Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• sambaloedjek
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-01 18:22
Fable schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:45:
[...]

Het is inderdaad geen echt vast IP-adres bij KPN, maar als je ze opbelt om het IP te veranderen zeggen ze dat dat echt niet kan, dus er zal wel iets heel aparts moeten gebeuren wil je automatisch een ander IP adres krijgen.
Mijn ervaring is dat dit L2 MAC address gerelateerd is. Zodra ik een andere router plaats kun je een ander IP krijgen en soms zelfs een andere gateway. Geloof me heb al heel wat shit meegemaakt. Vandaar aub geen routed iptv.

https://forum.kpn.com/internet-9/ipadres-veranderd-442086

sambaloedjek wijzigde deze reactie 03-11-2019 19:59 (5%)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
sambaloedjek schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:53:
[...]

Mijn ervaring is dat dit L2 MAC address gerelateerd is. Zodra ik een andere router plaats kun je een ander IP krijgen en soms zelfs een andere gateway. Geloof me heb al heel wat shit meegemaakt. Vandaar aub geen routed iptv.
Dat zou inderdaad kunnen, maar als je niet elke paar maanden je router vervangt is er niks aan de hand lijkt mij.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:38
[...]

Nope, switchen tussen mijn Mikrotik en Experiabox levert geen ander IP op.

Maar goed, je hebt allang bedacht dat KPN stom is, dus succes verder :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:44
[...]

Hier van ADSL > VDSL > Glas migraties gezien met verschillende modems zoals Experiaboxen en Fritzboxen. In die 10 jaar nooit een ander IP adres gehad ;).

KPN heeft wat dat betreft de zaakjes prima voor elkaar.

En ik ben juist blij van die bridged onzin af te zijn. De oudere modems hadden zelfs een dedicated poort voor iTV en kon dus nooit voor Data gebruikt worden. Nu kabel erin en klaar.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:42

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Cartman! schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:49:
Verbindt gewoon op hostname ipv ip; vast IP is zo overrated... Succes met de zoektocht naar je ideale ISP.

spoiler:
die bestaat niet
Ik snap die must have voor een vast ip ook niet. Oei oei oei mijn ip is veranderd (misschien een keertje in de 10 jaar). BOEIE. Dan verander je eventueel je dns en gaan.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Hmmbob
Tylen schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:29:
[...]

Ik snap die must have voor een vast ip ook niet. Oei oei oei mijn ip is veranderd (misschien een keertje in de 10 jaar). BOEIE. Dan verander je eventueel je dns en gaan.
Duckdns vanuit een van mijn Dockers en gaan :-)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:06
Hmmbob schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:06:
[...]

Nope, switchen tussen mijn Mikrotik en Experiabox levert geen ander IP op.

Maar goed, je hebt allang bedacht dat KPN stom is, dus succes verder :+
Dat komt omdat KPN WBA jaren geleden over is gestapt op "SNI-F".
Een IP adres is nu gekoppeled aan je aansluiting in de wijkkast/centrale/pop waardoor je bij een andere router gewoon hetzeldfde adres weer krijgt. :)

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:55
Hmz, haalde altijd iets van 40Mb/s via de newsserver van KPN, nu nog maar 5 a 6

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:07
Zo. Dat was het einde van FourStack. Niet meer voor het publiek beschikbaar. Vanaf nu ‘haal je de snelheden die mogelijk zijn’ en ‘komt glasvezel wanneer het komt’. Geen publieke geheimen meer. ;)

• Dennis-L
Dennisweb schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:30:
Zo. Dat was het einde van FourStack. Niet meer voor het publiek beschikbaar. Vanaf nu ‘haal je de snelheden die mogelijk zijn’ en ‘komt glasvezel wanneer het komt’. Geen publieke geheimen meer. ;)
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
https://telfort-fpi-info.fourstack.nl/

:Y)

• sambaloedjek
Dennis-L schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:16:
[...]

Dat komt omdat KPN WBA jaren geleden over is gestapt op "SNI-F".
Een IP adres is nu gekoppeled aan je aansluiting in de wijkkast/centrale/pop waardoor je bij een andere router gewoon hetzeldfde adres weer krijgt. :)
Kijk, zo leer je nog eens wat. Dank voor deze info.

• DeJaapS
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2019
Ik heb een mooie ervaring er bij.

Ben vorig jaar verhuisd, en krijg nu opeens 2x een factuur van KPN.
Ik heb met ze gebeld. Blijkbaar heeft de nieuwe bewoner op mijn oude adres een abbonement afgesloten.
Andere naam, maar met mijn IBAN.

Loopt nu een klacht naar KPN toe. Vind ik BEHOORLIJK onzorvuldig van hen.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09:50
Heeft iemand tips om routed IPTV werkend te krijgen op een router waarbij niet DHCP opties 55 en 60 verstuurd kunnen worden? Heb een firewall waarbij ik dit helaas niet kan configureren.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ascension schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:30:
Heeft iemand tips om routed IPTV werkend te krijgen op een router waarbij niet DHCP opties 55 en 60 verstuurd kunnen worden? Heb een firewall waarbij ik dit helaas niet kan configureren.
Zonder DHCP optie 60 mee te sturen is het volgens mij al kansloos. Ik heb het pas geleden bij wijze van test nog geprobeerd op mijn PFSense doos welke in het leven is geroepen enkel voor routed IPTV maar kreeg zonder deze mee te sturen geen IP op mijn VLAN4 van de BRAS.

www.google.nl

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile 1/1 Gbps (nu KPN 500/500 Mbps). Met ook 3 mobiele abo’s lijkt KPN nu met de nieuwe opzet niet meer zo aantrekkelijk voor ons. Heb eigenlijk alleen internet nodig, geen TV en telefoon.
Zijn er hier meer mensen die dit overwegen of is er een goede reden om dit niet te doen?

De helpdesk heb ik nooit nodig, alleen als het probleem echt buiten mijn eigen netwerk zit.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• straydog_50
  • Laatst online: 18-01 16:32
Joepla schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:09:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile 1/1 Gbps (nu KPN 500/500 Mbps). Met ook 3 mobiele abo’s lijkt KPN nu met de nieuwe opzet niet meer zo aantrekkelijk voor ons. Heb eigenlijk alleen internet nodig, geen TV en telefoon.
Zijn er hier meer mensen die dit overwegen of is er een goede reden om dit niet te doen?

De helpdesk heb ik nooit nodig, alleen als het probleem echt buiten mijn eigen netwerk zit.
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. betaal nu 47,50 voor 200/200 en apart de mobiel. voor een flinke besparing heb ik internet en mobiel. 1/1 Gbps is leuk maar met de helft ben ik ook al blij. heb alleen mijn twijfels of T-Mobile zo stabiel is. Ik moet wel zeggen ondanks de prijs en dat ik ook de klantenservice nooit gebruik is de verbinding wel solid as a rock. keuzes keuzes.

• Dennis-L
Ascension schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:30:
Dat gaat niet werken, je moet IPTV_RG meesturen (option 60) anders ga je echt geen IP adres krijgen.

• Ascension
  • Laatst online: 09:50
Was ik al bang voor. Dan maar een andere oplossing bedenken.

• sambaloedjek
ik begrijp nog steeds niet waarom KPN routed IPTV heeft gepushed, ten opzichte van bridged IPTV. Wat zijn de voordelen voor de klant (die een eigen router gebruikt)?

• Hmmbob
sambaloedjek schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:06:
ik begrijp nog steeds niet waarom KPN routed IPTV heeft gepushed, ten opzichte van bridged IPTV. Wat zijn de voordelen voor de klant (die een eigen router gebruikt)?
En op je laatste bijvoeging gaat het mis: KPN ondersteunt officieel helemaal niet dat klanten een eigen router gebruiken.

En als je gewoon de experiabox zou gebruiken, dan is routed IPTV eenvoudiger aan te sluiten
dan bridged (geen dedicated poorten, stb is onderdeel van je gewone netwerk en kan dus ook internet op om extra diensten zoals Netflix en YouTube aan te bieden).

• Joepla

Joepla

straydog_50 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:40:
[...]

Ik zit precies in hetzelfde schuitje. betaal nu 47,50 voor 200/200 en apart de mobiel. voor een flinke besparing heb ik internet en mobiel. 1/1 Gbps is leuk maar met de helft ben ik ook al blij. heb alleen mijn twijfels of T-Mobile zo stabiel is. Ik moet wel zeggen ondanks de prijs en dat ik ook de klantenservice nooit gebruik is de verbinding wel solid as a rock. keuzes keuzes.
Ik heb onlangs wel een tijd met een trage verbinding te maken gehad (relatief dan: 200 Mbps ipv 500). Toen ik me langs de onzinscriptjes van de helpdesk had geworsteld ("we zullen uw wifikanaal aanpasssen"), is er aan een oplossing gewerkt en daarvan werd ik wekelijks op de hoogte gehouden. Dus ja, tevreden ben ik ook over KPN, maar als ik zowel goedkoper als sneller kan en daarbij 3 (veel) gunstigere mobiele abo's krijg, dan is het misschien toch handig om eens verder te kijken. KPN bellen voor weer een paar maanden korting wordt ook minder aantrekkelijk, want dan ga je een nieuw Hussel-abo aan en daar heb ik niet zo'n zin in.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:29

Falastine

Think about my signature...

Houdt er rekening mee dat je Tmobile 1000/1000mbit enkel kunt nemen als je op een ODF punt zit. Dus als je nu al op glasvezel zit van KPN dus een WBA punt dan is het hoogst onwaarschijnlijk dat de tmobilesnelheden gehaald gaan worden dan kun je dus maximaal 100/100 afsluiten bij Tmobile.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Falastine schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:55:
Houdt er rekening mee dat je Tmobile 1000/1000mbit enkel kunt nemen als je op een ODF punt zit. Dus als je nu al op glasvezel zit van KPN dus een WBA punt dan is het hoogst onwaarschijnlijk dat de tmobilesnelheden gehaald gaan worden dan kun je dus maximaal 100/100 afsluiten bij Tmobile.
Die redenering snap ik niet. Alle T-Mobile ODF gebieden zijn ook KPN WBA gebieden behalve Den Haag Segbroek. KPN zat namelijk eerder in al die PoPs en TMO kwam er pas later bij met eigen ODF apparatuur.
Dus als hij nu bij KPN zit kan hij best ook in ODF gebied van TMO zitten. Dan wordt je in de PoP omgepatcht naar een TMO switch. Even postcode check doen bij TMO. Kan je een Gbit bestellen dan is het dus te doen.

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:48
Als Ziggo gigabit uit rolt zal KPN toch ook wel een keer ermee komen ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• Falastine

Falastine

Barre73 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:22:
[...]

Die redenering snap ik niet. Alle T-Mobile ODF gebieden zijn ook KPN WBA gebieden behalve Den Haag Segbroek. KPN zat namelijk eerder in al die PoPs en TMO kwam er pas later bij met eigen ODF apparatuur.
Dus als hij nu bij KPN zit kan hij best ook in ODF gebied van TMO zitten. Dan wordt je in de PoP omgepatcht naar een TMO switch. Even postcode check doen bij TMO. Kan je een Gbit bestellen dan is het dus te doen.
Nee T-Mobile kan alleen op hun eigen kasten 1gbps aanbieden. En dat zijn er niet heel veel. Dus als je over wilt stappen naar glasvezel van T-Mobile en je doet de postcode check zul je zien dat op heel weinig plaatsen de max snelheid 100/100 is. Ik had 500/500 T-Mobile maar sinds een week is dit teruggedraaid naar 100/100 omdat deze kast van KPN was dus. Dat is het nieuwe beleid. Eigen kast dan 1000/1000 kpn kast dan max 100/100.

• Joepla

Joepla

Falastine schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:38:
[...]
Dus als je over wilt stappen naar glasvezel van T-Mobile en je doet de postcode check zul je zien dat op heel weinig plaatsen de max snelheid 100/100 is.
Wacht even: dus als de postcodecheck zegt dat de max. snelheid 1Gbps is (dat zie ik op mijn adres), dan nog is de kans groot dat je 100 Mpbs krijgt? (heb nu 500)

• Falastine

Falastine

Joepla schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:45:
[...]

Wacht even: dus als de postcodecheck zegt dat de max. snelheid 1Gbps is (dat zie ik op mijn adres), dan nog is de kans groot dat je 100 Mpbs krijgt? (heb nu 500)
Ik heb glasvezel van T-Mobile , had 500/500 via knp wba punt. Nu heb ik max 100/100 via kpn wba punt. Als ik op een odf punt zat dan heb je automatisch 1000/1000 . Dus voor mij is opeens de max 100/100 wat voorheen 500/500 was maar deze nieuwe snelheid zie ik ook op de postcodecheck van T-Mobile nu. Mocht je daar 1000/1000 zien dan kun je deze snelheid halen.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:31

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Omdat ik langzaamaan echt helemaal klaar ben met de 50/60mbit/s die ik bij KPN over koper krijg ben ik naar alternatieven aan het zoeken. Ziggo ligt hier en krijgen we ook al TV van, maar ik ben niet ontevreden over KPN dus zou daar graag bij blijven.

Nu is mijn vraag hoe ik KPN zo ver krijg dat ze eens aan de slag gaan met glas/verglazing van mijn straat. Er loopt op letterlijk 20 meter van mijn huis glas, wat naar een nieuwbouwbuurt gaat achter mijn huis... Echter kan ik via de gemeente niks vinden, Fourstack is niet meer publiek en de laatste optie is dan bellen. Dat heb ik de afgelopen jaren echter al vele malen gedaan en iedere keer was het "ja daar kunnen we niks aan doen, moet je maar wachten".

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:02
Joepla schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:45:
[...]

Wat Barre aangeeft klopt helemaal. Blijkbaar heeft T-Mobile apparatuur in de POP bij jullie hangen. Dan krijg je zoals de postcode check aangeeft dus een 1gb verbinding en heb je geluk.

• Hmmbob

• Kuusj

Kuusj

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Joepla

Joepla

@Falastine & @Nuevocasa Fijn, dank!

• rapanui
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-11-2019
sambaloedjek schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:06:
Routed Mode maakt applicaties zoals Netflix en MeerTV mogelijk. En o.a. casten vanuit een Netflix client naar de Netflix app op de KPN decoder.
Falastine schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:38:
[...]

Nee T-Mobile kan alleen op hun eigen kasten 1gbps aanbieden. En dat zijn er niet heel veel. Dus als je over wilt stappen naar glasvezel van T-Mobile en je doet de postcode check zul je zien dat op heel weinig plaatsen de max snelheid 100/100 is. Ik had 500/500 T-Mobile maar sinds een week is dit teruggedraaid naar 100/100 omdat deze kast van KPN was dus. Dat is het nieuwe beleid. Eigen kast dan 1000/1000 kpn kast dan max 100/100.
Wat je zegt klopt op zich maar je snapt niet helemaal hoe het werkt geloof ik...
Het is geen eigen kast maar eigen apparatuur. En dat is op best behoorlijk wat plaatsen hoor. Op het T-Mobile forum wordt een kaart getoond met waar er eigen apparatuur zit.
Maar jij suggereerde dat als iemand nu KPN 500 heeft, dat dat automatisch betekent dat hij geen TMO 1000 kan krijgen. En dat is onzin.

@Joepla en anderen. Als je nu nog een oud 500 of 200 abonnement hebt bij TMO en je ziet nu dat er maximaal 100 beschikbaar is, dan zit je dus op een PoP zonder eigen TMO apparatuur. Maar ik neem wel aan dat je huidige snelheid behouden blijft als je niks wijzigt? Contractverplichtingen en zo...

@Kuusj :
1) fourstack is nog wel openbaar maar de URL is veranderd. Staat hier een stukje terug ook gewoon.
2) nieuwe projecten en glasgebieden zijn nou eenmaal geheim tot ze het bekend maken. Niks vreemds aan lijkt me. Er zijn er momenteel al weer flink wat en het gaat nog veel harder de komende twee jaar.
3) als je er geld voor over hebt kan je een offerte aanvragen om aangesloten te worden. www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

Barre73 wijzigde deze reactie 08-11-2019 19:40 (65%)

Dubbel..

Barre73 wijzigde deze reactie 08-11-2019 19:36 (98%)

• r_buren956
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:01
Zit hier ook iemand die kan weten of er op postcode 6828BX in Arnhem OOIT glasvezel komt? De wijk hierachter (Spijkerkwartier) heeft het laatst gekregen maar mijn straat valt blijkbaar net buiten Spijkerkwartier :(

• Richub
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:05
r_buren956 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:01:
Zit hier ook iemand die kan weten of er op postcode 6828BX in Arnhem OOIT glasvezel komt? De wijk hierachter (Spijkerkwartier) heeft het laatst gekregen maar mijn straat valt blijkbaar net buiten Spijkerkwartier :(
Even op fourstack gekeken voor nummer 165, maar die herkent het adres niet... :?

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• r_buren956
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:01
Dat komt omdat ik niet 165 woon. Maar op een ander (een even) nummer.
En op deze site heb ik al gekeken en daar staat dat er in de komende 2 maanden geen updates komen.
Ik had gehoopt dat hier een KPN of andere glasvezelpartij insider zat op dit forum die meer zou weten.
Het is toch niet meer van deze tijd om 31 mb/s ADSL koper kabeltje in je woning te hebben :(
Richub schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:46:
[...]

Even op fourstack gekeken voor nummer 165, maar die herkent het adres niet... :?
r_buren956 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:45:
En op deze site heb ik al gekeken en daar staat dat er in de komende 2 maanden geen updates komen.
Ik had gehoopt dat hier een KPN of andere glasvezelpartij insider zat op dit forum die meer zou weten.
Het is toch niet meer van deze tijd om 31 mb/s ADSL koper kabeltje in je woning te hebben :(
[...]
Ik zou het kunnen weten maar in alle eerlijkheid: ik kan ook alleen maar zeggen dat je af moet wachten. Het geheim houden van nieuwe gebieden is best belangrijk gezien de grote concurrentie van Ziggo. Arnhem is wel een plaats waar KPN Netwerk volop bezig is dus misschien komt die wijk later..

• Richub
r_buren956 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:45:
[...]
Dat huisnummer was ook maar een gok, waar je werkelijk woont hoeft niet openbaar op GoT. ;)
Ik ging gewoon op maps kijken naar een woning of flat ongeveer in het midden van de straat.

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• DaydreamBelieve
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:15
Fourstack geeft aan dat FttH beschikbaar is op mijn adres. Echter in de meterkast zit niks. KPN Netwerk geeft aan dat ze deze week komen aansluiten. Iemand enig idee hoe ver van te voren zon afspraak gemaakt wordt?
DaydreamBelieve schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:55:
Fourstack geeft aan dat FttH beschikbaar is op mijn adres. Echter in de meterkast zit niks. KPN Netwerk geeft aan dat ze deze week komen aansluiten. Iemand enig idee hoe ver van te voren zon afspraak gemaakt wordt?
Je had in de afgelopen paar weken een brief moeten krijgen met een afspraakdatum...

• Dennis-L
Richub schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:46:
[...]

Tip: als je op Fourstack alleen de postcode invoert, zonder huisnummer, dan wordt het alternatieve netwerk adressen drop-down menu actief. Daar kan je dan alle huisnummers zien die beschikbaar zijn voor die postcode :)

• Kuusj

Kuusj

Barre73 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:01:
[...]

Ik zou het kunnen weten maar in alle eerlijkheid: ik kan ook alleen maar zeggen dat je af moet wachten. Het geheim houden van nieuwe gebieden is best belangrijk gezien de grote concurrentie van Ziggo. Arnhem is wel een plaats waar KPN Netwerk volop bezig is dus misschien komt die wijk later..
Van de andere kant, als ik wist of KPN binnen een jaar met glasvezel bij mij komt was ik nu geen voorbereidingen aan het treffen om na 20 jaar trouw klant te zijn weg te gaan bij KPN :) Dat geheimhouden werkt dus twee kanten op.

Kuusj schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:42:
[...]

Van de andere kant, als ik wist of KPN binnen een jaar met glasvezel bij mij komt was ik nu geen voorbereidingen aan het treffen om na 20 jaar trouw klant te zijn weg te gaan bij KPN :) Dat geheimhouden werkt dus twee kanten op.
Ik weet het... Dat is ook het grote dilemma. Maar los daarvan zijn er ook nog wettelijke verplichtingen vanuit de ACM. Als KPN Netwerk NL een gebied gaat aanleggen moeten zij dat in 1 keer naar alle marktpartijen publiceren. Dat moet volgens bepaalde regels en normen. Dat kunnen zij pas als er voldoende bekend is over de kosten (want huurprijzen voor de lijnen en de Pop's zijn gekoppeld aan aanlegkosten) . Daarvoor is dus engineering nodig en dergelijke. Men kan dus niet al een jaar van te voren roepen dat ze iets gaan aanleggen want dan krijg je de ACM op je dak.

• Kuusj

Kuusj

Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik weet het... Dat is ook het grote dilemma. Maar los daarvan zijn er ook nog wettelijke verplichtingen vanuit de ACM. Als KPN Netwerk NL een gebied gaat aanleggen moeten zij dat in 1 keer naar alle marktpartijen publiceren. Dat moet volgens bepaalde regels en normen. Dat kunnen zij pas als er voldoende bekend is over de kosten (want huurprijzen voor de lijnen en de Pop's zijn gekoppeld aan aanlegkosten) . Daarvoor is dus engineering nodig en dergelijke. Men kan dus niet al een jaar van te voren roepen dat ze iets gaan aanleggen want dan krijg je de ACM op je dak.
Begrijpelijk. Weet jij of dezelfde regels gelden voor het upgraden van de straatkasten? Dat is niet zo'n ingrijpende verandering maar zou mij wel als klant tevreden kunnen houden.. Pair bonded 200mbit/s is voorlopig meer dan genoeg namelijk.

Via de chat krijg ik op de vraag wanneer een straatkast wordt geupgrade zodat 100mbit/s per aderpaar mogelijk is alleen "Ik kan hier geen informatie over vinden". Tja, daar ben je vet mee :+

Kuusj wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:51 (9%)

Kuusj schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:45:
[...]

Begrijpelijk. Weet jij of dezelfde regels gelden voor het upgraden van de straatkasten? Dat is niet zo'n ingrijpende verandering maar zou mij wel als klant tevreden kunnen houden.. Pair bonded 200mbit/s is voorlopig meer dan genoeg namelijk.
Op zich zijn het wel dezelfde regels maar met een stuk kortere termijn. Maar dat zal hier niet gebeuren. De laatste kasten worden dit jaar afgemaakt en daar zit dit gebied niet bij.
Er worden geen VDSL kasten meer in 2020 geplaatst omdat KPN heeft aangekondigd 1 miljoen FttH aansluitingen te willen maken van 2019 tot en met 2021.

• Kuusj

Kuusj

Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:50:
[...]

Op zich zijn het wel dezelfde regels maar met een stuk kortere termijn. Maar dat zal hier niet gebeuren. De laatste kasten worden dit jaar afgemaakt en daar zit dit gebied niet bij.
Er worden geen VDSL kasten meer in 2020 geplaatst omdat KPN heeft aangekondigd 1 miljoen FttH aansluitingen te willen maken van 2019 tot en met 2021.
Met andere woorden, wachten tot ik een ons weeg :+

Kuusj wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:04 (8%)

• DaydreamBelieve
Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
[...]

Je had in de afgelopen paar weken een brief moeten krijgen met een afspraakdatum...
Lekker dan, :? van de helpdesk wordt je ook niks wijzer. Daar zeggen ze ja dat ligt bij uitvoering en daar moet je het maar mee doen. Misschien dan toch maar Ziggo nemen die zit wel al in de meterkast.
DaydreamBelieve schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:57:
[...]

Lekker dan, :? van de helpdesk wordt je ook niks wijzer. Daar zeggen ze ja dat ligt bij uitvoering en daar moet je het maar mee doen. Misschien dan toch maar Ziggo nemen die zit wel al in de meterkast.
Nieuwbouw woning of bestaande woning?

• DaydreamBelieve
Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:06:
[...]

Nieuwbouw woning of bestaande woning?
Nieuwbouw, maar ik zal morgen maar weer eens bellen hoe ver het is. De wijk is opgeleverd met de mantelbuis in de woning, echter de glasvezel zelf niet.
DaydreamBelieve schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:17:
[...]

Nieuwbouw, maar ik zal morgen maar weer eens bellen hoe ver het is. De wijk is opgeleverd met de mantelbuis in de woning, echter de glasvezel zelf niet.
Dan trek ik mijn vorige bericht in. Bij nieuwbouw behoort de aannemer van KPN Netwerk NL voor sleuteloverdracht de aansluiting klaar te hebben. Daar zou je als bewoner geen last van moeten hebben. Dat gaat meestal goed maar helaas vaak ook niet.
Als je je adres in een DM stuurt kan ik wellicht even informeren bij de goede projectleider.

• VonFoX
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2019

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb nu KPN 100/100, maar geupgrade naar 200/200. Nu komt de monteur een nieuw modem installeren.
Kan ik dat wellicht zelf? En is de downtime dan alleen die dag?

Yo.

• Dennis-L
VonFoX schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:22:
Ik heb nu KPN 100/100, maar geupgrade naar 200/200. Nu komt de monteur een nieuw modem installeren.
Kan ik dat wellicht zelf? En is de downtime dan alleen die dag?
Mogelijk ben je nu nog gepatcht op een EoF (max 100Mbit) poort en heb je een verouderde NTU die maximaal maar 100Mbit aan kan.
De monteur komt dan een nieuwe NTU plaatsen en patcht je om naar een GoF (Gigabit) poort in de POP.
De downtime zou dan maar enkele minuten moeten zijn

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dennis-L schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:54:
[...]

De downtime zou dan maar enkele minuten moeten zijn
De 21e weet ik het :)

Yo.

• Dennisweb
Hoera! Eindelijk. Binnen nu en twee weken komt KPN Glasvezel bij ons aansluiten. Toch nog voor de kerst! :-))

• Xiqum
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Daar zou ik inderdaad alles over kunnen uitleggen maar dat doe ik nu nog maar niet. Ik weet niet wat er op dit moment wel of niet nog vertrouwelijk is....
Sorry!
@Barre73 is het al mogelijk om hier iets meer over te vertellen? Ze zijn namelijk bij mij in de straat aan het graven. Het lijkt erop alsof ze vanaf de straatkast met een hoofdkabel naar een soort splitsingspunt toewerken. Vanaf dit punt gaan ze verder met dunnere kabels, 1 voor iedere woning, zoiets dus:

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Dennisweb schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:50:
Hoera! Eindelijk. Binnen nu en twee weken komt KPN Glasvezel bij ons aansluiten. Toch nog voor de kerst! :-))
Waar is hier (ik sta nog in de planning voor Q2 20), maar begreep van de KPN dat ze wat voor liggen op schema (geen idee of dat gaat om de aansluiting in huis of het trekken van glas in de straat).
Hier is overigens 3608 (Maarssen)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Dennis-L
Xiqum schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:34:
[...]

@Barre73 is het al mogelijk om hier iets meer over te vertellen? Ze zijn namelijk bij mij in de straat aan het graven. Het lijkt erop alsof ze vanaf de straatkast met een hoofdkabel naar een soort splitsingspunt toewerken. Vanaf dit punt gaan ze verder met dunnere kabels, 1 voor iedere woning, zoiets dus:
[Afbeelding]
Dat is gewoon de algemene manier van glasvezel aanleggen, dat heeft niet zozeer met de xPON te maken.
Ook bij AON wordt glasvezel op de manier gelegd.
Vanaf de POP gaan er dikke kabels, waar 96 vezels in zitten, naar distriebutiepunten in de wijken en vanuit daar naar de woningen.

• Xiqum
  • Nu online
Dennis-L schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:07:
[...]

Dat is gewoon de algemene manier van glasvezel aanleggen, dat heeft niet zozeer met de xPON te maken.
Ook bij AON wordt glasvezel op de manier gelegd.
Vanaf de POP gaan er dikke kabels, waar 96 vezels in zitten, naar distriebutiepunten in de wijken en vanuit daar naar de woningen.
Maar deze dikkere kabel komt van de straatkast naar onze straat toe. Dus vanaf zo'n kast:
En gaat dan dus over in dunne kabels per huis. Ben benieuwd hoe het werkt :Y)
Edit: het gaat trouwens over Zwolle Ittersum, ik weet niet of dat al GPON is?

Xiqum wijzigde deze reactie 16-11-2019 12:38 (5%)

• Dennisweb
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:34:
[...]

Waar is hier (ik sta nog in de planning voor Q2 20), maar begreep van de KPN dat ze wat voor liggen op schema (geen idee of dat gaat om de aansluiting in huis of het trekken van glas in de straat).
Hier is overigens 3608 (Maarssen)
In mijn geval is ‘hier’ Hoogezand-Sappemeer. Aanleg was al voor de zomer begonnen.
Ui
Xiqum schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:24:
[...]

Maar deze dikkere kabel komt van de straatkast naar onze straat toe. Dus vanaf zo'n kast:[Afbeelding]
En gaat dan dus over in dunne kabels per huis. Ben benieuwd hoe het werkt :Y)
Edit: het gaat trouwens over Zwolle Ittersum, ik weet niet of dat al GPON is?
Nee. Ittersum is nog gewoon AON. Maar de kast die je in de foto laat zien lijkt me niet degene die je bedoelt? Is het niet een wat grotere kast met een extra klein deurtje links? Dus drie deuren bij elkaar?

• Dennis-L
@Xiqum @Barre73 bedoelt zo'n kast
Klopt. Ik had even geen zin om op mijn telefoon dat op te zoeken en in het bericht te plakken :-)

• Xiqum
  • Nu online
Nope het is echt een kast met 2 deuren. Streetview plaatje:

Xiqum schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:13:
[...]

Nope het is echt een kast met 2 deuren. Streetview plaatje: [Afbeelding]
Dat kan niet voor de verglazing van bestaande woningen zijn. Dat moet dan voor een klein nieuwbouw project zijn want daarvoor wordt tegenwoordig ook een bestaande VDSL kast gebruikt waarin dan maximaal één 96voudige lade wordt gehangen en enkele glaskaarten in de Dslam die er toch al ging voor VDSL aansluitingen.
Waar in Ittersum is dit dan? Dan zal ik eens kijken hoe en wat.

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:06
Net glasvezel besteld, volgens mij gaat KPN een deze dagen met iets nieuws komen :D :o

ikbenjoeri schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:39:
Net glasvezel besteld, volgens mij gaat KPN een deze dagen met iets nieuws komen :D :o

[Afbeelding]
Hahaha.....!!!!

• joey82
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 05-01 13:24
dit jaar weer leuke black friday aanbiedingen hoop ik....afgelopen jaar 9 maanden flinke korting gehad....

• misteriks
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-01 15:32
ikbenjoeri schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:39:

[Afbeelding]
Is dit via een GPON aansluiting in Zeeland?

nieuws: KPN start met 1Gbit/s-glasvezel bij aanleg 50.000 huishoudens in Zeeland

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-01 22:27
joey82 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:47:
dit jaar weer leuke black friday aanbiedingen hoop ik....afgelopen jaar 9 maanden flinke korting gehad....
Ik hoop het ook. Wij hoeven niet weg bij KPN, maar vooralsnog zijn ze flink duurder dan de concurrentie. Hopelijk komen ze volgende week met iets leuks, anders wordt het overstappen in december en zit ik met twee KPN boxen waar ik niets mee kan ;(

• joey82
AequitasII schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:40:
[...]

Ik hoop het ook. Wij hoeven niet weg bij KPN, maar vooralsnog zijn ze flink duurder dan de concurrentie. Hopelijk komen ze volgende week met iets leuks, anders wordt het overstappen in december en zit ik met twee KPN boxen waar ik niets mee kan ;(
flink duurder?

ziggo is vooralsnog echt een stuk duurder dan kpn....

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Inderdaad was de verbinding 5 minuten weg, daarna ineens 200/200 :9
Monteur kwam nog ff om te kijken of de TV het deed (wij kijken eigenlijk nooit TV), en dat was het.
Alleen omprikken centrale, hier niks gedaan.

Yo.

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-01 22:27
joey82 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:20:
[...]

flink duurder?

ziggo is vooralsnog echt een stuk duurder dan kpn....
Ziggo levert hier niet geloof ik. T Mobile en Caiway wel.
Ja. Dat staat volgens mij ook letterlijk in het bericht..

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 16:17
Pfff net zo irritant, wil ik gister even een opname gaan bekijken, is het hele iTV menu weg. Staat er alleen nog een bericht dat ik het nieuwe modem in gebruik moet nemen, terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken.
Nu moet ik dus overstappen van bridged IPTV naar routed IPTV en de kans is dik aanwezig dat ik wéér nieuwe hardware kan gaan aanschaffen -O-

• misteriks
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-01 15:32
Barre73 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:57:
[...]

Ja. Dat staat volgens mij ook letterlijk in het bericht..
Ik doelde op de aansluiting van @ikbenjoeri of deze in Zeeland was via Gpon
ikbenjoeri in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Als dat niet het geval is, gaat KPN op korte termijn gigabit aanbieden in heel het land?

• psvjw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-01 15:33
plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:07:
Pfff net zo irritant, wil ik gister even een opname gaan bekijken, is het hele iTV menu weg. Staat er alleen nog een bericht dat ik het nieuwe modem in gebruik moet nemen, terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken.
Nu moet ik dus overstappen van bridged IPTV naar routed IPTV en de kans is dik aanwezig dat ik wéér nieuwe hardware kan gaan aanschaffen -O-
Ik kreeg gisteren exact dezelfde melding. Heb de tv-ontvangers nog geüpdatet via de experia-box door deze rechtstreeks aan te sluiten op de NTU. Na de update alles weer aangesloten zoals het in de bridged opstelling zat. Werkt de TV niet meer. Foutcode 846 :(

Waarom moet KPN het zijn klanten zo moeilijk maken? :/ Heeft iemand hier nog een idee hoe ik de bridged variant toch kan behouden? Het zit bij mij aangesloten op deze manier: http://netwerkje.com/eigen-router

• plofkip
Volgens mij ga je het via bridged mode niet meer voor elkaar krijgen, ze zijn het aan het uitfaseren.

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-01 16:59
plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:07:
Welke router/modem gebruik je nu? Je zou over kunnen stappen op een Fritz!box (7590 bijvoorbeeld). Heb je geen last van de eb en de instellingen van KPN staan standaard al in de Fritz!box tegenwoordig. Plug&Play dus.

• plofkip
SledgehammerNL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:35:
[...]

Welke router/modem gebruik je nu? Je zou over kunnen stappen op een Fritz!box (7590 bijvoorbeeld). Heb je geen last van de eb en de instellingen van KPN staan standaard al in de Fritz!box tegenwoordig. Plug&Play dus.
Heb nu een TP-Link TL-SG108E voor het opsplitsen van VLANs en een Netgear Nighthawk R7000 als router. WiFi gaat via TP-Link EAP225.

• SledgehammerNL
plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:47:
[...]

Heb nu een TP-Link TL-SG108E voor het opsplitsen van VLANs en een Netgear Nighthawk R7000 als router. WiFi gaat via TP-Link EAP225.
Die opstelling had ik ook (ongeveer) toe ik nog bij KPN zat. Nu, bij XS4all, gebruik ik alleen de Frtitz!box 7590 en 2 x TP-link EAP245. Werkt perfect en daardoor zie ik het u van een eigen router niet meer zo.

• plofkip
Voor minder dan €200 kan ik er wel voor zorgen dat routed IPTV gaat werken, dus nee ik pas ;-)

• SledgehammerNL
plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:52:
Voor minder dan €200 kan ik er wel voor zorgen dat routed IPTV gaat werken, dus nee ik pas ;-)
Als je hem zelf aan moet schaffen snap ik dat ja. Eigenlijk was dat een van de redenen voor mij om over te stappen naar XS4all. Als het volgend jaar opgaat in KPN mag ik mijn Fritzbox blijven gebruiken. En anders kan ik altijd naar Freedom (als die gaan leveren wat ze beloven en wat ik wil).

• Hmmbob
plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:52:
Dat kan ook voor €0, als je je Experiabox aansluit.

misteriks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:33:
[...]

Als dat niet het geval is, gaat KPN op korte termijn gigabit aanbieden in heel het land?
Ik denk nog steeds dat dat een database fout was. KPN kan dat namelijk niet aanbieden als het niet in het portfolio van KPN WBA zit, aangezien dat de operator is die de mogelijke snelheden bepaalt.
En de documenten van KPN WBA zijn (deels) openbaar.
Als je nu op hun website kijkt hebben ze net een paar weken geleden de nieuwe tarieven en documenten, geldig vanaf 01-01-2020, geplaatst,. Daarin staat nog steeds 500/500 als maximum.
Een nieuw profiel met 1000 Mbit snelheid moet ook vanuit de ACM verplicht een aantal maanden vooraf (2 maanden geloof ik) bekend gemaakt worden en die zie je dus niet.

Bron

• plofkip
Hmmbob schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:12:
[...]

Dat kan ook voor €0, als je je Experiabox aansluit.
Nee hoor, dan wordt deze voorwaarde namelijk niet voldaan; "terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken."

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:06
misteriks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:33:
[...]

Dit is in Amersfoort in het ODF gebied.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-01 21:12

• Richub
Alleen voor nieuwe klanten, voor de de vaste klanten: Noppes. :N

Ik had wel mijn abbo willen vernieuwen voor een mooie TV...

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:42

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Richub schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:46:
Alleen voor nieuwe klanten, voor de de vaste klanten: Noppes. :N

Ik had wel mijn abbo willen vernieuwen voor een mooie TV...
Want?

Opzeggen en nieuwe klant worden ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• joey82
ja jammer van die tv....

niet voor huidige klanten,

maarja....

ik hoef niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten....

joey82 wijzigde deze reactie 25-11-2019 11:18 (78%)

• Playmaster
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-12-2019
joey82 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:17:
ja jammer van die tv....

niet voor huidige klanten,

maarja....

ik hoef niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten....
Heb je wel eerst de postcode check gedaan? Dan worden de snelheden aangepast.

Uhh was toch echt een ander bericht waar ik op quote drukte... 8)7

Playmaster wijzigde deze reactie 25-11-2019 11:27 (10%)

PSN: Romiith_666

• joey82
Playmaster schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:19:
[...]

Heb je wel eerst de postcode check gedaan? Dan worden de snelheden aangepast.

Uhh was toch echt een ander bericht waar ik op quote drukte... 8)7
ja sorry ik had mij bedacht maar had al geklikt....

vandaar....

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:48
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een glasvezelverbinding in een nieuwbouwwoning? In mijn woning, die 4 november is opgeleverd, ligt alleen een losse glasvezelkabel zonder aansluitpunt of wat dan ook. Volgens KPN moet ik wachten tot KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber) contact met mij opneemt voor het maken van een afspraak, maar als ik KPN NetwerkNL bel hebben ze geen flauw idee wanneer ze mijn aansluiting kunnen realiseren. Wat kan ik nu verder verwachten? Het lijkt er niet op dat de verbinding opgeleverd gaat worden voor mijn geplande verhuisdatum, en het erge is dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik nou op aan het wachten ben.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

coelho

VanTheManFan

MarcoC schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:48:
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een glasvezelverbinding in een nieuwbouwwoning? In mijn woning, die 4 november is opgeleverd, ligt alleen een losse glasvezelkabel zonder aansluitpunt of wat dan ook. Volgens KPN moet ik wachten tot KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber) contact met mij opneemt voor het maken van een afspraak, maar als ik KPN NetwerkNL bel hebben ze geen flauw idee wanneer ze mijn aansluiting kunnen realiseren. Wat kan ik nu verder verwachten? Het lijkt er niet op dat de verbinding opgeleverd gaat worden voor mijn geplande verhuisdatum, en het erge is dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik nou op aan het wachten ben.
Ik had gehoopt dat dit soort dingen in de laatste 8 jaren inmiddels verbeterd waren. Niet dus. Vanwege thuiswerk destijds letterlijk tientallen telefoontjes gepleegd en al maanden voor de verhuisdatum begonnen. Uiteindelijk werd het ook wijzen na elkaar en niemand voelde zich verantwoordelijk. Heb uiteindelijk 2 weken NA mijn verhuisdatum pas internet gekregen.

Tip: Blijf stalken, doorvragen, krijg de mensen aan de lijn die mandaat hebben enz. En laat monteurs niet vertrekken voor je weet wat er nog moet gebeuren en wie er verantwoordelijk is. Sterkte!

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:48
coelho schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:57:
[...]

Ik had gehoopt dat dit soort dingen in de laatste 8 jaren inmiddels verbeterd waren. Niet dus. Vanwege thuiswerk destijds letterlijk tientallen telefoontjes gepleegd en al maanden voor de verhuisdatum begonnen. Uiteindelijk werd het ook wijzen na elkaar en niemand voelde zich verantwoordelijk. Heb uiteindelijk 2 weken NA mijn verhuisdatum pas internet gekregen.

Tip: Blijf stalken, doorvragen, krijg de mensen aan de lijn die mandaat hebben enz. En laat monteurs niet vertrekken voor je weet wat er nog moet gebeuren en wie er verantwoordelijk is. Sterkte!
Voorlopig probeer ik eerst in de positie te komen om een afspraak te mogen maken voor een monteur. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Betaald door de oude en nieuwe klanten :+ en de prijsverhoging.