VDSL echte snelheid Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 119.685 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118745

Hier in Maarn hebben we sinds november de nieuwe VDSL2 met vectoring en dat werkt (durf het haast niet te zeggen na die jaren met moeite maar 8Mb te kunnen krijgen op ADSL) erg goed kan ik rapporteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3416855863.png

Ik heb dan het 80/8 abo bij KPN internet only 46 euri per maand en om deze thread maar aan te vullen.
VDSL2 Echte snelheid met vectoring werkt hier in Maarn dus prima.
Heb het nu al meerdere malen per dag getest maar steeds blijven de resultaten rock solid.

Let wel op als je een eigen modem aansluit, niet elk modem ondersteunt vectoring zo heb ik een Vigor 130 gisteren gehad en die ondersteund deze snelheden (nog niet, helpdesk meld dat eind april-2014 ze het wel ondersteunen)

my 2cnts.

W.
PS Doe mij maar geen kabel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 118745 op 04-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:38
Bij ons in de buurt zijn de straatkasten sinds kort ook geupgrade naar VDSL2 (waarschijnlijk ook met vectoring).
Als ik nu postcode check doe bij KPN is alles beschikbaar (t/m 80Mb) vorige week was alleen tot 4Mb hier beschikbaar (op 4KM afstand van de centrale ;), gelukkig is hier ook kabel)

Die snelheid ziet er wel goed uit, dit is dus enkel via een enkel aderpaar? dus niet door middel van pair bonding?
En je latency (ping) is ook behoorlijk laag volgens die speedtest, klopt dat? de VDSL2 verbindingen waar ik mee bekend ben hebben meestal een ping van 20 tot 30 ms. Mogelijk dat door vectoring techniek de ping lager is geworden. Zou je een ping test kunnen uitvoeren naar bijvoorbeeld tweakers.net? Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 22:01
Straatkasten zijn inderdaad altijd enkele aderparen. Pairbonding gebeurt bij A of VDSL alleen vanuit de centrale, en bij ADSL alleen zakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie nu op de KPN site dat mijn postcode opeens wel het premium kan aanbieden (80/8), boven die 40/4 standaard. Nu zijn ze wel bezig geweest met 'een kast' net naast het zwembad (wordt afgebroken), maar geen idee of dat nog stiekem een upgrade kastje is.

Helaas bied Xs4all max 50mbit pakketten en mijn modem komt ook niet voorbij de 27mbit op het moment.

KPN en Xs4all bieden toch gewoon dezelfde VDSL lijn aan?

Hoe graag ik wil overstappen naar KPN, zit ik met mijn volledige email bij Xs4all, zou me dan ook weer 15e/maand gaan kosten om dat te houden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Bij mij geeft ook alleen de KPN site aan dat er 80Mb beschikbaar is, XS4ALL & Telfort geven beiden een lagere snelheid aan (max 4Mb). Waarschijnlijk duurt het een aantal weken voordat al die postcode databases zijn geupdate met actuele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat dacht ik ook, maar Xs4all bied gewoon geen pakketten boven de 50Mbit aan. En al zou de nieuwe centrale al actief zijn, zou ik toch al naar de max snelheid moeten zijn gegaan?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
Wat raar, ik kan opeens ook 80Mbit nemen, Telfort geeft echter nog steeds max. 8Mbit aan. Zou de kast geupgrade zijn? Stond niet in de lijst die destijds op Tweakers te vinden was en volgens webcare stonden we voor komende 12 maanden niet op de lijst.

Vectoring is inderdaad een zeer interessante techniek, ik heb bij iemand met een enkele VDSL-lijn gezien dat deze van 27Mbit zonder vectoring ineens naar 55Mbit met vectoring ging(en dat nog met een voor VDSL lange afstand!)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je wordt meestal niet actief overgeprikt. Is de haalbare snelheid in de postcodecheck op DDS.nl en op Solcon.nl nog steeds zo'n 10Mbit hoger dan je nu hebt of geven ze daar nu volle bak aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
timmie1 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:23:
Wat raar, ik kan opeens ook 80Mbit nemen, Telfort geeft echter nog steeds max. 8Mbit aan. Zou de kast geupgrade zijn? Stond niet in de lijst die destijds op Tweakers te vinden was en volgens webcare stonden we voor komende 12 maanden niet op de lijst.

Vectoring is inderdaad een zeer interessante techniek, ik heb bij iemand met een enkele VDSL-lijn gezien dat deze van 27Mbit zonder vectoring ineens naar 55Mbit met vectoring ging(en dat nog met een voor VDSL lange afstand!)
Verschilt ook per provider.
Hier kon ik eerst bij Telfort ook echt niet sneller dan 20Mbit (ADSL2) krijgen. Haalde in de praktijk 14.
Overgestapt op Tweak VDSL, 50Mbit. En ik haal ook de volle 50.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RocketKoen schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:26:
[...]

Verschilt ook per provider.
Hier kon ik eerst bij Telfort ook echt niet sneller dan 20Mbit (ADSL2) krijgen. Haalde in de praktijk 14.
Overgestapt op Tweak VDSL, 50Mbit. En ik haal ook de volle 50.
Eerlijk gezegd begin ik te denken dat de KPN-site een bug heeft. Ook XS4ALL geeft alleen het 20Mbit-abo aan. DDS geeft ook nog 8Mbit max aan en in BBNED staat ook alleen nog steeds ADSL, ADSL2, ADSL2+ en SDSL... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tha_bulldog schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:23:
Je wordt meestal niet actief overgeprikt. Is de haalbare snelheid in de postcodecheck op DDS.nl en op Solcon.nl nog steeds zo'n 10Mbit hoger dan je nu hebt of geven ze daar nu volle bak aan?
Solcon levert ook maar max 40/4mbit pakketten, DDS tot max 50Mbit.

Beide gevallen kan ik de hoogste kiezen.
DSL Goud tot 40/4 Mb/s Internet + Televisie + Telefonie
DDS ADSL 50 MB (vdsl2) 50 Mbps 5 Mbps

Telfort zegt:
Gefeliciteerd, internet is tot 38Mb/s beschikbaar op onderstaand adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De KPN-postcodecheck klopt totaal niet. Op adressen waarvan ik weet dat ze nog steeds ADSL1 of een max snelheid van 5Mbit hebben, geeft hij ook aan dat Premiumpakket mogelijk is en kun je het bestellen.
Hij laat nu dus standaard ook Premiumbestellingen toe terwijl het DSL-netwerk op locatie niet toereikend is.

Wat wel kan, is dat KPN die test van ADSL in combinatie met 4G-signaal heeft uitgebreid. Dus dat een deel van je verbinding over de telefoonlijn gaat en een ander deel over het 4G-signaal van KPN Mobile. Heeft iemand daar een bron voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het probleem is dat op een hoop postcodes geen VDSL2 meer leverbaar is, alleen VVDSL2. Dat laten nog niet alle checks zien. Ik weet dat in ieder geval die van Solcon dat wel doet, maar die gaat maar tot 40Mbit ipv tot 50 helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah je moet het met een korreltje zout nemen, toen ik 6,5 jaar geleden in mijn huidige woning trok begon in met 18mbit adsl2+, bijna elk jaar ging er 2mbit van mijn snelheid af tot ik ineens terug moest naar 8/1mbit om een stabiele verbinding te krijgen.

Toen kwam VDSL2 en zit ik ineens weer op 52/2 (max 61/32mbit xs4all) hier maar ik nu +/- 1 jaar gebruik van en heb nog steeds dezelfde snelheid. Ik heb dan nu ook een lijn waar ik 5.4Mb/s mee haal als ik download.

Natuurlijk zou ik graag 100-120mbit willen maar aangezien ik nu totaal geen downtime meer heb, geen klapperende lijn etc ben ik wel tevreden. Laten we hopen dat er gewoon fiber leverbaar gaat worden...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
Ik zie op kpn.com dat ze nu wel 80/8 abo leveren op mijn adres. Ik heb nu 40/4.

Ik zit nu op ongeveer 2km van de centrale dus ik vraag me of het zin heeft te upgraden? Of zou ik dan op een nieuwe ring komen ofzo?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Getweet met kpn, ik kan maar ~40mbit halen, telfort lijkt dus wel accuraat en KPN bied gewoon op elk adres 80mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
SinergyX schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:26:
Getweet met kpn, ik kan maar ~40mbit halen, telfort lijkt dus wel accuraat en KPN bied gewoon op elk adres 80mbit aan.
Nou, dan mogen ze het bij mij weer dowgraden naar 40/4. :) Ik weet dat dit TOT snelheden zijn maar dit is wel bedrog zo hoor.

Als je max 25 kan aanbieden moeten ze niet adverteren met 80. :(

Zo kan iedereen TOT 100/100 aanbieden om klanten te lokken terwijl de praktijk helemaal anders uitpakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 06-04-2014 07:42 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
SinergyX, als ik het me goed herinner had jij iets van 26Mbit.. Misschien moet je toch even een storingsonderzoek inschieten bij XS4All zodat jij ook die 40Mbit gaat halen want jij zit gewoon op een VDSL2 verdeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@tha_bulldog wat is het verschil tussen VDSL2 en VVDSL2?

@Iedereen, de KPN-check is zeker bedrog! Ik kan bij iedereen behalve KPN niet meer dan 8Mbit afnemen.
Bij KPN kan ik het premiumpakket afnemen met een verwachte snelheid van 42Mbit(Telefonisch gechecked via de klantenservice). Tenzij ze tegenwoordig aan loadbalancing met 4G doen, lijkt me dit erg onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 18:51
VVDSL2 is VDSL2 met vectoring techniek, als ik het goed begrepen heb :P. Vectoring zorgt ervoor dat er minder ruis op de telefoonlijnen is en daardoor een hogere snelheid mogelijk is

https://forum.telfort.nl/...oring-vdsl-telfort-38205/

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 06-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online
Hoe zit het eigenlijk met TV streams bij VDSL, krijg je dezelfde stream als bij ADSL (8 mbit voor HD) of de glasvezel variant (iets van 13 mbit)?

Kan iemand zien wat de buren rond nummer XX op postcode XXXXXX met VDSL2 halen? Zit nu bij Tele2 maar dat lijkt hier zo ongeveer de enige van de DSL partijen die hier geen VDSL2 leveren. Heb een tijdje terug contact opgenomen met Tele2 over de brakke modem (Davolink :r ) maar ze gaven aan dat ze geen andere modellen hebben. Zit er sterk over te denken om over te stappen op iets anders. Als (V)VDSL2 hier ook beschikbaar is dan heb ik naast kabel nog wat meer keus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51
Je zit +- 7@800 meter van de centrale. Iemand anders in jouw buurt haalt 39,6 download om 11,8 upload max. In jouw geval alleen adsl of vdsl of icm pairbonding bvdsl. Vectoring niet bij jouw leverbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ja, dat van die vectoring wist ik al, wist niet dat je dat VVDSL2 noemde :P

Kan iemand een uitspraak doen over welke snelheid je zou kunnen verwachten op +/- 1005m?
Volgens KPN is de verdeelkast nl. op die afstand.

@Jan-man en anderen Als iemand ook toegang heeft tot de KPN-database en eens zou kunnen kijken hoe het op mijn adres(4481NA-2) zit, zou dat ook fijn zijn. Ik begin toch erg ongeduldig te worden, mijn lijndemping is nu maar liefst 36-37dB met ADSL! Ook zou het leuk zijn om te ontdekken hoe de KPN nu ineens met 42Mbit aan komt zetten(Misschien bonded VVDSL vanuit de telefooncentrale???)

@Jorrick er staan wel een paar tutorials online waarbij je met Tele2 Internet(zonder tv en telefonie) gebruik kan maken van een eigen modem. O.a. met een FritzBox is bewezen dat het werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door timmie1 op 06-04-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51
Je bent geen KPN klant ? Ik kan iig geen klanten zien op 4481. Werk alleen voor kpn dus kan geen andere lijnen zien van Wholesale klanten.

1005M zou je als er een buitenring opzit met vdsl +- 30 mbit kunnen overhouden mits je koper goed is.

Vectoring pairbonding wordt niet geleverd. Om het simpele feit dat je per buitenring maximaal 384 vectoring poorten kan aanbieden (limiet van de hardware / processor kracht). En KPN heeft liever 384 klanten i.p.v. 192 klanten. Het is dus wel mogelijk maar wordt niet aangeboden.

Tevens is vectoring niet leverbaar vanuit de hoofdcentrale alleen vanuit buitenringen. Dit omdat de techniek die vectoring gebruikt alleen werkt als alle lijnen in 1 grondkabel zit. Dit omdat vectoring zowel jouw signaal als een negatief signaal meezend die het ruis van de omringende lijnen onderdrukt. Daarom kun je ook 80 mbit krijgen met vectoring. Afhankelijk van de afstand van buitenring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jammer dat ze vectoring niet vanuit de centrale aanbieden :P. Ik zit op de hoofdcentrale aangesloten, er zijn hier geen wijkverdelers, niet in mijn buurt dan. Ik ben wel KPN klant trouwens.

Wat kun je allemaal zien wat betreft die lijnen? wil wel eens weten wat er mogelijk is op onze kabel, zover ik weet is het ongeveer 600 meter naar de centrale. Zit nu op VDSL2 op 52/5, attainable is ongeveer 75/13 Mbit, zo uit mijn hoofd. Geen pairbonding en abo van 40/4

Indien je wil stuur ik je pc en huisnummer wel even

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 06-04-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Nee klopt, wij zijn klant van een KPN-wholesaler.
Grote zucht, dat VDSL is dus van tevoren al een verloren zaak voor ons. Als je met 1000m maar 30Mbit overhebt... Ook heb ik in januari van webcare gehoord dat komende 12 maanden onze kast niet op de planning staat. :@

Maar nu vraag ik me toch af hoe ze bij 42Mbit komen, zojuist nogmaals gebeld naar hun klantenservice en weer die 42Mbit max gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
30 Mbit is helemaal geen verkeerde snelheid lijkt mij? Sneller dan ADSL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Je mag niet klagen. Volgens XS4ALL en BBNED zit ik op een wijkcentrale op 1300m (eerder 2200m volgens de auto) en ik heb vdsl met max 14mbit......

En dat zit ik ook nog op de hoofdcentrale. Hier zijn geen ringkasten dus dan zal vvdsl voorlopig ook niet komen.
Anoniem: 118745 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:16:
Let wel op als je een eigen modem aansluit, niet elk modem ondersteunt vectoring zo heb ik een Vigor 130 gisteren gehad en die ondersteund deze snelheden (nog niet, helpdesk meld dat eind april-2014 ze het wel ondersteunen)
Mag ik vragen welke snelheden jij kreeg? Mijn fritz traint in op 14200/2032 maar ik heb ook een 130 die ik wilde gebruiken en daar kom ik op maximaal 14000/1160. Veel lagere upload dus. Geen vectoring overigens

[ Voor 54% gewijzigd door wontcachme op 06-04-2014 16:15 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:06:
30 Mbit is helemaal geen verkeerde snelheid lijkt mij? Sneller dan ADSL :p
Ik heb al tijden kabelinternet, sinds een paar maanden zelfs 60/6. Als dat werkt, is dat voldoende voor ons gebruik. Echter hebben we erg vaak problemen met die aansluiting, pingpieken en snelheidsdalen. Onbruikbaar dus.
Vandaar dat we nu vooral onze 8Mbit ADSL gebruiken, lekker stabiel. Die 8Mbit is wel erg krap qua snelheid, daarom zeur ik ook al zo lang bij KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dan bel je de kabelprovider toch op? Laat die het oplossen. Als die z'n netwerk niet op orde heeft kan jij er toch niks aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:19:
Dan bel je de kabelprovider toch op? Laat die het oplossen. Als die z'n netwerk niet op orde heeft kan jij er toch niks aan doen?
Probleem speelt al 3 jaar, ik ben er klaar mee. Ben voorlopig over naar dsl, mocht er min 40Mbit/4 met dsl kunnen worden geleverd, gaan we gelijk volledig over. In de hele provincie geen glasvezel, onrendabel.

Heb zojuist ook gezien dat ze een speciale pagina hebben geopend om meer info te kunnen geven over upgrades. Als je je daar opgeeft, nemen ze in 2 weken contact met je op om de mogelijkheden voor upgrade te bespreken. Gelijk ingeschreven, misschien kunnen ze toch iets betekenen(Dsl met 4G-lte wellicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zo te raden woon je in Zeeland. Je bent niet de enige, in Friesland ligt ook nergens glas tot in huis. Reggefiber wil hier niet aan beginnen, alleen in Leeuwarden hebben ze het liggen, de andere grote Friese plaatsen kunnen het de eerste tien jaar vergeten.

Ik blijf het vreemd vinden dat kleine dorpjes in Groningen, Drenthe en Overijssel wel gewoon glas tot de deur krijgen, maar als er een actie in Friesland wordt gestart het erna in de doofpot komt, waardoor we weer tien jaar kunnen wachten.

In de regio Dokkum wordt nu (eindelijk?) Glas tot de deur gelegd, helaas door een lokale kabelmaatschappij waardoor er geen andere providers op toelaatbaar zijn. Daar heb ik niks aan, ik woon er niet en wil wel keuze hebben op een provider. En ook geen actieve kabelaansluiting hier.

Zodra ik uit huis ga, ga ik in een provincie wonen waar ze wel met de tijd meegaan. Ik hoef geen kabel, kijk toch nooit tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:39:

Zodra ik uit huis ga, ga ik in een provincie wonen waar ze wel met de tijd meegaan. Ik hoef geen kabel, kijk toch nooit tv.
Inderdaad, nog een argument. Ik betaal met de kabel wel tv-kosten erbij, terwijl ik haast nooit tv kijk.

Zo te lezen heb jij wel een flinke attainable op je lijn(77Mbit), achterlopen doe je dus (nog) niet...

Owja, en om antwoord te geven op je vraag eerder: fritzbox scheelt inderdaad wat ping.
Experiabox KPN VDSL2 23ms
Fritzbox 7340 KPN VDSL2 16ms

Allebei op dezelfde lijn gemeten

[ Voor 17% gewijzigd door timmie1 op 06-04-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:56:
[...]

Inderdaad, nog een argument. Ik betaal met de kabel wel tv-kosten erbij, terwijl ik haast nooit tv kijk.

Zo te lezen heb jij wel een flinke attainable op je lijn(77Mbit), achterlopen doe je dus (nog) niet...
Was eerst nog hoger, zat tegen de 95 aan. Zit nu al een dik jaar op 77Mbit. Abo van 40/4, dus meer krijg ik ook niet. Zal wel eens een speedtestje plaatsen zo, zit nu op mobiel.

Als KPN nou even de hele lijn opengooit, dan hoor je mij niet klagen.

Wishlist:
Pairbonding + lijn helemaal opengooien, dan kom ik makkelijk wel boven de 100Mbit uit, zonder vectoring :)

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 06-04-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Weet niet wat er vandaag aan de hand is, haal een veel hogere snelheid dan normaal :D

Normaal haal ik dit: http://www.speedtest.net/my-result/3378961172

Vandaag haal ik ineens dit: http://www.speedtest.net/my-result/3421861242[
Gaat lekker zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 06-04-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:19:
Weet niet wat er vandaag aan de hand is, haal een veel hogere snelheid dan normaal :D

Normaal haal ik dit: http://www.speedtest.net/my-result/3378961172

Vandaag haal ik ineens dit: http://www.speedtest.net/my-result/3421861242[
Gaat lekker zo :)
Misschien een voorteken van snelheidsverhogingen bij KPN?

Deze link kan handig zijn voor mensen die meer snelheid willen hebben:
http://www.kpn.com/prive/...id/verhoging-snelheid.htm
Dan neemt KPN op korte termijn contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. :9

[ Voor 23% gewijzigd door timmie1 op 06-04-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Misschien gewoon geluk, zou best kunnen dat het morgen weer normaal is.

Ik woon nog thuis, maar ik hoop dat als ik het huis uitga (misschien dit jaar nog), dat ik ook van zo'n snelle en stabiele lijn mag genieten. We shall see.

Edit: Oh, dus het scheelt wel met een Fritz!Box. Maar even rondneuzen op marktplaats voor een leuke model die VDSL aankan.

Uiteindelijk wil ik de telefonie hier ook omgooien, alleen gaat dat m'n ouders net wat te ver, ook al kan het behoorlijk in de kosten schelen. Maarja, cheapconnect heeft ook af en toe z'n probleempjes, die we met onze KPN lijn nu niet hebben. Jammer dat KPN z'n telefoniegegevens niet vrij geeft, anders had ik die Experia allang weggedaan.

[ Voor 102% gewijzigd door krakendmodem op 06-04-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik heb naar KPN gebeld omdat ik opeens wel premium (80/8) kan krijgen op mijn adres volgens de KPN site. De helpdeskmedewerker kwam niet hoger dan het standaardabonnement (40/4) in haar systeeem.

Ze wist ook niet of er iets in de pijplijn stond mbt vectoring.

Dat wordt morgen annuleren aangezien mijn aanvraag nog niet in de systemen is verwerkt..

[ Voor 23% gewijzigd door Mandrake466 op 07-04-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Webcare wist in ieder geval te vertellen dat er voor mij nog geen upgrades in de planning staan, dus hele nieuws volgen van upgrades hoef ik verder ook niet meer te volgen.

2x mijn modem gereset, heb nu 30.7mbit weten te halen, nog geen 40mbit, maar het is dit of een klapperende caiway verbinding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Schijnt een storing bij KPN te zijn met als resultaat dat op elk adres premium leverbaar zou zijn.
8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Mandrake466 op 07-04-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmm, heeft iemand van jullie ook KPN VDSL, en ervaren jullie ook hoge latency? Pingetje naar tweakers zit tegen de 70ms aan.. Normaal rond de 22.

Heb nog wel steeds de hogere snelheid dan normaal, maar nu ook een hogere ping..

En WiFi valt ook vaak weg, na een halve minuut is die er pas weer.

Ik ga de KPN maar contacteren voor een nieuw modem.

[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 07-04-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:03:
Hmm, heeft iemand van jullie ook KPN VDSL, en ervaren jullie ook hoge latency? Pingetje naar tweakers zit tegen de 70ms aan.. Normaal rond de 22.

Heb nog wel steeds de hogere snelheid dan normaal, maar nu ook een hogere ping..

En WiFi valt ook vaak weg, na een halve minuut is die er pas weer.

Ik ga de KPN maar contacteren voor een nieuw modem.
Schijnen in het interne KPN VDSL-netwerk wat problemen te zijn die bij verschillende klanten merkbaar zijn in de ping. Wellicht is dat bij jou ook het geval?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De ping bij VDSL is altijd hoger dan bij ADSL. Op een VDSL verbindingen zitten diverse processen die er voor zorgen dat fouten worden hersteld op de lijn. Dit zorgt dus ook tevens voor een hogere ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Racer89 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:48:
De ping bij VDSL is altijd hoger dan bij ADSL. Op een VDSL verbindingen zitten diverse processen die er voor zorgen dat fouten worden hersteld op de lijn. Dit zorgt dus ook tevens voor een hogere ping.
Dat weet ik, maar niet tegen de 100ms aan. Dat is extreem hoog.

Normaal zit ik rond de 20 - 25ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
Jup, 24-26ms zijn voor mij ook normale waarden bij het pingen naar T.net met VDSL2 op WBA-E. Op WBA had je Fast-Path, dit resulteert in een lagere latency.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik heb de Premium abo geannuleerd en wat krijg ik in de mail:
U hebt u aangemeld voor Internet Thuis Standaard. Uw abonnement heeft een looptijd van 12 maanden.

Eehm ik heb al jaren de Standaard abo bij jullie. ;) Ik sta dus nu dubbel in hun systemen met 2 verschillende klantnummers en 2x hetzelfde abo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 12:02
KPN is berucht om zijn administratie. Het is echt belabberd.

Zorgt die Fritz!Box echt voor een lagere ping? Probeer er een te krijgen via Solcon, want het huidige router is behoorlijk ruk (TG789vn). Trage interface en de helft van de opties is alleen te gebruiken door middel van Telnet command line.

Snelheid is vanavond ook weer een beetje bagger op VDSL2, Speedtest krijgt er maar 27Mb uit terwijl het router wat anders toont:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 4.103 / 38.020

[ Voor 22% gewijzigd door DiedB op 10-04-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Luxeproblemen :P.

Leve 4.5km van de centrale af te wonen. Hier haal ik de 6 mbit met een upload van 0.6 mbit. Ondertussen wordt hier de bedrijfsvoering soms flink gehinderd door het trage internet. Verschillende apparaten (melkrobot) heeft baat bij een snelle verbinding die er dus niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Heb je een bedrijfsisra? Als je DSL gaat stapelen kan je nog een heel eind komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
tha_bulldog schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:56:
Heb je een bedrijfsisra? Als je DSL gaat stapelen kan je nog een heel eind komen :)
Nee. Gewoon consumenten. Als ze pair bonding mogelijk zouden maken dan zou de verbinding theoretisch al dubbel zo snel worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Zit hier op zo'n 900 meter van de centrale, dus geen vectoring voor mij en ook de 40Mb via VDSL2 haal ik niet. Router (Thomson TG789vn, troep) traint in op 38Mb, maar ik haal meestal ongeveer 34Mb als ik een speedtest doe. Upload 4Mb.

Kan hier overigens wel pair bonding krijgen van KPN (ook vorig jaar al toen de checker niet bugged was :P), want mijn IS/RA heeft twee aderparen. Zit hier bij Solcon dus pair bonding gaat 'm voorlopig niet worden (kan zelf niet beslissen over de internetprovider).

Probeer nu een Fritz!Box 7360 te krijgen, schijnt toch wat beter te werken dan die TG789vn.

Ping is bij mij trouwens ook behoorlijk hoog met VDSL2 (al is het maar wat je hoog noemt), is dat niet te verlagen? Ik merk dat mensen met glasvezel en kabel ping-responses krijgen van <5 ms als ze naar AMS-IX pingen, maar ik kom niet onder de 20ms (en dat zou met gamen toch wel leuk zijn). Kan me herinneren dat mijn ping iets lager was toen ik nog op ADSL2+ zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DiedB schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:14:
Ping is bij mij trouwens ook behoorlijk hoog met VDSL2 (al is het maar wat je hoog noemt), is dat niet te verlagen? Ik merk dat mensen met glasvezel en kabel ping-responses krijgen van <5 ms als ze naar AMS-IX pingen, maar ik kom niet onder de 20ms (en dat zou met gamen toch wel leuk zijn). Kan me herinneren dat mijn ping iets lager was toen ik nog op ADSL2+ zat.
Je bedoelt de website van AMS? Ik haal met vdsl2 daar een ping van 34ms, dus jij hebt nog geluk :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
wontcachme schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:22:
[...]

Je bedoelt de website van AMS? Ik haal met vdsl2 daar een ping van 34ms, dus jij hebt nog geluk :P
Die zit niet direct op de backbone volgens mij, maar XS4ALL pingen (hun IP op de AMS-IX is 195.69.144.48) geeft mij na 25 keer een gemiddelde van 25ms.

code:
1
ping 195.69.144.48 -t
en dan Ctrl + C na 25 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DiedB schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:29:
[...]

Die zit niet direct op de backbone volgens mij, maar XS4ALL pingen (hun IP op de AMS-IX is 195.69.144.48) geeft mij na 25 keer een gemiddelde van 25ms.

code:
1
ping 195.69.144.48 -t
Minimum = 33ms, Maximum = 35ms, Gemiddelde = 33ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
wontcachme schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:32:
[...]

Hier met de Fritzbox 7340 over ADSL:

Minimum 13ms
Maximum 17ms
gemiddeld 15ms

Met een Experiabox over KPN VDSL:

Minimum 28ms
Maximum 54ms
gemiddeld 37ms

Van de Fritzbox over VDSL heb ik geen actuele gegevens, morgen testen

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 10-04-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
timmie1 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:37:
[...]

Hier met de Fritzbox 7340 over ADSL:

Minimum 13ms
Maximum 17ms
gemiddeld 15ms

Met een Experiabox over KPN VDSL:

Minimum 28ms
Maximum 54ms
gemiddeld 37ms

Van de Fritzbox over VDSL heb ik geen actuele gegevens, morgen testen
Ben erg benieuwd wat de Fritzbox over VDSL doet!
wontcachme schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:32:
[...]

Heb hier zelf ook een maximum van 35ms, af en toe een spike. Merendeel blijft op 24ms.

[ Voor 24% gewijzigd door DiedB op 10-04-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Bij mij was het een Fritzbox over VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
wontcachme schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:00:
Bij mij was het een Fritzbox over VDSL.
Zegt nog niet zoveel in vergelijking met een ander inferieur router (al moeten we nog zien of het zo inferieur is) :P

Onze setups zien er behoorlijk hetzelfde uit trouwens, heb 2 dezelfde schermen, dezelfde case en dezelfde muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Telfort VDSL2 (KPN) met Zyxel P2812HNU-F1 als vdsl-modem en Zyxel USG100 als router; 21ms gemiddeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oqIhwrOO3xeYRyVHp7aD0CH4/full.png

Pingtijden van 35-40ms krijg ik alleen als er hier maximaal van usenet gedownload wordt.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
BlackWhizz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:10:
[...]

Nee. Gewoon consumenten. Als ze pair bonding mogelijk zouden maken dan zou de verbinding theoretisch al dubbel zo snel worden...
Je kan ook DSL verbindingen stapelen zodat je in feite hetzelfde hebt als pairbonding. In ieder geval Solcon en XS4All bieden dit aan, je kan ze eens contacten, of kijken naar bijvoorbeeld internet via de satelliet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DiedB schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:29:
[...]

code:
1
ping 195.69.144.48 -t
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Die doet het dus hier niet op mijn KPN verbinding. :P

M'n ping tijden zijn trouwens wel weer normaal, maar voor hoelang..

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/95848288.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3431919218.png

Ben over de snelheid wel tevreden, betaal voor 40/4 :9

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 11-04-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Je zou op VDSL2 bij de meeste Wholesale providers 52/5 kunnen halen, omdat er in principe geen cap op zit (al wordt het als 40/4 verkocht). Ik haal momenteel bij Solcon dit, 900 meter van de centrale:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3432111513.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb jaren lang "maar" 38Mbit gehaald en 4Mbit up, nu sinds een week haal ik deze snelheden. Ik zit ongeveer 500 meter van de centrale. KPN zet er wel degelijk een cap op, maar nu opeens niet meer?

Mijn buren hebben 8Mbit van KPN, die krijgen 20Mbit :P

Modem kan nog sneller, die geeft aan 75Mbit aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:09

Speedmaster

Make my day...

HvanderT schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:22:
Ik heb jaren lang "maar" 38Mbit gehaald en 4Mbit up, nu sinds een week haal ik deze snelheden. Ik zit ongeveer 500 meter van de centrale. KPN zet er wel degelijk een cap op, maar nu opeens niet meer?

Mijn buren hebben 8Mbit van KPN, die krijgen 20Mbit :P

Modem kan nog sneller, die geeft aan 75Mbit aan te kunnen.
Denk dat de wijkkast waar je opzit voorzien is van een upgrade, waardoor je nu wel de juiste snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ben op de klassieke telefooncentrale aangesloten, hier staan geen wijkkasten. Technisch gezien heb ik de snelheid altijd gehaald, modem traint al 2 jaar in op 52mbit, alleen had KPN er een cap opzitten van 40mbit. Dan heb je nog een beetje overhead, en dan kom ik uit op 38,5mbit. Dat was bij mij 8mbit ADSL ook al zo.

De attainable snelheid van mijn modem is momenteel ook al een jaar 75mbit, dus dat verklaard het ook niet.

Ze zullen de cap er wel afgehaald hebben. Alles komt nu binnen met 6MB/s, voorheen 4,5MB/s. Gaat lekker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:46:
Ben op de klassieke telefooncentrale aangesloten, hier staan geen wijkkasten. Technisch gezien heb ik de snelheid altijd gehaald, modem traint al 2 jaar in op 52mbit, alleen had KPN er een cap opzitten van 40mbit. Dan heb je nog een beetje overhead, en dan kom ik uit op 38,5mbit. Dat was bij mij 8mbit ADSL ook al zo.

De attainable snelheid van mijn modem is momenteel ook al een jaar 75mbit, dus dat verklaard het ook niet.

Ze zullen de cap er wel afgehaald hebben. Alles komt nu binnen met 6MB/s, voorheen 4,5MB/s. Gaat lekker zo :P
Mijn router (TG789vn) laat niet eens de attainable rate zien. Zal wel ongeveer zijn wat ik nu haal want ik zit nog niet op de cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nou, vanmiddag heb ik een FritzBox (7340) gekocht van Marktplaats. Thuis gekomen meteen aangesloten, de (erg eenvoudige) wizard doorgelopen en ik was online :D.

Ik heb wel het idee dat het internetten sneller gaat, een klik en de website staat er vrijwel direct voor. Ook de snelheid is hetzelfde gebleven, evenals de ping...

Wat wel jammer is, is dat de ExperiaBox op een hogere snelheid intraint. De Fritz traint op 66Mbit in, de ExperiaBox op 75.

Heb nu wel wat leuks te doen vanavond. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waar ik nu wel achter ben gekomen, een ping naar een website ligt inderdaad iets lager met een fritzbox dan bij m'n experiabox. Ik zit nu weer op de experiabox, en een ping naar tweakers zit weer tegen de 70ms aan, terwijl het met de fritzbox rond de 25 zit. te vroeg gejuicht...

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:18:
Nou, vanmiddag heb ik een FritzBox (7340) gekocht van Marktplaats. Thuis gekomen meteen aangesloten, de (erg eenvoudige) wizard doorgelopen en ik was online :D.

Ik heb wel het idee dat het internetten sneller gaat, een klik en de website staat er vrijwel direct voor. Ook de snelheid is hetzelfde gebleven, evenals de ping...

Wat wel jammer is, is dat de ExperiaBox op een hogere snelheid intraint. De Fritz traint op 66Mbit in, de ExperiaBox op 75.

Heb nu wel wat leuks te doen vanavond. :P.
In de Fritz! staat bij de verbindingsinstellingen een soort van prestatie-stabiliteitsbalans.
Je kunt daar eens mee spelen, wellicht staat deze in het midden of zelfs op 'stabielst'.
Kun je flink wat attainable mee winnen :9
Wat betreft de ping: dan ligt het blijkbaar toch aan de KPN-infrastructuur of aan de ruis/overspraak op de lijn. Beinvloed de ping allemaal...

Edit: wat ook kan zijn, is dat de DLM je tijdelijk even naar beneden schakelt.

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 13-04-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:34:
Waar ik nu wel achter ben gekomen, een ping naar een website ligt inderdaad iets lager met een fritzbox dan bij m'n experiabox. Ik zit nu weer op de experiabox, en een ping naar tweakers zit weer tegen de 70ms aan, terwijl het met de fritzbox rond de 25 zit. te vroeg gejuicht...
Ik heb een 7360 gekocht via Tweakers, maar dat doe ik niet alleen om de snelheid van de verbinding (volgens mij heb ik daar al alles uitgehaald wat er uit te halen valt). Onder andere kan ik er een harde schijf aan koppelen waardoor we hier een primitieve NAS hebben, wordt WDS ondersteund, IPv6 wordt ondersteund (netwerk provider ondersteunt het, hun routers alleen niet), en de interface van een Fritzbox werkt 10x sneller dan die van mijn huidige router.

Probeer inderdaad even met de stabiliteitsinstellingen te spelen. Bovendien kan het even duren voordat de Fritzbox op de snelheid van de Experiabox intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Mocht je overigens nog je eigen router willen gebruiken achter de fritz, mogelijk heb ik gevonden hoe het kan: http://www.zebradem.com/w...2BridgeMode%22_aktivieren

Heb het zelf nog niet getest, want vrijdag heeft de dlm een rotkick gekregen en wil de modem niet onnodig resetten :P, maar de variabele zit nog wel in de meest recente firmware config file :).

Zelf wil ik erg graag mijn Asus RT-N66U gebruiken als router en dan de fritzbox maar als modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
wontcachme schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:05:
Mocht je overigens nog je eigen router willen gebruiken achter de fritz, mogelijk heb ik gevonden hoe het kan: http://www.zebradem.com/w...2BridgeMode%22_aktivieren

Heb het zelf nog niet getest, want vrijdag heeft de dlm een rotkick gekregen en wil de modem niet onnodig resetten :P, maar de variabele zit nog wel in de meest recente firmware config file :).

Zelf wil ik erg graag mijn Asus RT-N66U gebruiken als router en dan de fritzbox maar als modem :)
Ik gebruik zelf liever de Fritz!Box als router, het is de eerste router die bij ons niet moeilijk doet met torrents, Usenet en iptv tegelijk. Hij kan erg veel verbindingen tegelijk aan. Plus nog dat ik kan bellen zonder gestotter, VPN die het prima doet en die mediaopties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
timmie1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:28:
[...]

Ik gebruik zelf liever de Fritz!Box als router, het is de eerste router die bij ons niet moeilijk doet met torrents, Usenet en iptv tegelijk. Hij kan erg veel verbindingen tegelijk aan. Plus nog dat ik kan bellen zonder gestotter, VPN die het prima doet en die mediaopties. _/-\o_
Same here, heb momenteel een router van 20 euro op zolder staan (een goedkope TP-Link) om hierboven WiFi te geven en voor VPN te zorgen (doet 'ie prima met DD-WRT), maar VPN kan dan op de Fritzbox waardoor dit router enkel de WiFi boven hoeft te regelen. WiFi van de Fritzbox is volgens mij ook prima in orde, zodat dat de benedenverdieping kan voorzien.

Gebruik jij de DECT-functie van de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Welke firmware hebben jullie erop staan? Ik heb op deze 7340 momenteel os 05.51, versie 99.05.51. Ik heb al gezien dat er een nieuwere is namelijk os 6.03 (99.06.03).

Lees namelijk dat sommige gebruikers er niet helemaal te spreken over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DiedB schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:57:
[...]

Ik heb een 7360 gekocht via Tweakers, maar dat doe ik niet alleen om de snelheid van de verbinding (volgens mij heb ik daar al alles uitgehaald wat er uit te halen valt). Onder andere kan ik er een harde schijf aan koppelen waardoor we hier een primitieve NAS hebben, wordt WDS ondersteund, IPv6 wordt ondersteund (netwerk provider ondersteunt het, hun routers alleen niet), en de interface van een Fritzbox werkt 10x sneller dan die van mijn huidige router.

Probeer inderdaad even met de stabiliteitsinstellingen te spelen. Bovendien kan het even duren voordat de Fritzbox op de snelheid van de Experiabox intraint.
Oh, ik dacht dat die Fritz niet harder kon intrainen :P Wat op zich wel vreemd is, in de centrale hangt een ikanos dslam en ik had gelezen dat er ook in de Fritz een chipset zit van ikanos.

Maar wat een mogelijkheden heb je met dit ding. die ouwe experiabox kan ermee vergeleken helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:38:
[...]
Maar wat een mogelijkheden heb je met dit ding. die ouwe experiabox kan ermee vergeleken helemaal niks.
Exact, apparaat laat alle data zien die het ook maar kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb nu firmware 99.05.22 erop staan, ik heb geupgrade naar een nieuwere versie (geloof xx.51)maar die vond ik al niet zo fijn. De lijngegevens zijn in de nieuwere firmwares veel soberder, ik vind het wel leuk om te zien hoeveel rate, FEC's en CRC's ik heb :9

Ik heb de Dect-functie wel even gebruikt totdat ik de Fritz!Fon-app op mijn Galaxy geinstalled had. Nu gebruik ik hem af en toe nog, moet zeggen dat het Dect-bereik ervan wel dik in orde is! Zelfde met de Wifi.

@HvanderT heb jij die gegevens van de ikanos-DSLAM uit de fritzbox gehaald? Want ik heb nooit iets anders gezien dat Broadcom...

Nog een kleine tip: die y-kabel van Fritz! die ze erbij leveren is een stuk beter dan die brakke KPN-standaard-telefoonkabel. Scheelt 3-6dB SNR bij mij.

Nog een kleine kanttekening: Gisteren de Fritz bij iemand anders op KPN-VDSL met bonding gezien. Was wel dicht bij de nummercentrale, attainable ruim 90Mbit per paar. :D *kwijlkwijl*

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 13-04-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
timmie1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:00:
Nog een kleine tip: die y-kabel van Fritz! die ze erbij leveren is een stuk beter dan die brakke KPN-standaard-telefoonkabel. Scheelt 3-6dB SNR bij mij.
Heb zelf een shielded CAT6 gepakt en twee aders gebruikt en er met een tang een RJ11 aangezet. Heb een behoorlijk ouderwetse IS/RA, zoiets als dit, dus moet de aders met de hand aan de IS/RA verbinden.
Nog een kleine kanttekening: Gisteren de Fritz bij iemand anders op KPN-VDSL met bonding gezien. Was wel dicht bij de nummercentrale, attainable ruim 90Mbit per paar.
Raar dat ze überhaupt pair bonding installeren bij hem, kunnen ze niet gewoon 80Mb op één paar zetten? Toekomstbestendig is het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:00:
Ik heb nu firmware 99.05.22 erop staan, ik heb geupgrade naar een nieuwere versie (geloof xx.51)maar die vond ik al niet zo fijn. De lijngegevens zijn in de nieuwere firmwares veel soberder, ik vind het wel leuk om te zien hoeveel rate, FEC's en CRC's ik heb :9

Ik heb de Dect-functie wel even gebruikt totdat ik de Fritz!Fon-app op mijn Galaxy geinstalled had. Nu gebruik ik hem af en toe nog, moet zeggen dat het Dect-bereik ervan wel dik in orde is! Zelfde met de Wifi.

@HvanderT heb jij die gegevens van de ikanos-DSLAM uit de fritzbox gehaald? Want ik heb nooit iets anders gezien dat Broadcom...

Nog een kleine kanttekening: Gisteren de Fritz bij iemand anders op KPN-VDSL met bonding gezien. Was wel dicht bij de nummercentrale, attainable ruim 90Mbit per paar. :D *kwijlkwijl*
Ja, staat bij mij in de fritzbox. Ikanos 0.1

Oh, ik had eerst ook 95Mbit op één paar, is later helaas gezakt tot 77mbit. Heb er wel een screenshot van, even zoeken. Zit nu op mobiel trouwens, dus kan even duren. Helaas heb ik er geen Y kabel bij, kijk wel even bij de kringloop, daar heb ik ze laatst nog zien liggen.

Ik heb em nu niet meer aanstaan, de experiabox is weer aangesloten. Telefonie van kpn he.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:10:
[...]
Ik heb em nu niet meer aanstaan, de experiabox is weer aangesloten. Telefonie van kpn he.
Werkt dat niet met de Fritzbox? Ik heb VOIP bij Solcon, zou moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DiedB schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:12:
[...]

KPN geeft de gegevens van zijn telefonieplatform niet vrij, dus niemand weet hoe je dat kan instellen op een eigen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DiedB schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:06:
[...]

Heb zelf een shielded CAT6 gepakt en twee aders gebruikt en er met een tang een RJ11 aangezet. Heb een behoorlijk ouderwetse IS/RA, zoiets als dit, dus moet de aders met de hand aan de IS/RA verbinden.
Heb ongeveer hetzelfde gedaan. Uit mijn isra komt 15cm telefoonkabel met rj11 aan het eind. Gewoon een rj45 koppelstuk tussen geklikt met aan de ene kant de rj11 kabel en andere kant cat6 utp kabel met 5j45 connectoren naar de fritz. Werkt zonder problemen en scheelt 2m Y kabel die in de weg gaat hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DiedB schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:12:
[...]

Nee, moet je telefoniegegevens van KPN hebben om in te stellen. Die geeft KPN niet vrij, niet eens aan de fabrikanten. Anders zou de Fritzbox ook een voorgeconfigureerd profiel voor KPN alles-in-een hebben, net zoals de voorgeprogrammeerde profielen voor Telfort, Xs4all en Scarlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kAMB0.png

Hoogste wat ik ooit gehaald heb op deze lijn was 96Mbit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YEaq8Un.png

Goeie ouwe tijd :P. Dit is van ongeveer twee jaar terug. We waren één van de eersten met VDSL, daarna kwamen er meerdere gebruikers bij en is het langzameraan gezakt.

Dit is dus zonder pairbonding of andere technieken, en direct vanuit de telefooncentrale.

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Heb nu een Fritz!Box 7360 aangesloten, duurde even om alles in te stellen (inclusief DECT, VoIP en IPv6) maar het lijkt nu allemaal te werken.

Ik merk een iets lagere ping (2ms ongeveer) en het router traint iets hoger in, wat natuurlijk ook mooi meegenomen is. Als het goed is zou 52/5 haalbaar moeten zijn, en ik zit nu op 39/4 op 955 meter van de centrale (volgens BBNed). Heb een abonnement voor 40/4 en ik denk niet dat er meer uit te halen valt nu :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2y3tlY6.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0f5dJmM.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EuxTQ5k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik zou die 06 nummer er maar even uithalen.. Die staat in de lijst met gebelde personen.

Had je ook al een Fritzbox dan? Of heb je er nu ook maar eentje aangeschaft? :P

Helaas heb ik deze week geen tijd om met mijn 7340 te spelen, ben overdag en 's avonds amper thuis.
Nu werkt de Experiabox gelukkig weer redelijk, dus er is even geen haast bij. Maar ik denk dat ik het ook maar zo laat, ik hoop toch aan het eind van het jaar het huis uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Heb er een aangeschaft van een Tweaker. Solcon geeft 60 euro terug voor het oude router, dus daarvan deze gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Kick :P

Door een probleem met de stroomvoorziening thuis (er kwam 400 volt op het stopcontact te staan), is mijn "trouwe" ZTE H220N Experiabox gefrituurd. (En een magnetron, twee TV's, telefoonladers, enz)

Om toch internet te kunnen blijven gebruiken, heb ik de Fritz!box maar aan de telefoonlijn gehangen. En dat werkte goed. Alleen was de attainable snelheid wel weer lager dan bij de ZTE. Ook de lijnsnelheid was iets lager dan de ZTE.

Gisterochtend een nieuwe Experiabox ontvangen, de V8. Helaas is de attainable snelheid naar beneden gegaan (van 77 naar 69Mit), en ook de snelheid waarmee we momenteel verbonden zijn.

Download: 50779 Kbps.
Upload: 5063 Kbps.

Dit stond in de ZTE op 52000/5200. Is er een manier om het weer een beetje op te krikken? Die 2Mbit extra was wel leuk namelijk. Ik zat op 48,5Mbit, nu rond de 45.

Anders probeer ik toch weer de Fritz aan te sluiten.

Ook de draadloze doorvoersnelheid van het ding is niet heel erg geweldig, dat deed de ZTE iets beter... Pluspuntje zijn de gigabit lanpoorten, al gebruik ik die nu niet zoveel.

Edit: Dit ding zend dus zo'n KPN Fon hotspot uit. Zou de snelheid daardoor ietsjes naar beneden zijn gegaan?

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 18-05-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:15
Hoe kan het nou dat ik midden in Rotterdam zit, en maar 14/1 haal. De modem zegt ook alleen maar dat hij op ADSL2+ staat?

http://www.speedtest.net/my-result/3502110410

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Is er wel VDSL mogelijk op je adres? Ik zou dat eens (laten) nakijken. Anders kan het wel aardig kloppen.
Wonen in een grote stad is geen garantie dat je via de telefoonlijn al +50Mbit kan gaan halen.. :P

Je latency is wel lekker, dat haal ik nooit. Ik zit tegen de 28ms tot 35ms aan met VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
HvanderT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:28:
Je latency is wel lekker, dat haal ik nooit. Ik zit tegen de 28ms tot 35ms aan met VDSL.
ADSL he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@HvanderT ik weet niet of ik het al gevraagd heb, maar heb je met de lijnperformance-settings gespeeld?

Als je in onderstaand scherm alle knopjes op maximum performance zet, gaat als het goed is je attainable omhoog. In ieder geval is dat bij mij zo, scheelt in mijn geval 4Mbit over ADSL2+. Het kan dan wel zijn dat je meer lijnfouten krijgt. Maximum stability geeft heel stabiel internet maar dan heeft hij de neiging (flink) lager in te trainen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30rr0p3.jpg

Ohja, hoe th krijg jij 400volt thuis op je stopcontact? :+

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 19-05-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:56:
@HvanderT ik weet niet of ik het al gevraagd heb, maar heb je met de lijnperformance-settings gespeeld?

Als je in onderstaand scherm alle knopjes op maximum performance zet, gaat als het goed is je attainable omhoog. In ieder geval is dat bij mij zo, scheelt in mijn geval 4Mbit over ADSL2+. Het kan dan wel zijn dat je meer lijnfouten krijgt. Maximum stability geeft heel stabiel internet maar dan heeft hij de neiging (flink) lager in te trainen.

[afbeelding]

Ohja, hoe th krijg jij 400volt thuis op je stopcontact? :+
Had je al een keer gezegd indd. Heb er toen even niet meer aangedacht.

Tsja, m'n broertje was in de tuin bezig met elektriciteit, aangezien het na aanleg prima werkte, maar een dag later werkte het ineens niet meer. Toen hij bezig ging sloeg de aardlek eruit, die heeft hij vervolgens weer aangezet. En toen begon het te roken in huis. :+

Nu blijkt dat er waarschijnlijk in de grondkabel ergens een knikje zit. De blauwe nuldraad uit de grondkabel in de tuin was ook zwart. Dus die nuldraad zal wel tegen de fase zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Daar was ik weer..

Ik heb nu dus bijna een maand dat nieuwe Arcadyan geval.. (Experiabox v8). Ben inmiddels wel zat van het modem, hij verliest nu elke dag z'n verbinding met de wijkcentrale, waardoor we zonder internet zitten. Een factory-reset lost het wel weer op, maar dan is het ding 10 minuten (!) bezig om verbinding te kunnen krijgen met de DSLAM (handshake, idle, handshake, idle en ga maar door)

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat het modem dit doet, eerder was dit niet het geval. En de buren met KPN, hebben geen last van wegvallende verbindingen.

Ik heb nog steeds niet mijn Fritzbox eraan gehangen, omdat de telefonie via KPN gaat en ik dat dus niet kan instellen. Ik wil het nummer dus weg gaan halen bij KPN, en onderbrengen bij een voip-aanbieder, alleen lees ik over Cheapconnect ook niet zulke geweldige verhalen... Ik heb al een nummer lopen bij CC i.c.m. met een ATA, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik weet dus niet hoe dat zal gaan lopen als dit met een internetmodem gebeurd.

Twijfels, twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kwam er nu ook per toeval achter dat bijna 2x per dag mijn internet gewoon 10 minuten platligt. 10 minuten lang een timeout (PPPoE?) en daarna weer een sync en verder gaan.

Gebeurde dus meestal rond 2-3 uur in de nacht en soms eind van de ochtend, eergisteren pas voor de eerste keer begin van de avond. Dus achteraf is m'n lijn toch niet zo stabiel als ik had gedacht, dat terwijl mijn sync snelheid ook steeds meer varieert (ene dag 23mbit sync, dag erna 29mbit sync).

Misschien nu toch maar weer een keer de kabel overwegen, overige opties heb ik ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:39:
Daar was ik weer..

Ik heb nu dus bijna een maand dat nieuwe Arcadyan geval.. (Experiabox v8). Ben inmiddels wel zat van het modem, hij verliest nu elke dag z'n verbinding met de wijkcentrale, waardoor we zonder internet zitten. Een factory-reset lost het wel weer op, maar dan is het ding 10 minuten (!) bezig om verbinding te kunnen krijgen met de DSLAM (handshake, idle, handshake, idle en ga maar door)

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat het modem dit doet, eerder was dit niet het geval. En de buren met KPN, hebben geen last van wegvallende verbindingen.

Ik heb nog steeds niet mijn Fritzbox eraan gehangen, omdat de telefonie via KPN gaat en ik dat dus niet kan instellen. Ik wil het nummer dus weg gaan halen bij KPN, en onderbrengen bij een voip-aanbieder, alleen lees ik over Cheapconnect ook niet zulke geweldige verhalen... Ik heb al een nummer lopen bij CC i.c.m. met een ATA, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik weet dus niet hoe dat zal gaan lopen als dit met een internetmodem gebeurd.

Twijfels, twijfels.
Je kunt je experiabox ook achter de Fritzbox hangen, dan blijft telefonie gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat is misschien een optie, ik zal het eens proberen.

Edit: 23:15. Heb die fritzbox aan de telefoonlijn gehangen, kreeg vrijwel direct verbinding. Maar de experiabox registreert zich niet. Dus geen telefonie.

Hang inmiddels een halfuur bij KPN aan de helpdesk, ik denk dat ik morgen maar terugbel. Volgens mij zit er maar één persoon voor heel Nederland. :P. De muziekkeuze van KPN bevalt me wel :')

Vandaag weer uitgevallen, rond hetzelfde tijdstip als gisteren en eergisteren. Vermoed toch dat het modem dwars doet.

[ Voor 84% gewijzigd door krakendmodem op 11-06-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SinergyX schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:24:
Ik kwam er nu ook per toeval achter dat bijna 2x per dag mijn internet gewoon 10 minuten platligt. 10 minuten lang een timeout (PPPoE?) en daarna weer een sync en verder gaan.

Gebeurde dus meestal rond 2-3 uur in de nacht en soms eind van de ochtend, eergisteren pas voor de eerste keer begin van de avond. Dus achteraf is m'n lijn toch niet zo stabiel als ik had gedacht, dat terwijl mijn sync snelheid ook steeds meer varieert (ene dag 23mbit sync, dag erna 29mbit sync).

Misschien nu toch maar weer een keer de kabel overwegen, overige opties heb ik ook niet meer.
Ik heb het overdag dus... Dan nog liever in de nacht.

Edit: 12 juni. Ik heb dus ook al dat de verbinding midden in de nacht verbroken is.. DSL Media Link down

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 12-06-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:29:
Dat is misschien een optie, ik zal het eens proberen.

Edit: 23:15. Heb die fritzbox aan de telefoonlijn gehangen, kreeg vrijwel direct verbinding. Maar de experiabox registreert zich niet. Dus geen telefonie.
Sorry, gaat blijkbaar alleen op voor glasvezel FttH :(((

Bron: http://netwerkje.com/eigen-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:27:
[...]

Sorry, gaat blijkbaar alleen op voor glasvezel FttH :(((

Bron: http://netwerkje.com/eigen-router
Ik vond het al zo vreemd :+.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.