KPN (voluit Koninklijke KPN N.V.) is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN complete telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN biedt wereldwijd wholesale-netwerkdiensten aan andere operators. Het bedrijf heette tot 1998 Koninklijke PTT Nederland NV en daarvoor Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie (afgekort PTT) en bevatte tot de afsplitsing van TNT Post in 1998 ook het nationale postbedrijf. Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in: • [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 • KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie • KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 • KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie • KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Terug naar Inhoudsopgave KPN biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van KPN. Het is mogelijk om een cashback van ~€10,- tot ~€60 aan te vragen via Cashback XXL. Verder zijn er kortingen te verkrijgen wanneer het abonnement gecombineerd wordt met de mobiele diensten. Terug naar Inhoudsopgave Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van KPN. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ik krijg dit:Azqi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Vergelijk je wel de ‘Blijf bij KPN’ prijzen met daarbij de blijf korting met de prijzen van nieuwe klanten bij Budget?
KPN
Internet 42,50
TV 12,50
Opnemen 4,99 (pas bij 2 boxen gratis)
Blijf Korting 5,00
Ik kom op 660.- en niet op 480 bij KPN.
Heb jij een andere berekening?
:fill(white):strip_exif()/f/image/JnN2SVXkqTGKIrJLV42LXf1f.png?f=user_large)
Andere aanbieding?
Nou de KPN verlengd site is ook slecht, oplichting. Contract kan ik ook niet cancelen want verlenging is niet te zien in het systeem. Morgen en overmorgen weer bellen.
Krijg ik te zien dat ik een aanbod krijg van €30 per maand voor 12 maanden, ik denk super, beter dan die 5€ voor 3 maanden.
/f/image/NjrvpGKQobXrE2XLCi0MQy9W.png?f=fotoalbum_large)
Ga ik akkoord, want meer kan je niet doen of zien, krijg ik contract per email na enkele minuten, is dat de korting van mijn oude contract die helemaal niet meegaat naar het nieuwe contract
. Maar dat kan je dus helemaal niet zien tijdens het verlengen, je krijgt alleen dit hierboven te zien en thats it.
Krijg ik te zien dat ik een aanbod krijg van €30 per maand voor 12 maanden, ik denk super, beter dan die 5€ voor 3 maanden.
/f/image/NjrvpGKQobXrE2XLCi0MQy9W.png?f=fotoalbum_large)
Ga ik akkoord, want meer kan je niet doen of zien, krijg ik contract per email na enkele minuten, is dat de korting van mijn oude contract die helemaal niet meegaat naar het nieuwe contract
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Tja ik zag alleen die 5,- en verder niet bekeken waar voor dat was.areyouben schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:56:
[...]
Hoe noemen ze die €5 korting op de factuur?
Was dus de combi met netflix en niet de combi met een mobiel
[ Voor 14% gewijzigd door merlin1201 op 11-07-2024 09:12 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:55:
Heeft KPN ergens afgelopen jaar nu ook de mogelijkheid van een échte verlengaanbieding? Ik heb er geen bericht van gehad, maar stuitte er op in Mijn KPN. Ik zit nu in mijn 2e jaarcontract waarbij ik vorig jaar via een flyer een aanbieding kreeg voor verlenging van m’n 1Gb hussel abo (1e jaar voor 35e en 2e jaar 49). Nu kon ik verlengen (abo loopt pas af begin december) voor weer een jaar 49 euro met 3 maanden 5e extra korting (dus 1e 3 maand 45e). Met dit soort aanbiedingen is het overstappen me het niet waard, eindelijk snappen ze het daar
Ik zat in het verkeerde topic, hier verder. Maar shit @tvdoc je hebt gelijk. Ik heb niet goed naar die datum gekeken achter de 12 maanden korting.tvdoc schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:30:
[...]
Hier is een apart topic voor: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2252936 dus je kunt daar beter de vraag stellen.
Maar reken er maar op dat je bij verlenging alleen de eerste 3 maanden die 5 euro korting krijgt, en de rest van het jaar het standaard tarief betaald, niet die 49 euro. Dit is te zien als je de pdf van de bestelsamenvatting download, daar staat de einddatum van je huidige korting in ( 12 maanden korting vanaf xx/xx/xxxx)
:strip_exif()/f/image/7KZbOeAqz9gCjYGEsVThZKQK.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat nu het einde van de actieperiode is, is me volstrekt onduidelijk. Is dat nu na 3 maanden na heden? Of 3 maanden na afloop van de originele 12 maanden korting? In beide gevallen is de aanbieding ruk natuurlijk.
Kan ik dat online annuleren ergens?
[edit]
Ik weet al waar mijn verwarring vandaan is gekomen. Hier wordt toch wel degelijk wat anders aangeboden of ben ik gek?
[ Voor 29% gewijzigd door The Legend op 07-08-2024 16:58 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Ah, herkenbaar. Dat heb ik nu ook. Contract liep oorspronkelijk tot 02-10-2024 (1Gbit internet + TV voor 45 p/m), maar na al dat geklooi uit m'n vorige posts staat de einddatum nu op 09-09-2024 en volgens m'n online omgeving ga ik de volgende tarieven betalen:The Legend schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:51:
[...]
Beetje late reactie, maar m’n contract is nu dus niet verlengd. Sterker nog, de einddatum van m’n contract ligt nu in het verleden (ergens in augustus). Ik kan dus ieder moment overstappen, maar ik krijg nu nog de korting die ik al had met daarbovenop de korting van de verlenging (3x5 euro) zónder dat m’n contract verlengd is. Als je begrijpt wat ik bedoel
Ik moet nu dus wel kijken wat ik vanaf december wil doen. Of een nieuw KPN abo op naam van m’n vriendin, of naar een andere aanbieder.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9UXgPQTLwKgZKIGdKfYpFNT9.png?f=user_large)
Het zal uiteindelijk wel niet, maar ik wacht het even af.
Nieuwe 'blijven loont' aanbieding. Gratis soundbar bij 2 jaar verlenging:
@Lord_Dain ik heb maar weer een jaartje verlengt tegen _geweldige_ korting... Meer losgepeuterd dan de "blijven loont" deal maar het is nog kansloos. Heb geen zin in dat overstapgeneuzel en KPN is (hier) gewoon rete stabiel op glas. Sinds T-Mobile aan hun GPON meuk is begonnen, ben ik daar (voor nu) klaar mee. Ging te vaak mis hier in de wijk. Ziggo laat ik ook links liggen.
Mijn boefje is liev!
Ja, 't is wel bijna een maand geleden dat ik dit afsloot zie ik. De korting is ook niet zo bijzonder.Azqi schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:03:
[...]
Normaal zijn voorstellen met 9 maanden korting voorbehouden aan een contractduur van 24 maanden.
ik kijk altijd alvast vooruit, deze pak ik nog niet maar voor de jaarlijkse overstappers is deze best aardig.
Bij Odido een soortgelijke maar dan ben je 30,- pm kwijt ook voor 6mnd bij een jaar abbo.
Overstappen loont altijd, en zoals ik al eerder aangaf, sluit je eigen modem aan op het ONT dan hoef je werkelijk niets in te stellen en enkel een kpn of odido profiel te kiezen in de modem (fritzbox 4060 b.v).
Tip: MAAK GEBRUIK VAN DE OVERSTAP SERVICE EN LAAT ALTIJD DE MONTEUR KOMEN OM DE ONT EN HET PROVIDERMODEM TE ACTIVEREN.
Kan nog maar eens gezegd worden.
Bij Odido een soortgelijke maar dan ben je 30,- pm kwijt ook voor 6mnd bij een jaar abbo.
Overstappen loont altijd, en zoals ik al eerder aangaf, sluit je eigen modem aan op het ONT dan hoef je werkelijk niets in te stellen en enkel een kpn of odido profiel te kiezen in de modem (fritzbox 4060 b.v).
Tip: MAAK GEBRUIK VAN DE OVERSTAP SERVICE EN LAAT ALTIJD DE MONTEUR KOMEN OM DE ONT EN HET PROVIDERMODEM TE ACTIVEREN.
Kan nog maar eens gezegd worden.
[ Voor 34% gewijzigd door merlin1201 op 11-12-2024 14:22 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik kan inmiddels verlengen, maar het verlengaanbod via de verlengshop is zeer mager:Veli_kavlak schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:09:
Mijn jaar contract is alweer voldaan bij KPN, ik weet niet of ik van internet provider moet wijzigen.
Bij odido betaal je wel een een stuk minder voor 1 Gbit/s up/down dan bij KPN. Ik ga denk ik het opzeg lijn van KPN weer even bellen, kijken wat ze aanbieden.
Of had iemand al recent gebeld, en weet wat ze aanbieden?
:strip_exif()/f/image/gSrQsURnkGJBuFsfsGSanZxq.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort maar eens bellen.
gerbenp schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:26:
https://www.overons.kpn/n...-vanaf-nu-netflix-cadeau/
KPN begint ook met een soort puntensysteem zoals bij Odido met extra pakketten.
Ik kan ESPN niet kiezen, die is greyed-out.
Ik heb het net geprobeerd; Bij het koppelen krijg je de melding dat extra lid niet kan en dat deze bij verder gaan wordt ontkoppelt.jurjen_g schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:31:
[...]
Is dat wel zo? Toen ik nog bij KPN zat heb ik mijn bestaande Netflix Premium account op een gegeven moment ook via KPN combi voordeel laten lopen, en het enige dat wijzigde was de betaalgegevens. In mijn Netflxaccount kon ik gewoon alles wat bij Netflix Premium hoort?
Dit was wel tot een klein jaar geleden, inmiddels zit ik niet meer bij KPN.
Ik kan nu inderdaad ook kiezen, maar waarom geen ESPN?
:strip_exif()/f/image/GLMh1bF7me2hqV1f35uqtRsx.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Waarschijnlijk moet je ook TV in je abonnement hebben zitten, maar dat heb ik dus niet. Slaat natuurlijk nergens op want ESPN kun je ook via een App bekijken, net als Netflix. Maar Netflix heb ik al met een extra account, dus dat zou vervallen als ik Netflix via KPN ga afnemen. M.a.w., ik heb niets aan dit combi voordeel, want ook 1Pasword heb ik al, gewoon gratis via een app in iOS.
:strip_exif()/f/image/GLMh1bF7me2hqV1f35uqtRsx.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Waarschijnlijk moet je ook TV in je abonnement hebben zitten, maar dat heb ik dus niet. Slaat natuurlijk nergens op want ESPN kun je ook via een App bekijken, net als Netflix. Maar Netflix heb ik al met een extra account, dus dat zou vervallen als ik Netflix via KPN ga afnemen. M.a.w., ik heb niets aan dit combi voordeel, want ook 1Pasword heb ik al, gewoon gratis via een app in iOS.
[ Voor 31% gewijzigd door PatrickC op 08-02-2025 14:53 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Bij Spotify kun je, als je een Premium-account hebt, (eenmalig?) overstappen op een Basic-abonnement, maar of dat ooit kan wanneer je je account via KPN hebt geregeld, is me compleet onduidelijk.mad-dog schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:38:
[...]
Nee, alleen Premium en Family zijn beschikbaar. Voor de andere varianten zul je bij Spotify zelf moeten zijn.
:strip_exif()/f/image/pDqcdg9udzowAQdqS0RII3Ks.png?f=user_large)
Ooit was er nog een prijsvoordeel om het bij KPN af te sluiten, maar volgens mij zie ik nu dezelfde prijs bij Spotify en KPN. Ik ben dus nog op zoek naar de route hoe het Premium-account over te hevelen van KPN naar Spotify zelf en daarna naar Basic. Zou het kunnen?
Toevallig zie ik dit nog wel staan bij mijn verleningsaanbod:mad-dog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:59:
[...]
Wanneer heb je dat contract dan afgesloten? Want de de 43,50 voor 200mbit is pas sinds 31 maart van dit jaar(voor nieuwe en verlengende klanten) , daarvoor was het gewoon 50. Je zit volgens mij de werkelijkheid heel erg te verdraaien
Als je het contract dus hebt afgesloten voor 31 maart had je gewoon bekend moeten zijn met de geldende tarieven(dat heet informatieplicht)
:strip_exif()/f/image/JQKKMJgE7haK0M6qrfgb7rsG.png?f=user_large)
Waarom biedt KPN nu bij nieuwe abo's 9 maanden én 12 maanden voor 35.00 euro aan (beide 2 jarig-abo), wtf?
Als ik mijn abonnement via de website probeer te verlengen dan zie ik dat ik niet dezelfde maandprijs krijg als nieuwe klanten. De basisprijs voor internet voor nieuwe klanten is € 52,50 en ik betaal € 54,23:
/f/image/Za7O4vjlDTZGZA2u4iqJiEZL.png?f=fotoalbum_large)
KPN houdt dus vast aan de eerder gedane indexatie als ik mijn abonnement wil verlengen. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is gebeurd. Is dit nieuw of ligt het aan mij?
/f/image/Za7O4vjlDTZGZA2u4iqJiEZL.png?f=fotoalbum_large)
KPN houdt dus vast aan de eerder gedane indexatie als ik mijn abonnement wil verlengen. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is gebeurd. Is dit nieuw of ligt het aan mij?
Oh, sorry. Heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.mad-dog schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:17:
[...]
Niet. Een contract is een contract. En zoals eerder al vermeld, dit is niet het juiste topic daarvoor. Kan een mod deze verplaatsen?
Via social was het niet mogelijk, dus heb ik gebeld... volgens de beste meneer geeft hun systeem 2 verschillende verbindingen aan. Het systeem denkt dat ik nog op DSL zit ipv glas.

Ik krijg nu voor dezelfde prijs 200 Mbit. En ze sturen een nieuwe FTU op, want dat moet volgens het systeem.
Ik krijg nu inderdaad dezelfde kortingen. Voor 1 jaar, 7,50 euro op 6 maanden.Roog1317 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:14:
[...]
Ik heb 12 maanden 10 euro korting gekregen op mijn 1 gbit glasvezel abonnement (zonder TV) met een verlenging van 24 maanden.
edit:
ze hanteren nu wel je huidige abbo maandprijs waar ze de korting op berekenen, zo lijkt
ze hanteren nu wel je huidige abbo maandprijs waar ze de korting op berekenen, zo lijkt
[ Voor 30% gewijzigd door JB op 21-11-2025 11:39 ]
Mijn boefje is liev!
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
• [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
/f/image/C0cBrVLnyE3rAPd1DI2JNNoE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pEdKBCTYKWNdRKXFvrRk6fuk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vzU8N53c706by2pEK7Iz3uqo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dyhgl4DFQaNZj5UVZzrtISAh.png?f=fotoalbum_large)