[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
MegaTronics schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:37:
[...]

Klinkt als een vooropgezet plan. :p
haha inkoppertje inderdaad....'t was meer om aan te geven dat we die iljn erg weinig gebruiken (vooral omdat we beide onbeperkt bellen met mobiel).....maar goed, heb een erg mooi nummer....misschien omzetten naar prepaid ofzo of een goedkoop voip lijntje, dan is het probleem ook opgelost (heb namelijk al een Gigaset N300IP hangen...dus kan er zo nog een VOIP verbinding bij zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:04:
[...]

Het kan wel maar laat even een foto zien van je huidige aansluiting. Dan is het makkelijker praten.
Ik zal als ik vanavond thuis ben even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
TheVMaster schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Inderdaad :+ Ik kwam ook heel ergens anders uit......heeft iemand trouwens de vaste telefonie ook aan de praat achter de EdgeRouter? Kreeg van m'n vrouw te horen dat m'n schoonouders ons niet kunnen bereiken (dat zijn de enigen die nog naar het vaste nummer bellen....).
Je zou VLAN 7 door kunnen gooien naar bijv. eth2. Maar je komt er niet vanaf zonder experiabox, aangezien KPN de SIP gegevens niet vrij wil geven.

Was het trouwens nog gelukt met je routed iTV?

[ Voor 5% gewijzigd door chickpoint op 24-08-2015 12:27 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
chickpoint schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:26:
[...]

Je zou VLAN 7 door kunnen gooien naar bijv. eth2. Maar je komt er niet vanaf zonder experiabox, aangezien KPN de SIP gegevens niet vrij wil geven.

Was het trouwens nog gelukt met je routed iTV?
Dat was ook mijn gedacht.....dat ik niet van de Experiabox afkom wist ik al.... (wat is da tding dan groot als je hem alleen voor telefoon nodig hebt :p)

Ja....routed iTV is gelukt...werkt als de brandweer ook! Wat me trouwens nog steeds niet gelukt is, is de binary test files van xs4all downloaden met snelheden boven de 20Mbit/sec :(

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/A7hYfy79wAht4837Dwz7snlm/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 24-08-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik wacht nog even tot er een goede managed switch is die routed itv en ipv6 goed ondersteunen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

waar wordt die 500MiB.bin eigenlijk opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Windows tegenhanger van /dev/null denk ik(?), dan heb je niet met de beperking van opslag te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 24-08-2015 15:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
DizzyWeb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:09:
Begin toch een beetje moe te worden van de wifi capaciteiten van de v9... toegegeven, m'n nVidia Shield heeft niet bepaald de beste verbinding. Maar de wifi dipt om de haverklapt even een paar minuten in. Dan doet ie zelfs over lokaal netwerk maar een paar KB/s. Begin alleen het idee te krijgen dat dat alleen maar gebeurt als de TV aan staat...

Iemand anders last van soortgelijke problemen?
Is niet de V9, is gewoon de 2.4Ghz bandbreedte die bom en bomvol zit. Doe je vrij weinig aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Convoy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:04:
[...]

waar wordt die 500MiB.bin eigenlijk opgeslagen?
Nergens ;)

Daar zorgt deze setting voor: Result Handling: Discard HTML result.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tylen schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

Nergens ;)

Daar zorgt deze setting voor: Result Handling: Discard HTML result.
Dus metingen worden niet beperkt door opslagmediums?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Raven schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Dus metingen worden niet beperkt door opslagmediums?
Ik hem maar een 30GB SSD waar de PRTG op draait. Misschien dat hij het opslaat tijdens het downloaden maar daarna is het iig weg. Anders had ik alleen een volle disk moeten hebben ;)

Hij draait bij mij nu zo'n 2 a 3 weken met elk half uur een check.

(Windows 10, i3, 16GB Ram, 30GB SSD, Intel NUC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Merk trouwens dat sinds kort mijn settop boxen terug te vinden zijn in het netwerk als device. Is er toevallig een nieuwe software versie uit waarin dit gebeurd? Ben wel benieuwd of er misschien nieuwe functionaliteit aan komt :D

Settopbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
chickpoint schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:41:
Merk trouwens dat sinds kort mijn settop boxen terug te vinden zijn in het netwerk als device. Is er toevallig een nieuwe software versie uit waarin dit gebeurd? Ben wel benieuwd of er misschien nieuwe functionaliteit aan komt :D

[afbeelding]
Dat zal komen als je IPTV in routed mode hebt, dan krijgen de STBs IPs van dezelfde range als je eigen PCs en devices dus zijn ze zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ioramus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:49:
[...]

Dat zal komen als je IPTV in routed mode hebt, dan krijgen de STBs IPs van dezelfde range als je eigen PCs en devices dus zijn ze zichtbaar.
Dat snap ik, ik heb het al een tijdje in Routed iTV staan. Maar ik ben ze nog niet eerder tegen gekomen tussen de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

chickpoint schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Dat snap ik, ik heb het al een tijdje in Routed iTV staan. Maar ik ben ze nog niet eerder tegen gekomen tussen de apparaten.
bij mij waren ze direct zichtbaar nadat ik overging op routed iptv

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kan je dat routed iptv dan zelf kiezen? Of heeft iedereen dat tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
magneet schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

bij mij waren ze direct zichtbaar nadat ik overging op routed iptv
Dan ben ik denk ik gewoon blind geweest :Y)
Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:31:
Kan je dat routed iptv dan zelf kiezen? Of heeft iedereen dat tegenwoordig?
Volgens mij word dat langzaam uitgerold, zo te zien wel pas vanaf de V9.
Is jouw Experia Box een ZTE H369A (V10) of een ZTE H368N (V9) met de firmware (V1.01.00T09.7) of nieuwer?

[ Voor 45% gewijzigd door chickpoint op 25-08-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

chickpoint schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:35:
[...]

Dan ben ik denk ik gewoon blind geweest :Y)

[...]

Volgens mij word dat langzaam uitgerold, zo te zien wel pas vanaf de V9.

[...]
Heb de V10, denk ook wel dat ik het hem want ik zie in de DHCP scope 2 ipadressen die ik niet kan verklaren, dat zullen de tv boxjes zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Heb de V10, denk ook wel dat ik het hem want ik zie in de DHCP scope 2 ipadressen die ik niet kan verklaren, dat zullen de tv boxjes zijn ;)
Je kunt het in de instellingen van je setopbox zien.

IPTV Routed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Als je naar de instellingen van je settopbox gaat (dus via je tv) zie je welk ip adres is toegewezen.
Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah nog makkelijker. Vanavond gelijk eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wpuntnl schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:23:
Ik werd vandaag verrast door een outbound klantenservice belletje over de tevredenheid met de KPN diensten.

Op zich was de beste jongeman aardig ingelezen in de materie... alleen IPv6 was nog een compleet raadsel voor hem...

Wat ook apart was, was de mededeling dat iedereen binnenkort een EB v10 zou krijgen. De eerste uitrol zou al over 2 weken gaan beginnen.

Maar goed.... dat is natuurlijk flauwekul.
Inmiddels een V10 weten te bemachtigen. Het blijkt dat er in de afgelopen 2 weken een nieuwe update is uitgerold en hierom de V10 weer verspreid kan en mag worden.

De KPN Winkel in Dordrecht centrum had er gisteren (24-08) zo'n 20 op voorraad. Maar na een telefoontje naar KS, wist men mij te vertellen dat men een V10 kon toesturen. Om te voorkomen dat het bij logistiek als nog mis zou gaan, heeft men mij verzocht de V9 uit te schakelen zodat V10 geselecteerd kon worden.

Inmiddels de V10 draaien, DHCP is mooi zelf in te stellen en moet zeggen... het lijkt net even wat beter te draaien dan ik met de V9 gewend was. Wel moet ik erbij zeggen dat IPv6 direct ook niet meer beschikbaar is, helaas... V10 blijkt deze softwarematig nog niet te ondersteunen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen. Ik heb het forum (en het KPN forum en netwerkje.com) helemaal doorgespit en ik kom er maar niet uit.

Ik heb een managed switch gehaald, de TP-Link TL-GS105E. Ik heb http://netwerkje.com/switch-configuratie dit gebruikt als leidraad. Ik kan niks doen met 'Trunk' en 'Acces' met de desbetreffende port. Wanneer ik port 1 en 3 probeer te 'Trunken' krijg ik steeds een foutmelding. Probeer het nu al ruim 5 uur en het lukt maar niet. Uiteindelijk gekeken of het zou werken zonder. Nou ITV werkt gewoon. Vanaf Glasvezel naar managed switch naar Experiabox naar ITV ontvanger. Kan gewoon TV kijken, zowel beneden als boven geen problemen. Internet werkt echter niet via mijn router. Meerdere malen alles opnieuw opgestart, maar er is gewoon geen verbinding te leggen.

Op port 1 sluit ik de UTP kabel aan vanaf het Glasvezelmodem. Op port 2 UPT naar mn ASUS router WAN port en op port 3 UPT naar Experiabox WAN port.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen, of waar ik die 'Trunk' en 'Acces' instellingen kan regelen? Ik vraag niet om een kant-en-klaar antwoord. Ik verwacht dus ook niet een 'oplossing' in een keer te krijgen (dat vraag ik ook niet). Echter zit ik nu helemaal vast en weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.

Setup: Glasvezelmodem -> TP-Link GS105E (switch) -> Asus AC66U / Experiabox
Ik heb wat screenshots bijgevoegd, hopelijk herkent iemand wat ik verkeerd doe.

Ik waardeer alle input overigens.

P.S. Telefonie werkt ook niet, echter kan ik niet bevestigen of dat hier door komt. Sinds de aansluiting heeft telefonie namelijk niet gewerkt, lampje staat uit en krijg geen verbinding ook wanneer het allemaal 'normaal' is aangesloten, is dus een apart storing via KPN, los van dit probleem. Dus kan niet controleren of telefonie in ieder geval wel werkt via vlans.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/bu75a86mv/Screenshot_2015_08_25_18_40_06.png
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/lq889vcev/Screenshot_2015_08_25_18_40_44.png
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/vdbqjl5ef/Screenshot_2015_08_25_18_41_05.png
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/cdc1xcjz3/Screenshot_2015_08_25_19_01_42.png

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 25-08-2015 19:03 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Instellingen switch zien er goed uit. Trunk en access worden ook wel tagged en untagged genoemd. Zit het niet in de PPPoE instellingen van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik was dat dus helemaal vergeten. Toevallig net via het forum van september 2014 een post gezien van een user. Geprobeerd, na 3x lukte het. |:( |:( |:( |:( |:( |:( Kwam hier terug om te melden dat het al inmiddels werkt en zag je post.

Voel me zo dom :F

Thanks voor je snelle reactie in ieder geval!

[ Voor 9% gewijzigd door ASNNetworks op 25-08-2015 19:34 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Haha dom is een groot woord. Het is geen alle daagsche kost voor de meeste hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Kreeg er wel hoofdpijn van ja na 5 uur :p

Wat me nu opvalt: mijn download snelheid is ingekakt naar 200mb/s, lijkt wel een cap opeens. Maar mn upload schiet gewoon naar 650+mb/s Via azure een bestand geüpload en hij gaat echt met die snelheid (65-90MegaByte/s)

Kan dit aan de PPoE instellingen liggen? De upload is ook opeens met 150+ toegenomen, maar de download met 300mb afgenomen :S

Had via de Experiabox dus 500/500.

Alles herstart, geen effect.

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 25-08-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:05:
Ah nog makkelijker. Vanavond gelijk eens kijken. :)
Routed mode hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Als goed is hebben bijna alle glas klanten dit inmiddels ja. Dus dat is niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
rolandos582 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:21:
[...]

Als goed is hebben bijna alle glas klanten dit inmiddels ja. Dus dat is niet zo gek.
Bedoel je niet bridged? :). Hier nog gewoon routed ivm eigen router met VLAN.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
The Wizard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:47:
[...]

Bedoel je niet bridged? :). Hier nog gewoon routed ivm eigen router met VLAN.
Muahh het is maar hoe je ernaar kijkt. Ik denk dat sowieso 50% nu een ip adres hebben in dezelfde range als EB. Wellicht wel meer, maar daar heb ik dan weer geen idee over. Ik kom bijna geen stb's meer tegen die geen ip hebben in de buurt van eb. Alleen maar stbs die geen ip adres krijgen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
rolandos582 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:50:
[...]

Muahh het is maar hoe je ernaar kijkt. Ik denk dat sowieso 50% nu een ip adres hebben in dezelfde range als EB. Wellicht wel meer, maar daar heb ik dan weer geen idee over. Ik kom bijna geen stb's meer tegen die geen ip hebben in de buurt van eb. Alleen maar stbs die geen ip adres krijgen 8)7 8)7
Hier nog een EBv8 - dus bridged mode. Ga eind deze week eens bellen voor een v10, nieuwe STBs (Motorolo hebben niet de HD glas) en die nieuwe aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meerdere mensen die geconstateerd hebben dat loopback op de V10 niet werkt? Van alles geprobeerd, kan wel een portscan doen op het ip-adres (lokaal) maar zodra ik verbinding probeer te maken (ongeacht de service) dan werkt het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:15:
Zijn er hier meerdere mensen die geconstateerd hebben dat loopback op de V10 niet werkt? Van alles geprobeerd, kan wel een portscan doen op het ip-adres (lokaal) maar zodra ik verbinding probeer te maken (ongeacht de service) dan werkt het niet :/
Kan je wat specifieker zijn?

Heb je portforwarding ingesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:15:
Er is wel een loopback bug in de V10, wanneer je DMZ gebruikt volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:41:
Kan je wat specifieker zijn?

Heb je portforwarding ingesteld??
Portforwarding is inderdaad ingesteld, porten als 21, 80, 53, 110, 25 enz. lopen allen naar een thuisserver. Binnen het eigen netwerk kan ik wel vanaf een andere linuxbak een nmap (portscan) doen op het publieke ip, deze geeft dan ook netjes aan dat de porten open staan. Ook vanaf een 2-tal dedicated servers zijn de porten open en kan er verbonden worden. Vanaf het lokale netwerk echter niet.

Geen DMZ ingesteld btw.
RobinF schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:26:
Er is wel een loopback bug in de V10, wanneer je DMZ gebruikt volgensmij.
DMZ wordt niet gebruikt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Vandaag de v10 ontvangen, zit er een instelling die mijn nas (synology) blokkeert? Kan mijn mappen niet meer toevoegen in windows, kan ook geen optie hiervoor vinden.

Nas heeft een nieuwe goed IP.. Verder geen instellingen aangepast, voorheen met de v8 en de asus RT-AC66 werkte het ook zonder problemen..

\\diskstation\map toevoegen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Probeer het eens zo: \\<ip-adress-synology>\map

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Tylen schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:49:
Probeer het eens zo: \\<ip-adress-synology>\map

;)
Probleem opgelost,, firewall pc deed moeilijk opeens ?? :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Even een vraag en of advies.

Bij een kennis is men spontaan overgestapt van telfort naar kpn.
Ik zag die bui al hangen toen ik dat hoorde maar laat lekker gaan is een goede leerschool voor de problemen die gaan komen en er nu dus zijn.

Case:
rond de 20 netwerk poorten puur internet zitten op 1x 16 en 1x 8 poort switch.
firewall-router die internet geeft en filtert.
tv gaat via coax.

En toen naar Kpn.
Monteur kwam en heeft het hele netwerk zover gesloopt door de (specifiek geprogrammeerde )firewall weg te halen waardoor een aantal poorten en toestellen niet meer werken (static ip's - andere reeksen) maar goed. Deze heeft geen zin om kabels te leggen want deels onder de vloer. En sluit dan maar een niet aangesloten wcd aan op iptv en de overige boven via powerline.
Resultaat alles gaat over de zeik en de leds van de switch knipperen als een gek over alle data poorten, en de wifi doet het wel en weer niet (bestaande wifi).
De beste man had 2 uur staan voor deze klant maar is ruim 4 uur bezig geweest om de modem te plaatsen en 5x een tv box waarvan 3 via powerline gaan en 2 via bestaande kabels.
KPN Monteur maakt er een zooitje van terwijl deze wist dat het netwerk in extern beheer en onderhoud was, ik sprak hem (vooraf) nog even via de foon ivm hoe de coaxkabels liepen. Vreselijk prutswerk en een telefoon aansluiting die het niet doet lampje is nu 2 dagen later nog steeds uit.

Nu las ik al dat de tv in hetzelfde netwerk zit als internet 192.168.2.x maar hoe zit dit gerelateerd tot de vlan situatie. Al die netwerk activiteit zal dan ook broadcastverkeer zijn lijkt me die het netwerk zwaar belast terwijl er eigenlijk niets gaande is kwa inet en alle tv boxen staan uit/st'by.

Ik was van plan het hele netwerk maar opnieuw op te bouwen waarbij alle coax eruit gaat en utp gaat worden, een nieuwe switch erin en de firewall even te laten voor wat het is en de e-box-v9 dit voorlopig maar te laten doen.

Situatie komend.
Rond de 25 poorten welke op een 24p switch (TL-SG3424) zullen gaan. (evt lokaal nog een kleine switch)
Er zijn 5 tv-boxen via utp. (die rare powerline zooi gaat eruit)
En er zal een nieuw wifi (2 of 3x AP) netwerk komen voor rond de 5 laptops en 5-10 telefoons/i-pads.

Als die boxen ook in het internet reeks zitten blijf ik een berg broadcast houden waarvan de wifi zegt zoek het lekker uit ik stop er even mee. En die boxen moeten wel want anders zouden dingen als programma gemist niet lekker werken, zo las ik tenminste.

Mijn gedachte was de V9 de telefoon en router functie te laten doen en klaar.
Dan van de V9 naar de switch en daar een vlan te maken voor tv en internet, dit zodat ik voor elke aansluiting zo nodig een keus kan maken of deze tv of internet moet zijn.
Wil ik zo nodig die firewall er nog weer tussen hebben kan ik dat alsnog door deze via 2 poorten aan te sluiten en er een kleine switch alleen inet erbij te zetten indien alle kabels gebruikt worden.
Als ik allemaal goed begrijp stuurt de V9 de beide v-lans uit in dezelfde ip-reeks, dan zou ik dus met v-lan gestuurde poorten klaar zijn.

Poorten openen en ander zaken zijn niet van toepassing en nat achter nat is niet zo een probleem omdat het toepassing's gericht zal zijn indien dit moet.

Het gaat hier gewoon om een privéwoning. Het zat allemaal zo mooi maar nu dat verplichte iptv door je maag gespitst is kan je weer alles omgooien.

Wie o wie heeft een opzet idee hiervoor, wat zou wijsheid zijn, dit puur omwille van dezelfde ip reeks voor de boxen wat nu opgeleverd is tov voorheen. bridged.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
V9 verplaatsen achter een managed switch en deze alleen gebruiken om telefonie te gebruiken. Zelf op de managed switch vlan's inschakelen voor itv op het aantal poorten waar je het op wilt hebben. 1 poort naar vlan voor telefoon en derest allemaal vlan internet en gaan.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
waar halen die boxen dan hun IP-adres vandaan.? en direct op de FTU houd in dat ik dan de firewall weer erin meeneem.
Maar als die boxen werken met een 192.168.2.x waar komen die dan weg als ze niet uit V9 komen. Dat zou inhouden dat zowel wan als lan een 192.168.2.x dragen binnen een eigen v-lan.

aanvulling op eerdere, het zou nu dan een 'routed'iptv zijn wat nieuw is. Dan blijft de V9 er dus tussen voor ook die boxen. Krijgen dus hun ip vanuit de V9.

[ Voor 21% gewijzigd door webcamjan op 26-08-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Er zijn nog steeds vlan's voor internet, itv en telefoon. Dus ja je kan direct internet uit de nt halen en een juiste ip krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hoppa....en ook mijn telefoon werkt nu via de EdgeRouter Lite......heb nu alles werkend : internet, iptv en telefonie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
TheVMaster schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:52:
Hoppa....en ook mijn telefoon werkt nu via de EdgeRouter Lite......heb nu alles werkend : internet, iptv en telefonie :)
Euhm how?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hoi, even vraagje over de V10, kan je daar nu je eigen IP Range opgeven voor DHCP en het adres dat je router moet krijgen? (Ik wil nl, daardoor nu ook eigen router niet de 192.168.2 range hebben, maar de 172.16.x)

Kan je dit in een V10 nu zelf kiezen dus volledig IP aanpassen?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb in het verleden alles (non routed IPTV) werkend gehad op een Asus WRT router (AC68U) zonder VLANs op extra switch, VLAN4 en 7 trunked naar de Experiabox die telefonie deed en waar de decoders aan hingen (of twee lan poorten op untagged VLAN4 voor de decoders) en de WAN met PPPoE over VLAN7.

Momenteel heb wel een managed switch aan de NTU en voor de decoders om makkelijk internet en IPTV over een trunk te kunnen sturen en omdat ik de VLANs niet goed kreeg op een nieuwere Asus (AC87U).

In theorie moet routed IPTV ook direct op een Asus kunnen aangezien er ook een IGMP proxy in zit en IGMP snooping vlekkeloos werkt... Misschien dit weekend eens mee aan de slag.

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 27-08-2015 10:58 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Dus je hebt altijd nog de Experiabox draaien voor telefonie en je handelt het niet zonder Experiabox af?

Indien je dit zonder experiabox afhandeld zou ik je graag een PM willen sturen!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• RobinF
itxs schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:21:
Hoi, even vraagje over de V10, kan je daar nu je eigen IP Range opgeven voor DHCP en het adres dat je router moet krijgen? (Ik wil nl, daardoor nu ook eigen router niet de 192.168.2 range hebben, maar de 172.16.x)

Je kan de DHCP range aanpassen, en het IP. Maar of je ook van 192 naar 172 kan zou ik niet weten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/99NGs9T.png

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
itxs schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:21:

Zie hierboven voor het aanpassen van de IP range maar dat is helemaal niet nodig. Je moet in je eigen router het 172.16.x.x netwerk instellen en deze router via de WAN poort aansluiten op een poort van de EB. Je router zo configureren dan hij via DHCP een IP adres krijgt. Dat zal dan een IP adres zijn in de 192.168.2.x range van de EB. Beter is om via het MAC adres een vast IP aan je router te geven hoog in de range, bijvoorbeeld 192.168.2.250) en dat IP adres ook ingeven als DMZ host.

Alles wat aangesloten is op je eigen router zit in het 172.16.x.x netwerk, alles aangesloten op de EB in het 192.168.2.x netwerk. En vanaf je eigen router kun je ook het EB-netwerk benaderen, andersom gaat niet.

Zo werkt het hier ook al een paar maanden naar behoren.

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik had nog een vraag m.b.t. KPN glasvezel.

Stel dat de experiabox in de meterkast staat met hierachter een switch vervolgens een patchpanel met kabels naar de verschillende vertrekken (utp inbouwdoosjes).
Stel dat ik bij een zo'n vertrek een bepaalde utp poort van een inbouwdoos van internet naar Iptv wil veranderen. Kan ik dan gewoon de kabel van mijn decoder in de Utp steken waar internet uit kwam en merkt de switch dan vanzelf dat hij van 4 ipv 6 moet krijgen? Even uitgaande van een unmanaged switch anders moet je het zelf instellen toch? Of wordt er standaard 4 En 6 tegelijk verstuurd naar elke aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door Reticulum op 27-08-2015 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hi,

Ik heb dat nu zo ingesteld, eigen router en switch waarbij EB alleen voor IPTV en VOIP ingezet is, maar wilde kijken of de EV10 meer mogelijkheden heeft waar ik deze zou kunnen combineren.
(Kijken of ik via omweg FON werkend kan krijgen etc, kortom tweaken en prutsen met nieuw spul...)

Gr
kdbruin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Zie hierboven voor het aanpassen van de IP range maar dat is helemaal niet nodig. Je moet in je eigen router het 172.16.x.x netwerk instellen en deze router via de WAN poort aansluiten op een poort van de EB. Je router zo configureren dan hij via DHCP een IP adres krijgt. Dat zal dan een IP adres zijn in de 192.168.2.x range van de EB. Beter is om via het MAC adres een vast IP aan je router te geven hoog in de range, bijvoorbeeld 192.168.2.250) en dat IP adres ook ingeven als DMZ host.

Alles wat aangesloten is op je eigen router zit in het 172.16.x.x netwerk, alles aangesloten op de EB in het 192.168.2.x netwerk. En vanaf je eigen router kun je ook het EB-netwerk benaderen, andersom gaat niet.

Zo werkt het hier ook al een paar maanden naar behoren.

• X-Z
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-07 20:39

X-Z

Wat is de reden / toegevoegde waarde van VLAN119 in je config?

[ Voor 4% gewijzigd door X-Z op 27-08-2015 12:33 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jassy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Dus je hebt altijd nog de Experiabox draaien voor telefonie en je handelt het niet zonder Experiabox af?

Indien je dit zonder experiabox afhandeld zou ik je graag een PM willen sturen!
Dit is helaas niet zonder de Experiabox af te handelen :( Anders zou ik het wel doen iig...als iemand hierover tips heeft.... ;-)
X-Z schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:31:
[...]

Wat is de reden / toegevoegde waarde van VLAN119 in je config?
Ik draai binnen mijn LAN een hele batterij aan VLANs...VLAN119 is er één van, maar eigenlijk is dat gewoon mijn 'Werkstation LAN' :)

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 27-08-2015 12:51 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Is er ook een centraal KPN topic over VDSL? Ik zoek me rot maar kan het niet vinden...
Vroeg mij namelijk af of je ook een I+TV abbonement kunt nemen en dan het standaard modem kunt vervangen door een Fritzbox. De standaard dichtgetimmerde modems van providers heb ik een hekel aan :P

Verwijderd

Zouden jullie mij kunnen helpen met een simpele vraag? Ik heb hier ook glasvezel van KPN, en dus de standaard Xperiabox V8 ( volgens mij is dat eigenlijk een Arcadyan.) Nu wil je daar als Tweaker wel eens op inloggen, maar wanneer ik dat doe lukt dat niet. Ik ga naar 192.168.2.254, waar de gebruikersnaam standaard admin is en ik dat niet kan aanpassen. Dan voer ik het wachtwoord in, druk ik op enter. De pagina ververst, en er gebeurt verder niets. Ik krijg geen melding dat er iets verkeerd is, ik kan de gebruikersnaam niet veranderen en mijn wachtwoord klopt gewoon. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik heb er eerder wel op ingelogd, dus het heeft ooit gewerkt. Ik heb er niets aan veranderd in de tussentijd, in elk geval niet bewust.

• ASNNetworks
Inmiddels werkt alles bij mij. Telefonie en ITV via Experiabox en internet via mijn eigen ASUS router. Download snelheid lekker stabiel rond 500mb/s en upload die gaat (door die VLAN switch opeens) constant boven de 600mb/s, ik vind het helemaal niet erg.

Ik merkte overigens dat de iTV ontvangers na een power out zich opnieuw moeten instellen. Echter krijgen ze opeens niet meer de juiste IP adres van de Experiabox. De monteur gaf aan dat dit te wijten ligt aan de switch, die kan namelijk IP adressen in beslag nemen, waardoor de iTV ontvangers in een ander IP range gaan zitten. De oplossing is dus: nooit de stroom van de TV ontvangers af halen en als dat wel gebeurt de Experiabox resetten en alles loskoppelen.

Iemand een alternatief? Ik dacht zelf eraan om iTV aan te sluiten op VLAN switch of op mijn ASUS router en door middel van nog een switch het signaal over één kabel trekken en vanaf de andere kant weer splitten.

Opzicht vind ik het best zo, maar wil voorkomen dat ik steeds na een power out weer een half uur bezig ben met dingen loskoppelen en wegwerken.

• RobinF
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:00:
Is er ook een centraal KPN topic over VDSL? Ik zoek me rot maar kan het niet vinden...
Vroeg mij namelijk af of je ook een I+TV abbonement kunt nemen en dan het standaard modem kunt vervangen door een Fritzbox. De standaard dichtgetimmerde modems van providers heb ik een hekel aan :P
We gebruiken daar vaak "VDSL echte snelheid". Er zijn plannen om een echt xDSL topic te maken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
RobinF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

We gebruiken daar vaak "VDSL echte snelheid". Er zijn plannen om een echt xDSL topic te maken
Zal m'n vraag daar even stellen.
Apart topic is wel handig, voor alle providers (Telfort, Tele2, Online, Vodafone) is er een eigen xDSL topic, voor KPN kon ik hem niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Welke heldere geest heeft verzonnen om vdsl en glas in 1 topic te gooien?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Vandaag van Solcon Glasvezel naar KPN Glasvezel overgestapt. Solcon had ik opgezegd per vandaag en KPN laten ingaan op dezelfde dag.

Rond 9 uur vanochtend gooide Solcon het signaal eraf. Reggefiber had de patch gezet rond 11 uu. Rond 12 uur kwam de KPN monteur, die nog wat moeite had met de NT eraf te halen omdat er eerst zo'n oude bodemplaat opzat. Na het activeren van alle diensten was de KPN monteur 20 minuten later ook vertrokken. Ondertussen mijn Asus RT-N66U een nieuwe firmware update gegeven en de ESXi server naast vSphere 6.0 geüpdatet

Vervolgens de switch ingesteld pricewatch: TP-Link TL-SG108E. Gebruik geen telefonie, dus geen VLAN 7
Port 8 VLAN 4,6 tagged NT
Port 7 VLAN 6 untagged naar de Asus RT-N66U
Port 6 VLAN 4 untagged naar TV box.
Afbeeldingslocatie: http://hyperion-gaming.net/switch1.png
VID voor zekerheid nog ingesteld
Poort 8 VID 6 ( of 4 maakt niet uit)
Poort 7 VID 6 Internet
Poort 7 VID 4 IPTV
Afbeeldingslocatie: http://hyperion-gaming.net/switch2.png

Daarna de router ingesteld met met mac@internet wachtwoord kpn. Tevens heb ik RFC 4638 https://tools.ietf.org/html/rfc4638 ingesteld door de MTU/MRU op 1500 te zetten in plaats van de standaard van PPPoE 1492. Hierdoor heb je minder fragmentatie. De Asus router ondersteund dit met de merlin firmware.

Daarna werkte alles vlekkeloos. Nog even de snelheid getest: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4615189050.png
Tijdens het testen van de upload ging die heel even richting de 200~500. Ik zit dus nu ook aangesloten in de POP op een Gigabit port.

Kortom ben tevreden met de overstap. De TV is ook vooruit gegaan qua beeld kwaliteit plus meer HD zenders.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 27-08-2015 15:21 ]

• rolandos582
Waterlelie schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:08:
Welke heldere geest heeft verzonnen om vdsl en glas in 1 topic te gooien?
Zijn gewoon 2 aparte topics voor, VDSL echte snelheid is het VDSL topic voor alle providers. Dit topic is puur voor glasvezel.

• ASNNetworks
Zenix schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:19:
-knip-
Daarna de router ingesteld met met mac@internet wachtwoord kpn. Tevens heb ik RFC 4638 https://tools.ietf.org/html/rfc4638 ingesteld door de MTU/MRU op 1500 te zetten in plaats van de standaard van PPPoE 1492. Hierdoor heb je minder fragmentatie. De Asus router ondersteund dit met de merlin firmware.
-knip-
Wat is daar eigenlijk het voordeel van? 1500 tegen over 1492. Je geeft aan dat je minder fragmentatie hebt hierdoor, maar in de praktijk: wat merk je er daadwerkelijk van?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38
ASNNetworks schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

Wat is daar eigenlijk het voordeel van? 1500 tegen over 1492. Je geeft aan dat je minder fragmentatie hebt hierdoor, maar in de praktijk: wat merk je er daadwerkelijk van?
Het probleem is dat de meeste netwerken een MTU hebben van 1500 hebben, en als er ergens onderweg ICMP pakketjes worden gefilterd faalt de Path MTU DIscovery waardoor je pakketjes van 1500 bytes met het Don't Fragment bit krijgt aangeboden. Dat past niet in je PPPoE tunnel, dus die worden gedropped. Sommige sites zullen daardoor niet werken. Zie http://www.qnx.com/develo...o/technotes/path_mtu.html

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
RichieB schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:19:
[...]

Het probleem is dat de meeste netwerken een MTU hebben van 1500 hebben, en als er ergens onderweg ICMP pakketjes worden gefilterd faalt de Path MTU DIscovery waardoor je pakketjes van 1500 bytes met het Don't Fragment bit krijgt aangeboden. Dat past niet in je PPPoE tunnel, dus die worden gedropped. Sommige sites zullen daardoor niet werken. Zie http://www.qnx.com/develo...o/technotes/path_mtu.html
Heb je andersom dan ook geen last? Dus als je op 1500 zet, dat andere websites opeens niet meer werken? Ik heb een ASUS AC66U met merlin vandaar mijn interesse. Als 1500 geen problemen heeft tov 1492 en alleen maar beter kan werken, dan snap ik niet waarom het standaard op 1492 staat ingesteld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ASNNetworks schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:10:
[...]

Heb je andersom dan ook geen last? Dus als je op 1500 zet, dat andere websites opeens niet meer werken? Ik heb een ASUS AC66U met merlin vandaar mijn interesse. Als 1500 geen problemen heeft tov 1492 en alleen maar beter kan werken, dan snap ik niet waarom het standaard op 1492 staat ingesteld...
Omdat PPPoE een oud protocol is waarbij 1492 de standaard is. De RFC is een stuk nieuwer, lang niet alle providers en apparatuur ondersteunen de RFC 4638. KPN ondersteund het ook nog niet zolang.
Merlin heeft het erin gezet, maar bijvoorbeeld PfSense ondersteund het nog niet.

Bij mij werkt het vlekkeloos tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 28-08-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Zenix schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 01:10:
[...]

Omdat PPPoE een oud protocol is waarbij 1492 de standaard is. De RFC is een stuk nieuwer, lang niet alle providers en apparatuur ondersteunen de RFC 4638. KPN ondersteund het ook nog niet zolang.
Merlin heeft het erin gezet, maar bijvoorbeeld PfSense ondersteund het nog niet.

Bij mij werkt het vlekkeloos tot nu toe.
Dan ga ik het ook even op 1500 zetten. Kan altijd terug als blijkt dat iets niet lekker werkt. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik haal op 1500 maar 350Mbit, op 1492 508Mbit (AC87U met rMerlin).
Haalt de N66U/AC66U (MIPS32® 74K 600 MHz) de 500Mbit? Mijn AC68U (ARM® Cortex™-A9 dual-core 800MHz) lukte het maar net, vandaar dat ik naar een AC87U (ARM® Cortex™-A9 dual-core 1000MHz) ben gegaan, Level 2 CTF (+Flow Analysis, de AC87 kan er gigabit mee natten) werkt niet met PPPoE, Level 1 wel.

Hier is de CPU usage tijdens speedtest, AC68U zat hier tegen de 100%:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/4nhaqq167/Schermafbeelding_2015_08_28_om_08_39_45.png
anandtech
When you compare to the previous generation of simultaneous dual band 3x3:3 routers, or some of the initial 802.11ac routers which shipped with BCM4706 as the SoC, which consists of a 600 MHz MIPS32, PC-DDR2, USB 2.0 and PCIe 1x Gen 1, it's easy to see the new SoC offering a considerable performance boost. Broadcom told me moving to this new platform offers a 5x boost in performance over its predecessor.
edit: Na wat bladeren in het SmallNetBuilder Forum zie ik 75 (denk zonder CTF) tot 150Mbit voor de N/AC66U met PPPoE. Dus boven de 100Mbit ben je met de 66U's qua internet waarschijnlijk beter af met dubbel NAT, maar je zou als je geen extra DHCP options nodig hebt natuurlijk ook gewoon de Experiabox DHCP/NAT kunnen laten doen en een losse DNS server draaien. (Maar ook qua WIFI is de Experiabox v10 vergelijkbaar met de AC66U en AC68U.)
Zonder CTF doet de AC68U zo'n 300Mbit, met 600, ik denk dat de 87U zo'n 750 moet kunnen halen.

[ Voor 152% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Bijzonder, net gebeld (0800 0402) voor de nieuwe aanbieding (heb al alles in 1) maar waar ik vorig jaar wel na 9 maanden gebruik kon maken van de nieuwe aanbieding om contract te verlengen nu opeens niet.

Heeft iemand anders ervaring hiermee waar dit wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:25:
Haalt de N66U/AC66U (MIPS32® 74K 600 MHz) de 500Mbit? Mijn AC68U (ARM® Cortex™-A9 dual-core 800MHz) lukte het maar net, vandaar dat ik naar een AC87U (ARM® Cortex™-A9 dual-core 1000MHz) ben gegaan, Level 2 CTF (+Flow Analysis, de AC87 kan er gigabit mee natten) werkt niet met PPPoE, Level 1 wel.

Hier is de CPU usage tijdens speedtest, AC68U zat hier tegen de 100%:
[afbeelding]

[...]

edit: Na wat bladeren in het SmallNetBuilder Forum zie ik 75 (denk zonder CTF) tot 150Mbit voor de N/AC66U met PPPoE. Dus boven de 100Mbit ben je met de 66U's qua internet waarschijnlijk beter af met dubbel NAT, maar je zou als je geen extra DHCP options nodig hebt natuurlijk ook gewoon de Experiabox DHCP/NAT kunnen laten doen en een losse DNS server draaien. (Maar ook qua WIFI is de Experiabox v10 vergelijkbaar met de AC66U en AC68U.)
Zonder CTF doet de AC68U zo'n 300Mbit, met 600, ik denk dat de 87U zo'n 750 moet kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/av5lgtv4n/Screenshot_2015_08_28_10_12_02.png
Met de AC66u (merlin) :) Overigens haal ik dit ook met MTU 1492. 1500/1492 maakt vooralsnog bij mij geen verschil qua snelheid. Gezien ik geen last heb van 1500, laat ik het op 1500 staan.

Gebruik de AC66u dmv VLAN switch als hoofdrouter, Experiabox enkel voor iTV en telefonie. PPPoE ingesteld op mn router uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 28-08-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Kun je kijken wat voor CPU je hebt? Kan me bijna niet voorstellen dat daar die MIPS in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:30:
Kun je kijken wat voor CPU je hebt? Kan me bijna niet voorstellen dat daar die MIPS in zit.
Broadcom BCM5300 chip rev 1 @600MHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bizar. En de CPU load tijdens de speedtest? Misschien toch een soort van slimmere CTF voor MIPS in nieuwere firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ioramus schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:42:
Bijzonder, net gebeld (0800 0402) voor de nieuwe aanbieding (heb al alles in 1) maar waar ik vorig jaar wel na 9 maanden gebruik kon maken van de nieuwe aanbieding om contract te verlengen nu opeens niet.

Heeft iemand anders ervaring hiermee waar dit wel gelukt is?
Ik ben gewoon een jaartje naar xs4all gegaan.
Dit jaar weer naar kpn. Mochten ze volgend jaar weer moeilijk doen dan stap ik weer een jaartje over naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:33:
Bizar. En de CPU load tijdens de speedtest? Misschien toch een soort van slimmere CTF voor MIPS in nieuwere firmwares.
Die blijft rond 77-79% zweven tijdens speedtest.

Ik haalde zodra ik de VLAN gebruikte maximaal 200mbit download eerst. Leek echt een cap, maar mn upload was van 500 naar 600+ geschoten. Iemand gaf aan dat de download cap door mn router kwam, dat die het niet aankon. Maar de upload kreeg een burst naar 750+ en dan langzaam terug naar 600mbit/s. Dus dat de router het niet aan kon, klopt niet gezien de upload zelfs was toegenomen.Toen heb ik de merlin custom firmware geïnstalleerd (dacht, misschien helpt dat wel want: custom). Download ging toen rond 350-450 voor de eerste paar tests, maar vervolgens stabiel om 500mbit/s. Maar de upload is ongewijzigd, die burst naar 750+mbit/s en dan langzaam naar 600mbit/s.

Vind het prima zo :p

[ Voor 57% gewijzigd door ASNNetworks op 28-08-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:38:
[...]

Ik ben gewoon een jaartje naar xs4all gegaan.
Dit jaar weer naar kpn. Mochten ze volgend jaar weer moeilijk doen dan stap ik weer een jaartje over naar een ander.
Ik had ook iets raars, toen de zenders aangepast werden mocht je opzeggen. Bij UPC ook heel vaak gehad en dan gewoon een administratieve wijziging voor opzeggen/nieuw abbo + korting. Bij KPN deden ze heel moeilijk (ze wilde het pas doen toen ik zei dat ik anders naar Vodafone zou gaan) en moest alles opgezegd worden, nieuw email adres, monteur langs voor aansluiten hardware die er al was, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Ik krijg vanmiddag van KPN een nieuwe modem. Heb sinds begin glazvezel jaartje 2005 geloof ik, al tijden die Thomsom tg789vn. Ben benieuwd welke versie ze leveren, waarschijnlijk die v9 gok ik. Hopelijk kan je daar wat meer mee dan die 789, want daar kon je echt niks aan veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Ik had ook iets raars, toen de zenders aangepast werden mocht je opzeggen. Bij UPC ook heel vaak gehad en dan gewoon een administratieve wijziging voor opzeggen/nieuw abbo + korting. Bij KPN deden ze heel moeilijk (ze wilde het pas doen toen ik zei dat ik anders naar Vodafone zou gaan) en moest alles opgezegd worden, nieuw email adres, monteur langs voor aansluiten hardware die er al was, etc.
Ja, toen ik refereerde aan het feit dat het vorig jaar wel kon kreeg ik te horen dat ik dan wel erg veel geluk heb gehad.....

Denk dat ik dat ook een overstapje doe, naar Vodafone, Tweak of Tele2. Tweak lijkt geen aanbieding te hebben trouwens. Ziggo is natuurlijk ook nog een optie hoewel de upload een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Krijg nu ook weer een monteur maar heb alles al klaar staan. Dus een kwestie van kabeltjes omzetten en decoders activeren en klaar.
Opzeggen van de monteur gaat lastig dus zeg ik hem maar af als die langs komt 8)
Ik heb het geprobeerd maar dat kon pas als het modem al aan de ntu hing en dat is dus dezelfde dag dat als de monteur langs komt.

Het emailadres van de providers gebruik ik verder nooit. Heb een eigen domein met mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ASNNetworks schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Die blijft rond 77-79% zweven tijdens speedtest.

Ik haalde zodra ik de VLAN gebruikte maximaal 200mbit download eerst. Leek echt een cap, maar mn upload was van 500 naar 600+ geschoten. Iemand gaf aan dat de download cap door mn router kwam, dat die het niet aankon. Maar de upload kreeg een burst naar 750+ en dan langzaam terug naar 600mbit/s. Dus dat de router het niet aan kon, klopt niet gezien de upload zelfs was toegenomen.Toen heb ik de merlin custom firmware geïnstalleerd (dacht, misschien helpt dat wel want: custom). Download ging toen rond 350-450 voor de eerste paar tests, maar vervolgens stabiel om 500mbit/s. Maar de upload is ongewijzigd, die burst naar 750+mbit/s en dan langzaam naar 600mbit/s.

Vind het prima zo :p
Bij mijn ARM A9 DC 1GHz schiet 1 core soms zelfs even naar 100% bij de uploadburst:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/yf3xl275p/Schermafbeelding_2015_08_28_om_10_46_18.png
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/vdla1hwm3/Schermafbeelding_2015_08_28_om_10_46_28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Bij mijn ARM A9 DC 1GHz schiet 1 core soms zelfs even naar 100% bij de uploadburst:
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkbaar maakt de CPU toch minder uit dan de meeste denken, gezien ik met een single core @600mhz gewoon volle speed haal en upload zelfs een stuk hoger. En de CPU niet op 100% komt te staan, max 83% gezien en dan rond 79% zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 19:55
Je kan de ene CPU dan ook niet met de andere vergelijken. En zelfs de ene router niet met de ander.

CPU architecturen (of versies binnen die architectuur) kunnen verschillen. Bovendien verschilt het ook nog eens of er trafficshaping/prioritizing aan staat op de betreffende router en of er voor zulke dingen ook nog hardware ondersteuning / optimalisatie aanwezig is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik kan AIProtection with Trend Micro, Traffic Analyzer en Adaptive QoS aanzetten zonder een verschil in snelheid of CPU load te zien.
Maar de MIPS CPU's deden eerst 75Mbit, toen 150Mbit (CTF fix) en zitten nu dus op gelijke snelheid, dat vind ik wel opmerkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:03:
Ik kan AIProtection en Adaptive QoS aanzetten zonder een verschil in snelheid of CPU load te zien.
Maar de MIPS CPU's deden eerst 75Mbit, toen 150Mbit (CTF fix) en zitten nu dus op gelijke snelheid, dat vind ik wel opmerkelijk.
Overigens haalde ik altijd meer dan 150Mbit met deze routers. Ik had tot afgelopen dinsdag Ziggo en haalde gewoon 200 down. Nu haal ik via wifi 300/300. Denk dat die 150mbit inmiddels achterhaald is? Haal vanaf het begin al meer dan 150mbit (juni 2014 gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ziggo heeft geen PPPoE en juist daar zat het grote verschil.

[ Voor 76% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:08:
Ziggo heeft geen PPPoE en juist daar zat het grote verschil.
Oja natuurlijk. Achja, ik ben in ieder geval blij dat ik via KPN mn eigen router kan gebruiken en 500/600+ verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Sinds wanneer blokkeert KPN The Piratebay weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:38:
Sinds wanneer blokkeert KPN The Piratebay weer?
Hee ja, hier werkt het ook niet. Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Ik zit nu bij Ziggo en wil overstappen op KPN Glasvezel, de infra ligt er al.
Een vraag over het verschil tussen KPN Alles in 1 Instap versus Standaard: als ik de 500/500 variant kies, is de snelheid bij Standaard gegarandeerd, maar is deze bij Instap dan significant minder?

Reden is dat ik weinig TV kijk, maar dus ook niet de duurdere Standaard variant wil. En de snelheidsgarantie is er blijkbaar alleen bij Standaard en Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:45:
Ik zit nu bij Ziggo en wil overstappen op KPN Glasvezel, de infra ligt er al.
Een vraag over het verschil tussen KPN Alles in 1 Instap versus Standaard: als ik de 500/500 variant kies, is de snelheid bij Standaard gegarandeerd, maar is deze bij Instap dan significant minder?

Reden is dat ik weinig TV kijk, maar dus ook niet de duurdere Standaard variant wil. En de snelheidsgarantie is er blijkbaar alleen bij Standaard en Premium.
Als ik op de website kijk en mijn postcode invoer krijg ik bij alle drie de pakketten gewoon "snelheidsgarantie" te zien hoor. Ook als ik naar 100 of 500 opwaardeer.

En het is glasvezel dus dat haal je normaliter ook gewoon (spitsuren en belemmeringen in je eigen apparatuur en netwerk uitgezonderd wellicht).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Barre73 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Als ik op de website kijk en mijn postcode invoer krijg ik bij alle drie de pakketten gewoon "snelheidsgarantie" te zien hoor. Ook als ik naar 100 of 500 opwaardeer.

En het is glasvezel dus dat haal je normaliter ook gewoon (spitsuren en belemmeringen in je eigen apparatuur en netwerk uitgezonderd wellicht).
Bij mij is de balk snelheidsgarantie bij de laatste twee volledig groen, bij Instap staat ie op ongeveer 20%. Merkwaardig, glasvezel is er of niet zou je zeggen. Zie ook niet in waarom ze de 500/500 zouden "knijpen" bij het Instap abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 16:39

nimmer

hai :O

Ik heb instap 500/500 en nog nooit gemerkt dat er iets zou worden geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Bij mij is de balk snelheidsgarantie bij de laatste twee volledig groen, bij Instap staat ie op ongeveer 20%. Merkwaardig, glasvezel is er of niet zou je zeggen. Zie ook niet in waarom ze de 500/500 zouden "knijpen" bij het Instap abonnement.
Oh wacht.. ik zie wat jij bedoelt. Dat heb ik ook maar dat balkje heeft geen betrekking op je snelheidsgarantie. Klik er maar eens op en en zie wat je krijgt. En klik dan op het woord snelheidsgarantie. Opent een heel andere pop-up

Dat balkje gaat over wat je krijgt, namelijk 1/3e van het standaard/premium abonnement. 20 Mbit versus 60 Mbit. En wat je nodig zou hebben met welke toepassingen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

|sWORDs| schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:25:

Idd PPoE is het probleem. Ik heb nu 100/100, maar als ik hoger ga dan zal ik wel een software router gaan draaien zoals PfSense of IPFire op mijn ESXi server, geen zorgen over performance dan. Vanaf september gaat Tweak ook Gigabit leveren in mijn woonplaats >:) Misschien wat voor volgend jaar, moeten ze dan wel een vast IP kunnen leveren, anders is het niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Barre73 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Oh wacht.. ik zie wat jij bedoelt. Dat heb ik ook maar dat balkje heeft geen betrekking op je snelheidsgarantie. Klik er maar eens op en en zie wat je krijgt. En klik dan op het woord snelheidsgarantie. Opent een heel andere pop-up

Dat balkje gaat over wat je krijgt, namelijk 1/3e van het standaard/premium abonnement. 20 Mbit versus 60 Mbit. En wat je nodig zou hebben met welke toepassingen.
Haha ok, thx, en ik denken dat je mogelijk tot ongeveer 20% van je "gegarandeerde" snelheid zou kunnen inleveren vanwege overboeking of whatever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Vanmiddag monteur over de vloer gehad voor het vervangen van de NT voor de upgrade van 100/100 naar 500/500.
NT was met een paar minuten vervangen, na een herstart van de V8 was er direct een download snelheid van 500Mbit maar bleef de upload net onder de 100Mbit hangen. Volledige reset uitgevoerd met een paperclip en zowel down als upload zaten meteen net boven de 500Mbit.
Eigenwijs als ik ben toch even een recente back-up teruggezet van de V8 en direct weer 500/100 in plaats van 500/500.
Geen trek in een zoek de verschillen achtig iets dus DHCP reservering opnieuw ingeklopt en weer een nieuwe back-up gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Vanmiddag nieuwe modem ontvangen was gewoon een tnt pakketpost koerier niks kpn monteur. Niet dat ik die nodig had, maar okay. Tot mijn verbazing een V10 gekregen van kpn. De V9 waren zeker op ofso? In ieder geval alles aangesloten en getest mooie snelheidsverbetering t.o.v. die thompson kastje. Contract van standaard met 60/6(0) maar haal toch maar mooi nu 70/70. Prima voor hier thuis te doen. Gaat nog een verschikking (terug naar kb/s) worden als ik over een weekje naar china verhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Mooi dat ze bij sommige mensen wel langs zijn gekomen vandaag. Er zou een monteur komen tussen 20:00 en 22:00 dit om iets te regelen met mijn NT of de wijkkast een schop te geven aangezien ik nog steeds 60-6 heb al 3.5 weken (kwam van 100/100 uitermate stabiel af) en ik volgens 4 verschillende KPN medewerkers al vanaf de 25e 500/500 zou moeten hebben

maar goed monteur dus no show, ik bellen om 21:45 nou kleine kans dat ie nog komt maar de werkorder stond nog open zeiden ze
Ik nou als ie uitloop heeft kan zo'n monteur me toch even bellen....
Hele vrijdagavond voor niks thuis zitten wachten lekker dan ;-(

En dinsdag konden ze pas weer langkomen... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door wimpie007 op 29-08-2015 00:33 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie