[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:29:
[...]

En wat kun je daar mee dan? :p
Ben ook wel benieuwd. Ben gek op grafiekjes. :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:31:
[...]

Ja..ik heb een 500Mbit verbinding en dat zou geen probleem moeten zijn, ook volgens deze forum post bij Ubnt zelf..
Ik zat zelf te denken om deze te halen http://routerboard.com/RB1100AHx2
Maar die is rond de 400 euro.

Ben benieuwd naar jou ervaring als je de edgerouter hebt. Alhoewel ik nu met de V10 hem eigelijk niet meer nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
RobinF schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:20:
[...]

Als je dus een 10/1 abonnement had heb je voor hetzelfde geld 20/2. Er is dus geen sprake van een compensatie. KPN verhoogt (gratis) de snelheden.

[...]

Weet je zeker dat ze voor 20 betalen? Ze kunnen ook best een 8Mbit abonnement hebben, deze waren er vroeger namelijk.
Wat zegt Fourstack als maximale snelheid?
Als ik postcode doe dan vind het geen alternatief adres
Als ik postcode en huisnummer opgeef dan staat er
WBA Portal / FPI returned errorcode 202: adres onbekend

Ik heb tijdens het gesprek met de klantenservice expliciet gevraagd naar mijn schoonouders hun abonnement welke rond eind 2012 is bested. Daarop antwoorden ze een maximale te behalen 20mbit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

Convoy

g44p

Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:22:
YES :) V10 ontvangen en aangesloten. Geen loopback bug meer :) En bijkomend voordeel, ik kan mijn interne LAN weer terug naar 192.168.1.0/24 zetten. HAPPYYYYY
Hmz das wel goed nieuws, hoe is de wifi van de v10? Want die van de v9 is hier echt beroerd. Ik ga anders de gok ook nemen om hem te ruilen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
1975Mark30 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:04:
Hebben meer mensen problemen met itvonline? Via de desktop werkt deze bij mij helemaal niet meer. Via de itvonline app kan ik bepaalde zenders niet bekijken omdat ik volgens de app buitenshuis ben, terwijl dit niet zo is...
Ik ben dus volgens zowel volgens de desktop browser versie als de android app niet verbonden met mijn thuisnetwerk terwijl ik gewoon thuis ben. Ik gebruik een eigen router volgens netwerk.com methode. Hebben meer mensen met een eigen router hier last van? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:41
Ik had dat laatst, maar toen zat ik per ongeluk op mijn FON netwerk... Op mijn echte netwerk nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Convoy schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Hmz das wel goed nieuws, hoe is de wifi van de v10? Want die van de v9 is hier echt beroerd. Ik ga anders de gok ook nemen om hem te ruilen. 8)
Eerste wat ik gedaan heb is de Wifi uitgezet. Ik heb een Ubiquity UAP-AC wifi infra (vandaar mijn intresse in de edgerouter omdat ik dan geen missende componenten in mijn unifi control plane heb ;)) Dus helaas kan ik je geen info er over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 11:00
Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Ik zat zelf te denken om deze te halen http://routerboard.com/RB1100AHx2
Maar die is rond de 400 euro.

Ben benieuwd naar jou ervaring als je de edgerouter hebt. Alhoewel ik nu met de V10 hem eigelijk niet meer nodig heb ;)
RB1100AHx2 werkt erg fijn, wel maken die fans erg veel herrie (zelfs terwijl er maar 1 tegelijk actief is) dus die moet je op een plaats zetten waar je er geen last van hebt of de FANs verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Bardu schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:46:
Ik had dat laatst, maar toen zat ik per ongeluk op mijn FON netwerk... Op mijn echte netwerk nog niet meegemaakt.
Bedankt, maar ik zit zelf niet op FON maar wel op een andere router dan de experiabox. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
Convoy schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Goed! Beter dan de v9 in ieder geval. Bij ons komt 5Ghz net zo ver als 2.4Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:29:
[...]

En wat kun je daar mee dan? :p
Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Ben ook wel benieuwd. Ben gek op grafiekjes. :+
.... ik had een link toegevoegd aan mijn vorige bericht :F :+

Klik op een willekeurige probe, bijv. https://atlas.ripe.net/probes/27476/#!tab-builtins , daar kun je zien wat ie standaard allemaal test. Je kan zelf echter ook testen toevoegen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:46:
Hier in Zeewolde is het nog acceptabel.

[afbeelding]
Wat voor test file gebruik jij btw? 'k kan niet echt een 'snelle' vinden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:41
Ben niet zeker hoelang ik het al heb, maar mijn verbinding is opeens met 2/3 omlaag gegaan.

Ik heb een 500/500 glasvezel verbinding van KPN. Nu haal ik er nog maxmimaal 150/150 uit opeens waarbij de upload heel erg hopt. Normaal gesproken behaal ik makkelijk 530/600 zelfs

Mijn hele netwerk is cat 5e geschikt voor gigabit.
heb als router de asus RT-AC66u zonder experia box.

Wat ik heb gedaan om het op te lossen.

PC drivers opnieuw geinstalleerd
PC lan kabel in laptop gedaan
Andere lan kabel getest
Andere poort op router getest
Wifi 5g getest
Router reset
Router instellingen bekeken niets op te vinden
NTU gereset
alle overige netwerk kabels eruit op 1 na getest

heb wel een nieuwe abbonement afgesloten bij kpn, kunnen ze je dan afknijpen opeens ofzo ?
Abbonement ook gechecked = 500/500

edit:

Met KPN gebeld, die gingen mijn verbinding testen en die was niet goed. Hun advies was een monteur langs sturen, mocht het toch bij mij liggen gaat dat me geld kosten. Dus dan test ik liever eerst zelf even verder

edit2:

ook een firmware upgrade op de router mag niet baten

[ Voor 15% gewijzigd door Zaratrass op 18-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:05:
[...]

Wat voor test file gebruik jij btw? 'k kan niet echt een 'snelle' vinden? :(
Advanced HTTP sensor toevoegen met deze settings: http://download.xs4all.nl/test/500MiB.bin

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1439905023.png
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1439905047.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
Even iets anders. Normaal gesproken ben ik actief ik het "VDSL Echte snelheid" topic, maar is dit nu de vervanging daarvan, of is dit nu nog steeds het KPN Glasvezel deel X topic? Want de TS doet namelijk het eerste vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
1975Mark30 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Ik ben dus volgens zowel volgens de desktop browser versie als de android app niet verbonden met mijn thuisnetwerk terwijl ik gewoon thuis ben. Ik gebruik een eigen router volgens netwerk.com methode. Hebben meer mensen met een eigen router hier last van? Alvast bedankt.
Ja no shit sherlock. Met een eigen router zal het wss nooit werken. Het werkt alleen rechtstreeks op de eb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vaag...krijg een 'Request timed out (code: PE014)' error :(

Hij doet het...haal hier vreemd genoeg 'maar' 20 Mbit..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yqyklEMdhkFgqlBX2yaKyLCT/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Vaag...krijg een 'Request timed out (code: PE014)' error :(

Hij doet het...haal hier vreemd genoeg 'maar' 20 Mbit..

[afbeelding]
En die machine waar prtg op staat kan wel 500/500 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
rolandos582 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Ja no shit sherlock. Met een eigen router zal het wss nooit werken. Het werkt alleen rechtstreeks op de eb.
Het heeft bij mij wel gewerkt met een eigen router en rechtstreeks op de eb werkt bij mij nu ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

En die machine waar prtg op staat kan wel 500/500 aan?
Jups...dat is een VM in Hyper-V. Zal eens even 'iets' resetten. Heb dat probleem dus meer (met m'n Experiabox. Vandaar dat er dus een EdgeRouter Lite klaar ligt nu :)

update: Nee...ook na een rest van mijn modem blijft die XS4All test file met 1Mbyte/sec binnen komen.. :(

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
1975Mark30 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Het heeft bij mij wel gewerkt met een eigen router en rechtstreeks op de eb werkt bij mij nu ook niet meer...
Eigen router staat erom bekend dat het problemen geeft, maar op de eb zelf geeft het geen verandering? Tja er zijn de laatste tijd wel wat problemen met itvonline maar daar heb ik zelf ook nog geen oplossingen voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
rolandos582 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Eigen router staat erom bekend dat het problemen geeft, maar op de eb zelf geeft het geen verandering? Tja er zijn de laatste tijd wel wat problemen met itvonline maar daar heb ik zelf ook nog geen oplossingen voor gevonden.
Er staat, dus ook op de eb, steeds dat ik niet verbonden ben met mijn thuisnetwerk. Kan het zijn dat er dan iets in mijn profiel niet meer goed staat? Ik ben recentelijk wel van 100/100 naar 500/500 gegaan en weer terug...

[ Voor 6% gewijzigd door 1975Mark30 op 18-08-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Ik werd vandaag verrast door een outbound klantenservice belletje over de tevredenheid met de KPN diensten.

Op zich was de beste jongeman aardig ingelezen in de materie... alleen IPv6 was nog een compleet raadsel voor hem...

Wat ook apart was, was de mededeling dat iedereen binnenkort een EB v10 zou krijgen. De eerste uitrol zou al over 2 weken gaan beginnen.

Maar goed.... dat is natuurlijk flauwekul.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 13:38
rolandos582 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

Is alles draadloos of via kabel? Zonder meer informatie over apparatuur, eigen router of alles via experiabox en hoe de situatie eruit ziet kunnen wij toch weinig. Bel even met KS, en informeer even naar wifi kanaal.
Draadloos met de Experia V8. Bereik hiervan is nooit echt top geweest. Als ik er naast zit pomp ik met gemak 10 Mbps. Paar meter ervanaf en je kakt al vlot in naar 1,5-2. Wifi kanaal is het minst bezette van alle beschikbare. Buren zitten allemaal op 1 of 6. Stabiliteit is nooit een probleem geweest. In games ping zelden hoger dan 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Mozy op 18-08-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

je weet van het bestaan van overlappende kanalen?? ;) probeer op de 5Ghz band te gaan zitten. 2.4 zit helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micco90 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:
Even iets anders. Normaal gesproken ben ik actief ik het "VDSL Echte snelheid" topic, maar is dit nu de vervanging daarvan, of is dit nu nog steeds het KPN Glasvezel deel X topic? Want de TS doet namelijk het eerste vermoeden.
Ik kijk daar ook wel mee maar daar was het idee volgens mij om de startpost aan te passen naar algemeen DSL. En ik heb ook geen oproep gezien om over te stappen naar dit nieuwe topic.
Deze is primair gemaakt omdat de vorige voorbij de 10.000 reacties was gegaan. Alleen de titel is aangepast en het woord Glasvezel is eruit gehaald. Dus inderdaad, de TS nodigt uit om over zowel DSL als Glas te posten dus dat staat een ieder vrij volgens mij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Tylen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:03:
je weet van het bestaan van overlappende kanalen?? ;) probeer op de 5Ghz band te gaan zitten. 2.4 zit helemaal vol.
Ja dit dus. Wifi op 2.4 is drama. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippie2612
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06 12:32
1975Mark30 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Er staat, dus ook op de eb, steeds dat ik niet verbonden ben met mijn thuisnetwerk. Kan het zijn dat er dan iets in mijn profiel niet meer goed staat? Ik ben recentelijk wel van 100/100 naar 500/500 gegaan en weer terug...
Ja is heel goed mogelijk zelfs, ik zou hiervoor even de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Barre73 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

Ik kijk daar ook wel mee maar daar was het idee volgens mij om de startpost aan te passen naar algemeen DSL. En ik heb ook geen oproep gezien om over te stappen naar dit nieuwe topic.
Deze is primair gemaakt omdat de vorige voorbij de 10.000 reacties was gegaan. Alleen de titel is aangepast en het woord Glasvezel is eruit gehaald. Dus inderdaad, de TS nodigt uit om over zowel DSL als Glas te posten dus dat staat een ieder vrij volgens mij.
Er zijn plannen om een nieuwe DSL topic te maken. Ook voor andere DSL aanbieders.
Dit topic is voor KPN Glas en xDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Bij mij werkt het wel met een eigen router en managed switch. Totaal geen probleem met itvonline. Geen idee waar het aan ligt dat het bij sommige mensen niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
jippie2612 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Bedankt. Ga ik doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Ik denk dat we voor 'the sake' of het draadje toch beter glasvezel in de titel kunnen vermelden. Immers wordt het een stuk minder interessant en onoverzichtelijk als er over ADSL en glasvezel door elkaar heen wordt gecommuniceerd. Iets met bomen en bos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jippie2612 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Staat hier los van, maar KS kan het wel uitzoeken. Zal wss een ticket worden.
laugh schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Bij mij werkt het wel met een eigen router en managed switch. Totaal geen probleem met itvonline. Geen idee waar het aan ligt dat het bij sommige mensen niet lukt.
Het heeft met IP etc te maken. Als je router hetzelfde ip heeft met dezelfde vlans. Kan het systeem denken dat je verbonden bent met EB. Tenzij je slim genoeg bent om het systeem te omzeilen werkt het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rolandos582 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:41:
[...]

Ja dit dus. Wifi op 2.4 is drama. 8)7
Vertel mij wat :X

En wordt eens tijd dat ik een nieuwe scan ga doen, vergeet dat echter telkens :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:37
Raven schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:55:
[...]

Vertel mij wat :X

En wordt eens tijd dat ik een nieuwe scan ga doen, vergeet dat echter telkens :+
<frustration venting>
Komt ook omdat al die tweakers hun router zo nodig moeten hacken, voor meer (dan toegestane) output power. Ding overschreeuwd dan de halve buurt, terwijl het gefluister van hun mobieltje toch echt niet beter wordt gehoord met meer transmit power aan alleen de router zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enes92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
helaas krijg ik ipv6 niet werken op mijn AC87U asus router (ik gebruik geen experiabox) als ik de experiabox aansluit krijg ik wel een ipv6 adres..

wie o wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ben echt super blij met de V10. Jullie kunnen wel raden hoelaat ik ben omgeswapt ;)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1439965006.jpg

De lijn is zoveel stabieler. Echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

enes92 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 01:08:
helaas krijg ik ipv6 niet werken op mijn AC87U asus router (ik gebruik geen experiabox) als ik de experiabox aansluit krijg ik wel een ipv6 adres..

wie o wie kan mij helpen
Krijg je foutmeldingen op de router? Heb je het logboek van dat ding al bekeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 19-08-2015 10:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
Ik krijg ook geen ipv6 op de R7000, met de EB wel. Heb alle mogelijke verbind mogelijkheden gehad, maar niks werkt.

Misschien zit er een mac adres controle op?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:18:
Ben echt super blij met de V10. Jullie kunnen wel raden hoelaat ik ben omgeswapt ;)

[afbeelding]

De lijn is zoveel stabieler. Echt top.
't blijft vreemd dat ik (terwijl al m'n downloads vanaf dezelfde host wel 50 MByte/sec halen) met die XS4All files blijf steken op 2MByte/sec ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

TheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

't blijft vreemd dat ik (terwijl al m'n downloads vanaf dezelfde host wel 50 MByte/sec halen) met die XS4All files blijf steken op 2MByte/sec ;(
met die xs4all link haal ik strak 60 MByte/sec

2015-08-18 20:56:51 (60.0 MB/s) - ‘500MiB.bin’ saved [524288000/524288000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Convoy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:58:
[...]

met die xs4all link haal ik strak 60 MByte/sec

2015-08-18 20:56:51 (60.0 MB/s) - ‘500MiB.bin’ saved [524288000/524288000]
Heel vreemd :( De usenet bak waar ik het op test haalt vanaf usenet wel gewoon strak 50MByte/sec ;)

Het blijft vaag, want als ik via FTP iets upload bij iemand met een 100/100 verbinding, dan kom ik niet boven de 4 a 5 MByte/sec uit...

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 19-08-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 09:32
Xs4all hier:
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 524288000 (500M) [application/octet-stream]
Saving to: ‘/dev/null’

/dev/null 100%[=====================>] 500.00M 53.6MB/s in 9.5s

2015-08-19 07:07:22 (52.5 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [524288000/524288000]
@Tylen bedankt voor de PRTG tutorial, ik heb hem hier inmiddels ook draaien. Zal morgen even een screenshot plaatsen van de resultaten. Heb hier al ruim 4 maanden problemen met de 500/500Mbit lijn, ik kom in de avond niet hoger uit als 21Mbit.

[ Voor 27% gewijzigd door Baiko op 19-08-2015 13:45 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 19:28
Voor de geïnteresseerden: op het forum van KPN is in een thread zojuist bekendgemaakt dat KPN vanaf volgend jaar de zenderindeling van SD en HD op de schop gooit.
Over de uitrol van HD op 1 kan ik jullie mededelen dat er inmiddels een planning en architectuur opgesteld is waarmee iedereen altijd de best mogelijke beeldkwaliteit vanaf kanaal 1 zal krijgen, uiteraard afhankelijk van de beschikbare bandbreedte en het aantal TV ontvangers. Dit zal volgend jaar gefaseerd worden uitgerold om de kwaliteit te kunnen waarborgen. De HD Glas streams zullen vooralsnog alleen op glasvezel aansluitingen ingezet blijven worden.

• Tylen

Tylen

Mint schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:17:
Voor de geïnteresseerden: op het forum van KPN is in een thread zojuist bekendgemaakt dat KPN vanaf volgend jaar de zenderindeling van SD en HD op de schop gooit.

[...]
Het enige waar ik mij nog aan irriteer :) BETERRRRRR

• Tylen

Tylen

Baiko schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:16:
Xs4all hier:

[...]

@Tylen bedankt voor de PRTG tutorial, ik heb hem hier inmiddels ook draaien. Zal morgen even een screenshot plaatsen van de resultaten. Heb hier al ruim 4 maanden problemen met de 500/500Mbit lijn, ik kom in de avond niet hoger uit als 21Mbit.
Graag gedaan. Hoe ziet de grafiek eruit na een dikke dag?

• Baiko
Tylen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Graag gedaan. Hoe ziet de grafiek eruit na een dikke dag?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5vjZNT3.png

In de avond is het niet al te best. Er wordt verder niets gedownload, dit zijn de resultaten.

[ Voor 60% gewijzigd door Baiko op 20-08-2015 21:32 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Tylen

Tylen

Wow dat is niet best nee. Ik zit nu met de v10 op een redelijk strakke lijn.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1440099103.jpg

• Baiko
Tylen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:32:
Wow dat is niet best nee. Ik zit nu met de v10 op een redelijk strakke lijn.

[afbeelding]
Zo hoort het inderdaad, maar dit probleem speelt bij mij al 4 maanden helaas. 3x KPN monteur en 2x Reggefiber. Bekabeling en de glaslijn naar de centrale zijn goed.

Ochtend prima verbinding, namiddag tot avond = slecht. Het probleem is bekend bij KPN als het goed is, maar waarschijnlijk te weinig mensen in de buurt die erover klagen of überhaupt een 500Mbit verbinding hebben.

Echt alternatieven zijn er ook niet want de rest van de providers koopt in bij KPN. Ik heb de keuze uit Solcon of KPN.

[ Voor 40% gewijzigd door Baiko op 20-08-2015 21:55 ]

• Tylen

Tylen

Zet je ipv6 eens uit. Loste bij mij met de v9 ook wel wat dingen op. Het liep gelijk allemaal sneller en soepeler.

• Baiko
Tylen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:41:
Zet je ipv6 eens uit. Loste bij mij met de v9 ook wel wat dingen op. Het liep gelijk allemaal sneller en soepeler.
Ik heb geen ipv6 op mijn V10, of ik moet wat over het hoofd zien. Mijn V9 had wel ipv6.

• Tylen

Tylen

Ah je hebt de v10 al. Dat wist ik niet.

• rolandos582
Baiko schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

[afbeelding]

In de avond is het niet al te best. Er wordt verder niets gedownload, dit zijn de resultaten.
Tja er word op dit moment met man en macht aan gewerkt. Het probleem is inmiddels ook al erkend dus dat het is punt niet meer. Het is alleen de vraag wanneer de oplossing gaat komen. Daar staan nu de vraagtekens. Er zijn behoorlijk wat mannen met kennis mee bezig, dus er zijn vorderingen.
Tylen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:44:
Ah je hebt de v10 al. Dat wist ik niet.
Al? Die is al 2 maanden oud 8)7

• Baiko
rolandos582 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:51:
[...]

Tja er word op dit moment met man en macht aan gewerkt. Het probleem is inmiddels ook al erkend dus dat het is punt niet meer. Het is alleen de vraag wanneer de oplossing gaat komen. Daar staan nu de vraagtekens. Er zijn behoorlijk wat mannen met kennis mee bezig, dus er zijn vorderingen.

[...]

Dankzij jou _/-\o_ Anders was ik er echt nooit uitgekomen.

• rolandos582
Baiko schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:53:
[...]

Dankzij jou _/-\o_ Anders was ik er echt nooit uitgekomen.
Tja, je moet gewoon mensen hebben met kennis van zaken. Als je constant van die medewerkers hebt die zoiets hebben van : ''de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'' dan kom je geen steek verder. :) En toegegeven, het zijn hele frustrerende problemen en zeker niet de makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol. Tja ik had het kunnen weten. De meeste tweakers hebben er ondertussen al 1 ;) Ik ben een laatbloeier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Laatst online: 13-07 16:42
Woensdag was ik bij de KPN XL winkel in Almere.
Als je daar naar toe gaat met je oude modem (V8 of V9) dan ruilen ze die gewoon om voor een V10.

[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 21-08-2015 10:18 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
maomanna schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:18:
Woensdag was ik bij de KPN XL winkel in Almere.
Als je daar naar toe gaat met je oude modem (V8 of V9) dan ruilen ze die gewoon om voor een V10.
Mits die op voorraad zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft iemand trouwens ervaring met het configureren van een IGMP Proxy t.b.v. IPTV op een EdgeRouter lite? Heb nu zo'n dingetje in huis...internet werkt als een zonnetje, maar IGMP configureren lijkt toch lastig.

Ben met een stuk op Netwerkje.com al een stuk op weg gekomen....maar ben er nog niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Ik heb ook een tijdje de 500/500 verbinding. Opzich gaat het wel goed echter af en toe heb ik wel dips en een reboot helpt wel eens. Ik heb de V8 modem denk ik. Zijn de nieuwere modellen veel stabieler? Ik heb wel vaak dat ik moeilijk intern met het externe ip adres kan verbinden, daarnaast vind ik de wifi veel te langzaam voor een 500/500 fiber verbiding. Mijn eigen router haalt makkelijk 150 down speed. De kpn modem haalt amper 30 over wifi.

Wat moet ik zeggen om een nieuwe te krijgen en zijn de nieuwere op alle vlakken beter of zijn er ook nadelen?

Ik had voorheen mijn eigen router op de dmz gezet om vervolgens alles door te sturen naar mijn eigen router. Wanneer ik dit deed had ik alleen maar last van dips en haalde ik max 300mbps. Dit kan ook aan mijn router liggen natuurlijk maar de experiabox vond het in ieder geval ook niet heel prettig om alle verkeer door te sturen. Zou dit probleem met een nieuwere versie ook verholpen kunnen worden? (mits het niet aan mijn router ligt natuurlijk, verwacht ik niet).

EDIT:

Heb toch even gebeld en ze sturen de V10 op...Kijken of het allemaal beter gaat werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Empo op 21-08-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Empo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:34:

Heb toch even gebeld en ze sturen de V10 op...Kijken of het allemaal beter gaat werken.
0800-0402 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Laatst online: 09-07 13:55
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 13-07 22:00
TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:12:
Heeft iemand trouwens ervaring met het configureren van een IGMP Proxy t.b.v. IPTV op een EdgeRouter lite? Heb nu zo'n dingetje in huis...internet werkt als een zonnetje, maar IGMP configureren lijkt toch lastig.

Ben met een stuk op Netwerkje.com al een stuk op weg gekomen....maar ben er nog niet helemaal...
Ja hoor!! Heb het thuis ook draaien en werkt als een zonnetje!! Wees er zeker van dat je, je static route goed instelt op basis van de response die je van KPN hebt gekregen! Deze kun je terug vinden in /run/dhclient_eth1_4.leases

Dit is een deel van mijn config zoals hij er nu uit ziet, misschien heb je er wat aan:

http://pastebin.com/bhR5PwJ6

[ Voor 190% gewijzigd door chickpoint op 21-08-2015 15:56 . Reden: In code tags veel te lang, maar even een pastebin van gemaakt ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
chickpoint schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Ja hoor!! Heb het thuis ook draaien en werkt als een zonnetje!! Wees er zeker van dat je, je static route goed instelt op basis van de response die je van KPN hebt gekregen! Deze kun je terug vinden in /run/dhclient_eth1_4.leases

Dit is een deel van mijn config zoals hij er nu uit ziet, misschien heb je er wat aan:

code:
1
SUPER! Thanks :)

Het werkt allemaal, met inderdaad een paar aanpassingen. Ik ga hier eens een mooi blogje over schrijven (how-to) met verwijzing naar jou natuurlijk voor de geleverde input....maakt het voor veel mensen eenvoudig om tv werkend te krijgen....

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
rolandos582 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:51:
[...]

[...]

2? Ow ja ik heb hen mogen testen. Was al veel langer gewend aan het modem.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:25:
[...]

2? Ow ja ik heb hen mogen testen. Was al veel langer gewend aan het modem.
Haha de testfase is nu zo'n 4-5 maand oud, op koper konden we hem halverwege juni leveren, glas halverwege juli. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik ben wat aan het rondreizen in de wereld van managed switch.

Wat wil ik.
Managed switch--->v10

Welke switch weet ik dus nog niet want ik heb wat eisen. Ik wil routed itv kunnen kijken op 1 poort en ik wil dat ie uiteindelijk ook ipv6 door kan sturen.

De v10 ga ik als ordinaire ac gebruiken voor mijn wifi. Al het andere is namelijk bekabeld.

Wat raden jullie mij aan voor switch? Ik ben hier in huis erg gecharmeerd van de v10 dus waarom daar iets anders voor gebruiken.

Voor de v10.altijd een netgear 3700v2 gebruikt met openwrt als router met wifi uit en voor wifi een tp-link gebruikt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ik heb nu een hp procurve 1800-24G draaien. Werkt opzich goed. Maar ga hem vervangen voor een cisco 2690G welke al een tijdje stof ligt te happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Moet topic start niet aangepast worden met de inmiddels geadviseerd SSL aan en de desbetreffende poorten?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
True schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:22:
Moet topic start niet aangepast worden met de inmiddels geadviseerd SSL aan en de desbetreffende poorten?
Heb het even aangepast naar de laatste gegevens te vinden op de KPN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
chickpoint schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:34:
[...]

Heb het even aangepast naar de laatste gegevens te vinden op de KPN site.
Yess, bovendien is de http://speedtest.operator.nl/kpn/ , voorheen kpn.com/speedtest alweer een tijdje offline, not sure of die terugkomt. speedtest.net is een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
rolandos582 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:54:
[...]

Yess, bovendien is de http://speedtest.operator.nl/kpn/ , voorheen kpn.com/speedtest alweer een tijdje offline, not sure of die terugkomt. speedtest.net is een goed alternatief.
De link die jij noemt werkt bij mij gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

De link die jij noemt werkt bij mij gewoon hoor
Hmm raar. Zal morgen op het werk nog eens kijken, maar ik kom gewoon op een blanco pagina. Jij kunt gewoon kiezen tussen test server 1/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die pagina gebruikt wel flash, heb je dat wel actief?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MegaTronics schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:43:
Die pagina gebruikt wel flash, heb je dat wel actief?
Chrome geeft witte pagina, edge ook. Firefox zegt :
This text is replaced by the Flash movie.

Maja, misschien werkt het gewoon niet op een Ziggo verbinding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Zijn er al mede-tweakers _/-\o_ die Routed iptv thuis al op een 'all in one' Router hebben draaien, zonder experiabox? Ik zag op netwerkje.com dat de aanbevolen routers geen snooping ondersteunen. En de standaard mooie namen Soho wireless routers alleen hooguit iptv kunnen bridgen.

Of is het een oplossing om na bijv. de edge lite een managed switch te plaatsen die snooping ondersteund. @Pogostokje? (Heb genoeg wifi punten.) Ik wil het enigszins makkelijk houden door een router te gebruiken die fabrieksmatig is geprogrammeerd, dus geen openwrt, enz. Moet ik helaas mijn vertrouwde n66u gaan degraderen :-(

Ik ben zeer benieuwd, wellicht zijn meerdere dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
JlJL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:10:
Zijn er al mede-tweakers _/-\o_ die Routed iptv thuis al op een 'all in one' Router hebben draaien, zonder experiabox? Ik zag op netwerkje.com dat de aanbevolen routers geen snooping ondersteunen. En de standaard mooie namen Soho wireless routers alleen hooguit iptv kunnen bridgen.

Of is het een oplossing om na bijv. de edge lite een managed switch te plaatsen die snooping ondersteund. @Pogostokje? (Heb genoeg wifi punten.) Ik wil het enigszins makkelijk houden door een router te gebruiken die fabrieksmatig is geprogrammeerd, dus geen openwrt, enz. Moet ik helaas mijn vertrouwde n66u gaan degraderen :-(

Ik ben zeer benieuwd, wellicht zijn meerdere dat?
EdgeRouter Lite is een hele mooie oplossing, houd er wel rekening mee dat het niet een wizardje doorklikken is om het goed in te stellen. Andere routers heb ik geen ervaring mee. De IGMP snooping in mijn switch is niet heel super dus ik heb het alleen op mijn Asus RT-AC66U aan staan zodat het niet de wifi op gaat. De rest van het netwerk maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk. Daarnaast kun je altijd een router als router gebruiken en je n66u als accesspoint gebruiken. Dan hoef je hem niet te degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
chickpoint schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

EdgeRouter Lite is een hele mooie oplossing, houd er wel rekening mee dat het niet een wizardje doorklikken is om het goed in te stellen. Andere routers heb ik geen ervaring mee. De IGMP snooping in mijn switch is niet heel super dus ik heb het alleen op mijn Asus RT-AC66U aan staan zodat het niet de wifi op gaat. De rest van het netwerk maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk. Daarnaast kun je altijd een router als router gebruiken en je n66u als accesspoint gebruiken. Dan hoef je hem niet te degraderen.
Elk apparaat die op de Edgerouter aangesloten wordt moet dan IGMP snooping ondersteunen, ook niet ideaal? Onder het motto als je het doet doe het dan goed.
HD Glas door laten gaan naar het lan, zal de performance niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Nou ja die 8 Mbit multicast op een gigabit verbinding is te verwaarlozen dus daar ga ik me niet druk over maken/nieuwe switch voor kopen. Voor ik die Gigabit vol hebt ben je wel een aardig eindje verder. Alleen voor de wifi is het funest. Daarom heb ik het daar wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
rolandos582 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:05:
[...]

Chrome geeft witte pagina, edge ook. Firefox zegt :
This text is replaced by the Flash movie.

Maja, misschien werkt het gewoon niet op een Ziggo verbinding 8)7
Android zegt bij mij ook "this text..." maar op mijn laptop (chrome) werkt het gewoon en kan ik kiezen tussen 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Maar welke managed switch wordt er aangeraden om op het netwerk te gebruiken? Denkende aan ipv 6 en routed itv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag in mijn beide tuners (HMB2260) geen programma- of gidsgegevens meer. Hebben meer mensen hier last van?
Of beter, iemand een idee hoe dit op te lossen?
Stroom van de tuners doen en opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
De EB v9 zou ik nog kunnen herstarten, maar er is een upload voor werk bezig die nog even duurt die ik niet wil onderbreken. Dus dat kan ik vanmiddag pas doen.

Voor de rest werkt alles wel gewoon normaal, alleen geen gids- of programmagegevens :(

Edit:
Argggg, voortaan eerst maar eens op de storingenpagina kijken:
Het is mogelijk dat u problemen ervaart met de Elektronische Programma Gids op Interactieve TV. Onze excuses voor het ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Verwacht eindtijdstip:
23-08-15 11:00

Starttijd: 2015-08-23 07:00 Eindtijd: onbekend

[ Voor 32% gewijzigd door barber op 23-08-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier ook last van; en ik zit niet bij KPN maar bij XS4all. Zelfde backbone voor IPTV als ik het goed heb dus zal wel een algemene storing bij KPN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
barber schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:02:
Edit:
Argggg, voortaan eerst maar eens op de storingenpagina kijken:

[...]
Het is ook voor het eerst dat daar een storing op vermeld wordt. De meesten staan er niet.

Volgensmij werkt de EPG op iTVOnline nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inderdaad, meestal is het juist andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

chickpoint schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:19:
Nou ja die 8 Mbit multicast op een gigabit verbinding is te verwaarlozen dus daar ga ik me niet druk over maken/nieuwe switch voor kopen. Voor ik die Gigabit vol hebt ben je wel een aardig eindje verder. Alleen voor de wifi is het funest. Daarom heb ik het daar wel aan staan.
De glas hd zenders zijn 13 Mbps. Daarnaast wil je dit verkeer niet op je wifi infra hebben lijkt mij.

Edit: dit zeg je ook zelf hahaha.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 23-08-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Er was een storing met de epd maar deze is om 10:30 alweer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Tylen schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

De glas hd zenders zijn 13 Mbps. Daarnaast wil je dit verkeer niet op je wifi infra hebben lijkt mij.

Edit: dit zeg je ook zelf hahaha.
Maar helaas heb ik geen glas HD zenders :') Maar op mn wifi wil ik het inderdaad niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
chickpoint schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Maar helaas heb ik geen glas HD zenders :') Maar op mn wifi wil ik het inderdaad niet hebben.
Of op apparaten die er last van hebben, bedraad.

Mensen , nog meer goede ' all in one' router opties? Edge lite dus een aardig goede. Zijn er nog opties incl. Snooping ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zoek eens een dell powerconnect 2824 op marktplaats. Dat is een leuk switchje ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
JlJL schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Of op apparaten die er last van hebben, bedraad.

Mensen , nog meer goede ' all in one' router opties? Edge lite dus een aardig goede. Zijn er nog opties incl. Snooping ondersteuning?
De EdgeRouter ondersteund gewoon IGMP snooping alleen heeft het niet veel zin als je alles op 1 poort aansluit. Het beste kan je een switch nemen die IGMP snooping ondersteunt. De meeste managed switches ondersteunen dat. Ik heb nu de firmware op mijn switch geupgrade en nu werkt IGMP snooping hier ook. pricewatch: TP-Link JetStream TL-SG3216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gpCj8ht.png

Prachtige resultaten :P Blijft hier in de avond helaas slecht, ik hoop dat er binnenkort verandering in komt.

[ Voor 130% gewijzigd door Baiko op 24-08-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Hoe heet dat programmatje wat je daar gebruikt?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Waterlelie schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:46:
Hoe heet dat programmatje wat je daar gebruikt?
PRTG. @Tylen heeft een tutorial geplaatst een paar pagina's terug. Deze pagina om exact te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik stap per oktober over van Vodafone naar KPN. Nu vroeg ik mij af of ik ook zonder monteur het dhz pakket kan monteren aangezien de Draytek op een hele andere manier is aangesloten is dan gebruikelijk met een FTU? (Hoop dat ik het goed zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Baiko schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:51:
[...]

PRTG. @Tylen heeft een tutorial geplaatst een paar pagina's terug. Deze pagina om exact te zijn
Linken naar pagina's heeft geen zin, aangezien iedereen zelf kan bepalen hoeveel posts die op een pagina wil hebben (in mijn geval is dat pagina 2. Je kunt beter naar de post zelf linken, dan heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imperium schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:38:
Ik stap per oktober over van Vodafone naar KPN. Nu vroeg ik mij af of ik ook zonder monteur het dhz pakket kan monteren aangezien de Draytek op een hele andere manier is aangesloten is dan gebruikelijk met een FTU? (Hoop dat ik het goed zeg)
Het kan wel maar laat even een foto zien van je huidige aansluiting. Dan is het makkelijker praten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

DizzyWeb

Ondertiteld

Begin toch een beetje moe te worden van de wifi capaciteiten van de v9... toegegeven, m'n nVidia Shield heeft niet bepaald de beste verbinding. Maar de wifi dipt om de haverklapt even een paar minuten in. Dan doet ie zelfs over lokaal netwerk maar een paar KB/s. Begin alleen het idee te krijgen dat dat alleen maar gebeurt als de TV aan staat...

Iemand anders last van soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MegaTronics schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:20:
[...]

Linken naar pagina's heeft geen zin, aangezien iedereen zelf kan bepalen hoeveel posts die op een pagina wil hebben (in mijn geval is dat pagina 2. Je kunt beter naar de post zelf linken, dan heb je dat probleem niet.
Inderdaad :+ Ik kwam ook heel ergens anders uit......heeft iemand trouwens de vaste telefonie ook aan de praat achter de EdgeRouter? Kreeg van m'n vrouw te horen dat m'n schoonouders ons niet kunnen bereiken (dat zijn de enigen die nog naar het vaste nummer bellen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Inderdaad :+ Ik kwam ook heel ergens anders uit......heeft iemand trouwens de vaste telefonie ook aan de praat achter de EdgeRouter? Kreeg van m'n vrouw te horen dat m'n schoonouders ons niet kunnen bereiken (dat zijn de enigen die nog naar het vaste nummer bellen....).
Klinkt als een vooropgezet plan. :p

Pagina: 1 2 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie