[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:42
merlin1201 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:52:
Welke verbinding? Kabel of glasvezel.
Dan gewoon zelf vergelijken en naar de aanbiedingen kijken.
Zelf wissel ik tussen kpn en odido en dan moet je ff goed kijken hoeveel je uiteindelijk op jaarbasis betaal. En pak geen cadootjes.
Kijk ook eens of je ipv een extra ontvanger gewoon de tv app op je tv of chromecast kan gebruiken, dat scheelt je ook aardig.
Mijn voorkeur is altijd een jaar contract
Het is een glasvezel verbinding. Ik ga vanavond eens even een beetje rondkijken bij Odido. We hebben een oude tv op onze slaapkamer staan die nog af en toe wordt gebruikt door de kinderen. Ik ben wat ouderwets daarin en ben niet goed op de hoogte wat ik dan nodig heb als ik de ontvanger er tussen uit haal. Is het dan nog makkelijk te bedienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:23
Als je ook mobiele abonnementen bij KPN hebt, moet je er ook rekening mee houden dat je KPN compleet korting daarop komt te vervallen. Als je dan echt voordeliger uit wilt zijn, zou je daar ook mee moeten overstappen, omdat iedere provider zo langzamerhand van die combi kortingen hebben. Wil je dat niet, dan wordt het prijsverschil per jaar opeens een stuk kleiner als je overstapt.
Je kunt je postcode/huisnummer invoeren bij een prijsvergelijker zoals breedbandwinkel of pricewise. Daar kan je ook je voorkeuren ingeven in een filter. Zo kan je zien wat je ergens anders gaat betalen per jaar als je overstapt.
Heb je ook hier als eens gekeken? https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv/tv . Aangezien je nu hussel hebt, kan het ook voordeliger zijn om een jaar te verlengen naar de nieuwe propositie met Tv+ , kan ook schelen in prijs. Krijg je geen welkomsbonus voor overstappen, maar behoud je wel je KPN compleet voordeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
Mij helpt het om alle kosten inclusief de combinatiekortingen en actiekortingen op een rij te zetten (in Excel) en dan over een geheel jaar de totaalkosten te bekijken. Verder gebruik ik ook verschillende vergelijkingssites om te zien waar de beste actiekorting en cashback geldt. Je hebt ook cashbacksites via welke je kan doorklikken naar een vergelijkingssite of site van een provider, op het moment dat je de bestelling gaat plaatsen. Hiermee krijg je bijvoorbeeld nog € 50 op je rekening teruggestort. Dat soort kortingen neem ik dan ook op in mijn Excel-overzicht.

Zelf maak ik over een paar weken ook de overstap van KPN naar Odido, zowel met vast als mobiel. Met alleen vast internet overstappen leverde me ongeveer € 100 besparing op jaarbasis op. Door de overstap zou namelijk het KPN Combivoordeel vervallen op de mobiele abonnementen, waardoor mobiel zelfs duurder werd en een deel van de korting van Odido op vast internet teniet werd gedaan. Ik heb toen besloten om ook met mobiel over te stappen, waardoor de totale besparing boven € 400 ligt. Ik heb gekozen voor 1 jaar, zodat ik volgende zomer met de hele handel weer terug naar KPN kan, of als het aanbod bevalt verlengen kan bij Odido. Het verlengaanbod van het thuis internet bij KPN zelf zou voor mij maar uitkomen op een besparing van € 45 en vond ik dus niet de moeite. Volgend jaar profiteer ik weer van cashbacks en actiekortingen voor nieuwe klanten.

Een andere tip voor de overstap met mobiel die ik kan geven, is dat er ook goedkopere merken zijn van de grote netwerken die eveneens recht geven op de combivoordelen bij hun vaste internetabonnementen. Te weten Hollandsnieuwe van Ziggo/Vodafone en Ben van Odido. KPN geeft ook dubbele data bij Simyo, maar andersom krijg je met Simyo geen pluspakket of entertainmentkorting bij KPN. Die entertainmentkorting win je op zich al terug doordat Simyo per maand veel goedkoper is dan mobiel van KPN.

Een laatste tip voor TV is NLZiet, waar je met zo'n € 9 de belangrijkste NL zenders hebt en zonder reclame al het aanbod van NPO Plus, RTL en SBS terugkijkt. Hoewel de korting op het TV-pakket bij de grotere providers het vaak ook nog wel interessant maakt.

Overigens wil ik je goede overstapintenties niet direct ontmoedigen, maar als je glasvezel via KPN Netwerk hebt en Odido zou ook via dat netwerk gaan leveren, dan zou de verbinding wel eens kunnen verslechteren. Momenteel is er een storing waar meerderen last van hebben bij een Genexis ONT. Er zijn natuurlijk meerdere aanbieders te kiezen, waaronder ook Ziggo, die hier geen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

tvdoc schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:36:
Als je ook mobiele abonnementen bij KPN hebt, moet je er ook rekening mee houden dat je KPN compleet korting daarop komt te vervallen. Als je dan echt voordeliger uit wilt zijn, zou je daar ook mee moeten overstappen, omdat iedere provider zo langzamerhand van die combi kortingen hebben. Wil je dat niet, dan wordt het prijsverschil per jaar opeens een stuk kleiner als je overstapt.
Je kunt je postcode/huisnummer invoeren bij een prijsvergelijker zoals breedbandwinkel of pricewise. Daar kan je ook je voorkeuren ingeven in een filter. Zo kan je zien wat je ergens anders gaat betalen per jaar als je overstapt.
Heb je ook hier als eens gekeken? https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv/tv . Aangezien je nu hussel hebt, kan het ook voordeliger zijn om een jaar te verlengen naar de nieuwe propositie met Tv+ , kan ook schelen in prijs. Krijg je geen welkomsbonus voor overstappen, maar behoud je wel je KPN compleet voordeel.
In dat geval kan ik bv Simyo aanraden. Wel combi voordeel maar goedkoper dan KPN mobiel. Heb ik nu al bijna een jaar en heb ook een goed verlengaanbod gehad. Volgend jaar weer naar KPN met vast.

Bij mij was het met het ontbreken van het compleet voordeel nog steeds honderden euro’s goedkoper om over te stappen.

Indien je upgrade bij KPN, heb ik wel betere aanbiedingen gezien in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
In dat geval kan ik bv Simyo aanraden. Wel combi voordeel maar goedkoper dan KPN mobiel. Heb ik nu al bijna een jaar en heb ook een goed verlengaanbod gehad. Volgend jaar weer naar KPN met vast.

Bij mij was het met het ontbreken van het compleet voordeel nog steeds honderden euro’s goedkoper om over te stappen.

Indien je upgrade bij KPN, heb ik wel betere aanbiedingen gezien in dit topic.
Ik heb al een paar jaar Simyo en was daar inderdaad altijd tevreden over. Juist vorig jaar overgestapt op een KPN abo met een extra datasim. Voordeel daarvan is dat je onbeperkt internet hebt en 50 GB data kan delen, zulke opties heb je niet bij Simyo.
Maar goed dit topic gaat over vast internet. Ik heb nu nog xs4all, maar krijg bij KPN geen leuke deal omdat ik volgens KPN al klant ben bij hun ( na de overname/samenvoegen van xs 4all door kpn) kan dus alleen overstappen op de huidige KPN propositie, wat iets voordeliger is dan xs4all. Maar ik denk dat ik maar een jaartje naar Ziggo ga ( 12 maanden 50% korting bij Ziggo zakelijk) , kan ik volgend jaar als nieuwe klant waarschijnlijk wel weer een leuke actiekorting meepakken, tenminste als KPN zich niet helemaal op 2 jaars contracten gaat richten.
De verleng-link die ik in mijn vorige post deelde, is waarschijnlijk voor iedereen anders, want daar krijg je een gepersonaliseerd aanbod, afhankelijk van wat je huidige pakket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:42
Bedankt iedereen voor de vele tips en adviezen! Het ziet er naar uit dat ik wat huiswerk te doen heb!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben deze maand vlekkeloos overgestapt van XS4ALL (KPN) naar Budget Thuis. Is dezelfde techniek want Budget Thuis koopt dit in bij KPN WBA (Wholesale Broadband Access).

Bij KPN betaalde ik €86,50 (1 Gbit Glas + TV). Nu wordt dat gemiddeld 47,25€ per maand (500Mbit Glas + TV).

Maar: nu een Draytek modem/router i.p.v Fritzbox, geen Spotify Premium meer, geen TV opname mogelijkheid (wel tegen betaling).

Maar wel: een nieuwere Arris tv-ontvanger dan bij KPN (met Bluetooth afstandsbediening). En ik kan met de besparing Spotify Family bestellen.

Erg tevreden over de service van Budget en over de verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 21:40
doogster schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:12:
Ik ben deze maand vlekkeloos overgestapt van XS4ALL (KPN) naar Budget Thuis. Is dezelfde techniek want Budget Thuis koopt dit in bij KPN WBA (Wholesale Broadband Access).

Bij KPN betaalde ik €86,50 (1 Gbit Glas + TV). Nu wordt dat gemiddeld 47,25€ per maand (500Mbit Glas + TV).

Maar: nu een Draytek modem/router i.p.v Fritzbox, geen Spotify Premium meer, geen TV opname mogelijkheid (wel tegen betaling).

Maar wel: een nieuwere Arris tv-ontvanger dan bij KPN (met Bluetooth afstandsbediening). En ik kan met de besparing Spotify Family bestellen.

Erg tevreden over de service van Budget en over de verbinding.
Nice!
Weet niet hoe je mobiel geregeld hebt maar vroeg me af of je mobiele bundel korting ook actief blijft als je overstapt naar Budget Thuis icm bijv Simyo of KPN mobiel? (bij KPN krijg je volgens mij extra MBs en korting op de maandelijkse factuur als je internet en mobiel afneemt bij KPN-achtigen)

[ Voor 7% gewijzigd door NIK0 op 23-07-2024 22:14 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hi @NIK0, ik verwacht dat mijn korting op mijn mobiel abonnement bij KPN gaat vervallen vanwege de overstap. Ik ben van plan om dan ook daarmee over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

NIK0 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:49:
[...]

Nice!
Weet niet hoe je mobiel geregeld hebt maar vroeg me af of je mobiele bundel korting ook actief blijft als je overstapt naar Budget Thuis icm bijv Simyo of KPN mobiel? (bij KPN krijg je volgens mij extra MBs en korting op de maandelijkse factuur als je internet en mobiel afneemt bij KPN-achtigen)
Die vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 17:23

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Iemand ervaring met het krijgen van gratis items tijdens verlenging?

Ik hoef geen korting maar zaken zoals bijvoorbeeld de iPad of een cadeaubon is wel interessant.

Krijg mijn internet vergoed, vandaar :-)
Twijfel om nu naar Ziggo terug te gaan ivm 450 bol.com bon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:41
Bigg Balls schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:51:
Iemand ervaring met het krijgen van gratis items tijdens verlenging?

Ik hoef geen korting maar zaken zoals bijvoorbeeld de iPad of een cadeaubon is wel interessant.

Krijg mijn internet vergoed, vandaar :-)
Twijfel om nu naar Ziggo terug te gaan ivm 450 bol.com bon.
Geldt alleen voor nieuwe klanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
Geen idee waar ik dit kwijt moet, maar ik word sinds een paar weken helemaal knetter gek van telefoontjes van KPN. In mijn vorige woning had ik KPN Glasvezel, was ik trouwens ook erg tevreden over, maar in mijn nieuwe woning biedt KPN hier (Renkum) alleen nog maar VDSL aan - dat is natuurlijk een flinke downgrade. Delta biedt hier wel glasvezel aan, dus daar zit ik voor nu prima. Maar, ineens, sinds ongeveer een maand word ik elke dag gebeld, of ik met flinke korting ook internet thuis van KPN wil hebben. Ik heb de eerste 5 keer uitgelegd dat ik dat wil wanneer KPN glasvezel kan aanbieden, na de 5e keer ben ik gestopt met uitleggen.....

Elke keer dat ze bellen, blokkeer ik dat nummer, maar het is ELKE dag een ander nummer die belt. @KPN Webcare ; ik weet niet of jullie hier wat in kunnen betekenen, maar als jullie zo doorgaan met agressief proberen te verkopen, kan het misschiel wel eens zo zijn dat ik jullie diensten in zijn geheel niet meer wil afnemen, ook niet wanneer in de toekomst wél glasvezel beschikbaar komt op mijn adres. Wat kan ik doen om deze idiote belmaffia te stoppen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
@Hammetje Opnemen en vragen of ze je nummer weghalen. Of vragen of ze je nummer op een zwarte lijst plaatsen. Dan ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:04

Ankh

|true

@Hammetje Bel-me-niet-register?
@alex3305 helaas werkt het niet zo, het is een automatisch proces met een bellijst. De bellers weten niet wie ze aan de lijn krijgen en kunnen niets aanpassen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:52
Ankh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:04:
@Hammetje Bel-me-niet-register?
@alex3305 helaas werkt het niet zo, het is een automatisch proces met een bellijst. De bellers weten niet wie ze aan de lijn krijgen en kunnen niets aanpassen.
bel-me-niet werkt alleen voor 'koude' klanten, dat is niet het geval hier.

automatische bellijst klopt, echter geeft de operator (denk ik) door dat jij niet opnam om op die manier een hoog percentage succesvolle gesprekken te hebben.

Ze zijn namelijk verplicht om je wens niet opnieuw te bellen in het systeem op te nemen en als ik mij niet vergis moet aan het eind van het gesprek een bel-me-niet bandje komen om op die manier bedrijf X te laten stoppen met bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 19:38
Ankh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:04:
Dat werkt wel zo. Want als je aangeeft niet meer gebeld te willen worden wordt je uit de bellijst gehaald. Als je namelijk niet opneemt proberen ze het later simpelweg nog een keer. Soms is dat aangeven voldoende, soms moet je vragen om op de zwarte lijst geplaatst te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
Pijnloos overgestapt van KPN (glasvezel) naar Budget Thuis (glasvezel), 04-07 aangevraagd en vandaag is het abonnement ingegaan.

In combinatie met eigen router (MikroTik) niks hoeven herstarten, de lijn is rond 04:00 vannacht overgegaan. Daarbij een ander publiek IPv4 adres ontvangen. Enkel voor IPTV de Arris VIP5202 moeten vervangen voor het zelfde model met een ander serienummer, deze werkt na initialisatie ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 00:38
Roel; Is dan ook de migratie voltooid? Ik heb 4 dagen met overstap van KPN naar YF ook geen welkomstbericht gehad ondanks dat alles werkte en ik een nieuw IP had. Pas na het kort plaatsen van de nieuwe EB op dag 5 ging het nieuwe abo dus ook pas daadwerkelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

JerryJerryJerry schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:16:
Roel; Is dan ook de migratie voltooid? Ik heb 4 dagen met overstap van KPN naar YF ook geen welkomstbericht gehad ondanks dat alles werkte en ik een nieuw IP had. Pas na het kort plaatsen van de nieuwe EB op dag 5 ging het nieuwe abo dus ook pas daadwerkelijk in.
Migratie KPN naar Budget gaat instant. (Met eigen router in elk geval) Bij mij zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
Ik neem aan van wel. Vandaag gebeld door de installateur van Budget Thuis en aangegeven dat alles werkt als verwacht. Ik zag dat mijn glasvezel aansluiting zich rond 04:07 herstart heeft en na 30 seconden weer beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaar KPN Glasvezel 1Gbit, en via mail een aanbieding gekregen voor 10 euro p/m korting als ik weer twee jaar blijf. Niet wow maar ook niet heel slecht, persoonlijk denk ik er niet over om naar een Odido of Budget of wie dan ook te gaan. KPN heeft by far de beste snelheden en latencies van wat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:55:
Heeft KPN ergens afgelopen jaar nu ook de mogelijkheid van een échte verlengaanbieding? Ik heb er geen bericht van gehad, maar stuitte er op in Mijn KPN. Ik zit nu in mijn 2e jaarcontract waarbij ik vorig jaar via een flyer een aanbieding kreeg voor verlenging van m’n 1Gb hussel abo (1e jaar voor 35e en 2e jaar 49). Nu kon ik verlengen (abo loopt pas af begin december) voor weer een jaar 49 euro met 3 maanden 5e extra korting (dus 1e 3 maand 45e). Met dit soort aanbiedingen is het overstappen me het niet waard, eindelijk snappen ze het daar :p
tvdoc schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:30:
[...]

Hier is een apart topic voor: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2252936 dus je kunt daar beter de vraag stellen.
Maar reken er maar op dat je bij verlenging alleen de eerste 3 maanden die 5 euro korting krijgt, en de rest van het jaar het standaard tarief betaald, niet die 49 euro. Dit is te zien als je de pdf van de bestelsamenvatting download, daar staat de einddatum van je huidige korting in ( 12 maanden korting vanaf xx/xx/xxxx)
Ik zat in het verkeerde topic, hier verder. Maar shit @tvdoc je hebt gelijk. Ik heb niet goed naar die datum gekeken achter de 12 maanden korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CWsxlzs5dYXhfV9w1QiY8Ii698=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KZbOeAqz9gCjYGEsVThZKQK.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nu het einde van de actieperiode is, is me volstrekt onduidelijk. Is dat nu na 3 maanden na heden? Of 3 maanden na afloop van de originele 12 maanden korting? In beide gevallen is de aanbieding ruk natuurlijk.

Kan ik dat online annuleren ergens?

[edit]

Ik weet al waar mijn verwarring vandaan is gekomen. Hier wordt toch wel degelijk wat anders aangeboden of ben ik gek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_SqvHqUn67x_hECal1VGlmaJHA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MGXhXYoGyQrNMg4d91XPXY4P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door The Legend op 07-08-2024 16:58 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
Ja, dit is heel tricky van KPN dat ze het zo formuleren en dat je er pas achterkomt als je (bijna) de verlengorder geplaatst hebt. Ik was er laatst ook bijna ingetrapt.
Zo te zien loopt jouw korting 12 maanden vanaf 9-12-2023 dus zal je daarna die 79,20 gaan betalen. Het lijkt er op dat die 3 maanden 5 euro wel gelijk verrekend worden.
Volgens mij kan je niet online annuleren, maar moet je daarvoor bellen. Je hebt als het goed is wel 14 dagen bedenktijd, dus het lijkt me dat ze dit weer terug kunnen draaien. Alhoewel de systemen bij KPN soms een beetje vreemd zijn en niet alle kortingen zomaar weer opnieuw geactiveerd kunnen worden.
Maar dat zullen ze je aan de telefoon wel kunnen vertellen.
Succes in ieder geval ermee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

[...]

Ik zat in het verkeerde topic, hier verder. Maar shit @tvdoc je hebt gelijk. Ik heb niet goed naar die datum gekeken achter de 12 maanden korting.

[Afbeelding]

Wat nu het einde van de actieperiode is, is me volstrekt onduidelijk. Is dat nu na 3 maanden na heden? Of 3 maanden na afloop van de originele 12 maanden korting? In beide gevallen is de aanbieding ruk natuurlijk.

Kan ik dat online annuleren ergens?

[edit]

Ik weet al waar mijn verwarring vandaan is gekomen. Hier wordt toch wel degelijk wat anders aangeboden of ben ik gek?

[Afbeelding]
Als je huidige contract in december pas afloopt en de aanbieding geldt vanaf dat moment is het een goede aanbieding. Maar ik zou wel een bevestiging vragen of het ook zo is want het is inderdaad tricky beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik heb maar gebeld om te annuleren. Aan de telefoon konden ze ook niet precies vertellen wat nu was afgesloten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvdoc
Helaas niet voor verlengers/bestaande klanten maar voor degene die wil overstappen vanaf een andere provider naar KPN : aanbieding met 50% korting voor eerste 6 maanden + 80 euro cashback is weer terug bij pricewise op de 1000 Mb/s snelheid . Bij 2-jaars contract 1e 12 maanden 35 euro en 100 euro cashback ( icm TV)
Actie loopt t/m 20 augustus.
https://www.pricewise.nl/internet/internet-tv-vergelijken/

Eventueel nog 31,50 cashback via cashbackxl

[ Voor 8% gewijzigd door tvdoc op 07-08-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:04

Ankh

|true

tvdoc schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:00:
Helaas niet voor verlengers/bestaande klanten maar voor degene die wil overstappen vanaf een andere provider naar KPN : aanbieding met 50% korting voor eerste 6 maanden + 80 euro cashback is weer terug bij pricewise op de 1000 Mb/s snelheid . Bij 2-jaars contract 1e 12 maanden 35 euro en 100 euro cashback ( icm TV)
Actie loopt t/m 20 augustus.

Eventueel nog 31,50 cashback via cashbackxl
Wel bijzonder dat de 1 jaar contract een goedkopere maandprijs heeft. Waarom zou je dan 2 jaar nemen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Ik ben net 2 weken op vakantie geweest en had een dame gesproken die voor de 3e keer een nieuwe order had gemaakt, KPN abo zou volgende week moeten ingaan maar had nog niets vernomen. Ik inloggen en bestel status bekijken "bestelling is geannuleerd".

Wat een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Ankh schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:04:

Wel bijzonder dat de 1 jaar contract een goedkopere maandprijs heeft. Waarom zou je dan 2 jaar nemen?
Misschien voor mensen die niet kunnen rekenen en alleen maar zien dat ze meer korting krijgen bij een 2- jaars contract :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:20
Mijn verlengaanbieding was niet de moeite waard. 3 maanden 5 euro korting. Dus ik ga maar weer eens naar de nieuwe goedkoopste..... Ze leren het ook nooit.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
Net ook maar even de kpn aansluiting van mijn moeder overgezet naar Odido.
Zij betaalde inmiddels 65,- pm voor een 100 Mbit met TV echt belachelijk duur.
Een 2 Jarig abbo afgesloten bij Odido en kijk eens wat een verschil over 2 Jaar met nagenoeg exact hetzelfde product behalve dat zij de TV app kan gebruiken ipv de mediabox, dat verschil zou 35,- zijn

KPN 24x 65,-= 1560,- over 2 jaar
Odido 10x30,= 300,- + 14x47,5 = 665,- totaal 965,- over 2 jaar.
Het verschil is hier dus 595,- uitgesmeerd over 2 Jaar, dus al met al behoorlijk de moeite.

Ik heb ook nog even naar budget gekeken, goedkoopste met KPN met slechts 50 Mbit ben je nog 1027.50 kwijt over 2 Jaar. Dus eigelijk kun je stellen dat op dit moment Odido altijd de goedkoopste is.

[ Voor 15% gewijzigd door merlin1201 op 09-08-2024 10:35 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:47

Sebazzz

3dp

merlin1201 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:24:
Ik heb ook nog even naar budget gekeken, goedkoopste met KPN met slechts 50 Mbit ben je nog 1027.50 kwijt over 2 Jaar. Dus eigelijk kun je stellen dat op dit moment Odido altijd de goedkoopste is.
Als je (kennelijk) voor slechte helpdesk wilt gaan ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:47

Sebazzz

3dp

Weet iemand op welke snelheid van glasvezel je wordt overgezet (wanneer dat beschikbaar is) als je nu DSL neemt?

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 11-08-2024 10:57 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Sebazzz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:57:
Weet iemand op welke snelheid van glasvezel je wordt overgezet (wanneer dat beschikbaar is) als je nu DSL neemt?
100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
Sebazzz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

Ik ben al eerder klant geweest van toen nog t-mobile en ik heb nooit problemen gehad.
In principe als alles goed werkt dan heb je geen helpdesk nodig, dus hopelijk gaat hier alles goed met mijn aanstaande overstap.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gawnieskens
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-08 21:51
Bellen met retentie afdeling loont. Mijn kpn internet 1 Gb van 62,50 was vrij. Heb gebeld om korting en wilde ook twee mobiele abbonementen erbij. Voor 2 jaar nu deal afgesloten: 6 maanden voor 47,50 en daarna 52,50 ook na de twee jaar. Voor de mobiele abbonementen 12,50 per maand onbeperkt internet/bellen/sms. Scheelt mij op twee jaar 200 euro en twee grotere internetbundels op mobiel. Verder al 4 jaar bij kpn en zeer tevreden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:44:
Een jaar KPN Glasvezel 1Gbit, en via mail een aanbieding gekregen voor 10 euro p/m korting als ik weer twee jaar blijf. Niet wow maar ook niet heel slecht, persoonlijk denk ik er niet over om naar een Odido of Budget of wie dan ook te gaan. KPN heeft by far de beste snelheden en latencies van wat ik gezien heb.
Interessant.
Ik heb net een jaar KPN glasvezel 1Gbit gehad en kreeg ook via mail een aanbieding, maar dan voor 7,50 p/m korting gedurende 1 jaar als ik 2 jaar teken. Vreemd dat jij meer korting krijgt met denk ik dezelfde mail.

Verwijderd

Gabriel_Knight schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:40:
[...]

Interessant.
Ik heb net een jaar KPN glasvezel 1Gbit gehad en kreeg ook via mail een aanbieding, maar dan voor 7,50 p/m korting gedurende 1 jaar als ik 2 jaar teken. Vreemd dat jij meer korting krijgt met denk ik dezelfde mail.
Vreemd, een vriend van mij heeft niets ontvangen dus het lijkt random te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zilverdael80
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Vreemd, een vriend van mij heeft niets ontvangen dus het lijkt random te zijn.
Misschien krijgen alleen redelijk 'jonge' klanten waarvan het contract binnenkort afloopt een aanbieding?
Ik mag het doen met een schamele 3 maanden €5 korting als ik via de website verleng.
Uit principe nog niet! Jaar bijtekenen voor €15 euro. Die zijn niet helemaal lekker bij hun paasei 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nu een paar jaar kpn glasvezel klant met 1g internet only. Krijg helaas geen korting aangeboden bij verlenging.

Heeft iemand ervaring met opzeggen en aanvragen op naam van partner? Gaat dit met een actief abonnement ? Dus huidig opzeggen en tegelijkertijd nieuwe aanvragen op andere naam? Rekening nummer ook anders is het advies ?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Workaholic Ja dat kan gewoon, gebruik wel een ander emailadres, rekeningnummer kan hetzelfde blijven.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gawnieskens
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-08 21:51
Bellen met retentie afdeling loont. Mijn kpn internet 1 Gb van 62,50 was vrij. Heb gebeld om korting en wilde ook twee mobiele abbonementen erbij. Voor 2 jaar nu deal afgesloten: 6 maanden voor 47,50 en daarna 52,50 ook na de twee jaar. Voor de mobiele abbonementen 12,50 per maand onbeperkt internet/bellen/sms. Scheelt mij op twee jaar 200 euro en twee grotere internetbundels op mobiel. Verder al 4 jaar bij kpn en zeer tevreden 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

gawnieskens schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:50:
Kijk even goed op je bevestiging of alles er goed op staat. Twee jaar afsluiten loont meestal niet, behalve voor de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
blackd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:28:
@Workaholic Ja dat kan gewoon, gebruik wel een ander emailadres, rekeningnummer kan hetzelfde blijven.
Kan dit terwijl het huidig abbo loopt? Dus nieuwe aanvragen en oude opzeggen? Heb dan een enkele maand opzegtermijn neem ik aan (bij een abbo van 1 jaar)

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 18-08-2024 20:22 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
Workaholic schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

Kan dit terwijl het huidig abbo loopt? Dus nieuwe aanvragen en oude opzeggen? Heb dan een enkele maand opzegtermijn neem ik aan (bij een abbo van 1 jaar)
Geen antwoord op je vraag, maar je zou nog kunnen kijken naar deze actie.
Wel goed filteren bij pricewise op 1 jaar abo. Actie loopt tot (en met?) morgen.
https://nl.pepper.com/aan...ansluiten-319771#comments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
@Workaholic Ja dat kan, je zult wel zelf moeten opzeggen en de termijnen in de gaten houden.

Een maand opzegtermijn is inderdaad gangbaar als de verplichte looptijd voorbij is, voor de zekerheid check je contractvoorwaarden.

Voorbeeld:
Ik ben afgelopen jaar in maart een nieuw contract aangegaan in april.
11 maart nieuw contract afgesloten, ingaande op 11 april. Oude contract opgezegd op 11 maart met einddatum 10 april.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je krijgt wel nieuwe apparaten en zult de oude weer moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
blackd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:23:
@Workaholic Ja dat kan, je zult wel zelf moeten opzeggen en de termijnen in de gaten houden.

Een maand opzegtermijn is inderdaad gangbaar als de verplichte looptijd voorbij is, voor de zekerheid check je contractvoorwaarden.

Voorbeeld:
Ik ben afgelopen jaar in maart een nieuw contract aangegaan in april.
11 maart nieuw contract afgesloten, ingaande op 11 april. Oude contract opgezegd op 11 maart met einddatum 10 april.

***members only***

Je krijgt wel nieuwe apparaten en zult de oude weer moeten inleveren.
Ik had juist iemand aan de lijn bij kpn die een paar keer waarschuwde voor het stopzetten van het abo (ipv de overstapservice).
Toch gedaan, ik ga het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
JeyJey schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:57:
Ik had juist iemand aan de lijn bij kpn die een paar keer waarschuwde voor het stopzetten van het abo (ipv de overstapservice).
Dat is natuurlijk wel veel makkelijker.

Maar ik zie zowel op de site van KPN als pricewise geen optie om dan als bestaande provider ook 'KPN' aan te geven. Hoe zou dat dan moeten?

Vandaar mijn advies het opzeggen zelf te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

Een echte Tweaker heeft geen helpsdesk nodig.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
RCBL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Een echte Tweaker heeft geen helpsdesk nodig.. :9
Een écht tweaker heeft JUIST een helpdesk nodig.
ALS die belt, weet je tenminste dat al het mogelijke al geprobeert is, dus dat er écht wat aan de hand is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 13:23
Nogal schamel verlengaanbod van KPN: 1Gb + TV + vaste telefoon, huidig tarief €76,21: bij verlenging met 1 jaar Coolblue cadeaubon van €25, bij 2 jaar bon van €60. Respectievelijk wel 2,7% en 3,2% korting.

Als ik dan ergens hierboven een korting van meer dan €10 per maand zie voel ik me nogal afgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 13:58

elsinga

=8-)

Ik kreeg vandaag een flyer in de brievenbus met een aanbod om 2 jaar te verlengen voor een Coolblue bon van €120,-. En dat terwijl ik in juni al voor een korting voor 2 jaar heb verlengd. Kennelijk is dat nog niet overal bij KPN doorgedrongen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 21:59
elsinga schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:46:
Ik kreeg vandaag een flyer in de brievenbus met een aanbod om 2 jaar te verlengen voor een Coolblue bon van €120,-. En dat terwijl ik in juni al voor een korting voor 2 jaar heb verlengd. Kennelijk is dat nog niet overal bij KPN doorgedrongen.
Ik kreeg ook een bon in de brievenbus en in de mail dat mijn korting voor de eerste 6 maanden tot een einde is gekomen. Dus heb nog 6 maanden contract en ga echt niet nu al verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Jerdenberg schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:28:
Nogal schamel verlengaanbod van KPN: 1Gb + TV + vaste telefoon, huidig tarief €76,21: bij verlenging met 1 jaar Coolblue cadeaubon van €25, bij 2 jaar bon van €60. Respectievelijk wel 2,7% en 3,2% korting.

Als ik dan ergens hierboven een korting van meer dan €10 per maand zie voel ik me nogal afgescheept.
opzeggen en nieuw contract afsluiten op naam van partner (mits van toepassing natuurlijk)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 13:23
JeyJey schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:03:
[...]

opzeggen en nieuw contract afsluiten op naam van partner (mits van toepassing natuurlijk)?
Zoveel last heb ik er niet van. Het is meer een uiting van onvrede met de houding "nieuwe klant is beter dan trouwe klant".

En groeten aan Commander Keen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Laatst online: 19:05
JeyJey schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:03:
[...]

Ik was ook van plan om op naam van een andere persoon (hoeft natuurlijk niet in huis te wonen) een abonnement aan te vragen. Ik heb daarover even gebeld met de KPN klantenservice hoe dat in zijn werk gaat.

Men vertelde mij dat er pas een nieuwe aanvraag gedaan kan worden zodra er geen abonnement meer actief is. Vanaf dat moment heb je minimaal 14 dagen bedenk/wachttijd dus dan zit je zonder internet.

Men vertelde mij ook dat als je eerder alvast een nieuw abonnement aanvraagt als "nieuwe abonnee", dat de aanvraag dan afgekeurd wordt als er op moment van aanvraag nog een abonnement actief is.

Dit is de officiële houding van KPN (althans zoals telefonisch geuit door één medewerker). Zijn er mensen die er ervaring mee hebben hoe dit in de praktijk gaat?

@JeyJey @Jerdenberg @blackd @Workaholic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 08:30
TimoDimo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Men vertelde mij dat er pas een nieuwe aanvraag gedaan kan worden zodra er geen abonnement meer actief is. Vanaf dat moment heb je minimaal 14 dagen bedenk/wachttijd dus dan zit je zonder internet.
Stel je verhuist van je oude adres naar een huurwoning waar al een KPN-abo actief is. Het huis is netjes, dus je hoeft niks te doen behalve intrekken. Dan zou jij, als nieuwe bewoner, géén abonnement kunnen afsluiten in de eerste twee weken? Dat is eigenlijk best vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

robert.v.w. schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:06:
[...]

Stel je verhuist van je oude adres naar een huurwoning waar al een KPN-abo actief is. Het huis is netjes, dus je hoeft niks te doen behalve intrekken. Dan zou jij, als nieuwe bewoner, géén abonnement kunnen afsluiten in de eerste twee weken? Dat is eigenlijk best vreemd.
Dat is toch al jaren zo? Was op koper vroeger ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
robert.v.w. schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:06:
[...]

Ja, dat is vreemd en heb ik aan de telefoon ook gezegd. En dat beaamden ze. De oplossing die ze aandragen is om je contract over te laten nemen. Dat is kosteloos. Maar actiekorting heb je dan natuurlijk niet.

Ik vermoed dat het in de praktijk wel aangevraagd kan worden als er nog een abonnement actief is. Het zou mooi zijn als een paar mensen ervaringen hierover kunnen delen.

Sneu eigenlijk, vanwege de weinig concurrerende markt krijg je dit soort lastige zaken met verlengingen. Als ze nou gewoon een normale verlenging aan zouden bieden met een nieuw jaarcontract welke hetzelfde is als voor nieuwe klanten (zoals bij mobiele telefonie) dan zou dat een hoop onzinnige handelingen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
TimoDimo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Ja, dat is vreemd en heb ik aan de telefoon ook gezegd. En dat beaamden ze. De oplossing die ze aandragen is om je contract over te laten nemen. Dat is kosteloos. Maar actiekorting heb je dan natuurlijk niet.

Ik vermoed dat het in de praktijk wel aangevraagd kan worden als er nog een abonnement actief is. Het zou mooi zijn als een paar mensen ervaringen hierover kunnen delen.

Sneu eigenlijk, vanwege de weinig concurrerende markt krijg je dit soort lastige zaken met verlengingen. Als ze nou gewoon een normale verlenging aan zouden bieden met een nieuw jaarcontract welke hetzelfde is als voor nieuwe klanten (zoals bij mobiele telefonie) dan zou dat een hoop onzinnige handelingen schelen.
Ik had ook een soortgelijk verhaal aan de lijn met KPN. Kreeg het dringende advies om niet op te zeggen maar gebruik te maken van de overstapservice, als ik naar een andere aanbieder zou gaan. Dat zou problemen met oversluiten voorkomen. En opnieuw afsluiten op dit adres zou in het systeem direct naar boven komen.

Maar ik baseer me op de posittieve ervaringen van anderen die op deze manier zijn overgestapt, in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
TimoDimo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:49:
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben hoe dit in de praktijk gaat?

Mijn ervaring is van voorjaar 2023 dus inmiddels al wat gedateerd. Kan best zijn dat ze inmiddels ander beleid hebben of controles hebben toegevoegd, dat durf ik niet te zeggen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen. Opzeggen en daarna een nieuwe aanvraag doen (misschien een paar dagen later?). Ik denk dat als je nieuwe aanvraag binnen een aantal dagen niet wordt afgewezen dat je er dan wel vanuit mag gaan dat het goed komt.

De opzegtermijn is altijd een maand; de aanvraagtermijn is twee weken. Mocht hij binnen een paar dagen worden geweigerd dan is er nog genoeg tijd om een andere provider te kiezen. Het kan ook dat hij pas wordt geweigerd een paar dagen voor de afsluiting. Maar dan kun je gewoon snel bellen en de opzegging annuleren, neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 20:06

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik zit ook weer aan het einde van m'n jaarcontract en kan via de KPN site zelf verlengen. Ik betaal nu 45 voor 1Gbit en TV, dat wordt de eerste 3 maanden 40 en dan 9 maanden 45 (Disney+ gaat er na de gratis 3 maanden weer af). Daarna schiet het omhoog, maar uiteraard kijken we dan weer verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-Tk0LsAWc747rqR3ErH7MqYk-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vzU8N53c706by2pEK7Iz3uqo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Update: bovenstaande blijkt toch te rooskleurig. Ondanks dat ik via mijnKPN omgeving (wat een gedrocht van een interface) verlengd heb met bovenstaande voorwaarden, staat in de overeenkomst ineens "Actiekorting eerste 12 maanden vanaf 03-10-2023" (begindatum vorige contractperiode). Daarop heb ik via het contactformulier om opheldering gevraagd en het blijkt dat ik, zonder Disney+, de eerste 3 maanden €69,21 zou gaan betalen en daarna €74,21 (de 3 maanden €5 korting kan er schijnbaar wel vanaf). Dat is natuurlijk heel iets anders dan waar ik via het webformulier akkoord mee ben gegaan. Ik neig een melding bij de ACM te doen.
Nu telefonisch de verlenging geannuleerd en vrijdag bellen ze terug met een nieuw aanbod. Maar ja, ik sta er zo in dat als het nu voor €45 kan dat dat het komend jaar ook moet kunnen en dat zal wel te optimistisch zijn. Dan zoek ik wel een andere goede deal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• areyouben
Meerderen hier hebben precies dezelfde misleidende ervaring gehad. Eerlijk gezegd vreesde ik het al voor je toen ik je bericht afgelopen week zag. Lijkt me ook een melding bij de ACM waard en verwacht ook niet dat KPN met haar aanbieding aan deze korting gaat tippen. Drie maanden van € 5 korting is inderdaad de ‘normale’ fooi die ze de meeste klanten bij verlenging gunnen. Dat harken ze met de inflatiecorrectie zo weer terug.

[ Voor 23% gewijzigd door areyouben op 04-09-2024 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Het voordeel is wel dat KPN kennelijk (iig in mijn geval) niet in staat is een verlenging te annuleren. In plaats daarvan is de einddatum van mijn contract aangepast naar het moment van annuleren. De resterende actiekorting van m’n bestaande abo houd ik, en de ‘extra’ actiekorting (3 maand 5 euro korting) krijg ik ook 8)7

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Hoe is dat een voordeel, dan heb je dus een verlenging met een mindere deal, dan waar je denkt akkoord mee te zijn gegaan. Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Werkelijk waar... afgelopen vrijdag akkoord gegaan met een telefonisch aanbod van 27,50 voor de eerste 3 maanden, 43,99 t/m 6 maanden en de laatste 6 maanden voor 55,99 voor 1Gbit internet en TV. Prima. Krijg ik de bevestiging, weer hetzelfde verhaal met een regel op het contract dat de korting in het verleden (2023) ingaat. Dus ik wéér bellen met de vraag of ze me konden vertellen wat zij denken dat ik ga betalen op basis van dat contract. Dat was niet het geval en het verhaal was dat ik nog helemaal niet mocht verlengen omdat m'n huidige kortingsperiode nog loopt (t/m 02-10-2024). Waarom ik dan via mijn KPN en telefonisch kon verlengen konden ze ook al niet uitleggen. Wederom geannuleerd en er werd me verteld dat alles terug gezet wordt naar m'n huidige actiekorting en dat ik over een week of 2 pas telefonisch kan informeren naar een verlengaanbod. En nu staat de einde contractdatum op 09-09-2024, morgen dus. Dat wordt morgen weer bellen. Wat een amateurisme daar bij KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
SayWhatAgain! schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:14:
Werkelijk waar... afgelopen vrijdag akkoord gegaan met een telefonisch aanbod van 27,50 voor de eerste 3 maanden, 43,99 t/m 6 maanden en de laatste 6 maanden voor 55,99 voor 1Gbit internet en TV. Prima. Krijg ik de bevestiging, weer hetzelfde verhaal met een regel op het contract dat de korting in het verleden (2023) ingaat. Dus ik wéér bellen met de vraag of ze me konden vertellen wat zij denken dat ik ga betalen op basis van dat contract. Dat was niet het geval en het verhaal was dat ik nog helemaal niet mocht verlengen omdat m'n huidige kortingsperiode nog loopt (t/m 02-10-2024). Waarom ik dan via mijn KPN en telefonisch kon verlengen konden ze ook al niet uitleggen. Wederom geannuleerd en er werd me verteld dat alles terug gezet wordt naar m'n huidige actiekorting en dat ik over een week of 2 pas telefonisch kan informeren naar een verlengaanbod. En nu staat de einde contractdatum op 09-09-2024, morgen dus. Dat wordt morgen weer bellen. Wat een amateurisme daar bij KPN.
Ik heb 6x moeten bellen en steeds ander aanbod, kortingen en voorwaarden werden niet meegenomen en aanbod aanpassen kan niet dus steeds annuleren en weer opnieuw aanmaken. Uren aan de lijn gehangen, ze werken ook met een commercieel bureau dat namens kpn verkoopt die orders kunnen ze dan weer niet zien.

Uiteindelijk niet alles gekregen maar geen zin meer. Waardeloze verkoop hebben de boel niet op orde. Doet me aan mijn kpn tijd denken allemaal andere afdelingen die niet samenwerken met verschillende systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• areyouben
Vaevictis_ schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:44:
Uiteindelijk niet alles gekregen maar geen zin meer. Waardeloze verkoop hebben de boel niet op orde. Doet me aan mijn kpn tijd denken allemaal andere afdelingen die niet samenwerken met verschillende systemen.
Het is dan nog steeds en inderdaad al jarenlang een rommel op de verkoopafdeling van KPN. Twee jaar geleden hadden ze op en af in weekenden een aanbieding met 12 maanden korting (bij 1 jaar). Ik had via breedbandwinkel een aanvraag gedaan met 6 maanden korting. Via breedbandwinkel het verzoek gedaan die te wijzigen in de 12 maanden korting zoals dat weekend aangeboden werd. Een reactie daarop liet enkele dagen op zich wachten, dus zelf ook maar een nieuwe aanvraag gedaan en dit keer via de KPN site. Die tweede aanvraag keurig bevestiging van binnen, maar bleek later zonder verdere notificatie geannuleerd te zijn vanwege de eerdere aanvraag. KPN bleek vervolgens niet bereid of in staat om in hun systeem de kortingsperiode op 12 maanden te zetten, want de aanbieding gold na het weekend niet meer. De medewerker, ook in de tweede lijn, had die optie niet in het systeem. ‘Computer says no’ types. Paar weken later was de aanbieding er wéér en is het via breedbandwinkel uiteindelijk gelukt.

Deed mij beseffen dat de weg van de minste weerstand is om van aanbiedingen gebruik te maken die op internet te vinden zijn en dus lekker heen en weer te hoppen tussen de verschillende aanbieders.

[ Voor 6% gewijzigd door areyouben op 09-09-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:21
Ik ben zaterdag in de KPN winkel geweest om te vragen wat er mogelijk is met verlengen. Volgens het systeem heb ik geen contract, maar wel korting die tot begin november loopt. Als ik nu verleng, dan denk ik dat die korting begin november vervalt. Bij het aanbod wat ik krijg loopt de korting geen 12 maanden, maar tot begin november.

Het ziet er naar uit dat we begin november verhuizen naar een andere aanbieder, want het is lijkt allemaal niet duidelijk.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

• Zilverdael80
KPN Gestopt met de 1GB+Netflix combi? Ik kom hem niet meer tegen op de website bij nieuw en verlengen

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58

servies

Veni Vidi Servici

Zilverdael80 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:11:
KPN Gestopt met de 1GB+Netflix combi? Ik kom hem niet meer tegen op de website bij nieuw en verlengen
Dat idee had ik ook al.
Ik kan het ook na installatie niet meer toevoegen met korting.

Bovendien de huidige actie is ook erg smerig.
2 jaar voor 35 euro de eerste 12 maanden en daarbij een KPN superwifi punt.
Wat ze er niet bijzeggen is dat je voor dat superwifi punt gewoon een rekening krijgt.
Ik wilde 'm niet (heb Unifi spul) en dacht: dan verkoop ik 'm maar als dat lukt. Kijk ik bij het tabblad 'facturen' wordt deze gewoon verrekend.... :(
Ik heb het gedrocht maar van de bestelling afgehaald (dat kan dan weer wel)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Azqi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:11:
Hoe is dat een voordeel, dan heb je dus een verlenging met een mindere deal, dan waar je denkt akkoord mee te zijn gegaan. Of begrijp ik je verkeerd?
Beetje late reactie, maar m’n contract is nu dus niet verlengd. Sterker nog, de einddatum van m’n contract ligt nu in het verleden (ergens in augustus). Ik kan dus ieder moment overstappen, maar ik krijg nu nog de korting die ik al had met daarbovenop de korting van de verlenging (3x5 euro) zónder dat m’n contract verlengd is. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Ik moet nu dus wel kijken wat ik vanaf december wil doen. Of een nieuw KPN abo op naam van m’n vriendin, of naar een andere aanbieder.

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 12-09-2024 18:54 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

The Legend schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:51:
[...]

Beetje late reactie, maar m’n contract is nu dus niet verlengd. Sterker nog, de einddatum van m’n contract ligt nu in het verleden (ergens in augustus). Ik kan dus ieder moment overstappen, maar ik krijg nu nog de korting die ik al had met daarbovenop de korting van de verlenging (3x5 euro) zónder dat m’n contract verlengd is. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Ik moet nu dus wel kijken wat ik vanaf december wil doen. Of een nieuw KPN abo op naam van m’n vriendin, of naar een andere aanbieder.
Ah, herkenbaar. Dat heb ik nu ook. Contract liep oorspronkelijk tot 02-10-2024 (1Gbit internet + TV voor 45 p/m), maar na al dat geklooi uit m'n vorige posts staat de einddatum nu op 09-09-2024 en volgens m'n online omgeving ga ik de volgende tarieven betalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLUxrE799YOklsuzqlZFnz3UmDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9UXgPQTLwKgZKIGdKfYpFNT9.png?f=user_large

Het zal uiteindelijk wel niet, maar ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38

Eboman

Ondertitel

Voor de gene die willen verlengen bellen loont. Ik heb 15€ korting voor 12 maanden bij contract voor 24 maanden. En ook een jaar gratis ESPN. Dit kreeg ik niet via de website. Dit is een 1gbit internet met tv abo.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Eboman schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:02:
Voor de gene die willen verlengen bellen loont. Ik heb 15€ korting voor 12 maanden bij contract voor 24 maanden. En ook een jaar gratis ESPN. Dit kreeg ik niet via de website. Dit is een 1gbit internet met tv abo.
Ehh, bij een contract voor 24 maanden? Vind ik geen goede deal.

Wel beter dan niks doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Gratis PS5 bij een 2 jarig KPN abbo met glasvezel.
Actie met Tweakers Partners. Daarbij een winactie van Tweakers zelf.

.plan: Upgrade je gameplay met KPN Glasvezel: 2x kans op een PS5 en 1x op een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Azqi schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:10:
Gratis PS5 bij een 2 jarig KPN abbo met glasvezel.
Als het nou een (pre-order) gratis PS5 PRO was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Edman schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:26:
[...]

Als het nou een (pre-order) gratis PS5 PRO was ;)
het is ook nooit goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is ook niet heel orgineel. Gratis PS5 bij abo. Zie Caiway.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilverdael80
Alles om nieuwe klanten te winnen...
Zou imo verboden moeten worden, consumenten het extra moeilijk maken met overstapregeltjes en weet ik veel wat allemaal niet.
Cadeautje? Gelijk trekken voor elke klant. 2 jaar tekenen = PS5
óf iedereen óf niemand.
My 2 cents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Voor nieuwe klanten een console ja, voor bestaande niet. Helaas meneer, alleen voor nieuwe klanten.. triest. Dus een bestaande klant heeft hier niks aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bestaande klanten krijgen bijna nooit iets bij ISPs. Slapende klanten betalen de rekening.
Elk jaar overstappen is nog steeds het voordeligst.

Alleen de aanpassingen voor de nas sync offsite is elk jaar een dingetje :P

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58

servies

Veni Vidi Servici

Ik maak inmiddels gebruik van 2 fysieke aanslutingen (2 woningen naast elkaar) en ga nu om de 2 jaar van aansluiting wisselen...

[ Voor 8% gewijzigd door servies op 24-09-2024 13:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tvdoc
Voor wie voor een jaartje wil overstappen maar wel op het KPN netwerk wil blijven :
Bij pricewize hebben ze tot 30-9 een actie lopen met Solcon met een flinke cashback (uitbetaald na 3 maanden.)
Op kpn glasvezel 225 euro, delta glasvezel 250 en KPN (AV)DSL 300 euro.
Neem je tv er bij, wordt de cashback verhoogd met 50 euro.
Zelf even een postcode check doen en aanvinken of je alleen internet of internet+tv ( event. bellen) wilt hebben.
Zo komt een jaartje DSL uit op 203,88 , een jaar glasvezel via KPN netwerk 150/150 314,88 400/400 398,88 en 1000/1000 458,88
Voordeel van Solcon ten opzichte van bijv. budget of Youfone is dat je een fritzbox in bruikleen krijgt en je combi voordeel met KPN mobiel ook geldig is.

[ Voor 12% gewijzigd door tvdoc op 24-09-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
DaWizza schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:03:
Bestaande klanten krijgen bijna nooit iets bij ISPs. Slapende klanten betalen de rekening.
Elk jaar overstappen is nog steeds het voordeligst.

Alleen de aanpassingen voor de nas sync offsite is elk jaar een dingetje :P
Misschien iets voor dyndns (of vergelijkbaar)?

makes it run like clockwork

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52
tvdoc schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:13:
Voor wie voor een jaartje wil overstappen maar wel op het KPN netwerk wil blijven :
Bij pricewize hebben ze tot 30-9 een actie lopen met Solcon met een flinke cashback (uitbetaald na 3 maanden.)
Zelf even een postcode check doen en aanvinken of je alleen internet of internet+tv ( event. bellen) wilt hebben.
Zo komt een jaartje DSL uit op 203,88 , een jaar glasvezel via KPN netwerk 150/150 314,88 400/400 398,88 en 1000/1000 458,88
Voordeel van Solcon ten opzichte van bijv. budget of Youfone is dat je een fritzbox in bruikleen krijgt en je combi voordeel met KPN mobiel ook geldig is.
Gebruiken ze het KPN netwerk alleen voor inernet of ook voor de tv diensten? Zelf ben ik klant bij KPN omdat de tv streams van alle andere op glasvezel ruim 30 seconden achter lopen en dat is mega irritant bij het kijken van live sportwedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
[b]Phoolie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:24

Gebruiken ze het KPN netwerk alleen voor inernet of ook voor de tv diensten? Zelf ben ik klant bij KPN omdat de tv streams van alle andere op glasvezel ruim 30 seconden achter lopen en dat is mega irritant bij het kijken van live sportwedstrijden.
Ik heb zelf nooit glas van solcon gehad, maar volgens het solcon topic is het niet exact hetzelfde tv platform als kpn, zie ook Barre73 in "[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Misschien dat je in dat topic verdere antwoorden kunt vinden.

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
dank voor de aanbeiding, het 'trouwe klant' aanbod van de KPN is om te huilen, dus hier maar eens naar kijken

[ Voor 88% gewijzigd door straydog_50 op 25-09-2024 11:48 ]

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:16
Ik krijg 21 november de sleutel van mijn nieuwe huis. Ligt een KPN en Delta glasvezel netwerk. Ik wil naar KPN want al twee jaar gezeik met Odido hier in huis en Delta is niet lekker combineren met mobiel.

Maar ben ik nou gek of is 9*20 korting echt veel minder aantrekkelijk dan een console? Ik heb een Xbox dus heb geen PS5 nodig, maar die dingen kosten best een hoop. Zou liever langer goedkoop internet+tv hebben.

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:32
Top, bedankt voor het melden! Meteen afgesloten via CashbackXL (voor nog eens €31,50 extra cashback). :) Vooral dat laatste (combikorting met KPN mobiel) was de reden dat ik tot nu toe nog niet was overgestapt naar een andere provider.

• tvdoc
Top, bedankt voor het melden! Meteen afgesloten via CashbackXL (voor nog eens €31,50 extra cashback). :) Vooral dat laatste (combikorting met KPN mobiel) was de reden dat ik tot nu toe nog niet was overgestapt naar een andere provider.
Graag gedaan. Ik zat zelf bij xs4all en wilde overstappen omdat die me te duur werden, dus had al wat uitgezocht. Solcon leek me op zich wel een goed alternatief hiervoor( fritzbox en KPN mobiel korting en stukje voordeliger dan xs) en zat te wachten op zo'n cashback deal ( deze actie hebben ze vaker gehad met pricewise). Maar duurde me te lang voordat ie kwam deze keer. Uiteindelijk vorige maand een goede deal gepakt bij Ziggo zakelijk.
Hopelijk wordt cashbackxl geregistreerd en goedgekeurd voor je, ik heb laatste tijd slechte ervaringen bij cbxl.( veel deals die niet geregistreerd worden of alsnog afgekeurd)

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:32
tvdoc schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:42:
[...]

Graag gedaan. Ik zat zelf bij xs4all en wilde overstappen omdat die me te duur werden, dus had al wat uitgezocht. Solcon leek me op zich wel een goed alternatief hiervoor( fritzbox en KPN mobiel korting en stukje voordeliger dan xs) en zat te wachten op zo'n cashback deal ( deze actie hebben ze vaker gehad met pricewise). Maar duurde me te lang voordat ie kwam deze keer. Uiteindelijk vorige maand een goede deal gepakt bij Ziggo zakelijk.
Hopelijk wordt cashbackxl geregistreerd en goedgekeurd voor je, ik heb laatste tijd slechte ervaringen bij cbxl.( veel deals die niet geregistreerd worden of alsnog afgekeurd)
Ah oké, dan ben ik benieuwd of het hierbij wel lukt. Zo niet, dan is het jammer. Het scheelt me hoe dan ook een bak geld op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

SayWhatAgain! schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:04:
[...]

Ah, herkenbaar. Dat heb ik nu ook. Contract liep oorspronkelijk tot 02-10-2024 (1Gbit internet + TV voor 45 p/m), maar na al dat geklooi uit m'n vorige posts staat de einddatum nu op 09-09-2024 en volgens m'n online omgeving ga ik de volgende tarieven betalen:

[Afbeelding]

Het zal uiteindelijk wel niet, maar ik wacht het even af.
Aangezien m'n contract inmiddels volgens mijnKPN verlopen is (09-09-2024) en er een interessante aanbieding van Solcon loopt, toch nog maar even met de KPN klantenservice gebeld. M'n contract is inderdaad per 09-09-2024 maandelijks opzegbaar en de medewerker gaf aan dat ik uit kan gaan van de tarieven die in mijn KPN staan. Hij zei wel dat deze tarieven eigenlijk niet kunnen, maar hij ging niks aanpassen (ik had aangegeven max €45 p/m te willen betalen zoals ik afgelopen jaar ook deed). Dus ik ben benieuwd of er inderdaad €27,50 afgeschreven gaat worden, dat zal ik nog wel even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:52
DennisCle schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:08:
Ik krijg 21 november de sleutel van mijn nieuwe huis. Ligt een KPN en Delta glasvezel netwerk. Ik wil naar KPN want al twee jaar gezeik met Odido hier in huis en Delta is niet lekker combineren met mobiel.

Maar ben ik nou gek of is 9*20 korting echt veel minder aantrekkelijk dan een console? Ik heb een Xbox dus heb geen PS5 nodig, maar die dingen kosten best een hoop. Zou liever langer goedkoop internet+tv hebben.
Hier ook, wil KPN afsluiten maar wil helemaal geen console...

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 21:40
Hele nette aanbieding! Enige wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is of je met Solcon ook "gewoon" tv kunt kijken via de webbrowser (wat ik vaak doe) tv.kpn.com
Wat ik lees op hun website lijkt dat bij hun alleen te kunnen via een Android/IOS App..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenkate
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
NIK0 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:47:
[...]

Hele nette aanbieding! Enige wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is of je met Solcon ook "gewoon" tv kunt kijken via de webbrowser (wat ik vaak doe) tv.kpn.com
Wat ik lees op hun website lijkt dat bij hun alleen te kunnen via een Android/IOS App..
Het verlengaanbod van KPN stelt erg weinig voor in vergelijking met nieuwe klantenkorting https://www.kpn.com/blijvenloont

Ik ben dan ook aan het kijken om vandaag (want vandaag is de laatste dag van de cashback actie) van KPN over te stappen naar Solcon. Ik heb hun site goed doorzocht, en zie ook geen info over tv kijken via browser: alleen via hun kastje en apps inderdaad. Dat is voor mij geen probleem. Het enige wat wat minder is, is dat Netflix en HBO niet geïntegreerd zijn in hun tv-pakket, dus dat wordt dan via een ander device streamen naar een Chromecast of Apple TV bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik gok nog op een betere actie van KPN rond Black friday.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud