij Ziggo betaalde ik 79 euro per maand. Dus 1896 euro in 2 jaar. Bij KPN het eerste jaar 35 euro en daarna 65 euro. Dus in 2 jaar: 1200 euro.
Ik wil nog wel zo'n superwifi 2.0 voor beter internet op zolder en in de tuin. Die kan je als klant kopen voor 61,50. Ik denk dat ik er maar één nodig heb (jaren '20 huis met houten plafonds). Nu zocht ik op het verbruik van zo'n wifipunt en vond:
Ik heb uitgerekend dat het mij 700 euro(*) scheelt tijdens mijn 2-jarige contractperiode vergeleken met Ziggo. En omdat ik ook nog 5 euro Netflix korting krijg, zelfs 820 euro! Nou, dat lijkt mij een no-brainer om over te stappen. Blijkbaar zal ik dat elke twee jaar moeten doen als dit het verdienmodel van de internetproviders is...
(*) bij Ziggo betaalde ik 79 euro per maand. Dus 1896 euro in 2 jaar. Bij KPN het eerste jaar 35 euro en daarna 65 euro. Dus in 2 jaar: 1200 euro.
Ik wil nog wel zo'n superwifi 2.0 voor beter internet op zolder en in de tuin. Die kan je als klant kopen voor 61,50. Ik denk dat ik er maar één nodig heb (jaren '20 huis met houten plafonds). Nu zocht ik op het verbruik van zo'n wifipunt en vond:
Wat houdt dit in de praktijk in? Wanneer die 0,09W. Als je 'm 'fysiek' uit doet? En eigenlijk dus altijd minstens 5,1 W, want zo'n punt zal altijd aanstaan. Dus een kleine 50 kWh per jaar?Off mode 0.09W. Networked Standby 5.1W en Networked stanby with all wired network ports connected and all wireless network ports activated 5.5W.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
KPN 1GB glasvezel internet €32,16 per maand voor 12 maanden na cashback.
Geldig t/m 14 juli
Geldig t/m 14 juli
Ik snap KPN niet, contract is al lang afgelopen, €200mbit glas voor €46, als ik wil verlengen voor een vaste tijd ga ik €50 betalen 
Maar ondertussen wel stunten met acties voor nieuwe klanten, straks maar eens bellen of ik daar niet aan mee kan doen als nieuw contract.
Zo niet dan zeggen ze eigenlijk ga maar weg en word in de toekomst maar een nieuwe klant
Nog nooit voor zoiets gebeld dus ben benieuwd
Maar ondertussen wel stunten met acties voor nieuwe klanten, straks maar eens bellen of ik daar niet aan mee kan doen als nieuw contract.
Zo niet dan zeggen ze eigenlijk ga maar weg en word in de toekomst maar een nieuwe klant

Elk jaar switchen betaalt meestal uit.sapphire schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:42:
Ik snap KPN niet, contract is al lang afgelopen, €200mbit glas voor €46, als ik wil verlengen voor een vaste tijd ga ik €50 betalen
Lekker die aanbieding van bv Budget pakken anders. Voor 200 mbit kan je prima die 6 maanden 17,50 pakken.
Ik werd gisteren opgebeld door KPN zakelijk over mijn overstap die ik vorige week had aangevraagd. Ze hadden een betere aanbieding (uiteraard upselling).
1Gbit + netflix standaard korting 3 jaar, 2 wifi punten, 300 euro cashback, 3 jarig lidmaatschap ZZP-nl, KPN TV+ voor 38,30 per maand. Na 1 jaar 61,13 (ex BTW). Ik had ook een KPN sim abo meteen aangevraagd dus 6Gb bundel en onbeperkt bellen 16,99 per maand.
Moet even zien wat ik wil houden, maar heb begrepen dat je per maand het abonnement kunt up en downsizen.
1Gbit + netflix standaard korting 3 jaar, 2 wifi punten, 300 euro cashback, 3 jarig lidmaatschap ZZP-nl, KPN TV+ voor 38,30 per maand. Na 1 jaar 61,13 (ex BTW). Ik had ook een KPN sim abo meteen aangevraagd dus 6Gb bundel en onbeperkt bellen 16,99 per maand.
Moet even zien wat ik wil houden, maar heb begrepen dat je per maand het abonnement kunt up en downsizen.
Anoniem: 1420638
Ook ik wou bij KPN blijven echter was het voorstel duurder dan wat ik nu betaal bij hen. Dan maar overstappen naar Youfone...
Dat was ik ook van plan. Scheelt me bijna 350 euro voor 1 jaar. En volgens mij is Youfone qua TV-hardware helemaal gelijk aan KPN, dus de DIW-kastjes.Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:29:
Ook ik wou bij KPN blijven echter was het voorstel duurder dan wat ik nu betaal bij hen. Dan maar overstappen naar Youfone...
De internetverbinding is gelijk, maar het TV-product verschillend. Youfone gebruikt eveneens Android TV, maar een andere box en vooral ook andere (kwaliteit) streams.robert.v.w. schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:55:
En volgens mij is Youfone qua TV-hardware helemaal gelijk aan KPN, dus de DIW-kastjes.
Ik heb nu iets van drie jaar glasvezel gehad (1 gigabit) en ik vertrek ook bij KPN. Niet omdat ik niet tevreden ben over glasvezel, maar omdat KPN bij een nieuw jaarcontract slechts voor zes maanden een tientje korting wil geven per maand.
Dan is het adios KPN en terug naar Ziggo.
Dan is het adios KPN en terug naar Ziggo.
Op zich prima deal, je moet er alleen rekening mee houden dat die prijs niet vast staat. Elk jaar krijgen we tegenwoordig de inflatiecorrectie in juli. Dus als je voor 2 jaar afsluit, krijg je ook 2 keer een verhoging waar je niet onderuit kan volgens de huidige contractsvoorwaarden. Maar je kan dan eventueel wel je snelheid verlagen als het te duur wordt. Is maandelijks aanpasbaar bij KPN.NLStriker010 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:57:
Heb net een abonnement afgesloten voor Glasvezel voor mijn nieuwbouw woning.
Contract voor 2 jaar, denk dat dit wel prima is toch?
Als ik het verlaag scheelt het maar 8 euro. En omdat ik veel vanuit huis werk en stream / download is 1 gig toch wel erg lekker.tvdoc schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:50:
[...]
Op zich prima deal, je moet er alleen rekening mee houden dat die prijs niet vast staat. Elk jaar krijgen we tegenwoordig de inflatiecorrectie in juli. Dus als je voor 2 jaar afsluit, krijg je ook 2 keer een verhoging waar je niet onderuit kan volgens de huidige contractsvoorwaarden. Maar je kan dan eventueel wel je snelheid verlagen als het te duur wordt. Is maandelijks aanpasbaar bij KPN.
Dat is natuurlijk ook de strategie van KPN, basisprijs voor de laagste snelheid redelijk hoog zetten en daarna voor de hogere snelheid in verhouding weinig meerprijs vragen, zodat de meeste de hoge snelheid kiezen voor dat prijsverschil. Zeker als je het verschil van 200-1GB ziet, 50 euro en 52,50
Daar gokt kpn natuurlijk wel op. Ik zou het direct verlagen en als het niet uitkan dan weer verhogen. In principe zou 100Mbit voor een gezin voldoende moeten zijn.NLStriker010 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:47:
[...]
Als ik het verlaag scheelt het maar 8 euro. En omdat ik veel vanuit huis werk en stream / download is 1 gig toch wel erg lekker.
Is het, ik heb officiëel een 50/5 VDSL abonnement, in de praktijk krijg ik 100/30 en dat is gewoon genoeg.Vaevictis_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:08:
[...]
Daar gokt kpn natuurlijk wel op. Ik zou het direct verlagen en als het niet uitkan dan weer verhogen. In principe zou 100Mbit voor een gezin voldoende moeten zijn.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Gezin van ?. Wij zijn met 6. Dat leverde issues op.Vaevictis_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:08:
[...]
Daar gokt kpn natuurlijk wel op. Ik zou het direct verlagen en als het niet uitkan dan weer verhogen. In principe zou 100Mbit voor een gezin voldoende moeten zijn.
200 Mbit doet het voor ons.
[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 17-07-2024 19:06 ]
4, met 6 kan ik het voorstellen dat iets meer wilt.Azqi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:03:
[...]
Gezin van ?. Wij zijn met 6. Dat leverde issues op.
200 Mbit doet het voor ons.
Drama, heb nu al 3x moeten bellen met KPN. De order van maandag heeft iemand geannuleerd ik kreeg een nieuwe overeenkomst (3x) allemaal met andere tarieven en minder voordelen.
Blijkbaar kunnen ze een geannuleerde order niet meer actief maken dus doen ze maar iets. Wat een bende.
Blijkbaar kunnen ze een geannuleerde order niet meer actief maken dus doen ze maar iets. Wat een bende.
Hier hetzelfde... Drama! Heb inmiddels al wel vier uur aan de telefoon gehangen denk ik.Vaevictis_ schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:37:
Drama, heb nu al 3x moeten bellen met KPN. De order van maandag heeft iemand geannuleerd ik kreeg een nieuwe overeenkomst (3x) allemaal met andere tarieven en minder voordelen.
Ik heb thuis KPN compleet, dus twee mobiele abonnementen en tv.
Ik betaal op dit moment ongeveer 56 voor Hussel Internet 100 Mbit/sec, 11,00 voor een extra ontvanger en ongeveer 11,- voor Spotify premium. Daarnaast heb ik combivoordeel en pluspakket erbij inzitten.
Op dit moment krijg ik erg het gevoel dat KPN een loopje met me neemt en ik gewoonweg teveel betaal. Ik ben geen shopper (misschien zou ik dat eerst moeten veranderen) maar ik zie echt niet waar ik zou moeten beginnen om te kijken waar ik beter af zou kunnen zijn.
Ik ben op zoek naar tips/advies. Gebruiken jullie bepaalde sites om te kijken wat meer/beter is, of kan bieden? Hoe beginnen jullie hiermee? Waar let je op?
Ik betaal op dit moment ongeveer 56 voor Hussel Internet 100 Mbit/sec, 11,00 voor een extra ontvanger en ongeveer 11,- voor Spotify premium. Daarnaast heb ik combivoordeel en pluspakket erbij inzitten.
Op dit moment krijg ik erg het gevoel dat KPN een loopje met me neemt en ik gewoonweg teveel betaal. Ik ben geen shopper (misschien zou ik dat eerst moeten veranderen) maar ik zie echt niet waar ik zou moeten beginnen om te kijken waar ik beter af zou kunnen zijn.
Ik ben op zoek naar tips/advies. Gebruiken jullie bepaalde sites om te kijken wat meer/beter is, of kan bieden? Hoe beginnen jullie hiermee? Waar let je op?
Welke verbinding? Kabel of glasvezel.
Dan gewoon zelf vergelijken en naar de aanbiedingen kijken.
Zelf wissel ik tussen kpn en odido en dan moet je ff goed kijken hoeveel je uiteindelijk op jaarbasis betaal. En pak geen cadootjes.
Kijk ook eens of je ipv een extra ontvanger gewoon de tv app op je tv of chromecast kan gebruiken, dat scheelt je ook aardig.
Mijn voorkeur is altijd een jaar contract
Dan gewoon zelf vergelijken en naar de aanbiedingen kijken.
Zelf wissel ik tussen kpn en odido en dan moet je ff goed kijken hoeveel je uiteindelijk op jaarbasis betaal. En pak geen cadootjes.
Kijk ook eens of je ipv een extra ontvanger gewoon de tv app op je tv of chromecast kan gebruiken, dat scheelt je ook aardig.
Mijn voorkeur is altijd een jaar contract
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud