KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 232.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 07:29
Weet iemand uit eigen ervaring hoe lang het duurt voordat een geactiveerd Eredivisie Live abonnement naast op de ITV tuner ook beschikbaar komt op de gekoppelde Digitenne SmartCards in de rest van het huis?
Ik heb mij zaterdag via de ITV tuner voor dit abbonement aangemeld, maar zie in de slaapkamer nog steeds de CONAX melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Neophyte_NL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:23:
Weet iemand uit eigen ervaring hoe lang het duurt voordat een geactiveerd Eredivisie Live abonnement naast op de ITV tuner ook beschikbaar komt op de gekoppelde Digitenne SmartCards in de rest van het huis?
Ik heb mij zaterdag via de ITV tuner voor dit abbonement aangemeld, maar zie in de slaapkamer nog steeds de CONAX melding.
Als ik jou was zou ik het niet als een vanzelfsprekendheid aannemen dat dat automatisch gebeurt ;). Misschien KPN even bellen? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
Yippie schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:37:
Goedkoper dan het HetNet vindt je het niet denk ik voor een totaalpakket.
ITV + bellen + 8down1up internet = 34,95 voor eerste 6 maanden, daarna 44,95 ( gebaseerd op snel pakket )
Geen jaarcontract, dus erg handig voor twijfelaars en sceptici die de kwaliteit eerst willen zien/proberen.

Kan zelfs nog goedkoper met de instapvariant, maar dan heb je wel vrij langzame internetverbinding.
Er is wel 1 maar, kosten zijn eenmalig 149 EUR voor de STB, na 4 weken 50 EUR retour, dus eigenlijk 99 EUR netto

Ander voordeel van ITV is dat je dus max 3 Digitenne aansluitingen kosteloos krijgt ( wel zelf voor decoder zorgen of huren tegen laag bedrag ). Voordeel daarvan is weer dat het draadloos is, dus handig voor de slaapkamer, in de auto, op de camping etc.

mvg Fred van HetNet.. :+ ( klink bijna net als hem )
Op zich inderdaad een zeer voordelig aanbod van HetNet zeker ook als je nagaat dat je bij HetNet/KPN gelijk een recorder erbij krijgt voor ITV. Alleen je internet snelheid is wat beperkter en (voorlopig) mis je nog steeds BBC 1,2(3,4) dat houd mij bij UPC (analoog, voorheen ook 3 jaar digitaal gehad). Ik ben nu dit kwijt;

Alice Internet (20MB, onbeperkt gratis vast vast bellen zonder starttarief) a 29.90 p/mnd (iedere maand op te zeggen)
UPC Tv (analoog) inclusief BBC 1,2 - hoge kwaliteit (bitrate 5-8Mbps) a 16.70 p/mnd
Ter zijner tijd wil ik eigenlijk een andere kabel aanbieder (als BBC 1,2 alleen op de kabel blijft) waar ik dan wel digitale tv gratis erbij heb. Bij UPC kost een digitaal Starter tv abo ook weer 4 euro meer.

Totaal kosten nu 46,60 euro p/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pesla
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06-2020

pesla

LekkerCryptisch.nl

Ik heb een UTP kabel lopen van mijn experia box (de TG787v), poort 3 (verplicht) naar mijn TV-kast, alwaar de kabel verdwijnt in de STB (Motorola 1960).

Ik zie de volgende situatie voor me, maar weet niet of het problemen oplevert: De UTP-kabel die van de experia box naar de tv kast loopt eerst inpluggen in een switch, en dan vervolgens een x-aantal kabels uit de switch naar andere apparatuur (STB, Ext. HD, etc.) laten lopen. Is dat mogelijk, of krijg ik dan bandbreedte of STB problemen? Er is vast een reden waarom poort 3 verplicht is voor de STB, dus ik kan me voorstellen dat meerdere apparaten op poort 3 met behulp van een switch problematisch is.

Kan iemand me vertellen of bovenstaande mogelijk dan wel onmogelijk is?

LekkerCryptisch: Alles over crypto, in gewone mensentaal (https://lekkercryptisch.nl) • Telegram (https://t.me/LekkerCryptisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat dit niet (meer) werkt.

Als je even terug leest naar mijn (weliswaar lange) verhaal, dan kun je daar eigenlijk impliciet al uit opmaken dat het niet gaat werken. Namelijk, toen ik mijn laptop via een hub dus in feite ook aan poort 3 had hangen, kreeg mijn laptop geen IP van de DHCP server die op dat LAN klaarblijkelijk de baas was.

Als jouw situatie zou moeten gaan werken, dan had mijn laptop op z'n minst van de dhcp aan de lan-zijde van het modem gewoon normaal een 192.168.2.x adres moeten krijgen :).

Hoe dat 'vroeger' op de EB 780 gedaan werd weet ik niet, maar ik vermoed dat daaro peen ingewikkelde manier het IP verkeer gewoon nog door de router in de EB gescheiden werd op basis van mac adressen ofzo. De nieuwe port-based VLAN structuur is natuurlijk veel robuuster met minder kans op 'spilerei', maar ook minder kans op storingen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:35
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:

Verhaal...
Klopt, dit kon gewoon met de oude Siemens box (grijze) en de 780. Ik heb het nu ook gewoon, port 3 (niet verplicht maar hoorde ooit dat dat beter was....en als het werkt waarom veranderen???) een UTP kabel naar een switch in m'n woonkamer. Daarop zit de Tv, de XBOX en 2 ITV ontvangers op aangesloten (één in de woonkamer en eentje weer doorgelust naar de slaapkamer).

Beetje jammer als dat nu niet meer kan.....weer een reden om m'n huidige modem te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
VFRRijder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Beetje jammer als dat nu niet meer kan.....weer een reden om m'n huidige modem te houden :).
Idd, was eerst (op voorhand) wel "excited" over de tg787v maar zou steeds liever een 780 willen. Daar op terug komend, jij hebt dus nog de 780?

* Kan jij wel nog een exposed host / dmz host instellen?
* Kan jij nog wel de IP range aanpassen en het IP adres (en dus subnet) van het modem?
* Kan jij wireless uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pesla
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06-2020

pesla

LekkerCryptisch.nl

eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:

Als je even terug leest naar mijn (weliswaar lange) verhaal, dan kun je daar eigenlijk impliciet al uit opmaken dat het niet gaat werken. Namelijk, toen ik mijn laptop via een hub dus in feite ook aan poort 3 had hangen, kreeg mijn laptop geen IP van de DHCP server die op dat LAN klaarblijkelijk de baas was.

Als jouw situatie zou moeten gaan werken, dan had mijn laptop op z'n minst van de dhcp aan de lan-zijde van het modem gewoon normaal een 192.168.2.x adres moeten krijgen :).

Hoe dat 'vroeger' op de EB 780 gedaan werd weet ik niet, maar ik vermoed dat daaro peen ingewikkelde manier het IP verkeer gewoon nog door de router in de EB gescheiden werd op basis van mac adressen ofzo. De nieuwe port-based VLAN structuur is natuurlijk veel robuuster met minder kans op 'spilerei', maar ook minder kans op storingen :).
Hmm, jammer, twee UTP-kabels is eigenlijk een beetje een overkill voor wat apparaten in je TV-kast... Dan maar een fatsoenlijke WIFI unit neerzetten. Thanks voor de uitleg!

LekkerCryptisch: Alles over crypto, in gewone mensentaal (https://lekkercryptisch.nl) • Telegram (https://t.me/LekkerCryptisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Idd, was eerst (op voorhand) wel "excited" over de tg787v maar zou steeds liever een 780 willen. Daar op terug komend, jij hebt dus nog de 780?

* Kan jij wel nog een exposed host / dmz host instellen?
* Kan jij nog wel de IP range aanpassen en het IP adres (en dus subnet) van het modem?
* Kan jij wireless uitzetten?
1) Geen idee of dat kan, kon met de Siemens wel maar die is "dood".
2) Ook geen idee of dat kan, heb het nog niet nodig gehad.
3) Ja, dat kan, die heb ik ook altijd uit staan, heb m'n access point erna voor WiFi.

Ik vind de 780 soms wel heel vreemd met forwarding van porten etc, soms is het met XBOX Live nogal raar......maar iig werkt het......soms een reset nodig, bij de Siemens kreeg ik 'm na de laatste update niet eens meer goed werkend (NAT niet open maar bleef strict voor de insiders :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
VFRRijder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:54:
[...]

1) Geen idee of dat kan, kon met de Siemens wel maar die is "dood".
2) Ook geen idee of dat kan, heb het nog niet nodig gehad.
3) Ja, dat kan, die heb ik ook altijd uit staan, heb m'n access point erna voor WiFi.

Ik vind de 780 soms wel heel vreemd met forwarding van porten etc, soms is het met XBOX Live nogal raar......maar iig werkt het......soms een reset nodig, bij de Siemens kreeg ik 'm na de laatste update niet eens meer goed werkend (NAT niet open maar bleef strict voor de insiders :)).
:) Als je er eens de tijd voor hebt, zou je kunnen kijken bij Network -> en dan interfaces en dan de lokale interface, of je daar een configure linkje krijgt op de pagina waar hij z'n IP adres showt? En de DMZ/exposed host optie zou in de buurt van hetzelfde scherm moeten zitten waar je ook de poorten kan forwarden (application sharing) en waar je upnp aan en uit kan zetten.

Dat met die poorten forwarden.... die paar die ik gebruik (web, ssh en bittorrent) gaat op de tg787 wel goed, maar juist die exposed host functie zou ik dus willen gebruiken om m'n eigen vertrouwde router (een Fritzbox) weer te kunnen gebruiken, incl. diens poort forwarding mechanisme :).

Het blijft stom, want al die mogelijkheden (iig de mogelijkheid om dhcp wat in te perken) worden nog steeds in de KPN handleiding vermeld alleen dat geldt dus blijkbaar niet meer voor de 787. Het e-mail center van KPN weet uiteraard niks of wil niks erover kwijt en vindt dat ik maar de klantenservice moet bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 18-03-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:57:
[...]

:) Als je er eens de tijd voor hebt, zou je kunnen kijken bij Network -> en dan interfaces en dan de lokale interface, of je daar een configure linkje krijgt op de pagina waar hij z'n IP adres showt? En de DMZ/exposed host optie zou in de buurt van hetzelfde scherm moeten zitten waar je ook de poorten kan forwarden (application sharing) en waar je upnp aan en uit kan zetten.
Net even gekeken, maar bij m'n locale interface kan ik niets wijzigen, dus denk dat het niet kan. Ooit was er een bug in de modem waarmee je als super user erin kon, toen kon het geloof ik wel, maar nu dus denk ik niet meer.

KPN wil die modem zoveel mogelijk dichtgooien volgens mij......minder mensen die gaan klooien met de instellingen en dan dus minder problemen. Ik weet nog de oude tijd dat ik ooit Chello had.....in die modem kon je helemaal niets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
VFRRijder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:17:
[...]

Net even gekeken, maar bij m'n locale interface kan ik niets wijzigen, dus denk dat het niet kan. Ooit was er een bug in de modem waarmee je als super user erin kon, toen kon het geloof ik wel, maar nu dus denk ik niet meer.

KPN wil die modem zoveel mogelijk dichtgooien volgens mij......minder mensen die gaan klooien met de instellingen en dan dus minder problemen. Ik weet nog de oude tijd dat ik ooit Chello had.....in die modem kon je helemaal niets :).
hmm, jammer :S> Vraag me af waarom ze het in de gebruiksaanwijzing dan vermelden. Ik snap ook ontzettend goed de reden erachter. Voor 98% van de gebruikers volstaat het inderdaad om alleen poorten open te kunnen zetten voor spellen en applicaties en "that's it". Maar een achterdeurtje waar je welbewust om moet vragen als je wat meer wilt kunnen had gewoon net dat beetje extra geboden :).

Het voordeel van dat Chello was dan (dwz, heb ervaring met com21, terayon en Thomson) dat je op de UTP poort van het modem gewoon een publiek IP kreeg en dat je daarachter dus volledig functioneel een router kon hangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
DMZ kon wel op de ST780WLv5
15 Kan ik een DMZ (default server) instellen?

Ja, u kunt een DMZ in stellen. Wanneer u een DMZ instelt zal de betreffende PC het publieke IP-adres krijgen. Alle overige aangesloten PC's zul met NAT werken. De volgende stappen beschrijven hoe u dit instelt.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Klik in het menu op Thuisnetwerk.
Klik in het menu op Apparaten.
> U komt in het scherm Lokale netwerkapparaten.
Klik onder Kies een taak... op Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen.
> U komt in het scherm Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat.
Klik in de tabel Internetservice op Bewerken.
Selecteerd onder Apparaat De PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.
Klik op Toepassen.
Bron

Heb net gekeken, maar heb die optie niet.

Keek nog wat verder op de MxStream site en zag toen dit bij de FAQ van de 780 :?
3.14. Kan ik een DMZ (default server) instellen?

Nee, je kan geen DMZ in stellen in de KPN Experia Box.
Bron
Verklaart iig wel waarom het nu niet kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 18-03-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Tsja... zal er maar mee moeten leven, denk ik :). Net als met het feit dat je dus eigenlijk maar 3-4 vrij kiesbare IP's voor statisch ingestelde apparaten hebt zonder het risico op conflicten veroorzaakt door DHCP. Natuurlijk zal bij het uitdelen van adressen in de bovenste ranges sowieso niet zo snel een risico ontstaan maar het blijft gewoon idioot dat zoiets basaals niet in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 07:29
eymey schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:15:
[...]

Als ik jou was zou ik het niet als een vanzelfsprekendheid aannemen dat dat automatisch gebeurt ;). Misschien KPN even bellen? :)
Klopt. 3 belletjes verder (eerste zei dat je maximaal 1 digitenne kastje mocht hebben, de tweede ging het in orde maken maar deed het niet en na na het derde belletje werkt het eindelijk overal).

Nu maar hopen dat er geen tweede abo is geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Heeft bv. Eurosport (I en II) ook de mogelijkheid voor meerdere talen in iTV? Ik bedoel of ik naast Nederlands ook voor het Engelse commentaar kan kiezen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
giant2000 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:24:
Heeft bv. Eurosport (I en II) ook de mogelijkheid voor meerdere talen in iTV? Ik bedoel of ik naast Nederlands ook voor het Engelse commentaar kan kiezen.
Eurosport 1 is in NL en Eurosport 2 is in GB, er is verder geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik volg dit draadje al enige tijd en vraag me eigenlijk af hoeveel beter IP TV werkelijk is tov Digitenne ?
Zie je duidelijk verschil of valt het allemaal wel mee resp is overstappen zinvol of toch nog maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
De kwaliteit is duidelijk hoger.......maar als je een standaard tv hebt (CRT) die niet heel groot is zie ik geen reden om over te stappen. Ik vond Digitenne op m'n 32" CRT altijd heel goed te doen. Ja.....je ziet wel eens blokjes (compressie), maar ja, dat weet je.....met Digitenne moet je geen HD kwaliteit ofzo verwachten :)......met ITV trouwens ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
VFRRijder schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:29:
De kwaliteit is duidelijk hoger.......maar als je een standaard tv hebt (CRT) die niet heel groot is zie ik geen reden om over te stappen. Ik vond Digitenne op m'n 32" CRT altijd heel goed te doen. Ja.....je ziet wel eens blokjes (compressie), maar ja, dat weet je.....met Digitenne moet je geen HD kwaliteit ofzo verwachten :)......met ITV trouwens ook (nog) niet.
Ok,thx heb nu Digitenne en kijk op een Panasonic TX 32 LX 70 en wou er eigenlijk een betere beeldkwaliteit
uit halen en denk na over IP TV dan wel kabel (even los van de meerkosten tov Digitenne)
Verder lees ik nogal wat problemen met zender wisselen en de tijdelijke Speedtouch die niet optimaal werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Scandic2008 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:49:
[...]

Ok,thx heb nu Digitenne en kijk op een Panasonic TX 32 LX 70 en wou er eigenlijk een betere beeldkwaliteit
uit halen en denk na over IP TV dan wel kabel (even los van de meerkosten tov Digitenne)
Verder lees ik nogal wat problemen met zender wisselen en de tijdelijke Speedtouch die niet optimaal werkt ?
Ik gebruik nu een paar weken IP TV (wat ong. 2 euro meer kost dan Digitenne) en qua functioneren van TV an sich ben ik erg tevreden! Los van soms een heel klein hikje waar je bijna niks van ziet werkt TV gewoon prima. De kwaliteit (te zien op m'n 29" CRT) is duidelijk beter dan bij Digitenne en ook het wisselen van zenders gaat prima!.

Enige punt van kritiek op de set top box is het trage menu en epg (alles waar hij z'n GUI bij moet gebruiken). Maar goed, de gebruik ik niet continu... het tv kijken zelf is gewoon relaxt. Ook de geluidskwaliteit van TV en Radio is stukken beter dan bij Digitenne.

De tijdelijk speedtouch.... werkt prima! OK, ik ben zeer ontevreden over de belachelijk beperkte instellingsmogelijkheden, maar andere kant van de medaille is dat het modem tot nu toe stabiel werkt bij mij... en dat ik kan uploaden of downloaden wat ik wil: TV en/of telefonie gaat er niet van stotteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 18:43
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:06:
[...]

De tijdelijk speedtouch.... werkt prima! OK, ik ben zeer ontevreden over de belachelijk beperkte instellingsmogelijkheden, maar andere kant van de medaille is dat het modem tot nu toe stabiel werkt bij mij... en dat ik kan uploaden of downloaden wat ik wil: TV en/of telefonie gaat er niet van stotteren!
Errrrr, tijdelijk of huidig? De EB die je hebt, houd je ook(tenzij defect)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:40:
[...]

Errrrr, tijdelijk of huidig? De EB die je hebt, houd je ook(tenzij defect)
Waaruit maak je op dat ik niet weet dat ik de EB, die ik nu heb, houd? ;). Dat had ik wel begrepen hoor.

Ik bedoel inderdaad tijdelijk, als in dat dit model maar kort in de omloop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Helaas is het toch uitgedraaid op ellende. Geen enkele order die is geplaatst is nu nog actief. Ik zit dus voor niets op het Doe Het Zelf pakket te wachten. Als reden van KPN kreeg ik te horen dat HetNet niet aan mij kan leveren. KPN kan het wel, dus als ik 't via hen wil bestellen is dat geen probleem. Duhhhhh.

Dus nu zit ik over een week zonder TV, internet en telefonie. Bedankt KPN/HetNet :(
pvtonger schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:48:
Ik heb ook IPTV incl 8mbit en telefonie besteld. Dat is alleen niet zonder slag of stoot gegaan. Eerst een telefonische bestelling bij KPN gedaan. Bij het doorlezen van de overeenkomst, via mail, valt me op dat diverse zaken niet goed zijn. Nog maar eens bellen met KPN. De persoon die ik aan de lijn heb adviseert om de eerste overeenkomst te annuleren en een nieuwe aan te maken. Ook deze gaat telefonisch. Maar wederom (ongeveer dezelfde) fouten in de nieuwe overeenkomst. Toen zei er iets 'klik' in mijn hoofd en heb ik KPN wederom gebeld om te zeggen dat ik de tweede overeenkomst ook wilde annuleren.
Daarna met HetNet gebeld en ook daar een telefonische bestelling gedaan. De overeenkomst was foutloos dus ik ging lekker achterover leunen en wachten op het pakketje. Echter maandag was ook de laatste overeenkomst geannuleerd. HetNet kon me niet uitleggen waarom. Nu heb ik inmiddels een vierde bestelling (via internet) gedaan.

Toen ik HetNet om uitleg wilde vragen, kreeg ik eerst een mevrouw aan de lijn die wilde weten waarom ik belde. Ik gaf aan dat ik IPTV had besteld. Nog voordat ik mijn verhaal kon uitleggen vroeg ze met een ontzettend irritante toon "Oh dan wilt u nu zeker weten wanneer het wordt geleverd". Ppffff

Ik hoop alleen niet dat dit een voorbode van veel ellende met IPTV is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus misschien staat het er wel in.
maar ik heb 1 vraag hoe werkt Interactive TV van KPN op een 107cm LCD (Philips ambilight)??
hoe is de beeldkwaliteit?
ik weet dat het bij TELE2 vision (ook IP TV) niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik nu een paar weken IP TV (wat ong. 2 euro meer kost dan Digitenne) en qua functioneren van TV an sich ben ik erg tevreden! Los van soms een heel klein hikje waar je bijna niks van ziet werkt TV gewoon prima. De kwaliteit (te zien op m'n 29" CRT) is duidelijk beter dan bij Digitenne en ook het wisselen van zenders gaat prima!.

Enige punt van kritiek op de set top box is het trage menu en epg (alles waar hij z'n GUI bij moet gebruiken). Maar goed, de gebruik ik niet continu... het tv kijken zelf is gewoon relaxt. Ook de geluidskwaliteit van TV en Radio is stukken beter dan bij Digitenne.

Bedankt voor je reactie.Is er nog kwalitatief verschil tussen IP TV van HetNet of KPN of is dit de bekende marktsegmentatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Waaruit maak je op dat ik niet weet dat ik de EB, die ik nu heb, houd? ;). Dat had ik wel begrepen hoor.

Ik bedoel inderdaad tijdelijk, als in dat dit model maar kort in de omloop zal zijn.
Ik denk dat het model dat jij hebt(tg787 toch?) niet zo kort in omloop gaat zijn hoor. ;)

@Scandic2008: Technisch en praktisch hetzelfde, alleen je internet en bellen heeft andere prijs. Net als de helpdesk.

[ Voor 13% gewijzigd door Loekie op 23-03-2009 15:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat het model dat jij hebt(tg787 toch?) niet zo kort in omloop gaat zijn hoor. ;)

@Scandic2008: Technisch en praktisch hetzelfde, alleen je internet en bellen heeft andere prijs. Net als de helpdesk.
Ok Thx

Ik dacht dat rond de zomer deze Speedtouch zou gaan komen ?

http://www.thomson.net/Gl...tg789n/Pages/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
KJTDominicus schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:14:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus misschien staat het er wel in.
maar ik heb 1 vraag hoe werkt Interactive TV van KPN op een 107cm LCD (Philips ambilight)??
hoe is de beeldkwaliteit?
ik weet dat het bij TELE2 vision (ook IP TV) niet goed is.
Ik weet niet met welke content providers tele2 werkt en wat voor STB, maar ik verwacht bij iTV van KPN niet zo'n drama als met b.v. Digitenne.

Wat je in ieder geval al "mee" hebt, is dat de STB van KPN een hdmi uitgang heeft... dus het signaal digitaal en ook al in de goede resolutie naar je TV stuurt.

De vraag is natuurlijk ook wat je onder "niet goed" verstaat..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:33:
[...]
Ok Thx

Ik dacht dat rond de zomer deze Speedtouch zou gaan komen ?

http://www.thomson.net/Gl...tg789n/Pages/default.aspx
Het is ook voor een bedrijf als KPN niet logisch om kort na de introductie van de TG787(sinds januari) een nieuwer model uit te gaan leveren. Dat kost je een vermogen aan support die je niet snel na elkaar wil uitgeven.
Daarnaast is DE feature van de TG789n het N-gedeelte, en dat is precies waar 'de gemiddelde klant' van KPN niet een enorme behoefte aan zal hebben.
Dan wegen meerkosten niet op tegen de baten...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:58:
[...]

Het is ook voor een bedrijf als KPN niet logisch om kort na de introductie van de TG787(sinds januari) een nieuwer model uit te gaan leveren. Dat kost je een vermogen aan support die je niet snel na elkaar wil uitgeven.
Daarnaast is DE feature van de TG789n het N-gedeelte, en dat is precies waar 'de gemiddelde klant' van KPN niet een enorme behoefte aan zal hebben.
Dan wegen meerkosten niet op tegen de baten...
Tenzij die TG787 eigenlijk ook een niet zo heel lang leven beschoren gaat blijven, wat men op het internetplusbellen forum dus wel aan gaf. Bovendien zie je wel degelijk steeds meer wireless N compatible apparaten op de markt komen, zeker omdat men nu ook steeds meer consumenten-nasjes uitbrengt. Wat ik er in ieder geval van begrepen had was, dat de TG789 ook meer geschikt zou zijn voor KPN om op alle 3 haar platformen te gaan supporten (fiber, adsl en vdsl). De TG787 was voor zover ik begreep meer een tussenweg omdat de WL780G iets te snel EOL werd.

Anyway, we zullen het zien :).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 23-03-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:12:
[...]

Tenzij die TG787 eigenlijk ook een niet zo heel lang leven beschoren gaat blijven, wat men op het internetplusbellen forum dus wel aan gaf. Bovendien zie je wel degelijk steeds meer wireless N compatible apparaten op de markt komen, zeker omdat men nu ook steeds meer consumenten-nasjes uitbrengt. Wat ik er in ieder geval van begrepen had was, dat de TG789 ook meer geschikt zou zijn voor KPN om op alle 3 haar platformen te gaan supporten (fiber, adsl en vdsl). De TG787 was voor zover ik begreep meer een tussenweg omdat de WL780G iets te snel EOL werd.

Anyway, we zullen het zien :).
De TG787 doet al 2: ADSL en VDSL, de 3e zal ook met de de TG787 kunnen, net als nu al gebeurt met de ST780: er wordt een alternatieve firmware opgezet en via een ethernetpoort wordt de rest gerouteerd. Een 2e ethernetpoort zorgt voor ITV.
In dit verhaal zijn eigenlijk alleen de 1e 2 van belang, fiber lijkt op dit moment een beetje een schip zonder richrting. Eerder werden hele gemeentes lekker gemaakt met FttH, maar nu lijken die aanbiedingen te wachten op de ervaringen in bepaalde pilotsteden. Zodat daarna een strategie bepaald kan worden.
Persoonlijk hoop ik dat er een duidelijk offensief ingezet gaat worden in de 2e helft van dit jaar zodat ook ik ITV kan krijgen, ik neig nu naar satelliet voor HDTV nl.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
http://www.ipbforum.nl/ex...25275&hilit=tg787v#p25277 :-). Toch ook maar even de bron gepost, voor wie het interesseert.

Tsja... ik heb dan de mazzel in een stad te wonen waar wel massaal ftth wordt uitgerold (Almere), maar neem het voorlopig nog niet. Vind de relatief kleine snelheids-upgrade die ik krijg tov wat ik nu bij KPN al afneem niet opwegen tegen de ruim 20 euro extra die ik moet gaan betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
pvtonger schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:32:
Helaas is het toch uitgedraaid op ellende. Geen enkele order die is geplaatst is nu nog actief. Ik zit dus voor niets op het Doe Het Zelf pakket te wachten. Als reden van KPN kreeg ik te horen dat HetNet niet aan mij kan leveren. KPN kan het wel, dus als ik 't via hen wil bestellen is dat geen probleem. Duhhhhh.

Dus nu zit ik over een week zonder TV, internet en telefonie. Bedankt KPN/HetNet :(
[...]
Als KPN het wel kan leveren, moet het ook kunnen icm HetNet.
In jou geval zou ik een klacht indienen, probleem is namelijk dat je door die HD's ( het samenvoegen loopt in de praktijk bij lange na niet soepel ) niet goed wordt geholpen, en vaak tegenstrijdige berichten krijgt.
Heel af en toe heb je iemand die wel weet hoe eea in mekaar steekt, maar dat is dan geluk hebben.

Je kan ook nog bij de Primafoon winkel langsgaan, en daar je probleem uitleggen.
Uren in de wacht, en mail gaat toch stuk langzamer.

Indien het inderdaad toch mogelijk is, kan je de tijd tot oplevering overbruggen met een dongle & Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06-2021
Hallo Forum ,
ik heb op dit moment IPB van KPN (8MB) met de speedtouch 780 WL EB en ik wil graag ITV van Kpn aanschaffen voor in de woonkamer en Digitenne voor op de slaapkamer (22 Inch).
Nu zal het voor Digitenne geen probleem zijn (gratis muv 3,50 huur), maar krijg ik nu ook een nieuwere experia box?
Ik zal de ITV decoder woonkamer moeten aansluiten op de EB (meterkast); is er een maximale kabellengte?
Er is de mogeljkheid om ITV van KPN bij digitaaltvkijken.nl te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is het voordeel?
Kan ik met bovenstaande 'alles' van UPC opzeggen of zit ik nog aan een onderdeel vast?

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Walsan,

omdat je al enkele producten afneemt van KPN raadt ik je af ITV te bestellen via een 3de partij.
Wandel bij een Primafoon binnen, of neem telefonisch contact op met KPN.

Persoonlijk denk ik dat je een nieuwe Experiabox gaat krijgen, de ST787, de opvolger van je huidige 780WL.
Is bijna hetzelfde, met als wijziging dat je verplicht bent de ITV SetTopBox aan moet sluiten op port 3 van je EB. Over de maximumlengte vd kabel durf ik niets te zeggen, kan je ook het beste vragen aan KPN. I
deaal zou zijn zo kort mogelijk, net als de EB zo dicht mogelijk bij het ISRA punt zou moeten staan.

Afhankelijk wanneer je eea geleverd krijgt, zou je UPC kunnen afzeggen.
Digitenne kan binnen 5 min al geactiveerd worden. Je zou kunnen overwegen om een Digitenne startpakket te kopen, hoef je ook geen huur te betalen voor de apparatuur. Je mag gratis 3 Digitenne smartcards aanvragen icm ITV.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 24-03-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:44:
[...]

Ik weet niet met welke content providers tele2 werkt en wat voor STB, maar ik verwacht bij iTV van KPN niet zo'n drama als met b.v. Digitenne.

Wat je in ieder geval al "mee" hebt, is dat de STB van KPN een hdmi uitgang heeft... dus het signaal digitaal en ook al in de goede resolutie naar je TV stuurt.

De vraag is natuurlijk ook wat je onder "niet goed" verstaat..... ;)
Nou ja het belangrijkste is dat je geen blokjes in je beeld hebt, en bij bijv. een voetbalwedstrijd geen hapert beeld en alleen maar bestaand uit blokjes hebt.
het moet gewoon scherp beeld zijn, voordeel is inderdaad de HDMI aansluiting.
Ik heb ook geen idee wat Tele2 gebruikt, maar het principe is hetzelfde (IP TV) en dat was gewoon niet goed genoeg.
komt het in de buurt van de kwaliteit van een schotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ik heb zelf nooit echt schotel in werking gezien op een grote (>100 cm) TV, maar volgens mij hebben schotel zenders in theorie wel meer bandbreedte dan iTV (iTV heeft gemiddeld 4 mbit).

Blokjes zie ik op mijn CRT niet echt (soms bij heel nare gradients maar dan moet ik toch al heel dicht op de TV zitten). Ik vind het in ieder geval perfect acceptabel en zou het ook zo op een (nog aan te schaffen) grotere tv aan durven sluiten.

Een paar kleine blokjes e.d. zou ik totaal geen probleem vinden. Waarom zou je met de gemiddelde tv zender haarscherpe hd-kwaliteit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
walsan schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:41:
Hallo Forum ,
ik heb op dit moment IPB van KPN (8MB) met de speedtouch 780 WL EB en ik wil graag ITV van Kpn aanschaffen voor in de woonkamer en Digitenne voor op de slaapkamer (22 Inch).
Nu zal het voor Digitenne geen probleem zijn (gratis muv 3,50 huur), maar krijg ik nu ook een nieuwere experia box?
Ik zal de ITV decoder woonkamer moeten aansluiten op de EB (meterkast); is er een maximale kabellengte?
Er is de mogeljkheid om ITV van KPN bij digitaaltvkijken.nl te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is het voordeel?
Kan ik met bovenstaande 'alles' van UPC opzeggen of zit ik nog aan een onderdeel vast?

Walter
Als je al klant van KPN bent, bestel dan via je cockpit of mijn gegevens. Dan weet je zeker dat het goed gaat.
Als je al IPB hebt is een nieuwe EB niet nodig.
Maximale kabellengte is die van fast ethernet: 100m.
Op het moment dat je ITV hebt icm digitenne voor 2e TV kun je UPC opzeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
eymey schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:35:
Ik heb zelf nooit echt schotel in werking gezien op een grote (>100 cm) TV, maar volgens mij hebben schotel zenders in theorie wel meer bandbreedte dan iTV (iTV heeft gemiddeld 4 mbit).

Blokjes zie ik op mijn CRT niet echt (soms bij heel nare gradients maar dan moet ik toch al heel dicht op de TV zitten). Ik vind het in ieder geval perfect acceptabel en zou het ook zo op een (nog aan te schaffen) grotere tv aan durven sluiten.

Een paar kleine blokjes e.d. zou ik totaal geen probleem vinden. Waarom zou je met de gemiddelde tv zender haarscherpe hd-kwaliteit willen?
Dat is het probleem op een CRT is alles prima!! ook digitenne!! maar op een LCD scherm van 107 cm is dat helaas niet het geval, daarom wil ik geen risico nemen met het aanschaffen van een pakket als dit en er dan 1 of 2 jaar aan vast zit terwijl het straks blijkt geen goede kwaliteit te zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsan
  • Laatst online: 23-06-2021
Bedankt Loeki!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296508

Ik heb sinds vandaag Interactieve-TV. Alles aangesloten zoals in de handleiding vermeld staat. Nu wilde ik proberen om een programma op te nemen, maar op het moment dat ik op de knop record druk krijg ik de melding: "Geen opnamemogelijkheden voor dit programma". Ook zie ik in het menu van de programma opties niet de optie "opnemen" welke ik wel zou moeten zien volgens de handleiding. Iemand enig idee hoe dit kan? Las in dit topic ook dat iemand anders dit probleem had en opgelost heeft, helaas heeft hij er niet bijgezet hoe het opgelost is. Heeft iemand de oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Denk dat je hd niet goed is opgestart of iets dergelijks.
Zet hem is helemaal uit en laat hem opnieuw de software + gids binnenhalen.

Probeer het daarna nogmaals.
Ik had er ook wel eens last van, en dat is over.
Denk dat het ligt aan het feit dat ik hem te snel uit zette ( met de knop achterop ) terwijl de hd nog uitspinde.
Als je 20sec wacht is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 296508 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:41:
Ik heb sinds vandaag Interactieve-TV. Alles aangesloten zoals in de handleiding vermeld staat. Nu wilde ik proberen om een programma op te nemen, maar op het moment dat ik op de knop record druk krijg ik de melding: "Geen opnamemogelijkheden voor dit programma". Ook zie ik in het menu van de programma opties niet de optie "opnemen" welke ik wel zou moeten zien volgens de handleiding. Iemand enig idee hoe dit kan? Las in dit topic ook dat iemand anders dit probleem had en opgelost heeft, helaas heeft hij er niet bijgezet hoe het opgelost is. Heeft iemand de oplossing voor mij?
Is een HD-probleem, soms wil een herstart nog wel eens helpen, werkt het niet, dan bel je met de helpdesk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296508

Loekie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:27:
[...]

Is een HD-probleem, soms wil een herstart nog wel eens helpen, werkt het niet, dan bel je met de heldesk.
Heb verschillende malen opnieuw gestart, helpt niet. Ga vandaag de helpdesk maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 01:10
Ik heb net ITV geinstalleerd. Heb nu via HDMI aangesloten (en tijdens opstarten 1e sterretje op menu gedrukt).
Zit nu in dat video menu voor de resoluties. Daar staan 720p en 1080i. Welke kan ik het beste selecteren?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Monda schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:32:
Ik heb net ITV geinstalleerd. Heb nu via HDMI aangesloten (en tijdens opstarten 1e sterretje op menu gedrukt).
Zit nu in dat video menu voor de resoluties. Daar staan 720p en 1080i. Welke kan ik het beste selecteren?
In de handleiding staat 720p :+

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
-BB- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:

In de handleiding staat 720p :+
Zie je verschil tussen 720p en 1080i? Ik heb 'm op 1080 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
VFRRijder schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:55:
[...]

Zie je verschil tussen 720p en 1080i? Ik heb 'm op 1080 staan.
Waarschijnlijk niet ;)
Die 720p werkt op elke TV met HDMI, 1080i lang niet altijd, vandaar dat wat er in de handleiding staat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Waarschijnlijk niet ;)
Die 720p werkt op elke TV met HDMI, 1080i lang niet altijd, vandaar dat wat er in de handleiding staat.
Ik zag net op internet dat 720p beter is bij snelle beelden. Verder wel raar bij mij, maar het is net of via scart aansluiten een mooier beeld oplevert, dan via HDMI (720p).
Het verschil tussen analoge kabel en ITV icm scart lijkt groter dan tussen analoog en HDMI (720p). Maar dat is niet echt logisch he? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Monda schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:15:
[...]

Ik zag net op internet dat 720p beter is bij snelle beelden. Verder wel raar bij mij, maar het is net of via scart aansluiten een mooier beeld oplevert, dan via HDMI (720p).
Het verschil tussen analoge kabel en ITV icm scart lijkt groter dan tussen analoog en HDMI (720p). Maar dat is niet echt logisch he? :?
Wat voor TV heb je?
Als je een Full-HD hebt met beroerde upscale-logica kan het beter zijn 1080i te kiezen dan 720p, dan schaalt de STB het signaal op. Als je de STB via SCART hebt aangesloten doet je TV het opschalen.
Vaak willen zaken als 'beeldverbeterende' instelling van een TV nog wel eens het een en ander onrustig doen overkomen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53
Weet iemand de bandbreedte van IPTV bij glasvezel van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:33:
[...]

Wat voor TV heb je?
Als je een Full-HD hebt met beroerde upscale-logica kan het beter zijn 1080i te kiezen dan 720p, dan schaalt de STB het signaal op. Als je de STB via SCART hebt aangesloten doet je TV het opschalen.
Vaak willen zaken als 'beeldverbeterende' instelling van een TV nog wel eens het een en ander onrustig doen overkomen.
Ik heb de Philips 37PFL7403D Full HD. Lijkt er echt sterk op dat SCART bij mij een beter beeld opleverd dan HDMI, 720p :? Ik zal 1080i ook wel proberen dan.

Verder kan nog instellen op de reciever: 4:3, 4:3LB of 16:9, standaart stond ie op 4:3LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Monda schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Ik heb de Philips 37PFL7403D Full HD. Lijkt er echt sterk op dat SCART bij mij een beter beeld opleverd dan HDMI, 720p :? Ik zal 1080i ook wel proberen dan.

Verder kan nog instellen op de reciever: 4:3, 4:3LB of 16:9, standaart stond ie op 4:3LB.
Dan is de upscaler van je TV beter in opschalen van pal dan 720p, als hij Full HD is 1920x1080i/p dan is de 1080i voor jou de instelling. Daarnaast mag je dan rustig 16:9 gebruiken, 4:3 LB veranderd de beeldverhouding die je TV weer terug veranderd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:22:
[...]

Dan is de upscaler van je TV beter in opschalen van pal dan 720p, als hij Full HD is 1920x1080i/p dan is de 1080i voor jou de instelling. Daarnaast mag je dan rustig 16:9 gebruiken, 4:3 LB veranderd de beeldverhouding die je TV weer terug veranderd.
Oke ik heb nu 1080i ingesteld. Dus dat verhaal dat 720p snelle beelden beter weergeeft dan 1080i is een fabeltje?

HD broadcasters and other sources: 1080i and 720p. One is not necessarily better than the other; 1080i has more lines and pixels, but 720p is a progressive-scan format that should deliver a smoother image that stays sharper during motion.

[ Voor 19% gewijzigd door Monda op 25-03-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik heb geen idee, ik heb zo snel geen verschil gemerkt. Maar het is ook upscaling he, misschien als je echte 720p en 1080i vergelijkt dat 720p dan wel mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polycorn
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb een poos geleden op dit forum gezocht naar een antwoord op de vraag of HomePlug technologie gebruikt kan worden om die foeilelijke tv-doos van KPN op de Experia Box aan te sluiten. Ik kwam alleen mensen tegen met dezelfde vraag.

Ik heb het hier draaien inmiddels en het werkt prima! :) :)

Scheelt mij een hele hoop draden en boren etc. Ik gebruik de 200 set van König. (Snelheid leek me belangrijk). Een plug in de 230V beneden in de meterkast, ethernet kabeltje naar de experia box. Andere plug boven in de woonkamer (zelfs niet eens direct in de muur maar in de stekkerdoos die in mijn TV-meubel ligt) met een ethernetje naar de Motorola 1960 van KPN.

Leek me handig om dat hier even te delen met de community.

Nu heeft KPN niet direct bij Interactieve TV de mededeling dat dit een optie is, maar ze bieden wel HomePlugs aan http://www.kpn.com/intern...ens-Gigaset-Homeplug.prod van Siemens waarbij de aansluiting van Interactieve TV als voorbeeld wordt gebruikt.

Verder: voor wie een Mac Mini als home theater gebruikt heb ik verder nog een interessante Front Row uitbreiding op http://dinkytunes.com staan. (beetje off topic maar ik ben er nou toch) :P

Grtz H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

Adlermann schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:46:
Weet iemand de bandbreedte van IPTV bij glasvezel van kpn?
Ik heb een 12mbit down internetverbinding genomen toen ik IPtv bestelde. Een dag nadat die was ingesteld ging mijn verbinding in de ExperiaBox van 12 naar 16mbit, reken maar uit.

Over of ik het verschil merk tussen 720p en 1080i; niet geprobeerd. In de handleiding stond 720p en dat werkte meteen goed. Helder en mooi beeld, alleen live beelden zoals bij wielrennen in de bergen of schaatsen in Canada is het beeld blokkerig omdat de live-feed gewoon niet goed is. Geen idee waarom het bij schaatsen in Calgary ook zo is, maar dat had ik met een beeldbuis televisie ook al.

En ik denk dat ik ook gewoon te lui ben om de box weer opnieuw in te moeten stellen. Dat ding is pas een paar keer opnieuw opgestart omdat het moest (installatie, verplichte upgrade en overgang van beeldbuis naar HDTV). Het werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
-BB- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:28:
[...]

Ik heb een 12mbit down internetverbinding genomen toen ik IPtv bestelde. Een dag nadat die was ingesteld ging mijn verbinding in de ExperiaBox van 12 naar 16mbit, reken maar uit.
Dat je via adsl 4mbit kreeg dat wist ik al. Alleen ik kan nergens vinden of IPtv via glasvezel een ander product is en dus met meer bandbreedte. Aangezien KPN er ook HDTV over wil sturen lijkt het me haast van wel. 4 mbit voor HDTV is niet veel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

Ah ok, tja sorry ik heb geen glasvezel en had dat niet gezien in de vraag/berichten ervoor (nb laatste: niet alles gelezen).

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
-BB- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:04:
Ah ok, tja sorry ik heb geen glasvezel en had dat niet gezien in de vraag/berichten ervoor (nb laatste: niet alles gelezen).

:+
Ja, de helpdesk van KPN is ook niet heel behulpzaam. "ja meneer dat weten we zo niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Adlermann schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:07:
[...]

Ja, de helpdesk van KPN is ook niet heel behulpzaam. "ja meneer dat weten we zo niet".
Omdat ITV via glasvezel daar niet ondersteund wordt.
Anders mail je je vraag via www.glashart.nl, maar de std zenders zullen dezelfde bitrate gebruiken als ITV via ADSL.
Er zijn meen ik wel een aantal HD-testzenders, maar wat die gebruiken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:43:
[...]
Dat je via adsl 4mbit kreeg dat wist ik al. Alleen ik kan nergens vinden of IPtv via glasvezel een ander product is en dus met meer bandbreedte. Aangezien KPN er ook HDTV over wil sturen lijkt het me haast van wel. 4 mbit voor HDTV is niet veel namelijk :)
http://www.kpnglasvezel.n...edf67f3858b&contentid=881

Kennelijk is er 8Mb gereserveerd voor HDTV (navraag bij Glashart leert dat die bandbreedte alleen geclaimd wordt als je TV daadwerkelijk aanstaat). Ik vraag me alleen wel af of die 8Mb per kanaal is. Betekent dit dat als je TV kijkt en tegelijkertijd iets anders opneemt, dat je 16Mb van je bandbreedte kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287893

Dag mensen,

Sinds enkele dagen ben ook ik in het bezit van een fantastische Motorola 1960. Installatie ging goed en het beeld is ook perfect. Alleen heb ik een probleem met de afstandsbediening. Deze reageert zeer slecht wanneer de TV (32PFL9603) aan staat. Kent iemand dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
TheSlider schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:37:
[...]

http://www.kpnglasvezel.n...edf67f3858b&contentid=881

Kennelijk is er 8Mb gereserveerd voor HDTV (navraag bij Glashart leert dat die bandbreedte alleen geclaimd wordt als je TV daadwerkelijk aanstaat). Ik vraag me alleen wel af of die 8Mb per kanaal is. Betekent dit dat als je TV kijkt en tegelijkertijd iets anders opneemt, dat je 16Mb van je bandbreedte kwijt bent?
Pin me er niet op vast, maar uit de getallen die gegeven worden maak ik bijna op dat ipTV via glasvezel voorlopig gewoon hetzelfde product is als via ADSL. Ook daar wordt er namelijk 8 mbit bandbreedte gereserveerd. (4 voor kijken, plus nog voor evt. opnemen). Maar goed, ik kan het fout hebben. Je moet maar net iemand die bij glasvezel betrokken is van KPN of glashart treffen om het zeker te weten. Volgens mij wordt erop www.kpnglasvezel.nl namelijk ook nog geen melding gemaakt van HDTV zenders, behalve dat ze ermee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Anoniem: 287893 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:57:
Dag mensen,

Sinds enkele dagen ben ook ik in het bezit van een fantastische Motorola 1960. Installatie ging goed en het beeld is ook perfect. Alleen heb ik een probleem met de afstandsbediening. Deze reageert zeer slecht wanneer de TV (32PFL9603) aan staat. Kent iemand dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor?
Ontvangst is sowieso slecht, dus lijkt me raar dat het alleen is als je tv aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 12:27
Anoniem: 287893 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:57:
Dag mensen,

Het is geen vreemd probleem. Ik heb er ook last van maar na een kwartier is het bij mij over. Zodra ik de televisie aanzet reageert de Motorola bijna niet meer. Zet ik de tv weer uit reageert die weer direct. Maar bij is het dus wel zo dat het na een kwartiertje over is.

Hopelijk wordt dit probleem opgelost met de eerst komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 21:28
Ik heb nu al sinds september 2008 iTV van KPN (20mbit). Maar het is mij opgevallen dat mijn mediabox ontzettend langzaam reageert. Bijv met de gids, of vooruit en achteruit spoelen (opgenomen film), als ik dan op play druk (na pauze) duurt het soms 30 seconden. Niets werkt direct, alles heeft vertraging.

Toen ik KPN belde heeft meneer me aan de telefoon verteld dat het allemaal op het netwerk opgeslagen word. Dus ook elke film die ik opneem. Dat ik volgens mij lariekoek want er zit een harddisk in, toch? Of ben ik nou gek? :)

[ Voor 3% gewijzigd door dhelios op 27-03-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 08:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb ook de Motorola 1960 sinds enkele dagen staan, icm de ST780 en een Sony Bravia 32S3000 LCD-tv. Aangesloten via HDMI. De STB zit met een 2m UTP kabel aan een switch, die zit met een 10m UTP cat 6 kabel aan de ST780. De ST780 zit ong. 10m van het ISRA punt verwijderd. Ik heb een HetNet abo van 8Mbit, ik haal downloadsnelheden van rond de 800KB/sec, dus equivalent van ong. 7Mbit/sec.

Nu is het zo dat ik bij snelle beelden blokjes zie. Verder zijn er geen enkele hapering in beeld en geluid te ontdekken.

Kan het zijn dat de ST780 toch te ver van het ISRA punt af staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
woelders schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:15:
Ik heb ook de Motorola 1960 sinds enkele dagen staan, icm de ST780 en een Sony Bravia 32S3000 LCD-tv. Aangesloten via HDMI. De STB zit met een 2m UTP kabel aan een switch, die zit met een 10m UTP cat 6 kabel aan de ST780. De ST780 zit ong. 10m van het ISRA punt verwijderd. Ik heb een HetNet abo van 8Mbit, ik haal downloadsnelheden van rond de 800KB/sec, dus equivalent van ong. 7Mbit/sec.

Nu is het zo dat ik bij snelle beelden blokjes zie. Verder zijn er geen enkele hapering in beeld en geluid te ontdekken.

Kan het zijn dat de ST780 toch te ver van het ISRA punt af staat?
Buiten het feit dat je EB ver van het ISRA staat, klinkt dit als een codeerfout. Digitale TV heeft als manco dat zaken als nieuwstickers onder in beeld wazig kunnen zijn, maar ook dat snelle bewegingen niet altijd zonder fouten gecodeerd kunnen worden. Ook beeldverbeterende technieken van je LCD kunnen zoiets veroorzaken(100 of 200 Hz?). Als je problemen met beeldkwaliteit hebt zullen ze je op de HD sowieso vragen die afstand tussen EB en ISRA terug te brengen. Daarnaast mag je tot 100m ethernet hebben liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 27-03-2009 16:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Doron schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:14:
Ik heb nu al sinds september 2008 iTV van KPN (20mbit). Maar het is mij opgevallen dat mijn mediabox ontzettend langzaam reageert. Bijv met de gids, of vooruit en achteruit spoelen (opgenomen film), als ik dan op play druk (na pauze) duurt het soms 30 seconden. Niets werkt direct, alles heeft vertraging.

Toen ik KPN belde heeft meneer me aan de telefoon verteld dat het allemaal op het netwerk opgeslagen word. Dus ook elke film die ik opneem. Dat ik volgens mij lariekoek want er zit een harddisk in, toch? Of ben ik nou gek? :)
Wat die KPN man zegt lijkt me inderdaad klinkklare onzin. Echt ongelofelijk hoe slecht de trainingen daar blijkbaar zijn OF wat voor een onzin medewerkers kunnen verkopen.

Waarom zou er anders een harddisk in de ontvanger zitten... ;).

Maar goed, van de traagheid heeft denk ik iedereen last (als je dit topic zo leest, en ik zelf ook). Erg vervelend. Het is niet zo dramatisch als die 30 seconden die jij noemt, maar een goede 10 sec. vertraging bij het openen van een menu, de info pagina's of de gids heb je zo te pakken.

Laten we hopen dat KPN hier in samenwerking met Motorola nog eens een keer een fix voor bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 20:50
Voor mijn Pioneer 50" full hd plasma heb ik een Humax iHDR5050-C (HD-PVR) besteld voor op het Ziggo netwerk, omdat dit de beste beeldkwaliteit zou moeten opleveren.

Nu kreeg ik een brief van KPN, waarin wordt aangegeven dat het glasvezelnetwerk in mijn woonplaats gereed is en dat ik met hun pakket kan genieten 'haarscherp' televisiekijken

Nu is dus de vraag met welke aanbieder ik beter af ben tav bandbreedte/ beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Randal schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:06:
Voor mijn Pioneer 50" full hd plasma heb ik een Humax iHDR5050-C (HD-PVR) besteld voor op het Ziggo netwerk, omdat dit de beste beeldkwaliteit zou moeten opleveren.

Nu kreeg ik een brief van KPN, waarin wordt aangegeven dat het glasvezelnetwerk in mijn woonplaats gereed is en dat ik met hun pakket kan genieten 'haarscherp' televisiekijken

Nu is dus de vraag met welke aanbieder ik beter af ben tav bandbreedte/ beeldkwaliteit?
Ik krijg deze week het glas...maar ik vermoed dat ziggo beter beeld heeft...Maar ik weiger voor die paar HD zenders 20 euro per maand extra te lappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johntwee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09-2022
Ik heb na 3 maanden ellende uiteindelijk het de enige goede oplossing gevonden voor KPN digitale TV met de motorola 1960 :
:( Opzeggen en terugsturen. :(

Plus punt :
:) *1. makkelijke bediening

:( dan de minpunten :

*1. opnemen van een programma is zo ouderwets. Als je een TV programma opneemt, wat ietsje uitloopt, mis je het einde. Instellen van een opname is makkelijk, 3 x drukken klaar.
Maar als je bv. 10 extra minuten extra wilt instellen kost dat telkens zo'n 20x drukken.
Als je vervolgens een volgend programma op wilt nemen, gat dat niet, want dan heb je een "overlap" van 10 min.
Ik had op mijn videorecorder ( weet je nog van vroeger, met die grote banden ?) al showview of iets van PDC, dat liep netjes met het programma mee.
Maar dit is het nieuwe interactieve TV digitaal en heel de shit erbij, maar een heel programma opnemen, gaat haast niet.
*2. Snelheid is inderdaad heel beroerd
*3. Beeld snelheid is inderdaad bij snelle beelden ook belabberd, en met veel blokjes.
*4. TV gids is slecht, en duurt ook een eeuwigheid om er doorheen te scrollen. En hij gaat maar maximaal 1 week vooruit.
*5. Netwerk laat ook te wensen over, je zou verwachten dat je ook via je netwerk bij je ontvanger kunt komen, niet dus.
*6. Loopt regelmatig vast, uit en weer aan duurt daarna weer zo'n 3 minuten. Leuk als je een film zit te volgen.
*7. Zappen is ook heel traag.
*8. Teletekst heeft hier ook nog nooit gewerkt
*9. Lokale omroep of bv. kabelkrant is niet meer mogelijk.
*10. Bij elke TV in de rest van je huis moet je een extra Digitenne decoder aanschaffen, voordeel is dan wel, dat je het abbo gratis krijgt.

Kortom niet aan beginnen, of je moet er geen hoge prestaties van verwachten.

John de Laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
:) Soms hebben mensen wel 'grappige' redenen om een product af te kraken.... :')

1: PDC werkt(e) alleen bij Ned. 1, 2 en 3. Redelijk betrouwbaar weliswaar, maar het ging ook wel eens fout. Bovendien heb je ook daar het probleem dat als het programma wat je opneemt wat later afgelopen is, een eventueel overlappende volgende opname lastig wordt... DUH (met alle respect). En showview was alleen een luie mensen manier om de vaste tijden (zonder plus of minus 10 minuten!) snel in je videorecorder te programmeren.

4: Ik ken digitale TV diensten waar de EPG minder dan een week loopt. Ook de meeste gidsen op internet of je radio- of tv bode of teletekst gaan niet verder dan een week.

5: Bij welke ontvanger die je bij bv. een UPC of Ziggo of Digitenne krijgt kan dit wel dan?..... Het enige alternatief lijkt me hier sateliet met een dreambox of een DVB-C ontvanger met een Alphacrypt (kan je bij UPC wel vergeten.....)

8: Teletekst functie werkt hier perfect!. Gewoon op de TV, zoals ik al gewend was.

9: Werkt ook niet als je Sateliet of glasvezel of wat dan ook neemt. Alleen als je bij je kabelboer blijft heb je dat.

10: Ook dat nadeel heb je bij alle digitale TV varianten. Alleen bij kabel (analoog) blijven hangen lost dit voor je op.

Oftewel, van je 10 redenen om specifiek iTV van KPN af te kraken heb ik er al 6 voor je ontkracht. Ik snap dat het belangrijke punten voor je kunnen zijn, maar het is flauw om dat puur op KPN af te wenden.

Het enige waar ik het wel mee eens ben en wat ik ook van KPN verwacht dat ze gaan oplossen (zeker omdat ze het ook voor hun 'super glasvezel aanbieding' willen gaan gebruiken), is de traagheid en spartaanse bediening van de STB.

* Hij werkt inderdaad veeeeeeeeeeeeeel te traag. Als je een beetje ongeduldig ben klik je tijdens het instellen van een opname of in de EPG veel te snel door en doe je iets fout. Vastlopen heb ik trouwens nog nooit last van gehad.

* Wat extra basis-instellingen zouden op hun plaats zijn, zoals by default een 'uitloop' aan het begin en einde van een opname inlassen.

* Het bedienen van de radio is ongelofelijk K...U...T. Het is bijna niet te doen zonder op de TV te kijken wat je doet en direct via de cijfertoetsen een radiozender adresseren is er ook niet bij.

Maar goed, voor mij zijn dit geen directe redenen om het nu weer op te willen zeggen. De prijs-kwaliteit verhouding is nog dikker in orde dan het bij Digitenne al was (voor 2 euro per maand meer een shitload aan zenders in erg acceptabele kwaliteit) en voor de meest geluisterde radiozenders heb ik ook gewoon nog een goede FM antenne op zolder. De radiofunctie van de ontvanger gebruik ik dus alleen voor regionale zenders die hier niet in de ether zitten of andere zenders waar hetzelfde voor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Randal schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:06:

Ik vermoed dat Ziggo betere beeldkwaliteit zal hebben. Voor zover bekend biedt KPN namelijk dit alles gewoon via precies hetzelfde platform aan waar ze ook de iTV over ADSL klanten mee bedienen.

Maar zoals de poster na jou al aan gaf (in mijn geval dan voor UPC): ik weiger ook om 16 euro in de maand neer te leggen voor slecht analoog beeld en daar bovenop dan nog voor digitaal te moeten gaan betalen, met slechts een handje vol HD.

Mijn mogelijke reden om op glasvezel over te stappen zou dan toch net dat handje vol meer bandbreedte kunnen zijn, het idee dat je een nieuwe technologie aan het proberen bent en het feit dat je analoog beeld erbij krijgt dat WEL haarscherp is.

edit: Nog een opmerking.... Wat ga je doen als Ziggo op een gegeven moment net als UPC ook hun DVB-C platform m.b.t. encryptie ' gesloten' maakt en je met je niet door ziggo geleverde HD PVR dus niks meer kan ontvangen?.... ;).

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 05-04-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik had de eerste 2 weken de beschikking over zenders als Extreme sports en Eurosport2. Nu zijn deze donker gekleurd in de gids en zitten ze plotseling niet meer in mn abbo. Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:54
Dat kan wel kloppen, die zenders zitten in het pluspakket à 7,50 per maand. Zie http://www.kpn.com/web/in...themapakketten:pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Monda schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:13:
Ik had de eerste 2 weken de beschikking over zenders als Extreme sports en Eurosport2. Nu zijn deze donker gekleurd in de gids en zitten ze plotseling niet meer in mn abbo. Is dat bij iedereen zo?
Kan kloppen, in maart waren een aantal zenders uit het plus pakket gratis te bekijken. Wil je ze nu nog, dan zal je het plus pakket moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
VFRRijder schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:08:
[...]

Kan kloppen, in maart waren een aantal zenders uit het plus pakket gratis te bekijken. Wil je ze nu nog, dan zal je het plus pakket moeten nemen.
Ah ok duidelijk! Dan houd ik het bij het eredivisielive pakket, van die extra zenders maak ik amper gebruik. Ik heb trouwens nog wel een "probleem".
Als ik tijdens de uitzending op pauze druk en weer verder wil kijken, dan start ie weer bij de live uitzending en gaat niet verder waar ik gepauzeerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Monda schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:11:
[...]

Ah ok duidelijk! Dan houd ik het bij het eredivisielive pakket, van die extra zenders maak ik amper gebruik. Ik heb trouwens nog wel een "probleem".
Als ik tijdens de uitzending op pauze druk en weer verder wil kijken, dan start ie weer bij de live uitzending en gaat niet verder waar ik gepauzeerd heb...
Hmn, vreemd. Druk je wel op de goede knop, misschien rare vraag maar toch. Als ik gewoon op de "play/pauze" knop druk dan werkt dat altijd goed bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 06:51
Ik ga binnenkort verhuizen en moet dan kiezen welk internet + TV we nemen. Ik heb een Sony Bravia 32 inch LCD en wil graag overstappen op digitaal. Daarnaast lijkt de HD-recorder mogelijkheid, en de EPG van iPTV me wel wat. Ook het draadloos modem staat me wel aan :)

Ik heb het topic doorgelezen, maar zit toch nog met een aantal vragen:

1.wat is de levertijd ongeveer? en dan bedoel ik de tijd tussen bestellen en aansluiting zeg maar
2.is het mogelijk om bij het opnemen van programma's rekening te houden met uitloop
3. zit er bij iedere box een hdmi aansluiting?
4. hoe zit het met de radio, plug ik die in m'n receiver en gebruik ik dan die tuner of moet dat allemaal bedient worden via het KPN kastje en dus ook de tv? Lijkt me nogal een nadeel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
buddow schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:05:
Ik ga binnenkort verhuizen en moet dan kiezen welk internet + TV we nemen. Ik heb een Sony Bravia 32 inch LCD en wil graag overstappen op digitaal. Daarnaast lijkt de HD-recorder mogelijkheid, en de EPG van iPTV me wel wat. Ook het draadloos modem staat me wel aan :)

Ik heb het topic doorgelezen, maar zit toch nog met een aantal vragen:

1.wat is de levertijd ongeveer? en dan bedoel ik de tijd tussen bestellen en aansluiting zeg maar
2.is het mogelijk om bij het opnemen van programma's rekening te houden met uitloop
3. zit er bij iedere box een hdmi aansluiting?
4. hoe zit het met de radio, plug ik die in m'n receiver en gebruik ik dan die tuner of moet dat allemaal bedient worden via het KPN kastje en dus ook de tv? Lijkt me nogal een nadeel namelijk.
1. Er zit volgens mij een levertijd van 4-5 weken op.....als alles in één keer goed gaat en je bestelling goed doorkomt. Ook alles afhankelijk van de snelheid die op je lijn kan etc.

2. Ja, je moet vooraf aangeven hoeveel minuten je voorafgaand en na de uitzending wilt hebben.

3. Op iedere ontvanger die nu uitgeleverd wordt zit een HDMI aansluiting.

4. Je moet de radio volledig besturen via de KPN ontvanger. Ook als je radio luisterd kan je dus geen TV meer kijken. Beetje onhandig, daarom gebruik ik persoonlijk gewoon de standaard ether voor m'n radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
buddow schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:05:

Aanvulling op het verder perfecte antwoord van mijn voorganger:

Dit nadeel heb je bij alle digitale tv pakketten (itv, schotel, digitenne).... je digitale radio moet gewoon via het kastje.

Alleen als je digitale TV op de kabel neemt heb je dus het nadeel niet omdat je dan ook nog gewoon het analoge signaal hebt. Of glas, want daar zit ook bijna overal gewoon nog een analoog signaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Die levertijd en de radio vind ik wel een nadeel. Daarnaast ben ik gisteren nog even bij de Primafoon geweest en ik vind het beeld tegenvallen. Ik had niet het idee dat interactieve TV veel beter was dan analoge kabel. En die lange levertijd betekent waarschijnlijk dat we de eerste maand zonder TV zitten, ook niet ideaal. Misschien dat ik toch maar voor het duurdere Ziggo pakket ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Klopt, iTV is niet veel beter dan analoge kabel. Maar ook niet slechter! En zeker in Almere is het op veel plekken dus wel beter dan de kabel, want UPC schijnt niet in staat te zijn om een fatsoenlijk signaal bij iedereen af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Klopt, maar ik woon (en verhuis binnen) Utrecht :) . Het wordt waarschijnlijk Ziggo dan, weet alleen nog niet of ik internet + tv los neem, of Alles in 1 (telefoon gaan we niet gebruiken). Bij Alles in 1 krijg je gratis digitale ontvanger, maar daarvan is het internet weer trager (1 MB slechts...). Daarnaast gebruik ik liever een Alphacrypt in mijn Bravia. Lastig allemaal zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:45:
Klopt, iTV is niet veel beter dan analoge kabel. Maar ook niet slechter! En zeker in Almere is het op veel plekken dus wel beter dan de kabel, want UPC schijnt niet in staat te zijn om een fatsoenlijk signaal bij iedereen af te leveren.
hmm dus ik ga wel flink achteruit dus. Ik krijg iTV via glasvezel. Ik heb nu ziggo digitale tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 21:18

B2

wa' seggie?

Adlermann schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:33:
[...]

hmm dus ik ga wel flink achteruit dus. Ik krijg iTV via glasvezel. Ik heb nu ziggo digitale tv...
Wat ik gezien heb van iTV op glasvezel (VDSL) was echt niet hetzelfde als analoge tv hoor.... Vergelijkbaar met digitale tv van UPC nu, en zeker beter dan Digitenne.
HD zenders zagen er op een 42" prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
B2 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:29:
[...]

Wat ik gezien heb van iTV op glasvezel (VDSL) was echt niet hetzelfde als analoge tv hoor.... Vergelijkbaar met digitale tv van UPC nu, en zeker beter dan Digitenne.
HD zenders zagen er op een 42" prima uit.
Ok, ik heb FttH, dat is volgens mij geen vdsl

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 21:18

B2

wa' seggie?

Adlermann schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:31:
[...]

Ok, ik heb FttH, dat is volgens mij geen vdsl
Klopt VDSL is FttC. Maar goed, dat zou niet uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Sinds een uurtje ook digitale tv aangesloten (Motorola 1960)
Tot nu toe erg tevreden, kom van digitenne met een Topfield recorder af.
Snelheid valt mij ook mee, Digitenne met de Topfield was ook niet al te snel.

Verder lekker makklijk in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ik heb vorige week een 'oude' Siemens Experiabox op de kop getikt via Marktplaats om, in navolging van Rido78 in [Almeernet] Glasvezel in heel Almere ook eens hetzelfde te doen, maar dan voor ADSL (behalve dat je daar aan de WAN-zijde moeilijk kan sniffen :D).

Ik zou namelijk nog steeds een keer van het hele Experiabox verhaal af willen (bellen gebruik ik toch niet van KPN) en het lijkt erop dat de structuur die KPN op de FttH netwerken gebruikt nagenoeg hetzelfde is als bij ADSL... dat wil zeggen: iTV wordt vlan-based gerouteerd en bellen en internet gaan via twee aparte PPP tunnels (bij ADSL uiteraard pppoa, bij FttH via pppoe).

In ieder geval, de experiabox van Siemens geeft nog net ietsje meer vrijheid in het maken van instellingen e.d. en geeft ook nog wat meer informatie prijs over hoe e.e.a. werkt. Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik in de Siemens zowel de pppoa verbinding van Voice als die van Internet dicht kan gooien maar dat dan iTV het nog steeds wel doet :Y) . Helaas, ookal doet een " PPPOE passthrough" instelling anders vermoeden, kan ik niet de Siemens puur voor iTV routering gebruiken en een ander apparaat achter de experiabox (bv. een fritzbox) voor het opzetten van de PPP verbinding. Dit laatste wil namelijk niet omdat de Siemens zich niet aanbiedt als PPPoe concentrator.

Dat wordt dan dus toch zoeken naar een modem dat ook IGMP kan proxyen... de Fritzbox 7170 die ik heb/had doet dit iig niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20919

Weet iemand op welke wijze series opgenomen moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Anoniem: 20919 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:52:
Weet iemand op welke wijze series opgenomen moeten worden?
Iedere week (of dag, of dag ervoor, dus per 2 dagen) opnieuw instellen.....helaas. Of bedoel je dat niet?

[ Voor 7% gewijzigd door VFRRijder op 15-04-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Hehe... ik denk dat dat inderdaad wel is wat bedoeld wordt.

En wat mij betreft ook prio 1 op de wishlist voor improvements van de STB (ok, naast het oplossen van de traagheid dan): De mogelijkheid om een programma op een watchlist te zetten zodat het automatisch opgenomen wordt zodra het in de EPG verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

eymey schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:05:
Voor wat betreft die encryptie ook nog een leuke... :)

Met wat googlen kwam ik terecht in een thread waarin mensen proberen hun IPTV abonnement ook voor MythTV te ontsluiten: http://www.gossamer-threa...;so=ASC;mh=25;list=mythtv

Hierin post ook een Nederlandse gebruiker mee (wie weet leest hij hier ook wel mee). Uit wat experimenten met een oude hub en mee luisteren met Wireshark bleek dat het een behoorlijke uitdaging zal zijn om KPN iTV op een andere manier te ontvangen dan met de geleverde STB omdat de streams encrypted zijn.

Hierdoor geinspireerd heb ik hetzelfde trucje ook eens uitgeprobeerd en Wireshark laten mee luisteren in 2 sessies. De 1e sessie betrof het inschakelen van de ontvanger en de (overigens soms toch echt wel lang durende) boot procedure. Tijdens deze sessie zie je o.a. dat de STB via dhcp z'n IP adres aanvraagt en veel uitwisseling van TCP verkeer (waarschijnlijk de gids en software updates). Verder enorm veel UDP verkeer en ook veel IGMP routing berichten.

De tweede sessie, wanneer de ontvanger echt staat te streamen, veel UDP pakketjes vanaf een bepaald IP adres en poortnummer richting een of ander broadcast adres (heb hier nog niet zo veel verstand van). Het belangrijkste is echter dat Wireshark al aan geeft dat de video stream die hij herkent "private" is.
Overigens, bij radio lijkt het er op dat het in theorie wel degelijk mogelijk moet zijn om met software als VLC en/of mplayer, etc. deze streams op de PC op te vangen.

Dit laatste zou ik met name interessant vinden: Als ik een Linux machine (bij voorkeur m'n Synology NAS) ook op dat iTV vlan zou kunnen krijgen, dan kan ik radio streams weer lokaal de ether in slingeren met een USB FM Transmitter :D.

Maar goed, ik ben hier verder nog niet op in gegaan. De DHCP server op het iTV netwerk geeft niet zonder meer een IP adres uit tenzij je je identificeert als een geldige Motorola box en ik zou er weer te veel apparatuur bij moeten schakelen (een routertje of een extra NIC voor de Synology, switch, etc....).

Maar een interessant experimentje was het wel :)
Haha, dat was ik.. :)
Helaas niet aan de praat gekregen, maar het was inderdaad een leuk experimentje.
Nu zit ik dus aan de STB vast. Maar goed, het werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Monda schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:37:
[...]

Oke ik heb nu 1080i ingesteld. Dus dat verhaal dat 720p snelle beelden beter weergeeft dan 1080i is een fabeltje?

HD broadcasters and other sources: 1080i and 720p. One is not necessarily better than the other; 1080i has more lines and pixels, but 720p is a progressive-scan format that should deliver a smoother image that stays sharper during motion.
De instelling gaat over op welke manier de STB de beelden naar de TV stuurt. Bij 720p stuurt hij volledige beelden van 720 verticale beeldlijnen, en bij 1080i maakt hij interlaced beelden van 1080 verticale beeldlijnen. Als je een 1080p TV hebt converteert die het weer naar volledige beelden van 1080 verticale beeldlijnen. In principe is 720p beter voor snel bewegende beelden omdat dat niet geinterpoleerd is. 1080i is dan weer scherper bij niet zo snel bewegende beelden.

Wat echter cruciaal is om mee te nemen in de beredenering is dat dit verhaal alleen opgaat als het bronmateriaal ook daadwerkelijk als 720p danwel 1080i beschikbaar is. In dit geval is dat niet zo, want de digitale feed is zelf (slechts) 576p. Dat betekent dus dat als je 720p uitstuurt, de STB zelf eerst het plaatje opschaalt, dan naar de TV verstuurt die het nog verder opschaalt naar 1080p. Als je 1080i stuurt, doet de STB eerst het plaatje opschalen naar 1080p, gooit vervolgens de helft van de beeldlijnen weg en verstuurt het overgebleven plaatje. De TV verzint de andere helft van de beeldlijnen er dan weer bij.

Als de kwaliteit van de upscaler in je TV even goed is als die van de STB, is het in principe het beste om de feed als 576p te versturen en de TV te laten upscalen naar 1080p. Dan heb je maar een opschaalactie en dus maar een keer kwaliteitsverlies. Als de kwaliteit van de upscaler in de TV beter is (ja dat kan best zo zijn), kan je zeker het best de STB 576p laten versturen en de TV laten opschalen. Als die van de STB beter is kan je waarschijnlijk het best 720p uitsturen. Kwestie van allebei proberen met hetzelfde stukje opgenomen beeld en kijken wat je het mooist vind.

Wat je in ieder geval NOOIT moet doen is een 576p bron opschalen naar 1080p, dan de helft weggooien zodat je 1080i hebt, dat versturen en de TV weer de andere helft erbij laten verzinnen. Dat is de optie die tot het meeste kwaliteitsverlies leidt, vooral bij bewegende beelden. De 1080i uitgangsoptie dient slechts dan gebruikt te worden wanneer het bronmateriaal zelf in 1080i aangeboden is (HDTV). Er wordt nog gediscussieerd of de publieke omroepen straks 720p of 1080i gaan uitzenden. Als het 1080i wordt, en dat ook in het iTV abbo wordt geleverd (moeten ze eerst het ADSL netwerk voor upgraden), alleen dan kan je het best de 1080i optie selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf heb ik overigens sinds eergisteren een 720p beamer, en ik laat de beamer het opschaalwerk doen. De STB staat dus 576p te versturen via HDMI. Het verschil met 720p uitsturen door de STB is nauwelijks zichtbaar, en aangezien het minuten kost om het ding opnieuw op te starten en de EPG te downloaden laat ik het lekker zo staan.. :)

Gisteren was ik wat aan het zappen, en kwam tot de volgende conclusies voor kijken op het grote scherm:
* De Matrix III zag er behoorlijk strak uit. Niet perfect, maar heel behoorlijk gegeven de bitrate.
* NCIS was ook heel goed te bekijken. Zelfde verhaal.
* Champions League was afschuwelijk.. Rode en blauwe MPEG artefacten op een groen veld. Om elk poppetje een soort van dikke waas heen.. Hebben jullie daar allemaal last van bij voetbal op een groot scherm? Of heb ik een ontvangstprobleem met NED-3 oid? Als je dan weer een shot van Hiddink had, zag het er wel weer behoorlijk uit, dus het lijkt erop dat die snelle beweging van veel kleine objecten met hoog contrast gewoon niet in de bitrate past oid..

Was wel teleurstellend. Zolang de feed niet HD is, volstaat iTV iig absoluut niet om thuis wat mensen uit te nodigen om lekker die belangrijke wedstrijd op groot scherm te kijken.. Overigens zag ik die waas ook als ik het beeld op 576p weergaf, dus het heeft niks met opschalen te maken, zat gewoon in de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.