Acties:
  • +5 Henk 'm!

KPN is op dit moment de grootste telefoonprovider in Nederland, KPN (De Koninklijke PTT Nederland N.V.) is ontstaan uit de privatisatie van het staats bedrijf PTT.
In 1994 stelde PTT (KPN) in Nederland als eerste het GSM-netwerk (GPRS,2G) open. Klanten zijn sindsdien mobiel bereikbaar.

Terug naar Inhoudsopgave

Op dit moment biedt KPN 2 soorten abonnementen (Diensten) aan.
KPN sim only en abonnementen

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van KPN.

KPN biedt 3 sim only contracten aan, maandelijks opzegbaar, 1 jarig en 2 jarig.
Omdat prijzen van sim only op dit moment constant veranderen, is er besloten deze tijdelijk hier niet te plaatsen. Dus wil je de actuele prijzen van Sim only hebben, ga naar KPN sim only.

Middels KPN Hussel kan je voordeel oplopen met tot €7,50 korting per sim only en icm met KPN thuis € 5,- Entertainmentkorting voor verschillende diensten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K4MreY-6jmYIGYoNaPWHbAwcio=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7GHhrJ1w3xMFT6JXZpYVb3kb.png?f=user_large
Wil je meer informatie over KPN Hussel ga naar KPN Hussel.

Heb je nog het oudere KPN compleet, dan kan je genieten van voordelen die oplopen met verdubbeling van je bundels en zelfs korting tot 5 euro per maand op je abonnement.
KPN Compleet
Wil je meer informatie over KPN compleet ga naar KPN compleet.

KPN EU Informatie

Voor meer informatie over de EU ga naar de website van KPN.

Wil je weten welke roaming partners KPN in het buitenland heeft en of je daar 4 of 5G kunt gebruiken? Klik dan hier .
Dit document is samengesteld door @ikbenjoeri . Wil je daar aanvulling aan geven met eigen ervaring klik dan hier in dit google formulier om een bijdrage te leveren met in welke land je op welk netwerk 4 of 5G hebt.

Op 4 februari 2013 is het 4G van KPN officieel aangezet in Amsterdam, klanten van KPN zijn zonder meerprijs toegelaten op het nieuwe 4G-netwerk van KPN.

KPN heeft 2G-netwerken op 900 en 1800 MHz, Op het 3G netwerk zet KPN de 900 en 2100 MHz in. 4G (LTE) zet KPN in op de 800, 1800 en 2600 MHz licenties.

Bij het opzetten van het 4G netwerk heeft KPN ingezet om eerst 4g uit te rollen met/op 800 MHz, dit had KPN gedaan om een zo breed mogelijke dekking te genereren.
Sinds 2015/2016 heeft KPN ingezet op het gaan combineren van de banden 800 MHz + 1800 MHz (2CA) waardoor snelheden tot 225 Mbit/s gehaald kunnen worden, 2016/2017 is KPN zich meer gaan inzetten op het combineren van het 800 MHz + 1800 MHz + 2600 MHz (3CA) waardoor snelheden tot 300 Mbit/s gehaald kunnen worden.
Sinds 2019/2020 zet KPN de 800MHz, 900MHz, 1800MHz, 2100MHz en 2600MHz (en nog een 2600Mhz op een andere band) frequenties in. Hierbij is is 4CA en 5CA mogelijk waarbij een theoretische snelheden van 500 Mbit/s mogelijk is.

Standaard heeft het 800MHz band het beste bereik, terwijl de 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit).

Op het 5G Netwerk wordt er op dit moment alleen nog uitgezonden op het 700MHz frequentie.

Hier is een kleine overzicht van de frequenties/banden die worden uitgezonden op het KPN netwerk:
2G4G5G
Band820 / 8 / 32 / 3 / 1 / 728
Frequentie900 Mhz800 / 900 / 1400 / 1800 / 2100 / 2600 Mhz700 Mhz

Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl.

Terug naar Inhoudsopgave

Sinds 2016/2017 is KPN begonnen met het aanbieden van Voice over LTE voor haar klanten, ook wel VoLTE genoemd wat niks minder betekend dan bellen over het 4G netwerk van KPN.
In 2016/2017 kon je nog alleen 4G bellen van KPN klant naar KPN klant. Sinds de zomer van 2017 kun je nu ook naar klanten van Vodafone bellen over het 4G netwerk, dit betekend dat de gesprekskwaliteit beter is dan van 4G naar 3G te bellen.
KPN 4G Bellen

Als je als KPN klant VoLTE wil hebben heb je een Samsung, iPhone of Huawei telefoon nodig.
De link in deze sectie kun je zien welke modellen er ondersteunt worden van de 3 merken.

Sinds 2019 ondersteunt KPN VoWIFI (bellen over wifi), mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd. Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 3G om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk. Mobiel via wifi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar wifi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is.

Let op! 4G bellen wordt nog niet ondersteund in het buitenland.

Wil je meer informatie over VoLTE, ga dan naar de website van KPN. Wil je meer informatie over VoWIFI, ga dan naar de website van KPN.

Terug naar Inhoudsopgave

KPN Dekking 4G

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van KPN.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van KPN. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur mij dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.015-01-2018Topic aangemaakt
V1.116-01-2018VoLTE/ Vowifi kopje toegevoegd
V1.225-05-2018Nieuwe Tarieven
V1.309-09-2018Nieuwe Tarieven en kopje KPN en EU aangepast
V1.427-07-2020OP opgefrist en aangepast
V1.520-04-2021KPN Hussel informatie toegevoegd
V1.604-08-2022KPN Roaming partners toegevoegd,met dank aan @ikbenjoeri
V1.710-09-2023Opfrissing OP en toevoeging van Netwerk Tabel

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 38% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-09-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een mooi bedrijf. Ik ben ook wel benieuwd welke stap ze gaan maken met 5G.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3x3 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:09:
Een mooi bedrijf. Ik ben ook wel benieuwd welke stap ze gaan maken met 5G.
Me to, maar meer in het algemeen benieuwd wat 5G ons gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie. Dit topic gaat alleen over mobiele abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Zit momenteel op een abonnement wat twee jaar terug 10gb was, in de tussentijd is verhoogd naar 25gb en door Compleet verdubbeld is naar 50gb. Dit inclusief Spotify Premium voor 33 euro, 2-jarig abonnement inmiddels afgelopen dus mag verlengen.

Maar nu kan ik dus voor hetzelfde geld 50gb houden maar dan zonder Spotify, of 9 euro minder gaan betalen maar dan hou ik slechts 20gb.

Zal het nog helpen om te bellen voor een betere deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 13:59
yoekel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:28:
Zit momenteel op een abonnement wat twee jaar terug 10gb was, in de tussentijd is verhoogd naar 25gb en door Compleet verdubbeld is naar 50gb. Dit inclusief Spotify Premium voor 33 euro, 2-jarig abonnement inmiddels afgelopen dus mag verlengen.

Maar nu kan ik dus voor hetzelfde geld 50gb houden maar dan zonder Spotify, of 9 euro minder gaan betalen maar dan hou ik slechts 20gb.

Of niks doen en houden wat je hebt, je hoeft niet perse te verlengen. Bij KPN verlies je de kortingen niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yoekel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:28:

Je kan altijd even bellen om te kijken wat ze je kunnen, bieden ze je niks beters aan zou ik ik wat je nu hebt gewoon behouden.

Ben benieuwd wat ze eventueel voor je kunnen beteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Jassy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Of niks doen en houden wat je hebt, je hoeft niet perse te verlengen. Bij KPN verlies je de kortingen niet.
Ah dank voor die bevestiging, ik had in mijn hoofd zitten dat kortingen wel zouden verlopen, maar mijn eerste factuur na afloop van contract was inderdaad nog hetzelfde qua kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

vr6-only

Blub Blub

Voor de geinteresseerden. Vanaf maandag 5 februari beginnen ze met het ombouwen aan de volgende site: https://www.google.com/ma...@52.5098614,6.0020946,12z

Dit is de eerste site waar KPN het nieuwe concept van mobiele sites bouwen toepast. Zeer vergelijkbaar met T-Mobile opstellingen, dus RRH achter de antenne, glas omhoog en enkel korte jumper kabels.

Na woensdag zal de site het volgende doen:
- 3G op de bekende frequenties (900 en 2100);
- 4G op 800, 1800 en 2600 FDD (2100 ready).

Ik rijd daar dagelijks langs op de A28. Zal is lustig op Speed testen

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
vr6-only schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:54:
Voor de geinteresseerden. Vanaf maandag 5 februari beginnen ze met het ombouwen aan de volgende site: https://www.google.com/ma...@52.5098614,6.0020946,12z

Dit is de eerste site waar KPN het nieuwe concept van mobiele sites bouwen toepast. Zeer vergelijkbaar met T-Mobile opstellingen, dus RRH achter de antenne, glas omhoog en enkel korte jumper kabels.

Mijn werkplek heeft volledig zicht op die zendmast. Kan vanaf maandag/dinsdag wel eens een testje uitvoeren, ben benieuwd. Zit op Hanzeland, vrijwel direct naast het station.

Dacht dat die mast al wel 2600 deed trouwens?

KPN is wel veel bezig in Zwolle momenteel. Ook de straten liggen op veel plekken in de stad de grond open om de DSL lijntjes te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

krakendmodem schreef op zondag 4 februari 2018 @ 01:20:
[...]
Mijn werkplek heeft volledig zicht op die zendmast. Kan vanaf maandag/dinsdag wel eens een testje uitvoeren, ben benieuwd. Zit op Hanzeland, vrijwel direct naast het station.

Dacht dat die mast al wel 2600 deed trouwens?

KPN is wel veel bezig in Zwolle momenteel. Ook de straten liggen op veel plekken in de stad de grond open om de DSL lijntjes te upgraden.
Momenteel niet voor zover ik het begrepen heb. Tevens zit 3G hoger in de mast met eigen antennes. Dat gaat ook allemaal weg, vandaar de drie dagen.

En wat betreft VDSL zijn ze al tijden bezig in Zwolle, maar ze naderen nu het centrum. Dat is wat dichter op elkaar en vandaar dat het beter opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
vr6-only schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:54:

Heb je inzicht in de planning van KPN?

Ik ben benieuwd wanneer deze 3G only mast wordt omgebouwd... alle providers incl Tele 2 hangen erin maar KPN alleen met 3G 2100.... Met als gevolg dat dit de enige provider is zonder bereik.

https://goo.gl/maps/zrsJqQ3f5KL2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Jassy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:10:
[...]

Heb je inzicht in de planning van KPN?

Ik ben benieuwd wanneer deze 3G only mast wordt omgebouwd... alle providers incl Tele 2 hangen erin maar KPN alleen met 3G 2100.... Met als gevolg dat dit de enige provider is zonder bereik.

https://goo.gl/maps/zrsJqQ3f5KL2
Ik heb helaas geen inzage in de planning. Wel kan ik even navraag doen of er überhaupt een aanvraag loopt voor deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
vr6-only schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb helaas geen inzage in de planning. Wel kan ik even navraag doen of er überhaupt een aanvraag loopt voor deze site.
Dat zou fijn zijn. Ik zit met 2 abos nu elders maar we willen heel graag naar KPN omdat we dan op alle gewenste plekken goed bereik hebben. Met de andere providers moeten we ook consessies doen, alleen kpn heeft overal bereik, behalve thuis dus... Wifi bellen zou ook wel prima zijn maar dat is helaas nog niet uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
KPN vernieuwt de prepaid bundels. Een deel van de belbundels verdwijnt en de internetbundels worden goedkoper. Ook zijn er in de onbeperkt en zorgeloos internetbundels tegenwoordig ook minuten inbegrepen.

Weet iemand hier toevallig of prepaid nu ook officieel 4G toegang krijgt? En of de snelheid van de onbeperkt bundel omhoog gaat?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Zit er zelf al ruim 4 jaar, maar vind de kwaliteit en dienstverlening wel goed. Maar het missen van een internetbundel die onbeperkt is zit ik te overwegen om naar T-mobile of Tele2 te gaan daar waar ik 50GB toch vaak opkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Jassy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Dat zou fijn zijn. Ik zit met 2 abos nu elders maar we willen heel graag naar KPN omdat we dan op alle gewenste plekken goed bereik hebben. Met de andere providers moeten we ook consessies doen, alleen kpn heeft overal bereik, behalve thuis dus... Wifi bellen zou ook wel prima zijn maar dat is helaas nog niet uitgerold.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat er bij mijn verre collega's (VolkerWessels Telecom) geen aanvraag loopt. Wel kon hij melden dat in 2008 de 3G aanvraag is gestart en dat het in 2010 is gerealiseerd. Het betreft een oude "Orange" site.

Maar wellicht dat de andere partner van KPN (Allinq) wel een aanvraag heeft. Dat kunnen zij helaas niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
vr6-only schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:22:
[...]

Ik heb vandaag te horen gekregen dat er bij mijn verre collega's (VolkerWessels Telecom) geen aanvraag loopt. Wel kon hij melden dat in 2008 de 3G aanvraag is gestart en dat het in 2010 is gerealiseerd. Het betreft een oude "Orange" site.

Maar wellicht dat de andere partner van KPN (Allinq) wel een aanvraag heeft. Dat kunnen zij helaas niet zien.
Thanks voor het navragen! Teleurstellend om te horen dat bij jullie in elk geval niks in de planning staat. Dan is het hopen op WiFi bellen dit jaar zodat er binnen in elk geval bereik is om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jassy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:23:
[...]

Thanks voor het navragen! Teleurstellend om te horen dat bij jullie in elk geval niks in de planning staat. Dan is het hopen op WiFi bellen dit jaar zodat er binnen in elk geval bereik is om te bellen.
Heb je al eens een dekkingsklacht ingediend? Mogelijk dat KPN gaat kijken of er wat geregeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
krakendmodem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:17:
[...]

Heb je al eens een dekkingsklacht ingediend? Mogelijk dat KPN gaat kijken of er wat geregeld kan worden.
Op dekkingsklachten wordt laconiek gereageerd als "Ach, dan valt u in de 1% die geen dekking heeft". Als je dan de opmerking maakt dat alle andere providers prima te ontvangen zijn inclusief Tele 2 (!) dan haalt men de schouders op. Vanuit die reactie zou ik principieel niet naar hun moeten gaan maar de dekking op andere plekken en compleet voordelen zijn mij een stuk belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ondertussen zelf onderzoek gedaan naar de vernieuwde Prepaid bundels. Ik zag in een winkel een nieuwe poster hangen met de boodschap dat KPN prepaid Internet nu nog sneller is (2mb/s). Aangezien de andere bundel allang een maximale snelheid van 14,4Mbit hebben, ga ik er dus vanuit dat het hier de verhoogde snelheid van de onbeperkt online bundel betreft.

Helaas krijgen prepaid klanten (officieel) nog geen toegang tot het 4G netwerk voor spraakoproepen en dataverbinding (alhoewel het voor een aantal Fixed size databundels al bekend is dat 4G data stiekem wel aan te zetten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31
timmie1 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:18:
Ondertussen zelf onderzoek gedaan naar de vernieuwde Prepaid bundels. Ik zag in een winkel een nieuwe poster hangen met de boodschap dat KPN prepaid Internet nu nog sneller is (2mb/s). Aangezien de andere bundel allang een maximale snelheid van 14,4Mbit hebben, ga ik er dus vanuit dat het hier de verhoogde snelheid van de onbeperkt online bundel betreft.

Helaas krijgen prepaid klanten (officieel) nog geen toegang tot het 4G netwerk voor spraakoproepen en dataverbinding (alhoewel het voor een aantal Fixed size databundels al bekend is dat 4G data stiekem wel aan te zetten is).
Goed nieuws dat prepaid internet sneller wordt. Daarmee is onbeperkt online nu eindelijk voldoende snel voor je dagelijkse gebruik. De oude versie vond ik net iets te traag om goed bruikbaar te zijn.

Het blijft opvallend dat geen officiele 4G toegang wordt geboden, al of niet gekoppeld aan een snelheidscap bij onbeperkt online. Mogelijk vragen ze zich nog af welke prijs daar tegenover moet staan. Als je 4G prepaid op de niet officiele manier activeert, dan krijg je maandelijks vooraf een waarschuwings SMS dat je 4G bundel wordt vernieuwd op datum ... Als de bundel verlengd is, dan mis je geen beltegoed. De dienst is nu dus nog gratis en werkt goed. Nadeel is wel dat je na activatie van 4G niet meer de onbeperkt online bundels kan activeren.

Kan het niet zijn dat KPN net als bij Vodafone You met prepaid data bundels komt waar 4G al bij in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Maar zal de prijs hetzelfde blijven? Indien dat zo is, dan is het opzich een prima deal. Zeker als dat onbeperkt blijft. Nu zit ik na m'n bundel op 64kbps snelheid te surfen...

Op 2Mbit kan ik op zich prima leven. Ik zit tegenwoordig véél meer op de Wi-Fi dan eerst eigenlijk. Heb thuis en op m'n werk snelle Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
krakendmodem schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:50:
[...]

Maar zal de prijs hetzelfde blijven? Indien dat zo is, dan is het opzich een prima deal. Zeker als dat onbeperkt blijft. Nu zit ik na m'n bundel op 64kbps snelheid te surfen...

Op 2Mbit kan ik op zich prima leven. Ik zit tegenwoordig véél meer op de Wi-Fi dan eerst eigenlijk. Heb thuis en op m'n werk snelle Wi-Fi.
Nee, de prijs wordt 9,99. Maar dan heb je ook belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 15:59
Heb momenteel al lange tijd meerdere abo's gehad van Telfort; elke keer verlengd ;) dus op het KPN netwerk...

Nu ben ik me meer en meer gaan richten op goede VoLTE ondersteuning voor toekomstige telefoons die ik zal kopen en/of bezitten. Ik kijk naar telefoons die het vanuit de hard en software (stock of custom Android, maakt nu even niet uit) out-of-the-box VoLTE support hebben ingebouwd.
Dan blijft SIM-kaart en dus provider support over...

Jammer dat Oneplus telefoons hier buiten vallen voor VoLTE support volgens KPN...
wellicht veel vragen en/of "zeuren" misschien? zou dat helpen?

Ik weet dat ik Telfort abo heb maar het gaat hier in mijn geval om KPN netwerk (Telfort of niet) en mijn wens voor VoLTE support in toekomstige telefoons voor mij. Daarom denk ik dat ik dit in KPN Mobiel kan/mag posten.
Excuus als dit toch het verkeerde topic is.

[ Voor 40% gewijzigd door mindwarper op 07-02-2018 18:47 . Reden: andere volgorde & extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Hier vind je de toestellen die VoLTE kunnen bij KPN en die eventueel later ook VoWiFi doen:

https://www.kpn.com/4g/bellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jassy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:45:
Hier vind je de toestellen die VoLTE kunnen bij KPN en die eventueel later ook VoWiFi doen:

Het gekke is: mijn iPhone belt wel over 4G van KPN, maar mijn huidige Samsung S8 weer niet. Die schakelt meteen weer terug naar 3G.

Overigens merk ik in de kwaliteit 3G/4G 0 verschil met HD Voice. Het maakt me dus niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 08:14
Jassy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:45:

Op die pagina zie ik ook deze zin:
KPN komt in 2017 met Videobellen via 4G.
Heeft iemand dit al aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:26

Ik had KPN gevraagd op Twitter, maar ze geven aan dat er niks bekend is. Heb je misschien een foto of iets dergelijks van de poster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Pilovali schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Ik had KPN gevraagd op Twitter, maar ze geven aan dat er niks bekend is. Heb je misschien een foto of iets dergelijks van de poster?
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15oeyd1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Weet je ook vanaf wanneer dat beschikbaar is? Op de site van KPN staat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Ah, ik kreeg een SMS met deze link: https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Maar daar zie ik niet die 2Mb/s voorbij komen.

Zou dat nog van jaren terug zijn, toen de snelheid van 384kbps naar 2Mbps ging?

Opzicht niet eens hele rare prijzen met die belbundels. Nog steeds aan dure kant, maar wel wel goedkoper

[ Voor 29% gewijzigd door krakendmodem op 12-02-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Het gekke is: mijn iPhone belt wel over 4G van KPN, maar mijn huidige Samsung S8 weer niet. Die schakelt meteen weer terug naar 3G.

Overigens merk ik in de kwaliteit 3G/4G 0 verschil met HD Voice. Het maakt me dus niet zoveel uit.
Top @Jassy , @krakendmodem Dit stond ook in de OP beschreven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
dutchnltweaker schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Top @Jassy , @krakendmodem Dit stond ook in de OP beschreven ;) .
Dan snap ik je niet helemaal? Waar staat dat in de OP? Als je dat linkje naar de KPN site bedoeld, daar staat dan dat de S8 4G bellen wel ondersteunt.

Of ik lees ergens compleet overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 00:24:
[...]

Dan snap ik je niet helemaal? Waar staat dat in de OP? Als je dat linkje naar de KPN site bedoeld, daar staat dan dat de S8 4G bellen wel ondersteunt.

Of ik lees ergens compleet overheen.
In de OP staat: Wil je meer informatie over VoLTE, ga dan naar de website (link in de tekst website) van KPN.

Op die site zie je welke Samsung, Apple en Huawei toestellen ondersteunt worden, dit zijn de enige merken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 20:16
Ik weet het is toekomst kijken maar wat zal het gaan doen zullen abonnementen duurder worden of zullen prijzen dalen?
En zullen bestaande abonnementen mogen mee profiteren van wijzigingen of enkel de nieuwe abonnementen? (glazen bol kijken ik weet het maar ben benieuwd naar jullie ideeën)
Ik kan verlengen en ben dan toch net wat voordeliger uit maar omdat ik ook benieuwd ben of er veel zal veranderen de komende 2 jaar vraag ik mij af of vast zetten slim is 8)

[ Voor 62% gewijzigd door Roos79 op 14-02-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het is een flinke teleurstelling dat KPN die snelheden en 3g only handhaaft. Zelfs het personeel van de Primafoon vertrouwde erop dat de snelheid van 'onbeperkt online' omhoog zou gaan. Waarom die poster dan nu is neergezet is mij nu ook een raadsel. De prijzen van de overige internetbundels(met name €10 Ipv €16 voor 1GB, maar nog steeds 3G 14,4Mbit!) en de tarieven van losse eenheden zijn wel wat meer marktconform geworden, maar ik denk dat maar heel weinig KPN prepaid klanten internet per MB afrekenen of überhaupt bellen.

Erbij genomen dat de internetverbinding tegenwoordig geen 128kbit meer is maar 40kbit, maakt dat KPN prepaid met onbeperkt bundel niet interessant meer is. Vroeger kon je namelijk nog steeds fatsoenlijk tunein of Spotify streams ontvangen en normaal synchroniseren met de WhatsApp servers, nu krijg ik vaak een error dat er geen verbinding is... :(

• krakendmodem
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:41:
[...]

In de OP staat: Wil je meer informatie over VoLTE, ga dan naar de website (link in de tekst website) van KPN.

Op die site zie je welke Samsung, Apple en Huawei toestellen ondersteunt worden, dit zijn de enige merken op dit moment.
En op die site staat dat een Samsung Galaxy S8, het toestel wat ik momenteel gebruik, 4G bellen ondersteunt. Wat ik dus ook al eerder aangaf.

Alleen doet mijn S8 dat dus niet. Bij bellen gaat ie terug naar 3G. Terwijl Bellen via 4G wel ingeschakeld is.

Druk ik vervolgens mijn simkaart in mijn "oude" iPhone 6s, dan belt die iPhone wel over 4G.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit waarom deze Samsung s8 niet over 4G kan bellen.

• krakendmodem
timmie1 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:56:
Het is een flinke teleurstelling dat KPN die snelheden en 3g only handhaaft. Zelfs het personeel van de Primafoon vertrouwde erop dat de snelheid van 'onbeperkt online' omhoog zou gaan. Waarom die poster dan nu is neergezet is mij nu ook een raadsel. De prijzen van de overige internetbundels(met name €10 Ipv €16 voor 1GB, maar nog steeds 3G 14,4Mbit!) en de tarieven van losse eenheden zijn wel wat meer marktconform geworden, maar ik denk dat maar heel weinig KPN prepaid klanten internet per MB afrekenen of überhaupt bellen.

Erbij genomen dat de internetverbinding tegenwoordig geen 128kbit meer is maar 40kbit, maakt dat KPN prepaid met onbeperkt bundel niet interessant meer is. Vroeger kon je namelijk nog steeds fatsoenlijk tunein of Spotify streams ontvangen en normaal synchroniseren met de WhatsApp servers, nu krijg ik vaak een error dat er geen verbinding is... :(
Even hierop inhaken.

De 3G snelheden van 14.4Mbit zijn ruim voldoende voor een prepaid klant. Een prepaid klant zal waarschijnlijk ook minder geld kwijt zijn dan iemand met een abonnement. Bij T-Mobile prepaid zit ook gewoon een cap van 15Mb op prepaid internet. Ik snap het probleem dus niet zo.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3654290547.png

Dit haal ik momenteel op 3G. Hier kun je prima mee uit de voeten lijkt mij. Het brakke 4G netwerk van Vodafone komt momenteel hier niet hoger dan 10Mbit met dezelfde latency als KPN op 3G.

En die 128kbps wordt hier gewoon gehaald. Het is niks, maar nog steeds 2x sneller dan een KPN abonnement die na overschrijden van de bundel naar 64kbps gaat. Dan is prepaid 3G ineens snel.

Mocht KPN die 2Mbit wel gaan hanteren, dan zullen er vast en zeker mensen gaan overstappen, zeker bij onbeperkt. Met twee Mbit is muziek streamen geen probleem en internetten ook niet. Probleem is dan wel dat KPN er minder op kan vangen dan een abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 15-02-2018 00:44 ]

• timmie1
krakendmodem schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:40:
[...]

Even hierop inhaken.

De 3G snelheden van 14.4Mbit zijn ruim voldoende voor een prepaid klant. Een prepaid klant zal waarschijnlijk ook minder geld kwijt zijn dan iemand met een abonnement. Bij T-Mobile prepaid zit ook gewoon een cap van 15Mb op prepaid internet. Ik snap het probleem dus niet zo.
Het probleem is niet de normale snelheid. Het probleem is dat er tussen 16 en 19 /7en 9 vaak überhaupt geen data doorkomt via 3G op een drukke plek als een centraal station of drukke straat. De dienst is dan niet bruikbaar. Terwijl ik dat ding juist rond die tijd nodig heb, er gaat dan nogal eens wat mis op het spoor. Kpn 4G werkt dan nog prima.

Een prepaid klant is ook een klant. Een Prepaid klant wil ook een werkende dienst en de mogelijkheid voor hogere snelheid als het nodig is hebben. En nee, een Prepaid klant is niet goedkoper uit. 1GB Prepaid voor €16,00 is duurder dan een abonnement.
[afbeelding]

Dit haal ik momenteel op 3G. Hier kun je prima mee uit de voeten lijkt mij. Het brakke 4G netwerk van Vodafone komt momenteel hier niet hoger dan 10Mbit met dezelfde latency als KPN op 3G.

En die 128kbps wordt hier gewoon gehaald. Het is niks, maar nog steeds 2x sneller dan een KPN abonnement die na overschrijden van de bundel naar 64kbps gaat. Dan is prepaid 3G ineens snel.

Mocht KPN die 2Mbit wel gaan hanteren, dan zullen er vast en zeker mensen gaan overstappen, zeker bij onbeperkt. Met twee Mbit is muziek streamen geen probleem en internetten ook niet. Probleem is dan wel dat KPN er minder op kan vangen dan een abonnement.
Ik haal sinds een paar maanden maximaal ongeveer 45kbit in plaats van 128kbit. Om over de upload nog niet eens te hebben. De 64kbit radiostreams die ik tot voor kort gebruikte doen het niet meer. De 32kbit streams werken voor 3 seconden, waarna ze een halve minuut bufferen. Retourgeluid via VoIP in messenger apps komt niet meer aan. WhatsApp berichten worden pas na enkele minuten verstuurd. Driekwart van de apps geeft aan geen internetverbinding te hebben. Het lijkt dus eerder alsof de snelheid omlaag is gegaan naar 64kbit of lager.

En zelfs als ik die 128kbit wel zou binnenkrijgen... De 128kbit onbeperkt bundel stamt nog uit de Hi-tijd. Content en Apps worden rap zwaarder, zelfs WhatsApp. Ze hadden de snelheid best kunnen verdubbelen tot 256kbit voor betere ervaring, er zullen amper mensen overstappen vanwege onbeperkt 256kbit maar het maakt het voor huidige gebruikers zoveel beter.

Tevens, ja, ik ben het met je eens dat Vodafone 4G vaak geen 4G waardige snelheden toont. Maar ja, het is tot nu toe altijd wel bruikbaar geweest en ze hebben redelijke prijzen en grote Prepaid databundels. 5GB 4G met 30min en onbeperkt SMS voor €20 is zeker niet duur voor Prepaid en goed te doen.

• krakendmodem
Ik ken weinig prepaid klanten die echt veel internetten, dan ben je met een Sim only veel goedkoper uit. En daar stuurt KPN dan ook op.

Over het algemeen werkt het hier prima. Maar er zal zeker verschil in zitten qua locatie. Ik zit in Noord en oost Nederland en daar werkt het vaak prima. Natuurlijk wat anders dan de randstad.

Wat ik bedoel met "goedkoper uit zijn": KPN verdient weinig op die prepaid klanten. Hier heeft hebben ook 3 van de 5 een prepaid kaartje, die bellen maar 1 keer per halfjaar. De rest gaat allemaal via de Wi-Fi.

Er zullen natuurlijk zat prepaid gebruikers zijn die willen internetten. Maar dat een is klein percentage tov postpaid.
[...]

Even hierop inhaken.

[afbeelding]

Het is wel zo dat je met Kpn prepaid toegang hebt tot alleen 3G, bij T-Mobile prepaid heb je wel toegang tot 4G ook al is de cap 15mbps je haalt deze snelheid overal, zelf getest en ook in het buitenland goed 4G roaming bereik en overal 15mbps goed haalbaar.
Zelf voor 3 euro per dag unlimited data in Nederland en 650mb in de eu gebruikt en werkt super tot nu toe.

Natuurlijk zijn er nog andere bundels, maar als ik dus prepaid moet aanraden zou ik kiezen voor T-Mobile op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
dutchnltweaker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Het is wel zo dat je met Kpn prepaid toegang hebt tot alleen 3G, bij T-Mobile prepaid heb je wel toegang tot 4G ook al is de cap 15mbps je haalt deze snelheid overal, zelf getest en ook in het buitenland goed 4G roaming bereik en overal 15mbps goed haalbaar.
Zelf voor 3 euro per dag unlimited data in Nederland en 650mb in de eu gebruikt en werkt super tot nu toe.

Natuurlijk zijn er nog andere bundels, maar als ik dus prepaid moet aanraden zou ik kiezen voor T-Mobile op dit moment.
Bij de KPN klantenservice beweren ze wel dat je toegang tot 4G hebt. Heeft er iemand misschien een speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

Crossposten is niet toegestaan

[ Voor 92% gewijzigd door The Wizard op 18-02-2018 19:05 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

[...]

[afbeelding]

64Kb/s is waardeloos inderdaad dat had ik uiteindelijk ook met T-mobile buiten bundel, maar een webpagina openen of reisinformatie opzoeken kon er al niet mee.

Met 2Mb/s kun je prima muziek streamen over 4G. Een lichte videostream zou ook moeten kunnen.

Zelf heb ik een *onbeperkt* abbo van Robin Mobile waar 4 MB/s beloofd wordt over 4G van KPN en had ik net deze resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3662945707.png
4Mb/s is genoeg eigenlijk voor alle mogelijke toepassingen die ik mij kan voorstellen op een telefoon. Zelfs om 720p video te streamen. En de rappe latency en het goede bereik van 4G zorgt ervoor dat het veel fijner is dan 14,4Mbs 3G ooit was.

Met 'onbeperkt' 2mb/s internet bij KPN lijkt mij het moeilijk worden voor KPN om nog databundels te verkopen. Internetten gaat er prima mee, muziek ook. Alleen voor HD video is het net niet toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
babybox schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:00:
Zit momenteel bij t-mobile maar heb de welbekende problemen met iphone X Problemen met gesprekken, anderen horen mij heel slecht. iphone is 4x vervangen door Apple

https://www.google.nl/sea...46...0i19k1.0.1VzXMIdWhds

ik kan en wil weg naar of KPN of vodafone Twee vragen hierover

1. Zijn er minder problemen te verwachten met vodafone of met kpn met bellen ?

2. Wie heeft de beste 4G dekking? dus niet snelheid ? ik hecht meer aan dekking dan aan snelheid eerlijk gezegd
1: Het werkt prima. Beide providers kun je prima mee bellen. Ik heb trouwens geen iPhone X, maar hoor er ook geen klachten over.

2: KPN heeft naar mijn mening betere dekking. Mocht je eens geen 4G hebben, dan is er altijd nog 3G wat véél beter bereik heeft dan Vodafone.

Ook werkt KPN 4G net wat vloeiender dan als ik VF 4G vergelijk. Latency ligt bij KPN lager.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 17-02-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Michie23 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Bij de KPN klantenservice beweren ze wel dat je toegang tot 4G hebt. Heeft er iemand misschien een speedtest?
Via 4G op KPN prepaid haal ik ongeveer 20 tot 25 Mbp/s. Ter vergelijking haal ik op een abonnement op dezelfde plaats meer dan 100 Mbp/s in hetzelfde toestel. Officieel werkt het dus niet op KPN prepaid, maar niet officieel wel. Ook voor hun mvno’s hebben ze het wel al officieel aan moeten zetten op prepaid. Bij bijvoorbeeld AH-mobiel (op KPN net met Telfort als tussenpersoon) kan je 4G aanzetten voor 4,- euro per maand, of voor 2,50 per maand als je een databundel koopt.

Ondanks dat het officieel niet werkt kan je wel op KPN prepaid 4G aanzetten bij de niet onbeperkte databundels. Zoals eerder gemeld door via SMS de tekst “4G aan” naar 1266 te sturen. Tot nu toe ging er bij mij geen tegoed af. De 4G bundel verlengt maandelijks automatisch. Let op: het werkt niet als je een onbeperkt online bundel aan hebt staan. Wat ik ook sindsdien merk is dat ik een foutmelding krijg als ik onbeperkt online wil activeren samen met 4G. Dat lukt niet.

Wat dit betreft vind ik KPN een domme provider dat ze niet officieel 4G aanbieden op prepaid. Op een aantal plaatsen is 3G overbelast. Je dwingt nu prepaid klanten om daar toch 3G te gebruiken. En dat juist nu providers hun 3G frequenties bij voorkeur voor 4G zouden willen gaan inzetten. En waarom zou een betalende prepaid klant niet op maximale snelheid mogen internetten en dus als een gek een bundel tegen meerprijs bij moeten kopen. Ook die opties mist KPN. De 1GB bundel is het maximum. De concurrentie biedt op prepaid ook 2GB en 3GB bundels. Maar goed, al zit er op 4G een snelheidscap bij prepaid, dan nog is die snelheid en dekking veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:03
3x3 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:25:
[...]
Zelf heb ik een *onbeperkt* abbo van Robin Mobile waar 4 MB/s beloofd wordt over 4G van KPN en had ik net deze resultaten:
[afbeelding]
4Mb/s is genoeg eigenlijk voor alle mogelijke toepassingen die ik mij kan voorstellen op een telefoon. Zelfs om 720p video te streamen. En de rappe latency en het goede bereik van 4G zorgt ervoor dat het veel fijner is dan 14,4Mbs 3G ooit was.
Is dat tegenwoordig niet 5 Mbit? Volgensmij ben je daar naar overgezet, als ik je speedtest zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

WiseDise schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:25:
[...]

Is dat tegenwoordig niet 5 Mbit? Volgensmij ben je daar naar overgezet, als ik je speedtest zo zie.
Yes dat is het.
Gek dat deze MVNO van KPN geen meer informatie over die snelheidsupdate heeft gegeven. In december zijn ze bij het Junior Abbonnement van 2Mb/s naar 4Mb/s gegaan. In Januari van kpn 3G naar 4G.

Nu zie ik in de printscreen in mijn eigen topicstart van [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie dat ze nu 5Mb/s aanbieden bij Junior.

Voor €20 p/m vind ik Robin Mobile een fijne 'Unlimited' provider op het KPN Netwerk.
Een stuk fijner dan tele2 waar ik ook gebruik van heb gemaakt. Het mooiste van KPN is dat ze een 4G dekking hebben van in de 70% waar KPN met haar dekking dicht bij de 97% zit.

Afbeeldingslocatie: https://www.4gdekking.nl/wp-content/uploads/2018/01/180118-tele2-stats.png
Tele2

Afbeeldingslocatie: https://www.4gdekking.nl/wp-content/uploads/2018/01/180118-kpn-stats.png
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
3x3 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Yes dat is het.
Gek dat deze MVNO van KPN geen meer informatie over die snelheidsupdate heeft gegeven. In december zijn ze bij het Junior Abbonnement van 2Mb/s naar 4Mb/s gegaan. In Januari van kpn 3G naar 4G.

Nu zie ik in de printscreen in mijn eigen topicstart van [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie dat ze nu 5Mb/s aanbieden bij Junior.

Voor €20 p/m vind ik Robin Mobile een fijne 'Unlimited' provider op het KPN Netwerk.
Een stuk fijner dan tele2 waar ik ook gebruik van heb gemaakt. Het mooiste van KPN is dat ze een 4G dekking hebben van in de 70% waar KPN met haar dekking dicht bij de 97% zit.

[afbeelding]
Tele2

[afbeelding]
KPN
Weet niet of het kaartje van Tele2 helemaal klopt, maar ik woon en werk in Noord en Oost Nederland en daar is de dekking wel wat minder dan de rest van het land als ik dat kaartje moet geloven. Zit wel een deel van waarheid in, er zijn complete dorpen hier waar 4G van tele2 compleet afwezig is. En tele2 maar klagen dat iedereen op 3G van T-Mobile blijft hangen en de verbindingen afknijpen.

KPN heeft hier qua dekking prima voor elkaar. Doet niet onder aan Tmobile. Alleen de snelheid ligt gemiddeld wat lager. En dat boeit me niet zo.

Denk eraan om bij KPN te verlengen met 20GB bundel voor 22 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
krakendmodem schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:48:
[...]

Denk eraan om bij KPN te verlengen met 20GB bundel voor 22 euro per maand.
24 euro per maand toch als je compleet bent voor een 2 jaar contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Roos79 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:54:
[...]

24 euro per maand toch als je compleet bent voor een 2 jaar contract?
Klopt 24 euro voor compleet.

Was 22 euro maar dat is inmiddels dus al verhoogd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
krakendmodem schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Klopt 24 euro voor compleet.

Was 22 euro maar dat is inmiddels dus al verhoogd :z
Het was zelfs meer als 24 euro (ik dacht 26 euro oid) en is sinds november pas 24 euro dus waar ie die 22 euro vandaan haalt?

[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 25-02-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Roos79 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Het was zelfs meer als 24 euro (ik dacht 26 euro oid) en is sinds november pas 24 euro dus waar ie die 22 euro vandaan haalt?
Ik kan verlengen. Maar dan had ik het verkeerde bedrag in gedachten.

De laatste keer dat ik keek was het (dacht ik 24 euro).

Zal straks eens de pc aanzetten. Heb de app momenteel niet op de telefoon staan...

Edit: is inderdaad 24 euro. Hoe ik bij die 22 kwam... zal dan inderdaad van voor november zijn geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 25-02-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik had toestel kosten erin verwerkt zitten dus ws al een tijdje bezig met de prijzen vandaar dat ik weet dat het afgelopen jaar geen 22 euro geweest is enkel hoger rijpad in november is het gezakt naar lager.
In september was het 26,50 voor 2 jaar en 28 voor 1 jaar dat weet ik omdat toen toestel kosten verwijdert konden worden bij mijn abonnement.
Maar door de lange wacht tijden gebeurde dat pas in november en toen waren de prijzen gezakt en kreeg ik na gezeur de nieuwe prijzen die nu nog gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik kijk alleen naar sim only. Vergeten te vermelden. Toestel heb ik al en kan nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
krakendmodem schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:21:
Ik kijk alleen naar sim only. Vergeten te vermelden. Toestel heb ik al en kan nog wel even mee.
Ik bedoel ook sim only maar ik denk dat je naar de verkeerde heb gekeken hij zit nu op zijn laagst sinds maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
De enige nog mogelijk interessante bundel (*143#) op deze steeds treuriger wordende en zogenaamd verbeterde pagina is in prijs verhoogd van 7,50 tot 8,99.

Twintig procent extra winst dankzij het aloude, beproefde recept van koppelverkoop met ongevraagde belminuten. Kassa!

Gelukkig is het gras elders groener.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Met de beltarieven van 35 cent per minuut kan het ook een keertje uit om even te bellen. Opzich geen rare move.

En bij die andere providers mag je vervolgens hopen op een beetje service, mocht de aanvraag van de zogenaamde "gratis" mb's weer misgaan.

Indien KPN de snelheid nog iets omhoog zou krikken, dan is het interessant product voor een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb voor mijn jongste express de laagste simonly genomen.
icm compleet is dat 8.50€ zonder data
Dankzij de compleet kan je data gewoon overzetten vanaf onze eigen bundels.

De data stopt als het op is, ik had (stiekem) verwacht dat je naar de 64kbit zou gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
FreshMaker schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:03:
Ik heb voor mijn jongste express de laagste simonly genomen.
icm compleet is dat 8.50€ zonder data
Dankzij de compleet kan je data gewoon overzetten vanaf onze eigen bundels.

De data stopt als het op is, ik had (stiekem) verwacht dat je naar de 64kbit zou gaan :+
Dat is alleen als je al een data bundel had en niet als je er geen een heb natuurlijk :)
Dat geld eigenlijk bij alle providers zo als ik een beetje rond snuffel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Er gaat wel meer mis op dat gebied, dus viel te proberen ;)

paar maanden geleden voor de grap mijn oudste op de laatste dag, mijn restant data verzonden om 22u
Had hij 20GB tegoed ... in het laatste uur :+

de volgende dag had hij 30GB ipv de 'normale' 10GB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 11:18
zou mooi zijn als de heren van 4gmasten.nl weer eens een KPN update zouden willen/kunnen plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
We kunnen het altijd lief vragen aan @The_Wireless_Guy :)

Ben vooral erg benieuwd naar de 2100 MHz masten. Liever een week later met deze masten dan nu zonder. Weet niet wanneer KPN voor het laatst zijn masten aan het Antenneregister heeft doorgegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Balance schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:27:
We kunnen het altijd lief vragen aan @The_Wireless_Guy :)

Ben vooral erg benieuwd naar de 2100 MHz masten. Liever een week later met deze masten dan nu zonder. Weet niet wanneer KPN voor het laatst zijn masten aan het Antenneregister heeft doorgegeven.
Ik ga van de week weer download doen, dan zal ik Tele2 en KPN doen. Even geduld dus!

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben door m'n bundel heen maar niet teruggezet in snelheid.

Ben ik even gebruik van gaan maken :+

Bekijk mijn resultaat van de Speedtest! Hoe snel is jouw internetverbinding? http://www.speedtest.net/my-result/a/3692238624

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3692238624.png

Deze test was in huis, hemelsbreed schat ik een 700 meter van de mast af.

Ik zit wel goed denk ik. Ben benieuwd naar die 2100Mhz toevoeging en wat voor snelheden er dan uitkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 27-02-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Vandaag een positieve ervaring op Utrecht CS met KPN tijdens de spits (zo rond 08:15). Tijdens het reizen zet ik vaak een radiostream aan waardoor mijn iPhone de dataverbinding open houdt. Vaak val ik dan ergens op Utrecht CS terug naar 3G, waarna de stream begint te haperen zodra je een trein in stapt. Zo ook vandaag.
Maar dit keer forceerde ik m'n iPhone om te verbinden met 4G, en wat denk je? Volle bak bereik, en 50Mbps download in de trein op het perron. Dit was vroeger wel anders. Zou er iets veranderd zijn op Utrecht Centraal? (@The_Wireless_Guy? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ging je verbinding ook terug naar 3G zonder een dataverbinding open te hebben staan? Of bleef je dan wel op 4G?

Ik heb trouwens mijn KPN Sim Only verlengt. Voor 8,50 extra van 4GB naar 20GB. Krijg die 4GB wel op meestal, aan 20GB kan ik wel weer even vooruit :)

Zeker ivm met Compleet en het kunnen heen en weer schuiven van MB's naar een Mobiel internet SIM (voor laptop/tablet) is ideaal dan.

De andere providers hadden geen betere deal. En ivm met Compleet toch nog vrij goedkoop itt andere providers.

Morgen eens bellen om te checken of alles goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

theblindman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:47:
Vandaag een positieve ervaring op Utrecht CS met KPN tijdens de spits (zo rond 08:15). Tijdens het reizen zet ik vaak een radiostream aan waardoor mijn iPhone de dataverbinding open houdt. Vaak val ik dan ergens op Utrecht CS terug naar 3G, waarna de stream begint te haperen zodra je een trein in stapt. Zo ook vandaag.
Maar dit keer forceerde ik m'n iPhone om te verbinden met 4G, en wat denk je? Volle bak bereik, en 50Mbps download in de trein op het perron. Dit was vroeger wel anders. Zou er iets veranderd zijn op Utrecht Centraal? (@The_Wireless_Guy? ;))
Loopt een multi-operator project voor de stationshal maar die is voorzover ik weet nog niet af. Ik weet niet of de sporen onderdeel zijn van dit project. In het Antenne registere staan wel 2 rondstralers op 4G 1800 van KPN op 0 meter hoogte die sinds 8 januari 2018 actief zouden zijn. Daar zou je wel eens profijt van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik sta op een parkeerplaats bij een 4G800 mast. Nu heb ik twee telefoons met KPN 4G erop en toen kwam ik opeens met de gedachte om op beide telefoons een speedtest te starten. :+

Van de ongeveer 60Mb doen die er te halen was kreeg mijn S8 er ongeveer 35Mbit binnen, en de A5 2016 er 25Mb down :P

Een enkele test op beide telefoons laat ongeveer 60Mb zien. Dat de snelheid op zo'n mast zo snel inzakt had ik niet verwacht eigenlijk ;). Nu vreet speedtest ook behoorlijk wat data, maar dan nog. Dan is 4G+ een behoorlijke verbetering.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 03-03-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3x3 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Yes dat is het.

[afbeelding]
Tele2

[afbeelding]
KPN
Kaart van Tele2 is deels weer achterhaald, best wel lastig in te schatten bij Tele2 want de ene keer gaat het bijbouwen van locaties sneller dan andere maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
dutchnltweaker schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Kaart van Tele2 is deels weer achterhaald, best wel lastig in te schatten bij Tele2 want de ene keer gaat het bijbouwen van locaties sneller dan andere maanden.
Dit is de 4G only dekking van Tele2. Als je de lichtpaarse en donkerpaarse delen bekijkt, dan ziet de dekking er wel wat beter uit. Mijn ervaring is dat je bij Tele2 ook in de lichtpaarse gebieden 4G dekking hebt met een beetje normaal ontvangend toestel. Daarnaast heb je dan ook nog de aanvulling van de roaming op het netwerk van T-Mobile voor terugval naar 2G en 3G. Met 3G-900 van T-Mobile is ook best goed te werken als het ergens niet druk is.

4G+ dekkingskaart Tele2 per 5 maart 2018:

Dekkingskaart Tele2

@3x3 Bij het Tele2 kaartje wat jij laat zien hebben ze voor het gemak alleen alle zeer goed bedekte stukken van Tele2 weergegeven. De stukken met redelijk tot goede dekking zijn uit de kaart geknipt zoals je ziet. Ook daar heb je gewoon dekking.

Ter vergelijking de huidige KPN 4G+ dekkingskaart:

Dekkingskaar KPN 4G

Let even op dat beide kaarten de 4G+ (dus LTE Advanced) dekking weergeven. Bij Tele2 is nagenoeg het gehele netwerk op 4G+ ingericht. Merk dan ook op dat bij Tele2 de donkere kleur aangeeft dat je in die gebieden sterke dekking hebt en de lichte kleur dat je redelijk tot goede dekking hebt.
Op de KPN kaart betekent de donker groene kleur dat je daar 4G+ dekking hebt met hoge snelheid. De lichtere gebieden geven de gebieden met trager 4G aan. Dat kan dus net zo goed een gebied zijn met minder sterke 4G dekking, alleen zie je daarbij geen kleur onderscheid bij KPN. Als Tele2 het zo weer zou geven, dan was de gehele Tele2 dekkingskaart dus donkerpaars geweest met T-Mobile aanvulling in de gaten.

Ook heeft Tele2 best wat eigen masten staan op plaatsen waar anderen geen of zeer dunne dekking hebben, dus bijvoorbeeld ook op plaatsen waar roaming partner en toekomstig netwerk eigenaar T-Mobile geen mast heeft.

Als de overname van Tele2 door T-Mobile door gaat, dan verwacht ik dat de huidige 25,- euro voor unlimited aanbiedingen van Tele2 van de markt worden gehaald. Ook kan het dan best zijn dat KPN en Vodafone hun prijzen weer omhoog schroeven. Ik zou dus niet al te lang wachten met het aansluiten van een een verlenging of een nieuw abonnement. Ook maandelijks opzegbaar bij Tele2 is dan vast weg.

[ Voor 51% gewijzigd door ucsdcom op 05-03-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ucsdcom schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Dit is de 4G only dekking van Tele2. Als je de lichtpaarse en donkerpaarse delen bekijkt, dan ziet de dekking er wel wat beter uit. Mijn ervaring is dat je bij Tele2 ook in de lichtpaarse gebieden 4G dekking hebt met een beetje normaal ontvangend toestel. Daarnaast heb je dan ook nog de aanvulling van de roaming op het netwerk van T-Mobile voor terugval naar 2G en 3G. Met 3G-900 van T-Mobile is ook best goed te werken als het ergens niet druk is.

[afbeelding]

@3x3 Bij het Tele2 kaartje wat jij laat zien hebben ze voor het gemak alleen alle zeer goed bedekte stukken van Tele2 weergegeven. De stukken met redelijk tot goede dekking zijn uit de kaart geknipt zoals je ziet. Ook daar heb je gewoon dekking.

[afbeelding]

Let even op dat beide kaarten de 4G+ (dus LTE Advanced) dekking weergeven. Bij Tele2 is nagenoeg het gehele netwerk op 4G+ ingericht. Merk dan ook op dat bij Tele2 de donkere kleur aangeeft dat je in die gebieden sterke dekking hebt en de lichte kleur dat je redelijk tot goede dekking hebt.
Op de KPN kaart betekent de donker groene kleur dat je daar 4G+ dekking hebt met hoge snelheid. De lichtere gebieden geven de gebieden met trager 4G aan. Dat kan dus net zo goed een gebied zijn met minder sterke 4G dekking, alleen zie je daarbij geen kleur onderscheid bij KPN. Als Tele2 het zo weer zou geven, dan was de gehele Tele2 dekkingskaart dus donkerpaars geweest met T-Mobile aanvulling in de gaten.

Ook heeft Tele2 best wat eigen masten staan op plaatsen waar anderen geen of zeer dunne dekking hebben, dus bijvoorbeeld ook op plaatsen waar roaming partner en toekomstig netwerk eigenaar T-Mobile geen mast heeft.

Als de overname van Tele2 door T-Mobile door gaat, dan verwacht ik dat de huidige 25,- euro voor unlimited aanbiedingen van Tele2 van de markt worden gehaald. Ook kan het dan best zijn dat KPN en Vodafone hun prijzen weer omhoog schroeven. Ik zou dus niet al te lang wachten met het aansluiten van een een verlenging of een nieuw abonnement. Ook maandelijks opzegbaar bij Tele2 is dan vast weg.
Klopt, de 4G dekking in veel gebieden van de kaart die @3x3 aangeeft waar geen dekking zou zijn is deze wel ja.

Over de prijzen ben ik ook huiverig... de aansluitkosten van 15 a 20 a 30 euro zijn weer terug (waarom weer zo duur), hoop niet dat dit de eerste stap is naar dat abonnementen duurder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:07:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

....
De Tele2 kaart laat alleen het bereik op 800 MHz zien, 2600 MHz is aanzienlijk geringer. In steden valt het nog mee maar in landelijke gebieden heb je vaak alleen 800 MHz. De donkerpaarse gebieden zijn alleen indoor, de lichtere gebieden outdoor maar de ondergrens daarvan is daar ruim boven de ondergrens van 120 dBm die toestellen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Ik hoop niet dat bij Tele2 twee de prijzen van unlimited omhoog gaan als gevolg van de overname. Als dat zo zou zijn hoop ik dat de afm er ook wat van vindt en daarnaar handelt.

Het afgelopen vijf maanden heb ik met drie toestellen de de netwerken van KPN Tele2 en T-mobile getest. En in mijn regio, omstandigheden kwam Tele2 gedurende de vijf maanden dat mijn abonnement liep daar bijzonder slecht vanaf. Met heel fallback naar 3G onderweg, geen 4G bereik in gedeelten van mijn huis en kantoren.

Ook KPN had af en toe fallback naar 3G, en het netwerk van T-mobile was beter dan dat van KPN.

3g is als je de snelheid 4g gewend bent echt een stap achteruit. Voor mijzelf heb ik de netwerken als volgt beoordeeld:

Tele2 4G Ontoereikend qua dekking
KPN 4G: Prima
T-mobile: het beste netwerk.

Uiteindelijk nu heb ik gekozen voor maar een netwerk van de mvno Robin op het KPN netwerk. Voor €10 per maand verschil met T-mobile neem ik de datacap. van Robin(5Mb/s) voor lief op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verschilt echt per regio welk netwerk beter presteert qua dekking.

Ik heb genoeg collega's die klagen over de dekking van T-Mobile, terwijl KPN op datzelfde adres wel bruikbare dekking had. Ik heb het idee dat T-Mobile iets te positief is over hun dekkingskaarten.

Ik heb ook bij KPN verlengd, puur vanwege de dekking en het uiteindelijk voor mijn gebruik voordeliger was dan T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
3x3 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:38:
Ik hoop niet dat bij Tele2 twee de prijzen van unlimited omhoog gaan als gevolg van de overname. Als dat zo zou zijn hoop ik dat de afm er ook wat van vindt en daarnaar handelt.

Het afgelopen vijf maanden heb ik met drie toestellen de de netwerken van KPN Tele2 en T-mobile getest. En in mijn regio, omstandigheden kwam Tele2 gedurende de vijf maanden dat mijn abonnement liep daar bijzonder slecht vanaf. Met heel fallback naar 3G onderweg, geen 4G bereik in gedeelten van mijn huis en kantoren.

Ook KPN had af en toe fallback naar 3G, en het netwerk van T-mobile was beter dan dat van KPN.

3g is als je de snelheid 4g gewend bent echt een stap achteruit. Voor mijzelf heb ik de netwerken als volgt beoordeeld:

Tele2 4G Ontoereikend qua dekking
KPN 4G: Prima
T-mobile: het beste netwerk.

Uiteindelijk nu heb ik gekozen voor maar een netwerk van de mvno Robin op het KPN netwerk. Voor €10 per maand verschil met T-mobile neem ik de datacap. van Robin(5Mb/s) voor lief op 4G.
Interessant! Met welke toestellen heb je getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:27
krakendmodem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:03:
Ik heb trouwens mijn KPN Sim Only verlengt. Voor 8,50 extra van 4GB naar 20GB. Krijg die 4GB wel op meestal, aan 20GB kan ik wel weer even vooruit :)

Zeker ivm met Compleet en het kunnen heen en weer schuiven van MB's naar een Mobiel internet SIM (voor laptop/tablet) is ideaal dan.

De andere providers hadden geen betere deal. En ivm met Compleet toch nog vrij goedkoop itt andere providers.

Morgen eens bellen om te checken of alles goed staat.
Huidige prijzen is 2€ verschil tussen 4GB en 20GB bij sim only en compleet voordeel. Nog korting gekregen.

Mijn 2-jarig abonnement (1gb, 15,50€) loopt deze week af en moet nog verlengen. Voor die 2 euro extra neem ik wel 16 GB extra :P Alles ik bij KPN blijf. Ik wil naar een jaar abonnement, maar vind KPN wel duur worden. Youfone heeft voor initieel 11 euro minder hetzelfde, diootmijn compleet voordeel is het 6 euro minder voor de helft van de MB's. Dan vraag ik mij af: waar zitten de nadelen en wat zijn de nadelen? Problemen heb ik niet, niet in Nederland, niet in het buitenland.

Door het compleet voordeel valt er vrij weinig verschil met andere providers. Toch vraag ik mij af, is 20 GB nodig of overdreven. Mijn huidige GB is constant broekriem aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56
Pizza_Boom schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:32:
[...]
Huidige prijzen is 2€ verschil tussen 4GB en 20GB bij sim only en compleet voordeel. Nog korting gekregen.

Mijn 2-jarig abonnement (1gb, 15,50€) loopt deze week af en moet nog verlengen. Voor die 2 euro extra neem ik wel 16 GB extra :P Alles ik bij KPN blijf. Ik wil naar een jaar abonnement, maar vind KPN wel duur worden. Youfone heeft voor initieel 11 euro minder hetzelfde, diootmijn compleet voordeel is het 6 euro minder voor de helft van de MB's. Dan vraag ik mij af: waar zitten de nadelen en wat zijn de nadelen? Problemen heb ik niet, niet in Nederland, niet in het buitenland.

Door het compleet voordeel valt er vrij weinig verschil met andere providers. Toch vraag ik mij af, is 20 GB nodig of overdreven. Mijn huidige GB is constant broekriem aanhalen.
Ik heb 20gb, kijk werkelijk nergens naar qua wat ik onderweg verbruik en kom nog niet tot de helft van m’n bundel.... gebruik veelal TuneIn, soms Netflix, NPO Start en YouTube. Updaten wanneer het uitkomt, backups over WiFi en data.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zou het als ik jou was voor dat prijsverschil gewoon doen (no brainer), heb zelf onbeperkt bij Tele2 maar verbuik in de maand 10 tot 25gb. Het is gewoon prettig om niet te hoeven op te letten of je niet teveel verbruikt hebt.. mocht je die 20gb toch vebruiken ga je daarna terug naar een snelheid van 64 Kbit/s niet veel maar toch, maar als ik het goed begrijp zou je daar niet overheen gaan.
Voordeel is wel ga je in een EU land op vakantie ben je niet afhankelijk van wifi want je mag gewoon de 20GB in heel de EU gebruiken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Ik had nog een oude sim only uit 2014, betaald daar door KPN compleet uiteindelijk maar 15 euro voor met 4GB data. (Door KPN compleet 5 euro korting en verdubbeling).

Opzicht had ik met 4GB ook wel voldoende, maar voor die paar euro extra kan ik nu ook lekker mijn gang gaan.

Binnenkort bestel ik nog een Data sim voor in een tablet voor een paar euro per maand. Met KPN compleet kan ik dan mooi MB's heen en weer sluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:27
Vanavond besteld. 20 GB op 1 jaar met KPN compleet. Mijn tabletje, Lenovo Tab 7 Essential, heeft geen simkaart mogelijkheid. Gelukkig kunnen we ook een hotspot opzetten of via Bluetooth data delen.
KPN FON staat ook nog steeds ingeschakeld, dus langere tijd met een laptop ergens zitten is ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:52

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De langverwachte KPN update is eindelijk te zien op 4gmasten.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isawkson
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-05 21:23
Ik wil dus een KPN abonnement nemen, alleen veel kennissen en vrienden zeggen dat het netwerk in NL en EU best kut is. Kan iemand mij hier meer erover vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 920977

Isawkson schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:30:
Ik wil dus een KPN abonnement nemen, alleen veel kennissen en vrienden zeggen dat het netwerk in NL en EU best kut is. Kan iemand mij hier meer erover vertellen?
Je stelt je vraag vrij breed; waar in NL en in welke EU landen zou het bereik slecht zijn dan?

Ik vind dat KPN en T-Mobile allebei een erg goed netwerk hebben; natuurlijk zal de ene provider op een specifieke locatie betere ontvangst hebben dan een andere. In EU landen heb ik bijna altijd de mogelijkheid om te kiezen tussen twee of meer aanbieders. Mocht je liever willen surfen bij een ander netwerk, dan kun je netwerkselectie dus nog altijd op handmatig zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
In mijn regio (Brabant) is KPN veruit het beste. En zoals hierboven genoemd, tijdens roaming kun je kiezen en kan je KPN het bereik niet aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Even een speedtest gedaan vlakbij het station in Zwolle. Zo uit m'n hoofd een 3CA locatie.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3790731294.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3790732885.png

Vooral die upload is behoorlijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wtf, mijn thuisverbinding is er niets bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:53:
[...]Binnenkort bestel ik nog een Data sim voor in een tablet voor een paar euro per maand. Met KPN compleet kan ik dan mooi MB's heen en weer sluizen.
Ik was ook onderweg om dat te doen, 5€ in de maan voor 1GB ( na compleet-extra's ) is prima
Met de andere abo's ernaast kan je over en weer schuiven.

Ik had naar een DUOsim gekeken, maar bij KPN kan je maar één sim tegelijk gebruiken ( de andere moet echt offline )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmmbob schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:50:
Wtf, mijn thuisverbinding is er niets bij....
Dit. Ik haal thuis via DSL maar 50/10Mbit :+
FreshMaker schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Ik was ook onderweg om dat te doen, 5€ in de maan voor 1GB ( na compleet-extra's ) is prima
Met de andere abo's ernaast kan je over en weer schuiven.

Ik had naar een DUOsim gekeken, maar bij KPN kan je maar één sim tegelijk gebruiken ( de andere moet echt offline )
Heb een datakaartje met een 097 nummer. Had het kaartje wel in een telefoon gestopt om het sms'je voor KPM compleet te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
krakendmodem schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:13:
[...]Heb een datakaartje met een 097 nummer. Had het kaartje wel in een telefoon gestopt om het sms'je voor KPM compleet te kunnen ontvangen.
Heb je daar aansluitkosten voor moeten betalen ...
Ik vind het nog steeds een boel geld (teveel) voor 'zomaar' erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
FreshMaker schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:16:
[...]

Heb je daar aansluitkosten voor moeten betalen ...
Ik vind het nog steeds een boel geld (teveel) voor 'zomaar' erbij
Helaas wel. Ik smeer het maar uit over het jaartje dat je er aan vast zit. Iets van 1.25 per maand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Zie: https://forum.kpn.com/mob...24/index3.html#post602822
@iedereen: VVM voor iPhone komt nu dan toch echt. Lang gewacht, ik weet het. Je krijgt binnen nu en 2 dagen een aanbiedersupdate zodat je VVM kan gaan gebruiken. Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48
Hier werkt het. Kostte wel even wat tijd om er doorheen te komen. Ik gok dat nu heel veel mensen tegelijk dat wachtwoord proberen in te stellen, waardoor de server overbelast raakt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nu nog VoWiFi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 21:27
posttoast schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:50:
[...]

Hier werkt het. Kostte wel even wat tijd om er doorheen te komen. Ik gok dat nu heel veel mensen tegelijk dat wachtwoord proberen in te stellen, waardoor de server overbelast raakt.
Zodra je het wachtwoord invoert (bij instellingen > telefoon > wijzig voicemailwachtwoord), krijg je notificaties in de Telefoon app?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48
_Brake_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:12:
[...]

Zodra je het wachtwoord invoert (bij instellingen > telefoon > wijzig voicemailwachtwoord), krijg je notificaties in de Telefoon app?
Ja, maar volgens mij hebben ze wat issues op het moment. Want het komt niet allemaal even snel aan.

omniscale.nl

Pagina: 1 2 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie