VDSL echte snelheid Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 119.659 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik had sinds 2005 20 MB ADSL2 van Wanadoo(nu online)

Ik vond de laatste tijd dat ik een lage snelheid had (nog steeds 13 van de 20 mb)

Dus ik ben gaan zoeken en ik kon VDSL krijgen van Online 30 MB

Ik heb dat dus afgesloten en vandaag een bericht gekregen .

Vanaf vandaag kunt u gebruik maken van uw abonnement Supersnel Internet 30 Mb/s, eerste 12 maanden 9,95 euro per maand. Daarna 24,95 euro per maand..

Kan ik er achter komen wat nu mijn werkelijke snelheid is ?

Ik kan nergens een test vinden om mijn VDSL snelheid te controleren.

Van mijn ADSL lijn zat ik 1321 meter van de wijkcentrale. Via google kom ik op de wikipedia terecht waar een grafiekje bijstaat maar ik zou graag zo check willen hebben zoals bij ADSL.

Alvast hartelijk dank.

[ Voor 9% gewijzigd door Rockvee2 op 03-12-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Daar heb ik al op gezocht maar dat zijn van die kleine bestandjes

Ik zie in mijn modem dat ik het volgende heb

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13648
Verbindingstype ADSL2+

Denk dat het nog niet is geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Bedankt voor de info.

Ik heb een check gevonden voor een VDSL maar daar zit ik 2690 + meter vandaan in een hele andere stad . Dus meer dan het dubbele? Iemand ook VDSL van Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het gaat niet om de lengte, maar wat je ermee kan doen .. :)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Rockvee2 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:34:
Daar heb ik al op gezocht maar dat zijn van die kleine bestandjes

Ik zie in mijn modem dat ik het volgende heb

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13648
Verbindingstype ADSL2+

Denk dat het nog niet is geactiveerd
Als je nu nog op ADSL2+ zit klopt het wel dat je niets opschiet. VDSL wordt vanuit de straatkast geleverd, ADSL vanuit de centrale. Het kan dus prima zijn dat een local loop op ADSL 1,5km is, terwijl ie bij VDSL maar 200m is.

Is je modem überhaupt wel VDSL-geschikt?

PM eens je PC/huisnr?

Bottomline: Om die 30Mbit te halen moet je
a. binnen korte afstand van een VDSL kast zitten, en in jouw geval is dat niet de centrale, maar alleen als er VDSL-BR leverbaar is.
b. Een geschikte modem hebben.

Het kan ook prima zijn dat ze je, ivm de lijnafstand en het ontbreken aan VDSL in de straatkast, gewoon op ADSL2+ aangesloten hebben. Dat zou ook je snelheid verklaren.

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 03-12-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:09
Misschien hebben ze de lijn nog niet fysiek omgezet naar VDSL?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn aantal punten, heb je wel nieuw modem gekregen die VDSL(2) aankan? Daarnaast is het handig te weten waar precies de VDSL kasten staan in de buurt. Tot 1 km is VDSL nog sneller, daarna kom je al in je oude snelheid. (en bij KPN krijg je na 1200 meter niet eens VDSL meer, maar blijf je op ADSL2 zitten).

nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden
Dit lijstje kan je al redelijk helpen qua locatie van huidige wijkkasten, staan ze lang niet allemaal, maar heb je in iedergeval iets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:59:
[...]

Als je nu nog op ADSL2+ zit klopt het wel dat je niets opschiet. VDSL wordt vanuit de straatkast geleverd, ADSL vanuit de centrale. Het kan dus prima zijn dat een local loop op ADSL 1,5km is, terwijl ie bij VDSL maar 200m is.

Is je modem überhaupt wel VDSL-geschikt?

PM eens je PC/huisnr?

Bottomline: Om die 30Mbit te halen moet je
a. binnen korte afstand van een VDSL kast zitten, en in jouw geval is dat niet de centrale, maar alleen als er VDSL-BR leverbaar is.
b. Een geschikte modem hebben.

Het kan ook prima zijn dat ze je, ivm de lijnafstand en het ontbreken aan VDSL in de straatkast, gewoon op ADSL2+ aangesloten hebben. Dat zou ook je snelheid verklaren.
Hi,

Voor privacy redenen wil ik mijn huisnr niet geven

A : Ik zit volgens online 2690 meter van de centrale af
B : Huawei HG655d

Modem is VDSL geschikt zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Rockvee2 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:35:
[...]

Hi,

Voor privacy redenen wil ik mijn huisnr niet geven

A : Ik zit volgens online 2690 meter van de centrale af
B : Huawei HG655d

Modem is VDSL geschikt zie ik.
Op 2690m is 13Mbit een hele nette waarde. En als je geen pc/huisnr wil sturen kan ook niemand nakijken of er überhaupt VDSL leverbaar is.

Dat betekend dat je hoogstwaarschijnlijk of nog niet omgezet bent naar een VDSL straatkast, of er is geen VDSL leverbaar op je adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
2690 meter is wel een grote afstand voor VDSL. Vaak gaan ze dat niet eens leveren.
Waarom? Hierom:

Afbeeldingslocatie: http://nbnmyths.files.wordpress.com/2011/06/fttn-speed-graph.gif

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moet je wel even wijkkast vs straatkast in het achterhoofd houden he

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Uiteraard, maar voor hetzelfde geld zit er geen KVD tussen.

[ Voor 23% gewijzigd door Puch-Maxi op 03-12-2013 21:07 . Reden: Jep. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VDSL leveren ze niet op die afstand, Xs4all wil nog wel eens tot 2km gaan. Al is 13mbit op 2,6km ook niet eens zo slecht :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 15:40
Wat is je geschatte snelheid op www.dds.nl en dan ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die is ook niet echt betrouwbaar, mijn geval:
De geschatte haalbare snelheid is 36Mbit/s.

Kan je vertellen, daar zit bijna 10mbit verschil tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als in jij haalt 46? Als jij maar 26 haalt moet je je bekabeling laten checken. Die check is conservatief, niet overenthousiast ;)

Overigens, ik kan het mis hebben maar Online levert niet over VDSL-BR maar alleen VDSL-CO. Bij Online zal je dus nooit VDSL kunnen krijgen in de situatie van de TS omdat alleen de KPN Wholesale aanbieders (DDS, Solcon, Telfort, XS4All en anderen) de buitenring kasten gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hallo,

Via dds.nl krijg ik De geschatte haalbare snelheid is 10Mbit/s.

Klopt niet helemaal

Het is helaas wel jammer dat ik niet 20 mbit haalt of iets hoger en dat ik maar 1 MB omhoog ben gegaan.

Van mij kan deze thread wel dicht.

1 MB meer snelheid , hogere upload en 14 euro korting per maand voor het hele jaar , daarna 1 euro meer bij betalen. Hoop wel dat ze mijn wijkcentrale updaten of mij op een straatkast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
1 megabyte is anders vrij substantieel, bedoel je misschien 1 megabit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tha_bulldog schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:24:
Als in jij haalt 46? Als jij maar 26 haalt moet je je bekabeling laten checken. Die check is conservatief, niet overenthousiast ;)

Overigens, ik kan het mis hebben maar Online levert niet over VDSL-BR maar alleen VDSL-CO. Bij Online zal je dus nooit VDSL kunnen krijgen in de situatie van de TS omdat alleen de KPN Wholesale aanbieders (DDS, Solcon, Telfort, XS4All en anderen) de buitenring kasten gebruiken :)
Ik zit nu op 27.2mbit trained, klopt erg netjes met de afstandmeter (~700 meter).

Meer het gebrek aan beter dat ik hier maar genoegen mee neem, KPN lijkt nog weinig te gaan doen hier in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:11:
1 megabyte is anders vrij substantieel, bedoel je misschien 1 megabit?
Ik bedoelde 1 Megabit natuurlijk. excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:15:
[...]

Ik zit nu op 27.2mbit trained, klopt erg netjes met de afstandmeter (~700 meter).

Meer het gebrek aan beter dat ik hier maar genoegen mee neem, KPN lijkt nog weinig te gaan doen hier in de buurt :P
"Maar" op 27 Mbit? Ik zit 600 meter van de centrale (geen straatkast), en mijn modem traint in met 76Mbit.. KPN verbinding trouwens. De beloofde 40Mbit haal ik dus ook.

En dan woon ik ook nog in een klein dorpje in Friesland met een telefoonlijn van 50 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan heb jij al de nieuwe straatkast die tot 100mbit aankan, mijne komt netjes overeen met de huidige tabellen. (ik zit ook niet in een upgrade zone van KPN, dus hoger zal ik de komende tijd nog niet krijgen). Zie ook de link naar t.net bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben niet op een straatkast aangesloten, ik ben rechtstreeks aangesloten op de klassieke telefooncentrale. Dat gebouw is vanuit mijn huis 600 meter verderop te zien.

In het hele dorp waar ik woon zijn geen straatkasten te bekennen. En die komen ook nog lang niet, daar is onze omgeving (lees: zowat heel Friesland, m.u.v. de steden) niet aantrekkelijk genoeg voor. Alleen vanuit de centrale leveren ze momenteel VDSL2. Waar ik natuurlijk allang bij mee ben, kabel is hier wel te krijgen, maar met veel storingen, en plannen om glasvezel tot in huis aan te leggen worden door de gemeente tegengehouden. 8)7 Onze VDSL2 verbinding is hier lekker stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 05-12-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is dan nog luxer :) Ach tegen 2018 zal ik misschien ooit eens die 100mbit gaan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In theorie kunnen alle straatkasten al 100mbps alleen dat kan nu alleen op hele korte afstand. Met de "oude" straatkasten is 50Mbit op 1KM geen probleem. Bel je provider eens dus :)

@TS als dds 10Mbit zegt is er geen vdsl leverbaar bij jou en loopt Online onzin te verkondigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geval van VDSL2 haal je dat, VDSL1 komt niet voorbij de ~20MBit op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dit zegt mijn modem:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x2UHcnb.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3146496511.png
40/4 abo; KPN internet en bellen.

Al met al best netjes vind ik. Al wil ik wel die ping iets verder naar beneden hebben. Ik zie in het Telfort Topic gewoon mensen die een ping van onder de 20 hebben op een VDSL2 verbinding. Zou het schelen dat als ik die Experiabox die er nu hangt vervang voor een leuke Fritzbox, de ping nog lager uitvalt? En kan iemand die wat kan vertellen over die FEC/CRC fouten? Het zijn niet extreem veel.

Modem staat nu weer 5,5 uur aan, vanmiddag zaten we even zonder stroom. :')

[ Voor 50% gewijzigd door krakendmodem op 05-12-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:33

Speedmaster

Make my day...

Probeer eens een Speedtest naar een server bij jouw in de buurt, vaak is je ping dan lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Hoogstwaarschijnlijk een VDSL2 lijntje met pairbonding :) Nette snelheid hoor, ruilen?
Hogere ping heeft wss te maken omdat je nu geen FastPath meer hebt maar Interleaved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Speedmaster schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 02:11:
Probeer eens een Speedtest naar een server bij jouw in de buurt, vaak is je ping dan lager.
Helaas, geeft geen effect. Die is zelfs hoger (Groningen, 30ms)

Zit nu op m'n werk, dus geen speedtest result naar Grunn
Puch-Maxi schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 02:37:
Hoogstwaarschijnlijk een VDSL2 lijntje met pairbonding :) Nette snelheid hoor, ruilen?
Hogere ping heeft wss te maken omdat je nu geen FastPath meer hebt maar Interleaved.
Ook geen pairbonding. Dit is 1 aderpaar. Heb het zelf aangesloten. Met pairbonding zou het helemaal leuk worden :9

In het begin (augustus 2012) toen we VDSL2 kregen was de intrainsnelheid nog hoger, die zat toen op 95Mbit. :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YEaq8Un.png

Als KPN nog een beetje wil concurreren met de kabel mogen ze van mij wel de lijn opengooien. 13Mbit upload is niet verkeerd. Sneller dan UPC in onze gemeente kan leveren :*)

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 06-12-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Tjonge, dan woon je praktisch in de HVD :D Brute SNR ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KPN gaf toch al aan dat ze tot 100mbit konden gaan met de nieuwe upgrade, mogelijk dat jullie vanaf start dat al hadden. Zo'n SNR heb ik nog nooit gezien op een telefoonlijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Puch-Maxi schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:08:
Tjonge, dan woon je praktisch in de HVD :D Brute SNR ook!
Dit gaat vanuit een (grote) telefooncentrale. Goeie apparatuur hebben ze er dan staan _/-\o_ Alleen wel jammer dat de snelheid van 95Mbit in het begin is teruggezakt naar 76Mbit nu... Dat gebeurde ineens, niet aflopend. Misschien kon die 50 jaar oude kabel het niet meer aan :+ Zal wel eens een foto'tje plaatsen van hoe ik het heb aangesloten.

En ik had altijd het idee dat de SNR wat hoog was. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een SNR van 6.5 :P (dat geval, hoe hoger hoe beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
SinergyX schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:04:
Geval van VDSL2 haal je dat, VDSL1 komt niet voorbij de ~20MBit op die afstand.
KPN levert alleen maar VDSL2. Alleen de FTTC gebieden hebben vdsl1 gehad ;) echt, laat je lijn checken of kijk eens in het modem van buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel in de gebieden waar de upgrade al heeft plaatsgevonden, welke voor Gouda pas Q3 2014 in de planning staan. Tot die tijd (of langer), zal ik toch echt max 40/4 blijven :)

Max. DSLAM throughput kbit/s 42008 3080
Current throughput kbit/s 23104 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mijn buren hebben ook wat leuks, die hebben een 8/1 verbinding bij KPN, maar ze krijgen 20/2 :D Bijna 2,5 x sneller dan waarvoor ze betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3156091247.png

Tele2 afstand tot de centrale, gok ik 300 meter :). De resultaten zijn prima en dat voor 16,50 euro per maand :D. Tip voor iedereen, sluit opnieuw jaarcontracten af bij providers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
SinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:59:
Enkel in de gebieden waar de upgrade al heeft plaatsgevonden, welke voor Gouda pas Q3 2014 in de planning staan. Tot die tijd (of langer), zal ik toch echt max 40/4 blijven :)

Max. DSLAM throughput kbit/s 42008 3080
Current throughput kbit/s 23104 3080
Harderwijk was een van de eerste gebieden die VDSL kregen en ik heb op beide VDSL lijnen hiero een attainable van 119Mbit. SNR down van 18 en up van 27. Jouw lijn moet nagekeken worden, in Govervelle ken ik lijnen die 52/5 doen via VDSL2 :) welk profiel gebruikt jouw lijn en heb je wel de meest recente firmware in je Fritzbox zitten? Sowieso is die Max DSLAM throughput voor jouw afstand een te lage waarde. Kijk anders wat ik zei eens bij je buren in het modem, je lijn lijkt ook instabiel als het verschil tussen attainable en current zo idioot hoog is.

[ Voor 23% gewijzigd door RadioAir op 10-12-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Termi schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:30:
[afbeelding]

Tele2 afstand tot de centrale, gok ik 300 meter :). De resultaten zijn prima en dat voor 16,50 euro per maand :D. Tip voor iedereen, sluit opnieuw jaarcontracten af bij providers :).
Erg nette upload. Net zo snel of zelfs sneller dan bij de kabel

Door dit soort cijfers te zien wil ik ook wel switchen van provider, alleen heeft Tele2 van die vreselijke modems....

Ikzelf zit 600 meter van de centrale af, maar het huidige modem geeft ook een attainable snelheid van 13Mbit up aan en 77Mbit down.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 10-12-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
HvanderT schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:17:
Ik ben niet op een straatkast aangesloten, ik ben rechtstreeks aangesloten op de klassieke telefooncentrale. Dat gebouw is vanuit mijn huis 600 meter verderop te zien.

In het hele dorp waar ik woon zijn geen straatkasten te bekennen. En die komen ook nog lang niet, daar is onze omgeving (lees: zowat heel Friesland, m.u.v. de steden) niet aantrekkelijk genoeg voor. Alleen vanuit de centrale leveren ze momenteel VDSL2. Waar ik natuurlijk allang bij mee ben, kabel is hier wel te krijgen, maar met veel storingen, en plannen om glasvezel tot in huis aan te leggen worden door de gemeente tegengehouden. 8)7 Onze VDSL2 verbinding is hier lekker stabiel.
Een "straatkast" is niks anders dan een tussenverdeler waar in sommige gevallen apparatuur in kan staan, bij mij is het zo dat de afstand tussen HVD naar ons huis ruim 1,5 Km bedraagt. Er zit dan een KVD tussen met de nodige glas en VDSL apparatuur, hierdoor is mijn verbinding van VDSL maar max. 200 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
HvanderT schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:31:
Mijn buren hebben ook wat leuks, die hebben een 8/1 verbinding bij KPN, maar ze krijgen 20/2 :D Bijna 2,5 x sneller dan waarvoor ze betalen.
Dat heb ik dus ook, en betaal ook niet meer dan voor en 8/1 verbinding.

Even een draadloze verbinding getest, leuke uitkomst.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3158634847.png

Is draadloos en op het netwerk van de Rijksuniversiteit te Groningen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Queenfanmichel op 11-12-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Queenfanmichel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:18:
[...]

Een "straatkast" is niks anders dan een tussenverdeler waar in sommige gevallen apparatuur in kan staan, bij mij is het zo dat de afstand tussen HVD naar ons huis ruim 1,5 Km bedraagt. Er zit dan een KVD tussen met de nodige glas en VDSL apparatuur, hierdoor is mijn verbinding van VDSL maar max. 200 meter.
Snap ik, maar ik gebruik altijd de term straatkast/wijkkast. Ik ben in dit geval nog steeds op een HVD aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tha_bulldog schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:34:
Harderwijk was een van de eerste gebieden die VDSL kregen en ik heb op beide VDSL lijnen hiero een attainable van 119Mbit. SNR down van 18 en up van 27. Jouw lijn moet nagekeken worden, in Govervelle ken ik lijnen die 52/5 doen via VDSL2 :) welk profiel gebruikt jouw lijn en heb je wel de meest recente firmware in je Fritzbox zitten? Sowieso is die Max DSLAM throughput voor jouw afstand een te lage waarde. Kijk anders wat ik zei eens bij je buren in het modem, je lijn lijkt ook instabiel als het verschil tussen attainable en current zo idioot hoog is.
Ik haal mijn info rechtstreeks van de KPN site af, goverwelle kan wel 80mbit, Kort akkeren maar 40 max (met afstand erbij zit ik dus op die ~30).

Je mag van mij zelf kijken.
2807NC nr 20
2802GL nr 51

Gelukkig heb ik nog zulke snelheden, 2804JC nr 24 is nog erger (Bloemendaal) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00
Tele2, ADSL:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3158705341.png

Sneller internet is hier niet te verkrijgen in Almelo ;( .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Geen vdsl/kabel/glas beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Wietsee. schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:58:
Tele2, ADSL:

[afbeelding]

Sneller internet is hier niet te verkrijgen in Almelo ;( .
Nogal een snelle conclusie. VDSL is gewoon leverbaar. 't ligt er maar net aan hoever je van de centrale zit natuurlijk. Daarnaast bestaat er (bv) ook kabelinternet. Vanuit de wijkkasten enz is vdsl vaak wel beperkter leverbaar, maar uit de centrale (VDSL-CO) eigenlijk overal inmiddels wel.

Ik heb net teven snel een postcode erdoorheen gehaald, op Almelo-Schelfhorst is (bv) gewoon VDSL-CO leverbaar

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
SinergyX schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:51:
[...]

Ik haal mijn info rechtstreeks van de KPN site af, goverwelle kan wel 80mbit, Kort akkeren maar 40 max (met afstand erbij zit ik dus op die ~30).

Je mag van mij zelf kijken.
2807NC nr 20
2802GL nr 51

Gelukkig heb ik nog zulke snelheden, 2804JC nr 24 is nog erger (Bloemendaal) :P
2804JC/24 is inderdaad zo'n 13Mbit via ADSL. Dit komt puur door de lijnlengte van 2400 meter.

2807NC is VDSL-BR (VDSL2) met een maximaal bestelbaar profiel zonder pairbonding van 52000/5224. Verwachte snelheid is ook exact dit, attainable zal dus hoger zijn.

2802GL/51 kan ik niet vinden, heb even 50 genomen. Op dit adres is tot 38Mbit haalbaar. Er zijn twee DSL lijnen waarvan ik de intrainwaardes kan zien, de ene zit op 38201 down, de andere op 37996 down. Beide VDSL-BR aangesloten en VDSL2, profiel 8b :)

Je kan het overigens ook in je eigen modem zien. KPN WBA gebruikt alleen de VDSL2 profielen 8b op wat langere afstand en 17a op afstanden onder ongeveer 1KM :) Ik vermoed dat jij op een 8b profiel zit en een bekabelings/stabiliteitsprobleem hebt, ook omdat je current rate VEEL lager is dan je attainable. Grote kans dat er bij jou wel wat meer haalbaar is. Zet je bekabeling vanaf ISRA eens opnieuw vast en vraag je provider om een DLM-reset uit te voeren. Je modem zal dan resetten naar 18000/2000 als je een 30Mbps abbo hebt of 33000/3000 als je een 50Mbps abbo hebt. Van daaruit laten stabiliseren naar het maximale en klaar ben je :)

[ Voor 25% gewijzigd door RadioAir op 11-12-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
tha_bulldog schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:46:
[...]

2804JC/24 is inderdaad zo'n 13Mbit via ADSL. Dit komt puur door de lijnlengte van 2400 meter.
Wel raar want volgens mij staat een wijkkast gewoon om de hoek: http://goo.gl/maps/xD4RZ of is dat wat anders?

Edit: ja is toch een wijkkast, en staat zelfs op de lijst om geupgrade te worden: nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 11-12-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat is dan welliswaar een wijkkast, maar er hangt nu nog geen VDSL DSLAM in. Meestal (maar zeker niet altijd!!) worden deze kastjes vervangen door wat grotere groene kasten zoals bijvoorbeeld hier staat https://www.google.com/ma....335573!4d5.6089235&fid=5

Vanaf Q3/2014 zijn de hogere snelheden daar dus haalbaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 11-12-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
tha_bulldog schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:58:
Dat is dan welliswaar een wijkkast, maar er hangt nu nog geen VDSL DSLAM in. Meestal (maar zeker niet altijd!!) worden deze kastjes vervangen door wat grotere groene kasten zoals bijvoorbeeld hier staat https://www.google.com/ma....335573!4d5.6089235&fid=5

Vanaf Q3/2014 zijn de hogere snelheden daar dus haalbaar :)
Dit is in zo verre ik het weet geen kast van KPN, men heeft altijd een grijze gehad. De nieuwe kasten met apparatuur zijn aan beide kanten te bereiken en niet zoals hier aan een kant.

Nieuwe kast:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1383675835.jpeg

Oude kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.babettewagenvoort.com/kidor/kpn/sKPNkvdCF_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat zijn de VolkerWessels kasten ja. De Schuuring kasten zoals de bovenstaande groene hebben ook een idiote verdeling van de aderparen. Waar het in de VolkerWessels kasten netjes op LSA stroken zit, zit het bij de groene kasten in een soort cirkel. Hangt er dus maar net vanaf welke aannemer het zooitje aangelegd heeft :) Als een KPN monteur hem weer eens open heeft zal ik er een foto van maken.

[ Voor 10% gewijzigd door RadioAir op 11-12-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Heb heel veel kasten van KPN gezien en in geknutseld, (jaren werkzaam geweest bij PTT telecom en later KPN telecom) heb alleen de oude grijze kasten gezien.

Dit buiten de grote betonnen kabelkasten en af en toe kleine spinnewebkasten aan de buitenmuur, de groene heb ik nog nooit gezien.

http://www.kabellaskonings.nl/kabellas_telematica.php
nieuws: KPN vernieuwt straatkasten voor hogere vdsl2-snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2802GL/51 kan ik niet vinden, heb even 50 genomen. Op dit adres is tot 38Mbit haalbaar. Er zijn twee DSL lijnen waarvan ik de intrainwaardes kan zien, de ene zit op 38201 down, de andere op 37996 down. Beide VDSL-BR aangesloten en VDSL2, profiel 8b :)

Je kan het overigens ook in je eigen modem zien. KPN WBA gebruikt alleen de VDSL2 profielen 8b op wat langere afstand en 17a op afstanden onder ongeveer 1KM :) Ik vermoed dat jij op een 8b profiel zit en een bekabelings/stabiliteitsprobleem hebt, ook omdat je current rate VEEL lager is dan je attainable. Grote kans dat er bij jou wel wat meer haalbaar is. Zet je bekabeling vanaf ISRA eens opnieuw vast en vraag je provider om een DLM-reset uit te voeren. Je modem zal dan resetten naar 18000/2000 als je een 30Mbps abbo hebt of 33000/3000 als je een 50Mbps abbo hebt. Van daaruit laten stabiliseren naar het maximale en klaar ben je :)
Toch benieuwd welke 2 dat dan zijn, ik zit zelf op 50 (typo op 51), maar ken zo 123 niemand in de buurt. Maar zo zie je, 80 zal ik niet eens (en die 2 andere adressen) in de buurt komen, bestcase is dus krap 40. Voor die paar mbit extra ga ik ook geen moeite meer doen, ik heb niet eens een ISRA maar gewoon kabel uit de grond (jaren 50 huis).

Ik gok nog op de upgrade volgend jaar (al staat mijn postcode er niet bij), kabel is al jaren compleet ruk hier. Mischien een kleine hoop met de nieuwe wijk in het westen dat er wat sneller glasvezel komt, maar betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
Ik zit op 2802BJ aangesloten op de wijkkast in de Snoystraat en haal netjes 52000/5224.

Rij maar eens een ronde door de wijk dan zie je overal van die grijze kasten staan. Constatijn huigenstraat, KWweg.

Dit zegt niets over de wijkkast waar jij op zit en hoe de kabel vanuit die kast naar jou en in je huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3159416565.png

Heb officieel een 8/1 abo bij KPN, is aangepast naar VDSL en dit als resultaat. Volgens gegevens via mijn KPN.com nog steeds 8/1.

Je hoort mij niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

weps schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:37:
Ik zit op 2802BJ aangesloten op de wijkkast in de Snoystraat en haal netjes 52000/5224.

Rij maar eens een ronde door de wijk dan zie je overal van die grijze kasten staan. Constatijn huigenstraat, KWweg.

Dit zegt niets over de wijkkast waar jij op zit en hoe de kabel vanuit die kast naar jou en in je huis is.
Snoystraat is vorig jaar nog gedaan, daar was ik toevallig vlakbij (westerkade). Buurt rond de trefkuil is jaar of 2 geleden volledig halve meter omhoog gegaan, maar was toen al aangegeven verder niets aan de kabels daar te doen (enkel stuk riolering bij de vossiusstraat). Er waren die van die kasten, einde van baerlestraat en hoek van vossiusstraat, maar die eerste is weggehaald toen ze de baerlehoek begonnen, geen idee wat er met die andere is gedaan (dat was zo'n oude kast al bovenste plaatje).

Xs4all is begin van het jaar nog langsgeweest, die heeft er nog het beste van gemaakt. Maar het is jarenlang kasje muur gebleven wie nu die kabel uit de grond beheert (in de regel is tot isra nog altijd de beheerder, maar aangezien ik die niet heb.. tja). Volgens zijn meting zou ik nu bij de kast op oranjeplein zitten, maar vraag me nu af wat hemelsbreed dichterbij is, snoystraat lijkt me zo 123 iets dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
Snoystraat is de afgelopen jaren niets aan gebeurd. De wijkkast is inmiddels ruim 2 jaar geleden opgeleverd. Heb vanaf het moment dat ik VDSL kon nemen een abonnement genomen. De grondwerkzaamheden betroffen hier alleen maar rioolwerkzaamheden, geen kabel en/of ophogingen.

Kans is groot dat je op de vorstmanstraat of de Constatijn Huygenstraat zit. Die zijn dichtbij. Ik had een volledige lijst met wijkkasten maar helaas niet meer kunnen vinden.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is toch die kast die recht tegenover de tribune zit van Ona? Of was dan toch een electrokast? :P

Ik heb die lijst ook (hij is nog ergens in een google list te vinden), maar daar stonden die 2 niet bij.

• MediaZoo
  • Nu online
Op deze hoek tussen de telefooncel en het electriciteitshuisje zie je op streetview net een stukje van de wijkkast. Ik denk dat je op deze zou kunnen zitten.

https://www.google.nl/map...m2!3d52.004774!4d4.703269

• Puch-Maxi
tha_bulldog schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:15:
Dat zijn de VolkerWessels kasten ja. De Schuuring kasten zoals de bovenstaande groene hebben ook een idiote verdeling van de aderparen. Waar het in de VolkerWessels kasten netjes op LSA stroken zit, zit het bij de groene kasten in een soort cirkel. Hangt er dus maar net vanaf welke aannemer het zooitje aangelegd heeft :) Als een KPN monteur hem weer eens open heeft zal ik er een foto van maken.
Waaierkasten zijn dat.
Afbeeldingslocatie: http://localnut.org/images/20100601194048_md20100601-dsc07981.jpg
Wel een bijzonder systeem, Krone LSA+ FTW :D

• krakendmodem
[...]

2807NC is VDSL-BR (VDSL2) met een maximaal bestelbaar profiel zonder pairbonding van 52000/5224. Verwachte snelheid is ook exact dit, attainable zal dus hoger zijn.

Werk jij bij de KPN ofzo? :P Aangezien je de snelheden zo met elkaar kan vergelijken.
Queenfanmichel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:41:
[afbeelding]

Heb officieel een 8/1 abo bij KPN, is aangepast naar VDSL en dit als resultaat. Volgens gegevens via mijn KPN.com nog steeds 8/1.

Je hoort mij niet klagen :)
Mijn buren hebben dus exact hetzelfde. :)

Wij hebben gewoon 40/4 :P. (als ze die nou ff op 52/5 gooien :P)

• RadioAir
SinergyX schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:40:
[...]

Snoystraat is vorig jaar nog gedaan, daar was ik toevallig vlakbij (westerkade). Buurt rond de trefkuil is jaar of 2 geleden volledig halve meter omhoog gegaan, maar was toen al aangegeven verder niets aan de kabels daar te doen (enkel stuk riolering bij de vossiusstraat). Er waren die van die kasten, einde van baerlestraat en hoek van vossiusstraat, maar die eerste is weggehaald toen ze de baerlehoek begonnen, geen idee wat er met die andere is gedaan (dat was zo'n oude kast al bovenste plaatje).

Xs4all is begin van het jaar nog langsgeweest, die heeft er nog het beste van gemaakt. Maar het is jarenlang kasje muur gebleven wie nu die kabel uit de grond beheert (in de regel is tot isra nog altijd de beheerder, maar aangezien ik die niet heb.. tja). Volgens zijn meting zou ik nu bij de kast op oranjeplein zitten, maar vraag me nu af wat hemelsbreed dichterbij is, snoystraat lijkt me zo 123 iets dichterbij.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een storingsonderzoek door XS4All laten starten. Wat voor grondkabel heb je? NORM92 met 2 aderparen (blauw/rood, oranje/wit, standaard vanaf 1968) of een vroeger STAP (STandaard AansluitPlan) '58 met transparant/zwart, transparant/witgrijs en nog wat andere kleuren voor de vroegere draadomroep?

Overigens, een isra direct als grondkabel is best normaal hoor als hij gewoon op een varkenssnuit uit komt. Huizen uit begin jaren 80 hebben dat allemaal, maar werd eerder ook wel eens gedaan :)

Er zijn dus grofweg twee dingen die je zelf nog kan doen:

-Je aansluiting controleren. Zit deze nog vast aan een varkenssnuit? Zo ja, schroef deze open, maak de contacten even schoon en verwijder de kruisdraden die de monteur zeer waarschijnlijk heeft laten zitten (beginperiode VDSL installaties werden die niet weggehaald, pas later bleek dat kruisdraden storing veroorzaakten op VDSL lijnen, dit was bij ADSL amper/niet zo omdat daar o.a. een ander frequentiespectrum werd gebruikt)
-XS4All even bellen en vragen om een lijnonderzoek waarom attainable en current zo ver uit elkaar liggen. Zij zullen in eerste instantie een DLM reset uitvoeren waardoor je snelheid omhoog zal klimmen naar 33000, maar ik vermoed dat hij daarna weer terug gaat zakken naar waar je nu zit omdat er toch ergens iets niet lekker zit. Als volgende optie zal XS4All dan aandragen om het tweede aderpaar te gaan benutten (dus oranje/wit bij een STAP68 en nieuwer ISRA en witgrijs/transparant bij en STAP58 ISRA). Gek genoeg wil dit koper nog wel eens wat beter functioneren en dan krijg jij gewoon je maximale snelheid. Het punt is dat KPN over het algemeen alleen grondkabels vervangt als daar verwijtbaar een probleem in zit (en dat kunnen ze zelf ook meten met een simpele klik in hun storingssysteem) dus als die kasten geüpgrade zijn, zit jij nog steeds met een niet stabiele lijn.Met pairbonding kom jij dan niet boven de ongeveer 50Mbit uit terwijl 80 dan attainable zou zijn. Ook van tevoren is het dus zeker aan te raden die lijn even te laten checken. Mocht je online gamen dan is het ook interessant de lijn te laten checken, er bestaat zoiets als een interleaving delay downstream die steeds hoger wordt naar mate er meer foutcorrectie op de lijn wordt toegepast. Mijn delay was toen mijn DSL lijn nog op het startprofiel zat zo'n 15ms en is nu gedaald naar 6ms op het juiste profiel voor mijn lijn :)

@Hierboven, nee ik werk niet bij KPN maar ik kan wel aan info komen :) Mocht je meer in-depth info willen zal je DJSmiley even een DM moeten sturen met je gegevens, hij kan volgens mij veel meer vertellen over je lijn dan ikzelf :)

[ Voor 40% gewijzigd door RadioAir op 12-12-2013 09:23 ]

• krakendmodem
Als ie dat zo willen doen, graag :). Wacht wel even op antwoord van hem. Dan stuur ik m'n PC wel.

Dit soort technieken boeien me namelijk wel.

Vraag me af hoeveel verschillende soorten telefoonkabels er onder de grond liggen. Je hebt van die blauwe, blauw met rood/wit zoals mij bekend is. Wij hebben nog een "vieze" oude zwarte telefoonkabel uit de grond komen. Geen idee hoe oud die dan wel niet is. Ons ISRA-punt is dan ook een oude lasdop.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 12-12-2013 09:51 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tha_bulldog schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:13:
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een storingsonderzoek door XS4All laten starten. Wat voor grondkabel heb je? NORM92 met 2 aderparen (blauw/rood, oranje/wit, standaard vanaf 1968) of een vroeger STAP (STandaard AansluitPlan) '58 met transparant/zwart, transparant/witgrijs en nog wat andere kleuren voor de vroegere draadomroep?

Overigens, een isra direct als grondkabel is best normaal hoor als hij gewoon op een varkenssnuit uit komt. Huizen uit begin jaren 80 hebben dat allemaal, maar werd eerder ook wel eens gedaan :)
In mijn geval is kabel het letterlijk eindpunt, gewoon een kabel uit de grond, klaar. Geen dop, geen snuin, gewoon een kabel met dacht 4 draden eruit stekend. Zo uit m'n hoofd wel de NORM92 kabels, ik zal daar nog eens naar moeten kijken.

Binnen het aderpaar heb ik al eens met xs4all contact gehad, nog voor ik overstapte naar Caiway, wij hebben ook nog analoge telefooon (KPN), of mijn A(toen nog)DSL op het andere paar kon worden gezet (scheelt weer een splitter). Blijkbaar was dat niet mogelijk (of KPN had geen zin?), dus heb ik me eigenlijk er verder nooit meer druk over gemaakt. Maar zou dat nu wel gewoon mogelijk kunnen zijn? 1 paartje voor analoge telefonie en andere paar voor VDSL?

Bij de laatste overstap naar Xs4all heeft hij wel nieuwe snuit geplaatst voor mijn C450 centrale, maar verder 'mocht' hij niets doen aan de inkomende bedrading. Hij kon wel kijken of dit 'als opdracht' kan worden gedaan, maar kreeg ik achteraf een 150-250 euro te horen.. neuh dank je.
weps schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:11:
Op deze hoek tussen de telefooncel en het electriciteitshuisje zie je op streetview net een stukje van de wijkkast. Ik denk dat je op deze zou kunnen zitten.

https://www.google.nl/map...m2!3d52.004774!4d4.703269
Nooit geweten dat er daar ook 1 zat, check op dat adres geeft inderdaad tot 80mbit. Hang ik er blijkbaar net buiten, hopelijk komt die op de van Baerlehoek nog een keertje terug.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 12-12-2013 09:56 ]

• RadioAir
Dat is dan waarschijnlijk een NORM88 kabel in een NORM92 omhulsel. Vrij standaard dus :) Maar ik begrijp dat je vroeger analoog had en nu VoIP (of bedoel je met C450 iets anders dan de C450 telefoon van Siemens)? Maak anders eens een foto'tje van je aansluiting, het klinkt gewoon alsof er veel meer haalbaar is op jouw lijn ;) Als die varkenssnuit nu ook naar je Fritzbox gaat is het altijd verstandig om even te checken of daar nog kruisdraden in zitten, je weet het maar nooit :)

Overigens, analoge telefonie van KPN en VDSL-buitenring zijn niet te combineren. In dat geval krijg je altijd je signaal vanuit de hoofdverdeler dus wat dat betreft heb je geluk ;)

[ Voor 45% gewijzigd door RadioAir op 12-12-2013 10:04 ]

• Puch-Maxi
Oja als je nog een varkenssnuit gebruikt, haal hem er tussenweg. In vergelijking met RJ11 doet een ouderwetse varkenssnuit het erg slecht (hang er maar eens een Argus aan). Verder ook alle bridge-taps verwijderen.

• Queenfanmichel
HvanderT schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:51:Vraag me af hoeveel verschillende soorten telefoonkabels er onder de grond liggen.
Daar zijn er zo veel van, de meest gebruikte die je zult tegenkomen is een 900" loden kabel met dat vieze teer erover heen. Deze worden tegenwoordig niet meer gebuikt en gaat men over op gepanserde kabels zoals de Norm 92.
Deze kabel is de kern van een grondkabel.
Klopt dit is de grondkabel, jouw andere afbeelding is de kern van deze.
HvanderT schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:51:Wij hebben nog een "vieze" oude zwarte telefoonkabel uit de grond komen. Geen idee hoe oud die dan wel niet is. Ons ISRA-punt is dan ook een oude lasdop.
IS/RA kopen, lasdop verwijderen (schroefje onderin los draaien en dop is los) wel even uitkijken wat rood, blauw, oranje en wit is. Er zit papier als bescherming omheen, en vergeet niet de aders goed blank te maken, zit namelijk een beschermlaagje overheen.

Afbeeldingslocatie: http://helpdesk.kliksafe.nl/images/israpunt_new.jpg

De meest rechtse IS/Ra

• krakendmodem
Wij hebben inderdaad zo'n lodenkabel met dat vieze teer erom heen. Ik blijf eerst wel die lasdop af, ik wil geen gezeur met KPN hebben.

Heeft zo'n nieuw ISRA punt veel invloed op de kwaliteit van de lijn? Dan is het misschien het overwegen waard.

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 13:03
Ik las dat hier andere Gouwenaars posten over hun internet.
Hoe kunnen jullie zulke snelle snelheden halen in de Korte Akkeren?
Ik zit vast op 5.5mbit/0.5mbit met KPN internet.
We hadden het oorspronkelijke 40/4 abonnement wat nu waarschijnlijk hoger is.
Kan het komen omdat onze bekabeling naar het ISRA punt oud is? (Telefoonlijn PTT 25+ jaar, verlengsnoer 10+ splitter 10+, kabel naar de router en telefoon van 10+ jaar oud.)

Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 6324 Kbps.
Upload: 772 Kbps.
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 15.1 dB 6.5 dB
Attenuation 3.1 dB 5.4 dB

Edit:
Ik had ook een maandje of anderhalf geleden KPN gebeld, de eerste persoon waarmee ik sprak zei dat we over konden op VDSL, en nadat ik doorverbonden werd kon dit niet meer.
Lijkt me toch best mogelijk.

En een speedtest van een tijdje terug toen ik KPN contacteerde:
http://www.speedtest.net/my-result/3087396332

Postcode: 2802KR Gouda

[ Voor 22% gewijzigd door Medabi3 op 12-12-2013 15:10 ]

• RadioAir
Je ADSL lijn is qua bekabeling al niet ideaal. Modem moet zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting staan, OF de kabel moet verlengd worden met een goede kwaliteit kabel, zoals CAT5E of NORM88. Dat dit een effect heeft op de lijnsnelheid zie je vooral bij de upload, die is met 772 te laag en moet 1000 of hoger zijn (tenzij je IDSN hebt?). Je hebt een lijnlengte van ongeveer 2560 meter naar de hoofdverdeler (even afhankelijk van waar in de straat je zit, maar zoiets is het). Daar moet toch wel meer dan dit over haalbaar zijn.

Begin zelf in ieder geval eens met je modem bij de hoofdaansluiting te plaatsen en vanaf daar verder te gaan. Heb je trouwens nog analoge telefonie van KPN? Zo ja dan is dit de reden dat je niet over kan naar VDSL. VDSL via buitenring is niet leverbaar met analoge telefonie, alleen met telefonie via VoIP. Wil je bij KPN blijven en toch je analoge lijn houden? Vraag KPN dan je internetverbinding om te zetten naar VDSL Buitenring via het tweede (oranje/wit) aderpaar. Dit kunnen ze inboeken als verhuzing. Je telefoonlijn blijft dan gewoon op rood/blauw zitten.

In deze straat is een 52/5 profiel gewoon orderbaar, verwachte downstream 40+ Mb/sec :)

[ Voor 15% gewijzigd door RadioAir op 12-12-2013 15:16 ]

• Medabi3
tha_bulldog schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:10:
Je ADSL lijn is qua bekabeling al niet ideaal. Modem moet zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting staan, OF de kabel moet verlengd worden met een goede kwaliteit kabel, zoals CAT5E of NORM88. Dat dit een effect heeft op de lijnsnelheid zie je vooral bij de upload, die is met 772 te laag en moet 1000 of hoger zijn (tenzij je IDSN hebt?). Je hebt een lijnlengte van ongeveer 2560 meter naar de hoofdverdeler (even afhankelijk van waar in de straat je zit, maar zoiets is het). Daar moet toch wel meer dan dit over haalbaar zijn.

Begin zelf in ieder geval eens met je modem bij de hoofdaansluiting te plaatsen en vanaf daar verder te gaan. Heb je trouwens nog analoge telefonie van KPN? Zo ja dan is dit de reden dat je niet over kan naar VDSL. VDSL via buitenring is niet leverbaar met analoge telefonie, alleen met telefonie via VoIP. Wil je bij KPN blijven en toch je analoge lijn houden? Vraag KPN dan je internetverbinding om te zetten naar VDSL Buitenring via het tweede (oranje/wit) aderpaar. Dit kunnen ze inboeken als verhuzing. Je telefoonlijn blijft dan gewoon op rood/blauw zitten.

In deze straat is een 52/5 profiel gewoon orderbaar, verwachte downstream 50Mb/sec :)
Wij hebben inderdaad nog analoge telefonie van KPN.
We zaten er aan te denken om meteen over te stappen naar het volledige pakket van KPN, bespaart ons zo'n 30 euro per maand.
We hebben momenteel TV van Caiway, internet van KPN, telefoonlijn via KPN en bellen via Tele2(Vraag me niet hoe dit mogelijk is).

Helaas ben ik momenteel niet thuis, anders had ik even de bekabeling veranderd.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Medabi3 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:56:
Ik las dat hier andere Gouwenaars posten over hun internet.
Hoe kunnen jullie zulke snelle snelheden halen in de Korte Akkeren?
Ik zit vast op 5.5mbit/0.5mbit met KPN internet.
We hadden het oorspronkelijke 40/4 abonnement wat nu waarschijnlijk hoger is.
Kan het komen omdat onze bekabeling naar het ISRA punt oud is? (Telefoonlijn PTT 25+ jaar, verlengsnoer 10+ splitter 10+, kabel naar de router en telefoon van 10+ jaar oud.)

Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 6324 Kbps.
Upload: 772 Kbps.
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 15.1 dB 6.5 dB
Attenuation 3.1 dB 5.4 dB

Edit:
Ik had ook een maandje of anderhalf geleden KPN gebeld, de eerste persoon waarmee ik sprak zei dat we over konden op VDSL, en nadat ik doorverbonden werd kon dit niet meer.
Lijkt me toch best mogelijk.

En een speedtest van een tijdje terug toen ik KPN contacteerde:
http://www.speedtest.net/my-result/3087396332

Postcode: 2802KR Gouda
Volgens de postcodecheck van telfort met als fictief huisnummer 5 is VDSL op jouw adres gewoon leverbaar. Voordeel van telfort boven KPN is dat je een 50/5 kan krijgen tegen een lager prijs als de 40/4 van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja daar snap ik nog steeds geen zak van. Die lijnen trainen gewoon in als 52/5 maar je krijgt maar 40/4 bij KPN zelf, terwijl XS4All en Telfort gewoon 52/5 leveren...

[ Voor 22% gewijzigd door RadioAir op 13-12-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Het Premium internetpakket van KPN was 'vroeger' ook 50Mbit. Nu dus 80

Bij xs4all hebben ze toch ook 40Mbit pakketten? Geven ze je daar dan 50?

Aan de andere kant, Bij KPN krijg je als je het 8/1 pakket afneemt gewoon 20/2 :P

[ Voor 35% gewijzigd door krakendmodem op 13-12-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-06 19:55
Ik ben vorig jaar overgestapt op 40/4 van Solcon, en dat haal ik bijna.

Dit is wat ik direct na de overstap haalde (modem was nog aan het intrainen):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2389759026.png

En nu haal ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3044538414.png

Ben even via VPN ingelogd, dit zijn de waarden volgens het router (welke helaas geen attainable rate laat zien):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CTVcqOE.png

Dit is 2803GL 38 trouwens, weet iemand waar de wijkkast staat en of deze ge-upgrade gaat worden volgend jaar? Ik zit wel op VDSL2 maar volgens mij komt het uit de wijkcentrale (~900 meter), vandaar de cap op ~32Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HvanderT schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:55:
Het Premium internetpakket van KPN was 'vroeger' ook 50Mbit. Nu dus 80

Bij xs4all hebben ze toch ook 40Mbit pakketten? Geven ze je daar dan 50?

Aan de andere kant, Bij KPN krijg je als je het 8/1 pakket afneemt gewoon 20/2 :P
Xs4all geeft gewoon wat je neemt, dus dat geval max 40. Weet niet of dat nu anders is sinds ze tot KPN behoren, maar dit was altijd wel het geval.'

Topic hijack naar 'het VDSL in Gouda topic' :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Trouwens, ik weet niet of iemand hier genoeg weet van deze technieken, maar ik bedenk me net dat ik de kabel tussen ISRA en router een paar dagen na oplevering van mijn 40/4 heb vervangen. Zat destijds een oude kabel van 4 meter tussen (met een nutteloze aftakking via een kroonsteentje), heb het vervangen door een FTP-kabel van 2 meter en dat hielp wel een beetje. Toch heb ik net na de omzetting dit soort snelheden gehaald (uit een oud topic):

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 4.103 / 37.833

Nu is de upload omhoog, maar de download omlaag, en de ping is volgens mij ook iets hoger dan toen. Is het aanvragen van een DLM reset het waard of zou deze automatisch aangepast zijn na het vervangen van de kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door DiedB op 13-12-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De Technicolors van Solcon hebben een bagger downstream. Bel ze op en meld dat je op buitenring zit en niet de volledige snelheid haalt en vraag om de fritzbox. Daarmee ga jij gewoon 52000/5223 halen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Ik zit heel ergens anders (in Zwolle; 8031AT), en ik haal op mijn VDSL van KPN niet de meest interessante waardes:

Mode: PROFILE_8B
Download: 26062 Kbps
Upload: 3351 Kbps

Het pakket zou tot 40Mbit/s moeten gaan, maar om nou net iets meer dan de helft te halen lijkt me toch een beetje karig, of is die ±2KM afstand naar de centrale toch een probleem? Lijkt me dat ik hier aangesloten zit op een FTTC verdeler, maar ik heb geen idee waar ik dat hier kan controleren (behalve rondjes rijden en kasten opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
tha_bulldog schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:19:
De Technicolors van Solcon hebben een bagger downstream. Bel ze op en meld dat je op buitenring zit en niet de volledige snelheid haalt en vraag om de fritzbox. Daarmee ga jij gewoon 52000/5223 halen waarschijnlijk.
Doen ze dat? Ik wist überhaupt niet dat ze Fritzboxen hadden. Het router dat ik nu heb (TG789vn) is op zich een mooi router, maar zowel in software en hardware is 'ie niet optimaal (crappy wifi/100Mb poorten), trage interface. Doet verder zijn werk, mijn internet in huis is eigenlijk nog nooit gedropt in het afgelopen jaar (daarvoor was er een keer ergens een kabel doorgeknipt halverwege). Heb 'm via telnet gehackt (weet niet meer hoe ik aan root kwam), kan er alles mee nu, maar ik zou 'm zo inruilen voor een Fritzbox, daar niet van :P Zouden ze mij zo een Fritzbox geven, kan me voorstellen dat ze moeilijk gaan doen?

Kun je mij ook uitleggen hoe ik ooit 52000 downstream ga halen? :P Ik heb in principe recht op 40960kbps downstream, zit hier geen cap op in de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hij bedoelt (denk ik) eerder dat je modem op 52000kbps (of 52Mbit) kan intrainen als je lijn een beetje goed is en je niet te ver van de centrale/verdeler zit. Vanuit de centrale zetten ze dan een cap op 40Mbit.

Mijn modem (ZTE H220N van KPN) traint in op 52Mbit down en 5Mbit up. KPN zet in de centrale er een cap op van 40/4Mbit. Daar betaal ik ook voor. Aangezien de lijn wel 52000kbps aankan, ontvang ik die 40Mbit ook.

Het zou dus kunnen dat:
- je net iets te ver van de centrale zit om echt die 52000kbps te kunnen ontvangen,
- je modem bagger is en niet hoger intraint
- dat het zaakje bij je thuis niet helemaal goed is aangesloten (modem dient zo dicht mogelijk op de ISRA aansluiting te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:48:
Hij bedoelt (denk ik) eerder dat je modem op 52000kbps (of 52Mbit) kan intrainen als je lijn een beetje goed is en je niet te ver van de centrale/verdeler zit. Vanuit de centrale zetten ze dan een cap op 40Mbit.

Mijn modem (ZTE H220N van KPN) traint in op 52Mbit down en 5Mbit up. KPN zet in de centrale er een cap op van 40/4Mbit. Daar betaal ik ook voor. Aangezien de lijn wel 52000kbps aankan, ontvang ik die 40Mbit ook.

Het zou dus kunnen dat:
- je net iets te ver van de centrale zit om echt die 52000kbps te kunnen ontvangen,
- je modem bagger is en niet hoger intraint
- dat het zaakje bij je thuis niet helemaal goed is aangesloten (modem dient zo dicht mogelijk op de ISRA aansluiting te zitten).
1 en 2 zijn erg goed mogelijk, 3 zou kunnen maar is onwaarschijnlijk.

Zit volgens BBned 955 meter van de centrale, dus dat is een twijfelachtige afstand voor VDSL2 (die 52000 ga ik daar niet over halen, maar 40000 in theorie wel). Ik neem aan dat ik op de centrale zit, anders zou ik met gemak 40Mb halen. Mijn SN Margin getuigt overigens van ongeveer 1200 meter. Als ik op Google Maps via de kortste route over wegen van mijn huis naar de centrale ga, is dat 900 meter.

Modem kan ook wel bagger zijn, maar kan ik momenteel niet testen. Heb een KPN-router liggen (Experiabox H220N) maar daar krijg ik de data niet uit, want hij heeft de DSL-inloggegevens niet (kan ik die wellicht instellen in de Experiabox)? Niet dat ik dat niet verwachtte, maar ik hoopte ook zonder inlog de gegevens van de kabel te kunnen zien, waaronder het profiel, wat ik nu dus niet kan zien.

Hier zit tussen IS/RA (oud ding overigens, 1970 dacht ik) en modem/router (RJ11) een shielded UTP-kabel (waarvan ik 2 aders gebruik) van ongeveer 1,5 meter. Korter zou niet echt handig zijn, dan hangt het router op de grond, nu staat het op een plank bovenin de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
DiedB schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:54:
[...]

Doen ze dat? Ik wist überhaupt niet dat ze Fritzboxen hadden. Het router dat ik nu heb (TG789vn) is op zich een mooi router, maar zowel in software en hardware is 'ie niet optimaal (crappy wifi/100Mb poorten), trage interface. Doet verder zijn werk, mijn internet in huis is eigenlijk nog nooit gedropt in het afgelopen jaar (daarvoor was er een keer ergens een kabel doorgeknipt halverwege). Heb 'm via telnet gehackt (weet niet meer hoe ik aan root kwam), kan er alles mee nu, maar ik zou 'm zo inruilen voor een Fritzbox, daar niet van :P Zouden ze mij zo een Fritzbox geven, kan me voorstellen dat ze moeilijk gaan doen?

Kun je mij ook uitleggen hoe ik ooit 52000 downstream ga halen? :P Ik heb in principe recht op 40960kbps downstream, zit hier geen cap op in de centrale?
Solcon DSL Goud is gewoon 52/5 en wordt door Solcon niet tot 40/4 gecapt. Of ze je een Fritz willen geven weet ik niet, maar feit is, ze hebben hem wel sinds kort. En het feit dat jij wel 5223kbps up hebt zegt dat je op het hoogste DLM profiel zit, maar dat dat modem gewoon niet harder kan/wil :) Ik weet niet of je de inloggegevens van de experiabox aan kan passen, maar je moet een PPPoE verbinding met user@solcon.nl (waar user jouw gebruikersnaam is) opzetten en als wachtwoord het wachtwoord van je serviceweb (voor zover ik weet, pin me er niet op vast).

SNR overigens niet naar kijken, die moet je echt meten met een ander modem, trust me ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 13-12-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Dank voor je reactie. Wist niet dat Solcon geen cap (afgezien van het 52Mb profiel) heeft op 40Mb, maakt het alleen maar interessanter om de snelheid te fixen. Ik heb even gekeken naar het KPN-router, maar ik kan hier niet de DSL-inloggegevens mee aanpassen, dus ook geen gegevens van de lijn zien.

Ik heb me even ingelezen over DSL-techniek, en ik denk te begrijpen waar je op doelt. DSLAM en modem bepalen samen een profiel dat haalbaar is, en gaan hierop opereren. Door de gedachte waarmee DSL is ontworpen, wordt bij de meeste profielen een asymmetrische snelheid aangehouden, in mijn geval 9% voor de upload en 91% van de download (andere signalen en overhead niet meegerekend, maar het gaat om de verhouding). De upload haalt 100% in zijn deel wat ervan getuigt dat afstand geen issue is, terwijl de download maar 69% bereikt. Kom ik in de buurt? :P

Hoe zeker kun je zeggen dat het aan het Thomson router ligt? Heb je er zelf al eerder ervaring mee gehad (neem aan dat je als werk iets in dit gebied doet, gezien je kennis erover :))?

Mocht die Thomson echt de bottleneck zijn, dan zal ik morgen Solcon wel even bellen over de mogelijkheden. Argumenten voor zijn dan gelijk dat mijn IPv6 werkt (Solcon biedt kosteloos IPv6 maar geeft voor onder andere mijn Thomson geen firmware uit). Ik heb er eerder contact over gehad met hen:
Onze beheer afdeling geeft aan dat er momenteel wel word gewerkt aan een nieuwe firmware voor de Thomson TG789-V2, maar nog niet bekend is wanneer deze beschikbaar komt. Deze nieuwe firmware zal IPv6 gaan ondersteunen.

Verder is het helaas niet mogelijk om de Thomson TG789-V2 om te ruilen voor een Technicolor TG789-V3 omdat uw huidige modem momenteel goed functioneert.
Dat zou nu dan niet meer het geval zijn, dus wellicht kan ik ze overhalen :P

Misschien even met iemand uit Gouda testen die ook een Fritz!Box 7360 heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door DiedB op 13-12-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Ander modem is een optie, echter waar je ook nog naar kan kijken is je kabels.
Neem een kabeltje van ten hoogste 50 cm tussen isra en modem.
Zit het kabeltje geschroeft op het ISRA, zorg dan wel dat je koper goed bloot ligt.
Soms zit er naast de kleurcoating nog wel eens een transparantcoating over je koper, door je koper kaal te krabben weet je zeker dat je maximaal contact heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb inderdaad ervaring met Solcon DSL via buitenring en met een ander modem is bij mij de intrain- en SNR waarde een factor 1,5 tot 2x zo hoog. Ken je iemand met Telfort? Met de Zyxel van hun kan je de waardes wel inzien namelijk, of anders even een Fritzbox testen :)

Ik moet overigens wel zeggen, dat was met een 789v3, het kan zomaar zijn dat de 789vn het wel goed doet maar ik betwijfel dat.

Als je hem via Solcon wil bemachtigen kan je altijd nog zeggen dat je graag de Fritzbox wil en eventueel bereid bent om hiervoor je abbo met een jaar te verlengen.

Overigens VOORDAT je allerlei acties gaat ondernemen, wat is het resultaat in snelheid van de postcodecheck op www.dds.nl/adsl op jouw adres EN dat van je buren? Het kan in theorie zijn dat de koperlijnen niet zo goed zijn bij jou in de buurt (en dan gaat een ander modem niet helpen), al vermoed ik dat het echt in de Thomson zit, maar dan weet je tenminste zeker wat je kan gaan halen met een beter modem :)

[ Voor 56% gewijzigd door RadioAir op 14-12-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
tha_bulldog schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:05:
Ik heb inderdaad ervaring met Solcon DSL via buitenring en met een ander modem is bij mij de intrain- en SNR waarde een factor 1,5 tot 2x zo hoog. Ken je iemand met Telfort? Met de Zyxel van hun kan je de waardes wel inzien namelijk, of anders even een Fritzbox testen :)

Ik moet overigens wel zeggen, dat was met een 789v3, het kan zomaar zijn dat de 789vn het wel goed doet maar ik betwijfel dat.

Als je hem via Solcon wil bemachtigen kan je altijd nog zeggen dat je graag de Fritzbox wil en eventueel bereid bent om hiervoor je abbo met een jaar te verlengen.

Overigens VOORDAT je allerlei acties gaat ondernemen, wat is het resultaat in snelheid van de postcodecheck op www.dds.nl/adsl op jouw adres EN dat van je buren? Het kan in theorie zijn dat de koperlijnen niet zo goed zijn bij jou in de buurt (en dan gaat een ander modem niet helpen), al vermoed ik dat het echt in de Thomson zit, maar dan weet je tenminste zeker wat je kan gaan halen met een beter modem :)
Ik ken een hoop mensen hier, maar er zijn er waarschijnlijk niet zoveel die hun router meegeven zodat ik ermee kan experimenteren :P Ik zal even kijken of ik ergens wat kan regelen.

We zijn al 6 jaar klant bij Solcon, dus dat is verder geen punt, en dit contract blijft er nog jaren verwacht ik.

Die postcodechecks zijn voor mijn gevoel altijd niet helemaal legit. Er werd bij mij 25Mbit aangegeven voor de upgrade als ik het me goed herinner, en sinds ik dit abonnement heb is het 33Mb en 32Mb geweest. Dit is wat buren hebben:

2803GL 3224Mbit/s
2803GL 3430Mbit/s
2803GL 3632Mbit/s
2803GL 38 (mijn huis)32Mbit/s
2803GL 40 (directe buren, we delen het tuinpad (2 onder 1 kap)23Mbit/s
2803GL 4232Mbit/s
2803GL 4419Mbit/s
2803GL 4619Mbit/s

Het vreemde is, tussen nummer 42 en 44 maakt de straat een bocht, waardoor deze blokken van elkaar gescheiden zijn. Bij BBned zie je dat tot en met 42 op 955 meter van de centrale ligt en dat er daarna geen VDSL meer beschikbaar is, omdat de afstand tot de centrale vanaf 44 1434 meter is. De rest van de straat, oftewel de andere richting uit, heeft VDSL. Wat ook raar is is dat mijn blok huizen 955 meter afstand tot de centrale heeft, en dat dat hoewel ons blok in het midden van de straat ligt, de kortste afstand heeft tot de centrale van de hele straat. Wordt aan het begin wel KPN WEAS (A-NEARNET) aangeboden.

EDIT: Heb een Telfort-router geregeld waarmee ik maandagavond de lijn kan testen. Zou het lang duren voor DLM om de snelheid, als die hoger kan, op te schroeven? Kan 'm namelijk niet langer dan anderhalfuur gebruiken, want de eigenaar ervan wil ook weer internet als 'ie thuis is :)

[ Voor 71% gewijzigd door DiedB op 14-12-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
Naar aanleiding van mijn oude post zijn we naar de KPN winkel gegaan, er komt een monteur langs om alles goed te installeren.
Hopelijk daarna geen 5mbit meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
DiedB schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:19:
[...]

Ik ken een hoop mensen hier, maar er zijn er waarschijnlijk niet zoveel die hun router meegeven zodat ik ermee kan experimenteren :P Ik zal even kijken of ik ergens wat kan regelen.

We zijn al 6 jaar klant bij Solcon, dus dat is verder geen punt, en dit contract blijft er nog jaren verwacht ik.

Die postcodechecks zijn voor mijn gevoel altijd niet helemaal legit. Er werd bij mij 25Mbit aangegeven voor de upgrade als ik het me goed herinner, en sinds ik dit abonnement heb is het 33Mb en 32Mb geweest. Dit is wat buren hebben:

2803GL 3224Mbit/s
2803GL 3430Mbit/s
2803GL 3632Mbit/s
2803GL 38 (mijn huis)32Mbit/s
2803GL 40 (directe buren, we delen het tuinpad (2 onder 1 kap)23Mbit/s
2803GL 4232Mbit/s
2803GL 4419Mbit/s
2803GL 4619Mbit/s

Het vreemde is, tussen nummer 42 en 44 maakt de straat een bocht, waardoor deze blokken van elkaar gescheiden zijn. Bij BBned zie je dat tot en met 42 op 955 meter van de centrale ligt en dat er daarna geen VDSL meer beschikbaar is, omdat de afstand tot de centrale vanaf 44 1434 meter is. De rest van de straat, oftewel de andere richting uit, heeft VDSL. Wat ook raar is is dat mijn blok huizen 955 meter afstand tot de centrale heeft, en dat dat hoewel ons blok in het midden van de straat ligt, de kortste afstand heeft tot de centrale van de hele straat. Wordt aan het begin wel KPN WEAS (A-NEARNET) aangeboden.

EDIT: Heb een Telfort-router geregeld waarmee ik maandagavond de lijn kan testen. Zou het lang duren voor DLM om de snelheid, als die hoger kan, op te schroeven? Kan 'm namelijk niet langer dan anderhalfuur gebruiken, want de eigenaar ervan wil ook weer internet als 'ie thuis is :)
Sluit de telfort router maar gewoon aan en kijk eens bij Maintenance - Diagnostic naar DSL line test. Daar kan je je waardes uitlezen.

@Hierboven: Zorg dan dat de KPN monteur ook regelt dat je op het tweede aderpaar VDSL krijgt ipv het eerste ADSL, pas dan ga je de volledige snelheid halen (je analoge telefonie moet er af) :)

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had vanmiddag nog KPN gebeld om te kijken of analoog kon worden opgezegd, maar zij gaven me aan ook niet meer te kunnen bieden (op mijn locatie) tot ~36mbit, wat (na verbetering van mijn aansluiting) marginaal hoger zou kunnen zijn. Geen idee waar hun die data weer vandaag halen ('uit ons systeem meneer' was het antwoord :P), maar die paar mbit zijn mij het me niet waard om analoog op te zeggen.

principe moeten wij altijd over telefoon kunnen beschikken - analoog blijft 1 van de meest betrouwbare.

Draait VDSL nu ook nog op die 10bit (8 bit / 2 correctie), viel me op dat mijn modem op 29mbit stond terwijl ik in grabit 3.014KB/sec draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
tha_bulldog schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:14:
[...]
Sluit de telfort router maar gewoon aan en kijk eens bij Maintenance - Diagnostic naar DSL line test. Daar kan je je waardes uitlezen.
Helaas, was niet het Telfort-model wat ik zocht, want deze ondersteunde alleen ADSL2+ :)

Heb nu wel op de een of andere manier 33.925 i.p.v. 33.675 download maar dat is niet echt winst :P

Ik heb Solcon gemaild en gevraagd of ik een Fritz!Box 7360 i.c.m. DLM Reset kan krijgen, kijken of het wat uithaalt. En mocht dat niks uithalen, dan heb ik in ieder geval een fatsoenlijk router en IPv6 :P Iemand in Gouda die eventueel een 7360 te leen heeft? :P

Dit is trouwens mijn IS/RA, zou het daar ook nog aan kunnen liggen? Onder is KPN-kabel, boven is een FTP-kabel waarvan 2 aders gebruikt worden, eindigt in RJ11 in router. Kabel is ongeveer 1,5 - 2 meter lang. Ik kan 'm een keer korter maken maar dan moet ik wel het router verplaatsen naar beneden (en dat past niet helemaal in de indeling van de meterkast nu).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MtgX8i3.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w1WnqLp.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
De KPN monteur is vandaag langsgekomen, ik hoop dat we nu op VDSL zitten en niet meer op een 5mbit ADSL2 lijntje.
Ik post resultaten als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De snelheden vanuit de centrale kunnen nog wel een oplopen. Heb ook al lijnen met 80 mb gezien, die vanuit centrale worden geleverd.

Met die straat kasten zijn ze idd ook bezig, snelheden tot 100 MB.(vectoring)

Een lijn die 600 meter is, hiervoor word echt geen straatkast gezet. Meestal worden eerst de lijnen voorzien die tussen de 2 en 3 KM vanuit de centale zitten :) En denkelijk zit er ook geen KVD tussen jou lijn van maar 600 meter.

@DiedB; Aan 2 meter utp kabel ligt het niet, Denk niet dat het veel scheelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Racer89 op 07-01-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Racer89 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:42:
De snelheden vanuit de centrale kunnen nog wel een oplopen. Heb ook al lijnen met 80 mb gezien, die vanuit centrale worden geleverd.

Met die straat kasten zijn ze idd ook bezig, snelheden tot 100 MB.(vectoring)

Een lijn die 600 meter is, hiervoor word echt geen straatkast gezet. Meestal worden eerst de lijnen voorzien die tussen de 2 en 3 KM vanuit de centale zitten :) En denkelijk zit er ook geen KVD tussen jou lijn van maar 600 meter.

@DiedB; Aan 2 meter utp kabel ligt het niet, Denk niet dat het veel scheelt.
Ik had een lijn met 95 mb vanuit de centrale, helaas is dat enkele maanden later gezakt tot 77Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
Medabi3 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:31:
De KPN monteur is vandaag langsgekomen, ik hoop dat we nu op VDSL zitten en niet meer op een 5mbit ADSL2 lijntje.
Ik post resultaten als ik thuis kom.
Modem traint in op 33/3 mbit, daar ontvang ik zo'n 25mbit down en 3 upload van.
Stukken beter als eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
In de komende dagen kan de snelheid nog omhoog gaan, je modem is zich nu aan het intrainen.

Bij mij was het eerst iets rond de 22Mbit, vervolgens 32 en daarna de volle 40Mbit van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmm, de ping is wel aardig hoog vandaag. Hebben jullie dat ook of is er iets loos in de centrale? De laatste dagen zit ik vrij hoog met m'n ping, gamen gaat hiermee net wel/niet. Snelheid is niks mis mee, die halen we gewoon, al zegt de speedtest van niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3243361175.png

KPN Internet en Bellen Standaard, 40/4.

Nu om 20:00 uur zelfs een ping van 112...

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2014 20:00 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.