KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 232.455 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Topicstarter
Wat is Interactieve TV van KPN?
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. Het biedt je een compleet tv-pakket met een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en andere informatiediensten. Je kijkt tv met haarscherp beeld en perfect geluid en het is eenvoudig in gebruik.

Met Interactieve TV ben je helemaal klaar voor het nieuwe tv-kijken. Bepaal zelf wat je op welk moment wilt bekijken met Programma Gemist, FilmDirect of Planet on Demand. Bovendien kun je programma’s opnemen, pauzeren en zelfs terugspoelen.

Voor Interactieve TV heb je geen kabel aansluiting nodig omdat de verbinding via het KPN ADSL2 netwerk gaat. Dit houdt in dat je een KPN internet provider (op dit moment nog enkel beschikbaar bij Planet en Direct ADSL, vanaf november bij Het Net) moet hebben en dat een ADSL2 verbinding mogelijk is om gebruik te kunnen maken van Interactieve TV
Wat kost het?
Er zijn op dit moment twee verschillende pakketen. Het basispakket kost € 9,95 per maand, wil je het uitgebreide pakket, dan kost dit je € 9,95 extra (op dit moment tot eind december € 7,50). Hiernaast kan je ook nog het Tele2 voetbalpakket (€ 9,95) of het Premium 2 pakket (€ 9,95) aanschaffen.

Eenmalige kosten zijn de aansluitkosten (€ 14,95) en de tuner (€ 149,95 (op dit moment € 99,95)).

Hiernaast heb je natuurlijk ook nog de standaard kosten van je ADSL abonnement.
Waar kan ik het bestellen?
Je kan je bestelling op de volgende manier doen:
  • Bij de Primafoon
  • http://www.kpn.tv
  • Tel: 0900-0244
  • Vorige Delen?
    KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV)
    Credits
    VFRRijder

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 25-09-2007 16:40 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
    • Registratie: April 2000
    • Laatst online: 20-06 07:34
    Ik stel m'n vraag hier ook nog maar even een keer, vorige topic was al dicht voordat er reactie op gegeven kon worden zo ongeveer:

Als ik het goed begrepen heb is het (nog niet) mogelijk om KPN interactieve TV te bestellen als je geen KPN (affiliated) ADSL afneemt, erg jammer omdat ik hier over een 24/24MB glasvezel verbinding beschik en graag 10e/maand betaal voor scherp tv signaal. Mijn vraag is dan ook of het bekend is wanneer dit wel uitgerold gaat worden.

Daarnaast of er vergelijkbare alternatieven zijn van andere partijen die ook iptv aanbieden met +/- dezelfde zenders, welke ik wel zou kunnen afnemen.

Ik zit namelijk bij xmsnet in Soest en die doen niet aan iptv en zullen daar ook nog wel een hele tijd niet aan gaan doen (er wordt momenteel ergens misschien een beetje mogelijkerwijs gesproken over het nadenken om het wel te gaan aanbieden.......)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    • Registratie: Juli 2007
    • Laatst online: 06:57
    flipjevandejam schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:47:
    Ik stel m'n vraag hier ook nog maar even een keer, vorige topic was al dicht voordat er reactie op gegeven kon worden zo ongeveer:

Als ik het goed begrepen heb is het (nog niet) mogelijk om KPN interactieve TV te bestellen als je geen KPN (affiliated) ADSL afneemt, erg jammer omdat ik hier over een 24/24MB glasvezel verbinding beschik en graag 10e/maand betaal voor scherp tv signaal. Mijn vraag is dan ook of het bekend is wanneer dit wel uitgerold gaat worden.

Daarnaast of er vergelijkbare alternatieven zijn van andere partijen die ook iptv aanbieden met +/- dezelfde zenders, welke ik wel zou kunnen afnemen.

Ik zit namelijk bij xmsnet in Soest en die doen niet aan iptv en zullen daar ook nog wel een hele tijd niet aan gaan doen (er wordt momenteel ergens misschien een beetje mogelijkerwijs gesproken over het nadenken om het wel te gaan aanbieden.......)
    Denk dat je toch altijd vast blijft zitten aan de provider die je hebt. Zo ook Tele2 met IPTV, die kan je niet ontvangen als je geen Tele2 lijn hebt.

Overigens had ik dus donderdag voor de verandering telefonisch m'n bestelling doorgegeven. Nog geen reactie op gehad (is ook nog geen week, dus nog niet erg), maar sinds vandaag kan ik ook bij m'n Planet instellingen (beheer via de site) I-TV kiezen, dus lijkt er op dat ze bij Planet nu ook doorhebben dat ik het wel degelijk zou moeten kunnen ontvangen.

Edit: Ik ga even proberen om een beetje een OP te maken.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Pinin
    • Registratie: Januari 2004
    • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

VFRRijder schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:55:
    [...]

Edit: Ik ga even proberen om een beetje een OP te maken.
    Vraag dan ook een nieuwe titel aan, KPN mine is geen bestaande naam meer en niet zo duidelijk als je nu pas gaat zoeken op got.

[ Voor 13% gewijzigd door Pinin op 24-09-2007 19:20 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Topicstarter
    Topic title en openingspost zijn aangepast.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 25-09-2007 15:51 ]

Anoniem: 3065

Het is ongeloofelijk maar m'n vriendin belde zojuist dat er een brief van Planet was binnengekomen met daarop de confirmatie van de bestelling en (uiteraard) wat 't allemaal gaat kosten ... nog even en het gaat nog lukken ook met de aanvraag :+

• VFRRijder
    Anoniem: 3065 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:09:
    Het is ongeloofelijk maar m'n vriendin belde zojuist dat er een brief van Planet was binnengekomen met daarop de confirmatie van de bestelling en (uiteraard) wat 't allemaal gaat kosten ... nog even en het gaat nog lukken ook met de aanvraag :+
    Gefeliciteerd :), ik heb nog niets, maar heb goede hoop dat het wat gaat worden. Kan het nu ook via "mijn gegevens" bij Planet kiezen....maar ik ga nu gewoon even wachten, lukt het niet, dan probeer ik het over enkele maanden nog wel een keer.

• p.m.
    • Registratie: April 2007
    • Laatst online: 10-06 15:31
    Anoniem: 3065 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:09:
    ah, die brief heb ik ook ontvangen. Overigens kloppen de bedragen niet helemaal, ipv 100e staat er 150 op voor die hdrecorder, en ipv 15e staat er 30e op als aansluitkosten. Terwijl er toch 100e en 15e op de website staat. Nou ja, eerst dat spul hier hebben en kijken wat ze daadwerkelijk afschrijven, dat geld komt later wel.

• har0
    • Registratie: December 2006
    • Laatst online: 10-02-2022
    En weer een late kleine update ..

Gisteren een nieuwe Tuner voor I-TV gehad ivm de vastlopers om de c.a. 4 dagen, en deze reageert vlotter op zappen en minder artifacts voor beeld opbouw .. dus hopen dat het aan de tuner lag :)
    Overigens kloppen de bedragen niet helemaal
    Had ik ook, er gaat een standaard brief weg, zonder de verwerking van eventuele aanbiedingen / kortingen, dus hou dat in de gaten :) (doe ik ook)

Verder ook de 1e film "gehuurd" via Film Direct, en geeb commentaar. echt net of je een dvd op hebt staan (TMNT voor de kids btw)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    • Registratie: September 2006
    • Laatst online: 13:27
    har0 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:15:
    En weer een late kleine update ..

Gisteren een nieuwe Tuner voor I-TV gehad ivm de vastlopers om de c.a. 4 dagen, en deze reageert vlotter op zappen en minder artifacts voor beeld opbouw .. dus hopen dat het aan de tuner lag :)
    Hey daar heb ik ook last van, tijd om eens te gaan klagen hoor ik al.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• mackie
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 30-01 16:10
    har0 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:15:
    Verder ook de 1e film "gehuurd" via Film Direct, en geeb commentaar. echt net of je een dvd op hebt staan (TMNT voor de kids btw)
    Wat ik mij afvroeg, hoe zit het met het geluid bij de films? Krijg je surround sound o.i.d. door naar je versterker via de digitale uitgang? Dit heb je natuurlijk wel als je even bij de videotheek een DVD-tje haalt O-).

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    mackie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:05:
    [...]

Wat ik mij afvroeg, hoe zit het met het geluid bij de films? Krijg je surround sound o.i.d. door naar je versterker via de digitale uitgang? Dit heb je natuurlijk wel als je even bij de videotheek een DVD-tje haalt O-).
    Volgens mij is het (mits zo aangesloten) altijd surround via dolby pro logic, dus niet echt uniek per kanaal. Mijn reciever blijft aangeven dat het een twee kanaals bron is maar het klinkt wel reddelijk surround. Dat heb je wel eens bij tv uitzendingen ook. Maar misschien doet alleen de versterker het wel aardig ermee ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234965

Afgelopen woensdag Interactieve KPN TV besteld.
    Via de service desk als aanvulling op mijn bestaande ipb pakket.

Moet er eigenlijk nog wat extra's in de telefooncentrale gebeuren?

Zijn er recente ervaring hoelang het duurt voordat de ontvanger wordt opgeleverd?

gr. ronie.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 20-06 22:27
    wat is eigenlijk de kwaliteit van de uitzendingen dan? Moet ik dat met digitenne vergelijken of met digitale kabel of digitale satelliet?
    Heeft er verder iemand een idee wanneer dit ook beschikbaar wordt voor niet Kpn abonnees? Wordt dit uberhaupt wel beschikbaar voor niet kpn abonnees?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Kan ook weer een vooruitgang melden : m'n lijn is geupgrade naar 12MBit. Internet en telefonie klapte eruit vanmiddag, dus ik gelijk daarna kijken en waarempel :
    Maximum line rate: 12301 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
    Maar verder nog steeds niks binnen wbt ontvanger en/of brief.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• p.m.
    Hier ook, ook vandaag ergens:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.300

Brief heb ik wel ontvangen, pakket zal wel volgen dan. Ben benieuwd... begint iig ergens op te lijken nu :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Het lijkt erop dat het jullie nu echt gaat lukken....ik blijf helaas nog steeds met niets.....ik verheug me al op jullie ervaringen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    Mouki_9 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:04:
    wat is eigenlijk de kwaliteit van de uitzendingen dan? Moet ik dat met digitenne vergelijken of met digitale kabel of digitale satelliet?
    Heeft er verder iemand een idee wanneer dit ook beschikbaar wordt voor niet Kpn abonnees? Wordt dit uberhaupt wel beschikbaar voor niet kpn abonnees?
    Zeker beter dan Digitenne en volgens mij vergelijkbaar met digitale kabel op zijn best. Digitale satelliet hevb ik geen enkele ervaring mee.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Fugie|IA
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

Ik heb gister ook interactieve tv + kpn adsl lite besteld via adslwinkel. Interactieve tv had toch de voorkeur boven het signaal van digitenne. Maar ik heb nog 2 vraagjes:
    In hoeverre merk je belasting van je internet op je tv signaal ?
    Wat is de gemiddelde levertijd ?

Being Crazy Ownz

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Na veel te hebben gelezen moet je geen verschil zien in belasting aangezien er gewoon een reservering is voor het tv signaal en je gewone i-net signaal. Het is ook niet zo dat ik (bijvoorbeeld) op 12Mbit kan surfen, dat is nog steeds afgekapt op 3Mbit en er dus nog 9 Mbit over is voor bellen als tv.

Levertijd na acceptatie van de provider zou binnen 4 weken moeten zijn. 19 september heb ik de brief gekregen en zit nu nog te wachten op 2e brief en decoder.
    Fugie|IA schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:20:
    Ik heb gister ook interactieve tv + kpn adsl lite besteld via adslwinkel. Interactieve tv had toch de voorkeur boven het signaal van digitenne. Maar ik heb nog 2 vraagjes:
    In hoeverre merk je belasting van je internet op je tv signaal ?
    Wat is de gemiddelde levertijd ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Even een update van mijn kant.

Kom thuis, ligt een brief van Planet op de mat....ikke blij. Brief openmaken en wat staat er???

"Tijdens de behandeling van uw aanvraag is gebleken dat het wegens technische redenen op dit moment niet mogelijk is om I-TV op uw adres aan te sluiten".

Dus het gaat voor mij niet lukken helaas.....maar...toch een positief punt om te zien dat de order eindelijk is doorgekomen :(.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

VFRRijder schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:34:
    Even een update van mijn kant.

Kom thuis, ligt een brief van Planet op de mat....ikke blij. Brief openmaken en wat staat er???

"Tijdens de behandeling van uw aanvraag is gebleken dat het wegens technische redenen op dit moment niet mogelijk is om I-TV op uw adres aan te sluiten".

Dus het gaat voor mij niet lukken helaas.....maar...toch een positief punt om te zien dat de order eindelijk is doorgekomen :(.
    Da's in ieder geval iets .. normaal werd je aanvraag zonder mededeling in de prullenbak geworpen.

Maar de postcode check op kpn.tv gaf toch aan dat het wel kon? En vraag eens na wat die technische redenen zijn dan, want dat is wel erg makkelijk gezegd.

Ik heb ook lopen zeuren en zeuren totdat het 'ineens' wel mogelijk was.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Toevoeging aan OP :

Heb je een telefonie- of internetabonnement bij een andere aanbieder? Dan kun je helaas tijdelijk geen Interactieve TV bestellen. KPN doet er alles aan om dit zo snel mogelijk te maken.

I-TV is wel beschikbaar in combinatie met de volgende abbonnementen :

KPN
    Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.tv/upload/bc7dbaa0-577e-4d20-8463-e406a6403f9d_beschikbaar.gif

Planet
    Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.tv/upload/0829e1dc-3ff5-4336-a6cf-69edaec44db3_beschikbaar2.gif

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 3065 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:28:
    Da's in ieder geval iets .. normaal werd je aanvraag zonder mededeling in de prullenbak geworpen.

Maar de postcode check op kpn.tv gaf toch aan dat het wel kon? En vraag eens na wat die technische redenen zijn dan, want dat is wel erg makkelijk gezegd.

Ik heb ook lopen zeuren en zeuren totdat het 'ineens' wel mogelijk was.
    Hahaha, het moet niet gekker worden. Ik net gebeld om te vragen wat de reden was, het blijkt dat nu toch opeens al mijn 3 orders in het systeem staan 8)7 :?. Iedere keer dat ik belde vertelden ze dat er geen order stond en dat ik het maar opnieuw moest aanvragen.

Wat me nu verteld is, is dat ik 1 maand of langer moet wachten en het dan wel kan aanvragen omdat dan m'n andere orders uit het systeem zouden zijn :? :?.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Vreemd, kunnen ze dan niet in ieder geval 1 order doorzetten en de rest annuleren??? 8)7 8)7
    Blijven bellen en zeuren heeft bij ons geholpen .. dus klim maar weer in de telefoon en dien ook per mail een klacht in bij de KPN en leg de hele gang van zaken uit, heeft hier geholpen in ieder geval.

En dan weer een update van mijn kant : het I-TV pakket is binnen! _/-\o_ _/-\o_

Gelijk natuurlijk aangesloten en jawel ... "Code 12: Geen verbinding met netwerk"
    Hmm, kabels gecheckt, alleen de ontvanger op de EB, EB uit/aan, ontvanger uit/aan .. geen resultaat dus maar weer eens bellen (ja ja a 10ct/min) : alles stond goed, 2e lijns geprobeerd maar die schijnen het druk te hebben of ik 't dus later nogmaals wilde proberen.

Moest toch eerst even eten en wat anders doen, dus wordt vanavond nog vervolgd.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 3065 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:25:
    En dan weer een update van mijn kant : het I-TV pakket is binnen! _/-\o_ _/-\o_
    Netjes.....ik ben benieuwd naar de ervaring van de beeldkwaliteit etc. Was het trouwens niet dat je dat ding op port 4 moest aansluiten ofzo, heb daar wel eens iets over gelezen.

Oh ja, je info voor de openingpost moet je denk ik even PM-en naar de starter.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• har0
    DaffyD:

Probeerde tuner eens op poor 4 van de Experia ? heb namelijk het zelfde gehad :(

Update: Ik heb vanmorgen een ST780 gehad van een hele fijne KPN monteur na 2 tuners en 14 resets, waarschijnlijk probleem met de siemens en te dicht :( bij de centrale

Acties:
    • 0 Henk 'm!

har0 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:05:
    DaffyD:

Probeerde tuner eens op poor 4 van de Experia ? heb namelijk het zelfde gehad :(

Update: Ik heb vanmorgen een ST780 gehad van een hele fijne KPN monteur na 2 tuners en 14 resets, waarschijnlijk probleem met de siemens en te dicht :( bij de centrale
    Alle suggesties had ik al geprobeerd behalve harde reset. Maar goed, met het IPB ook in het hoofd heb ik maar nogmaals even gebeld en ben netjes geholpen. Moest alleen m'n WLAN even uitzetten (gebruik ik nog niet). Oh ja .. m'n ontvanger zit gewoon in ethernetpoort 1.

In ieder geval : bijna alles werkt ... bijna ja, want ik heb geen teletekst? Kwaliteit is verder prima, zonder horten of stoten of pixels in het scherm .. maar da's na ongeveer 15 minuten spelen.

Over een paar dagen zal ik nog even melden wat mijn ervaringen zijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• To_Tall
    • Registratie: September 2004
    • Laatst online: 20-06 18:10
    har0 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:05:
    DaffyD:

Te dicht bij de centrale.. das een nieuw :+
    Normaal zit je al gouw te ver weg bij de centrale

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• har0
    Te dicht bij is in mijn geval 423 Meter en dat alleen door de lus in de kabel, lucht afstand is 273 meter :)

Maar in december gaan we naar 1.1 Km (verhuizing binnen gemeente).. misschien scheelt dat :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Teon
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

Weet iemand of het mogelijk is om gebruik te maken van een HTPC in combinatie met Interactieve PC?

BANG! Dat is hem!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• p.m.
    Ik heb m'n pakket inmiddels ook binnen. Was een weekendje weg, dus vandaag opgehaald en aangesloten. M'n 1 maand oude ST780 kon ik vervangen door een Siemens-box, en na een harde reset pakte de stb het signaal op. Menu enzo werkt allemaal vrij intiutief. En ook hier geen teletekst trouwens... maar de mogelijkheden/opties enzo zijn wel mooi.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Moet je teletekst niet via je TV doen? Had ooit iets gelezen dat dat wel werkt. Bij Digitenne heb ik dat ook, de teletekst via de TV is een stuk sneller en beter (lang leve Philips teletekst) dan de teletekst van de Topfield decoder. Wordt als het goed is via de SCART via vbi-insert (als ik het goed heb) doorgegeven.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Volgens het boekje moet je inderdaad de afstandsbediening (vanaf nu AB geheten ..) omzetten naar "TV" en dan op de AB het teletekst-knopje indrukken ... resultaat : zwart beeld.

Schakel ik de AB niet over naar "TV" dan heeft het teletekst-knopje geen functie (en dus ook geen resultaat).

Verder ben ikzelf zeer tevreden met I-TV, kwaliteit is goed en 'zapsnelheid' niet veel anders dan ik gewend was. Waar ikzelf zeer over te spreken ben is de mogelijkheid tot het instellen van profielen, live pauzeren en uiteraard de programma gids. Radio luister ik niet zoveel, wel getest en kwaliteit is prima.

Internetten, bellen en TV kijken tegelijkertijd geeft totaal geen problemen alles blijft lekker vlot en vloeiend doorgaan. De ontvanger is bij mij 1 maal vastgeslagen (hij draaide nog wel maar reageerde niet meer op de AB, waarschijnlijk omdat ik iets te vlot op de knopjes zat te drukken)

2 puntjes van 'kritiek' die ik heb of graag zou zien zijn :
    - Teletekst werkt niet
    - Profielen beveiligen met pin is niet mogelijk

Dus ondanks de maandenlange sleur van aanvragen, wachten, aanvragen, klagen, e-mailen, aanvragen en uiteindelijk het pakket ontvangen een prima product.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• p.m.
    ik heb hetzelfde.... als ik overschakel naar TV en dan teletekst gebruik (ongeacht welke afstandsbediening ik gebruik) blijft het beeld zwart. Naja, voor de rest werkt het erg mooi en de kwaliteit is prima. Ik gebruikte hiervoor analoge kabel (op een 82cm philips lcd) en het verschil zie je wel erg goed.
    M'n vrouw snapte het meeste ook direkt, dus dat scheelt ook weer.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

[b][message=28872378,noline]2 puntjes van 'kritiek' die ik heb of graag zou zien zijn :
    - Teletekst werkt niet
    Lees eerst eens de 'Installatiehandleiding'....

Blz 50 t/m 68

Je moet eerst je AB instellen op jou TV (Merk/Type).

Succes.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:02:
    [...]

Lees eerst eens de 'Installatiehandleiding'....

Blz 50 t/m 68

Je moet eerst je AB instellen op jou TV (Merk/Type).

Succes.
    Da's ongeveer de eerste stap die ik heb gevolgd, alle functies werken naar behoren, ook de functie toets voor het opvragen van teletekst.

Echter wanneer dat gebeurt zie ik een zwart beeld met links boven "100" en onderin het beelscherm in het rood een -, in het groen een +, in het geel "110" en in het blauw "200" ... da's dus het 'standaard' beeld als er geen teletekst signaal binnenkomt.

De AB doet het dus goed, er is gewoon geen teletekst signaal. Enige wat ik kan verzinnen is dat m'n ontvanger op AV2 zit aangesloten, zal 't zo eens omdraaien en nog eens checken.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

En warempel ... ontvanger op AV1 aangesloten en we hebben teletekst!!

Weer iets voor de OP : sluit de ontvanger aan op AV1 voor volledige functionaliteit.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 3065 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:39:
    En warempel ... ontvanger op AV1 aangesloten en we hebben teletekst!!

Weer iets voor de OP : sluit de ontvanger aan op AV1 voor volledige functionaliteit.
    Kijk eens aan :). Maar na een weekje ben je dus wel tevreden over het pakket. Waarmee vergelijk jij de kwaliteit? Kabel, digitale kabel of Digitenne?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

VFRRijder schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:51:
    [...]

Kijk eens aan :). Maar na een weekje ben je dus wel tevreden over het pakket. Waarmee vergelijk jij de kwaliteit? Kabel, digitale kabel of Digitenne?
    Ik vergelijk 't met analoge kabel (Delta Zeeland) op een breedbeeld Samsung TV (geen LCD of plasma). Ik moet wel zeggen dat ik niet zo'n audio/tv freak ben die over elk klein dingetje valt, zolang op het beeld te zien is wat er wordt bedoeld zonder al te veel gekkigheid vindt ik het best :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90498

Weet iemand toevallig van welk merk de decoders van KPN zijn?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 90498 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:26:
    Volgens mij Siemens (onder label van Krytel of iets dergelijks).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie
    • Registratie: Juli 2001
    • Laatst online: 19-06 18:43
    Anoniem: 90498 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:26:
    Kreatel, tegenwoordig Motorola, type: 1760

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90498

Loekie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:28:
    [...]

Kreatel, tegenwoordig Motorola, type: 1760
    Ah, bedankt voor de info. Hier in België werkt Belgacom net als KPN samen met Nokia Siemens Networks, maar Noka Siemens en Belgacom gebruiken hier wel Tilgin-decoders. In november komt er echter een HDTV-decoder hier, en de geruchten gaan dat men ook van merk gaat veranderen. Aangezien KPN en Nokia Siemens in Nederland Motorola gebruiken, is de kans dus niet klein dat dat ook hier het geval zal zijn... Daarom dat ik even wilde informeren welk merk jullie hebben. :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• funrider
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 18-06 22:40
    Lijkt me zelf nog wel eens interessant om op een overzicht te zien wat de exacte bitrate is van iedere zender bij kabel providers, KPN Interactieve TV, Digitenne en Canal Digitaal. Linowsat geeft dat o.a. voor satteliet mooi weer. Of kijk hier voor een overzicht.

Als ik de verhalen zo hoor zit ik met digitale kabel naar de hoogste bitrate te kijken. Al zal compressie ook meespelen.
    Anoniem: 3065 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:22:
    [...]

Ik vergelijk 't met analoge kabel (Delta Zeeland) op een breedbeeld Samsung TV (geen LCD of plasma). Ik moet wel zeggen dat ik niet zo'n audio/tv freak ben die over elk klein dingetje valt, zolang op het beeld te zien is wat er wordt bedoeld zonder al te veel gekkigheid vindt ik het best :)

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 11-10-2007 12:34 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• NikNeem
    • Laatst online: 20-01-2024
    Monteur van KPN is net weg.
    Had na het resetten van mijn experia box naar factory default van het weekend de tuner wel aan de praat maar als ik dan weer voorzichtig wat in de siemens experia box wilde wijzigen WPA, wachtwoord vertikte de kreatel tuner het met fout 12 of -300 geen verbinding met xDSL.
    Heel wat heen en weer zitten bellen met de helpdesk, vanmiddag is er een nieuwe tuner geplaatst.
    Ik heb expres wat snipperuren opgenomen omdat ik er bij wilde zijn want anders was ik bang dat hij na het resetten van de experia gewoon beeld zou krijgen en de bon zou laten aftekenen ;)

Toen ik thuis kwam was hij 10 minuten bezig en had na het resetten beeld, heb toen stap voor stap wat settings in de experia box veranderd, de siemens gereset en vervolgens weigerde de kreatel tuner (gelukkig ;) )
    Heb nu een nieuwe tuner en deze lijkt het te doen maar ik vertrouw het voorlopig nog niet.
    Had 2 x een -5 fout die na harde herstart verdween, zappen lijkt iets trager en ik heb vaag het idee dat ik de kwaliteit van het beeld een ietsje minder vind dan met de vorige tuner (zag eerder in dit topic ook iets hier over).
    Afijn ik ben al lang blij dat hij het doet en kijk het voorlopig ff aan, digitenne had ik vorige maand opgezegd vanwege de kwaliteit (ook met buiten antennes bezig geweest) en ben nu een beetje moe van al dat gerommel, gaat toch een hoop tijd in zitten :O .
    Ik zal dit topic met interesse blijven volgen want er staat toch een hoop nuttige info in!

Mike

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Afgelopen nacht is mijn
    upload naar 12300 kbps en linemode naar G.992.5 (ADSL2+) aangepast.
    Ben benieuwd hoe snel nu het installatiepakket wordt opgestuurd.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• p.m.
    paar dagen later...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 234965 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:51:
    Afgelopen nacht is mijn
    upload naar 12300 kbps en linemode naar G.992.5 (ADSL2+) aangepast.
    Ben benieuwd hoe snel nu het installatiepakket wordt opgestuurd.
    You lucky ones! :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ability
    • Registratie: Oktober 2007
    • Laatst online: 15-11-2011
    Ik heb nu die experiabox met die kreatel tuner een paar dagen in huis. Het werkte op zich prima,

totdat ik besloot om de wifi uit te zetten, daar ik het niet nodig had en het me persoonlijk ook niet zo gezond lijkt.
    Vanaf dat moment heb ik foutmelding 300, netwerkfout en daarna foutcode 11 in de tuner.
    Na wat gebeld te hebben en een reset werkt alles weer, echter staat de wifi nu weer aan.... :(

Dus ik dacht laat ik het nog eens proberen, door alleen de zendsterkte te verlagen....
    Dit gaf hetzelfde resultaat en moest ik weer resetten.

De helpdesk had een goede oplossing, niks veranderen in de eb!

Het lijkt erop zodra ik instellingen wijzig mijn tuner geen zin meer heeft!
    Heeft er iemand gewoon tv met de wifi uit????
    Ik ga straks ook nog even wat poorten forwarden, mischien dat ie dan ook klapt....

MAW Dit is niet wat ik verwchte en ben inmiddels na 20 resetten laaiend :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    ability schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:13:
    NikNeem had volgens mij hetzelfde probleem....misschien toch de tuner die niet helemaal lekker is.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Vandaag het pakket ontvangen. Het werkte allemaal binnen een half uurtje, wel jammer dat ik de experiabox een harde reset moest geven, hierdoor al mijn instellingen kwijt.

Wireless netwerk aan/uit TV blijft het gewoon doen.
    Nadeel is wel dat als de Kreatel even uit is geweest het een behoorlijke tijd duurt voordat de TV weer werkt.

Mooi beeld!

Groet,

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Spurlie
    • Registratie: Januari 2007
    • Laatst online: 02-06 16:19
    Beetje jammer dat interactieve tv van kpn alleen icm een kpn of planet internet abonnement gaat. Ik ben al jaren tevreden klant bij orange/wanadoo en kan/wil hier dan ook niet 123 vanaf. Toch wel jammer want is een aantrekkelijk aanbod van kpn...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• NikNeem
    Ik had dus precies hetzelfde (paar berichten terug), vanuit zijn fabrieksinstellingen werkt alles prima, ga je aan de slag met WPA / WEP, port forwarding of kijk je uberhaupt maar in je browser naar je experiabox dan krijg je die 11,12, 300 meldingen.
    Nu met die nieuwe tuner lijkt het beter te gaan maar ik moet het nog zien..
    ability schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:13:
    Ik heb nu die experiabox met die kreatel tuner een paar dagen in huis. Het werkte op zich prima,

totdat ik besloot om de wifi uit te zetten, daar ik het niet nodig had en het me persoonlijk ook niet zo gezond lijkt.
    Vanaf dat moment heb ik foutmelding 300, netwerkfout en daarna foutcode 11 in de tuner.
    Na wat gebeld te hebben en een reset werkt alles weer, echter staat de wifi nu weer aan.... :(

Dus ik dacht laat ik het nog eens proberen, door alleen de zendsterkte te verlagen....
    Dit gaf hetzelfde resultaat en moest ik weer resetten.

De helpdesk had een goede oplossing, niks veranderen in de eb!

Het lijkt erop zodra ik instellingen wijzig mijn tuner geen zin meer heeft!
    Heeft er iemand gewoon tv met de wifi uit????
    Ik ga straks ook nog even wat poorten forwarden, mischien dat ie dan ook klapt....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ability
    Ok, dus ik kan het beste een nieuwe tuner vragen?

Laat anders effe weten als bij jou het probleem zich weer voordoet met de niewe tuner (nikneem).

en nu maar effe bellen...... 8)7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• NikNeem
    Zo lekker ff voetbal kijken.
    Haal ik de tuner uit stand-by krijg ik "Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar"
    Dan maar een harde reset (duurt een paar minuten), dat werkt dan gelukkig wel.

Toch vreemd dat als je hem gewoon uit zijn stand-by haalt hij die kuren vertoont..
    Je kan een nieuwe tuner vragen maar grote kans dat de helpdesk medewerker denkt:
    "Yeah right... nieuwe ontvanger my ass" en die zegt gewoon: "meneer zet u uw ontvanger eens uit en aan..

Monteurs hebben altijd 1 nieuwe ontvanger bij zich maar vinken eerst alle mogelijke oorzaken af en overleggen een aantal keer met het hoofdkantoor voordat ze besluiten een nieuwe tuner neer te zetten.

Ik laat het wel weten mocht er nieuws zijn
    ability schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:27:
    Ok, dus ik kan het beste een nieuwe tuner vragen?

Laat anders effe weten als bij jou het probleem zich weer voordoet met de niewe tuner (nikneem).

en nu maar effe bellen...... 8)7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• p.m.
    ik had hetzelfde gisteren, kreeg wel keurig die informatie wat er op welke zender is (als je zapt), alleen een zwart beeld erbij. Ik heb mn modem even uit en aan gedaan en daarna de ontvanger en t werkte weer allemaal.

Ik heb weinig zin om daarvoor te gaan bellen... denk dat digitale tv zoals KPN het aanbiedt wat complexer is dan bijv. digitale tv van een kabelboer. Als dat betekent dat er af en toe van dat soort bijkomstigheden zijn.... so be it. Zal vast wel eruit gaan tzt.

Overigens heb ik wel enkele poorten geforward, zonder verdere problemen. Ik heb een Siemens-box gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door p.m. op 18-10-2007 10:02 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ability
    Gelukkig hoefde je de eb niet te resetten, dat scheelt alweer anders ligt het toch aan de veranderingen die gemaakt zijn in de box.

Ik heb nu voor de zoveelste keer de wifi uitgezet en tot nu toe nog wel tv....(1dag)
    Het is al erg genoeg dat ik hier blij mee ben.... maarja nu twijfel ik of ik die poorten nog ga doen hahahah

we zien wel ff
    NikNeem schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:09:
    Zo lekker ff voetbal kijken.
    Haal ik de tuner uit stand-by krijg ik "Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar"
    Dan maar een harde reset (duurt een paar minuten), dat werkt dan gelukkig wel.

Toch vreemd dat als je hem gewoon uit zijn stand-by haalt hij die kuren vertoont..
    Je kan een nieuwe tuner vragen maar grote kans dat de helpdesk medewerker denkt:
    "Yeah right... nieuwe ontvanger my ass" en die zegt gewoon: "meneer zet u uw ontvanger eens uit en aan..

Monteurs hebben altijd 1 nieuwe ontvanger bij zich maar vinken eerst alle mogelijke oorzaken af en overleggen een aantal keer met het hoofdkantoor voordat ze besluiten een nieuwe tuner neer te zetten.

Ik laat het wel weten mocht er nieuws zijn

[...]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210352

p.m. schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:59:
    ik had hetzelfde gisteren, kreeg wel keurig die informatie wat er op welke zender is (als je zapt), alleen een zwart beeld erbij. Ik heb mn modem even uit en aan gedaan en daarna de ontvanger en t werkte weer allemaal.
    Wat je ook zou kunnen proberen is even zappen naar een ander kanaal.
    Het kan soms zijn dat je het multicastsignaal kwijt raakt, heb er ook wat ervaring mee

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    Ik had ook een box die elke 4 dagen zo vast liep, meestal bij het uit standby komen kreeg ik dan de melding dat de zender er niet was.
    Na overleg met de helpdesk heb ik en een paar mogelijke oorzaken gekregen en een nieuwe box.
    Oorzaken:
    internet connectie probleem, de box kan daar niet tegen.
    overhitting, zorg voor genoeg ventilatie
    sommige boxen, dan krijg je een nieuwe.

Ik heb de nieuwe box pas net een week in gebruik, en die week is gebroken door een internet connectie storing een paar dagen geleden, maar dat was al pas op dag 5, dus er is hoop dat deze nieuwe het probleem niet heeft.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Inmiddels 6 dagen ingebruik.
    Alle experiabox instellingen inmiddels weer hersteld. (er was een harde reset nodig om IP tv aan de gang te krijgen).
    Combinatie van wireless netwerk werkt hier goed.
    Zap snelheid valt mij reuze mee.
    Nog steeds mooi beeld!

gr.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bas Post
    • Laatst online: 20-06 08:47
    Ik kan weinig info vinden over de decoder, kan je het apparaat alleen maar via scart of composiet aansluiten? Want ik ben zeer geintresseerd in I-TV, maar in de dititale tijdperk verwacht je wel in iedergeval wel YUV (weet dat dat analoog is, voor de beterweters) of HDMI aansluiting. Zeker met HDTV in het verschiet, dan zit ik echt niet te wachten op scart RGB

BP on the move!!!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Bas Post schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:13:
    Ik kan weinig info vinden over de decoder, kan je het apparaat alleen maar via scart of composiet aansluiten? Want ik ben zeer geintresseerd in I-TV, maar in de dititale tijdperk verwacht je wel in iedergeval wel YUV (weet dat dat analoog is, voor de beterweters) of HDMI aansluiting. Zeker met HDTV in het verschiet, dan zit ik echt niet te wachten op scart RGB
    Inderdaad, alleen SCART of composiet. HDTV zal lastig worden als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid data die daarbij komt kijken. Voor I-TV is slecht 8 Mbit/s beschikbaar (eigenlijk 2 x 4 Mbit), geloof niet dat daar ooit HDTV overheen kan komen.

Ik ken zelf de term YUV niet, dus doe ik ook geen uitspraak over 8)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bas Post
    Ok, das jammer, maar ja, heb net de postcode check gedaan en het is nog niet eens leverbaar hier.
    Dus dan maar digitenne (dan kan mijn tv ook is een keer gebruikt worden als dvb-t ontvanger)

BP on the move!!!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• musicfreak
    • Registratie: Juni 2002
    • Laatst online: 06:51
    Anoniem: 3065 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:22:
    Ik ken zelf de term YUV niet, dus doe ik ook geen uitspraak over 8)
    -->http://nl.wikipedia.org/wiki/YUV

Bas Post, is een component aansluiting ook YUV?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bas Post
    Ja, YUV is component, ook wel YCbCr- en YPbPr genaamd, staat meestal aangegeven bij de tulpstekker aansluitingen op apparaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Bas Post op 23-10-2007 07:05 ]

BP on the move!!!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• vectrex
    • Registratie: Mei 2003
    • Laatst online: 08-12-2024
    Ik probeerde voor mijn ouders dit te bestellen (al beschikbaar in achterhoek)? Maar kreeg deze melding:

KPN is druk bezig de dienstverlening voor Interactieve TV te verbeteren. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk Interactieve TV te bestellen. Heb je reeds besteld? Maak je dan geen zorgen. Je bestelling is in behandeling genomen.

Excuses voor dit ongemak.

Als ik het op mijn eigen adres (Arnhem) doe, idem.

Is dit, muv deze (tijdelijke?) dip, al landelijk beschikbaar?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Gisteren mijn eerste "echte"storing.
    kreeg foutmelding -300
    De zenders waren niet beschikbaar.
    Reset van de ontvanger hielp niet.

De 2e lijn heeft de instellingen van de experiabox op afstand bekeken.
    en uiteindelijk een harde reset gegeven :-(
    (toch bijzonder dat ze daar zomaar op afstand bijkunnen)

Probleem opgelost.
    Inmiddels mijn wireless instellingen weer toegevoegd
    (volgens de 2e lijn lag het daar niet aan).

Oorzaak onbekend. Het werkt allemaal weer.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    Kaoh schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:06:
    Ik heb de nieuwe box pas net een week in gebruik, en die week is gebroken door een internet connectie storing een paar dagen geleden, maar dat was al pas op dag 5, dus er is hoop dat deze nieuwe het probleem niet heeft.
    Even een follow up: Nu inmiddels op dag 6 zonder problemen met de nieuwe box. Ik weet zeker dat mijn vorige nooit de 4 dagen heeft gehaalt, dus daar zit al een sterke verbetering. Mijn hoop dat het elke x periode vast lopen probleem is opgelost is dan ook groot.

@Bas post: Het is ook nog niet echt nuttig (behalve voor de aanschaf van verdere apperatuur) om nu een HDMI aansluiting te gebruiken. De huidige stream kwaliteit heeft dat nog niet nodig. Als ITV HD word zal ook zeker de box de juiste aansluiting moeten hebben, maar zover zijn we nog niet. Eerst maar eens glasvezel tot in de wijk centrale overal in het land, dan kunnen voor de lucky few die dan op korte afstand wonen 100MB snelheden gehaald worden. De rest moet wachten tot glas in huis. Want HD-ITV en telefoon en moderne internet snelheden over 1 ADSL2+ is toch niet reeel ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 11-06 16:16
    Anoniem: 234965 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:34:
    Gisteren mijn eerste "echte"storing.
    kreeg foutmelding -300
    De zenders waren niet beschikbaar.
    Reset van de ontvanger hielp niet.

De 2e lijn heeft de instellingen van de experiabox op afstand bekeken.
    en uiteindelijk een harde reset gegeven :-(
    (toch bijzonder dat ze daar zomaar op afstand bijkunnen)

Probleem opgelost.
    Inmiddels mijn wireless instellingen weer toegevoegd
    (volgens de 2e lijn lag het daar niet aan).

Oorzaak onbekend. Het werkt allemaal weer.
    Wat bij mij wel vaker helpt is om dan de tuner uitzetten (knop achterop), eb aan en uit, wachten op alle vier de ledjes en dan tuner weer aan.

Wat ik ook wel storend vind is dat de 850 radiozenders harder uitzenden dan de 'normale' radiozenders. Verder een topproduct!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Vandaag toch weer de -300 fout.

Er blijkt nieuwe software te zijn voor de kreatel ontvanger.
    Dit wordt geconstateerd doordat bij het opstarten van de ontvanger bij het KPN logo NIET de vermelding staat "interactieve TV"

Op devolgende wijze kun jede kreatel box een push geven om nieuwe software op te halen:

zet de ontvanger 5sec uit. Druk voordat het 2e bolletje op het scherm oplicht op de menu toets van de afstandsbediening. Vervolgens kom je in het config menu.
    Daar staat of er nieuwe software is.

Door op de rode knop te drukken activeer je het ophalen van de software (na ok).
    De ontvanger reset zichzelf (ook alle opnames kwijt), en het tweede bolletje blijft een tijd knipperen, in deze periode wordt de sw overgehaald.

Sukses.

Overigens is er ook nog een 2elijnstruc om via het menu van de experiabox de softwareversie van de ontvanger te bekijken, maar ik kan dit menu (nog) niet vinden. Misschien heeft iemand suggesties?

gr.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie
    Anoniem: 234965 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:59:
    Overigens is er ook nog een 2elijnstruc om via het menu van de experiabox de softwareversie van de ontvanger te bekijken, maar ik kan dit menu (nog) niet vinden. Misschien heeft iemand suggesties?

gr.
    Dat zul je niet op de EB terug gaan vinden, dat halen ze uit een ander systeem.

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
    • Registratie: Februari 2006
    • Laatst online: 20-06 09:58
    Gandaag interactieve tv geinstallleerd in combi met het zilveren modem van Siemens. Voorheen Casema.
    Wat ons opviel is dat de kleuren wat grijzig waren,alsof je door een mistbank heen kijkt. KPN gebeld tv aan en uit en het was opgelost. Iemand anders dit probleem ook gehad?
    Nu de radio configureren.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ljsquare
    • Registratie: April 2006
    • Laatst online: 18-06 00:35
    Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om mine tv te gebruiken zonder de kpn experiabox, maar met een ander modem?
    Volgens de handleiding staat er:
    Voor het aansluiten van Interactieve TV wordt er vanuit gegaan dat u
    een werkende ADSL modem heeft aangesloten! (KPN Experia Box of een
    ander geschikt modem)
    En wat voor modem is er dan ervoor geschikt? Ikzelf gebruik de Juniper Netscreen NS-5

Laurens-Jan Merkx

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie
    ljsquare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:26:
    Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om mine tv te gebruiken zonder de kpn experiabox, maar met een ander modem?
    Volgens de handleiding staat er:
    [...]

En wat voor modem is er dan ervoor geschikt? Ikzelf gebruik de Juniper Netscreen NS-5
    Het gaat ongetwijfeld kunnen, moet je wel wat medewerking van KPN hebben. Op het moment dat je problemen hebt wordt je echter niet verder geholpen.
    En je modem moet geschikt zijn om de signalen door te geven natuurlijk ;)

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

Even een update , ik volg dit topic al een tijdje en wil graag ook interactieve tv, Helaas is dat in Capelle bij mijn adres nog niet mogelijk (ik woon 5oo meter hemelsbreed van de centrale ) dus maar eens gebeld met de kpn,

Nu weet ik wel dat men druk bezig is om blauwe kabels in de grond te gooien hier, dat schijnen glasvezel kabels te zijn , dus ik kreeg keurig een nummer van kpn voor glasvezel , te weten 0800-1717.

Men gaat dus inderdaad een glasvezel verbinding aanleggen met internet plus bellen , cq interactieve tv met een Gegarandeerde snelheid van minimaal 12 MB ! en ook een hogere upload snelheid, en men kan het op sommige plaatsen al krijgen schijnt het. Dus men is duidelijk bezig voor een aardige upgrade ! meer info kon men mij nog niet geven en als het zo ver was zou ik wel post ontvangen..

Zijn er al mensen die hier meer van weten cq via glasvezel van kpn werken ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie
    Anoniem: 62733 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:20:
    Even een update , ik volg dit topic al een tijdje en wil graag ook interactieve tv, Helaas is dat in Capelle bij mijn adres nog niet mogelijk (ik woon 5oo meter hemelsbreed van de centrale ) dus maar eens gebeld met de kpn,

Nu weet ik wel dat men druk bezig is om blauwe kabels in de grond te gooien hier, dat schijnen glasvezel kabels te zijn , dus ik kreeg keurig een nummer van kpn voor glasvezel , te weten 0800-1717.

Men gaat dus inderdaad een glasvezel verbinding aanleggen met internet plus bellen , cq interactieve tv met een Gegarandeerde snelheid van minimaal 12 MB ! en ook een hogere upload snelheid, en men kan het op sommige plaatsen al krijgen schijnt het. Dus men is duidelijk bezig voor een aardige upgrade ! meer info kon men mij nog niet geven en als het zo ver was zou ik wel post ontvangen..

Zijn er al mensen die hier meer van weten cq via glasvezel van kpn werken ?
    Loopt onder andere een pilot van KPN in Enschede, helaas in een andere wijk als waar ik woon. :\
    Maar tripleplay is dan zeker mogelijk met snel internet en TV en bellen,
    Ik kijk er ook naar uit, maar op dit moment zitten we nog even vast aan ADSL.

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    Jammer dat ze geen info geven over waar en wanneer ze verwachten dit te kunnen leveren.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Een vraagje: kun je met ip-tv ook op meer dan 1 toestel tv kijken? (Dus bijv.op andere verdieping, ander toestel, andere zender(s)? Ik heb gezocht ook in deel 1 maar kon hier geen antwoord op vinden (of ik heb slecht gezocht)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 232049 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:49:
    Een vraagje: kun je met ip-tv ook op meer dan 1 toestel tv kijken? (Dus bijv.op andere verdieping, ander toestel, andere zender(s)? Ik heb gezocht ook in deel 1 maar kon hier geen antwoord op vinden (of ik heb slecht gezocht)
    Eigenlijk kan dit niet, omdat je de zenders schakelt op het apparaat. Als je er erg veel moeite voor wil doen zou het wel kunnen (infrarood ontvanger etc plaatsen en erg lang kabel trekken naar boven). Maar dan nog zit met het probleem dat je maar één kanaal tegelijk kan kijken.

Maar, om dit op te vangen krijg je er (moet je dan wel bestellen) een gratis abonnement voor Digitenne bij. Hiermee kan je dan je extra tv's (tot 3) aansluiten.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198606

moet je wel weer 3 tuners ervoor hebben. vind ik een groot nadeel

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie
    Als je van hobbieën houd:
    Een IR-extender en video-extender, moet je niet naar de helpdesk gaan als je problemen hebt.
    Of je koopt een 2e ontvanger en sluit die aan op de andere locatie, moet je wel hulp van de helpdesk hebben, en ook dit wordt niet ondersteund.

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• [Roland]
    • Registratie: Februari 2003
    • Niet online
    Mijn ouders hebben deze dienst van KPN en deze bevalt ze goed, zit er over te denken om ook de kabel op te zeggen en voor IPTV te gaan.

Mijn ouders hebben een leuk kastje met allemaal leuke mogelijkheden, erg leuk, maar ik wil dat kastje niet, heb momenteel al mijn overbodige apparaten uit de tv kast gemieterd en er 1 htpc voor in de plaats gezet.

kan ik zonder dat kastje van KPN en alle functionaliteit d.v.m. pluginsvia Vista Mediacenter gebruiken? Dat zou top zijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    Altijd_Lastig schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:24:

kan ik zonder dat kastje van KPN en alle functionaliteit d.v.m. pluginsvia Vista Mediacenter gebruiken? Dat zou top zijn.
    Nee, je hebt een tuner nodig. Er is geen plugin/aoftware beschikbaar die IPTV op je PC ontsluit. Dus ook niet op je HTPC. Dus wel een kastje van KPN en die dan aansluiten op je HTPC of niet.
    Ik zou dat wel ook graag hebben moet ik zeggen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie
    Kaoh schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:17:
    [...]

Nee, je hebt een tuner nodig. Er is geen plugin/aoftware beschikbaar die IPTV op je PC ontsluit. Dus ook niet op je HTPC. Dus wel een kastje van KPN en die dan aansluiten op je HTPC of niet.
    Ik zou dat wel ook graag hebben moet ik zeggen.
    Waarbij je het apparaat niet via USB kan aansluiten, zal gewoon via video uitgang aangesloten moeten worden.

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ferret
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 08:42
    Weet iemand wanneer interactieve TV via HetNet beschikbaar komt? Ik heb daar nu m'n ADSL/bellen abbo en die wil ik niet omzetten naar KPN of Planet omdat ik die te duur vind.

Ik wil echter wel heel graag interactieve TV omdat ik op een schip woon en nu via de satteliet en digitenne kijk. De eerste is prima maar wil je een leuk tv aanbod hebben erg duur. En digitenne heeft een redelijk aanbod maar ik vind de kwaliteit op LCD/Plasma erg tegenvallen.

Dus ik wacht met smart op HetNet maar ik kan er niets van vinden....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Ferret schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:10:
    Weet iemand wanneer interactieve TV via HetNet beschikbaar komt? Ik heb daar nu m'n ADSL/bellen abbo en die wil ik niet omzetten naar KPN of Planet omdat ik die te duur vind.

Ik wil echter wel heel graag interactieve TV omdat ik op een schip woon en nu via de satteliet en digitenne kijk. De eerste is prima maar wil je een leuk tv aanbod hebben erg duur. En digitenne heeft een redelijk aanbod maar ik vind de kwaliteit op LCD/Plasma erg tegenvallen.

Dus ik wacht met smart op HetNet maar ik kan er niets van vinden....
    Dat moet deze maand komen. Je kan als je bij KPN.com het bestelformulier neemt ook al de optie HetNet zien (je krijg echter als je dit kiest later een melding dat het nog niet beschikbaar is).

Dus...het zit er wel aan te komen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ferret
    VFRRijder schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:44:
    [...]

Dat moet deze maand komen. Je kan als je bij KPN.com het bestelformulier neemt ook al de optie HetNet zien (je krijg echter als je dit kiest later een melding dat het nog niet beschikbaar is).

Dus...het zit er wel aan te komen.
    Ik kan geen optie zien van HetNet. Als ik het bestelformulier begin dan moet ik mijn type telefoonverbinding opgeven; daar staat alleen met naam genoemd KPN zelf of Planet. Als ik kies voor andere aanbieder dan krijg ik idd de melding dat het niet beschikbaar is.

Maar nognaals; géén HetNet optie. Of jij moet het over een ander formulier ergens hebben. Ik kijk gewoon op de site van KPN.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Ferret schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:24:
    [...]

Ik kan geen optie zien van HetNet. Als ik het bestelformulier begin dan moet ik mijn type telefoonverbinding opgeven; daar staat alleen met naam genoemd KPN zelf of Planet. Als ik kies voor andere aanbieder dan krijg ik idd de melding dat het niet beschikbaar is.

Maar nognaals; géén HetNet optie. Of jij moet het over een ander formulier ergens hebben. Ik kijk gewoon op de site van KPN.
    Het kan nu wel.
    Je moet naar www.kpn.com gaan en dan kiezen voor "Naar televisie", dan "Info en bestel" en dan in het linker menu "Bestellen". Nu krijg je wel HetNet al optie en nu geeft ie ook aan (als je postcode OK is) dat het wel kan. Dus NIET via kpn.tv proberen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ferret
    Flash doet het niet op m'n werk dus ik ga thuis even kijken. Thanks!

/edit: Ik zie het maar helaas idd nog niet op mijn adres.....

[ Voor 45% gewijzigd door Ferret op 08-11-2007 16:52 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239556

Vandaag een optie genomen op ipTV. Een optie omdat ik op bepaalde punten nog enkele twijfels heb.

1. Aangezien mijn siemens EB ver verwijdert staat van de TV en DVD recorder kwam de KPN met de optie om de netwerkaansluiting aan te leggen via het electriciteitsnet met behulp van Homeplug adapters. Wie heeft hier ervaring mee voor wat betreft het behoud van de kwaliteit van de verbinding ?
    En wat zijn ongeveer de kosten van deze adapters ?

2. Wordt tegenwoordig standaard de kreatel 1760 geleverd en kan je hiermee dus een ander kanaal opnemen terwijl je TV kijkt.

3. Ik heb daarnaast nog een TV boven, deze zou (gratis) via digitenne kunnen worden aangesloten. Ook nog een TV-kaart in de PC, welke opties zijn er om deze aan de praat te houden ?

4. Ik zie veel reacties dat een harde reset van de EB nodig is, is dit standaard nodig of alleen bij uitzondering (dit ivm persoonlijke instellingen die zijn ingebracht)

greetzz

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Kaoh
    Anoniem: 239556 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:15:
    1. Aangezien mijn siemens EB ver verwijdert staat van de TV en DVD recorder kwam de KPN met de optie om de netwerkaansluiting aan te leggen via het electriciteitsnet met behulp van Homeplug adapters. Wie heeft hier ervaring mee voor wat betreft het behoud van de kwaliteit van de verbinding ?
    Dit werkt wel aardig, er heeft iemand hier in het forum al een keer een test mee gedaan. Een setje kost snel 180 euro.
    2. Wordt tegenwoordig standaard de kreatel 1760 geleverd en kan je hiermee dus een ander kanaal opnemen terwijl je TV kijkt.
    De standaard tuner kan zeker iets anders opnmenen dan waar je naar kijkt.
    3. Ik heb daarnaast nog een TV boven, deze zou (gratis) via digitenne kunnen worden aangesloten. Ook nog een TV-kaart in de PC, welke opties zijn er om deze aan de praat te houden ?
    Er zijn PCI dvb-t tuners te koop, let op dat je er dan 1 neemt die een CAM slot heeft. Ook kan je een tuner kopen en die aansluiten op je analoge tv kaart.
    4. Ik zie veel reacties dat een harde reset van de EB nodig is, is dit standaard nodig of alleen bij uitzondering (dit ivm persoonlijke instellingen die zijn ingebracht)
    Volgens mij is dit bijna standaard, meer geluk als het niet nodig is.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Vandaag een optie genomen op ipTV. Een optie omdat ik op bepaalde punten nog enkele twijfels heb.

greetzz
    1. Hoever is ver? De EB dient gewoon als switch en vanaf een switch kan je (theoretisch) maximaal 100 m UTP overbruggen. Die stroomnet adapters hebben bij mijn weten altijd verlies van kwaliteit, in ieder geval halen ze niet de snelheid die een 'normaal' switched netwerk haalt. Handig is het uiteraard wel, geen extra kabels nodig :) Kosten heb ik geen idee van, ik heb een keer die dingen mogen testen op m'n werk.

2. Ja, opnemen en kijken tegelijk is geen probleem. Daarom wordt er ook 2 x 4Mbit gereserveerd.

3. Optie is inderdaad digitenne .. alleen zijn ze niet gratis : je betaald 3 euro per maand voor de ontvanger. Je betaald alleen geen abbo. Andere opties kan ik niet zo snel bedenken, behalve kabel ernaast te houden.

4. Harde reset is in principe niet nodig mits de STB het signaal oppakt, doet ie dat niet dan is de reset meestal de enigste en snelste optie om het snel aan de praat te krijgen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
    Anoniem: 3065 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:56:
    [...]
    4. Harde reset is in principe niet nodig mits de STB het signaal oppakt, doet ie dat niet dan is de reset meestal de enigste en snelste optie om het snel aan de praat te krijgen.
    DaffyD, je hebt nu al een tijdje ITV, hoe is je ervaring nu? Dan vooral denken aan geen verbinding kunnen krijgen, beeldkwaliteit, geluidkwaliteit, vastlopende tuner, resetten modem?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Loekie

greetzz
    Die stroomnet-adapter worden door de helpdesk niet ondersteund, als het werkt is het leuk, als het niet werkt mag je het zelf oplossen. Als de bandbreedte niet gehaald wordt en je dus slechte kwaliteit hebt wordt je dus niet verder geholpen. De standaard kabel is 15 meter, is dat niet lang genoeg dan kun ej zelf een langere kabel maken, tot 40m moet zonder probleem kunnen.
    De 1760 wordt standaard geleverd, er is geen andere tuner die uitgeleverd wordt.
    TV-kaart kan aangesloten worden via de S-video-ingang, er is al iemand op GoT met topic die hiermee werkt.
    Harde reset is vaak nodig bij eerste installatie om instellingen op EB aan te passen ja, een mogelijkheid is om te proberen de instellingen op de EB te krijgen door een powercycle, werkt dit niet dan is de reset de snelste en makkelijkste optie.

specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239556

Anoniem: 3065 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:56:
    [...]

1. Hoever is ver? De EB dient gewoon als switch en vanaf een switch kan je (theoretisch) maximaal 100 m UTP overbruggen. Die stroomnet adapters hebben bij mijn weten altijd verlies van kwaliteit, in ieder geval halen ze niet de snelheid die een 'normaal' switched netwerk haalt. Handig is het uiteraard wel, geen extra kabels nodig :) Kosten heb ik geen idee van, ik heb een keer die dingen mogen testen op m'n werk.
    De EB staat boven in vaste verbinding met PC, werkt meest stabiel op deze manier.
    De TV staat beneden en is haast onmogelijk met vaste draad te verbinden zonder plafonds en muren open te breken. De Telemarker van KPN kwam met deze oplossing en zei dat voor zo'n € 30,- deze adapters bij mediamarkt te koop zouden zijn.. Na wat onderzoek blijkt dit bedrag veel hoger (± € 150,-) te liggen wil je een verbinding zonder al te veel kwaliteitsverlies.
    Een andere optie is natuurlijk om de EB naar beneden te verhuizen en de PC te verbinden met goedkopere ethernet Home plug adapters. 8)7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Suicyder
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 09:43
    Ik lees heel weinig over mensen die I-TV op een LCD televisie hebben aangesloten of er wordt niet vermeld wat voor TV ze hebben.

Kan iemand mij vertellen hoe de beeldkwaliteit van I-TV is op een LCD TV? Ik ben namelijk van plan een Samsung LE32S81B te gaan halen, maar dan moet de kwaliteit natuurlijk wel goed zijn (dat digitenne baggerkwali heeft op LCD weet ik, maar dat boeit ook niet :P )

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• p.m.
    32" Philips LCD hier en prima kwaliteit. Stuk beter dan de analoge kabel die ik hiervoor had, de vergelijking met digitale kabel kan ik niet maken.
    Verder werkt de HD-recorder prima + nog wat andere leukigheidjes maken dat ik er absoluut geen spijt van heb.
    Enige minpuntje wat ik kan verzinnen is dat ik ongeveer 1x per 2 week zowel EB als STB een boot moet geven. So be it, dat krijgen ze er vast nog wel eens uit.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Inmiddels heb ik inmiddels al weer enkele weken I-tv al, na wat aanloop dingetjes, werkt het allemaal prima, reset van tuner en eb is hier niet meer nodig geweest.

TV is een lcd van LG, prima kwaliteit!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Suicyder
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 09:43
    Kijk dat zijn de positieve berichten, want ik vreesde een beetje voor de kwaliteit omdat er geen digitale aansluitingen zitten op de Kreatel die KPN levert.

Dan ga ik maar eens kijken in de komende week of het TV'tje leverbaar is :+
    Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.