Ik heb na 3 maanden ellende uiteindelijk het de enige goede oplossing gevonden voor KPN digitale TV met de motorola 1960 :

Opzeggen en terugsturen.
Plus punt :

*1. makkelijke bediening

dan de minpunten :
*1. opnemen van een programma is zo ouderwets. Als je een TV programma opneemt, wat ietsje uitloopt, mis je het einde. Instellen van een opname is makkelijk, 3 x drukken klaar.
Maar als je bv. 10 extra minuten extra wilt instellen kost dat telkens zo'n 20x drukken.
Als je vervolgens een volgend programma op wilt nemen, gat dat niet, want dan heb je een "overlap" van 10 min.
Ik had op mijn videorecorder ( weet je nog van vroeger, met die grote banden ?) al showview of iets van PDC, dat liep netjes met het programma mee.
Maar dit is het nieuwe interactieve TV digitaal en heel de shit erbij, maar een heel programma opnemen, gaat haast niet.
*2. Snelheid is inderdaad heel beroerd
*3. Beeld snelheid is inderdaad bij snelle beelden ook belabberd, en met veel blokjes.
*4. TV gids is slecht, en duurt ook een eeuwigheid om er doorheen te scrollen. En hij gaat maar maximaal 1 week vooruit.
*5. Netwerk laat ook te wensen over, je zou verwachten dat je ook via je netwerk bij je ontvanger kunt komen, niet dus.
*6. Loopt regelmatig vast, uit en weer aan duurt daarna weer zo'n 3 minuten. Leuk als je een film zit te volgen.
*7. Zappen is ook heel traag.
*8. Teletekst heeft hier ook nog nooit gewerkt
*9. Lokale omroep of bv. kabelkrant is niet meer mogelijk.
*10. Bij elke TV in de rest van je huis moet je een extra Digitenne decoder aanschaffen, voordeel is dan wel, dat je het abbo gratis krijgt.
Kortom niet aan beginnen, of je moet er geen hoge prestaties van verwachten.
John de Laat