KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 232.457 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Nou lekker balen weer... heb het KPN internet + I-TV pakket genomen (8 mbit) en heb alles aangesloten volgens het boekje.

Nu heb ik de volgende toestellen erbij gekregen:
Motorola 1960 tuner
Thomson TG787

Maar ik heb gewoon internet enzo, maar op het moment dat de TV tuner volledig is opgestart valt het internet op de modem uit (rood ledje) en heb ik een blokkerig en haperig beeld. Ongeveer 1 frame per minuut ofzo. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Raar verhaal, welke poort heb je de STB aangesloten ?

Kijk is in de webinterface of je daar wat geks ziet.
Klinkt als STB die niet in de juiste VLAN zit, bandwidth management niet goed ingesteld of iets in die richting.

Maak ook indien je dat nog niet had gedaan een topic op het ITV forum van KPN.
Het forum op www.kpn.com is alleen toegankelijk voor Interactieve TV-klanten. Nadat Interactieve TV bij u is aangesloten, ontvangt u per e-mail de instructies voor het aanvragen van een inlognaam. Met deze inlognaam heeft u toegang tot alle onderdelen van www.kpn.com zoals het Forum.

Heeft u al een inlognaam en een wachtwoord? U kunt direct naar het forum via de URL http://forum.kpn.tv/.
Login in met uw gegevens.
Klik op de button "bezoek het forum"
Klik op 'forum'
log in met uw gegevens
HD van KPN al gebeld ?

[ Voor 54% gewijzigd door Yippie op 01-03-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

CaVeFiSh schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:42:
Nou lekker balen weer... heb het KPN internet + I-TV pakket genomen (8 mbit) en heb alles aangesloten volgens het boekje.

Nu heb ik de volgende toestellen erbij gekregen:
Motorola 1960 tuner
Thomson TG787

Maar ik heb gewoon internet enzo, maar op het moment dat de TV tuner volledig is opgestart valt het internet op de modem uit (rood ledje) en heb ik een blokkerig en haperig beeld. Ongeveer 1 frame per minuut ofzo. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Let op! LAN poort 3 kan uitsluitend gebruikt worden voor i-tv, dus niet voor PC's. Dit volgens het IPBForum:

http://www.ipbforum.nl/ex....php?f=24&t=2922&start=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
Ik las zojuist tot mijn verbazing dit bericht. Ik moest eerst denken aan een vroege 1 april grap. Maar de site is altijd wel betrouwbaar geweest. Op de belgacom website wordt je doorverwezen naar een speciale tv site maar die werkt helaas nu niet. Op een belgisch tv forum en nieuwssite wordt er ook melding van gemaakt.

Quote "Belgacom voegt BBC zenders aan aanbod toe
Door Robert Briel | 3 maart 2009 | 16:42 NL

Belgacom TV voegt zeven BBC zenders aan aanbod toe. Met ingang van vandaag kunnen Belgacom TV Classic abonnees naast BBC World News ook BBC One en BBC Two zien.

Voor Belgacom TV Select abonnees komen naast BBC Prime ook de nationale zenders BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC en BBC HD beschikbaar. De overeenkomst is een doorbraak, want Belgacom is hiermee de eerste IPTV aanbieder in de Benelux die deze Britse zenders kan aanbieden.

BBC One en BBC Two zijn sinds de jaren zeventig in België analoog te bekijken via de kabel. Tot voor kort konden de klanten van Belgacom TV alleen BBC Prime volgen en BBC World. Sinds vandaag zijn in totaal 9 BBC-zenders beschikbaar op IPTV.

In Nederland zijn ook andere aanbieders dan de kabelbedrijven gïinteresseerd in het doorgeven van de nationale BBC zenders, zoals KPN en mogelijk ook Tele 2 Vision. "

Best een bizarre ontwikkeling te noemen.
Ben benieuwd of dit ook er ook voor gaat zorgen dat IPTV/Glasvezel spelers zoals KPN, Tele2 en Alice ook de BBC zenders alsnog kunnen gaan aanbieden |:( zou wel super mooi zijn dan ben ik des te sneller geswitcht naar Tele2 of KPN nu blijf ik bij UPC om de BBC zenders (1,2 en 3,4) te kunnen blijven zien.

Helemaal mooi om te zien dat ze meteen alle BBC zenders doorgeven inclusief Cbeebies en BBC HD.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 04-03-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Als BBC1 en BBC2 ook eindelijk doorgegeven mogen worden door andere partijen dan de kabelaars die van oudsher hier al spraken over hebben met BBC..... dat zou echt mooi zijn!!!

Ik baal er nu soms best wel van dat ik geen BBC1 en 2 heb, maar wil er ook niet meer om terug naar UPC....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 12:27
Kpn is nu ook bezig of het voor hun ook mogelijk is om de BBC zenders door te geven. Dit na aanleiding van de berichten over Belgacom.

Het zou een zeer aangenaamde aanvulling zijn van het zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:35
Eerst zien, dan geloven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Sorry als de vraag als eens vaker is gesteld maar het is voor mij ook allemaal nieuw :)
Ik zit er over te denken om digitale tv van KPN te nemen. Nu zie ik echter Digitenne en Interactieve tv staan. Is behalve het zenderaanbod nog een significant verschil?

Wat ik graag wil is 2 tv's aansluiten. Bij digitenne kan je er gelijk 3 aansluiten geloof ik, kan dat bij interactieve tv ook? Zijn hier dan extra kosten aan verbonden?

Verder wil ik het extra zenderpakket. Is dat mogelijk bij beide varianten?

Is de kwaliteit verschillend voor beide pakketten?

Ga een 42inch plasma scherm halen. Hebben de pakketten hier een negatief effect op (kan ik dan beter digitale tv via de kabel nemen van bijv UPC)

Ik wil Internet en telefonie van Online nemen (25 euro). Is dit een probleem of gaat dit gewoon over de KPN lijn? En zo ja moet hier dan nog extra voor betaald worden?

Zoals ik het zie is het dadelijk dus:
Internet + telefonie van Online = 25 euro
Digitenne + extra pakket = 7,50 + 9,95 + 3.50 (extra receiver)
Interactieve tv + extra pakket 9,95 + 9,95 + 3.50 (+ 99euro eenmalig)

klopt dit of zie ik wat over het hoofd? Alvast bedankt voor de antwoorden

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
thewizard2006 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:50:
Hallo,

Sorry als de vraag als eens vaker is gesteld maar het is voor mij ook allemaal nieuw :)
Ik zit er over te denken om digitale tv van KPN te nemen. Nu zie ik echter Digitenne en Interactieve tv staan. Is behalve het zenderaanbod nog een significant verschil?

Wat ik graag wil is 2 tv's aansluiten. Bij digitenne kan je er gelijk 3 aansluiten geloof ik, kan dat bij interactieve tv ook? Zijn hier dan extra kosten aan verbonden?

Verder wil ik het extra zenderpakket. Is dat mogelijk bij beide varianten?

Is de kwaliteit verschillend voor beide pakketten?

Ga een 42inch plasma scherm halen. Hebben de pakketten hier een negatief effect op (kan ik dan beter digitale tv via de kabel nemen van bijv UPC)

Ik wil Internet en telefonie van Online nemen (25 euro). Is dit een probleem of gaat dit gewoon over de KPN lijn? En zo ja moet hier dan nog extra voor betaald worden?

Zoals ik het zie is het dadelijk dus:
Internet + telefonie van Online = 25 euro
Digitenne + extra pakket = 7,50 + 9,95 + 3.50 (extra receiver)
Interactieve tv + extra pakket 9,95 + 9,95 + 3.50 (+ 99euro eenmalig)

klopt dit of zie ik wat over het hoofd? Alvast bedankt voor de antwoorden
:) Om te beginnen: Interactieve TV kan je ALLEEN maar nemen als je ook je internet bij KPN afneemt. Dus om iTV te nemen kan je Online alvast schrappen :). Daarentegen kan je Digitenne wel prima afnemen zonder dat je andere diensten van KPN afneemt.

Voor pure kwaliteit op een 42inch plasma scherm zal UPC waarschijnlijk de beste kwaliteit bieden. Ken hun bandbreedtes verder niet op de verschillende digitale kanalen, maar mijn AANNAME is dat dit hoger is dan bij KPN. Bij KPN zal het tussen de 3 en 4 mbit zijn bij iTV, in verband met de beperkte bandbreedte die beschikbaar is.

Wel verwacht ik zelf dat iTV betere kwaliteit zal hebben dan Digitenne aangezien door de beperkte ether ruimte Digitenne maar erg weinig mbit per kanaal heeft (tussen de 1 en 2). Dit beantwoordt trouwens ook meteen je vraag m.b.t. de pakketten: Alleen bij iTV kan je het extra pakket afnemen. Digitenne voert gewoon het standaard pakket met meeste gangbare zenders.

Voor meerdere tv's biedt KPN als je iTV afneemt gratis de optie om ook nog Digitenne smartcards erbij te hebben voor de extra tv's. Wil je voor die tv's nog een tuner (omdat ze geen ingebouwde dvb-t tuner hebben), kun je die bij KPN huren voor een klein bedragje per maand. iTV zelf op meerdere tv's is via ADSL niet mogelijk (weer ivm. de bandbreedte).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:34
eymey schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:11:
Voor meerdere tv's biedt KPN als je iTV afneemt gratis de optie om ook nog Digitenne smartcards erbij te hebben voor de extra tv's. Wil je voor die tv's nog een tuner (omdat ze geen ingebouwde dvb-t tuner hebben), kun je die bij KPN huren voor een klein bedragje per maand. iTV zelf op meerdere tv's is via ADSL niet mogelijk (weer ivm. de bandbreedte).
Kleine aanvulling: technisch is het wel mogelijk meerdere STB's aan te sluiten(in geval van een TG787v, het nieuwe modem via een switch), maar niet ondersteund door de helpdesk.
De 2e STB koop je dan via marktplaats. Je kunt ten alle tijde echter maximaal 2 kanalen tegelijk kijken.
Bij digitenne heb je ook een extra pakket, het erdedivisie voetbal pakket met 2 kanalen. Daarnaast ondersteund lang niet elke TV de Conax beveiliging van digitenne, dus is een aparte STB daarvoor zo goed als verplicht.
De kwaliteit van digitenne is op een > 37 a 40 inch scherm om te huilen naar het schijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 05-03-2009 11:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kan bovenstaand mbt 2 STB's tegelijkertijd uit eigen ervaring bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Goh dat is jammer om te horen allemaal. Ze maken het er niet makkelijker op :(

KPN zelf vind ik ook nogal prijzig als je kijkt naar telefonie en internet. Dat is gewoon meer dan 2x zo duur als Online bijvoorbeeld. Zelfs UPC is goedkoper als totaal pakket met internet, telefonie en tv.

Digitenne heeft niet echt veel zenders helaas, maar aan de andere kant zo erg vaak kijk ik nou ook weer geen tv. Af en toe een film maar meestal toch DVD's enzo.
Denk dat ik maar gewoon klein begin met Digitenne en dan die ik wel hoe het gaat. Dan weet ik in iedergeval zeker dat er verbetering ergens anders is. Dan heb ik weer wat om voor te sparen :P

Het is mij verder nog niet helemaal duidelijk over die extra tv. Wanneer ik gewoon voor Digitenne kies dan krijg je daar toch gewoon een extra ontvanger bij of zit ik er dan naast? Krijg je dan ook een extra afstandsbediening ofzo? Hoe werkt dat? :) Is dat dan hetgene dat ik via internet moet gaan lopen regelen?

Voor de extra pakketten bedoelde ik echt de extra zenders, niet de sport of die andere premium pakketten.

Meer mensen die wat te melden hebben over de kwaliteit van Digitenne op een 42 inch scherm? En dan voornamelijk in vergelijking met gewone kabel en digitale tv. Geen HD of DVD's

ps, de tv's die ik in gedachte heb zijn de volgende http://www.vergelijk.nl/compare/167859/168949 oftewel de panasonic TH-42PX80 en de lg 42BG6000

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 06-03-2009 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat UPC goedkoper is waag ik te betwijfelen. Ze dwingen je al om 16 E neer te leggen voor het basis analoge korreltjes abonnement. Daar komt dan nog je internet en telefonie en eventuele digitale tv bovenop. Ik vind het iTV aanbod van KPN een perfect prijs-kwaliteitverhouding hebben!

En begin vooral niet over "online": Daar is echt meer mis dan je denkt (maar dat is hier off-topic). Het wordt steeds minder geldig, maar bij providers is er zeker naar de prijs nog wel onderling kwaliteitsverschil.....

Met digitenne heb je een paar opties:
* Of je neemt gewoon alleen Digitenne (is inderdaad laagdrempelig omdat je niet afhankelijk bent van aanvullende diensten). Het kost 7,50 per maand en je krijgt de ontvanger erbij. Dus inderdaad ook een extra afstandsbediening. Je kan op 1 abbonnement maximaal 3 TV's gebruiken, maar voor iedere extra tuner die je daarbij nodig hebt (als de TV'shet zelf niet kunnen ontvangen) betaal je nog wat extra per maand als je die van KPN wilt huren.

* Als je KPN iTV neemt krijg je gratis digitenne smartcards erbij (moet je wel aanvragen) en moet je zelf voor de ontvangers zorgen of die huren van KPN (dus netals in het meerdere tv's scenario bij Digitenne only).

Voor wat betreft TV's die digitenne kunnen ontvangen zie ik het niet zo somber in als Lokie: Er bestaan tegenwoordig genoeg TV's in alle prijsklassen die samen met DVB-T ontvangst ook een CI slot hebben. Met een Conax CAM van technisat erbij kun je dan gewoon prima KPN smartcardjes gebruiken. Let hier dus eventueel op als je een TV wilt kopen die het kan ontvangen en als je geen ontvangers van KPN wil huren.

Ik heb Digitenne zelf verder nooit op een 42 inch plasma gezien. Ik heb het jaren naar redelijke tevredenheid gebruikt met een 83 cm. beeldbuis en je ziet inderdaad af en toe wel blokjes. Waar ik me vooral aan ergerde was het erbarmelijk slechte geluid bij muziekprogramma's (het klinkt dan als slechte MP3).

Ik zelf maak nu dus wel de stap naar iTV..... met Digitenne smartcards als backup.

[edit]:
Oh ja, even op vergelijk.nl gekeken. Als ik op de specificaties af mag gaan die daar staan, kan de TH-42PX80 met wat mazzel prima als Digitenne ontvanger dienen, aangezien hij een "Common Interface" (CI) slot heeft. Nog een CAM erbij kopen (soort pcm/cia laptop kaartje) die Conax ondersteunt, daar je digitenne kaart in en klaar :). Kun je de ontvanger die je van KPN krijgt evt. voor een extra tv gebruiken.

Let op: Ik heb een personnlijke ervaring met deze tv dus ik weet niet of ie in praktijk ook echt 100% compatible is met Conax CAM's met Digitenne. Maar je kan het dus proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 06-03-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yippie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:34:
Kan bovenstaand mbt 2 STB's tegelijkertijd uit eigen ervaring bevestigen.
Ik kan het niet uit eigen ervaring bevestigen, maar ik weet wel dat hier in Almere dit verhaal in praktijk gebruikt wordt bij mensen die meerdere STB's willen op de glasvezel. Wel logisch, want glasvezel biedt veel meer bandbreedte. Switch aan poort 3 van de tg878v en klaar. Maar houd er rekening mee dat bij iTV via adsl de bandbreedte echt maar net toereikend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:32:
Voor wat betreft TV's die digitenne kunnen ontvangen zie ik het niet zo somber in als Loekie: Er bestaan tegenwoordig genoeg TV's in alle prijsklassen die samen met DVB-T ontvangst ook een CI slot hebben. Met een Conax CAM van technisat erbij kun je dan gewoon prima KPN smartcardjes gebruiken. Let hier dus eventueel op als je een TV wilt kopen die het kan ontvangen en als je geen ontvangers van KPN wil huren.
[edit]:
Oh ja, even op vergelijk.nl gekeken. Als ik op de specificaties af mag gaan die daar staan, kan de TH-42PX80 met wat mazzel prima als Digitenne ontvanger dienen, aangezien hij een "Common Interface" (CI) slot heeft. Nog een CAM erbij kopen (soort pcm/cia laptop kaartje) die Conax ondersteunt, daar je digitenne kaart in en klaar :). Kun je de ontvanger die je van KPN krijgt evt. voor een extra tv gebruiken.

Let op: Ik heb een personnlijke ervaring met deze tv dus ik weet niet of ie in praktijk ook echt 100% compatible is met Conax CAM's met Digitenne. Maar je kan het dus proberen.
Ik meende dat daar het probleem juist zat? Een Conax cam die ook echt werkt? Een jaar geleden was dat nog een probleem...
eymey schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:37:
[...]

Ik kan het niet uit eigen ervaring bevestigen, maar ik weet wel dat hier in Almere dit verhaal in praktijk gebruikt wordt bij mensen die meerdere STB's willen op de glasvezel. Wel logisch, want glasvezel biedt veel meer bandbreedte. Switch aan poort 3 van de tg878v en klaar. Maar houd er rekening mee dat bij iTV via adsl de bandbreedte echt maar net toereikend kan zijn.
Gelukkig houd de software in de ExperiaBox daar al rekening mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door Loekie op 06-03-2009 09:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
thewizard2006 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:23:
Meer mensen die wat te melden hebben over de kwaliteit van Digitenne op een 42 inch scherm? En dan voornamelijk in vergelijking met gewone kabel en digitale tv. Geen HD of DVD's
Dat gaat er niet prettig uit zien kan ik je vertellen. Op een oude breedbeeld of CRT tv zie je de mindere bitrate (2,2,5 Mbps) bij Digitenne niet echt. Maar zodra je met tv boven 32inch LCD of Plasma gaat dan krijg je meer blokken te zien en vond zelf ook geluid drama wat ik heb gezien. Op oude breedbeeld tv's bij 2 kennissen prima beeld gezien als je het niet erg vind minder zenders en mogelijkheden te hebben. Ik heb dan ook momenteel wel UPC analoge tv die 8 Mbps doorgeeft voor de grotere zenders en ik kan BBC 1,2 kijken kost wel zo'n 10 euro meer dan Digitenne (16,70 analoge tv p/mnd). Maar als je dan voor 30 euro tele2 of alice (internet+bel 20MB) neemt is het prima te doen.
eymey schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:32:
Hmm, dat UPC goedkoper is waag ik te betwijfelen. Ze dwingen je al om 16 E neer te leggen voor het basis analoge korreltjes abonnement.
Ik ben het met je eens dat analoog duur is bij UPC (16.70 p/mnd is teveel) maar qua korreligheid heb ik geen last van. Heb hiervoor 3 jaar UPC Digital gehad maar toen verhuisd ben dat even gestopt. Beeld was goed maar was beperkt in sommige opties waar ik me aan begon te irriteren en de extra kosten op analoog werden me te gek. Korreligheid in nieuwe gemeente geen last van. Super strak beeld om mn 70cm Sony 100hz breedbeeld tv uit 2005.Ik moet wel zeggen dat in mijn vorige gemeente toen ik digitaal in woonkamer had ik ruis op sommige kanalen had in slaapkamer (analoog).

[ Voor 45% gewijzigd door funrider op 06-03-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Totaalpakketten
KPN: 8MB internet, onbeperkt bellen, interactieve tv 59,95
UPC: 10MB internet, standaard bellen, digitale tv royaal: 40 euro (excl 16.70 kabel kosten) dus 56,70

UPC: 16MB internet, onbeperkt bellen, digitale tv royaal: 56 euro (excl 16.70 kabel kosten) dus 73,70
KPN: 20MB internet, onbeperkt bellen, interactieve tv 74,95
TELE2: 20MB internet, basis bellen, digitale tv 39.95

Online internet (20MB) & telefonie basis + Digitenne: 25 euro + 7,50 =32,50

TELE2 komt er ook voordelig uit alleen hoor ik nogal negatieve geluiden qua service en toch veel problemen.

De voorwaarden en zenderaanbod en uitbreidingen en manier van bellen zijn overal net even anders. Lastig om echt een 1 op 1 vergelijking te maken helaas.
De vraag is nu wil ik goedkoop of wil ik luxe en uitgebreidt. Verschil tussen 32.50 en 74.95 is nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
thewizard2006 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:43:
KPN: 20MB internet, onbeperkt bellen, interactieve tv 74,95
Die optie van 20MB en TV kijken bestaat volgens mij niet meer bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
D-e-n schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Die optie van 20MB en TV kijken bestaat volgens mij niet meer bij KPN
Volgens mij ook niet, nee. Op zich ook wel logisch want het tart de limieten van de ADSL(2(+)) technologie. Slechts een klein groepje mensen zou werkelijk 20 mbit down halen PLUS ook nog eens 4 mbit gegarandeerd voor 1 tv stream tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Goedkoper dan het HetNet vindt je het niet denk ik voor een totaalpakket.
ITV + bellen + 8down1up internet = 34,95 voor eerste 6 maanden, daarna 44,95 ( gebaseerd op snel pakket )
Geen jaarcontract, dus erg handig voor twijfelaars en sceptici die de kwaliteit eerst willen zien/proberen.

Kan zelfs nog goedkoper met de instapvariant, maar dan heb je wel vrij langzame internetverbinding.
Er is wel 1 maar, kosten zijn eenmalig 149 EUR voor de STB, na 4 weken 50 EUR retour, dus eigenlijk 99 EUR netto

Ander voordeel van ITV is dat je dus max 3 Digitenne aansluitingen kosteloos krijgt ( wel zelf voor decoder zorgen of huren tegen laag bedrag ). Voordeel daarvan is weer dat het draadloos is, dus handig voor de slaapkamer, in de auto, op de camping etc.

mvg Fred van HetNet.. :+ ( klink bijna net als hem )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
thewizard2006 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:43:
Totaalpakketten
KPN: 8MB internet, onbeperkt bellen, interactieve tv 59,95
UPC: 10MB internet, standaard bellen, digitale tv royaal: 40 euro (excl 16.70 kabel kosten) dus 56,70
komt nog even 6 euro bij dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
harryslinger schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 02:38:
[...]

komt nog even 6 euro bij dus
Exclusief kabelkosten staat er maar tel die er maar gewoon bij op. Dat is nu net datgene wat IPtv interessant zou maken: de kabel kan de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
D-e-n schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:42:
[...]

Exclusief kabelkosten staat er maar tel die er maar gewoon bij op. Dat is nu net datgene wat IPtv interessant zou maken: de kabel kan de deur uit
Die 16,70 telt hij tussen de haakjes netjes mee hoor...
ITV van KPN/Hetnet is als het mogelijk is een mooi alternatief, als je echter ook een hoge internetsnelheid wil ben je sterk afhankelijk van je afstand tot aan de centrale.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Loekie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:48:
[...]

Die 16,70 telt hij tussen de haakjes netjes mee hoor...
ITV van KPN/Hetnet is als het mogelijk is een mooi alternatief, als je echter ook een hoge internetsnelheid wil ben je sterk afhankelijk van je afstand tot aan de centrale.
Sorry, zat met een ander bedrag van UPC in mijn hoofd. Je laatste punt is ook wel het punt wat me een beetje tegenhoudt. Je weet niet welke snelheid je krijgt uiteindelijk. Overigens zie ik dat het Premium-abbo (20Mb) weer terug op de site van KPN staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
De keus is zojuist weer wat makkelijker geworden.... Ik kan geen iTV krijgen op mijn adres.... Digitenne wel.

Ik kan niet op de website van hetnet komen. www.HetNet.nl of www.hetnet.nl

Dat wordt dan waarschijnlijk Digitenne a 11 euro (incl 2e ontvanger) + Online internet/bellen a 25 euro = 36euro
of alles van UPC a ~65euro.

Het voordeel van UPC is dat alles lekker makkelijk bij elkaar zit, meer zenders, betere kwaliteit. Het nadeel is dat het bijna 2x zo duur is. Alles naar zijn prijs zullen we maar zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo... afgelopen vrijdag is dan toch het installatiepakket binnen gekomen 8). En jawel, met de TG787v.

Gisteravond heb ik als eerste het modem aangesloten. Gewoon alles wat op de Fritz!box aangesloten zat 1 op 1 aangesloten op de TG787v. Apparaat aan, pc opstarten en na een paar minuutjes draaiend.

Na het inloggen op de web interface sloeg mijn initiele enthousiasme toch al snel om naar een soort van teleurstelling:

* Geen DMZ optie oid... de Fritz!box blijven gebruiken voor VOIP en huidige netwerkfuncties die ik gebruik kon ik dus wel nagenoeg vergeten (ik wil niet met dubbele NAT zitten e.d.).

* Nog erger: Ik heb nog GEEN mogelijkheid gezien om het IP adres (en daarmee het subnet) van het modem aan te passen.

* Onacceptabel: Ik heb geen mogelijkheid gezien om de DHCP-range in te perken! Ik wil boven de .250 graag alleen mijn NAS hebben. Zaken zoals de Siemens IP DECT (die ik nu weer actief gebruik omdat ik de Fritz!box niet meer aangesloten heb) en de XBOX wilde ik graag onder de .10 houden op een vast ingesteld adres. Dit gaat nu dus niet... vanavond kreeg ik dankzij DHCP al het eerste IP conflict.

Maar goed, we leven er maar even mee.... gelukkig werkte (ondanks dat ik SIP in de TG787v niet uit kan schakelen) de Siemens IP DECT (c450ip) prima met mijn VOIP provider en op alle apparaten heb ik het subnet aangepast.

Vanavond de iTV tuner (de bekende Motorola). Het aansluiten was een eitje. De digitenne tuner los gekoppeld, de Motorola ervoor in de plaats gezet en alles bijna 1 op 1 aangesloten. Behalve dan de antenne kabel, die is uiteraard vervangen door een utp stekker die al een tijdje ongebruikt achter het meubel lag en richting de TG787 liep :Y)

In tegenstelling tot de eerdere poster met het wii aansluit probleem werkt mijn Xbox classic (voor xbmc) prima via de VCR aansluiting van de Motorola. Wanneer ik de xbox inschakel krijgt die het beeld.

De werking van iTV zelf: Het invullen van de registratiegegevens en het downloaden van de initiele software was binnen 5 minuten uitgevoerd en toen begon Nederland 1 al vrolijk te spelen. De beeldkwaliteit is iets minder dan ik had verwacht maar toch al wel duidelijk beter dan Digitenne. Alleen bij sommige commerciele zenders (vooral de SBS' en) vind ik het niet duidelijk beter dan Digitenne.

Het opnemen en TV kijken tegelijk werkt prima. Wat wel (positief) opvalt is dat de bandbreedte scheiding in de TG787 niet strict lijkt te zijn. Op het moment dat er geen iTV wordt gekeken of opgenomen heb ik bijna de volle mep downstream. Wanneer er 1 kanaal binnen komt is de download snelheid nog steeds rond de 10 mbit.

Enige minpunt is toch wel dat de Motorola inderdaad ontzettend traaaaag werkt. Je moet duidelijk geduld hebben bij iedere knop druk in de EPG of de timer instelling. Anders klik je iets aan wat je niet wilt.

Al met al een gemengd gevoel: de iTV werkt zoals wat ik ervan had verwacht (alleen een groot gemis dat je de kanalen in een profiel niet op een eigen volgorde kan zetten). De TG787 en ik zullen echter niet snel vriendjes worden, denk ik. Verder vind ik de latency op het KPN netwerk wel wat aan de hoge kant. Een ping naar een gemiddelde snelle server dicht op de AMS-IX is nog nooit lager dan 20 ms. geweest terwijl deze bij XS4ALL in de buurt van de 10 zat.

Overigens: Is het standaard dat initieel ook alle kanalen uit het pluspakket actief zijn? Is dit een trial ofzo om je over te halen hier ook een abbo op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
eymey schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:05:

Overigens: Is het standaard dat initieel ook alle kanalen uit het pluspakket actief zijn? Is dit een trial ofzo om je over te halen hier ook een abbo op te nemen?
Is dit niet afhankelijk van het basis, extra of premium pakket voor de adsl? Dat is in iedergeval wel zo bij de glasvezel van KPN. Daar krijg je namelijk bij het duurste alles in een pakket alle extra zenders + eredivisie live.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronwiel op 09-03-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 12:27
In de maand maart zijn er een flink aantal kanalen uit het pluspakket te bekijken. Dit is dus een actie op het moment aan het eind van de maand kan je ze niet meer ontvangen tenzij je natuurlijk het pluspakket aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dreetje_ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:42:
In de maand maart zijn er een flink aantal kanalen uit het pluspakket te bekijken. Dit is dus een actie op het moment aan het eind van de maand kan je ze niet meer ontvangen tenzij je natuurlijk het pluspakket aanschaft.
:) Duidelijk, thanx. Nou, wie weet. Eigenlijk zou ik het pluspakket alleen willen om wille van de publieke omroep themakanalen. Ik vind het echt jammer dat die niet in het standaard pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237359

Om mijn tv aan te sluiten moet ik de UTP kabel door een muur laten gaan. Hiervoor heb ik de connector eraf geknipt en wil ik er een nieuwe opzetten.

Weet iemand of het een standaard UTP kabel indeling betreft? M.a.w. dezelfde volgorde van kleuren met aansluiten van de connector? Ik kan dit zeer moeilijk zien in de huidige connector en de volgorde die ik nu heb werkt blijkbaar niet.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
A.F.A.I.K. moet de UTP kabel gewoon voldoen aan de "reguliere" bedradingsvolgorde voor straight through kabel. Ik heb hier (zoals in mijn relaas hierboven te lezen) namelijk ook gewoon bestaande bedrading en patch aansluitingen gebruikt die ik al had aangelegd.

Echter, als je met de bijgeleverde kabel van KPN werkt kan het maar zo zijn dat zij 'm wel straight through hebben bedraad, maar niet volgens de gangbare kleurvolgordes.

Je ontkomt er denk ik dus toch niet aan om, OF aan de ene kant goed te kijken hoe alles zit en dat te kopieren naar de kant waar de nieuwe stekker op moet, OF beide kanten voorzien van een nieuwe stekker met voor jou bekende kleurvolgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja.... gisteravond voor het eerst een 'vastlopertje' op iTV gehad: Was blik op de weg aan het kijken en ineens bevroor de uitzending en stond er "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" of iets van die strekking in het beeld. Even van kanaal wisselen en hij deed het gewoon weer.

Hebben jullie hier ervaring met hoe vaak dit voor komt? Het is iritant maar overkomelijk als het sporadisch voor komt, maar ik maak me meer zorgen als de ontvanger unattended bezig is, bv. met opnemen. Erg fout-tolerant is ie blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:41:
Oh ja.... gisteravond voor het eerst een 'vastlopertje' op iTV gehad: Was blik op de weg aan het kijken en ineens bevroor de uitzending en stond er "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" of iets van die strekking in het beeld. Even van kanaal wisselen en hij deed het gewoon weer.

Hebben jullie hier ervaring met hoe vaak dit voor komt? Het is iritant maar overkomelijk als het sporadisch voor komt, maar ik maak me meer zorgen als de ontvanger unattended bezig is, bv. met opnemen. Erg fout-tolerant is ie blijkbaar niet.
Check je bekableing tussen ExperiaBox en ISRA, indien je een splitter en InternetPlusBellen gebruikt en je al geporteerd bent kan de splitter er tussenuit. Kabel tussen ExperiaBox en ISRA zo kort mogelijk.
Zit je op glasvezel, dan is dit niet op jou van toepassing en zou ik als het vaker voorkomt bellen. Bel dan wel met de 'glaslijn'

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Thanx voor de tips, Loekie, maar die weet ik allemaal al ;-).

Een splitter heb ik er al een tijd niet meer tussen zitten (gebruik al sinds 2006 geen vaste telefonie via PSTN meer) en het gekke is dat internet wel door liep en VOIP. Ik ga er dus van uit dat het geen dsl storing was.

On a side note... ik doe het inderdaad niet helemaal "volgens de regeltjes"... heb 15 meter tussen ISRA en modem zitten vanwege de kl**** plek van de ISRA (midden in de woonkamer).... maar dan wel netals KPN UTP kabel gebruikt met de 2 aders in dezelfde twist. Op een vroegere speedtouch en fritzbox gaf dit in de verbindingsparameters geen verschil met direct op de ISRA :)

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 11-03-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:43:
:) Thanx voor de tips, Loekie, maar die weet ik allemaal al ;-).

Een splitter heb ik er al een tijd niet meer tussen zitten (gebruik al sinds 2006 geen vaste telefonie via PSTN meer) en het gekke is dat internet wel door liep en VOIP. Ik ga er dus van uit dat het geen dsl storing was.

On a side note... ik doe het inderdaad niet helemaal "volgens de regeltjes"... heb 15 meter tussen ISRA en modem zitten vanwege de kl**** plek van de ISRA (midden in de woonkamer).... maar dan wel netals KPN UTP kabel gebruikt met de 2 aders in dezelfde twist. Op een vroegere speedtouch en fritzbox gaf dit in de verbindingsparameters geen verschil met direct op de ISRA :)
Tja, dan zou je eens een belletje kunnen wagen, wellicht sturen ze een monteur aan als het vaak gebeurt of ze starten een 24-uursmeting.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Hier nog wat berichten van totaaltv en trouw rondom het wel of niet toevoegen van BBC 1,2 en andere BBC zenders in België en Nederland anders dan via de kabel (iptv (kpn,tele2),dvb-h (digitenne) of glasvezel);

totaaltv / 11 maart 2009
(Upd.) Belgacom gaat BBC doorgeven via IPTV

Belgacom TV voegt zeven BBC zenders aan haar tv-aanbod toe. Met directe ingang kunnen Belgacom TV Classic abonnees naast BBC World News ook BBC One en BBC Two zien. Belgacom biedt Interactieve Televisie volgens het IPTV protocol aan en verkoopt dit in combinatie met telefonie en breedband-internet in grote delen van België.

Voor Belgacom TV Select abonnees komen naast BBC Prime bovendien ook nog eens de nationale zenders BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC en BBC HD beschikbaar. Er lijkt hiermee sprake te zijn van een grote doorbraak omdat de BBC altijd zeer standvastig is geweest in haar mening dat er geen nieuwe aanbieders, buiten van oudsher de kabel, de binnenlandse zenders mochten opnemen. De BBC zou voor deze aanbieders met alternatieven komen omdat de binnenlandse BBC-zenders eigenlijk niet voor distributie buiten Engeland bestemd zijn, aangezien ze worden gefinancierd met belastinggelden van de Britse kijker.

Omdat de BBC deze week nog niet voor commentaar bereikbaar was kunnen wij niet bevestigen of er inderdaad sprake is van een officieel akkoord tussen BBC Benelux en Belgacom TV. Indien dit wel zo is, lijkt daarmee de weg vrij voor aanbieders in Nederland die de zenders ook door willen geven, maar die niet via de kabel actief zijn, of nog nooit de BBC mochten doorgeven. Daarbij valt met name aan een partij als KPN (Digitenne) te denken die BBC1 en BBC2 graag zou willen doorgeven en het hele binnenlandse BBC pakket ook via IPTV zou willen aanbieden.

De BBC-zenders zijn wel beschikbaar via de satelliet Astra 2D en wel Free To Air. Officieel echter niet voor individuele ontvangst in de Benelux met een schotel. Ondanks dat ze ongecodeerd zijn (als deel van het Freesat pakket) zijn ook deze kanalen officieel alleen voor de 'Britse - binnenlandse - kijker'. De bedrijven CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben deze zenders, evenals Channel 4, Five en ITV, wel in hun zaplijsten opgenomen en hebben er zelfs een speciale ontvangstset voor. Deze week werd ook bekend dat het Zwitserse Cablecom (dat hetzelfde moederbedrijf als UPC heeft) alle Britse binnnelandse zenders via de kabel doorgeeft. Hiermee komen deze digitaal in vrijwel heel Zwitserland op de kabel. In Zwitserland is het wettelijk toegestaan om ongecodeerde signalen te herverspreiden zonder toestemming van de verspreider van deze signalen.

Update: de BBC heeft ons vandaag bij monde van Marijke van Hooren laten weten dat de situatie in België niet kan worden vergeleken met de Nederlandse. Belgacom heeft een overeenkomst gesloten voor digitale verspreiding voor alle binnenlandse kanalen inclusief de Britse versie van BBC-HD.
totaaltv - 12 maart 2009
Kabel verliest mogelijk alleenrecht op BBC

Het monopolie van de kabel op het verspreiden van BBC 1 en 2 lijkt zijn langste tijd te hebben gehad.

BBC 1 en 2 zijn al jaren populair in Nederland en kijkers willen de Britse zenders steevast in hun tv-pakket. Maar de BBC heeft ze altijd alleen beschikbaar gesteld voor de kabelnetten. Daarmee bezorgt de Britse publieke omroep de kabelbedrijven een groot concurrentievoordeel op onder meer Digitenne van KPN en glasvezelnetten. Volgens een Nederlandse woordvoerder van de BBC wil de publieke omroep geen verdere verspreiding in Nederland.

Daar moet volgens de Opta nu een einde aan komen, meldt dagblad Trouw. Vragen over de kwestie in de Tweede Kamer en klachten van KPN en glasvezelnetten bij de telecomwaakhond lijken namelijk voor een doorbraak te zorgen. 'We zijn in december met vertegenwoordigers van de ministeries van cultuur en economische zaken naar Londen geweest. Daar kregen we de indruk dat er bij de BBC in Engeland veel minder strikt over verspreiding via de kabel en andere netten wordt gedacht dan bij de BBC-vertegenwoordiger in Nederland', zo meldt een Opta-woordvoerder.

In België ligt de situatie al anders, zo meldde Totaal TV eerder. Belgacom heeft al afspraken gemaakt over de verspreiding van BBC 1 en 2 via internet.
Bron: Trouw 11 maart 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
funrider schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:40:
Hier nog wat berichten van totaaltv en trouw rondom het wel of niet toevoegen van BBC 1,2 en andere BBC zenders in België en Nederland anders dan via de kabel (iptv (kpn,tele2),dvb-h (digitenne) of glasvezel);

totaaltv / 11 maart 2009

[...]

totaaltv - 12 maart 2009

[...]

Bron: Trouw 11 maart 2009.
Dat zou nog wel eens de nekslag kunnen gaan zijn voor kabelaanbieders waar klant hun basispakket afnemen met als reden dat een andere aanbieder deze niet heeft. In mij omgeving zijn er toch een aantal mensen die de kabel gedag willen zeggen, maar blijven hangen wegens de programma's van de BBC. Als digitenne of ITV deze ook door gaat geven stappen die mensen direct over wegens het lagere kostenplaatje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

Ik heb sinds 4 weken ook ITV vna KPN. Heb een SHARP AQUOS full hd tv en heb de STB met HDMI aangesloten op de SHARP tv. Nu heb ik problemen dat de meeste kanalen niet volledig breedbeeld worden weergegeven. Ik krijg dus zwarte balken in beeld en de hoofden van mensen zijn dus in elkaar gedrukt. Als ik het via SCART aansluit gaat het wel goed en kloppen de verhoudingen wel.

Kan iemand mij vertellen of ik de dimensies van het beeld kan instellen op de STB? Via de TV kan ik het niet aanpassen.

Hiernaast ben ik benieuwd of de opgenomen programmas te downloaden zijn naar een pc zodat ik ze kan archiveren op een DVD schijf. Iemand de USB aansluiting werkend gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Anoniem: 101986 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:02:
Ik heb sinds 4 weken ook ITV vna KPN. Heb een SHARP AQUOS full hd tv en heb de STB met HDMI aangesloten op de SHARP tv. Nu heb ik problemen dat de meeste kanalen niet volledig breedbeeld worden weergegeven. Ik krijg dus zwarte balken in beeld en de hoofden van mensen zijn dus in elkaar gedrukt. Als ik het via SCART aansluit gaat het wel goed en kloppen de verhoudingen wel.

Kan iemand mij vertellen of ik de dimensies van het beeld kan instellen op de STB? Via de TV kan ik het niet aanpassen.

Hiernaast ben ik benieuwd of de opgenomen programmas te downloaden zijn naar een pc zodat ik ze kan archiveren op een DVD schijf. Iemand de USB aansluiting werkend gekregen??
In de ITV handleiding staat precies hoe/wat....

Programma's die op de hardeschijf staan, zijn gecodeerd en niet rechtsstreeks op DVD te zetten.

USB aansluiting is niet geactiveerd, doet dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

Anoniem: 178901 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:50:
[...]

In de ITV handleiding staat precies hoe/wat....

Programma's die op de hardeschijf staan, zijn gecodeerd en niet rechtsstreeks op DVD te zetten.

USB aansluiting is niet geactiveerd, doet dus niets.
Ja klopt, heb het opgelost. Bij instellingen moet je 16:9 kiezen, dom.. had ik niet aan gedacht.

Wat betreft de USB is deze inderdaad gedeactiveerd. Heb KPN hier ook over gesproken en het is niet mogelijk. Wel zeggen ze dat er ongetwijfeld manieren zijn om het wel op de pc te krijgen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit iemand gelukt is? Het zou ideaal zijn om de uitzending op de pc te zetten. De STB is immers gewoon een netwerkapparaat dus wellicht is het wel gewoon aanspreekbaar op het IP adres. Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor wat betreft die encryptie ook nog een leuke... :)

Met wat googlen kwam ik terecht in een thread waarin mensen proberen hun IPTV abonnement ook voor MythTV te ontsluiten: http://www.gossamer-threa...;so=ASC;mh=25;list=mythtv

Hierin post ook een Nederlandse gebruiker mee (wie weet leest hij hier ook wel mee). Uit wat experimenten met een oude hub en mee luisteren met Wireshark bleek dat het een behoorlijke uitdaging zal zijn om KPN iTV op een andere manier te ontvangen dan met de geleverde STB omdat de streams encrypted zijn.

Hierdoor geinspireerd heb ik hetzelfde trucje ook eens uitgeprobeerd en Wireshark laten mee luisteren in 2 sessies. De 1e sessie betrof het inschakelen van de ontvanger en de (overigens soms toch echt wel lang durende) boot procedure. Tijdens deze sessie zie je o.a. dat de STB via dhcp z'n IP adres aanvraagt en veel uitwisseling van TCP verkeer (waarschijnlijk de gids en software updates). Verder enorm veel UDP verkeer en ook veel IGMP routing berichten.

De tweede sessie, wanneer de ontvanger echt staat te streamen, veel UDP pakketjes vanaf een bepaald IP adres en poortnummer richting een of ander broadcast adres (heb hier nog niet zo veel verstand van). Het belangrijkste is echter dat Wireshark al aan geeft dat de video stream die hij herkent "private" is.
Overigens, bij radio lijkt het er op dat het in theorie wel degelijk mogelijk moet zijn om met software als VLC en/of mplayer, etc. deze streams op de PC op te vangen.

Dit laatste zou ik met name interessant vinden: Als ik een Linux machine (bij voorkeur m'n Synology NAS) ook op dat iTV vlan zou kunnen krijgen, dan kan ik radio streams weer lokaal de ether in slingeren met een USB FM Transmitter :D.

Maar goed, ik ben hier verder nog niet op in gegaan. De DHCP server op het iTV netwerk geeft niet zonder meer een IP adres uit tenzij je je identificeert als een geldige Motorola box en ik zou er weer te veel apparatuur bij moeten schakelen (een routertje of een extra NIC voor de Synology, switch, etc....).

Maar een interessant experimentje was het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295294

Heb zojuist mijn nieuwe Motorola 1960 aangesloten. Mijn dvd-recorder heb ik via een SCART gekoppeld aan de TV-ontvanger. De TV-ontvanger op z'n beurt is met een HDMI-kabel verbonden aan de TV. Volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing moet ik de tv-ontvanger nu op standby zetten om een dvd te kunnen bekijken. Dit lukt me echter niet. Kan iemand me helpen? Graag!

En hoe werkt het het beste met het aansluiten van een Wii? Tips?

Anne-Marieke

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 295294 op 15-03-2009 13:54 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Annemariekej

Zie halverwege deze post van Eymey .

Je zou de video (DVD recorder werkt op dezefde manier neem ik aan ) dus pas aan moeten zetten als de STB al in de standbye modus staat.
Met de Wii had iemand anders hier ook al een probleem.
Ik heb nog niet iemand gehoord die hem werkend heeft, maar dat zou op dezelfde manier moeten gaan.

Alternatief zou dus zijn om VCR/DVR en/of Wii rechtstreeks aan te sluiten op de TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 15-03-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Yippie,
Dank voor je bericht, maar dat had ik al gelezen en ook al geprobeerd (in allerlei combinaties het eea aan en uit zetten), maar helaas dat lukt niet. Heb jij (of iemand anders) nog andere ideeën?

Wil liever mijn dvd-recorder niet rechtstreeks aan tv koppelen, maar als dat de enige mogelijkheid is, zal dat wel moeten... En met de Wii valt dat natuurlijk ook te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels de helpdesk van KPN gebeld en volgens hen is de enige mogelijkheid het rechtstreeks aansluiten van de dvd-recorder aan de TV. De handleiding waarin gezegd wordt dat je dvdspeler via de TV-ontvanger moet aansluiten, klopt dus NIET.

Als iemand anders nog andere ideeën heeft: graag!

Anne-Marieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Had je het ook al met een koude herstart geprobeerd ?
Iemand anders zei dat zijn Wii het dan 1 seconde doet, en dat die dan de STB ziet laden.
Heel misschien dat het dan wel werkt bij jou.

Verder blijft er weinig over dan de Video Uitgang selectie te veranderen, HDMI uit te zetten.
Aansturing van SCART verandert dan naar RGB of S-Video. Met HDMI aan geeft die bij scart alleen Video aan.
Dit is natuurlijk niet zo handig, om steeds te schakelen, en Scart is voor TV kijken toch echt veel slechter dan HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 295294 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:29:
Hi Yippie,
Dank voor je bericht, maar dat had ik al gelezen en ook al geprobeerd (in allerlei combinaties het eea aan en uit zetten), maar helaas dat lukt niet. Heb jij (of iemand anders) nog andere ideeën?

Wil liever mijn dvd-recorder niet rechtstreeks aan tv koppelen, maar als dat de enige mogelijkheid is, zal dat wel moeten... En met de Wii valt dat natuurlijk ook te proberen.
:) In mijn post, waar Yippie waarschijnlijk op doelde, werkte het aansluiten van de x-box (of videorecorder/dvd-recoder, whatever je op die vcr-scart kan aansluiten) waarschijnlijk alleen omdat in mijn geval de Motorola ook via SCART met de tv is verbonden.

Ik kan me voorstellen dat het niet werkt wanneer de Motorola met HDMI aan een TV hangt. KPN zou hier wel wat meer de aandacht op mogen vestigen, maar ik denk dat de Motorola niet zo duur is dat hij signalen van de vcr-scart realtime kan omzetten naar een HDMI signaal.

Ik hoop dus voor je dat je dvd-recorder ook nog een extra scart heeft, zodat die direct aan de TV kan hangen en tegelijkertijd aan de Motorola voor het opnemen/kopieren van TV.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Aha, ik ging er inderdaad gewoon vanuit dat je STB via HDMI is/was aangesloten.
Verklaart gelijk waarom bij jou wel werkt.

Wel vaag dat die HDMI out het SCART in niet doorgeeft.
Ben je dus genoodzaakt om zoiets te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/scart_RGB_naar_HDMI.gif
en je nog te moeten afvragen of dit wel gaat werken.
Die dingen kosten nog aardig wat, gaan voor minder op Ebay, maar dan toch 85 Eur zonder te weten of het werkt. Misschien dat iemand toch geinteresseerd is, en er wat aan heeft.

Opnemen zal niet gaan op deze manier.
Wel raar eigenlijk dat ze die functionaliteit niet ondersteunen vanuit KPN helpdesk.

Je zou nog wel met een scartverloopblokje kunnen testen naar je STB:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//gd_main_328_.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Yippie op 15-03-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm... ziet er apart uit, Yippie. Ik weet wel dat er scart -> hdmi converters bestaan maar in zo'n formaat en zo 'goedkoop'? Je hebt behoorlijk wat hardware nodig om op een beetje kwalitatieve manier een analoog signaal te opwaarderen naar HD-resolutie (op z'n minst 720p). De receivers in de homecinema-wereld die dit op een beetje fatsoenlijke manier doen beginnen pas rond de 700-800 euri :S.
Dat zal, zoals ik al zei, dus ook wel de hele reden zijn waarom KPN dit niet ondersteunt.

Ik zie eigenlijk ook niet in op wat voor manier dit Annermariekej zou kunnen helpen. De Motorola via zijn scart-out (zodat ze de vcr scart-in kan gebruiken) via de door jou voorgestelde adapter op de HDMI van de TV aansluiten zal denk ik een overbodige omweg zijn, aangezien ik er van uit ga dat de TV ook nog wel een scart in zal hebben dus dan kan ze beter de STB permanent via scart aan de TV hangen. Maar goed, dan mis je dus weer de kwaliteit van doorgifte via HDMI.

Nee... de beste optie is denk ik toch om gewoon, indien mogelijk, de dvd-recorder direct aan de TV te hangen en, mocht dat apparaat 2 scarts hebben, 1 scart gebruiken om aan de STB te hangen om op te nemen.

Wat natuurlijk ook nog een optie zou kunnen zijn is gewoon de eigen opname mogelijkheid van de STB te gebruiken. Wanneer je een opname wilt archiveren of weg wilt branden naar DVD kun je alsnog de dvd-recorder tijdelijk aan de STB hangen om dit te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Die verloopstekker is de moeite waard om te testen, wellicht dat STB met HDMI out en SCART in/out niet werkt, maar wel met Yellow/Red/White in en HDMI out. Geef het wel weinig kans..

Bovendien zitten er ook nog 2 USB poorten op, dus ik denk niet dat Motorola er dingen op zet die niet werken. Zou natuurlijk heel goed geblokeerd kunnen zijn dmv de KPN custom firmware.

Zou weleens zo een VIP1960 willen bemachtigen met de originele fw, om te zien wat er wel/niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 07:29
Weet iemand uit eigen ervaring hoe lang het duurt voordat een geactiveerd Eredivisie Live abonnement naast op de ITV tuner ook beschikbaar komt op de gekoppelde Digitenne SmartCards in de rest van het huis?
Ik heb mij zaterdag via de ITV tuner voor dit abbonement aangemeld, maar zie in de slaapkamer nog steeds de CONAX melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Neophyte_NL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:23:
Weet iemand uit eigen ervaring hoe lang het duurt voordat een geactiveerd Eredivisie Live abonnement naast op de ITV tuner ook beschikbaar komt op de gekoppelde Digitenne SmartCards in de rest van het huis?
Ik heb mij zaterdag via de ITV tuner voor dit abbonement aangemeld, maar zie in de slaapkamer nog steeds de CONAX melding.
Als ik jou was zou ik het niet als een vanzelfsprekendheid aannemen dat dat automatisch gebeurt ;). Misschien KPN even bellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Yippie schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:37:
Goedkoper dan het HetNet vindt je het niet denk ik voor een totaalpakket.
ITV + bellen + 8down1up internet = 34,95 voor eerste 6 maanden, daarna 44,95 ( gebaseerd op snel pakket )
Geen jaarcontract, dus erg handig voor twijfelaars en sceptici die de kwaliteit eerst willen zien/proberen.

Kan zelfs nog goedkoper met de instapvariant, maar dan heb je wel vrij langzame internetverbinding.
Er is wel 1 maar, kosten zijn eenmalig 149 EUR voor de STB, na 4 weken 50 EUR retour, dus eigenlijk 99 EUR netto

Ander voordeel van ITV is dat je dus max 3 Digitenne aansluitingen kosteloos krijgt ( wel zelf voor decoder zorgen of huren tegen laag bedrag ). Voordeel daarvan is weer dat het draadloos is, dus handig voor de slaapkamer, in de auto, op de camping etc.

mvg Fred van HetNet.. :+ ( klink bijna net als hem )
Op zich inderdaad een zeer voordelig aanbod van HetNet zeker ook als je nagaat dat je bij HetNet/KPN gelijk een recorder erbij krijgt voor ITV. Alleen je internet snelheid is wat beperkter en (voorlopig) mis je nog steeds BBC 1,2(3,4) dat houd mij bij UPC (analoog, voorheen ook 3 jaar digitaal gehad). Ik ben nu dit kwijt;

Alice Internet (20MB, onbeperkt gratis vast vast bellen zonder starttarief) a 29.90 p/mnd (iedere maand op te zeggen)
UPC Tv (analoog) inclusief BBC 1,2 - hoge kwaliteit (bitrate 5-8Mbps) a 16.70 p/mnd
Ter zijner tijd wil ik eigenlijk een andere kabel aanbieder (als BBC 1,2 alleen op de kabel blijft) waar ik dan wel digitale tv gratis erbij heb. Bij UPC kost een digitaal Starter tv abo ook weer 4 euro meer.

Totaal kosten nu 46,60 euro p/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pesla
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06-2020

pesla

LekkerCryptisch.nl

Ik heb een UTP kabel lopen van mijn experia box (de TG787v), poort 3 (verplicht) naar mijn TV-kast, alwaar de kabel verdwijnt in de STB (Motorola 1960).

Ik zie de volgende situatie voor me, maar weet niet of het problemen oplevert: De UTP-kabel die van de experia box naar de tv kast loopt eerst inpluggen in een switch, en dan vervolgens een x-aantal kabels uit de switch naar andere apparatuur (STB, Ext. HD, etc.) laten lopen. Is dat mogelijk, of krijg ik dan bandbreedte of STB problemen? Er is vast een reden waarom poort 3 verplicht is voor de STB, dus ik kan me voorstellen dat meerdere apparaten op poort 3 met behulp van een switch problematisch is.

Kan iemand me vertellen of bovenstaande mogelijk dan wel onmogelijk is?

LekkerCryptisch: Alles over crypto, in gewone mensentaal (https://lekkercryptisch.nl) • Telegram (https://t.me/LekkerCryptisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat dit niet (meer) werkt.

Als je even terug leest naar mijn (weliswaar lange) verhaal, dan kun je daar eigenlijk impliciet al uit opmaken dat het niet gaat werken. Namelijk, toen ik mijn laptop via een hub dus in feite ook aan poort 3 had hangen, kreeg mijn laptop geen IP van de DHCP server die op dat LAN klaarblijkelijk de baas was.

Als jouw situatie zou moeten gaan werken, dan had mijn laptop op z'n minst van de dhcp aan de lan-zijde van het modem gewoon normaal een 192.168.2.x adres moeten krijgen :).

Hoe dat 'vroeger' op de EB 780 gedaan werd weet ik niet, maar ik vermoed dat daaro peen ingewikkelde manier het IP verkeer gewoon nog door de router in de EB gescheiden werd op basis van mac adressen ofzo. De nieuwe port-based VLAN structuur is natuurlijk veel robuuster met minder kans op 'spilerei', maar ook minder kans op storingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:

Verhaal...
Klopt, dit kon gewoon met de oude Siemens box (grijze) en de 780. Ik heb het nu ook gewoon, port 3 (niet verplicht maar hoorde ooit dat dat beter was....en als het werkt waarom veranderen???) een UTP kabel naar een switch in m'n woonkamer. Daarop zit de Tv, de XBOX en 2 ITV ontvangers op aangesloten (één in de woonkamer en eentje weer doorgelust naar de slaapkamer).

Beetje jammer als dat nu niet meer kan.....weer een reden om m'n huidige modem te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
VFRRijder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Beetje jammer als dat nu niet meer kan.....weer een reden om m'n huidige modem te houden :).
Idd, was eerst (op voorhand) wel "excited" over de tg787v maar zou steeds liever een 780 willen. Daar op terug komend, jij hebt dus nog de 780?

* Kan jij wel nog een exposed host / dmz host instellen?
* Kan jij nog wel de IP range aanpassen en het IP adres (en dus subnet) van het modem?
* Kan jij wireless uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pesla
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06-2020

pesla

LekkerCryptisch.nl

eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:

Als je even terug leest naar mijn (weliswaar lange) verhaal, dan kun je daar eigenlijk impliciet al uit opmaken dat het niet gaat werken. Namelijk, toen ik mijn laptop via een hub dus in feite ook aan poort 3 had hangen, kreeg mijn laptop geen IP van de DHCP server die op dat LAN klaarblijkelijk de baas was.

Als jouw situatie zou moeten gaan werken, dan had mijn laptop op z'n minst van de dhcp aan de lan-zijde van het modem gewoon normaal een 192.168.2.x adres moeten krijgen :).

Hoe dat 'vroeger' op de EB 780 gedaan werd weet ik niet, maar ik vermoed dat daaro peen ingewikkelde manier het IP verkeer gewoon nog door de router in de EB gescheiden werd op basis van mac adressen ofzo. De nieuwe port-based VLAN structuur is natuurlijk veel robuuster met minder kans op 'spilerei', maar ook minder kans op storingen :).
Hmm, jammer, twee UTP-kabels is eigenlijk een beetje een overkill voor wat apparaten in je TV-kast... Dan maar een fatsoenlijke WIFI unit neerzetten. Thanks voor de uitleg!

LekkerCryptisch: Alles over crypto, in gewone mensentaal (https://lekkercryptisch.nl) • Telegram (https://t.me/LekkerCryptisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Idd, was eerst (op voorhand) wel "excited" over de tg787v maar zou steeds liever een 780 willen. Daar op terug komend, jij hebt dus nog de 780?

* Kan jij wel nog een exposed host / dmz host instellen?
* Kan jij nog wel de IP range aanpassen en het IP adres (en dus subnet) van het modem?
* Kan jij wireless uitzetten?
1) Geen idee of dat kan, kon met de Siemens wel maar die is "dood".
2) Ook geen idee of dat kan, heb het nog niet nodig gehad.
3) Ja, dat kan, die heb ik ook altijd uit staan, heb m'n access point erna voor WiFi.

Ik vind de 780 soms wel heel vreemd met forwarding van porten etc, soms is het met XBOX Live nogal raar......maar iig werkt het......soms een reset nodig, bij de Siemens kreeg ik 'm na de laatste update niet eens meer goed werkend (NAT niet open maar bleef strict voor de insiders :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
VFRRijder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:54:
[...]

1) Geen idee of dat kan, kon met de Siemens wel maar die is "dood".
2) Ook geen idee of dat kan, heb het nog niet nodig gehad.
3) Ja, dat kan, die heb ik ook altijd uit staan, heb m'n access point erna voor WiFi.

Ik vind de 780 soms wel heel vreemd met forwarding van porten etc, soms is het met XBOX Live nogal raar......maar iig werkt het......soms een reset nodig, bij de Siemens kreeg ik 'm na de laatste update niet eens meer goed werkend (NAT niet open maar bleef strict voor de insiders :)).
:) Als je er eens de tijd voor hebt, zou je kunnen kijken bij Network -> en dan interfaces en dan de lokale interface, of je daar een configure linkje krijgt op de pagina waar hij z'n IP adres showt? En de DMZ/exposed host optie zou in de buurt van hetzelfde scherm moeten zitten waar je ook de poorten kan forwarden (application sharing) en waar je upnp aan en uit kan zetten.

Dat met die poorten forwarden.... die paar die ik gebruik (web, ssh en bittorrent) gaat op de tg787 wel goed, maar juist die exposed host functie zou ik dus willen gebruiken om m'n eigen vertrouwde router (een Fritzbox) weer te kunnen gebruiken, incl. diens poort forwarding mechanisme :).

Het blijft stom, want al die mogelijkheden (iig de mogelijkheid om dhcp wat in te perken) worden nog steeds in de KPN handleiding vermeld alleen dat geldt dus blijkbaar niet meer voor de 787. Het e-mail center van KPN weet uiteraard niks of wil niks erover kwijt en vindt dat ik maar de klantenservice moet bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 18-03-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:57:
[...]

:) Als je er eens de tijd voor hebt, zou je kunnen kijken bij Network -> en dan interfaces en dan de lokale interface, of je daar een configure linkje krijgt op de pagina waar hij z'n IP adres showt? En de DMZ/exposed host optie zou in de buurt van hetzelfde scherm moeten zitten waar je ook de poorten kan forwarden (application sharing) en waar je upnp aan en uit kan zetten.
Net even gekeken, maar bij m'n locale interface kan ik niets wijzigen, dus denk dat het niet kan. Ooit was er een bug in de modem waarmee je als super user erin kon, toen kon het geloof ik wel, maar nu dus denk ik niet meer.

KPN wil die modem zoveel mogelijk dichtgooien volgens mij......minder mensen die gaan klooien met de instellingen en dan dus minder problemen. Ik weet nog de oude tijd dat ik ooit Chello had.....in die modem kon je helemaal niets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
VFRRijder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:17:
[...]

Net even gekeken, maar bij m'n locale interface kan ik niets wijzigen, dus denk dat het niet kan. Ooit was er een bug in de modem waarmee je als super user erin kon, toen kon het geloof ik wel, maar nu dus denk ik niet meer.

KPN wil die modem zoveel mogelijk dichtgooien volgens mij......minder mensen die gaan klooien met de instellingen en dan dus minder problemen. Ik weet nog de oude tijd dat ik ooit Chello had.....in die modem kon je helemaal niets :).
hmm, jammer :S> Vraag me af waarom ze het in de gebruiksaanwijzing dan vermelden. Ik snap ook ontzettend goed de reden erachter. Voor 98% van de gebruikers volstaat het inderdaad om alleen poorten open te kunnen zetten voor spellen en applicaties en "that's it". Maar een achterdeurtje waar je welbewust om moet vragen als je wat meer wilt kunnen had gewoon net dat beetje extra geboden :).

Het voordeel van dat Chello was dan (dwz, heb ervaring met com21, terayon en Thomson) dat je op de UTP poort van het modem gewoon een publiek IP kreeg en dat je daarachter dus volledig functioneel een router kon hangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
DMZ kon wel op de ST780WLv5
15 Kan ik een DMZ (default server) instellen?

Ja, u kunt een DMZ in stellen. Wanneer u een DMZ instelt zal de betreffende PC het publieke IP-adres krijgen. Alle overige aangesloten PC's zul met NAT werken. De volgende stappen beschrijven hoe u dit instelt.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Klik in het menu op Thuisnetwerk.
Klik in het menu op Apparaten.
> U komt in het scherm Lokale netwerkapparaten.
Klik onder Kies een taak... op Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen.
> U komt in het scherm Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat.
Klik in de tabel Internetservice op Bewerken.
Selecteerd onder Apparaat De PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.
Klik op Toepassen.
Bron

Heb net gekeken, maar heb die optie niet.

Keek nog wat verder op de MxStream site en zag toen dit bij de FAQ van de 780 :?
3.14. Kan ik een DMZ (default server) instellen?

Nee, je kan geen DMZ in stellen in de KPN Experia Box.
Bron
Verklaart iig wel waarom het nu niet kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 18-03-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... zal er maar mee moeten leven, denk ik :). Net als met het feit dat je dus eigenlijk maar 3-4 vrij kiesbare IP's voor statisch ingestelde apparaten hebt zonder het risico op conflicten veroorzaakt door DHCP. Natuurlijk zal bij het uitdelen van adressen in de bovenste ranges sowieso niet zo snel een risico ontstaan maar het blijft gewoon idioot dat zoiets basaals niet in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 07:29
eymey schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:15:
[...]

Als ik jou was zou ik het niet als een vanzelfsprekendheid aannemen dat dat automatisch gebeurt ;). Misschien KPN even bellen? :)
Klopt. 3 belletjes verder (eerste zei dat je maximaal 1 digitenne kastje mocht hebben, de tweede ging het in orde maken maar deed het niet en na na het derde belletje werkt het eindelijk overal).

Nu maar hopen dat er geen tweede abo is geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Heeft bv. Eurosport (I en II) ook de mogelijkheid voor meerdere talen in iTV? Ik bedoel of ik naast Nederlands ook voor het Engelse commentaar kan kiezen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
giant2000 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:24:
Heeft bv. Eurosport (I en II) ook de mogelijkheid voor meerdere talen in iTV? Ik bedoel of ik naast Nederlands ook voor het Engelse commentaar kan kiezen.
Eurosport 1 is in NL en Eurosport 2 is in GB, er is verder geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik volg dit draadje al enige tijd en vraag me eigenlijk af hoeveel beter IP TV werkelijk is tov Digitenne ?
Zie je duidelijk verschil of valt het allemaal wel mee resp is overstappen zinvol of toch nog maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
De kwaliteit is duidelijk hoger.......maar als je een standaard tv hebt (CRT) die niet heel groot is zie ik geen reden om over te stappen. Ik vond Digitenne op m'n 32" CRT altijd heel goed te doen. Ja.....je ziet wel eens blokjes (compressie), maar ja, dat weet je.....met Digitenne moet je geen HD kwaliteit ofzo verwachten :)......met ITV trouwens ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
VFRRijder schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:29:
De kwaliteit is duidelijk hoger.......maar als je een standaard tv hebt (CRT) die niet heel groot is zie ik geen reden om over te stappen. Ik vond Digitenne op m'n 32" CRT altijd heel goed te doen. Ja.....je ziet wel eens blokjes (compressie), maar ja, dat weet je.....met Digitenne moet je geen HD kwaliteit ofzo verwachten :)......met ITV trouwens ook (nog) niet.
Ok,thx heb nu Digitenne en kijk op een Panasonic TX 32 LX 70 en wou er eigenlijk een betere beeldkwaliteit
uit halen en denk na over IP TV dan wel kabel (even los van de meerkosten tov Digitenne)
Verder lees ik nogal wat problemen met zender wisselen en de tijdelijke Speedtouch die niet optimaal werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Scandic2008 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:49:
[...]

Ok,thx heb nu Digitenne en kijk op een Panasonic TX 32 LX 70 en wou er eigenlijk een betere beeldkwaliteit
uit halen en denk na over IP TV dan wel kabel (even los van de meerkosten tov Digitenne)
Verder lees ik nogal wat problemen met zender wisselen en de tijdelijke Speedtouch die niet optimaal werkt ?
Ik gebruik nu een paar weken IP TV (wat ong. 2 euro meer kost dan Digitenne) en qua functioneren van TV an sich ben ik erg tevreden! Los van soms een heel klein hikje waar je bijna niks van ziet werkt TV gewoon prima. De kwaliteit (te zien op m'n 29" CRT) is duidelijk beter dan bij Digitenne en ook het wisselen van zenders gaat prima!.

Enige punt van kritiek op de set top box is het trage menu en epg (alles waar hij z'n GUI bij moet gebruiken). Maar goed, de gebruik ik niet continu... het tv kijken zelf is gewoon relaxt. Ook de geluidskwaliteit van TV en Radio is stukken beter dan bij Digitenne.

De tijdelijk speedtouch.... werkt prima! OK, ik ben zeer ontevreden over de belachelijk beperkte instellingsmogelijkheden, maar andere kant van de medaille is dat het modem tot nu toe stabiel werkt bij mij... en dat ik kan uploaden of downloaden wat ik wil: TV en/of telefonie gaat er niet van stotteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:06:
[...]

De tijdelijk speedtouch.... werkt prima! OK, ik ben zeer ontevreden over de belachelijk beperkte instellingsmogelijkheden, maar andere kant van de medaille is dat het modem tot nu toe stabiel werkt bij mij... en dat ik kan uploaden of downloaden wat ik wil: TV en/of telefonie gaat er niet van stotteren!
Errrrr, tijdelijk of huidig? De EB die je hebt, houd je ook(tenzij defect)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:40:
[...]

Errrrr, tijdelijk of huidig? De EB die je hebt, houd je ook(tenzij defect)
Waaruit maak je op dat ik niet weet dat ik de EB, die ik nu heb, houd? ;). Dat had ik wel begrepen hoor.

Ik bedoel inderdaad tijdelijk, als in dat dit model maar kort in de omloop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Helaas is het toch uitgedraaid op ellende. Geen enkele order die is geplaatst is nu nog actief. Ik zit dus voor niets op het Doe Het Zelf pakket te wachten. Als reden van KPN kreeg ik te horen dat HetNet niet aan mij kan leveren. KPN kan het wel, dus als ik 't via hen wil bestellen is dat geen probleem. Duhhhhh.

Dus nu zit ik over een week zonder TV, internet en telefonie. Bedankt KPN/HetNet :(
pvtonger schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:48:
Ik heb ook IPTV incl 8mbit en telefonie besteld. Dat is alleen niet zonder slag of stoot gegaan. Eerst een telefonische bestelling bij KPN gedaan. Bij het doorlezen van de overeenkomst, via mail, valt me op dat diverse zaken niet goed zijn. Nog maar eens bellen met KPN. De persoon die ik aan de lijn heb adviseert om de eerste overeenkomst te annuleren en een nieuwe aan te maken. Ook deze gaat telefonisch. Maar wederom (ongeveer dezelfde) fouten in de nieuwe overeenkomst. Toen zei er iets 'klik' in mijn hoofd en heb ik KPN wederom gebeld om te zeggen dat ik de tweede overeenkomst ook wilde annuleren.
Daarna met HetNet gebeld en ook daar een telefonische bestelling gedaan. De overeenkomst was foutloos dus ik ging lekker achterover leunen en wachten op het pakketje. Echter maandag was ook de laatste overeenkomst geannuleerd. HetNet kon me niet uitleggen waarom. Nu heb ik inmiddels een vierde bestelling (via internet) gedaan.

Toen ik HetNet om uitleg wilde vragen, kreeg ik eerst een mevrouw aan de lijn die wilde weten waarom ik belde. Ik gaf aan dat ik IPTV had besteld. Nog voordat ik mijn verhaal kon uitleggen vroeg ze met een ontzettend irritante toon "Oh dan wilt u nu zeker weten wanneer het wordt geleverd". Ppffff

Ik hoop alleen niet dat dit een voorbode van veel ellende met IPTV is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus misschien staat het er wel in.
maar ik heb 1 vraag hoe werkt Interactive TV van KPN op een 107cm LCD (Philips ambilight)??
hoe is de beeldkwaliteit?
ik weet dat het bij TELE2 vision (ook IP TV) niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik nu een paar weken IP TV (wat ong. 2 euro meer kost dan Digitenne) en qua functioneren van TV an sich ben ik erg tevreden! Los van soms een heel klein hikje waar je bijna niks van ziet werkt TV gewoon prima. De kwaliteit (te zien op m'n 29" CRT) is duidelijk beter dan bij Digitenne en ook het wisselen van zenders gaat prima!.

Enige punt van kritiek op de set top box is het trage menu en epg (alles waar hij z'n GUI bij moet gebruiken). Maar goed, de gebruik ik niet continu... het tv kijken zelf is gewoon relaxt. Ook de geluidskwaliteit van TV en Radio is stukken beter dan bij Digitenne.

Bedankt voor je reactie.Is er nog kwalitatief verschil tussen IP TV van HetNet of KPN of is dit de bekende marktsegmentatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Waaruit maak je op dat ik niet weet dat ik de EB, die ik nu heb, houd? ;). Dat had ik wel begrepen hoor.

Ik bedoel inderdaad tijdelijk, als in dat dit model maar kort in de omloop zal zijn.
Ik denk dat het model dat jij hebt(tg787 toch?) niet zo kort in omloop gaat zijn hoor. ;)

@Scandic2008: Technisch en praktisch hetzelfde, alleen je internet en bellen heeft andere prijs. Net als de helpdesk.

[ Voor 13% gewijzigd door Loekie op 23-03-2009 15:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat het model dat jij hebt(tg787 toch?) niet zo kort in omloop gaat zijn hoor. ;)

@Scandic2008: Technisch en praktisch hetzelfde, alleen je internet en bellen heeft andere prijs. Net als de helpdesk.
Ok Thx

Ik dacht dat rond de zomer deze Speedtouch zou gaan komen ?

http://www.thomson.net/Gl...tg789n/Pages/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KJTDominicus schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:14:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus misschien staat het er wel in.
maar ik heb 1 vraag hoe werkt Interactive TV van KPN op een 107cm LCD (Philips ambilight)??
hoe is de beeldkwaliteit?
ik weet dat het bij TELE2 vision (ook IP TV) niet goed is.
Ik weet niet met welke content providers tele2 werkt en wat voor STB, maar ik verwacht bij iTV van KPN niet zo'n drama als met b.v. Digitenne.

Wat je in ieder geval al "mee" hebt, is dat de STB van KPN een hdmi uitgang heeft... dus het signaal digitaal en ook al in de goede resolutie naar je TV stuurt.

De vraag is natuurlijk ook wat je onder "niet goed" verstaat..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:33:
[...]
Ok Thx

Ik dacht dat rond de zomer deze Speedtouch zou gaan komen ?

http://www.thomson.net/Gl...tg789n/Pages/default.aspx
Het is ook voor een bedrijf als KPN niet logisch om kort na de introductie van de TG787(sinds januari) een nieuwer model uit te gaan leveren. Dat kost je een vermogen aan support die je niet snel na elkaar wil uitgeven.
Daarnaast is DE feature van de TG789n het N-gedeelte, en dat is precies waar 'de gemiddelde klant' van KPN niet een enorme behoefte aan zal hebben.
Dan wegen meerkosten niet op tegen de baten...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loekie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:58:
[...]

Het is ook voor een bedrijf als KPN niet logisch om kort na de introductie van de TG787(sinds januari) een nieuwer model uit te gaan leveren. Dat kost je een vermogen aan support die je niet snel na elkaar wil uitgeven.
Daarnaast is DE feature van de TG789n het N-gedeelte, en dat is precies waar 'de gemiddelde klant' van KPN niet een enorme behoefte aan zal hebben.
Dan wegen meerkosten niet op tegen de baten...
Tenzij die TG787 eigenlijk ook een niet zo heel lang leven beschoren gaat blijven, wat men op het internetplusbellen forum dus wel aan gaf. Bovendien zie je wel degelijk steeds meer wireless N compatible apparaten op de markt komen, zeker omdat men nu ook steeds meer consumenten-nasjes uitbrengt. Wat ik er in ieder geval van begrepen had was, dat de TG789 ook meer geschikt zou zijn voor KPN om op alle 3 haar platformen te gaan supporten (fiber, adsl en vdsl). De TG787 was voor zover ik begreep meer een tussenweg omdat de WL780G iets te snel EOL werd.

Anyway, we zullen het zien :).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 23-03-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:12:
[...]

Tenzij die TG787 eigenlijk ook een niet zo heel lang leven beschoren gaat blijven, wat men op het internetplusbellen forum dus wel aan gaf. Bovendien zie je wel degelijk steeds meer wireless N compatible apparaten op de markt komen, zeker omdat men nu ook steeds meer consumenten-nasjes uitbrengt. Wat ik er in ieder geval van begrepen had was, dat de TG789 ook meer geschikt zou zijn voor KPN om op alle 3 haar platformen te gaan supporten (fiber, adsl en vdsl). De TG787 was voor zover ik begreep meer een tussenweg omdat de WL780G iets te snel EOL werd.

Anyway, we zullen het zien :).
De TG787 doet al 2: ADSL en VDSL, de 3e zal ook met de de TG787 kunnen, net als nu al gebeurt met de ST780: er wordt een alternatieve firmware opgezet en via een ethernetpoort wordt de rest gerouteerd. Een 2e ethernetpoort zorgt voor ITV.
In dit verhaal zijn eigenlijk alleen de 1e 2 van belang, fiber lijkt op dit moment een beetje een schip zonder richrting. Eerder werden hele gemeentes lekker gemaakt met FttH, maar nu lijken die aanbiedingen te wachten op de ervaringen in bepaalde pilotsteden. Zodat daarna een strategie bepaald kan worden.
Persoonlijk hoop ik dat er een duidelijk offensief ingezet gaat worden in de 2e helft van dit jaar zodat ook ik ITV kan krijgen, ik neig nu naar satelliet voor HDTV nl.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.ipbforum.nl/ex...25275&hilit=tg787v#p25277 :-). Toch ook maar even de bron gepost, voor wie het interesseert.

Tsja... ik heb dan de mazzel in een stad te wonen waar wel massaal ftth wordt uitgerold (Almere), maar neem het voorlopig nog niet. Vind de relatief kleine snelheids-upgrade die ik krijg tov wat ik nu bij KPN al afneem niet opwegen tegen de ruim 20 euro extra die ik moet gaan betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
pvtonger schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:32:
Helaas is het toch uitgedraaid op ellende. Geen enkele order die is geplaatst is nu nog actief. Ik zit dus voor niets op het Doe Het Zelf pakket te wachten. Als reden van KPN kreeg ik te horen dat HetNet niet aan mij kan leveren. KPN kan het wel, dus als ik 't via hen wil bestellen is dat geen probleem. Duhhhhh.

Dus nu zit ik over een week zonder TV, internet en telefonie. Bedankt KPN/HetNet :(
[...]
Als KPN het wel kan leveren, moet het ook kunnen icm HetNet.
In jou geval zou ik een klacht indienen, probleem is namelijk dat je door die HD's ( het samenvoegen loopt in de praktijk bij lange na niet soepel ) niet goed wordt geholpen, en vaak tegenstrijdige berichten krijgt.
Heel af en toe heb je iemand die wel weet hoe eea in mekaar steekt, maar dat is dan geluk hebben.

Je kan ook nog bij de Primafoon winkel langsgaan, en daar je probleem uitleggen.
Uren in de wacht, en mail gaat toch stuk langzamer.

Indien het inderdaad toch mogelijk is, kan je de tijd tot oplevering overbruggen met een dongle & Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06-2021
Hallo Forum ,
ik heb op dit moment IPB van KPN (8MB) met de speedtouch 780 WL EB en ik wil graag ITV van Kpn aanschaffen voor in de woonkamer en Digitenne voor op de slaapkamer (22 Inch).
Nu zal het voor Digitenne geen probleem zijn (gratis muv 3,50 huur), maar krijg ik nu ook een nieuwere experia box?
Ik zal de ITV decoder woonkamer moeten aansluiten op de EB (meterkast); is er een maximale kabellengte?
Er is de mogeljkheid om ITV van KPN bij digitaaltvkijken.nl te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is het voordeel?
Kan ik met bovenstaande 'alles' van UPC opzeggen of zit ik nog aan een onderdeel vast?

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Walsan,

omdat je al enkele producten afneemt van KPN raadt ik je af ITV te bestellen via een 3de partij.
Wandel bij een Primafoon binnen, of neem telefonisch contact op met KPN.

Persoonlijk denk ik dat je een nieuwe Experiabox gaat krijgen, de ST787, de opvolger van je huidige 780WL.
Is bijna hetzelfde, met als wijziging dat je verplicht bent de ITV SetTopBox aan moet sluiten op port 3 van je EB. Over de maximumlengte vd kabel durf ik niets te zeggen, kan je ook het beste vragen aan KPN. I
deaal zou zijn zo kort mogelijk, net als de EB zo dicht mogelijk bij het ISRA punt zou moeten staan.

Afhankelijk wanneer je eea geleverd krijgt, zou je UPC kunnen afzeggen.
Digitenne kan binnen 5 min al geactiveerd worden. Je zou kunnen overwegen om een Digitenne startpakket te kopen, hoef je ook geen huur te betalen voor de apparatuur. Je mag gratis 3 Digitenne smartcards aanvragen icm ITV.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 24-03-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:44:
[...]

Ik weet niet met welke content providers tele2 werkt en wat voor STB, maar ik verwacht bij iTV van KPN niet zo'n drama als met b.v. Digitenne.

Wat je in ieder geval al "mee" hebt, is dat de STB van KPN een hdmi uitgang heeft... dus het signaal digitaal en ook al in de goede resolutie naar je TV stuurt.

De vraag is natuurlijk ook wat je onder "niet goed" verstaat..... ;)
Nou ja het belangrijkste is dat je geen blokjes in je beeld hebt, en bij bijv. een voetbalwedstrijd geen hapert beeld en alleen maar bestaand uit blokjes hebt.
het moet gewoon scherp beeld zijn, voordeel is inderdaad de HDMI aansluiting.
Ik heb ook geen idee wat Tele2 gebruikt, maar het principe is hetzelfde (IP TV) en dat was gewoon niet goed genoeg.
komt het in de buurt van de kwaliteit van een schotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb zelf nooit echt schotel in werking gezien op een grote (>100 cm) TV, maar volgens mij hebben schotel zenders in theorie wel meer bandbreedte dan iTV (iTV heeft gemiddeld 4 mbit).

Blokjes zie ik op mijn CRT niet echt (soms bij heel nare gradients maar dan moet ik toch al heel dicht op de TV zitten). Ik vind het in ieder geval perfect acceptabel en zou het ook zo op een (nog aan te schaffen) grotere tv aan durven sluiten.

Een paar kleine blokjes e.d. zou ik totaal geen probleem vinden. Waarom zou je met de gemiddelde tv zender haarscherpe hd-kwaliteit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
walsan schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:41:
Hallo Forum ,
ik heb op dit moment IPB van KPN (8MB) met de speedtouch 780 WL EB en ik wil graag ITV van Kpn aanschaffen voor in de woonkamer en Digitenne voor op de slaapkamer (22 Inch).
Nu zal het voor Digitenne geen probleem zijn (gratis muv 3,50 huur), maar krijg ik nu ook een nieuwere experia box?
Ik zal de ITV decoder woonkamer moeten aansluiten op de EB (meterkast); is er een maximale kabellengte?
Er is de mogeljkheid om ITV van KPN bij digitaaltvkijken.nl te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is het voordeel?
Kan ik met bovenstaande 'alles' van UPC opzeggen of zit ik nog aan een onderdeel vast?

Walter
Als je al klant van KPN bent, bestel dan via je cockpit of mijn gegevens. Dan weet je zeker dat het goed gaat.
Als je al IPB hebt is een nieuwe EB niet nodig.
Maximale kabellengte is die van fast ethernet: 100m.
Op het moment dat je ITV hebt icm digitenne voor 2e TV kun je UPC opzeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
eymey schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:35:
Ik heb zelf nooit echt schotel in werking gezien op een grote (>100 cm) TV, maar volgens mij hebben schotel zenders in theorie wel meer bandbreedte dan iTV (iTV heeft gemiddeld 4 mbit).

Blokjes zie ik op mijn CRT niet echt (soms bij heel nare gradients maar dan moet ik toch al heel dicht op de TV zitten). Ik vind het in ieder geval perfect acceptabel en zou het ook zo op een (nog aan te schaffen) grotere tv aan durven sluiten.

Een paar kleine blokjes e.d. zou ik totaal geen probleem vinden. Waarom zou je met de gemiddelde tv zender haarscherpe hd-kwaliteit willen?
Dat is het probleem op een CRT is alles prima!! ook digitenne!! maar op een LCD scherm van 107 cm is dat helaas niet het geval, daarom wil ik geen risico nemen met het aanschaffen van een pakket als dit en er dan 1 of 2 jaar aan vast zit terwijl het straks blijkt geen goede kwaliteit te zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06-2021
Bedankt Loeki!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296508

Ik heb sinds vandaag Interactieve-TV. Alles aangesloten zoals in de handleiding vermeld staat. Nu wilde ik proberen om een programma op te nemen, maar op het moment dat ik op de knop record druk krijg ik de melding: "Geen opnamemogelijkheden voor dit programma". Ook zie ik in het menu van de programma opties niet de optie "opnemen" welke ik wel zou moeten zien volgens de handleiding. Iemand enig idee hoe dit kan? Las in dit topic ook dat iemand anders dit probleem had en opgelost heeft, helaas heeft hij er niet bijgezet hoe het opgelost is. Heeft iemand de oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Denk dat je hd niet goed is opgestart of iets dergelijks.
Zet hem is helemaal uit en laat hem opnieuw de software + gids binnenhalen.

Probeer het daarna nogmaals.
Ik had er ook wel eens last van, en dat is over.
Denk dat het ligt aan het feit dat ik hem te snel uit zette ( met de knop achterop ) terwijl de hd nog uitspinde.
Als je 20sec wacht is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 296508 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:41:
Ik heb sinds vandaag Interactieve-TV. Alles aangesloten zoals in de handleiding vermeld staat. Nu wilde ik proberen om een programma op te nemen, maar op het moment dat ik op de knop record druk krijg ik de melding: "Geen opnamemogelijkheden voor dit programma". Ook zie ik in het menu van de programma opties niet de optie "opnemen" welke ik wel zou moeten zien volgens de handleiding. Iemand enig idee hoe dit kan? Las in dit topic ook dat iemand anders dit probleem had en opgelost heeft, helaas heeft hij er niet bijgezet hoe het opgelost is. Heeft iemand de oplossing voor mij?
Is een HD-probleem, soms wil een herstart nog wel eens helpen, werkt het niet, dan bel je met de helpdesk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296508

Loekie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:27:
[...]

Is een HD-probleem, soms wil een herstart nog wel eens helpen, werkt het niet, dan bel je met de heldesk.
Heb verschillende malen opnieuw gestart, helpt niet. Ga vandaag de helpdesk maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 01:10
Ik heb net ITV geinstalleerd. Heb nu via HDMI aangesloten (en tijdens opstarten 1e sterretje op menu gedrukt).
Zit nu in dat video menu voor de resoluties. Daar staan 720p en 1080i. Welke kan ik het beste selecteren?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Monda schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:32:
Ik heb net ITV geinstalleerd. Heb nu via HDMI aangesloten (en tijdens opstarten 1e sterretje op menu gedrukt).
Zit nu in dat video menu voor de resoluties. Daar staan 720p en 1080i. Welke kan ik het beste selecteren?
In de handleiding staat 720p :+

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
-BB- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:

In de handleiding staat 720p :+
Zie je verschil tussen 720p en 1080i? Ik heb 'm op 1080 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
VFRRijder schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:55:
[...]

Zie je verschil tussen 720p en 1080i? Ik heb 'm op 1080 staan.
Waarschijnlijk niet ;)
Die 720p werkt op elke TV met HDMI, 1080i lang niet altijd, vandaar dat wat er in de handleiding staat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 01:10
Loekie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Waarschijnlijk niet ;)
Die 720p werkt op elke TV met HDMI, 1080i lang niet altijd, vandaar dat wat er in de handleiding staat.
Ik zag net op internet dat 720p beter is bij snelle beelden. Verder wel raar bij mij, maar het is net of via scart aansluiten een mooier beeld oplevert, dan via HDMI (720p).
Het verschil tussen analoge kabel en ITV icm scart lijkt groter dan tussen analoog en HDMI (720p). Maar dat is niet echt logisch he? :?

PSN: Mondaatje

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.