Wat is Interactieve TV van KPN? |
---|
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. Het biedt je een compleet tv-pakket met een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en andere informatiediensten. Je kijkt tv met haarscherp beeld en perfect geluid en het is eenvoudig in gebruik. Met Interactieve TV ben je helemaal klaar voor het nieuwe tv-kijken. Bepaal zelf wat je op welk moment wilt bekijken met Programma Gemist en Videoland. Bovendien kun je programma’s opnemen, pauzeren en zelfs terugspoelen. Voor Interactieve TV heb je geen kabel aansluiting nodig omdat de verbinding via het KPN ADSL2 netwerk gaat. Dit houdt in dat je een KPN internet provider (beschikbaar bij KPN en Het Net) moet hebben en dat een ADSL2 verbinding mogelijk is om gebruik te kunnen maken van Interactieve TV. |
Wat kost het? |
Er zijn op dit moment vier verschillende pakketen. Het basispakket kost € 9,95 per maand, wil je het uitgebreide pakket, dan kost dit je € 7,50 extra. Hiernaast kan je ook nog het Eredivisie Live voetbalpakket (€ 9,95) of het Premium 2 pakket (€ 9,95) aanschaffen. Eenmalige kosten zijn de aansluitkosten (€ 19,95) en de tuner (€ 99,95). Hiernaast heb je natuurlijk ook nog de standaard kosten van je ADSL abonnement. |
Waar kan ik het bestellen? |
Je kan je bestelling op de volgende manier doen: Primafoon http://www.kpn.tv Tel: 0900-0244 |
Wat krijg ik allemaal? |
Wanneer ITV geleverd wordt krijg je het startpakket. Hierin zit de TV ontvanger met harddisk recorder (160GB), de KPN Experiabox en de nodige aansluitmaterialen. |
Ontvangers |
Er zijn op dit moment twee soorten ontvangers in omloop, de witte 1760 en de zwarte 1960. Beide hebben een 160GB harddisk, maar alleen de 1960 heeft een HDMI aansluiting. Op dit moment wordt enkel nog de 1960 uitgeleverd bij nieuwe abonnementen. |
Meerdere TV's? |
Zoals bij alle digitale TV abonnementen is de ontvanger maar op één TV aan te sluiten. Als je meerdere TV's wilt aansluiten kan je bij KPN een gratis abonnement krijgen op Digitenne. Hiermee kan je dan tot drie extra TV's aansluiten. Je kunt ook via bijvoorbeeld Marktplaats een tweedehands ITV ontvanger kopen. Als deze dan niet meer geregistreerd staat in het KPN netwerk kan je deze gebruiken voor je tweede TV (omdat je hem dan aanmeld met je eigen gegevens). Echter wordt dit niet door KPN ondersteund en is volledig op eigen risico. |
Vorige Delen? |
KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] |
Ik zal de startpost nog wat aanpassen, als je tips hebt zijn deze welkom.
OK... hier een leuke 'openingsvraag'....
Ik ben nog steeds aan het worstelen om van die verr**te Experiabox af te komen. Lomp, belachelijk restrictief ingesteld, etc.
Nou ben ik over de werking van het iTV gedeelte al wel in zoverre wat te weten gekomen dat dit ook nog werkt als de internet connectie down is (op een Siemens experiabox kun je de pppoa verbinding voor je internet IP namelijk plat gooien en dan blijft iTV gewoon nog gerouteerd worden).
Oftewel, iTV gaat dus via een andere weg. Danwel plain via hetzelfde vpi/vci (8/48) als de PPPoA tunnel van internet, danwel een andere vpi/vci. Ik heb eens gezien dat de STB een 195.nogwat adres krijgt... hetzelfde als 1 van de KPN dns servers die je opgegeven krijgt of de default gw voor de ppp verbinding.
De vraag is dus: Heeft iemand ooit enige inside informatie weten in te winnen bij KPN (of iemand die voor KPN werkt) of is er iemand die de truc wel eens heeft uitgevoerd om Administrator te worden op een Speedtouch 780 experiabox? (http://www.adslgg.nl/modu...=0&postorder=asc&start=45).
Via die weg zou het namelijk mogelijk moeten zijn om de configuratie van de hele box te downloaden (waarin dus ook de ATM, evt. VLAN of flexipoort configuratie en IGMP proxy instellingen staan).
Ik ben nog steeds aan het worstelen om van die verr**te Experiabox af te komen. Lomp, belachelijk restrictief ingesteld, etc.
Nou ben ik over de werking van het iTV gedeelte al wel in zoverre wat te weten gekomen dat dit ook nog werkt als de internet connectie down is (op een Siemens experiabox kun je de pppoa verbinding voor je internet IP namelijk plat gooien en dan blijft iTV gewoon nog gerouteerd worden).
Oftewel, iTV gaat dus via een andere weg. Danwel plain via hetzelfde vpi/vci (8/48) als de PPPoA tunnel van internet, danwel een andere vpi/vci. Ik heb eens gezien dat de STB een 195.nogwat adres krijgt... hetzelfde als 1 van de KPN dns servers die je opgegeven krijgt of de default gw voor de ppp verbinding.
De vraag is dus: Heeft iemand ooit enige inside informatie weten in te winnen bij KPN (of iemand die voor KPN werkt) of is er iemand die de truc wel eens heeft uitgevoerd om Administrator te worden op een Speedtouch 780 experiabox? (http://www.adslgg.nl/modu...=0&postorder=asc&start=45).
Via die weg zou het namelijk mogelijk moeten zijn om de configuratie van de hele box te downloaden (waarin dus ook de ATM, evt. VLAN of flexipoort configuratie en IGMP proxy instellingen staan).
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 144867
Met etc. bedoel je onder meer dat hij altijd flink warm is? Het ding staat behoorlijk te stoken, zelfs als hij niet belast wordt.. Of is dat alleen bij mij? Verder klinkt ook dit als een stevige uitdaging. Lijkt me dat een en ander ook hier stevige encryptie ondergaat (zou ik tenminste doen als ik KPN was).eymey schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:33:
Neu, alleen de video streams zelf zijn encryptedAnoniem: 144867 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:20:
[...]
Met etc. bedoel je onder meer dat hij altijd flink warm is? Het ding staat behoorlijk te stoken, zelfs als hij niet belast wordt.. Of is dat alleen bij mij? Verder klinkt ook dit als een stevige uitdaging. Lijkt me dat een en ander ook hier stevige encryptie ondergaat (zou ik tenminste doen als ik KPN was).
Verder heb je gelijk: Alle speedtouch modems van Thomson zijn behoorlijke heethoofden, maar het lijkt met de experiabox 780 en tg787 alleen maar erger te worden.
In ieder geval, wat ik op korte termijn wil bereiken is dat ik IGMP routing en DSL modemen kan laten afhandelen door een Speedtouch 546 (relatief zuinig en mooie compacte kastjes) en dat verder het opzetten van de PPP verbinding voor internet gewoon door een router erachter gedaan wordt (bv. een Fritzbox, totdat die kastjes ook IGMP kunnen).
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 252116
Wellicht dat ik niet goed gezocht heb op dit forum, maar ik heb sinds dit weekend ook Interactieve TV van KPN met de Motorola 1960. Ik ben erg te spreken over het aanbod (wat minder over de zapsnelheid) en zeker ook dat ik de mogelijkheid heb om een HDMI kabel aan te sluiten op mijn TV voor nog beter beeld. Nu is het echter zo dat het voor mij tamelijk lastig wordt om een kabel te trekken vanaf de Motorola naar mijn modem in de meterkast. Ik wil daarom kijken of er een mogelijkheid is dat ik dit draadloos met elkaar ga verbinden.
Heeft iemand een suggestie of ervaring ergens mee?
Kan de draadloze Speedtouch niet storen met een eventuele WiFi verbinding tussen de modem en Motorola?
Andere suggesties?
Momenteel heb ik de draad dwars door de kamer en gang lopen om toch ff TV te kunnen kijken en om ermee te experimenteren. Echt een oplossing is dit dus niet.
Kan de draadloze Speedtouch niet storen met een eventuele WiFi verbinding tussen de modem en Motorola?
Andere suggesties?
Momenteel heb ik de draad dwars door de kamer en gang lopen om toch ff TV te kunnen kijken en om ermee te experimenteren. Echt een oplossing is dit dus niet.
Probeer homeplug eens, dat kan redelijk werken, in geval van problemen helpt de HD je pas als je UTP gebruikt.Anoniem: 252116 schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:42:
Wellicht dat ik niet goed gezocht heb op dit forum, maar ik heb sinds dit weekend ook Interactieve TV van KPN met de Motorola 1960. Ik ben erg te spreken over het aanbod (wat minder over de zapsnelheid) en zeker ook dat ik de mogelijkheid heb om een HDMI kabel aan te sluiten op mijn TV voor nog beter beeld. Nu is het echter zo dat het voor mij tamelijk lastig wordt om een kabel te trekken vanaf de Motorola naar mijn modem in de meterkast. Ik wil daarom kijken of er een mogelijkheid is dat ik dit draadloos met elkaar ga verbinden.
Andere suggesties?
Als de kwaliteit van de upscaler in je TV even goed is als die van de STB, is het in principe het beste om de feed als 576p te versturen en de TV te laten upscalen naar 1080p. Dan heb je maar een opschaalactie en dus maar een keer kwaliteitsverlies. Als de kwaliteit van de upscaler in de TV beter is (ja dat kan best zo zijn), kan je zeker het best de STB 576p laten versturen en de TV laten opschalen. Als die van de STB beter is kan je waarschijnlijk het best 720p uitsturen. Kwestie van allebei proberen met hetzelfde stukje opgenomen beeld en kijken wat je het mooist vind.
Wat je in ieder geval NOOIT moet doen is een 576p bron opschalen naar 1080p, dan de helft weggooien zodat je 1080i hebt, dat versturen en de TV weer de andere helft erbij laten verzinnen. Dat is de optie die tot het meeste kwaliteitsverlies leidt, vooral bij bewegende beelden. De 1080i uitgangsoptie dient slechts dan gebruikt te worden wanneer het bronmateriaal zelf in 1080i aangeboden is (HDTV). Er wordt nog gediscussieerd of de publieke omroepen straks 720p of 1080i gaan uitzenden. Als het 1080i wordt, en dat ook in het iTV abbo wordt geleverd (moeten ze eerst het ADSL netwerk voor upgraden), alleen dan kan je het best de 1080i optie selecteren.
Oke bedankt voor je reactie! Maar het opschaal verhaal is voor mij als newb nog niet helemaal duidelijk denk...
1. Hoe kom ik er achter welke van de 2 (STB of TV) beter opschaalt?
2. Hoe bepaal ik welk apparaat mag opschalen?
Wat je in ieder geval NOOIT moet doen is een 576p bron opschalen naar 1080p, dan de helft weggooien zodat je 1080i hebt, dat versturen en de TV weer de andere helft erbij laten verzinnen. Dat is de optie die tot het meeste kwaliteitsverlies leidt, vooral bij bewegende beelden. De 1080i uitgangsoptie dient slechts dan gebruikt te worden wanneer het bronmateriaal zelf in 1080i aangeboden is (HDTV). Er wordt nog gediscussieerd of de publieke omroepen straks 720p of 1080i gaan uitzenden. Als het 1080i wordt, en dat ook in het iTV abbo wordt geleverd (moeten ze eerst het ADSL netwerk voor upgraden), alleen dan kan je het best de 1080i optie selecteren.
Oke bedankt voor je reactie! Maar het opschaal verhaal is voor mij als newb nog niet helemaal duidelijk denk...
1. Hoe kom ik er achter welke van de 2 (STB of TV) beter opschaalt?
2. Hoe bepaal ik welk apparaat mag opschalen?
PSN: Mondaatje
Ik ben eens gaan rondkijken en ben eigenlijk op 2 merken gestuit die wellicht wel eens goed zouden kunnen werken. Ik heb het dan over Siemens en Sitecom. Bij de Siemens valt mij oog op de Gigaset HomePlug AV200 Duo en bij Sitecom op de LN-501. Biede hebben de mogelijkheid om tot 200 Mb/s te gaan wat mij meer dan genoeg lijkt. Toch weet ik niet zeker of dit wel op de Motorola gaat werken aangezien ze het wel specifiek hebben over internet delen en dergelijke. Hier en daar lees ik iets over het streamen van video's van een PC naar een TV, maar dus niet mijn specifieke geval. Heeft iemand een idee of dit wel eens kan gaan werken?Loekie schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:32:
[...]
Probeer homeplug eens, dat kan redelijk werken, in geval van problemen helpt de HD je pas als je UTP gebruikt.
Devolo is marktleider v.w.b. homeplug, heb je die niet gevonden?Anoniem: 252116 schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:36:
[...]
Ik ben eens gaan rondkijken en ben eigenlijk op 2 merken gestuit die wellicht wel eens goed zouden kunnen werken. Ik heb het dan over Siemens en Sitecom. Bij de Siemens valt mij oog op de Gigaset HomePlug AV200 Duo en bij Sitecom op de LN-501. Biede hebben de mogelijkheid om tot 200 Mb/s te gaan wat mij meer dan genoeg lijkt. Toch weet ik niet zeker of dit wel op de Motorola gaat werken aangezien ze het wel specifiek hebben over internet delen en dergelijke. Hier en daar lees ik iets over het streamen van video's van een PC naar een TV, maar dus niet mijn specifieke geval. Heeft iemand een idee of dit wel eens kan gaan werken?
Als de apparaten geschikt zijn voor internet(en dat zijn ze volgens de standaard) kun je ze tussen de ExperiaBox en de Motorola plaatsen, kijk wel even of je ze kunt terugbrengen als het niet werkt.
Verkeer tussen EB en Motorola is IP-verkeer, wat deze adapters netjes ondersteunen. Die adapters moet je zien als brug waarover je IP kan laten lopen.
Devolo heb ik inderdaad ook gezien, maar ik heb in meerdere reviews gelezen dat de Siemens toch net iets beter uit de test kwam. Ook kwam ik op de website van KPN de Siemens tegen als zijnde geschikt voor Interactieve TV (kwam ik pas achter na mijn laatste post) waardoor ik dus eigenlijk min of meer gevallen ben voor de Siemens. Ik heb nu bij enkele webwinkels de vraag ook liggen en ik wacht even hun reactie af. Ik laat het wel weten als het allemaal werkt!Loekie schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:30:
[...]
Devolo is marktleider v.w.b. homeplug, heb je die niet gevonden?
Als de apparaten geschikt zijn voor internet(en dat zijn ze volgens de standaard) kun je ze tussen de ExperiaBox en de Motorola plaatsen, kijk wel even of je ze kunt terugbrengen als het niet werkt.
Verkeer tussen EB en Motorola is IP-verkeer, wat deze adapters netjes ondersteunen. Die adapters moet je zien als brug waarover je IP kan laten lopen.
Dat KPN de Siemens aanprijst is natuurlijk niet verwonderlijk gezien het feit dat alle telefonie-randapparatuur van KPN bij Siemens vandaan komt. Laat maar even horen of je over de groepen heen komt met de adapters.Anoniem: 252116 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:46:
[...]
Devolo heb ik inderdaad ook gezien, maar ik heb in meerdere reviews gelezen dat de Siemens toch net iets beter uit de test kwam. Ook kwam ik op de website van KPN de Siemens tegen als zijnde geschikt voor Interactieve TV (kwam ik pas achter na mijn laatste post) waardoor ik dus eigenlijk min of meer gevallen ben voor de Siemens. Ik heb nu bij enkele webwinkels de vraag ook liggen en ik wacht even hun reactie af. Ik laat het wel weten als het allemaal werkt!
KPN levert als optie de Devolo aan klanten van FttH.Anoniem: 252116 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:46:
[...]
Devolo heb ik inderdaad ook gezien, maar ik heb in meerdere reviews gelezen dat de Siemens toch net iets beter uit de test kwam. Ook kwam ik op de website van KPN de Siemens tegen als zijnde geschikt voor Interactieve TV (kwam ik pas achter na mijn laatste post) waardoor ik dus eigenlijk min of meer gevallen ben voor de Siemens. Ik heb nu bij enkele webwinkels de vraag ook liggen en ik wacht even hun reactie af. Ik laat het wel weten als het allemaal werkt!
Ja je kan een Devolo gebruiken om het IP verkeer tussen STB en Modem te versturen, sterker nog bij FttH kan je de Devolo ook gebruiken tussen NT (glasvezel kastje) en het Modem omdat dit ook IP verkeer is, werkt allemaal prima hoor.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat de Devolo's wel op dezelfde Fase zitten, anders gaat het niet werken.
IPTV verloopt inderdaad over ander VPI/VCI kanaal, bij FttH verloopt het over een ander VLAN (vlan 5 of 6 geloof ik).eymey schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:33:
Ja en nee, ja de truc werkt, maar hij werkt alleen bij een 'kale' experia box omdat op het moment dat de KPN instellingen zijn geladen vanaf het internet dan werkt die truc niet meer.eymey schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:33:
VLAN 4Dlanor74 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:18:
[...]
IPTV verloopt inderdaad over ander VPI/VCI kanaal, bij FttH verloopt het over een ander VLAN (vlan 5 of 6 geloof ik).
Hmm, dus ook als je terwijl de experiabox nog kaal is een extra user toevoegt die superuser rechten heeft, dan wordt die user overschreven zodra de experiabox z'n configuratie weer van het net haalt? JammerJa en nee, ja de truc werkt, maar hij werkt alleen bij een 'kale' experia box omdat op het moment dat de KPN instellingen zijn geladen vanaf het internet dan werkt die truc niet meer.
Het zou gewoon van verrekte goede service getuigen wanneer KPN een wat flexibeler houding zou innemen. BV. voor een advanced user (aparte login) de mogelijkheid om de Experiabox alleen de benodigde kanalen voor iTV en bellen op te laten zetten en voor de PPP verbinding met internet als een bridge voor een andere router te dienen, oid. Of door gewoon de VPI/VCI kanalen vrij te geven.
Qua support moet dat toch niet al te ingewiikkeld zijn: De 'brave' eindgebruiker die geen extra settings nodig heeft of de eindgebruiker die anderszins support nodig heeft vraag je de modem te resetten zodat het ding z'n default config weer ophaalt en voor de rest is het gewoon " support tot aan de deur, hier zijn de gegevens, klaar" .
Qua support moet dat toch niet al te ingewiikkeld zijn: De 'brave' eindgebruiker die geen extra settings nodig heeft of de eindgebruiker die anderszins support nodig heeft vraag je de modem te resetten zodat het ding z'n default config weer ophaalt en voor de rest is het gewoon " support tot aan de deur, hier zijn de gegevens, klaar" .
eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:43:
[...]
VLAN 4. In het "Almeernet" (glasvezel in Almere) topic zit iemand die het helemaal heeft uitgeplozen
.
[...]
Jup, zover ik weet trekt de experiabox gewoon een complete ini file van het net af, wat ik echter nog niet heb geprobeerd is om een st780/experiabox geflashed met de standaard firmware aan een DSL lijn te hangen, heb nog wel wat kale experiaboxen liggen, binnenkort maar eens mee spelen denk ik.eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:43:
Hmm, dus ook als je terwijl de experiabox nog kaal is een extra user toevoegt die superuser rechten heeft, dan wordt die user overschreven zodra de experiabox z'n configuratie weer van het net haalt? Jammer. Dan wordt het vrees ik toch een keer trial en error op wat vpi/vci kanalen
Vooral de 787 is interessant vanwege de usb poort die er op zit
Die service wordt wel geleverd bij Zakelijk DSL van KPN, die ST780's worden gewoon als 780's geleverd met een zakelijke firmware erin en het modem is volledig vrijgeschakeld, port forwarding en alles werkt gewoon, die modems halen hun settings dan ook niet van het internet maar worden er door de monteur ingezet dmv een wizard bij installatie van het modem. (vaak genoeg het verzoek gekregen om bepaalde poorten te forwarden)eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:47:
Het zou gewoon van verrekte goede service getuigen wanneer KPN een wat flexibeler houding zou innemen. BV. voor een advanced user (aparte login) de mogelijkheid om de Experiabox alleen de benodigde kanalen voor iTV en bellen op te laten zetten en voor de PPP verbinding met internet als een bridge voor een andere router te dienen, oid. Of door gewoon de VPI/VCI kanalen vrij te geven.
Nee er zijn altijd van de 'super' gebruikers die menen dat ze met het modem moeten gaan klooien en dan werkt het niet meer en dan krijgt KPN de schuld, ja de goeden moeten lijden onder de kwaden.eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:47:
Tsja, ik zelf zou het prima acceptabel vinden om gewoon m'n eigen apparatuur te kunnen gebruiken en bij een storing de Experiabox er weer aan te hangen in z'n default setup, zodat de KPN me weer op hun standaard platform op gang kan helpen (mocht de storing toch niet aan hun zelf liggen).
heb het even voor je opgezocht
VLAN 4 QoS ITV (pppoe bridge) Cos 5 : Premium
VLAN 6 QoS Internet (pppoe routed) Cos 1 : Best effort
VLAN 7 QoS Telefonie (pppoe routed) Cos : 5 Premium
Voor zowel FttC alsmede FttH
[ Voor 5% gewijzigd door Dlanor74 op 20-04-2009 21:01 ]
Tja, ik kan me de houding van KPN wel voorstellen, als jan en alleman hun modem kan instellen cq eigen modem kan plaatsen dan is IPB binnen de kortste keren onrendabel omdat iedereen dan wel via voipbuster o.i.d. gaat bellen.eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:34:
Tsja, ik zelf zou het prima acceptabel vinden om gewoon m'n eigen apparatuur te kunnen gebruiken en bij een storing de Experiabox er weer aan te hangen in z'n default setup, zodat de KPN me weer op hun standaard platform op gang kan helpen (mocht de storing toch niet aan hun zelf liggen).
Mja, dat kan sowieso nog wel
. Zelfde als dat ik hier nu gewoon een Siemens SIP-client aangemeld heb staan op Callvoip kunnen IPB klanten of zelfs FttH klanten ook gewoon nog steeds iedere willekeurige SIP server aanspreken. Sterker nog, ik denk zelfs dat KPN ontzettend veel klanten zou verliezen als ze OOK dat nog eens zouden blokkeren. 
Magoed.... Voorlopig ligt de TG787 EB hier in de kast en werk ik met de iets vrijzinniger Siemens EB.
Magoed.... Voorlopig ligt de TG787 EB hier in de kast en werk ik met de iets vrijzinniger Siemens EB.
Thanx voor de info, trouwens! ;-). Je weet toevallig niet ook het VPI/VCI voor iTV over DSL? Ik weet dat dit voor internet 8/48 is en in de Siemens EB zie ik 8/47 staan voor VOIP.Dlanor74 schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:38:
heb het even voor je opgezocht
En heb ik gelijk dat er voor iTV normaliter geen PPP tunnel (met authenticatie a la kpn@direct-adsl of kpn@voip) opgezet wordt? In Almere is dit namelijk het geval lees ik in het FttH topic... alleen voip en internet lopen over PPP tunnels.
Die TG787 kan je wel vrij schakelen als het goed is, sluit je die via ethernet aan op de siemens dan kan je die USB poort van de TG787 gebruikeneymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:35:
Mja, dat kan sowieso nog wel. Zelfde als dat ik hier nu gewoon een Siemens SIP-client aangemeld heb staan op Callvoip kunnen IPB klanten of zelfs FttH klanten ook gewoon nog steeds iedere willekeurige SIP server aanspreken. Sterker nog, ik denk zelfs dat KPN ontzettend veel klanten zou verliezen als ze OOK dat nog eens zouden blokkeren.
IK heb kabel internet en wil een TG787 als wifi router annex printserver annex NAS gaan gebruiken
Zal morgen als ik tijd heb wel ff voor je kijken, authenticatie voor ITV a la kpn@direct-adsl zal onwaarschijnlijk zijn omdat je de gebruikerscode en pincode in de STB moet invoeren en die zal wel gebruikt worden voor zowel authenticatie alsmede het zenderpakket gebruikt worden.eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:38:
[...]
Thanx voor de info, trouwens! ;-). Je weet toevallig niet ook het VPI/VCI voor iTV over DSL? Ik weet dat dit voor internet 8/48 is en in de Siemens EB zie ik 8/47 staan voor VOIP.
En heb ik gelijk dat er voor iTV normaliter geen PPP tunnel (met authenticatie a la kpn@direct-adsl of kpn@voip) opgezet wordt? In Almere is dit namelijk het geval lees ik in het FttH topic... alleen voip en internet lopen over PPP tunnels.
Dit is een interessante site :
http://www.mythtv.org/wiki/Sasktel_IPTV
Dat zou ik erg waarderen!. Ik word echt zo wanhopig van die experiabox dat ik bereid ben om er na m'n contractsperiode KPN helemaal de deur voor uit te gooien en desnoods maar weer naar de kabel te gaan ofzo (daar kan ik voor m'n LAN iig wel m'n eigen router gebruiken).
Ik denk niet dat de pincode en klantnummer in de STB gebruikt worden voor de PPP authenticatie
. Een wireshark sessie op de netwerkverbinding van de STB geeft namelijk als eerste echte verkeer na het starten van de STB een DHCP request. Die authenticatie codes zullen wel gewoon gebruikt worden voor een of andere webservice-based authenticatie en key uitwisseling voor de gecrypte streams.
Nee, het lijkt mij eigenlijk sterk dat er PPP het iTV channel zit. Dan zou de mij gegeven Experiabox bv. ook mijn abonneenummer en zo moeten weten. Als er al PPP op zit zou het eerder een generieke username/ww moeten zijn.
De volgende VPI/VCI channels heb ik nu trial and error (vooral error) geprobeerd:
0.32,0.33,0.34,0.35,0.36,0.37,0.38,0.100,1.32,1.33,8.32,8.35,8.36,8.37,8.48,8.81
Op 8.48 was door mijn Ubuntu machine wel een PPP concentrator te vinden maar verder op alle channels dus niets, ook niets waar m'n STB wat mee kon. Maar volgens mij is dit niet een uitputtende lijst van mogelijke combinaties (alleen waren deze even de enige keuzes voor handen in een Speedtouch 546 die ik ooit van XS4ALL heb gekregen). Ik weet dus bv. dat 8.47 voor internetplusbellen gebruikt wordt.
[edit]: Dat artikel had ik trouwens gelezen
. Echter, hier willen ze specifiek de DHCP-server op het IPTV netwerk foolen om de PC als een settop box te zien. Daar ben ik niet op uit... ook omdat ik al weet dat de streams zelf (muv. de muziek streams) toch gecrypt zijn.
Ik denk niet dat de pincode en klantnummer in de STB gebruikt worden voor de PPP authenticatie
Nee, het lijkt mij eigenlijk sterk dat er PPP het iTV channel zit. Dan zou de mij gegeven Experiabox bv. ook mijn abonneenummer en zo moeten weten. Als er al PPP op zit zou het eerder een generieke username/ww moeten zijn.
De volgende VPI/VCI channels heb ik nu trial and error (vooral error) geprobeerd:
0.32,0.33,0.34,0.35,0.36,0.37,0.38,0.100,1.32,1.33,8.32,8.35,8.36,8.37,8.48,8.81
Op 8.48 was door mijn Ubuntu machine wel een PPP concentrator te vinden maar verder op alle channels dus niets, ook niets waar m'n STB wat mee kon. Maar volgens mij is dit niet een uitputtende lijst van mogelijke combinaties (alleen waren deze even de enige keuzes voor handen in een Speedtouch 546 die ik ooit van XS4ALL heb gekregen). Ik weet dus bv. dat 8.47 voor internetplusbellen gebruikt wordt.
[edit]: Dat artikel had ik trouwens gelezen
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 20-04-2009 23:41 ]
Sorry, nu wel als het goed isDlanor74 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:40:
Eymey, wrom heb je geen PB mogelijkheid?
Dan heb je nu een PBeymey schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:26:
[...]
Sorry, nu wel als het goed is(nooit geweten dat dat een functie was die je op een gegeven moment aan moet zetten)
Dit komt uit het vorige deel. Ging er dus over dat het doorlussen van een dvd-speler/videorecorder/wii via de STB dmv SCART niet werkt. Het is al eventjes geleden gepost, dus misschien dat er iemand er inmiddels al een oplossing voor heeft? Bij mij speelt namelijk hetzelfde probleem. Ook 2 seconden beeld bij het inschakelen van de STB, maar daarna schakelt hij over naar de screensaver.Anoniem: 144867 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:28:
Nee, aangesloten via SCART (binnenkort wil ik overigens wel naar HDMI). En deze wordt dus niet doorgelust in standby, er komt dan een kansloze boodschap op het scherm.
Het lijkt erop dat ik de helpdesk maar eens moet gaan lastigvallen. Als techneut is dat eigenlijk mijn eer te na, maar misschien is er wel echt iets mis ofzo. Jammer dat hier niemand het antwoord weet/de SCART ingang van de STB gebruikt.
Het doorlussen werkt prima!. DWZ, bij mij van scart naar scart . Via HDMI uitgang kan je denk ik vergeten. Wel heb ik het vermoeden dat het belangrijk is dat het op de VCR ingang aangesloten apparaat het stuursignaal mee geeft dat er normaal ook voor zorgt dat je TV automatisch naar de betreffende scart aansluiting toe springt.
Dit werkt overigens dus als de STB op standby staat.
Dit werkt overigens dus als de STB op standby staat.
Hmm, als de dvd-speler rechtstreeks op de tv is aangesloten moet ik ook handmatig het scartkanaal selecteren om beeld te krijgen. Dus als jouw vermoeden klopt zal ik wel een scart switch moeten kopen, want de tv heeft maar één scart aansluiting. Das jammer...
Wel raar dat ik dan bij het aanzetten van de STB (met de powerknop op de achterzijde dus) wel een paar seconden beeld heb. (Voor de duidelijkheid: ik weet dat als het zou werken zoals het moet de STB op standby moet staan)
Wel raar dat ik dan bij het aanzetten van de STB (met de powerknop op de achterzijde dus) wel een paar seconden beeld heb. (Voor de duidelijkheid: ik weet dat als het zou werken zoals het moet de STB op standby moet staan)
Mja misschien was het wel zo ontworpen dat het ook zonder stuursignaal zou moeten werken en dat het een bug was, maar hier zijn er iig geen issues
. De box laat netjes z'n "ik sta uit" screensaver zien totdat ik de xbox aanzet.
Met je ogen naar het beeld kijken? ;-)Monda schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:33:
Hoe kan ik er achter komen welke van de 2 het beste opschaalt (tv of reciever)?
Ik heb ook geen idee....zie eigenlijk niet echt verschil. Heb de ontvanger ingesteld op 1080i en m'n tv geeft gewoon goed aan dat het 1080i is en ziet er goed uit. Als ik 'm op 720p zet geeft ie gewoon 720p aan en ziet er goed uit.....geen idee of het dan zelf aan het upscalen is, denk het niet.....heb verder niets ingesteld.
Het hangt er wel van af wat de native resolutie van je panel is. Als je een FULL HD tv hebt dan is dat (verticaal) in de buurt van de 1080, anders 780 (overscan e.d. buiten beschouwing gelaten).
Ik kan me voorstellen dat er op een hd-ready tv nauwelijks verschil is tussen de twee.
Ik kan me voorstellen dat er op een hd-ready tv nauwelijks verschil is tussen de twee.
Ik heb een 1080p scherm (Philips PFL 9603), dan zou 1080 toch mooier moeten zijn?eymey schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:40:
Het hangt er wel van af wat de native resolutie van je panel is. Als je een FULL HD tv hebt dan is dat (verticaal) in de buurt van de 1080, anders 780 (overscan e.d. buiten beschouwing gelaten).
Ik heb al sinds dat het mogelijk was bij ons in de buurt iTV van planet afgenomen. Voor 3mbit internetplusbellen + itv en 's avonds en in het weekend bellen betalen we 55 euro. Nu heeft KPN zelf exact hetzelfde voor een tientje minder. Heeft iemand hier ervaring met het overstappen van Planet naar KPN? Bij de primafoon zeiden ze dat dit gewoon via de mijnkpn pagina kon maar hier kan ik niks vinden. Hoe kan ik dit wel overzetten naar KPN?
Dan heb je al langer dan een jaar dus ITV van Planet, heb je geen verzoek/aanbod gekregen om over te stappen vorig jaar ? Beste neem je contact op met KPN, tijdens de grote overstap ging er nog wel is wat mis, hoe het tegenwoordig is weet ik niet. Zou in ieder geval niet vertrouwen op een of andere webpagina.
Tsja, ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor dus pin me er niet op vast (heb zelf nog een CRT bakVFRRijder schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:47:
[...]
Ik heb een 1080p scherm (Philips PFL 9603), dan zou 1080 toch mooier moeten zijn?
Oh ja, on second thought: De logica kwam ineens in me op
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 29-04-2009 09:33 ]
Dus eigenlijk komt het er op neer dat als je de reciever op 526p insteld, alles het best tot zn recht komt, omdat er verder geen omzettingen gedaan hoeven te worden (beeld komt ook binnen in 526p). Ik heb trouwens een full HD scherm....Heb met eredivisieLive wel vaak blokjes bij snel bewegend beeld en daar verandert een andere resolutie niets aan.eymey schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:30:
[...]
Tsja, ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor dus pin me er niet op vast (heb zelf nog een CRT bak), maar ik heb wel eens gelezen dat sommige full hd tv's niet netjes om gaan met 1080i signalen.
Oh ja, on second thought: De logica kwam ineens in me op. De meeste kanalen op iTV zijn gewoon nog standaard resolutie. Wat er gebeurt als je op 1080i uitstuurt, is dat de upscaler in je settop box het beeld gaat bewerken en vervolgens naar je TV stuurt. Maar die moet op 1080i ook no gweer een bewerking uitvoeren en dus wordt er eigenlijk dubbel werk gedaan.
Ik heb het hele pakket ook binnen gekregen deze week en moet vanaf 6 mei gaan werken (ben benieuwd)
Wat ik nou nergens duidelijk kan vinden is het volgende :
- De iTV decoder moet (?) op poort 3 aangesloten worden volgens de handleiding , waarom ?
- Zijn de overige 3 poorten dan vrij voor pc's e.d. ?
Het probleem is namelijk dat ik alle apparatuur in mijn meterkast heb hangen (router , nas , acces point)
vanuit de meterkast heb ik een kabel getrokken naar mijn AV meubel , daar staat een switch die het verkeer verdeeld naar , PS3 , XBMC , Dreambox en daar zou ik nu dus ook de iTV decoder op aan willen sluiten , maar als die specifiek op poort 3 moet heb ik dus een probleem.
Om een lang verhaal kort te maken : kan de iTV decoder achter een switch ???
Wat ik nou nergens duidelijk kan vinden is het volgende :
- De iTV decoder moet (?) op poort 3 aangesloten worden volgens de handleiding , waarom ?
- Zijn de overige 3 poorten dan vrij voor pc's e.d. ?
Het probleem is namelijk dat ik alle apparatuur in mijn meterkast heb hangen (router , nas , acces point)
vanuit de meterkast heb ik een kabel getrokken naar mijn AV meubel , daar staat een switch die het verkeer verdeeld naar , PS3 , XBMC , Dreambox en daar zou ik nu dus ook de iTV decoder op aan willen sluiten , maar als die specifiek op poort 3 moet heb ik dus een probleem.
Om een lang verhaal kort te maken : kan de iTV decoder achter een switch ???
Als je de TG787 hebt, dan zul je poort 3 moeten gebruiken. Bij een SX551 of ST780 zou je een andere poort kunnen kiezen, maar dat zou in de toekomst kunnen stoppen met werken.
Je kunt de 1960 op een switch aansluiten, maar alleen om daarop meerdere 1960/1760's aan te sluiten als je een TG787 hebt. Bij een ST780 of SX551 kan je wederom andere apparaten aansluiten.
Je kunt de 1960 op een switch aansluiten, maar alleen om daarop meerdere 1960/1760's aan te sluiten als je een TG787 hebt. Bij een ST780 of SX551 kan je wederom andere apparaten aansluiten.
ik heb een TG787 dus kan op die switch niet andere apparaten aansluiten ? mooi bagger !
ik heb ook nog een SX551 liggen van ipb , kan ik die ook gewoon gebruiken dan ?
maakt dat niet uit ivm instellingen en dergelijke ?
ik heb ook nog een SX551 liggen van ipb , kan ik die ook gewoon gebruiken dan ?
maakt dat niet uit ivm instellingen en dergelijke ?
Zoals aangegeven moet het met de SX551 gewoon werken, anders zou je powerline adapters kunnen overwegen.
Of een 2de UTP trekken, of een meer geavanceerde switch kopen, maar dan moet je wel enige kennis hebben voor het correct configureren.
Of een 2de UTP trekken, of een meer geavanceerde switch kopen, maar dan moet je wel enige kennis hebben voor het correct configureren.
die sx551 heb ik ooit eens gekregen en is dus niet van mezelf geweestYippie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:13:
Zoals aangegeven moet het met de SX551 gewoon werken, anders zou je powerline adapters kunnen overwegen.
maakt het dan niet uit dat ik die hier aansluit ?
welke switch zou ik anders moeten hebben ? en in hoeverre moet deze dan geconfigureerd worden ?
diegene die zich geroepen voelt om te helpen mag me ook mailen ("mijn gebruikersnaam"@gmail.com)
p.s. die powerline adapters zijn wel erg prijzig als ik dat her en der zo bekijk
[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 02-05-2009 20:31 ]
Bij de mediamarkt hadden ze nu de Powerline AV standaard van Linksys (80 mbps effectief) voor 130 euri, ongeveer. Maar het klopt, het blijft prijzig. Maar je moet er wat voor over hebben he
.
Trouwens.... gebruik je toevallig gigabit snelheden? Als je dit niet doet, dan kun je die ene UTP ook 'opsplitsen' in 2 netwerkkabels. Ethernet tot 100 mbps heeft namelijk maar 4 aders nodig en als het goed is heb je er acht in je UTP zitten
. Het verdient dan wel aanbeveling om aan beide einden een nette in-/oupbouwdoos met 2 poorten aan te sluiten met een passende dogtool/punchtool (mijn spullen heb ik ooit bij www.1to0.nl gekocht). Je hebt dan een erg degelijk werkende constructie.
Waarom het bij die TG787 overigens op poort 3 moet.... dat moet je KPN vragen
. Ik vermoed dat ze er voor het versimpelen van de configuratie voor gekozen hebben om de settop box op basis van fysieke poort in een "video-VLAN" op te nemen. Bij de Experiabox 780 bv. wordt de settop box dynamisch op basis van MAC adres en apparaat modelnummer in het video-VLAN opgenomen. Je internet, bellen en iTV gaat namelijk over aparte ATM kanalen en de Experiabox zorgt daarvoor.
Qua switch: Zou je redelijk dure switches moeten kopen waarbij je de poorten kan toekennen aan Aparte VLAN's. In je stereomeubel geeft de switch een apart VLAN tag mee aan de poort van je settopbox en een aparte voor je data, zodat het over 1 ethernetkabel kan. In de meterkast worden deze VLAN's weer un-tagged door de andere switch en naar de juiste poorten van je Experiabox gestuurd.
Trouwens.... gebruik je toevallig gigabit snelheden? Als je dit niet doet, dan kun je die ene UTP ook 'opsplitsen' in 2 netwerkkabels. Ethernet tot 100 mbps heeft namelijk maar 4 aders nodig en als het goed is heb je er acht in je UTP zitten
Waarom het bij die TG787 overigens op poort 3 moet.... dat moet je KPN vragen
Qua switch: Zou je redelijk dure switches moeten kopen waarbij je de poorten kan toekennen aan Aparte VLAN's. In je stereomeubel geeft de switch een apart VLAN tag mee aan de poort van je settopbox en een aparte voor je data, zodat het over 1 ethernetkabel kan. In de meterkast worden deze VLAN's weer un-tagged door de andere switch en naar de juiste poorten van je Experiabox gestuurd.
Eymey heeft eea heel mooi bewoord, heb er niks aan toe te voegen behalve dan de Experiabox in de woonkamer te plaatsen als het ISRA punt daar gelokaliseerd is.cardwizard schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:08:
[...]
die sx551 heb ik ooit eens gekregen en is dus niet van mezelf geweest
maakt het dan niet uit dat ik die hier aansluit ?
welke switch zou ik anders moeten hebben ? en in hoeverre moet deze dan geconfigureerd worden ?
diegene die zich geroepen voelt om te helpen mag me ook mailen ("mijn gebruikersnaam"@gmail.com)
p.s. die powerline adapters zijn wel erg prijzig als ik dat her en der zo bekijk
Of die SX551 gaat werken durf ik zo niet te zeggen, gewoon proberen straks.
Ging er vanuit dat je die al had icm o.a. ITV van andere ISP. Moet wel zeggen dat ik dus al ITV had destijds van Planet en die SX551 dus heb gehad van hun ter vervanging van de Thomson 546 wat ITV niet ondersteund.
Is het trouwens niet mogelijk om een 2de UTP te trekken als je niet de bestaande zou willen splitsen.
Lijkt me de goedkoopste en simpelse oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 02-05-2009 21:03 ]
Thanx, Yippie
.
Overigens, die SX551 moet het doen. Ik heb er ook eentje via Marktplaats op de kop getikt en die meldde zich zonder problemen aan hiero. iTV werkte ook meteen (op iedere LAN poort). Ik weet niet hoe dat met bellen zou gaan (kan me voorstellen dat hij die SIP gegevens op de een of andere manier te weten meot komen voor jouw aansluiting, maar kan dat KPN dat intelligent pushed via TR-069 aan de hand van je ATM connectie ofzo).
Overigens, die SX551 moet het doen. Ik heb er ook eentje via Marktplaats op de kop getikt en die meldde zich zonder problemen aan hiero. iTV werkte ook meteen (op iedere LAN poort). Ik weet niet hoe dat met bellen zou gaan (kan me voorstellen dat hij die SIP gegevens op de een of andere manier te weten meot komen voor jouw aansluiting, maar kan dat KPN dat intelligent pushed via TR-069 aan de hand van je ATM connectie ofzo).
ik heb een kabel naar de woonkamer getrokken en daar een kastje geplaatst met 2 UTP aansluitingen
1 daarvan doet het maar als ik die kabel nu in dat kastje opsplits naar 2x4 per poort , dat zou dus moeten werken ?
maar dan heb ik dus nog steeds dat die gesplitste kabel naar de decoder gaat en dan naar een switch met daarachter weer de rest van de apparaten , dat gaat dan wel werken ?
optie 2 is inderdaad (nog helemaal niet aan gedacht)
om de experiabox in het av meubel te plaatsen en dan vandaar uit 1 utp naar de decoder 1 utp naar de switch en weer 1 naar het kastje aan de muur die weer naar de meterkast gaat en vandaar uit weer naar 2 pc's
alleen is dan de telefoonkabel vanuit het ISRA punt wel erg lang , denk een dikke 10 meter
1 daarvan doet het maar als ik die kabel nu in dat kastje opsplits naar 2x4 per poort , dat zou dus moeten werken ?
maar dan heb ik dus nog steeds dat die gesplitste kabel naar de decoder gaat en dan naar een switch met daarachter weer de rest van de apparaten , dat gaat dan wel werken ?
optie 2 is inderdaad (nog helemaal niet aan gedacht)
om de experiabox in het av meubel te plaatsen en dan vandaar uit 1 utp naar de decoder 1 utp naar de switch en weer 1 naar het kastje aan de muur die weer naar de meterkast gaat en vandaar uit weer naar 2 pc's
alleen is dan de telefoonkabel vanuit het ISRA punt wel erg lang , denk een dikke 10 meter
[ Voor 31% gewijzigd door Cardwizard op 03-05-2009 00:10 ]
Als je de kabel gaat splitten, dan moet je dat wel aan beide kanten doen natuurlijk, zodat je feitelijk 2 kabels creert uit 1. Dan 1 in poort 3 en naar de STB, en de andere van EB naar switch.
Zover van je ISRA zou ik niet doen, tenminste ga er nu vanuit dat die dus in de electriteitskast zit.
Zover van je ISRA zou ik niet doen, tenminste ga er nu vanuit dat die dus in de electriteitskast zit.
En dat splitsen geeft geen problemen ?
Dat zou een directe oplossing zijn voor een ander "probleem" ik heb namelijk in elke kamer een telefoonaansluiting die kabels kan ik dan ook gebruiken voor netwerk ?
Maar goed inderdaad ik moet ze natuurlijk aan beide kanten splitsen (ergens een schema daarvoor?)
Wat is het nadeel van de eb ver van het isra punt ?
Had het namelijk altijd zo aangesloten hiervoor maar toen had ik het tv gebeuren er nog niet bij
Dat zou een directe oplossing zijn voor een ander "probleem" ik heb namelijk in elke kamer een telefoonaansluiting die kabels kan ik dan ook gebruiken voor netwerk ?
Maar goed inderdaad ik moet ze natuurlijk aan beide kanten splitsen (ergens een schema daarvoor?)
Had het namelijk altijd zo aangesloten hiervoor maar toen had ik het tv gebeuren er nog niet bij
Kan iemand met verstand van zaken dit bevestigen?Monda schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:18:
[...]
Dus eigenlijk komt het er op neer dat als je de reciever op 526p insteld, alles het best tot zn recht komt, omdat er verder geen omzettingen gedaan hoeven te worden (beeld komt ook binnen in 526p). Ik heb trouwens een full HD scherm....
Heb met eredivisieLive wel vaak blokjes bij snel bewegend beeld en daar verandert een andere resolutie niets aan.
NT FAQ-cardwizard schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:42:
Uit de netwerk faq
De EB in je AV-meubel zetten kan op zich, maar is wel bewerkelijk. Zelf heb ik mijn modem ook een eindje bij de ISRA vandaan (ISRA zit hier in de woonkamer op een dusdanig iritante plek dat ik daar geen modem wil zetten). Belangrijk is dat je kabel maximaal 15 meter lang is (ongveer) en UTP. Je zet aan beide kanten een RJ11 plugje op twee draden van dezelfde twist. Als je goede kabel hebt en niet te veel stoor bronnen (hier loopt de kabel in een goot met 2x netwerk en luidsprekerdraad voor achter speakers) dan is dit niet nadelig voor je performance en de snelheid waarop je modem intrained (hier gewoon netjes 16 mbit).
Heeft iemand wel eens twee kreatels aangesloten gehad?
Miin vrouw wil ook in de slaapkamer televisie, dus dacht ik aan digitenne, maar dat is bij ons niet beschikbaar.
Nu vind ik op marktplaats ook een paar van die kreatel tuners, misschien is dat wat?
Miin vrouw wil ook in de slaapkamer televisie, dus dacht ik aan digitenne, maar dat is bij ons niet beschikbaar.
Nu vind ik op marktplaats ook een paar van die kreatel tuners, misschien is dat wat?
[ Voor 12% gewijzigd door Tacoos op 04-05-2009 11:55 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Dat kan gewoon, maar als jullie beide kijken dan kan je niets opnemen.Tacoos schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:53:
Is natuurlijk geheel zonder support van KPN.
neuh hoor, een metertje meer of minder doet er weinig toe, mits de kabel van een goede kwaliteit is.eymey schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:45:
[...]
NT FAQ-
Belangrijk is dat je kabel maximaal 15 meter lang is (ongveer) en UTP.
Ja hoor dat werkt wel, maar zoals al eerder opgemerkt, je kan bij DSL maar max 2 streams tegelijk naar binnen halen, dus als beide apparaten gebruikt worden dan kan er inderdaad niet worden opgenomen.Tacoos schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:53:
De enige reden dat KPN wil dat de EB dicht bij het ISRA zit is omdat men geen support en/of storingen wil op brakke kabels die door mensen zelf worden getrokken, als je bijvoorbeeld normaal op 2 Km van de centrale zit en je hangt er van de ISRA nog eens 20 meter kabel bij aan dan wordt de afstand 2Km + 20 meter, die 20 meter doen het hem dan ook niet meer hoor.cardwizard schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:42:
Goeiemiddag allen,
Sindskort maak ik ook gebruik van iTV van Kpn icm internetplusbellen (had ik al een tijdje).
Ik heb dit topic vanaf deel 2 ongeveer doorgelezen (daar kwam ik binnen via een google actie)
Ik gebruik de SX551 EB, die overigens wel eerst door 2e lijn van nieuwe firmware moest worden voorzien, omdat de versie die er bij mij instond nog niet geschikt was voor iTV. Na deze kleine hobbel en de STB op een andere poort aansluiten(stond nergens in de handleiding trouwens welke poort) was alles vrij snel aan de praat.
Ik heb 2 vragen:
Hier en daar lees ik in het topic dat het mogelijk zou moeten zijn om een 2e tuner aan te sluiten. (ik gebruik nu Digitenne in de slaapkamer, maar op zich zou ik daar ook liever iTV hebben)
Wat is er precies voor nodig om dit te realiseren, ik heb denk ik nog wel ergens een router liggen in de kast, maar las iets over dat de router zelf geen IP adressen moet uitgeven. Ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word (DHCP misschien?) En hoe stel ik een 2de STB in? Als iemand dit uit zou willen leggen, graag, want tot nu toe kom ik hoofdzakelijk posts tegen met de melding dat t wel/niet kan.
Verder heb ik de STB gewoon via scart op een ouderwetse TV aangesloten. Als ik wil overstappen naar een LCD-scherm, kan ik natuurlijk een LCD-tv kopen, maar ik vraag me af of ik niet voldoende heb aan een veel goedkopere LCD/TFT-monitor met HDMI-aansluiting en ingebouwde speakers, aangezien ik geen ingebouwde TV-tuner meer nodig heb? (correct me if i'm wrong) Ik begrijp dat alleen mn teletekst niet meer werkt, maar die gebruik ik eigenlijk toch alleen maar om te kijken wat er op tv komt en dat kan nu in de EPG van iTV.
Sindskort maak ik ook gebruik van iTV van Kpn icm internetplusbellen (had ik al een tijdje).
Ik heb dit topic vanaf deel 2 ongeveer doorgelezen (daar kwam ik binnen via een google actie)
Ik gebruik de SX551 EB, die overigens wel eerst door 2e lijn van nieuwe firmware moest worden voorzien, omdat de versie die er bij mij instond nog niet geschikt was voor iTV. Na deze kleine hobbel en de STB op een andere poort aansluiten(stond nergens in de handleiding trouwens welke poort) was alles vrij snel aan de praat.
Ik heb 2 vragen:
Hier en daar lees ik in het topic dat het mogelijk zou moeten zijn om een 2e tuner aan te sluiten. (ik gebruik nu Digitenne in de slaapkamer, maar op zich zou ik daar ook liever iTV hebben)
Wat is er precies voor nodig om dit te realiseren, ik heb denk ik nog wel ergens een router liggen in de kast, maar las iets over dat de router zelf geen IP adressen moet uitgeven. Ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word (DHCP misschien?) En hoe stel ik een 2de STB in? Als iemand dit uit zou willen leggen, graag, want tot nu toe kom ik hoofdzakelijk posts tegen met de melding dat t wel/niet kan.
Verder heb ik de STB gewoon via scart op een ouderwetse TV aangesloten. Als ik wil overstappen naar een LCD-scherm, kan ik natuurlijk een LCD-tv kopen, maar ik vraag me af of ik niet voldoende heb aan een veel goedkopere LCD/TFT-monitor met HDMI-aansluiting en ingebouwde speakers, aangezien ik geen ingebouwde TV-tuner meer nodig heb? (correct me if i'm wrong) Ik begrijp dat alleen mn teletekst niet meer werkt, maar die gebruik ik eigenlijk toch alleen maar om te kijken wat er op tv komt en dat kan nu in de EPG van iTV.
Technisch is het mogelijk ja, ik weet alleen niet of het ook met een siemens EB mogelijk is vanwege het speciale VLAN waarin de STB geplaatst wordt (en vanuit dat VLAN krijgt de STB een ip adres).ceeram schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:07:toon volledige bericht
Goeiemiddag allen,
Ik heb 2 vragen:
Je hebt dus waarschijnlijk een switch nodig en een extra STB en een netwerk kabel richting extra STB
Let wel, door de beperkte bandbreedte van ADSL kan je dan wel op de 2 STB's tegelijk kijken maar dan kan je op dat moment niet meer opnemen (tenzij je ook kijkt naar wat je opneemt).
Heb je geen nieuwer modem gekregen dan ?ceeram schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:07:
Goeiemiddag allen,
Met de 780WL werkt het wel met 2 STB's kan ik uit ervaring zeggen.
Voordeel van die SX551 is wel dat je DMZ hebt.
Dank voor jullie reacties,
nee ik heb idd geen nieuw modem ontvangen.
Ik ben bekend met de beperkingen qua kijken/opnemen. Maar ik kijk toch niet op allebei tegelijk en opnemen doe ik ook niet veel. Dus dat zal geen problemen opleveren.
Maar Vlan en DMZ zeggen me weinig, ik zal de google encyclopedie er eens op naslaan.
Ik heb me trouwens geregistreerd op forum.kpn.tv maar ik meen me te herinneren dat ik hier ergens heb gelezen dat het forum verplaatst was? Er staan namelijk geen topics/posts in het forum waar ik me nu heb geregistreerd. Moet nog wel wachten op goedkeuring van de beheerder, maar er stond in de melding dat ik tot de goedkeuring niet kon posten. Daar maak ik uit op dat ik de posts/topics al wel zou moeten kunnen lezen.
En wat betreft mijn vraag over scherm, klopt mijn veronderstelling?
nee ik heb idd geen nieuw modem ontvangen.
Ik ben bekend met de beperkingen qua kijken/opnemen. Maar ik kijk toch niet op allebei tegelijk en opnemen doe ik ook niet veel. Dus dat zal geen problemen opleveren.
Maar Vlan en DMZ zeggen me weinig, ik zal de google encyclopedie er eens op naslaan.
Ik heb me trouwens geregistreerd op forum.kpn.tv maar ik meen me te herinneren dat ik hier ergens heb gelezen dat het forum verplaatst was? Er staan namelijk geen topics/posts in het forum waar ik me nu heb geregistreerd. Moet nog wel wachten op goedkeuring van de beheerder, maar er stond in de melding dat ik tot de goedkeuring niet kon posten. Daar maak ik uit op dat ik de posts/topics al wel zou moeten kunnen lezen.
En wat betreft mijn vraag over scherm, klopt mijn veronderstelling?
[ Voor 4% gewijzigd door ceeram op 06-05-2009 22:48 ]
Waarom heb je geen nieuw modem gekregen dan ?
Toen ik ging overstappen ( noodgedwongen lang verhaal ) vorig jaar van Planet naar HetNet had ik ook aangegeven dat ik mijn modem en STB wilde behouden, maar dat was niet mogelijk. Had me behoorlijk gescheeld financieel. Was daarom blij verrast om erachter te komen dan 2 STB's tegelijk geen probleem was.
Je veronderstelling over type tv/scherm is juist en teletext vervalt inderdaad als je niet over SCART kijkt.
Uit nieuwsgierigheid: je hebt wel de 2de generatie STB met zwart front.
Toen ik ging overstappen ( noodgedwongen lang verhaal ) vorig jaar van Planet naar HetNet had ik ook aangegeven dat ik mijn modem en STB wilde behouden, maar dat was niet mogelijk. Had me behoorlijk gescheeld financieel. Was daarom blij verrast om erachter te komen dan 2 STB's tegelijk geen probleem was.
Je veronderstelling over type tv/scherm is juist en teletext vervalt inderdaad als je niet over SCART kijkt.
Uit nieuwsgierigheid: je hebt wel de 2de generatie STB met zwart front.
Ja ik heb wel STB met zwart front. Geen idee waarom ik geen nieuw modem heb ontvangen. Maargoed t werkt dus ik vind t allang prima. Nu nog uitzoeken hoe ik een 2e STB moet aansluiten en activeren.
Heb je al een 2e STB ? Zo niet kijk is op MP. Nog een leuk detail, beide afstandbedieningen werken op beide modellen STB.
Bij dat modem maakt het niet uit welke poort je gebruikt, handigste is een goedkope switch te kopen, die aansluiten op de poort die je nu gebruikt om van EB naar STB1 aan te sluiten, dan beide STB's op die switch aansluiten. Als de afstand tussen STB1 en STB2 groot is moet je het anders oplossen, wellicht met homeplugs. Werking hiervan is verzekerd, omdat sommige homeplugs problemen hebben als het niet in dezelfde stroomgroep zit. Activeren STB2 kan met dezelfde gegevens als waar je STB1 mee hebt geactiveerd.
Bij dat modem maakt het niet uit welke poort je gebruikt, handigste is een goedkope switch te kopen, die aansluiten op de poort die je nu gebruikt om van EB naar STB1 aan te sluiten, dan beide STB's op die switch aansluiten. Als de afstand tussen STB1 en STB2 groot is moet je het anders oplossen, wellicht met homeplugs. Werking hiervan is verzekerd, omdat sommige homeplugs problemen hebben als het niet in dezelfde stroomgroep zit. Activeren STB2 kan met dezelfde gegevens als waar je STB1 mee hebt geactiveerd.
Ok bedankt dit maakt een hoop duidelijk, alhoewel met eerste installatie ik de STB wel op ander poort moest aansluiten dan ik had. Het probleem was daarna nog niet verholpen, maar dat bleek dus aan de firmware versie te liggen. Wellicht nu alles werkt zou ik een willekeurige poort kunnen gebruiken.
En nee ik heb nog geen 2e STB, word idd eentje van MP halen, maar wilde eerst weten of t mogelijk was. Nu is eigenlijk alleen nog de vraag, is elke willekeurige switch te gebruiken of moet ik nog ergens op letten bij aanschaf? En moet ik de switch nog op een bepaalde manier instellen oid voor VLAN, of zorgt de EB daar al voor.
En nee ik heb nog geen 2e STB, word idd eentje van MP halen, maar wilde eerst weten of t mogelijk was. Nu is eigenlijk alleen nog de vraag, is elke willekeurige switch te gebruiken of moet ik nog ergens op letten bij aanschaf? En moet ik de switch nog op een bepaalde manier instellen oid voor VLAN, of zorgt de EB daar al voor.
Ik heb gewoon een simpele switch bij de mediamarkt gehaald en het werkt perfect.ceeram schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:10:
Ok bedankt dit maakt een hoop duidelijk, alhoewel met eerste installatie ik de STB wel op ander poort moest aansluiten dan ik had. Het probleem was daarna nog niet verholpen, maar dat bleek dus aan de firmware versie te liggen. Wellicht nu alles werkt zou ik een willekeurige poort kunnen gebruiken.
Zolang je geen layer2 of 3 gaat kopen van een paar honderd EUR, is het pretty straight forward en te vergelijken met een stekkerdoos, je kan het niet verkeerd aansluiten. Het moet dus een unmanaged model zijn. Ze zijn er al vanaf 10 EUR getuige de geweldige PW van T.net.
Linksys of Asus zou ik persoonlijk nemen ipv een noname dingetje.
Linksys of Asus zou ik persoonlijk nemen ipv een noname dingetje.
Anoniem: 36142
Ik heb denk ik een klein probleempje, ik heb de grijze experiabox 2 pc's aangesloten en interactieve TV nu wil ik draadloos een laptop verbinden maar helaas dat gaat dus niet, het is of interactieve tv ontvangen of na een reset van de expiriabox wlan het is niet en en, de twee andere pc's zijn bekabeld via de experia.
Wil ik dus tv kijken moet ik de wlan verbinding verbreken, exp box uitzetten, de samsung itv uitzetten, dan alles weer aan zetten de samsung een minuut later ivm reseten van de exp box, dan kan de samsung itv weer 5 min lang zoeken en alles installen, heel fijn werken zo
Is hier een oplossing voor..
Wil ik dus tv kijken moet ik de wlan verbinding verbreken, exp box uitzetten, de samsung itv uitzetten, dan alles weer aan zetten de samsung een minuut later ivm reseten van de exp box, dan kan de samsung itv weer 5 min lang zoeken en alles installen, heel fijn werken zo

Samsung ITV?????Anoniem: 36142 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 03:05:
Ik heb denk ik een klein probleempje, ik heb de grijze experiabox 2 pc's aangesloten en interactieve TV nu wil ik draadloos een laptop verbinden maar helaas dat gaat dus niet, het is of interactieve tv ontvangen of na een reset van de expiriabox wlan het is niet en en, de twee andere pc's zijn bekabeld via de experia.
Wil ik dus tv kijken moet ik de wlan verbinding verbreken, exp box uitzetten, de samsung itv uitzetten, dan alles weer aan zetten de samsung een minuut later ivm reseten van de exp box, dan kan de samsung itv weer 5 min lang zoeken en alles installen, heel fijn werken zo![]()
Bedoel je niet een Motorola?
Anoniem: 36142
Ja excuseer het is inderdaad een motorola, mijn hersens verbinding was op het moment van schrijven ook even offline
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36142 op 13-05-2009 03:08 ]
Ik ben ook overstag, nu het volgens de postcodecheck beschikbaar is op mijn adres wil ik mijn IPB+ met los Digitenne abo omzetten naar IPB+/iTV. Nu wil ik natuurlijk mijn bestaande Digitenne smartcards overzetten. Bij de Primafoon vertellen ze dat dit kan, maar ik vind daar op de site niks van terug. Ik vertaal de info hiervan dat ik mijn Digitenne abo moet opzeggen en vervolgens via iTV weer moet activeren. Dit zou betekenen dat ik een paar maanden moet wachten (opzegtermijn is een jaar toch?)Anoniem: 36142 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:06:
Ja excuseer het is inderdaad een motorola, mijn hersens verbinding was op het moment van schrijven ook even offline
Heeft iemand ervaring hiermee?
2,00 m. + begane grond
Een kabel is lelijk door de kamer heen. Veel hebben de modem in de meterkast. Dat is een lastige plaats in mijn ogen. Dan heb je door je hele toko kabels lopen op de muren. Er zijn ook mensen waar een modem op een andere plaats gemonteerd hebben. Ook gewoon gemonteerd door een persoon van een provider. Mijn modem staat in de buurt van de telefoonaansluiting in de woonkamer en heb geen last van lelijke kabels.Anoniem: 252116 schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:42:
Andere suggesties?
Ik heb ook flink wat wifi verbindingen lopen. Een draadloos wifi apparaat op 2.4ghz had last van storingen door het wifi netwerk. Ik heb het apparaat moeten afkoppelen omdat het geen doen was.
De andere wifi apparaten werken naar tevredenheid. Dat komt denk ik dat het computerhardware is, dat toch met elkaar draadloos verbonden is en met elkaar te maken heeft.
Een wifi verbinding maken tussen je Motorola 1960 en je speedtouch kan. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar theoretisch stel ik hier voor hoe het dan zou kunnen gaan.
In ieder geval moet de Motorola zeker op de Ethernet aansluiting op de modem worden aangesloten. Daar is het systeem op gebaseerd. Met een of andere draadloze wifi transmitter
aansluiten op de Motorola met Ethernet plug en een draadloze wifi ontvanger met een Ethernet plug op de speedtouch. Dit gaat je wel geld kosten in de aanschaf van de transmitters, en je moet maar geluk hebben of het systeem stabiel werkt.
Dan kan je beter je modem verplaatsen vanuit de meterkast naar een plaats bij je televisie in de buurt. Misschien is dit nog beter om een hub te gebruiken, en misschien zijn er wifi hubs verkrijgbaar. Die hub kan je dan draadloos aansluiten op je modem en de hub plaats je in de buurt van je televisie waar ook een settopbox staat voor Interactieve televisie. Maar voor al het digitaal geweld zijn altijd speciale verbindingen nodig die allemaal ontwikkeld zijn door technische lui en computer experts dus kan iets anders wel werken maar niet voldoening geven door storingen en verbindingsproblemen. Je kan experimenten maar houdt rekening dat het geld kan kosten en je achteraf nog met een storingsgevoelige wifi te maken hebt.
Ik zou toch echt de voorkeur geven aan het verplaatsen van het modem, je kan gewoon een 4 aderig telefoonsnoertje doortrekken door de kruipruimte, kost nagenoeg niks. Zolang het geen honderen meters is heb je nagenoeg geen kwaliteitsverlies.
2,00 m. + begane grond
Misschien kan mijn commentaar opheldering geven.giant2000 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:56:
[...]
Ik ben ook overstag, nu het volgens de postcodecheck beschikbaar is op mijn adres wil ik mijn IPB+ met los Digitenne abo omzetten naar IPB+/iTV. Nu wil ik natuurlijk mijn bestaande Digitenne smartcards overzetten. Bij de Primafoon vertellen ze dat dit kan, maar ik vind daar op de site niks van terug. Ik vertaal de info hiervan dat ik mijn Digitenne abo moet opzeggen en vervolgens via iTV weer moet activeren. Dit zou betekenen dat ik een paar maanden moet wachten (opzegtermijn is een jaar toch?)
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik bezit ITV en het werk perfect.
Wat is de hardware die ik thuis heb werken.
1. Een EB van Thompson en die word in de volksmond de zwarte experiabox genoemd.
2. De STB Motorola 1960 + hdmi. Op hdmi kan nog geen teletekst! Is nog niet gereedgemaakt door KPN. Dat staat ook in de gids van ITV vermeld. Zolang heb ik even de scart ook aangesloten voor de teletekst.
Mijn abonnementsvorm is IPB en ITV.
Ik heb een maand gratis Digitenne geprobeerd. Prima, en ik moest ITV hebben.
Digitenne terug gestuurd en administratief met KPN geregeld dat het IPB en ITV het pakket is naar wens. In werkelijkheid heb ik gewoon bij mijn abonnement ITV erbij genomen.
Ik wist dat ik beter niet Digitenne op moet abonneren omdat je dan er een jaar aan vast zit. Maar neem eens contact op met KPN. Zet je abonnement om naar ITV. De voorwaarden moet je niet té letterlijk nemen. KPN kan bereid zijn klantvriendelijk je overstap te regelen. Het kost wat telefoon gesprekken en misschien brieven schrijven. Je hoeft niet nodeloos je eind contract uit te zitten als je een andere dienst afneemt bij dezelfde provider! Dat begrijpt KPN ook wel.
Ik heb ook de nodige veranderingen doorgevoerd zonder dat KPN fouten heeft gemaakt in de administratie. Wel is het handig als je genoeg kennis bezit over modems, de werking van internet, en computers omdat het handig is als je met de helpdesk belt. Ik kan me voorstellen dat wat minder technisch aangelegde personen in de knoop komen met dit onderwerp. Daar biedt KPN een wel of niet gratis monteur aan huis voor.
De Thompson speedtouch modems ken ik sinds 2002 toen ik ADSL nam. Die modems doen het naar mijn smaak prima.
Ik weet dat de zilveren Siemens modems niet zo geweldig zijn. KPN heeft ze geloof ik ook niet meer in het pakket. Datzelfde geld ook voor bepaalde STB's. Die geen hdmi uitgang hebben worden ook niet meer gehanteerd.
Al met al worden de producten van KPN volwassen.
Ik ben nu aan het wachten wanneer er eens HD zenders komen voor ITV.
Wordt tijd.
Bedankt IMad. Ik ga dit verhaal ook maar eens proberen bij de KPN.
Over HD zenders op iTV... even wat off-topic... wordt idd tijd, maar ik sta nou niet echt te trappelen voor het huidige aanbod van Animal Planet, Discovery Channel of Eurosport..., dat zijn nou typisch van die zenders waar ik langs zap als er niks op is, niet meteen waar ik de hele avond naar kijk. Wat ik zo hoor gaat het ook helemaal niet zo hard met de reguliere zenders in Europa. Anders dan in Amerika waar alle zenders het fletse NTSC 4:3 hebben vervangen door HD 16:9, zijn wij te verwend geraakt met het huidige opgeschaalde PAL beeld wat op zich prima is: 16:9 maar geen HD.
Over HD zenders op iTV... even wat off-topic... wordt idd tijd, maar ik sta nou niet echt te trappelen voor het huidige aanbod van Animal Planet, Discovery Channel of Eurosport..., dat zijn nou typisch van die zenders waar ik langs zap als er niks op is, niet meteen waar ik de hele avond naar kijk. Wat ik zo hoor gaat het ook helemaal niet zo hard met de reguliere zenders in Europa. Anders dan in Amerika waar alle zenders het fletse NTSC 4:3 hebben vervangen door HD 16:9, zijn wij te verwend geraakt met het huidige opgeschaalde PAL beeld wat op zich prima is: 16:9 maar geen HD.
2,00 m. + begane grond
Als je een 4 aderig kabeltje door de kruipruimte trekt dan kan je net zo goed een echte UTP kabel trekken (kan trouwens ook 4 aderig cat5 UTP zijn hoor) en het modem dan laten hangen waar ie hangt.giant2000 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:18:
Ik zou toch echt de voorkeur geven aan het verplaatsen van het modem, je kan gewoon een 4 aderig telefoonsnoertje doortrekken door de kruipruimte, kost nagenoeg niks. Zolang het geen honderen meters is heb je nagenoeg geen kwaliteitsverlies.
Er zijn hier meen ik ook mensen die het abonnement van digitenne gratis omgezet kregen bij overstap op ITV Hoef je dan niets voor te doen.giant2000 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:44:
Bedankt IMad. Ik ga dit verhaal ook maar eens proberen bij de KPN.
Ik heb contact gehad met de KPN, kan iTV zo aanvragen, zodra dit werkt kan ik Digitenne zonder problemen omzetten naar het iTV abo. Dus nu aangevraagt en maar wachten nu...Loekie schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:17:
[...]
Er zijn hier meen ik ook mensen die het abonnement van digitenne gratis omgezet kregen bij overstap op ITV Hoef je dan niets voor te doen.
2,00 m. + begane grond
Omzetten Digitenne ging bij mij volledig automatisch.
De betaling was stopgezet, bij navraag kwam ik er destijds achter dat het gratis was tot max 3 smartcards icm KPN ITV. Was van plan het stop te zetten, maar vond het toen wel makkelijk om in de zomer buiten voetbal te kijken.
De betaling was stopgezet, bij navraag kwam ik er destijds achter dat het gratis was tot max 3 smartcards icm KPN ITV. Was van plan het stop te zetten, maar vond het toen wel makkelijk om in de zomer buiten voetbal te kijken.
Sinds gisteren heb ik een tweede i-tv ontvanger in huis, deze is een 1960. Mijn originele is een 1760.
Digitenne werkt bij ons niet, dus alleen op deze manier kan ik op meer dan 1 plaats in huis tv kijken.
Zo te zien is de userinterface verder hetzelfde? En even traag? Welke tuner vinden jullie fijner?
Digitenne werkt bij ons niet, dus alleen op deze manier kan ik op meer dan 1 plaats in huis tv kijken.
Zo te zien is de userinterface verder hetzelfde? En even traag? Welke tuner vinden jullie fijner?
Ik ken de 1760 niet (heb zelf een 1960), maar wat ik heb gelezen op div. fora (ook in het buitenland) schijnt de 1960 stabieler te zijn maa rinderdaad (helaas) niet echt sneller.
Maar goed, ik snap nog steeds je vraag niet helemaal
. Tegenwoordig zou je alleen nog de 1960 kunnen krijgen van KPN dus lijkt die mij the way to go, al is het alleen al om het feit dat ie ook HDMI out heeft en de juiste codecs aan boord heeft om ook HD-ready te zijn.
Toch blijf ik het wel tamelijk schandalig vinden dat Noch KPN, Noch Motorola er ook maar enige effort in lijken te steken om de hele user experience van die apparaten wat beter te maken. De traagheid is echt om je aan dood te ergeren, zeker als je 'even' de radio aan wil zetten.
Maar goed, ik snap nog steeds je vraag niet helemaal
Toch blijf ik het wel tamelijk schandalig vinden dat Noch KPN, Noch Motorola er ook maar enige effort in lijken te steken om de hele user experience van die apparaten wat beter te maken. De traagheid is echt om je aan dood te ergeren, zeker als je 'even' de radio aan wil zetten.
Aangezien ik na 1 avondje kijken nog niet veel verschil in gebruikservaring merkte vroeg ik me af of en zo ja welk verschillen er zijn.
Als je op de ene tuner het extra zenderpakket hebt aangevraagt, gaat dit dan ook automatisch op de 2e ontvanger? (Heb iTV besteld dus kan nog niet experimenteren)Tacoos schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:13:
Sinds gisteren heb ik een tweede i-tv ontvanger in huis, deze is een 1960. Mijn originele is een 1760.
2,00 m. + begane grond
yupgiant2000 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:36:
[...]
Als je op de ene tuner het extra zenderpakket hebt aangevraagt, gaat dit dan ook automatisch op de 2e ontvanger? (Heb iTV besteld dus kan nog niet experimenteren)
Mijn moeder heeft dit spul en wil een home cinema setje voor haar verjaardag.
Nu vraag ik me af wat voor digitale muziek uitgang(en) erop zitten?
- HDMI? (of is dit alleen voor beeld)
- Digitaal coaxiaal of optisch?
Thanks!
Thanks!
De Motorola 1960 heeft zowel coaxiaal alsmede optisch als ik me niet vergisPnD schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:40:
Mijn moeder heeft dit spul en wil een home cinema setje voor haar verjaardag.
Thanks!
Anoniem: 199465
Iptv van kpn is een super goed product dat voordurend ontwikkeld wordt. Met pijn in het hart ben ik overgestapt naar ziggo maar dat komt puur omdat kpn de eerste 4 jaar hier geen glas laat neer leggen waardoor hd kwaliteit geen haalbare kaart is.
ook blijft kpn hangen aan de maximale snelheid van 20mb (als deze al gehaald kan worden) in de meeste gevallen is max 3mb download de top omdat iptv al ruim 9mb nodig heeft.
Verder: alsje niks geeft om hoge snelheden en om hd kwaliteit is kpn`s iptv werelds goed, de stb heeft alles wat de cisco van ziggo ook heeft maar de stb van kpn kost wel even ruim 340 euro goedkoper (mag ik even) Mooie zwarte stb (zit er gelikt uit) en goed beeld
(al vind ik de kwaliteit van ziggo nét een tikkie beter)
ook blijft kpn hangen aan de maximale snelheid van 20mb (als deze al gehaald kan worden) in de meeste gevallen is max 3mb download de top omdat iptv al ruim 9mb nodig heeft.
Verder: alsje niks geeft om hoge snelheden en om hd kwaliteit is kpn`s iptv werelds goed, de stb heeft alles wat de cisco van ziggo ook heeft maar de stb van kpn kost wel even ruim 340 euro goedkoper (mag ik even) Mooie zwarte stb (zit er gelikt uit) en goed beeld
Itv is een product wat totaal niet in ontwikkeling is. Het product staat al sinds de introductie 3 jaar geleden stil. De kpn beloofd van alles maar tot op heden komt er niks van terecht.Anoniem: 199465 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:01:
Iptv van kpn is een super goed product dat voordurend ontwikkeld wordt. Met pijn in het hart ben ik overgestapt naar ziggo maar dat komt puur omdat kpn de eerste 4 jaar hier geen glas laat neer leggen waardoor hd kwaliteit geen haalbare kaart is.
Verder: alsje niks geeft om hoge snelheden en om hd kwaliteit is kpn`s iptv werelds goed, de stb heeft alles wat de cisco van ziggo ook heeft maar de stb van kpn kost wel even ruim 340 euro goedkoper (mag ik even) Mooie zwarte stb (zit er gelikt uit) en goed beeld(al vind ik de kwaliteit van ziggo nét een tikkie beter)
De basis functies ontbreken in de software zoals:
Zelfstandig programmeren
Teletekst via de tuner.
Voor de rest reageert de tuner heel erg slecht op de afstandbediening en is traag en stelt de epg niks voor die gaat maar 2 dagen vooruit, en door het ontbreken van de functie zelfstandig programmeren is dit een ernstig gebrek.
De beeldkwaliteit is wel oke maar bij snelle beelden en voetbal is de kwaliteit erg matig. De update naar Mpeg 4 komt ook maar niet van de grond. Wordt al over gesproken sinds de introductie.
Wat ik zal zei de Kpn beloofd van alles maar tot op heden 3 jaar na de introductie is er maar weinig van terecht gekomen. Afgelopen december zou er een grote update zijn die in toen uitgesteld naar Q2 van dit jaar. Maar nu is alweer duidelijk geworden dat vrij programmeren er weer niet inzit. En over de teletekst functie bestaat verwarring of die erin zit.
Ik heb zelf besloten om na 3 jaar dit product de deur uit doen omdat ik er totaal geen vertrouwen meer in heb.
Dus mensen denk er nog eens goed over na voordat je dit product wil gaan afnemen. Want Itv is eigenlijk een Kpn onwaardig product er wordt totaal geen aandacht aan geschonken.
Ook het eigen forum van de Kpn staat vol met klachten en met mensen die hun abonnement weer opzeggen uit onvrede.
HUH? Ik heb het abonnement van 8 mbit plus iTV, waarbij mijn modem ingetrained is op 16 mbit en ik haal constant 10 mbit download van goede service, tenzij ik 2 iTV-streams tegelijk ontvang. Dan is m'n download snelheid gewoon de gespecificeerde 8 mbit.Anoniem: 199465 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:01:
@dreetje:
Ik ben het maar ten dele met je eens. Inderdaad, er lijkt niet veel ontwikkeling in te zitten maar het is ook weer geen totaaaaaal dramatisch product. Zeker niet gezien het feit dat je voor 9 euro per maand al een shitload aan zenders hebt met gewoon een behoorlijk goede beeldkwaliteit en dat je voor 7,50 extra zelfs bijna het gehele scala aan populaire pakketzenders hebt. Dat is hetzelfde bedrag dat de ratten van bv. UPC alleen nog maar voor analoog beeld durven te vragen.
Ik ben het inderdaad wel met je eens dat de STB een regelrechte schande is. Potentieel zou die een reden kunnen zijn om op termijn weer op te zeggen (als ze daar echt helemaal niks aan gaan doen), maar ik heb uit volgens mij best betrouwbare bron vernomen dat er binnenkort een update aan komt die in ieder geval de traagheid moet verhelpen (maar goed, zoals je al zei, dit heeft KPN al diverse keren beloofd).
Echter, het is niet eerlijk om dit product zo af te kraken. Alleen als je inderdaad echt veel en ver vooruit wil opnemen kan ik aanraden om gewoon lekker bij kabelkorreltjes te blijven en een harddisk recorder of mediacenter pc te nemen, of hopen dat je bij een kabelboer zit die je digitaal je eigen tuner laat kiezen, OF sateliet nemen.
Ook als je per se HD beeld wil kan je beter geen iTV over adsl nemen, maar dat is niet de fout van KPN, maar gewoon inherent aan de beperkte bandbreedte van ADSL> Trouwens, ik snap de hele HD hype niet, want zo veel echt interessante zenders zijn er nog niet in HD.
Kortom: iTV is een product met een prima prijs-kwaliteit verhouding, MITS kpn nou echt eens naar de klachten van haar gebruikers gaat luisteren en die STB gewoon op orde brengt:
- Geen opstarttijd meer van 10 minuten
- Gewoon soepele en snelle menubediening
- Mogelijkheid om met de hand timer opnames te programmeren
- Mogelijkheid om OOK bij radio gewoon zonder de TV aan te zetten direct de zenders te kiezen.
- Overstap op mpeg4 zou nice zijn, vanwege de superieure bandbreedte-kwaliteit verhouding.
Ik ben het maar ten dele met je eens. Inderdaad, er lijkt niet veel ontwikkeling in te zitten maar het is ook weer geen totaaaaaal dramatisch product. Zeker niet gezien het feit dat je voor 9 euro per maand al een shitload aan zenders hebt met gewoon een behoorlijk goede beeldkwaliteit en dat je voor 7,50 extra zelfs bijna het gehele scala aan populaire pakketzenders hebt. Dat is hetzelfde bedrag dat de ratten van bv. UPC alleen nog maar voor analoog beeld durven te vragen.
Ik ben het inderdaad wel met je eens dat de STB een regelrechte schande is. Potentieel zou die een reden kunnen zijn om op termijn weer op te zeggen (als ze daar echt helemaal niks aan gaan doen), maar ik heb uit volgens mij best betrouwbare bron vernomen dat er binnenkort een update aan komt die in ieder geval de traagheid moet verhelpen (maar goed, zoals je al zei, dit heeft KPN al diverse keren beloofd).
Echter, het is niet eerlijk om dit product zo af te kraken. Alleen als je inderdaad echt veel en ver vooruit wil opnemen kan ik aanraden om gewoon lekker bij kabelkorreltjes te blijven en een harddisk recorder of mediacenter pc te nemen, of hopen dat je bij een kabelboer zit die je digitaal je eigen tuner laat kiezen, OF sateliet nemen.
Ook als je per se HD beeld wil kan je beter geen iTV over adsl nemen, maar dat is niet de fout van KPN, maar gewoon inherent aan de beperkte bandbreedte van ADSL> Trouwens, ik snap de hele HD hype niet, want zo veel echt interessante zenders zijn er nog niet in HD.
Kortom: iTV is een product met een prima prijs-kwaliteit verhouding, MITS kpn nou echt eens naar de klachten van haar gebruikers gaat luisteren en die STB gewoon op orde brengt:
- Geen opstarttijd meer van 10 minuten
- Gewoon soepele en snelle menubediening
- Mogelijkheid om met de hand timer opnames te programmeren
- Mogelijkheid om OOK bij radio gewoon zonder de TV aan te zetten direct de zenders te kiezen.
- Overstap op mpeg4 zou nice zijn, vanwege de superieure bandbreedte-kwaliteit verhouding.
Ik vind het niet een totaal dramatisch product. Ik ben zelfs van mening dat iptv de toekomst heeft. Daarom ben ik er ook 3 jaar geleden aan begonnen met de verwachting dat het product zich positief zou ontwikkelen.
Maar nu ik 3 jaar verder ben heb ik besloten om het op te gaan zeggen omdat ik nog steeds niet de vooruitgang zie die ik graag zou willen zien. En dat is dan vooral op de ontwikkeling van de software van de tuner zodat die beter te bedienen is en dat de basis functies erin komen.
Want als je nu bijvoorbeeld een paar dagen weggaat kan je niks opnemen omdat de gids niet verder gaat. En dat is toch echt niet meer van deze tijd.
In de basis is dit een geweldig product met heel veel mogelijkheden alleen jammer genoeg Kpn benut ze niet. Zeker niet als je kijkt hoe ver Belgacom al is in Belgie.
HDTV is voor mij ook geen belangrijk punt, het is leuk maar ik mis het ook niet.
De prijs is zeker goed maar is eigenlijk ook niet te vergelijken met de prijs van de kabel omdat je wel een adsl abonnement nodig hebt.
Maar nu ik 3 jaar verder ben heb ik besloten om het op te gaan zeggen omdat ik nog steeds niet de vooruitgang zie die ik graag zou willen zien. En dat is dan vooral op de ontwikkeling van de software van de tuner zodat die beter te bedienen is en dat de basis functies erin komen.
Want als je nu bijvoorbeeld een paar dagen weggaat kan je niks opnemen omdat de gids niet verder gaat. En dat is toch echt niet meer van deze tijd.
In de basis is dit een geweldig product met heel veel mogelijkheden alleen jammer genoeg Kpn benut ze niet. Zeker niet als je kijkt hoe ver Belgacom al is in Belgie.
HDTV is voor mij ook geen belangrijk punt, het is leuk maar ik mis het ook niet.
De prijs is zeker goed maar is eigenlijk ook niet te vergelijken met de prijs van de kabel omdat je wel een adsl abonnement nodig hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Dreetje_ op 21-05-2009 23:16 ]
Tja, en bij de kabel heb je een RTV abo nodig. Dat maakt dus niet zoveel uit.Dreetje_ schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:14:
Inderdaad je kan de producten niet 1 op 1 vergelijken. Ja kan alleen de pakketten met elkaar vergelijken in prijs.musicfreak schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:39:
[...]
Tja, en bij de kabel heb je een RTV abo nodig. Dat maakt dus niet zoveel uit.
Kan iemand dat bevestigen, mijn moeder heeft eenn kastje, wit, met een zwart frontje.Dlanor74 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:47:
[...]
De Motorola 1960 heeft zowel coaxiaal alsmede optisch als ik me niet vergis
De motorola 1960 heeft dat inderdaad beide en ook digitaal geluid via de HDMI. Ik heb hem aangesloten via de HDMI op mijn surround set.PnD schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:20:
[...]
Kan iemand dat bevestigen, mijn moeder heeft eenn kastje, wit, met een zwart frontje.
Ok, dus het witte/zilvere kastje met de zwarte voorkant is een motorola 1960?