[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenkate
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:51:
Ik gok nog op een betere actie van KPN rond Black friday.
Ja dat is ook een optie. Maar alleen voor nieuwe klanten is mijn aanname, niet (zoals ik) voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Weet iemand toevallig of je een Microsoft Xbox Series S ''Zwart'' kunt kiezen in de portal van KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:09

Mx. Alba

hen/die/zij

Sinds vandaag overgestapt op KPN xDSL (vanaf Budget xDSL, wat eigenlijk ook KPN was).

Wat een onding is die Experiabox V12 zeg!

Zo, dat moest er even uit. :D

Ik ben twee uur met dat ding aan het stoeien geweest om mijn LAN een beetje werkend te krijgen zoals ik het wil omdat dat wat je kan aanpassen echt zeer beperkt is. Je kan niet eens je eigen LAN IP range kiezen of het IP adres van de router instellen, je zit vast aan dat 192.168.2.x netwerk met de router op 192.168.2.254. Mijn PiHole dus maar met een vast IP van 192.168.2.222 erin gehangen, buiten de DHCP range, en die ingesteld als DNS, en toen kon ik niet meer in de modem config komen door die belachelijke forward naar "mijnmodem.kpn" die ze doen... Maar na wat googelen vond ik dat de https verbinding niet geforward wordt dus via https://192.168.2.254 kon ik nog wel in de instellingen komen. Ik kan ook IPv6 niet uitzetten (is beter om te doen zodat de PiHole beter werkt) dus heb ik dat lokaal op al mijn devices moeten doen. Het gastennetwerk kan je basically alleen aan of uit zetten en SSID en wachtwoord instellen - ik zou daar ook controle over de DHCP willen hebben zodat ik daar ook mijn PiHole in kan hangen... Maar dat kan dus niet.

Dan denk je, yes, nieuwer is beter... Blijkt nieuwer juist crappier te zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40
@Mx. Alba DSL is een uitstervende techniek (lees:KPN doet steeds minder effort) en het lijkt erop dat KPN je Experiabox heeft gegeven met oude firmware. De Experiabox 12 die we hier hebben staan (op glasvezel) kan precies alles wat jij nu niet kan (en wel zou willen).

Je zou eens bij KPN kunnen checken of ze de firmware kunnen updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door FredvZ op 30-09-2024 20:43 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 05:17
Hier ook een zeer slechte ervaring met blijven loont.

Via het webformulier werd inderdaad getoond dat er de eerste 3 maanden een 5 euro extra korting was, en daarna zou prijs ongeveer gelijk zijn aan wat ik nu betaal (jaarcontract welke afliep).

Dit ging op de eerste factuur duidelijk mis. De kortingen werden niet meegenomen.

Na 1,5 uur ! knokken aan de helpdesk een schamele aanbieding gehad. Ik heb maar bedankt en ben uiteindelijk contractvrij gezet. Ik kan nu in elk geval een fatsoenlijk aanbod zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:38
Blijven loont 😂
Inmiddels weten we wel beter en is Jaarlijks overstappen de beste keuze wat betreft de kosten.
Ik switch jaarlijks en heb inmiddels mijn eigen fritznetwerk zodat overstappen simpel is.
Dacht dat gelijk je mobiel meeverhuizen loonde maar uiteindelijk is een sim only het voordeligste

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
merlin1201 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:09:
Dacht dat gelijk je mobiel meeverhuizen loonde maar uiteindelijk is een sim only het voordeligste
Ook met een sim only is meeverhuizen nog steeds voordelig. Dubbele data op je mobiel, gratis zenderpakket extra bij de isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:28

servies

Veni Vidi Servici

grun93 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Ook met een sim only is meeverhuizen nog steeds voordelig. Dubbele data op je mobiel, gratis zenderpakket extra bij de isp.
Als je de abonnementen van KPN en Youfone gaat vergelijken is alles wat je krijgt van KPN in combinatie met glasvezel gewoon een sigaar uit eigen doos. Hetzelfde geldt voor de andere grote providers.

[ Voor 5% gewijzigd door servies op 01-10-2024 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
De hele manier na vertrek is ook lachwekkend:

-Eerst een mail dat ze het jammer vinden dat je vertrekt maar er alles aan doen om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.
(Om dan 3 weken te vroeg de boel over te zetten)
-Dan een mail met vragen waarom je weg bent
-Vervolgens een mail als je bij je nieuwe provider zit dat ze het toch heel jammer vinden en dat ze echt een leuk aanbod kunnen dan als ik bel (leg vooral de actie bij de consument)

Er wordt minimale moeite gedaan om je te houden, dan maar niet.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tvdoc schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:13:
Voor wie voor een jaartje wil overstappen maar wel op het KPN netwerk wil blijven :
Bij pricewize hebben ze tot 30-9 een actie lopen met Solcon met een flinke cashback (uitbetaald na 3 maanden.)
Op kpn glasvezel 225 euro, delta glasvezel 250 en KPN (AV)DSL 300 euro.
Neem je tv er bij, wordt de cashback verhoogd met 50 euro.
https://www.pricewise.nl/internet/internet-tv-vergelijken/
Voor de mensen die het gemist hebben.
Deze deal is nog steeds beschikbaar, tot en met 7 oktober.
Ik heb hier zelf net gebruik van gemaakt, in combinatie met CashbackXL van EUR 31,50.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 17:57
blackd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Ik heb hier zelf net gebruik van gemaakt, in combinatie met CashbackXL van EUR 31,50.
-

[ Voor 18% gewijzigd door Uchiha1911 op 06-10-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Uchiha1911 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:20:
Ik wilde hier naar kijken, maar Pricewise geeft op mijn adres geen optie om KPN af te nemen. Ik heb KPN glasvezel in mijn meterkast ;(
Het gaat er toch juist om solcon aan te kunnen vragen? Heb je via solcon zelf geprobeerd of het lukt op jouw postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 13:22
[...]

Nu geldig t/m de 14e.

Voor Solcon €275 cashback, en via cashbackxl nog een €31,50.

Reken ik dan op deze wijze goed voor Solcon 1Gbit?

Solcon €66.99 * 12 = € 803,88
Pricewise korting € 275,00
Cashback € 31.50

Totaal € 497,38 / 12 = € 41,45 per maand effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
A-Waxxx schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:23:
Reken ik dan op deze wijze goed voor Solcon 1Gbit?
Als dat inclusief TV is dan lijkt me dat kloppend.

Zelf heb ik alleen 1Gbit internet. Dan is de korting van Pricewise EUR 50 lager.

Daarnaast betaal je geen aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
blackd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:24:
[...]

Als dat inclusief TV is dan lijkt me dat kloppend.

Zelf heb ik alleen 1Gbit internet. Dan is de korting van Pricewise EUR 50 lager.

Daarnaast betaal je geen aansluitkosten.
Is inderdaad incl. TV, ben je tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
A-Waxxx schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:41:
Is inderdaad incl. TV, ben je tevreden?
Met solcon als provider?
Ik heb dit weekend solcon aangevraagd en ga begin november over. Ik kan hier dus nog niet zoveel over zeggen, behalve dat de aanvraagprocedure verder goed is verlopen met gebruik van de overstapservice.

Voor ervaringen met solcon kun je beter kijken in dit topic:
[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

[ Voor 17% gewijzigd door blackd op 08-10-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
blackd schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Met solcon als provider?
Ik heb dit weekend solcon aangevraagd en ga begin november over. Ik kan hier dus nog niet zoveel over zeggen, behalve dat de aanvraagprocedure verder goed is verlopen met gebruik van de overstapservice.

Voor ervaringen met solcon kun je beter kijken in dit topic:
[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Mijn dank is groot, ga het serieus overwegen ivm nu KPN gls 1Gbit, a €75.- ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
A-Waxxx schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Mijn dank is groot, ga het serieus overwegen ivm nu KPN gls 1Gbit, a €75.- ;w
Ik ben ook overgestapt, kreeg 3 maanden korting a 5 euro en daar moest ik ook nog dankbaar voor zijn volgens KPN.
Via Pricewatch overgestapt, Fritboz in bruikleen en eigenlijk zit je nog steeds op het KPN netwerk (Solcon is een dochteronderneming van KPN) ( maar ze geven ook uit op het Delta netwerk )

Voor de mensen die via CashbackXL nog wat korting hebben krijgen, hoe hebben jullie dat gedaan? Als ik het doe kom ik via Cashback op de Solcon site en dan moet ik me weer aanmelden, is dit de werkwijze of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Waxxx
straydog_50 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:12:
[...]

Ik ben ook overgestapt, kreeg 3 maanden korting a 5 euro en daar moest ik ook nog dankbaar voor zijn volgens KPN.
Via Pricewatch overgestapt, Fritboz in bruikleen en eigenlijk zit je nog steeds op het KPN netwerk (Solcon is een dochteronderneming van KPN) ( maar ze geven ook uit op het Delta netwerk )

Voor de mensen die via CashbackXL nog wat korting hebben krijgen, hoe hebben jullie dat gedaan? Als ik het doe kom ik via Cashback op de Solcon site en dan moet ik me weer aanmelden, is dit de werkwijze of niet?
Ik denk via cashbackxl naar pricewise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
A-Waxxx schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:59:
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48

IkWilbert

Het is mij!

Mijn 1e jaar kpn glasvezel zit er bijna op. Vandaag een folder in de bus voor "lekker blijven zitten ". 1 jaar lang 10 euro korting per maand bij een 2 jarig abonnement. Klinkt niet echt super goed... heb ook nog een aantal kpn mobiel abonnementen die contract vrij zijn, heeft het zin om te bellen? Of is die 10 euro het maximaal haalbare.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

IkWilbert schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:59:
Mijn 1e jaar kpn glasvezel zit er bijna op. Vandaag een folder in de bus voor "lekker blijven zitten ". 1 jaar lang 10 euro korting per maand bij een 2 jarig abonnement. Klinkt niet echt super goed... heb ook nog een aantal kpn mobiel abonnementen die contract vrij zijn, heeft het zin om te bellen? Of is die 10 euro het maximaal haalbare.
Een 2 jarig contract is nooit goed. 120 euro korting is een slechte deal. Lekker verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thh8
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-05 15:08
Als de voorwaarden dusdanig veranderen dat het (KPN internet) contract tussentijds kan worden opgezegd zou dat hier dan langskomen?

Ik weet niet of dat nu speelt maar vorig jaar was dat wel een keer het geval.

[ Voor 23% gewijzigd door thh8 op 15-10-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-04 15:24
Twee jaar geleden heb ik een contract afgesloten voor 1 gigabit internet voor 35 euro per maand voor een jaar. In het tweede jaar werd het contract automatisch verlengd voor 45 euro per maand.

Afgelopen maand ontving ik een bericht dat mijn korting was afgelopen en dat ik ongeveer 70 euro per maand zou gaan betalen. Ik heb contact opgenomen met KPN en heb nu weer een contract voor 1 jaar voor 45 euro per maand, maar dit is exclusief TV, wat voorheen wel inclusief was, maar ik gebruikte het niet.

Uiteindelijk ben ik tevreden met het resultaat van mijn gesprek met KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-04 15:24
SayWhatAgain! schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:03:
Update: bovenstaande blijkt toch te rooskleurig. Ondanks dat ik via mijnKPN omgeving (wat een gedrocht van een interface) verlengd heb met bovenstaande voorwaarden, staat in de overeenkomst ineens "Actiekorting eerste 12 maanden vanaf 03-10-2023" (begindatum vorige contractperiode). Daarop heb ik via het contactformulier om opheldering gevraagd en het blijkt dat ik, zonder Disney+, de eerste 3 maanden €69,21 zou gaan betalen en daarna €74,21 (de 3 maanden €5 korting kan er schijnbaar wel vanaf). Dat is natuurlijk heel iets anders dan waar ik via het webformulier akkoord mee ben gegaan. Ik neig een melding bij de ACM te doen.
Nu telefonisch de verlenging geannuleerd en vrijdag bellen ze terug met een nieuw aanbod. Maar ja, ik sta er zo in dat als het nu voor €45 kan dat dat het komend jaar ook moet kunnen en dat zal wel te optimistisch zijn. Dan zoek ik wel een andere goede deal.
Mijn bovenstaande bericht is ook "rooskleurig"

Zelfde probleem wat mede-tweaker heeft gehad.
Telefonisch zou ik 45 per maand betalen voor 1 jaar gedurende actie periode van 1 jaar, alleen de actie periode is begonnen op 2023 op een contract van starttijd 18 okt 2024.

Dus tijdens het verlengen hebben ze mij meedere keren gemeld dat het de 1e 3 maanden 40 euro is en daarna word het 45 euro, alleen tijdens mijn belletje van net kon de KPN medewerker zien dat 45 euro per maand was afgesproken maar dat ik over 3 maandem 63 euro ging betalen.

Ik voel me een beetje gescammed, als deze mede tweaker dit niet had gedeeld was ik er waarschijnlijk niet achtergekomen, KPN medewerker had mij nu contract vrij gemaakt en kan mij dan nu a.s dinsdag en "echt" aanbod doen, maar kans is nu groot dat ik ga overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Tja dit verhaal heb ik dan ook al meerdere keren gelezen.
Overstappen is altijd het goedkoopste

[ Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 18-10-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

stickeric schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Mijn bovenstaande bericht is ook "rooskleurig"

Zelfde probleem wat mede-tweaker heeft gehad.
Telefonisch zou ik 45 per maand betalen voor 1 jaar gedurende actie periode van 1 jaar, alleen de actie periode is begonnen op 2023 op een contract van starttijd 18 okt 2024.

Dus tijdens het verlengen hebben ze mij meedere keren gemeld dat het de 1e 3 maanden 40 euro is en daarna word het 45 euro, alleen tijdens mijn belletje van net kon de KPN medewerker zien dat 45 euro per maand was afgesproken maar dat ik over 3 maandem 63 euro ging betalen.

Ik voel me een beetje gescammed, als deze mede tweaker dit niet had gedeeld was ik er waarschijnlijk niet achtergekomen, KPN medewerker had mij nu contract vrij gemaakt en kan mij dan nu a.s dinsdag en "echt" aanbod doen, maar kans is nu groot dat ik ga overstappen.
Het is sowieso een bende qua administratie daar. Je kan online verlengen terwijl dat nog niet mag, wat je (telefonisch) afspreekt wordt niet in het nieuwe contract bevestigd. In m'n latere update gaf ik aan dat ik in mijnKPN minder ging betalen dan 45 en die tarieven zijn later ook telefonisch bevestigd. Nu is de laatste keer geen 27,50 afgeschreven maar iets van 38 euro. Misschien nog een verrekening van een of ander. In ieder geval minder dan de 45 euro die ik bereid ben te betalen, dus prima. En ik zit er ook geen jaar aan vast, omdat m'n vorige jaarcontract is afgelopen. Maar goed, gevalletje geluk want normaal krijg je dit niet voor elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joostdejonge123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 20:30
Even mijn ervaringen delen mbt verlenging KPN glasvezel (mocht het handig zijn voor iemand)

Ook ik heb gebruik gemaakt van de welbekende KPN kortingssite, daarbij in de veronderstelling dat mijn abonnement door zou lopen voor een jaar voor 45 euro per maand. Hierbij het contract uiteindelijk niet goed gelezen, waarin staat dat de "actiekorting eerste 12 maanden" stopt per 12 oktober 2023 (niet van uitgaande dat in een nieuw contract referentie wordt gemaakt naar een oude datum). Na ontvangst factuur van 70 euro heb ik vandaag uitgebreid contact gehad met de helpdesk, uiteindelijk een klacht ingediend, waarover ik vanavond ben teruggebeld. Mijn nieuwe contract wordt ontbonden, internetverbinding blijft (weliswaar tegen tarief zonder korting), maar ik heb volledig de vrijheid om per direct over te stappen naar een andere provider, of bij KPN een scherper tarief te bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-05 16:28
[...]

Zie jij de cashback in jouw CashbackXL-account staan? Bij mij niet, wat me doet vermoeden dat het niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 16:26
Srvv93 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Zie jij de cashback in jouw CashbackXL-account staan? Bij mij niet, wat me doet vermoeden dat het niet is gelukt.
Als hij er niet tussen staat, kan je toch een claim voor een gemiste cashback indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
Phoolie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Als hij er niet tussen staat, kan je toch een claim voor een gemiste cashback indienen?
Dat kan bij Pricewise helaas niet. "Voor deze webshop kun je geen claims indienen, deze worden niet behandeld."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 07:35
Voorheen was het mogelijk om na 1 jaar (de standaard was jaarcontract) te dreigen met opzeggen en vervolgens kreeg je een aanbod voor een nieuw jaarcontract met dezelfde korting als een nieuw abonnee.

Nu is het 1 of 2 jaar contract en een beetje korting als je belt (en blijft).

Vorig jaar heb ik opgezegd en vervolgens een nieuw abonnement op naam van een huisgenoot genomen. Hierdoor is hogere korting mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Srvv93 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:52:
Ja, met status "bevestigd".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 16:26
The Mechanic schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:37:
Voorheen was het mogelijk om na 1 jaar (de standaard was jaarcontract) te dreigen met opzeggen en vervolgens kreeg je een aanbod voor een nieuw jaarcontract met dezelfde korting als een nieuw abonnee.

Nu is het 1 of 2 jaar contract en een beetje korting als je belt (en blijft).

Vorig jaar heb ik opgezegd en vervolgens een nieuw abonnement op naam van een huisgenoot genomen. Hierdoor is hogere korting mogelijk.
Tijden veranderen, vroeger was Ziggo/Vodafone nog een trigger voor ze, maar die verliezen behoorlijk wat terrein. De enige 2 opties die er momenteel nog over blijven zijn, overstappen naar een andere aanbieder op het KPN netwerk, op de naam van een huisgenoot afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
blackd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Ja, met status "bevestigd".
Thanks, dan heb ik waarschijnlijk zelf iets niet goed gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 15:36
Ik heb nu privé een KPN glasvezel internet+tv abonnement en mobiel sim only. Ik wil echter overstappen naar zakelijk, alleen ik wil denk ik nog even wachten op BF.

Maar ik weet niet was slimmer is; het glasvezel abonnement verhuizen van privé naar zakelijk of privé internet+tv nu opzeggen (1 maand opzegtermijn?) en dan volgende maand met een BF actie een nieuw zakelijk abonnement nemen. Vervolgens het telefoonnummer overzetten van privé naar zakelijk.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Overstap van Ziggo Lite+tv start naar Kpn dsl+kpn tv, de eerste voorzichtige conclusie. Een aantal tegenvallers.

Deze week het pakket ontvangen, een experia v10 box en tv+ ontvanger. Modem aangesloten en werkt meteen. Deze staat op dezelfde plek als het modem van Ziggo. Bekabeld een prima verbinding maar de wifi is bizar slecht. Voorheen ook geen versterkers enkel het modem. Zelfs in de woonkamer zeer traag. Het v10 modem blijkt nogal antiek als ik hierop ga zoeken?
Tv van Kpn werkt goed, al vind ik de kijkervaring van Ziggo beter, kwestie van smaak.
Toch is bij de bestelling, die ik telefonisch bij het helpdesk heb gedaan, men niet helemaal eerlijk geweest. Men adviseerde 200mb te nemen omdat de actieprijs hetzelfde is en je altijd gratis kunt down- of opgraden binnen het pakket. Nou je kunt helemaal niet gratis downgraden. Als ik in mijnkpn de verbinding wil downgraden ga je €7,50 per maand meer betalen omdat je dan niet meer valt onder het actietarief. Bij Ziggo kun je wel altijd downgraden zonder extra kosten is mijn ervaring.

Vandaag toch maar eens met ze gaan bellen en eens zien wat ze hieraan kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door petertje30 op 01-11-2024 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:05
petertje30 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:12:
Bekabeld een prima verbinding maar de wifi is bizar slecht. Voorheen ook geen versterkers enkel het modem. Zelfs in de woonkamer zeer traag. Het v10 modem blijkt nogal antiek als ik hierop ga zoeken?
(…)
Nou je kunt helemaal niet gratis downgraden.
V10 is inderdaad een ouder modem, ik denk dat je geen Box 12 hebt omdat je lijn pair bonding heeft. Daar kan alleen V10 mee overweg. Nu had je dit bij Ziggo kennelijk niet nodig, maar overstappen wordt een stuk minder leuk als je ook qua wifi op de provider vertrouwt naar mijn mening. Met je eigen (mesh) wifi access points wissel je alleen het modem en blijft je wifi bereik altijd hetzelfde.

Het actietarief van KPN is vaak € 35 voor internet en TV, ongeacht welke snelheid. Ik heb dit zelf afgelopen jaar ook gehad. Het idee is dan om dat ná de kortingsperiode van 6-12 maanden te downgraden. Op dat moment ga je wel zeker minder betalen dan de hogere snelheid door laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
petertje30 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:12:

Toch is bij de bestelling, die ik telefonisch bij het helpdesk heb gedaan, men niet helemaal eerlijk geweest. Men adviseerde 200mb te nemen omdat de actieprijs hetzelfde is en je altijd gratis kunt down- of opgraden binnen het pakket. Nou je kunt helemaal niet gratis downgraden. Als ik in mijnkpn de verbinding wil downgraden ga je €7,50 per maand meer betalen omdat je dan niet meer valt onder het actietarief. Bij Ziggo kun je wel altijd downgraden zonder extra kosten is mijn ervaring.

Vandaag toch maar eens met ze gaan bellen en eens zien wat ze hieraan kunnen doen.
Ik begrijp je niet.
Je hebt gebruik gemaakt van een aanbieding van 35 Euro - ongeacht de snelheid.
Waarom dan downgraden?

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
@petertje30 De v10 moge wat ouder zijn maar is een prima modem/router (zegt ook het KPN forum). Hij draait hier stabiel in een studentenhuis/kamerverhuur pand met 10 kamers.

Het loont de moeite de WiFi situatie te bekijken. Denk spelen met kanaalkeuze en wifi analyser om te zien of er problematische kanalen in de buurt zijn. Mocht je dat doen maak dan een eigen topic aan in Netwerken .

[ Voor 10% gewijzigd door EricJH op 01-11-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Vanmiddag contact gehad met Kpn.
Het abonnement wordt aangepast naar 100mbit zoals gevraagd. Komende week sturen ze een monteur langs om het wifi probleem te bekijken en op te lossen. Een v10 modem wordt blijkbaar niet vaak meer uitgeleverd. De tv+ ontvanger heeft een update gekregen en werkt nu goed.
Kids geven aan dat de (bekabelde) internetverbinding beter is dan voorheen. Met name de playstation laadt de games sneller. Kan het zijn dat de dsl verbinding van Kpn of modem stabieler is dan bij Ziggo? Bij Ziggo hadden we wel al het zwarte gigabit modem.
In ieder geval fijn dat Kpn zelf actief meedenkt aan een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door petertje30 op 01-11-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 09:16
petertje30 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:11:
het zijn dat de dsl verbinding van Kpn of modem stabieler is dan bij Ziggo? Bij Ziggo hadden we wel al het zwarte gigabit modem
Bij ons was het verschil destijds (2020) tussen Ziggo (60/6 dacht ik) en DSL (100/30) enorm. De stabiliteit was veel beter, want het Ziggo modem (een wit ding, ben de naam ff kwijt) rebootte 3-4 keer per dag, ondanks 3x vervangen te zijn en alle kabels en stroom doorgemeten. Ook was de latency een stuk lager. En zoals ik al ooit eerder heb aangegeven, kregen we die 100 Mb/s met 3 personen niet dichtgetrokken. En bij 100% gebruik bij bv. een Steam download, kreeg VPN en videobellen gewoon netjes via de QoS voldoende bandbreedte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:07
Mijn internet only abo was contract vrij. Via MijnKPN kan je dan een verlengdeal krijgen.
Optie 1: 1 jaar verlengen en 3 maanden wel 5 euro korting 🥳
Optie 2: 2 jaar verlengen en 6 maanden wel 7,50 euro korting

Beetje mager, en dus maar even gebeld, want overstappen was ik niet echt van plan.
Kreeg meteen een betere deal:
Optie 1: 1 jaar verlengen en 6 maanden 7,50 korting
Optie 2: 2 jaar verlengen en 12 maanden 10 euro korting

Altijd bellen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

RandomNick schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:06:
Mijn internet only abo was contract vrij. Via MijnKPN kan je dan een verlengdeal krijgen.
Optie 1: 1 jaar verlengen en 3 maanden wel 5 euro korting 🥳
Optie 2: 2 jaar verlengen en 6 maanden wel 7,50 euro korting

Beetje mager, en dus maar even gebeld, want overstappen was ik niet echt van plan.
Kreeg meteen een betere deal:
Optie 1: 1 jaar verlengen en 6 maanden 7,50 korting
Optie 2: 2 jaar verlengen en 12 maanden 10 euro korting

Altijd bellen dus.
Klinkt nog steeds als een matige deal. Nu heb je geen addons, dus misschien kan het niet beter. Wat betaal je nu voor welke snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:07
Azqi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:11:
[...]

Klinkt nog steeds als een matige deal. Nu heb je geen addons, dus misschien kan het niet beter. Wat betaal je nu voor welke snelheid?
Ik was ook niet op zoek naar de allerbeste deal. Ik wilde even snel en makkelijk wat kosten reduceren. Helemaal niet geïnteresseerd in een overstap, alles loopt verder prima.

Heb alleen 100mb mbit & F-Secure en betaal de eerste 12 maanden 34,- daarna 44,-

Tevens nog 3 Youphone sim only abonnementen trouwens, die extra data krijgen vanwege de koppeling met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Iemand gebruik gemaakt van de actie voor een gratis console bij het afsluiten van een 2 jarig abonnement?
Mijn verbinding is 16-10 overgezet en ik zou na de opzegtermijn van 2 weken, een link krijgen voor het bestellen van de console (PS5 in mijn geval).
Vorige week al gebeld omdat de 2 weken voorbij waren, maar er werd verteld dat het abonnement administratief (?) later is ingegaan, en dat de link nog komt... Inmiddels weer een week verder, maar nog geen bericht.

Ben benieuwd of iemand al wel bericht heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

The Legend

*Plop*

Iemand nog actuele ervaring met het abo opzeggen en tegelijk een nieuwe aanvragen op naam van partner? Werkt dat?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 16:18
The Legend schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:40:
Iemand nog actuele ervaring met het abo opzeggen en tegelijk een nieuwe aanvragen op naam van partner? Werkt dat?
Een vriend van mij heeft dit op aanraden van mij gedaan (na het op Tweakers gelezen te hebben) en dat is gelukt. Andere naam en ander rekeningnummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert.v.w.
Keiran schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:00:
[...]
Een vriend van mij heeft dit op aanraden van mij gedaan (na het op Tweakers gelezen te hebben) en dat is gelukt. Andere naam en ander rekeningnummer.
Dat ga ik de volgende keer ook doen. Blijkbaar vindt KPN het beter om iemand die ze op extra kosten jaagt (beeindigen abo, daarna nieuw abo, alle spulen weer op- en versturen) een flinke korting te geven, dan aan een vaste klant die je niks extra kost als die nog een jaar blijft.
Rare jongens, die providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
robert.v.w. schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:21:
[...]

Dat ga ik de volgende keer ook doen. Blijkbaar vindt KPN het beter om iemand die ze op extra kosten jaagt (beeindigen abo, daarna nieuw abo, alle spulen weer op- en versturen) een flinke korting te geven, dan aan een vaste klant die je niks extra kost als die nog een jaar blijft.
Rare jongens, die providers.
Zelfs de aansluitkosten a 25e vallen buiten de kortingen dit jaar. KPN heeft teveel glasvezel overstappers die van nature komen aanwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:53
stormfly schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:52:
[...]

Zelfs de aansluitkosten a 25e vallen buiten de kortingen dit jaar. KPN heeft teveel glasvezel overstappers die van nature komen aanwaaien.
Valt mij ook op, voor mijzelf kan ik glasvezel 35/mnd voor 6 mnd, daarna 55/mnd doen, terwijl als ik bij ziggo blijf ik voor een jaarcontract ineens 69/mnd betaal ipv nu dat ik 40/mnd betaal, welp.. ik ben weg bij ziggo in ieder geval

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 07:04
Nieuwe 'blijven loont' aanbieding. Gratis soundbar bij 2 jaar verlenging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj4_MzKVGUyND85YragxDgtLbyg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FKTSZDe9arYhaMcskoDr89Bi.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robert.v.w.
Zilverdael80 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:56:
Leuk als je net een soundbar nodig hebt. In alle andere gevallen is de korting schrijnend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
robert.v.w. schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:38:
[...]

Leuk als je net een soundbar nodig hebt. In alle andere gevallen is de korting schrijnend laag.
Nog leuker, niet iedereen ziet die optie blijkbaar. Ik krijg die optie voor de soundbar niet eens te zien. Wel dus die 5 euro korting.

Misschien binnenkort eens de telefoon pakken en bellen. Echter heb ik weinig zin in die TV+ ellende, dus een nieuw abonnement zal 'm niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 11:44
[Afbeelding]
Ik gebruik nu een eigen router gebaseerd op het KPN netwerk, dan wissel in elke jaar tussen KPN, Budget of YF. Geen aanpassingen nodig en altijd de beste jaarkorting 🤘

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
krakendmodem schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:53:
[...]

Nog leuker, niet iedereen ziet die optie blijkbaar. Ik krijg die optie voor de soundbar niet eens te zien. Wel dus die 5 euro korting.

Misschien binnenkort eens de telefoon pakken en bellen. Echter heb ik weinig zin in die TV+ ellende, dus een nieuw abonnement zal 'm niet worden.
Bij de blijven loont verlenging krijg je die ook niet, je behoud dan je apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
[Afbeelding]
Beter als de 5 euro korting, daar kun je geen soundbar van kopen.

Hier overigens ook niet zichtbaar, enkel 6 maanden 7,50 korting bij 2 jaar verlengen.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 15-11-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:06
GeleFles schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:24:
Iemand gebruik gemaakt van de actie voor een gratis console bij het afsluiten van een 2 jarig abonnement?
Mijn verbinding is 16-10 overgezet en ik zou na de opzegtermijn van 2 weken, een link krijgen voor het bestellen van de console (PS5 in mijn geval).
Vorige week al gebeld omdat de 2 weken voorbij waren, maar er werd verteld dat het abonnement administratief (?) later is ingegaan, en dat de link nog komt... Inmiddels weer een week verder, maar nog geen bericht.

Ben benieuwd of iemand al wel bericht heeft gekregen?
Heb je inmiddels al wel een bericht voor de console gehad?

Mijn abo bij KPN is geactiveerd op 15-10 en 2 weken later op 30-10 kreeg ik de mail om de console te bestellen.
Die is vervolgens de volgende dag verzonden en heb ik 1-11 geleverd gekregen.
Betreft een PS5 console in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27
Kreeg een mail om te verlengen met 2jaar voor een coolblue €60,-

Ging dus maar even bellen en kreeg direct een aanbod om met 2 jaar te verlengen met 20 € korting voor de 1e 6 maanden en vervolgens 15 € korting voor de rest van het 1e jaar.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

morm schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:36:
[...]

Heb je inmiddels al wel een bericht voor de console gehad?

Mijn abo bij KPN is geactiveerd op 15-10 en 2 weken later op 30-10 kreeg ik de mail om de console te bestellen.
Die is vervolgens de volgende dag verzonden en heb ik 1-11 geleverd gekregen.
Betreft een PS5 console in mijn geval.
Ik heb nogmaals gebeld, daarna al snel de mail gekregen. Inmiddels de PS5 ook in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 11:55
[...]

Wil dit eigenlijk ook doen, is het een kwestie van huidig abbo opzeggen en dan de opzegtermijn uitzitten? Vervolgens na een paar dagen (als je de opzegdatum hebt) een nieuw contract aanvragen op de gegevens van je partner?

We betalen nu al jaren 62 euro per maand voor een simpel abbo, deze 'truc' scheelt ons 240 euro in een jaar. Wil graag bij KPN blijven vanwege de app op de LG televisie, geen ellende met een kastje naast de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 16:18
Zij hebben VDSL opgezegd en glasvezel aangevraagd. De nieuwe aanvraag was binnen 2 a 3 weken rond, waardoor ze een tijdje een dubbele lijn hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karbas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 22:29
[Afbeelding]
Ik krijg nu de mogelijkheid om te verlengen. Voor 1 jaar krijg ik dan de eerste 9 maanden 7,50 korting en daarnaast een jaar lang geen kosten voor ITV. Dan kom ik de eerste 9 maanden op 37,50 en de laatste 3 maanden op 45. In plaats van de 63 euro die ik nu zou betalen bij KPN.

Dat is toch mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Soz7v8u1ECj6vufIp7UU_v6SBDc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dyhgl4DFQaNZj5UVZzrtISAh.png?f=fotoalbum_large

Waar komen die verschillende aanbiedingen toch vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05 18:03
Ik lees eerder in de topic dat men cashback xxl en pricewise combineren om dubbele voordeel te verkrijgen. Hoe werkt dit? Of verwees cashback vroeger weleens naar pricewise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
A-Waxxx schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:59:
[...]

Hoe werkt deze constructie, dit zijn toch twee aparte websites?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
cl0udrado schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:30:
Hoe werkt deze constructie, dit zijn toch twee aparte websites?
Je navigeert naar CashbackXL, daar klik je op Pricewise en via Pricewise sluit je het abonnement af?

Je sluit op CashbackXL niks af, je wordt daar alleen doorverwezen naar websites waar je je aankopen kan doen.

Verder zal je het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar twee keer dezelfde vraag stellen binnen 3.5 uur stellen komt een beetje ongeduldig over.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 21-11-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cl0udrado
rens-br schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:46:
[...]

Je navigeert naar CashbackXL, daar klik je op Pricewise en via Pricewise sluit je het abonnement af?

Je sluit op CashbackXL niks af, je wordt daar alleen doorverwezen naar websites waar je je aankopen kan doen.

Verder zal je het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar twee keer dezelfde vraag stellen binnen 3.5 uur stellen komt een beetje ongeduldig over.
Dank voor je antwoord. Ik wou inderdaad mijn eerste reactie verwijderen, echter kan dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabooter01
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-04 10:23
Ik ben sinds 2020 klant bij KPN, "Hussel internet" 100 Mbit destijds voor €47,50, verder op zijn beloop gelaten. Door de jaren heen is de prijs verhoogd naar € 56,04. De snelheid is ook op een gegeven moment verhoogd naar 200 Mbit.
Toen ik al mijn abonnementen na aan het lopen was, kwam ik er achter dat ik dus al tijden veel te veel geld betaal voor een abonnement wat ik nu voor € 50,- zou kunnen afsluiten.

Dus ik bellen naar KPN, hopend op het bijstellen van huidig abonnement en een goede korting. Eerst biedt de medewerker me 12 maanden 10 euro korting aan voor het verlengen met 2 jaar. Vervolgens komt hij tot de conclusie dat júist omdat ik al zo lang een oud abonnement heb lopen, ik geen korting kan krijgen. Hij kan alleen huidig abonnement omzetten naar de nieuwe abonnement vorm (oftewel naar de € 50,- ipv € 56,02). Als ik hem zeg dat ik dat vreemd vind, schiet hij in een soort hautaine tirade over goede klantenservice en dat ik dan maar eerder had moeten bellen. Bizarre interactie... Misschien mijn eigen schuld omdat ik op de vrijdagavond heb gebeld😅

Misschien toch maar voor deze optie gaan:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Cabooter01 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:12:
Ik ben sinds 2020 klant bij KPN, "Hussel internet" 100 Mbit destijds voor €47,50, verder op zijn beloop gelaten. Door de jaren heen is de prijs verhoogd naar € 56,04. De snelheid is ook op een gegeven moment verhoogd naar 200 Mbit.
Toen ik al mijn abonnementen na aan het lopen was, kwam ik er achter dat ik dus al tijden veel te veel geld betaal voor een abonnement wat ik nu voor € 50,- zou kunnen afsluiten.

Dus ik bellen naar KPN, hopend op het bijstellen van huidig abonnement en een goede korting. Eerst biedt de medewerker me 12 maanden 10 euro korting aan voor het verlengen met 2 jaar. Vervolgens komt hij tot de conclusie dat júist omdat ik al zo lang een oud abonnement heb lopen, ik geen korting kan krijgen. Hij kan alleen huidig abonnement omzetten naar de nieuwe abonnement vorm (oftewel naar de € 50,- ipv € 56,02). Als ik hem zeg dat ik dat vreemd vind, schiet hij in een soort hautaine tirade over goede klantenservice en dat ik dan maar eerder had moeten bellen. Bizarre interactie... Misschien mijn eigen schuld omdat ik op de vrijdagavond heb gebeld😅

[...]
Switch naar een andere provider en daarna weer terug.
Met 2 jaar verlengen kost je altijd geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
Ik ben sinds deze week weer terug bij KPN glasvezel. Een verademing tot Odido moet ik zeggen. Ik heb de verbinding alleen direct aangesloten op mijn UniFi router en nu krijg ik van KPN een mail dat mijn modem nog niet is aangemeld. Weet iemand of dat later nog voor problemen gaat zorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 11:52
Ja, dan gaan ze op een gegeven moment steeds monteurs in proberen te plannen. Even 10 min de experiabox aansluiten is voldoende om daar vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
RadioAir schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:58:
Ja, dan gaan ze op een gegeven moment steeds monteurs in proberen te plannen. Even 10 min de experiabox aansluiten is voldoende om daar vanaf te komen.
Check. Dank! Was ik al een beetje bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Hij kan alleen huidig abonnement omzetten naar de nieuwe abonnement vorm (oftewel naar de € 50,- ipv € 56,02). Als ik hem zeg dat ik dat vreemd vind, schiet hij in een soort hautaine tirade over goede klantenservice en dat ik dan maar eerder had moeten bellen. Bizarre interactie...
Hij spreekt zichzelf tegen met deze slechte klantenservice! Ze zijn bij KPN vaker zo hautain over hun service, als argument dat de hoge prijs terecht is. Daar helpt alleen stemmen met de voeten tegen. Er zijn genoeg Black Friday aanbiedingen momenteel om even een jaartje naartoe over te stappen. De aanbieding die KPN momenteel heeft voor nieuwe klanten is niet erg sterk, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nu een Philips tv gratis bij 2 jaar als Black Friday deal. De Philips 43PUS8079/12 twv 429 euro.

Ik heb zelf verlengingsaanbod van:
- 7.50 euro voor 3 maanden bij 1 jaar
- 5 euro voor 12 maanden bij 2 jaar

Niet echt super.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem

[...]
De huidige abonnementen zijn goedkoper dan de oude Hussel abonnementen. Daarom betaal je nu wat meer. Je valt nog onder de oude Hussel constructie. Bij verlengen ga je met hetzelfde Hussel contract verder, je krijgt dan dat tientje korting (wat al meer is dan de 5 euro wat mij werd geboden voor drie maanden….)

Een nieuw abonnement is de nieuwe propositie en dan betaal je weer 50 euro voor die 200Mb. Totdat je weer die inflatiecorrectie etc. erover heen krijgt.

Overstappen dus, daar bespaar je het meeste mee. Bij youfone nu met blackfriday korting echt fors voordeliger. 200Mb voor 46 euro bijvoorbeeld. En de eerste 8 maanden 23 euro..voor dezelfde kpn verbinding. Tsja…

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 24-11-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:35
Ben sinds 10 november contract vrij bij kpn en overweeg over te stappen naar Odido omdat ze daar een aantrekkelijk aanbod hebben voor een 1 jarig contract.
8 maanden 30 euro en 4 maanden 70 euro voor een 1gb verbinding met tv en tv kastje.
Maar hoe zit het met de 1 maand opzeg termijn?
Kan ik zeggen dat als ik morgen bv een 1 jarig abonnement afsluit bij Odido dat deze over 30 dagen moet ingaan of kan dat ook wat eerder of wat later?
Of regeld Odido de eerst beschikbare datum dat het kan omdat zei ook voor me opzeggen met de overstap service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
taz3d_nl schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:50:
Kan ik zeggen dat als ik morgen bv een 1 jarig abonnement afsluit bij Odido dat deze over 30 dagen moet ingaan of kan dat ook wat eerder of wat later?
Of regeld Odido de eerst beschikbare datum dat het kan omdat zei ook voor me opzeggen met de overstap service?
Ervan uitgaande dat Odido via dezelfde glasvezellijn van KPN gaat leveren, is het het handigst om de overstapservice te gebruiken. Odido zal het KPN abonnement opzeggen en dan wordt de overstap over ongeveer een maand. Na de bestelling ontvang je van Odido een email om wat gegevens van je KPN abonnement door te geven. Daarna zul je van Odido de bevestiging en de overstapdatum horen. Tegelijkertijd stuurt KPN een bericht en sms met ‘wat jammer dat je gaat’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 13:50

JB

Cédric roelt!

Bolletje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:22:
Nu een Philips tv gratis bij 2 jaar als Black Friday deal. De Philips 43PUS8079/12 twv 429 euro.

Ik heb zelf verlengingsaanbod van:
- 7.50 euro voor 3 maanden bij 1 jaar
- 5 euro voor 12 maanden bij 2 jaar

Niet echt super.
Elk jaar weer dat zelfde gezever met "blijven loont" onzin. Heb je al gebeld? Ik mag ook weer verlengen...

Mijn boefje is liev!

• TheDuvel
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-05 10:09
kpn kan hier meer dan 1 gb leveren.
Budget thuis kan dat ook leveren.
En Youfone maar 200gb?

Terwijl het allemaal via kpn loopt.

En zou ik dan zonder internet zitten of hoeft dat niet?

[ Voor 19% gewijzigd door TheDuvel op 29-11-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Laatst online: 09-05 14:48
//RANT// Ik stap zo snel van de KPN over naar een andere provider!
Het gaat met de KPN goed, totdat er een verandering zoals een verhuizing plaatsvind. Bij ons hadden ze een fout gemaakt met de verhuisservice.
Dit zou kosteloos zijn, krijg ik op vrijdagmiddag laat een mail dat er vanwege opzegging een flink bedrag openstaat. Direct contact met de klantenservice opgenomen, deze bevestigde dat het niet klopte en verbond mij meteen door naar een andere afdeling....... vrijdagmiddag laat, dus waarschijnlijk VijMibo, verbinding verbroken.

De maandag erop wederom contact opgenomen met "klantenservice", wordt ik op dinsdag teruggebeld, wederom bevestiging dat de factuur niet klopt.
Moest wel eerst even de factuur betalen, want anders zou men het niet kunnen verrekenen. Deze had ik betaald, met de belofte dat de KPN dit per omgaande zou terugstorten.

Inmiddels is het drie weken later (ondertussen meerdere malen met de "klantenservice" gecommuniceerd) en nog steeds niet terugbetaald!!

De KPN is imho niet heel klantgericht en ik zou deze nooit meer als provider nemen! :(

// einde RANT//

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
BlauweAap schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:24:
//RANT// Ik stap zo snel van de KPN over naar een andere provider!
Het gaat met de KPN goed, totdat er een verandering zoals een verhuizing plaatsvind. Bij ons hadden ze een fout gemaakt met de verhuisservice.
Dit zou kosteloos zijn, krijg ik op vrijdagmiddag laat een mail dat er vanwege opzegging een flink bedrag openstaat. Direct contact met de klantenservice opgenomen, deze bevestigde dat het niet klopte en verbond mij meteen door naar een andere afdeling....... vrijdagmiddag laat, dus waarschijnlijk VijMibo, verbinding verbroken.

De maandag erop wederom contact opgenomen met "klantenservice", wordt ik op dinsdag teruggebeld, wederom bevestiging dat de factuur niet klopt.
Moest wel eerst even de factuur betalen, want anders zou men het niet kunnen verrekenen. Deze had ik betaald, met de belofte dat de KPN dit per omgaande zou terugstorten.

Inmiddels is het drie weken later (ondertussen meerdere malen met de "klantenservice" gecommuniceerd) en nog steeds niet terugbetaald!!

De KPN is imho niet heel klantgericht en ik zou deze nooit meer als provider nemen! :(

// einde RANT//
toon volledige bericht
als je denkt dat dit bij een andere provider beter gaat dan heb ik slecht nieuws voor je.

Kijk het even aan. Meestal verrekenen ze het bij de volgende maand. En probeer de bevestiging op de mail te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:47
Ik zie aan mijn factuur dat ik alweer 2 jaar bij KPN glasvezel zit.

Eerste jaar 35€ per maand.
Vorig jaar aanbieding ' je hoeft niets te doen' Blijven loont 45€ per maand.
Nu krijg ik een factuur van 48€ en ik zie dat mijn abonnement / korting inderdaad volgende maand voorbij is.

Wat is nu een interessante deal?

Ik heb alleen Internet + Online TV nodig (desnoods via nlziet.nl). Odido is een optie, KPN (via naam en reknr vriendin nadat ik zelf opzeg). Ziggo liever niet... mis ik nog opties die mogelijk interessant zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stenkate
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:02:
Ik zie aan mijn factuur dat ik alweer 2 jaar bij KPN glasvezel zit.

Eerste jaar 35€ per maand.
Vorig jaar aanbieding ' je hoeft niets te doen' Blijven loont 45€ per maand.
Nu krijg ik een factuur van 48€ en ik zie dat mijn abonnement / korting inderdaad volgende maand voorbij is.

Wat is nu een interessante deal?

Ik heb alleen Internet + Online TV nodig (desnoods via nlziet.nl). Odido is een optie, KPN (via naam en reknr vriendin nadat ik zelf opzeg). Ziggo liever niet... mis ik nog opties die mogelijk interessant zijn?
Je zou nog kunnen kijken naar Solcon (dochter van KPN) en Budget Thuis (volgens mij ook KPN stuff achter de schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 13:50

JB

Cédric roelt!

@Lord_Dain ik heb maar weer een jaartje verlengt tegen _geweldige_ korting... Meer losgepeuterd dan de "blijven loont" deal maar het is nog kansloos. Heb geen zin in dat overstapgeneuzel en KPN is (hier) gewoon rete stabiel op glas. Sinds T-Mobile aan hun GPON meuk is begonnen, ben ik daar (voor nu) klaar mee. Ging te vaak mis hier in de wijk. Ziggo laat ik ook links liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhH5V43QCzo0Vbz-83zb4f6UIYQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b1nrxNKQdNVAy6L3a1hDwPYn.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
JB schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:25:
@Lord_Dain ik heb maar weer een jaartje verlengt tegen _geweldige_ korting... Meer losgepeuterd dan de "blijven loont" deal maar het is nog kansloos. Heb geen zin in dat overstapgeneuzel en KPN is (hier) gewoon rete stabiel op glas. Sinds T-Mobile aan hun GPON meuk is begonnen, ben ik daar (voor nu) klaar mee. Ging te vaak mis hier in de wijk. Ziggo laat ik ook links liggen.

[Afbeelding]
Thanks, maar wat is nu je feitelijke nieuwe maandbedrag gemiddeld? 50,75€?

Snap je gedachten en weerstand tegen dat overzetten op nieuwe ISP. Echter kwam ik van Odido en dat was prima hier. Hoefde in mijn ASUS router alleen het vlan tag aan te passen en alles werkte. Dus minimale inspanning. Alleen dat pakket van KPN weer naar een PostNL punt brengen is gedoe.. :(

(en de vriendin uitleggen dat ze niet meer de KPN app gebruikt maar <insert nieuw ISP> app...).

Update:

Even zitten vergelijken: Odido is nog het meest interessant met bv. 400Mbps voor een jaar a 35 € per maand en na een jaartje over op een maandelijks opzegbaar contract 52,50€. Dat is dan de oplossing met de TV app dus hoef ik niet per sé nlziet aan te schaffen. Heb jaren 1Gbps gehad maar kom tot de conclusie dat het overkill is voor een 4persoons huishouden..

Alle 'budget' providers zijn voor 1 jaar prima maar daarna bar en boos duur...

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 02-12-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Lord_Dain schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:22:
[...]

Thanks, maar wat is nu je feitelijke nieuwe maandbedrag gemiddeld? 50,75€?

Snap je gedachten en weerstand tegen dat overzetten op nieuwe ISP. Echter kwam ik van Odido en dat was prima hier. Hoefde in mijn ASUS router alleen het vlan tag aan te passen en alles werkte. Dus minimale inspanning. Alleen dat pakket van KPN weer naar een PostNL punt brengen is gedoe.. :(

(en de vriendin uitleggen dat ze niet meer de KPN app gebruikt maar <insert nieuw ISP> app...).

Update:

Even zitten vergelijken: Odido is nog het meest interessant met bv. 400Mbps voor een jaar a 35 € per maand en na een jaartje over op een maandelijks opzegbaar contract 52,50€. Dat is dan de oplossing met de TV app dus hoef ik niet per sé nlziet aan te schaffen. Heb jaren 1Gbps gehad maar kom tot de conclusie dat het overkill is voor een 4persoons huishouden..

Alle 'budget' providers zijn voor 1 jaar prima maar daarna bar en boos duur...
toon volledige bericht
Je moet voor meer voordeel ook ieder jaar switchen. Of je betaalt meer. Een tweejaarlijks contract is zelden in jouw voordeel. Ik zit nu bij Budget en switch volgend jaar weer naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Azqi schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:20:
[...]

Je moet voor meer voordeel ook ieder jaar switchen. Of je betaalt meer. Een tweejaarlijks contract is zelden in jouw voordeel. Ik zit nu bij Budget en switch volgend jaar weer naar KPN.
Check. Ik zie dat alle 2 jarige contracten onaantrekkelijk zijn. 12 maanden ipv 8 maanden bij 1 jaar korting. Alsof ik niet kan hoofdrekenen... wat een grappenmakers daar zeg. KPN is zelfs belachelijk duur als ik nu zou opzeggen en opnieuw klant worden via vriendin. Jammer maar dan lijkt het toch Odido te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuvel
Ik zou overstappen van KPN naar Budget Thuis.
Bij de KPN zit ik tot 31 december 2024.
En bij Budget Thuis gaat nu mijn contract na aanpassing in op 02 januari 2025?

Zit in zonder internet die dagen?
Dus vanaf de jaarwisseling?

Ik gebruik een eigen Asus router bij de KPN.

Wat is jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

TheDuvel schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:02:
Ik zou overstappen van KPN naar Budget Thuis.
Bij de KPN zit ik tot 31 december 2024.
En bij Budget Thuis gaat nu mijn contract na aanpassing in op 02 januari 2025?

Zit in zonder internet die dagen?
Dus vanaf de jaarwisseling?

Ik gebruik een eigen Asus router bij de KPN.

Wat is jullie ervaringen?
Ik zat geen seconde zonder, bij dezelfde overstap.
Maar ik denk dat jij eerst KPN hebt opgezegd?
Dan krijg je een gat.

Je moet altijd overstappen met de overstapservice van de NIEUWE provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDuvel
Azqi schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:45:
[...]

Ik zat geen seconde zonder, bij dezelfde overstap.
Maar ik denk dat jij eerst KPN hebt opgezegd?
Dan krijg je een gat.

Je moet altijd overstappen met de overstapservice van de NIEUWE provider.
Dank voor je antwoord
Ik zat bij de Kpn en maak gebruik van overstapservice van Budget thuis .
Dus het lijkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48

IkWilbert

Het is mij!

Zit af en toe even te kijken op de verleng pagina (blijven loont).
3 weken was de aanbieding voor 1 jaar: 3 maand 5 euro korting.
Vorige week was het 6 maand 5 euro korting en nu kijk ik weer en is het 3 maand 7,50 euro korting. Veranderd elke keer haha.

Met blackfriday was de aanbieding ook niet echt de moeite waard.... wil graag bij kpn blijven. Zal begin volgend jaar nog eens bellen en kijken wat er dan mogelijk is.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuvel
De providers doen niks voor vaste klanten om ze te behouden.
De lijnen worden geknepen, inferieure kastjes en modems geleverd.
En de prijzen worden opgeschroefd.
Het is hier al eerder vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilonz
  • Laatst online: 00:05
Tip: Als je al klant bent met hussel kan je via /blijvenloont een verlenging aanvragen naar het nieuwe contract type door de url parameters te verwijderen.

Ik kreeg een 9 maand korting aangeboden op het jaarcontract.

Nog steeds niet een geweldig aanbod, maar scheelt wel wat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Xilonz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:41:
Tip: Als je al klant bent met hussel kan je via /blijvenloont een verlenging aanvragen naar het nieuwe contract type door de url parameters te verwijderen.

Ik kreeg een 9 maand korting aangeboden op het jaarcontract.

Nog steeds niet een geweldig aanbod, maar scheelt wel wat gedoe.
Normaal zijn voorstellen met 9 maanden korting voorbehouden aan een contractduur van 24 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilonz
  • Laatst online: 00:05
Azqi schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:03:
[...]

Normaal zijn voorstellen met 9 maanden korting voorbehouden aan een contractduur van 24 maanden.
Ja, 't is wel bijna een maand geleden dat ik dit afsloot zie ik. De korting is ook niet zo bijzonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIvnOOqlvE1VI1EosS7Q0C_VPXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBIH0auGDaHW2qifuOqLdefD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
ik kijk altijd alvast vooruit, deze pak ik nog niet maar voor de jaarlijkse overstappers is deze best aardig.
Bij Odido een soortgelijke maar dan ben je 30,- pm kwijt ook voor 6mnd bij een jaar abbo.
Overstappen loont altijd, en zoals ik al eerder aangaf, sluit je eigen modem aan op het ONT dan hoef je werkelijk niets in te stellen en enkel een kpn of odido profiel te kiezen in de modem (fritzbox 4060 b.v).
Tip: MAAK GEBRUIK VAN DE OVERSTAP SERVICE EN LAAT ALTIJD DE MONTEUR KOMEN OM DE ONT EN HET PROVIDERMODEM TE ACTIVEREN.
Kan nog maar eens gezegd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9dpdB_ywmqFbMJ2J_JH6whEff4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cdvGku8QN0CkHZFkqLYthORb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door merlin1201 op 11-12-2024 14:22 ]

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-05 15:22
Mijn jaar contract is alweer voldaan bij KPN, ik weet niet of ik van internet provider moet wijzigen.
Bij odido betaal je wel een een stuk minder voor 1 Gbit/s up/down dan bij KPN. Ik ga denk ik het opzeg lijn van KPN weer even bellen, kijken wat ze aanbieden.

Of had iemand al recent gebeld, en weet wat ze aanbieden?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Veli_kavlak schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:09:
Mijn jaar contract is alweer voldaan bij KPN, ik weet niet of ik van internet provider moet wijzigen.
Bij odido betaal je wel een een stuk minder voor 1 Gbit/s up/down dan bij KPN. Ik ga denk ik het opzeg lijn van KPN weer even bellen, kijken wat ze aanbieden.

Of had iemand al recent gebeld, en weet wat ze aanbieden?
Ik kan inmiddels verlengen, maar het verlengaanbod via de verlengshop is zeer mager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PykQZHSz_sKxkpxnsezv8OZ7Tz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSrQsURnkGJBuFsfsGSanZxq.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort maar eens bellen.

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-05 15:22
Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:12:
[...]

Ik kan inmiddels verlengen, maar het verlengaanbod via de verlengshop is zeer mager:
[Afbeelding]

Binnenkort maar eens bellen.
Dat is inderdaad heel mager.. ik ga ook bellen ja. En anders wordt het een overstap naar Odido
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud