Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 95 Laatste
Acties:
  • 735.852 views

• harmpie21
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 19:10
Mede-auteurs:
  • Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Thombias

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03 18:42

chickpoint

KPN logo

Na meer dan 7 jaar en ruim 14000 reacties en alle veranderingen in het glasvezel / xDSL werdt het tijd voor een nieuw en vers topic.

Inhoud

Terug naar boven

Inleiding

KPN is een toonaangevende leverancier van ICT-diensten. Met een breed scala aan producten en diensten bedienen we met verschillende merken een groot aantal diverse klantgroepen – in binnen- en buitenland. Van prepaid bellen in de VS, tot interactieve HD-televisie in Nederland.
In dit topic gaat het over de nederlandse internet activiteiten. Vooral (x)dsl en Glasvezel.

Terug naar boven

Producten

Overzicht paketten
  • Internet - Internet, (optioneel) Bellen
  • Internet en TV basis - Internet, Interactieve Digitale Televisie en (optioneel) Bellen
  • Internet en TV - Internet, Interactieve Digitale Televisie en (optioneel) Bellen
  • Internet en TV 4K - Internet, Interactieve Digitale Televisie en (optioneel) Bellen
Terug naar boven

Paketten
KPN biedt zogenaamde Triple Play abonnementen aan.

Hier zit TV, Internet en (optioneel) Telefonie in.

Naam PakketInternetInternet en TV BasisInternet en TVInternet en TV 4K
Standaard Snelheid
Down: 40 Mbit/s
Up: 4 Mbit/s
Down: 40 Mbit/s
Up: 4 Mbit/s
Down: 80 Mbit/s
Up: 8 Mbit/s
Down: 100 Mbit/s
Up: 10 Mbit/s
TV
-
Interactieve TV
60+ zenders (30 HD)
Interactieve TV
60+ zenders (30 HD)
Opnemen pakket
Interactieve TV
60+ zenders (30 HD)
Opnemen pakket
TV-ontvangers
0
1
2
2 (4K)
Maandelijkse kosten
€41,50
€51,50
€61,50
€71,50

*Gratis bellen naar de helpdesk Meer informatie over Alles-in-1 vind je hier
**KPN levert standaard de experiabox als wifi-modem, je krijgt geen keus of je een V8, V9, V10 of V10A krijgt, dit beslist KPN.

Terug naar boven

Snelheid verhogen
KPN levert standaard a-synchrone snelheden voor zowel DSL als Glasvezel. Dit is standaard om alle pakketten hetzelfde te houden. Mocht je op je glasvezel verbinding toch synchrone up en download snelheden heben zul je dit extra in je pakket moeten kiezen.

Download
Upload
Kosten per maand
100 Mbit/s
100 Mbit/s
€4,99
200 Mbit/s
200 Mbit/s
€8,99*
500 Mbit/s
500 Mbit/s
€12,99*

* Alleen als dit beschikbaar is op jouw lokatie, check hier.

Terug naar boven

Telefonie
Bij je pakket kun je ook telefonie nemen, dit kost €1,00 per maand. Hiervoor gelden de reguliere tarieven. Daarnaast kun je nog extra bundels afsluiten voor onbeperkt bellen.

Naam BundelBelOnbeperkt Avond & weekendBelOnbeperkt Altijd
Maandelijkse kosten
€9,50
€16,50

Terug naar boven

KPN Compleet
Wat is KPN Compleet?
Als klant van KPN krijg je extra voordelen als je op een adres meerdere producten van ons afneemt. Hoe meer producten je hebt, hoe meer voordeel je krijgt.

Waarom KPN Compleet?
Voordelen zo lang je Compleet bent.
Al je abonnementen bij 1 aanbieder.
Geen extra kosten, wel extra voordeel.

Meer informatie kan hier lezen.

Terug naar boven

Contractduur en opzeggen

Hier vindt je informatie over de contractduur en opzeggen.

Terug naar boven

Modems

KPN levert een Experia Box.

Deze hebben een versienummer(V..). Het kan zijn dat je een ZTE H220N (V7), Thompson TG789vn, de Arcadyan VGV7519 (V8), de ZTE H368N (V9), de ZTE H369A (V10) of de Arcadyan VRV9517 (V10a) in bruikleen hebt.

Alle modems hebben Wi-Fi en zijn tevens een router.

Handleidingen voor de modems vind je hier

Zelf service

Met de Servicetools kan je online en offline stap voor stap je probleem met WiFi, internet, e-mail, Vast Bellen en Interactieve TV oplossen. Klik hierom naar de servicetools pagina te gaan.

Terug naar boven

Contactgegevens

Als je een vraag wil stellen aan KPN dan kan je op de volgende manieren in contact komen met KPN:

Telefonisch: 0800-0402 (Gratis). (Geldt voor zowel xDSL- als Glasvezel verbinding)
24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar

Chat: die vind je hier Hier kan je contact opnemen over Mobiel, Mobiel Internet, TV, Internet & Bellen (Koper) & TV, Internet & Bellen (Glasvezel).

Winkels: Deze vind je via deze link: Klik

Twitter: Het twitteraccount van KPN Webcare is: @KpnWebcare

Facebook: Het facebookaccount van KPN Webcare is: @kpn

Forums: Ze zijn actief op de volgende fora:Helaas nog niet op tweakers

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:? Wat zijn de SMTP/POP/IMAP adressen van KPN

De standaardinstellingen van de KPN mailserver zijn:

IMAP (beveiligd) - aanbevolen

Inkomende server:
  • imap.kpnmail.nl
  • SSL aanvinken
  • SSL/TLS poort 993
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server:
  • smtp.kpnmail.nl
  • SSL/TLS poort 587
POP3 (beveiligd)

Inkomende server:
  • pop.kpnmail.nl
  • SSL aanvinken
  • SSL/TLS poort 995
Uitgaande server:
  • smtp.kpnmail.nl
  • SSL/TLS poort 587
:? Heeft KPN ook nieuwsgroepen
Ja, KPN heeft nieuwsgroepen:
Nieuwsserver is: news.kpn.nl

Er hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld te worden. U moet wel gebruik maken van een KPN internet verbinding.

Berichten voor allerlei nieuwsgroepen worden verzameld op een nieuwsserver. KPN biedt aan abonnees een aparte nieuwsserver, zodat u direct toegang krijgt tot deze informatie. Deze nieuwsserver biedt toegang tot een groot aantal verschillende nieuwsgroepen.

Voor Nieuwsgroepen geldt:
  • De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s
  • De upload snelheid is maximaal 2Mb/s
  • Tekstberichten worden 1 jaar bewaard
  • De retentie van de binaries is 28 dagen
:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid

Er zijn verschillende sites om je snelheid te meten maar ze zijn niet allemaal even betrouwbaar. Meet eerst via: Officiële KPN Speedtest.

Download daarna verschillende testbestanden, hieronder een aantal servers waar je die bestanden kan downloaden:? Hoe weet ik welke snelheid ik kan halen op mijn adres?

Je kan hier kijken wat de maximaal haalbare snelheid op jou adres is.
Dit geeft meestal een vrij accurate indicatie van de snelheid die jij kan halen.

:? Waar vind ik alle voorwaarden van KPN

Alle voorwaarden voor de KPN producten vind je op deze pagina

:? Heeft KPN nog meer extra diensten

Jazeker!

Een aantal zijn al besproken in deze post maar een volledig overzicht van de extra diensten zoals "Internet beveiliging" en "Muziek" vind je hier

:? Waar vind ik een overzicht met alle storingen en geplande werkzaamheden Die kan je hier vinden

Terug naar boven

Tot slot

Ook al hebben wij geprobeerd dit bericht zorgvuldig te produceren met de meest actuele gegevens dan kan het nog zijn dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien of niet juist heb verwoord.

Wanneer je verbeteringen hebt of aanvullingen hebt stuur me dan een https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

Terug naar boven

KPN logo

[Voor 255% gewijzigd door harmpie21 op 31-08-2018 15:17. Reden: linkjes gefixed.]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• harmpie21
Begin post moet nog worden aangepast en helemaal KPN worden. Dit gaat z.s.m. gebeuren door Thombias & ik (Harmpie21)

[Voor 28% gewijzigd door harmpie21 op 12-08-2015 14:07]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Present :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 15:17
Gaat het nu alleen over glasvezel? Dan is het service nummer 0800-0404

En misschien wel handig om in de titel ook duidelijk over glasvezel te spreken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• harmpie21
raydekok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:21:

Nope Zowel xDSL als Glas nu.

Volgens KPN is er nu 1 nummer: Bel ons.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aha, nieuw topic. Ook al zit ik niet zelf bij KPN, mijn provider maakt wel gebruik van het KPN netwerk dus veel informatie kan ik ook gewoon gebruiken. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30
We gaan dus nu wel xDSL en Glas door elkaar bespreken? Zijn dit niet twee heel verschillende producten met hun eigen kenmerk?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-03 21:26
Het telefoonnummer 0402 kan ook voor glas gebruikt worden volgens de "Bel Ons" pagina op de KPN Site.

De H220N mist trouwens in de TS.

Als dit ook voor xDSL is, zou de fourstack site wel handig zijn. (Sowieso handig)

Oja, de Email gegevens: Je kan ook verzenden met gebruikersnaam en wachtwoord. Dan kan je ook bijvoorbeeld een Ziggo verbinding gebruiken.

[Voor 47% gewijzigd door RobinF op 12-08-2015 17:00]

• harmpie21
Jassy schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:13:
We gaan dus nu wel xDSL en Glas door elkaar bespreken? Zijn dit niet twee heel verschillende producten met hun eigen kenmerk?
Klopt zijn inderdaad 2 verschillende producten maar qua werking en keuzes eigenlijk vrijwel hetzelfde.
RobinF schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:57:
Het telefoonnummer 0402 kan ook voor glas gebruikt worden volgens de "Bel Ons" pagina op de KPN Site.

De H220N mist trouwens in de TS.

Als dit ook voor xDSL is, zou de fourstack site wel handig zijn. (Sowieso handig)

Oja, de Email gegevens: Je kan ook verzenden met gebruikersnaam en wachtwoord. Dan kan je ook bijvoorbeeld een Ziggo verbinding gebruiken.
De H220N Staat er wel in echter deze is nog niet officieel uit productie genomen. Deze staat onder de link met als naam: KPN Experia Box (ZTE)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Dit lijkt me niet heel relevant aan je KPN verbinding ;) Zijn al je LAN koppelingen 1Gbit?
Alle kabels zijn CAT6

• Tylen

Tylen

Ja hebt cat6 en cat6. Als je slechte kabels hebt dan krijg je ook wat jij nu hebt.

• rolandos582
  • Laatst online: 09:42
raydekok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:21:

Tegenwoordig is het 1 nummer, glas doet ook koper en andersom. 0800 0402 it is.
Of 0800 0172 dacht ik uit mijn hoofd is het nummer van hulp bij bestellen.

• RobinF
harmpie21 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:20:
[...]

Klopt zijn inderdaad 2 verschillende producten maar qua werking en keuzes eigenlijk vrijwel hetzelfde.

[...]

De H220N Staat er wel in echter deze is nog niet officieel uit productie genomen. Deze staat onder de link met als naam: KPN Experia Box (ZTE)
Ik bedoelde in de TS onder Modems

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30
Dagen nadat ik een IPv6 adres heb gekregen in het modem kan ik er nog steeds niet mee internetten. Alle apparaten geven aan geen IPv6 adres van de modem te krijgen.

Hoe kan ik dit aan de gang krijgen of moet ik wachten op KPN om dit vrij te schakelen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• vortexnl1982
  • Laatst online: 09:31
Heb nu Ziggo en ga over naar KPN glasvezel. Het glas komt binnen in de meterkast en moet vanaf daar naar de woonkamer. Tussen meterkast en woonkamer ligt een coax TV kabel. Gaat de monteur tijdens de installatie dat vervangen voor RJ45 ? Of moe tik dat zelf doen ?

• harmpie21
vortexnl1982 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:14:
Heb nu Ziggo en ga over naar KPN glasvezel. Het glas komt binnen in de meterkast en moet vanaf daar naar de woonkamer. Tussen meterkast en woonkamer ligt een coax TV kabel. Gaat de monteur tijdens de installatie dat vervangen voor RJ45 ? Of moe tik dat zelf doen ?
Wil je de monteur een plezier doen, doe het zelf! Maar mits het onder de 15 meter kabel is, doet de monteur dit. Dit zit in het installatie. Tevens geld dit ook voor een 2de TV.

• vortexnl1982
harmpie21 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:19:
[...]

Wil je de monteur een plezier doen, doe het zelf! Maar mits het onder de 15 meter kabel is, doet de monteur dit. Dit zit in het installatie. Tevens geld dit ook voor een 2de TV.
Als de monteur het doet dan graag, hoef ik niet met een trekveer enz aan de slag :) Moet ik zelf dan wel een RJ45 wall socket regelen of heeft de monteur dat ook ?

• harmpie21
vortexnl1982 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:21:
[...]

Als de monteur het doet dan graag, hoef ik niet met een trekveer enz aan de slag :) Moet ik zelf dan wel een RJ45 wall socket regelen of heeft de monteur dat ook ?
Nee dat doen de monteurs niet. Deze dien je inderdaad zelf te regelen. Tevens als je 2x UTP erdoor wil, moet je zelf voor de 2de kabel zorgen en er zelf in doen.

Ik ga vanavond wss de beginpost editen met wat info wat de monteur doet.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 15:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Goed bezig!

Ik zag in het vorige topic veel vraag naar de nieuwe v10 modem/router. Ik vraag me af wat de voornaamste verschillen zijn tussen v8/v9/v10? Misschien interessant om ook in de OP te zetten?

AMD Ryzen 7 5800X • AMD Radeon RX 6700 XT • ASUS TUF Gaming B550-PLUS • Arctic Liquid Freezer II 280 • G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK • be quiet! Straight Power 11 550W • Antgamer M34G5Q • 34" • 3440x1440 • Phanteks Eclipse P400S

• vortexnl1982
harmpie21 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:24:
[...]

Nee dat doen de monteurs niet. Deze dien je inderdaad zelf te regelen. Tevens als je 2x UTP erdoor wil, moet je zelf voor de 2de kabel zorgen en er zelf in doen.

Ik ga vanavond wss de beginpost editen met wat info wat de monteur doet.
Ok, dus sowieso een wall socket regelen...

En je zegt 2 keer UTP: 1 voor internet en 1 voor TV ? Dat is wel even irritant want dat moet door 1 buis (waar nu de coax ligt). Jammer dat dat niet door 1 kabel kan...

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 20:52

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

vortexnl1982 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Ok, dus sowieso een wall socket regelen...

En je zegt 2 keer UTP: 1 voor internet en 1 voor TV ? Dat is wel even irritant want dat moet door 1 buis (waar nu de coax ligt). Jammer dat dat niet door 1 kabel kan...
Kan prima door 1 kabel. Het ligt er een beetje aan waar je je NT hebt en waar je je EB gaat plaatsen. Alles valt met hardware namelijk op te lossen.

Survival of the W-est

• vortexnl1982
Ok situatie is als volgt:

NT komt binnen in de meterkast.
Op dit moment ligt er alleen coax naar de woonkamer.
In de woonkamer staat TV en daar moet dan ook de EB komen te staan.
In de woonkamer staat ook mijn router, die moet daar blijven staan ivm best WIFI ontvangst.

Er moet dus RJ45 van de meterkast naar de woonkamer, vraag is 1 of 2 kabels. Het "makkelijkste" is dan om een RJ45 aan de coax te binden en die door de buizen heen te trekken. Ik moet dan zelf even voor een RJ45 muur socket zorgen (met 1 of 2 aansluitingen).

Correct ?

• wpuntnl

wpuntnl

1 kabel naar een wallsocket en dan van de wallsocket een kabeltje naar je EB is voldoende.

Survival of the W-est

• vortexnl1982
wpuntnl schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:33:
1 kabel naar een wallsocket en dan van de wallsocket een kabeltje naar je EB is voldoende.
Dus als ik het goed begrijp moet ik alleen voor een muur socket zorgen, de kabel blaast de monteur er zelf doorheen ?

EB heeft zelf uitgang voor "internet-rj45" en "tv-rj45" ?

• wpuntnl

wpuntnl

vortexnl1982 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:41:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik alleen voor een muur socket zorgen, de kabel blaast de monteur er zelf doorheen ?

EB heeft zelf uitgang voor "internet-rj45" en "tv-rj45" ?
Volgens mij zit er idd 15 meter kabel bij de installatie.

De EB heeft 4 uitgangen. Het is om het even welke je voor internet of TV gebruikt.

Survival of the W-est

• vortexnl1982
wpuntnl schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Volgens mij zit er idd 15 meter kabel bij de installatie.

De EB heeft 4 uitgangen. Het is om het even welke je voor internet of TV gebruikt.
Ok mooi, dan regel ik alleen een RJ45 muur socket. De monteur blaast de kabel er maar mooi door.

• Tylen

Tylen

Net KS aan de lijn gehad om de wissel van V9 naar V10 te krijgen. Maar ze willen dit niet doen omdat ik gewoon kan internetten......

Ik loop echt tegen problemen aan met die loopback bug. (Interne sites met certificaten benaderen).

Ik las laatst hier dat iemand wist hij je toch de V9 naar V10 swap kan krijgen en dat werd via PB's gedeeld ;) Mag ik die informatie ook hebben???

• chickpoint
Misschien een leuke toevoeging aan de topic start is het gebruik van je eigen router. En ik zat heel even te denken ook de mail relay ook wat was om er bij te zetten, maar waren ze daar inmiddels niet mee gestopt en poort 25 weer open gezet? Ik weet in ieder geval dat met een eigen router poort 25 niet geblokkeerd word.

en ik moest even iets posten zodat hij weer in "mijn topics" staat :+

[Voor 12% gewijzigd door chickpoint op 13-08-2015 10:15]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Convoy
  • Laatst online: 31-03 21:23

Convoy

g44p

chickpoint schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:14:

en ik moest even iets posten zodat hij weer in "mijn topics" staat :+
iets met bookmarks maken...... O-)

• fl1mpie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04:42
Is het ook mogelijk om een eigen router tr gebruiken op KPN glas? Ik heb namelijk ook TV en telefonie...

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
picob schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:59:
Is het ook mogelijk om een eigen router tr gebruiken op KPN glas? Ik heb namelijk ook TV en telefonie...
Ja. er was in het vorige topic toen ook uitgebreid over besproken maar misschien zullen ze die dan ook weer hier neerzetten. Neem eens een kijkje bij netwerkje.com O-)

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-12-2022
Hoewel de oplossingen bij netwerkje.com erg mooi zijn, heb ik me al die rompslomp niet op de hals gehaald. Gewoon een kabel van de ExperiaBox naar de WAN poort van de ASUS. In de EB een vast IP adres toekennen aan de ASUS en datzelfde IP adres instellen als DMZ in de EB. Zie ook het KPN forum (http://forum.kpn.com/t5/I...ria-Box/m-p/164983#M16227)

Ik heb dit nu ruim een maand draaien zonder enige problemen. Ik kan zelfs de VPN mogelijkheden van de ASUS gebruiken en van buitenaf m'n server benaderen net zoals ik kon toen ik nog bij Ziggo zat. Enige nadeel is dat het instellen van het IP adres bij DynDNS niet meer werkt. Maar aangezien het IP adres niet vaak veranderd, is dat ook eenvoudig met de hand te regelen.

• chickpoint
Jep is zeker mogelijk, vooral de nieuwe routed itv in combinatie met een edgerouter (lite) werkt erg goed!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:42
Present :) Kan de topicnaam weer gewijzigd worden naar [KPN] Glasvezel Deel 2 oid? Nu lijkt het of dit een algemeen KPN topic is maar het was toch echt specifiek voor Glasvezel...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CFC-Mathijs schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:30:
Present :) Kan de topicnaam weer gewijzigd worden naar [KPN] Glasvezel Deel 2 oid? Nu lijkt het of dit een algemeen KPN topic is maar het was toch echt specifiek voor Glasvezel...
--> http://gathering.tweakers...ert_topicreport/1646049/1 ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:56

Zenix

BOE!

Houden jullie ook bij hoeveel data er door de glazvezel verbinding gaat? Ik zit tussen de 2,4TB ~ 4,2TB per maand met 100/100. }:O

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 14:35
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:09:
Net KS aan de lijn gehad om de wissel van V9 naar V10 te krijgen. Maar ze willen dit niet doen omdat ik gewoon kan internetten......

Ik loop echt tegen problemen aan met die loopback bug. (Interne sites met certificaten benaderen).

Ik las laatst hier dat iemand wist hij je toch de V9 naar V10 swap kan krijgen en dat werd via PB's gedeeld ;) Mag ik die informatie ook hebben???
Waarom ga je niet net als ik langs de lokale kpn winkel en wissel hem om?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:56

Zenix

BOE!

rsvmark schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Niet iedereen heeft een lokale KPN winkel om de hoek. :/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zenix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:03:
Houden jullie ook bij hoeveel data er door de glazvezel verbinding gaat? Ik zit tussen de 2,4TB ~ 4,2TB per maand met 100/100. }:O
Hmm, ik zit ondanks de overstap van 50/50 naar 1000/1000 nog steeds rond de 1TB/maand aan dataverkeer :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tylen

Tylen

rsvmark schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Kan je mij uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Maak je eerst een case aan? Of heb je hem terug in de doos gestopt, naar de winkel gegaan en daar op de toonbank geflikkerd en gezegd: Omruilen :P

Of heb je hem eerst stuk gemaakt?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Raven schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:19:
[...]

Hmm, ik zit ondanks de overstap van 50/50 naar 1000/1000 nog steeds rond de 1TB/maand aan dataverkeer :P
Oftewel SSDS :+

Same Shit, Different Speed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:18
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Maak je eerst een case aan? Of heb je hem terug in de doos gestopt, naar de winkel gegaan en daar op de toonbank geflikkerd en gezegd: Omruilen :P

Medewerkers in de winkel kijken meestal wel even in het systeem of er contact is geweest met de THD. ;)
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, misschien heb je geluk :P

• RobinF
[...]

Vaak gewoon de box met lader mee, en hopen op een V10

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 11:43
Vraag;
Sinds kort (week) heb ik hier KPN alles in 1 met daarin 100/100 internet via het glas. Dit bevalt prima op bekabelde desktop en WiFi laptop, maar op onze android telefoons (nexus 5 & oneplus one) hebben we trage WiFi verbinding. (Experiabox V9)

De speedtest zijn allemaal goed, alleen wanneer wij bijv. Instagram of YouTube openen duurt het erg lang (3+ min) om alle thumbs in te laden. Ook Whatsapp berichten komen pas binnen wanneer wij de app openen.

Dit ging eerst prima bij onze vorige glasvezelprovider. Iemand een idee wat dit kan zijn?

• wpuntnl

wpuntnl

Bjk schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:34:
Vraag;
Sinds kort (week) heb ik hier KPN alles in 1 met daarin 100/100 internet via het glas. Dit bevalt prima op bekabelde desktop en WiFi laptop, maar op onze android telefoons (nexus 5 & oneplus one) hebben we trage WiFi verbinding. (Experiabox V9)

De speedtest zijn allemaal goed, alleen wanneer wij bijv. Instagram of YouTube openen duurt het erg lang (3+ min) om alle thumbs in te laden. Ook Whatsapp berichten komen pas binnen wanneer wij de app openen.

Dit ging eerst prima bij onze vorige glasvezelprovider. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb soortgelijke klachten. Ook een V9. De Android devices doen moeilijk over de wifi. De Apple en ios devices hebben nergens last van.

Kan dit een IPv6 probleem zijn? Zodra ik IPv6 disable, lijkt het soepeler te lopen.

[Voor 5% gewijzigd door wpuntnl op 13-08-2015 23:21]

Survival of the W-est

• Basho
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:48

Basho

Sample Text

Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:09:

https://twitter.com/KPNwebcare :*)
Via hier kon ik gewoon een aanvraag doen. Aangeven dat je huidige router na meerdere malen contact nog steeds niet naar behoren werkt.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Basho

Basho

Sample Text

Bjk schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:34:
Vraag;

Wat dacht je van de Wifi channel?
Download op je Android toestel eens "Wifi Analyser" en kijk wel kanaal nog eventueel "vrij" is. Via de router interface kun je dan die channel aanpassen.

Ik meende bij Network --> WLAN --> Basic
Wel raar dat je keurige speedtests haalt dan trouwens. Zou het dan niet weten, misschien bovenstaand ff testen?

//
Sorry, dubbelpost :P

[Voor 11% gewijzigd door Basho op 14-08-2015 01:09]

• Bjk
Basho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:06:
[...]

Wat dacht je van de Wifi channel?
Download op je Android toestel eens "Wifi Analyser" en kijk wel kanaal nog eventueel "vrij" is. Via de router interface kun je dan die channel aanpassen.

Ik meende bij Network --> WLAN --> Basic
Wel raar dat je keurige speedtests haalt dan trouwens. Zou het dan niet weten, misschien bovenstaand ff testen?

//
Sorry, dubbelpost :P
Ik heb inderdaad deze app al geprobeerd en een 'vrijwel' verlaten channel gepakt. Ik merkte totaal geen verschil tussen de kanalen en de speedtest blijft goed.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 15:17
Wat hangt er nog meer aan de eb? Een harde reset van het modem wil wel eens werken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Bjk
Ik heb dit probleem al vanaf het begin, harde reset nog niet geprobeerd. Inmiddels hangt er een switch achter en een server.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 14:35
[...]

Ik ben een dag eerder langsgegaan en gevraagd of ik de V10 kon krijgen ivm de slechte wifi ontvangst in mijn huis. Dat was geen probleem.
Ze maakte nog wel de opmerking dat het normaal via de helpdesk moet gaan maar toen ik nogmaals vroeg of ik de volgende dag langs kon komen was dat geen probleem.
Volgende dag had ik een andere medewerker maar deze melde gewoon de V9 als stuk in het systeem en gaf me een V10 :P

• wpuntnl

wpuntnl

Bjk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:00:
Ik heb dit probleem al vanaf het begin, harde reset nog niet geprobeerd. Inmiddels hangt er een switch achter en een server.
Staat IPv6 enabled in je EB of niet?

Survival of the W-est

• Tylen

Tylen

Bjk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:13:
[...]

Ik heb inderdaad deze app al geprobeerd en een 'vrijwel' verlaten channel gepakt. Ik merkte totaal geen verschil tussen de kanalen en de speedtest blijft goed.
op de 2.4 of 5Ghz band?

Je weet dat je op 2.4Ghz overlappende kanalen hebt? Dus al heb je een verlaten kanaal dan heb je nog last van de twee links en de twee rechts ervan.

• Tylen

Tylen

Basho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:05:
[...]

https://twitter.com/KPNwebcare :*)
Via hier kon ik gewoon een aanvraag doen. Aangeven dat je huidige router na meerdere malen contact nog steeds niet naar behoren werkt.
Thanks dat ga ik proberen. Ben eerst nog even op de KPN forum aan het spammen. De moderators reageren niet, heb ze net allemaal getagged dus eerst dat even afwachten ;)
RobinF schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Vaak gewoon de box met lader mee, en hopen op een V10
Thanks. Ik ga eerst het twitter account proberen.

• Bjk
wpuntnl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Staat IPv6 enabled in je EB of niet?
Ja, ik zal vanavond de IPv6 disablen en kijken of dat resultaat geeft.

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Overgestapt van kpn standaard naar kpn premium en nu heb ik dan ook het HBO pakket voor maar 1 euri meer.

• rolandos582
pekanoot schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:16:
Overgestapt van kpn standaard naar kpn premium en nu heb ik dan ook het HBO pakket voor maar 1 euri meer.
Waarschijnlijk had je dan standaard + boa + kpn veilig of niet? :)

• Basho

Basho

Sample Text

Waar bestaat, en wat betalen jullie voor je internetabonnement bij KPN eigenlijk? Ik heb namelijk wel het idee dat wij best veel kwijt zijn t.o.v. anderen.

Pakket Tarief
Alles in 1 Standaard€ 60,00
Extra Opties
BelOnbeperkt Altijd (BOA) € 16,50
Extra telefoonnummer € 2,50
HD TV-ontvanger € 0,00
HD TV-ontvanger € 0,00
Opnemen pakket € 0,00
"Sneller internet" 100/100 € 7,50
Spotify Premium € 0,00
Vast telefoonnummer € 0,00
Totaal € 86,50 per maand

//
Daar komt nog eens bovenop dat we misschien naar KPN compleet verhuizen :+.

[Voor 4% gewijzigd door Basho op 14-08-2015 22:19]

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 20:00

Stefan©

Toet toet

Ook in de gemeente Opmeer is IPv6 op glas uitgerold. Vanavond met succes een custom config voor mijn Ubiquiti Unifi Security Gateway gemaakt.

Overigens is IPv6 zelf bij KPN prima geimplementeerd. Met een geavanceerde router (Cisco, OpenWRT, Mikrotik, Vyatta, etc) heb je gewoon volledige controle. De (opgelegde) beperkingen voor wat betreft firewalling en het zogenaamde portforwarding voor IPv6 zit hem gewoon in de EB firmware. De EB is niet gemaakt voor Tweakers. KPN doet mijn inziens alleen maar zijn best om een zo veilig mogelijke IPv6 verbinding voor de gemiddelde consument neer te zetten.

Ik ben alleen maar blij dat KPN voor de internetverbindingen gangbare netwerktechnieken gebruikt. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat de keuzes van KPN altijd optimaal zijn (lees: PPPoE).

• rolandos582
Basho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:17:
Waar bestaat, en wat betalen jullie voor je internetabonnement bij KPN eigenlijk? Ik heb namelijk wel het idee dat wij best veel kwijt zijn t.o.v. anderen

//
Daar komt nog eens bovenop dat we misschien naar KPN compleet verhuizen :+.
Gemiddeld gezien hebben veel tweakers hier instap + 100/100 of 500/500. Bellen gaat via een voip provider.
Dus betalen ze 45 + 7,50 of 17,50 dus 52,50 / 62,50 exclusief kortingen. Sommige komen daar ook goed mee weg.

Dat is iig wat ik veel zie ;) Sommige hebben nog opnemen erbij voor 5 euro.
Heb je al mobiel van KPN of ga je dit overwegen?

• Basho

Basho

Sample Text

rolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:34:
[...]

Gemiddeld gezien hebben veel tweakers hier instap + 100/100 of 500/500. Bellen gaat via een voip provider.
Dus betalen ze 45 + 7,50 of 17,50 dus 52,50 / 62,50 exclusief kortingen. Sommige komen daar ook goed mee weg.

Dat is iig wat ik veel zie ;) Sommige hebben nog opnemen erbij voor 5 euro.
Heb je al mobiel van KPN of ga je dit overwegen?
Overwegen want wij betalen al relatief 'veel'. We betalen nu totaal 40 euro voor 3 abonnementen. Goedkoopste abonnement van KPN is 17,50, zijn we alsnog duurder uit hoewel we dan wel verdubbelde data krijgen. Dat scheelt wel.

We betalen nu totaal voor telefonie € 19,00 precies per maand voor 2 lijnen. Ben je dan met VOIP goedkoper uit? Ik meende dat je bij VOIP per gesprek moet betalen, de € 19,00 die we betalen bestaat uit BOA + 2e lijn.

[Voor 17% gewijzigd door Basho op 14-08-2015 22:54]

• rolandos582
Basho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:44:
[...]

Overwegen want wij betalen al relatief 'veel'. We betalen nu totaal 40 euro voor 3 abonnementen. Goedkoopste abonnement van KPN is 17,50, zijn we alsnog duurder uit hoewel we dan wel verdubbelde data krijgen. Dat scheelt wel.

We betalen nu totaal voor telefonie € 19,00 precies per maand voor 2 lijnen. Ben je dan met VOIP goedkoper uit? Ik meende dat je bij VOIP per gesprek moet betalen, de € 19,00 die we betalen bestaat uit BOA + 2e lijn.
Goedkoopste = 17,50 voor 300mb / 1gb. Maar daar gaat nog 5 euro vanaf van compleet. Dus goedkoopste lijnen zijn 12,50 ps. Heb er net 3 verlengd voor klanten.

Voip provider is wel goedkoper, wat dat allemaal gaat kosten. Kun je even navragen in dit topic, onder andere TheVMaster heeft hier wel ervaring mee.

• Basho

Basho

Sample Text

rolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Goedkoopste = 17,50 voor 300mb / 1gb. Maar daar gaat nog 5 euro vanaf van compleet. Dus goedkoopste lijnen zijn 12,50 ps. Heb er net 3 verlengd voor klanten.

Voip provider is wel goedkoper, wat dat allemaal gaat kosten. Kun je even navragen in dit topic, onder andere TheVMaster heeft hier wel ervaring mee.
Klopt niet helemaal. Voor € 17,50 heb je 500MB (wordt 1GB KPN Compleet) maar die korting komt pas vanaf 2 abonnementen. 1 abonnement blijft dus € 17,50 en het ander wordt dan € 12,50. Zo heb ik begrepen.

• rolandos582
Basho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:42:
[...]

Klopt niet helemaal. Voor € 17,50 heb je 500MB (wordt 1GB KPN Compleet) maar die korting komt pas vanaf 2 abonnementen. 1 abonnement blijft dus € 17,50 en het ander wordt dan € 12,50. Zo heb ik begrepen.
Bij 2 abonnementen krijgen beide nummers de korting. En 3 etc ook up to 10 nummers.
Bij 1 nummer 17,50, vanaf 2 nummers allebei 12,50

Maar zonder dit topic vol te spammen, voor meer info. Stuur me even een PB. Kan ik het wel even nakijken voor je, ben toch nog aan het werk 8)7

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
yep en 500
rolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

Waarschijnlijk had je dan standaard + boa + kpn veilig of niet? :)

• rolandos582
Hehe perfect ja. Die 500 lijnen zal wel een uitvinding.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:43

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Klopt....ik heb een Gigaset N300IP en gebruik de KPN lijn alleen voor inkomende gesprekken. Voor (vaste) uitgaande gesprekken heb ik Voipbuster (10 euri voor 3 mnd gratis en daarna 3 ct per minuut ofzo). Voor mobiele gesprekken (uitgaand) gebruik ik een andere voipaanbieder (kan het opzoeken) en dan betaal ik geloof 4ct/minuut voor mobiele gesprekken.

De N300IP regelt zelf of het een 06 nummer is, een 'gewoon' nummer of bv. een 0800 nummer. Die laatste gaan gewoon via KPN...

• rolandos582
TheVMaster schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:24:
[...]

Klopt....ik heb een Gigaset N300IP en gebruik de KPN lijn alleen voor inkomende gesprekken. Voor (vaste) uitgaande gesprekken heb ik Voipbuster (10 euri voor 3 mnd gratis en daarna 3 ct per minuut ofzo). Voor mobiele gesprekken (uitgaand) gebruik ik een andere voipaanbieder (kan het opzoeken) en dan betaal ik geloof 4ct/minuut voor mobiele gesprekken.

De N300IP regelt zelf of het een 06 nummer is, een 'gewoon' nummer of bv. een 0800 nummer. Die laatste gaan gewoon via KPN...
Zei ik het, die held weet alles van de voip providers. Vast bedrag 10 euro per maand en dan 3ct per minuut naar vaste lijnen en 4ct per minuut naar mobiel? Moet je alleen ff uitrekenen wat je gemiddeld belt en kom je er zo achter of het goedkoper kan.

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-03 16:26
Voipbuster heb ik zelf ook veel gebruikt. Werkte idd zeer goed. Voor uitgaande gesprekken is mobiel bellen voor mij veel goedkoper. ( gemid 4 uur per dag ) Heb nu onbeperkt bellen mobiel. Dat is dan toch stukken goedkoper, maar ik ben dan ook geen gemiddelde beller.

[Voor 13% gewijzigd door TheNostra op 16-08-2015 03:11]

• Basho

Basho

Sample Text

TheVMaster schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:24:
[...]

Dan is VOIP voor ons niet gunstig. Dan krijg je 300 minuten via vaste lijn of 225 minuten naar een mobiel nummer. Zakelijk wordt er veel gebeld, dan is VOIP voor ons niet gunstig maar BOA wel. Heb inmiddels wel de overstap gemaakt om naar KPN Compleet te gaan (dank aan Rolandos) en pakket terug te draaien naar Instap met 100/100Mbps. Scheelt al met al een dikke € 70,- op jaarbasis.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:28:
[...]

Zei ik het, die held weet alles van de voip providers. Vast bedrag 10 euro per maand en dan 3ct per minuut naar vaste lijnen en 4ct per minuut naar mobiel? Moet je alleen ff uitrekenen wat je gemiddeld belt en kom je er zo achter of het goedkoper kan.
De exacte tarieven weet ik niet helemaal zeker, maar mocht de vrouw vanaf een vaste telefoon een mobiel nummer gaan bellen...dan weet ik in ieder geval zeker dat we niet de hoofdprijs betalen (door via KPN te bellen)....en zo vaak gebeurt dat overigens niet.

Ik denk dat ik Voipbuster (en die andere VOIP) max. 1x per jaar moet opladen...je laadt dus op met 10 euro en kunt dan eerst 120 dagen geloof ik gratis bellen (naar vaste nummers) en daarna gaan de belkosten pas van die 10 euri af. Per saldo doen wij dus een jaar met een budget van 10 euro ;)

• rolandos582
Basho schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 04:00:
[...]

Dan is VOIP voor ons niet gunstig. Dan krijg je 300 minuten via vaste lijn of 225 minuten naar een mobiel nummer. Zakelijk wordt er veel gebeld, dan is VOIP voor ons niet gunstig maar BOA wel. Heb inmiddels wel de overstap gemaakt om naar KPN Compleet te gaan (dank aan Rolandos) en pakket terug te draaien naar Instap met 100/100Mbps. Scheelt al met al een dikke € 70,- op jaarbasis.
Yess, het scheelt allemaal geld. Meer betalen voor sommige opties is leuk, maar niet altijd relevant. :)
TheVMaster schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

De exacte tarieven weet ik niet helemaal zeker, maar mocht de vrouw vanaf een vaste telefoon een mobiel nummer gaan bellen...dan weet ik in ieder geval zeker dat we niet de hoofdprijs betalen (door via KPN te bellen)....en zo vaak gebeurt dat overigens niet.

Ik denk dat ik Voipbuster (en die andere VOIP) max. 1x per jaar moet opladen...je laadt dus op met 10 euro en kunt dan eerst 120 dagen geloof ik gratis bellen (naar vaste nummers) en daarna gaan de belkosten pas van die 10 euri af. Per saldo doen wij dus een jaar met een budget van 10 euro ;)
Hmm, en wat betaal je dan voor de mobiele kant van het verhaal? 4/5 cent per minuut? En dan ook nog per call of dat niet.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:44:
[...]

Yess, het scheelt allemaal geld. Meer betalen voor sommige opties is leuk, maar niet altijd relevant. :)

[...]

Hmm, en wat betaal je dan voor de mobiele kant van het verhaal? 4/5 cent per minuut? En dan ook nog per call of dat niet.
Die mobiele kost volgens mij 4ct/min (en dat gaat dan gelijkv an de 10 euri af), dus geen 120 dgn gratis. Is overigens andere aanbieder dan Voipbuster...maar aan het eind zal het wel hetzelfde zijn.

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 20:39
Sinds vandaag ineens wegvallend internet en hoge ping bij spelletjes met een indicatie van een hoge hoeveelheid packetloss. Probleem is aanwezig op alle devices, laptops van verschillende merken, iPhones, Moto G's etc.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Over het algemeen zijn hier nooit problemen met het internet. Oosten van het land, 100/100 glasvezellijntje.

• rolandos582
Mozy schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:09:
Sinds vandaag ineens wegvallend internet en hoge ping bij spelletjes met een indicatie van een hoge hoeveelheid packetloss. Probleem is aanwezig op alle devices, laptops van verschillende merken, iPhones, Moto G's etc.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Over het algemeen zijn hier nooit problemen met het internet. Oosten van het land, 100/100 glasvezellijntje.
Is alles draadloos of via kabel? Zonder meer informatie over apparatuur, eigen router of alles via experiabox en hoe de situatie eruit ziet kunnen wij toch weinig. Bel even met KS, en informeer even naar wifi kanaal.

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-03 21:35
Zal er vast niets mee te maken hebben, maar sinds vandaag ook in 't Gooi problemen met internet & TV. Bekabeld/wifi, alles is traag.. Snelheidstest van KPN geeft 7/8 mbit aan. Glas 50/50.

Alles al meerdere malen gereset, ook direct op de Experia aangesloten apparaten hebben trage verbinding.

Webcare reageert nog niet, maar fijn is anders (freezes op tv, wegvallend geluid etc)

La dolce vita - non farmi ridere

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Volgens mij loopt de backbone weer vol, gisteravond zag ik dat ik ook weer een hoge ping had en niet volledig gebruik kon maken van mijn 100/100 xs4all lijn (Noorden van het land, Oosten en Noorden zitten via dezelfde infrastructuur voor zover ik weet). Geen last van wegvallend internet.

• Tylen

Tylen

Hier in Zeewolde is het nog acceptabel.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:46:
Hier in Zeewolde is het nog acceptabel.

[afbeelding]
Waar maak je dat grafiekje mee?

• Tylen

Tylen

Ahh nog iemand met een grafiekjes fetisj? :P

PRTG, en ik download elk half uur een file van 500MB van de xs4all server.

• jappe2000
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-11-2020

heb zelfde probleem (500/500) vanmorgen was snelheid even terug maar nu weer ruk :(

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Me schoonouders betalen voor een Alles-in-1 Instap abo van 20mbit down, maar ze halen maar 8mbit. Dat is nog minder dan de helft van de beloofde internet snelheid. Ik heb met de klantenservice gebeld. Er zijn helaas plannen voor lijn uitbreiding of glasvezel op hun adres. Kun je daarvoor compensatie verwachten?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De aangeboden snelheden zijn bij mijn weten altijd "tot x Mbps" en niet "exact x Mbps", dus KPN hoeft geen compensatie daarvoor te geven.

Oscar Wilde

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik zie niet in waar om er geen pakket bestaat tot 10mbit. Het snelheidsverlies zou eigenlijk niet lager mogen zijn dan de helft van de maximale te behalen snelheid.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
donderdraak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:06:
Ik zie niet in waar om er geen pakket bestaat tot 10mbit. Het snelheidsverlies zou eigenlijk niet lager mogen zijn dan de helft van de maximale te behalen snelheid.
Nog niet zo lang geleden, is het instap abo van max 10Mbit naar 20Mbit gegaan.

• rolandos582
jappe2000 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

heb zelfde probleem (500/500) vanmorgen was snelheid even terug maar nu weer ruk :(
Welke postcode en huisnummer? Stuur deze even in PM. Kijk ik het voor je na.

• Tylen

Tylen

Morgen kan ik mijn V10 ophalen en de V9 terug brengen :) Ik ben benieuwd of mijn loopback probleem hiermee is opgelost :)

Mijn andere probleem dat het allemaal niet snappie/smooth loopt is opgelost door ipv6 uit te zetten. Mijn buurman had problemen met YouTube en instagram, nadat hij ook ipv6 heeft uitgezet loopt dit ook allemaal beter. Ik denk dat de router eerst probeert alles op ipv6 te benaderen en dan een fallback naar ipv4 doet. Zolang ipv6 nog niet mandatory is staat het bij mij uit. (Tenzij de V10 morgen dit wel snel doet ;))

[Voor 63% gewijzigd door Tylen op 17-08-2015 20:43]

Anoniem: 319721

Hier Hilversum, snelheid goed http://www.speedtest.net/my-result/4589605955

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:

PRTG, en ik download elk half uur een file van 500MB van de xs4all server.
Cool....gelijk PRTG maar ff downloaden :) Kan ik mooi de stabiliteit/snelheid van het netwerk ff in de gaten houden. Heb net een Edgerouter Lite besteld...eens kijken hoe dat performed. Heb het idee dat de Experiabox soms wat packetloss heeft....

• rolandos582
Problemen zitten ook voornamelijk in de 500/500 lijnen, 100/100 voor alsnog niet/weinig.

Anoniem: 319721

@rolandos582, Ok dank voor het antwoord

• RobinF
HammerNL schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:08:
[...]

Nog niet zo lang geleden, is het instap abo van max 10Mbit naar 20Mbit gegaan.
Als je dus een 10/1 abonnement had heb je voor hetzelfde geld 20/2. Er is dus geen sprake van een compensatie. KPN verhoogt (gratis) de snelheden.
donderdraak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:45:
Me schoonouders betalen voor een Alles-in-1 Instap abo van 20mbit down, maar ze halen maar 8mbit. Dat is nog minder dan de helft van de beloofde internet snelheid. Ik heb met de klantenservice gebeld. Er zijn helaas plannen voor lijn uitbreiding of glasvezel op hun adres. Kun je daarvoor compensatie verwachten?
Weet je zeker dat ze voor 20 betalen? Ze kunnen ook best een 8Mbit abonnement hebben, deze waren er vroeger namelijk.
Wat zegt Fourstack als maximale snelheid?

• Tylen

Tylen

TheVMaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Cool....gelijk PRTG maar ff downloaden :) Kan ik mooi de stabiliteit/snelheid van het netwerk ff in de gaten houden. Heb net een Edgerouter Lite besteld...eens kijken hoe dat performed. Heb het idee dat de Experiabox soms wat packetloss heeft....
Helaas zit er geen snmp/rmon monitoring op de ExperiaBox (of misschien zit het er wel in maar niet enabled). Dus de packetloss word lastig te monitoren. Ik heb gelijk de EB op een rmon enabled poort van mijn HP Switch zitten en daar krijg ik de volgende stats op te zien:

Ik zal het eens een paar uur monitoren, en daarna gaat de V10 erop ;)

Heb jij een 500/500 verbinding? Want ben benieuwd of die edgerouter deze verbinding aan kan/

[Voor 5% gewijzigd door Tylen op 18-08-2015 11:56]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tylen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:
Daar heb ik sinds kort een RIPE Atlas Probe voor :P

Oscar Wilde

• Tylen

Tylen

Misschien leuk om een apart topic over grafiekjes te maken?? ;)

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 19:07
Hebben meer mensen problemen met itvonline? Via de desktop werkt deze bij mij helemaal niet meer. Via de itvonline app kan ik bepaalde zenders niet bekijken omdat ik volgens de app buitenshuis ben, terwijl dit niet zo is...

• Tylen

Tylen

YES :) V10 ontvangen en aangesloten. Geen loopback bug meer :) En bijkomend voordeel, ik kan mijn interne LAN weer terug naar 192.168.1.0/24 zetten. HAPPYYYYY

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
En wat kun je daar mee dan? :p
Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Helaas zit er geen snmp/rmon monitoring op de ExperiaBox (of misschien zit het er wel in maar niet enabled). Dus de packetloss word lastig te monitoren. Ik heb gelijk de EB op een rmon enabled poort van mijn HP Switch zitten en daar krijg ik de volgende stats op te zien:

[afbeelding]

Ik zal het eens een paar uur monitoren, en daarna gaat de V10 erop ;)

Heb jij een 500/500 verbinding? Want ben benieuwd of die edgerouter deze verbinding aan kan/
Ja..ik heb een 500Mbit verbinding en dat zou geen probleem moeten zijn, ook volgens deze en deze (900mbit zelfs :+) forum posts bij Ubnt zelf..

[Voor 66% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 13:34]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
..

[Voor 105% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 13:34]

Pagina: 1 2 3 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee