Vanwege het uitfaseren van bridged IPTV heb ik de Edgerouter Lite 3 aangeschaft.
Deze heb ik geprobeerd in te stellen met de bestanden uit de ZIP file in
de openingspost van dit topic. De firmware zat op v2.0.6 (meest recente).
Daar begonnen de problemen al; het hele pppoe 0 deel onder vif 6 was niet aanwezig. Handmatig een pppoe met id 0 toevoegen lukte niet. Het moest een unieke waarde zijn. Heel vreemd…
Meerdere resets naar default gedaan en zonder ook maar iets te wijzigen, als eerst geprobeerd een vif 6 en een pppoe 0 daaronder aan te maken, maar weer dezelfde melding.
Na veel uitproberen heb ik besloten om de andere firmware eens te proberen, v1.10.10 dus. Daarmee lukte het dus wel! Hebben jullie ook problemen met v2.0.6?
Alles heb ik up and running; port forwarding, self-signed certificate voor het dashboard, DDNS, noem het maar op. Echt zit ik nog met één issue
Als ik de tv ontvanger 's ochtends aan zet (of op elk ander moment waarbij de ontvanger een tijd heeft uit gestaan), krijg ik geen signaal. Het beeld blijft zwart en ik krijg de melding om naar een andere zender te zappen. Vanmorgen een netwerktest gedaan in het menu van de ontvanger, alles was oké. Daarna kreeg ik ook ineens weer beeld.
Als het dan werkt, werkt het ook prima. Het lijkt wel dat de router het in het begin niet kan verwerken ofzo?
Toen ik het net werkend had, liep het tv beeld ook te haperen en stotteren. Toen herinnerde ik mij dat ik ergens had gelezen om het command
set protocols igmp-proxy disable-quickleave uit te voeren. Dit gaf direct verbetering. Maar het lijkt er op dat dit dus niet de oorzaak is.
In dit topic (
Mikrotik CCR als KPN IPTV IGMP router plots freeze) lees ik trouwens het volgende:
Oplossing is om de nieuwe IP reeks (217.166.0.0/16) toe te voegen aan IGMPProxy configuratie
Is dit inmiddels verouderd? De symptomen zijn hetzelfde namelijk.
Lang verhaal, maar hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem uit de wereld te helpen. Ik heb de configuratie (config.boot) op git gezet:
https://gist.github.com/k...e598b8d928d56299b71496416